Powered By Blogger

niedziela, 14 sierpnia 2011

Piąta pora roku


Krwawnice


Wrzosowa łąka na stokach Jamnej


Goryczka trojeściowa.


Chabry austriackie - fragment łąki przy kamienistym szlaku.

Jeszcze się nacieszę kolorami kwiatów,
łąką nad strumieniem w krwawnicy purpurach,
pójdę szlakiem marzeń w zielnych aromatach,
zanurzę swe myśli w postrzępione chmury.

Jeszcze wzrok napoję zorzami zachodów,
słodycz dzikich jeżyn poczuję na wargach,
namiętność rozpalę w przepychu ogrodu,
zanim wiatr jesienny to piękno potarga.

Nim pajęcze nitki w rosy srebrnym szalu,
wysnują końcówkę sierpniowych uroków,
zanim złote liście rozpoczną swój balet,
późne lato dla mnie piątą porą roku.

108 komentarzy:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=ui813qLkkpA

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. :)
    Witaj pod dzisiejszym postem i jeszcze raz piękne dzięki za Kabaret Hrabi, pośmiałam się z rana;-)))
    ....a pospałam sobie dzisiaj cudnie:)

    http://www.youtube.com/watch?v=jVsIyf_Js_M&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci Ewuniu*, że nie bywam w górach* - wychowałam się w dolinach, nad jeziorami ;-)

    Może dlatego kocham jeziora i morze - otwarte przestrzenie, ale...alee;) widzę, że te góry* też są fajne ;-).

    Muszę się wybrać z moim Andrzejkiem ;)Rzucę mu bukiet - i pojedzie ze mną ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wrócę z moich Beskidów (a wybieram się już 20 sierpnia, raniutko), wrzucę fotki z gór do Ogródka. Z aparatem się nie rozstaję...:)
    Jest tyle cudownej, otwartej przestrzeni w górach, na pewno zagustujesz;)
    Jeździłam nad morze wiele lat ze względu na chore migdałki w dzieciństwie. Jeziora mogę na codzień (no, powiedzmy w weekendy) - na moim Polesiu jest piękne Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, ze wszystkimi urokami "lasków, piasków i karasków", a góry?... eh... raz do roku, a potem cały rok okrutna tęsknica... ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czeee dziewczyny! :)*

    ...żeby pogodzić góry z morzem, zabieram Was na
    Jamajkę:)))

    http://www.youtube.com/user/Cooziemell?v=hbKyQgTt8zg&feature=pyv&ad=11839091737&kw=jamaica

    i słoneczka jak na Jamajce, bo u mnie niebo
    szare.

    OdpowiedzUsuń
  6. ... zjadłam: jeziora mogę - oglądać, rzecz jasna.
    Jestem przed śniadaniem, przy pierwszej kawce...:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiiitaj Jasieńku, nocny grajku:)*

    Piękne dzięki za wczorajszą muzę z Enya, to Twoje odkrycie, a mnie nigdy jej dość, cudna...:)*

    Eh, Jamajka... słońce:))
    A ja uparcie wracam w góry, brak słoneczka mi wcale nie przeszkadza, byleby nie padało...

    http://www.youtube.com/watch?v=KB-3k0CVZdE&feature=related

    Tu króluje zeszłoroczny czas
    na posłaniu z liści buczynowych
    stąd do ziemi dalej niż do gwiazd
    zachwytu swego nie wysłowisz

    rosną skrzydła u ramion
    czas się w wieczność przemienia
    obłocznieją wszystkie ziemskie sprawy
    gdy zbliżamy się do szczytu po kamieniach

    rosna skrzydła u ramion
    czas się w wieczność przemienia
    góry i wolność dokoła
    chyba dostąpimy tu wniebowstąpienia

    a w schronisku święty Piotr z herbatą
    i widoki nieziemskie na świat
    przy ognisku rozłożymy się z gitarą
    posłuchamy co nam w duszy gra

    z pleców góry zrzucimy do stóp
    i zmęczenie rozzujemy z nóg
    to schronisko to prawdziwy raj
    niechaj wiecznie odpoczynek trwa

    rosna skrzydła u ramion
    rosną przepastne błekity
    życie pełne olśnień i zachwytów
    tyś wędrówką najwytrwalszą ku szczytom

    góry tu wszystko jest święte
    tu wspinaczki nasze wniebowzięte
    w górach los ma Światowida twarz
    od ogniska bije jeszcze baśni blask

    Jak cokolwiek u mnie błyśnie, to Ci podeślę promyczek, a na razie cieplutko: :)**

    OdpowiedzUsuń
  8. W@, wrócę jeszcze do Zakopowera i dodam tekst:)

    Obidi maju

    Chodze, śpiywom, pogwizdujem
    choć na polu leje dysc, w dusy świyci słonko
    Miłość toto porobiła
    miłość w głowie psoci mi, syćko sie mi pląto

    Tota nuta nie od Tater
    nie durowo, nie molowo
    Tota nuta nie od Tater
    nie durowo nie molowo

    Ptok mi śpiywo za usami
    psy sie drejom straśnie dziś
    smutne pisom wiyrse
    a jo stale ni mom głowy
    by, ci, dziywce, pedzieć to
    co jest nowoźniyjse

    Tota nuta nie od Tater
    nie durowo
    nie molowo
    Tota nuta nie od Tater
    co ty na to ze nuce

    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale

    Tota nuta nie od Tater
    nie durowo
    nie molowo
    Tota nuta nie od Tater
    co ty na to ze nuce

    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale
    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    Obidi maju sale mao, obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale
    o-o-bidi maju sale obidi maju sale

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie świeci* - obrzydliwie ;-) bo ja niewyspana.
    Dzisiaj nie biegam - poleżę sobie i posłucham, co tam przyniesiecie ;-0)))

    OdpowiedzUsuń
  10. :)
    ZAKOPOWER - Pójdę boso

    http://www.youtube.com/watch?v=csSefjNCXn0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Bo jo cie kochom - cover band

    http://www.youtube.com/watch?v=ju66HTPYM9w&feature=related

    Wysed jo se łoncke kosić,
    Słonko świciło
    Przyszło ku mnie z jagódkami
    Dziewce, jak miło
    "Nazbirałam jagód dzban
    Pódźze Jasiu to Ci dom
    Dom Ci jagód ze dzbanecka
    Bo jo Cie kochom"

    Bo jo Cie kochom x4
    Bo jo Cie kochom x4

    Wysed jo se łoncke kosić,
    Słonko świciło
    Przyszło ku mnie z jagódkami
    Dziewce, jak miło
    "Nazbirałam jagód dzban
    Pódźze Jasiu to Ci dom
    Dom Ci jagód ze dzbanecka
    Bo jo Cie kochom"...

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  12. Małpuś, ja się wyspałam na wszystkie boki:)))
    U mnie jest trochę zachmurzone niebo, ale słoneczko prześwieca przez cały czas.
    Mam nadzieję, że dzisiaj się trochę powłóczę po zielonym...;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kapitalny klip ;-) Jaśku ;)))

    No, już nic nie gadam - o słowach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ... słowa... też pójdę boso...
    a pewnie, że pójdę...:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ... nie mogę się oprzeć, żeby nie zamieścić:

    Nieużyty frak
    Dziurawy płaszcz
    Znoszony but

    Zapomniany szal
    Zaszył się w kąt
    Niemodny już

    Każda rzecz
    O czymś śni
    Odstawiona
    Jeszcze chce
    Modna być
    Zanim cicho skona

    I dopiero gdy zawoła Bóg
    To pożegnam wszystkie te rzeczy i znów
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso

    Zagubiony gdzieś
    Parasol, z nim
    Czekam na deszcz

    Zegar nie wie jak
    Bez moich rąk
    Ma życie wieść

    W wielki stos
    Piętrzą się
    Odłożone
    Każda chce
    Żeby ją
    Wziąć na druga stronę

    I dopiero gdy zawoła Bóg
    To pożegnam wszystkie te rzeczy i znów
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso

    Zamkną za mną drzwi (pójdę boso)
    Nie zabiorę nic (pójdę boso)
    Zamkną za mną drzwi (pójdę boso)
    Nie zabiorę nic

    I dopiero gdy zawoła Bóg
    To pożegnam wszystkie te rzeczy i znów
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso
    Pójdę boso

    ***

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy można nie kochać piątej pory roku...? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ...dla mnie super! Słucham Boso po raz piąty.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lato w górach - Jerzy Harasymowicz

    Parno. Ubierając w biegu biały płaszcz
    motyl leci przez ogród donikąd
    inny motyl maluje sobie twarz
    cienkim pędzelkiem ciszy. Błękitny deszcz
    rośnie w warzywniku. Otwarte są okna
    W wiotkiej ciszy modrzewiowych gałązek
    Kobieta ogląda w lustrze piersi jak ogrodnik

    OdpowiedzUsuń
  19. jontek z koliby14 sierpnia 2011 09:53

    Witaj Ewo :-)* Witajcie Ogrodnicy :-)

    Piękny wiersz, piąta pora roku...kwiaty kończącego się lata i wrzosy...zwiastujące początek jesieni, cudna muzyka...dodaję do tego, słońce za oknem...
    I tylko słucham, bo pięknie gracie.

