Powered By Blogger

sobota, 11 lutego 2012

Pewność


Zimozielony krzew ognika szkarłatnego z jagodami.


Plątanina dzikich róż...


:-)

Pewność

Ranek mnie budzi w niepewności,
co nowy dzień mi znów przyniesie,
choć mróz za oknem się rozgościł,
słońce okrasza go uśmiechem.

Czy intuicji można wierzyć,
że los oszczędzić dzisiaj może
i nie dostarczy mi uderzeń,
zmartwień, przykrości, upokorzeń...

Wciąż ufnie patrzę na świat wokół,
nie zbieram starych kalendarzy,
z nadzieją stawiam stawiam krok, po kroku,
kreuję życie według marzeń.

Choć rzeczywistość trochę skrzeczy,
czasu brakuje na myślenie,
na życie swoje nie złorzeczę,
mam wiarę w ludzi, mądrość cenię.

Wiem, na kim mogę dziś polegać,
doświadczeń życie nie szczędziło,
śmiało w poranek więc wybiegam,
znów chcę rozdawać uśmiech, miłość...

Kolejna kartka z kalendarza
ciszę dnia mąci swym szelestem,
radość rysuje mi na twarzy -
jedną mam pewność - ciągle jestem... :)

44 komentarze:

  1. Witaj, Ewa, bardzo mi się podoba Twój dzisiejszy wiersz, zdjęcia też cieszą oko z rana, pozdrawiam - Dana

    http://www.youtube.com/watch?v=syRcFWnJCAA

    Majka Jeżowska - "Od rana mam dobry humor"

    9:20

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję.:) Dzisiaj mróz jeszcze bardziej dokuczliwy, rano było -20 st., do tego doszedł upiorny wiaterek, który wzmaga uczucie chłodu. Czas dla Eskimosów i morsów... Po zakupy wybiorę się później, na razie gorąca kawa, poranna prasa w necie i drobne porządki.
      Humor mi od rana dopisuje, dzięki za piosenkę.:)
      A dla Ciebie - i tak trochę do wiersza - Anna German:

      CZY JESZCZE ZDĄŻĘ ANNA GERMAN

      http://www.youtube.com/watch?v=Bq0HsNJtpRc&feature=related

      Pogodnej, udanej soboty Ci życzę.:)

      9:46

      Usuń
  2. Witaj Ewuniu ,Ogrodnicy:)
    Piękne te Twoje dzisiejsze poranne refleksje. Ja dopiero wstałam i przyłączę się do nich Anną Marią Jopek:)*

    Anna Maria Jopek - Ale Jestem

    http://www.youtube.com/watch?v=KpBMYjnCLRU

    Magda Czapińska
    Ale jestem

    Oczy otwieram: staje się świat
    Nade mną niebo, przede mną - sad.
    Jabłek zielonych zapach i smak ...
    i wszystko proste tak.

    Trzeba żyć naprawdę ,
    żeby oszukać czas.
    Trzeba żyć najpiękniej,
    Żyje się tylko raz.
    Trzeba żyć w zachwycie:
    Marzyć , kochać i śnić.
    Trzeba czas oszukać,
    Żeby naprawdę żyć.

    Jestem piasku ziarenkiem w klepsydrze ,
    Zabłąkaną łódeczką wśród raf,
    Kroplą deszczu,
    Trzciną myślącą wśród traw
    ...ale jestem!

    Jestem iskrą i wiatru powiewem
    smugą światła , co biegnie do gwiazd,
    jestem chwilą , która prześcignąć chce czas
    ...ale jestem!

    Ucha nadstawiam : słucham jak gra,
    Muzyka we mnie, w muzyce - ja!
    Nim wielka cisza pochłonie mnie,
    Pragnę wyśpiewać , wyśpiewać że:

    Trzeba żyć naprawdę ,
    żeby oszukać pędzący czas.
    Pięknie żyć w zachwycie ,
    życie zdarza się raz.

    Jestem piasku ziarenkiem w klepsydrze ,
    Zabłąkaną łódeczką wśród raf,
    Kroplą deszczu ,
    Trzciną myślącą wśród traw
    ...ale jestem!

    Życie jest drogą, życie jest snem ...
    A co będzie potem?... Nie wiem, i wiem ...
    O nic nie pytaj, dowiesz się gdy,
    Skończy się droga , życie i sny.

