Powered By Blogger

środa, 23 listopada 2011

Zwykłe ochłodzenie





Zwykłe ochłodzenie

Za oknami spokój, zwykłe ochłodzenie,
przecież to normalne, koniec listopada,
wśród nagich gałązek zmrok snuje się cieniem,
a poranne strofy nie chcą się układać.

Jak co roku aury poplątana mapa,
do zimy już blisko, w dobie noc za długa,
wiatr nastrojem kręci, jak skrzydłem wiatraka,
złote lśnienia zgasły w jesiennych szarugach.

Rozpal mi kominek zapomnianych uczuć,
popieść ciepłą strofą, daj humoru iskrę,
wiersz zrekompensuje niedobór celsjuszów,
czułość niech rozwieje niepokoje wszystkie...

68 komentarzy:

  1. Witam:)
    Ciemno, zimno -4 st. i późno, bardzo późno, a ja jeszcze w proszku...
    Kawa już wypita, umykam szybko w teren.
    Mgła...
    Do zobaczenia znów po ciemku...
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witajcie Kochani:)

    annaG

    Wiatraki

    Myśli przytupują - butami na szpilkach,
    budzi się zwątpienie i kąsa jak żmija.
    Bledną ideały, czy faktycznie byłam,
    ile jestem warta, teraz gdy przemijam?

    Żebym mogła myśleć czy w ogóle żyłam,
    dzisiejszy Don Kichote wcale nie z La Manchy,
    odzyskał rozsądek, nie pali, nie pija,
    więc żegna złudzenia na pustej już planszy.

    Twarz wykrzywiam, inni łudzą się jeszcze,
    że mądrzejsi na pewno, bogatsi i cwańsi.
    Pod koniec spostrzegą życia swego szlagier
    a wariatka jak tańczyła, tak tańczy...

    Edyta Geppert & Kroke-Meshuge

    http://www.youtube.com/watch?v=QU5OpkXl1o4

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  3. :)
    " Przy kominku " wyk. Katarzyna Jamroz & Bogusław Mec

    http://www.youtube.com/watch?v=3L4GW1irdu0

    OdpowiedzUsuń
  4. Urszula Sipińska - Są takie dni w tygodniu
    http://www.youtube.com/watch?v=cDn7VoLO3i4

    Co prawda, nie pada deszcz, ale...

    Na dzień dobry

    Każdy dzień ma swoją barwę,
    w innym rytmie się zaczyna.
    Teraz barwy ma jesieni
    i w jej rytmie nam przygrywa.

    Chłodem nas poranka wita,
    mgła co skrywa słońca blask.
    Lecz już taka pora roku,
    właśnie na nią teraz czas.

    Ja ciepło ślę w uśmiechu
    i do serca ci je wlewam.
    I nie ważne ze jest zimno
    niechaj radość w tobie śpiewa

    ina 0909

    Miłego dnia - z uśmiechem;)*

    OdpowiedzUsuń
  5. :)
    Marian Opania - Spił Się Mój Anioł

    http://www.youtube.com/watch?v=_WNU8gFv81o&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Małpko.Słoneczka Ci życzę:)*

    Manio, to moje słonko

    http://www.youtube.com/watch?v=tndg7MvkiyQ

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu zgubiłam korale
    ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=K1TIZVr4qQo
    ;)*
    Zmykam Izko;)
    Pa, na razie.

    OdpowiedzUsuń
  8. wierny czytelnik23 listopada 2011 12:54

    Witaj Ewo.
    Kolejny Twój piękny wiersz, który chciałbym skomentować innym wierszem. Żeby niedobór celsjuszów trochę Ci zrekompensować, jak prosisz i dać pieszczotę ciepłej strofy.
    Będzie czule i delikatnie.

    Michał Zabłocki

    Delikatnie

    czasem czuję cię na odległość ręki
    te same rytmy te same dźwięki
    delikatnie delikatnie poprzez wiatr
    delikatnie poprzez wiatr
    delikatnie poprzez szept dotknięciem dłoni
    delikatnie poprzez sen kroplami deszczu
    delikatnie delikatnie poprzez wiatr
    bicie serca poprzez czas
    delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
    delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
    delikatnie przy mnie czuję spokój
    co w Tobie płonie
    delikatnie poprzez mgły nadejściem świtu
    delikatnie poprzez blask
    czasem czuję cię
    delikatnie poprzez wiatr
    delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
    delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
    delikatnie przy mnie czuję spokój
    co w Tobie płonie
    delikatnie poprzez wiatr
    delikatnie poprzez wiatr

    Ten wiersz z muzyką śpiewa Agnieszka Chrzanowska, ale nie wiem czy to można to znaleźć w internecie.
    U mnie chyba poprawiły się celsjusze bo od rana świeci słońce, czego i Tobie życzę.
    Pozdrawiam Ciebie i gości bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Wierny...:)
    Ja uzupełnię Twój wpis linkiem:

    Delikatnie - Agnieszka Chrzanowska

    http://www.youtube.com/watch?v=uGvZKw2iO_8

    Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wierny czytelnik23 listopada 2011 13:13

    Izo witaj, dziękuję. O tą piosenkę mi chodziło. Szybka jesteś.
    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bry :)*

    "Dobranoc panowie" -

    http://www.youtube.com/watch?v=E0RVQVUrcXI&feature=related

    -1, p, b.w. - :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. wierny czytelnik23 listopada 2011 13:34

    Jaśku Juhasie czy jesteś szyfrantem, bo ja nic z tego nie rozumiem. Może odkodujesz te skróty. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Proszę bardzo: temperatura -1, pochmurno, bez wiatru - to u mnie. I odpozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Jaśku:)*

    Prosze sądu

    http://www.youtube.com/watch?v=R8xdnZBQp6g&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaśku szyfru7jesz jak as wywiadu:)))

    Nowy elementarz

    Mieliśmy kiedyś - pamiętasz -
    (ja myślę o tym czasem)
    taki nasz elementarz
    z Alą, Olą i Asem.

    Słońce świeciło nad palmą,
    a wokół pełno dzieciarni.
    I Murzynkowi Bambo
    nikt nie wytykał, że czarny.

    Też były czasy kryzysu,
    nie same Tłuste Czwartki,
    nie było PO ani PiS-u,
    a żyło się - choć na kartki.

    Świat gdzieś był inny za bramą,
    a u nas - pierogi ruskie.
    Kwiaty pachniały tak samo,
    choć bez perfumy francuskiej.

    Dziś inna nasza kondycja,
    choć starych mamy sąsiadów.
    Ala to jest już Alicja,
    a As - to agent wywiadu.

    Leszek Waszczyński
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Izo! Wpadłem tylko po ogień. :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaśku,rzuć palenie:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślicieli było sporo,
    już od czasów króla Kraka.
    I dotychczas nie wiadomo,
    co ma piernik do wiatraka.

    Myślicieli było sporo,
    aż zanadto do tej pory.
    Żaden jednak nie wymyślił,
    jaki rządzi tu algorytm.

    I do dnia, aż dzisiejszego,
    trwa dyskusja, nawet draka.
    Nie ma mędrca, co odpowie
    co ma piernik do wiatraka.

    Odpowiedzi szukał także,
    sławny rycerz Don Kichote.
    Ale także musiał ulec,
    bo też spotkał się z kłopotem.

    Tyle książek w bibliotece,
    zawsze mądrość w każdej jakaś.
    W żadnej nie ma odpowiedzi,
    co ma piernik do wiatraka.

    W internecie, też szukałem,
    oraz w dziesięciu słownikach.
    Tyle piernik do wiatraka,
    ile wiatrak do piernika.

    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpozdrawiam Jędrusiu:)*

    Pierniki - Anna Jantar

    http://www.youtube.com/watch?v=9HaA04TRUI8

    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam :)

    ***

    Lubię szeptać ci słowa, które nic nie znaczą -
    Prócz tego, że się garną do twego uśmiechu,
    Pewne,że twym ustom do cna wytłumaczą -
    I nie wstydzą się swego mętu i pośpiechu.
    Bezładne się w tych słowach niecierpliwią wieści -
    A ja czekam, ciekawy ich poza mną trwania,
    Aż je sama powiążesz i ułożysz w zdania
    I brzmieniem głosu dodasz znaczenia i treści...
    Skoro je swoją wargą wyszepczesz ku wiośnie -
    Stają się tak jasne niby rozkwit wrzosu -
    I rozumiem je nagle, gdy giną radośnie
    W śpiewnych falach twojego, co mnie kocha, głosu.

    Ewuniu*, popieszczam ciepłą strofą, dodaję humoru iskrę wraz z Bolesławem Leśmianem.
    Pozdrawiam Ogródek, Jasiek wpada po ogień, ja dopadam w biegu, by posadzić na grządkach Ogródka.
    Pozdrawiam i znikam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. :)))

    "Nie patrzyłeś na mnie wczoraj" Agnieszka Chrzanowska

    http://www.youtube.com/watch?v=hG9Oasjw69g&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Witajcie po popołudniu;)
    Kominek pięknie rozpalony, w Ogródko cieplutko, że miło przysiąść.:)
    Dzisiaj udało się wrócić bez korków i przygód, a na dworze było cały dzień piękne słońce - to pewnie Wierny tak dopieścił dziki wschód...:))

    Czy ktoś pamięta zespół Wiatraki? Może przypomnę:

    Polskie wiatraki WIATRAKI.

    http://www.youtube.com/watch?v=lY59m6dHP50&feature=related

    i:
    Wiatraki - Zakochamy sie.ktoregos dnia

    http://www.youtube.com/watch?v=c-ksrf7V_Kk

    :)*
    ... a ja tymczasem rozejrzę się po rabatkach:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Izko:)
    Świetne te "Wiatraki" annyG. Faktycznie, donkiszoteria dzisiaj nie w modzie, ideały zbladły, ale wysokie obcasy chętnie wkładam na różne okazje, bo bardzo je lubię [prawie tak, jak pepegi:)))]
    Wolę być wariatką i tańczyć, niż pod koniec dostrzec dopiero swojego życia szlagier...:)

    Mam dla Ciebie czułość w wierszu Krystyny Redłowskiej:

    Czułość

    Potańcz ze mną przy świecy
    Posłuchaj Rawela
    Poczytam ci wiersze
    Nie myśl że niedziela

    Potańcz ze mną w rumiankach
    Pohulaj na sianie
    Zapalę duży ogień
    I serca nie złamię

    Potańcz ze mna na piasku
    W noc ciepłą lipcową
    I tul się w sennym tańcu
    Z wtulona mocno głową.

    I Twój ulubiony cukiereczek:

    Marian Opania "Chcę być pomylony" Pieśni Marka Grechuty do słów Tadeusza Nowaka:

    http://www.youtube.com/watch?v=fHcIys2XOEE&feature=related

    Miłego wieczoru, w lekkim pomyleniu:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Iza :)

    Będę dzisiaj wierna Bolesławowi Leśmianowi. Tym razem Usta i oczy... dla Ciebie :)))

    Znam tyle twoich pieszczot! Lecz gdy dzień na zmroczu
    Błyśnie gwiazdą, wspominam tę jedną - bez słów,
    Co każe ci ustami szukać moich oczu...
    Tak mnie żegnasz zazwyczaj, nim powrócę znów.

    Czemu właśnie w tej chwili, gdy odejść mi pora,
    Pieścisz oczy, nim spojrzę w czar lasów i łąk?...
    Bywa tak: świt się budzi od strony jeziora,
    Nagląc nas do rozplotu snem zgrzanych rąk...

    O szyby - jeszcze chłodne - uderza pozłotą
    Nagły z nieba na ziemię świateł zlot i spust -
    Usta twe - na mych oczach! Co chcesz tą pieszczotą
    Powiedzieć? Mów - lecz zamyślonych nie odrywaj ust!

    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzień dobry Małpko:)
    Jaki deszcz? U mnie dzisiaj wcale nie padało, a w dzień było piękne słonko i +5 stopni.:)
    Dzięki za ciepło w uśmiechu i "oddźwięczam" się równie ciepło, tkliwością Haliny Poświatowskiej:

    *** (tkliwość)

    Halina Poświatowska

    tkliwość
    trzeba mi tkliwości
    tkliwością napełnię moje włosy
    moje żywe włosy
    moje palce, paznokcie
    bez niej nie umiałabym oddychać
    tkliwości trzeba
    moim płucom

    są tam zaświecone
    delikatne kaganki

    poprzez czyste szkło
    prześwituje różowo
    tkliwość

    ... a skoro Sipińska, to miękko i czule:

    Urszula Sipińska Miękko i czule

    http://www.youtube.com/watch?v=62mD1eo5cbI&feature=related

    Pozdrawiam wieczornie, miękko...;))

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Wierny:)
    Dziękuję za dobre słowo i pieszczotę strofkami - cudnymi...:)
    Nie znałam wiersza Zabłockiego i wykonania piosenki przez Agnieszkę Chrzanowską (Izko, dzięki za artystyczne dopełnienie wiersza).
    Ciebie też obdarzę czułością w wierszu Iwaszkiewicza:

    Jarosław Iwaszkiewicz

    Czułość

    W Buenos Aires każdy ptak jest inny
    Niż u nas, inny każdy chwast.
    Rzeka niezrozumiała, La Plata ogromna,
    I na brzegu okrąglaki: sport.

    Niezrozumiały Don Segundo Sombra
    I śpiewa żaba, sapo cururu.
    I tylko jedna jedyna rzecz zwyczajna:
    Niezapomniany twej czułości gest.

    Pozdrawiam serdecznie, Twoje słońce i ciepło dotarło do mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Ewuniu:)*
    Ja już dosyć jestem pomylona:)))
    Chętnie z Tobą zatańczę:)

    Tańczmy po miłości kres - Czerwony Tulipan

    http://www.youtube.com/watch?v=i4Eg6tELm8w&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Zuziu:)*
    Dziękuję i zapraszam na maliny:)

    W malinowym chruśniaku ~ Bolesław Leśmian

    http://www.youtube.com/watch?v=bUsPtNi1as4
    :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bry, Jaśku:)*
    Tajemniczy jesteś, niczym brunet wieczorową porą, ale ja od razu rozszyfrowałam Twoje kody:)
    Dzięki za iskierki humoru; dla Ciebie też coś mam na rozgrzewkę:

    Łucja Prus - Czułość (ładny clip)

    http://www.youtube.com/watch?v=NdXk3SN_XgM

    ... do wiersza Jonasza Kofty:

    Czułość

    Nie chcę cię dotknąć
    Boję się
    Boję się twego bólu
    Chcę ci zostawić twą samotność
    A swą obecność zamienić w czułość
    Jesteśmy inni
    Każde z nas
    Ma swoje tajemnice ciemne
    Kolczasty
    Dziki
    Suchy chwast
    Nadzieje nadaremne
    Spotkali się
    Któryś tam raz
    Śpiąca królewna ze ślepym królem
    Chcę dać ci to
    Co mogę dać
    Czule
    Czulej
    Najczulej
    :)*

    Mam nadzieję, że trochę się ogrzałeś...:)*

    OdpowiedzUsuń
  30. No i po kolei... przyszedł czas na Jędrusia, witaj w Ogródku:))

    Masz dylemat, który postaram Ci się rozwiązać:

    Co ma piernik do wiatraka?
    to jest proste mój Kolego:
    aby upiec ten smakołyk
    musisz mąkę mieć do tego.

    Młynkiem sobie nie poradzisz,
    może chciałbyś mielić w zębach?
    Cóż, spróbować nie zawadzi,
    lecz od tego boli gęba.

    Po to wiatrak wymyślono,
    by doń wrzucić ziarno świeże,
    mąka wyjdzie z drugiej strony
    prosto do mieszania w dzieży.

    Z bajki morał wprost wynika,
    więc pojęłam go od razu,
    ma się wiatrak do piernika
    tak jak płótno do obrazu.:))

    Serdeczności wieczorne dla Poety:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ewuniu,dziękuję za przypomnienie "Wiatraków"

    K.Sobczyk - Wiatraki - NOCĄ

    http://www.youtube.com/watch?v=YTjx4mPGIzA

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Izko, mam nadzieję, że mój cukiereczek z 16:55 smakował...:)
    Jeżeli mało, to poczęstuj się jeszcze jednym:

    Marian Opania - Cukierki (Opole '88)

    http://www.youtube.com/watch?v=1VfUxLE2Xc0

    wiem, że było, ale uwielbiam te cukierki...:)*

    OdpowiedzUsuń
  33. Słodziutki ten cukiereczek:)))

    W moim magicznym domu - Marian Opania

    http://www.youtube.com/watch?v=VRjrGT0k5kA&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. I jeszcze raz Wiatraki z Kasią Sobczyk:

    Wiatraki - Widzę Cię (TV 1970)

    http://www.youtube.com/watch?v=_sSwhmrBa7o&feature=related

    ... jakie miniówy i dzwony:)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Chodziłam w takich dzwonach:)))
    Teraz zapraszam na gorącą herbatkę:

    Herbatka

    www.youtube.com/watch?v=CYoIST9m6xI
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  36. A przy herbatce porozmawiamy o szczęściu ;-)))

    Coś srebrnego dzieje się w chmur dali.
    Wicher do drzwi puka, jakby przyniósł list
    Myśmy długo na siebie czekali.
    Jaki ruch w niebiosach! Słyszysz burzy świst?

    Ty masz duszę gwiezdną i rozrzutną.
    Czy pamiętasz pośpiech pomieszanych tchnień?
    Szczęście przyszło. Czemuż nam tak smutno,
    Że przed jego blaskiem uchodzimy w cień?...

    Czemuż ono w mroku szuka treści
    I rozgrzesza nicość i zatraca kres?
    Jego bezmiar wszystko w sobie zmieści,
    Oprócz mego lęku, oprócz twoich łez...

    Szczęście autorstwa Bolesława Leśmiana.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Salvatore Adamo - *Fleur*

    http://www.youtube.com/watch?v=glj239tuCjM&feature=related

    Miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wypiłam herbatkę i tak mnie rozgrzała, że musiałam się troszkę... zdrzemnąć, dzięki Izko:))

    Już wstałam i zerknęłam do Ogródka, a tu Jędruś z cudnymi kwiatami... cały kwietny ogród przyniosłeś w listopadzie - śliczności:)

    Dorzucę róże:

    Salvatore Adamo - Quand les roses

    http://www.youtube.com/watch?v=9WxYrkvlVgo&feature=related

    Kwiecistego wieczoru Jędruś:)

    OdpowiedzUsuń
  39. ... i jeszcze dla Jędrusia coś o wiatrakach, bo ten temat bardzo Go dzisiaj frapował:

    Tomasz Jankowski

    Licheński wiatrak

    Mruczał, terkotał, klekotał i skrzypiał.
    Niebo śmigami orał codziennie.
    Pan Zbychu Jagoda ziarno weń sypał.
    Czy zimą, czy latem - jednako, niezmiennie...

    Kręciły się śmigi, kręciły się koła.
    Kamienie młyńskie radośnie furczały.
    Płynęła spod żaren melodia wesoła
    I mąka bielutka na chleb doskonały...

    Mijały lata, czas wgryzał się w drewno
    I pora nastała nie taka.
    Opadły skrzydła ze skargą rzewną
    I pękło serce starego wiatraka...
    ***

    Powiem Ci, Jędruś, że wiatrak na mojej fotce stoi sobie spokojnie w skansenie lubelskim... można tam wejść i zobaczyć na zywo, jak się miele ziarno...:)

    OdpowiedzUsuń
  40. :)
    Salvatore Adamo : Patwon

    http://www.youtube.com/watch?v=dG-doXu3jn8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  41. Zuzanko, właściwie nie wiadomo, co to jest szczęście? Sama się nad tym kiedyś głowiłam...

    Szczęście

    Co to jest szczęście? Zapytałam,
    Dom, auto, sukces, milion w totka?
    Czy dar mądrości, co pozwala
    drogę do wiedzy wielkiej spotkać?

    Długo by myśleć. Próżne słowa,
    tego i tak nie zdefiniuję,
    List? Ciepło dłoni, czy rozmowa?
    Coś co nieśmiało w sercu czuję?

    Jeśli na szczęście masz receptę
    sprzedaj mi ten cudowny sposób,
    Napisz lub zadzwoń, powiedz szeptem,
    a ja wysłucham twego głosu.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Joe Cocker - * Noubliez Jamais *

    http://www.youtube.com/watch?v=_Xa_1KxR-8M

    OdpowiedzUsuń
  43. Ewuniu.pięknie zdefiniowała szczęście Krystyna Kunigiel-Jabłońska

    Szczęście

    Co to jest szczęście ? - częste pytanie.
    Odpowiedź złożona, ja jednak odpowiem,
    bo dla mnie szczęściem, móc dawać coś z siebie
    dla tych których kocham, i obcych w potrzebie.

    Każda życzliwie wyciągnięta ręka,
    uśmiech na twarzy i w oczach zmęczonych,
    drobny gest wdzięczności - to przecież tak mało,
    a znaczy tak wiele w szarej codzienności.

    To dom rodzinny, ściany, cztery kąty
    i jego progi przyjaźnie skrzypiące.
    Po dniu pełnym zmagań, po trudach i znoju,
    spieszymy do portu - oazy spokoju.

    Szczęściem jest dzień jasny, co po nocy wstaje
    i wieczór wytchnienia w gronie osób bliskich
    i czyste sumienie, gdy bez żadnych wahań,
    zapiszę spełnione uczynki - na zyski.

    Szczęściem samo życie, które nam jest dane,
    jeżeli rozważnie kierujemy sterem,
    wszakże tyle piękna można dostrzec wokól
    i tak dużo dobra, gdy dobro się sieje.

    Daleko szukamy co mamy tak blisko,
    wciąż się rozglądamy, chcemy z życia wszystko.
    Tyle w świecie złego, zawiści i krzyku,
    a szczęście przysiadło cichutko w kąciku.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  44. Izko, aż taka pewna to ja nie byłam jak Krystyna Kungiel-Jabłońska... tyle mam wątpliwości na temat szczęścia, że wolę jego definicji nie dopowiadać...
    Dzięki za wiersz:)*

    Jędruś bardzo lubię Joe Cockera... więc dodam jeszcze jedną jego piosenkę:

    Joe Cocker - A woman loves a man

    http://www.youtube.com/watch?v=BwsX8rFtUok&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  45. Ewuniu*, na Twoje Szczęście tak odpowiem:

    szczęście które ci dam
    jest pewne prawdziwe
    i niezmienne
    szczęście które
    ja ci dam
    ma moje imię
    mój śmiech i moje łzy
    szczęście które ci dam
    długo już czeka
    abyś je chciał
    zachować

    Te słowa napisała marina, ale gdybym miała o szczęściu powiedzieć mojemu męźczyżnie to identyfikuję się z tymi słowami.
    Wieczorku szczęśliwego ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  46. Zuzanko, "Twoje" "Szczęście z 18:29 ("Coś srebrnego dzieje się w chmur dali") jest Edwarda Stachury, a nie Leśmiana.
    Jako, że bardzo bardzo mi się spodobało, znalazłam jeszcze muzyczne wykonanie tego wiersza. A jak Stachura, to rzecz jasna SDM:

    SDM - szczęście (coś srebrnego)

    http://www.youtube.com/watch?v=IFljv7wp1SY

    ... i cudne fotki na klipie:)

    Pogodnego nastroju wieczornego:)

    OdpowiedzUsuń
  47. ... a wiersz Mariny skojarzył mi się z piosenką Ordonki,, nie wiem dlaczego...:))

    Hanka Ordonówna - Miłość ci wszystko wybaczy

    http://www.youtube.com/watch?v=OYkFiUsEQ8U

    :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Gdy przestaniesz liczyć czas
    Weźmiesz mniej więcej dasz
    Gdy przestaniesz się już bać
    Staniesz tym, kim chcesz stać
    Żadnych gier,żadnych kłamstw
    Powiesz tak,gdy myślisz tak
    Znaczy,że już je masz


    ref. Wiem-szczęście na każdego czeka gdzieś
    Czasem dłonią z nieba strącasz je
    Czasem wiele trzeba żeby je mieć
    Przez jeden dzień

    Gdy zrozumiesz w czym jest rzecz
    Gdzie tkwi błąd co ma sens
    Gdy na górę wtoczysz głaz
    Świat u stóp będziesz miał
    Żaden fałsz pusty gest
    Powiesz nie, gdy myślisz nie
    Znaczy,że już je masz


    ref. Wiem-szczęście na każdego czeka gdzieś
    Czasem dłonią z nieba strącasz je
    Czasem wiele trzeba żeby je mieć
    Przez jeden dzień


    Wiem-szczęście na każdego czeka gdzieś
    A gdy w końcu znajdziesz zgubisz je
    Ten kto żyć bez niego nauczył się
    Szczęśliwy jest

    Niemożliwe możliwe czasem staje się
    Czego nigdy za dużo być nie musi mniej
    To co dobre powróci żeby zostać już
    Tam gdzie miało przyjść
    Prosto z naszych słów

    Wiem...
    Wiem
    Szczęście na każdego czeka gdzieś
    Gdy znajdziesz zgubisz je
    Kto żyć bez niego nauczył się
    Szczęśliwy jest.

    Ira- szczęście

    http://www.youtube.com/watch?v=9VCZ7Bi_yAE

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  49. I tym sposobem od zwykłego ochłodzenia ze wstępniaka, doszliśmy do szczęścia. Świetnie nam się tematy kojarzą...:)*

    OdpowiedzUsuń
  50. Szczęście

    ze zbioru Dziejba leśna

    Bolesław Leśmian

    :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Dzień dobry na wieczór:)* - na powitanie...

    Dire Straits - Sultans Of Swing (Alchemy Live)

    http://www.youtube.com/watch?v=8Pa9x9fZBtY&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  52. Ewuniu,mylisz się.Wiersz ,który zamieściła Zuzia napisał B.Leśmian.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  53. A to dobre:)
    A ja wzięłam tę informację z tej strony:

    http://www.goldenline.pl/forum/670260/szczescie

    Tam, jako autora wiersza, podpisano: Edward Stachura.
    Bardzo możliwe, że to pomyłka pisarska:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Ewuniu*, słowo daję, mam wydanie książkowe Najpiękniejsze wiersze o miłości i pod Szczęściem jest jako autor BL. Nie szukałam w necie mając książkę. Ordonka - zawsze zachwycała, a kiedy przeczytałam o niej wspomnienia tym bardziej.
    Na dobranoc, z tego samego wydania i tegoż autora Nocą umówioną.

    Nocą umówioną, nocą ociemniałą
    Przyszło do mnie ciszkiem to przychętne ciało.
    Przyszło potajemnie - w cudzej bezżałobie -
    Było mu na imię tak samo jak tobie...

    Zajrzało po drodze w przyszłość i w zwierciadło -
    Na pościeli zimnej obok się pokładło -
    Dla mnie się pokładło, bym je mógł całować
    I znużyć - i zużyć - i nie pożałować!

    Lgnęło mi do piersi - ofiarnie pachnące,
    Domyślnie bezwstydne i posłuszniejące...
    W ciemnośćiach - w radościach - na granicy łkania
    Mdlało od nadmiaru niedoumierania.

    I nic w nim nie było, prócz czaru i grzechu,
    Prócz bezwiednej woni - wiednego pośpiechu -
    I prócz tego deszczu, co ginie w krwi szumie -
    A bez niego ciało - ciała nie zrozumie.

    Dobranoc, dziękuję za pięknie ukwiecone grządki:)))
    Do popisania :)))

    OdpowiedzUsuń
  55. Mocne to Twoje powitanie Jaśku:)*
    Kiedyś słuchało się Dire Straits bez opamiętania...:)

    Dire Straits - Love Over Gold

    http://www.youtube.com/watch?v=nKCpMDpSP8M&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Dobranoc Zuziu:)*
    Widzę,że chleb Jaśkowi zabierasz:)))

    OdpowiedzUsuń
  57. Jeśli masz książkowego Leśmiana, to wszystko jasne. Papierowi bardziej wierzę, niż internetowi, dzięki śliczne Zuzanko:)
    Tylko mnie wykonanie SDM trochę też zmyliło, bo śpiewają prawie wszystko Stachury...
    Dobrej nocki, dziękuję za dziś i do popisania:))

    OdpowiedzUsuń
  58. Jaśku, czy Ty już śpisz? :)*
    Mnie się oczy zaczęły niepokojąco kleić, więc już pierwsza staruję z ogródkową dobranocką...
    Dzisiaj, żeby ochłodzenie już do końca się rozwiało, gorący erotyk poetki, podpisującej się nureczka:

    CHCĘ CIĘ KOCHAĆ

    Burzą włosów oplatam twoje ciało,
    muśnięciami rozpalam skryte żądze.
    Być przy tobie wciąż mi jeszcze za mało.
    Chcę zatrzymać te oddechy gorące.

    Rozpalone jak piece nasze ciała
    splotem wiją się jak dwa dzikie węże.
    Wpijam się w twoje usta soczyście -
    do krwi niemal, niczym boa się prężę.

    W hermetycznie szczelnym uścisku
    zamykam cię w sobie i pieszczę.
    Wówczas jednym stajemy się ciałem -
    uciec chcesz, jednak prosisz o jeszcze.

    Gdy tak krew w nas pulsuje od wrzenia
    księżyc - brat zawstydzony się chowa.
    W zatraceniu kołysze się Ziemia,
    już bym chciała cię kochać od nowa.

    Autor: nureczka

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** gorących snów, a przedtem...:)***

    … i kołysanka: Hold Me For A While - A LOVE SONG ( Zatrzymaj dla mnie tę chwilę)

    http://www.youtube.com/watch?v=XSdob_eLygs&feature=related

    Pa... do jutra)*

    A jutro mam "późniejszy" teren, to mogę dłużej pospać...:)***

    OdpowiedzUsuń
  59. I dobranocnie Grzegorz Turnau - "Kto wie, czyli
    piosenka o chęci"

    http://w73.wrzuta.pl/audio/0dMK0WKTqfw/grzegorz_turnau_kto_wie_czyli_piosenka_o_checi#none

    Przychodzi czasami do głowy
    ta myśl
    że można by tak zacząć
    inaczej żyć
    mieć chęć do pracy
    i żyć inaczej
    i lepiej niż dotąd, kto wie,
    kto wie?
    pomysł nie nowy
    ale piosenka jest:
    mniej palić
    więcej czytać
    znacznie mniej jeść
    mieć chęć do pracy
    i żyć inaczej
    i lepiej niż dotąd, kto wie,
    kto wie?
    cóż z tego
    kiedy ciągnie ulicą tłum
    pod zachód słońca
    wino, piwo czy rum
    i chęć do rana
    wódkę szampana
    i tyle się dzieje, że hej,
    że hej...

    I dobranoc Kochani:)*** - czas już do łóżeczek:)***...i przytulanie :)*

    OdpowiedzUsuń
  60. ... długo szukałeś, a ja myślałam, że śpisz i wystartowałam pierwsza z pięknym erotykiem...
    Nawiązując do Turnaua... hmmm... czasem same chęci to za mało...:)))***

    OdpowiedzUsuń
  61. Pięknych snów Ogrodnicy:)*

    Robert Janowski - Odrobinę szczęścia w miłości

    http://www.youtube.com/watch?v=lecax-JB3kQ

    Pa....:)*

    OdpowiedzUsuń
  62. Dziękuję... ڿڰۣ✿ ♥ THANKS...
    ☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—
    DOBRANOC ஜ۩۞۩ஜ DOBRANOC

    OdpowiedzUsuń
  63. Fakt, że za mało, potrzebny jeszcze odpowiedni nastrój, nawet do... flaszki szampana.:)*

    OdpowiedzUsuń
  64. Eh... myślałam, że troszkę tego nastroju daję w Ogródku...
    Dobranoc, Kochani...*

    OdpowiedzUsuń
  65. Dzięki Jędruś za piękną girlandę i miły dzień...:)
    Do jutra pod wierzbą...

    OdpowiedzUsuń