Powered By Blogger

niedziela, 4 grudnia 2011

Impresja z początku grudnia

Zachód słońca z 2. grudnia w fotografiach Andrzeja

(fot. Andrzej)


(fot. Andrzej)


(fot. Andrzej)


(fot. Andrzej)

Impresja z początku grudnia.

Czarne ptasie sejmy lecą przed wieczorem,
ołowiane niebo przywdziewa purpurę,
płatek śniegu krąży, lecz usiąść nieskory,
rok w opadłych liściach robi rozrachunek.

Po ulicach krążą zamyślone twarze,
na straganach gruszki, im się czas nie prześnił,
nim kolejna kartka spadnie z kalendarza,
bliżej nam do wiosny, niż było we wrześniu.

46 komentarzy:

  1. Słońce wzeszło? Mgły poranne rozwiane?

    " Wstawaj szkoda dnia " Dwa plus Jeden

    www.youtube.com/watch?v=wSlBJC94AMk

    Pozdrawiam Ewo serdecznie :)))

    Stanisław

    Piękne te jesienne zachody. Niedawno właśnie obserwowałem piękny wschód słońca, które walczyło z nocą:) I jak zawsze, od milionów lat - wygrało:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. A może...to jest właśnie " ten " dzień?
    Dzień , którego nie znamy?

    Z Markiem Grechutą - witam:))))

    www.youtube.com/watch?v=wSlBJC94AMk

    Hi, hi... daaawno nie zdarzyło mi się Ewo, żeby być , u Ciebie - pierwszym:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Stasiu:)
    Miło mi Cię witać pierwszego w Ogródku...:)
    Ja już dawno wstałam mimo niedzieli, gdzieś tak koło siódmej. U mnie dzisiaj 8 stopni za oknem, lekkie chmurki, a w ofercie dnia widać rozpogodzenia.:)

    Dziękuję za poranną muzę, a dla Ciebie, na może właśnie "ten dzień", mam dwa w jednym - wyśpiewany wiersz Mieczysława Jastruna:

    Mieczysław Jastrun

    Ptak śpiewa

    Ptak śpiewa o poranku,
    Otwiera źródło w górze,
    Ptak śpiewa o poranku,
    Piję ze źródła światła.
    Ptak śpiewa o poranku,
    Całe swe życie słyszę,
    Ptak śpiewa o poranku,
    O miłość prosi ciszę.
    Ptak śpiewa o poranku
    O żalu i nadziejach,
    Ptak śpiewa o poranku,
    Słucham go ja i nie-ja.
    Ptak śpiewa o poranku,
    Źródło ze światła słyszę.
    Ptak śpiewa o poranku
    Nadzieję, radość, życie.

    ... a wyśpiewał go Marek Grechuta:

    http://w645.wrzuta.pl/audio/1sdcfaV4srQ/marek_grechuta_-_ptak_spiewa_o_poranku

    Serdecznie pozdrawiam, udanej niedzieli życzę na spacerkach nadmorskich:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ... a gdyby pierwszy link zbyt długo się otwierał, możesz znaleźć tę piosenkę tutaj:

    Ptak śpiewa o poranku - Marek Grechuta

    http://www.youtube.com/watch?v=6CFW4ld2zns
    :)

    ... a wiesz, mimo grudnia, ptaki o poranku też gaworzą i znaczą dzień radosnym komentarzem.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. :)
    Wszyscy dzisiaj szczęśliwi na spacerach i zakupach?
    Ja też wyruszam w plener, bo dzień jest wyjątkowo ciepły i słoneczny, trzeba to wykorzystać...:)

    Zostawię jeszcze dla chętnych wiersz Aleksandry Baltissen:

    Aleksandra Baltissen

    Co lubi grudzień...?

    Kocha spotkania, świętowanie
    i na św. Mikołaja oczekiwanie.
    Kolędom wtóruje, opłatek łamie,
    gdy wigilijna kolacja nastanie...

    W dzień białe tło miesiąc lubi,
    a nocą złotem patrzy na ludzi.
    Dżdżu kropelki i płatki śniegu,
    wtapia w szarość końca roku...

    Cicho z uśmiechem odchodzi,
    nim zimą Nowy Rok pozdrowi.
    Zapachem świerku się raduje,
    a żegnając się - miło dziękuje.