    Jestem piasku ziarenkiem w klepsydrze ,
    Zabłąkaną łódeczką wśród raf,
    Kroplą deszczu,
    Trzciną myślącą wśród traw
    ...ale jestem!

    Jestem iskrą i wiatru powiewem
    smugą światła , co biegnie do gwiazd,
    jestem chwilą , która prześcignąć chce czas
    ...ale jestem!

    Cudnie wygląda ognik na tle białego śniegu:)
    Radosnego dnia Kochani:)***

    9:51

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      Cieszę się, że nie zamarzłaś i stawiłaś się jak co dzień do odśnieżania Ogródka.:)
      Ja się grzeję się od rana ciepłą muzyką i poezją jak mogę... a piosenka Czapińskiej w sam raz dostraja się do dzisiejszego dnia i moich refleksji z porannego wiersza, dziękuję.:)*
      Do dopełnienia dzisiejszych rozważań dodam jeszcze optymistyczną piosenkę Seweryna Krajewskiego -

      Seweryn Krajewski- Jeszcze zdążysz

      http://www.youtube.com/watch?v=CntXKWHyxlI&feature=related

      *** Jeszcze zdążysz***

      Jeszcze zdążysz
      zapiąć pasy przed odlotem
      Jeszcze zdążysz
      zapiąć torby przed podróżą

      Jeszcze zdążysz…
      W domu czeka zimny piec,
      rozpal ogień, sparz herbatę,
      usiądź przy mnie w blasku świec.
      Zostań ze mną…
      Niech tam sobie gada deszcz,
      w domu ciepło jest i cicho,
      możesz włosy w warkocz spleść.

      Jeszcze zdążysz…

      Zostań ze mną…
      Świeżym ciastem pachnie dom,
      nic już nie mów, zamknij oczy,
      bądź po prostu sobą bądź.
      Zostań ze mną…
      Niech tam sobie gada wiatr,
      pobędziemy razem w ciszy,
      której przedtem było brak.

      Nie jest za późno
      zmieniać, budować...
      Nie jest za późno
      zacząć od nowa.

      Jeszcze zdążysz…

      Słoneczka i ciepła w duszy Izuś, na całą sobotę.:)*

      10:09

      Usuń
    2. ... i tak mi to świeże ciasto zapachniało, że chyba upiekę szarlotkę z cynamonem, wanilią i goździkami...:))

      10:11

      Usuń
    3. Ewuniu ,refleksje takie jak Twoje snuła też poetka,której nie było jeszcze w ogródku:

      Daria Trynkiewicz

      jestem

      jestem jak przestrzeń
      która mnie tworzy
      jak rosa na trawie
      powietrze
      i noc

      jestem swym światem
      bo cały świat we mnie
      zamknięty pod sercem
      naiwny
      jak dziecko

      jestem bo pragnę
      dotykać przyszłości
      oddychać zapachem
      i czekać
      jej przyjścia

      jestem i wierze
      ze tak już zostanie
      ze słońce nie zajdzie
      a "jestem"
      nie minie

      Zapach szarlotki czuć aż w Wałczu:)))
      Niestety muszę się obejść jogurtową drożdżówką:)))*
      12:00

      Usuń
    4. ... dzięki za wiersz; na szarlotkę zapraszam po południu... dodamy muzykę, wino i śpiew... będzie cieplutko i romantycznie... :)

      Na razie.:))

      12:59

      Usuń
  3. Witajcie przy sobocie:)

    *** Pytania ***


    Mroźny poranek, aż się skrzy
    Wtedy przychodzą takie myśli
    O egzystencję na tym świecie
    A odpowiedzi nie znajdziecie.

    Czy wart jestem poety wiersza
    A pani nie winna być pierwsza
    Czy kocham ja, a ona kochała
    I kogoś kiedyś już adorowała?

    Czy dla wszystkich jestem dobry
    A dla niej już za mało szczodry
    Czy ranny pocałunek jej wystarczy
    I czy za niego mnie nie skarci?

    Tych pytań co dnia rodzi się wiele
    Lecz muszę odłożyć je na niedzielę
    Lub wyrzucić gdzie pieprz rośnie
    I pomarzyć o nadchodzącej wiośnie.

    autor : jak wyżej :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś u mnie padł rekord zimna tej zimy -25, teraz jest -17,poza tym słonecznie

      10:50

      Usuń
    2. Witaj Jasieńku:)*

      Jak widzę, mroźny poranek nie tylko sprzyja rozmyślaniom o egzystencji, Tobie też przyniósł wspaniały całus od weny... więc dodam jeszcze swój za ten piękny wiersz... :)***
      Doskonale uzupełniłeś mój, więc może jeszcze parę słów...

