Powered By Blogger

sobota, 17 grudnia 2011

Zapach zimy

A tak było w zeszłym roku o tej porze...

Nad rzeką Czechówką.


Ulica Grodzka na Starym Mieście w Lublinie.

Zapach zimy

Wiatr tęsknie zawodzi w zaułkach poranka,
przewraca po niebie ołowiane chmury,
pomarszczył kałuże, na gałęziach załkał,
resztki snu wymiata znad zaspanych ulic.

Zapach zimy przywiał w powietrznym krysztale,
szadź ją zapowiada w drobniutkich iskierkach,
chłodem dzień powitał. I choć wieje dalej,
nie wychłodzi uczuć z gorącego serca.

75 komentarzy:

  1. Dobry Dzionek...:)

    Choć straaasznie ponury;

    Ciemno wszędzie,
    głucho wszędzie,
    czy tak zawsze
    k..a, będzie?:)

    Przyzwyczajony byłem do dobranockowych życzeń ok. 22:00, a tu patrzę, że dziś w nocy - zmiana trzecia, nocna...:)
    Spać nie możecie, czycóś???
    Upiorną noc miałem. Wiatr tak zawodził, że zasnąć nie mogłem.Śniegu ani widu ani słychu... Nastrój też - jak pogoda. Delikatnie mówiąc - minorowy:)
    Pozdrawiam serdecznie Ewo, Szanowne Panie Ogrodniczki i NIEZBĘDNYCH Ogrodników
    Miłego dnia
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Staszku:)
    Bez pytania przeniosłam Twój komentarz pod sobotni post...:)
    U mnie też była potworna dujawica... upiorna noc, za oknem wszystko jęczał, brzęczało i wyło...
    Przy takiej pogodzie zazwyczaj mam bezsenność i upiorny ból głowy. Widać nie tylko ja i stąd nocne granie w Ogródku...:))
    Dzisiaj wieje dalej, za oknem +4 st.
    Bardzo Ci dziękuję za wczorajszą dedykację muzyczną, piękna, klasyczna i wcale nie zapomniana piosenka...

    Może pobudzi Cię troszkę gitarowy man:

    Elvis Presley - Guitar Man

    http://www.youtube.com/watch?v=G3gkBMuyq8U&feature=related

    Serdecznie pozdrawiam, mimo wszystko miłej soboty, Staszku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Ewo, jeszcze raz:)

    Przenoś i " sie nie pytowuj" - chciałem powiedzieć/napisać, ale nie zdążyłem, bo już to uczyniłaś:)
    Faktycznie... pogoda nie nastraja świątecznie. Troszkę Twoje zeszłoroczne wspomnienie zimy - nastój ten przywróciło:) Pogoda jak: STADO KACZEK. Oczywiście nie chodzi mi o te piękne, urocze ptaki:) Lecz: o te nasze: ohydne, zabzdyczone, polityczne " nieloty" !
    Sobotnio pozdrawiam. Potem się odezwę:) Napewno!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Stasiu, bardzo liczę na Twoją wizytę dzisiaj...
    Cieszę się, że moje fotki choć trochę wirtualnie przywróciły nastrój zimy. A tamtymi kaczkami się nie przejmuj. Przeżyjemy ich "łabędzi" śpiew.
    Grunt, to nie tracić pogody ducha, bo to jest najważniejsze.
    Szczerze mówiąc, za śnieżycą i zaspami tak bardzo nie tęsknię...
    Do następnego, pozdrawiam ciepło...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie Kochani przy drugiej kawie:)
    Rozgrzewka dla Was:)*

    Баян Микс - Карнавал

    http://www.youtube.com/watch?v=xZXnL7OM2zQ&feature=player_embedded

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Izko:)
    Odpowiem Ci później, na razie muszę szybko pojechać do rodziców, bo dostałam telefon. Na razie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Bry syćkim :)*

    Mam pytanie do Adasia - Adam,- nie zapomniałeś
    czasem o impresjach?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry:)

    Ewuniu*, ul. Grodzka na Starym Mieście przypomniała mi wiersz Józefa Czechowicza Prowincja noc nie tylko o Lublinie. Może już kiedyś ten wiersz był posadzony w Ogródku, ale warto go przypomnieć.

    1
    na wieży furgotał blaszany kogucik
    na drugiej zegar nucił
    mur fal i chmur popękał
    w złote okienka
    gwiazdy lampy

    lublin nad łąką przysiadł
    sam był
    i cisza

    dokoła
    pagórów koła
    dymiąca czarnoziemu połać

    mgły nad sadami czarnemi
    znad łąki mgły
    zamknęły się oczy ziemi
    powiekami z mgły

    2

    noc to koło
    w ciszy niebieskiej wełnie
    wilno kościelne
    śpi białe jak gołąb

    nad zaułkiem arkada
    dom domowi dłoń tak uścisnął
    i zastygł z nagła

    jest i latarnia biała
    nad chodnikiem drewnianym nisko
    i ogród na wietrze zagrał
    wilia się łuszczy
    pluszcze o brzeg
    litwa ziemia puszczy
    jak dobrze

    3

    w ciemności przegonny powiew
    na dachach strzelistych jak pacierz
    noc czarną jamą
    niewidzialni trzepocą orłowie
    zamość zamość
    rynek to staw kamienny
    z ratusza przystanią
    kolumn kroki senne
    dalekie rano
    w ciemności ukosy kortyn
    blanki szkarpy
    bramy
    czarnym się tortem
    zamość w ziemię wszarpał
    amen

    Pozdrawiam Ogródek, za oknem dmie wietrzysko, nic tylko zwinąć się w kłębek jak kotek i spać.
    Do póżniej :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. wpadam na sekund kilka,rozgrzać Was:

    http://www.dailymotion.com/video/x5wva9_maryla-rodowicz-yatwopalni_music

    jestem Łatwopalny ...

