Powered By Blogger

sobota, 10 grudnia 2011

Oczekiwanie


Grudniowy pejzaż na skraju lasu.


Gałązki dzikich jeżyn nie zgubiły liści.


W ogrodzie rosną... grzyby.


Spopielałe mimozy.

Oczekiwanie

Czas przysiadł w gałęziach nagiej jarzębiny,
mimozom od szronu suknie spopielały,
ballady umilkły, nie pochwalę zimy,
gdy jesień w szarudze pogubiła miary.

W taki czas, gdy wszystko uśpione w przyrodzie,
w palecie kolorów ochra, brąz i grafit,
patrzę w okno grudnia, wypatrując co dzień
bieli, co mu szyby pomaluje w kwiaty.

60 komentarzy:

  1. Witajcie Ogrodnicy:)
    Miłej soboty:)

    Gałczyński Konstanty Ildefons

    Zima z wypisów szkolnych

    Któż to tak śnieżkiem prószy z niebiosów?
    Dyć oczywiście pan wojewoda;
    módl się, dziecino, z całą krainą -
    niech Bóg mu siły doda;
    śnieżku naprószył, śnieżek poruszył
    dobry pan wojewoda.

    A któż na szybach maluje kwiaty,
    czy mróz, czy mróz, dziecino?
    Nie, to rączuchną dla siebie, żabuchno,
    starosta ze starościną;
    srebrzyste prążki, listki, gałązki
    dla ciebie, dziwna dziecino.

    A któż te śliczne zawiesił sople
    za oknem u okapu?
    Czy może także mróz niedobry
    swą fantastyczną łapą?
    Nie, moje złoto, to referenci,
    podkierownicy, nadasystenci
    nocą nie spali, hurra! wołali,
    sople poprzyklejali.

    Hej, tam w Warszawie jest pan minister
    siwy i taki miły,
    przez okno rzuca spojrzenia bystre,
    bo chce, by dla ciebie były
    zimą sopelki, śniegi i lody:
    wszystkie zimowe wygody.

    Jeżeli tedy sanki usłyszysz
    i dzwonki ich tajemnicze,
    wiedz: to minister w skupionej ciszy
    nacisnął taki guziczek,
    że gwiazdki dzwonią i gwiazdki lśnią
    nad miastem i nad wsią.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomarzyć dobra rzecz:)
    Może święta będą białe:)

    Zimowy cud.

    http://www.youtube.com/watch?v=YGRn2GF5Ljg
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Izuniu:)
    U mnie rano były ciężkie, ołowiane chmury, teraz świeci piękne słońce, a na niebie sam błękit... coś się w przyrodzie poprzestawiało:)

    Piękna ta "Zima z wypisów szkolnych", ale coś mi się wydaje, że od tamtych czasów klimat się trochę pozmieniał (nie mówiąc o nas...;-))
    Bierzmy, co los nam da, jak w wierszu Osieckiej:

    Agnieszka Osiecka

    ***

    Sypie śnieg
    jakby biegł
    na spotkanie małych kół
    białych kół
    prędki taniec
    senny tak
    smutny tak
    jak rozstanie…
    Od czasu do czasu jest zima,
    raz na rok, albo i dwa,
    nie narzekajmy na klimat
    i bierzmy, co los nam da.

    A jednak za tym się tęskni...:)

    Jestem białym płatkiem śniegu.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=DX-N7vftFqw&feature=related

    ... raczej nie zanosi się na białe Święta, ale co tam... grunt, żeby nam humory nie pociemniały:))

    Słonecznej soboty, Izko:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. :)))
    Dzień dobry,
    Ewuniu*, zdjęcia smutne, ale jest w nich piękno odchodzącej jesieni.
    Wpadłam na chwilkę, aby zostawić pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Iza :)

    Pozdrawiam cieplutko, z wierszami będę dopiero wieczorem.
    Pa :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu,a mnie się marzy śnieg...kulig...

    Maria Warzyńska Serce na śniegu

    http://www.youtube.com/watch?v=Ov1bgvkd4N8&feature=related

    :)*
    Ach były wspaniałe kuligi(zakładowe).

