Powered By Blogger

niedziela, 18 grudnia 2011

*** Taka niby zima


Zdjęcie z grudnia 2010 r.

*** Taka niby zima

Taka niby zima, cały dzień szarówka,
niebo nie chce dziergać koronkowych płatków,
melancholia drepcze po duszy zaułkach,
słońce nie przydaje chmurnym myślom blasku.

Dzień powoli wschodzi nieśmiałym świtaniem,
senne ciepło domu pachnie już igliwiem,
za chwilę rozpocznę codzienne krzątanie,
zegar rytm wyznacza mrucząc niecierpliwie.

Nawet kiedy aura nam poskąpi śniegu,
rozjaśnijmy serca gwiazdkowym nastrojem,
miłość wyśle smutek na północny biegun,
czujesz dziś to samo? Jesteśmy we dwoje...

58 komentarzy:

  1. Witaj Ewo i ogrodnicy.. któzy dziś tu przyjdą:)))

    Wybacz, wczoraj nie zdążyłem powrócić - choć rano obiecałem:)
    Zatem: serdecznie pozdrawiam DZIŚ, w niedzielę przedświąteczną:)
    Kiedyś uwielbiałem taki zespół:

    " New Vaudeville Bands "

    To była druga połowa ...lat 6o-tych ubiegłego wieku:) Starszy jestem niż łupki, z których ropę będą wydobywać:)
    Polecam zatem uroczą pisenkę:

    " Winchester Cathedral "

    Miłej niedzieli, Nie dajmy się " zwariować" ... przed świętami!!!

    Stanisław
    Link:
    www.youtube.com/watch?v=Wv_RfFmJ5nA

    OdpowiedzUsuń
  2. Huuuraaaaa:)

    Znowu jestem pierwszy:)

    Ciepełka przdświątecznego życzę. Żeby nasze serca ogrzały się nim! Znaczy się: tym ciepełkiem:)))

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewo, Ewo...:)

    A " to białe " na Twoim zdjęciu - to śnieg?
    Już zapomniałem jak on wygląda...
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  4. Smutek, dziś odrzucę..
    W cholerę - daleko !:)
    Niechaj radość płynie
    Wielką, wartką rzeką:)

    To w nawiązaniu do Twojego, Ewo - wiersza:)

    No to się rozgadałem:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  5. Sercem do Was piszę.
    Sercem swym - kochani:)
    Bo, w takich " klimatach ",
    Nie chcemy być sami...

    A teraz.... PRZERWA:)))
    Bo zasmaruję cały Ogródek:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Staszku:)
    Cieszę się z Tobą, że jesteś pierwszy, rzadki Gościu:))
    Poszłam zrobić sobie kawę, wracam, a tu już taaaka wizyta....:)
    To białe, to zaiste śnieg, niestety - zeszłoroczny. U mnie nie ma go nawet na lekarstwo, szaro-buro i ponuro... Pierwotnie dałam inną fotkę, jesienną. Uznałam, że jest zbyt smutna i troszeczkę zeszłorocznego nastroju nie zawadzi.
    Cieszmy się tym, co nam aura daje i grzejmy przedświąteczny nastrój swoją obecnością i cieplutkimi myślami.:)
    A wiesz, chyba nie słyszałam Winchester Cathedral - spodobała mi się:) Do nastroju tamtych lat dodam jeszcze Franka Sinatrę:

    Frank Sinatra - That's Life (Original Stereo)

    http://www.youtube.com/watch?v=kFufgPVN3aw&feature=related

    Miłej niedzieli Stasiu, nie pozwól się duszy zaciągnąć szarugą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ... o! I jeszcze fantastyczny wierszyk:))) Dopiero zauważyłam...

    Sercem napisałeś,
    to najbardziej lubię...
    Ciepła mi dodałeś,
    Twej myśli nie zgubię...

    Dziękuję:) A smaruj sobie, smaruj - uwielbiam takie "smarowanie" od serca...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witajcie Kochani:)

    Do serca w niedzielę
    Wisława Szymborska

    Dziękuję ci, serce moje,
    że nie marudzisz, że się uwijasz
    bez pochlebstw, bez nagrody,
    z wrodzonej pilności.

    Masz siedemdziesiąt zasług na minutę.
    Każdy twój skurcz
    jest jak zepchnięcie łodzi
    na pełne morze
    w podróż dookoła świata.

    Dziękuję ci, serce moje,
    że raz po raz
    wyjmujesz mnie z całości
    nawet we śnie osobną.

    Dbasz, żebym nie prześniła się na wylot,
    na wylot,
    do którego skrzydeł nie potrzeba.

    Dziękuję ci, serce moje,
    że obudziłam się znowu
    i chociaż jest niedziela,
    dzień odpoczywania,
    pod żebrami
    trwa zwykły przedświąteczny ruch.

    BLACK "Wonderful Life"

    http://www.youtube.com/watch?v=1FE_dxZi9pE

    Słoneczka Wam życzę.Nie tylko na niebie:)***

    OdpowiedzUsuń
  9. Staszku, Ty się nie przejmuj.Musisz nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Staszku, czemu Ty częściej nie próbujesz pisać rymowanek? Całkiem zgrabne Ci wychodzą, jestem pełna podziwu...:)
    Ładny rym: "daleko-rzeką"... a najważniejsze, że jest w nich Twoja myśl i wcale niebanalna...

