Powered By Blogger

wtorek, 21 lutego 2012

***(Biel za oknem znika)

Trochę piękna egzotycznych kwiatów na ocieplenie zimowego pejzażu za oknem. Fotografie robiłam w cieplarni Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.














***(Biel za oknem znika)

Biel za oknem znika roztapiana deszczem,
kropliste wisiorki zdobią nagie drzewa,
bardzo mi brakuje słonecznych dopieszczeń,
świergotanych marzeń w skowronków zaśpiewach.

Przywołam z pamięci wiosenne obrazy
z zapachem narcyzów, kiedy chłód dokucza,
gejzery radości może innym razem...
odrobinę ciepła w uśmiechu poszukam.

A zima za chwilę swoją rewię skończy,
czas się z jej okowów na dobre wyzwolić,
przyślij mi swój uśmiech ciepłych uczuć gońcem,
odeślę ekspresem, jeśli mi pozwolisz... :)

81 komentarzy:

  1. Witaj Poetko-Fotografko w środku nocy :)
    Zdjęcia bajkowe, szczególnie pierwsze i trzecie niezwykle zagadkowe.
    Brakuje nie tylko Tobie... '' słonecznych dopieszczeń, świergotanych marzeń ''...
    Jako ciepłolubna osoba bardzo męczę się w okresie zimowych krótkich dni bez ciepła i słońca.Ale jako optymistka uśmiecham się do tej odrobiny promieni słonecznych, które od czasu do rozjaśniają niebo.
    Dobranoc, już za chwilę zamykam komputer i zmykam do łazienki, pa :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry:)
    Jak widzę, Zuzia mnie wyprzedziła z nocno-porannym komentarzem. Witaj Nocny Marku, dziękuję:)
    Ciepłolubna też jestem, wyjątkowo wręcz... i bardzo źle znoszę długotrwałe chłody.
    Dziś za oknem -3 st. i śliczne, pogodne niebo.
    Kawa już wypita, poranny "obrządek" za mną i już uciekam w teren.
    Pogodnego dnia wszystkim i do zobaczenia po południu.:)

    6:46

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, Ewuś!
    Dziękuję za Twój dodatek, jakże rzeczowy, do mojej rozmowy. Zaraz się wezmę za odpisywanie:)
    Fascynują mnie poranki okraszone słońcem. Wielokolorowe, przepiękne:)

    Róż na wschodzie czyni cuda.
    Dzień ma piękne oblicze.
    Coś nowego pewnie mi się uda,
    na co, po cichutku, liczę :)
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to Twoje kaktusy? Są przepiękne:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      To ja dziękuję za Twoją wizytę z różem na wschodzie i z fotkami, które dostałam od Ciebie. Przepiękne zjawisko, masz rację.
      Tylko, że ja wychodzę z domu jeszcze przed wschodem słońca (na razie, bo w lecie wschód budzi o czwartej) i nie mam możliwości złapać go w obiektyw. Poza tym, moje wszystkie okna skierowane są na południe, lekko na południowy-zachód, więc co najwyżej mogę sfotografować wczesny, zimowy zachód z balkonu. Kilka takich fotek już było na blogu.

      Te kaktusy - i nie tylko, sfotografowałam w cieplarni naszego Ogrodu Botanicznego UMCS w lipcu zeszłego roku. Urzekły mnie swoją niesamowitą egzotyką, choć nasze rodzime rośliny cenię sobie najbardziej.:)
      Pozdrówka.:)

      17:06

      Usuń
  5. Dzień dobry w dzień dobry Ewuniu*, Ozonko :)
    Odrobina słońca, trochę szarych chmurek.
    Po nocnych markowaniach ostrość obrazu i myśli jeszcze nie jest w pionie, jednak robię wszystko aby sprawność była na 100% ;-)))Wprawdzie nie teren, ale też praca dopomina się o swoje prawa.Będę w Ogródku dopiero po południu.
    Miłego i pełnego dobrych chwil dnia :)))

    09,35

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry po południu, Zuziu:)
      U mnie był przepiękny, słoneczny dzień, bardzo przedwiosenny, z radosnym poćwierkiwaniem ptaków na każdym drzewie... aż się chce żyć...
      Nawet lekko zarwana noc nie wpłynęła na mój nastrój.
      Te egzotyczne kwiaty na pierwszej i trzeciej fotce, które Cię tak zaintrygowały w nocy, to jakiś egzotyczny rodzaj storczyka... takie tajemnicze piękno. A mnie najbardziej fascynuje ten maleńki, ciemno-bordowy, włochaty "motylek" na piątej od góry fotce i... te "woreczki" na samym dole...:)
      We wstępniaku rozdaję uśmiech, więc i Tobie go daruję z Jadwigą Mariolą Jankowską -

      Uśmiech twój

      Uśmiech Twój
      to połowa pocałunku

      dłonie -
      świat otulony
      w zachwycie jutra

      serce -
      marzenie wieczności
      by dotrzeć
      do kryształu gwiazd

      oczy -
      wpatrzone w moje
      czytajęce sekrety
      niedoścignione

      usta
      szalone i namiętne
      pocałunków
      szukające we mnie.
      ***

      Uśmiechniętego popołudnia i wieczoru, Zuziu...:)

      17:19

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*, Ogródku :)

      Dziękuję za Uśmiech :)
      Dzisiaj są Ostatki czyli Podkoziołek.
      Z wierszem Ewy( przepraszam Cię, innej Ewy)Ciasto.