    Dziękuję za cudny poranek :-)*
    Pozdrawiam słonecznie, miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  20. jontek z koliby14 sierpnia 2011 09:56

    http://www.youtube.com/watch?v=bqD0QfIj1Mo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Jontuś:)
    Miło mi, że podoba Ci się mój wiersz... kiedy piszę, to zawsze myślę, czy go ktoś przeczyta...?;-)

    I jeszcze Cię zaplączę w dzikie wino, niedługo przebarwi swoje listki na purpurowo...

    http://www.youtube.com/watch?v=QIS7h48SYsE&feature=related

    W dzikie wino zaplątani

    W przydomowym ogrodzie życie prawie nad stan
    mogłabyś mieć moja pani
    lecz cóż radzić na to mam ,nakrył ogród dziki łan
    i myśmy tacy zaplątani

    Bo w ogrodzie rośnie pnącze
    w dzikim winie świat się plącze
    bo w ogrodzie dzikie wino
    kto je tutaj siał /x2

    Powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    może to zrobiłaś ty
    ej, dziewczyno
    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    kto je tutaj dał


    Gdy ona mówi do mnie, że karocą jechać chce
    i mówi do mnie tak jak do ściany
    nie o to wcale chodzi że karocy nie ma, nie
    ja jestem tylko trochę zaplątany

    Bo w ogrodzie rośnie pnącze
    w dzikim winie świat się plącze
    bo w ogrodzie dzikie wino
    kto je tutaj siał /x2


    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    może to zrobiłaś ty
    ej, dziewczyno
    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    kto je tutaj dał

    w zaciętości wpadam gąszcz i buszując w pnączu
    zrywam wszystko z drzwi i ze ściany
    ona nagle mówi, że wina pragnę wina chcę
    ja jestem wtedy już całkiem zaplątany

    gdzie to wino dzikie pnącze
    czemu już nas nie oplącze
    mógłbym z tobą w winie ginąć
    i w osłonę winną zwinąć /x4

    powiedz, kto zasieje nam
    dzikie wino
    może zrobisz dla mnie to
    ej dziewczyno
    powiedz, kto zasieje nam
    dzikie wino
    kto je tutaj da

    autor: Marek Grechuta

    Pozdrawiam serdecznie, miłej niedzieli póżnego lata:)

    OdpowiedzUsuń
  22. ...to jesce roz Karpiel - Bułecka - Kiebyś ty.

    http://www.youtube.com/watch?v=MxKRN9qEu3c&NR=1

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  23. ... trza by zapytać się mądrego...:))*

    Gdzie ten który powie mi - Brathanki

    http://www.youtube.com/watch?v=ClMjWj-y5Io&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  24. jontek z koliby14 sierpnia 2011 10:23

    Ewuniu :-)*
    Uwielbiam tę piosenkę, choć do tej pory znałem tylko w wykonaniu, M.Grechuty...muszę powiedzieć że w tej wersji brzmi ciekawie :-)
    Chcę powiedzieć jeszcze, że zaczynam dzień, od Twojego wiersza, czytam z uwagą i widzę że są coraz "dojrzalsze", podziwiam kunszt i czekam na każdy następny :-)*
    Bardzo lubię Twój blog, ze względu na poezję (także tę w piosenkach), i dlatego tu przychodzę co dzień...
    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  25. Jontuś, teraz wolę ten wiersz w wykonaniu Zakopowera...
    Dziękuję...:)*

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie muzyka splata się - z wierszem ;-)
    ...

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.youtube.com/watch?v=Rf4IqPe8JfU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. ... to jeszcze Ci przyniosłam "Trzy róże":

    W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra.
    W ogrodzie cisza. Na kwiatach śpią skwary,
    Spoza zieleni szarzeje płot stary.
    Skrzy się ku słońcu sęk w płocie i zadra,
    O wodę z pluskiem uderzył spód wiadra.


    Spójrzmy przez liście na obłoki w niebie
    I na promieni po gałęziach załom,
    Zbliżmy swe dusze i pozwólmy ciałom
    Być tym, czym wzajem pragną być dla siebie!
    Spójrzmy przez liście na obłoki w niebie.


    Woń róż, śpiew ptaków i dwie dusze znojne,
    I dwa te ciała, ukryte w zieleni,
    I ten ład słońca wśród bezładu cieni,
    I najście ciszy nagłe, niespokojne,
    Woń róż, śpiew ptaków i dwie dusze znojne.


    A jeśli jeszcze, prócz duszy i ciała,
    Jest w tym ogrodzie jakaś róża trzecia,
    Której purpura przetrwa snów stulecia,
    To wszakże ona też nam w piersi pała -
    Ta róża trzecia, prócz duszy i ciała!

    autor: Bolesław Leśmian.
    ........:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. jontek z koliby14 sierpnia 2011 10:43

    To ja dla Ciebie, w podzięce za ten cudny wiersz :

    Taka cisza w ogrodzie
    Bolesław Leśmian

    Taka cisza w ogrodzie, że się jej nie oprze

    Żaden szelest, co chętnie taje w niej i ginie.

    Czerwieniata wiewiórka skacze po sośninie,

    Żółty motyl się chwieje na złotawym koprze.



    Z własnej woli, ze śpiewnym u celu łoskotem

    Z jabłoni na murawę spada jabłko białe,

    Łamiąc w drodze kolejno gałęzie spróchniałe,

    Co w ślad za nim — spóźnione — opadają potem.



    Chwytasz owoc, zanurzasz w nim zęby na zwiady

    I podajesz mym ustom z miłosnym pośpiechem,

    A ja gryzę i chłonę twoich zębów ślady,

    Zębów, które niezwłocznie odsłaniasz ze śmiechem.

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  30. http://www.youtube.com/watch?v=0_7G-2Ea4GU&feature=related

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jontuś ...;)

    http://www.youtube.com/watch?v=mwzeESMsjrM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. ... eh... Płonie stodoła..:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=Da1v1CuqXwE&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  33. Jontuś, uwielbiam "Taką ciszę"... i dosłownie, i w przenośni...dobrze, że przypomniałeś...:-)

    OdpowiedzUsuń
  34. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:05

    Małeczko :-)****
    Całym moim "góralskim sercem" Kocham Twoje poczucie humoru :-)

    Dziękuję, bo to piękna piosenka :-)*

    OdpowiedzUsuń
  35. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:08

    Małpeczko :-)*
    Napisałaś, ze może wybierzesz się w góry...
    Dlatego pozwolę sobie na :


    http://www.youtube.com/watch?v=mwzeESMsjrM&feature=related

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  36. A jakie cudne goryczki są na tym clipie - boskie... dzięki Małpuś* :-)

    OdpowiedzUsuń
  37. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:11

    Wybacz, przepraszam cóś nie tak weszło...


    http://www.youtube.com/watch?v=c7wJlcEAuE0

    OdpowiedzUsuń
  38. Jontuś - tak Cię obserwuję ;-) i kojarzę z Janem K.;) Dżentelmen - zawsze - to cenię u mężczyzn ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=L3ZXqHPUvGM

    OdpowiedzUsuń
  39. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:30

    Małpeczko :-)****
    No...powiem, nieskromnie...cóś w tym jest:


    http://www.youtube.com/watch?v=EAoWatkF0t0&feature=related

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję Wam, Kochani za muzyczny poranek:)*
    Biegnę już do swoich kwiatów...