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Zuzanko:)
    Podziwiam to piękno, bo w nim jest cały sens i majestat przyrody... Może to się komuś wydawać dziwaczne, że mam upodobanie w tych odcieniach późnej jesieni, pomimo, iż marudzę w wierszach o braku bieli...:))
    Serdecznie Cię pozdrawiam przy bardzo słonecznej (nie zimowej) sobocie. Miłego dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ... i dla Zuzki wiersz Stanisława Kruszewskiego:

    Kruszewski Stanisław

    przynajmniej

    dzisiaj nikt nie chce zagrać ballady
    dźwięk gitary odfrunął w nieznane
    wiatr w kominie już ciszą się karmi
    świerszczom czas się kojarzy ze spaniem

    jesień koncert przeniosła na grudzień
    chyba z deszczem się kłóci o nuty
    chociaż z mrozem za bardzo po grudzie
    wolny termin ze śniegiem na luty

    mógłbym z wiosną umówić ją jeszcze
    a najlepiej na chwilę choć z latem
    wtedy zbudziłbym z drzemki dwa świerszcze
    niech na smyczkach zagrają sonatę

    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, te trojki, Izko... to się chyba "ne vrati":)
    Ale pomarzyć można, czemu nie?

    Popędzimy w dal saniami Jerzy Grunwald.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=qkmxPLCyiiY

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Zuziu:)
    Smutno bez Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. :)
    Mieczysław Szcześniak - Kiedy zima się zaczyna

    http://www.youtube.com/watch?v=0_w9j6wPgPY&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Piotrek Cugowski, mój krajan i sąsiad z ulicy dzieciństwa, też marzy na motywach "White Christmas":

    Białe Święta - Piotr Cugowski

    http://www.youtube.com/watch?v=I6x7PXmFbkU&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A może tak z Brzechwą...saniami:)

    Jan Brzechwa

    Elegia śnieżna

    Dzwoń mi, dzwoń mi,
    Dzwonku mosiężny,
    Gońmy końmi
    Kres niedosiężny.

    Sanki suną
    W śnieżnej bezbrzeży,
    Srebrną łuną
    Biel mi się śnieży.

    Dzwoń mi, dzwoń mi,
    Dzwonku maleńki,
    Pieszczę dłońmi
    Chłód twojej ręki.

    W srebrnej celi
    Trwa wiatr w bezruchu,
    Śnieg się bieli
    Białością puchu.

    Gdzież my, gdzież my
    Ulżymy ustom?
    Grzeszmy, grzeszmy
    Śnieżną rozpustą!

    Dzwoń mi, dzwoń mi,
    Dzwoń nieustannie,
    Gońmy końmi
    Po srebrnej sannie.

    Świat w przebiegu,
    Przez śpiew dziękczynny,
    Grąży w śniegu
    Swój błękit płynny.

    Sina, sina
    Przed nami droga,
    Dal rozpina
    Namioty Boga.

    Śpieszmy, śpieszmy
    W radość bezbrzeżną,
    Grzeszmy, grzeszmy
    Rozpustą śnieżną!

    Ruńmy z końmi
    W tę otchłań siną,
    Dzwoń mi, dzwoń mi,
    Śnieżna godzino!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie, ale póki co Izko, śnieżnej godziny nie widać, tylko ciepłą zimę...:)

    annaG

    Ciepła zima

    Kiedy zima się zakrada,
    ja, wspomnienie noszę miłe,
    nie pamiętam listopada,
    lecz wiosenne miłe chwile.

    W duszy wzrasta ocieplenie,
    wokół pachnie konwaliami,
    dzisiaj, pragnę tym wspomnieniem
    się podzielić właśnie z wami.

    Tam za drzewem w białych piórach
    śnieżny motyl na nas czeka,
    chociaż ciemna wisi chmura,
    zima też kocha człowieka.

    Nawet mroźna, ciepły promień
    nam posyła wraz ze śniegiem.
    Smutek więc na uśmiech zamień,
    wiosnę w sercu mam i ciebie.

