Powered By Blogger

środa, 7 grudnia 2011

Może mi się uda


Zamarznięty deszcz na listkach szałwii (fot. moja).


Wierzby w Parku Piszczele w Sandomierzu (fot. Andrzeja)

Może mi się uda

Może mi się uda odnaleźć nadzieję,
zgubiła się wczoraj w deszczowym wieczorze,
w nocy mróz ją ścisnął, czy odtaje, nie wiem
i zapuści w duszy choćby wątły korzeń...

Może mi się uda znów uchwycić słowa,
co jak jabłka świecą we wrześniowym sadzie,
kiedy je odnajdę, do kieszeni schowam,
zarumienię myśli w szarudze przybladłe.

Może mi się uda obudzić motyle,
zasnęły pod korą wierzby późnym latem,
niech przyfruną do mnie choć na małą chwilę,
pomogą ułożyć w grudniu wiersz skrzydlaty...

43 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Za oknem trochę biało... widocznie w nocy padał lekki śnieg, temp. -1.st.
    Kawa i pośpiech jak zwykle wpisany w poranny scenariusz.
    Oby nie było ślisko...
    Udanego dnia życzę i już umykam w teren; do zobaczenia po powrocie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dedykacja na dzień dobry...

    ** Spójrz z dwóch stron ** - Eleni

    http://www.youtube.com/watch?v=xq-UtakYR5w&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  3. BZN - If I had only a chance

    http://www.youtube.com/user/04BARBARITA

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie Kochani:)
    Ewuniu odpowiem Ci Osiecką:)

    Ta nadzieja...

    Co mnie zabija, to nadzieja,
    jej wątły krzyk i śpiew, i szept,
    - ściga mnie po wsiach, knajpach, kniejach,
    wzywa na szlaki szczęść i bied.

    Gdybym umiała - choć w niedzielę -
    jak starzec, co nie pragnie już,
    na ławce zasiąść po kościele,
    i nie śnić snów, nie wróżyć wróżb...

    Gdybym umiała się zatoczyć
    jak pijak, co pod auto wlazł,
    zabłądzić, zemdleć, zamknąć oczy,
    zapomnieć tamten brzeg i las...

    Gdybym umiała, choćby w kinie,
    gdy serce nagły przetnie ból,
    pomyśleć sobie: "Nic to, minie...
    Przed nami jeszcze tyle ról"...

    Gdybym umiała, choć dla sportu,
    wśród naszych dawnych, ślicznych plaż
    nie drętwieć jak na sali tortur,
    dlatego że ten brzeg - nie nasz? ...

    Gdybym umiała... Lecz nie umiem...
    A w końcu to zwyczajna rzecz...
    Choć widzę jeden - dwa w rozumie.
    Nadziejo, Chmuro, nie idź precz.

    Agnieszka Osiecka

    Życie to są piękne chwile...

    http://www.youtube.com/watch?v=E9EHTSE5E2s&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Na ulicach ślizgawica,
    Ewa **** w korku na ulicach.
    Pewnie dziś z tego powodu,
    spóźni się nam Pracownica.

    Kto wyjeżdża w ślizgawicę,
    to na wyrost daje wiarę.
    Że po drodze, takiej sliskiej
    wyjechało 100 piaskarek.

    Trzeba też mieć w bagażniku,
    piąte koło - zapasowe.
    W pogotowiu mieć lewarek,
    oraz klucze nasadowe.

    I apteczkę z kropelkami,
    bo obyczaj dobry każe.
    A poza tym dwa plasterki,
    i takowo dwa bandaże.

    Ale co tam będę pisał,
    dość tych uwag i poruczeń.
    Ewa****, zdała prawo jazdy,
    bo to bardzo zdolny uczeń...

    Serdeczne pozdro ślę Ogródkowiczom.:)

    - a dla podniebienia,,,

    > Seromak < [www.mojeciasto.pl]

    http://www.youtube.com/user/04BARBARITA#p/f/1/x8RpLY33ul0

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Andrzeju.Widzę,że wziąłeś się za pieczenie.Wpraszam się na ciasto:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. W MOIM OGRODZIE... - zespół "DAAB"

    http://www.youtube.com/watch?v=88yWwHzap84&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ateiści też mają nadzieję:)