      Proszę Cię o kawałek ciasta
      nadziewanego przyjaźnią
      posypanego zaufaniem i zrozumieniem
      Proszę Cię o szklankę soku z owocu wierności
      Zakropionego gorącą tęsknotą
      Proszę Cię o kubek lodów o smaku
      porannego szaleństwa z odrobiną romantyzmu i zazdrości
      I jeszcze proszę Cię o małą kanapkę
      z kiełkującym pragnieniem i dojrzałą miłością

      Wieczorne ukłony :)))

      20,27

      Usuń
  6. Witam moi Mili :)
    Ewuniu,świetne te zdjęcia egzotycznych roślin. Szkoda tylko,że ich nie opisałaś.
    Może wyjdźmy z cieplarni i na zewnątrz nacieszmy oczy kolorami...:)

    Ogród Botaniczny UMCS - Jardín Botánico UMCS

    http://www.youtube.com/watch?v=-1K8pkJGY8k

    Przyjemnego spaceru...:)*

    10:28

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izuś:)
      Trudno mi opisać te cuda, ale mnie nie chodziło o specjalistyczne nazwy botaniczne (najczęściej łacińskie) tych roślinek, które nikomu nic nie powiedzą, a raczej o wrażenie estetyczne...:)
      Są to różne rodzaje orchidei, bromelii i sukulentów; rośliny typowo tropikalne, subtropikalne, ale też pochodzące z basenu morza śródziemnomorskiego.
      Cieszę się, że mogłam zrobić Wam przyjemność i choć troszkę ocieplić zimowe pejzaże... aż się chce popatrzeć na takie cuda...:)
      Dzięki za spacerek po moim Ogrodzie Botanicznym; już się nie mogę doczekać do 1 kwietnia, kiedy będzie otwarty i można będzie podziwiać te cudowne lessowe wąwozy, pokryte łanami przylaszczek, przebiśniegów, śnieżyczek, złoci, kokoryczy i ziarnopłonu...
      Wtedy opiszę wszystkie fotki, bo polskie kwiaty rozpoznaję prawie wszystkie.

      Udanego wieczoru...:)*

      17:32

      Usuń
    2. Na pierwszym i trzecim zdjęciu rozpoznałem Passiflorę
      po naszemu męczennicę (pnącze). Żadna roślina nie jest tak związana z Wielkanocą jak passiflora, po polsku zwana też męczennicą. W jej oryginalnie zbudowanych kwiatach dopatrywano się symboliki Męki Pańskiej.Korony cierniowej, gwoździ czyli narzędzi
      tortur.

      Usuń
    3. ... chyba masz rację, a ja myślałam, że to rodzaj storczyka... dzięki za info...:)*
      23:08

      Usuń
    4. ... tylko dlaczego kwitła w lipcu? Może cieplarniane warunki jej na to pozwalają. Tam było bardzo wilgotno, a temperatura prawie 40 st.

      Usuń
    5. ... wyczytałam, że męczennica była używana przez Indian w Ameryce Północnej i Ameryce Środkowej w leczeniu bezsenności, histerii i epilepsji. Rośliny są również uważane za środek przeciwbólowy. Dowiedziałam się też, że kwiaty zawierają substancje, które mają działanie uspokajające i są halucynogenne w dużych ilościach... :)
      Drugi dzień cierpię na bezsenność, ale z braku męczennicy, sięgnę chyba po procha...***
      23:15

      Usuń
    6. Co do łostatnigo zdiyncia, to mój baca uśmiychnył sie pod wąsym i pedzioł, ze takie worecki, to un widzi co dziń u swoich baranków.:)

      Usuń
  7. Dawno w Ogródku nikt nie leśmianił...to ja może tak skromnie...:)

    Bolesław Leśmian

    Nie obiecuję ci prawie nic

    Nie obiecuję ci wiele...
    Bo tyle co prawie nic...
    Najwyżej wiosenną zieleń...
    I pogodne dni...
    Najwyżej uśmiech na twarzy...
    I dłoń w potrzebie...
    Nie obiecuję ci wiele...
    Bo tylko po prostu siebie...

    Ewuś przesyłam Ci uśmiech...a wraz z uśmiechem :

    Ludmiła Jakubczak - Kaktusik Magdusi

    http://www.youtube.com/watch?v=1KD-2f-1dSo

    :)*

    11:14

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... cudne to "Twoje" leśmianienie z uśmiechem, dzięki:)*
      A ja podaruję Ci Egzotyczne kwiaty Leśmiana -

      Asnyk Adam

      Egzotyczne kwiaty

      Pod zwrotnikami rosną w lasach kwiaty,
      Co przybierają wzory fantastyczne -
      Strój ich niezwykły, wdzięczny i bogaty,
      Cudowne barwy, wonie narkotyczne:
      I nęcą zmysły ich korony świetne
      I te zapachy z pozoru szlachetne.

      Każdy z nich postać rzadkiego motyla
      Lub przepych kształtów nieznanych roztoczy,
      Z szczeliny drzewa w błękit się wychyla,
      Wprawiając w zachwyt podróżnika oczy,
      A jednak one soki swoje biorą
      Z zgnilizny, w drzewach ukrytej pod korą.

      Są i uczucia, szlachetne z pozorów,
      Rozpromienione całą blasków tęczą,
      Nadziemskiej miary, cudownych kolorów,
      Jakby anioły, co w błękitach klęczą
      I rozsiewają idealne wonie,
      W których wędrowiec sercem swoim tonie.

      A jednak, chociaż taki czar roznoszą,
      Chociaż cel w sobie przedstawiają wzniosły
      I nęcą ludzi nieznaną rozkoszą,
      One na drzewie zbutwiałym wyrosły;
      Z głębi tajnego powstały zepsucia -
      Te fantastycznie błyszczące uczucia.

