Powered By Blogger

poniedziałek, 5 grudnia 2011

Zamoknięte myśli

Maleńkie enklawy kolorów w grudniowym ogrodzie.

Owoce ozdobnej jabłoni jagodowej (malus baccata).


Paprotka ani myśli więdnąć.


Nagietkowi wyraźnie pomyliły się pory roku.

Zamoknięte myśli

Kiedy krople deszczu stukają w parapet,
niebo utonęło w szarawych zasłonach,
zamoknięte myśli drżą smutnym staccatem,
nie wiem, jak ich natłok mam dzisiaj pokonać.

Pewnie gdzieś odfruną, gdy blady świt wstanie,
serce jest otwarte, do smutku nieskore,
skąd takie nadzieje? W głowie słotny zamęt,
znów gawronim skrzydłem powrócą wieczorem.

Może je osuszyć jedno miłe słowo,
nie mam na co liczyć, pewnie go nie powiesz...
A jak się namyślisz położę go obok,
nowy wiersz napiszę spod przymkniętych powiek.

40 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Za oknem deszczowo, ponuro, wietrznie...
    Ale ciepło, jak na grudzień, "aż" 8 st.
    Trzeba się zmierzyć z poniedziałkiem...
    Dopijam kawę, trochę pomaga:)
    Jak zwykle poranny pośpiech, a dzisiaj wszystko z rąk mi leci.

    Życzę przejaśnień i już zmykam w teren... do zobaczenia po powrocie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu:)*
    Na poprawę nastroju przypomnę Ci wiosnę:)

    Dygresje jesienne

    Gdy ponure jesienne wieczory
    Chcą zawładnąć moimi myślami,
    To wspominam wiosenne kolory
    Przetykane słońca promieniami.

    W myślach biegnę lipową aleją,
    Z biciem serca podbiegam do Ciebie
    A już oczy twe do mnie się śmieją
    I w ramionach mnie swoich kolebiesz.

    Patrzę w okno na jesień za płotem,
    Co mi okno pochlapała deszczem
    I do wiosny powracam z powrotem,
    Bo się w mdłym krajobrazie nie mieszczę.

    W życiu muszę mieć słońce jak wiarę.
    Mrok mnie gubi w gąszczu korytarzy.
    Odpływajcie chmury buro-szare,
    Tu się nie da normalnie pomarzyć.

    Jesień nie jest już panną złocistą,
    Już się nie chce jej siadać przy krosnach.
    Przyjdzie zima, znowu będzie czysto,
    A po zimie, wiadomo, jest wiosna !!!

    Anna Zajączkowska

    Wolna Grupa Bukowina - Piosenka Wiosenna

    http://www.youtube.com/watch?v=gxCHicuPmQA&feature=related

    Pozdrawiam Ogrodników:)

    OdpowiedzUsuń
  3. :)
    Ogród Dobrych Myśli - Wiersz przesłanie

    http://www.youtube.com/watch?v=QG51NXJB6I0

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  4. BZN - Drowning In The Rain - "Tonąc w deszczu"

    http://www.youtube.com/watch?v=mhRsN_xVKBg&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.youtube.com/watch?v=BPKcZ8yQvnA

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie :)*
    Lało u nas też.
    Ewuniu* - miłe słowo...w piosence;)

    Alibabki - Kwiat jednej nocy

    http://www.youtube.com/watch?v=Pc0V61tJFyk
    Zamoknięte myśli...
    Pięknie to ujęłaś...

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja sobie zaleśmianię tangiem:)
    Sylwester się zbliża:)

    Leśmian Bolesław - Tango

    Ogień nasturcji - w ślepiach kota.
    Mgły czujnej wokół ciał zabiegi.
    Łódź, co odpływa w nic - ze złota!
    Żal - i liliowe brzegi.