    Udanej niedzieli ze słoneczkiem:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawracanie głowy
    piszę od połowy.
    Tak jak Ty niechętnie,
    często beznamiętnie.

    Przemijają strofy
    burzowe, wietrzyste,
    o szkła okien dzwonią
    wciąż jesienne liście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy tchórzu, może się przedstawisz?

    Mam dla Ciebie dobrą radę, zanim sklecisz następne częstochowskie rymy w stylu: "niechętnie - beznamiętnie":

    Jak pisać wiersze

    Można kochać kwiaty i na łące siadać,
    majem się rozkwiecić, w listopadzie smucić,
    można też polubić zza płotu sąsiada,
    lecz nie trzeba rymem, tak jak cepem młócić.

    Kiedy piszesz wiersze odcedzaj wyraźnie
    słowa, co właściwie o niczym traktują,
    uruchom refleksje, trochę wyobraźni,
    niechaj myślą świecą, uczuciem pulsują.

    Wierszom nie potrzeba słów bezładnych tłumu,
    więc drogi "poeto" z młocki rym wyprowadź,
    wiersz to nie maszyna do robienia szumów,
    w nim chodzi o dotyk, nie tylko o słowa.

    ... i jeszcze coś Ci powiem. Wiersze są dla wrażliwych czytelników; poezja nie do każdego dociera.:)
    Najpierw trzeba się nauczyć czytać, a potem można brać się za pisanie.
    Nie dbam o poklask, a piszę bardzo chętnie i o tym, co mi w duszy gra.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bry :)*

    Spróbuję Was troszkę rozruszać i rozgrzać -

    Shakira - Ojos Asi

    http://www.youtube.com/watch?v=-Y6K-goaimY&feature=related

    ***

    a tu proszę poćwiczyć taniec brzucha :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=qFRCqNYXoFU&feature=related

    ***

    Beautiful belly dance from Beauties

    http://www.youtube.com/watch?v=lM5phkD8Mzg&feature=related

    Po obiadku dobrze jest jedzonko utrząść.:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bry, Jaśku:)*
    Powiem Ci, że po spacerze w plenerku jestem porządnie rozruszana, ale jeszcze trochę ruchu na pewno nie zaszkodzi, szczególnie przy takich gorących rytmach:))
    A jestem po grzańcu piwnym, więc będzie mi dobrze szło...:)

    Mogę coś jeszcze dorzucić? Jeśli tak, to może spodoba Ci się Kleopatra nocą?

    Belly dance: Cleopatra's night

    http://www.youtube.com/watch?v=ZVxTDVOeASM&feature=related

    ... a obiadku jeszcze nie jadłam. Zaraz sobie coś odgrzeję. Powiem Ci jeszcze, że te tancerki mają dość okrągłe brzuszki, pewnie po obiedzie:)))

    Pozdrówka wieczorne dla Ciebie:)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam Ogrodników:)
    Andrzeju cudne zdjęcia:)
    Ewuniu fajnie,że bliżej wiosny i wiosennych impresji:)

    annaG

    Zachód słońca

    Wieczór zaczął wkładać ciemną pelerynę,
    budząc w gwiezdnych oczach pozłacane błyski.
    Ugasił horyzont pokryty karminem,
    chociaż tak daleki, dla mnie bywa wszystkim.

    Bo cóż piękniejszego od zachodów słońca,
    które snem opada, wciąż niżej i niżej.
    Od świtów na łące, kiedy rosa drżąca,
    przecież w życiu piękne tylko krótkie chwile.

    Spójrz jaki bogaty jesteś widokami,
    gdy czerwona łuna płomiennym rubinem
    lasy obejmuje, zamienia w aksamit
    noc, z którą w spokojny sen zaraz odpłyniesz.

    Gary Moore - Sunset

    http://www.youtube.com/watch?v=72eOW8cW2Ps&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Jaśku:)
    Jak mi coś strzeli w kręgosłupie po tych tańcach to będziesz mnie nosił na rękach:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Izko:)
    Dziękuję za nawiązanie do fotek Jędrusia, też mi się podobają. A ten piątek - 2. grudnia był wyjątkowy. Pamiętam, wracałam z pracy o 15:30 i cały ten wieczorny spektakl na niebie obserwowałam zza szyb samochodu. Coś niesamowitego! Ale o zrobieniu fotek nie było mowy...:)
    W dzień roboczy mam tylko małe chwile dla siebie...