      ***
      ... i to jest prawda, większość z nich to są epifity, czyli roślinki rosnące na innych roślinach, ale nie prowadzące pasożytniczego trybu życia. Wyrastają w miejscach, gdzie gromadzi się martwa materia organiczna (np. w kącie gałęzi lub pędu) albo osiedlają się na pędach innych roślin, a składniki odżywcze i wodę pobierają z powietrza lub opadów.
      Nic to, w porównaniu z ich pięknem i zapachami, jakie rozsiewają się po całej szklarni...:)

      ... kaktusik super... zapomniałam już o tej piosence...:)*

      17:42

      Usuń
  8. Spacer regularnie,
    codzienne odbywam.
    Jak o nim zapomnę,
    chandra mnie "dorywa".

    Farmakologiczne,
    na nic tu metody.
    Zwiedzam, przeto Mili,
    kwieciste ogrody.

    Znam taki na przykład,
    kwiecisty ogródek.
    Nie muszę, aż jechać,
    wcale pod Rospudę.

    Tu jest mnóstwo kwiatów,
    i tyleż alejek.
    Przyjdziesz w wolnym czasie,
    trochę się pośmiejesz.

    Odwiedza go liczna,
    liczba sympatyków.
    Widać to dokładnie,
    po jego liczniku.

    Co będę Wam pisał,
    na ten temat więcej.
    Będzie tych odwiedzeń
    czterysta tysięcy.

    Kiedy tylko przyjdę,
    wesoła mam minę.
    Wymieniony Ogród
    leży pod Lublinem.

    Niestety adresu,
    chwilowo nie podam.
    Wystąpiła nagle,
    przejściowa przeszkoda.

    Ale jak to mówią,
    humorek się zmienia.
    Wszystko jest przed nami,
    i do naprawienia.

    Pozdrawiam serdecznie.Udanego dnia...:)

    Rena Rolska - *Gdy w ogrodzie botanicznym zakwitną bzy (1955)

    http://www.youtube.com/watch?v=2ntXBJYKugg

    PM - 12:55:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Serdeczne dzięki za wierszyk o kwiecistym ogródku... zrobiłeś mi wielką frajdę swoją wizytą i rymami, że już nie wspomnę o uroczej piosence Reny Rolskiej, z bzami i wiosną, której nie wiem, ile lat nie słuchałam... :)
      Mam nadzieję, że już technicznych przeszkód nie będzie i trafisz na pamięć, z dobrym humorkiem, pod znany sobie adres Ogródka.:)

      A ja, do popołudniowej kawy dodam Ci szczyptę zapachu czeremchy z Anną German -

      "Biała czeremcha " -

      http://www.youtube.com/watch?v=Ez5UdeC7sq8&feature=related

      Serdeczności wieczorne.:)

      18:02

      Usuń
  9. zdjęcia Sony A-200

    http://www.youtube.com/watch?v=X33jPrYIYfM&feature=fvsr

    PM - 13:43:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... hmmm... aparacik genialny, a fotki przecudne...
      Szczególnie zaintrygowały mnie dwa motylki -rusałki ceiki na kwiatach chabru austriackiego. Bardzo podobne fotografie zrobiłam latem swoim Panasonikiem, pamiętasz?
      I te egzotyczne czerwonaki... cudo...:)

      18:11

      Usuń
  10. Pozdrawiam Was serdecznie, miłego popołudnia:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=5WFQL9p_AVQ

    Arboretum Bolestraszyce.wmv
    14:38

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dano:) A wiesz, że postanowiłam sobie odwiedzić w tym roku Bolestraszyce, bo już nie jeden raz słyszałam o tym całkowicie unikalnym miejscu, z historycznymi i przyrodniczymi cudami. To przecież nie tak daleko ode mnie i myślę, że w jedną, wiosenną sobotę dam radę obrócić.
      Dzięki za filmowe wprowadzenie..:)
      W rewanżu zapraszam na spacer po kowieńskim arboretum, z muzyką -

      Kauno botanikos sodas. Botanical Garden (arboretum) Part 2

      http://www.youtube.com/watch?v=h2enk4aClDM&feature=related

      Zauważyłam tam bardzo mi znane gailardie (cygany), dzielżany, przegorzany i całą kolekcję przecudnych dalii... film musiał być kręcony w sierpniu.:)

      Cieplutko pozdrawiam:)

      18:37

      Usuń
  11. Dzień był dla mnie miłosierny, Żadnych złych doznań. Tureckie zdjęcia są u mnie, jak zwykle:)
    Czarodziejski , sułtański proszek na kaszel kupiłam. A co?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest świetny i działa!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zaraz zajrzę do Ciebie.:)
      A na kaszel najlepsze jest (prawdopodobnie) rzucenie palenia; skąd ja go znam?
      Ale co czary, to czary; nie ma to jak ich magiczne działanie... a czy tylko na kaszel był ten sułtański specyfik? ;-)

      18:42

      Usuń
    2. Ewidentnie na kaszel. Pomogło jak nic:) Od czasu kiedy go(rozpuszczony w gorącej wodzie) wypiłam, przestałam "cherlać". Mnie pomógł!!!!!