    Suńmy się ruchem dwóch gondoli,
    Nie patrząc w lśniące dno podświatów -
    Niepokojeni z własnej woli
    Tajemna wiedzą kwiatów.

    W zwierciadłach - świateł piętrowanie,
    A w szybach - zmrok posępny -
    I nieustanne zanurzanie
    Stopy w ten dźwięk następny...

    A dźwięki, z tańcem snując zmowę,
    Mgławieją - byle mgławieć.
    Tango bezwiednie purpurowe
    Zaczyna - niechcąc błękitnawieć...

    Stopę co szuka mgły wygodnej,
    Ostatni dźwięk wyminął -
    I niezużyty - i swobodny
    Chce ginąć...I już zginął.

    BZN - Tango 1994

    http://www.youtube.com/watch?v=4h79X_8-aQg&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. wierny czytelnik5 grudnia 2011 12:20

    Witam Cię Ewo.
    Dzień jest tak ciemny i ponury, że dawno takiego nie widziałem. Współczuję wszystkim, którzy muszą pracować. Mnie się nie chce nawet wyłazić spod koca.
    Za to, że piszesz piękne wiersze, chciałbym Cię rozweselić. Może mi się uda to zrobić przy pomocy Juliana Tuwima.
    Mnie to już pozostały jak w tym wierszu, rozmyślania przy kufelku, więc pośmiej się troche z dziadka.

    Rozmyślania

    "Nie ma tam, mociumpanie, lepszej rzeczy w świecie,
    Jak, parne dobrodzieju, w wieczór chłodny, słotny
    Piwka sobie, ten tego, troszkę, jak to wiecie,
    Kiedy człek, psiakrew, siedzi, jak kołek samotny.

    Papierosika, owszem, zapalić nie wadzi,
    Pociągnąć, panie tego, z kufelka czasami,
    Pomarzyć, niby... tego... o Jadzi, o Władzi,
    He-he-he! Stare dzieje! figle z pannicami!

    Liścik, panie kochany, wydobyć z szufladki,
    Różowiutki, cacany, aż serduszko mięknie,
    Śród kartek zapisanych - zasuszone kwiatki,
    Łezka, panie łaskawy... pięknie było, pięknie...

    A potem, mociumpanie... tego... znowu łezka,
    I, panie dobrodzieju, niby znów... i tego...
    I łzy do kufla, panie... chroń. Matko Niebieska,
    I płacze się, asanku, do rana samego!..."

    Serdecznie pozdrawiam Ciebie i gości bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Wierny:)
    Ty nie dumaj nad kufelkiem piwa.Zatańcz zorbę:)

    ZATAŃCZ JAK TAŃCZYŁ ...

    Ty nie siadaj na podróżnych torbach
    Jak się klęka na życia ruinach
    Tylko zatańcz, jak tańczył Grek Zorba
    Gdy od nowa mógł wszystko zaczynać.

    Lecz kto mówił, że życie jest lekkie
    Niczym farsa w kolejnej odsłonie
    Czasem trzeba ten bagaż na plecach
    Aż do kresu drogi swej donieść.

    Bo z tych wozów spod których już nie raz
    Trzeba było się wspinać na górę
    Wysiądziemy choć jeszcze nie teraz
    By wypatrzyć na niebie swą chmurę.

    Więc nie siadaj na podróżnych torbach
    Jak się klęka na życia ruinach
    Tylko zatańcz, jak tańczył Grek Zorba
    Gdy od nowa mógł wszystko zaczynać.

    Nie rzecz w tym aby było zbyt lekko
    Zanim pejzaż w źrenice nam runie
    Ale o to, by siłę odnaleźć
    Co pozwoli ciężar dni unieść.

