Powered By Blogger

środa, 25 lipca 2012

Przed świtem

Poranny pejzaż z końca lipca.
Dojrzewają już jarzębiny...
i kaliny.
Przed świtem

Za chwilę ranek błyśnie słońcem,
a ja wtulona w gwiezdną ciszę
- księżyc zagląda, rymy plącze -
srebrzystym światłem wiersz napiszę.

Popłyną z nim w tę w noc lipcową
myśli nadzieją malowane,
gdy sen odgarniesz z cienia powiek
już będą. Ciepłe, jak poranek.

A wiatr, co wieje pragnieniami,
obudzi zmysły słów szelestem,
niech pieszczą miękko, jak aksamit
i podziękują ci, że jesteś...

66 komentarzy:

  1. Witam w kolejny, letni dzień:)*
    I już spóźniona, po nocnym markowaniu, mogę tylko wszystkich pozdrowić i życzyć udanego dnia.
    Zachęcam też do przeczytania i wysłuchania wczorajszo - dzisiejszej dobranocko-powitanki...:)))*

    Do zobaczenia po pracy:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful photographs and the beautiful poem, fantastically is to read such lines in the morning. I am greeting

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Zielona Milo, bardzo mi przyjemnie, że mój wiersz i fotografie wywołały w Tobie miły nastrój z rana.:) Odpowiadam po polsku, bo wiem, że tym językiem świetnie się posługujesz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Jesień puka ?
    Jarzębiny i kaliny tak mi się kojarzą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, do jesieni jeszcze daleko Jasna, na razie panoszy nam się pełnia lata, chociaż jarzębinom i kalinom zaczynają już czerwienieć sukienki.
      Bardzo lubię ten widok, kiedy zielone koraliki powoli nabierają nasyconych odcieni czerwieni. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. miło czytać tak miły wiersz z samego rana - na przebudzenie
    9/5 - jak się nie pogniewasz - napisz -więcej nie będę
    się wtrącać...(tak tylko czytam )


    Za chwilę ranek błyśnie słońcem,
    a ja wtulona, w gwiezdną ciszę
    - księżyc zagląda, rymy plącze -
    srebrzystym światłem, wiersz napiszę

    Popłyną razem, w noc lipcową
    myśli nadzieją malowane,
    gdy sen odgarniesz z cienia powiek
    już będą. Ciepłe, jak poranek.

    A wiatr co wieje, pragnieniami,
    obudzi zmysły słów szelestem,
    niech pieszczą miękko, jak aksamit
    i podziękują, że wciąż jesteś

    fotki przepiękne

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry babajago:)
      Miło mi, że znów zajrzałaś i zechciałaś poświęcić swój czas i uwagę na czytanie mojego wiersza i oglądanie fotek, dziękuję:)
      Twoje propozycje bardzo mi się podobają; zniknęła powtórka zaimka "ci" z 4 i 12 wersu. Za szybko go pisałam i teraz sama widzę, że tak lepiej by się prezentował. I wcale się nie obrażam, tylko z wdzięcznością przyjmuję każde uwagi i opinie o mojej pisaninie, bo po to właśnie publikuję w necie swoje wiersze. Są również na portalach poetyckich http://www.poezja.org/ i
      http://www.wiersze.annet.pl/
      Już teraz wiem, skąd Cię znam - oczywiście z poetyckiego zacisza, a także z beja, gdzie zdarzyło mi się kilka razy zajrzeć.
      Pozwolisz, że zaprezentuję Ogrodnikom i bywalcom Ogródka jeden z Twoich wierszy - ciepły, letni i bardzo romantyczny.

      lato

      rozgwieżdżona noc czerwcowa
      na spotkanie wyszła z latem
      zarzuciła cienki woal
      na łąki w kolor bogate

      bluszcz wijący się po skarpie
      ukradł już nie jedno serce
      podpatrując nocne harce
      dawał co raz nowe szanse

      czuły szept czasami słychać
      i cichutkie słów tęsknoty
      gesty niewidocznej złudy
      oraz miłosne zaloty

      - babajaga

      Dziękuję za miłe słowa, serdecznie pozdrawiam i do następnego, Jadziu:)

      Usuń
    2. ... to ostatnie "ci" jednak zostawię, bo "wciąż" nie jest zgodne z moją intencją, a poza tym trochę mi "warczy". :)

      Usuń
  5. Dzień dobry Ewuniu*, Goście :) < księżyc zagląda, rymy plącze > , a wraz z rymami Kalinowe serce autorstwa Tadeusza Urgacza.

    Za krzywym mostem, za wiatrakiem
    Cichutko jakby siał ktoś makiem
    Tak ciebie czekam, aż z daleka
    Przez opuszczony przyjdziesz sad
    Przywiodą ciebie koleiny
    Koralem błysnę ci kaliny
    Na koralowo - kalinowo odmienię nagle świat.

    Kalinowe noce, kalinowe dni
    Kalinowy uśmiech, kalinowe sny
    Niby żar w iskierce jarzy się i tli,
    Kalinowe serce, które weźmiesz mi

    Przyjdź mój chłopcze kalinowy
    Przez dąbrowy
    I zaśpiewaj mi piosenki kalinowe

    Kalinowe noce, kalinowe dni
    Kalinowe serce, które weźmiesz mi

    Nie przyjdziesz nigdy zapomniałeś
    Dla ciebie chmurki przyjdą białe
    I kalinowe sny dziewczęce
    Tym sadem, który w srebrze śpi
    Bo ciebie pewno nie ma wcale
    Jest tylko księżyc i korale
    Te od kaliny, które nocą pukają w me drzwi

    www.youtube.com/watch?v=aq8I4wLDaec

    Słoneczne, bezchmurne, serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Do rymów plączących się w kalinie, dodam jeszcze te jarzębinowe, wplecione w wiersz Jana Lecha Kurka.

