Powered By Blogger

piątek, 23 grudnia 2011

Przedświąteczny nastrój


Królowa nocy, niczym gwiazda, dobrze podkreśla ten nastrój...:)

Przedświąteczny nastrój

Na ulicach ciepło od świateł i blasków,
chociaż nocnym śniegiem zima poprószyła,
jeszcze tylko doba, tak niewiele czasu,
aby pierwsza Gwiazdka dla ciebie zalśniła.

Róże śpią w chochołach, trawnik tonie w bieli,
maleńka śnieżynka krąży ponad ziemią,
grudzień czysty obrus w ogrodzie rozścielił,
drzewa w białych czapkach urokliwie drzemią.

W domach pachnie ciastem i świeżym igliwiem,
zanim księżyc rzuci pył magicznej Nocy,
popatrz, jak do ciebie uśmiecham się tkliwie,
by świąteczny nastrój już do ciebie wkroczył.

68 komentarzy:

  1. Witajcie Ogrodnicy:)
    Odpocznijcie trochę od przedświątecznej krzątaniny:)

    Hanna G.

    Aromaty wigilii

    Zwyczajny dzień, a wspaniały tak,
    wyczekujemy wszyscy tej chwili,
    a jednak tak bardzo mi brak
    aromatu z dzieciństwa wigilii.

    Zapachu drzewka prosto z lasu,
    wosku palących się świeczek,
    kolędników za oknem hałasu,
    na choince kruchych ciasteczek.

    Zapachy te mieszały się od rana,
    pachniał kompot gotowany z suszu,
    wyszorowana podłoga drewniana,
    położone sianko spod obrusu.

    A przy białym wigilijnym stole
    apetyt bardzo wyostrzył nam
    świeżo tłoczony lniany olej
    i na nim usmażony karp.

    Nad stołem zwisająca błogo
    trochę wiosną pachniała jemioła.
    Na pasterkę ośnieżoną drogą
    wyruszała gromadka wesoła.

    Pachniało nawet mroźne powietrze,
    po którym wszyscy głęboko zasnęli,
    a nasze nozdrza pieściła jeszcze
    woń wykrochmalonej pościeli.

    Lady Pank - Święta, Święta

    http://www.youtube.com/watch?v=QCdIey2e0MM&feature=player_embedded

    Ewuniu,odwzajemniam uśmiech:)*
    Miłego dnia Kochani:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Izko:)
    Widzę po uśmiechu, że u Ciebie też już przedświąteczny nastrój. Postaram się i ja też go rozdawać szczodrze...:)*
    Tak jak w wierszu annyG:

    annaG

    Podziel się ze mną uśmiechem

    A kiedy zimno wejdzie za pazuchę
    i zgasną światła, co wieszczą nadzieję,
    chcę jeszcze wierzyć, że ciebie poruszę,
    - że się zaśmiejesz.

    Chcę choć na chwilę dać kawałek nieba,
    rozżarzyć iskry, włożyć w puste oczy.
    Bo tak niewiele ci przecież potrzeba,
    - dziś o północy.

    Wyjrzyj za okno, w maleńkich śnieżynkach,
    - ukryte chęci. Już czas je wyzwolić.
    Gdzie pierwsza gwiazda, gdzie w domach choinka,
    - gdzie już mniej boli.

    Bo można dużo, gdy stoisz tuż obok.
    Ktoś kiedyś wskrzeszał, lecz dzisiaj ja wskrzeszę,
    Roztopię lody, podzielę się z tobą,
    - ciepłym uśmiechem.

    Pozdrawiam cieplutko i Tobie życzę miłego dnia... :)
    Ja dziś jeszcze trochę zabiegana między odkurzaczem, a sałatką jarzynową, ale przynajmniej nie muszę iść do pracy:))

    ... i zaraz coś zagram...

    OdpowiedzUsuń
  3. ...:)

    Cliff Richard - Christmas Time

    http://www.youtube.com/watch?v=U9U0R1kCRzU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry:)

    Odejście Mikołajów

    Kiedy zima nastaje,
    To z przeróżnych zaułków
    Wyłażą Mikołaje
    W liczbie plus minus pułku.
    W miasto jak rzeka płyną
    Tych Mikołajów tłumy
    I pachną naftaliną
    Ich tandetne kostiumy.
    [W której trzymali kostiumy]
    Trzęsą się siwe brody,
    Sto wielkich nosów świeci,
    Przystają samochody,
    Uśmiechają się dzieci,
    Promienieje ulica,
    Bo każdy dobry święty
    W domach, sklepach, świetlicach
    Będzie wręczał prezenty.
    I trudno świętym mężom
    Mieć za złe w owym czasie Że cynicznie spieniężą
    Swój wygląd gdzie tylko da się.
    Mikołajowe żniwa,
    Zawód, nie żadne hobby -
    I dziatwa jest szczęśliwa,
    I Mikołaj zarobi.
    Czasem taki staruszek,
    W cywilu zwany Mieciem,
    Urżnie się jak świntuszek
    Z pierwszym przydrożnym cieciem
    I ogarnięty szałem,
    Że aż mu drży fufajka,
    Gwiźnie swym pastorałem
    Innego Mikołajka
    Lub dłonią, którą czule
    Głaskał właśnie maluchów,
    Grzmotnie go po infule
    I dołoży po uchu.
    I oto na rozstaju
    W samym środku miasta
    Kłąb świętych Mikołajów
    Z każdą chwilą narasta,
    By ruszyć pośród huku,
    Przekleństw i strzępków waty,
    I toczyć się po bruku
    Niczym kula z armaty,
    Przewracając tramwaje
    I niknąc pośród mroku,
    A wraz z nim - Mikołaje
    Nikną na przeciąg roku...
    A choć są źli i brudni,
    Łza mi się w oku kręci,
    Bo nie są tacy nudni
    Jak inni polscy święci
    Kościelni i ci bez wyznań,
    Którymi kwitnie Ojczyzna...