      Co było kiedyś jest wspomnieniem,
      czas dawno zatarł pewne ślady,
      porzucam już przeszłości cienie
      w koloryt dnia marzenia kładę...

      I wiem, że nie są nierealne,
      i wiem, że on wciąż na mnie czeka...
      i pocałunek znów ukradnę -
      co będzie dalej – nie dociekam. :)*

      Bo bliskość jest w mych wierszach skryta,
      tak delikatna w nurcie zdarzeń...
      więc o nic więcej już nie pytam -
      tęsknię. I wciąż o wiośnie marzę.
      ***

      Miłej soboty z ociepleniem i ze słoneczkiem... :)*

      11:13

      Usuń
    3. A z panem Janem Rostworowskim już jesteśmy w kwietniu z dwoma Izami. :)))

      Tercyny o dwóch Izach

      Mokrym blaskiem niedzieli
      kwiecień nakrył nam stolik,
      strząsnął palce niebieskie od tlenu,

      włosy miałaś jak burza,
      pióra nocy we włosach,
      pod oczami podarki od Wenus.

      Przepłynęliśmy salą,
      zamówiliśmy piwo,
      białe płatki kapały na dywan,

      uśmiechała się małpa
      za dębowym kontuarem
      i wiedziałem, że nie jest prawdziwa.

      Piwo było jak słońce,
      słońce było jak wystrzał,
      zakolebał się pan w meloniku,

      zzieleniały z zazdrości
      wypychane kobiety
      pozostałych dziesięciu stolików.

      Potem kwiecień się zjawił
      w śnieżnobiałym kubraku
      i podawał nam jaja na twardo

      i szalona muzyka
      napełniła ci palce
      powalane cudownie musztardą.

      Potem szklanki nad stołem
      podskoczyły do góry
      i o mało się szkło nie rozbiło,

      zbaraniały trociny
      wypychanym kobietom
      że — tak razem pijemy za miłość.

      Potem dwie krople srebra
      kwiecień z twarzy ci zebrał,
      potem wszyscyśmy w niebo jechali

      i nie mogło być bardziej
      nieprawdziwie na świecie
      i nie mogło być doskonale

      :))) Iza, tylko bez urazy

      Usuń
    4. Witaj Jasieńku:)))
      Lubię jajka z musztardą:)))

      12:o4

      Usuń
  4. Uroczo wyglądaja czerwone jagody na tle zimy...U mnie dziś rano było tylko - 14;)

    Serdeczności i miłego weekendu, cieplejszego przede wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Meg. Trochę mi żal, że w taki mróz nigdzie nie wyruszę na nowe zdjęcia, chyba, że jutro będzie trochę cieplej, bo bardzo marzną mi łapki przy pstrykaniu fotek.
      W swoim ogrodzie nie mam ognika szkarłatnego. Nie wytrzymał zimy przed kilku laty...
      Serdeczności również dla Ciebie i miłych, weekendowych wrażeń.:)

      11:46

      Usuń
  5. :))) Troszkę Poezji na Dzień Dobry.

    Wiersze to uczuć żywioł,
    iskra, która budzi
    baśniową świadomość
    w snach i sercach ludzi

    Wiersze są jak lekarstwa,
    słów pastylki małe,
    metafor aromatem
    przesiąknięte całe

    Wiersze są jak nasionka,
    w których w smutku porze
    drobny okruch nadziei
    wykiełkować może

    Jest kosmos i są gwiazdy
    jest człowiek i wiersze,
    dzięki gwiazdom i wierszom
    życie jest jaśniejsze

    Bardzo jasnego dnia Ewuni* i Przyjaciołom :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Dzięki za tę poezję... co byśmy bez niej zrobili w tej mroźnej codzienności? Kiedyś z tej zimy wyjdziemy, już chyba bliżej, jak dalej, chociaż na rzazie świadczą o tym tylko wcześniejsze wschody i późniejsze zachody..