    ... a teraz gonię po zakupy i do sprzątania. Nie wiem, dlaczego, nabrałam ochoty na szpinak. Kupię mrożony i uduszę z masełkiem i czosnkiem. W sam raz do rybki na obiad...:)
    Na razie...:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też muszę wyskoczyć do miasta.Potem palenie w piecu bo paluszki marzną przy klawiaturze:)
    Pa..:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pozdrawiam serdecznie Ogródek. Dziękuję Wam za piękne uprawianie grządek podczas mojej nieobecności. Czasami brakuje słów, więc resztę wyrażę piosenką:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=79YYVr37MTg&feature=BFa&list=PLBA98EAF28F0F9381&lf=mh_lolz

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Dano:)
    Pozdrawiam Cię równie serdecznie. Stare liście wygrabione w Ogródku, myślę, że wzajemne urazy też...
    Zbliżają się Święta, czas zrobić porządki, cieszyć się sobą i obdarzać się drobinami radości na co dzień.:)

    Moments of joy

    http://www.youtube.com/watch?v=LV7oHf1v9Tw&feature=related

    ... wpadłam tylko na chwilkę, zostawić zakupy. Jeszcze muszę pozałatwiać parę spraw. Narka...;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. :)
    Serce - Heart - Irena Santor & Andrzej Sikorowski

    http://www.youtube.com/watch?v=nwyE6_zrwH0

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Dano:)

    Andrzej Sikorowski - Śniegu Cieniutki Opłatek

    http://www.youtube.com/watch?v=jNb7xVj7EPc

    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bry :)*

    Zapraszam na popołudniowy koncercik Andzeja Cierniewskiego:

    Wróce do tych stron

    http://www.youtube.com/watch?v=ia4xSNL0HTc&feature=g-vrec

    ***

    Andrzej Cierniewski - Za Tobą Iść

    http://www.youtube.com/watch?v=5vPLzBIsutY&feature=fvwrel

    ***

    Jedna mała łza Andrzej Cierniewski

    http://www.youtube.com/watch?v=EzekQLY02KU&feature=related

    ***

    Albo On, Albo Ja - Andrzej Cierniewski

    http://www.youtube.com/watch?v=xkg-vbj4Yn4&feature=related

    ***

    ஜ♥ஜ Andrzej Cierniewski-Tak niewiele wiem o Tobie ஜ♥ஜ

    http://www.youtube.com/watch?v=GrCcLT-ISAY&feature=related

    ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ

    Przyjemnego słuchania życzę :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam w sobotnie popołudnie:)
    Obrobiłam się troszkę i chciałam uchwycić w obiektyw zaćmienie księżyca. Niestety, chociaż cały dzień świeciło słonko, po zachodzie "najszły" chmurzyska i z księżyca nici...

    Za to w Ogródku jest muza, z przyjemnością więc sobie posłucham.
    I Jaśka koncercik popołudniowy, bry Jasieńku:)*
    ... już zamieniam się w słuch...

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne kompozycje muzyczne, wzruszające słowa... porywająca interpretacja Cierniewskiego, cudny, ciepły koncercik, gdy za oknem ciemno... dziękuję, Jasieńku:)*

    Pozwolisz, że do Twojego koncertu dodam jeszcze jedną piosenkę w wykonaniu Cierniewskiego:

    ஜ♥ஜWiem, że to miłość - Andrzej Cierniewskiஜ♥ஜ

    http://www.youtube.com/watch?v=1z1Fy0PMMs8&feature=related

    Zasłuchana, pozdrawiam cieplutko...:)*

    OdpowiedzUsuń
  23. ... mam nadzieję, że inni Ogrodnicy też zagustowali w Jaśkowym koncercie...:)

    Izko, piękne wykonanie "Serca" Santor end Sikorowski - dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pewnych roślinek, mróz się nie ima.
    choć w kalendarzu, zbliża się zima.
    Możesz zobaczyć w ogrodzie grzyba,
    - jak nie masz smaku, tylko podziwiaj.

    Przypomnę wszystkim, grzyba spotkacie,
    w swojej spiżarni, lecz w marynacie.
    Kto się w nie wcześniej, wziął zabezpieczył,
    - może z pewnością, kaca nim leczyć.

    Takowo miewa się też, mimoza,
    po odwiedzinach Dziadziusia Mroza.
    Tylko nieznacznie, ciut, spopielała,
    - temperatury niskie przetrwała.

