Powered By Blogger

poniedziałek, 23 lipca 2012

Smuga

Kilka letnich nowości z mojego ogrodu. Rozszalały się rudbekie.
Dalia oranżowa.
Dalia cyklamenowa.
Dziewięćsiły, jak małe słońca.
Grzybienie w odcieniach różu.
I  prawdziwy fenomen przyrodniczy - lipcowy kaczeniec! :)
Smuga

Brzask zagląda w okno nieśmiałym promieniem,
za chwilę się ptaki na dobre rozbudzą,
szybko zanikają wydłużone cienie,
ustępując miejsca bladozłotym smugom.

Jedną chwytam w dłonie, list do ciebie piszę,
ze słów najpiękniejszych, zrodzonych z zieleni,
dodam barwy kwiatów, wplotę w ranka ciszę,
by dzień kolorami letnimi się mienił.

Czy list mi się uda? Smugą wiersz przesączam,
w sygnałach świergotów, z nadziei podnietą,
aby twój poranek zalśnił pełnią słońca
przesyłam go tobie. Zwyczajna kobieta.

(z archiwum, zmieniony)

36 komentarzy:

  1. Witam w poniedziałek:)*
    Dzień, jak promienny uśmiech - bezchmurne niebo, rześki poranek, za oknem tylko 12 stopni; widać, że świętej Hanki niedaleko.:))
    Kawa w biegu, bo dzisiaj czeka mnie trudny teren.
    Pomyślnego poniedziałku ze słońcem i letnimi czarami, do zobaczenia po powrocie:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam wszystkich niniejszą piosenką życząc miłego dnia ze słoneczkiem w tle...:)

    ALBANO & ROMINA * CANZONE BLU *

    http://www.youtube.com/watch?v=O7kOhzZXjGs&feature=g-all-u

    OdpowiedzUsuń
  3. Albano & Romina Power - * fotografia *

    http://www.youtube.com/watch?v=6rZqZHmpkak&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ciebie Jędruś:)
      Piękne, słoneczne popołudnie, nie za gorąco, takie lato w sam raz, jak lubię:)
      Widzę, że zagustowałeś we włoskich, lirycznych piosenkach duetu Al Bano i Rominy Power. Są lekkie, letnie i urocze, jak włoski lazur, dzięki, Jędruś.
      Pozwolę sobie zagrać jeszcze jedną piosenkę tego duetu w podzięce dla Ciebie.

      Al Bano & Romina Power - Sharazan

      http://www.youtube.com/watch?v=jaVYBk0Kikc

      Na teledysku są piękne widoki z włoskiej wyspy Capri. Serdeczności i uściski popołudniowe :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię dalie i muszę je nasadzić u siebie.
    Pozdrawiam poniedziałkowo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco Cię zachęcam Jasna do posadzenia dalii w ogrodzie. Pięknie Ci się odwdzięczą za opiekę, tylko musisz dołożyć starań, bo to bardzo żarłoczne rośliny, a do tego trzeba je podlewać w czasie suszy i wykopywać na zimę.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  5. Doglądam ogród tak jak zwykle,
    przysięgam wszystkim - daję słowo.
    Zakwitły dalie równocześnie,
    - cyklomenowa z oranżową.

    To zaskoczenie dla mnie wielkie,
    wybałuszyłam nagle oczy.
    Ot tak, ni stąd ni zowąd,
    - robi się wokół kolorowo.

    Ja bardzo lubię niespodzianki,
    co potem cieszą moje oczy.
    Lubię jak mi się wcześniej przyśni,
    - w alkowie mojej sen proroczy.

    Ostatnio przyśnił mi się w nocy,
    kaczeniec żółty - nomen omen.
    I bez wahania go pokażę,
    - w impresjach fanom i znajomym.

    Letnich nowości, to nie koniec,
    bo wpadłam w nową znów kabałę.
    Wyhodowały się rudbekie,
    - lecz czemu takie rozszalałe(?)...

    A na sam koniec mili moi,
    jest niespodzianka ciut niemiła.
    Spacerkiem szłam podlać rabatki.
    - wdepnęłam w kwiatek dziewięćsiła.