    Andrzej Waligórski

    Nadzieja

    Lecą z drzew ostatnie liście,
    Wichry wyją ponad ziemią,
    Hej, niełatwo ateiście
    U nas żyć, zwłaszcza jesienią!
    Sam zwyciężać musi troski,
    Żreć się z żoną i z rebiatą,
    A wierzący Rosołowski
    Ma aniołka stróża na to...
    Idą święta i choinka,
    Skąd wziąć grosz na tę imprezę?
    Ateista sam dla synka
    Musi kupić w mieście prezent.
    Musi szukać żeby tanio,
    Kombinować i dogadzać,
    A u Rosołowskich anioł
    Targa paczki w te i nazad!
    On ustawia piękne drzewko,
    On za opłatkami chodzi,
    Po czym z tradycyjną pieśnią
    Występuje. Bóg się rodzi,
    Rosołowscy przy Wigilii,
    Śpiew anielski z okna płynie,
    ...ateista swej familii
    Opowiada o Darwinie.
    Nie ma śpiewów w jego domu,
    Przeto ateista myśli:
    - U nas, prawdę mówiąc, komu
    Są potrzebni ateiści?
    Lecz pomimo ciężkiej doli,
    Wątpliwości i subiekcji
    Nie nawraca się, bo woli
    Pchać się w życiu bez protekcji.
    ...za to kiedy życie minie,
    Nagrodzone będzie wszystko,
    Bo gdzieś przecież być powinien
    Raj zmęczonych ateistów!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie;)*
    Cudne te wierzby, takie splątane - buzi sobie dają*...hehehe.

    Sylwia Grzeszczak - Sen o przyszłości
    http://www.youtube.com/watch?v=EBVYeFLRLoo
    Dobrego dnia...;)*
    Andrzeju, no dzięki, dzięki...za te wszystkie prezęty*;)))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry :)

    W nawiązaniu do wstępniaka Ewuni*.

    motyl... ze starej indiańskiej legendy.

    lawendowy posłannik
    drżącym ruchem skrzydeł
    zsypuje spokój w dłonie

    w takt myśli kołysanych
    błękitną fantazją
    zbiera marzenia

    by na skrzydłach miłości
    do nieba lecieć mogły
    serca tajemnice

    Witam pięknym słoneczkiem, ciepłymi myślami i gorącym sercem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sylwia Grzeszczak BÓSTWO;)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Z-KKUnmd8Sc&feature=related

    ;-)))***

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadzieja

    Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy,
    że ziemia nie jest snem, lecz żywym ciałem,
    I że wzrok, dotyk ani słuch nie kłamie.
    A wszystkie rzeczy, które tutaj znałem,
    Są niby ogród kiedy stoisz w bramie.

    Wejść tam nie można. Ale jest na pewno.
    Gdybyśmy lepiej i mądrzej patrzyli,
    Jeszcze kwiat nowy i gwiazdę niejedną
    W ogrodzie świata byśmy zobaczyli.

    Niektórzy mówią, ze nas oko łudzi
    I że nic nie ma, tylko sie wydaje,
    Ale ci właśnie nie mają nadziei.
    Myślą, że kiedy człowiek się odwróci,
    Cały świat za nim zaraz być przestaje,
    Jakby porwały go ręce złodziei.

    Południowymi pozdrowieniami Nadzieja Czesława Miłosza.

    OdpowiedzUsuń
  13. James Blunt - Dangerous [OFFICIAL VIDEO]

    http://www.youtube.com/watch?v=ffuPKpaLjLg

    OdpowiedzUsuń
  14. Perfect - ** Czy to ja? **

    http://youtu.be/ksgIHxLMUy8

    OdpowiedzUsuń
  15. Bry :)*

    Przedzimie już!

    Odleciały dawno śpiewające ptaki
    Będzie trudno pisać wiersz skrzydlaty.
    Czekać przyjdzie do śpiewu skowronka
    Gdy na wiosnę miło zacznie kląskać.

    I zapraszać skowronkową do gniazdka,
    A tu zima jeszcze idzie i gwiazdka.
    Prędzej wiersz się napisze o mrozie
    I śnieżnych motylach co fruną na dworze.

    :*
    A jednak Mikołaj przyjechał do mnie w saniach ciągniętych przez Rudolfa.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Frank Sinatra Let it snow

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vGRC2LYmHfU


    Pogoda na zewnątrz jest okropna
    Ale ogień jest tak rozkoszny
    A ponieważ nie mamy dokąd pójść
    Niech pada śnieg, niech pada śnieg, niech pada śnieg

    Nie wygląda na to żeby miało przestać
    Kupiłem nam kukurydzę do uprażenia
    Światełka przyćmione zmieniły kierunek
    Niech pada śnieg, niech pada śnieg, niech pada śnieg

    Kiedy w końcu powiedzieliśmy do widzenia
    jak ja nie cierpię wychodzić w burzę
    Ale jeśli tylko przytrzymasz mnie mocno
    Przez całą drogę do domu będzie mi ciepło

    Ogień powoli przygasa
    I moja droga kiedy jeszcze będziemy się żegnać
    Tak długo jak będziesz mnie kochać
    Niech pada śnieg, niech pada śnieg, niech pada śnieg

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Perfect - ** Raz Po Raz **

    http://youtu.be/0zXrhtmumZs

    OdpowiedzUsuń
  18. Wierzba

    Gałązkami cię oplotę,
    listeczkami ci zaszumię,
    polna wierzba, ja - tęsknota,
    słuchać umiem, milczeć umiem.

    Przytul się do mojej kory,
    obejmij mnie ramionami,
    a zamienię się w dziewczynę,
    bo tak zdarza się czasami.

    Tylko kiedy mnie porzucisz,
    to po tobie płakać będę,
    wiatr jesienny mi zanuci,
    z mgieł srebrzystych szal uprzędę.

    I tak będę w polu stała,
    białym śniegiem otulona,
    aż powrócisz do mnie wiosną
    i znów weźmiesz mnie w ramiona.

    Anna Zajączkowska

    Miłego popołudnia Ogrodnicy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mili Ogródkowi, szczególnie Jj ;-)))

    Tak się składa, że nawiedza mnie liczna osobowo rodzinka, w związku z powyższym kilka dni oddechu od moich wpisów.
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam popołudniową porą:)
    Resztki porannego śniegu jeszcze leżą na ulicach, jezdnie śliskie.. w dzień trochę krążyły ogromne płaty śniegu, ale jakoś nie dolatywały do ziemi. Na wieczór znów wszystko przymarza...
    Zasiadam do poobiedniej kawki... może Jędruś już upiekł seromak? Chętnie bym coś słodkiego zjadła:)
    Póki co, zadowolę się gorzką czekoladą od Mikołaja:)
    Może jakaś miła klasyka do kawy?

    Miles Davis - Smoke gets in your eyes

    http://www.youtube.com/watch?v=NBQkHTPV_C8&feature=related
    :)*
    ... a ja zagłębiam się w lekturę Ogródka...

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Jędruś :)
    Muzyczna dedykacja i instruktażowy wiersz na ślizgawicę bardzo mi się spodobały...
    Mogę coś dodać z autopsji?

    Na ulicach ślisko
    solarki zaspały,
    od minionej zimy
    się nie wygrzebały.

    Nie masz to, ach nie masz,
    jak ta ślizgawica,
    nogi w górę zadrzesz,
    furkoce spódnica.

    Stłuczesz to i owo,
    a tu gapiów zgraja,
    wredni zaś dozorcy
    robią sobie jaja.

    Schodki były śliskie,
    na czymś tam jechałam,
    a to coś kościste,
    więc sińców złapałam.;))

    Wracam ci ja do dom,
    i apiat', od nowa...
    mojego dozorcę
    chcę dziś zamordować!!

    Pozdrawiam po obiedzie, choć leciutko nie mogę siedzieć...:)

    I suplemencik w rewanżu za muzę:

    Ira - Nadzieja

    http://www.youtube.com/watch?v=V6-nm58cPgs&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry wieczór Izko:)
    Bardzo lubię Osiecką, a jej "Nadzieja" świetnie oddaje jej istotę; rzeczywistość czasami skrzeczy, a głowa pełna wizji... dzięki za odpowiedź...:)*
    Mam dla Ciebie wiersz Zofii Zgliszewskiej, o nadziei, a jakże...

    Jadwiga Zgliszewska

    O nadziei

    Z odwrotnej strony czasu
    wąską szczeliną
    nikły promyczek jutra
    wpłynął
    przez czerń nocy
    co nastąpi dopiero
    wytrwale się wdziera
    toruje drogę
    nieśmiałą smugą
    by dzisiejszej szarości
    przydać nieco blasku
    przygotować jasność
    na jutro...

    ... tak to rzecz
    dzieje się od końca
    kiedy się czeka
    na nadzieję jak słońce...


    ... ale jeszcze zdążę...(?) Osiecka w wykonaniu Ani Szałapak:

    anna szałapak - jeszcze zdążę

    http://www.youtube.com/watch?v=XLX3nkd8QuM&feature=related

    ... "Nadzieję" ateistów chyba już znam na pamięć... świetny wiersz, jak wszystkie Andrzeja Waligórskiego...

    Pozdrawiam cieplutko mroźnym wieczorkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  23. ... sorry, oczywiście, Zgliszewskiej na imię Jadwiga, nie Zofia.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Małpko:)
    Wierzby uwielbiam za wdzięk i bezpretensjonalność, a także za cudny element swojskiego pejzażu. I przyznasz, że to niezwykle fotogeniczne baby...;)
    Lubisz Sylwię Grzeszczak, więc uciesz się małą rzeczą i nie śpiesz się:
    Sylwia Grzeszczak - Małe rzeczy

    http://www.youtube.com/watch?v=AZDHGqJBVDE&feature=relmfu

    Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  25. A przestrzegałem, że tak będzie,
    że na pupince się nie siędzie,
    jak się robi szalone piruety
    i co? Doopa boli i nie przez artretyzm.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  26. Bry, Jasieńku:)*
    Śliczny ten Twój wiersz "Przedzimie już!"... bardzo dziękuję za trafną odpowiedź na mój wstępniak...)*
    No to kontynuujmy...

    Niedługo zakwitną nam śniegowe kwiaty,
    fruwające płatki zapachem odurzą,
    kiedy mroźna zima znów zawładnie światem,
    białą suknię wdzieją jabłonie i róże.

    Lekkość płatków jasne myśli w nas obudzi,
    gwiazdki śniegu błysną, dom zapachnie świerkiem,
    więcej się nie będę w swoich wierszach smucić,
    motyle przyfruną. A Ty przyjdziesz z wierszem.
    :)*

    Cieplutko pozdrawiam Poetę:)*

    OdpowiedzUsuń
  27. ... i "oddźwięczam się" Sinatrą, dobry na zimowe wieczory... :)

    Frank Sinatra - As Time Goes By

    http://www.youtube.com/watch?v=wxMeu34o_jQ&feature=related

    Musisz to zapamietać
    Pocałunek jest nadal pocałunkiem
    Westchnienie jest tylko westchnieniem
    Podstawowe rzeczy się nie zmienią
    mimo, że zmienia się czas

    W kochanków rozmowie
    Wciąż słyszysz, że "kocham Cie"
    Dalej jest to prawda
    Obojętnie co przyszłość przyniesie
    Mimo, że zmienia się czas

    Światło księżyca i piosenki miłości
    Nie wyjdą nigdy z mody
    Serca pełne pasji,
    Zazdrość i nienawiść
    Kobieta potrzebuje mężczyzny
    Człowiek musi mieć przyjaciela
    Nie zaprzeczy temu nikt

    To nadal ta sama stara historia
    Walka za miłość i sławe
    Zwyciężaj albo giń
    Świat zawsze wita kochanków
    Mimo, że zmienia się czas

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Zuziu:)
    Wymieniam "Nadzieję" Miłosza, na pierzaste stworzenie Emily Dickinson

    Emily Dickinson

    Nadzieja – pierzaste stworzenie

    Nadzieja – pierzaste stworzenie –
    Mości się w duszy na grzędzie –
    Śpiewa piosenkę bez słów –
    I zawsze śpiewać będzie –

    Najsłodsza – w nawałnicę –
    Srogi sztorm musiałby się zerwać –
    By spłoszyć małego ptaka.,
    Który tylu rozgrzewał –

    Słyszałam go w mroźnej krainie –
    Na morzu obcym i głuchym –
    Lecz nigdy – w największej potrzebie –
    Nie prosił – mnie – o okruchy –

    - przełożyła Ludmiła Marjańska

    Serdecznie pozdrawiam i życzę miłych chwil w rodzinnym ciepełku. Mam nadzieję, że będziesz zaglądać do Ogródka:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Żaden ze mnie poeta, raczej słaby składacz wierszy
    i proszę Cię, - bez takich epitetów.:)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie bądź taki skromny Poeto - nieskładaczu, już ja wiem, co jest wierszem, a co młóceniem cepami o klepisko. W Twoich jest zawsze jakaś myśl i puenta, a ja dalej będę Cię obrzucać epitetami - i co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Wezmę na kolano i w tę bolącą pogłaszczę.:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Byle nie za mocno.:)))
    No kurczę bladzieńkie... ale to była autentyczna zemsta dozorcy - dzisiaj rano i tak do wieczora.
    Jutro do pracy wychodzę z solniczką...:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ewuniu,piosenka dla Twojego dozorcy.Sorry gospodarza domu:)))

    Andrzej Rosiewicz - "Zenek Blues"

    http://www.youtube.com/watch?v=quZevWq_i2k

    :)*
    Solniczka to za mało:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Och, Izko, przyłożyłabym miotłą temu Zenkowi z przyjemnością. Wprawdzie to Marian, ale mordercze instynkty mam takie same, jak do Zenka:)))