    K.C.Buszman

    Zorba the Greek (1964), final scene

    http://www.youtube.com/watch?v=x6cW779sBF8&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wierny czytelnik5 grudnia 2011 13:15

    Witaj Izo.
    Nie wiem, czy Ty byś chciała oglądać mój taniec. No chyba że jako groteskę, bo w tańcu zazwyczaj rytm i melodia mi nie przeszkadzają. Wszystko jedno jaka, bo ja znam tylko kroki dwa na trzy.
    Dziękuję za Zorbę. Będę ćwiczył.
    Pozdrowienia dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Południe minęło,
    przecież, dawno świta.
    A ja zapomniałem,
    - Ogródek przywitać

    Wierny jest pod kocem,
    ostatnio trzy noce.
    Pewnie przeziębiony
    - katar na sto procent.

    Najwcześniej dziś wstała,
    z Działkowiczów Ewa****.
    Praca, obowiązki,
    - trzeba przestać ziewać.

    Zaraz, potem, wkrótce,
    zbudziła się Iza.
    Ona nie jest śpiochem
    nie leży w negliżach.

    Małpeczka, poważna,
    dzisiaj się nie śmieje.
    Podała nam powód,
    - bo w Opolu - leje.

    Ja też wstałem rano,
    kochane Me dzieci.
    Lecz z samego rana,
    - wiersz się nie chciał klecić.

    Pozdrawiam jak zwykle,
    sympatyczne grono.
    Trzeba pójść na spacer,
    - na przyrody łono.

    Miłego dnia Ogródkowicze.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rod Stewart - ** Sailing **

    http://www.youtube.com/watch?v=53LnC9MDU6I

    OdpowiedzUsuń
  13. Richard Marx - ** Right Here Waiting For You **

    http://www.youtube.com/watch?v=iLi_osYNsOU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry Najmilsi Ogrodnicy:)
    Mam chwilkę czasu, aby zerknąć na wpisy i przesłaś serdeczne pozdrawienia póżnopołudniwe :)
    Pa :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewuniu,może ta Twoja paproć zakwitnie na Wigilię:)))

    MIECZYSŁAW FOGG- KWIAT PAPROCI

    http://www.youtube.com/watch?v=I2AElpx9Bf8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze parę wersów o pomarańczowej sierotce:)

    Mateusz Chiliński

    NAGIETEK LEKARSKI

    Nagietek lekarski roślina ozdobna,
    Jego uprawa prosta i wygodna.
    Kwiaty brzeżne języczkowe,
    Są najlepsze pomarańczowe.

    Jest używany w kuchni, w kosmetyce.
    Upiększy podrażnione, zaczerwienione lice.
    Jego płatki do sałatki wrzucimy,
    A ryż na żółto zabarwimy.

    Ten kwiat jest po prostu uniwersalny,
    A ogród i działka z nim niebanalny.
    Długo postoi także w wazonie.
    Można uprawiać go na balkonie.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miło powitać wieczorkiem :)

    Kwiat paproci?

    w letnim lesie paprociowym
    co się snuje pajęczyną
    gdzie igliwia jest jak mrowia
    mrówek-jak góry igliwia...

    schylam się za konwaliją
    nie by zerwać-a powąchać
    czy pachnie moją dziewczyną

    tą-co mnie tak uszczęśliwia
    w letnim lesie konwaliowym...

    paproć kwiat jeden wydaje

    i już nie wiem czy konwalią
    czy paproci kwiatem dziewczyna moja się zdaje?...

    Autor: matihama

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witajcie wieczorkiem:)
    Właśnie jak wróciłam do domu, przestało lać i od razu wszystko, co przemoknięte (z myślami włącznie) zaczęło skutecznie wysychać.:)
    W Ogródku w sam raz, jakoś nie popłynął, ale przede wszystkim ciepło, więc rozgoszczę się w nim na dobre:)

