Powered By Blogger

wtorek, 13 grudnia 2011

W zamieci czasu

Jeszcze zachody słońca...

... nad Wisłą (fot. Andrzej)


... z Wieżą Trynitarską (Lublin), zwieńczoną blaszanym kogucikiem (fotka moja).

W zamieci czasu

Który to już grudzień, wciąż w zamieci czasu
biegnę w swą codzienność prawie bez wytchnienia,
wpadam na zakręty, szukam drogowskazów,
jeszcze tyle spraw mam tutaj do zrobienia...

Serce bije szybko, choć swoje przeżyło,
wokół mnóstwo rzeczy ciągle nie poznanych,
czy dobrych, to nie wiem, przepełnia mnie miłość,
każdy dzień zachwyca szczęścia okruchami.

Może zwolnić kroku? Pędzę tak donikąd...
czasami zwątpienie stawia barykadę,
dopóki upajam się życia muzyką
kolejną przeskoczę. Czy dalej dam radę?

70 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Dzisiaj muszę trochę podreperować swoje zdrowie; złapałam jakąś kontuzję kolana i wybieram się do lekarza. "Nie chcem, ale muszem"... mam nadzieję, że to nic poważnego.
    Zajrzę po powrocie. Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. The Beatles - ** With A Little Help From My Friends **

    http://www.youtube.com/watch?v=jBDF04fQKtQ

    Witam Ewuniu****nie ma wyjścia, musisz lekarzowi dać się złapać za kolano.:)
    Bądź dobrej myśli.Pozdrawiam.Życzę miłego dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Jędruś:)
    Jeszcze nie wyszłam z domu - "numerek" z kolanem mam dopiero na 12:15. ;)))
    Świetna do porannej kawy ta piosenka Beatlesów; dzięki serdeczne:)
    To może jeszcze coś na wesoło, o życiu, które biegnie:

    The Beatles - Ob-La-Di, Ob-La-Da

    http://www.youtube.com/watch?v=aineL8uvMxE&feature=related

    Serdeczności i uściski poranne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Big Day - ** W dzień gorącego lata **

    http://www.youtube.com/watch?v=sdytkFL9b4o

    OdpowiedzUsuń
  5. Jędruś, zainspirował mnie "Dzień gorącego lata", aż mi się coś napisało:

    Powietrze lekko drgało tak,
    już nie ma gorącego lata,
    jego wspomnie w duszy łka,
    na skrzydłach marzeń sobie wzlatam.

    Włóczęgą jestem, no i cóż,
    że minął czas tamtego lata,
    zakwitną nowe pęki róż,
    a ogród będzie cały w kwiatach.

    Nie jeden świt, nie jeden zmierzch,
    znajdziemy się znów w cieple lata,
    nadzieję taką mam dziś, że
    nie zgaśnie słońce nam w zaświatach.

    ... serdeczne dzięki za piosenkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ... i właściwie, to nie wiem - "nie jeden", czy "niejeden" - można i tak, i tak...

    OdpowiedzUsuń
  7. Feel-To długa rzeka ...

    http://www.youtube.com/watch?v=mOD5WL2Nd9g&feature=related

    ;)*

    Paluszek i nóżka, to szkolna wy*dmuszka;)

    Irena Kwiatkowska - Kochajcie jemiołuszki ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=1fhAmcHOfZ0

    ...Ale to już było;;)***

    Miłego dnia;)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Małpko:)
    Znam powiedzenie o główce, ale do "wydmuszki" lepsze będą nóżki... (i, w zasadzie, jemiołuszki..) ;-))

    Feel - Jeśli Czegoś Pragniesz

    http://www.youtube.com/watch?v=BBbwCOqbk4c&feature=related

    Pozdrawiam i słonka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O godzinie dwunastej:minut piętnaście,
    lekarz przepisze, Ewuni **** maście.
    Trzeba kolanko, będzie smarować,
    i do zaleceń wszelkich stosować.

    Trzeba w łóżeczku, będzie poleżeć,
    lecz ja po prostu w to nie uwierzę.
    Specjalnie wierszyk, takowy klecę,
    bo Ewa**** nie chce, takich zaleceń.

    Sąsiad lekarstwa Ewie****wykupi,
    Ona uwagę, gdzie indziej skupi.
    Wynik zagadki jest mi wiadomy,
    bo się Jej tęskni, już do znajomych.:)

    Kolano boli, w dodatku, stopa,
    a Ona tylko, lgnie do laptopa.
    Muszę ja baczniej to obserwować,
    czy będzie sobie, nóżkę smarować.