    Serdeczności popołudniowo - wieczorne...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      ... gdybym tak stanęła bosą stopą na dziewięćsiła, miałabym się z pyszna...:)

      Jak zwykle pięknie opisałeś swoje impresje po obejrzeniu moich fotografii, dziękuję:)

      Szczodra natura nam darowała
      wszystkie te kwiaty i letnie mgnienia,
      wena Cię słodko pocałowała,
      tyle dziś miałeś do powiedzenia...:))

      Ona Twą muzą, bo patrzysz sercem,
      kłaniasz się niebu, daliom i polom,
      potem układasz z rymów kobierce
      a one w wierszach dalej swawolą.:))

      Miłego wieczoru, Jędruś, z pocałunkami Weny:)

      Usuń
  6. Bry :)*
    Stary Górol Wom tu zaroz powie
    Skąd ten dziewięćsił tak zowie.
    Ano z tego, że to jest ziele
    Co ma sił dla zdrowia wiele.

    Dziewięć czarodziejskich sił
    Dziewięć sił tajemnych mocy
    Bez łodygi, duży korzeń skrył
    Układ ma rozety i taki uroczy.

    Korzeń jego wywołuje też poty
    I daje chęć do seksownej roboty.
    Nieostrożne jego stosowanie
    Czyni wymioty i spore laxowanie.:)

    Pędzi też robaki i różne mikroby
    I nie pozwala do rozwoju choroby.
    Był gotowany jako karczoch dobry
    Służył jako barometr od pogody.

    ( na podstawie strony - Rośliny tatrzańskie )

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      dżizasss!... zastrzeliłeś mnie znajomością dziewięćsiła, chylę czoła przed Twoją wiedzą i zgrabnym jej ujęciem :)))***

      "Stary" Górol fajkę pyka,
      wiersz Mu z dymkiem Wena snuje,
      ładną puentą go zamyka
      Ewie bardzo on smakuje:)

      Z tych powabów dziewięćsiła,
      który ma tak wiele znaczeń,
      seks wybieram, już gotuję,
      i Górala tym uraczę.:))

      Zobaczymy... już się trwożę,
      aż się boję myśleć o tym,
      czy to... między bajki włożyć?
      czy zaś tylko tak... na poty...:)

      :)*

      I prozą dopowiem - z barometrem, to świynta prowda, Jasieńku. Na deszcz, zamykają mu się wszystkie płatki, a gdy jest pogodnie, wygląda tak, jak na zdjęciu.:)

      Usuń
    2. Skoro wybierasz sex, to raczej powspominajmy...:)))*

      http://www.youtube.com/watch?v=75E-tSml3RQ&feature=related

      :)))*

      Usuń
    3. e, tam... wspominać, to ja jeszcze nie muszę...:)))*
      Ale skoro chcesz powspominać, to ja wolę lirycznie:)

      Siądź ze mną wreszcie dzisiaj miły,
      pozwól mi siebie oczarować,
      gwiazdy nam niebo rozświetliły,
      chciałabym... tobie się podobać.:)

      Włożę sukienkę, tę zieloną,
      co nam przypomni tamte chwile,
      winem rozpalmy myśl uśpioną -
      nostalgiom dajmy wilczy bilet.

      Weź moją rękę w swoje dłonie,
      ogrzej ją ciepłem pocałunku,
      przed twym uczuciem się nie bronię,
      żadnych nie stawiam ci warunków...

      ...i co? Nie lepsze wspominanie?
      Słodkie migdały słów dorzucę,
      a czas nas goni. Ze świtaniem
      pewnie odejdę, może wrócę...

      :)))*

      Usuń
    4. Sorry...teraz już poważniej:)***

      Led Zeppelin: All My Love

      http://www.youtube.com/watch?v=qBI_Av00_Fo

      Czy powinienem się odkochać w świetle mego ognia?
      Czy gonię za piórkiem na wietrze
      Wewnątrz żaru, który tka płaszcz radości
      Z nici, która nie ma końca

      Przez wiele godzin i dni, które mijają tak szybko
      Bieg ognia jest przyćmiony
      Nareszcie ramię jest proste, dłoń zbliża się do krosna
      Czy dobiega to końca, czy dopiero zaczyna?

      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie.
      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie...

      Kielich wzniesiony, jeszcze jeden toast
      Jeden czysty głos ponad zgiełkiem
      Dumny Arian, jedno słowo, moja podtrzymana wola
      Dla mnie, jeden materiał więcej by prząść

      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie.
      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie...