    - Andrzej Waligórski.

    http://www.youtube.com/watch?v=6o8-eLZhrOA

    OdpowiedzUsuń
  5. Adaśku, witaj raz jeszcze. Przeniosłam Twój komentarz spod wczorajszego postu, chociaż bardzo żałuję, że bez Tygrysa, ale nie mam takiej możliwości...:))
    Dziękuję za wizytę zabiegany Cotku. Mam nadzieję, że za chwilę tu jeszcze zajrzysz...

    OdpowiedzUsuń
  6. ... i dla Ciebie, w przedświątecznym nastroju:

    Sarah Connor - Christmas In My Heart Live

    http://www.youtube.com/watch?v=3Rrj2UBPxTU&feature=fvwrel

    Pozdrawiam i uśmiech przesyłam, a nawet dwa...:), :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Kochanie:)
    Jeszcze nie jestem w formie ale nie odmówię sobie nigdy aby w TEN CZAS nie ujawnić się uczuciowo:)
    Wpadłem na chwil kilka bo mi tęskno za Tobą i za Wami...
    Jasne,że problem tkwi w codziennych sprawach ale i światopoglądowo jestem na skraju tęczy...:)))
    Ratunkiem są wspomnienia z dzieciństwa gdy w okresie Bożego Narodzenia świat stawał się inny...na kilka dni...Zbyt miłe,by je zapomnieć choć jako dziecko nie miałem świadomości co do realiów...

    OdpowiedzUsuń
  8. Co roku,tradycyjnie wysyłam dla PAŃ i Panów to samo video:
    http://www.youtube.com/watch?v=LOGnUQ0a9Ao

    Moja Evuś uważa,że to jest najbardziej menski men ze wszystkich współczesnych mam menów na globie (Paul Newman niestety już nie żyje)...A ja,ze wszystkich piosenek świątecznych (nie kolęd) najbardziej lubię tą właśnie i we w tej ,pierwotnej wersji:)))...:

    http://www.youtube.com/watch?v=pA8UHeoYHQM

    ***

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też za Tobą tęskno. Bardzo się ucieszyłam, jak rano zobaczyłam Twój wpis.
    Adaśku, dzisiaj też zadbajmy, żeby ten świat był choć na kilka dni przyjazny dla nas, mimo światopoglądu, żeby i tym razem święta były wyjątkowe i niepowtarzalne.
    Tak niewiele trzeba... uśmiech, ciepło dłoni, gest, spojrzenie w oczy... trochę zapachu cynamonu i wanilii, koronkowa serwetka, jakiś talerzyk z pomarańczą, światełka w domu i za oknem... kompot z suszu i pierniczki...
    To może banalne, jak co roku, ale też tworzą nastrój:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten nastrój jest najpiękniejszy na świecie:)))
    Ale ja wolę zapach igliwia i grzybów...:)))))))))
    W tym roku pierwszy raz sam zrobię,>karpia po żydowsku<:)
    Aż jestem ciekaw jak mi wyjdzie ale pamiętam,że muszą być całe rodzynki(w gotowaniu musi okazać się,że to owoce winogron:))i przetarta,w dużej ilości cebula...

    ....no i umarłem z zachwytu i łakomstwa:)))

    Teraz muszę lecieć szybciutko ale wieczorkiem jeszcze zawitam:)))Pa....

    OdpowiedzUsuń
  11. Adaśku, podzielam gust Twojej Evy, men jest zaiste baaardzo menski, dzięki...:)))

    A dla Ciebie jeszcze Mariah Carey i nie tylko..:

    Mariah Carey feat. Boyz II Men - One Sweet Day

    http://www.youtube.com/watch?v=UXxRyNvTPr8&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Cocie:)
    Jeszcze mi wisisz rozmowę o rajskich sprawach:)))
    Mam nadzieję,że jutro też zajrzysz:)*

    TO WŁAŚNIE TEGO WIECZORU

    To właśnie tego wieczoru,
    gdy mróz lśni, jak gwiazda
    na dworze, przy stołach są
    miejsca dla obcych, bo nikt
    być samotny nie może.

    To właśnie tego wieczoru,
    gdy wiatr zimny śniegiem
    dmucha, w serca złamane
    i smutne po cichu
    wstępuje otucha.

    To właśnie tego wieczoru
    zło ze wstydu umiera,
    widząc, jak silna i
    piękna jest Miłość,
    gdy pięści rozwiera.

    To właśnie tego wieczoru,
    od bardzo wielu wieków,
    pod dachem tkliwej kolędy
    Bóg rodzi się w człowieku.

