Powered By Blogger

sobota, 27 sierpnia 2011

Pozbierałam w strofy


Rzeka Biała.


Skała "Czarownica".


Na skale potrafi rosnąć jarzębina,


... i wrzosy,


... a w rozpadlinach skalnych goryczki krzyżowe.


I czar wiejskiego ogródka tuż przed bacówką na Jamnej.

Nasyconą zieleń pozbierałam w strofy,
rozbielone mgiełką dyszącą nad ranem,
z pochylonych łodyg ciężarnych nawłoci
uchwyciłam złoto w burzanach skąpane.

Pobudziłam zmysły krwawnicy purpurą,
rozśpiewałam duszę przestrzenią i słońcem,
myśli powierzyłam strumykom i górom,
szafirom goryczek przysiadłych na łące.

Ułożyłam w wachlarz paletę kolorów,
w ostatnim oddechu gorąca skąpaną,
niech ogrzewa ciepłem nadchodzącą porę,
w plastikowym świecie drgających ekranów.

54 komentarze:

  1. Wprawdzie wczoraj wieczorem już Was powitałam, ale dzisiaj czynię to raz jeszcze z wielką radością...
    Witajcie Kochani:)*

    Na moim krótkim urlopie było pięknie... pogoda, jakiej nie zaznałam przez cale tegoroczne lato, ani kropli deszczu, burza tylko raz i tylko w nocy.
    Wędrowałam po cudnym Beskidzie, nakarmiłam przyrodą wszystkie zmysły i duszę...:)
    Cudowna półdzika kraina, nie pocięta luksusowymi drogami; nie wyrosły na niej niszczące stoki wyciągi narciarskie, hotele i kioski z pamiątkami co krok...
    Nie ma biznesu turystycznego i jest co oglądać. Stare kapliczki, drewniane cerkiewki, trójramienne krzyże przydrożne, bezludne doliny i pobojowiska obu wojen światowych, samotne żołnierskie groby, przerdzewiałe hełmy i resztki uzbrojenia.
    Najpiękniejsza przyroda w niewielkim stopniu oswojona i przetworzona przez człowieka... bukowo-jodłowe knieje, dzikie, czyste potoki, śródleśne łąki, samotne skały pełne goryczek, polany z dziewięćsiłami, macierzanką, miętą i wszystkimi najwonniejszymi ziołami...
    ogromna przestrzeń, wiatr i słońce...:)

    Dziękuję Wszystkim za przepiękną poezję, muzykę, własne wiersze i miłe pogawędki... W Ogródku aż tętni życie...:)))
    Z przyjemnością i powoli wszystko czytam i smakuję, a jest tego ponad 180 komentarzy. Bardzo mi miło, że tak pięknie uprawialiście Ogródek i zdobiliście go ślicznymi okazami.:)

    Małpeczko, Zuziu, Jasinku, Jontuś, Jędrusiu, Ziutku, Adaśku, Anonimowy - dziękuję za wszystko i najserdeczniej Was ściskam i pozdrawiam.:)*

    Życzę Wszystkim miłej soboty i rozkoszowania się urokami późnego lata:)

    OdpowiedzUsuń
  2. I Tobie miłego,Wędrowniczko:)

    DARY ŻYCIA

    Wznieść ręce w górę, jak drzewo gałęzie,

    I szumieć w duszy, błogosławiąc losy

    Za te uciski, pęta i uwięzie,

    Z których się serce wyrywa w niebiosy.



    W piwnicy krzepić się jak w gór ozonie

    I dniom dziękować, gdy jak w nocy ciemno,

    Gdy wiem, że w walce ostatkiem sił gonię,

    A nie wiem nawet już, czy Bóg jest ze mną.



    Lecz choćby klęska skończyła me boje,

    Choćby najsrożej los na mnie się zaciął,

    Nie zmarnowane będzie życie moje,

    Bom tworzył pieśni i miałem przyjaciół.

    Leopold Staff

    http://www.youtube.com/watch?v=46o1joHp7t0

    OdpowiedzUsuń
  3. Adaśku piękną poezją nas dziś witasz, dziękuję:)
    Dopiero wróciłam, a wszystko już wydaje mi się mgnieniem, chwilą...