    Na dobry wieczór piosenka dla Wszystkich:
    Krystyna Prońko - Deszcz w Cisnej

    http://www.youtube.com/watch?v=vzXW3RTNjuY

    Kawka poobiednia na stole i już rozglądam się po rabatkach:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobry Izko:)
    Widzę, że mimo deszczu humor Ci dopisywał cały dzień i tak trzymaj aż do wieczora. Dziękuję za wiosenne wiersze, a w szczególności za leśmianienie, Ty wiesz, jak ja je bardzo lubię...:)*
    W czasie deszczu dzieci się nudzą, ale nigdy nie Ogrodnicy...:))
    A dla Ciebie, mimo grudnia, mam majowy deszcz ze słowem (chyba miłym?)- Antoniny Krzysztoń:

    Pada deszcz

    Do drzwi puka dzisiaj deszcz
    Cały świat mokry jest
    I dlatego chcemy wyjść
    Taki deszcz, maj i Ty

    Pada deszcz, pada deszcz
    Wiec na spacer dziś mnie weź
    Dzisiaj wieje dzisiaj leje
    Ja się śmieje ty się śmiejesz

    A pod oknem rynny trzy
    Pod rynnami Ja i Ty
    Wody wody cała głowa
    Nie ugasi tego słowa

    Które mówisz mi na ucho
    Mokre tak jak cale wszystko
    Które mowie Ci na ucho
    Mokre tak jak cale wszystko

    Pada deszcz...

    Antonina Krzysztoń - Pada deszcz

    http://www.youtube.com/watch?v=P7RJdH7ErWE

    Pozdrówka wieczorne dla Ciebie:)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobry wieczór Małpko:)
    Luj panował u mnie przez cały dzień, ale już zdążyłam wyschnąć razem z myślami.
    Dziękuję za "alebabki", mam taki kwiat w domu, ostatni raz zakwitł mi we wrześniu..:)

    Lubisz wodę i jeziora, więc niech Ci alebabki jeszcze trochę na mokro pośpiewają:

    Alibabki - Kapitańskie Tango (TVP 1979)

    http://www.youtube.com/watch?v=EHwbQdLILPE&feature=related

    ... eh, do lata i jezior jeszcze trochę nam przyjdzie poczekać...
    A póki co pozdrawiam i udanych jutrzejszych mikołajek życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Panno z mokrą głową:)*
    Piękne dzięki za spacer w majowym deszczu:)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Wierny:)
    Dziękuję za miłe słowa i julkowe rozmyślania przy kufelku; rozbawiły mnie znakomicie:)
    Jak już wyszedłeś spod koca i zaliczyłeś łazienkę, mam również dla Ciebie coś na rozweselenie - oczywiście, na mokro - bo jakżeby inaczej...
    A podobno lubisz tańczyć...;-)

    WALCZYK ŁAZIENKOWY

    Gdy masz nerwy stargane, życie masz nieudane
    Gdy bezbronny się czujesz i miękki
    Nie na korty i bieżnie i do dusznych knajp też nie
    Tylko udaj się wprost do łazienki
    Bo w łazience lśnią kurki, błyszczą krany i rurki
    Ci wygrali co właśnie tu uszli
    Tutaj możesz jak kotek igrać wśród mydeł, szczotek,
    Z umywalki korzystać i z muszli
    I raz i dwa i raz i dwa
    Z umywalki korzystać i z muszli
    Spuść w łazience firanki, drzwi zatrzaśnij na zamki
    Swych kompleksów się pozbądź i masek
    Zrzuć czym prędzej ubranie i spójrz w lustro kochanie
    Jaki z ciebie ładniutki golasek!
    Ot, już w wodę cieplutką wsuwasz łydkę i udko
    Grzęźniesz, więźniesz w rozkosznej kąpieli
    Lecz pohamuj oskomę, przedłuż miły ten moment
    Słodką chwilę siadania w kąpieli!
    I raz i dwa, i raz i dwa
    Słodką chwilę siadania w kąpieli!
    Już objęła cię woda, mydło marki "Uroda"
    Efektownie się pieni w twych lokach
    Teraz mógłbyś w swej wannie trwać już tak nieustannie
    A za drzwiami niech mija epoka!
    Niech tam burze i wojny, ty w łazience spokojny
    I pogodny jak wietrzyk poranny...
    O Panie! Mnie nie trzeba raju ani też nieba,
    Ty po śmierci mnie wpakuj do wanny!
    I raz i dwa i raz i dwa
    Ty po śmierci mnie wpakuj do wanny.