    Emilia Waśniowska

    OdpowiedzUsuń
  13. Adaśku, do karpia po żydowsku dodaj jeszcze koniecznie migdały i orzechy. A rodzynków duuuużo... uda się na pewno. Cudowna, galicyjska potrawa z tradycjami...:))
    Ja też muszę jeszcze wyjść "na miasto".
    Pa... na razie Cotku, a zajrzyj koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuś,dzięki:)
    A skoro już...to szczególnie piękne wykonanie PEWNEGO UTWORU...

    http://www.youtube.com/watch?v=Hat1Hc9SNwE

    ...do wieczorka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Izo:)
    Postaram się przybyć choć jutrzejszy dzień będzie dla mnie bardzo pracowity :)Zawitam wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Ewo, Witajcie Panie , Witaj Adaśku:))))

    No i.... znowu Święta:)

    Ja też mam dylemat: Jak " połączyć" moje przekonania z charakterem Tych Świąt? Stawiam zatem na: tradycję, ciepło rodzinne, wspomnienia:) Mniej mnie przekonuje ten charakter - czysto religijny:)
    Czasami nawet żałuję, że tyle czytałem , analizowałem i postrzeganie tych Śwąt - dosłownie, stało się niemożliwe. Może lepiej byłoby: żyć w niewiedzy? :)))
    Zatem: skupiam się na tradycji i ... roboty mam huk:)
    Adaś przygotowuje karpia - ja zaraz ruszam do boju .. z kaczką:) Ze względów politycznych, " tortury" jakie jej zadaję... sprawiają mi - sadystyczną radość...:)
    Piękna jest pieśń " Without you ". Tyle wykonań znam - nie wiem , które najlepsze:)
    Na Te Święta jednak życzę Wam , Kochani, bardziej " With you "... chociaż nie znalazłem odpowiednika muzycznego:)))
    Teraz: Do boju, do kaczego boju, który, jak co roku - zakończy się : moim zwyciąstwem:)
    Zawsze mówię, że: najlepsze kaczki to te: upieczone, zarumienione i kapiące tłuszczem! Kaczek w polityce - nie trawię:) I na Święta - nie polecam.
    Stanisław
    A zmiast karpia: mamy wyjątkowo , na jutro łososia:)
    A życzenia? Życzenia będą osobno, teraz : do roboty:))))
    Pogoda całkiem wiosenna. Dziś ok. 5 stopni na plusie...Może to Wielkanoc?

    OdpowiedzUsuń
  17. O....!!!!

    Znalazłem śnieg:) W mojej zamrażarce:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  18. O bogowie...

    Jak ta kaczka duuuża:)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  19. Witojcie :)*

    ***WIECZÓR WIGILIJNY***

    Biały obrus lśni na stole,
    pod obrusem siano.
    płoną świeczki na choince
    co tu przyszła na noc.

    Na talerzach kluski z makiem,
    karp jak księżyc srebrny
    zasiadają wokół stołu
    dziadek z babcią krewni.

    Już się z sobą podzielili
    opłatkiem rodzice,
    już złożyli wszyscy wszystkim
    moc serdecznych życzeń.

    Kiedy mama się dzieliła
    ze mną tym opłatkiem
    miała w oczach łzę widziałem
    otarła ukradkiem.

    Nie wiem, co też mama chciała
    szepnąć mi do ucha:
    bym na drzewach nie darł spodni,
    pani w szkole słuchał...

    Niedojrzałych jabłek nie jadł,
    butów tak nie brudził...
    Nagle słyszę, mama szepce:
    bądź dobry dla ludzi.

    Autor-Tadeusz Kubiak

    Pozdrawiam już prawie świątecznie :)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Jasieńku, już ok? :)*
    Naprawiłam błąd bloggera, ale chwilowo zmykam. Później Tobie i Staszkowi odpowiem...:)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewo*... chciała-bym te życzenia przesłać jutro, ale nie mam takiej możliwości... jutro będę "w drodze" (mam nadzieję, że dotrę na Wigilijną Wieczerzę do moich bliskich)
    Życzę więc Tobie i wszystkim Ogrodnikom: piszącym, czytającym i tym "wykluczonym"...
    życzę Radosnych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych w gronie najbliższych Wam osób. Życzę Świąt rozśpiewanych kolędami, delektujcie się szczęściem bycia z bliskimi, świąt spokojnych otulonych magią tego wyjątkowego czasu.
    A w nadchodzącym Nowym Roku 2012 życzę zdrowia, spelnienia najskrytszych marzeń i pomyślności … również finansowej.
    Pozdrawiam serdecznie wszystkich:-)***

    Ps. Ewo* ... Tobie również - imieninowo życzę: zdrowia i spełnienia marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  22. Puk, puk... jest tu Kto, czy wszyscy wpadli di barszczu w charakterze uszek? :)

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * :)))***

    Witaj Stasiu:)
    Dzięki za świetny humor z rana i odrobinę refleksji...
    A wiesz... ja już dość dawno nie wiążę Świąt z wymiarem li tylko religijnym, choć narodziny Chrystusa i jego istnienie są faktem historycznym, w prawdzie nie w zimie i nie w stajence, w innym klimacie i otoczeniu. Nie podejmuję się oceniać jego boskości... powiem filozoficznie: wiem, że nic nie wiem... i nie czas i miejsce dzisiaj na te moje rozważania. Choć jako dziecko bardzo przeżywałam te narodziny... Coś mi z tej magii i nastroju zostało do dziś...
    Stawiam na tradycję, cudowny, niepowtarzalny nastrój, spotkanie przy wspólnym stole z bliskimi i te chwile nad opłatkiem, jedyne takie w roku. To też jest wymiar duchowy i wartość tych Świąt nie do przecenienia...

    Uśmiałam się z tej Twojej kaczki jak norka. :)) Mam nadzieję, że już do tej pory jest ślicznie zrumieniona i chrupiąca.
    Najserdeczniej pozdrawiam Cię Staszku i zaraz poszukam jakiejś muzy....:)
    Dość długo mnie w domu nie było, ale teraz mogę przysiąść na parę chwil.