    Chwila

    Że mija?
    I cóż, że przemija?
    Od tego chwila, by minęła.
    Zaledwo moja, już niczyja,
    Jak chmur znikome arcydzieła.

    Chociaż się wszystko wiecznie zmienia
    I chwila chwili nie pamięta,
    Zawsze w jeziorach na przemiany
    Kąpią się gwiazdy i dziewczęta.

    Leopold Staff
    :)
    Zagram Ci też coś zielonego:

    The Green Leaves Of Summer - Brothers Four

    http://www.youtube.com/watch?v=1BRqA3DSmpc&feature=related

    Dzisiaj muszę zrobić trochę porządku w domu, odbudować swoje zapasy w lodówce i w garnkach, no i przez kilka dni trochę się pokurować. Paradoks kompletny... upały spowodowały, że jestem mocno... przeziębiona (zimne lody i napoje) :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszy mnie,że jesteś szczęśliwa od wrażeń,martwi,że musisz sie kurować...Wracaj do zdrowia jak najszybciej:)

    http://www.youtube.com/watch?v=9cgQJzJsM5U

    ***

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.youtube.com/watch?v=ZhwM21NmsWk&feature=fvsr

    OdpowiedzUsuń
  6. Adaśku, dziękuję za troskę:)
    Pojechałam z niedoleczoną anginą, bo nie miałam mozliwości przełożyć urlopu; a kwatera też była zarezerwowana na określony czas. Będąc w Beskidzkim Bartniku (Stróża, w Beskidzie Sądeckim) kupiłam w renomowanej pasiece propolis i piegżę, wierząc, że apiterapia przyniesie spodziewane efekty...
    Może by i przyniosła, ale... kuracja musi trwać 40 dni, a ja nie mam czasu...:))
    Muszę więc sięgnąć po coś radykalniejszego.
    Ale to wszystko pikuś w porównaniu z cudnymi wrażeniami po beskidzkich wędrówkach.:)

    No to jeszcze raz Chris Rea - Every Beat Of My Heart:

    http://www.youtube.com/watch?v=vuIdHjbxomM&feature=related
    ... cudowności:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. A więc zdrówka życzę bo pogody ducha masz aż nad to:)))
    Mnie,niestety,praca goni,czas ucieka ale zawsze mam chwilkę by poszukać czegoś dla ducha i ucha:)
    A więc do następnego,maleńka:)

    http://www.youtube.com/watch?v=qjvMRDISYQc

    OdpowiedzUsuń
  8. Adaśku:)
    Dziękuję za śliczną muzę i cały niepowtarzalny klimat, jaki wprowadzasz do Ogródka...:)*
    Zawsze z utęsknieniem czekam na Twoje wpisy i wierzę, że znajdziesz kilka chwilek, żeby tu znów zawitać:))
    Życzę słońca (umiarkowanie) i radości w obcowaniu z przyrodą... (może choć trochę znajdziesz czasu)...

    Time Lapse: Nature's Melody

    http://www.youtube.com/watch?v=kt2uS-QklzE&feature=related

    Do miłego, Kocie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zasiadałem wczoraj do skromnej wieczerzy,
    włączając komputer.A trudno uwierzyć.
    Minęły Jej szybko wczasy w górach krótkie,
    zatęskniła nagle za swoim ogródkiem.

    Zmęczona, strudzona, ale jak szczęśliwa,
    siadaj Wędrowniczko i wypij łyk piwa.
    Posłuchamy chętnie Twych wierszy uroczych,
    opowiadaj przeto, co widziały oczy.

    Przywiozłaś ze sobą fotek - co nie miara,
    (wszak też się natrudził, także Twój aparat).
    Ogrodnicy, także się piwem uraczą,
    a Ty się zastanów, od czego tu zacząć.

    Pozdrawiam serdecznie, dnia miłego życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosia Andrzejewicz - * Cud *

    OdpowiedzUsuń
  11. Modern Talking - * Witchqueen of Eldorado Video *

    OdpowiedzUsuń
  12. Modern Talking - * I´m No Rockefeller *

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Jędruś:)
    Stęskniłam się okrutnie za Twoimi wierszami i upajam się tymi wszystkimi, które zostawiłeś w Ogródku podczas mojego urlopu...

