Powered By Blogger

poniedziałek, 9 lipca 2012

Lipcowe rozmaitości

Mieszkańcy i goście mojego ogrodu. Rusałka pawik.
Pokłonnik osiniec...
...bardzo duży motyl; długość przedniego skrzydła dochodzi do 3,5 cm. Jego gąsienice żerują na osikach - stąd nazwa.
Perłowiec królewicz...
... jeden z największych motyli w Polsce. Długość przedniego skrzydła dochodzi do 4 cm. Tak jak i poprzednie motyle, wyjątkowo polubił kwiaty mikołajka nadmorskiego.
Śliczny, ale bardzo drapieżny pająk kwietnik upodobał sobie kwiaty lawendy. Czyha na motyle znacznie większe od siebie, ale też na trzmiele, pszczoły i osy.
Gołąb grzywacz na kaskadzie oczka wodnego...
... i gołębia kąpiel w duecie.
Zanim powstanie nowy wiersz, dzisiaj – dla odmiany – trochę rozmaitości przyrodniczych z mojego ogrodu. Wszystkie zdjęcia zrobiłam wczoraj.

67 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)*
    Po bardzo intensywnych, nocnych burzach, poranek wstał rześki, za oknem 21 stopni.
    Mimo złego samopoczucia po wczorajszym upale muszę jechać w teren.
    Życzę Wszystkim dobrego poniedziałku i do spotkania po pracy. :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu:)
    W Twoim ogrodzie jest jak na wyspach szczęśliwych mistrza Konstantego...:)
    Cała "kolekcja" pięknych motyli...:)

    Prośba o wyspy szczęśliwe

    A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
    wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj
    ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań
    we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

    Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
    rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
    dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
    myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.

    K.I.Gałczyński

    Miłego dnia Wszystkim życzę...:)*
    Gołąbki też są cudne. Pająków nie lubię brrrrr:(
    Chociaż muszę przyznać,że ten jest ładny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izetko:)
      Udało mi się dzisiaj szybciej dotrzeć do domu; chociaż po drodze zaliczyłam wszystkie możliwe odmiany letniej pogody: deszcz, grad, słońce, pochmurno, a rozrzut temperatur na przestrzeni 100 km wahał się w granicach od 20 do 29 stopni.:) Oczywiście, ta ostatnia wartość to już w Lublinie, przy pełnym słońcu:)
      Powoli dochodzę do siebie po wczorajszym przegrzaniu...
      Dziękuję za pochwałę zdjęć:)W następnych postach będą sesje kwiatowe z wczorajszego ogrodu.
      Ucieszyłaś mnie Mistrzem Gałczyńskim na dzień dobry, trochę współbrzmi z nim wiersz Krzysztofa Owczarka.

      Cóż mogę zrobić...

      Cóż mogę zrobić, by dać Ci szczęście?
      Byś w mych ramionach czuła zapach kwiatów,
      Wiosennych traw i wonnych maków,
      Byś do mnie uśmiechała się częściej.

      Chciałbym każdy świt witać razem z Tobą,
      Bo jesteś piękna, jak poranne słońce,
      Tak samo świetliste,wiosną pachnące,
      Dające nadzieję, tak jak Twój głos, gdy koi mnie rozmową.

      To jak najpiękniejsza muzyka dla ucha,
      Twarz Twa tak blisko, że oddech parzy,
      Cudownie!...Jak letni wiatr gdy wieje po twarzy,
      Sprawia, że jak południowe słońce wybucham
      Uczuciem, pożądaniem, uwielbieniem i oddaniem,
      Chcę Cię nim otulić, ogrzać... ale...
      Znów samotnie poduszce się żalę,
      Jak bardzo tęsknię za Moim Kochaniem!

      By być ciągle blisko, by oddać jej wszystko,
      By przy mnie śniła, by zawsze przy mnie była,
      By była pewna, że to ja jestem tą połówką jednak
      Zgubioną gdzieś w Platonowskich księgach.

      - Krzysztof Owczarek.

      Nie wiem, dlaczego boisz się pająków; w Polsce nie ma jadowitych tarantuli, które zagrażają ludziom. Te co u nas występują, polują tylko na owady, są bardzo pożyteczne i całkowicie niegroźne dla ludzi. Lubię je obserwować, a do zdjęć pozują lepiej, niż motyle i ptaki...:))
      Pozdrawiam z popołudniowym słonkiem i lekkimi chmurkami:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór :)
      Cieszę się Ewuniu,że już czujesz się lepiej.
      Ja trochę się zziajałam.Przed chwilą skończyłam kosić trawę...Adam Zwierz i cygańskie skrzypce trochę mnie rozruszały:)
      Piękny ten wiersz Krzysztofa Owczarka. Nie znałam go.Dziękuję...Dla Ciebie przyniosłam wiersz Janusza Klisia...