    OdpowiedzUsuń
  23. Och, jak pisałam swój komentarz, nie zauważyłam Sofijki, witaj:)*
    Dziękuję za wizytę i piękne, jak zwykle życzenia....
    Tobie też życzę pogodnych, radosnych i najszczęśliwszych Świąt Bożego Narodzenia, cudownych spotkań z najbliższymi, atmosfery prawdziwie rodzinnej, spokoju, dobrego wypoczynku, pysznych, tradycyjnych potraw i tej niesamowitej magii stołu wigilijnego w blasku świec, nie do powtórzenia w żaden dzień w roku...
    Pozdrawiam serdecznie, szczęśliwej i bezpiecznej podróży Sofijko:)***
    Będę o Tobie myśleć przy opłatku...

    OdpowiedzUsuń
  24. ... a na Nowy Rok 2012 - zdrowia i spełnienia wszystkich zamierzeń, jakie sobie zaplanujesz. Oczywiście stabilizacji w polityce i w finansach. Pod tym względem, niech ten nadchodzący rok będzie nudny. :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. ... Zosieńko, i jeszcze dla Ciebie pełne nastroju i bardzo delikatne muzycznie:

    Heilige Nacht

    http://www.youtube.com/watch?v=m5UEi8K9R0M&feature=related

    ... z bajkowym clipem...:)*

    OdpowiedzUsuń
  26. Z kuchni placków zapach,
    gdzieś się wydobywa.
    Ślinka mi już leci,
    - tego nie ukrywam.

    Jeszcze trochę czasu,
    aby siąść za stołem.
    W miłej atmosferze,
    - mieć święta wesołe.

    Stół od smakołyków,
    będzie się uginał.
    Zamienię wnet słowo,
    - jak ojciec do syna.

    Będzie koncert życzeń,
    opłatkiem łamanie.
    Ktoś zacznie, jak zwykle,
    - live - kolędowanie.

    Potem mama, powie,
    cichutko do dzieci.
    Zobaczcie za oknem,
    czy gwiazdka nie świeci.

    Wydał, aż trzy czwarte,
    sponsor swojej renty.
    Aby pod choinką,
    zapewnić prezenty.

    Nastrój jest świąteczny,
    wieczór nastrojowy.
    Przyprawia chwilami,
    mnie o zawrót głowy.

    Lecz o powiedzeniu,
    takowym pamiętam.
    Święta, święta, święta,
    i będzie po świętach.

    A po Narodzenia,
    uroczystych świętach.
    Listonosz, zapuka,
    - panie Jędruś! - renta.

    Przyjdzie też kominiarz,
    zapuka o zmroku.
    Wręczy mi kalendarz,
    - i Dosiego Roku.

    Wymienimy uśmiech,
    on większy, ja, mniejszy.
    Kończę składać wierszyk,
    dość na dzień dzisiejszy.:)

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru.Wypieków bez "zakalców" i lizania palców...:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Cat Stevens -♥ Father & Son ♥ original

    http://www.youtube.com/watch?v=Q29YR5-t3gg

    OdpowiedzUsuń
  28. Jaśku:)*
    Śliczny wiersz Kubiaka, przypominający nastrój Świąt dziecinnych, tamten czas, gdy mama przypominała o tej dobroci dla ludzi i czystym sumieniu i butach... dziękuję, wzruszyłam się... :)*
    Przeczytam Ci wiersz Tuwima:

    Choinka

    Ziemio, ziemiątko,
    Nocą nad łóżkiem
    Świecisz i krążysz
    Różowym jabłuszkiem.
    Sny wyogromniały,
    Ziemio, zieminko,
    Wszechświat stał w pokoju
    Świąteczną choinką.
    Ziemio, ziemeczko,
    Dróżki gwiaździste
    Po gałązkach błyskały
    Mlekiem wieczystem.
    Trzaskały świeczki,
    Świerkowe świerszcze,
    Anioł zaniemówił
    Najpiękniejszym wierszem.

    /Julian Tuwim/

    ... i posłuchaj kolędy dwóch serc:

    Kolęda Dwóch Serc Życzenia świąteczne dla ciepłych serc...

    http://www.youtube.com/watch?v=6zr3Ry_A1k4&feature=related

    Cieplutko pozdrawiam, jeszcze przedświątecznie, ale tuż, tuż...:)*

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Jędruś:)
    Jak widzę, już się uporałeś ze wszystkimi przygotowaniami - co uroczyście obwieściłeś w świetnym, jak zwykle wierszyku.:))
    Och, czego się nie robi dla tych Synów... wiem coś o tym... u mnie też będzie i słowo, i kolęda, i karp...
    O, właśnie:)) Już pędzę go smażyć, a coś do wiersza może sklecę wieczorkiem...
    Piękna piosenka Cata Stevensa... dziękuję:)

    I mam coś nastrojowego dla Ciebie, w księżycowych cieniach, z gitarą:

    Cat Stevens - Moonshadow (live)

    http://www.youtube.com/watch?v=UtgXus3eiII&feature=related

    Serdeczności wieczorne dla Ciebie...:)
    A paluszki, to i tak będę lizać, mimo Twoich przestróg:)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam wieczorkiem:)
    Ja też zaraz będę smażyć ale dorsza:)

    Szydzik Zofia

    biblijny chleb w noc wigilijną

    czekajmy z refleksją na noc,
    tą najważniejszą ze wszystkich nocy.
    ona ma wielką, magiczną moc,
    co przy stole nas wszystkich jednoczy.

    czekajmy na gwiazdę wigilijną,
    tą pierwszą, radosną na ciemnym niebie.
    podzielmy się prawdą biblijną
    i dajmy sobie miłość w białym,
    symbolicznym chlebie.

    nie wstydźmy się wzruszeń,
    co po policzkach naszych łez toczą strugi.
    budujmy jedność z okruszyn
    i przytulmy do serc świat chromy
    jak szeroki i długi.