    Od czego tu zacząć... to trudne pytanie...
    wrażeń było sporo, choć czasu niewiele,
    góry i strumyki, kwieciste polany,
    błękit nieba w górze, a wokoło zieleń...

    Zamknęłam to wszystko uchwycone w kadrze,
    bardzo się spracował wierny Panasonic,
    w impresjach zobaczysz piękno gór, a jakże:)
    szum jodeł i buków, ziół cudowne wonie...

    Nic tutaj nie będzie po kolei, w szyku,
    nie uchwycisz czasu, co pędził w przestrzeni,
    nie opiszesz piękna w słów bezładnym krzyku,
    nie oddasz historii wiosek i kamieni...

    To tylko impresje, lecz je Wam pokażę
    zanurzone w lata ostatnich promieniach,
    zabraknie klawiszy do spisania wrażeń,
    niech tu pozostaną w letnich barw odcieniach...

    Pozdrawiam Cię najserdeczniej przemiły Poeto i ślicznego dnia życzę:)

    Jędruś... a mógłbyś zamieszczać linki do swoich piosenek? Mogę je bezpośrednio odsłuchać z poczty, bez wklejania w wyszukiwarkę...
    Zawsze tak robiłeś... dzięki serdeczne za zrozumienie:))

    OdpowiedzUsuń
  14. ... i dla Ciebie piosenka:

    Modern Talking - When The Sky Rained Fire

    http://www.youtube.com/watch?v=rEcdliIV26Y&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam jeszcze Wszystkich zapewnić (po lekturze urlopowego Ogródka, w odniesieniu do Dany), że niczyich wpisów nie blokuję, a jeżeli ktoś ma szczere chęci do odpoczynku w Ogródku - zapraszam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Daab - * Serce jak ogień *

    www.youtube.com/watch?v=J-L4erCyk1Q

    OdpowiedzUsuń
  17. Daab - " Prosto do serca "

    www.youtube.com/watch?v=M4LtRACKsKA

    OdpowiedzUsuń
  18. Nohavica - * Kiedy kitę odwalę *

    www.youtube.com/watch?v=HYgLNpC4BJI

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znałam Jaromira Nohavicy, dzięki za odkrycie i przyniesienie do Ogródka...
    "Cudnie, fajnie, gites - "gdy definitywnie odwalę kitę"...:)

    Ale... Jaromir Nohavica - "Dokud se zpiva"

    http://www.youtube.com/watch?v=-ksD3wDChGs&feature=related
    ... jeszcze se ne umrzelo...:)

    Dziękuję za pełne linki:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Bry:)*
    Nohavica - jego kolegą jest nasz Artur Andrus.

    Cieszyńska Těšínská

    http://www.youtube.com/watch?v=7F8njkvbsj4

    Gdybym się urodził przed stu laty
    w moim grodzie,
    U Lariszów dla mej lubej rwałbym kwiaty
    w ich ogrodzie.
    Moja żona byłaby starsza córką szewca
    Kamińskiego, co wcześniej we Lwowie mieszkał.
    Kochałbym ją i pieścił
    chyba lat dwieście.

    Mieszkalibyśmy na Sachsenbergu,
    w kamienicy Żyda Kohna,
    najpiękniejszą z wszystkich cieszyńską perłą
    byłaby ona.
    Mówiąc - mieszałaby czeski i polski,
    szprechałaby czasem, a śmiech by miała boski.
    Raz na sto lat cud by się dokonał,
    cud się dokonał.

    Gdybym sto lat temu się narodził,
    byłby ze mnie introligator
    U Prochazki bym robił po dwanaście godzin
    i siedem złotych brał za to.
    Miałbym śliczną żonę i już trzecie dziecię,
    w zdrowiu żył trzydzieści lat na tym świecie
    I całe długie życie przede mną,
    całe piękne dwudzieste stulecie

    Gdybym się urodził przed stu laty
    i z tobą spotkał,
    U Lariszów w ich ogrodzie rwałbym kwiaty
    dla ciebie, słodka.
    Tramwaj by jeździł pod górę za rzekę,
    słońce by wznosiło szlabanu powiekę,
    A z okien snułby się zapach
    świątecznych potraw.