      Usuń
  13. Nie wiem, czy ktoś zauważył, ale w moim dzisiejszym wstępniaku wystąpił ekspres... :)

    A teraz przyszła mi do głowy poezja kolei żelaznych, tych starych, parowych lokomotyw gwiżdżących i miotających iskry, zapomnianych stacyjek, tam gdzie się kończy świat... i zawiadowców, którzy ciemną nocą odprawiali z karbidówką - towarowe, pośpieszne, ekspresy...
    Na blogu u Meg oglądałam fantastyczne, stare lokomotywy, niestety - bardzo czyste i "podrasowane", przygotowane na coroczne, Parowozowe Show w Wolsztynie. Warto zajrzeć i posmakować "duszy" prawdziwych lokomotyw...:)

    A na dzisiejszy wieczór z uśmiechniętym ekspresem w tle, dorzucę dla Wszystkich trochę poezji kolei żelaznych z carskich czasów:

    Afanasij Fet

    Podróż koleją

    Tam noc i mróz, i dal śnieżysta.
    Tu półmrok, ciepło i zacisze.
    I twoja twarz dziecięco czysta
    W mych oczach błogo się kołysze.

    Razem, łagodny serafinie,
    Z odwagą i bojaźnią w oku
    Mknąc to w parowie, to w gęstwinie –
    Lecimy na ognistym smoku.

    Smok ciska złotych iskier snopy,
    Iskry się sypią w białe śniegi,
    I marzą nam się inne tropy,
    I marzą nam się inne śniegi...

    Drży w mroku migotliwa świeca,
    Cichutko sobie śpi w podróży
    Twa niania naprzeciwko pieca,
    Lecz ciebie jazda ta nie nuży.

    Więc pozwól mi się dręczyć jeszcze
    Urodą twą nienapatrzoną –
    Niech w sobie ból i radość pieszczę,
    Niech myśl i serce w trwodze toną!

    A obok nas mkną raz za razem
    Drzewa srebrzyste pod księżycem,
    Pod nami głucho grzmiąc żelazem
    Grzechocą mosty-błyskawice.

    Jak kwiaty w czarodziejskiej baśni,
    Gdy ku nim zwracam senną głowę,
    Lśnią i raz po raz błysną jaśniej
    Ogniem radości i przyjaźni
    Twoje oczęta agatowe.

    1859/1860

    przełożył Józef Waczków

    :)*
    19:11

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Ewuniu:)*
      Zauważyłam ekspres ...tylko mnie się skojarzył z listem...

      jak listy - Marek Andrzejewski - Federacja

      http://www.youtube.com/watch?v=xWVgitN5AiI

      Kto nas rozesłał w świat, jak listy,
      Na długą drogę los nieznany
      Duszy kawałek kartki czysty
      Dał nam, by został zapisany?

      A życie zapisuje różnie
      Niebieskim swym wiecznym piórem,
      Jednym donosy, drugim wiersze,
      Lub też pokreśli coś niektórym.

      Niejeden kryje swoje wnętrze,
      Nigdy nikomu się nie otwiera,
      Głęboko chowa się w kopercie,
      Z zewnątrz w pieczątki się ubiera.

      Kto nas jak listy w świat rozesłał
      I docelowy adres zatarł?
      Wędrówki nie możemy przerwać
      Nim nie znajdziemy adresata...

      Wędrówki nie możemy przerwać
      Nim nie znajdziemy adresata...

      Nim nie znajdziemy adresata.

      Piękne są te lokomotywy u Meg...:)
      Miłego wieczoru...:)*
      19:50

      Usuń
    2. :) Dopisuję następny
      przepis do ekspresu ;-)))

      Dodaj zapach, uśmiech, dotyk i kwiat,
      stworzysz swój intymny, mały świat.
      I nie myśl, że to wszystko się śniło -
      to naprawdę było
      ( z netu)

      Na wieczór jak wyżej !

      21,20

      Usuń
    3. ... Izuś! Uwielbiam tę piosenkę, dziękuję najpiękniej, jak umiem... :)*

      21;32

      Usuń
  14. Nie mam klawiatury z cyrylicą.
    Nadała baba w bagaż:
    diwan , czemadan, sakwojaż, kartinu , karzinu , kartonku i maleńkoju saboczionku.
    Wydali babie na stancji, czetirech jakichś tam "kwitancji"
    Pamiętam to z podstawówki. Pisać dalej nie będę, żeby nie kaleczyć języka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pamiętam ten wierszyk ze szkoły:)
      Na Twoje życzenie, Ozonko, bardzo proszę...

      Багаж.
      автор  С. Маршак   

      Дама сдавала в багаж
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картину,
      Корзину,
      Картонку
      И маленькую собачонку.

      Выдали даме на станции
              Четыре зеленых квитанции
           О том, что получен багаж:
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картина,
      Корзина,
      Картонка
       И маленькая собачонка.

      Вещи везут на перрон.
      Кидают в открытый вагон.
      Готово.
      Уложен багаж:
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картина,
      Корзина,
      Картонка И маленькая собачонка

      Но только раздался звонок,
          Удрал из вагона щенок.
                 Хватились на станции Дно:
       Потеряно место одно.
      В испуге считают багаж:
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картина,
      Корзина,
      Картонка.
      — Товарищи! Где собачонка?

      Вдруг видят: стоит у колес
               Огромный взъерошенный пес.
        Поймали его — и в багаж,
      Туда, где лежал саквояж,
      Картина,
      Корзина,
      Картонка,
             Где прежде была собачонка.

      Приехали в город Житомир.
                    Носильщик пятнадцатый номер
       Везет на тележке багаж:
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картину,
      Корзину,
      Картонку,
       А сзади ведут собачонку.

      Собака-то как зарычит.
       А барыня как закричит:
                   — Разбойники! Воры! Уроды!
          Собака — не той породы!

      Швырнула она чемодан,
      Ногой отпихнула диван,
      Картину,
      Корзину,
         Картонку...
      — Отдайте мою собачонку!