    Jontuś, sama prawda o Tobie... przy dżentelmenach każda kobieta czuje się jak prawdziwa dama...:)*

    Do zobaczenia po południu:))

    OdpowiedzUsuń
  41. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:36

    Ewuniu :-)*****

    Dla Cibie...buźka !

    OdpowiedzUsuń
  42. jontek z koliby14 sierpnia 2011 11:37

    Dla Ciebie...miało być !

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  43. ...to jo juz nie fce być ...no,..no - tym dżyntylmynym.:))).., tyz ide na hole. Hej!

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie chcesz, ale jesteś...:)***
    Pa, na razie.... a wróćże po połedniu:)

    OdpowiedzUsuń
  45. ...ale może będę miał okazję żeby być :)))

    Erotyk dla następcy


    I

    Przeprowadź ją przez pokój
    niby ścieżką wśród lasu
    na stole
    zapal różę
    dobrą jak nocna lampka

    Potem
    rozbieraj ją delikatnie
    z obronnych gorsetów
    z zaciśnięcia rąk
    drżenia ramion ...
    Otul szeptem.

    A jeśli kiedyś
    wybiegnie nagle z pokoju
    biegnij za nią
    nie pozwól
    ukryj jej twarz
    w swych wielkich rękach
    mów słowa
    dużo słów
    te wszystkie
    których ja zapomniałem
    których się wstydziłem

    Proszę cię
    ty
    którego nienawidzę
    który przyjdziesz po mnie
    by z jej drobnych piersi
    zdrapać ślady mych rąk
    rozchylić jej kolana
    proszę cię
    bądź dla niej dobry

    II

    Nie wiesz
    że będziesz kochał mnie
    że powie ci słowa
    wypróbowane ze mną
    że w jej włosach
    poczujesz mój oddech
    na jej brzuchu
    napotkasz nocą
    moje ręce

    I jeśli czasem
    wciągając cię w siebie
    aż do zachłyśnięcia
    pomyli nasz imiona -
    nie myśl o mnie z nienawiścią

    to ja
    uczyłem ją jak dziecko
    nie wstydzić się krzyku imion nagich ciał
    to ja
    czasem jeszcze mówię do ciebie
    wtedy
    myślałem
    że mówię tylko do niej

    III

    Twój cień w jej oczach
    to mój cień

    jej głos pełen niepokoju
    to mój głos

    gdy ona cofa się z lękiem
    ja powracam
    pamiętaj

    na każde twoje słowo
    zbyt ostre

    na każdy gest
    nie dość szczery
    ja powracam
    pamiętaj

    I jeśli kiedyś sama
    zapłacze nocą
    nie wchodź do jej pokoju
    już ja
    będę przy niej

    Autor: Bohdan Urbankowski

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  46. Wstajesz i pytasz.
    Czy ktoś przeczyta.
    Podam - algorytm,
    - jak do tej pory.

    Pytanie zbędne,
    (nie pytaj więcej).
    Będzie niedługo
    - TRZYSTA TYSIĘCY****

    Licznik notuje
    (po co się "biedzić").
    Codziennie większa
    - liczba odwiedzin.

    Spacerowiczów,
    - także przybywa.
    Tak to przynajmniej
    - przedstawia krzywa.

    Bywam codziennie,
    wiersze Twe czytam.
    Wszystkie są piękne
    - powiem i kwita...

    Już mnie Ewuniu****
    przestała głowa.
    Przyjmij w podzięce,
    powyższe słowa...

    Pozdrawiam mile w niedzielne popołudnie.

    "Życie od nowa" - Zdzisława Sosnicka & Budka Suflera... http://youtu.be/j89943p_SrQ

    OdpowiedzUsuń
  47. http://youtu.be/fYhp-mYV2qk

    DAAB - " W moim ogrodzie "

    OdpowiedzUsuń
  48. http://youtu.be/N9A_bDa4cOU

    Daab - " Moje paranoje "

    OdpowiedzUsuń
  49. Pawel Kukiz & Piersi - O, Hela!!!

    http://youtu.be/TJJr68FbFXM

    OdpowiedzUsuń
  50. Wilki- ' Baśka miała twardy biust "

    http://youtu.be/SCIvOsw0O-M

    OdpowiedzUsuń
  51. Witoj Jedruś.:) Fajnie muzykujesz. W rewanżu dla
    Ciebie Kaya i Tabakiera

    http://www.youtube.com/watch?v=4pNtuwPVzhM&feature=BFa&list=PL28F4BD573E2F10F3&index=56

    Pozdrówka ślę przy niedzieli.:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Hugh Laurie - Swanee River Later with Jools Holland April 19th 2011

    http://youtu.be/PSb1mmtYN6s

    OdpowiedzUsuń
  53. Jonteckowi i Anusi też Kayach - To nie ptak :)

    http://www.youtube.com/watch?v=nVgK42rFxwU&feature=related

    Miłej niedzieli Wam życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  54. :* - Trudno kochać - Kayah

    http://www.youtube.com/watch?v=HJ34BJv9Sns&feature=related

    Jak bym wiedziała czym jest
    To szczęście co rzadko zdarza się
    Gdyby ból obcy był mi
    Za ból mój miły dziękuję ci

    Choć uciekałam
    Zawsze wracałam
    Z przypływem morza łez
    Trudno kochać
    Lecz trudniej jest
    Nie kochać wcale cię

    Czy usłyszałabym szept
    Jakim to miłość wyznaje się
    Gdybym nie znała słów złych
    Za te złe słowa dziękuję ci

    Choć uciekałam
    Zawsze wracałam
    Z przypływem morza łez
    Trudno kochać
    Lecz trudniej jest
    Nie kochać wcale cię

    - Dziękuję :)***

    OdpowiedzUsuń
  55. ...a tak odniósł się Adam Ziemianin do "Piątej pory roku" -

    Blues sierpniowy

    Sierpień kołysze już kłosy do snu
    Lato umiera z braku cienia
    Dobrze że wiatr ma liście w garści
    I czasem szeptem w liściach śpiewa

    I jest tęsknota liści wielka
    Żarówka jeszcze ćmom rada
    W pokoju chińska zapalniczka
    Liście na żółto w ogrodzie podpala

    Ten mały pokój daleki od wojny
    Z oknem na góry sierpniowe
    I jest ołówek cienko zastrugany
    Na wszystkie nasze niepokoje

    I jesteś ty dotknięta latem
    Z gęstym ogrodem pełnym sierpnia
    Gdy szepczesz cicho mi do ucha
    - Warto ten sierpień zapamiętać

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Witajcie :)
    Właśnie powróciłam ze smakowania piątej pory roku i powiem Wam, że była... wyborna:)
    Feeria kwiatów, zapachów, dojrzałych jabłek, sytość ogrodów i pól... kolory - bajeczne...:)
    Gdyby nie burza i deszczyk pokapujący co kilka minut...
    Ale było też i słońce...

    Widzę piękne poezje i muzę... cudne piosenki Kajah... dziękuję Andrzejku i Jaśku:)*

    Już się zagłębiam w lekturę i zamieniam w słuch...
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  57. ... najpierw śliczna piosenka:

    Ofra Haza & Goran Bregovic Elo Hi

    http://www.youtube.com/watch?v=advL2nf_3D0&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Jaśku...
    Na tak piękny "Erotyk dla następcy" - po prostu urzekł i wzruszył mnie... mogę odpowiedzieć tylko erotykiem Kazimierza Przerwy-Tetmajera:

    Kocham Cię, tęsknię...

    Kocham Cię! Tęsknię! Wołam Cię do siebie!
    Świat cały Twojem nazywam imieniem!
    Tyś jest mą wiarą na wysokim niebie,
    Tyś jest mi całej ludzkości wcieleniem...