    Przyjemnego kucharzenia Ogrodnicy:)

    Sting, Soul Cake.

    http://www.youtube.com/watch?v=07tu3e-otkU&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  31. Tyle słów wyraża nasze życzenia dla innych ,zda się wyświechtane i banalne bo te same od lat...
    To nie prawda bo jeśli płyną z serca są zawsze niezwykłe i niepowtarzalne.
    Kochani,życzę Wam abyście kochali i byli kochani,
    aby czas był dla Was łaskawy w wiadomym tylko jemu celu...
    aby szczęście nie omijało Was opłotkiem lecz wchodziło w drzwi Wasze raźnym,zdecydowanym krokiem...
    i w końcu,abyśmy mogli spotykać się w TYM ZACZAROWANYM OGRODZIE ...pomimo i cokolwiek z dala od innych opinii na temat:)
    Sobie życzę by Ewuś nie zaprzestała pisania wierszy ...
    Niech się spełni:)))

    Ewuś miła,Ty wiesz co tkwi w spróchniałych, metalowo-rockowych zakamarkach mego serca...
    Czasem sam ,zdziwiony znajduję tam perełki i Tobie wysyłam,jako zadośćuczynienie za brak pilności w uprawianiu żyznej gleby tego Ogródka...
    Z życzeniami szczęścia,cokolwiek to dla Ciebie znaczy - byłem,jestem i będę...

    * * * * * * ...

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Stachu:)
    Z pamięci wydobyłem Twój przepis na kaczkę,który onegdaj sprawił nam wiele uciechy :)))
    Dlatego,mam nadzieję, że i tym razem ,,dasz jej popalić":)i mała prośba :ode mnie też coś dołóż...gdziekolwiek,może być w szyję:)

    Tobie i Iwonce - dobrych Świąt...
    Sam wiesz,że czasem trudno znaleźć słowa...

    OdpowiedzUsuń
  33. Pozwólcie, że powyżej zamieszczoną treść, ozdobię tym utworem...

    Farhad Besharati Secret Garden

    http://www.youtube.com/watch?v=IJc6PfWaq9E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  34. Witajcie wieczorkiem:)
    Popatrz, Adaśku, jaka radość i cudny nastrój mimo całej krzątaniny i zaganiania....:)
    Usiądę z Wami na trochę, bo od stania przy patelni nogi mi weszły... no, wiadomo:))
    Dziękuję za prześliczne życzenia Adaśku, postaram się, żeby nasz Ogródek kwitł również w przyszłym roku, od przebiśniegów począwszy, na jesiennych astrach i zimowitach skończywszy...
    Ale czymże on byłby, gdyby nie Wasza obecność dobre, ciepłe myśli, słowa, komentarze, muzyka, poezja...
    Sama dla siebie bym go nie prowadziła, a wiersze mogę pisać do szuflady.
    Dziękuję Kociątko...:)))*
    A karp po żydowsku udał się?

    OdpowiedzUsuń
  35. Andrzeju,dla Ciebie,szczególnie wrażliwej na piękno poezji duszy ale też dla Ciebie jako autora wielce smakowitych wierszy i wierszyków z głębi tygrysiego serca :

    http://www.youtube.com/watch?v=CtOzjI7giJc

    Wszystkiego co najlepsze życzy blue cat:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Chinese Guitar Prodigies

    http://www.youtube.com/watch?v=fKuhVaKwgTg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepisy na kaczkę dawał i Staszek, i Jaśko. Oba wyśmienite...:)))
    Jeszcze Staszek Rycerski ułożył Jaśka przepis wierszem. Niedawno był przypominany w Ogródku, chyba w zeszłą sobotę, albo w niedzielę, tak a'propos zbliżających się Świąt.:)

    Życzenia dla Wszystkich razem i każdego z osobna złożę Wam jutro, ale już Wam życzę dobra i miłości takiej, która potrafi przełamać wszystkie lody przetrwać trudy dnia codziennego i czasem nieuniknione kłopoty; oby jak najmniejsze.
    Tak się z Wami zżyłam... nie wyobrażam sobie dnia bez Waszej niby wirtualnej, ale jak na wyciągnięcie dłoni - obecności. Czuję Wasze ciepło...:)

    OdpowiedzUsuń
  38. ... i może to banalne, i tysiąc razy słuchane w tym miejscu, ale posłuchajmy piosenek, które są jego mottem:

    DAAB - w moim ogrodzie

    http://www.youtube.com/watch?v=fYhp-mYV2qk

    i:

    Pamiętajcie o ogrodach

    http://www.youtube.com/watch?v=wpcj2Ye15L0&feature=related
    :)*

    Kocham Was...:)
    W przyszłym roku się o piękne, kwieciste i pejzażowe fotografie, mam nadzieję, że Jędruś, jako pracownik w terenie, też cosik podrzuci...:)
    Życzę sobie, żebym miała więcej czasu... z tym u mnie jest trochę krucho...