      Jarzębina

      Znowu lato się dopala,
      W jarzębiny lśniąc koralach,
      I żegnając je czerwienią zgasłych dni,
      Ciepłych wspomnień echa snuje,
      I w pamięci zapisuje,
      By w samotne, złe wieczory o nich śnić.

      Myślą zmysły się rozjarzą,
      Pocałunkiem usta sparzą,
      I zaklęty w jarzębinie stanie czas,
      Ciała Twego przytulenie,
      Znów ekstazy zbudzi drżenie,
      Chwilą szczęścia zapisane kiedyś w nas.

      Jarzębiny sznur korali,
      Twym wspomnieniem się rozpali,
      I zabłyśnie na powiece perłą łzy,
      Rozsiewając mgłę tęsknoty,
      Gdy znów będę sen śnić złoty,
      Nocy z Tobą, otulonych w białe bzy.

      Pozdrawiam z uśmiechem w upalne, lekko zachmurzone i bardzo parne popołudnie :)

      Usuń
    2. ... ciąg dalszy o jarzębinie:

      Jarzębiną pachnie każde moje słowo,
      stada ptactwa wabię koralową wonią.
      Jestem niewątpliwie jesieni królową,
      kocham wrzesień z deszczem, krople jego chłonąc.

      Choć niewielka jestem w jarzębiej koronie
      dumnie prężę piersi w owocowych kiściach
      chwaląc swój koloryt nim zimą utonę,
      pod kołderką śniegu, ( też wyglądam ślicznie ).

      Chłopiec z uwielbieniem sięga po owoce,
      korale z jarzębin dziewczynie obiecał.
      Niespodzianki czeka, póki ciepłe noce
      zimą jarzębina już nie tak kobieca.

      Nagle, przebudzenie! Patrzę, gdzie ja jestem?
      wiążę mętne myśli, ( często taka bywam ).
      Chwilę po obiedzie zapadłam w tę sjestę
      i miałam chłopaka, co mnie chętnie zrywał ;)

      Jesienny sen annaG.

      ... możemy jesienny zamienić na letni.
      Odwzajemniam uśmiech, jarzębiny sznur korali, noce otulone w białe bzy :)))

      Usuń
    3. :)
      ... i całkiem niechcący zrobiło się jarzębinowo.
      A do tych nocy musimy jeszcze poczekać, na razie są parne, lipcowe... u mnie zanosiło się na burzę, ale nic z tego nie wyszło.

      Erotyk II

      To wiatr wśród drzew przemyka,
      Chyłkiem, spóźniony przechodzień,
      A plusk ten, to odgłos strumyka
      I szepty kwiatów w ogrodzie.
      One szeleszczą nieśmiało,
      Schylone się tulą do siebie,
      Noc parna tę chwilę wybrała;
      Spójrz, szafir rozbłysnął na niebie.
      Gałęzie związują się w sploty,
      Szmaragdem pokryte są drzewa
      I noc namiętnie zaśpiewa
      Erotyk.

      - Rusałka 19

      Wieczornie, z bliskim już oddechem nocy...:)

      Usuń
    4. ... dobranocki nadszedł czas, wiara w Ciebie... :)

      nieskończona

      opętana moim wierszem
      na zawsze w poezji została
      wykąpana jesiennym deszczem
      w jedności ciała i ... ciała

      ubrana w poziomki leśne
      w jarzębiny korale zdobna
      w pajęczynie mej myśli grzesznej
      światło w dzień nocą pochodnia

      w karkołomnym ciągu wydarzeń
      wysupłana z emocji radością
      błądzi snem karawaną marzeń
      duszy śpiewem codzienną miłością

      I już siedzi we mnie po uszy
      modlitewnym różańcem złączona
      niespokojna w zakamarkach duszy
      wiara w Ciebie.. nieskończona

      ... dobranoc Ewuniu*, regeneracji sił po podróży w upale, szkoda, że Twoja droga nie prowadzi przez zachodnią, jestem cierpliwa i mam czas, doczekam ;-)))
      :)))

      Usuń
    5. ... wróciłam, już zaspana, aby podać autora Stanisław Kruszewski.
      Dobranoc :)))

      Usuń
    6. ... dziękuję, Zuzanko, padłam wczoraj jak świerszczyk :))) Dzień dobry - i do zobaczenia za jakieś 9-10 godzin ;-)))

      Usuń
    7. Zuzanno
      Oplątana moim wierszem , nie opętana.:D

      Usuń
  6. Staruszki zawiedzione,
    a każda z nich, jak świeca.
    Na Euro tymże paniom,
    - zaśpiewać ktoś obiecał.

    Tak były ucieszone,
    i sukces miały w dłoniach.
    A ostatecznie wyszło,
    - że ktoś ich zrobił w konia.

    Na nic jest dyplomacja,
    i prób przed "Euro" tyle.
    W ostateczności babcie,
    - dostały " wilczy bilet ".