    Wiatr wieczorami niósłby po mieście
    pieśni grane w dawnych wiekach.
    Byłoby lato tysiąc dziewięćset dziesięć,
    za domem by szumiała rzeka.
    Widzę tam dzisiaj nas - idących brzegiem,
    mnie, żonę, dzieci pod cieszyńskim niebem.
    Może i dobrze, że człowiek nie wie,
    co go czeka.

    Ledwo dycham z tego piekiełka. Jak ja kiedyś tam wytrzymam. Miłego popołudnia i wieczoru:)))*

    OdpowiedzUsuń
  21. Artur Andrus - Łódzka

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=WvoonsLNvIE

    OdpowiedzUsuń
  22. Bry Jaśku:)*
    Może i dobrze, że człowiek nie wie,
    co go czeka... po co?
    Może coś tylko przemknie, jak kometa...

    Jaromir Nohavica - Kometa:

    http://www.youtube.com/watch?v=mjrqMNT6vIg&feature=related

    Ujrzałem kometę
    po niebie płynęła
    chciałem jej zaśpiewać
    lecz zaraz zniknęła
    zniknęła jak łania
    w leśnym zagajniku
    w oczach mi została
    garść złotych grosików

    Pieniążki ukryłem
    pod dębu gałęzie
    gdy znowu przyleci
    nas już tu nie będzie
    nikogo nie będzie
    próżno się spodziewać
    widziałem kometę
    chciałem jej zaśpiewać

    O wodzie, o trawie, o lesie,
    o śmierci z którą nie można pogodzić się,
    o zdradzie, miłości, o świecie,
    no i o ludziach żyjących na naszej planecie

    Na dworcu gwieździstym
    wagony bezpańskie
    pan Kepler rozpisał
    prawidła niebiańskie
    szukał i ustalił
    dzięki swej lunecie
    prawa które ciążą
    śmiertelnym na świecie

    Wielkie i odwieczne
    tajniki przyrody
    że tylko z człowieka
    człowiek się urodził
    że korzeń z gałęźmi
    dąb wielki buduje
    a krew naszych myśli
    kosmosem wędruje

    Widziałem kometę
    jak relief świetlisty
    rzeźbiony rękami
    dawnego artysty
    chciałem się wspiąć w górę
    dotknąć jej zmysłami
    zostałem sam nagi
    z pustymi rękami

    Jak posąg Dawida
    z marmuru białego
    sięgałem choć wzrokiem
    do nieba samego
    gdy znowu nadleci
    ach pycho chełpliwa
    nas już tu nie będzie
    ktoś inny jej zaśpiewa

    O wodzie, o trawie, o lesie,
    o śmierci, z którą tak trudno pogodzić się,
    o zdradzie, miłości, o świecie
    będzie to piosenka o nas i komecie

    - Renata Putzlacher
    ***

    Spiekota u mnie taka, że nie czym oddychać... myślę, że w piekiełku będzie przyjemniej...:)*

    ... upał, upałem... a może Cię orzeźwią miętowe pocałunki?

    http://www.youtube.com/watch?v=uOsCpIMbF6k
    :)*

    Wieczornego chłodku i wytchnienia Jaśku, najlepiej w cieniu pod wierzbą, gdzie rośnie mnóstwo mięty...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  23. ...no i jeszcze kąpiel:

    Jaromir Nohavica - Zatimco se koupes

    http://www.youtube.com/watch?v=CJMp3yPtzEE&feature=fvwrel

    Kiedy się kąpiesz

    Gdy się kąpiesz w wannie,
    myjesz sobie plecy
    Złupiłbym starannie
    twą istotę rzeczy...
    Gdy się tak oddajesz wodzie,
    chciałbym móc cię wziąć jak złodziej.

    Myśl przekracza krawędź
    przezroczystej ścianki
    Piję drugą kawę
    Nerwowo palę fajki
    A za bardzo cienką ścianą,
    słyszę, jak się mydlisz pianą.

    Woda jak to woda
    spokojnie sobie ciecze
    Tylko dziko tęskni moja tęsknota
    A czas się wolno wlecze
    Fajka się dopala
    Kawa stygnie
    Krew się spienia.
    Byłoby wspaniale
    Gdyby serce popędliwe
    Można mieć z kamienia.

    Gdy się, miła, kąpiesz,
    myjesz sobie plecy,
    świat mną nieźle tąpie
    i wszystko mi z rąk leci
    Gdy ujrzę ciało twe półnagie -
    wszystkie pieniądze oddam za odwagę.