    W podzięce za śliczny wiersz "zachodni", mam dla Ciebie coś o ciepłocie uczuć niekoniecznie wiosną...:)

    annaG

    Na zawsze wiosna

    Piszesz, że wiosennie zrobiło się wokół,
    że wszystko, co nowe właśnie się zaczyna.
    We mnie przecież kwitnie każdą porą roku,
    czarodziejskich zaklęć nie musisz odczyniać.

    Nie sztuką jest poczuć moc zapachów w maju,
    kiedy kwiaty krzyczą najjaskrawszą barwą.
    Gdy nadejdzie zima, wtedy mi podaruj
    czerwień, co koloru doda bladym wargom.

    A ciepłem spojrzenia namaluj żółcienie,
    co gorącym lipcem sypią ziarno z kłosa
    Niech wspomnienie lata delikatnym drżeniem
    pszenicznego blasku siądzie mi na włosach.

    Obiecaj, że zimą ogrzejesz zielenią
    spleciesz ramionami silnych powojników
    miłość zawsze kwitnie, tęczowo się mieniąc
    gdy zasiejesz w sercu ziarenka lubczyku.
    ***

    I o te ziarenka chyba wszystkim chodzi, prawda?

    Miłego wieczoru z marzeniem Gary Morre'a:

    I Had A Dream.Gary Moore(Shadow of Love)

    http://www.youtube.com/watch?v=dNX3dxFmkEI&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przedstawię się, bo mi się nie chce. Z Ciebie, to bardzo zarozumiała i pewna siebie baba. Brrr

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak Ci się nie chce, to następne Twoje posty będę kasować, bo takie mam zasady.
    Nie interesują mnie Twoje opinie o mnie i o moich wierszach. Nie każdemu się muszę ja i moje wiersze podobać..:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje wiersze, czemu nie. Są niezłe. Denerwuje mnie ciągle przerzucanie się jakimiś linkami do czegoś. Czas z tym skończyć. Czy ludzie nie umieją posługiwać się słowami?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatni raz odpowiadam Tobie, jako anonimowi. Jak Cię denerwują, nie musisz czytać. Nie ma żadnego obowiązku. Ja bardzo dużo piszę własnymi słowami i nic nie będę innym narzucać. Każdy bawi się, jak chce.
    A w linkach jest muzyka, której inaczej nie da się przedstawić. Wszyscy jej chętnie słuchają, bo piosenkami też można rozmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  17. " Od świtu po kres..." wyk. Lubelska Federacja Bardów

    http://www.youtube.com/watch?v=EZgSiCUbqVc&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej anonimowy, zechciej posłuchać może Sarah Brightman - Kama sutry i La Luny.

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=j4l-VUW1vNk

    i

    http://www.youtube.com/watch?v=fDUcMzVTEKM&feature=related

    ...jak Ci się słuchało?

    OdpowiedzUsuń
  19. "Nie podobni, jak światło i cień"... tacy właśnie jesteśmy Izko, jak w słowach tej piosenki "Bardów"... i chyba dobrze? Bo świat byłby za nudny, gdyby wszystkim się podobało to samo...
    Ale dobrze, że potrafimy dostrzec jakieś małe piękna i radości, dobre słowo, umiemy cieszyć się tym, co nam życie daje...:)

    POD BUDĄ -Kiedy usłyszę dobre słowo...

    http://www.youtube.com/watch?v=0074YAIoXEA&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaśku, nie wiem, jak innym, ale mnie bardzo się podoba śpiew Sarah Brightman, no i te fantastyczne pieśni...
    Posłuchajmy jeszcze jednej arii w wykonaniu Sary i Abdrea Bocelli:

    Andrea Bocelli & Sarah Brightman - Canto Della Terra

    http://www.youtube.com/watch?v=_Nkrc1lBA9E&feature=related

    ... pięknie się słucha...:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ... sorry: Andrea Bocelli.