      — Позвольте, мамаша!
      На станции,
      Согласно багажной квитанции,
      От вас получили багаж:
      Диван,
      Чемодан,
      Саквояж,
      Картину,
      Корзину,
      Картонку
      И маленькую собачонку.
      Однако
      За время пути
      Собака
      Могла подрасти!

      … i oto przykład, jak długo mogło się kiedyś podróżować koleją żelazną do Żytomierza... tylko nie wiadomo skąd. Wiadomo natomiast, że z pewnością nie był to ekspres.:)

      19:51

      Usuń
  15. Stare dzieje, czas wolniej płynął a psy "rosły" w podróży. Rosyjski stał się jednym z języków międzynarodowych.
    Co z czasy!
    Miłego:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wysłuchałam. Brdo dobry jest ten chłopczyk:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. :))) O trochę innej podróży.
    Roberto Juarroz w tłumaczeniu Krystyny Radowskiej
    * * *
    Podróż obraca się czasem ku wnętrzu
    a tam natrafia na wszystkie podróże
    wyryte w przeszłości
    także te do których nigdy nie doszło

    A wtedy odkrywamy że jakaś inna podróż
    dojrzewała w nas potajemnie
    a teraz nas wciąga i zabiera
    tam gdzie się nie wybieraliśmy

    podróże spełnione i podróże niespełnione
    są tylko pretekstem i matrycą
    dla podróży co nie zna zmęczenia i chwili przybycia
    i wymyśla wciąż dla siebie bezdroża
    a także trasę i metę

    Witam wieczornie podróżujące Ogrodniczki.
    Do poczytania i posłuchania mam noc przed sobą ;-)))
    Zazdroszczę Paniom energii :)))
    Pozdrawiam cieplutko.

    20,40

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj wieczornie:)
      Kto ma energię, ten ma... we mnie to chyba jakaś adrenalina działa...
      Bardzo mi smakowało "Twoje" przyjazne ciasteczko, szczególnie w takiej podróży przez życie...
      Oczywiście, w swoim wierszu miałam na myśli przesyłkę z uśmiechem...
      Cudnie też podróżował Władysław Broniewski -

      Władysław Broniewski

      W pociągu

      Spójrz, rozchodnik macierzanka
      biegną – kto szybciej? –
      aby pachnieć nam na przystankach
      szczęściem i lipcem.

      Wychyleni, jak z troski w radość,
      z okna pociągu,
      na to szczęście nie ma rady:
      w siebie nas wciąga.

      Tajemniczo i niespodzianie,
      w słońcu południa,
      puste serce, tak jak mieszkanie,
      radość zaludnia.

      Cisza w sercu. Jakże ją łatwo
      spłoszyć lub zatruć.
      Weź tę chwilę w dłonie, jak światło,
      osłoń od wiatru.

      Wieczorne serdeczności dla Ciebie:)

      21:27

      Usuń
  18. ..i ja Tobie,kwiatuszku,miły sercu memu - serdeczności...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=ijZRCIrTgQc&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=BFp


    Dobrej nocki Tobie,niestrudzona pisarko rymów serdecznych oraz wszystkim dobrym duszkom na TYM BLOGU:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję Adaśku z serca... bądź ze mną myślami... jutro, o 12.00... w samo południe.
      ... i pojutrze też.
      .... i później jeszcze...

      Dobrej nocki i do następnego, Kocie... :)
      Zdrowiej nam szybko...najserdeczniej Cię pozdrawiam i oczekuję Twojego przybycia.:)

      21:56

      Usuń
  19. Ostatni dzień karnawału dobiega końca...
    Pora powiedzieć dobranoc moi Drodzy...:)

    Concierto de Aranjuez

    http://www.youtube.com/watch?v=aY-Xnkb43No&feature=related

    Spokojnej nocy...i miłych snów...pa:)*

    21:47

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dobranoc, Izuś, trzymaj za mnie... cudowna, kojąca melodia...
      Śnij pięknie przy dźwiękach tej melodii -

      Andre Rieu - La vida es bella

      http://www.youtube.com/watch?v=pPf37P0jkz8&feature=related

      :*

      22:03

      Usuń
  20. ...listonosza dzisiaj pośpieszyłem spóźnionego...

    http://www.youtube.com/watch?v=hSq4B_zHqPM&noredirect=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. ... dziękuję Tygrysku... odpiszę Ci jutro - wieczorem. Dziś mi już troszkę sił brakuje... pa...*

      22:20

      Usuń
  22. Kończy nam się wtorkowy wieczór i przyszła pora na naszą tradycyjną dobranockę.
    Pozdrawiam cieplutko Jasieńka, może śpi, a może ma trudności ze sprzętem?...:)*
    Dzisiaj zaprosiłam do ogrodu ubiegłowieczną, niemiecką pisarkę, będącą również historykiem i filozofem -

    ***Ongiś słuchałam pieśni***

    Ongiś słuchałam słowików, chórów i pieśni,
    Dziś tylko twego głosu słyszę dźwięk.
    Odpływami, przypływami morza uwodzona niegdyś,
    Dzisiaj ponad spienionym kilem słyszę wichru jęk.
     
    Kiedyś gwiazdy płynące na wysokim niebie
    Ku moim celom wiodły mnie po drogach.
    Dzisiaj tyś dla mnie Bliskość i Dal, Wyżyny i Głębie.
    Tylko ty mnie porywasz. Bez ciebie pustka dokolna.
     
    Więzy żadne mnie z miejscem żadnym nie wiążą na stałe,
    Za nic mi świata promień i biegnąca fala.
    We wszechświecie twej dłoni, jak w kolebce małej
    Leżę. Bez niej, jak Nicość — w Nicość spadam.