      Adam Ziemianin

      * * *

      Wychodzimy z zimy
      trochę bladzi
      trochę jakby
      z zaspy zamyślenia

      Uczymy się chodzić
      po trawie
      kaczeńcom
      patrzymy prosto w oczy

      Jabłko z zimy
      co nam zostało
      dzielimy na dwoje
      na dwoje babka wróżyła

      Może przejdziemy razem
      do lata i dalej
      może jest nam to
      dzisiaj pisane

      A może po prostu
      nasza miłość
      w wodę rzucony
      kamień

      ... i oby tak nie było. Czego Ci serdecznie życzę, dodając swój uśmiech.:))

      12:57

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:)

      .....'' Może przejdziemy do lata i dalej''.....

      Ponawiasz pytanie jak Cię kocham?
      Odpowiem co serce mi mówi, gdy słucham
      Ono jak sama powiadasz jest jak stodoła
      Wiele uczuć mieści,wiele wzniecić zdoła
      Dziś po raz kolejny, wyjawię co skryte
      Kocham, jak Don Kichot swą piękną kobietę
      Jak Laurę Filon pod starym jaworem.
      Dobre mam chody w tym względzie z Amorem
      Może dlatego niezmiennie od roku
      Nie znika, lecz kwitnie i blask siejąc wokół
      Więc kocham Cię, jak Izolda Tristana
      Jak Justyna swego Bohatyrewicza Jana.
      A na koniec wręczam bukiecik stokrotek
      Byś mnie pamiętała, teraz no... i potem.

      Wyznanie autorstwa Zajki .

      Ewka*, czy można przestać kochać ot tak ?
      W moim odczuciu nie, bywa, że czuję się odrzucona i zastanawiam się wtedy co dalej, co dalej, co dalej...........
      Pozdrawiam cieplutko :)

      20,35

      Usuń
    3. Zuziu, to trudne pytanie... kiedyś sama go sobie zadawałam... Skąd przychodzi i dlaczego odchodzi kochanie -

      Ja nie wiem

      Ja nie wiem skąd to przychodzi
      i kto wydaje rozkazy,
      żeby pokochać najsłodziej,
      żeby pokochać od razu.

      I pojąć nie mogę tego,
      że gaśnie to, co zapłonie,
      nikt nie wie chyba dlaczego
      przychodzi miłości koniec.

      Cóż, zdarzyć się może potem?
      Już talent wierności skonał.
      Nie Odys, nie Penelopa...
      A wszystko przez... Mendelsona.:)

      Przychodzi czas pożegnania,
      uczuć nie wstrzymasz agonii,
      lepsze to wyjście, zamiast
      w przymusu mrzeć monotonii...

      autor: ewa*

      … można się poświęcać dla wyższych celów, dobra, idei, ale... do czasu...:)

      Trochę to było z przymrużeniem oka,
      lecz trochę z życia. Trwaj - jeżeli kochasz...:))

      Czego Ci serdecznie życzę, bo ja... kocham i nie przestanę ot, tak. Miłego wieczoru.:)

      21:06

      Usuń
    4. Ewa*

      Nie sztuką jest brać, a dawać chyba.
      Patrzeć jak serce do serca wyrywa.
      Jak roztacza promienie radości.
      Stąd już blisko do miłości.

      Alexa Marzenie

      Dobranoc:)

      Usuń
    5. Dzień dobry Zuziu w niedzielny ranek:)

      ... powiem Ci coś z całą powagą,
      życie być musi równowagą.
      Dawać i brać, w tym całe sedno -
      sukces kochania, miłość, pewność...

      ...dziękuję za dobranocnego Alexa, miłej niedzieli:)
      12.02.12... 7:43

      Usuń
  7. A teraz przynoszę Wam z mojego wątku na Szkle propozycję
    ~ooliwki - Sia - Soon We'll Be Found

    http://www.youtube.com/watch?v=t1x8DMfbYN4&ob=av2e


    Dalej chodź, to dzień się kończy
    teraz na pewno masz coś do powiedzenia
    A to nie jest czas by mówić mi przemowy

    więc dalej chodź, to nie potrwa długo
    aż powrócimy szczęśliwi
    zamknij oczy, tu nie ma żadnych kłamstw
    w tym świecie nazywanym snem
    porzućmy ten dzień pełen bólu
    jutro będziemy wolni

    nie walczmy, jestem zmęczona, czy możemy po prostu spać dziś w nocy
    nie odchodź,tu po prostu nie ma już nic do powiedzenia
    zawróć wiem że się pogubiliśmy ale nie długo się odnajdziemy

