Powered By Blogger

sobota, 13 sierpnia 2011

Na niteczkach godzin





Kiedy jasny ranek wita mnie za oknem,
szarość mgieł wczorajszych opada powoli,
w światłocieniach świtu drzewa już nie mokną,
ociężałym smutkom stukać nie pozwolę.

Trzeba się nacieszyć bladym wschodem słońca,
niebem jeszcze letnim, paradą obłoków,
spleść marzenia w bukiet, promieniem przewiązać,
muzyką przyrody ukoić niepokój.

Na niteczki godzin nanizać uśmiechy,
w takim naszyjniku każdemu do twarzy,
w ciepłych barwach kwiatów radość drzemie echem,
zobacz, dzień cudami znowu się rozgwarzył..:)

72 komentarze:

  1. Dzień dobry:)*

    Wiedz i ty stary seniorze,
    Że dziewięćsił ci dopomoże
    Dziewięćsił ci doda mocy
    Do kochania każdej nocy.

    I dziewięciokrotnie więcej
    Będziesz kochał ją goręcej.
    Tak mi godajom stare górale,
    A ja wam powtarzam wytrwale.

    Hej!

    Słoneczka wesołego:)***

    http://www.youtube.com/watch?v=9qIx2udjfTg&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry dzień, Jaśku:)*

    Mądrością górali jestem zachwycona,
    przez nią przemawiają dziewięćsiła moce,
    złapałam ją szybko, zamknęłam w ramionach,
    w jego jasnych płatkach humor swój rozzłocę.:)

    Chwalę też goryczkę, chociaż cierpka w słowie,
    jej błękitu niebo może pozazdrościć,
    pewnie z dziewięćsiłem dzisiaj była w zmowie,
    skoro taki Góral pierwszy u mnie gości:))

    Pozdrawiam ze słoneczkiem, hej!:)***

    I na śliczne dzień dobry:

    http://www.youtube.com/watch?v=jD76PBngAYU&feature=related
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  3. jontek z koliby13 sierpnia 2011 09:54

    Witaj Ewo :-)*
    Z ogromną przyjemnością, czytam Twoje wiersze, muszę przyznać że są coraz lepsze. Masz "lekkie pióro", potrafisz "bawić się słowem"...i o to chodzi :-)*
    Przyniosłem dla Ciebie, wiersz, jest trochę inny od wszystkich :

    Życie moje - Julian Tuwim

    Krwi, snów, mknień, żądz,
    Gór, chmur, drżeń, zórz,
    Łez, chwil, róż, słońc,
    Łkań, gwiazd, gróz, mróz --!
    O, życie moje!
    O, życie moje!
    Bierz, gub, trwoń, trać,
    W lot, w śmiech, w gniew, w szał!
    Żyć! śnić! drżeć! łkać!
    Mknij, leć, pędź, w cwał!
    O - życie moje!!
    O życie moje!!
    Ból? Śmierć? Tak, tak!
    Wiem, wiem: czar złud!
    Nic, nic! Dzień - ptak!
    W pęd! w lot! w wir! w cud!
    O życie, życie moje

    Czyż nie cudowny?
    Serdecznie pozdrawiam, miłego dnia Ewo :-)*
    U mnie całą noc padał ( to jest mało powiedziane) lał deszcz...a teraz świeci słoneczko...

    Jasinku, staraśnie mi Cię brakowało, jak miło Ciebie widzieć. Łod serca pozdrowiom :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. jontek z koliby13 sierpnia 2011 09:56

    :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=UDC9nvzprMQ

    OdpowiedzUsuń
  5. Witom Cie serdecnie Jontecku.:) Tak sie jakoś to
    życie tocy, ze nie zawse casu nom starco.

    Pozdrowienia śle takze i dlo Anecki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=ReYBgsnRUtM

    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jontek z koliby13 sierpnia 2011 10:27

    Z serca dziękuję Jaśku, mom prośbę do Ciebie, zagrej co pieknego...tak jak in i TY potrafis :-)))

    PS.
    A Hanusia tez...śtraśnie Ci rada :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jontuś dlo Ciebie i Anusi - Halinka Młynkowa - 'Bez słów' :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=T51q1bda9Vw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Jontuś:)
    Dziękuję za pochwały, żeby mnie tylko pycha nie rozsadziła...;)
    Jestem po pierwszej turze sobotnich zakupów i z przyjemnością odnalazłam Twoje nowe kwiaty w Ogródku.:)
    Cudnie bawi się słowami Julian Tuwim – to jest naprawdę mistrzostwo... A jeśli chodzi o słowa, przyniosłam Ci wiersz Brzechwy:

    Słowa proste

    Moje serce pełne ciemnych zawiłości
    Zapragnęło odpoczynku i miłości,

    Zapragnęło słów zwyczajnych, sercu miłych,
    Rymów prostych, nie wymyślnych, nie zawiłych.