    Przełożył
    Andrzej Turczyński

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - już czas na sen...***

    ... za chwilę jeszcze coś zagram...

    22:18

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... boszszsz... nazwisko poetki - Ricarda Huch, sorry.:)*

      22:36

      Usuń
  23. Dzień dobry na dobranoc :)***

    Przepraszam, że dopiero teraz, alem był straszliwie zarobiony, a do tego jeszcze szkolenie. Cholewa, żeby
    emeryt musiał się jeszcze szkolić?... Ale do rzeczy.
    Dziś na dobranockę zaprosiłem Andrzeja Trzebińskiego i jego wiersz -

    *** tak najprościej ***

    takaś mała a łzy takie ogromne
    takie ciężkie że aż głowa się chyli
    opadają te łzy twoje w dół pionem
    tak najprościej ku głębokim dnom chwili
    takaś mała a łzy takie ogromne.
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    stoisz mi w oczach jak łzy.
    [1941 ?]

    I kołysanka - Love duduk

    http://www.youtube.com/watch?v=5Z3TfEGGk7Y

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** już czas na spokojny sen :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... witaj Jasieńku:)***
      Choinka mi się poplątała... szkolenie dla takiego inteligentnego emeryta jak Ty, to zwykły Pikuś.:)
      Dzięki, że zdążyłeś - i za piękną dobranockę, i za cudownego duduka.... moja jest rozerwana na pół - i wyżej, i niżej...
      Dobrej nocki...:***

      22:33

      Usuń
  24. ... i kołysanka z kojacymi skrzypcami...

    Andre Rieu - Annie's Song

    http://www.youtube.com/watch?v=7OACFbnYYgw&feature=related

    ... pa, kochani...***

    22:28

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dodaję na dobranoc wiersz Elżbiety Abramowicz Czekając na miłość

      Kochaj, a zawsze będzie słońce
      Kochaj, a zagoją się rany
      Zimą zakwitną kwiaty na łące
      i ptak będzie śpiewał co rano
      Kochaj, a skrzydła urosną do nieba
      Kochaj, a łzy będą radością
      Do szczęścia tak niewiele potrzeba
      Kochaj, a czas będzie wiecznością
      W domysłach z niedomówień
      I w półprzymknięciu powiek
      O dwa muśnięcia wiatrem stąd
      W kalejdoskopie wzruszeń - człowiek.

      Dobranoc Ewuniu*, dobranoc Najmilsi Ogrodnicy :)))

      00,05

      Usuń
  25. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    DZIĘKUJĘ WAM...

    Jutro jest ostatnia ziemska podróż mojej Mamy... jest to dla mnie rytuał przeraźliwie smutny i ciężki, niemniej jednak pozwala zamknąć pierwszą fazę pożegnania i przejść do drugiej – dłuższej, ale już bardziej wewnętrznej, niezwiązanej ani z załatwianiem spraw praktycznych, ani z ceremoniałem.

    Wszystkim Wam, Kochani - Izuniu, Dano, Zuziu, Ozonko, Adaśku, Jasieńku, Jędrusiu, Staszku - z serca dziękuję za cudowne, ciepłe myśli i dobre słowa, za Wasze czuwanie ze mną do tej chwili... i TU, i w mailach prywatnych.

    I niech ten dzisiejszy post z egzotycznymi kwiatami i uśmiechem zostanie na jutro.
    Bądźcie w dzień w ogrodzie, a ja tutaj zajrzę jutro wieczorem... :***

    22:50 AD 21.02.2012 - (tę datę można czytać i od przodu i od tyłu...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... przepraszam, zapomniałam podziękować też Meg... serdeczności dla Ciebie.*

      Usuń
    2. Witaj Ewo.

      Zawsze w takie trudne dni, jakim napewno - jest dla Ciebie - dzisiejszy dzień, myślę sobie, o : głębokiej wymowie starego przysłowia:
      " Mowa jest srebrem, a milczenie złotem..."
      Przypminając powyższe... przesyłam Ci pęk dobrych myśli i zapewnienie: Nie jesteś sama w tak trudnych chwilach...
      Ciepło pozdrawiam

      Stanisław

      Usuń
  26. Witajcie Kochani...:)
    Ewuniu pozwolisz,że dzień rozpocznę wierszem mojej ulubionej poetki Małgorzaty Hillar:

    MIŁOŚĆ

    Jest czekaniem
    na niebieski mrok
    na zieloność traw
    na pieszczotę rzęs

    Czekaniem
    na kroki
    szelesty
    listy
    na pukanie do drzwi

    Czekaniem
    na spełnienie
    trwanie
    zrozumienie

    Czekaniem
    na potwierdzenie
    na krzyk protestu

    Czekaniem
    na sen
    na świt
    na koniec świata
    * * *
    Love Songs (Great Orchestra).mpg

    http://www.youtube.com/watch?v=ZkJ2MW8bPB0&feature=related

    Serdeczności....:)*
    8:29

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Ale bywa też miłość stroskana...

      Miłość stroskana

      Która godzina? Która w niebie zorza?
      Nie czas na skargi! Świat właśnie jest taki!...
      Dawnoś to w zbożu rwał chabry i maki?
      Pokochaj zboże! Nic nie ma oprócz zboża

      Czemuż tak patrzysz w otchłanie bezczasu -
      I mówisz: "Jakże pokocham tę zmorę?" -
      Dawnoż to w lesie całował drzew korę?
      Więc las pokochaj! Nic nie ma prócz lasu!