    cóż to było trudne ale po prostu będzie dobrze
    wypracujemy to ,tak, przetrwamy
    nie pozwól decydować kilku gorszym chwilom

    więc dalej chodź, to nie potrwa długo
    aż powrócimy szczęśliwi
    zamknij oczy, tu nie ma żadnych kłamstw
    w tym świecie nazywanym snem
    porzućmy ten dzień pełen pracy
    jutro będziemy wolni

    nie walczmy, jestem zmęczona, czy możemy po prostu spać dziś w nocy
    nie odchodź,tu po prostu nie ma już nic do powiedzenia
    zawróć wiem że się pogubiliśmy ale nie długo się odnajdziemy

    Mnie się podoba:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... jeszcze nie wyszłam i mogę powiedzieć, że też mi się spodobała... mogę dołożyć jeszcze jedną piosenkę tej wykonawczyni...

      Sia - Day Too Soon

      http://www.youtube.com/watch?v=34i0yUomjbY&feature=related

      Podnieś mnie w swoich ramionach
      Ochroń mnie od krzywdy
      Ty nigdy mnie nie upokorzysz
      Wiem że jesteś po prostu jednym dobrym facetem
      Zmęczysz się zanim zobaczymy stały ląd
      Ty nigdy mnie nie upokorzysz

      Oh uciekałam przez całe moje życie
      Uciekałam ,uciekałam od dobra
      Yeah Czekałam całe moje życie
      Nie jesteś dniem nie jesteś dniem który przyszedł za szybko.

      Kochanie zszyję cię
      Kochanie umieszczę cię w moim sercu
      Kochanie spotkam cię
      Kochanie zachowam cię w moim sercu

      Zaryzykujesz wszystko dla zwykłego pocałunku
      Obiecuję że się nie sprzeciwię
      Obiecaj że nie powstrzymasz mnie
      I kiedy znajdziemy dobre miejsce
      Bądźmy pewni że nie zostawimy żadnego śladu
      Obiecaj ze oni nas nie wytropią

      Oh uciekałam przez całe moje życie
      Uciekałam ,uciekałam od dobra
      Yeah Czekałam całe moje życie
      Nie jesteś dniem nie jesteś dniem który przyszedł za szybko.

      Kochanie zszyję cię
      Kochanie umieszczę cię w moim sercu
      Kochanie spotkam cię
      Kochanie zachowam cię w moim sercu

      Oh uciekałam przez całe moje życie
      Uciekałam ,uciekałam od dobra
      Yeah Czekałam całe moje życie
      Nie jesteś dniem nie jesteś dniem który przyszedł za szybko.

      Kochanie zszyję cię
      Kochanie umieszczę cię w moim sercu
      Kochanie spotkam cię
      Kochanie zachowam cię w moim sercu

      ... hmmm... ta też piękna...:)))*

      I na razie zmykam w mroźne miasto...:)

      12:51

      Usuń
  8. Witam wszystkich Ogrodników bardzo serdecznie, u mnie wciąż tylko pada i pada i pada...


    Jan Lutobarski
    Oczy


    Oczy mokre od łez
    są światłem duszy,
    wyrazem bólu,
    przeżytych wzruszeń.
    Oczy mokre od łez
    są pięknem twarzy
    pomalowanej smutkiem
    na chwilę.
    Kiedy wyschną
    są inne,
    głębią zaskakują,
    tyle mówić potrafią,
    usta zastępując
    i już patrzysz
    i czytasz
    i aż tyle wiesz...



    samotność nie jest naszym przeznaczeniem, a samych siebie poznajemy tylko wtedy, kiedy możemy się przejrzeć w oczach innych ludzi.


    Paulo Coelho


    By weekend był pogodny
    do samego końca, przesyłam Ci
    na dłoni mały okruch słońca.
    Niech uśmiech radosny na Twej buzi gości, niech Ci ten wolny czas przyniesie wiele przyjemności...

    Dużo ciepła :)

    ))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Marzenko:)
      Przynajmniej jak pada śnieg, rośliny będą miały cieplutką pierzynkę... to lepsze, niż trzaskający mróz na sucho. :)
      A na mokre oczy najlepszy jest czuły gest...