    Jest na świecie tyle ładnych smutnych dziewcząt,
    Co oczami stęsknionymi patrzą zewsząd -

    Może wezmę sobie jedną i ukoję
    Dwa samotne popołudnia: jej i moje.

    Powiem tylko: "To jest nasze popołudnie."
    Ona tuląc się odpowie: "Ach, jak cudnie!"

    Oto słowa takie proste, nie zawiłe,
    Sam je sobie właśnie dzisiaj wymyśliłem.
    ****
    … a Twój ulubiony poeta łowił jeszcze tak słowa:

    Słowo i ciało – Julian Tuwim
    (fragment)
    (…)
    II

    Nie mam żadnego zajęcia:
    Jestem tylko łowcą słów.
    Czujny i zasłuchany
    Wyszedłem w świat na łów.

    Słowami fruwają chwile,
    I wszystko, com kochał i czuł,
    Brzęczy całymi dniami
    Rojem słonecznych pszczół.

    Muskają mnie słowa skrzydłami,
    Żądłami tną do krwi,
    Skłutemu, strutemu słowami
    Tak słodko mi!

    W sercu zamknięte
    Trzepocą słowa,
    Dlatego tak serce drży.
    Miodem zaklętym
    Pijana głowa,
    Dlatego - sny.

    Pozdrawiam serdecznie i słonecznej soboty życzę:)

    U mnie też w nocy lało, rano była lekka mgła, potem słońce, a teraz... znowu się chmurzy...

    ... za chwilkę coś zagram...

    OdpowiedzUsuń
  10. ... i łyk słów w góralskim folklorze:

    http://www.youtube.com/watch?v=Yr2VC4oV_Os&feature=related
    :)))
    ... a za Edytę Geppert bardzo dziękuję; "Kocham cię życie" mogę słuchać codziennie...:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. U Jontka z koliby,
    deszcz tłukł się o szyby.
    Znów Jontuś szczęśliwy,
    chciał zostać myśliwym.

    Pan Bóg się rozgniewał,
    stąd nocna ulewa.
    Wdział na się serdaczek,
    przestał kapuśniaczek.

    Spogląda przez okno
    i oczy przeciera.
    Pogoda - marzenie,
    na spacer czas teraz.

    Słoneczko na niebie,
    wysoko jest teraz.
    A Jontuś z Hanusią,
    nóżkami przebiera.

    Czytam wszystkie wpisy,
    monitoring śledzi.
    Kiedy Twa Hanusia,
    Ogródek odwiedzi.

    Przecież wstała rano,
    czyżby nie wyspana.
    Czy już od poranka
    - tak, zapracowana?...

    Pozdrawiam ogródkowych spacerowiczów.:))

    OdpowiedzUsuń
  12. ... i jeszcze raz Halinka Młynkowa..:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=o6NL6g7jc2k&NR=1

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  13. http://youtu.be/V-csaBBACas

    OdpowiedzUsuń
  14. Jontuś, i dla uśmiechu :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=WYQb77VIZ0Q&NR=1

    :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jontek z koliby13 sierpnia 2011 11:37

    :-)
    Posłuchej Jędrusiu,
    Bo to prowda szcyro,
    Desc spać nie doł w nocy,
    Jontek nie wyspany,
    Cy to sprawa P.Boga...
    To tego jo nie wiem,
    Łod rana słonecko,
    Pieknie nom przyświco
    Chyba winy przebacone,
    Hanusia se odpocywo...
    Książkę sobie czyto,
    A nojgorsze, ze jak skońcy,
    To jo muse jom przecytać...

    :-)

    Serdecznie pozdrawiam Andrzeju, bardzo lubię Twoje wiersze i poczucie humoru :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Jędruś;)

    A do moich szybek słonko zawitało,
    chociaż ranek deszczem trochę świat pokropił,
    tych słonecznych blasków ciągle mi za mało,
    a one potrafią każdą chandrę stopić.:)

    Jeszcze łyk kawusi, potem ze dwa wiersze,
    ogród wczoraj pościł, dzisiaj go nakarmię,
    od rana mi grają dwa góralskie świerszcze,
    hen, od Sandomierza promyk przysłał Andrzej:)

    Pozbieram te słowa, świerszcze i promyki,
    kapuśniaczku nie chcę, kwasu dziś nie znoszę,
    nutki dnia mi dźwięczą na wesołych smykach,
    niech do diabła idą: parasol, kalosze.:))

    Miłego dnia Jędruś, bez siąpaniny:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaśku:)
    Halina Mlynková - W kinie Lublinie:

    http://www.youtube.com/watch?v=Zb6MZZZ01is&feature=related
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  18. ... a dla Jontusia, jeszcze coś do zabawy słowem:

    http://www.youtube.com/watch?v=43qhk51A21M
    :))