      "Przyszedłem na świat, poprzedzon żałobą,
      I byle jaką odejdę stąd bramą".
      A cóż zabierzesz na drogę ze sobą,
      Jeśli - nie wszystko, jeśli nie to samo?

      Niech dusza twoja, miłością wielmożna,
      Takim się żalem po nocach nie trudzi,
      Że prócz tych roślin i zwierząt, i ludzi -
      Nic na tym świecie pokochać nie można!

      Bolesław Leśmian

      * * *

      Sound of Silence (James last).wmv

      http://www.youtube.com/watch?v=AF0Kahrb-Ww

      :)***
      10:35

      Usuń
  27. Ewuś...jestem...:)*
    Myślę,że nie sama...Ktoś ważny dla Ciebie czuwa na Niebieskich Połoninach...

    Irena Jarocka "Połoniny Niebieskie"

    http://www.youtube.com/watch?v=8elw7wdfrXk

    Gdy nie zostanie po mnie nic
    Oprócz pożółkłych fotografii
    Błękitny mnie przywita świt
    W miejscu, co nie ma go na mapie

    A kiedy sypią na mnie piach
    Gdy mnie okryją cztery deski
    To pójdę tam gdzie wiedzie szlak
    Na połoniny na niebieskie

    Podwiezie mnie błękitny wóz
    Ciągnięty przez błękitne konie
    Przez świat błękitny będzie wiózł
    Aż zaniebieszczy w dali błonie

    Od zmartwień wolny i od trosk
    Pójdę wygrzewać się na trawie
    A czasem gdy mi przyjdzie chęć
    Z góry na ziemię się pogapię

    Popatrzę jak wśród smukłych malw
    Wiatr w podwieczornej ciszy kona
    Trochę mi tylko będzie żal
    Że trawa u was tak zielona

    :***

    12:00

    OdpowiedzUsuń
  28. Budka Suflera - * Czas ołowiu *

    http://www.youtube.com/watch?v=8B0sMc2wybo&feature=endscreen&NR=1

    PM - 12:01:00

    OdpowiedzUsuń
  29. Posłuchajmy Andrzeja Nardelli...
    Jaśku,dzięki za przypomnienie...

    Magda Umer, Andrzej Nardelli "O niebieskim pachnącym groszku"

    http://www.youtube.com/watch?v=95VMVOVWtUw

    * * *

    Andrzej Nardelli: "Groszki"

    http://www.youtube.com/watch?v=S6fJ4LNoRHA

    * * *

    Osłonię dłonią światło świec - Andrzej Nardelli

    http://www.youtube.com/watch?v=TtCPGNq3W0g

    ......:***
    13:00

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzień dobry.Pozdrawiam Was serdecznie tą piosenką. Miłego popołudnia:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=iK4BG6CJCrI

    Człowieczy los - Anna German.

    14:02

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzień dobry :)

    Dzień dzisiejszy jest równie trudny dla Ciebie Ewuniu* jak i dla mnie. Jestem myślami z Tobą. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zbigniew Preisner - THE SECRET GARDEN (1993) - Soundtrack Suite

    http://www.youtube.com/watch?v=SDjmRW4wQBY&feature=related

    17:30

    OdpowiedzUsuń
  33. Witajcie wieczorem. Ewa,dla Ciebie:

    http://www.youtube.com/watch?v=p9cpvDzsL1w

    Muzyka relaksacyjna....Piękno Natury..(Relax Music)

    17:34

    OdpowiedzUsuń
  34. :))) Dobry wieczór Ewuniu*, Ogrodnicy :)
    O poezji, która jest Osią Ogródka.
    Poezja

    Nie szukaj poezji w poezji
    To obcy sen i marzenie
    Nie szukaj jej w szyszkach daglezji
    Tam tylko flory nasienie

    Poezja jest Tobą - Kochana
    Zaklęta w uczuć korale
    I tylko Tobie jest zanana
    Gdzie indziej nie szukaj jej wcale

    autor Ryszard.

    Wieczornie pozdrawiam :)))

    19,53

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobry wieczór:)
    Jak dobrze, gdy człowiek zmęczony ziemskimi sprawami ma gdzie wieczorem utrudzony usiąść, poukładać myśli, coś poczytać i posłuchać, uśmiechnąć się, pooddychać przyjaznym klimatem, łyknąć gorącej herbaty, a w tle sączy mu się taka muzyka...

    Suffering Możdżer, Danielsson, Fresco

    http://www.youtube.com/watch?v=qEx739dYw40

    ... czas. Dopiero teraz zaczynam smakować jego kojący oddech....
    Dziękuję Kochani za wszystkie piękne przesyłki... właśnie skończyłam delektować się nimi.:)

    21:07

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... właśnie... czas.
      Dedykuję moim kochanym Ogrodnikom ten piękny wiersz -

      Beata Obertyńska*

      Czas druciarz

      Szary, zmęczony, brudny,
      wplątany w rude druty,
      czy skwar na świecie, czy burza,
      czy mokry poplusk pluty,
      nigdy nie przyzywany,
      a czasem psami szczuty,
      obchodzi obce podwórza
      Czas druciarz...
      ...Staje i z głową ku gankom zadartą
      zapewnia wciąż od nowa,
      że umie także – gdyby komu warto -
      i szczęście pęknięte zdrutować...

      z tomu „Klonowe motyle”, 1932

      Najserdeczniej Was pozdrawiam.:)

      21:10

      Usuń
  36. Przesyłam Ci Ewuś serdeczny uśmiech i przytulam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Tobie Dano też. Miło się przytulić do przyjaznej duszy.:)
      Strasznie jestem zmęczona, ale już po prysznicu, zakręcona w szlafroczek, mogę chwilę odpocząć. :)

      21:24

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu* :) Odrobinę odprężona, w szlafroczek zakręcona Poetka Ogródkowa na właściwym miejscu ;-)))
      Dodam do Twojego czas jeszcze jeden Czas.