    Wszystko to prawda, kto mi nie wierzy ,
    niech rzuci okiem do dzikich jeżyn.
    W dobrej kondycji jest ta roślinka,
    na widok jeżyn cieknie mi ślinka.

    Kiedyś się z cukrem ją zajadało,
    i zawsze było, tych jeżyn mało.
    Jeszcze na koniec, słóweczko wtrącę,
    że bardzo smaczne, te w górę, pnące.

    Tak przy sobocie, dla wszystkich dobra,
    ciut przypomniałem, leśny krajobraz.
    Powiem że chętnie, chodzę po lesie,
    lubię podziwiać, tu - Panią Jesień... :))

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru....:)

    ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ*ஜ♥ஜ

    OdpowiedzUsuń
  25. Urszula - ** Malinowy Król** - full

    http://www.youtube.com/watch?v=jmUAouV5v8s

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Jędruś:)
    Dziękuję za leśny wiersz:) Tęsknię za jeżynami i wędrówkami po lesie, że nie wspomnę już o jeżynach...

    Smak leśnych jeżyn poznałam dobrze
    rosną na wszystkich beskidzkich szlakach,
    góry ich smakiem darzą mnie szczodrze,
    do dziś wspominam te prosto z krzaka...

    W sierpniowym słonku cudnie wygrzane,
    smak dojrzałego lata wspominam,
    ot, tak po drodze szybko zebrane,
    przy leśnych duktach, na połoninach...

    Było, minęło... dziś las śpi w brązach,
    listeczki jeżyn są zimotrwałe,
    myślą do letnich chwil znów podążam,
    na fotkach mogę ich trochę znaleźć...:)

    Serdeczności wieczorne dla Miłośnika jeżyn:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Jędruś, dzięki za przypomnienie Urszuli, to chyba lata 80-te?

    Posłuchajmy jeszcze - A kiedy:

    http://www.youtube.com/watch?v=cjs85BIZiPc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. Witajcie Kochani wieczorem:)

    Old tango : LETNIA PRZYGODA- MARTA MIRSKA 1948!

    http://www.youtube.com/watch?v=sHX53bbEeBM

    Och,lato....:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobry wieczór Izko:)
    Paluszki już nie marzną? Współczuję Ci z tym paleniem w piecu. Chociaż jak sobie przypomnę z dzieciństwa to cudowne ciepełko idące od kaflowego pieca... eh, kaloryfery go nie potrafią nigdy zastąpić, chociaż to wygoda.:)
    I te czerwonawe drzwiczki, gdy się zgasiło światło... coś magicznego:)

    Dzięki za stare tango z przygodą...:)*
    A jak przygoda, to koniecznie mała stacja:

    MARTA MIRSKA - MAŁA STACJA

    http://www.youtube.com/watch?v=c_DKxIY1FBY&feature=related
    :)*

    ... troszkę jeszcze się krzątam, ale zaglądam z doskoku do Ogródka:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ewuniu,biegam co jakiś czas do pieca,ogrzać się:)

    MARTA MIRSKA - KIEDY GWIAZDY

    http://www.youtube.com/watch?v=xI3XfEKgU2g&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  31. To teraz rozgrzeję Cię na dobre; i spróbuj mi powiedzieć, że jeszcze Ci zimno! ;-))

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Siódme niebo

    I
    Zima była, gdy wysiadłem z autobusu
    i rzuciłem się w twoje ramiona,
    i twych włosów, twych wieczornych włosów
    ogarnęła mnie woń niezmierzona.

    Księżyc zniżył się, błysnął nad klamką,
    potem odszedł i wplątał się w drzewo.
    Pierścień nocy nad nami się zamknął
    i zaczęło się siódme niebo.

    II
    Choć godzina trochę późna,
    jeszcze świecą twoje okna,
    więc wołamy: - Hola, wpuść nas,
    wpuśćże nas, pochmurnooka -

    nie będziemy spać na dachu,
    otwórz drzwi i wprowadź w nocy
    w twe mieszkanie pełne ptaków,
    instrumentów, świec płonących.

    Przelecimy przez pokoje
    wiatrem, walcem, tłumem szumnym,
    ozłocimy loki twoje
    dźwiękiem gitar siedmiostrunnym.