      Jarosław Iwaszkiewicz

      Czułość

      W Buenos Aires każdy ptak jest inny
      Niż u nas, inny każdy chwast.
      Rzeka niezrozumiała, La Plata ogromna,
      I na brzegu okrąglaki: sport.

      Niezrozumiały Don Segundo Sombra
      I śpiewa żaba, sapo cururu.
      I tylko jedna jedyna rzecz zwyczajna:
      Niezapomniany twej czułości gest.

      Przyjemnego, sobotniego popołudnia z ciepłem i uśmiechem...:))

      17:03

      Usuń
    2. Dobry wieczór moi Mili:)
      Ewuniu,czy szarlotka już pokrojona ?
      Bo ja idę....
      Federacja (Jan Kondrak) - Idę, skaczę po górach

      http://www.youtube.com/watch?v=h770MNqsT7E

      :)*
      17:46

      Usuń
    3. ... wystarczy, że przeskoczysz płotek i już będziesz:) Szarlotka z inspiracją czeka niżej na wszystkich chętnych. Mogę dodać coś procentowego na rozgrzewkę...:)
      Spróbuj więc na piechotę...

      Federacja - Jan Kondrak "Na piechotę"

      http://www.youtube.com/watch?v=mrp3nEhCL2E&feature=related

      :)*
      18:19

      Usuń
  9. Witajcie wieczorkiem:)
    Po sobotniej krzątaninie i załatwianiu spraw zapraszam wszystkich na aromatyczną, cynamonowo-waniliową szarlotkę i zimowy koncert, do którego inspiracją nie będzie wiersz Kazimierza Wierzyńskiego -

    Koncert zimowy

    l
    Pierwsza płyta: Scarlatti,
    Scarlatti jak dzień dobry,
    Śmieszny ze szczęścia,
    Nieprawdopodobny
    W tym śniegu, mrozie i zimie.
    Scarlatti! Samo to imię!

    Sonaty. Rozarium. Plastry. Miód.
    Zbierały go wartkie pszczoły nut
    I ponad Rzymem, nad Madrytem
    Lepiły złoto-różowym świtem,
    Aż go zamknęły w szklanym słoju:
    H or owi tz z niego wytrząsa dziś deszcze
    Włoskie, hiszpańskie. Bóg wie jakie jeszcze
    Na nas, w Ameryce,
    W zamkniętym pokoju.

    Sonaty. Rozarium. Deszcz i miód.
    A może pod szkłem grudeczka radu,
    Kryształek, promień, magiczny kruszec,
    Cały ogromny świat pod kloszem
    Na wsi, tu, w Massachusetts.

    Sonaty. Rozarium. Kryształy. Świat.
    Nie wiem już co. Mistyka. Żart.
    Czerwone jabłka na cienkiej nóżce,

    Na cienkiej nóżce niebieskiego powoju
    Tańczą przy złotej, poważnej gruszce
    I obijają się po pokoju.
    2
    Bach. Święty pająk.
    Tka w złotej tkalni,
    Jak Bóg sam obłoki tkał.
    Pochylony w pokorze
    Wzór wyszywa po wzorze
    Na podobieństwo boże,
    Aż otwiera się niebo,
    Szeleści mszał.

    Dalekie i niedościgłe
    Światło nawleka na igłę,
    Spokojnie prowadzi ścieg.

    Zaszliśmy w obłok, zakonne bractwo,
    Idziemy biali przez senne opactwo,
    Zbieramy w ręce sypkie bogactwo,
    Wysiewający się śnieg.

    Idziemy skrzydłami okryci,
    Po korytarzach powłóczą się nici
    I peleryny z białych piór,
    A w pracowitej tkalni
    Coraz to triumfalniej
    Aniołowie parafialni
    Podnoszą śpiew swój
    I śpiewa chór.

    A najpiękniej śpiewają najbielsi.
    Gloria in Excelsis.
    3
    Rubinstein gra w Valdemosa.

    Z trzeciego Scherza
    Dzwonami oktaw
    Tłucze się groza,
    Rebelia Prometeusza.
    Śpiewie kościelny,
    Zbaw nas tej zimy,
    Zmarzniętą wargą
    Przy szybie prosimy,
    Śnieg sypie, śnieg sypie
    I wszystko zaprószą.

    Z wyspy mu trzeba
    Przelecieć pół nieba,
    By dotrzeć daleko na Północ.
    Śpieszcie się. Śpieszcie z pomocą,
    Bo czarne ptaki nad nim łopocą
    I czarne czeka czółno.