      Czas matematyk liczy dni
      Kolejne mnoży lata
      Nawet na jawie mu się śni
      Że jest wszechwładcą świata

      Na wszystko jednak nie starczy mu sił
      W zetknięciu z życia bazarem
      Wśród uczuć, zdarzeń i brył
      Jest tylko kolejnym wymiarem

      Nieświadom jest tego ten ścisłowiec
      Że życie być może słodyczą
      Jak poetycko pachnie jałowiec
      I że szczęśliwi czasu nie liczą

      autor Ryszard.

      Trzymaj się Dziewczyno :)))

      21,47

      Usuń
    3. Dziękuję Zuzanko, już jestem na swoim miejscu...:)
      Powitam Cię z Andrzejem Poniedzielskim -

      To nieprawda

      To nieprawda
      że nie można
      dwakroć do tej samej rzeki wejść
      można okpić świątobliwy upływ czasu
      pożartować
      Trzeba tylko przemóc lęk
      zlekceważyć ludzki śmiech
      trzeba
      tylko
      most
      wzdłuż rzeki
      wybudować

      ***

      Trzymam się laptoka, jak rzep psiego ogona, do dobra poręcz...:)
      Pozdrawiam wieczornie.:)

      22:07

      Usuń
    4. ... err. to, nie "do".

      Usuń
    5. Dobranoc Ewuniu*. Po powitaniu - pożegnanie :)

      * * *

      By móc kochać Cię tak bez pamięci.
      By móc rozmawiać
      Słuchać bicia serca.
      By móc patrzeć bezustannie w tym samym kierunku.

      Dla Ciebie móc być kimś zupełnie innym.
      Móc tak bardzo być sobą.

      Odprężającego, dającego wypoczynek snu życzę :)
      Pa, do jutra :)

      22,46

      Usuń
    6. ... już dopisuję autorkę wiersza Angella.

      ;-)))

      Usuń
  37. Chyba już pora na odpoczynek:)
    Dobrej nocy Kochani...:)

    Musica para Relaxar

    http://www.youtube.com/watch?v=2jejsir1ur8&feature=related

    Miłych snów Ewuś i Ogrodnicy...:)*
    Pa...:)*

    22:05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuś za piękny dyżur w Ogródku...:)*
      Posłuchaj na dobranoc pięknej muzyki Vangelisa z podwodnych światów...

      Vangelis - Song of the Seas

      http://www.youtube.com/watch?v=LgEiVcd0tog&feature=related

      ... Dobrej nocki, pa...:)*

      22:15

      Usuń
  38. Dobry wieczór:)***

    A ja tylko na chwilkę z dobranocką -

    *** Uspokojenie ***

    Wysoko jak ptak szybuje
    Ponad chmurami. Czuję,
    Że wolność otacza myśli me
    Różnymi barwami. Piękne.

    Pode mną ludzkość zniszczona
    Płynie, jak chmara szarańczy.
    Wygraża kolorom ona,
    Mój wzrok na ich twarzach tańczy.

    Kto kogo odpycha od siebie?
    Czy oni? Czy ja co na niebie
    Wiruje, jak sokół dostojny.
    Wiatr sprawia, że jestem spokojny.

    Uspokojenie, wszystko to
    Co w człowieka sercu drzemie,
    Przenika przeze mnie, przez ciebie,
    Przez każdego, kto spokoju szuka w niebie.

    Autor : thoran 2004-09-19

    ***

    I kołysanka -

    PRAY OF LOVE :: Aeoliah :: J'Adore :: Colour Your Life ::

    http://www.youtube.com/watch?v=VlaNw33nxXQ&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** śnijcie uspokojeni :)***
    i

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasieńku:)*
      Jakoś mi póki co niebiański spokój nie grozi... :)
      A teraz już też zakończę dzień swoją dobranocką.
      I przyniosłam trochę klimatów z lata i innych pór roku w wierszu Jadwigi Sułkowskiej-Mijal -

      *** Jeszcze poczekaj***

      Chociaż już lato znika za zakrętem,
      stygnie upalność dotyku i co dnia
      na skrzydłach chłodu zbliża się listopad —
      jeszcze poczekaj! Jeszcze nie zdążyłam
      na mroźną zimę zgromadzić dość ognia.
      Jeszcze w ogrodzie radosnej pamięci
      nie posadziłam najpiękniejszych kwiatów.
      Póki ostatni liść życia nie opadł
      a czułość w sopel lodu nie zakrzepła —
      poczekaj! zmienimy w słońce naszą miłość
      by już na zawsze starczyło nam ciepła.

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** pora na spokojny sen... :)***

      ... za moment kołysanka...

      22:21

      Usuń
    2. ... i cudna, kojąca kołysanka z Aeoliach -

      Aeoliah & Mike Rowland - Follow Your Star ( The Reiki Effect )

      http://www.youtube.com/watch?v=5eCwo8rnAWU&feature=related

      ... pa... do jutra...:)*

      22:28

      Usuń
  39. a jutro zatrudnij czas,
    - niech leczy Twe rany.

    Pozdrawiam serdecznie.Do jutrzejszego spotkania pod wierzbą...:)

    PM - 22:23:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas ma u mnie już podpisaną umowę...
      Serdeczności Jędruś... spotkamy się pod wierzbą, prawie już śnieg stopniał, tylko patrzeć krokusów...:)

      22:30

      Usuń