    Myślę, że takiego walczyka da się zatańczyć "dwa na trzy", pozdrawiam serdecznie wybornego tancerza:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Izko, teraz dotarłam do nagietka, śliczny... dziękuję:)*
    Przyjmiesz ode mnie coś jeszcze majowego?

    Partita - Kiedy wiosna buchnie majem

    http://www.youtube.com/watch?v=2w3dD3H5ntw&feature=related
    :)*
    ... a teraz muszę coś spóźnialskiemu Jędrusiowi napisać...

    OdpowiedzUsuń
  24. Chociaż raz Ciebie przyłapałam:)))
    Ewuniu nie napisałaś,że autorem "Walczyka łazienkowego" jest Andrzej Waligórski:)*

    OdpowiedzUsuń
  25. Co racja, to nie grzech... jasne, że Endriu, ziomal Tygrysa, sorry, Ogrodnicy:)*

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Jędruś:)
    A Ty tylko na łono i na łono.. już wiem, dlaczego wysypiasz się do wieczora... ;)

    Popołudnie minęło,
    jesień też, idzie zima,
    wszyscy się wysypiają,
    dla mnie litości ni ma.:))

    Czy to słota, czy mrozy,
    śnieżek prószy, wiatr „duja”
    ja, jak zwykle, co rano,
    do przodu i alleluja...:))

    Jeśli byłeś na łonie,
    to rozgrzałeś się nieco,
    w szczególności, gdy łono
    wyglądało kobieco...:))

    Już się więcej nie tłumacz,
    że tam jakaś amnezja,
    takie łono dla chłopa,
    to jest sama poezja...:))

    Pewnie znów w nim utknąłeś,
    więc nie dziwi mnie wcale,
    że miast grządek to łono
    pielęgnujesz w zapale:))

    … i coś optymistycznego, mimo że z deszczem:

    Rod Stewart - Have You Ever Seen The Rain

    http://www.youtube.com/watch?v=2oX2FSv4Rys&feature=related

    Uściski wieczorne, (jeśli łono pozwoli)...:)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Zuzanko, witam Ciebie wieczorkiem:)
    Serdeczne dzięki za kwiat paproci w grudniu - nigdy jeszcze o tej porze roku go nie dostałam...:))
    AnnaG twierdzi natomiast, że można w paproci zanleźć Jamesa Bonda [no, przynajmniej szukać...:))]

    annaG

    Kwiat Paproci

    W bajki o paproci już dawno nie wierzę,
    choć znalazłszy jedną, wypatruję kwiatu,
    a nóż jakiś elfik zrobi mi dziś prezent
    i da mi prawdziwy (wśród licznych plagiatów).

    Rozglądam się wkoło, czy kto nie podgląda
    i dyskretnie sprawdzam, co się w liściach kryje.
    Jeśli kwiatek znajdę - to i Jamesa Bonda,
    kto znajdzie, co szuka, to i wie, że żyje.

    Nieopodal jakiś facet się przyglądał
    - czego pani szuka? Tu nie ma niczego.
    Niech się pan odczepi z obcymi nie gadam,
    ja tu Bonda szukam a nie ciekawskiego!

    Cieplutko pozdrawiam Zuziu i udanych znalezisk życzę, mimo słoty i grudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  28. ...A swoją drogą,
    zawsze się dziwię,
    czemuż to Jędruś
    się nie odgryzie?