    OdpowiedzUsuń
  19. ... Jędruś, a w podzięce za Hanię Banaszak posyłam Ci... chwileczkę zapomnienia:

    http://www.youtube.com/watch?v=ocPSMh96h1o&feature=related

    ;-))

    OdpowiedzUsuń
  20. jontek z koliby13 sierpnia 2011 12:07

    :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=EGeIHTwx4Pk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. jontek z koliby13 sierpnia 2011 12:09

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=bbwO83nsdoc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  22. jontek z koliby13 sierpnia 2011 12:12

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=mfqg03CjIoc

    OdpowiedzUsuń
  23. ...Jontuś, czyżbym nie trafiła w Twój gust wierszami Brzechwy i Tuwima z 10:57?
    ... a może nie czytałeś... zerknij na nie, proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. jontek z koliby13 sierpnia 2011 12:24

    Ewuniu :-)*
    Oba są piękne, przeczytałem z przyjemnością, Brzechwa świetny, no a Tuwim...poza konkurencją :-)*

    Bardzo dziękuje za przypomnienie tych wierszy :-)*

    OdpowiedzUsuń
  25. To jeszcze dodam Ci "Życie" - Marii Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej:

    Życie jest tak gwałtowne! Przerywa, nie słucha,
    napada, krzyczy, tupie, męczy, zmienia maskę,
    że aż sen ma gorączkę, śpiąc w różowych puchach
    i bladym skrzydłem mocno bije o posadzkę.

    Potrzeba tylko słowa, tylko gestu, listu,
    by się złote pierścienie wygięły, skręciły,
    by spłonęły tęsknoty, jak suknie z batystu,
    i pękło serce z wielkiej słabości i siły.

    Dziękuję, kamień spadł mi z serca...:)*

    OdpowiedzUsuń
  26. I coś dla śmiechu - zaraziłeś mnie Jontuś Arturem Andrusem:

    http://www.youtube.com/watch?v=e8mCZK6VGtI&feature=related
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. jontek z koliby13 sierpnia 2011 12:39

    Ewuniu, piękny wiersz...a ja odpowiem :

    …Szczęście znajduje się w tobie...

    Szczęście znajduje się w tobie.
    Zaczyna się na dnie twego serca,
    a ty możesz je wciąż powiększać,
    pozostając życzliwy tam,

    gdzie inni bywają nieżyczliwi;
    pomagając tam,
    gdzie nikt już nie pomaga;
    będąc zadowolonym tam,
    gdzie inni tylko stawiają żądania.
    Ty potrafisz się uśmiechać tam,
    gdzie się narzeka i lamentuje,
    potrafisz przebaczać,
    gdy ludzie zło ci wyrządzają.

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Miłego dnia Ewo :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki Jontuś, Tobie też miłego dnia życzę:-)

    ... a ja na razie wracam do sobotniej krzątaniny, nie ma rady... :)

    OdpowiedzUsuń
  29. http://www.youtube.com/watch?v=AK9QVN0bpa4

    ........:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj Kocie:)
    Dzięki za Paula... ogromnie go lubię, wiesz?:)

    http://www.youtube.com/watch?v=0SB3x6KtNi4&feature=related
    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Liczę już dni do urlopu i wyjazdu w moje ukochane Beskidy... jeszcze tylko tydzień - w następną sobotę już będę tam, gdzie układa pieśni wiatr:

    http://www.youtube.com/watch?v=V4ufzMwvsjk&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rozumiem Twoją fascynację morzem, spacerami boso nad brzegiem, gdy fale obmywają stopy, wieje cudowna morska bryza, a białe grzywy widać daleko, daleko, aż po horyzont...
    Krzyk mew, szum samotnych sosen na wydmach, maleńkie mikołajki, delikatne kępki turkusowej turzycy pośród piasku, cudowne formy i kolory drobnych muszelek...
    Cieszę się, że choć trochę wypocząłeś:))
    Jeździłam jako dziecko wiele lat pod rząd nad morze i może;) stąd teraz moja fascynacja górami?