    OdpowiedzUsuń
  10. :)
    Дуэт ''Баян Микс'' -Бах фантазия.

    http://www.youtube.com/watch?v=YMz3x99YUhA&feature=related

    To jest rozgrzewka:)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Witajcie, już drobna "awaria" zażegnana:)
    Izkę powitam wietrznym wierszem, bo wieje nadal, ale to przydaje mi energii do "boju":)))

    Antoni Leszczyc

    ***
    Dziś powiało z zachodu. A była w tym wietrze
    obietnica poranków przepitych powietrzem,
    mchu burzą spęczniałego, zajęcy na szybie
    i lasów rozłożystych nabrzmiałych igliwiem.
    I była w nim zapowiedź ciągle nowej drogi,
    półsnów, co krzepnąć będą na powiekach błogich,
    i tych warg, co niesyte pić będą na przemian
    moje wargi, woń lasu i poblask strumienia.

    To wszystko było w wietrze, który mnie oplatał
    i niósł z krawędzi zimy, aż na sam skraj lata.
    ***

    Prawda, że piękny? Ocknijcie się z marazmu, pozdrawiam z wiatrem, cieplutko:)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewuniu,cudny:)
    Dla Ciebie Krawczyk:)

    Kochaj mnie w niepogodę...

    http://www.youtube.com/watch?v=VtRKxmevO5k&feature=related

    Ogrzej mnie w niepogodę
    osłoń przed świata chłodem
    podaj dłoń gdy zagubię Twój świat

    Bądz jak sen, który koi
    Bólem, co juz nie boli
    Drogą, po której chcę życie wieść

    Ref:
    Kochaj mnie, tak niewiele, a tak dużo chcę
    Swoim ciepłem ogrzej mnie
    Daj zapomnieć to co złe

    Kochaj mnie, w Twym uśmiechu znów zobaczyć chcę
    Jak się budzi nowy dzień
    Tylko o to proszę Cię

    Zawsze Ty, tak przyjazna
    Przy mnie bądz, wciąż realna
    Pomóż gdy, nie rozumie mnie nikt
    Spokój daj w niepokoju
    Ochroń przed, złem co boli
    Jesteś Ty, tylko to liczy się

    Ref:
    Kochaj mnie, tak niewiele, a tak dużo chcę
    Swoim ciepłem ogrzej mnie
    Daj zapomnieć to co złe

    Kochaj mnie, w Twym uśmiechu znów zobaczyć chcę
    Jak się budzi nowy dzień
    Tylko o to proszę Cię

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami czuję podobnie,gdy wieje silny,silny wiatr...kierunek nie ma znaczenia bo to siły natury rządzą naszym kompasem:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Bry, Jasienku:)*
    Oprócz zapytania do Adasia, poniekąd bardzo zasadnego, zostawisz nam dzisiaj coś jeszcze w Ogródku? :)
    A ja mam dla Ciebie ładny wiersz Adama Zagajewskiego, coś a'propos nocnego wiatru

    Adam Zagajewski

    Wiatr w nocy

    W nocy zerwał się wiatr,
    gniewny, młody wiatr,
    musujące wino, wschodni książę.
    Przemawiał niewyraźnie głoskami
    żywych i martwych języków.
    Płynęły w nim przekleństwa Babilonu,
    biły dzwony Bizancjum.
    Pod jego władczymi uderzeniami drzewa
    uginały się posłusznie,
    drżały okiennice naszego kruchego domu.
    Nieuważnie słuchaliśmy tych głosów,
    mało rozumiejąc.
    Wróciliśmy do snu, do miłości.
    ***
    ... a niektórzy nawet grali do drugiej w nocy mimo wiatru. Pozdrówka dla Ciebie:)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Zuziu:)
    Ten cudny wiersz Czechowicza z blaszanym kogucikiem ma tytuł "Lublin z dala" i jest tylko o Lubinie. Zamieściłam go 13 grudnia w Ogródku, wtedy, kiedy o niego pytałaś, gdy na fotce była Brama Trynitarska o zachodzie słońca. Pewnie o ten sam Ci chodziło?
    A ja mam dziś dla Ciebie pejzaż przedmieścia lubelskiego, zwanego Wieniawą, uwieczniony również w wierszu Józefa Czechowicza. Dzisiaj, to już nowa dzielnica Lublina.

    Józef Czechowicz
    Wieniawa

    Ciemniej
    Pagóry, zagaje, podłęża
    nie sypią się wiankami na oczy.
    Ciemniej
    Z nieb czeluści otwartej na ścieżaj
    bieg na ciche niedźwiedzie nocy.

    Nad ulicami, rzędem,
    czarne, kosmate,
    będą się tarzać po domach do chwili,
    gdy księżyc wybuchnie zza chmur, jak krater,
    świat ku światłu przechyli.

    Blachy dachów dudnią bębnom.
    W dół, w górę, nierówno się kładzie
    perłowy lampas:
    w prostopadłej gromadzie
    przedmieścia lampy.

    Przeciw niedźwiedziom to mało!
    Gną się, kucają domki, zajazdy, bóżnice
    pod mroku cichego łapą.
    Ach, trzasnęłyby niskie pułapy -
    ale już zajaśniało.

    Pejzaż. Wieniawa z księżycem.

    Miłej soboty, może do Ciebie zawierucha nie dotrze:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ... nawklejało mi się dwa razy przez ten wiatr. Ale już po odświeżeniu powinno być dobrze, sorry...:)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry Adaśku:)
    Chyba pójdę do komina zapisać Twoją wizytę w Ogródku...:)))
    Dzięki za łatwopalnych, a co powiesz Krysię Jandę?