    Przez Ciebie kocham, nienawidzę... W Twojem
    istnieniu źródło mojego istnienia;
    Ty jesteś mojem sercem, krwi mojej zdrojem
    i duszy mojej Tyś harfą z płomienia!
    :)*

    I dziękuję za "Sierpniowy blues", pięknie współgra z moim wierszem...:)

    OdpowiedzUsuń
  59. W kalendarzu ciasno,
    od czterech pór roku.
    Pcha się jakaś piąta,
    - i czyni niepokój.

    Miałbym może wreszcie
    w końcu święty spokój.
    Stąd te bóle głowy,
    - codzień jestem w szoku.

    Pojechała Ewa****
    tankować pod "STATOIL".
    A tu Jej z przed nosa,
    - wnet ucieknie lato.

    Zostawi łopatkę,
    wiadereczko, grabie.
    Niebo jest bezchmurne,
    - na nim lato babie.

    Ewie**** o to chodzi,
    bo urlop ma w planie.
    Najgorsze dla Ewy****
    - długie w korkach stanie.

    W piątej porze roku,
    pewien stary kowal.
    Jak doświadczył biedy
    - to zaczął od nowa.

    Był pomiędzy młotem
    i kowadłem - kowal.
    Ale się odważył
    - i zaczął od nowa.

    Tak można ze wszystkim,
    gdy coś nie wychodzi.
    Trzeba znaleść sposób,
    - jeszcze raz urodzić....

    - Pozdrawiam weekendowiczów.:))

    OdpowiedzUsuń
  60. Witaj Jędruś:)

    Licznik notuje
    tylko klikanie,
    klikają wszyscy,
    panowie, panie...

    Krawcy i szewcy,
    prokuratorzy,
    no i sam blogger
    pewnie niezgorzej...

    I ten co jeździ,
    chodzi piechotą,
    co szuka guza
    gdzieś ciemną nocą...

    Ale nieważne
    tu jest klikanie,
    co napisane -
    niech pozostanie.

    Powiem Ci Jędruś,
    szeptem, po cichu,
    najbardziej cenię
    ja Ogrodników.

    Bo cóż by było
    z tego klikania,
    gdyby nie Wasze
    cudne śpiewania...

    Wiersze, piosenki,
    czy muza kusa,
    bez nich Ogródek,
    jest do lamusa! :))

    Pozdrawiam serdecznie w niedzielne popołudnie:))
    Raz słonko, raz deszczyk i nie wiem co jeszcze... burza pomrukuje cały czas...

    OdpowiedzUsuń
  61. Odpłacam Tetmajerowi pięknym za nadobne - Jan
    Kasprowicz. -

    "Czekałem na ciebie wczora"


    Czekałem na ciebie wczora,
    Od rana czekałem do rana,
    Wywiodła mnie w pole tęsknota,
    Miłością twoją pijana.

    Przenigdy już czekać nie będę,
    Takem chciał zarzec się w gniewie,
    Lecz kłamstwo jest obce mej duszy,
    O fałszu nic serce me nie wie.

    Więc powiem ci prosto i szczerze,
    Ty moje dziwne kochanie:
    Chociażbym wieki miał czekać,
    Dość woli na to mi stanie.

    Bo cóż ja mam czynić, niebożę,
    Jeśli nie czekać do końca?
    Wszakże ty jesteś zachodem
    I wschodem mojego słońca.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  62. Jędruś;) Cudnie grałeś...
    Uwielbiam "W moim ogrodzie"...

    Dla Ciebie:
    Daab - "Kalejdoskop moich dróg"

    http://www.youtube.com/watch?v=rCDQZ9lqMV0&feature=related

    i
    "Serce mam jak ogień"

    http://www.youtube.com/watch?v=NE8-tQS-FX4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  63. Aaa... Jan Kasprowicz nie znał annyG, inna epoka... ale niech kobieta mu odpowie:

    czekam

    twoja jestem
    od
    zawsze

    jak
    drzewa
    w puszczy

    jak
    śpiew ptaków
    wiosną

    jak
    odbicie
    w lustrze jeziora

    jak
    tęcza
    po deszczu

    jak
    echo
    w górskiej
    dolinie

    i
    tak słaba
    jestem

    i
    wątła
    od
    czekania

    i
    tak
    boje się

    że
    przeciekniesz
    między

    nitkami babiego
    lata

    i
    znikniesz
    jak kropla
    wody

    na
    rozgrzanym słońcem
    deptaku...

    Twoja od zawsze...

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  64. ... i jeszcze jedno... teraz ośmielę odpowiedzieć swoim wierszem "zimowym":

    Sierpniowa opowieść

    Gdy sierpień kolory bogate układał
    w bukiety piwonii, róż, floksów i maków,
    zielony świerszcz do mnie znienacka zagadał:
    zakochasz się, miła, w zielonym chłopaku.

    On przyjdzie do ciebie porankiem i nocą,
    uśmiechem okrasi najmilsze ci słowa,
    dzień nawet pochmurny promieniem rozzłoci,
    i duszę rozświetli kolorem na nowo.

    W te słowa nie bardzo ja wtedy wierzyłam,
    cóż, kolor nie zawsze mi w życiu był dany,
    choć barwne sny miałam, lecz jakoś nie śniłam,
    że mogę? Chcę jeszcze? Być w kimś zakochana.

    Jesieni czas przyszedł, lecz świerszcz wciąż zielony,
    wygrywał na skrzypkach melodie miłosne,
    me serce zabiło w gorące znów tony
    i został. I sprawił, że w duszy mam wiosnę.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  65. ...a konsekwencją tego jest...- "Męski los"

    Zostać tatusiem
    Od czasu do czasu musiem.

    Jesteś wolny jak ptaszę,
    Co chcesz, to robisz z sobą -
    I nagle w życie nasze
    Wkrada się małe bobo.
    I od tej chwili pan
    Schodzisz na dalszy plan.

    Byłeś kimś w domu,
    Autorytet miałeś i władzę -
    Dziś
    Niepotrzebny jesteś nikomu,
    A ja na to nic nie poradzę.
    Nie ty jesteś ważny, lecz Ono.
    Wszyscy tatusie w czymś takim toną.

    Z kąta do kąta się pętasz,
    Przez okno patrzysz, ziewasz,
    Chciałbyś zapalić skręta...
    Ani się nie waż!

    Radia wesoło grają
    Za ścianą u innych ludzi.
    A tobie, tobie włączyć nie dają.
    Bo się obudzi.

    Zegar sekundy wolno cyka,
    Wcześnie idziesz do łóżka.
    W łazience na miejscu twego ręcznika
    Wisi pieluszka.

    Noc,
    Która jest bogów darem,
    Dla początkujących tatusiów bywa koszmarem.

    Rano wstajesz, przemykasz się boczkiem,
    Z męskim niesmakiem patrzysz na butelkę ze smoczkiem
    I wychodzisz do pracy gdzieś blisko lub daleko,
    Żeby zarobić na codzienne mleko.

    Autor: Ludwik Jerzy Kern

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  66. Jędruś:)
    W piątej porze roku
    wszystko się przydarza,
    bo to najpiękniejszy
    miesiąc z kalendarza.

    I korki nieważne,
    czy ceny benzyny,
    kiedy w sierpniu możesz
    skosztować jeżyny.

    Urlop mam niedługo,
    w środę rozpoczynam,
    jeszcze tylko wtorek
    piętnasta godzina

    i wracam do domu.
    Potem parę dzionków,
    a w sobotę plecak
    i ruszam ku słonku.

    W górach ja Wam trochę
    gdzieś się zapodzieję,
    po tygodniu wietrzyk,
    znów mnie tu przywieje...:))

    OdpowiedzUsuń
  67. :)* Phil Collins - Going Back

    http://www.youtube.com/user/philcollins?blend=4&ob=5#p/u/1/UrxFpcaNlCU


    Myślę, że powracam
    Do rzeczy, których nauczyłem się
    tak dobrze w młodości
    Myślę, że wracam do tych dni,
    kiedy byłem wystarczająco młody by znać prawdę.