    OdpowiedzUsuń
  39. ... sorry, zjadłam: "postaram się" - niby przy garnkach cały dzień, a na słowa głodna...:))

    OdpowiedzUsuń
  40. O karpiu będzie wiadomo jutro ale liczę po cichu na...aplauz!!!:)))
    Starałem się bo nie na darmo jestem wnukiem gospodyń lubelsko -.....:)
    Dzięki Ewuś za przypomnienie o dodatkach:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jaśku...z serca,życzę Tobie tego czego sobie...

    http://www.youtube.com/watch?v=W-RAnkH8Jxc

    Dla Ciebie i Rodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Do jutra Kochani:)
    Wszystkim życzę miłości...

    OdpowiedzUsuń
  43. I może jeszcze wszystkim zadedykuję piękny wiersz Mistrza Konstantego, mojego Mistrza słowa, nastroju, i malarza uczuć:

    ***(...)

    Właśnie ojciec kiwa na matkę,
    że już wzeszła Gwiazda na niebie,
    że czas się dzielić opłatkiem,
    więc wszyscy podchodzą do siebie
    i serca drżą uroczyście
    jak na drzewie przy liściach liście.
    Jest cicho. Choinka płonie.
    Na szczycie cherubin fruwa.
    Na oknie pelargonie
    blask świeczek złotem zasnuwa,
    a z kąta, z ust brata płynie
    kolęda na okarynie:
    LULAJŻE, JEZUNIU
    MOJA PEREŁKO,
    LULAJŻE, JEZUNIU,
    ME PIEŚCIDEŁKO.

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    OdpowiedzUsuń
  44. ... och, Adaśku, te lubelskie gospodynie... moja mama i jedyna Babcia, którą znałam były znakomite, ich uszka, barszcz, karpie, racuchy i pierogi z grzybami są nie do przecenienia....
    I wszystko robione "na oko", bez przepisów, na zasadzie "szczypta soli, szczypta pieprzu, nie szczypta gospodyni" :)))
    A ze mnie to już - niestety - kucharka, jak z koziej d... trąba. Dziedzictwo w tym wypadku nie przeszło...:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja napiszę tak:

    Kocham Was !!!
    Adaś przypamniał mi moje kulinarne popisy sprzed roku:)
    W tym roku też kaczka, ale - bez nadzienia. Za to: odpowiednio przyprawiona, w sosiku własnym:) Jejku, jak ja się namęczyłem, żeby, po zgrilowaniu, " zamknąć ją " w garnku. Ciągle cosik wyłaziło. A to : skrzydełko, a to nóżka...:)
    Nawet tradycyjną kutię sprawiłem. Tylko, że: wyszła mi: cała, wielka salaterka. No i śledzik też gotowy:) Tak się nażarłem przygotowując, że najchętniej to... otwrzyłbym okno i... wytrzepał wszystko w ciemność nocy:) Ja to się " najadam " samym widokiem, zapachem. Otrzymałem : pochwałę dzienną wpisaną do rozkazu wieczornego - od Iwony:)
    Jutro mam WOLNE :)
    Kiedyś bardzo lubiłem Cat Stevensa.Ma bardzo orginalny głos. Ale, potem - podobno zgłupiał:) To znaczy wpadł w iluzoryczne " objęcia " wiary i mu odbiło:) Chyba terroryzm nawet popierał...:( Adaś będzie lepiej wiedział.
    Pozdrawiam przedświątecznie - relaksujący się przy carlsbergu:
    Wasz Stanisław
    Na święta zapowiedzieli, u mnie: 10 stopni ciepła:) Idziemy na plażę:)Wiecie jaka plaża teraz piękna? I jaka ... puuusta:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Do jutra Tygrysku, śpij dobrze; Tobie też życzę miłości i najpiękniejszych snów...:)
    A łuseczkę karpia zostawiłeś do portfela? Ponoć zapewnia fortunę na cały rok:))

    OdpowiedzUsuń
  47. Staszku, ja mam tak samo z najadaniem się. Jem w zasadzie tylko oczami, a jak się owącham i opróbuję wszystkiego, to mogę nie jeść cały dzień.
    Chętnie z Tobą napiję się piweńka, już podstawiam szklanicę, poczęstujesz?...:)))
    U mnie mróz -3 st. i dużo śniegu. Na Święta za to zapowiadają gołoledź... brrrr...
    Plaży co prawda nie mam, ale podglądnę, czy jakiś przebiśnieg nie wzeszedł w ogrodzie:)
    Podziwiam Cię jako mistrza kulinarnego i gratuluję kaczuszki:))

    OdpowiedzUsuń
  48. I wszystkim moim Ogrodnikom - i tym co wiersze piszą, i tym co czytają - życzę, aby w jutrzejszy wieczór wigilijny udali się na wędrówkę po gwiazdach i obłokach, górach i kamieniach, roślinach i lasach, bo ten płomień gwiazdy betlejemskiej czyni cuda też w poezji...:)*

    OdpowiedzUsuń
  49. ....:)*
    (...)
    I drzewa mają swą wigilię....
    W najkrótszy dzień Bożego Roku,
    Gdy błękitnieje śnieg o zmroku:
    W okiściach jak olbrzymie lilie,
    Białe smreki, sosny, jodły,
    Z zapartym tchem wsłuchane w ciszę,
    Snują zadumy jakieś mnisze
    Rozpamiętując świete modły.
    Las niemy jest jak tajemnica,
    Milczący jak oczekiwanie,
    Bo coś się dzieje, coś się stanie
    Coś wyśni się, wyjawi lica. (...)