    "Ogrzej mnie ..." wyk. Krystyna Janda

    http://www.youtube.com/watch?v=f-lYwGzMphg

    ... wprawdzie to też śpiewa imć Pan Michał (Bajor), ale tej interpretacji jeszcze nie było w Ogródku:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ... Adaśku, a pamiętasz "Tajfuny"?

    Tajfuny Zachodni wiatr

    http://www.youtube.com/watch?v=x1p6yEz3Q-M

    ... piszesz, że kierunek Ci obojętny, więc ten z zachodu powinien być cieplejszy. U mnie już jakby troszkę ustawał...:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaśku........:)
    Skądeś wiedział...?:)))
    Wpadłem na cztery dni dodomu ale nie moglem się oprzeć by nie napisać:)
    Nos Twój niczym u tygrysa lub wilka:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pani Janda budzi we mię bardzo mięszne uczucia bo nigdy nie wiem na ile jest aktorką a na ile kobietą w kontaktach na co dzień ...(jadłem z Nią onegdaj kolację biznesową).Piosenka aktorska kwitnie we Wrocku od lat ale ,niestety,tu daję prym mężczyznom:

    http://www.youtube.com/watch?v=JazWewSM8XE

    min.Konrad Imiela:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Adaś, my Cię tu wszyscy wyglądamy co dnia i ciutkę się martwimy, czy u Ciebie wszystko ok.? Nawet sobie o tym pogadujemy w Ogródku, że łazisz gdziesik swoimi Kocimi ścieżkami, a do na nie zajrzysz:)

    OdpowiedzUsuń
  22. To chyba Cię i Staszek zwabił, bo z rana, pod wczorajszym postem napisał, że oczekuje dzisiaj NIEZBĘDNYCH Ogrodników; taż to rodzaj męski, nieprawdaż? ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewuś...
    Zdecydowanie.Kierunek chiński jest mi bliższy ale żeby to wytłumaczyć trzeba by odkryć mocno meandry serca mego...bo...:

    http://www.youtube.com/watch?v=-tSQJDTiBsI

    OdpowiedzUsuń
  24. http://www.youtube.com/watch?v=OC9q5fplAUI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  25. Stachu jest mi ,biskim po mieczu' wg,światopoglądu ...tak mniemam..ostrożnie:))
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak, tak... ja wiem, Tygrysy żyją zazwyczaj w Azji, a lasach Chin, Korei Północnej...
    A ja bardzo lubię Krystynę Jandę, cenię jej aktorstwo i interpretację piosenek poetyckich, w tym Agnieszki Osieckiej.

    Więc uraczę Cię jeszcze jedną, tym razem polską wersją znanej piosenki Salvatore Adamo " Tombe la neige" w tłumaczeniu J. Przybory:

    " Jak ten śnieg pada " wyk. Krystyna Janda.

    http://www.youtube.com/watch?v=HdPOKW98Rm8&feature=related

    ... moim zdaniem przekład jest świetny, interpretacja też. Chociaż wolę głos Adamo, co oczywiste...:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kochani,praca a poprzez nią, nowe kontakty,niekoniecznie takie miłe jak z Wami:),zajmują mi ostatnio dużo czasu.Nie znaczy to,że nie umilam sobie codziennego dnia typowo po polsku:):

    http://www.youtube.com/watch?v=Zdo8y9dp4hA


    http://www.youtube.com/watch?v=ctI_7_tHLNY


    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.Będę dopiero po Nowym Roku ale Wy wiecie...................nie zapominam i nie zapomnę o Was.

    http://www.youtube.com/watch?v=nYhTye_A9H0&feature=related

    ***:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Adaśku, jakże mi przykro... ale cóż, wiem coś na temat zaganiania aż za bardzo... działam na kilka frontów jednocześnie i to cud, że jeszcze się nie rozdwoiłam, albo i roztroiłam...
    Myślę o Tobie zawsze, i zawsze ciepło... w Wigilijny wieczór przy opłatku pomyślę też.

    Zaraz odsłucham Twoje prezenty... pa Kocie, do następnego, myślę, że zdążymy sobie złożyć świateczne życzenia. Postaraj się zajrzeć w miarę możliwości...
    Serdeczności dla Ciebie:)*

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewuś...jestem naprawdę wzruszony...To jest piosenka,która była jedną z melodii wiodących w mojej wczesnej:) młodości..:)Mam cudne wspomnienia dziękuję:)

    http://www.youtube.com/watch?v=73TyTLm33_g

    Ewuś,nie ma takiego filmu fabularnego:) ale wiem,że dobrze zrozumiesz o co mi chodzi ...:)czyli o niesamowitą melodię do ,, tańca księcia i księżniczki'':)))

    A tak po prawdzie to dzięki mojej bratanicy najszły mię te piękne (ukochane) dźwięki:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Izko:)
    Dla Ciebie zaległa piosenka - za tę cudną Krawczyka, nie miej cudna i do tego z wiatrem:

    Czesław Niemen - Sprzedaj mnie wiatrowi

    http://www.youtube.com/watch?v=h-8wU420W_0&feature=related
    :)*

    ... "a ja filozofię wiatru znam"... :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ... ach, Adaś, i jeszcze dla pokrzepienia Twego serduszka, wiem, że bardzo lubisz:

    Taniec Trzcinowych Flecików (Dziadek do Orzechów)

    http://www.youtube.com/watch?v=ya0z2vEmjuc

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Dla wszystkich gości i bywalców Ogródka:

    http://www.youtube.com/watch?v=h7xF51AFkys

    Dla Ciebie Ewuś,jak zwykle ,moje ulubione:

    http://www.youtube.com/watch?v=zpB6_VncifY&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&index=118&feature=plpp_video

    ...i nasze UKOCHANE:

    http://www.youtube.com/watch?v=8XDxhDbtDak

    ***

    OdpowiedzUsuń
  33. Ewuś,ten króciuteńki utworek jest wielki wielkością na pograniczu geniuszu i kosmicznej nieskończoności:)))dla mnie:)))
    Uwielbiam go.
    Pięknie dziękuję...*

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo, bardzo dziękuję Adaś, przecudna muzyka, a szczególnie za to nasze ukochane It's Amazing... ona mnie zawsze stawia na nogi... :)
    Wzruszyłeś mnie, Tygrysku...***

    OdpowiedzUsuń
  35. I jeszcze uwaga, uwaga - poczta, poczta, Świąteczna, dla Wszystkich! :)
    A szczególnie dla Adasia...