    Mają się babcie z pyszna,
    na brawa ciekła ślina.
    A zespół się nazywał,
    - po prostu "Jarzębina"

    Pechowy był początek,
    zespołu oraz finał.
    A skutkiem tego fiaska,
    - żelazna dyscyplina.

    Szczęście nie dopisało,
    prawdopodobnie kpina.
    Lament jest do tej pory,
    - w zespole "Jarzębina".

    Jak można tak postąpić,
    wszak sukces miały w dłoniach.
    A ktoś w ostatniej chwili,
    - staruszki zrobił w konia.

    Przeżyły latek tyle,
    i każda ma już wnuczka.
    U schyłku swego życia,
    - spotkała ich nauczka.

    To zespół jest śpiewaczy,
    i ujrzał kciuka palec.
    Staruszki chciały w życiu,
    - raz jeden "se" zaszaleć.

    Lecz kończę wierszyk owy,
    ktoś wpuścił je w maliny.
    Przyznaję osobiście,
    - że żal mi "Jarzębiny"...

    Popołudniowe serdeczności...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Andrzeju, panie Jarzębinki miały prawo być rozczarowane po reklamie jaka nastąpiła po ich występie oraz wygranej. Myślę, że bardzo szybko wróciły do swojego śpiewania i codziennego życia. A maliny zjadły na podwieczorek ;-))) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Koko Euro Spoko Jarzębina HYMN EURO2012 oficjalna piosenka euro 2012

    http://www.youtube.com/watch?v=qEcRRef66w4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Dziękuję za wierszyk:) Jakoś nie mam szczególnego nabożeństwa do tej piosneczki, a Panie z zespołu Jarzębiny doskonale sobie radzą w swoim ludowym repertuarze; wystąpiły przy pełnym aplauzie widowni w "Nocy kultury" na Starym Mieście w Lublinie i wcale nie śpiewały tegoż "cuda" :)
      Więc tym razem ja Tobie o jarzębinie inaczej. Zadedykuję Ci wiersz naszej Zosi z cyklu „W sierpniu” (fragment).

      (...)

      II
      Pełnia

      W pełni przyszedłeś, zdaje się, tylko do mnie,
      burząc krew, co od dawna leniwiej się toczy.
      Nieśmiało marzę, jak jarzębina nieskromnie,
      wbrew powagi wieku, korale załżę na zmroczu.

      Zaczekam, aż zalejesz poświatą ciche ogrody,
      na głowę założę diadem z meteorów złotych.
      Czekać będę i chociaż nie jestem już młoda,
      to jednak wciąż miłe mi będą twoje zaloty.

      (...)
      - Zofia Szydzik

      Pozdrawiam Ciebie i Autorkę tego pięknego wiersza. Odezwij się, Zosieńko, mam nadzieję, że remont ma się już ku końcowi:)

      Usuń
  8. Kalina Jędrusik - * Na całych jeziorach Ty *

    http://www.youtube.com/watch?v=kN7Yv9DE2ag&feature=related

    Pozdrawiam wieczornie..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Zrobiło się romantycznie...:)

      Kalina Jedrusik - Romeo, czy jesteś na dole

      http://www.youtube.com/watch?v=wyT1yuIE7_k&feature=related

      Odpozdrawiam z Kaliną...:)

      Usuń
  9. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    'Trochem' dziś zmordowany całodzienną robotą i dlatego powiem już dobranoc słowem Lucjana Rydla w wierszu -

    *** Prośba ***

    Gdy mi się wszystko wkoło mroczy,
    Gdy się powszednim trudem znużę —
    Wtedy mi patrzeć daj w swe oczy,
    W oczy swe czarne, ciche, duże...

    Kiedy się ugnę w twardej męce
    I gdy w bezsilnym smutku stoję —
    Ty mi na czole połóż ręce,
    Ręce swe miękkie, słodkie, moje!

    ***

    I kołysanka - Rafal Brzozowski - Tak Blisko

    http://www.youtube.com/watch?v=fl_swnrhmRY&feature=related

    :)))*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)*** ...tak blisko...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziś nie przysnęłam...:))
      Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Też jestem porządnie zmęczona dzisiejszym dniem i podróżą w upale, więc chyba już czas i na moją dobranockę.
      Dzisiaj wyśpiewa ją Chris Rea - Ja po prostu pragnę być z Tobą...

      http://www.youtube.com/watch?v=QsHLE56mkd4

      ***Ja po prostu pragnę być z Tobą***

      Ja po prostu pragnę być z tobą
      nie ważne co oni mówią
      po prostu pragnę byc z tobą
      każdej nocy i każdego dnia
      zimne noce, mroczne dni
      pragnę z tobą być

      Ja po prostu pragnę być z tobą
      aż opadną ostanie zasłony
      po prostu pragnę byc z tobą
      potem wiedzieć nic o tym
      zimne noce, ciemne dni
      ja pragnę z toba być
      pragnę z tobą być

      Wiem że jest cena którą trzeba zapłacić
      za robienie tego co robimy my
      ale ja tylko pragnę być z tobą
      po prostu pragnę z tobą być

      Nie chcę cię zatrzymywać
      w czymkolwiek co robisz
      błyszcz słodki aniele
      bo ja tylko pragnę z tobą być,
      pragnę z tobą być

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** I just wanna be with you...:)))***

      Usuń
    2. To może jeszcze zagram pościelową, by Ci się dobrze
      spało. :)))*

      http://www.youtube.com/watch?v=XdfGcBojCsc

      Słodkich snów :)*

      Usuń
    3. ...i will you still love me tomorrow...po budziku?