    Woda jak to woda...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Daniel Landa - * Ona *

    http://www.youtube.com/watch?v=r4vDbgfiRK8

    OdpowiedzUsuń
  25. Jontuś:)
    Wyczytałam, że bardzo źle znosisz upały...
    Współczuję Ci bardzo, a na ochłodę i pocieszenie posyłam Ci dwa wiatry; pewnie znasz, ale dzisiaj może chętnie raz jeszcze przeczytasz? :)

    Julian Tuwim

    Dwa wiatry

    Jeden wiatr -- w polu wiał,
    Drugi wiatr -- w sadzie grał:
    Cichuteńko, leciuteńko,
    Liście pieścił i szeleścił,
    Mdlał...

    Jeden wiatr -- pedziwiatr!
    Fiknął kozła, plackiem spadł,
    Skoczył, zawiał, zaszybował,
    Świdrem w górę zakołował
    I przewrócił się, i wpadł
    Na szumiący senny sad,
    Gdzie cichutko i leciutko
    Liście pieścił i szeleścił
    Drugi wiatr...
    Sfrunął śniegiem z wiśni kwiat,
    Parsknął śmiechem cały sad,
    Wziął wiatr brata za kamrata,
    Teraz z nim po polu lata,
    Gonią obaj chmury, ptaki,
    Mkną, wplątują się w wiatraki,
    Głupkowate mylą śmigi,
    W prawo, w lewo, świst, podrygi,
    Dmą płucami ile sił,
    Łobuzują, pal je licho!...

    A w sadzie cicho, cicho...

    U mnie nie ma nawet podmuchu... upalny słup powietrza stoi w całkowitej ciszy, w smogu spalin nad miastem...
    Termometr wskazuje 38 st.
    O ile łatwiej jest znosić upał w otwartej przestrzeni łąk, z cienistych lasach, przy strumykach...

    Pozdrawiam Cię najserdeczniej, życzę dużo zdrowia i pogody ducha mimo wszystko... jutro ma być normalniej:-))

    ... i jeszcze posłuchaj, co mówi wiatr:

    Jerzy Połomski - (do muzyki z Jeziora Łabędziego):

    http://www.youtube.com/watch?v=BVIJqpbe1XE

    Miłego chłodu wieczornego:)

    OdpowiedzUsuń
  26. :)))
    Jontuś dychasz jeszcze?

    "Upał"

    Wentylator dmucha
    Sztuczna zawierucha
    I upał
    Lody już nie chłodzą
    Myśli ledwo chodzą
    I upał
    Każdy promyk praży
    Jezioro już parzy
    I upał
    Piwo nie smakuje
    Wszystko się gotuje
    I upał
    Łzami potu płaczesz
    Nie mówisz a kraczesz
    I upał
    Dziewczyny nie nęcą
    Choć się gołe kręcą
    I upał
    Myślisz co ci trzeba
    Zabrać słońce z nieba
    I upał

    autor: miech

    Pozdrowinka serdecne Ci ślę:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Xlaf1bBuC9Y&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  27. :))
    A może Jontusia któryś z tych wiatrów wywieje na spacer?

    Julian Tuwim

    Przygoda

    Wiatr mnie na spacer wywiał,
    Ciepły, ciemny i szumny.
    Jemuż bym się sprzeciwiał.
    Czuły i nierozumny?

    Idę, anioł i dandy,
    I świata nie poznaję.
    Na ulicy - legendy:
    Tramwaje, nie tramwaje.

    Złota, wieczorna wódka
    Pijany, niepijany,
    Płynę wolno, cichutko,
    Śmiesznie z domu wywiany.

    Niezupełnie prawdziwy,
    Z ramionami jak wiosła,
    Wpływam do karczmy: dziwy!
    Za ladą, w lustrach, wiosna.
    ***

    Tyle, że ta karczma powinna być klimatyzowana, a już najlepiej, jak będzie to piwnica z poezją śpiewaną...
    Leszek Długosz - Czułość...

    http://www.youtube.com/watch?v=edD9poVIfcc&feature=related

    U mnie już chłodniej i... czulej... :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. ...pamiętacie?

    http://www.youtube.com/watch?v=dmWLgu3fYJI&feature=fvwrel

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Właściwie to prawie, że zapomniałam... dzięki Jaśku:)

    ... i jeszcze coś odkryłam, tej piosenki zupełnie nie pamiętam...