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Trabki swiatecznej poczty


    Już dzisiaj który to raz
    pędzi poczta przez las!
    Cóż, nie dziwota, przed każda Gwiazdka
    pękają banie z manią pisarską:
    Jacek, co pióra nie bierze w ręce,
    nagle napisał listów dziewięćset.
    Pisze Alojzy, Funia i Mania.
    Rośnie gwiazdkowa życzeniomania.
    Wczoraj w Krakowie na placu Kingi
    listy wypchnęły denko od skrzynki,
    bo tyle listów, któż by to zniósł --
    O! znów pocztowy wóz:
    jeszcze ten mostek, jeszcze ta rzeczka
    i wjedzie poczta w mury miasteczka,
    śnieg przed pocztą biegnie jak zając,
    trąbki pocztowe gromko grają:
    Listy, paczki, stamtąd i stąd!
    Wszystkim Wesołych Świąt!

    A tu w urzędzie cztery okienka,
    w każdym okienku piękna panienka.
    Ja, proszę pani, chciałbym do żony
    wysłać ekspresem list polecony:
    ("...również, Marysiu, w pobieżnym skrócie
    donoszę, ze nam kanarek uciekł,
    a złote rybki zdechły w ogóle,
    zamęt szalony. Całuję czule...")
    A tu telegram do pana Anzelma,
    żeby pieniądze wysupłał, szelma,
    a tu paczuszka, w niej korniszony,
    dziadziuś na pewno będzie wzruszony,
    bo, proszę pani, dobrze, gdy w święta
    wnuczuś o dziadku swoim pamięta,
    chyba korniszon mu nie zaszkodzi,
    telegram -- Szczecin, paczka do Lodzi,
    pani wygląda jak anioł blond,
    DO WIDZENIA! WESOŁYCH ŚWIĄT!

    W nocy, w południe, w wieczór i z rana
    poczta haruje niezmordowana,
    praca dzienna i warta nocna,
    poczta panowie! poczta! poczta!
    Słupy przy szosie, druty przy świerkach,
    jedzie samochód, pędzi telegram,
    na bok, zające! z drogi, wrony!
    Feluś, gazu! List polecony!
    I dla cywilów, i dla armii,
    i do Wrocławia, i do Warmii,
    do Szczebrzeszyna, do Szczecina
    leci i świeci dobra nowina;
    pobłyskują jak kwiaty z łąki
    z czapek pocztowców złote trąbki.
    Poczta! Poczta! Morze i ląd!
    WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT!

    Tymczasem w jednych domach stroją pianina,
    w innych ciotki placki stawiają równym szeregiem,
    a na dworze hu! hu! diabelska mieszanina,
    24 miliardy płatków śniegowych
    (słownie: wiatr zmieszany ze śniegiem).
    Przez wiatr i snieg listonosz brnie,
    z listem, z depeszą, z inwalidzką rentą.
    I tak całe życie. Przez całe dnie.
    Jak wiewiórka. Z piętra na piętro.
    Właściwie tylko zmienia się tło:
    po wsiach koguty, w miastach neony.
    I znowu paczka, dopłata: sto --
    i znowu ekspres polecony.
    Bo pocztą możesz wysłać co chcesz:
    Serce, buty i wiersz:

    Już kocham cię tyle lat
    na przemian w smutku i w śpiewie.
    Może to już jest osiem lat,
    a może dziewięć, nie wiem.
    Splątało się. Zmierzchło. Gdzie ty, a gdzie ja,
    już nie wiem i myślę wpół drogi,
    że tyś jest ten upór i walka co dnia,
    a ja -- to twe rzęsy i loki.

    Gdy mi kiedyś serduszko pęknie,
    wspomnijcie mnie czasem pięknie,
    że był taki facet księżycowy.

    MOJE PIÓRO WRZUCĆIE DO WISŁY,
    MOJE CIAŁO NA CZTERY WIATRY,
    A MOJE SERCE DO SKRZYNKI POCZTOWEJ.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  36. From

    http://www.youtube.com/watch?v=5NZqA1LDw8g

    forum for woman:

    http://www.youtube.com/watch?v=JBLDxgrDVO4

    OdpowiedzUsuń
  37. ,,...
    Już kocham cię tyle lat
    na przemian w smutku i w śpiewie.
    Może to już jest osiem lat,
    a może dziewięć, nie wiem.
    Splątało się. Zmierzchło. Gdzie ty, a gdzie ja,
    już nie wiem i myślę wpół drogi,
    że tyś jest ten upór i walka co dnia,
    a ja -- to twe rzęsy i loki.

    Gdy mi kiedyś serduszko pęknie,
    wspomnijcie mnie czasem pięknie,
    że był taki facet księżycowy..."

    ***

    OdpowiedzUsuń
  38. :)
    Dzięki Kocie...