    Leopold Staff

    OdpowiedzUsuń
  50. Ewuniu****Zrób reset tekstu.

    OdpowiedzUsuń
  51. ... Izko, Małpko, Zuzanko, Dano, Zosieńko, Stasiu, Andrzeju, Jaśku, Adaśku, Wierny... i Wszyscy moi Kochani, posłuchajcie cudownie ciepłej pastorałki Lory Szafran:

    http://patrz.pl/mp3/lora-szafran-posrod-nocnej-ciszy-mp3

    ... dopiero ją znalazłam i jestem urzeczona...

    OdpowiedzUsuń
  52. Dziękuję, Cocie,
    z serca całego.
    Za uwerturę,
    P.Czajkowskiego.

    Bardzo jest piękny,
    początek, finał.
    Tańczy w balecie
    tym ballerina.

    Także dwa flety,
    chyba, piccolo.
    Dają na vivat,
    podwójne solo.

    Słucham uważnie,
    już po raz wtóry.
    P.Czajkowskiego
    i uwertury.

    Poważna muza,
    gdy się jej słucha.
    Miłą, też może,
    zostać dla ucha.

    Piotr Czajkowski ~ Jezioro łabędzie~

    http://youtu.be/Nm3OsGrbyWs

    Pozdrawiam przedświątecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ewo:)))

    Jakkolwiek by się człowiek zarzekał - to i tak: ulega "manii" Świąt. Chociaż te, które najchętniej wspominamy - już nie wrócą:)
    Jak ja bym chciał tak... prznieść się w tamte czasy. Gdy pomarańczę dzieliła Matka z wielkim " nabożeństwem", czekoladę dziliło się na kosteczki i wyliczało... Szynka, schab - były rarytasem - tylko świątecznym!
    Ale: ciepło tamtych Świąt, Świąt naszej młodości i dzieciństwa, to dziś: baśń Anderdena:)

    Dziś: wszystko dostępne, na codzień:) Czym tu wywołać nastój świąteczny?
    Odpowiem i myślę , że zgodni będziemy:
    Naszymi sercami, Ewo:) Ciepłe serca, dla siebie wzajemne - to najwyższy DAR. Nie powiem , że boski... bo moje poglądy utrudniają takie słowa. I przekonania - też:)
    Ewo, bardzo proszę - częstuję Ciebie łagodnie schłodzonym piwkiem, bo to " słońce zaklęte" w nim się znajduje:) Przynajmniej kolor na to wskazuje:)
    Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za wywołanie tego : niepowtarzalnego nastroju przeświątecznego:)
    Stanisław
    No i chyba... DOBRANOC:)))

    OdpowiedzUsuń
  54. ... ok. Jędruś, wykonane, tylko z innym czasem i w innej kolejności:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Stasiu... wiadomo, tamte Święta nie wrócą. U mnie Babcia potrafiła stworzyć tak cudowny nastrój, jakiego już potem nigdy nie było... Babci i Dziadka nie ma już od 30-stu paru lat...
    Rodzice bardzo wiekowi, co roku przy opłatku z niepokojem myślę, czy to już aby nie ostatni w Ich życiu... wszyscy wujkowie i ciotki odeszli, w tym ostatni brat mamy, a mój chrzestny ojciec trzy miesiące temu.
    Staszku, jesteśmy dla siebie i mamy te ciepłe serca, bardzo, bardzo Ci dziękuję za to ciepło, którego i mi jest potrzeba, jak tlenu....

    Pozdrawiam z bardzo ciepłymi uczuciami i dobrej nocy życzę. Do jutra:))

    OdpowiedzUsuń
  56. Do linku tej cudownej pastorałki Lory Szafran z 21:03 dodam jeszcze jej cudny tekst:

    Jest taka noc
    niezwykła noc,
    kiedy gwiazda nadziei
    zapala się na niebie.
    I wszystko ma cudowną moc
    a ludzie mają w sercach

    więcej miejsca dla siebie.
    Świeczki na choinkach
    błyszczą, jak lampiony
    krążą płatki śniegu
    białe, jak anioły.

    Pośród nocnej ciszy
    pod gwiaździstym niebem
    znowu się dzielimy
    twym powszednim chlebem.
    Pośród nocnej ciszy
    otulonej zimą
    znowu się uczymy
    czym jest słowo- miłość.

    Jest taka noc
    magiczna noc,
    kiedy wszyscy wracamy
    do tych miejsc zapomnianych.
    Widzimy znów ten stary dom
    i tamte twarze dziś dalekie
    lecz wciąż kochane.
    Pachnie dom jemiołą
    idą białe święta
    słychać w krąg życzenia,
    ciepłe, jak kolęda.

    Pośród nocnej ciszy
    pod gwiaździstym niebem
    znowu się dzielimy
    twym powszednim chlebem.
    Pośród nocnej ciszy
    otulonej zimą
    znowu się uczymy
    czym jest słowo- miłość.

    Autor: Jerzy Andrzej Masłowski, muzyka Aleksander Nowacki.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  57. A ja powtórzę zeszłoroczną dobranockę naszego
    Alexandra Czartoryskiego o jedzonku, bo przez
    żołądek trafia się przecież do naszych serc...

    Staszku, nie wiem tylko do czyjego serca Ty trafiłeś tą kaczką, do swojego, czy Iwonki?