      Lawendowe wzgórza

      Odnajdę Twoje sny
      na lawendowych wzgórzach
      i szepty nieśmiałe
      w zielonych drzewach
      schowane

      tam gdzie ciepły wiatr
      nieskończonością marzeń
      serca kołysze
      ręką zerwę kwiat
      i pochwycę dusze

      w lawendowym uścisku
      serce spragnione
      łzą najczystszą napoję
      łagodną i cichą
      najspokojniejszą

      na lawendowych wzgórzach
      nic się nie zaczyna
      nie kończy
      jak dusza... trwa
      i nigdy nie umierają motyle

      * * *
      Pająków się nie boję.Tylko ich nie lubię:)
      Przyjemnego wieczornego relaksu...:)*

      Usuń
    3. :)
      Dziękuję, trochę już odtajałam:)
      W rewanżu zabiorę Ciebie do ogrodu Cezarego Bociana.

      ogród

      zabrałaś mnie do ogrodu
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      ogród naszych serc
      naszych ciał i umysłów...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      otulony jakimś nieprzebraniem
      jakąś nieograniczonością
      bezkresem jakimś
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      nasze będą w nim kwiaty
      wszystkie nasze
      razem je wyczarujemy...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...

      dotykałem każdej łodyżki
      każdego listka
      każdego płatka
      przynosiłem w dłoniach rosę
      kropla po kropli...
      nie wiedziałem jak mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      oto nasze kwiaty
      i nikt inny ich nie pozna
      ani barwy
      ani kształtu
      ani zapachu...
      nie wiedziałem w co mam wierzyć...
      .....

      oto ogród
      do którego sama mnie zabrałaś
      nasz ogród
      oto kwiaty
      które sami zrodziliśmy
      nasze kwiaty
      oto my
      którzy dla siebie jesteśmy
      tylko my...

      :)*

      Usuń
  3. Jakie śliczne zdjęcia motyli :-)
    Pająk też ładny , ale się boję pająków...
    Zapraszam na wakacyjny konkurs o kotach ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie, że podobają Ci się zdjęcia motyli, dziękuję i pozdrawiam, Jasna.:)
      Skąd się bierze arachnofobia u kobiet... nie mam pojęcia. :))

      Usuń
  4. Dla mnie Romowie są jak kolorowe motyle...:)

    Tańcz ze mną moje życie

    http://www.youtube.com/watch?v=Qi3g6f4amy4&feature=related

    * * *

    My Cyganie

    http://www.youtube.com/watch?v=j3zqdYyBkZM&feature=related

    * * *
    Ach, tak wędrować z taborem...:)
    Pozdrawiam przy poobiedniej kawie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      ... odpozdrawiam, Izuś, jeszcze nie zjadłam obiadu, ale już za chwilę coś sobie odgrzeję.
      Do Twoich romskich melodii dodam cygańskie skrzypce...

      Gdy cygańskie skrzypce grają - Adam Zwierz

      http://www.youtube.com/watch?v=fAAQhqll-wo

      :)*

      Usuń
  5. Cześć!
    Dostałaś ode mnie nagrodę PRIX, Ewo:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      Czuję się zaszczycona i serdecznie dziękuję za tę nagrodę.:) Gdybyś zechciała mi jeszcze przybliżyć za co jest ona przyznawana i przez kogo, byłabym wdzięczna...:)) Pojęcia nie mam ani o ew. "kapitule", ani o jej regulaminie.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  6. Dla Ewy za cudne motyle nagroda muzyczna:-)Pozdrawiam Ogrodników, miłego popołudnia:-)

    http://dziennik.wrzuta.pl/audio/9Uh5Wl5RROf/happy_end_moja_droga_ja_cie_kocham

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.youtube.com/watch?v=cg4f6khA6Ww
    Аркадий Северный - Журавли

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, Danusiu, witaj:)
      Dla Ciebie cudne zdjęcia motyli i kwiatów z prześliczną muzyką.

      Secret Garden, Appassionata (White Stones)

      http://www.youtube.com/watch?v=cHru34C23FA

      Pozdrawiam cieplutko; przyjemnego popołudnia i wieczoru:)

      Usuń
  8. Dla ciekawych - coś jeszcze dopowiem o pająku kwietniku. Potrafi on zmieniać swoją barwę w zależności od koloru kwiatu, na którym przebywa, albo od koloru owada, na którego poluje; przyjmuje kolory od białego, przez różne odcienie zieleni, do żółtego. Zdolność do zmiany barwy mają tylko samiczki, a potrzebują na tę metamorfozę od 6 do 25 dni.
    "Mój" polował namiętnie na bielinki kapustniki, oblatujące bardzo chętnie kwiaty lawendy. Stąd jego biały kolor.:))
    Kwietnik został wybrany europejskim pająkiem roku 2006 przez The European Society of Arachnology.

    I jeszcze coś z "pajęczych" wierszy...

    Pajęczyna (banalny wiersz)

    Siadła na gałęziach w cyrkonię ubrana,
    mieni się barwami wschodzącego słońca,
    lekkością promienna, choć to brzmi jak banał,
    mogę się zachwycać, nim ją wiatr postrąca.