    http://www.youtube.com/watch?v=yYx4VNQcNHU

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem Jarosław, marzenie - wadza.
    W wadzy objęciu Tusk mi przeszkadza.
    Trzecia rocznica niedługo minie.
    Jak podłożyli - Lechowi świnię.
    Bo do kokpitu wtargnął generał,
    i z miejsca zaczął, rżnąć bohatera.
    I za plecami stanął pilota
    pod swoim nosem, coś tam mamrotał.
    No i z pilota zaczął on szydzić,
    patrz mgła ci wyszła.Czy jej nie widzisz?.
    Tu się nie da wylądować...
    - tak zabrzmiały jego słowa.
    Po krótkiej chwili, wdał się w rozmowę.
    Wszyscy myśleli, jakiś fachowiec?.
    Lot się zakończył.Powiem w dwóch słowach,
    Chciał ich po prostu wziąć zdegradować.
    Tenże generał nacisk wywierał,
    z śledztwa wynika.Taka maniera.
    Za późno padło słowo "horyzont",
    I w konsekwencji ziemię już gryzą.
    A mój braciszek, nietrudno dociec,
    wiem tylko jedno - grzeczny był chłopiec.
    Zawsze się Lechu do nas uśmiechał.
    Lecz nie wiadomo, czemu miał pecha.
    Uczą się dzieci już o nim w szkole.
    że winien pecha, to był Tupolew.
    Start jaki - taki.Powiem w dwóch słowach.
    nie chciał Tupolew, we mgle lądować.
    Już kończyć muszę.Boli mnie głowa,
    bo chciał generał ich zdegradować.
    Po katastrofie.Powiem w dwóch słowach,
    - ktoś przez przypadek ich awansował...

    Pozdrawiam w sobotnie popołudnie...

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak to już bywa w historii nieraz,
    gdy ktoś na siłę rżnie bohatera,
    nie ma talentów, predyspozycji,
    cierpiąc na władzę, przerost ambicji...
    Kiedy przechytrzyć pragnie naturę,
    podchodzi do niej z dezynwolturą,
    bogiem się czuje - a tu splot zdarzeń...
    natura pychę zazwyczaj karze...

    Też będę kończyć. Brat, co pozostał,
    niewarty rymów. Ot, sprawa prosta.

    Pozdrawiam Jędruś i życzę popołudnia z relaksem, bez bólu głowy...:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dawno nie opowiadałem Wam dowcipów, a zatem dwa z netu -

    Dlaczego mężczyźni siusiają na stojąco...
    > Kiedy Bóg stworzył Adama i Ewę miał jeszcze dla nich dwie rzeczy, które
    > chciał im podarować.
    > Bóg powiedział: Mam jeszcze dwa podarki dla was, ten pierwszy to umiejętność
    > siusiania na stojąco...
    > Adam przerwał mu - To dla mnie! ja chcę to! To będzie naprawdę fajnie, życie
    > będzie znacznie prostsze i weselsze.
    > Bóg popatrzył pytająco na Ewę, a ona skłoniła głowę i powiedziała:
    > - Dlaczego nie, to nie jest konieczne dla mnie.
    > Bóg dał Adamowi tę umiejętność. Adam krzyczał, skakał ze szczęścia i
    > obsikiwał wszystko dokoła. Obsikiwał okoliczne drzewa, pobiegł na wybrzeże i
    > na piasku siusiając zrobił przepiękny wzór. Był dumny z tej umiejętności.
    > Bóg i Ewa patrzyli na radość Adama a w końcu Ewa zapytała Boga:
    > - Jaki jest ten drugi podarek, który chciałeś nam dać?
    > Bóg westchnął i odpowiedział: - Rozum Ewo, rozum!

    ***

    Biegnie myszka po lesie i spotyka łosia. Podbiega do niego od tyłu, patrzy i szepcze:
    - Niesamowite...
    Podbiega z przodu, patrzy i szepcze:
    - Niepojęte...
    Znowu obiega łosia, patrzy od tyłu i szepcze:
    ...- Niesamowite...
    I ponownie biegiem dookoła łosia. Patrzy od przodu i szepcze:
    - Niepojęte...
    I tak kilka razy. Łoś zdziwiony pyta myszkę:
    - O co Ci chodzi myszko?
    - Patrzę na Ciebie łosiu i nijak nie mogę zrozumieć - z takimi jajcami, a takie rogi?!

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Jaśku!:)))
    ***
    Na polanie w lesie pasą się krowy. Nagle zza drzewa wychodzi zajączek i mówi:
    - Witam szanowne króweczki! Czy jest może między paniami jakiś cwaniaczek?
    - Nieee - odpowiedziały zdziwione krowy.
    - No to zrzuteczka po 5 złotych!
    Na drugi dzień sytuacja się powtarza. Zdenerwowane krowy wysłały delegację do lisa.
    - Ty lis, zajączek wyłudza od nas gotówkę, chodź i zagraj dla nas cwaniaczka. Lis się zgodził. Trzeciego dnia krowy znów pasą się na polanie. Przychodzi zajączek:
    - Witam szanowne panie. Czy jest pomiędzy paniami jakiś cwaniaczek?
    Lis wstaje i mówi:
    - Jestem, a co mały?
    W tym momencie zza drzew wychodzi niedźwiedź.
    - A nic, krówki jak zwykle po "piątalu", a cwaniaczek 15!
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. ***
    Idzie sobie zajączek przez las i pali papierosa. Widzi to krowa i mówi:
    - Taki mały a już pali.
    A zajączek na to:
    - Taka duża, a stanika nie nosi!