    Paul McCartney & Wings - Silly Love Songs

    http://www.youtube.com/watch?v=dQgUPxgqnfA

    ... udało się, Adaśku:)

    OdpowiedzUsuń
  39. ... i masz gołąbka pocztowego...:))

    OdpowiedzUsuń
  40. miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Eremi:)
    U mnie zimy też nie ma, plucha na całego - deszcz, mżawka, tylko trochę mniejszy wiatr...
    Mam nadzieję, że moje fotki i strofki troszeczkę ociepliły Twój nastrój?
    Serdecznie pozdrawiam:)
    Nie tęsknię za zimą, w mieście nie jest ona zbyt czarująca, a na urlop w zimie nie mam co liczyć.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Staszku, Tobie też życzę miłego wieczoru:)

    Może jutro będzie słońce, jak w piosence Bruce Springsteen - Waitin' On A Sunny Day

    http://www.youtube.com/watch?v=TiCxqhu9cio&feature=related

    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zajrzałam w wolnej chwilce na portale, a tu smutna wiadomość... Cesaria Evora nie żyje...

    http://www.tvn24.pl/0,1728373,0,1,cesaria-evora-nie-zyje,wiadomosc.html

    Dobrze, że został nam Jej głos... wspomnijmy:

    Cesaria Evora Besame Mucho

    http://www.youtube.com/watch?v=Esdl_3kKSBk

    i:

    Cesaria Evora - Dor di Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=vFqe9oifc-8&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  44. Smutno kiedy odchodzi Ktoś, kogo podziwiamy.

    - Kiedy umrę, zobaczę podszewkę świata.
    Drugą stroną, za ptakiem, górą i zachodem słońca.
    Wzywające odczytania prawdziwe znaczenie.
    Co nie zgadzało się, będzie się zgadzało.
    Co było niepojęte, będzie pojęte.

    - A jeżeli nie ma podszewki świata?
    Jeżeli drozd na gałęzi nie jest wcale znakiem
    Tylko drozdem na gałęzi, jeżeli dzień i noc
    Następują po sobie nie dbając o sens
    I nie ma nic na ziemi, prócz tej ziemi?

    Gdyby tak było, to jednak zostanie
    Słowo raz obudzone przez nietrwałe usta,
    Które biegnie i biegnie, poseł niestrudzony,
    Na międzygwiezdne pola, w kołowrót galaktyk
    I protestuje, woła, krzyczy.

    Czesław Miłosz Sens.

    OdpowiedzUsuń
  45. Pozdrawiam wieczornie :)))
    Dzisiaj mój dzień bez komputera, ale sercem jestem z Najmilszymi w Ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  46. Dziękuję, Zuziu.
    Emily Dickinson (skądinąd moja ulubiona poetka anglojęzyczna), ujęła odchodzenie bardzo krótko, ale jakże wymownie:

    Dickinson Emily

    1523 (Odchodząc - nie wie się)


    Odchodząc - nie wie się, że się odchodzi -
    Nie na serio Drzwi za sobą przymykamy -
    Los - tymczasem - zatrzaskuje rygle -
    Bezpowrotnie - za naszymi plecami -

    ... nie znam autora przekładu. A Cesaria była w tym roku na jesieni na koncercie w Lublinie. Gdybym wiedziała... ale nie poszłam, niestety.
    Tacy ludzie nie odchodzą całkowicie, zostają na zawsze w swojej pięknej spuściźnie...:)

    OdpowiedzUsuń
  47. ... dla Ciebie też cieplutkie wieczorne pozdrówka; miłego wieczoru:)))

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzisiaj to ja się nie popisałam.Ale teraz to nadrobię:)

    Kruszewski Stanisław

    najpiękniejszy wiersz o jesieni

    ktoś mnie nauczył łapać rymy
    które jesienią w kształtach liści
    lub w srebrze bladej pajęczyny
    fruną do wiersza co się przyśni

    ktoś mi pozwolił chwytać słowa
    które jak jabłka się czerwienią
    i nawet nocą je rozpoznam
    sny najpiękniejsze są jesienią

    ktoś stworzył nuty do tej pieśni
    melodię wyjął wiatr z kieszeni
    więc nim zaśpiewasz niech się przyśni
    wiersz najpiękniejszy o jesieni


    "Дудук" - Баян Микс Шоу 2005

    http://www.youtube.com/watch?v=tZ7nUTztX4U&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  49. ... "więc śpieszmy się przeżyć czas" - wiersz o przemijaniu, autorstwa annyG:

    annaG

    zatrzymać chwilę

    czas płynie bezpowrotnie
    różnymi stylami
    choć wody ani śladu
    wiosłuje wskazówkami

    zegarek chodzi bez przystanku
    a nog przecież u niego brak
    dokąd tak biegniesz dziś poranku
    daj wyciągnąć stare kości i kark

    lecz on niesłucha nikogo z nas
    i z dumą pod nosem cyka
    więc śpieszmy się by przeżyć czas
    bo szybko kończy się muzyka...

    bo gdy kuranty grać nam przestaną
    za póżno będzie na zmianę stylu
    nowi rodzić się nie przestaną
    tylko nas odchodzi już tylu...

    OdpowiedzUsuń
  50. Izko, dzięki:)
    Tylko, że ta jesień piękna, złoto-purpurowa, fruwająca z liśćmi i czarująca rudą skórką kasztanów już odeszła... wczoraj pisałam tak:
    (...)
    Na pomoście między jesienią, a zimą,
    czas staną i nabrał nostalgii koloryt,(...)

    Właśnie. Jesteśmy na pomoście... bliżej nam chyba jednak do zimy...
    Schodzę na chwilę z tego pomostu w kierunku zimy:

    Anita Lipnicka - Winter Song

    http://www.youtube.com/watch?v=HX9gVBLNrMQ
    :)*
    ... i już wracam, bo wolę jesień...:))

    OdpowiedzUsuń
  51. ... szczególnie taką piękną, z wiersza Kruszewskiego:)*

    OdpowiedzUsuń
  52. Ewuniu,jak już piszesz o uciekają cym czasie to Ci przypomnę wiersz,który mnie dedykowałaś:)*

    Szydzik Zofia

    nie licz lat i dni

    nie licz lat i dni – dawna dziewczyno
    ich nurtu nie zatrzymasz
    niech płyną...
    bądź jak stare dobre wino
    zatrzymaj słodki jego bukiet
    i w zachwycie łap chwile
    jak piękne motyle
    nie pozwól im
    uciec

    bo w zachwycie ci do twarzy
    i w szalu nadziei na ciepłe dni i lata
    jeszcze wszystko może się zdarzyć
    niech unosi cię na fali - myśl skrzydlata !

    śpiewaj piękna dziewczyno - mimo deszczu
    i przetaczających się burz
    w duszy posiej kwiaty
    niech pokryją pamięci kurz
    i śpiewaj...
    a jutro - uśmiech przyjdzie w swaty
    jak kochanek
    z bukietem pąsowych
    róż

    bo z uśmiechem wyglądasz ładniej
    bo uśmiech - to ust twoich kwiat
    z uśmiechem wyglądasz powabniej
    taka właśnie - możesz zdobywać świat !

    tańcz dziewczyno - do póki dusza
    wiosnę pamięta...
    póki usta pamiętają pocałunków smak
    szal nadziei zarzuć na ramiona
    i tańcz harmonijnie – w takt
    niech zwiędłe spojrzenie
    w lustrze skona
    uwierz w jutro
    w wyznaczony sercem
    trakt

    bo z nadzieją ci bardziej do twarzy
    z nią możesz marzyć, śpiewać, żyć
    bez niej nie wiesz, co się wydarzy
    zgubisz drogę do szczęśliwych wysp !

    nie licz lat – dziewczyno !
    nie licz dni !...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  53. I jeszcze raz Zofia Szydzik:)*

    Coś o sobie z przymrużeniam oka ;)

    Zamysł był przedni, jak mówi Księga Rodzaju.
    Był Eden żyzny i tych dwoje – edeńska socjeta,
    i permanentny stan szczęścia w bajkowym raju.
    Nie wzięto jednak pod uwagę - jaką ma być meta,

    czyli starość. A wszystko miało być inaczej...
    Zegarmistrz świata przegapił w swym dziele,
    chociażby ciekawość kobiety, co wiodła ją raczej
    drogą do drzewa życia...gdzie było weselej?...

    Młodość wieczną – Ewa zjadła z jabłkiem.
    Skutkiem tego - starość, jak istnienia odprysk.
    W procesie stworzenia – stała się przypadkiem.
    Nie długo trzeba szukać, by w sobie ją odkryć.

    I nic nie poradzę, że mam coś z błędnego rycerza,
    natręctwo myśli, sarkazm i głuchotę wybiórczą,
    oko mętne, często pytam siebie – dokąd zmierzam?
    Nie wiem...pewnie tam, gdzie wszyscy
    ...by złożyć, cholera, reklamację u Stwórcy!

    Szkoda,że nie mamy karty gwarancyjnej:)))

    OdpowiedzUsuń
  54. ...to ja też trochę o tutejszych dzierlatkach...
    :)))*

    Zamachowski & Grupa MoCarta - Kobiety jak te kwiaty.

    http://www.youtube.com/watch?v=3rX_S9eoV7I&feature=related


    Sobota rano spać nie możesz
    Wstaniesz, kapcie włożysz
    Potem się golisz tylko dla niej
    I do łóżka śniadanie
    Przynosisz jej z porannym słonkiem
    Po to by małżonkę
    Namówić na co nieco małe
    "No chyba zwariowałeś!

    Kobiety jak te kwiaty, kto żonaty ten wie
    Powąchać tak, dotykać nie
    Minęła pora godowa,
    Teraz tylko boli głowa.

    Kobiety jak te kwiaty, nie podniecaj się
    Powąchać tak, dotykać nie
    Gdy przyjdzie wiosna
    Przyjmij ten cios na klatę.

    Ona ogląda się za tymi
    No wiesz, lepiej ubranymi
    Bo to prawdopodobnie geje
    Tak, taką masz nadzieję.
    Wydasz ostatnie zaskórniaki
    Bo chcesz nadrobić braki
    A ona wzrusza ramionami
    Więc przykro ci czasami.

    Kobiety jak te kwiaty, kto żonaty ten wie
    Powąchać tak, dotykać nie
    Minęła pora godowa,
    Teraz tylko boli głowa.

    Kobiety jak te kwiaty, nie podniecaj się
    Powąchać tak, dotykać nie
    Gdy przyjdzie wiosna
    Przyjmij ten cios na klatę,
    Jeszcze gorzej będzie latem.

    Syn przed maturą, kawał chłopa
    Znów zabrał ci laptopa,
    Że niby chodzi tu o szkołę
    A nie o baby gołe
    Raz go nakryłeś z taką małą
    Dżizus, co za ciało
    Mówi "I tak się z nią ożenię"
    Znów skacze ci ciśnienie

    Kobiety jak te kwiaty (...)


    ...no tak, powąchać można ...dotykać nie :)))*

    OdpowiedzUsuń
  55. Problemy z zimą będą,
    na pewno nas zaskoczy.
    Bo człowiekowi zawsze,
    wiaterek wieje w oczy.

    Paltocik ciepły ubierz,
    i wciąż się nie obrażaj.
    Każdego roku przecież,
    nam zima się przydarza.

    Weź, także ubierz czapkę,
    wełniane rękawice.
    Przygotuj się, bo będą,
    wichury, ślizgawice.

    Donoszą w telewizji,
    że w Zjednoczonych Stanach.
    Dzieciaki na ulicy,
    spotkali już bałwana.

    Łyżewki i saneczki,
    więc wyjmij z swej piwnicy.
    Przygotuj się, bo jutro,
    ślizgawka na ulicy.

    Poczytaj, co tu pisze,
    bo jesteś, Niedowiarek.
    Jak każdej, zresztą, zimy,
    brakuje nam piaskarek.

    I nie jedź, zatem, szybko,
    uważaj na wirażach.
    Pamiętaj, aby kupić,
    do szybek swych, odmrażacz.

    Pamiętaj o rozruchu,
    przy swoim samochodzie.
    Akumulator, ładuj,
    by zawsze był na chodzie.

    Komputer już mam stary,
    i często się mi psuje.
    Na nowy mam ochotę,
    pieniędzy mi brakuje.

    Awaria dzisiaj była
    mojego komputera.
    Przyszedł do domu, synuś,
    usunął defekt teraz.

    Pozdrawiam przeto wszystkich,
    przepraszam za spóźnienie.
    Od jutra się poprawię,
    i się w ogóle zmienię...:)

    OdpowiedzUsuń
  56. ...i jeszcze o jednej dzierlatce... Piotr Bukartyk - Nie chcę, nie chcę

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,piotr_bukartyk,nie_chce__nie_chce.html

    Jolu - mówi matka - prawda jest brutalna
    twa uroda rzadka zbyt oryginalna
    może za granicą tobą się zachwycą
    dobry i Eskimos gdy wyboru ni mos

    nie chcę nie chcę cudzoziemca
    nie chcę nie chcę cudzoziemca
    nie chcę nie chcę cudzoziemca
    cudzoziemiec ma tasiemca

    Jolu - mówi matka - lat masz ze czterdzieści
    mało kto cię w mieście dotychczas nie pieścił
    nie chcą brać za żonę tego co ruszone
    smutne to aliści są jeszcze turyści

    nie chcę nie chcę do turysty
    nie chcę nie chcę do turysty
    nie chcę nie chcę do turysty
    bo spocony i nieczysty

    Jolu - mówi matka - córuś moja słodka
    zanim cię co złego z mojej strony spotka
    albo ty się powieś albo wracaj na wieś
    jak nie znajdziesz chłopa dam ci w końcu kopa

    nie chcę nie chcę do rolnika
    nie chcę nie chcę do rolnika
    nie chcę nie chcę do rolnika
    bo do zlewu rolnik sika

    Jolu - mówi matka...
    - niech się matka zatka
    niech matka nie truje bo mnie to stresuje
    jak mnie który ruszy walnę w łeb donicą
    bowiem w głębi duszy czuję się dziewicą

    to i hola hola la

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  57. Jasku to nie trzeba wąchać tylko działać:)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Witajcie wieczorkiem:)*
    Aaale miło... gospodyni nie ma, a tu proszę, pięknie uprawiony Ogródek:)))*
    I do tego z humorkiem:)
    Dzisiaj mi nie do snu, adrenalina skoczyła mimo mżawki i paskudnej aury, więc możemy sobie pogadać i pośpiewać...

    OdpowiedzUsuń
  59. ...i już na dobranoc - Maleńka miłość Piotra Bukartyka.

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,piotr_bukartyk,malenka_milosc.html

    Tak rozpaczliwie, niecierpliwie szukamy jej
    I tak ogromnie nieprzytomnie pragniemy jej.
    Na cudzym łóżku spod poduszki uciekła nam
    I tylko jedno wiesz na pewno, nie wróci tam.

    Taka maleńka miłość potrzebna od zaraz,
    Taka na jedno życie, jak znalazł.
    Taka maleńka miłość od zaraz potrzebna,
    Taka co gra na całość, ta jedna.

    Piszemy wiersze o tej pierwszej nie wiedząc, że
    Jest jedno "ale", może wcale nie było jej.
    Tak niestarannie, tak zachłannie chwytamy czas.
    Wciąż pełni obaw, że by mogła przegapić nas.

    Taka maleńka miłosć...

    Taka ogromna miłość potrzebna na zawsze,
    Ona na pewno przyjdzie, tylko patrzeć.
    Taka ogromna miłość, co wszystko zrozumie
    I tylko patrzeć - trzeba umieć.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - i poszukajmy tej ogromnej:)***

    OdpowiedzUsuń
  60. Roman Roczeń "Maleńka Miłość"

    http://www.youtube.com/watch?v=_kSYWWya720

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  61. Witaj Jędruś:)
    Jak dobrze, że masz komputerek sprawny, i sypnąłeś nam tu instruktażem przeciwzimowym, dzięki serdeczne:)

    Muszę Ci powiedzieć
    u mnie zimy nie ma,
    meteo nadaje -
    lecz to zwykła ściema.

    Mżawka i wietrzysko,
    szaruga na dworze,
    psa dziś nie wypędzi,
    a człowieka - może. (A nawet czasem musi)

    Nie wiem, czy na wyjście
    jutro ja się skuszę,
    cięgiem będę w domu,
    "nie chcem - ale muszem".

    No, chyba że słonko,
    błyśnie przy niedzieli,
    lecz wtedy robotę,
    diabli by mi wzięli:))

    Pozdrawiam ciepło, miłego wieczorku i spokojnej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Izko, dziękuję za Zofię Szydzik w dwóch odsłonach, niestety, karty gwarancyjnej na nie dodali przy urodzeniu...:)*
    Ale może to i dobrze? Bo jakby nas mieli wymieniać na inny egzemplarz po upływie gwarancji, to nie wiem, czy bym się na to zgodziła...
    Powiem, Ci, że przyzwyczaiłam się do siebie z dobrodziejstwem inwentarza...:))

    OdpowiedzUsuń
  63. Jasieńku, cudne te Twoje piosenki i dobranocka, właśnie odsłuchałam i złapałam trochę pogody ducha po ciężkim dniu, dzięki...:)*
    A skoro już dobranocnie nas pożegnałeś, to jeszcze może przeczytasz moją?
    Dzisiaj będzie z wierszem Haliny Poświatowskiej:

    Halina Poświatowska

    *** (Oczekiwanie jest naszą porą)

    Oczekiwanie...
    ... jest naszą porą
    a najlepiej jest czekać na Ciebie!
    tyle wieczorów...
    zakwitło na roześmianym Niebie.