    Stoję w oknie - Czesław Niemen

    http://www.youtube.com/watch?v=5L2jsZQmO3E&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. i jeszcze jedna do kompletu moich ulobionych
    z pierwszego okresu Cz.Niemena

    http://www.youtube.com/watch?v=TCIrHtQhxYM&feature=fvwrel

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  31. ... ależ... tę doskonale... pamiętam...:)

    A tę dodam do kompletu pięknych - nieznanych mi (a może tylko zapomnianych):
    Pamiętam ten dzień

    http://www.youtube.com/watch?v=PnKxmL37YFc&feature=related
    ...:)*

    OdpowiedzUsuń
  32. ... może jeszcze jej tekst...

    Pamiętam ten dzień jak dziś padał deszcz
    A ty stałaś tuż obok mnie
    Tylko wciąż nie wiem czy to był szept, czyżby deszcz
    Powiedział wtedy: kocham

    1. Pamiętam, że wiatr jak dziś smagał w twarz
    A deszcz zmywał dziś twoje łzy
    Lecz nie deszcz i nie wiatr, wiem to ty wtedy tak
    Mówiłaś: kocham, kocham, mh-hm

    Więc dlaczego dziś nic nie mówisz
    Nic nie mówisz teraz mi
    Gdy ja tak czekam na znak, tyle dni
    Czy to znaczy, że nigdy już nie usłyszę tamtych słów
    I wspomnieniem będę żył, cóż

    2. Pamiętam ten dzień jak dziś padał deszcz
    A ty stałaś tuż obok mnie
    Ale już nie wiem sam - może to jednak deszcz
    Okłamał wtedy mnie, mh-hm...

    *

    OdpowiedzUsuń
  33. ...i jeszcze raz "UPAŁ"

    Dni znużone jak muły wloką się po wybojach.
    W żaluzje pukają kanikuły...
    Upał przyszedł z ogrodu i zamieszkał w pokojach.
    Ach, jak pragnę twego serca lodu..

    :)))

    Autor: M.Pawlikowska - Jasnorzewska

    OdpowiedzUsuń
  34. Przez upał może być nawet poczta zamknięta, nie tylko w czerwcu...

    Słodka idiotka

    - To nic, że dziś znowu
    listonosz z listem nie dotrze,
    może to przez upał
    zamknęli w czerwcu pocztę?

    - Ja, jak obiecałam - trwam,
    czekając wieści od ciebie.
    Tylko dobre przeczucia mam,
    wypatrując znaków na niebie.

    - To nic, że telefon milczy,
    pewnie masz ważne sprawy.
    Nie będziesz ot tak kotku
    dzwonił, dla zwykłej zabawy.

    I czekała tak na kotka
    lat chyba ze trzydzieści.
    Była tak słodką idiotką,
    że się w głowie nie mieści...

    autor: annaG

    ;)))

    OdpowiedzUsuń
  35. ...a i Anioły się pocą :)))

    "Upał w raju"

    Nie tylko źle jest na ziemi,
    w raju jest też niewesoło:
    Patrzcie - kroplami wielkiemi
    pot z twarzy spływa aniołom.

    Nic im się nie chce - wiadomo -
    ogłupia straszliwy upał.
    Nawet ów motyl z Kiplinga
    w upał by także nie tupał.

    Mój Boże, i Bóg Staruszek
    dzień cały wodę sodową
    trąbi, miotełką od muszek
    machając sobie nad głową.

    I małpki pomizerniały,
    i szyje schudły żyrafom.
    Piotr Żydów wpuszcza i robi
    gafę, panie, za gafą.

    Od rana aż do wieczora
    anioły wzdychają, wzdychają,
    pokotem leżą na łąkach
    i piwem się polewają.

    Opustoszały jezdnie,
    a w kramach święci rozliczni
    mruczą: - Uff, to już jest nie -
    fakt meteorologiczny.

    1929

    auto: Konstanty I. Gałczyński

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Upal-nie?

    Upalne wiersze mi przynosisz...:)
    wiem, tylko okolicznościowe,
    o upał w sercu nie śmiem prosić,
    mnie zimną wodę lej na głowę...