    Misternymi nićmi oplątała drzewa,
    zwiewną mgiełką ciszy, choć przyroda nie śpi,
    kruchości pajęczej dzisiaj wiersz wyśpiewam,
    zanim południowy żar ją unicestwi.

    I nic nie poradzę, że jak rycerz błędny
    wędruję po niciach pajęczyny w strofach,
    jak cudak wychwalam to ulotne piękno,
    może to jest banał, lecz ja w nim się kocham.

    - ewa* (2011)

    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. :)
    I nic dziwnego...Nikt nie utka tak pięknych "koronek" jak pająk:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miło tu zajrzeć, po dłuższej nieobecności ;)

    Chcę być dla ciebie zagadką,
    Motylem, rośliną rzadką,
    Jedwabiu niteczka zwiewną
    I z bajki śpiącą królewną.

    Piórkiem lub listkiem na wietrze,
    Dla płuc zbawiennym powietrzem,
    Zjawiskiem paranormalnym,
    Odległym ciałem astralnym.

    Szczytem ukrytym za mgłami,
    Miłosnych szeptów słowami,
    Przyrody księgą otwartą,
    Tylko odpowiedz, czy warto?
    marzycielka

    Pozdrawiam gorąco, dodaję trochę wiaterku - dla ochłody ;)

    Vanessa Paradis & Willy DeVille - Stand by me live

    Miłego wieczoru ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Amenouzume:)
      Trudno operować takim nickiem...Czy w poprzednim wcieleniu w Ogródku byłaś Małpeczką, czyli w@? Coś mi na to wygląda... :)
      Dziękuję za wiersz; a marzyć zawsze warto, bo marzenia są motorem wszystkich naszych działań.
      Marzenie Shumanna już graliśmy nie raz w Ogródku, więc Tobie dedykuję na wieczór inny jego utwór.
      Schumann Mondnacht

      http://www.youtube.com/watch?v=0VladsXtTcs&feature=related

      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  11. Mały pajączek wciąż sieci plącze.
    patrzę na niego z ukosa.
    Gdy się przemęczy, tenże biedaczek,
    to idzie na papierosa.

    Razu pewnego, gdy sieć tkać skończył,
    i wracał już z papierosa.
    Patrzy i oczom swoim nie wierzy,
    a w sieci: trzmiel, pszczoła oraz osa.

    Spotkał kolegę, także pajączka,
    i fakt ten mu opowiada.
    Popatrz kolego, siatkę utkałem,
    że mucha nawet nie siada.

    Gdy spałem rano, jak zwykle smacznie,
    i Ewa**** mi się śniła.
    A tu ni z tego, ani owego,
    natrętna mucha zbudziła.

    Przysiągłem zemstę, natrętnej musze,
    niech zbiorę się nieco do kupy.
    Jak cię dopadnę, ty natręciuchu,
    skrzydełka ci wyrwę z d... .

    To jest ta sama, co w dniu wczorajszym,
    kiedym obiadek kosztował.
    Miała apetyt na moją zupę,
    a była zupa grzybowa.

    Jak śmiałaś mucho, sen mi przerywać,
    i łaskotałaś w ucho.
    Przysięgam zatem, gdy cię dopadnę,
    nie ujdzie ci to na sucho.

    Dokazywała tak do wieczora,
    calutki dzionek mnie dręcząc.
    Mam święty spokój z tym natręciuchem,
    bo wpadła w siatkę pajęczą.

    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jędruś:)
      Dzięki za te muszo-pajączkowe impresje, uśmiałam się do łez:)))
      I od razu mam skojarzenie z wierszem Jana Brzechwy...

      Mucha

      Z kąpieli każdy korzysta,
      A mucha chciała być czysta.
      W niedzielę kąpała się w smole,
      A w poniedziałek w rosole,
      We wtorek - w czerwonym winie,
      A znowu w środę - w czerninie,
      A potem w czwartek - w bigosie,
      A w piątek - w tatarskim sosie,
      W sobotę - w soku z moreli...
      Co miała z takich kąpieli?
      Co miała? Zmartwienie miała,
      Bo z brudu lepi się cała,
      A na myśl jej nie przychodzi,
      Żeby wykąpać się w wodzie.
      ***
      ... i proszę, nie pomyślał szanowny Poeta Jan, że mucha grzybową też lubi:)

      Serdeczności wieczorne dla Ciebie:)

      Usuń
    2. Świetny wiersz, Andrzeju! Miałam ten sam problem dzisiaj o 5 rano, spałam na dole. Mucha mnie usilnie atakowała, więc przeniosłam się na górę do męża, niestety, mucha poszła za moim śladem. Nie uszło nam to na sucho, zostałam wypędzona razem z muchą:-)ŚCISKAM BEZ MUCHY:-)

      Usuń
    3. Muchę wysłałam do Jędrka:-)

      Usuń
    4. Dano:)
      Jędrkowi - mucha?

      A na cóż mu taki kram?
      Ładne rymy składa,
      Dziewczynę przygada.
      Będzie bzykał sam...