    Teraz nie ma gier, by tylko zleciał czas
    Nie ma elektrycznych pociągów i drzew do wspinania
    Ale młode myślenie i starzenie się to nie grzech
    I mogę grać w grę zwaną życiem, by wygrać

    Mogę przypomnieć sobie czas
    Kiedy nie byłem zawstydzony, by prosić przyjaciela o pomoc
    Teraz, myślę, że mam więcej niż tylko zabawki do pożyczenia

    Teraz jest więcej do zrobienia niż
    patrzenie na moją sunącą żaglówkę
    A każdy dzień może być moim magicznym rajem
    Trochę odwagi to wszystko czego nam brakuje
    Więc złap mnie jeśli potrafisz, ja wracam

    Wracam
    Nie siedzę w miejscu, odchodzę
    Tak, wracam
    Wracam do młodości
    Dalej, złap mnie, bo wracam
    Wracam

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  68. ... no tak... L.J. Kern jest taki mądry... a co zrobić, jak ta druga zakocha się w takim "tatusiu"?
    Nic, co ludzkie nie jest nam obce... a jej pozostaje tylko wzdychać...:)

    Wyznanie...

    Wciąż z tobą jestem, choć blaski świateł
    lekko przygasły na nieboskłonie...
    chcę ci coś wyznać... posłuchaj zatem ...
    w mym sercu miłość do ciebie płonie.

    Ja nie wiem sama jak to się stało,
    kto memu sercu wydał rozkazy,
    żeby uczucia wybuchła śmiałość,
    żeby pokochać ciebie od razu...

    Zbyt śmiało wkraczam do twego ładu,
    spokój swój długo już budowałeś,
    nie chcę podeptać szczęścia twych śladów,
    choć nie wiem, czy coś z niego zostało...

    Ja tylko pragnę w tej nocnej dobie
    wyjawić cicho swoje uczucie,
    co dniem i nocą biegnie ku tobie.
    Dłużej nie mogłam. Dziś nie chcę uciec...

    Będę się z ciebie leczyć starała,
    chociaż to pewnie są puste słowa...
    Tak, jestem może aż nazbyt śmiała -
    lecz swego grzechu nie chcę żałować.

    autor: ewa*

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  69. :)
    Phil Collins - Cant Stop Loving You

    http://www.youtube.com/watch?v=mEnUhjmwjlI&feature=related

    Nie mogę przestać Cię kochać

    Więc czekasz
    Rano
    Na poranny pociąg
    Mógłbym powiedzieć wszystko dobrze
    Mógłbym stwarzać pozory i powiedzieć żegnaj
    Miałem twój bilet
    Miałem twoją walizkę
    Miałem twój pożegnalny uśmiech
    Nie mogę powiedzieć to jest droga do odejścia
    Nie mogę stwarzać pozorów ty nie chcesz wiedzieć
    Że kłamałem

    Ref:
    Ponieważ nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie chce przestać Cię kochać
    Dlaczego powinienem?

    Zamówiliśmy taksówkę na stację
    Słowo nie zostało wypowiedziane
    Widziałem cię jak szłaś ulicą
    Może ostatni raz, nie wiem

    Czuję upokorzenie
    Słyszę dudnienie torów kolejowych
    Kiedy usłyszę gwizd
    Odejdę a ty nie chcesz wiedzieć
    Że ja chcę płakać

    Ref:
    Ponieważ nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie chce przestać Cię kochać
    Dlaczego powinienem?

    Jeszcze próbuję
    Chcę zawsze być tu obok ciebie (dlaczego, dlaczego, dlaczego)
    Nigdy nie chce mówić żegnaj (dlaczego jeszcze próbuję)
    Zawsze tu będę jeśli zmienisz zdanie

    Więc czekasz
    Rano
    Na poranny pociąg
    Mógłbym powiedzieć wszystko dobrze
    Mógłbym stwarzać pozory i powiedzieć żegnaj
    Jako facet byłby kłamcą

    Ref:
    Ponieważ nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie chce przestać Cię kochać
    Dlaczego powinienem?
    ( jeszcze próbuję)


    Ponieważ nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie mogę przestać Cię kochać
    Nie nie chce przestać Cię kochać
    Dlaczego powinienem?
    Dlaczego powinienem?
    Dlaczego powinienem?
    Powiedz mi dlaczego
    Dlaczego powinienem
    Jeszcze próbować
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  70. ...jemu pewnie też:)*...

    "Z erotyków"

    Że ciebie kocham, wiedzą o tym ptaki,
    Bom się przed małym słowikiem użalał;
    Już żartowały ze mnie drwiące szpaki:
    Czyś ty oszalał?...

    Jest w tym, co mówią, prawdopodobieństwo,
    Chociaż nie dyszę burzą i zarzewiem;
    Że mnie owłada spokojne szaleństwo,
    I nie wiem, i nie wiem.

    Choć kocham ciebie, nie tracę spokoju,
    Nie chcę ni rwać się, ni lecieć, ni płonąć,
    Chciałbym jak w jasnym, przeźroczystym zdroju
    Tonąć i tonąć;

    Czuć, że mnie ramię pieszczone otacza,
    Że twój wzrok słodki pada na me skronie,
    Że duch nade mną, co wiele przebacza,
    W naszej obronie.

    Świeci znów księżyc, twój posłaniec cichy -
    Czy on wyleje na me stare rany
    Rosy i blasku dwa srebrne kielichy:
    "Jesteś kochany..."?

    Autor: Kornel Ujejski

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  71. ...forever and ever: JOHN MILES

    http://www.youtube.com/watch?v=j8u8nPPSRSQ

    "Na wieki wieków"

    Kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.
    Byłem sam,
    Nikt nie dzielić się z moich marzeń.
    Tutaj, na moim własnym,
    Ale wtedy pojawił się
    Przynosząc mi miłość, która była jakże prawdziwe.
    Jesteś sięgnął do mojego serca i znalazł.
    Teraz, gdy jestem blisko ciebie,
    Oh kochanie, jesteś, że wszystkie sprawy do mnie.
    Czy nie widzisz, oh baby,
    Teraz, gdy cię znalazłem, dziewczyna,
    Nic cię weźmie od
    Bo, kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.
    [Tekst z: http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/john_miles/for_ever_and_ever.html]
    Nie raz w życiu,
    Jeśli masz szczęście wystarczy, aby go znaleźć,
    Że szczególną miłością, w głębi swojej duszy,
    Otwarcie oczu na jasny nowy dzień,
    Pozostawiając za sobą samotność,
    Żadne słowa nie może nigdy powiedzieć, oh kochanie,
    Jak cenny jesteś dla mnie.
    Czy nie widzisz, oh baby,
    Teraz, gdy cię znalazłem, dziewczyna,
    Nic cię weźmie od
    Bo, kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.
    Och, kochanie, teraz,
    Teraz, jesteś tutaj ze mną,
    Właśnie tu, w moich ramionach będą się zatrzymać.
    Kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.
    Czasami może to trwać na wieki, aby znaleźć
    Miłości, która zmieni twoje życie.
    Ale tym razem taka słodka niespodzianka,
    Miłość przyszedł i znalazł mnie,
    Patrząc w oczy.

    Jesteś przyniósł mi miłość prawdziwa, dziecko.
    Jesteś sięgnął do mojego serca i znalazł.
    Teraz, gdy jestem blisko ciebie, oh kochanie,
    Jesteś, że wszystkie sprawy do mnie!
    Czy nie widzisz, oh, baby!
    Teraz, gdy cię znalazłem, dziewczyna,
    Nic cię weźmie od
    Bo, kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.

    Oh, teraz, teraz, że jesteś tutaj ze mną,
    Właśnie tu, w moich ramionach będą się zatrzymać.
    Słodkie kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.
    Oh, teraz, teraz, że cię znalazłem, dziewczyna,
    Nic cię weźmie od
    Bo, kochanie, będę cię kochał na wieki wieków.

    Oh, teraz, teraz, że jesteś tutaj ze mną,
    Właśnie tu, w moich ramionach będą się zatrzymać.
    Słodkie kochanie, będę cię kochał na wieki wieków

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  72. no tak... a Kornel Ujejski też nie mógł znaleźć innych słów...

    Ach, kocham Ciebie...

    Ach, kocham ciebie każdym serca tchnieniem,
    Ach, kocham ciebie łzami i płomieniem,
    Tyś moje życie i szczęście, i świat -
    Kocham, a nie wiem, ile chwil czy lat,
    Jak kocham ciebie...