    Może ten wiatr, co wieczór schłodził,
    chce poroztrącać strofy żaru,
    wiem, ciebie nic już nie obchodzi...
    Upału nie chcesz? No to daruj...;))

    autor: ewa*

    OdpowiedzUsuń
  37. Szukając upału w wierszach natknęłam się przypadkowo na cudną muzykę GIOVANNI MARRADI...
    Może kogoś jeszcze zachwyci...
    GIOVANNI MARRADI - With you:

    http://www.youtube.com/watch?v=VUQBAnwBE3c
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Jontek z koliby,
    poszedł na grzyby.
    Czy to jest prawda,
    czy tak na niby?...

    W niedzielę będzie,
    zupa grzybowa.
    A Ty, żeś Jontku,
    w cieniu się schował.

    Co żeś ze sobą
    zabrał do picia?..
    Jak wyjdziesz z cienia,
    to daj znak życia.

    Nie ma Cię Jontku,
    już od dni paru.
    Czy żeś nie spotkał
    piwnego baru?...

    Martwi się także,
    Twoja Hanusia.
    Czy żeś w tym lesie
    zabłądzić musiał?...

    W lesie leśniczy
    nosi dwururkę.
    Ma też przy sobie
    także komórkę...

    Spróbuj pożyczyć,
    możesz zadzwonić.
    Ale się przedstaw,
    - mówi Antoni...

    Tak jak mówiłem,
    tak będzie ładnie.
    I wszystkim z serca
    kamyczek spadnie...


    Pozdrawiam wieczorowo.:))

    OdpowiedzUsuń
  39. Jędruś:)

    Jontek z koliby
    mieszka w Beskidach,
    z grzybami w lasach
    tam wielka bida...

    Sama szukałam
    choć muchomora,
    w lasach jest wilgoć -
    na grzyby pora.

    A tu siurpryzę
    lato zrobiło
    i nawet bedłki
    nam poskąpiło...

    Jontuś miał pewnie
    chęć na pierogi
    z grzybów-kominków.
    Uchodził nogi

    lecz darmo szukał.
    Pusty miał koszyk
    i z tej rozpaczy
    na piwo poszedł.

    Miła barmanka
    doń się uśmiecha,
    perli się w szklankach
    Jontka pociecha.

    Nasz Jontuś wróci
    jutro, zaraniem.
    Za głupie żarty
    spuści mi lanie:))

    Pozdrawiam wieczorną porą Trzech Panów JOT...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja już powiem szanownym dobranoc. Dzisiejszy upał rozłożył mnie na łopatki. Dziś wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego:

    "We śnie jesteś moja..."

    We śnie jesteś moja i pierwsza,
    we śnie jestem pierwszy dla ciebie.
    Rozmawiamy o kwiatach i wierszach,
    psach na ziemi i ptakach na niebie.
    We śnie w lasach są jasne polany
    spokój złoty i niesłychany,
    pocałunki zielone jak paproć.
    Albo jesteś egipska królowa
    jak miód słodka i mądra jak sowa,
    a ja jestem przy tobie jak światło.

    I kołysanka: - David Garrett-Schubert-Serenade

    http://www.youtube.com/watch?v=Zq-DnZpSajU&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** niech noc
    przyniesie ukojenie :)*

    OdpowiedzUsuń
  41. Orchestra Bagutti -* Gondola veneziana *

    http://www.youtube.com/watch?v=fHWJffl-TIE

    OdpowiedzUsuń
  42. Orchestra Bagutti - Menestrello


    http://www.youtube.com/watch?v=s4eukq5f1L0

    OdpowiedzUsuń
  43. Współczuję Ci Jaśku ogromnie...:)* Jutro zapowiadana jest miła temperatura, ok 21 st., będzie czym oddychać, więc odpoczniesz...

    A teraz już przynoszę poezję na dobranoc:

    Nocą

    Przyjdę nocą. Wszystkie gwiazdy pozapalam.
    Na obłokach porozkładam twe zwątpienia.
    Byś już nigdy się ode mnie nie oddalał,
    By tęsknoty rozpłynęły się w półcieniach.