    A pamiętasz usta Mariana?
    Andrzej Rosiewicz- Usta Mariana

    http://www.youtube.com/watch?v=bluD4WhrffU&feature=related
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Znalazłam na YT fajny kawałek:

    Zwierzenia młodego żonatego

    http://www.youtube.com/watch?v=G86NzDXd6P0

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. To ja już wolę zwierzenia pewnego cienia, bardziej romantyczne...:)

    Zwierzenia Pewnego Cienia- Golec uOrkiestra

    http://www.youtube.com/watch?v=Od_Ze7YZQnQ&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja już z tradycyjną ogródkową dobranocką i naszym nadwornym poetą - Alexandrem Czartoryskim :

    "Dobranoc, miła"

    Dobranoc Miła, niech snu ciszą
    ukoją się kochane oczy
    A uszy szumu niech nie słyszą.
    Serce tesknotą się nie droczy.

    Sny niech ci płyną kolorowo,
    aż słońca promień wpadnie złoty,
    aż dzień zobaczysz na różowo,
    aż prysną precz twoje kłopoty.

    Uśmiechem oczu mi odpowiesz,
    bo wiesz, co w sercach naszych mamy
    A jeśli nie wiesz, to się dowiesz,
    bo właśnie jutro się spotkamy.

    Wtedy pomiesza się sen z jawą,
    bo wszystko dla nas będzie czarem.
    Pożeglujemy szczęścia nawą,
    kochającego serca darem.

    ***

    i piękna kołysanka: - Barbra Streisand - "Pavane Vocalise - Gabriel Faure"

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi :)*** - i czas już na marzenia senne:)***

    OdpowiedzUsuń
  38. ... i tu link Pavane - G. Faure :

    http://www.youtube.com/watch?v=HL91Oe-
    H6cI&feature=related

    ...dobranoc :)*

    OdpowiedzUsuń
  39. Przysnęło mi się lekko, ale gdzieś z daleka melodia Pavane mnie obudziła...:) To ten śnieg tak cicho pada...
    Już więc nie śpię i za chwilę będzie moja dobranocka:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. I już jestem ze swoją dobranocką, a opowiem ją również słowami naszego ulubionego, wieczornego poety:

    Alexander Czartoryski

    Być ostatnią.

    Muszę ci to powiedzieć, ponieważ
    dla mnie jest to napędem, podnietą.
    Tego chcę, czego się nie spodziewasz:
    być ostatnią w twym życiu kobietą.

    Nie potrafię, nie umiem w mej wierze
    dłużej myśli tej trzymać w ukryciu,
    chcę i mówię dziś tobie to szczerze,
    być ostatnią kobietą w twym życiu.

    Tak powstała i już nie przeminie,
    sytuacja pragnieniem i matnią,
    chcę w niej zostać. Dla ciebie jedynie
    być kobietą w twym życiu ostatnią.

    Być nie mogłam, nie byłam twa pierwsza,
    ani druga ni inna na zmianę.
    Me pragnienie do swego włóż wiersza:
    ja na zawsze jedyną zostanę.

    Ja stać nie chcę na ślubnym kobiercu.
    To już miałeś. Skończyłeś z żałobą.
    A ja ciebie znalazłam w mym sercu.
    Chcę przy tobie być tylko. I z tobą.

    Być dla ciebie ostatnią i twoją
    i jedyną, co kochać cię umie.
    A ty, tym, który przyjmie tę moją
    miłość wielką i który ... zrozumie.

    To już wszystko, mój miły. Nie trzeba
    mówić więcej ni szukać patosu.
    Wspanialszego nie stworzy nam nieba
    nigdy nic. To nasz uśmiech od losu.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)***... oddaję się marzeniom sennym, czego i Wam życzę, słodkich snów:)***

    ... i kołysanka, raz jeszcze ten głos...

    Barbra Streisand - If I Didn't Love You/Gdybym Cię nie kochała

    http://www.youtube.com/watch?v=nyLtj3PrR_8&feature=related

    Pa... do jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń
  41. ... i jeszcze coś zagram:

    Barbra Streisand - My Man (1975)

    http://www.youtube.com/watch?v=TzQb2uJfMX0&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  42. ✿DOBRANOC✿ஜ۩۞۩ஜ✿DOBRANOC✿

    OdpowiedzUsuń
  43. ...:)Dobrej nocki, Jędruś:)

    OdpowiedzUsuń