      :)))

      Usuń
  12. Dziękuję pięknie, i kłaniam się ;)
    No< też coś?
    w@ i ja? To wielka przepaść, a nawet śmiem twierdzić, że cała galaktyka - nas dzieli ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)))
      Sorry, Ameno, ale w@ to całkiem miła Ogrodniczka, a nie było Jej od sylwestra 2011 r. A można wiedzieć, czy jesteś kobietą? Zgaduję nadal...
      Zapraszam do zabawy na co dzień.:)

      Usuń
  13. Do snu dzisiaj ukołyszą nas dźwięki skrzypiec...:)

    Sad Romance - Violin

    http://www.youtube.com/watch?v=pKXYKmM2ALw&feature=related

    Spokojnej nocy Kochani...do jutra.Pa:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)
      Złote lato, złota melodia... niech Ciebie ukołyszą do snu skrzypce Andre Rieu...

      Golden melody - A time for us

      http://www.youtube.com/watch?v=9n49-W3cX8g&feature=related

      Dobrej nocki, Izuś... pa:)*

      Usuń
  14. I już po pracowitym poniedziałku przyszedł czas na dobranockę.
    Jaśko dzisiaj pracuje, albo już zmęczony zasnął... pozdrawiam czule:)*
    Dzisiaj na dobranoc połączenie pięknej poezji z delikatnym bluesem granym na gitarze i drżącym namiętnością wokalem Gary Moor'a.


    Gary Moore - Need Your Love So Bad/Potrzebuję Twojej miłości tak bardzo...

    http://www.youtube.com/watch?v=YXljcwt7JMk&feature=relmfu

    ♥ Potrzebuję Twojej miłości tak bardzo ♥

    Potrzebuję czyjejś dłoni
    która poprowadzi mnie przez noc
    Potrzebuję czyichś ramion
    Aby trzymały mnie i obejmowały mocno
    Bo gdy zaczyna się noc
    Jestem na końcu
    Ponieważ potrzebuję twojej miłości tak bardzo

    Potrzebuję ust
    By poczuć je naprzeciw mnie
    Potrzebuję kogoś by wstał
    I powiedział mi kiedy kłamię
    Gdy światła są słabe
    I to jest czas by odejść
    Wtedy gdy potrzebuję twojej miłości tak bardzo

    Dlaczego sobie tego nie odpuścisz
    Przynieś to do mnie do domu,
    Albo napisz to na kawałku papieru, kochanie
    Tak to może być napisane do mnie
    Powiedz mi że mnie kochasz
    I niech przestanie kierować mną wściekłość
    Ponieważ ja
    Potrzebuję twej miłości tak bardzo

    Potrzebuję twojego delikatnego głosu
    Byś mówił do mnie w nocy
    Nie chcę żebyś się martwił kotku
    Bo wiem że możemy zrobić że wszystko będzie dobrze
    Posłuchaj mojego usprawiedliwienia kotku
    Zabierz to do domu, do mnie
    Ponieważ potrzebuję twojej miłości tak bardzo
    Kocham
    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)***...tell me that you love me.:)***

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry:)*
    Nareszcie odpoczynek od upałów i palącego słońca.:)
    Pochmurno, za oknem 21 stopni, bajecznie układające się obłoki z rana, pokrzykiwania jerzyków za oknem, zapach kawy i jeszcze leciutki aromat królowej jednej nocy, która znów wieczorem obdarzyła mnie kwiatem:) Ty m razem jednym, ale następny pąk w drodze.
    Dzisiaj mam ciężki dzień w pracy, więc już szybko zmykam.
    Na dzień dobry zostawiam Wam śliczną melodię z kafejki na Ibizie z cudownym, kwiatowym teledyskiem.

    Cafe Del Mar Classic - Morning Mood (Fantastic flowers on planet Earth)

    http://www.youtube.com/watch?v=pwhhtJlBvxw&feature=related

    Miłego dnia Wszystkim i do spotkania pod wierzbą:)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiew wiatru...

    OdpowiedzUsuń
  17. http://www.youtube.com/watch?v=27DoId0ivBk&feature=player_detailpage

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiatr Amenouzume, witaj:)
      U mnie bezwietrznie i bardzo parno mimo dość późnej pory. Gorąco; 28 stopni, mimo jakiegoś postępu w porównaniu z niedzielą...

      Zbigniew Herbert

      Wiatr i róża

      W ogrodzie rosła róża. Zakochał się w niej wiatr. Byli zupełnie różni, on - lekki i jasny, ona - nieruchoma i ciężka jak krew.
      Przyszedł człowiek w drewnianych sabotach i grubymi rękami zerwał różę. Wiatr skoczył za nim, ale tamten zatrzasnął przed nim drzwi.
      - Obym skamieniał - zapłakał nieszczęśliwy. - Mogłem obejść cały świat, mogłem nie wracać wiele lat, ale wiedziałem, że ona zawsze czeka.
      Wiatr rozumiał, że aby naprawdę cierpieć, trzeba być wiernym.

      Hermes, pies i gwiazda, 1957

      Miłego wieczoru z powiewem wiatru, pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Witam:)
    Mnie też dzień przywitał chmurami. Właśnie zaczęło padać.
    Na dobry dzień przyniosłam wiersz o gołębiach.Nikt o nich nie wspomniał:)

    Gołębia lekcja

    Idźcie na odczyt. Usłyszycie tylko
    Słowa człowiecze, przemądrzałe, błahe...
    Ja - tu zostanę, gdzie blisko pod dachem
    Głucho mi grucha tych gołębi kilka.

    Spróbuję nowym oddać się uczuciom,
    Ku ptakom senną obrócona twarzą,
    By móc zrozumieć, o czym one gwarzą...
    Idzcie na odczyt.
    Mnie tutaj pouczą.

    Autor: Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    Udanego dnia moi Drodzy...:)*
    Znowu mi się doba przestawiła...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze coś do posłuchania...:)

      Cafe del mar the legend

      http://www.youtube.com/watch?v=5h_EwucxynU&feature=related

      ...:)*

      Usuń
    2. Dzień dobry na przedwieczór, Izetko:)
      Piękny wiersz; bo cóż mogą znaczyć najbardziej uczone wywody wobec odgłosów ptaków? Gdyby je człowiek mógł pojąć... może inaczej wyglądałby świat? Dla wyciszenia warto się wsłuchać w odgłosy przyrody i choć przez chwilę być z nią w harmonii.

      W harmonii

      Kiedy myśli grają smutkiem i patosem,
      trzeba im darować chwilę wyciszenia,
      naturze zawierzyć, dać jej dojść do głosu,
      uciec od rutyny, partyturę zmieniać.

      Cieszyć się z niczego, że ranek wstał jasny,
      a na polach ciągle jeszcze kwitną maki,
      motyl wabi wzorem, przepięknym, bo własnym,
      słońce wciąż wędruje niezmienionym szlakiem.

      I cóż, że tak samo ptak usiadł na drzewie,
      w jego wzlotach nigdy nie ma monotonii,
      nie pozwól swej duszy w marazmie zardzewieć,
      zespól się z przyrodą w jedności harmonii.

      - ewa* (2011)

      Na przywrócenie rytmu dobowego wystarczy wstać o piątej i nie kłaść się w dzień ani na minutę. W dzień koniecznie dłuuugi spacer, praca w ogrodzie, dużo ruchu na powietrzu, a wieczorem dobra książka, muzyka lub inne ulubione zajęcia. Może być kieliszek dobrego wina. Zaręczam, tuż po 22-giej sen sam się upomni o Ciebie.:)

      Przyjemnych chwil w chłodzie wieczoru.:)*

      Usuń
    3. ... i może polewitujmy wieczornie przy pejzażach zachodzącego słonka nad morzem...

      Café del Mar - Sun is Shining

      http://www.youtube.com/watch?v=FpPJQMljtOw&feature=related

      :)*

      Usuń
  19. Uff... jak gorąco zagruchał gołąb,
    przestało łupać mnie w kościach.
    Toteż kąpieli właśnie zażywa,
    w lipcowych rozmaitościach.

    Cóż kąpiel warta, gruchnął pod nosem,
    gdy tak upalnie - psiajucha.
    Wezmę gołąbkę do tej kąpieli,
    i trochę sobie pogrucham.

    Motyle widząc jak dwa gołąbki,
    bez majtek się pławią w stawiku.
    Też bara - bara uskuteczniają,
    na przydomowym kwietniku.

    Mały pajączek, gdy się dowiedział,
    że w okolicy jest mucha.
    Właśnie siateczkę na nią gotuje,
    bo też się zachciało mu gruchać.

    Miłego popołudnia i wieczoru...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś, piewco kwiatów, pajączków, gołębi i... gruchania:)
      Tak a'propos muchy, na którą pajączek siatkę zastawia...

      Taka mucha jest natrętna,
      jak pogonisz, znowu przyjdzie,
      nabzydoczona jest i wstrętna,
      nic z bzykania jej nie wyjdzie...:)

      Zagrać chce za wszelką cenę,
      w rytmie złości - to jej nuta,
      pierwsza pragnie być na scenie,
      tak jej podpowiada buta.

      A do tego, jakby mało
      że niewdzięczną ma posturę
      i rozumu pozostałość,
      siada wciąż na klawiaturę:)

      Dwa gołąbki po g-ruchaniu,
      mają główki całe w chmurach,
      ach, chciałabym o świtaniu
      dać bez majtek w wodę nura.:)

      Lecz ja nigdzie nie wyjeżdżam
      i nie dla mnie eldorado,
      papierzyska wciąż ujeżdżam.
      Muchy nie ma. Co za radość:))

      Serdeczności wieczorne:)

      Usuń
  20. Danyel Gérard - * Butterfly *

    http://www.youtube.com/watch?v=y_PXgN-HB_w&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. IRENA JAROCKA ~ MOTYLEM JESTEM ~

    http://www.youtube.com/watch?v=o_E5WPB6lRY

    OdpowiedzUsuń
  22. Pectus - * Motyle * (Song Polish 2010)

    http://www.youtube.com/watch?v=7oZhFRikTRM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  23. Pectus - * To, co chciałbym Ci dać *

    http://www.youtube.com/watch?v=_yEUVNcpWZ4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  24. Pectus - * Jeden moment *

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=L22BFmCCX5Y&NR=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,Andrzejku za popołudniowy koncert z motylami. Ach,te "motylki":-)Ta pierwsza brzmi przecudnie,więc ściskam w popołudnie:-)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za granie, Andrzejku.:)
      W podzięce dla Ciebie coś jeszcze z repertuaru Pectus.

      PECTUS - Miłość to film

      http://www.youtube.com/watch?v=xvdJIuSU088&feature=related

      :)

      Usuń
  25. Witajcie, Ogrodnicy. ŻYCZĘ MIŁEGO POPOŁUDNIA:-)POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=hURZVoRCWk4&feature=related
    ads not by this site
    Henry Arland // Bergfrieden

    OdpowiedzUsuń
  26. http://www.youtube.com/watch?v=lrgX61tbkIA&feature=related

    Eleni - Francis Goya & Richard Clyderman

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.youtube.com/watch?v=5dPh5X9uw6c&feature=related

    Demis Roussos - Eleni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpozdrawiam Dano równie serdecznie:)
      I może zamiast piosenek, zechcesz przeczytać piekny wiersz Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej z cyklu "Akwatyki".

      Akwatyki VI

      * * *
      Jezioro: szyba w iskier tysiące rozbita,
      Pąk nenufaru: gładko sczesana najada,
      I wysoko nad wodą krążąca rybitwa,
      Która nagle, lup wziąwszy na cel -
      Z najsrebrzystszym patosem samą siebie łamie,
      Przeistacza się w szmatę a następnie w kamień
      I pionem spada.

      Potem zmaga się z rybą i z siłą wypływa,
      A czując, że się to wszystko światu podobało,
      Zaczyna od początku: srebrna i ruchliwa
      Przybiera nagle żądzy omdlałość.
      ***

      Przy odrobinie wyobraźni wiersz zapewnia fantastyczne orzeźwienie po upalnym dniu, a jego czytanie to przecudowny relaks.:)
      Przyjemnego wieczoru:)

      Usuń
  28. *** (Człowiek, któremu szumi wiatr we wnętrzu ducha)
    Tetmajer Przerwa Kazimierz ;)


    Człowiek, któremu szumi wiatr we wnętrzu ducha,
    wyszedł na pole rano, gdy świeciło słońce,

    i rozpuścił dokoła swe oczy widzące,
    i otwarł w krąg słyszącą konchę swego ucha.

    Szeleściła jesienna górska trawa sucha
    i z pustek górskich chmury biegły śpiewające;

    szedł wiatr, który się włóczy jak serce marzące,
    melancholijne serce, które wiatru słucha.

    I myślał człowiek: jest tu jakaś forma krucha,
    w którą się wkłada życie smutne i tęskniące,
    aby kwitło jak kwiaty, co więdną na łące,

    i błyszczało jak mlecze, które wiatr rozdmuchał
    forma, z której nic nigdy na dziw nie wybucha,

    melancholijne, wielkie jezioro stojące,
    w którym się topi życie, na pustkach błądzące,

    ludzi, dla których wiatru szum jest rdzeniem ducha.
    Pozdrawiam i trochę chłodu ;) przesyłam - w ten upalny wieczór, który nadchodzi ;)

    Anna Maria Jopek - Upojenie
    http://www.youtube.com/watch?v=XLAFTTKVMsE&feature=player_detailpage

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Czuję się orzeźwiona, ale z chęcią pociągnę wątek wiatru.:)

      Leopold Staff

      Wiatr zaniesie ci...

      Wiatr zaniesie ci moje westchnienie,
      Żal mój smutny zaniesie ci fala,
      Woń róży — moją tęsknię miłosną.

      Wiatr poruszy twych włosów pierścienie,
      Fala stopę opryśnie ci z dala,
      Róże wonią upoją cię rośną.

      Lecz wiatr tylko zrozumie me drżenie,
      Tylko fala łzę, co się użala,
      Tylko róże mą miłość bezgłośną.

      ***

      ... a dzisiejszego wieczoru nie ma ani jednego podmuchu wiatru.
      Lekko, z uśmiechem...:)

      Usuń
  29. Piękne zdjęcia, a motyle rewelacyjne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zielona Milo za miły komentarz; bardzo się cieszę się, że moje fotki przypadły Ci do gustu. Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Dobry wieczór :)*

    Przypomnę Państwu starą, przedwojenną z 1934r. wersję "Upić się warto" wykonywaną przez Chór Juranda. Jest chyba
    bogatsza w słowa od współczesnej. :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=8OfagR1wBiA

    Taka ciekawostka, - nie wszyscy chyba ją słyszeliśmy w tym
    wtkonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A że noce dalej są upalne...