    Jasną myślą lekko zgarnę złe wspomnienia,
    dobre chęci w naszych sercach w mig rozżarzę.
    Niech noc zaśnie przy cykady ciepłych brzmieniach.
    Tak, dziś przyjdę, byśmy wreszcie byli razem.

    autor: annaG

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - miłych snów:)*
    ... przy dźwiękach kołysanki: GIOVANNI MARRADI - I love you:

    http://www.youtube.com/watch?v=GNErEiIc580&NR=1

    Pa... do chłodniejszego jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń
  44. ...Jędruś, dzięki za dzisiejsze wierszowanie, doczekałam się:)))
    ... i za ostatnie, piękne włoskie rytmy... dobrej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  45. śladem Jaśka i ja się pożegnam, ale tylko do jutra.Dziękuje Ewuniu**** z gościnność, za wiersze, muzę.Dobrej nocy życzę wszystkim....

    OdpowiedzUsuń
  46. Witaj Ewuniu* o świcie, słońce dopiero wstaje ;-)
    Najważniejsze, że wróciłaś w jednym kawałku* i w dobrym humorze ;)

    Przypomnę dwie piękne kobiety, które miały coś do powiedzenia ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=HFPuaXY6RKE&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=7RL2hJoGTVM

    Jeżeli chodzi* o blokady ;-) to co innego miałam - na myśli*;-)

    Gang Olsena ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=RtBKrXcbBfQ

    Odpoczywaj, po wędrówkach, zachwyciła mnie ta jarzębina na skale - cudna.

    OdpowiedzUsuń
  47. Krystyna Konarska

    http://www.youtube.com/watch?v=hyNk2Czhi_s&feature=related

    ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=r5ppxYZxa7c&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  48. No to zagrałam sobie - z rana ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=KBpp_TKEvKM&feature=related

    ;-)
    Bawta się - przy muzie*od wieczora do rana i odwrotnie ;-))))*

    OdpowiedzUsuń
  49. Witaj Małpuś:)
    Aaale sobie pospałam...dzięki za troskę, faktycznie wróciłam w jednym kawałku, chociaż czasem było ślisko...:)))

    A Te Kobiety były naprawdę piękne i miały coś do powiedzenia (wyśpiewania), wdzięczna Ci jestem za przypomnienie...
    No to piosenka z całusem dla Ciebie:
    Krystyna Konarska -

    http://www.youtube.com/watch?v=FWqFvbV8j_0&
    feature=related

    :)))*

    Miłego dnia Małpuś, u mnie dzisiaj "ziąb", tylko 17 st...;)

    OdpowiedzUsuń
  50. ... i Gang Marcela, o którym już zapomniałam...
    Jak ja kocham cię:

    http://www.youtube.com/watch?v=zBJ_XLYx1uU&feature=related
    ... pozdrówka...;)

    OdpowiedzUsuń
  51. jontek z koliby28 sierpnia 2011 12:25

    Witaj Ewo, dopiero dzisiaj wstałem z łóżka...miałem czas na przemyślenie paru spraw i doszedłem do wniosku, że odejdę z Ogródka. Uszczęśliwię tym, kilka osób. Znudziło mi się, bycie "tym złym", przez którego trzeba tu "gotowce" wklejać i przez którego nie można pisać o swoich tragediach rodzinnych...(co prawda nie wiem, skąd takie wnioski)itp, itd...
    Chcę podziękować za gościnę, przeprosić za to co, było nie tak jak powinno. Chciałem dobrze, ale widzę że nie będzie, w imię źle pojętej solidarności...
    Moje odejście nie znaczy że przestanę czytać Twoje wiersze, więc pisz Ewo, bo pięknie piszesz :-)*****

    Andrzeju, dziękuję :-)

    Jasinku, pozdrowiom Cię nojserdeczniej, jak ino potrafię :-) A to od Hanusi :-)***

    OdpowiedzUsuń
  52. Witaj Jontuś:)
    Czy mogę przenieść Twój komentarz pod dzisiejszy wstępniak?

    OdpowiedzUsuń
  53. ... a, zrobię to sama, bez Twojej zgody... myślę, że się nie pogniewasz...:)*

    OdpowiedzUsuń
  54. jontek z koliby28 sierpnia 2011 12:32

    Oczywiście Ewuniu :-)*

    OdpowiedzUsuń