    Bo kto mu w ten wieczór widmowy
    Sępy odgoni znad głowy,
    Gdy w górach szamota się, biedzi?
    Kto po klasztornej, obmarzłej ścianie
    Na ratunek się przedostanie?
    Chyba Orion i Syriusz zimowy,
    Najbliżsi sąsiedzi.

    Patrzymy z dołu po murach, po oknach,
    Bije w nich Północ. I krzyk nowych oktaw.
    4
    Jeszcze Preludia, prawie Plejady,
    Maczek srebrzysty gołębiej gromady
    Zasypie nas i zamroczy.

    Płyniemy, błądzimy już bez pamięci,
    Po niebie, po morzu, w pokoju zamknięci.
    Śnieg chłodną rzęsą pokrywa nam oczy.

    I słychać szepty, czyjeś pociechy,
    I czyjąś miłość, dziewczęce śmiechy,
    I jakaś rozpacz wybucha płaczem,
    I jakaś cisza zapada gasnąca,
    Płyniemy dalej, płyniemy bez końca,
    Tylko nie pytajcie mnie za czym.

    ***
    ... i z tą inspiracją pozdrawiam cieplutko i czekam na zimowy koncert... kompozytorzy i piosenki według uznania Ogrodników...:)*

    17:44

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... inspiaracją NIECH, będzie, sorry. :)*

      17:59

      Usuń
  10. TEREZA KESOVIJA - Zapjevajmo prijatelji SPLIT 1987 ( Prokorative-ORIGINAL)

    http://www.youtube.com/watch?v=QyZNTbxTfZY&feature=related

    ***

    Tereza Kesovija Mandoline Mladosti Sutra je novi dan

    http://www.youtube.com/watch?v=2hKDgegWq3o&feature=related

    Miłego słuchania przy kawie i szarlotce:)*
    18:14

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miłe dźwięki gitary... dziękuję.:)*
      to ja dodam jeszcze flet i trochę tęsknoty...

      Tereza Kesovija - Ponoć je tako tiha

      http://www.youtube.com/watch?v=PzgxCvb6quc&feature=related

      ... zaraz dokroję szarlotki i już nalewam cabernet sauvignon, bo widzę, że bez tego się nie obejdzie... :)*

      18:32

      Usuń
    2. Ewuś ,ja proponuję letnie wino:)))

      SOMMERWINE -letnie wino

      http://www.youtube.com/watch?v=-wWysRXV6bI&feature=fvst

      :)*
      18:57

      Usuń
    3. Cabernet jest robiony z winorośli dojrzewających w ciepłych winnicach południowo - zachodniej Francji, Chile, Kalifornii; troszkę z posmakiem czarnym porzeczek, dymu, lukrecji i cedru... a więc letnie. :)
      "Twoje" - truskawkowe świetne...:)*
      Do wieczornego wina dodam słodkie dźwięki gitary Pata Metheny i flet...

      Pat Metheny & Anna Maria Jopek-Are you going with me?

      http://www.youtube.com/watch?v=0iSiPjbS8_Q&feature=related

      :)*

      19:46

      Usuń
  11. To może troszkę Ernesto Lecuny - twórcy takich przebojów
    ja Siboney, Malaguena, Amapola, które już gościły w ogrodzie.
    Może posłuchajmy innych jego utworów :

    Zambra Gitana-Lecuona

    http://www.youtube.com/watch?v=sRFpAvwt1lc&feature=related

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Placido Domingo śpiewa Maria La'o

    http://www.youtube.com/watch?v=2yqGgIF6K70&feature=fvwrel

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Omara Portundo, Siempre en Mi Corazón

    http://www.youtube.com/watch?v=CWj8IeJqMUw&feature=related

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Dziękuję :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... piękne kompozycje, Jasieńku, popłynęłam całkowicie z tą rozkoszną muzą, dzięki...:)***
      W podzięce dla Ciebie - jeszcze jedna kompoyzcja Ernesto Lecuny tym razem w wykonaniu duetu: Kraus i Amaya Uranga