      Twój jest materiał, moja jest dłoń, która zszywa czas
      Jego jest moc, co leży wewnątrz
      Nasz jest ogień, całe to ciepło, które możemy znaleźć
      On jest tym piórkiem na wietrze.

      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie.
      Cała moja miłość, cała moja miłość, cała moja miłość dla ciebie

      :)***

      Usuń
    5. ... jak na poważnie... bardzo proszę:)***

      Led Zeppelin - Thank You

      http://www.youtube.com/watch?v=u1z4vkPWkLQ

      "Dziękuję"

      Nawet jeśli słońce przestanie świecić
      Nadal będę cię kochać
      Kiedy góry zwalą się do morza
      Nadal będziemy ty i ja

      Miła pani daję ci całego siebie, Miła pani nic więcej.

      Drobne krople deszczu,
      Szept bólu,
      Łzy dawno wygasłych miłości.
      Ale moja miłość jest silna,
      Z tobą wszystko będzie dobrze,
      Razem będziemy szli do końca naszych dni.
      Moim, moim, moim natchnieniem jest to, czym ty jesteś dla mnie
      Natchnieniem, spójrz, zobacz.

      Dzisiaj mój świat się uśmiecha
      Twoja dłoń w mojej, idziemy całe mile.
      Dzięki tobie to się dokona
      Bo ty jesteś dla mnie jedyną
      Szczęście nie ma już smutku
      Szczęście... jestem zadowolony
      Nawet jeśli słońce przestanie świecić
      Nadal będę cię kochał.
      Kiedy góry zwalą się do morza
      Nadal będziemy ty i ja.

      :)***

      Usuń
    6. No to jo juz powiym Wom dobranoc, bo muse iść popaść
      moje jagniątka, bo przed nocką zgłodnialy :)))*** -

      *** Jagnięta ***

      Na twej dziewczęcej piersi skocznych zboczach
      Usta me są jagnięta młode, co się pasą
      W słońcu, a ty je sycisz niepożytą krasą,
      Mając ich głód skwapliwy na miłosnych oczach.

      Jagnięta niecierpliwe, chciwe, niespokojne
      Coraz to nowych ścieżek szukają, niesyte,
      I, uszczknąwszy miłosnych ziół czary wyśnite,
      O wraz wyrosłe nową zaczynają wojnę,

      Jagnięta niecierpliwe, chciwe... a twe oczy,
      Słodkie, pasterskie oczy śmieją się radośnie
      I wodzą się za nimi jako blask przeźroczy.

      O pełny, lity, wonny śnie o szczęsnej wiośnie!
      Rozkoszy ponad wszystkie słodka, niepojęta!
      O, zbocza wonnych piersi!... o chciwe jagnięta!...

      Autor: Józef Ruffer

      :)***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto.)*** "All of my love, To you now."...:)***

      Usuń
    7. :)*
      ...można dostać dreszczy z zachwytu nad tak wysublimowanym pasaniem...:)))***
      A ja do swojej dobranocki zaprosiłam Jerzego Jurandota ze swoim wierszem -

      ***Nikt mnie nie rozumie, tak jak ty***

      Iść, czy nie? Już piąta dobiega,
      tik tak, tik tak,
      jak wlecze się zegar!
      Ach gdyby można raz
      naprzód pchnąć przeklęty czas!
      Tik tak, tik tak,
      przyjść miał* przed czwartą
      tik tak, tik tak,
      już czekać nie warto.
      A jednak trudno iść,
      gdy to ty masz przyjść tu dziś.

      Nikt mnie nie rozumie, tak jak ty,
      nikt mnie wziąć nie umie, tak jak ty,
      tak zdumiewać, tak i rymować
      i tak się gniewać, i tak całować!
      Nikt nie patrzy na mnie, tak jak ty,
      nawet kiedy kłamiesz, wierzę ci!
      Twoje oczy świat mi zmieniły,
      nikt mi nie jest miły, tak jak ty!

      Co? Chcesz iść? Już ósma dobiega?
      Tik tak, tik tak,
      jak pędzi ten zegar!
      Ach, gdyby można raz
      wstrzymać w biegu głupi czas!
      I żal tych chwil,
      co znikły już w dali.
      Tik tak, tik tak,
      to serce tak wali,
      to żal, że musisz iść,
      bo tak cudnie było dziś.