    (za mój psotny wierszyk, rzecz jasna)...:)

    Miłego wieczoru:))

    OdpowiedzUsuń
  29. :)))
    Ogródkowe Chłopaki pewnie wyglądają Mikołajki:)

    Wieczór z Mikołajką

    Znów szał i owczy pęd, znów - jaja
    jak ze świątecznej wycinanki.
    Każdy wygląda Mikołaja.
    Ja jeden tylko - Mikołajki...

    Jak baba przyjdzie - będę rad
    (najlepiej - żeby szła wieczorem).
    Po diabła mi ten stary dziad
    z tym swoim jeszcze starszym worem?

    Mikołaj? Ble. Nie chcę go znać.
    Ta siwa broda i kapota...
    Bo co z nim robić? W durnia grać?
    We dwóch?
    Durnego to robota.

    Pić - i zobaczyć w butli dno?
    Nie z nim. Z logiką to się kłóci.
    A z Mikołajką to - ho ho,
    kiedy kapotę swą już zrzuci...

    Leszek Waszczyński

    http://img27.dreamies.de/img/626/b/2vqh27t841m.gif

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie o tym pisałam wczoraj Izko:)
    Czysto męski punkt widzenia. I żeby jeszcze do tego miała duuuże, niebieskie oczy:)

    Świetnie Mikołaja "robi" Bogdan Smoleń:

    Prawdziwy Mikołaj to ja..

    http://www.youtube.com/watch?v=jbcTnDg-voU&feature=related
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję Ewuniu, annaG niezmiennie zachwyca mnie swoją finezją.
    Na dobranoc (zgodnie z bezdyskusyjną instrukcją Jj) wiersz Zofii Szydzik.

    *** ( na zamroczu...)

    na zamroczu
    chwytam ostatni promień słońca
    ściskam kurczowo w dłoni
    aby nie stał się przeszłością
    wraz z tym co poza mną

    i niech upływa dzień za dniem

    pozwól mi trwać
    w bławacie twych oczu

    i niech upływa rok za rokiem

    bez pytań
    czy wolno mi jeszcze


    Dobranoc Mili :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ... dżizusss, a ten się już całkiem spił... ale jak dzwoni...:)

    mikołaj tańczy

    http://www.youtube.com/watch?v=2trlxP9_WyQ&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajne dzwoneczki:)))

    Dobrej nocy Zuziu.Mikołajkowych snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzień dobry na wieczór :)*

    To ja może już powiem dobranoc, tak jestem utyrany, że padam na pysk. Dziś Stanisław Grochowiak i

    "Upojenie"


    Jest wiatr, co nozdrza mężczyzny rozchyla;
    Jest mróz, co szczęki mężczyzny zmarmurza;
    Jest taki mróz.
    Nie jesteś dla mnie tymianek ni róża,
    Ani też "czuła pod miesiącem chwila" -
    Lecz ciemny wiatr,
    Lecz biały mróz.
    Jest taki deszcz, co wargi kobiety odmienia;
    Jest taki deszcz.

    Jest blask, co uda kobiety odsłania;
    Jest taki blask.
    Nie szukasz we mnie silnego ramienia,
    Ani ci w myśli "klejnot zaufania",
    Lecz słony deszcz,
    Lecz złoty blask.

    Nie szukasz we mnie silnego ramienia,
    Ani ci w myśli "klejnot zaufania",
    Lecz słony deszcz,
    Lecz złoty blask.

    Jest skwar, co ciała kochanków spopiela;
    Jest śmierć, co oczy kochanków rozszerza;
    Jest taka śmierć.
    Oto na rośnych polanach Wesela
    Z kości słoniowej unosi się wieża
    Czysta jak skwar,
    Gładka jak śmierć.
    Czysta jak skwar,
    Gładka jak śmierć.

    Jest taki wiatr.
    Jest taki wiatr.
    Jest taki blask.
    Jest taka śmierć.

    Jest taki wiatr.
    Jest taki wiatr.
    Jest taki blask.
    Jest taka śmierć.