    Brzuch dla ducha

    Czy wiesz, jak uświetnia ducha
    rozkosz pełniutkiego brzucha
    i jak się duchowość zmienia
    przez rozkosze podniebienia!

    Smakowite, piękne dania
    zrobią poetę i z drania!
    Jeśli jeszcze tak się zdarzy,
    że poeta ... pokucharzy?

    Na talerzu nie: „położy”,
    lecz paletę barw utworzy
    i kolorów żywą gamę.
    Wtedy oczy jedzą ... same!

    A gdy kucharz do potrawy
    da właściwy sos, przyprawy,
    smak powstanie wieloraki,
    niebo w gębie i przysmaki!

    Człek tak syty w sobie budzi
    najlepszego z wszystkich ludzi.
    Wszystkich kochać chce, przytulać ...
    Wnet ochotę ma pohulać.

    Świat mu prosty już, nie krzywy.
    Przestaje być upierdliwy.
    Szlachetny się robi taki ...
    A to wszystko przez przysmaki!

    :)))*

    A kołysankę zaśpiewa - ENYA -The Spirit of Christmas Past

    http://www.youtube.com/watch?v=D__kV5CrU4k&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** jeszcze się
    trochę krzątam :)***

    ...i dwa słówka do Adasia - dziękuję za życzenia, ale ja będę składał je jutro, tak samo
    od serducha...:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Och,ci mężczyźni, mężczyźni... wciąż tylko o brzuchu... nawet dla... ducha:)
    Ja dobranocnie już tylko całkiem dla ducha...
    przypomnę swój grudniowy erotyk AD 2010...

    Jedno westchnienie...

    Nie wiem co myślisz, gdy jesteś daleko,
    ja tylko słyszę serca mego drżenie,
    lecz w intuicję swą wierzę... kobiecą,
    że mnie obdarzysz ... choć jednym westchnieniem...

    I jedną myślą, co do mnie przybiegnie,
    ciepłem rozpali, uczuciem zaszumi,
    pragnieniem serca mojego dosięgnie,
    duszę ukoi, tęsknotę zrozumie...

    Czyż to tak wiele? Ach, więcej bym chciała
    dać, abyś tylko udźwignąć to zdołał,
    siebie bym całą w splot rąk Twych oddała,
    żebyś mnie zechciał swą myślą przywołać...

    Prześlij więc tylko to jedno westchnienie,
    nim cię spowije ciepło sennej nocy,
    dam Ci swą miłość, zamkniętą w pragnieniach -
    teraz i rankiem, gdy otworzysz oczy.

    autor: ewa*
    :)*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** dobrego wypoczynku i najmilszych snów:)***

    ... za chwilę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  59. Pięknych Magicznych i Nastrojowych Świąt ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  60. ... i kołysanka w nastroju przedświątecznym, bielutkim i iskrzącym gwiazdkami:

    Christmas Secrets - Enya

    http://www.youtube.com/watch?v=C_9KurUMNf4&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  61. Kochani pięknych i już świątecznych snów Wam życzę:)
    Do jutra....:)

    Blue Christmas

    http://www.youtube.com/watch?v=h8hLQbY5R-k&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  62. ... Kasiu, serdecznie dziękuję:)
    Tobie życzę radosnych i najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia, jakich sobie życzysz w najskrytszych pragnieniach. I żeby ich magia trwała jeszcze w czas poświąteczny.:)
    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  63. ... Izko, dziękuję...:)*
    Dobranoc, wypocznij dobrze i pięknie śnij...:)

    Enya - White is in the winter night

    http://www.youtube.com/watch?v=8NEsfO3x1uo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  64. ★*★*★*★*★*DOBRANOC*★*★*★*★*★
    **************ஜ۩۞۩ஜ***************

    OdpowiedzUsuń
  65. Alicja Tanew
    Wigilia


    wigilia przystrojona w gwiazdy
    ciszą się na opłatkach bieli
    umyte główki mają dzieci
    przy stole siedzą już anieli
    siedzą i patrzą i czekają
    aż nam się radość w sercach zbierze
    aż zaśpiewamy Gloria Gloria
    aż się zbudzimy jak pasterze
    Grudniowo i uroczyście
    białym puchem skryte liście
    tylko droga
    drożyna przez las
    wydeptana w stronę kościoła
    woła nas,
    woła nas
    woła
    dzwon wieść nad lasem niesie
    łagodnie się tli światło świecy
    a wszystko to ma urok
    Maryjny i kobiecy
    Przykryte śniegiem choiny
    zając przycupnął przy drodze
    może go zaprosimy
    może mu smutno niebodze
    miejsce przy stole gotowe
    nakryte dla gościa każdego
    my jeszcze mamy dość siły
    żeby wciąż czekać na niego
    niech tylko w dzwonek zadzwoni
    niech tylko we drzwi zapuka
    niech tylko będzie nadzieją
    co zawsze wie czego szuka


    EWO...


    Podajmy sobie ręce, w dłonie weźmy opłatek,
    niech świąteczne życzenia popłyną nad światem:
    Zdrowych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia ..
    Refleksji nad cudem
    jaki wydarzył się dwa tysiące lat temu
    w grudniową noc w Betlejem,
    a także osobistego doświadczenia jego mocy w codziennym życiu, oraz nadziei na Nowy Rok ...

    )))

    OdpowiedzUsuń
  66. Dziękuję Marzenko:)
    Życzenia również dla Ciebie są pod wigilijnym postem. Pozwolisz, że i Twoje tam przeniosę...:))

    OdpowiedzUsuń
  67. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń