Powered By Blogger

poniedziałek, 21 listopada 2011

Odchodzi jesień

Kilka fotoimpresji z wczorajszego spaceru w skansenie.


Polskie wierzby.


Ostatnie kolorowe liście.


Chata w sam raz dla mnie - tu wiersze rosną pod płotem...


... pod chatą krzak dzikiej róży...


... a w okienku pelargonie.


Kwitnie złotawy oczar wirginijski...


... tak, tak... to nie ściema, w listopadzie powtarza kwitnienie forsycja.


Ten, to ma kolory bez względu na porę roku.


Trochę się na mnie wkurzył i szarżuje z zamkniętymi oczami.


Stuprocentowy brunet...:)

Odchodzi jesień

Jeszcze trochę barwy ma w swojej palecie,
choć brąz zdominował pola i ogrody,
ostatnim porywem liściastych uniesień
wygrywa odejście nagim smyczkiem łodyg.

Pod stopami chrzęści oszroniony dywan,
horyzont zasnuty w zamglony aksamit,
kolorowy pejzaż z dnia na dzień odpływa,
mogę go ocieplić dobrymi myślami...

50 komentarzy:

  1. IF- SISSEL
    Spodobała mi się ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=JOUsjDk7NbE&feature=related

    Trochę kolorów jeszcze... życzę - Ogrodnicy*;)
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyruszyłam w teren,
    choć zimno, nie wiosna.
    Zerknijcie przez chwilę,
    co dla Was przyniosłam.

    Spotkałam tak idąc,
    dom mej pracy twórczej.
    Strzeżone starannie,
    przez dorosłe kurczę.

    Popatrzyło na mnie,
    co to za osoba(?)
    Lecz musiałam wiać stąd,
    bo mnie chciał zadziobać.

    A ja tylko chciałam,
    tym kwiatom w wazonie.
    Zrobić na pamiątkę,
    Wszystkim pelargonie.

    Tak sobie myślałam ,
    załatwię potrzeby.
    A ten, ów, gentelman,
    nastroszył swój grzebyk.

    Pomyślałam sobie,
    (ty głupi niecnoto).
    Przecież chcę ci zrobić,
    do Impresji foto.

    Chciałam już z kieszeni,
    swej wyciągać procę.
    Lecz się mi pojawił,
    brunet na sto procent.

    Nawet mi do głowy,
    wpadła myśl uknuta.
    Chciałam potraktować,
    kogucika z buta.

    Myślę sobie wtedy,
    (nie zabawię dłużej).
    Jeszcze zrobię foto
    krzaczka dzikiej róży.

    Kogucik był dla mnie,
    nie uprzejmy raczej.
    Nawet był zazdrosny,
    o wspomniany krzaczek.

    Oczar wirginijski,
    widać to dobitnie.
    Chcąc mnie oczarować,
    na złotawo, kwitnie.

    Zimno wtedy było,
    (a ja z gołą głową).
    Do domu wróciłam,
    ulicą Wierzbową.

    *Piejo kury piejo* - Grzegorz z Ciechowa

    http://www.funner.pl/link/5211/piejo-kury-piejo-grzegorz-z-ciechowa/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis na "rzewną" balladę by CeZik
    ascezik

    ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=nfNpL2p0xm8

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłego dnia Ogrodnicy:)

    Jan Kaczmarek - Kurna chata

    http://www.youtube.com/watch?v=3mrhfINX-h8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  5. Gałczyński Konstanty Ildefons

    Dzika róża

    Za Dzikiej Róży zapachem idź
    na zawsze upojony wśród dróg -
    będzie clę wiódł jak czarodziejski flet
    i będziesz szedł, i będziesz szedł,
    aż zobaczysz furtkę i próg.

    Dla Dzikiej Róży najcięższe znieś
    i dla niej nawiewaj modre sny.
    Jeszcze trochę. Jeszcze parę zbóż.
    I te olchy. Widzisz. I już -
    będzie: wieczór, gwiazdy i łzy.

    O Dzikiej Róży droga śpiewa pieśń
    i śmieje się, złoty znacząc ślad.
    Dzika Różo! Świecisz przez mrok.
    Dzika Różo! Słyszysz mój krok?
    Idę - twój zakochany wiatr.

    OdpowiedzUsuń
  6. wiersze z tom.,,KWIATY W MOIM OKNIE"- (1)autor Janusz Kliś

    http://www.youtube.com/watch?v=ZF45VupwnKo

    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. :)))

    Good Morning

    http://www.youtube.com/watch?v=EaObukFzlco&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  8. Jan Kondrak - Nie rozdziobią nas kruki

    http://www.youtube.com/watch?v=ehjIZ1CoNLU&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. NIKT POEZJI NIE KOCHA

    Ta cała poezja ziemi..
    Te wszystkie zawiłe słowa
    zawieszone w przestrzeni..
    - Nie rozumie ich świata połowa !

    Nikt poezji nie kocha
    tylko ten, co ją tworzy:
    wykrzykuje "wynocha" !
    .. lub, jak dziecko gaworzy,

    że jesteśmy sobie bliscy,
    zachłystuje patosem
    i myśli... że wszyscy
    pójdą, za jego głosem..

    (bo, przecież zakochanie
    znaczy dokładnie tyle
    - dać duszę w posiadanie
    chociażby, na chwilę..)

    .. Lecz, kto dziś, w niej się zatraca.. ?
    .. i kto o niej marzy..?
    To pytanie powraca
    z pistoletem przy twarzy !

    Kto na tyle miłuje
    by podążać.. by bratać..
    - zanim nie zawojuje
    połowy świata ??

    Nikt nie kocha poezji
    tylko sami poeci
    z czystej finezji..
    .. bo poeci..... jak dzieci.

    Anna Wojdecka

    OdpowiedzUsuń
  10. Hanna Banaszak - *Jesienny Pan*

    http://www.youtube.com/watch?v=9dRK-tzBs6Y

    OdpowiedzUsuń
  11. Edward Simoni - *Impresja jesienna*

    http://www.youtube.com/watch?v=bn369gDKtG0&feature=related

    Miłego nastrojowego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. **PIĘKNA POLSKA JESIEŃ**

    http://www.youtube.com/watch?v=BpNaEsxt8xs&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Witajcie po południu:)
    Tyle czasu rano zajęło mi wklejanie fotek do Ogródka, że już nie miałam chwili na poranny komentarz kawowo- pogodowy.
    Dzisiaj szaro, buro i ponuro, z wczorajszego słoneczka nic nie pozostało... zimno, tylko 2 st.
    Przynajmniej nie było ślisko...
    I już się rozglądam po naszym gospodarstwie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. :)
    Wiosna tej jesieni

    http://www.youtube.com/watch?v=pl0F0FvHjSw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry Małpko:)
    Kolorów wbrew pozorom jest jeszcze sporo: Tyle odcieni brązów, sepii, ochry, ugrów, beżów, a nawet cynobrów, rudości i gasnących karminów, że jest czym oko pocieszyć, co widać na fotkach...:)

    Sissel ma bardzo ładny delikatny głos. Też mi się spodobała. Bardzo proszę, jeśli ją lubisz, to troszeczkę ogrodów w jej piosence:

    Sissel - Salley Garden

    http://www.youtube.com/watch?v=JSXuvGmlnPI&feature=related

    Udanego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Jędruś:)
    Pięknie opisałeś moją wczorajszą wyprawę do skansenu, dzięki:)) Tylko tego kogutka nigdy w życiu bym nie potraktowała ani z buta, ani z procy...
    On miał obok siebie mały harem i trochę się obawiał, że mu jedną odaliskę na rosół ukradnę; stąd ta szarża:) A poza tym najwidoczniej nie życzył sobie castingu. Ale to nie koniec przygód...

    To jeszcze troszeczkę
    coś Tobie dopowiem,
    bo widzę, że jesteś,
    dociekliwy Człowiek.

    Poszłam na rozstaje,
    gdzie wiersze drzemały,
    jeden z nich wybrałam,
    tu pozostał cały.

    W brązy zapatrzona,
    bo lubię ten kolor,
    zeszłam ja nad rzeczkę,
    a przy niej jezioro.

    To za duże słowo -
    staw, przy nim altana,
    kładka na nim była
    ciut rozchwierutana.

    Weszłam na tę kładkę
    bom wielki ryzykant,
    nóżka się omsknęła,
    dzisiaj więc kuśtykam.:))

    Muszę ją wyleczyć
    szybko do soboty
    aby na Andrzejki,
    nie mieć z nią kłopotów.

    Jędruś zapowiedział
    w Ogródku zabawę,
    muszę ja mieć do niej
    obie nóżki klawe.:))

    Serdeczności i uściski popołudniowo-wieczorne:))

    Zameldowałam się na wiadomy komunikator, ale do 14:30 nie miałam odpowiedzi... Sprawdzić mogę dopiero jutro w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  17. ... i dla Ciebie:

    Jesien w ogrodzie....zostan tu-Bajm

    http://www.youtube.com/watch?v=CG4KiZdvWsI&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry Izko:)
    "Dziką różę" Gałczyńskiego pięknie wyśpiewała Dorota Osińska, posłuchaj:

    Poezja śpiewana - Dorota Osińska - "Dzika Róża"

    http://www.youtube.com/watch?v=jVwJ7v4Axps

    Bardzo lubię wiersze Janusza Klisia, dzięki serdeczne:)*

    Dla Ciebie mam listopad z węgierską rapsodią Mariana Ośniałowskiego:

    Marian Ośniałowski

    Listopad

    Spadają w ciemność senne dni.
    Nieważne, krótkie, puste, blade.
    Ale po nocach nam się śni
    "die Ungarische Rapsodie".

    Dzwoni przez mrok, dzwoni przez mgły,
    poprzez deszczową serenadę.
    Cygańskim krzykiem rwie nam sny,
    a świat smutnieje listopadem.

    Z liści pozostał nalot rdzy
    I mgła się w okna wsącza sina.
    Ale węgierskiej rapsodii rytm
    o słońcu nocą przypomina.

    A potem świt zabiera sny,
    deszczem za oknem gra aubadę.
    I przemijamy jak te dni,
    nieważne, krótkie, puste, blade.

    ... i koniecznie do tego wiersza:

    Marek & Wacek - II Rapsodia węgierska

    http://www.youtube.com/watch?v=VZbxKl3rGJk

    Reszta "Twojej" muzy jest dopiero w odsłuchiwaniu...
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. :)
    Chmury nad głową~Dorota Osińska

    http://www.youtube.com/watch?v=4sKgC9d4ZOY&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Izko, dzięki za Stachurę:)
    Pozwolisz, że zamieszczę ten wiersz do piosenki Jana Kondraka, którą wrzuciłaś, bo bardzo go lubię:

    "Nie rozdziobią nas"

    Nie rozdziobią nas kruki
    ni wrony, ani nic!
    Nie rozszarpią na sztuki
    Poezji wściekłe kły!

    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już...
    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już...

    Nie omami nas forsa
    ni sławy pusty dźwięk!
    Inną ścigamy postać:
    Realnej zjawy tren!

    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już...
    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już...

    Nie zdechniemy tak szybko,
    Jak sobie roi śmierć!
    Ziemia dla nas za płytka,
    Fruniemy w góry gdzieś!

    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął
    Niejeden zginał już...
    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już...
    Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
    Niechybnie brakuje tam nas!
    Od stania w miejscu niejeden już zginął,
    Niejeden zginął już świat!

    Edward Stachura

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli już słuchamy Osińskiej, to niech będzie jeszcze do niej mistrz Konstanty:

    DOROTA OSIŃSKA - cud w winiarni

    http://www.youtube.com/watch?v=2rYEJ5tZEjk&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. ... i wiersz Gałczyńskiego:

    Cud w winiarni

    Dwóch kiprów z londyńskich doków
    znalazło w którymś tam roku
    zapomnianą beczkę od wina
    odbili wieko i obaj
    struchleli; z beczki osoba
    sześcioskrzydiego Serafina!
    Szedł Serafin po schodkach
    jakoby lampa słodka
    i pachniał, lecz się zmniejszał.
    A biedni kiperkowie
    skrobali się po głowie,
    że postać nietutejsza.

    Właśnie wiatr z burzą wściekłą
    targał Londyn jak drzewko -
    dopust Boży widomy;
    król się schował w kredensie,
    pod łóżkami się trzęśli
    golibrody i astronomy.
    Więc przez ten smutny Londyn
    wędruje nasz Serafin,
    bezdomny, deszcz go polał.
    Policjant huknie z mostu:
    "Ktoś ty?" - A on po prostu.
    "I am the Pole, jam Polak".
    "To ślicznie, mój skrzydlaty,
    proszę do ambasady,
    tam wszystko dla Polaka".
    Dobry angielski "glina"
    objaśnił Serafina:
    strona taka a taka.

    W ambasadzie aniołek
    Opłakał cały stołek,
    druczek, znaczek i bloczek.
    Pożyczył ze zgryzoty
    340 złotych
    i zniknął jak obłoczek.

    Konstanty Ildefons Gałczyński
    1931
    :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewuniu****Potwierdzam odwrotnie meldunek.Znalazłem przy pomocy wyszukiwarki kontaktów.Już się niepokoiłem, ale wszystko jest ok.Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ok. Dzięki, myślałam już, że źle rozkodowałam szyfr. Pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
  25. pięknie w Twym ogrodzie21 listopada 2011 18:12

    sorry memory - to chyba głóg - a może i róża. Aparat fotograficzny masz ......! zazdroszczę ostrości

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję. Aparat mam zwykły Panasonic TZ2. To jest dzika róża, widziałam latem jej kwiaty. Głóg jest znacznie wyższy i ma bardziej kuliste owocki.

    Jeśli chcesz pisać na blogu, to bardzo proszę, podaj swoje imię lub nick, ale używaj tylko za każdym razem jednego.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewuniu****Twej ulubionej poetki wiersz..:)
    *Droga*
    Świat jest jak jeden z takich starych, starych sztychów,
    czarnych i pełnych grozy, wojny, moru, głodu -
    brudny, krzykliwy przy tym - jak dworzec kolei,
    a przecież patrzysz w niego z dziękczynną słodyczą,
    jak na pałac bzów białych, w którym wróble krzyczą,
    na Toporową Cyrhlę w krokusów rozkwicie
    lub na płynący rzeką ametyst zachodu,
    lub jak w misteria głuchych, opuszczonych strychów
    i chciałbyś ulżyć sercu płaczącej dziewczyny,
    kulawej babie rękę podać z dobrym słowem
    i pochwycić w objęcia dziecko przechodzące,
    i robić inne, śmieszne, niedorzeczne czyny,
    i iść w osamotnieniu pięknym i wichrowem
    niosąc dalej swój ciężki, słodki obłęd: Słońce.

    by Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    OdpowiedzUsuń
  28. Kenny G ft. Yolanda Adams - I believe I can fly

    http://www.youtube.com/watch?v=T4yfSAr-yCg&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jędruś:)))
    Bardzo dziękuję... przepiękny wiersz i taki wymowny...
    Wiesz, nie spodziewałam się od Ciebie takiego prezentu:)
    Odpowiem Ci też wierszem Pawlikowskiej Jasnorzewskiej:

    Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    Człowiek, co winien jest, ze ogród raju

    Człowiek, co winien jest, ze ogród raju
    Zmienił na drogę boleści pątniczą,
    Gdzie jest spotkanie każde na rozstaju
    A dni bez męki za radość się liczą,
    Nieurodzajem gdzie każdy użątek,
    Zawodem każda nadziei otucha,
    A kresem płaczu nowych łez początek,
    Co z serca wiecznie wezbranego bucha -
    - Człowiek ten za to ma dziś taka chwile,
    Że mu zazdroszczą tęczowe motyle;
    Że nakłaniają doń słuch źdźbła mietlicy,
    Aby dojść jego dziwnej tajemnicy;
    Że się zlatują doń wiatry swawolne,
    Zrozumieć tego ni pojąć niezdolne;
    Że nawet świerszcze umilkły w zdziwieniu
    I same swemu dziwią się milczeniu,
    I nasłuchują zdumione, ciekawe:
    Iż oto człowiek ten legł sobie w trawie
    I ŚPIEWA !