    OdpowiedzUsuń
  22. Może jeszcze posłuchamy Sarah:)

    Sarah Brightman - Amazing Grace

    http://www.youtube.com/watch?v=vuq6MS-Ehow&feature=related

    Cudny głos:)

    OdpowiedzUsuń
  23. ... i jeszcze - This Love - Sarah Brightman (lyrics)

    http://www.youtube.com/watch?v=NI_DjUsvHkM&feature=related

    Ta miłość
    Ta miłość jest dziwną miłością
    Rodzajem wyblakłej codziennej miłości
    Ta miłość ...

    Ta miłość
    Myślę, że znów upadnę
    I nawet gdy trzymałeś moją rękę
    To nic nie znaczyło
    Ta miłość...

    Ta miłość
    Nigdy nie musi mówić kocham
    Nie wie, że to miłość
    Ta miłośc...

    Ta miłość
    Nie musi mówic kocham
    Nie potrzebuje być miłością
    Nie znaczy nic
    Ta miłość...

    Ta miłość
    Ta dziwna miłość...
    Ta miłość...
    Ta miłość...

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten link jest dla dzisiejszego autora zdjęć:)

    Caro Emerald sings 'That Man' live - Strictly Come Dancing 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=o_MUOJSUbTM

    :)*
    Chyba wszyscy go z przyjemnością wysłuchają:)

    OdpowiedzUsuń
  25. :)*
    Nie znalazłam piosenki Sarach z równie pięknymi słowami, Jaśku, ale ta jest fantastyczna melodycznie, delikatna i przepięknie wykonana. Chociaż tekst jest trochę smutny, ale posłuchajmy:

    Sarah Brightman - He Doesn't See Me

    http://www.youtube.com/watch?v=aSUUs0akCcU&feature=related

    On mnie nie dostrzega

    Kiedy przechodzi obok mnie
    Zdaje mi się być, niczym smużka światła.
    Niczym pierwszy promień słońca spływający z nieba.
    Wiem, że jest królem, który zasługuje na królową.
    Ale ja nią nie jestem, więc mnie nie dostrzega.

    Kiedy tańczy uśmiecha się.
    Widzę, jak cały promienieje.
    W jego ruchach jest tyle gracji, że nie potrafię nawet tego wyrazić.
    Ale ja nie mam w sobie tyle wdzięku,
    Oh, nie mam w sobie tyle wdzięku.

    Kiedy zbliża się do mnie
    Mam ochotę się schować.
    Czuję się zawstydzona z powodu mojego ciała i głosu.
    Są przeciwności, które potrafimy pokonać nawet, jeśli wokół szaleje wojna.
    Ale zdaje się, że granice, które sami sobie wytyczamy są nie do przekroczenia.

    Ona podąża drogą, która powoli ją okrąża.
    Jest tak delikatna i zarazem pełna chwały.
    Ale choć istnieje, tak naprawdę jej nie ma.

    Tych rzeczy nigdy się nie dowiem, bo on mnie nie dostrzega.
    Nie dostrzega mnie.

    Pewne rzeczy możemy zmienić, jeśli tylko odważymy się stanąć do walki.
    Lecz mury niesprawiedliwości są bardzo wysokie…

    Kiedy przechodzi obok mnie
    Zdaje mi się być, niczym smużka światła.
    Niczym pierwszy promień słońca spływający z nieba.
    Wiem, że jest królem, który zasługuje na królową.
    Na kogoś innego, niż ja.
    Na kogoś całkiem różnego ode mnie.

    On mnie nie dostrzega. (x3)

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  26. Izko:)
    Caro, to ulubienica Andrzeja, na pewno mu się spodoba:)
    A ja, dla Autora fotek, znalazłam też coś Sarah, do tego z pięknymi fotkami:

    Sarah Brightman - Sanvean

    http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=axtSI_EcXYI

    Serdeczności dla Jędrusia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny tekst Ewuniu:)
    Wykonanie oczywiście też:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem, jak u Was, ale u mnie lunął rzęsisty deszcz...:)))
    Bardzo się cieszę, bo było już potwornie sucho... Naszą Bystrzycę można już wpław przejść, a ludziom wysychały studnie...
    Oby mi tylko na rano przestał padać...:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Sarah Brightman & Andrzej Lampert - I will be with you (where the lost ones go)

    http://www.youtube.com/watch?v=r8aqYSPLVTM

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Nie jesteś dla mnie, wiem
    Pójdę dalej, pójdę dalej
    I będę silna