    III
    To było wieczorem w Europie,
    może w Holandii, może w Belgii,
    gwiazdy lśniły jak lampki na grobie
    i szumiał wiatr. Taki wielki.

    Bo już jesień grała, coraz szybciej,
    na akordeonie złotym
    i leciały nad dachami skrzypce,
    liście, klarnety i fagoty.

    A gdy deszcz bulwarami popłynął,
    zaczynała się chwila szalona.
    Bo na przedmieściu było male kino
    (i pamiętasz? - kasjerka Simona).

    I wieczorem każdym po ciemku -
    i wieczorem każdym jak requiem,
    z tulipanem czerwonym w ręku
    przez bulwary do ciebie biegłem.

    A tam było jasno w małym kinie...
    Ej, wesoło w kinie "Olimpia"!
    Piękny kwiat najpiękniejszej dziewczynie -
    to dla ciebie ten czerwony tulipan.

    Ja dla ciebie bym truciznę wypił,
    chcę być z tobą duszą i ciałem -
    l wyrzucali mnie z tej "Olimpii",
    bo za głośno o miłości krzyczałem.

    Ale raz, rozpaczy na przekór,
    przyszła noc najwyższa, natchniona.
    Coś się stało: cud w XX wieku -
    poszłaś ze mną ty, nie Simona.

    Wtedy dłoń twą wziąłem w dłonie moje,
    w oczach naszych wieczny blask zaświecił
    i przez świat obłąkany od wojen
    szliśmy razem jak dwoje dzieci.

    IV
    Ty jesteś najpiękniejsze zwierzęta,
    twoje włosy o świcie są modre,
    tyś wysoko jak światła na okrętach,
    do oddechu twojego się modlę.

    Tobiem wszystkie zbudował instrumenty,
    wszystkie owoce zniósł, wszystkie kwiaty,
    ciebie ścigam przez wszystkie firmamenty,
    wszystkie światy, wszystkie klimaty.

    V
    Zadzwoniły zausznice z miedzi,
    zadzwoniły jak dzwony Bizancjum,
    wicher śnieżny za oknem zabredził
    nad Grenoblą, nad górzystą Francją.

    Na paznokciach twych, na włosów splotach
    ptaki świateł gubiły swe pióra.
    Nagle ptaki zgasły. Ciemnozłota
    nadciągała miłość jak chmura.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rozgrzał mnie mistrz Konstanty:)

    Halina Frackowiak - GDZIE SIÓDME NIEBO

    http://www.youtube.com/watch?v=U-gK6lRq4Iw

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  33. To dobrze, niech Mietek Szczęśniak doda jeszcze ciut ciepłej aury:

    Mietek Szcześniak - Siódme Niebo

    http://w569.wrzuta.pl/audio/6AOW998TOdZ/mietek_szczesniak_-_siodme_niebo

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Może jeszcze Piasek:)

    Andrzej Piaseczny - Prawie do nieba

    http://www.youtube.com/watch?v=OtEK498hmsg&feature=related

    Jaki tu jeszcze młodziutki:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ewuniu,a ja bym zatańczyła:))))

    Rita Hayworth Sway Dancing

    http://www.youtube.com/watch?v=M5FtCIoJATM&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  36. Urszula - ** Każdy Z Nas Ma **

    http://www.youtube.com/watch?v=dh1AKI6tJIs&feature=endscreen&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  37. Potańczyłam i posłuchałam, a teraz bym zagadała...:)
    Jeszcze a'propos pieca - przypomniało mi się, jak w mroźne dni moja babcia grzała kołderkę na takim kaflowym piecu, zanim wskoczyłam do łóżka.
    Na Starym Mieście, gdzie babcia mieszkała, do dzisiaj są takie piece, przy czym mają już w środku elektryczne grzałki...

    Józef Baran

    Baśń o zimie

    w okopach kuchni
    zaciekle
    bronimy się przed
    atakującą
    armią mrozu

    brat załadował
    armię pieca
    szczapami drewna
    węglem

    słychać
    wystrzały płomieni
    i mruczenie kota
    drzemiącego jakby
    nigdy nic
    w popielniku

    :)
    ... skończyłam krzątaninę, ale jutro będzie ciąg dalszy. Muszę wywieść z szafy ubrania, które po porządkach przedświątecznych mogą się jeszcze komuś nadać...

    OdpowiedzUsuń
  38. Ewuniu,u nas na osiedlach są takie pojemniki PCK na odzież.Tam można wrzucać odzież, która jeszcze może być dla kogoś przydatna.

    OdpowiedzUsuń
  39. Panaceum - *Ciepło Twoich rąk*

    http://www.youtube.com/watch?v=JxtpUl8l-ao

    OdpowiedzUsuń
  40. Izko, u nas te pojemniki były kiedyś z logo PCK. Latami nie były wybierane, a odzież poniewierała się wokół tych pojemników. Później ogłoszono w prasie, że PCK od tego się dystansuje, a ubrania zabiera jakaś firma, która ją sprzedaje (!) na Ukrainę do jakiejś fabryki surowców wtórnych.
    Wolę wywieźć do Brata Alberta, albo do jakiegoś domu dziecka. Przynajmniej będzie jakiś pożytek...

    OdpowiedzUsuń
  41. ... err. "je" - nie "ją", sorry.

    OdpowiedzUsuń
  42. Masz rację.Sporo u nas potrzebujących pomocy.
    Ja już wcześniej zrobiłam przegląd odzieży.

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam póżnowieczornie Ogródek :)

    Przepraszam, że nic nie posadziłam dzisiaj w Ogródku. Goście wprawdzie wyjechali,jednak zmęczenie daje o sobie znać.
    Przyrzekam poprawę, Słowo Ogrodniczki ;-)))
    Dobranoc Najmilisi :)))

    OdpowiedzUsuń
  44. Sorry, Kochani, miałam telefon...:)
    Zuziu, trzymam za słowo. Od jutra zabierasz się za ozdabianie Ogródka...:))
    A ja tymczasem szykuję już dobranockę, bo Jaśkowi się chyba przysnęło nieco...:)*

    OdpowiedzUsuń
  45. Jeszcze tylko Jędrusiowi podziękuję za "Ciepło Twoich rąk" - śliczna piosenka, nie znałam jej...:)

    OdpowiedzUsuń
  46. :)))

    Tak jest Ogródkowa Damo ;-)))

    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  47. I troszkę spóźniona dobranocka. Dziś Alexander
    Czartoryski, tak trochę filozoficznie -

    Niekiedy...

    Rozmyślam tak sobie skrycie,
    czy ja mam pomysł na życie,
    czy na mnie pomysł ma życie...
    rozmyślam tak sobie skrycie.

    Czy życie pomysł mieć może?
    A jeśli, to w jakim wyborze?
    Tak myśląc swe serce otworzę...
    Pomysłu mieć życie nie może.

    Rozmyślam tak sobie więc skrycie,
    a co to w ogóle jest życie?
    Też o tym niekiedy myślicie,
    zerkając, czy go nie trwonicie...

    Właściwe i w życiu potrzebne
    są słowa łagodne, podniebne,
    kochane i czułe, pochlebne...
    i oczy też, czyjeś, potrzebne.

    Codziennie przez życie idziemy,
    choć my żywi zeń nie ujdziemy,
    choć czym jest, do końca nie wiemy...
    a przecież: kochamy... żyjemy.

    Dobranoc, Dobranoc Najmilsi :)*** po pracowitym
    dniu już czas na sen:)***

    ...i kołysanka - Zatęsknimy za miłością - A. Cierniewski

    http://www.youtube.com/watch?v=J9xcMoakTXs&feature=related

    dobranoc :)***

    OdpowiedzUsuń
  48. ✿ Dobranoc ✿
    Do jutra...Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  49. Dobrze, że chwilkę poczekałam i kolejność ogródkowych dobranocek będzie zachowana... dziękuję Jasieńku:)*

    Rozpocznę dobranockę wierszem Alexandra Czartoryskiego, bo mi jego melodia przypomina mi walca:

    Posłuchaj rozkoszy

    Posłuchaj, pod drzewem,
    jak wraz z ptaka śpiewem
    melodia w nas cudna rozbrzmiewa.

    Opuszki, twych palców
    współgrają, jak w tańcu,
    a we mnie się rozkosz rozlewa.

    Posłuchaj, te nuty
    i dźwięk z nich wyzuty,
    jak echo się we mnie panoszy

    i nie ma mnie wcale.
    Ty czujesz, te fale,
    gdy cała odpływam w rozkoszy.

    Posłuchaj, tę ciszę,
    ty słyszysz, ja słyszę,
    zamiera pulsując w mym ciele.

    Czy wróci, tu, do mnie?
    Nie pytam przytomnie
    bo tobie tak dałam niewiele.

    Posłuchaj, więc, ze mną,
    gdy chwila w przyjemną
    rozkoszy się porę zamienia,

    to znika ma trema,
    ja jestem, mnie nie ma,
    bo wszystkie się mylą znaczenia.

    Posłuchaj, wraz ze mną,
    gdy chwila w przyjemną
    rozkoszy zamienia się porę,

    to nie myśl przytomnie
    i pomyśl już o mnie,
    a ja cię do nieba zabiorę.
    * * * * * * * * * * * * *

    I zakończę wieczór z toastem annyG:

    Bądź

    Zanurz się we mnie
    jak w głębokim stawie.
    Zerwij me lilie
    i do ust przyciśnij.
    Kielich słodyczy w górę wznieś łaskawie,
    za miłość prawdziwą toast pij,
    - abyśmy!
    Spojrzeniem obejmij ciało na bezdechu
    z tęsknoty mnie wybudź,
    potrząśnij
    i obnaż.
    Przyczyną się stań mojego uśmiechu
    i w sercu na zawsze pozostaw nasz obraz.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** pora na cudne sny.:)***

    ... za chwilkę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  50. இڿڰۣ-ڰۣ—♥-இڿڰۣ-ڰۣ—♥இڿڰۣ-ڰۣ—இڿڰۣ-ڰۣ—இڿڰۣ-ڰۣ—♥-இڿڰۣ-
    ※※※ڿڰۣ-ڰۣ—DOBRANOC-♥-ஜ۩۞۩ஜ-♥-DOBRANOCڿڰۣ-ڰۣ※※※
    —♥இڿڰۣ♥-ڰۣ—இڿڰۣ♥-ڰۣ—இڿڰۣ-ڰۣ—♥-இڿڰۣ-ڰۣ—♥-இڿڰۣ♥இ--

    OdpowiedzUsuń
  51. ... no właśnie. "Zatęsknimy za miłością" - Cierniewskiego miała być moją kołysanką...
    Niech będzie ta... Andrzeja Cierniewskiego

    "Co przyniesie noc"

    Za oknem niebo zamyka się przed światem,
    Ku nocy brzegom przemyka się nasz statek.
    Zobacz - daleko tam - miasto ogarnia sen;
    Co noc przyniesie nam? Nie pytaj mnie...

    Zostań, zrzuć z ramion płaszcz,
    Nikt nie znajdzie tu nas...
    W ramionach moich
    Przed smutkiem ukryj twarz.

    Słyszysz? To serce tak
    Szarpie się, jak ptak!
    Jak gdyby nagle
    Zgubiło sensu ślad.

    Dłonie zamknięte w dłoniach,
    Zaciśnij z całych sił,
    A ty - z marzeń zbudzona -
    - Wejdź w moje sny.

    Nie mów nic więcej,
    Co znaczą teraz słowa,
    Gdy coraz prędzej
    Zaczyna krew pulsować!

    Słyszę radosny śmiech,
    Płomień ogarnia nas...
    Już czas! Ruszajmy w rejs,
    Nie traćmy szans!

    Usta, jak bliski brzeg,
    Który czeka o krok,
    To nasza przystań,
    Za którą tylko mrok...

    Jeszcze, hen, do chmur,
    Póki starczy tchu,
    Do kresu ciszy,
    Aż po spełnienia ból!...

    Dłonie zamknięte w dłoniach,
    Zaciśnij z całych sił,
    A ty - z marzeń zbudzona -
    - Wejdź w moje sny.
    :)*

    ... a że nie ma jej na YT, niech przy czytaniu słów, towarzyszy ta melodia:

    ETHEREAL LOVE

    http://www.youtube.com/watch?v=_AKivD4ORfs&feature=related

    Pa...:)***

    OdpowiedzUsuń
  52. ... Jędruś, zegar się pośpieszył, trzeba go przestawić...:)
    Dobranoc...

    OdpowiedzUsuń
  53. D Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ O Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ B Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ R Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ A Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ N Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ O Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ C

    OdpowiedzUsuń
  54. http://www.youtube.com/watch?v=k8iNQvFhrNY

    http://www.youtube.com/watch?v=DRCgueckAXE

    dla Ciebie Ewuś:)))...

    OdpowiedzUsuń
  55. * * * * *

    http://www.youtube.com/watch?v=GfC6CCtZjxk

    OdpowiedzUsuń
  56. ...a to,kochanie do porannej do kawy i na cały dzień:)
    Oby był tak cudny jak ten song:)))-(tylko w słuchawkach)

    http://www.youtube.com/watch?v=a48gIt84AZc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzień dobry Adaśku:)
    Z Twoją cudną muzą popłynęłam rano do nowego wstępniaka...
    A George Harrison rozgrzewał mnie razem z zapachem kawy... dziękuję Tygrysku:)
    Może nam dzisiaj też coś zagrasz? Zostań na chwilkę, tęsknię za rozmową z Tobą...:)

    OdpowiedzUsuń
  58. ... przepiękna Amy Winehouse... nie mogę sobie odmówić zamieszczenia tekstu jej piosenki (z linku o 00:49)

    " Miłość to przegrana gra "

    Byłam twoim płomieniem,
    Miłość to przegrana gra,
    Piąte piętro płonie gdy przychodzisz,
    Miłość to przegrana gra...

    Dlaczego nigdy nie chciałam zagrać?
    Oh, co myśmy zrobili,
    A teraz finałowa partia,
    Miłość to przegrana gra...

    Odegrana przez zespół,
    Miłość to przegrane rozdanie,
    To więcej niż mogę znieść,
    Miłość to przegrane rozdanie...

    Przez nas rozgrywana...zgłębiona,
    Nim skończy się kasa,
    Wiem, jesteś hazardzistą,
    Miłość to przegrane rozdanie...

    Choć raczej jestem zaślepiona,
    Miłość jest już przypisana,
    Wspomnienia mącą mi w głowie,
    Miłość jest już przypisana...

    Z marnymi szansami,
    Wyśmiewana przez bogów,
    A teraz finałowa partia,
    Miłość to przegrana gra...

    Dziękuję, Cocie... :)*

    OdpowiedzUsuń
  59. Dzień dobry:)*

    A ja dopiero z kawą. Jeśli macie ochotę - to zapraszam.

    Filiżanka kawy

    Biedna ta miłość,
    cała się zmieści w filiżance kawy.
    Smutna ta miłość,
    niech się napije, kto ciekawy.


    Mała czarna - tęsknota,
    duża czarna - nadzieja.
    Czy to można tak kochać,
    kiedy nic się nie zmienia?


    Filiżanka czarnej kawy
    z maleńkim kruchym szczęściem.
    Niecierpliwość, nuda, zawiść,
    Filiżanka codziennie i częściej.


    Filiżanka czarnej kawy
    z okruchem smutku na dnie,
    z pachnącą goryczką obawy.
    Powiedz - nie będzie już ładniej?


    Mała czarna - tęsknota,
    duża czarna - nadzieja.
    Czy to można tak kochać,
    kiedy nic się nie zmienia?

    Filiżanka czarnej kawy
    z ukrytym na dnie cierniem,
    na lenistwo dla zabawy,
    filiżanka codziennie i częściej.


    Oceany czarnej kawy
    zastygły między nami.
    Rozbitkowie w filiżance kawy
    mięciutkiej jak czarny aksamit.


    Mała czarna - tęsknota,
    duża czarna - nadzieja.
    Czy to można tak kochać,
    kiedy nic się nie zmienia?


    Biedna ta miłość,
    cała się zmieści w filiżance kawy.
    Smutna ta miłość,
    niech się napije, kto ciekawy.

    autor: Agnieszka Osiecka

    Niebo w łękicie paryskim, pozdrawiam przy niedzieli:)*

    OdpowiedzUsuń
  60. ...w błękicie - sorry

    OdpowiedzUsuń