    :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ... a tu dowcip wierszem, spod pióra klasyka:

    Kiedyś baca krótkowidz z owieczki korzystał,
    Dziwiąc się, że mu ona nie beczy, lecz śwista.
    Dopiero na kolegium mu wytłumaczono,
    Że wyryćkał świstaka, co był po ochroną.

    (Andrzej Waligórski)
    :)

    OdpowiedzUsuń
  39. :)))..no to jeszcze:

    Wchodzi kościelny do kościoła na godzinę przed sumą i
    widzi
    jakąś kobiecinę,która klęczy przed figurą i się
    modli.
    Przygotowawszy kościół do mszy, poszedł do zakrystii. Po
    mszy
    pogasił świece i wychodzi, ale widzi tę samą babinę,
    jak dalej się modli.
    Podchodzi do niej i pyta:
    - A co wy tu, starowinko, tak długo się modlicie?
    - Zgrzeszyłam, bo ja strasznie klnę i ksiądz kazał mi
    odmówić pięćdziesiąt zdrowasiek do Św. Piotra.
    - Ale to jest Św. Antoni, babciu!
    - No żesz kurwa mać!!! Czterdzieści siedem zdrowasiek psu
    w dupę i poszło sięjebać!

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  40. ...i

    Wpada starszy pan do apteki wieczorem, rozcapierzone 5 palców podtyka do okienka - Co mam panu podać? - pyta miła pani - 5 tabletek viagry, szybko, bo zamówiłem 5 panienek z agencji... Na drugi dzień o tej samej porze, pan jak huragan wlatuje do apteki i pokazuje już do okienka obie rozcapierzone dłonie. - Dzisiaj mam dać 10 tabletek viagry? - pyta domyślnie ta sama miła pani - Maść, maść do rąk, żadna k**** nie przyszła.

    Pochichrałem(?) się trochę:)*

    OdpowiedzUsuń
  41. :)))
    W góralskim kościółku wystrojone gaździny klęczą przed ołtarzem i modlą się żarliwie. Nagle jedna głośno puściła bąka. Zaczerwieniona, próbując odwrócić od siebie uwagę innych, chwyciła się za nos i zaczęła się rozglądać wokół, pytając:
    - Ftóra to, ftóra?
    Stara Maciejowa ze zdziwieniem:
    - A cóż to, Jaśkowa? Dwie d... macie, że nie wiecie, ftóra?

    Jaśku, trzeba się czasem pochichrać:) Dziś nanizałam na niteczki godzin śmiech:)*

    OdpowiedzUsuń
  42. jontek z koliby13 sierpnia 2011 18:04

    :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Xn1fI6zJ1Po

    OdpowiedzUsuń
  43. Witaj Ewo*, witajcie Znajomi :))
    Pośmiałem się z Waszych-Naszych dowcipów nanizanych na niteczki uśmiechów,choć przyznam się, że po całym dniu ciężkiej fizycznej pracy marzą mi się tylko Słowa proste:

    Moje serce pełne ciemnych zawiłości
    Zapragnęło odpoczynku i miłości,

    Zapragnęło słów zwyczajnych,sercu miłych,
    Rymów prostych, nie wymyślnych, nie zawiłych.

    Jest na świecie tyle ładnych smutnych dziewcząt,
    Co oczami stęsknionymi patrzą zewsząd -

    Może wezmę sobie jedną i ukoję
    Dwa samotne popołudnia: jej i moje.

    Powiem tylko: ''To jest nasze popołudnie''.
    Ona tuląc się odpowie: ,, Ach, jak cudnie !''

    Oto słowa takie proste, nie zawiłe,
    Sam je sobie właśnie dzisiaj wymyśliłem.

    Wesołego, roześmianego dalszego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Oczywiste, że to sam je sobie wymyślił Jan Brzechwa.
    ;))))))))

    OdpowiedzUsuń
  45. Jontuś:)

    ... no to jeszcze raz KMP:

    http://www.youtube.com/watch?v=Tziv1HPSRF8&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  46. Witaj Zefirku:)
    A może, po tak pracowitym dniu, zechcesz sobie odpocząć przy melodii?

    Melodia

    Wskazała na piersi palcem,
    swoim palcem, królem w pierścieniu,
    i prosiła, żeby wierszem, żeby walcem
    umuzycznić ją, rzewnie znieśmiertelnić.

    Więc dotknąłem klawiszów palcami
    dla tych rzęs, dla tych ust, dla tej ręki;
    pod oknami i za oknami
    zadźwięczały tony piosenki.

    I pół świata stało się moim,
    kiedym takty strof doskonalił -
    o tych palcach pachnących powojem,
    o wieczornych rzęsach Natalii.

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    Dobrego wypoczynku i spokojnego wieczoru przy dźwiękach miłych melodii...:)

    OdpowiedzUsuń
  47. http://youtu.be/mQYeinXyZsg

    "Natali" - Ryszard Rynkowski

    OdpowiedzUsuń
  48. Ewo*, melodie i wiersze z Twojego blogu towarzyszą mi codziennie, nieustannie i są ze mną we wszystkich chwilach, i tych dobrych i tych złych bo :

    Pokochałem ciebie

    Pokochałem ciebie w noc błękitną,
    w noc grającą, w noc bezkresną.
    Jak od lamp, od serc było widno,
    gdyś westchnęła, kiedym westchnął.

    pokochałem ciebie i boso,
    i w koronie, i o świcie, i nocą.

    jeśli tedy kiedyś powiesz:
    Po coś,miły, tak bardzo pokochał ?
    Powiem : Spytaj wiatru w dąbrowie,
    czemu nagle upadnie z wysoka
    i obleci całą dąbrowę,
    szuka, szuka; gdzie jagody głogowe ?

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    :-))))

    OdpowiedzUsuń
  49. Andrzeju, Twoja muzyka umila czas spędzony w Ogródku, dla Ciebie Szafirowa romanca

    www.youtube.com/watch?v=_9OI4BFarEI

    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  50. http://youtu.be/bEbkI3PiLq0

    Pozdrawiam wieczorowo:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Francis Goya i Richard Clayderman - Eleni

    http://youtu.be/yjvgP3EF_QM

    OdpowiedzUsuń
  52. jeszcze parę nut o Natalii:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ln7T1Mo196c&feature=fvwrel

    NATALIE - JULIO IGLESIAS
    :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Zefirku, bardzo mi przyjemnie, że lubisz zaglądać do Ogródka, dziękuję:)
    Skoro wywołaliśmy Mistrza Konstantego, niech zabrzmi jeszcze ten wiersz:

    Epistoła do zakochanych

    Do was dziś należy cały świat,
    na trzy księżyce klnę się, moi drodzy -
    o, świerszcz na moście kwili, a ten wiatr
    oddech wasz z oddechem łączy nocy.

    Tyle gwiazd zaczęło swe spadanie!
    Jak mały bąk węgła sierpień patrzy.
    Rzućcie kwiat, choćby najmniejszy, dla niej.
    Rzućcie kwiat, ta noc dziś dla was tańczy.

    Sierpień, to rzeczywiście miesiąc spadających gwiazd i cudnych widoków nocnego nieba. Warto się przyjrzeć przy pogodnym wieczorze...:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Cudna muza Andrzejku, dziękuję:)
    ... i jeszcze:
    Só o Amor ( Only Love) - Richard Clayderman

    http://www.youtube.com/watch?v=eyC2r4hnwEw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  55. http://youtu.be/t-e4pbtWqBM

    " Aleją gwiazd " - ZDZISŁAWA SOŚNICKA

    OdpowiedzUsuń
  56. http://youtu.be/r1tQmfEwKik

    Zdzisława Sośnicka - " Będzie co ma być "

    Dobrej nocy wszystkim spacerowiczom.
    Do jutrzejszego spotkania w Ogródku...
    Dziękuję za wspólny spacer.:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Jędruś:) "Człowiek nie jest sam" -Zdzisława Sośnicka:

    http://www.youtube.com/watch?v=DXisZV3gxk4&feature=related

    Spacer był uroczy...
    Dziękuję... i do następnego:)

    OdpowiedzUsuń
  58. W mojej dobranocce dla Ciebie Ewo* i Ogrodników Serce pali się raz - Zdzisława Sośnicka

    http://www.youtube.com/watch?v=g9v7F-qWCRc

    Dobranoc i dziękuję za piękny dzień na rabatkach Ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
  59. :)
    Enya - Song of the Sandman

    http://www.youtube.com/watch?v=GJgbzEGAvzc

    Czy możesz usłyszeć pogrążoną w nocy piosenkę
    Wszystkie cienie mówią
    Mówią ci kiedy pogrążysz się we śnie
    łzy się zmienią

    Marzenie porannego złotego światła
    Kiedy ty i ja opuścimy noc
    I kiedy księżyc będzie wysoko i zaświeci jasno
    Gwiazdy będą świeciły na tobie

    Marzenie porannego złotego światła
    Kiedy ty i ja opuścimy noc
    Pomyśl życzenie, a kiedy zamkniesz oczy
    Przybędę do ciebie...