    Będą tabletki, także w kapsułach,
    wszystko przez windę, co się zepsuła.
    Jak przyjdzie dzisiaj, pan konserwator,
    niech konsekwencje poniesie za to.:(

    Do zobaczenia po wizycie.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witajcie Kochani:)
    Ja dopiero wstałam i piję kawusię.Zasnęłam o 5.Koszmar:)
    Ewuniu coś z nóżką nie tak?:)

    Skakanka
    Julian Tuwim


    "Żeby kózka nie skakała,
    Toby nóżki nie złamała".
    Prawda!

    Ale gdyby nie skakała,
    Toby smutne życie miała.
    Prawda?

    Bo figlować - bardzo miło,
    A bez tego - toby było
    Nudno...

    Chociaż teraz musi płakać,
    Potem będzie znowu skakać!
    Trudno!

    Więc gdy cię dorośli straszą,
    Że tak będzie, jak z tą naszą
    Kozą,
    Najpierw grzecznie ich wysłuchaj,
    Potem powiedz im do ucha
    Prozą:

    "A ja znam może dwadzieścia innych kózek, co od rana do wieczora skakały i zdrowe są, i wesołe, i nic im się nie stało, i dalej skaczą! Grunt, żeby się nie bać! Tak skakać, żeby się nic nie stało! Bo inaczej, co by za życie było? Prawda?" I skacz, ile ci się podoba. Niech dorośli zobaczą, jak się to robi!

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. ...;)))*

    Pod twoim oknem - Bohdan Łazuka
    ;-)))***

    http://www.youtube.com/watch?v=sy5zbJ0YebU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  12. :)

    oj dana dana

    http://www.youtube.com/watch?v=yIXsU9dyWcw

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewuś,damy radę:)

    HAPPYSAD "DAMY RADĘ" S.P.RECORDS

    http://www.youtube.com/watch?v=bWY9JtcmyVw

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry Izko:)
    Współczuję... bezsenność do piątej, to horror... zdarzało mi się do drugiej, trzeciej i zwykle wtedy nadchodził sen, a o piątej - budzik...:(
    Dzięki za niepoprawną kózkę:))*
    Na szczęście nic sobie nie złamałam, co najwyżej więzadło nadwyrężyłam; to nie jest śmiertelne...:)

    A ja mam Dla Ciebie piosenkę o czasie, a'propos mojej zamieci ze wstępniaka:

    Stanisław Ciesielczuk

    Piosenka o czasie

    Czasie, czasie, przed siebie lecący,
    Brzmi twój głos mi przedziwnie, jak brzmiał.
    Słońce gaśnie i wschodzi znów słońce,
    Dzień - snem nocy, a noc jest snem dnia.

    Chwila - chwilę, wieczność - wiecznie żywa.
    Oto chwilo narodzić się masz,
    Oto jesteś, a oto już byłaś...
    Migot w otchłań sypiących się gwiazd!

    Czasie, czasie - ulatasz, ulatasz!
    Smucisz, cieszysz, tworzysz, kruszysz w miał...
    Przeszły lata, przejdą jeszcze lata -
    Będzie śpiew twój ludziom dalej brzmiał.

    Udanego dnia, pośpij sobie jeszcze troszkę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ... a ja tymczasem muszę się oddalić z Ogródka. Po zakończeniu "numerku" z kolankiem, powrócę "na łono". Na razie...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ewuniu,kawa postawiła mnie na nogi:)

    "Czas" śpiewa Ryszard Rynkowski

    http://www.youtube.com/watch?v=DRND1Zay-ZM

    Pogodnego dnia Kochani:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Big Cyc - ** Bo z dziewczynami **

    http://www.youtube.com/watch?v=7mRFkwM1A_0&feature=endscreen&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  18. :)

    Brathanki - W kinie , w Lublinie

    http://www.youtube.com/watch?v=kWRhdN2XusA&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witajcie po raz drugi:)
    Wróciłam w domowe pielesze bogatsza o nowe doświadczenia z naszą służbą zdrowia... i teraz mogę się spokojnie zająć Ogródkiem.:)

    Jędruś, dziewczyny muszą mieć swoje tajemnice, więc nie dziw się razem z BIG CYCEM i Połomskim, bo tu jest wyjaśnienie całego zjawiska:

    Edyta Geppert- Wyjaśnienie

    http://www.youtube.com/watch?v=2IM2DN9QFbI

    :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Izko, a'propos kina w Lublinie... może niekoniecznie kina, a Wieży Trynitarskiej z blaszanym kogucikiem, tej z mojej fotki. Piękny zabytek, jak cała nasza Starówka.
    Kogucik się kręci w takt wiatru, a jego ogon wskazuje kierunek wiania.
    Przedwojenny poeta z Lublina, Józef Czechowicz, umieścił go w swoim wierszu:

    "Lublin z dala"

    Na wieży furgotał blaszany kogucik,
    na drugiej - zegar nucił.
    Mur fal i chmur popękał
    w złote okienka:
    gwiazdy, lampy.