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Będę o Tobie myśleć, wiem
    Ale pójdę dalej, pójdę dalej
    I będę silny

    Ktoś inny będzie Cię ogrzewał
    Ktoś inny ochroni Cię przed burzą
    Ale będę tu, gdziekolwiek pójdziesz
    Więc nigdy nie będziesz sama
    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Będę z Tobą
    Tracę miłość, którą odnalazłem
    Bezgłośnie płaczę
    Dokąd poszłaś?
    Będę z Tobą
    Przez Ciebie szalałem z miłości
    Zesłało mi Ciebie Niebo
    Byłaś tą jedyną

    Będę z Tobą
    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Nie patrz za siebie, tylko daj mi znać
    Idziesz dalej, idziesz dalej
    Musisz być silny

    W świetle nic już nie wygląda tak samo
    Nic już nie wydaje się zmienić na lepsze
    Gdy zdasz sobie sprawę, że kochałeś
    Wtedy już nigdy nie będziesz sam

    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Odejdź i pozwól odejść
    Myszko, nie mogę się zbliżyć do Ciebie
    Idź dalej, idź dalej
    Musisz być silna

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  30. Ewuniu u mnie w dzień wiało i lało.
    Teraz na razie nie pada:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam jeszcze jedną piosenkę Sarah... i z pięknym tekstem:

    Sarah Brightman - Heaven Is Here

    http://www.youtube.com/watch?v=Rc8ZO0L_6kw&feature=related

    Niebo na ziemi

    Nie zapomniałam ani dobrych, ani złych chwil.
    Słońce świeci nad drogami, którymi idziemy przez życie.
    Nie zrobiłam niczego, czego mogłabym żałować.

    Przytul mnie i poczuj mnie.
    Otocz mnie swymi ramionami.
    Dzięki Twojej miłości zaczynam wierzyć
    W niebo na ziemi.

    Usłysz moje wyznanie:
    Jesteśmy jedno.
    Złóż mi obietnicę nadchodzącego szczęścia.

    Dotknij mnie.
    Dam Ci moje błogosławieństwo i pożądanie.
    Kiedy spala Cię wiecznotrwały płomień
    Ziemia staje się niebem.

    Złe czasy pełne przestępczości zalewającej ulice.
    Nieważne, dokąd zmierzasz.
    Niektóre sekrety wychodzą na jaw.
    A głupcy nauczają innych,
    Dając nam tym samym niezłe widowisko.

    Zatem ześlij mi anioła
    I otul mnie swoją miłością.
    Kiedy to wszystko wydarzy się na Twoich oczach uwierzysz w raj na ziemi.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  32. Chociaż na klipie możemy popatrzeć na śnieg:)

    Trubadurzy "W zimowy wieczór" FULL HD

    http://www.youtube.com/watch?v=8Me52Bd1RaA

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  33. Piosenka urokliwa, Izko, nawet bardzo...:)
    A klip piękny:)

    Może poczarujmy śnieg z Salvatore Adamo:

    TOMBE LA NEIGE

    http://www.youtube.com/watch?v=d30l54QjkrA&feature=related
    :)*

    Powiem Ci, że lubię śnieg, ale nie w mieście. Jak jestem na urlopie, a najlepiej w górach...:)
    W mieście zaraz jest straszliwa breja, śliskie drogi, sól na butach i samochodzie, zimno przenikliwe brrr...
    A u mnie za oknem nadal okropny luj...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Izko, troszkę nastroju grudniowego wraz ze śniegiem znalazłam w wierszu Beaty Obertyńskiej:

    Beata Obertyńska

    Grudzień

    Pierwszy śnieg, który jednak zaraz prawie taje,
    i torba pachnąca świętym Mikołajem.

    Znowu śnieg i matowy poblask na suficie.
    Piec, w którym się pali wieczór i o świcie...