    Ach, kocham ciebie na wieczność, na wieczność,
    I nie przez stałość, ale przez konieczność,
    Kocham - sam nie wiem, dlaczego i jak,
    Jak pluska ryba i jak lata ptak,
    Tak kocham ciebie!

    Chwilami szczęścia moje życie znaczę,
    Z nicości wstaję, kiedy cię zobaczę,
    Nic nie chcę widzieć, oprócz twoich lic,
    Nie chcę widzieć ani kochać nic,
    Lecz kochać ciebie!

    Ach, kocham ciebie każdym serca tchnieniem,
    Ach, kocham ciebie łzami i płomieniem...
    Chciałbym wynaleźć wiele słodszych słów,
    Na próżno szukam - i powtarzam znów:
    - Ach, kocham ciebie!
    :)*

    Aale ta piąta roku nabroiła:)))*

    OdpowiedzUsuń
  73. :)))* - fakt...ale czy nie może trochę pobroić?:)
    To jeszcze:-

    Phil Collins - You'll Be In My Heart


    Zatrzymaj płacz, będzie dobrze
    Weź tylko moją dłoń, trzymaj ją mocno
    Ochronię Cię przed wszystkim wokół Ciebie
    Będę tu, nie płacz

    Dla kogoś tak mała, wydajesz się tak silna
    Moje ramiona Cię obejmą, będą trzymać bezpiecznie i ciepło
    Więzi między nami nie da się złamać
    Będę tu, nie płacz

    Będziesz w moim sercu
    Tak, będziesz w moim sercu
    Od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze
    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz w moim sercu
    Zawsze

    Dlaczego oni nie potrafią pojąć co czujemy
    Po prostu nie wierzą w to, czego nie potrafią wytłumaczyć
    Wiem, że jesteśmy różni, ale w głębi nas
    Nie jesteśmy różni we wszystkim

    Będziesz w moim sercu
    Tak, będziesz w moim sercu
    Od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze
    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz w moim sercu
    Zawsze

    Nie słuchaj ich, bo cóż oni wiedzą
    Potrzebujemy siebie na wzajem by się mieć i trwać
    Oni to zrozumieją z czasem, wiem

    Kiedy woła Cię przeznaczenie, musisz być silna
    Może mnie nie być przy Tobie, ale musisz wytrzymać
    Oni to zrozumieją z czasem, wiem to

    Pokażemy im razem bo...

    Będziesz w moim sercu
    Wierzę, będziesz w moim sercu
    Będę tu od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze

    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz tu w moim sercu zawsze

    Zawsze
    Będę z Tobą
    Będę tu dla Ciebie zawsze
    Zawsze i zawsze
    Tylko spójrz za ramię
    Tylko spójrz za ramię
    Tylko spójrz za ramię
    Będę tu zawsze

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  74. ;-))

    http://www.youtube.com/watch?v=eDAwRgp9Bj4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  75. http://www.youtube.com/watch?v=K2qQOub2Ofw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  76. ... a ona, jak zwykle będzie silna, jeśli... niech jeszcze raz coś opowie Phil Collins:

    You'll Be In My Heart-phil collins

    http://www.youtube.com/watch?v=ZQJh-oU0M9Y

    Zatrzymaj płacz

    Zatrzymaj płacz, będzie dobrze
    Weź tylko moją dłoń, trzymaj ją mocno
    Ochronię Cię przed wszystkim wokół Ciebie
    Będę tu, nie płacz

    Dla kogoś tak mała, wydajesz się tak silna
    Moje ramiona Cię obejmą, będą trzymać bezpiecznie i ciepło
    Więzi między nami nie da się złamać
    Będę tu, nie płacz

    Będziesz w moim sercu
    Tak, będziesz w moim sercu
    Od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze
    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz w moim sercu
    Zawsze

    Dlaczego oni nie potrafią pojąć co czujemy
    Po prostu nie wierzą w to, czego nie potrafią wytłumaczyć
    Wiem, że jesteśmy różni, ale w głębi nas
    Nie jesteśmy różni we wszystkim

    Będziesz w moim sercu
    Tak, będziesz w moim sercu
    Od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze
    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz w moim sercu
    Zawsze

    Nie słuchaj ich, bo cóż oni wiedzą
    Potrzebujemy siebie na wzajem by się mieć i trwać
    Oni to zrozumieją z czasem, wiem

    Kiedy woła Cię przeznaczenie, musisz być silna
    Może mnie nie być przy Tobie, ale musisz wytrzymać
    Oni to zrozumieją z czasem, wiem to

    Pokażemy im razem bo...

    Będziesz w moim sercu
    Wierzę, będziesz w moim sercu
    Będę tu od dnia dzisiejszego
    Teraz i dłużej niż na zawsze

    Będziesz w moim sercu
    Nieważne co oni mówią
    Będziesz tu w moim sercu zawsze

    Zawsze
    Będę z Tobą
    Będę tu dla Ciebie zawsze
    Zawsze i zawsze
    Tylko spójrz za ramię
    Tylko spójrz za ramię
    Tylko spójrz za ramię
    Będę tu zawsze

    :)*

    Co za licho z tego sierpnia:)))

    OdpowiedzUsuń
  77. http://www.youtube.com/watch?v=UTQ6rsoK50o&feature=related

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  78. Małpuś:))
    Ale widocznie można też wespół zespół:))

    http://www.youtube.com/watch?v=yQNVB1ghR9c&feature=related
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  79. Przepraszam, że się wcięłam w Phila Collinsa ;-)
    którego - nota bene* ;-)uwielbia mój Andrzej.;)

    OdpowiedzUsuń
  80. http://www.youtube.com/watch?v=Qu_QPzGFkP4&feature=related

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  81. jontek z koliby14 sierpnia 2011 20:13

    Ale można i tak :

    Tylko łóżko
    Agnieszka Osiecka

    Tobie chodzi tylko o łóżko,
    A ja jestem małą kaczuszką,
    Której trzeba miłości i wsparcia
    I czasami czegoś do żarcia.

    Proszę, zostań czasami do rana,
    O pięknej żonie rzadko mów,
    Czasem wykup na kartkę szampana,
    I złotą rybkę dla nas złów.

    Że się wkrótce - dla mnie - rozwiedziesz,
    Tak mi czasem skłam,
    Czasem powiedz, że ze mną wyjedziesz,
    Już nigdy, nigdy sam.

    Tobie chodzi tylko o łóżko,
    A ja jestem rajskie jabłuszko,
    Które pragnie miłości i wsparcia,
    I czasami czegoś do żarcia.

    Czasem kochaj mnie też po trzeźwemu,
    O wspólnym kącie słówko rzuć,
    Czasem przedstaw mnie gdzieś znajomemu,
    Nie mów, że wszystko muszę psuć.

    Na rozstanie nie mów "to zabieg",
    Ładniej, kochany, mów,
    Czasem wyśnij coś dla mnie na jawie,
    Nie żałuj paru snów.

    Tobie chodzi tylko o łóżko,
    A ja jestem takie cacuszko,
    Które pragnie miłości i wsparcia,
    - nie tylko czegoś - do żarcia.

    Proszę, odejdź bez bicia i grzecznie,
    Jak z telewizji gentleman,
    "Ja do dzieci - rozumiesz - koniecznie",
    I "Ukochana, to był sen".

    Że się wkrótce do mnie odezwiesz,
    Tak mi pod drzwiami skłam,
    ...z czasem zamień się w taką poezję,
    którą jesteś... którą byłeś - ty sam.

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  82. Małpko...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Q_loG4isEoU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  83. ... w@, niechże Twój Jedruś też jeszcze posłucha i zanuci Ci za uszkiem.:)

    Phil Collins - One More Night

    http://www.youtube.com/watch?v=6lNfsma3XCw&feature=related

    Jeszcze jedna noc, jeszcze jedna noc...
    Tak długo próbuję uświadomić ci
    Uświadomić ci, co czuję
    I jeśli potykam się i upadam, po prostu mi pomóż
    Wtedy mógłbym sprawić, byś zobaczyła

    Proszę, daj mi jeszcze jedną noc, daj mi jeszcze jedną noc
    Jeszcze jedną noc, bo nie mogę czekać wiecznie
    Daj mi po prostu jeszcze jedną noc, jeszcze jedną noc
    Och jeszcze jedną noc, bo nie mogę czekać wiecznie

    Tak długo tu już siedziałem
    Marnując czas, po prostu gapiąc się na telefon
    I zastanawiałem się, czy powinienem do ciebie zadzwonić
    Ale wtedy pomyślałem, że może nie jesteś sama?...

    Proszę, daj mi jeszcze jedną noc......

    Jak rzeka z morzem
    Ja zawsze będę z tobą
    A jeśli odpłyniesz daleko
    Będę podążać za tobą

    Daj mi po prostu jeszcze jedną noc, daj mi po prostu jeszcze jedną noc
    Och jeszcze jedną noc, bo nie mogę czekać wiecznie
    Wiem, że nigdy nie nastanie czas, gdy poczujesz to samo
    I wiem że to tylko słowa
    Ale jeśli zmienisz zdanie, wiesz, że będę tutaj
    I może oboje możemy się nauczyć

    Proszę, daj mi jeszcze jedną noc....

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  84. ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=s_dJzD5Vs7g&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  85. jontek z koliby14 sierpnia 2011 20:23

    Małpeczko :-)*
    Można i tak zaśpiewać :

    http://www.youtube.com/watch?v=BWPXkwNoROQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  86. Nie zanuci, bo w nocy wyjechał ;-)
    ...ale jak za tydzień wróci - to mi zanuci ;-)

    OdpowiedzUsuń
  87. Jontek* Jontusie - jeszcze nie ma 22...no!!!

    OdpowiedzUsuń
  88. jontek z koliby14 sierpnia 2011 20:29

    Uwielbiam ten wiersz:

    Miłość szczęśliwa

    Wisława Szymborska

    Miłość szczęśliwa. Czy to jest normalne,
    czy to poważne, czy to pożyteczne -
    co świat ma z dwojga ludzi,
    którzy nie widzą świata?

    Wywyższeni ku sobie bez żadnej zasługi,
    pierwsi lepsi z miliona, ale przekonani,
    że tak stać się musiało - w nagrodę za co?
    za nic;
    światło pada znikąd -
    dlaczego właśnie na tych, a nie na innych?
    Czy to obraża sprawiedliwość? Tak.
    Czy to narusza troskliwie piętrzone zasady,
    strąca ze szczytu morał? Narusza i strąca.

    Spójrzcie na tych szczęśliwych:
    gdyby się chociaż maskowali trochę,
    udawali zgnębienie krzepiąc tym przyjaciół!
    Słuchajcie, jak się śmieją - obraźliwie.
    Jakim językiem mówią - zrozumiałym na pozór.

    A te ich ceremonie, ceregiele,
    wymyślne obowiązki względem siebie -
    wygląda to na zmowę za plecami ludzkości!
    Trudno nawet przewidzieć, do czego by doszło,
    gdyby ich przykład dał się naśladować.
    Na co liczyć by mogły religie, poezje,
    o czym by pamiętano, czego zaniechano.

    Miłość szczęśliwa. Czy to jest konieczne?
    Takt i rozsądek każą milczeć o niej
    jako skandalu z wysokich sfer Życia.
    Wspaniałe dziatki rodzą się bez jej pomocy.
    Przenigdy nie zdołałaby zaludnić ziemi,
    zdarza się przecież rzadko.

    Niech ludzie nie znający miłości szczęśliwej
    twierdzą, że nigdy nie ma miłości szczęśliwej.
    Z tą wiarą lżej im będzie i żyć, i umierać.

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  89. Jontuś:)
    Miałam chwilową przerwę na ważny telefon...
    Ale niech "Twojej" Osieckiej, odpowie "moja" Osiecka:

    Ach, nie mnie jednej

    Takie dziś oczy mam niebieskie
    jakby po walcu lub po chmurze,
    taką mam w sercu kruchą łezkę
    jak kropla, która rzeźbi różę...

    Nie widać na mych smutnych włosach
    śladów twej dłoni niecierpliwej,
    nie słychać żalu w śpiewce kosa
    i dobry Pan Bóg się nie dziwi.

    Ach, nie mnie jednej,
    ach, nie mnie jednej
    to się zdarzyło - co się zdarzyło,
    ach, czemuż tylko w rozmowie sennej
    nie pamiętałam słowa: "miłość"?

    Spoglądam w nieba abecadło,
    wstyd zostawiłam na posłaniu,
    czemu nie przeszły mi przez gardło
    te proste słowa o kochaniu?

    Nie wprowadzajcie się z rzeczami
    między wieczorem a wieczorem,
    jeśli te proste słowa o kochaniu
    nie przyjdą na myśl w sama porę.

    Ach, nie mnie jednej,
    ach, nie mnie jednej
    to się zdarzyło - co się zdarzyło,
    ach, czemuż tylko w rozmowie sennej
    nie pamiętałam słowa: "miłość"?

    Pozdrawiam wieczornie...:)*

    OdpowiedzUsuń
  90. ... a tak w ogóle i w szczególe... niebezpiecznie jest zaczynać ze mną Osiecką, bo ja...

    Ja nie odchodzę kiedy trzeba

    Ja nie odchodzę kiedy trzeba,
    choć nie ma mojej tam mnie już.
    Choć na wieszaku w przedpokoju,
    wisi pomięty mój kapelusz.
    Gdy w twoim chłodzie się wygrzewam,
    to jedno myślę coraz częściej.
    Ja nie odchodzę kiedy trzeba,
    na twoje szczęście.

    Ja nie odchodzę kiedy warto,
    zna mnie przydrożny czarny kot.
    Gram wciąż tą samą zgraną kartą,
    jak smutny wariat albo łotr.
    Gdy w twoim chłodzie się wygrzewam,
    to jedno myślę coraz częściej.
    Że nie odchodzę kiedy trzeba,
    na twoje szczęście.

    Ja nie odchodzę kiedy trzeba,
    choć chcę ci słów wyrazić żal.
    Choć wyciągacie kromkę chleba,
    nie pora wracać już na bal.
    Gdy w twoim chłodzie się wygrzewam,
    to jedno myślę coraz częściej.
    Że nie odchodzę kiedy trzeba,
    na twoje szczęście.

    http://www.youtube.com/watch?v=H6dcboZT4Q0

    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  91. Jontek* - na blog Ewy* nie przyszłam romansować - ale poezji i muzy - kosztować ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  92. jontek z koliby14 sierpnia 2011 20:46

    To ja też odpowiem Osiecką :

    Im bardziej ciebie zapominam
    Agnieszka Osiecka

    Im bardziej ciebie zapominam,
    tym bardziej twarz ta mnie przeraża,
    co z lustra patrzy na mnie co dzień
    jak smutny sędzia na zbrodniarza.

    Zostań ze mną,
    żebym była lepsza,
    zostań ze mną,
    zostań dla mnie samej,
    wyrzeźbiłam cię w powietrzu,
    oprawiłam w złotą ramę -
    czas nie zatarł naszych śladów jeszcze...

    Zostań ze mną,
    żebym patrzyła wszystkim prosto w oczy,
    żeby ludność o mnie śniła
    od Warszawy po Zakroczyn.

    Im bardziej ciebie mi nie potrzeba,
    tym bardziej twarz ta mi niemiła
    co z lustra patrzy na mnie co dzień,
    jakby mną była i nie była...

    Zostań ze mną,
    w mej pamięci podłej,
    zostań ze mną,
    żebym była ładna,
    zostań, bym w kawiarni modnej
    nie przelękła się zwierciadła -
    zapominać to nie sztuka żadne.

    Zostań ze mną w mojej duszy chorej,
    zostań ze mną, żebym był młoda,
    bym wzdychała w każdy wtorek:
    "Szkoda, szkoda, szkoda, szkoda".

    Im bardziej jestem roztargniona,
    Kiedy twe imię słyszę z boku,
    Tym bardziej mi wstyd, że nie płaczę,
    Tak jak płakałam w zeszłym roku.

    Zostań ze mną,
    zostań choć na niby,
    w moich gestach,
    w tym jak głowę noszę,
    zostań ze mną, nawet gdybym
    zapomniała o co proszę.
    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  93. ... a może, Jontuś, to jest tak...?

    Kobiety, których nie ma

    Kobiety, których nie ma
    od rana mówią prawdę,
    kobiety, których nie ma
    są zawsze takie ładne,
    kobiety, których nie ma
    od rana mają czas,
    kobiety, których nie ma
    potrafią pojąć nas;
    nas - niepojetych,
    nas - wyklętych,
    nas - zawziętych,
    niezrozumianych - nas...

    Kobiety, których nie ma
    pieniądze mają własne,
    kobiety, których nie ma
    czekają aż ja zasnę,
    kobiety, których nie ma
    odchodzą zawsze pierwsze,
    kobiety, których nie ma
    czytują nasze wiersze;
    te - niepojęte,
    te - wyklęte,
    te - zawziete,
    niezrozumiane, niedocenione...Ech!...

    Kobiety, których nie ma
    są milsze od tych co - są,
    kobiety, których nie ma
    z poranną wstaja rosą,
    kobiety, których nie ma
    trafiają prosto w serce,
    kobiety, których nie ma -
    wciąż więcej was i więcej;
    tych wymarzonych,
    tych upragnionych,
    i tych wyśnionych -
    was...

    ...? :)

    OdpowiedzUsuń
  94. ... autor - oczywiście: Agnieszka Osiecka

    OdpowiedzUsuń
  95. jontek z koliby14 sierpnia 2011 20:57

    Liczę na Twoje poczucie humoru, miła Małpeczko ;-)*


    http://www.youtube.com/watch?v=Ivjs9cvl7nk&feature=related

    :-)))

    OdpowiedzUsuń
  96. jontek z koliby14 sierpnia 2011 21:08

    Może i prawda Ewuniu :-)***
    Ale, ja tam wiem swoje :

    Agnieszka Osiecka - Ballada o dobrej żonie

    Gdy pachnie już maciejka
    i noc zarzuca sieć,
    jak dobrze główkę swej dziewczyny
    przy swojej głowie mieć.
    I wszyscy przyjaciele,
    koledzy, bracia żon
    gadają po kościele:
    Ale sobie, ale sobie,
    ale sobie, ale sobie
    dobrą żonę wziął!

    Gdy żabi chór nam śpiewa
    i świerszcz zaczyna grać,
    jak dobrze obok swej dziewczyny
    do rana słodko spać.
    I wszyscy przyjaciele
    i brat i swat i teść
    gadają po kościele:
    Jak to dobrze, jak to dobrze,
    jak to dobrze, jak to dobrze
    taką żonę mieć!

    Gdy nocą lubi padać
    a rankiem lubi mżyć,
    jak dobrze obok swej dziewczyny
    do rana pięknie śnić.
    I wszyscy przyjaciele,
    i podchorążych wódz
    gadają po kościele:
    Żeby tak się, żeby tak się,
    żeby tak się, żeby tak się
    tak ożenić móc!

    Gdy człek się zestarzeje
    i śmierci zacznie bać,
    jak dobrze ci ze swą dziewczyną
    tak ręka w rękę spać,
    jak dobrze ci ze swą dziewczyną
    tak ręka w rękę spać.

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  97. jontek z koliby14 sierpnia 2011 21:16

    Ewuniu, chcę powiedzieć że Twój wiersz "Wyznanie" jest świetny. Nie umknął mojej uwadze :-)*
    Gdyby nie podpis, spokojnie wziąłbym go za Osiecką...i wcale nie kadzę.
    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  98. To prawda, Jontuś, ale bywają też małżeństwa z rozsądku, bo -

    - Miłość złe humory ma

    Mówią - miłość jest piękna,
    w słońce zamienia deszcz,
    każdy dzień jest jak piosenka...
    lecz wiemy też:
    Miłość złe humory ma,
    w perskie oko z nami gra,
    potem pęka wątła nić -
    lepiej za mąż wyjdź -
    za mnie za mąż wyjdź.
    Inni tęsknią, wróżą z kart,
    my po prostu: - Wspólny start -
    więc z rozsądku za mnie wyjdź,
    za mnie za mąż wyjdź.
    Taksówką jedźmy zaraz po metryki,
    nie oglądaj się za nikim,
    mało dziś
    sentymentalnych par...
    Miłość złe humory ma,
    więcej skradnie niż ci da,
    po co w piekle takim żyć,
    lepiej za mąż wyjdź,
    za mnie za mąż wyjdź.

    Mówią - życie jest piekne,
    zwłaszcza gdy kocha się,
    z wiosną chodzi się pod rękę-
    lecz wiemy też:
    Miłość ma humory złe,
    mówi "tak" a myśli "nie",
    stare kłamstwa ma na dnie,
    lepiej wybierz mnie,
    lepiej wybierz mnie.
    Nie przynoszę krzaków róż,
    nie opiewam zórz i burz,
    w sercu moim nie tkwi nóż
    ale kto zna mnie
    wie, że nie jest źle.
    Bo ze mną zawsze ma się tę gwarancję,
    że już gorzej być nie może
    ani rusz,
    nie będę inny już...
    Miłość złe humory ma,
    pije, pali, w karty gra,
    miłość jest kosztowna zbyt,
    na ten jeden byt,
    na ten krótki byt.

    autor: Agnieszka Osiecka

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  99. No, niech Ci będzie Jontuś ;-), ale się nie wykręcisz - Kabaretem starszych Panów ;-)

    Ty, ty, ty...

    Proszę o wiersz - dla kobiety wyzwolonej ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  100. Jontuś... dziękuję za pochwałę :)*
    Napisałam go 24 grudnia 2010r...

    OdpowiedzUsuń
  101. Dziękuję wszystkim za tę wspaniałą niedzielę. Czas na mnie i dlatego mówię już - dobranoc.
    Dziś Bolesław Leśmian -

    Lubię Ci szeptać słowa...


    Lubię szeptać ci słowa, które nic nie znaczą -
    Prócz tego, że się garną do twego uśmiechu,
    Pewne, że się twym ustom do cna wytłumaczą -
    I nie wstydzą się swego mętu i pośpiechu.

    Bezładne się w tych słowach niecierpliwią wieści -
    A ja czekam, ciekawy ich poza mną trwania,
    Aż je sama powiążesz i ułożysz w zdania
    I brzemieniem głosu dodasz znaczenia i treści...

    Skoro je swoją wargą wyszepczesz ku wiośnie -
    Stają mi się tak jasne, niby rozkwit wrzosu -
    I rozumiem je nagle, gdy giną radośnie
    W śpiewnych falach twojego, co mnie kocha głosu.

    I kołysanka :

    http://www.youtube.com/watch?v=Zxtg2moONRw&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** już noc, już noc, boćkom Wos po ojcowsku i do miłego ranka:)*

    OdpowiedzUsuń
  102. http://www.youtube.com/watch?v=BuNIm-XH-dc&feature=related

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  103. Ja też już przychodzę ze swoją dobranocką; dzisiaj będzie to wiersz Leopolda Staffa:

    Ja kocham ciebie!

    Jak tchu dla piersi, tak mi ciebie brak!
    W pochmurnym niebie
    Przeciąga w siną dal wędrowny ptak.
    Niech leci, niech spieszy!
    Niech się serce me pocieszy,
    Że choć on mknie ku tej stronie,
    Gdzie wyciągam tęskne dłonie,
    Rozpaczliwie beznadziejne dłonie...

    Ja kocham ciebie!
    Niech o tym powie ci przelotny wiew,
    Co w sen kolebie
    Samotne szczyty cichych, smutnych drzew.

    Niech leci, niech wieści,
    Że w tęsknocie i boleści
    Nie mógł uśpić mojej duszy,
    Co się męczy w pustce, w głuszy,
    W rozpaczliwie beznadziejnej głuszy...

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - niech ta piąta pora roku nigdy się nie kończy, chociażby w snach...:)*

    ... i za chwilę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  104. ... i kołysanka:

    Romantic Sax - When A Man Loves A Woman

    http://www.youtube.com/watch?v=9b3abWwrkP8&feature=related

    Pa:)***

    Cudownie mi dzisiaj było z Wami, dziekuję za piękny dzień i do jutra::)*

    OdpowiedzUsuń
  105. Dziękuję wszystkim za miły dzień ;-)

    Pa;)***

    OdpowiedzUsuń