    Lublin nad łąką przysiadł.
    Sam był
    i cisza.

    Dokoła
    pagórków koła,
    dymiąca czarnoziemu połać.
    Mgły nad sadami czarnemi.
    Znad łąki mgły.
    Zamknęły się oczy ziemi
    powiekami z mgły.

    Autor: Józef Czechowicz

    Pozdrawiam popołudniowo:)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuś a co powiesz na małą przejażdżkę?

    Przejazd przez Lublin z forumiakami ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=scO2UwKXJmI

    :)*
    Co z nóżką?

    OdpowiedzUsuń
  22. Izko, dziękuję za przejażdżkę, ale powiem Ci tak...
    Filmik jest całkowicie do chrzanu, bo pokazuje nie Lublin, tylko... asfalt na przelotowej dwupasmówce szybkiego ruchu wschód-zachód, ulicami: "Solidarności", Al.Tysiąclecia i W. Witosa.
    A gdzie ten Lublin? Podobny asfalt mają wszystkie większe miasta.:)
    Wolę pieszo włóczyć się po Lublinie z aparatem.

    Posłuchaj piosenki o włóczędze, z czasem w tle:

    Deep Purple - Soldier of Fortune

    http://www.youtube.com/watch?v=i_4GVm9adaU&feature=related

    Włóczęga

    Często opowiadałem Ci historie
    o tym jak
    przez całe życie błąkałem się bez celu
    czekając na dzień
    kiedy wezmę cię za rękę i będę śpiewał Ci piosenki
    wtedy może byś powiedziała
    połóż się ze ze mną i kochaj mnie
    I wtedy na pewno bym z tobą został
    ale czuję się coraz starszy
    i piosenki które śpiewałem
    są echem
    jak dźwięk
    młyna kręcącego się w kółko

    chyba zawsze pozostanę
    Włóczęgą

    Wiele razy podróżowałem
    szukając czegoś nowego
    Gdy noce były zimne
    błąkając się bez ciebie
    często wydawało mi się, ze moje oczy
    widziały Ciebie stojącą blisko
    mimo że ślepota jest myląca
    wiedziałem, że Ciebie nie ma
    Teraz czują się coraz starszy
    i piosenki które śpiewałem
    są echem
    jak dźwięk
    młyna kręcącego się w kółko

    chyba zawsze pozostanę
    Włóczęgą
    tak, słyszę dźwięk
    kręcącego się młyna
    chyba na zawsze pozostanę
    włóczęgą
    chyba na zawsze pozostanę
    włóczęgą
    :)*

    A z moją nóżką, to dopiero początek. Albo naciągnięte więzadło, albo coś z chrząstką. Jutro muszę zaliczyć ortopedę (dostałam skierowanie od rodzinnego) i USG kolanka.
    Wtedy będzie wiadomo, gdzie pies pogrzebany.:)
    A więc jutro znów pielgrzymka po placówkach służby zdrowia...
    Zwolnienie mam na razie do piątku i mam oszczędzać nogę:)

    OdpowiedzUsuń
  23. ... tylko bez urazy Izko, przecież nie Ty go kręciłaś:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Witajcie, Ewa piękny wiersz oraz zdjęcia, dziękuję. Córka mi przesłała przed chwilą na gg taki filmik. Wzruszył mnie, polecam. Miłego wieczoru.

    http://www.youtube.com/watch?v=uSMlIM9zLio&feature=player_embedded#!

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Dano:)
    Bardzo dziękuję za miłe słowa i cieplutki filmik... pięknie przybliża atmosferę Świąt i powitania z najbliższymi, których nie ma z nami na co dzień...
    Dla Ciebie piosenka:

    "Gdziekolwiek będziesz" Grzegorz TURNAU

    http://www.youtube.com/watch?v=MCtvMb0Glvo&feature=related

    Pozdrawiam, przyjemnego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam wieczorem:)
    Całkiem spokojnie wypiję drugą kawę...i podzielę się z Wami okruchami szczęścia:

    Okruchy szczęścia
    – Janka Pilchówna


    Gdzieś, w tajemniczą biegną dal
    dni szare, monotonne -
    zabrały z sobą dzikość fal
    I serc naszych podzwonne…..