    Pozdrawiam serdecznie, może coś jeszcze dziś napiszesz?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry Izko:)
    Wiersz Szymborskiej piękny i bardzo na czasie, dzięki serdeczne:)*
    Coś znalazłam dla Ciebie o sercu - na dzisiejszy dzień:

    Emily Dickinson

    * * *

    Serce od mego lżejsze
    wracając w mroku
    gwizdało sobie nutkę
    pod moim oknem,

    leciuteńką balladę,
    śpiewkę uliczną
    dla nieukojonego słuchu
    pełną słodyczy.

    Był w niej niby głos drozda,
    który na chwilę
    odezwał się i zamilkł,
    nim znów zagrał trylem.

    I był głos - jakby potok
    obok mozolnej ścieżki
    od menuetów skusić chciał
    krwawiące stopy piesze.

    Jutro znów może przyjdzie noc
    bolesna, pełna smutku...
    Grajże mi znów pod oknem,
    przejdź tamtędy, pobudko!

    napisane ok. 1859, w liście do Samuela Bowlesa

    przełożyła Kazimiera Iłłakowiczówna

    Pozdrawiam niedzielnie, przedświątecznie, z uśmiechem, mimo szarówki na dworze...:)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedziałam,że H.Majdaniec śpiewała tą piosenkę.Przy okazji można popatrzeć na śnieżną zimę:)

    "Zimowe dzwony " śpiewa Helena Majdaniec

    http://www.youtube.com/watch?v=xaLDQE3L-Yc

    OdpowiedzUsuń
  13. :)*
    A dla Ciebie "Trubadurzy", z cudownym klimatem i ciepłem rąk..

    TRUBADURZY - KRAJOBRAZY ZIMY

    http://www.youtube.com/watch?v=NqF1sIsTpVI&feature=related

    ... piszę trochę z doskoku, sorry...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę inny punkt widzenia. Z dedykacją świąteczną:)))

    Święta Merkurego szybko się zbliżają
    Ludzie na wyścigi - prezentów szukają:)
    Prezentów i jadła kupią całe wory...
    Potem tradycyjne :"jaki jestem chory".


    Pan Karp co w jeziorze
    Już planował święta...
    Przyszedł wielki człowiek.
    Koniec! - już po świętach!


    Stała w lesie dumna,
    Strojna w "zimną" szatę...
    Wszak przyszedł gajowy,
    Siekierę miał w łapie!
    Otrząsnął ze śniegu,
    Zamachu nie szczędząc...
    Może się zastanów...
    Do domu z nią pędząc?


    Stanisław

    Ale się narobiło, z tym moim rymowaniem... Zatrzymać się nie mogę:)
    To wszystko dlatego, żem: łasy na pochwały :)))
    Ewo, dziękuję za Sinatrę. Pozdrawiam Izo:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewuniu,ja też z doskoku.Nikt za nas nic nie zrobi:)
    Możemy tylko razem pośpiewać:)*

    Niech razem z nami śpiewa świat Nina Urbano

    http://www.youtube.com/watch?v=QDkv2r4K6bM&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Staszku... pięknie wyłożyłeś swój punkt widzenia, jestem pod wrażeniem Twoich miniaturek poetyckich.... dziękuję...:) A ta pierwsza, to prawdziwa fraszka...:)))
    Doskonale wyczuwasz, co w wierszu jest najważniejsze. Sens, przesłanie, puenta... wszystko bardzo ładnie ubrane w słowa. Policzyłeś sylaby w każdym wersie, widać, że masz „muzyczne ucho:))
    Tutaj już nie można nic dodać. Zamknąłeś pięknie całość w krótkich formach.
    Pozdrawiam ogródkowego Poetę.:)

    Na razie przerwa, muszę się pokrzątać po kuchni...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta piosenka już kiedyś była w Ogródku (dawno, dawno), ale właśnie ją usłyszałam w radiu i uznałam, że warto ją przypomnieć:

    Sting - Shape of my Heart

    http://www.youtube.com/watch?v=locIxsfpgp4&feature=related

    Kolor mojego serca

    Rozdanie kart, to dla niego medytacja
    A ci co grają nigdy nie odgadną że
    Ten grosz co zgarnia - marna satysfakcja
    Uznanie, podziw – też nie liczą się
    Rozdaje karty, żeby w końcu znać odpowiedź
    Pojąć zaklętą geometrię szans
    Ukryte prawo liczb, prawdopodobieństw
    Numery rządzą tutaj - koniec, pas

    Ja wiem, że Piki dla żołnierza znaczą miecze
    Ja wiem, że Trefle to wojennej broni znak
    Ja wiem, że Karo znaczą forsę w owym Świecie
    Lecz moje serce całkiem inny kolor ma.

    On może wyjść waletem karo
    Położyć damę pik i nęcić
    Lub ukryć króla w dłoni – to nie czary
    Chwilowy zanik pamięci

    Ja wiem, że Piki dla żołnierza znaczą miecze
    Ja wiem, że Trefle to wojennej broni znak
    Ja wiem, że Karo znaczą forsę w owym Świecie
    Lecz moje serce całkiem inny kolor ma.