    Jesteśmy tacy sami...
    ...trzymamy się za ręce
    i nawet Kot pod Piecem zamilkł
    i słucha jak Pada Deszcz...

    Pluszczą Krople - to Twoje nogi
    Idziesz do mnie przez złote kałuże
    Twarz Ci zmokła - scałuję Deszcz
    chodź ...chodź...

    W moje ręce Ciepłe!
    W moje ręce Oczekujące!
    W moje usta Zachłanne!
    ...jak Deszcz.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - koniecznie... tylko wielka miłość, a sny, co się śnią, niech się wyśnią:)***

    ... za chwilę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  64. Ewuniu myślałam o częściach zamiennych:)))
    Np.nowe oskrzela i płucka:)))

    OdpowiedzUsuń
  65. ... i kołysanka (niestety, już nic miłego Piotra Bukaryka nie znalazłam), trochę z deszczem...

    Bruce Springsteen - Waitin' On A Sunny Day

    http://www.youtube.com/watch?v=TiCxqhu9cio&feature=related

    Pada deszcz lecz na niebie nie ma chmury,
    To musiała być twoja łza,
    Wszystko będzie dobrze,
    Śmieszne, gdy myślałam, że czuję słodki letni wiatr,
    To musiało być Twoje głębokie westchnięcie,
    Nie martw się odnajdziemy drogę,

    Czekam, czekam w słoneczny dzień,
    Przegonię te chmury,
    Czekam w słoneczny dzień.

    Bez Ciebie pracuję przy lejącym deszczu,
    Pół wieczoru w podłym mieście,
    Chcę żebyś przegoniła ten blues,
    Bez Ciebie jestem perkusistą, który nie potrafi utrzymać tempa, ciężarówką z lodami na pustej ulicy,
    Mam nadzieję, że przybywasz by zostać.

    Czekam, czekam w słoneczny dzień,
    Przegonię te chmury,
    Czekam w słoneczny dzień.

    Cieżkie czasy, przybyły by nam powiedzieć,
    To pewne jak tykanie zegara na ścianie
    To pewne jak przemiana nocy w dzień,
    Twój uśmiech, przynosi światło poranka ku mym oczom, przerywa bluesa, gdy się podnoszę,
    Mam nadzieję, że przybywasz by zostać.
    :)*

    Pa...:)*

    ... może jeszcze coś znajdę?

    OdpowiedzUsuń
  66. Dobranoc Kochani:)
    Cudnych snów:)*

    "Sonata księżycowa" L. van Beethoven

    http://www.youtube.com/watch?v=ct0GJNf0brk&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  67. Dobranoc,Ogrodnicy, mam nadzieję,że nie powtórzyłam piosenki, bo nie miałam dzisiaj czasu słuchać muzyki. Za wiersze dziękuję.

    http://www.youtube.com/watch?v=mN7LW0Y00kE

    OdpowiedzUsuń
  68. ✿DOBRANOC✿ஜ۩۞۩ஜ✿DOBRANOC✿
    ☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—

    OdpowiedzUsuń
  69. ... dobranoc Dano, nic nie powtórzyłaś, dzięki za ciepłą piosenkę:)

    ... Jędruś, zegar z girlandą przeuroczy, pa...:))

    OdpowiedzUsuń
  70. Jeszcze zagram jedną kołysankę - Anna Maria Jopek - Szepty i łzy

    http://www.youtube.com/watch?v=URETJ3JnfOU


    Słońce na niebie gaśnie za rzeką
    Zmierzch ma zapach siana i snu
    Pójdę przed siebie, pójdę daleko
    Za ostatni las białych brzóz

    Pójdę daleko, pójdę na łąki
    Malowane złotem i rdzą
    Zwierzę się wierzbom z naszej rozłąki
    Wierzby wierzą szeptom i łzom

    Tęsknię za Tobą, płaczę po Tobie
    Płaczą ze mną rosy i mgły
    W ciszy drżą słowa, których nie powiem
    Bo rozumiesz je tylko Ty

    Pójdę daleko, pójdę na łąki
    Malowane złotem i rdzą
    Zwierzę się wierzbom z naszej rozłąki
    Wierzby wierzą szeptom
    Wierzby wierzą szeptom
    Wierzby wierzą szeptom i łzom

    Pójdę daleko, pójdę na łąki
    Malowane złotem i rdzą
    Zwierzę się wierzbom z naszej rozłąki
    Wierzby wierzą szeptom
    Wierzby wierzą szeptom
    Wierzby wierzą szeptom i łzom

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  71. ... i Anna Maria Jopek - Rua dos Remédios

    http://www.youtube.com/watch?v=1LpRPCzk6Hs&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  72. Lizbona. My love - Anna Maria Jopek

    http://www.youtube.com/watch?v=HecqrPoyXeo&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  73. Anna Maria Jopek-Spróbuj mówić kocham

    http://www.youtube.com/watch?v=ChNokBiJ8XM&feature=related

    Dziękuję słuchaczom, dobranoc :)*

    OdpowiedzUsuń
  74. :)*
    Padłam jak świerszczyk...:)))
    Aale sobie pospałam... przy dźwiękach "Twoich" nocnych piosenek będę pisać nowego wstępniaka...
    dziękuję, Jasieńku:)*

    OdpowiedzUsuń