      Kraus canta "Aquella tarde" (E. Lecuona)

      http://www.youtube.com/watch?v=0_oCFyvOWjc& reature=related

      ... i jeszcze jego kompozycja, śpiew i namiętny taniec......~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Te he visto pasar - LECUONA

      http://www.youtube.com/watch?v=VcoZvCx69Ck&feature=related

      :)***

      20:20

      Usuń
  12. Cudne melodie Lecuona i letnie wino robią swoje...:)
    Dobranoc Ogrodnicy...cieplutkiej nocy:)

    Giovanni Marradi - Just for you

    http://www.youtube.com/watch?v=3J28N-HW3aE&feature=related

    Pa...do jutra:)*
    20:58

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i o to chyba chodzi, Izuś... oddajmy się zatem najpiękniejszym snom... z różanym. letnim ogrodem -

      Giovanni Marradi - Garden of Dreams

      http://www.youtube.com/watch?v=kyBXr2HInWs&feature=related

      ... dobrej nocki, do jutra.:)*

      21:39

      Usuń
  13. Na dzisiejszą dobranockę swój wiersz 'przysyła' Jan
    Rostworowski -

    *** Halfmoon Hotel ***

    Biały welon zdmuchnę ci z głowy,
    złote lejce mocno uchwycę,
    pojedziemy na miesiąc miodowy
    do hotelu "Pod Półksiężycem".

    Poprosisz mnie dużymi oczami
    bym cię drogą najkrótszą powiózł.
    Do hotelu "Pod Półksiężycem"
    zajedziemy oboje na nowiu.

    A już tego żaden astronom
    teleskopem swoim nie obejmie,
    jak na nowiu, "Pod Półksiężycem"
    dwoje ludzi zobaczyło pełnię.

    ***

    A kołysankę w klimacie kubańskim zaśpiewa - Omara Portuondo - amor de mis amores - Miłość moego życia -
    Augustin'a Lary -

    http://www.youtube.com/watch?v=BLm6spOM7xQ&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani. :)*** czas już na amor. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, skoro czas na amor... wino i muzyka cudnie doń nastraja...:)*
      To ja też już wystąpię ze swoją dobranocką - dzisiaj zaprosiłam do ogrodu poetkę z okresu Młodej Polski – Florę Hufnagel używającą pseudonimu Lilianna.

      ***Nim się do snu***

      Nim się do snu ułożę, po stokroć układam,
      W niezmęczonej pamięci, coś ty mówił do mnie...
      I szukam, szukam czegoś w twych oczach nieskromnie,
      I niemocna na białe poduszki opadam...
       
      Wzrok mój gdzieś się za tobą w cichej nocy kryje,
      Patrzy, goni i kusi, ciągnie ciebie, woła —
      Serce mi bić przestaje, to znów jak dzwon bije,
      Drżące dłonie się cisną do zbladłego czoła...
       
      Coś mi piersi podnosi, coś w tętnach zawrzało,
      Usta się w krwawy kielich rozchyliły róży —
      I wre we mnie krew cała; i rwie się i burzy,
      Pręży się i rozpłomienia moje smukłe ciało...
       
      Osunęły się włosy, ciężkie, rudozłote,
      Jakaś ogromna rzewność duszę mą oblała...
      Tobie słodką kochania oddaję pieszczotę,
      I cała-m w wizji twoja, twoja cała, cała...

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** oddajmy się w ręce amora...:)))***

      ... przy cudnej kołysance, za chwilę...

      21:24

      Usuń
    2. ... a kołysanka w namiętnych rytmach delikatnej samby kubańskiej...

      OMARA PORTUONDO Como Yo Te Quiero/ Kocham Cię, Ty mnie

      http://www.youtube.com/watch?v=6Tuv74q4U2M&feature=related

      ... pa... :)***

      21:33

      Usuń
  14. Dzień dobry, miłej niedzieli, Ogrodnicy:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=70cdCHO5yLs&feature=related

    Chris Rea Wonderful Life
    8:53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję za poranne nutki do kawy; ogrzej się troszkę pod nowym postem:)
      Udanej niedzieli:)

      9:14

      Usuń
  15. Aѕkіng questions arе gеnuinely gooԁ thing if yоu are not unԁerstandіng аnything totally,
    but thіѕ ρагagrаph ρroνіdeѕ gοod undеrstаnding yet.


    Visit my web blog; szukam-dziewczyny.net

    OdpowiedzUsuń
  16. Appreciate thе геcοmmеndation.
    Will tгу it out.

    Ϲhecκ out my webpage :: listwy styropianowe

    OdpowiedzUsuń