      http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0WwD38AwE5w

      :)))*

      Dzień dobry. :)*

      Usuń
    4. A przed świtem ...Richard Marx - Hold on to the Nights

      http://www.youtube.com/watch?v=ji0_BY9IFLI

      Przechowaj tę noc

      Kiedy uwierzyłem, że nie mógłbym chcieć więcej
      Ten nieustannie zmieniający się świat pcha mnie przez kolejne drzwi
      Zobaczyłem, jak się uśmiechasz
      I nie mogę wymazać z myśli twojej pięknej twarzy
      Chociaż przez chwilę
      Pozwól się ochronić

      Przechowaj tę noc
      Przechowaj te wspomnienia
      Chciałbym móc dać ci więcej
      Chciałbym być twój

      Jak wyjaśnimy coś, co nas zaskoczyło?
      Próżne obietnice, miłość która jest prawdziwa, ale w przebraniu?
      Co stanie się teraz?
      Czy złamiemy kolejną zasadę?
      Nasi kochankowie będą zgrywać głupich?
      Nie wiem jak mam przestać to czuć

      Przechowaj tę noc
      Przechowaj te wspomnienia
      Chciałbym móc dać ci więcej
      Chciałbym być twój

      Cóż, byłem szczery ze wszystkimi, poza sobą.
      A to co do ciebie czuję sprawia, że moje serce zaczyna tęsknić za wolnością
      Zawsze kiedy zaglądam w twoje oczy, jestem beznadziejnie świadom, że ten ktoś, kogo szukałem tam jest

      Przechowaj tę noc...

      I czas już do pracy. :)))*

      Usuń
    5. ... dzięki Jasieńku za śliczne budziki z rana :)*
      Wszystkie były do porannej kawy... i jak ja mam teraz pracować? :)))* Richard Marx - Nic nie poradzę na to, że się zakochałam...

      http://www.youtube.com/watch?v=cplxhnUAMt0&feature=related

      :)*

      Usuń
  10. http://www.youtube.com/watch?v=u4RNooZG9Qs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam w czwartek:)*
    Mokro po nocnym deszczu, niebo jeszcze mocno zachmurzone, a za oknem już 22 stopnie. Będzie gorąco...
    Już jestem po kawie i czas mi się zbierać w teren, a na przebudzankę zostawiam Wam piosenkę Richarda Marxa - Right here waiting

    http://www.youtube.com/watch?v=iLi_osYNsOU

    *** Ja będę tu czekać na Ciebie***

    Rozdzieleni oceanem każdego dnia
    A ja powoli wariuję
    Słyszę twój głos w słuchawce
    Ale to nie koi mojego bólu

    Jeśli prawie nigdy Cie nie widzę
    Jak możemy mówić "na zawsze"?

    Gdziekolwiek pójdziesz
    Cokolwiek zrobisz
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie
    Cokolwiek to znaczy
    Lub jak bardzo złamie się moje serce
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie

    Uważałem za pewne, za każdym razem
    Gdy myślałem, że jakoś to przetrwa
    Słyszę śmiech, czuję łzy
    Ale nie mogę być teraz blisko Ciebie

    Skarbie, czy nie widzisz,
    Że doprowadzasz mnie do szaleństwa?

    Gdziekolwiek pójdziesz
    Cokolwiek zrobisz
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie
    Cokolwiek to znaczy
    Lub jak bardzo złamie się moje serce
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie

    Zastanawiam się jak możemy przetrwać
    Ten związek
    Ale jeśli w końcu będę z Tobą
    Zaryzykuję

    Skarbie, czy nie widzisz,
    Że doprowadzasz mnie do szaleństwa?

    Gdziekolwiek pójdziesz
    Cokolwiek zrobisz
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie
    Cokolwiek to znaczy
    Lub jak bardzo złamie się moje serce
    Ja będę tutaj czekać na Ciebie

    :)*

    ... wszystkiego miłego na dzisiaj i do zobaczenia po powrocie :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj, Ewo, witajcie Ogrodnicy, życzę miłego dnia i pozdrawiam serdecznie Ogródek.

    Adam Mickiewicz
    DO M...
    Wiersz napisany w roku 1823



    Precz z moich oczu!... posłucham od razu,

    Precz z mego serca!... i serce posłucha,

    Precz z mej pamięci!... nie tego rozkazu

    Moja i twoja pamięć nie posłucha.



    Jak cień tym dłuższy, gdy padnie z daleka,

    Tym szerzej koło żałobne roztoczy, -

    Tak moja postać, im dalej ucieka,

    Tym grubszym kirem twą pamięć pomroczy.



    Na każdym miejscu i o każdej dobie,

    Gdziem z tobą płakał, gdziem się z tobą bawił,

    Wszędzie i zawsze będę ja przy tobie,

    Bom wszędzie cząstkę mej duszy zostawił.



    Czy zadumana w samotnej komorze

    Do arfy zbliżysz nieumyślną rękę,

    Przypomnisz sobie: właśnie o tej porze

    Śpiewałam jemu tę samę piosenkę.



    Czy grają w szachy, gdy pierwszymi ściegi

    Śmiertelna złowi króla twego matnia,

    Pomyślisz sobie: tak stały szeregi,

    Gdy się skończyła nasza gra ostatnia.