      Hanka Ordonówna - "W tę noc upalną"

      http://www.youtube.com/watch?v=uolun3KA4hI&feature=results_video&playnext=1&list=PL4E985C819C11F259

      :)))*

      Usuń
    2. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Miło mi Cię widzieć przed dobranocką, Pracusiu... :)
      Rewelacyjne, nigdy nie słyszałam tej piosenki w wykonaniu Chóru Juranda; a jakie czyste nagranie...:)
      A na takie nastroje "do upicia", mam dla Ciebie klimat upalnej nocy w równie starej piosence Hanki Ordonówny.

      Stare polskie tango: "W tę noc upalną"

      http://www.youtube.com/watch?v=uolun3KA4hI&feature=related

      W tej chwili ją znalazłam i też nigdy nie była grana w ogrodzie :)
      Mimo upału, też bym się chętnie upiła...
      Pozdrawiam wieczornie :)*

      Usuń
    3. ... no widzisz, jak to się nam zbiegły piosenki...:)))* Telepatia jakowaś, cycuś...
      Zanim zobaczyłam Twoją Hankę, wpisywałam już "moją".

      Usuń
    4. ... ale w zamian mam jeszcze coś w związku z upalną nocą...

      Aleksander Żabczyński - Nie kochać w taką noc to grzech

      http://www.youtube.com/watch?v=5NqqfkA8lIw&feature=related

      :)))*

      Usuń
    5. Teraz już powiem Szampaństwu dobranoc, bo czeka mnie
      jeszcze fura roboty... Dziś będzie to ( Pieśń nad
      pieśniami ) - "Nie płoszcie miłości" w wykonaniu
      Mieczysława Szcześniaka i Kajah

      http://www.youtube.com/watch?v=dETTdh_nEgM

      *** Nie płoszcie miłości ***


      nie płoszcie jej,nie rozbudzajcie tej miłości
      póki nie zechce sama
      nie płoszcie jej nie rozbudzajcie tej miłości
      póki nie zechce

      o, jakże piękna jesteś ukochana moja
      o, jakże piękna
      oczy twoje jak gołębice za twoją zasłoną
      o, jakże piękna jesteś ukochana moja
      o, jakże piękna
      usta twoje – miodu pełne lilie
      a skóra twa wonna…

      jak woń jaśminu
      jak cynamonu woń
      jak mandragory woń
      twoja miłość

      nie płoszcie jej, nie rozbudzajcie tej miłości
      póki nie zechce sama
      nie płoszcie jej nie rozbudzajcie tej miłości
      póki nie zechce

      o, jakże piękna jesteś ukochana moja
      i nie ma w tobie skazy
      z Libanu przyjdź Oblubienico
      ze szczytu Hermonu i Seniru
      o, jakże piękna jest, wierna i niezmienna
      i nic nie ugasi jej ognia
      jak śmierć mocna jest miłość twoja

      jak woń jaśminu...

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)***...
      jak woń jaśminu...:)***

      Usuń
    6. ... jakie to piękne... nigdy nie słyszałam "Pieśni nad pieśniami" w tej wersji i w tym wykonaniu. Cudnie współbrzmią głosy Szcześniaka i Kajah...
      Dzięki za prześliczny, dobranockowy wybór, Jasieńku:)*
      Teraz moja kolej na zakończenie pracowitego wtorku. Na dobranoc niech więc raz jeszcze zaśpiewa Mietek Szcześniak do tekstu swojego wiersza, z własną kompozycją muzyczną.

      Mietek Szcześniak-Miłość nie ustaje

      http://www.youtube.com/watch?v=N86UD_6nA4Q&feature=related

      *** Miłość nie ustaje***

      Z kim, jeśli z tobą nie
      odkryję, że życie ma smak we dwoje
      jak pachnący chleb, jak siedem nieb-znowu we dwoje.

      Tyle mądrych dni ,tyle pięknych nocy
      niebo i ziemia ku pomocy
      musiał minąć czas, byśmy byli
      jak zwoje – we dwoje

      Refren:
      Tak… (za siódme niebo-niebem)
      Miłość ta… (jak siódme niebo-niebem)
      Przetrzymała czas… (na siódme niebo-niebem)
      I nie ustała … (to siódme niebo)
      Tak… (za siódme niebo-niebem)
      Miłość ta… (jak siódme niebo-niebem)
      Przetrzymała czas… (na siódme niebo-niebem)
      I nie ustała … (to siódme niebo)
      Miłość.

      Z kim, jeśli z tobą nie
      podzielę się wszystkim co mam, co czuję i wiem
      z kim zadumam się, obśmieję cię-jeśli nie z tobą…?

      Tyle mądrych dni ,tyle pięknych nocy
      niebo i ziemia ku pomocy
      musiał minąć czas, byśmy byli
      jak zwoje – we dwoje.

      Refren:
      Tak, tak… (za siódme niebo-niebem)
      Miłość ta… (jak siódme niebo-niebem)
      Przetrzymała czas… (na siódme niebo-niebem)
      I nie ustała … (to siódme niebo)
      mmm tak , dzięki

      (za siódme niebo-niebem) – miłość ta
      (jak siódme niebo-niebem) – przetrzymała czas
      (na siódme niebo-niebem) – nie ustała
      (to siódme niebo)- miłość
      Miłość nie ustaje…

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)***... z kim, jeśli z Tobą nie... :)***

      Usuń
  31. I jeszcze jedna pieśń -

    Jacek Kowalski - Pieśń nad Pieśniami

    http://www.youtube.com/watch?v=F_DycgPdJrU

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tekst pieśni Jacka Kowalskiego -

      Jacek Kowalski

      *** Pieśń nad pieśniami ***

      Gdzie się skryłaś, przyjaciółko moja -
      Twarz ukryłaś, młodą a promienną;
      Kto mi teraz, przyjaciółko moja
      Kielich poda i zatańczy ze mną -

      Wieniec z Twej głowy pachnący mi daj,
      Rozmarynowy, i tańcz mi i graj -

      Lilie polne, przyjaciółko moja,
      Nieprzytomne przy Tobie i więdną -
      Czemu, wonna przyjaciółko moja,
      Nie chcesz tańczyć i ucztować ze mną -

      Wieniec z Twej głowy pachnący mi rzuć
      Rozmarynowy i tańcz mi i nuć.

      Moja wina, przyjacielu mój,
      Że zasnęłam, czekając na Ciebie;
      Ale miejsce i kielich jest Twój,
      Ty mnie kochasz, a ja czekam Ciebie;

      Tańcz ze mną, tańcz ze mną, wybacz milczenie;
      Podam Ci wino i podam Ci wieniec -

      Czemu zwlekasz, przyjacielu mój?
      Ciebie czekam w nocy migotliwej;
      Lampa zgasła, przyjacielu mój -
      Przyjdź i dolej do ognia oliwy -

      Tańcz ze mną, tańcz ze mną, wybacz milczenie;
      Podam Ci wino i podam Ci wieniec -

      - Teraz witaj, przyjaciółko moja!
      - Teraz witaj, przyjacielu mój!
      - Góry tańczą, weselą się pola,
      Więc zatańczmy na polach śród gór -

      Tańczmy, ach tańczmy, śpiewajmy z radością -
      Przed nami wieki zdumione miłością -
      Tańczmy, ach tańczmy, śpiewajmy z radością -
      Przed nami wieki zdumione miłością.

      - Dobrej nocki :)***

      Usuń
    2. ... jeszcze inna wersja, chyba nie ma piękniejszego tekstu o miłości, niż pieśń Salomona...:)))*

      To jeszcze wersja Ewy Demarczyk.

      Pieśń nad pieśniami

      Połóż mnie jak pieczęć na swoim sercu
      jak pieczęć na swoim ramieniu
      bo jak śmierć potężna jest miłość
      a zazdrość jej mocna jak otchłań.

      Kim jest ta, co się wyłania z pustyni,
      wśród słupów dymu.
      Owiana wonią mirry i kadzidła,
      i wszelkich wonności.

      Zaklinam was, córki Jerozolimskie,
      na gazele i na łanie pól;
      nie budźcie ze snu ukochanej,
      dopóki nie zechce sama.

      Jak piękna jest miłość Twoja
      siostro ma, oblubienico,
      miłość twoja słodsza od wina
      a woń olejków nad wszystkie balsamy.

      Ref.:
      Bo jak śmierć
      potężna jest miłość
      a zazdrość jej
      nieprzejednana jak szeol.
      Żar jej to żar ognia,
      Płomień Pański.
      Wody wielkie nie zdołają ugasić miłości,
      nie zatopią,
      nie zatopią jej rzeki.

      Niestety, nie ma jej teledysku. Ale ciekawie brzmi w wykonaniu Lubelskiej Federacji Bardów; warto posłuchać...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=U8OxSPEaOFg&feature=related

      :)))*

      Usuń
    3. ... i słowa w przekładzie Bardów:

      Mijaja pory roku
      a tyś jest wiosenne kwiecię
      przy tobie nie ma mroku
      oto niosę wieść po świecie

      wstan przyjaciolko moja piekna moja a przyjdz

      a tyś zamorska jabłoń
      bede sławił twe owoce
      nie pragnę nic ponad to
      jak zawłaszczyć twoje wodze

      wstań przyjaciółko moja piękna moja a przyjdz

      gdyś ty poniebna skała
      rośnie moje uniesienie
      gdyś górską Ty kaskadą
      co raz większe me pragnienie
      ***
      ...pa, miłych snów...:)***

      Usuń
  32. Ja też już powiem dobranoc...:)

    Secret Garden - Greenwaves

    http://www.youtube.com/watch?v=m7bCouYP5dw&feature=player_embedded#!

    Snów tak pięknych jak ten klip Kochani...Pa, do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)
      Sleep, sleep... już Morfeusz po mnie idzie...
      Dobranoc, Izabelko:)*

      Sleepsong - Secret Garden

      http://www.youtube.com/watch?v=4J2lVnT65pw&feature=related

      Usuń