    I biegną chyżo w blade mgły
    By już nie wrócić więcej,
    - choćbyś je wołał poprzez łzy,
    lub błagał najgoręcej…

    Lecz o tem jednem powiem ci,
    że pośród tej szarzyzny
    Bywają też jaśniejsze skry,
    co smutne goją blizny…..

    I te – gdy dojrzysz – chwytaj, goń
    nie pozwól wyrwać sobie,
    bo szczęściem ci rozjaśnią skroń
    i szczęściem będą tobie….

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Maryla Rodowicz-Kolorowe jarmarki;)
    Jarmarki zaczynają swoje przed*świąteczne - hucpy*

    http://www.youtube.com/watch?v=Towf1hPoZa8

    Kabaret Starszych Panów Edward Dziewoński "Kuplety z nóżkami"
    ;-)))*
    http://www.youtube.com/watch?v=FiXh5hUsoGo

    Zdrowiej...A mówiłam Ci...tzatziki ;)*
    Wapno w nabiale*najlepiej leczy ;)
    ...i dużo czosnku;)

    Jak nie lubisz mleka itp...prze*tworów z onego;)
    to nóżki się wtedy wykręcają ;)

    Opole - miasto bez granic
    http://www.youtube.com/watch?v=p4Yi2xNnui8

    Pozdrówka.
    Lublin piękny jest.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wieczór Izko:)
    Już zasiadam z Tobą do kawki i łapię te okruszki... bardzo smakowite, dzięki:)*

    A gdyby tak jeszcze czas dał się okiełznać...

    Jadwiga Zgliszewska

    Gdyby chronometr
    pies gończy
    chciał być tak dobry
    i mógł podążać
    w przeciwną stronę
    do przodu ogonem

    wyprostować karki
    odsiwić włosy
    zabrać bóle
    odwrócić zło losu

    zdjąć bielmo z oczu
    by pomóc zobaczyć
    poręcz nad przepaścią
    w ostatnim akcie dramatu.

    Mam nadzieję, że troszeczkę "odepsałaś" nocny koszmar? :)*

    OdpowiedzUsuń
  29. Małpuś, hucpa jarmarków u nas twa już od początku grudnia, a zakończy się chyba dopiero w sylwestra. Ludzi ogarnął wręcz amok jarmarczny...;)
    Dobrze, że w przychodniach nie ma stoisk ze świecidełkami, bo tak poza tym, to chyba wszędzie, nawet w holach urzędów.
    A co do nóżki, to zwykła kontuzja, bo jestem za szybka, szybko chodzę, kucam i szybko...zeskoczyłam ze stołka:))
    Nie ma to nic wspólnego z brakiem wapnia; gnaty mam wyjątkowo twarde, nic sobie w życiu nie złamałam. Chodzę po górach i tańczę...;-)

    Irena Kwiatowska - Roztańczone nogi.avi

    http://www.youtube.com/watch?v=_pv9tmptvXk
    :))
    Mleka nie lubię, ale serki, jogurty, kefiry itp. bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  30. Troszeczkę poleżałam. Nie spałam:)
    Teraz zapraszam Cię do Piwnicy pod Baranami:

    Jan Jakub Należyty - recital w 'Piwnicy pod Baranami'
    http://www.youtube.com/watch?v=GYm0DIqJg34&feature=related

    :)*
    Instalację gazową masz sprawną?:)

    OdpowiedzUsuń
  31. ... Opole jest fantastyczne, nie znam tego miasta w ogóle. Może kiedyś się wybiorę? Dzięki za filmik:)

    OdpowiedzUsuń
  32. ... i w rewanżu za Opole:

    Lublin - tourist guide

    http://www.youtube.com/watch?v=gPP-6TR5LCM
    ***
    i

    Lublin City Guide

    http://www.youtube.com/watch?v=b8_3_R6OC3E&feature=related

    Pozdrawiam Opolankę:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Genialne są te ujęcia na fotkach. Takie niesamowite, czarodziejskie, tajemnicze...

    OdpowiedzUsuń
  34. A to bardzo lubię:)

    Jan Jakub Należyty - najlepsza woda z kałuży

    http://www.youtube.com/watch?v=YslfdoFAMw0

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  35. Izko, już z Tobą wchodzę do Piwnicy, uwielbiam te klimaty, a zapas gazu... mam, wino, nalewka z pigwy - co sobie życzysz...:-)

    Jan Jakub Należyty -- „Nie opuszczaj mnie"

    http://www.youtube.com/watch?v=mzOsZYXyb7I&feature=related

    ... z ogrodem róż...:)*

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Eremi:)
    Miło mi, że podobają Ci się "zachodnie" fotki, dziękuję:)
    Są jeszcze przy poście z 4 i 9 grudnia, 30 listopada, 8 listopada i 20 października - te są wręcz niesamowite...
    Podziwiałam te na Twoim blogu, gratuluję ujęć.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  37. A wiesz Izko? "Najlepsza woda z kałuży" to też moja ulubiona piosenka, a nigdy, nigdy jej nie mogłam znaleźć na YT - coś pięknego, dzięki...:)*

    Muszę, no po prostu muszę zamieścić jej słowa:

    "Najlepsza woda z kałuży"

    Nauczył cię miłości
    Pies nocnego stróża
    Opowie o przeszłości
    I o tym, kogo użarł.

    Ze chore nerwy i chudy grzbiet
    Że znów październik i o tym, że:

    Najlepsza woda z kałuży najlepsza woda dla psa
    Pies mały i piesek duży, pije ją, pije ją i łka

    Nauczył cię nie szczekać
    Pies nocnego stróża
    Nauczył cię uciekać
    Gdy będziesz kiedyś musiał

    Z żadnym rasowym nie puszczaj się
    Idź swoją drogą, pamiętaj, że:

    Najlepsza woda z kałuży najlepsza woda dla psa
    Pies mały i piesek duży, pije ją, pije ją i łka

    Nauczył cię nie prosić
    Pies nocnego stróża
    Nauczył łeb podnosić
    I nie bać się łobuza

    Nikt ci nie powie żeś zwykły pies
    Bo każdy człowiek to jakby wesz

    Najlepsza woda z kałuży najlepsza woda dla psa
    Pies mały i piesek duży, pije ją, pije ją i łka.

    autor: Jan Jakub Należyty.

    Ogrodnicy! Koniecznie posłuchajcie tej piosenki, jeśli ktoś z Was ma chandrę...:)*

    OdpowiedzUsuń
  38. ... i jeszcze do Eremi:
    Nie uwierzysz, ale ja tę fotkę z Wieżą Trynitarską robiłam ze swojego balkonu na VIII piętrze, a Wieża jest ok. 2 km w prostej linii od mojego domu...:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ewuś to masz super aparat.Nie ujmując talentu Pani fotograf:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. Izko, aparat to zwykły Panasonic TZ2, przeciętna klasa cyfrówki. Lustrzanki nie mam, "niestetttty" - może w następnym wcieleniu, bo w tym mnie nie stać na taki...:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Idę zrobić sobie kolacyjkę bo znowu o 4 będzie
    mnie głód męczył:)))

    OdpowiedzUsuń
  42. A ja, całkiem niechcący, przy kolacji włączyłam telewizornię. Właśnie w TVN 24 była transmisja na żywo z marszu "Solidarności" w Warszawie, zorganizowanego przez PiS. I po minucie wyłączyłam, bo o mało nie dostałam cofki...
    Nie, nie... takiej profanacji u mnie w domu nie będzie.
    Niech telewizor milczy, bo zbyt osobiście przeżywam tamten czas; byłam wtedy bardzo zaangażowana. A tu hucpa, zamiast refleksji...

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja włączę dopiero na Szkiełko.

    OdpowiedzUsuń
  44. Szkiełko też bardzo lubię i zazwyczaj włączam je po naszej ogródkowej dobranocce, jeśli nie piszę wstępniaka. Czasem, niestety, przy przerwie na reklamy przysypiam.
    Tamten dzień sprzed 30 lat niektórym się już całkiem zdewaluował. Nie będę robić styropianowych wspominków, inne czasy, inne klimaty... ale wszystko mam przed oczami do dziś. Tym bardziej uszanuję ten dzień ciszą w eterze.

    Spodobał mi się komentarz muzyczny Tomka Szweda z piątkowego Szkiełka, nawet spisałam jej słowa ze słuchu, więc mogą być jakieś przekłamania:

    Tomasz Szwed -

    http://www.tvn24.pl/2486185,28378,0,0,1,wideo.html

    Łączcie się frustraci zgorzkniali, niespełnieni
    w partie polityczne, jeżeli to coś zmieni.
    Będzie wam dobrze narzekać w miłym gronie,
    że już nad przepaścią, i że już z nami koniec.