    Marzenie porannego złotego światła
    Kiedy ty i ja opuścimy noc
    Pomyśl życzeni, a kiedy zamkniesz oczy
    Przybędę do ciebie...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  60. Dla Ciebie, Zefirku, dobranocka również ze Zdzisławą Sośnicką i cudownymi melodiami:

    SOMEWHERE-CISZA - Beznamiętna cisza...

    http://www.youtube.com/watch?v=ygzu6o8faig&feature=related

    Miło mi było Ciebie gościć; dobrej nocy Zefirku:)

    OdpowiedzUsuń
  61. :)
    Enya - Only time

    http://www.youtube.com/watch?v=v0NoHN1TU5I

    Kto potrafi powiedzieć
    dokąd wiedzie droga,
    dokąd zdąża dzień-
    tylko czas.

    I kto potrafi powiedzieć
    jeśli miłość wzrasta
    jak serce wybierze-
    tylko czas.

    Kto potrafi powiedzieć
    dlaczego twe serce wzdycha
    gdy twa miłość leci -
    tylko czas.

    I kto potrafi powiedzieć
    dlaczego twe serce płacze
    gdy twa miłość kłamie-
    tylko czas.

    I kto potrafi powiedzieć,
    że kiedy drogi się spotkają,
    to miłość zagości
    w twoim sercu.

    I kto potrafi powiedzieć
    kiedy dzień śpi
    jeśli noc opiekuje się
    całym twoim sercem.
    Noc opiekuje się całym twoim sercem.

    Kto potrafi powiedzieć
    jeśli miłość wzrasta
    jak serce wybierze-
    tylko czas.

    Kto wie-tylko czas
    kto wie tylko czas...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  62. No i stało się, - panowie. Dziewczyny: Agnieszka
    Osiecka i Magda Dzięgiel mówią nam dobranoc.:)


    Dobranoc Panowie


    Już cienie się włóczą wśród jeżyn,
    wyglądają legendy spod pierzyn,
    już noc, już noc, już noc...

    Możesz zamknąć swój dzienny teatrzyk,
    nikt na ciebie nie patrzy, nie patrzy,
    już noc, już noc, już noc...

    Dobranoc panowie, dobranoc,
    obrączki na szczęście, pchły na noc,
    dobranoc panowie, dobranoc,
    ta noc niech wam pójdzie na zdrowie!

    Do pudełka poukładaj żołnierzy,
    przestań szarpać nerwowo kołnierzyk,
    już noc, już noc, już noc...

    Helikopter swój wstaw do garażu,
    zdrowej ręki już dziś nie bandażuj,
    już noc, już noc, już noc...

    Fotografia jak byłeś mały,
    i te panie, co cię całowały
    i historie jak grałbyś Hamleta,
    i ta jedna, jedyna kobieta!

    Dobranoc panowie, dobranoc,
    obrączki na szczęście, pchły na noc,
    dobranoc panowie, dobranoc,
    ta noc niech wam pójdzie na zdrowie!

    Udawanie się zacznie od jutra,
    a na razie odpłyńmy na kutrach,
    w tę noc, w tę noc, w tę noc...

    Jutro znowu się tobą zachwycę,
    zbudzisz we mnie kochankę i lwicę,
    a dziś, a dziś jest noc

    Dobranoc panowie, dobranoc,
    obrączki na szczęście, pchły na noc,
    dobranoc panowie, dobranoc,
    ta noc niech wam pójdzie na zdrowie!

    Kobiety waszego życia idą spać,
    nie trzeba ich kochać wcale, ale...
    nie trzeba, nie trzeba ich kochać wcale,
    ale, ale...

    http://www.youtube.com/watch?v=RU3NTBrLIAY&feature=related

    ...i ja też powiem: dobranoc, dobranoc naszym paniom:)***i, a jakże, panom także :)

    OdpowiedzUsuń
  63. ... "ale, ale..."
    eh... a ja się zasłuchałam w cudnych piosenkach Eny'i i niech dzisiaj na dobranoc zaśpiewa swoim anielskim głosem:

    Enya - If I Could Be Where You Are

    http://www.youtube.com/watch?v=f3fHDt4xQFw&feature=related

    Gdzie teraz jesteś ?
    Tylko w moich marzeniach
    Jesteś zagubiony, ale zawsze jesteś
    Biciem mojego serca
    Jestem zagubiona teraz bez ciebie
    Nie wiem gdzie jesteś
    Wciąż mam nadzieję, wciąż obserwuję
    Ale czas oddala nas od siebie

    Czy jest droga, którą znajdę Cię ?
    Czy jest znak, który powinnam znać ?
    Czy jest droga, którą powinnam podążać
    Aby przyprowadzić Cię do domu ?