    Jeśli mówiłem, że Cię kocham
    Pewnie myślałaś – coś nie tak
    Nie zmieniam masek jak krawatów
    Ta maska to (jest) moja twarz.

    Cóż, ci co mówią nic nie wiedzą
    Lecz wnet poznają gry tej koszt
    Szczęście swe trwoniąc bez potrzeby
    lub w strachu tracąc los

    Ja wiem, że Piki dla żołnierza znaczą miecze
    Ja wiem, że Trefle to wojennej broni znak
    Ja wiem, że Karo znaczą forsę w owym Świecie
    Lecz moje serce całkiem inny kolor ma.

    Tłumaczenie Ryszard Wojtyński.
    :)*

    ... za tę piosenkę, zjadłabym Stinga w całości... :))
    Pozdrawiam Wszystkich z lekko prześwitującym słoneczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ... i śliczny clip, warty obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobry w południe :)

    Dziękuję za wczorajszą poezję i muzykę. Dopiero dzisiaj mogę rozsmakowywać się w treściach.
    Ewuniu*, przywołałaś Emily Dickinson. Posadzę w Ogródku jej wiersz Dusza dobiera sobie.

    Dusza dobiera sobie Towarzystwo -
    I - zatrzaskuje Drzwi -
    Jak Bóg - ma w sobie prawie Wszystko -
    A z Reszty sobie drwi -

    Nie dba - że tłoczą się Rydwany
    U jej pochyłych Bram -
    Że na wytartym jej Dywanie
    Przyklęka Cesarz sam -

    Wiem, jak z nią jest - gdy z Rzesz wybiera
    Kogoś Jednego - raz -
    Zamyka się jak Śluza - zwiera
    W sobie - jak Głaz

    Tłumaczenie Stanisław Barańczak.

    Proszę o wyrozumiałość, brak czasu powoduje, że nie mogę intensywniej uczestniczyć w Ogródkowych ,, rozmowach''.
    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewuś,Ty zjadłabyś Stinga a ja Jeana Reno:)
    Jaki wyrok nam grozi?:)))
    W więzieniu zimno.Idę kupić walonki:)

    ВАЛЕНКИ - ГОЛУБОЙ ОГОНЁК 2010 - МАРИНА ДЕВЯТОВА

    http://www.youtube.com/watch?v=oADNiU6MzgI&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Zuziu:)
    Ja też dzisiaj ledwo, ledwo... na pół gwizdka, między robieniem stroików świątecznych, a kuchnią i żelazkiem...:)
    Podoba mi się poezja Emily Dickinson, chociaż zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie tłumaczenia są doskonałe.
    Ten jest dla mnie szczególnie piękny, a w króciutkiej formie oddaje cały sens miłości:

    Czekać godzinę - to długo
    Emily Dickinson

    Czekać Godzinę — to długo —
    Jeśli Miłość ma się tuż przed sobą —
    Czekać Wieczność całą — to krótko —
    Jeśli Miłość jest w końcu nagrodą —

    Pozdrawiam cieplutko w zapracowaną niedzielę:))
    U mnie przed chwilą sypnęło deszczem ze śniegiem...

    OdpowiedzUsuń
  22. Izko, ja tylko sercem "jem", a za to chyba nikt do mamra jeszcze nie zamyka?
    No chyba, że ktoś nowe prawa ustanowi, ale póki co nasycę się... ;))
    W zamian posieję troszkę humoru w Ogródku (albo posadzę "humorzastą" choinkę, jak kto woli):

    Choinka

    Oto choinka stoi w pokoju:
    Piękna, jak jeleń u wodopoju.
    A na niej bombki, trąbki, gołąbki,
    Srebrne jarząbki i złote ząbki,
    I landszafciki Szklarskiej Porąbki,
    Pędzla malarza Gwidona Pompki.
    Stoi choinka, jak to choinka.
    Pod nią rodzinka, jak to rodzinka.
    Znaczy się chłopczyk oraz dziewczynka,
    dziadkowie - staruch i starowinka,
    Dalej taticzek tudzież maminka,
    Szwagier, niejaki Hilary Świnka,
    Okaz cwaniaczka i sukinsynka,
    Wreszcie kuzynka na wpół kretynka,
    A pod nią kocur, chomik i psinka.
    Słowem - typowa, zwykła rodzinka.
    Zaraz serdecznie się ucałują,
    Śliczną piosenkę zaintonują,
    Z dziećmi figlarnie pobaraszkują,
    Do stołu siądą, papu skosztują,
    Mlasną, do pełna się naładują,
    Pogwarzą i popolitykują,
    Wszystkich znajomych obtentegują,
    Flachę otworzą i się podtrują,
    Potem nawzajem się poturbują.
    A wtedy przyleci aniołek,
    Z gwiazdeczką jak lśniący węgielek,
    Wylizie ostrożnie na stołek
    I powie "Och, ale bajzelek".
    I zaraz fru na ulicę,
    A zamiast prezentów i schedy,
    Zostawi im obietnicę -
    - Jak się poprawią, to wtedy...
    A oni by może i chcieli,
    Ale by pewnie nie umieli,
    Ponieważ to jest zwykła rodzinka.
    Znaczy się chłopczyk oraz dziewczynka,
    dziadkowie - staruch i starowinka,
    Dalej taticzek tudzież maminka,
    Szwagier, niejaki Hilary Świnka,
    Okaz cwaniaczka i sukinsynka,
    Wreszcie kuzynka na wpół kretynka,
    A pod nią kocur, chomik i psinka.
    Słowem - typowa, zwykła rodzinka.
    Oraz przesadnie piękna choinka,
    Która zajmuje najlepszy kąt.
    Jakby nie było -- Wesołych Świąt!