    Jest taki wiatr.
    Jest taki wiatr.
    Jest taki blask.
    Jest taka śmierć.

    ***

    ...i kołysanka Anny Marii Jopek i Michała Żebrowskiego

    http://www.youtube.com/watch?v=TcXKT3m40MI

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** wybaczcie, ale
    dla mnie już czas na sen :)***

    OdpowiedzUsuń
  35. Zuzko, dziękuję za Zofię Szydzik i uszanowanie Jaśka instrukcji...:))
    Dla Ciebie, na dobry sen kołysanka Ryszarda Mierzejewskiego:

    Kołysanka

    Oprzyj się o ramię miła,
    patrz jak niebo się zalśniło
    wokół nas.

    Księżyc przyszedł po cichu
    i jak kot się skrada,
    zagląda mi przez ramię
    i bez sensu gada.

    Zachwycony twą urodą, blaskiem
    oczu i lusterek twoich łez, głębią
    myśli tajemniczych, śpiących
    w twych kącikach ust, pięknem
    szumu nieustannie śpiewających
    twoich włosów.

    Jak las, co śpi i miarowo oddycha,
    śpij najdroższa, śpij. Tak cię
    kocham, w rytm tych wszystkich
    dźwięków i obrazów wokół nas.

    Śpij najdroższa, śpij,
    już czas.

    Dobranoc, Zuziu, a nie zapomnij z rana zajrzeć pod poduszkę...:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobry wieczór Jasieńku:)*
    Tak myślałam, żeś styrany, nieboraku, dzięki, że przyszedłeś..:)*
    Ja też nie mniej zmęczona, bo deszczowy poniedziałek dał mi nieźle w kość...
    I już przychodzę ze swoją dobranocką - dzisiaj z wierszem Zofii Zgliszewskiej:

    JESTEŚ

    Jesteś wtedy, kiedy imię twe wymawiam,
    gdy wieczorem zrywam kartkę z kalendarza.
    Jesteś wtedy, gdy poranne wstaje słońce
    i gdy gasną jego blaski zachodzące.

    Jesteś wtedy, kiedy ściszam głosu brzmienie,
    by nie spłoszyć tego czaru żadnym tchnieniem.
    Jesteś wtedy, kiedy deszcz strugami leje
    i gdy dziecko jakieś do mnie się zaśmieje.

    Jesteś wtedy, kiedy słyszę rzewne tony
    tych melodii - naszych wspólnie ulubionych.
    Stary przebój często z oczu łzy wyciska,
    ale za to jesteś wtedy bardzo blisko.

    Jesteś wtedy, gdy nad kwiatem się pochylam,
    który prosi, by podziwiać go przez chwilę.
    Kiedy motyl błyśnie plamką na błękicie
    i gdy słowik ze snu budzi się o świcie.

    Jesteś wtedy, gdy po niebie płyną chmury,
    melancholią się zaczyna dzień ponury.
    Jesteś tutaj, choć... tęsknota serce zżera!
    Jesteś zawsze, choć jak gdyby ciebie nie ma...

    ... i kołysanka, szeptanka...

    ♥♫The most beautiful Love Poem(Love me!!)♥♫

    http://www.youtube.com/watch?v=vnKCiHqulo8&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** dobrego odpoczynku i najpiękniejszych snów:)***

    OdpowiedzUsuń
  37. ... i jeszcze jedna kołysanka:

    A.M.Jopek i M.Zebrowski-kocham.

    http://www.youtube.com/watch?v=omeU8yfh7dU&feature=related

    Pa... :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. ♥ Dobranoc ♥ :)*

    OdpowiedzUsuń
  39. ... pa, Izko, dziekuję za dziś... do jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. •♥•DOBRANOC•♥•ஜ۩۞۩ஜ•♥•DOBRANOC•♥•

    OdpowiedzUsuń