    Przede mną zima
    Teraz jesteś tak daleko
    W ciemnościach moich marzeń
    Lecz twoje światło pozostanie

    Gdybym mogła być obok Ciebie
    Gdybym mogła być tam gdzie Ty
    Gdybym mogła Cię sięgnąć i dotknąć
    I zaprowadzić Cię do domu

    Czy jest droga, którą znajdę Cię ?
    Czy jest znak, który powinnam znać ?
    Czy jest droga, którą powinnam podążać
    Aby przyprowadzić Cię do domu, do mnie ?

    Dobranoc, dobranoc Kochani...:)*** - czas na sen:)*

    OdpowiedzUsuń
  64. ...a może jeszcze?
    Enya-someone said goodbye!

    http://www.youtube.com/watch?v=CFEqdRZqaP8&feature=related

    Lato. Kiedy dzień się kończy,
    Serce staje się nieco chłodniejsze
    Ktoś się pożegnał
    Lecz nie wiesz dlaczego
    Gdzieś tam ktoś zatrzymuje
    Wszystkie łzy, które ronił
    Ktoś się pożegnał
    Lecz nie wiesz dlaczego

    Czy istnieje powód
    Dla którego złamane serce zaczyna płakać?
    Czy istnieje powód
    Dla którego byłeś zagubiony, choć nie wiesz dlaczego?
    Podaj mi powód
    Dlaczego nigdy nie chcesz się żegnać
    Jeśli powód istnieje
    Nie wiem dlaczego

    Wiecznie szukając znaczenia
    Przez cały czas wierzysz
    Lecz nie wiem dlaczego
    Nie żegnasz się

    Czy istnieje powód
    Dla którego skruszony sen nigdy nie odleci?
    Czy istnieje powód
    Dla którego wierzysz i zamykasz oczy?
    Podaj mi powód
    Dlaczego zawsze skrywasz się tak bardzo w sobie
    Jeśli powód istnieje
    Nie wiem dlaczego

    Czy istnieje powód
    Dla którego złamane serce zaczyna płakać?
    Czy istnieje powód
    Dla którego byłeś zagubiony, choć nie wiesz dlaczego?
    Podaj mi powód
    Dlaczego nigdy nie chcesz się żegnać
    Jeśli powód istnieje
    Nie wiem dlaczego
    Nie wiem dlaczego
    Nie wiem dlaczego
    Nie wiem dlaczego

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  65. ...to jeszcze Ci zagram:)))* - Enya- One By One

    http://www.youtube.com/watch?v=DhRWrf5-XH4&feature=fvwp&NR=1

    Oto ja.
    Kolejne pożegnanie!
    On mówi żegnaj,mówi żegnaj.
    Nie wiesz dlaczego,ona się nie załamie i nie rozpłaczę?
    Ona mówi żegnaj,mówi żegnaj,żegnaj

    Jeden po drugim moje liście opadają.
    Jedna po dugiej moje historie są już opowiedziane.


    To nie kłamstwo
    Ona tęskni by latać.
    Ona mówi żegnaj,mówi żegnaj.
    I teraz wiesz dlaczego on jest powodem westchnień.
    Ona mówi żegnaj,mówi żegnaj.

    Jeden po drugim moje liście opadają.
    Jedna po dugiej moje historie są już opowiedziane.


    O matko!
    Ona mierzyła za wysoko.
    On powiedział żegnaj,powiedział żegnaj.
    I teraz wiesz dlaczego nie ma na niebie księżyca.
    On powiedział żegnaj,powiedział zegnaj.


    Bez pożegnania
    dla miłości rozjaśniającej ich oczy.
    Nie mów żegnaj,żegnaj.
    A wiesz dlaczego jest miłość, która nigdy nie umrze?
    Nie mów żegnaj,żegnaj,zegnaj.

    Nie mów żegnaj,żegnaj,żegnaj
    Nie mów żegnaj,żegnaj,żegnaj
    Nie mów żegnaj,żegnaj,żegnaj

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam rankiem, a Wy jeszcze śpicie ;-)))
    To zagram...;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=ui813qLkkpA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  67. http://www.youtube.com/watch?v=IVup3G7F2Ng&feature=related

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  68. http://www.youtube.com/watch?v=MaQ3D6faBQg&feature=related

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  69. Nad ranem miałam podobnie ;-))))
    W pewnym sensie*;) oczywiście.

    http://www.youtube.com/watch?v=okuEvup9gtk&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  70. ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=eS2yMhypx0I&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  71. Witajcie, aaale sobie pospałam...:)))

    Jasieńku:)*... Twój nocny koncert z Enya cudowny... zasłuchałam się teraz...

    Małpko, dzięki za kabaretowy poranek, a teraz... pniemy się na górę:)))*

    OdpowiedzUsuń
  72. Małpko - przenieś pod dzisiejszy post "Obidi maju" - Zakopowera - śliczne :)))

    OdpowiedzUsuń