    Do szyb przymarzły płasko zimy sen liściaty,
    niebieska pustka ulic, mroźny wiatr, roraty,

    organista z opłatkiem, snop w kącie, a potem
    kolędy wonne mirrą, żywicą i złotem;

    rojem wąskim płomyków drzewko się dojarza...
    Sylwester... i ostatnia kartka kalendarza...

    z tomu „Pszczoły w słoneczniku”, 1927

    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Breja jest dlatego,że sypia solą.

    Sławomir Zygmunt - Śnieg

    http://www.youtube.com/watch?v=AW8gtYUxosU

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Ewuniu wcześniej nie znałam wierszy Obertyńskiej.

    OdpowiedzUsuń
  37. A jakby nie sypali solą, to bym ładne piruety kręciła na jezdni; zdecydowanie wolę, jak jest sucho na drodze...
    I jeszcze do tego odmiatanie auta ze śniegu po każdym parkowaniu i odmrażanie szyb. Ręce drętwieją z zimna nawet w rękawiczkach.
    Śnieg jest bardzo urokliwy, ale wtedy, gdy nie musi się jeździć.
    Aaale się wyżaliłam...:))

    Posłuchaj na wieczór ślicznej piosenki Adamo:

    Salvatore Adamo - La Nuit - Night - Noc.

    http://www.youtube.com/watch?v=o-IjVQb3JrE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja niedawno odkryłam Obertyńską; przez przypadek, szukając wiersza na jakiś temat. Wcześniej jej nie znałam. A to jest notka z netu o tej poetce. Ciekawy i bogaty w traumatyczne wydarzenia życiorys:

    "Beata Obertyńska (1898-1980) – poetka i aktorka teatralna, córka znanej młodopolskiej poetki Maryli Wolskiej. Debiutowała w prasie literackiej w 1924 roku, pierwszy tomik wierszy „Pszczoły w słoneczniku” wydała w 1927 roku. Związana z grupą „Skamander” i środowiskiem Medyki skupionym wokół Leli Pawlikowskiej (siostry Marii). W latach 1940-1942 więziona przez NKWD w sowieckich obozach jenieckich i łagrach na Syberii. Ewakuowana z Armią Polską gen.
    W. Andersa do Iranu, przeszła cały szlak bojowy na Zachodzie w randze porucznika. Po wojnie zamieszkała w Londynie, biorąc aktywny udział w życiu literackim i kulturalnym polskiej emigracji."

    Zazwyczaj szukam notek o poetach mi nieznanych, żeby cośkolwiek wiedzieć o epoce, w której tworzyli. To ułatwia zrozumienie wierszy:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wielka siła od lat drzemie,
    kryje ją pasiasty krzemień.
    To obsesja i maniera,
    z Sandomierza - jubilera.

    On w zakładzie jubilerskim,
    owy kamień, tam obrabia.
    Noszą czasem go kobiety,
    ale dawniej nosił hrabia.

    Wyczytałem informacji,
    o kamieniu owym tyle.
    Lecz największą o nim wiedzę,
    to posiada sam jubiler.

    Kto cierpi na dokuczliwość,
    i ataki pesymizmu.
    Niechaj kupi owy kamień,
    bo kamień to optymizmu.

    Jak kupicie owy kamień,
    to się przekonacie sami.
    Można kupić owy krzemień,
    tez w sklepiku z pamiątkami.

    Szlifowany - obrabiany,
    lub po prostu, wręcz, graniasty.
    Oczekuje na klienta,
    ów kamień - krzemień pasiasty.

    Wszystkim mówię, dobry wieczór i jednocześnie ślę życzenia dobrej nocy...:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Już czas na ogrodową dobranockę. Dziś Adam Asnyk -


    Dzień i noc

    Dzień ma swój uśmiech ponętny,
    Błyszczącą weselem postać
    I ogień życia namiętny;
    Więc chciałem przy nim pozostać...
    Ale z kolei na straży,
    Stoi noc pełna zazdrości,
    Zdejmuje wesołość z twarzy
    I uśmiech ginie w ciemności...

    Noc ma swój smutek niebieski,
    Tęsknotę pragnień serdeczną,
    Rozsiewa po kwiatach łezki,
    Więc chciałem zrobić ją wieczną.
    Lecz znowu jasność paląca
    Buszy gmach nocnych bławatów,
    Urocze widma roztrąca,
    I rosę wypija z kwiatów.

    Ty masz dnia jasne oblicze,
    Wdzięk nocy, co duszę pieści.
    Twoje spojrzenie dziewicze
    Łzy razem i uśmiech mieści.
    Chcąc zgodzić pragnienia sprzeczne,
    Na żadną nie trafić zmianę,
    Przy tobie na czasy wieczne,
    Przy tobie, luba, zostanę!

    ***

    ... kołysanka - josh groban and sarah brightman - STUNNING

    http://www.youtube.com/watch?v=fAnaFxaioFI&feature=related

    Dobranoc, dobranoc, Najmilsi :)*** już czas na sen:)* i do jutra...

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Jędruś:)
    Jak Cię nie ma, to Cię nie ma, ale jak przychodzisz, to od razu w biżuterią...:)))
    Niejednemu (i niejednej) taki kamyk by się przydał... Ja mam zielony, zawsze przy sobie.:)
    I już nie zdążę Ci zawierszować, bo pora późna i szykuję się do Ogródkowej dobranocki. Posłuchaj dzisiejszych piosenek i poczytaj wiersze, bo pewnie masz zaległości...

    Pozdrawiam cieplutko, ściskam i też życzę dobrej, spokojnej nocki:)
    A nie zapomnij wstawić zegara z girlandą do Ogródka, bo jutro zaśpię, jak mi nie zadzwoni.:))

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja też kochani mówię Wam dobranoc:)

    Anna German I Krzysztof Cwynar - "Byle tylko ze mną"

    Nikt, tak jak ty
    Mnie, nie rozumie
    Nikt, tak jak ty
    Kochać mnie nie umie
    Nikt tak jak ty
    O mnie się nie boi
    I tylko Ty wierzysz słowom moim.

    Poza Tobą chyba nikt
    Na mnie już nie czeka.
    Kto poza tobą chyba nikt
    Tak na mnie nie narzeka

    To, tylko ty jesteś, kiedy trzeba
    I tylko Ty zjawiasz się jak z nieba
    Bo tylko Ty pójdziesz drogą ciemną
    W nieznane dni byle tylko, ze mną
    W nieznane dni byle tylko, ze mną

    Poza Tobą chyba nikt
    Na mnie już nie czeka.
    Kto poza tobą chyba nikt
    Tak na mnie nie narzeka

    To, tylko Ty życiem moim żyjesz
    I tylko Ty wady moje kryjesz
    Bo, tylko Ty pójdziesz drogą ciemną
    W nieznane dni byle tylko, ze mną
    W nieznane dni byle tylko, ze mną

    To, tylko Ty życiem moim żyjesz
    I tylko Ty wady moje kryjesz
    Bo, tylko Ty pójdziesz drogą ciemną
    W nieznane dni byle tylko, ze mną.
    W nieznane dni byle tylko, ze mną.

    http://www.youtube.com/watch?v=CzSkpb1gihU&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  43. I już ja biegnę ze swoją dobranocką, bo zrobiło się późno, a jutro poniedziałek...
    Dzisiaj będzie z wierszem Zofii Wojnarowskiej:

    Zofia Wojnarowska

    Wiem, że jesteś, gdy patrzę na skłębione chmury,
    gdy ciężkie czoła sosen chłodny wiatr kołysze,
    wiatr, który mnie przenika i wokół mnie dysze,
    jak królewski kochanek, co wstał z snów purpury.
     
    Wiem, że jesteś i przyjdziesz z wichrami i burzą —
    Zapali mi się serce od twej miłości gromu,
    błyskawice twych źrenic oczy moje zmrużą
    i dam ci pocałunek nie dany nikomu....

    ... i kołysanka do tego pocałunku...

    Sarah Brightman & Cliff Richard - All i ask of you

    http://www.youtube.com/watch?v=5Lac8ZVCCUY&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** najpiękniejszych snów...:)***

    Pa... do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  44. ... na klipie też jest pocałunek...:)*

    OdpowiedzUsuń
  45. ... pa Izko, dziękuję i do jutra...:)

    OdpowiedzUsuń
  46. ☆☆DOBRANOC☆ஜ۩۞۩ஜ☆DOBRANOC☆☆
    ☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—

    OdpowiedzUsuń