    Andrzej Waligórski

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. :)))

    Dziękuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewuniu,przecież ja też serduchem konsumuję:))
    Jak już postawiłaś choinkę to ja przyjdę z kolędą:)))

    KOLĘDA

    Uniwersalny, tonizujący
    Więcej znaczący niż bochen chleba,
    Na tych co wierzą, i niewierzących
    Śnieg jednakowo sypie się z nieba.
    Niebo co prawda jest dla wierzących
    Lecz niewierzący też się w nim kręcą
    I setką rakiet orbitujących
    Nie mniej niż święci śniegu utrzęsą.
    Świat się puszysty robi i śpiący
    Jak biały misio co słodko drzemie,
    A śnieg kojąco-zespalający
    Z wspólnego nieba leci na ziemię.
    Przystanął żołnierz atakujący
    Mały i brudny w śniegowej bieli,
    A żołnierz atak odpierający
    Miał go na muszce, ale nie strzelił.
    Drwal, po choinkę przesieką brnący,
    Słynny wirtuoz w połowie schertza
    I uczeń wierszyk obkuwający -
    Złożyli prawe dłonie na sercach
    I zapatrzyli się w gęstniejący
    Mrok w Neapolu i mrok w Opolu,
    I zobaczyli Trzech Jaśniejących,
    Lecz nie Trzech Króli, a trzech Karolów:
    Dickens wierzący, Marks - niewierzący
    Znużone czoła na dłoniach wsparli
    A między nimi praktykujący
    Choć negujący, stał Karol Darwin.
    I był to obraz pocieszający,
    Więcej znaczący niż bochen chleba,
    A śnieg, milcząco - zespalający
    Od tysiącleci sypie się z nieba...

    Andrzej Waligórski

    Może w końcu sypnie...:)*

    OdpowiedzUsuń
  25. Miłego popołudnia, Ogrodnicy:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=fllDB3FK7pI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  26. Pani Ewo! Trzy dni temu na portalu NK na profilu Jana P. bardzo słusznie upomniała się Pani o swoje prawa autorskie i dała Pani niejakiej Ewie R. lekcję przyzwoitości. Jaki był skutek? Niestety, niewielki. :( Wiersz "Namaluj mi lato" zniknął z profilu pana Jana (podobnie jak Pani komentarz), ale na innych profilach znajduje się on nadal. Trudno powiedzieć na ilu, bo wielu "znajomych" tej pani ma komentarze ukryte. Wystarczy zalogować się na NK i wejść na profile np.
    Joanny Ż. http://nk.pl/#profile/8151225
    Zbysława Z. http://nk.pl/#profile/21871392
    czy Barbary S. http://nk.pl/#profile/24130513?page=6, by przekonać się, że ohydny proceder trwa nadal. Ta pani działa metodą "kopiuj wklej" i przy bardzo znanych poetach lub powszechnie znanych tekstach piosenek, podaje autorów, przy innych - nie pisze nic, dając do zrozumienia, że to jej teksty własne.
    Zwracanie się bezpośrednio do niej chyba niewiele da (może zablokować), ale moim zdaniem kwalifikuje się do wniosku do administratora NK o usunięcie profilu.
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Ax

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewuniu*:)

    (...) Lecz gdy ci będzie smutno - wspomnij
    Wymów je szeptem jak niczyje
    I powiedz: ktoś pamięta o mnie
    Jest w świecie serce, w którym żyję.

    Czy można się nie zgodzić ze słowami Alekandra Puszkina ?

    Uściski popołudniowe z zapachem świerku :)

    OdpowiedzUsuń
  28. :((((

    Właśnie, popadając i poddając się narodowej świątecznej paranoi, polegającej na rywalizacji: Kto więcej kupi... wróciliśmy z super-hiper marketu.
    Właczyłem telewizornię, otworzyłem piwko i...:

    Tragiczna wiadomość - Zmarł Vaclav Havel...:(

    Mówi się, że nie ma Ludzi niezastąpionych. Guzik prawda: właśnie zmarł Człowiek, bez którego ten nasz " światek" - będzie zdecydowanie uboższy.
    Wisława Szymborska, nawiązując do " naszych " dwóch kaczorów - powiedziała: Szkoda, że Waclav Havel nie ma bliżniaka...:)
    Szkoda... Szkoda Wielkiego Człowieka, bez którego Świat jest ... jakiś... niekompletny !