    Wydawać wyroki na zdrajców i zaprzańców,
    na szpiegów, sprzedawczyków i niewoli łańcuch,
    na zmowy i spiski światowe i krajowe,
    koledzy także mają te same myśli w głowie.

    Ja was utrzymuję, na ja was wszystkich karmię,
    tych wyrachowanych i tych emocjonalnych,
    i choć finansuję takie grupy wsparcia,
    waszymi problemami nie chcę się zamartwiać.

    Wasza rzeczywistość to prywatna sprawa,
    nie trzeba tu oświadczeń, choć są ważne dla was.
    Prasowe konferencje i odezwy w gniewie,
    lepiej swoje wizje zachować dla siebie.

    Rozumiem wszystkie żale i pretensje liczne,
    cierpienia, zawiści i prywatny czyściec,
    lecz więcej intymności, lecz nie tak publicznie-
    politykę przezywać tak bardzo osobiście?
    ***
    ... interpunkcja też moja i nie wiem, czy zgodna z intencją autora. Może mi wybaczy...

    OdpowiedzUsuń
  45. ... to tak a'propos 13 grudnia...:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Teksty Tomka Szweda są dobre:)
    Ale starczy tej polityki.Już się dzisiaj ścięłam z jedną zwolenniczką teorii Macierewicza:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Tomasz Szwed - Siedzę na ganku

    http://www.youtube.com/watch?v=kDJQSJZ4GgQ

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  48. Masz rację... mam jej po uszy na co dzień. Nie znoszę demonstracji i latania przebierańców z pałkami, czy karabinami, niby, że rekonstrukcja wydarzeń, bez cienia żadnej refleksji i zrozumienia. A u mnie dzisiaj na Placu Litewskim były takie pożałowania godne "imprezy"... i wojskową grochówkę z kotłów rozlewali. Gapiów co niemiara, 70% nic tego nie rozumiała... Nie można wszystkiego sprowadzać do wątpliwej jakości przedstawień, po co te niby "rekonstrukcje"?

    No już dość, bo się rozkleję....
    A teraz cudne country...:)))*

    Tomasz Szwed - Twoje Pierogi

    http://www.youtube.com/watch?v=TX01oXE97oU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  49. O kurczę,muszę zacząć lepić pierogi z grzybami na Wigilię .A mam potwornego lenia:)))

    OdpowiedzUsuń
  50. Tego utworu nie znałam:)

    ARTUR GOTZ Kobiety są jak pierogi

    http://www.youtube.com/watch?v=Ayzi06Hhpi8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja mam i lenia, i kolanko... ale jest przynajmniej jakaś wymówka...:))
    Już nie lepię, Izko. Jeszcze parę lat temu robiłam własnoręcznie uszka i zbuntowałam się:)
    Kupuję w sklepie ze zdrową żywnością gotowe i wszystkim smakują (na początku marudzili), a ja spokojnie mogę się zająć innymi rzeczami. Grunt to asertywność...:)

    OdpowiedzUsuń
  52. ... niepokoję się o naszych chłopców - Jaśka, Jędrka i Adasia, coś ich długo nie widać, oby się nie pochorowali... a może degustują już świąteczne nalewki?;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Gotza też nie znałam, oj, ale ma porównania...

    Wolę już takie:

    Kobiety są jak kwiaty ... Francky Vincent - Rosi Rosa

    http://www.youtube.com/watch?v=Jd2CD2Ks6UU&feature=related

    ... cudne fotki:)*

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja muszę.Chłopaki specjalnie chodzili na grzyby.
    Poza tym na takie ilości jak oni konsumują to zbankrutowałabym kupując gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
  55. U mnie jest 9 osób na Wigilii. Nie dałabym rady czasowo i fizycznie nalepić tylu pierogów. A tak kupuję circa about po 7 uszek "na łeb" (ja i mama zjadamy co najwyżej 3-4) i spokój. Nikt i tak wszystkiego nie zje - a gdzie barszcz, śledzie, karp smażony, ryba po grecku, racuchy, kompot z suszu?
    Człowiek ma tylko jeden żołądek...:)

    OdpowiedzUsuń
  56. ... u mnie w tym roku nie było w ogóle grzybów. Mam trochę opieniek zblanszowanych i zamrożonych, to zrobię sosik do rybki.:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Dobry wieczór Ogródkowe Damy;-)))

    Witam cieplutko i przynoszę dla Izki a propos wpisu o 10,06 Nocą taką cichą.

    Nocą taką cichą, że słychać szepty
    Przez szczelne ściany betonowych sarkofagów,
    Kroki tułaczki lunatyków - wiatrem niesione,
    Grzęzną między drzew szemraniem.

    Tylko nieliczni - świadomi bezsenności,
    Tkwią pod ciemności płaszczem
    Zliczajac chwile upływającego czasu -
    To dla nich nocą świecą gwiazdy.

    autor Mainard Joshua.

    Pozdrowionka :)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Panie o świątecznych wypiekach toczą dyskurs, nie jestem w te klocki mocna, ale nie przychodzę z pustymi rękoma.

    Przynoszę Ciasto ze śliwkami Ewy Lipskiej.

    Zdejmuję z twojej twarzy
    okruszek kruchego ciasta ze śliwkami.
    Maleńka czcionka czułości.

    Zdala od wszelkich pomysłów
    kładę go na starej porcelanie kartki.
    Niech się zapisze na zawsze.

    Nie wiadomo kiedy
    zdmuchnął wszystko przeciąg.
    Ktoś otworzył okno. Ktoś otworzył drzwi.

    Po latach wciąż
    spaceruję po cukierniach.
    Mam żal że mi się tylko zdajesz.
    I nawet noc się nie domyśla
    kiedy jesteśmy razem.

    Ewuniu*, o koguciku z wieży czytałam w zamierzchłych czasach wiersz. Może go odnajdę, to posadzę w Ogródku.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  59. Witaj Zuziu:)
    Dziękuję za wiersz.Ty też po nocy błąkasz się po Ogródku:)

    Małgorzata Hillar

    Krzyk nie wybuchłego ognia

    Słyszy
    krzyk
    nie wybuchłego ognia
    lot
    nie urodzonego ptaka
    dźwięk
    spadającego śniegu

    Odgaduje
    zapach
    śpiącego wiatru
    ciepło
    nie rozkwitłego łubinu
    miękkość
    nie powiedzianych słów

    Przeczuwa
    płomień
    oczekiwanych palców
    smak
    cierpkiego jabłka pocałunku
    kształt
    tego co się nie zaczęło

    Sen
    nie przychodzi do niej
    długo

    Sny nie lubią
    by je podglądać
    gdy nadchodzą
    z czarnym kotem
    za uchem

    Miłego wieczoru:)*

    OdpowiedzUsuń
  60. Dzień dobry na wieczór :)*

    Ledwie zdążyłem na dobranockę. Dziś Kazimierz
    Przerwa Tetmajer -

    Virgini intactae

    Ust twych więc usta nie tknęły niczyje?
    Nikt nie uścisnął twojej drżącej ręki?
    Nikt się nie oplótł w twoich włosów pęki
    ani się wessał w twoją białą szyję?

    Nikt się nie wsłuchał, jak twe serce bije,
    jak omdlewają słów błękitne dźwięki,
    a ciała twego kształt smukły i miękki
    zdrój tylko widział i wodne lilije?

    I nigdy dumne to królewskie ciało
    w niczyich ramion uścisku nie drżało?
    Pragnienie twoje jest jak blask o wschodzie?
    Nigdy w tych oczu słonecznym ogrodzie
    nie trysła rozkosz kwiatami złotem! ?
    Pójdź! Tyś jest szczęściem najwyższym na ziemi!

    ***

    I kołysanka - Piosenka Starych Kochanków( Wymodlę Cię)- Roman Kołakowski

    http://www.youtube.com/watch?v=uiw9qq9noGA&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)***- już czas na sen dla wypoczynku, bom utrudzon wielce:)***

    OdpowiedzUsuń
  61. Jaśku j pozwolisz, że odpowiem Izce przekornie oraz z dobranocnym pozdrowieniem dla Ogródka :)))

    Dzień dobry, Słońce...

    Słoneczne sny,
    sny pełne marzeń
    zawdzięczam Ci,
    jak żegnam dzień...

    Kolorowe promienie
    przysłane od Ciebie
    chowam na przebudzenie
    witając świt w darze...

    Dzień dobry, Słońce
    dzień, w dzień bądź,
    dostarczaj wzruszenia
    i kochaj - nie odchodź...

    Dobranoc :)))

    OdpowiedzUsuń
  62. Autorką Dzień dobry, Słońce jest Aleksandra Baltissen.

    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  63. ...i jeszcze na bis: - Mirosław Czyżykiewicz - Piosenka Z Pieprzykiem

    http://www.youtube.com/watch?v=fgh-Mr9JMVM&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  64. Dobrej nocy Kochani:)
    Wspaniałych snów:)

    Dumka Bohuna

    http://www.youtube.com/watch?v=AHTrlhVhRPY&feature=player_embedded

    Pa...do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  65. Witaj Zuziu:)
    Aczkolwiek już bardzo póżno, ale w podzięce za wieczorne wiersze i tak a'propos dzisiejszego motywu z czasem - zobacz, jak go przepędzał Rainer Maria Rilke:

    Rainer Maria Rilke

    Przepędzić czas

    Dziwaczne słowo: przepędzić czas!
    Zatrzymać go, to byłoby zadanie.
    Bo kogóż to nie trwoży: gdzie jest trwanie,
    gdzie w końcu byt w tym wszystkim wszystkich nas? –

    Spojrzyj, dzień zwalnia kroku przed przestrzenią,
    która ku wieczorowi go porywa:
    wstanie zmieniło się w stanie, stanie w leżenie,
    i wszystko z własnej woli leżące upływa –

    Góry śpią w świetności gwiazd ogromnej; -
    lecz w nich także czas jest pełen błysków.
    Ach, w moim dzikim sercu bezdomnie
    nocuje wiekuistość.

    tłum. Mieczysław Jastrun

    Dobrej nocy. A teraz ja szykuję już swoją dobranockę...

    OdpowiedzUsuń
  66. Dobry wieczór na dobranoc Jasieńku:)*
    Trochę mi się zwlekło z dzisiejszą dobranocką, ale były trudności obiektywne, musiałam zresetować ruter, bo przestał mi net działać więc chwilka... i będzie moja...

    OdpowiedzUsuń
  67. I już moja dobranocka, też o czasie - tym razem przyszłym... jak w wierszu Małgorzaty Pilacińskiej:

    Małgorzata Pilacińska

    Przyjdą dni

    Zabiorę ciebie, a ty mnie
    tam gdzie jest spokój serca.
    Zostaną tutaj chwile złe
    i losu twarz szydercza.

    Wejdziemy - w twojej moja dłoń
    w krainę pełną słońca
    gdzie się rozciąga morska toń,
    zieleni nie ma końca.

    Otworzysz kluczem nasze drzwi
    drzwi do naszego domu.
    Promieni blask rozświetli dni.
    Nie damy ich nikomu.

    Będziemy każdą z naszych chwil
    układać w album zdarzeń.
    Bo przecież przyjdą takie dni...
    spełnienie naszych marzeń.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - w zamieci czasu pora już miłe sny:)***

    ... za chwilę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  68. ...i jeszcze jeden bisik - Gdy wiatr i deszcz (Bieg lat) - Mirosław Czyżykiewicz

    http://www.youtube.com/watch?v=rLUgfeMhwGM&feature=related

    i już dobranoc :)*

    OdpowiedzUsuń
  69. ... niech kołysankę wyśpiewa raz jeszcze Mirosław Czyżykiewicz:

    KOCHAM Mirosław Czyżykiewicz

    http://www.youtube.com/watch?v=w_ZVEMvfZ7c&feature=related

    "Kocham"

    ocham

    Kocham Cię - to ja.
    Nic się nigdy nie zdarzyło.
    Kocham - wszystko miłość...

    Niejeden już w dal pożeglował,
    By zrozumieć te dwa słowa
    I z wszystkich krętych świata dróg
    Pod swój powraca próg.

    Kocham Cię - słońce wschodzi i zachodzi.
    Kocham - nic nie szkodzi.
    Na pustej plaży ślady stóp,
    Tak się odchodzi i nie wraca już,
    Na wieczny zew zranionych serc.
    Kocham Cię...

    Trud ludzi pod gwiazdami,
    W gigantycznych miastach pochód dni -
    To wszystko będzie z nami
    Po kres słów po kres naszych dni.

    Kocham - nic się nigdy nie zdarzyło
    Kocham - wszystko miłość...

    Na pustej plaży ślady stóp,
    Tak się odchodzi i powraca tu.
    Na wieczny zew otwartych serc.
    Kocham Cię...

    autor słów: Mirosław Czyżykiewicz...

    Pa...:)***

    OdpowiedzUsuń
  70. ...dobranoc... cieszę się, że się odnalazłeś, Jaśku, odetchnęłam... :)*

    OdpowiedzUsuń