    Czy to na balu w chwilach odpoczynku

    Siędziesz, nim muzyk tańce zapowiedział,

    Obaczysz próżne miejsce przy kominku,

    Pomyślisz sobie: on tam ze mną siedział.



    Czy książkę weźmiesz, gdzie smutnym wyrokiem

    Stargane ujrzysz kochanków nadzieje,

    Złożywszy książkę z westchnieniem głębokiem,

    Pomyślisz sobie: ach! to nasze dzieje...



    A jeśli autor po zawiłej probie

    Parę miłośną na ostatek złączył,

    Zagasisz świecę i pomyślisz sobie:

    Czemu nasz romans tak się nie zakończył?...



    Wtem błyskawica nocna zamigoce:

    Sucha w ogrodzie zaszeleszczy grusza

    I puszczyk z jękiem w okno zalopoce...

    Pomyślisz sobie, że to moja dusza.



    Tak w każdym miejscu i o każdej dobie,

    Gdziem z tobą płakał, gdziem się z tobą bawił,

    Wszędzie i zawsze będę ja przy tobie,

    Bom wszędzie cząstkę mej duszy zostawił.

    OdpowiedzUsuń
  13. http://www.youtube.com/watch?v=nt-sov9Kukk
    Adam Mickiewicz - Do M,czyta Marek Kondrat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję za Wieszcza Adama.
      Bardzo parny dzisiaj dzień... spróbuję poszukać nastrojów takiego dnia w poezji

      Zdzisław Dębicki

      Południe

      Parne południe w czas skwarnego lata -
      Żaden liść nie drgnie od wiatru podmuchu,
      Tylko z lip starych źdźbła złotego puchu
      Sypią się lekko, a rzesza skrzydlata
      Owadów barwą malowanych tęczy
      Cicho jak harfa niewidzialna brzęczy...

      Parne południe w czas skwarnego lata -
      Śpią szuwary, staw drzemie... W tafli wodnej
      Błękit się nieba odbija pogodny,
      A słońce płonie jak źrenica świata -

      Parne południe w czas skwarnego lata...
      ***

      Przyjemnego popołudnia i wieczoru, pozdrawiam, Dano:)

      Usuń
  14. Dzień dobry Ewuniu*, Dano, Jaśku :)

    Na pogodę nie narzekam, bo taką lubię [ och, wyszło bardzo egoistycznie ;-)], ale będzie też miłośnie jak powyżej ;-)

    Triolety
    8.

    Gdy nie widzę mej kochanki,
    Nic przyjemnego nie widzę,
    Smutne wieczory i ranki,
    Gdy nie widzę mej kochanki,
    Rzucam flet, potargam wianki,
    Com wprzód kochał, tem się brzydzę;
    Gdy nie widzę mej kochanki,
    Nic przyjemnego nie widzę.

    Triolety
    14.

    Kto kocha, ten nic nie traci,
    Źle, kto się miłości wzbrania -
    Miłość słodko goryczy płaci;
    Kto kocha ten nic nie traci;
    Miłość twój wdzięk ubogaci,
    Będziesz godniejszą kochania -
    Kto kocha, ten nic nie traci,
    Źle, kto się miłości wzbrania.

    Triolety autorstwa Tomasza Zana.

    Z radością, uśmiechem i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      To może ja na razie nie o miłości, tylko o letnich klimatach?
      Dawno nie gościła u nas Kazimiera Iłłakowiczówna.

      Lato

      Rowy poziomkowe, ukwiecone rowy,
      zapach biomy, miodny, zapach malinowy,
      żuczki, muszki, puszki, słomki,
      olbrzymie ukryte poziomki.
      Warczą głośniej, głębiej, słabiej
      na dnie dźwięczne glosy żabie.
      Coś kwitnie biało, obficie.
      Trochę wyżej, dalej w życie,
      ożywa się coś, wabi, wabi,
      coś szeleści - jak w atłasie,
      mówi słowa - jakby ptasie,
      kroki stawia - jakieś inne,
      nie człowiecze, nie dziecinne...
      Niby, że się tam we zbożu
      nie może do snu ułożyć...
      Niby, że się tam nie mieści!...
      Wabi, świergoce,

      A jesienią - wzięto zboże,
      nic nie było na ugorze.

      z tomu „Popiół i perły”, 1930
      ***

      Codziennie w swoich podróżach widzę to cudownie ukwiecone rowy, łąki, łany dojrzałego żyta i pszenicy; na króciutkich postojach słyszę szepty, szelesty i grania... aż by się chciało w nich zanurzyć.:)
      Jeszcze tylko dwa tygodnie i jeden dzień do urlopu...
      Pozdrawiam z uśmiechem bardzo parnym, pochmurnym popołudniem:))

      Usuń
    2. ... piękne jest Twoje Lato nie tylko słowami Pani Kazimiery. Witaj bardzo gorącym popołudniem :)Jesteśmy w klimatach letnich, posadzę na grządce Ostrożeń polny autorstwa Aleksandry Baltissen.

      Puchate kwiatuszki
      dobre dla marzeń
      i delikatnej poduszki
      z łąk ziół, i westchnień...

      Delikatne kielichy
      wspaniałe dla motyli,
      które spijają nektary
      wlewane latem do woli...

      Ma je chwast polny
      podczas przekwitania
      na koszyczku fioletowym
      do jedwabiu farbowania...


      Tym wierszykiem leciutkim jak skrzydełka motyla delikatne, serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
    3. ... lubię ostrożenie, chociaż to kłujące draństwo:)
      Dodam dla Ciebie lipcowe czerwienie.

      Czas czerwieni

      Koniec lipca - pora dojrzałych czerwieni,
      karminowym kwiatem maki w polu słyną,
      lekką smugą pąsu czas jabłka zrumienił,
      w burgundowych daliach gra adrenaliną.

      Przekwitły rzepaki, jarzębiny stroją
      swe zielone suknie w odcienie czerwieńsze,
      pełnia lata kroczy w oplotach powojów,
      rozkochana w słońcu, rozśpiewana świerszczem.

      Lipcową sytością nakarm wzrok i duszę,
      nie gub jej uroków w szarości odcieniach,
      zobacz ile dźwięków, kolorów i wzruszeń,
      pomaluj swe usta wiśniową czerwienią...

      - ewa*

      ... ciepło, z czerwienią letniego wieczoru...:)

      Usuń
    4. :)))

      Żółty promień maluje powieki, z obłokiem się kłóci,
      jeszcze nadzieja wróci, wraz z zapachem jabłoni.
      Skłócona z prażącym niebem, wypuszczę z dłoni
      motyle i pszczoły, niech nektar ze słońca zbiorą.

      To będzie na pewno letnią porą, gdy chmury ciężko
      oddychając, ochronią im skrzydła. I nadejdzie złoty
      deszcz szczęścia, straszydła ciemności znikną
      jabłoń urodzi, złe usta na wieki zamilkną.

      To będzie na pewno letnią porą - otworzysz okno,
      i zobaczysz słoneczne dobro...

      Pachnące nadzieją słońce autorstwa annyG,......
      i zobaczysz słoneczne dobro ;-)))

      Usuń
    5. Jutro będzie nowy dzień, Zuzanko, a dzisiaj już powiem Tobie dobranoc. Dziękuję za dzisiejszą rozmowę poezją; pa, do piątku :)))

      Usuń
    6. ...Tobie również Ewuniu* dziękuję za dzisiejsze spotkanie w Ogródku słowami Kazimiery Iłłakowiczówny
      Skrucha wieczoru.

      Ogrody zakwitają w ciemności,
      jak niebo gwiazdami zakwita...
      Spadły łzy wieczoru rzęsiste,
      rosa leży głęboka, obfita...

      Oczyściło się serce dnia,
      Już dosyć! więcej skruchy nie trzeba.
      Sznurami woni błagalnych
      kwiaty wstępują do nieba.

      Dobranoc :)))

      Usuń
  15. Serce ślę dla mej MIŁOŚCI
    pozdrawiam Zuzię i Gości:-)


    NIKOS IGNATIADIS - I LOVE YOU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj południowo Dana :)

      Gdy cię nie widzę, nie wzdycham nie płaczę,
      Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę;
      Jednakże gdy cię długo nie oglądam,
      Czegoś mi braknie, kogoś widzieć żądam
      I tęskniąc sobie zadaję pytanie:
      Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?(...)

      (...) Kiedym dla ciebie tę piosnkę składał,
      Wieszczy duch mymi ustami nie władał;
      Pełen zdziwienia, sam się nie postrzegłem,
      Skąd wziąłem myśli, jak na rymy wbiegłem;
      I zapisałem na końcu pytanie:
      Co mię natchnęło? przyjaźń czy kochanie?

      Fragmenty Niepewności Wieszcza Adama.

      Bez zupełnej niepewności pozdrawiam serdecznie i cieplutko za SERCE :)))

      Usuń
  16. Witaj Zuziu:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=YpY_mt_Nx5Y
    Seweryn Krajewski -" Kochałem panią" HQ
    A.S.Puszkin
    [Я вас любил ]

    Я вас любил: любовь ещё, быть может,
    В душе моей угасла не совсем;
    Но пусть она вас больше не тревожит;
    Я не хочу печалить вас ничем.

    Я вас любил безмолвно, безнадежно,
    То робостью, то ревностью томим;
    Я вас любил так искренно, так нежно,
    Как дай вам Бог любимой быть другим.

    Kochałem panią

    Kochałem panią - i miłości mojej
    Może się jeszcze resztki w duszy tlą,
    Lecz niech to pani już nie niepokoi,
    Nie chcę cię smucić nawet myślą tą.

    Kochałem bez nadziei i w pokorze,
    W męce zazdrości, nieśmiałości, trwóg,
    Tak czule, tak prawdziwie - że daj Boże
    Aby cię inny tak pokochać mógł.
    przełożył Julian Tuwim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * * *
      Snuć miłość, jak jedwabnik nić wnętrzem swym snuje,
      Lać ją z serca, jak źródło wodę z wnętrza leje,
      Rozwijać ją jak złotą blachę, gdy się kuje
      Z ziarna złotego, puszczać ją w głąb, jak nurtuje
      Źródło pod ziemią - W górę wiać nią, jak wiatr wieje,
      Po ziemi ją rozsypać, jak się zboże sieje.
      Ludziom piastować, jako matka swych piastuje.

      Stąd będzie naprzód moc twa, jak moc przyrodzenia.
      A potem będzie moc twa, jako moc żywiołów,
      A potem będzie moc twa, jako moc krzewienia,
      Potem jak ludzi, potem jako moc aniołów,
      A w końcu będzie jako moc Stwórcy stworzenia.

      Wieczorne witaj Dano strofami Adama Mickiewicza.

      Usuń
  17. witajcie bywalcy - mam nową turboodrzutową
    miotłę z lumpeksu - przyleciałam się przywitać...


    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jadziu z miotłą:))) Mam coś dla Ciebie, z poetyckiej zagrody Andrzeja Waligórskiego... ;-)

      JAŚ I MAŁGOSIA

      Raz Baba Jaga, w silosie
      Miała Jasia i Małgosię
      I tuczyła ich jak świnki
      Żeby z nich porobić szynki
      I codziennie zła starucha
      Brała Jasia za palucha
      Żeby sprawdzić czy Jaś tyje,
      A potem mu urżnąć szyję.
      Ale ten zepsuty chłopak
      Pokazywał jej na opak,
      Wpierw kosteczkę, potem korzeń
      A potem to jeszcze gorzej...
      Nawet nie będę nazywał
      Tego, co jej pokazywał
      I wtykał jej to do rączki
      Że aż dostała gorączki,
      Ponad czterdzieści dwa stopnie!
      Rozpaliła się okropnie,
      A potem się całkiem wściekła
      I zupełnie się upiekła.
      Wtedy dzieci grzecznie siadły
      I tę Babę Jagę zjadły.
      Wniosek: Gdy żyjesz w kryzysie,
      Nie przebieraj w jadłospisie.

      ;-)))

      Serdecznie pozdrawiam, prawdopodobnie nigdzie indziej już takiej miotły nie dostaniesz, tylko w lumpeksach... cudo, po prostu:)

      Usuń
  18. oto moja odwiedź Ewuniu

    BABA JAGA

    W lesie żyła baba Jaga,
    miała chatkę z drewna.
    Nieee! Z sernika.
    A może z piernika?
    Uwięziła w niej chomika.
    Nie! Niee! słowika.
    Już wiem Jasia i Małgosię.
    A co z nimi zrobiła?
    Czy ich zjadła?
    Nie! do domu odprowadziła.
    Nawet sama się zdziwiła,
    że tak bardzo się zmieniła.

    autor - babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Ach, nam bajki opowiadasz
      Babo Jago miła,
      znam Twe sztuczki, a więc nie mów,
      że nic nie spsociłaś.:)

      Bo swych czarów nie pokryjesz
      piernikiem i miodkiem,
      znam Twe zbytki - Ty na Jasia
      pewnie masz "ochotkę"... ;-)

      No, powiedzmy, nie na Jasia,
      lecz jakiegoś Jana,
      złap za miotłę i pohasaj,
      pokaż mu kolana;-)

      A do jazdy na swej miotle
      załóż krótką mini,
      i pofruwaj mu pod oknem -
      resztę czar uczyni...;-)

      Tylko bez urazy Jago, pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  19. pokazać kolana - mówisz moja miła
    Baba Jaga już za stara
    a na Jana chrapkę miała w 1305 roku
    teraz ogląda świat z różowego obłoku
    świat się zmienia *baba też
    więc tu daję nowy wiersz...
    a może bajkę - sama oceń

    BAJKA - BABA JAGA


    Spotkała krasnoludka baba jaga w lesie,
    może szczęścia odrobinę jej dzisiaj przyniesie.
    I do chatki z toruńskiego pysznego piernika,
    razem z dziećmi ku radości u progów zawita.

    Jaś i Małgosia omijają domek z daleka,
    chociaż baba jaga solennie wszystkim przyrzeka.
    Nie będzie straszyć nigdy więcej małych gości,
    odwiedzających suto w swoich progach ugości..

    Na głowę włożyła chustę kraciastą,
    piękne kolczyki z żołędzi zrobiła.
    W wielkim garze zamiast magii i czarów,
    kompocik z malin i jagód uwarzyła.

    Upiekła torcik z przysmaków lasu,
    ptaki narobiły wokoło dużo hałasu.
    Ustroiła chatkę barwami jesieni,
    i cichutko czeka na dzieci w sieni.

    Odwiedzili ją goście w towarzystwie krasnali,
    zwierzęta duże i małe i pięknie śpiewali.
    Stroje ich w kolorze słońca ślicznie się mieniły,
    podała deser ze śmietaną i pyszne zefiry.

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... nie nadaję się do oceniania, Jago, ale uśmiech i serdeczności posyłam...:)

      Usuń
    2. Bardzo mi się podoba Twój wiersz- bajka, Babo Jago, wpisz sobie "Przysietnica,loty na miotle" leciałam na niej dwa razy, bo córa się bała, tydzień tam siedziałam na Zielonej Szkole, mam nawet zdjęcie:-) Dobranoc, Ogrodnicy:-) Miłych snów.

      Usuń
    3. Dobrej nocki, Dano, dziękuję za poświęcony czas...:)

      Usuń
  20. dlaczego piszesz Kochana tylko dziewięciozgłoskowcem ?

    OdpowiedzUsuń
  21. zapomniałam dodać - pewnie potrafisz również inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wisławo, dziękuję za wizytę, ale zauważ, że nie piszę tylko dziewięciozgłoskowcem. Poprzedni mój wiersz "Smugą" - jest napisany dwunastozgłoskowcem, a jeszcze wcześniejszy - ***(może świt przyjdzie...) to jedenastozgłoskowiec 5/7.
      Pozdrawiam miło :)

      Usuń
    2. ... nie ukrywam jednak, że ostatnio gustuję w dziewięciozgłoskowcu. Ta forma wydaje mi się subtelna i właściwa do wyrażenia uczuć, a do tego elegancka:)

      Usuń
    3. ... sorry, oczywiście jedenastozgłoskowiec - 5/6, literówka.:)

      Usuń
  22. dziękuję wszystkim za przeczytanie
    życzę kolorowych snów

    *Wiesławo - nie wiem czy potrafię - ja tak dla zabawy
    czasami - coś naskrobię...

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
  23. sorki - to było do Ewy - ale gapa ze mnie

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Jadziu, promiennych snów; dziękuję Ci za dzisiejszą zabawę:)

      Usuń
  24. przepraszam; blog jest tak obszerny; nie czytałam wszystkiego; obiecuję nadrobię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zapraszam serdecznie Wisławo, a jeżeli sama piszesz, to będzie mi miło, jeśli zostawisz swój wiersz :)

      Usuń
  25. Dyskurs o poezji...
    Jaga plecie baje
    Ale tu radośnie
    Zaraz zniosę jaję...:D

    Pozdrawiam Bywalców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zanim zniesiesz "jaję", zajrzyj do słownika poprawnej polszczyzny. Dobranoc Pani; nie musisz się ukrywać pod pytajnikami.

      Usuń
  26. Noc już na dobre zapadła, wzeszedł cudny księżyc w lisiej czapie, a ja już jestem bardzo zmęczona i senna.
    Jasieńku, wybacz, ale dzisiaj pierwsza powiem dobranoc; pozdrawiam czule... :)*
    Wierszy było dzisiaj dużo, więc na dobranoc oddam głos lirycznemu duetowi Julio Iglesias i Natalie Reiten -

    Kiedy mówisz mi, że kochasz -

    http://www.youtube.com/watch?v=MHF4U39oROk

    ***Kiedy mówisz mi, że kochasz***

    Chcę czuć to dłużej niż czas
    Chcę znać twoje sny i sprawić żeby były moimi
    Chcę zmienić świat, jedynie dla Ciebie
    Wszystko jest niemożliwe, chcę to zrobić

    Chcę Cię tulić blisko mnie przy deszczu
    Chcę całować Twój uśmiech i czuć twój ból
    Wiem co jest piękne, patrząc na Ciebie
    Tutaj na świecie pełnym kłamstw, Ty jesteś prawdą

    I kochanie
    Za każdym razem kiedy mnie dotykasz, staję się bohaterem
    Sprawiam że jesteś bezpieczna, bez względu na to gdzie jesteś
    Przyniosłaś coś o co prosiłaś, nade mną nie ma nic
    Płonę jak świeca w ciemności
    Kiedy mówisz mi że mnie kochasz

    Chcę sprawić że dostrzeżesz jedynie to kim byłem
    Pokazuję Ci samotność i to czym ona jest
    Pojawiłaś się w moim życiu by zatrzymać moje zły
    Wszytko jest teraz proste, mam Cię tutaj

    I kochanie
    Za każdym razem kiedy mnie dotykasz, staję się bohaterem
    Sprawiam że jesteś bezpieczna, bez względu na to gdzie jesteś
    Przyniosłaś coś o co prosiłaś, nade mną nie ma nic
    Płonę jak świeca w ciemności
    Kiedy mówisz mi że mnie kochasz

    W świecie bez Ciebie
    Mógłbym być zawsze głodny
    Wszystko co potrzebuję to twoja miłość która sprawia że jestem silniejszy

    I kochanie
    Za każdym razem kiedy mnie dotykasz, staję się bohaterem
    Sprawiam że jesteś bezpieczna, bez względu na to gdzie jesteś
    Przyniosłaś coś o co prosiłaś, nade mną nie ma nic
    Płonę jak świeca w ciemności
    Kiedy mówisz mi że mnie kochasz
    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - pora już wtulić się... :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tyle co skończyłem robotę. Miałem awarię netu.
      Ale też już jestem z dobranocką. Dziś tylko kołysanka -

      Richard Marx - Angel's Lullaby - Anielska kołysanka

      http://www.youtube.com/watch?v=RDhZbToDcjk

      *** "Anielska kołysanka" ***

      Nie żyłem wcześniej naprawdę
      Do dnia, gdy życie pobłogosławiło mnie tobą
      Gdy tulę cię późną nocą
      Wiem, do czego zostałem stworzony
      Wyłączam świat i wsłuchuję się w twój oddech
      I zaśpiewam moją Anielską Kołysankę

      Wiedz, że zawsze będę blisko
      Zawsze możesz mnie zawołać
      Bo wiesz, że wszystko czego sie boisz
      To cienie tańczące na ścianie
      Jestem tutaj, dość blisko
      By scałować twoje łzy
      I zaśpiewam moją Anielską Kołysankę

      Więc powiedz mi, jak powstrzymać szaleńczy bieg lat
      Czy ktoś zna jakąś tajemnicę?
      Nigdy nie dogonie tych wspomnień, które ścigam
      Nigdy nie będę gotów, by odpuścić

      I gdy świat wydaje się nieczuły
      I gdy czujesz, że siły całkiem cię opuściły
      Być może jeden cichutki głos
      Sprawi, że weźmiesz się w garść
      I kiedy będę nie dość blisko
      By scałować twoje łzy
      Zaśpiewasz swoją Anielską Kołysanka
      Niech to będzie nasza Anielska Kołysanka

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)*** śpij
      i o nim śnij...:)***

      Usuń