    Może to już wiek, albo emocjonalny infantylizm / wszak Go nie znałem / ale... Z wielkim smutkiem przyjałem tą wiadomość:(((
    Dlatego też - tą tragiczną nowiną, zapragnąłem się z Wami podzielić.
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  29. Szanowna/y Pani/Pan Ax.:)
    Bardzo dziękuję za Twoją wrażliwość i zwrócenie uwagi na ten jakże pożałowania godny proceder Pani Ewy R.(P). Widocznie jedna lekcja przyzwoitości dla tej osoby, to zbyt mało. Zajrzałam na podane linki i faktycznie, znalazłam tam swój wiersz, sygnowany jej nazwiskiem i profilem.
    Nie mam nic przeciwko wklejaniu moich wierszy na innych portalach, pod warunkiem, że będą podpisane moim nazwiskiem lub nickiem, pod jakim występuję na blogu. Jest to wymóg nie tylko kultury osobistej i dobrych obyczajów, ale też poszanowanie moich praw autorskich, (zagwarantowanych odpowiednimi przepisami prawa).
    W tej sytuacji nic mi nie pozostaje innego, jak zawiadomić administratora NK. Poczynię stosowne kroki w tym zakresie.
    Raz jeszcze bardzo dziękuję za wskazanie tych miejsc; nie mam zbyt wiele czasu na to, by śledzić wszystkie portale pod tym kontem.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dano, dziękuję za piosenkę i pozdrowienia -
    dla Ciebie - przedświąteczne dary losu, którymi zawsze warto się zachwycić...:)

    Dary Losu - Ryszard Rynkowski

    http://www.youtube.com/watch?v=NHiGKsUyt0k&feature=related

    Miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Staszku... krzątając się po domu, usłyszałam tę smutną wiadomość w radiu.
    Ten Wspaniały Człowiek, przyjaciel Polaków i wszystkich ludzi dobrej woli był również niezłomny w swoim cierpieniu, znosił go z pogodą. Tej klasy polityków chyba już dziś na świecie nie ma, nie mówiąc już o Polsce... Miał też piękny dorobek literacki. Człowiek renesansu w każdym calu...
    Wielki żal, że odszedł...

    OdpowiedzUsuń
  32. Wielcy odchodzą, a świat się dalej kręci...

    Izko, dziękuję za dopełnienie Waligórskim nastroju przedświątecznego:)

    Dedykacja dla Ciebie i Wszystkich Ogrodników

    Ryszard Rynkowski - Wznieś serce (live)

    http://www.youtube.com/watch?v=RGHcea-c0kM
    :)*

    Miłego popołudnia i wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ewuś pamiętaj:

    Nie jesteś sama

    http://www.youtube.com/watch?v=NDUvJrrAPyI

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Zuzanko:)
    Dziękuję za zapach świerku i serdeczną strofkę Puszkina... już czuję zapach igliwia, bo mam w domu gałązki jodły do stroików. Jeszcze tylko brakuje zapachu ciasta... ale to za wcześnie na tę chwilę. Natomiast na zimowe serca, jak najbardziej czas...:)

    annaG

    Zimowe serca

    Chociaż mrozem straszę, serca nie mam z lodu,
    popatrz, srebrne kwiaty na szybach maluję.
    Bieli nasypałam tuż na samym progu,
    kryjąc dawne złości, podniebnym lazurem.

    Wśród mroźnych paproci, misterne bukiety
    letnich, ciepłych wspomnień - niezapominajek,
    malowałam sercem, byś w obrazie ściętym,
    umiał się nacieszyć, tym zimowym majem.

    Więc gwiazdki - śnieżynki daję ci na własność,
    a w każdej zaklęta; nadzieja i miłość,
    spójrz; za chłodną szybą całkiem białe miasto,
    tam, samotne serca pod śniegiem się kryją...

    Udanego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Weźcie sanki i koniki
    pojedziemy w ten las dziki.
    Zrobimy kulig wesoły,
    jutro nie wstanę do szkoły:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=l7vmRPf4-aQ&feature=related

    Dzięki Ewa za piosenkę ,bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bry :)*

    Za Grzegorzem Turnauem i w świetle wpisu Ax z Naszej Klasy - muszę powiedzieć, że "o poezję
    trzeba dbać"

    Grzegorz Turnau - Gdy poezja

    http://www.youtube.com/watch?v=laeFbaoKTj4

    Pozdrowienia niedzielne wieczorem ślę :)*

    OdpowiedzUsuń
  37. i tekst - Gdy poezja


    Gdy poezja ci minie
    nic nie załka w kominie
    gdy poezja ci odfrunie
    nie powierzaj się fortunie
    ona kołem się nie toczy
    ona kołem
    na amen
    cię złamie

    ta poezja
    jest męcząca
    z piedestału
    ciało strąca
    i pomału
    przeciwstawia
    ducha ciału

    ale kiedy
    ciało słabnie
    to poezja
    ma tę moc
    by ciało przenieść
    jak złudzenie poprzez noc

    gdy poezja ci odleci
    tam gdzie jeszcze są poeci
    bardzo mało
    będzie miało
    twoje ciało

    gdy poezja ci przejdzie
    słońce zajdzie nim wzejdzie
    za jej brak zapłacisz drogo
    na ten brak nie stać nikogo
    nim poezja cię odumrze
    stań na chwilę, na chwilę i zrozum, że

    choć poezja
    jest męcząca
    z piedestału
    ciało strąca
    i pomału
    przeciwstawia
    ducha ciału

    ale kiedy
    ciało słabnie
    to poezja
    ma tę moc
    by ciało przenieść
    jak złudzenie poprzez moc

    choć poezja
    jest męcząca
    z piedestału
    ciało strąca
    i pomału
    przeciwstawia
    ducha ciału

    nim poezja cię odumrze
    stań na chwilę i zrozum, że
    o poezję, o poezję
    trzeba dbać

    gdy poezja ci odleci
    tam gdzie jeszcze są poeci
    bardzo mało
    będzie miało
    twoje

    ciało

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Bry, Jasieńku:)*
    Fantastyczna piosenka a'propos... ślicznie dziękuję:)*
    Dla Ciebie w rewanżu i troszkę pod mój wstępniak -

    Grzegorz Turnau - Czuła reguła [Fabryka Klamek]

    http://www.youtube.com/watch?v=D4XJKRxdmoY&feature=related

    "Czuła reguła"

    Chociaż brak akcji
    kwiaty akacji
    chociaż zakręty
    radość puenty

    choć świat smutnawy
    radości nawyk
    kiedy dni kiepskie
    i czarne nawet

    choć blask zwodniczy
    co świeci niczym
    kto się zachłysnął
    nie mówi - krzyczy

    choć brak kierunku
    miar i kotwicy
    z nadziei przyczyn
    tylko się liczy

    czuła reguła
    czuła reguła
    snuje sie dotąd
    tak jak się snuła
    serca wykrzyknik (! :)))}
    starczą dwa zdania
    myśli uroki
    znak zapytania

    życie w bezruchu
    choćby i w puchu
    puste doczesne
    puste na duchu

    raczej maligna
    niż ziemia widna
    jak wiosna zimna
    jak ptak bez skrzydła

    czuła reguła
    czuła reguła
    snuje sie dotąd
    tak jak się snuła

    by w końcu życie
    na dobre wyszło
    jest kropka serca
    myślnik umysłu

    ktoś minął metę
    zawody nie te
    ktoś był na szczycie
    czy to już życie

    choćby niewiara
    rozpaczy wara
    choćby przegrana
    przegranej tama

    czuła reguła
    czuła reguła
    snuje sie dotąd
    tak jak się snuła

    serca wykrzyknik
    starczą dwa zdania
    myśli uroki
    znak zapytania

    czuła reguła
    byś się nie tułał
    abyś nie zasnął
    i myśleć umiał

    czuła reguła
    czuła reguła
    snuje sie dotąd
    tak jak się snuła

    :)*

    Pozdrawiam Cię z uśmiechem:)*

    (Wykrzyknik mój)

    OdpowiedzUsuń
  39. Grzegorz Turnau - Noc

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,grzegorz_turnau,noc.html

    Noc


    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł.
    Nocy, uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach.
    Zgubić daj myśli złe
    Choć na krótki czas.
    Nocy, matko dnia
    Ześlij jedną z gwiazd.

    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł.
    Nocy, uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach.
    Zgubić daj myśli złe
    Choć na krótki czas.
    Nocy, matko dnia
    Daj odpłynąć w snach.

    W kącie skulony pies
    Słucha ciszy
    Na półce zasnął wiersz
    Mądrym snem

    Z mroku skłębionych chmur
    Nocą do ciebie zejdzie ktoś
    I mówiąc szeptem, zaprosi byś
    Wybrał się w drogę z nim.
    - 2x

    Bo życie jest jak sen
    Który krzyczy
    Bo życie jest jak sen
    Który trwa
    Który trwa
    Chwilę trwa.

    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł.
    Nocy, uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach.
    Chcę odpłynąć w snach.
    Chcę odpłynąć.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  40. :)*
    Można odpłynąć Jaśku, posłuchaj...:)

    Grzegorz Turnau - Twoja postać

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,grzegorz_turnau,twoja_postac.html

    Wśród drzew schylonych o północy
    wśród jasnych widów złego mroku
    coś się przemienia w naszej mocy
    ktoś się porusza z naszym krokiem

    kiedy tak idziesz w szumnej szacie
    a wiatr ją targa i rozwiewa
    nie bój się ty nie idziesz sama
    chodzą wraz z tobą wszystkie drzewa

    ziemia jak echo minionych dni grające w borze
    a nasze cienie wśród martwych pni wieszają zorze
    dziwnie się srebrzysz aniele mój w tęczowym piórze
    nade mną góry, wieżyce miast
    nade mną...

    błękitne szerokie okna
    i jasne smugi od lamp
    i twoja postać, jasna postać
    taką cię znam taką cię znam

    błękitne szerokie okna
    i jasne smugi od lamp,
    i twoja postać jasna postać
    taką cię znam taką cię znam

    Miła moja chylą się żółte mlecze
    w doliny napływa gór cień
    cichy odwieczerz
    już późno już późno już późno

    Miła moja trudno z miłości się podnieść
    a jeszcze ciężej od złych nowin
    gdy patrzą na nas w ciemnym nowiu
    chłodniej chłodniej boisz się

    Nie ma się czego bać nie ma się czego bać
    to tylko księżyc idzie srebrne chusty prać,
    to tylko cicha trawa, trawa wśród kamieni
    i wiesz ludzie ludzie są dziećmi dużemi

    Błękitne szerokie okna
    i jasne smugi od lamp
    i twoja postać jasna postać
    taką cię znam taką cię znam

    Błękitne szerokie okna
    i jasne smugi od lamp
    i twoja postać jasna postać
    taką cię znam taką cię znam.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  41. I jeszcze jedna prośba -

    Grzegorz Turnau - Zostań ze mną

    http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

    "Zostań ze mną"

    Mówisz, że
    oczy mam przezroczyste –
    krople dwie,
    które blask mają wewnątrz.
    Prosisz mnie :
    Świeć mi te
    światła czyste !
    Zostań ze mną ! Zostań ze mną !
    Zostań ze mną !
    Zostań !

    Mówisz, że
    oczy mam przezroczyste –
    szybki dwie,
    które dzień sączą w ciemność.
    Prosisz mnie :
    Choć na złe
    pory mgliste –
    zostań ze mną ! Zostań ze mną !
    Zostań ze mną !
    Zostań !

    Widzisz – jeśli ja
    oczy mam przezroczyste –
    to jak łza,
    którą starłabyś pewno,
    widząc mnie z niewysłanym wciąż listem.
    Prosiłem w nim, by został ze mną,
    został ze mną,
    został ktoś.

    Oczy mam - mówisz
    mi - tak przejrzyste -
    szybki dwie,
    które dzień sączą w ciemność.
    Prosisz mnie :
    Choć na złe
    pory mgliste –
    zostań ze mną ! Zostań ze mną !

    słowa: Jonasz Kofta

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  42. ... sorry, słowa - Jeremi Przybora.

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam wieczornie, aby utrzymać klimat wcześniejszej poezji dodam nastrojowe Odnalazłam Ciebie Małgorzaty Rams.

    Odnalazłam Ciebie
    Nie otwierając drzwi
    Ani okien
    Nie wypatrując
    Czy idziesz

    Przyszedłeś cichutko
    Kładąc głowę na moim ramieniu
    Nie mówiąc nic
    O nic nie pytając

    Poczułam Twój oddech
    Delikatne bicie serca
    Ciepły głos
    Który ukoił moje serce

    Nie zamknę drzwi
    Bojąc się byś nie odszedł
    Wierzę że to nie chwila
    Że tak będzie zawsze

    Ewuniu*, czy ciut ogrzały się zimowe serca ?
    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj Zuziu:)

    Iga Krefft- W OCZACH RADOŚĆ(OfficialMusicVideo)

    http://www.youtube.com/watch?v=qJmyXLcOois

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam wieczorkiem:)

    Jak tam przygotowania świąteczne? A kurzyki powycierane?
    Dziś przyświeca mi " motto" z " Elektrycznych Gitar".
    Zawarte w piosence:

    " Przewróciło się niech leży"

    Żona zagłebiła się w Szerloku Holmsie... a ja: popijając piwko... buszuję po internecie:)))
    Samo się posprząta:)))
    Linku nie potrafię zapodać:)
    Pozdrowionka
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  46. Witajcie wieczorem:)
    Właśnie po całym intensywnym dniu roboty w domu, wróciłam teraz od rodziców - seniorów, którzy wymagają "zaopatrzenia wieczornego". W ciepło też...

    Zuziu, mnie się wydaje, że to ja jestem w stanie rozgrzać wszystkie zmarznięte serca:))
    Póki co... bardzo dziękuję za piękną poezję i za to, że dotrzymałaś nam towarzystwa. :)

    Już dzisiaj mogę Cię tylko serdecznie pozdrowić, a na nowy wiersz (oprócz dobranocki) zapraszam na jutro. Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Izko, miła ta "Radość w oczach"... dzięki.
    Trochę jestem podminowana, a jednocześnie zmęczona dzisiejszym dniem... nie wiem, czy uda mi się w Twój gust utrafić, ale Tobie, Zuzi i Staszkowi dedykuję piosenkę Grzegorza Turnaua:

    Grzegorz Turnau - Zakochany anioł

    http://www.youtube.com/watch?v=zeonPEDOMks

    (tu jest tylko muzyka z fiLmu)

    A tu słowa:

    "Zakochany Anioł"

    Są anioły tam u góry
    co szczęśliwe są z natury.
    - Lecz ja bym…
    - Co?
    - Nie zazdrościł im.
    - A to, czemu?

    To mnie, można dziś zazdrościć
    bo poznałem smak miłości.
    - Co tu kryć..
    - No…?
    - Chce na ziemi żyć!

    Kiedy kochasz i ktoś kocha ciebie
    toś szczęśliwy jest jak anioł w niebie.
    Uwierz w siebie!

    Warto wieki czekać na nią
    żeby skrzydła mieć u ramion.
    - Miłość to..
    - No co?
    - Miłość to…
    - No co?
    - Lek na całe zło!

    Jest szczęśliwy jak anieli.
    To Giordano czy Gene Kelly?
    Tańczy jak z nut.
    To miłości cud!

    Jest szczęśliwy jak anieli.
    To Giordano czy Gene Kelly?
    Tańczy jak z nut.
    To miłości cud!

    Warto wieki czekać na nią
    żeby skrzydła mieć u ramion.
    - Miłość to..
    - No co?
    - Miłość to…
    - No co?
    - Miłość to jest to! To!

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  48. :))) Oczywiście Ewuniu*, poezja i zdjęcia zamieszczane w Ogródku potrafią rozgrzać najbardziej zamarznięte serca ;-)))

    Pozdrawiam wieczornie Panie i Panów - dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  49. I niech już będzie dobranocka, dziś "Leśmian"
    Grzegorza Turnaua do słów Bronisława Maja-

    http://www.youtube.com/watch?v=PNOeeJO-lps


    W malinowym chruśniaku
    zapodziani po głowy
    całkiem zbędni już światu
    kryją się kochankowie.

    Ręce sokiem skrawawione,
    słona słodycz na skórze,
    spływa w usta spragnione -
    grzech nadciąga jak burza.

    Kroplą soku najsłodszą
    nasze usta złączone -
    milkną. I coraz głośniej
    krew się burzy czerwona,

    Malinowa purpura
    chmurą spływa na oczy,
    purpurowa wichura
    ciał obłoki unosi.

    Coraz prędzej, goręcej -
    malinowa krew tętni,
    drżące usta i ręce,
    coraz prędzej i prędzej.

    Sok w owocach się burzy,
    słodycz jak burza wzbiera,
    malinowa się róża
    pośród liści otwiera

    Teraz cisza. Na ustach
    stygnie kropla czerwona;
    świat, co chwilę nie istniał
    znów nas bierze w ramiona.

    Przywróceni istnieniu,
    tak niezbędni znów światu,
    niby ze snu zbudzeni
    w malinowym chruśniaku.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już czas na sen:)***

    OdpowiedzUsuń
  50. :)
    Anna Jantar & Artyści - Radość najpiękniejszych lat

    http://www.youtube.com/watch?v=AlQkoLozso4&feature=related

    Dajesz Ewuniu sporo tego ciepełka.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  51. Staszku:)
    Przygotowania dzisiaj a jakże, całą parą... nie wiem, czy nie pogubiłam się już w tym wszystkim?
    Czasem mam ochotę uciec gdzieś na wyspę bezludną, albo w przestworza.
    Telewizorni dzisiaj nie włączałam, tylko radio... chałupa z grubsza ogarnięta.
    Piwko? Chętnie bym wypiła na wieczór, ale - nie mam:)
    Może delikatny jazz z saxofonem do piwka?

    Kenny G - As Time Goes By

    http://www.youtube.com/watch?v=dOA7EzEoPW0&feature=related

    Pozdrowionka dla Ciebie i Iwonki:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ewuś,wielkie dzięki:)*
    Film oglądałam kilka razy.Boski:)

    ZAKOCHANY ANIOŁ

    http://www.youtube.com/watch?v=fG9513fiR_g&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  53. Już za chwilkę moja dobranocka... o cierpliwość proszę...:)

    OdpowiedzUsuń
  54. I już moja dobranocka. Dzisiaj koniecznie z wierszem Ewy Lipskiej, wyśpiewanym przez... Grzegorza Turnaua:

    Grzegorz Turnau- Krótka Bajka

    http://www.youtube.com/watch?v=Ek6-8QpvcVs

    Jak bardzo wiele mamy lat
    pod tą leszczyną. Pod tą leszczyną.
    Ciągłością umęczony świat
    i czyją winą? Czyją winą?

    Tak w siebie zapatrzeni przekraczamy nas.
    Daleko za odległość. Za odległość.
    Oczom widocznie nadszedł już czas
    by dojrzeć świata część zaległą.

    Zobaczył nam się nagle świat:
    ja ciebie widzę a Ty mnie.
    Och jak niewiele mamy lat:
    jak krótka bajka w długim śnie...
    ...:)*

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już czas na bajeczne sny...:)***

    OdpowiedzUsuń
  55. ... a jutro poniedziałek i pobudka o 5:00... jakoś mi nie do snu...:)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Dobranoc Ogrodnicy...do jutra:)

    Czerwone Gitary - Senny Szept (Oficjalny Teledysk)

    http://www.youtube.com/watch?v=t4lfQf9bEZQ&feature=related

    Pa..:)*

    OdpowiedzUsuń
  57. Nagród mi przybywa ,
    gdzie kliknę tam wygrywam.
    Gadżetów mam bez liku,
    na półce i stoliku.

    Wygrałem dziś telefon,
    telefon komórkowy.
    Na półce, leży stary,
    a obok niego nowy.

    Pilotów mam arsenał,
    i wszystko sterowane.
    Podczerwień niewidzialna,
    steruje nawet kranem.

    W lodówce, gdy ma braki,
    to łączę z internetem.
    Produkty mam po chwili,
    załatwią to z impetem.

    Znalazłem w internecie,
    gadżecik owszem nowy.
    Wydaje i dozuje,
    papier toaletowy.

    Automatyki pełno,
    jest dawno w moim domu.
    I wszystko się odbywa,
    z nienacka po kryjomu.

    A wszystko to zasługa,
    gadżetów i pilotów.
    Zakupić można wszystko,
    w sklepie, nie dla idiotów.:))

    Pozdrawiam.Dobrej nocy Ogrodnikom.:))

    OdpowiedzUsuń
  58. ★ DOBRANOC ★ ஜ۩۞۩ஜ ★ DOBRANOC ★
    இڿڰۣ-ڰۣ—♥ இڿڰۣ-ڰۣ—♥இڿڰۣ-ڰۣ—இڿڰۣ-ڰۣ—

    OdpowiedzUsuń