      Nikt mnie nie rozumie, tak jak ty,
      nikt mnie wziąć nie umie, tak jak ty,
      tak zdumiewać, tak i rymować
      i tak się gniewać, i tak całować!
      Nikt nie patrzy na mnie, tak jak ty,
      nawet kiedy kłamiesz, wierzę ci!
      Twoje oczy świat mi zmieniły,
      nikt mi nie jest miły, tak jak ty!

      * zmiana literki na końcówkę męską, sorry Poeto:)

      :)***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** "I would still be loving you"... :)***

      Usuń
  7. Wspomina juhasik jak za młodu bzykał,
    w mokrym tataraku przy wtórze słowika.
    teraz tak jak baca,
    tylko biusty maca,
    bo ptaszek już nie chce fikać
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      ... poczekam, Zenku, co Ci Juhasik odpowie; ja już muszę biec do pracy. Pozdrawiam.:)

      Usuń
    2. :)))

      Oj Zenku! nie wspomina, nie wspomina,
      jeszcze mu się fujarecka nie zgina.
      Jeszcze słowik ćwierka
      i w te wianki zerka
      co je uwijała piękna dziewczyna.

      :)))D

      Przy okazji jeszcze zapytam: - czy to czasem nie Ty napisałeś, swego czasu, wiersza o Jaśku juhasie
      w Fabrice Librorum?

      Też pozdrawiam.:)

      Usuń
    3. :)
      No to porozmawiali Panowie.:)

      Spotkali się dzisiaj mili Poeci,
      śpiewali jak ptaszki w męskim duecie.
      teraz odsypiają,
      ptaszki im... nie stają.
      Pewnie oczekują na drugie stulecie.

      Widzę Zenku,że nieźle limerykujesz, zapraszam zatem do wspólnej zabawy w Ogródku; będzie nam miło:)
      Jasieńku, pozdrawiam :)*

      Usuń
    4. Dziękuję Ewo za zaproszenie. Nie mam zbyt wiele czasu na siedzenie w internecie. Kiedy jednak przytrafi mi się bezsenna noc z pewnością zajrzę tutaj aby obejrzeć zdjęcia i poczytać wiersze.
      Poeta ze mnie żaden. Czasem coś rymuję na prośbę przyjaciół. Swoich rymowanek nigdzie nie publikowałem.
      Można powiedzieć,że ten limeryk to mój debiut w internecie.;-)
      Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.:-)

      Usuń
  8. Witam we wtorek:)*
    Chyba wracają upały... poranek bez jednej chmurki, za oknem już 17 stopni.
    Czas mnie pogania, więc szybciutko kawa, a do niej zostawiam dla Wszystkich lekki blues poranny.:)

    Diana Krall - S' Wonderful (With Claus Ogerman)

    http://www.youtube.com/watch?v=6mM2HkNE1nA

    To jest przepiekne! To jest cudowne!
    Powinieneś zatroszczyć się o mnie!
    To jest niesamowicie przyjemne! To jest niebo!
    To jest to co uwielbiam oglądać!

    Zrobiłeś moje życie tak czarujące
    Nie mozesz mnie obwiniać za uczucie miłosne
    To jest przepiękne! To jest cudowne!
    Że powinieneś zatroszczyć się o mnie!

    To jest przepiekne! To jest cudowne!
    Powinieneś zatroszczyć się o mnie!
    To jest niesamowicie przyjemne! To jest niebo!
    To jest to co uwielbiam oglądać!

    Moj kochany, to jest czas cztero-listnej koniczyny
    Od tej pory moje serce pracuje w godzinach nadliczbowych
    To jest przepiękne! To jest cudowne!
    Że powinieneś zatroszczyć się o mnie!
    ***

    ... i już zmykam w teren. Miłego dnia i do zobaczenia w cieniu wierzby:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Ewuniu*, Jaśku, Gościu:)

    Biały ogród.

    Tak białe są te białe kwiaty w białym ogrodzie, że
    W jednej chwili znikam wśród koronek i woali,
    Dla kogo gryzmolę tych kilka słów, które przychodzą do mnie
    z tamtej strony łuku białych róż jak gdyby znikąd, to moje
    Memorandum dla potomności? Posłuchaj'' Piła
    Jest w ogrodzie pod ławką a furtka niedomknięta''

    Autor Michael Longley tłumaczył Piotr Sommer.

    Podrzuciłam wiersz jako przeciwwagę dla bardzo kolorowych zdjęć rozpoczynających nowy tydzień w Ogródku. Od pewnego czasu polubiłam kontrasty nie tylko na zdjęciach Zwyczajna Kobieto;-)
    Ze słoneczkiem, dobrymi myślami i uśmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Lubię wszystkie kolory letnich kwiatów, przepych barwnych ogrodów o tej porze roku po prostu mnie urzeka. Ale białego piękna nigdy mi nie dosyć:)

      Biała piękność

      Śnieżnobiałe kwiaty dominują wiosną,
      bielą zachwycają zaraniem śnieżyczki,
      dzwoneczki konwalii pokazują skromność,
      słodko pachnie jaśmin w majowym koszyczku.

      Owocowym sadom w bielutkich sukienkach
      wtórują narcyzy, choć w nich złote serce,
      szmaragdową zieleń w dąbrowach i łęgach
      zdobi krąg zawilców śnieżystym kobiercem.

      W kolorach miłości, w odcieniach rozkoszy
      toną letnie kwiaty w przepychu ogrodów,
      baletem cynobrów dalie się panoszą,
      a lilie wciąż błyszczą niewinną urodą.

      Gdy brzoza dyskretnie gubi żółty listek,
      wrzosowym fioletem gra przyrody tętno,
      tylko wodne lilie trwają w bieli czystej,
      niezmiennie od maja czarując swym pięknem.

      - ewa*

      Pozdrawiam po podróży, z pięknym popołudniowym słonkiem i oddechem lata.:)

      Usuń
    2. ... wprawdzie nie po podróży, ale po mocnych i trudnych rozmowach, witam Cię prawie przed północą.
      Kwietny Ogród przyozdobię wierszem Juliana Tuwima Kwiat.

      Kwiat za oknem gwałtownie kwitł,
      W obawie, że się spóźni.
      Wietrzyk, deszczyk, serce i mit
      Pracowały jak w kuźni.

      Noc, przychylna dla takich spraw,
      Cieplała oranżerią,
      I ty ( co za szczęśliwy traf ! )
      Wzięłaś mnie raz na serio.

      Współkwitnących, gorliwych ust
      Niewyczerpany zasób
      Szeptem wzmagał namiętny wzrost
      I pomnażał w czwórnasób.

      Aż zdyszany i cały w łzach
      Ze wzruszenia i rosy
      Eros - Helios - Apollo - Brzask
      Lilią wychylił się z nocy.

      Dobranoc Ewuniu*, snów w zapachach kwitnących kwiatów.

      Usuń
    3. ... ps. jeszcze biegam po necie, dziewięćsił jak małe słońca.

      Dziewięćsił.

      Pozostał
      przy ziemi

      Nie rzucać cienia
      na innych

      W cieniu innych
      świecić

      Reiner Kunze tłumaczył Jakub Ekier

      ...:)))

      Usuń
    4. :)
      ... i zdarzyło mi się, Zuzanko również w nocy pobiegać po necie. Jak przysnęłam o 20-stej, to dopiero się obudziłam:))
      Dziękuję za Kwiat i dziewięćsiła, piękne wiersze.
      Dla Ciebie lipcowa poezja Emily Dickinson*.

      * * *

      Lipcu odpowiedz -
      Gdzie jest pszczoła -
      Gdzie jest rumieniec -
      Gdzie jest siano?

      Ach, powiedział lipiec -
      Gdzie jest nasienie -
      Gdzie jest zarodek -
      Gdzie jest maj -
      Odpowiedzcie - mi -

      Ba - powiedział maj -
      Pokaż mi śnieg -
      Pokaz mi dzwony -
      Pokaż mi sójkę!

      Wykrętnie odpowiedziała sójka -
      Gdzie być kukurydza -
      Gdzie być lekka mgiełka -
      Gdzie być rzep?
      Tutaj - powiedział Rok -

      z tomu „Complete Poems of Emily Dickinson,
      ed. by Thomas H. Johnson”, 1955

      tłum. Ryszard Mierzejewski

      ... teraz już chyba powiem Ci również dobrej nocki, miłych snów i... do ranka, Zuzanko :)))

      Usuń
    5. ... no właśnie. Po bieganiu po necie, postanowilam jeszcze zasadzić brzozę w ogródku, bo ta jest niezwykłej urody:)

      Louis Simpson

      Brzoza

      Brzozo, przypominasz mi
      Pokój wypełniony oddechem,
      Rozkołysanie i szept miłości.

      Zsuwa pantofle;
      Rozpina spódnicę; podniósłszy ramiona
      Zdejmuje jeden kolczyk, potem drugi.

      Tak właśnie rozgałęzia się
      Biały pień, jej ramiona
      Są jasne i gładkie.

      przekład Julia Hartwig

      A teraz jeszcze ze dwie godzinki snu...:)))

      Usuń
  10. bardzo ładny wiersz *Ewo* - namalowałaś
    12/6 - wszystkie zasady zachowane...
    taki ciepły jak dzisiejszy poranek -
    i goście którzy ciebie odwiedzają
    cudownie z tobą wierszem rozmawiają
    też bym tak chciała poetycznie
    tu wkroczyć - wierszem towarzystwo zauroczyć
    niestety - potrafie tylko na miotle latać...

    słonecznego popołudnia Tobie Ewo
    i pozostałym zaglądającym

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Babajago:)
      Już chyba gdzieś Ciebie widziałam, ale nie pomnę - na orgu (zieleniaku), wierszotece, czy innym portalu poetyckim? W każdym razie pięknie sobie radzisz wierszem; dziękuję za wizytę i serdecznie zapraszam - koniecznie razem z miotłą:))

      Credo Ogródka.

      Tych, co to lubią wstawać wcześnie,
      skowronki zawsze mając w duszy,
      i wszystkie sowy, których nie śmiem
      z rana spod kołdry nigdy ruszyć,

      zmęczonych, leni, obiboków,
      pracusiów, chętnych do gadania,
      milczków, tonących w słów potoku,
      poetów, co chcą piór złamania,

      i prozaików, gawędziarzy,
      radosnych, smutnych, zadumanych,
      tych, co ich życie szczęściem darzy
      i tych czasami zapłakanych,

      aniołów, diabłów, heretyków,
      mężów, młodzieńców, panny, panie,
      cnych filozofów, satyryków -
      wszystkich zapraszam do pisania!

      - ewa*

      Miłego popołudnia i wieczoru, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. ... ach - i ślicznie dziękuję za pochwałę mojego wiersza, miło mi, że przypadł Tobie do gustu.:)

      Usuń
  11. Dobry wieczór na dobranoc :)*

    A dziś znów na dobranoc o pocałunkach Józefa Ruffera tyle,że
    nie o jagniętach, ale o miłej -

    ***Na pocałunki miłej ***

    Kędyś się, moja miła, pocałunków uczyła?
    Iż takie są upojne, wonne i sycące...
    Żali ci mistrzem było płomienne lata słońce?
    Zaż krąży w nich i gore słoneczna moc opita?...

    Pożywam z ust twych, miła, piję z warg twych, miła,
    A oto spichrz są wieczny i źródło bezkońca...
    Kędyś się, moja miła, pocałunków uczyła,
    Iż takie są upojne, wonne i sycące...

    Znad jakkiej-żeś to wody, rodzącej sny, przybyła?
    Na jakiej, śród uroczysk uśpionej, kwiatów łące
    Zebrałaś woń, od której do dna się szałem mącę...
    Skądże, mów, ust twych słodki, przemożny czar, skąd siła?...
    Kędyś się, moja miła, pocałunków uczyła?

    ***

    I kołysanka - Justyna Steczkowska - Kwiaty Więdnące

    http://www.youtube.com/watch?v=Qj10YL0kYwo&feature=g-vrec

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)*** Kędyś...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zdrzemnąłem się nie doczekawszy. A śniły mi się...

      *** Wiśnie ***

      No i doczekałem, że mi się przyśnił,
      Że podajesz kosz czerwonych wiśni.

      Właśnie wiśnie ja ustami pieszczę
      A w nocy też bym jadł je jeszcze.

      A jeszcze cudowniej by nam było
      Gdyby przy tym Cherry się wypiło.

      Usta twe byłby podwójnie czerwone
      Od Cherry gorące i tak rozpalone.

      Że całowałbym te wiśnie całą nockę
      Jako, że one też są bardzo słodkie.

      ***

      To może powiem już Dzień Dobry! :)***

      Usuń
    2. ... a ja się zdrzemnęłam jeszcze głębiej, sorry, Jasieńku:)***
      Teraz już mi nic innego nie pozostało, jak tylko powiedzieć dobranoc i dzień dobry w jednym - ze słodką obietnicą i wierszem Józefa Ruffera.

      ***Obietnica ust***

      Mój Miły pragnie ust mych: dam mu usta moje — —
      Usta moje są źródło, cudowna krynica,
      Co warg pragnienie gasi i głód warg nasyca,
      Usta moje są kąpiel i chłodzące zdroje — —

      Żmudną Miły miał drogę: poprzez niepokoje
      Chciwych tęsknic — — Pustynią jest każda tęsknica —
      Mój Miły pragnie ust mych: dam mu usta moje —
      Usta moje są źródło, cudowna krynica...

      Chwalił wargi ust moich: wiśni — bliźniąt dwoje,
      Że Słońce ich dojrzałość sądem swym zaszczyca...
      Niech przyjdzie — nie uciekam, jako tanecznica —
      Wiśniowym drzewem w sadzie, czekająca, stoję...
      Mój Miły pragnie ust mych: dam mu usta moje — —

      Dobranoc i dzień dobry Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** komu sen... komu komu gorący pocałunek na dzień dobry:)***

      Jeżeli, ***Wiśnie***, to Twój wiersz, Jasieńku, to śliczny, bardzo mi się podoba.:)***

      Usuń
    3. ... i w podzięce - kołysanka-przebudzanka: " Czekanie me to Ty..." (Je N'attendais Que Vous ) śpiewa Michał Bajor

      http://www.youtube.com/watch?v=M6dhvg5PxKU&feature=related

      Słowa i muzyka oryg. J. Veneruso - wyk. Garou , tekst polski ; W. Młynarski

      ***Czekanie me to Ty***

      Czekanie me to Ty , mą nadzieją _ Ty , na cudowności dnia ,i ciszę snu , na miłość do utraty tchu...do utraty tchu...

      " Czekanie me to Ty "

      Czekanie na blaski co sfrunie z gwiazd
      I rozjaśni świat w marny czas
      Na to by gorzki jak sól wczorajszy zniknął ból.
      Czekanie na świt , wzdychanie w noc
      B y nagle się zły odmienił los
      Zostawiam to innym , bo czekanie moje to...

      Czekanie me to Ty , kochanie me to Ty
      Nie sposób abym ślad Twój zgubić mógł,
      Choć tak wiele świat w krąg poplątał dróg.
      Czekanie me to Ty , mą nadzieja Ty
      Na cudowności dnia i ciszę snu
      Na miłość aż do utraty tchu...

      A gdy życie mnie pognębić chce
      Ja wciąż wierzę ,że nie przegram , nie
      I czekam na wielki fart , na kilka niezłych kart
      I wyzywam los wciąż , co dnia
      Powiedzcie czy żyć wspanialej się da
      Niż szczęścia odkrywać smak
      W czekaniu myśląc tak...

      Czekanie me to Ty , kochanie me to Ty
      Nie sposób abym ślad Twój zgubić mógł,
      Choć tak wiele świat w krąg poplątał dróg.
      Czekanie me to Ty , mą nadzieja Ty
      Na cudowności dnia i ciszę snu
      Na miłość aż do utraty tchu...

      :)***

      Usuń
  12. o kurcze - wy tak na poczekaniu - wiersze układacie
    i pięknie ze sobą rozmawiacie
    to dar - umieć tak poetycznie -

    fajnie tu u was o ciebie Ewo - m
    może i mnie widziałaś - gdzieś na portalu
    czasami - ale to czasami coś skrobnę
    Na
    http://www.e-literaci.pl/portal.php

    http://poetyckie-zacisze.pl/index.php5

    nie posiadam takiego talentu - ale czytam i komentuję
    kocham poezję - zawsze ja kochałam...

    babajaga

    OdpowiedzUsuń