    :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A powiedz mi Izko, dlaczego tak Ci się podoba muza Kenny G? Ja też ją bardzo lubię... Pogadajmy coś czasem obok linków własnymi słowami:)
    Jaki rodzaj muzy najlepiej lubisz?
    Czy podoba Ci się jazz? A co sądzisz o tym saksiku?

    Kenny G - The Moment

    http://www.youtube.com/watch?v=447yaU_4DF8

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  31. ...i śpiewa:
    What A Wonderful World - Kenny G feat Louis Armstrong

    http://www.youtube.com/watch?v=aR6ymjeKOOs&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry wieczór Ewuniu*, Ogrodnicy :) Grządki pięknie zagospodarowane, pomyślałam, jedna znajdzie się dla mnie, zgodnie z wersem wstępniaka ,, mogę go ocieplić dobrymi myślami'' ocieplę wierszem Uśmiechy jesieni
    Zofii Szydzik.

    Kasztany,
    spadają nutą jesiennego nokturnu,
    wystukując nieregularne staccato
    o ławeczkę w parku,
    asfaltową alejkę,
    dach!

    Swoiste zaprzeczenie przemijania,
    radosne życie obok śmierci!
    Jak oczy piwne patrzące powłóczyście
    zza zielonej powieki.
    A może opalizujące uśmiechy

    jesieni?

    Za chwilę odsłucham muzyczne prezenty.
    Pozdrawiam serdecznie Ogródek :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ewuniu mamy bardzo podobne upodobania muzyczne.
    Lubię dobrą muzykę.Na moim śledziku możesz zobaczyć czego słucham.Disco polo toleruję jedynie na weselach:)

    OdpowiedzUsuń
  34. A saksofon w tym utworze rozczula mnie niesamowicie, po prostu można odlecieć...:)
    Chyba altowy?

    Kenny G & Beth - One More Time

    http://www.youtube.com/watch?v=_nHBwgw8CK4

    ... i słowa piosenki, chociaż sierżant gugiel kiepsko tłumaczy, a ja nie mam czasu na porządny przekład:

    Tylko jeden raz

    Leżę pół jawie
    Późno w nocy
    I dotrzeć do dotknąć
    Czujesz, że po mojej stronie
    I dotrzeć
    I dotrzeć
    Ale nigdy nie mogę czuć
    Czy kiedykolwiek się czuć jeszcze raz?
    Ponownie

    Tylko jeden raz
    Jeszcze jedna chwila
    Aby wziąć cię w ramionach
    Jeszcze jedną szansę
    Jeszcze jeden pocałunek
    Przed budzę, aby znaleźć odszedł
    Jeszcze raz
    Przed muszę przeżywać kolejny dzień
    I moje serce przerwy
    Ponownie

    To tylko sen
    Ale to wszystko tak realne
    Nie chcę go do końca
    Ale wiem, że będzie
    Więc modlę się
    I modlę się
    Każdej nocy jestem na kolanach
    Prosząc o możliwość zobaczenia ponownie
    Ponownie

    Tylko jeden raz
    Jeszcze jedna chwila
    Aby wziąć cię w ramionach
    Jeszcze jedną szansę
    Jeszcze jeden pocałunek
    Przed budzę, aby znaleźć odszedł
    Jeszcze raz
    Przed muszę przeżywać kolejny dzień
    I moje serce przerwy
    Ponownie

    Oh jeszcze raz
    Przed muszę twarz
    Kolejny dzień,
    I moje serce przerwy ponownie
    Ponownie

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  35. Witaj Zuziu:)
    Dlaczego tak rzadko zaglądasz do Ogródka?

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobry wieczór Zuzanko:)
    Dziękuję za ocieplenie, tak bardzo mi się dzisiaj przydaje... śliczne te opalizujące uśmiechy kasztanów:)
    Chociaż już ich prawie nigdzie nie ma...
    Ja mam mały wiklinowy koszyczek z tegorocznymi kasztanami na biurku. Zbierałam je wszędzie, gdzie popadnie, do kieszeni, do torebki, turlały mi się po domu i samochodzie.. Troszkę już pomarszczone, ale jeszcze ich nie wyrzucam:)

    No to ja cieplutko dla Ciebie, z kwitnącymi kasztanami i... z wiosną:

    Jan Lech Kurek

    Kasztany

    Spójrz, aleje znów zakwitły kasztanami,
    Bielą kwiatów rozświetlając jasną zieleń,
    Tak jak wtedy, gdy miłością kołysani,
    Poczuliśmy, co jest w życiu naszym celem.

    Tyle wiosen już minęło od tej chwili,
    Tyle majów kasztanami zakwitało,
    A nam każdy dzień czułością w duszy kwili,
    I miłości naszym sercom wciąż za mało.

    Spójrz, już wieczór zmierzchem kładzie się na drzewa,
    I księżycem znów zaplątał się w kasztany,
    By posłuchać, jak miłością słowik śpiewa,
    Jak ja, nadal bez pamięci zakochany.

    "Trochę wiosny, jesienią" Zuzanko, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Kenny G & Richard Marx -Sorry seems to be the hardest word

    http://www.youtube.com/watch?v=hyBPuu5XcyE&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Prześliczne brzmienie i słowa, dzięki Izko:)
    Dźwięki saksofonu do piosenki o miłości idealnie oddają jej nastrój. To jest piosenka Eltona Johna, ale w tym wykonaniu bardzo mi się podoba...:)
    Dodam jej słowa:

    Przepraszam wydaje się być najcięższym ze słów

    Co mam zrobić, abyś mnie pokochała
    Co mam zrobić, aby Ci na mnie zależało
    Co zrobić, gdy porazi mnie piorun
    I zbudzę się, by zobaczyć, że Ciebie tu nie ma

    Co zrobić, abyś mnie zechciała
    Co mam zrobić, abyś mnie wysłuchała
    Co mam powiedzieć, kiedy wszystko się skończy
    Przepraszam wydaje się być najtrudniejszym słowem

    To smutna, tak smutna
    To smutna, smutna sytuacja
    I staje się coraz bardziej absurdalna
    To smutne, tak smutne
    Dlaczego nie możemy tego przedyskutować
    Och dla mnie
    Przepraszam wydaje się być najtrudniejszym słowem

    Co mam zrobić, abyś mnie pokochała
    Co mam zrobić, abyś mnie wysłuchała
    Co zrobić, gdy porazi mnie świt
    Co mam zrobić
    Co mam zrobić
    Kiedy przepraszam wydaje się być najtrudniejszym słowem...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj Iza :)

    Jestem kobieta pracująca. Czasami bywa, że otwieram komputer po południu, a czasami wieczorem, a jeszcze zaglądam na inne blogi, które też mnie absorbują czasowo. Mam również rodzinę, której powinnam poświęcić mój czas. Wypada posłuchać co podpowiada nam telewizja, wpaść do kina na reklamowany dobry film, bywa, że wyjeżdzam i wtedy, cicho wszędzie głucho wszędzie. Wiesz, lubię blog Ewy*, ale doba ma za mało godzin, bo przecież trzeba też pospać.
    To tak na szybko ;-)))

    Może a propos ;-)))

    Wlokąca ciężar ponad siły,
    mrówko samotna na ścieżce!
    Przeszkody cię otoczyły,
    zasadzki i kroki: podstępne drapieżce.

    Ciągniesz z rozpaczą wiór słomy,
    którego ci nikt nie zazdrości.
    Hartu, poświęceń ogromy
    przesuwasz przed moim spojrzeniem litości.

    W cienia mojego niebie,
    wysilasz serce swe szare...
    Mrówko: wpatruję się w ciebie,
    ja, bóstwo ginące pod własnym ciężarem.

    To Maria Pawlikowska-Jasnorzewska i Mrówka.

    Uśmiechniętego wieczoru Iza :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wzajemnie Zuziu:)*
    Dla Ciebie mały relaksik:)

    Kenny G - The Relax

    http://www.youtube.com/watch?v=llZeAbYcszg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  41. Ewuniu* Twoje Kasztany ( Ok JLKurka )ubiorę w
    Kwiat radości.

    Radość jest żawsze życia kwiatem.
    Miłość w uśmiechu dziecka mego
    jest pełnym mi radości światem.
    Nie muszę świata mieć innego,
    gdy kwitnie mej radości kwiat.

    Radość jest zawsze kwiatem życia.
    Gdy rankiem spojrzysz w moje oczy,
    to wlewsz ciepło w serca bicia
    a cały dzień mnie zauroczy,
    jak gdyby śpiewał cały świat.

    Radość jest kwiatem życia zawsze,
    co dnia niech włada moją duszą.
    Niech trwają chwile, te łaskawsze,
    te, które mnie najbardziej wzruszą,
    jak delikatny płatu kwiat.

    Niech kwitnie zawsze kwiat radości,
    wypełnia serce i mnie całą
    w głębi mych uczuć, co w miłości
    godzinę czynią chwilką małą.
    Chcę, by mój dzień miał taki ład.

    Nie zawsze wiem, jak to się dzieje.
    Rozkwita wciąż doba za dobą
    i niemożebnie wprost pięknieje,
    kiedy się nim podzielę z Tobą.
    Skąd kwiat ten taką cechę ma?

    Różne radości, różne kwiaty.
    Choć życie moje tylko jedno,
    muszę w nim zmieścić wszystkie światy.
    Sama odkryłam rzeczy sedno.
    Kwitną, bo kwitnie... miłość Twa.

    Ewuniu* :)))

    OdpowiedzUsuń
  42. ;-))) Kwiat radości autorstwa Alexandra Czartoryskiego.

    Ech, te szybkie paluszki ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  43. A ja już Dziewczyny, nie mam czasu na inne blogi czy fora całkiem... robota w Ogródku pochłania wiele czasu, ale bardzo ją lubię:)
    Nie mówiąc już o pracy zawodowej (z dojazdami), rodzinie, domu i ogrodzie w realu...

    Ale w najbliższą niedzielę (27.11.) wykroiłam czas na recital Grzegorza Turnaua, będzie w naszej filharmonii o 19-stej:)
    Tytuł recitalu "Piosenki swoje i sowie".
    Czyli dzielone na te swoje i cudze. Grzegorz Turnau, jak to on, musiał coś wykombinować - piosenki swoje i sowie. Cokolwiek by to miało znaczyć.
    Trudno zdefiniować, czym taka "sowia piosenka" jest. Na koncertach, nazwanych enigmatycznie "Wieczór sowich piosenek", Turnau wraz z Jackiem Królikiem (gitarzysta, współzałożyciel Chłopców z Placu Broni) wykonuje "She’s Always a Woman" Billy Joela, "Motorek" Marka Grechuty, "Jealous Guy" Johna Lennona, "Moja dziewuszka nie ma serduszka" duetu Osieckiej i Przybory, czy w końcu "Dobranoc" Wasowskiego i Przybory (dwie ostatnie z repertuaru Kabaretu Starszych Panów).
    Już się cieszę, bo na kulturę "na żywo" też mi ciągle brakuje czasu, a to nie to samo, co muza na YT... :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale Ci Ewuniu zazdroszczę tego koncertu:)

    Sowa - Grzegorz Turnau

    http://www.youtube.com/watch?v=8j_nCYQrctY&feature=fvst

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  45. ... cudne!:))) To jest Gałczyński, Izko:

    Gałczyński Konstanty Ildefons

    SOWA

    We śnie jesteś moja i pierwsza,
    We śnie jestem pierwszy dla ciebie.
    Rozmawiamy o kwiatach i wierszach,
    Psach na ziemi i ptakach na niebie.

    We śnie w lasach są jasne polany
    Spokój złoty i niesłychany,
    Pocałunki zielone jak paproć.

    Albo jesteś egipska królowa
    Jak miód słodka i mądra jak sowa,
    A ja jestem przy tobie jak światło.

    Nie wiedziałam, że Grzesio śpiewa ten wiersz, dzięki Izko:)*

    Mam nadzieję, że "sowi wieczór" w fiharmonii będzie magiczny, tajemniczy, mądry i piękny, jak te ptaki... :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Dobry wieczór:)*
    Na początek wieczornego kocertu :)))*

    Charles Aznavour - Être

    http://www.youtube.com/watch?v=eEnx8QQJPTY&feature=grec_index

    ***

    Charles Aznavour - Une Vie D'amour

    http://www.youtube.com/watch?v=4xKYfPwTENQ&feature=related

    ***

    Charles Aznavour - Embrasse-moi

    http://www.youtube.com/watch?v=fojdVZVN7W4&feature=related

    i w tak miły sposób zakończę mój dzisiejszy pobyt w ogrodzie z życzeniami miłych i ciepłych snów:)***
    Dobranoc Najmilsi:)***

    OdpowiedzUsuń
  47. Zuzanko, J.L.Kurek pisze bardzo piękne, liryczne wiersze i... w tym akurat ma rację... dzięki:)

    Już będę szykować się do dobranocki, bo czas ku temu stosowny, a ja mam nieubłagany rytm dobowy i dość wstrętny budzik z rana.
    Za małą chwilkę...

    OdpowiedzUsuń
  48. Na dobranoc :)))

    Wieczór zaczął wkładać ciemną pelerynę,
    budząc w gwiezdnych oczach pozłacane błyski.
    Ugasił horyzont, pokryty karminem,
    chociaż tak daleki, dla mnie bywa wszystkim.

    Bo cóż piękniejszego od zachodów słońca,
    które snem opada, wciąż niżej i niżej.
    Od świtów na łące, kiedy rosa drżąca,
    przecież w życiu piękne tylko krótkie chwile.

    Spójrz jaki bogaty jesteś widokami,
    gdy czerwona łuna płomiennym rubinem
    lasy obejmuje, zamienia w aksamit
    noc, z którą w spokojny sen zaraz odpłyniesz.

    Dobranoc Najmilsi, pięknych snów jak w wierszu
    Zachód słońca autorstwa annyG.
    Pa :)))

    OdpowiedzUsuń
  49. Dobry wieczór Jaśku:)*
    Dziękuję, za cudny koncert, w sam raz do ocieplenia listopadowego wieczoru...
    Dobry wieczór i... szkoda, że już muszę i ja powiedz dobranoc...
    Moja dobranocka będzie dzisiaj z wierszem Jana Lecha Kurka:

    Bez Ciebie

    Tak mi się dłużą te noce bezsenne,
    Gdy swą ciemnością duszę wypełniają,
    I przywołując marzenia daremne,
    Bólem tęsknoty serce zaciskają.

    Nostalgii obłęd spać mi nie pozwala,
    Gdy na powiekach obraz Twój maluje,
    Gwiazdami oczu wspomnienia rozpala,
    I Twoje imię tęsknie przywołuje.

    Tak mi te noce bez Ciebie się dłużą,
    Gdy za godziną, godzina się wlecze,
    I jednakowym smutkiem wszystkie smużą,
    I łzą bolesną każda w oku piecze.

    Aż szary świt mnie znowu tak zastaje,
    Chmury wieszając na deszczowym niebie,
    Dzień budząc, słońce zapłakane wstaje,
    Dzień smutny... jeszcze jeden dzień bez Ciebie.

    ... a cudną kołysankę niech również wyśpiewa Charles Aznavour:

    Charles Aznavour - Toi et moi (Ty i ja)

    http://www.youtube.com/watch?v=HyDZgu5ZtNo&feature=related
    :)*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** cieplutkich snów i bajecznych snów:)***

    OdpowiedzUsuń
  50. Dobranoc Kochani:)
    Do jutra...

    Grzegorz Turnau - W muszelkach twoich dłoni... [kołysanka]

    http://www.youtube.com/watch?v=ArtjG-BTVsI&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń