Powered By Blogger

wtorek, 15 listopada 2011

Poranne westchnienie


Owoc sumaka octowca.


Owoce kaliny jeszcze nie opadły.


Misterny rysunek na jesiennych listkach pnącza.

Poranne westchnienie.

Kiedy w pełni brązów czuję smak jesieni,
sen o złotym lecie nie chce mi się wyśnić,
w ogrodowych sepiach znikły barwne lśnienia,
znów pogoda ducha jest trochę kapryśna.

Choć w mglistych zasłonach słońce dzisiaj wzejdzie,
nie chcę słuchać wiatru zawodzących szlochań,
obudzę cię myśli pogodnych muśnięciem,
porannym westchnieniem powiem ci, że kocham.

48 komentarzy:

  1. Witam Ewuniu przy porannej kawce :)

    W odpowiedzi na Twój wstępniak znalazłam według mnie piękny wiersz Teresy Tomsi, mam nadzieję, że i Tobie się spodoba...



    " Poranne westchnienie profesora "


    Być może chcę za wiele
    jak na możliwości przetwarzania
    danych tego świata. Trwać
    w jasnym wywyższeniu
    ponad codzienne zwątpienie
    i komunikaty o potopie.


    Być może chcę wszystko:
    ciemność każdego nieskończonego przypadku
    i każdą drżącą światłem grę uniesień*.


    Być może mylę się co do prawdy o sobie
    jaką zdołałem wyśledzić w księgach
    w oczach najbliższych ciał niebieskich
    w poświacie snów o potędze.


    Być może jest za późno
    i nawet najmniejsza część
    nieodkrytej całości mnie
    nie wstąpi do głębi
    w której przebywasz.


    Wznoszę się ku Tobie
    wszystkimi zmysłami
    teraźniejszego
    wiedzą przeszłego
    i pragnieniem tego
    co nadejdzie.


    Bądź przy mnie
    w śródmieściu poplątanych znaczeń
    i ścieżek. Rozjaśniaj moje myśli
    gdy lękam się albo chcę za wiele.


    Tyle jeszcze mocy
    w silniku mojej duszy
    a nie potrafię z Tobą rozmawiać
    bez pełnomocników.


    (Waldemarowi Łazudze)

    * * *

    Doznaję nieobecności w Twoim ku mnie pochyleniu.
    A jednak wydobywam się dziś z bezmiaru – w poczuciu
    bliskości czułej ręki co z zabłądzenia wyprowadza.
    Jestem przecież czymś więcej niż snem we śnie*.
    Jestem znakiem przypływu, nadzieją przemiany, powrotem
    do początku. Słowem, którego w pełni nie objaśniłeś.

    .

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
    .

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam z uśmiechem, choć za oknem lekki mrozik -1st. i ciemno:)

    Czajnik przecieka, pół wody na kawę znalazło się na blacie... muszę kupić nowy...
    Jeszcze wycieranie podłogi, kawa już w locie.
    I uciekam w teren do popołudnia.

    Pogody ducha życzę i do zobaczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. >>>


    Przywołanie Zbigniewa Bieńkowskiego


    Na pewno jeszcze kiedyś się spotkamy – w krainie Tam,
    gdzie czas rządzi sobą, nie nami, gdzie Rimbaud przemierza
    niezmierzone gaje.
    Niech wszystko będzie twym udziałem: piękno i strach.
    Trzeba jedynie iść: żadne uczucie nie jest najdalsze.*
    Ufać, że wszystko wypełni się od nowa. Wiosna! Twoje imię
    kwitnie – jak maj. Z takiej metafory uśmiałbyś się pewnie. Cóż,
    wiosna szumi w głowie i podpowiada pospolite rzeczy.
    Nie próbuj oddzielać się od początku, którym jesteś,
    nie zatracaj śladów drogi, którą przeszedłeś, nie odtrącaj ręki,
    która wciąż cię prowadzi. Wszystko wypełni się jeszcze raz.
    Przylatują bociany, na krzewach pierwsze pąki. Przychodzą
    słowa, których wypowiedzieć nie sposób, trzeba ich tylko słuchać
    jak się słucha wiatru, iść, nie odwracając się od chwili,
    co nam przywraca nas – odmienionych.
    Na pewno jeszcze kiedyś się spotkamy – w krainie Tam,
    gdzie czas przemierza niezmierzone gaje.


    Teresa TOMSIA


    * cytat pochodzi z wiersza Rainera Marii Rilkego („Księga o życiu mniszym”, tłum. ks. Kazimierz Wójtowicz, Kraków 2002).


    >>>

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzenko, witaj:)
    Dopiero Cię zauważyłam, jak miałam wyłączać kompa...
    Wiersz zdążyłam przeczytać; bardzo przypadł mi do gustu. Dla Ciebie przygotuję coś po południu, a teraz już muszę zmykać.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam:)
    To dla Ciebie na dobry dzień Ewuś:)

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/cattle-egret-florida/

    A to dla wszystkich:)):
    Myślę,że to lepsze niż polityczna papka z TV.

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/tiger-grass-kaziranga/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/leopard-cub-tanzania/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/grizzly-bear-cubs-pod/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/aurora-iceland/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/peak-district-england/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/pantanal-birds-brazil/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/petrohue-falls-mobley/


    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/cedar-waxwing-berries/

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/ice-canyon-greenland-balog/

    Pozdrawiam i miłego dnia wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tuwim Julian

    Westchnienie


    O, sprawo smutna i daleka!
    Jakkolwiek jest - czy duch, czy ciało -
    Jedna mnie tylko wieczność czeka...
    Jak mało!

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.youtube.com/watch?v=0UwGoC-CtAU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  8. Powzdychajcie sobie kochani:)

    http://images48.fotosik.pl/317/d24d9b7986860715.jpg


    http://global.images8.fotosik.pl/475/162f5876ce586044.jpg

    http://img178.imageshack.us/img178/5280/natzei.jpg

    http://img180.imageshack.us/img180/1983/nat19.jpg

    http://img201.imageshack.us/img201/7200/natzu.jpg

    http://img690.imageshack.us/img690/9026/87609218.jpg

    http://img696.imageshack.us/img696/5082/d11e.jpg

    OdpowiedzUsuń
  9. Czee! Adam, widzę, że nie ma jak hurt. Masz rację
    po co się rozdrabniać.

    Pozdrówka ślę. Zdrówko już dopisuje? U mnie pochmurno i nieciekawie.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Jasku::
    Właśnie zaliczyłem dwudniowy pobyt w szpitalnych pieleszach,jak mówi moja doktórka,dla zapobiegliwości i ogólnego przebadania...
    Nie powiem,żebym był zachwycony ale na zdrowy rozum biorąc nie było wyjścia i teraz,po solidnej dawce igiełek kuruję się w domu.Nie cierpię szpitali...
    A że idzie powoli ku lepszemu postanowiłem cokolwiek nadrobić ha ha ha ....
    Mam nadzieję,że podobało się i podreperowało nieco pogodę ducha,która o tej porze roku i w tak szare dni-przynajmniej u mnie - szwankuje.
    Najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Głowa do góry! Mam nadzieję, że 'jakość' to będzie. A że nadrobisz, to o to żem spokojny. Byle do wiosny.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. I wzajemnie:)
    A to jakby w temacie...Tylko powzdychać...:):

    http://www.youtube.com/watch?v=BCAt0KQfEmA

    OdpowiedzUsuń
  13. http://zagony.ru/2011/11/14/ozero_gamilton_v_tekhase_15_foto.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Pies - ratownik:):

    http://izismile.com/2011/09/02/pugs_preparing_for_the_hurricane_20_pics-6.html

    OdpowiedzUsuń
  15. http://izismile.com/2011/11/08/beautiful_fall_in_photos_44_pics.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Staff Leopold

    Westchnienia

    Czy je kto ważył kiedy, czy je liczyć będzie,
    Te chwile, które - zda się - bezczynem niemocna,
    Jałowa jako ugór i bezpłodna do cna
    Tęsknota z piersi ludzkiej westchnieniami przędzie?

    A jednak nie jest żadna z tych chwil bezowocna:
    Płyną w bezkres, jak blade po wodach łabędzie,
    Wlokąc za sobą w długim nanizane rzędzie
    Smugi łez, które leje godzina północna.

    Wszędzie, gdzie tylko stanął człowiek, jest ich tyle,
    Ze gdyby można westchnień nieskończone chwile
    Sznurami pereł mierzyć zamiast ciszy słuchem:

    Można by nimi owić tysiąckroć krąg ziemi
    I połączyć jej serce z gwiazdami wszystkiemi
    Skrzącym w pomroku nocy, siostrzanym łańcuchem.

    Miłego dnia Ogrodnicy:)
    Adamie wracaj do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dalida - Jouez Bouzouki

    http://www.youtube.com/watch?v=588p76z80vg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  18. Toronto - 17 westchnień

    http://www.youtube.com/watch?v=M1bvWlsi8gs

    OdpowiedzUsuń
  19. Witajcie wieczorkiem:)
    Dopiero teraz dotarłam po pracy do domu i chętnie zaczerpnę ogródkowego klimatu z poezją i muzą, bom okropnie zdrożona...

    Marzenko, za poranne wiersze do kawy, (bardzo piękny Krystyny Wajdy, nigdy go nie czytałam) proponuję Ci westchnienie naszego Wieszcza

    Adam Mickiewicz

    Przypomnienie

    Lauro! czyliż te piękne wieków naszych lata
    Jeszcze się kiedy twojej malują pamięci?
    Kiedyśmy sami tylko i sobą zajęci,
    Dbać nie chcieli o resztę obcego nam świata.

    Chłodnik, co się zielonym jaźminem wyplata,
    Strumień, co z miłym szmerem po łące się kręci;
    Tam nas często, wzajemne tłumaczących chęci,
    Późnej nocy miłośna osłoniła szata.

    A księżyc, spod bladego wyjrzawszy obłoku,
    Śnieżne piersi i złote rozświecał pierścienie,
    Boskiego wdziękom twoim przydając uroku.

    Wtenczas serce porywa słodkie zachwycenie,
    Usta się spotykają, oko ginie w oku,
    Łza ze łzą, i z westchnieniem miesza się westchnienie!

    Adam Mickiewicz

    Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru z westchnieniami, ale tylko radosnymi:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzień dobry, dobry wieczór Ewuniu*, Najmilsi Ogrodnicy :)
    Ewuniu*, dziękuję za poranne, bardzo poranne powitanie :)
    Na grządkach posadzę Ogrody westchnień Patrycji Brodowskiej. Trochę lata jesienią :)

    Powietrze znowu zadrga zapachem stokrotek
    i lilii, co różowo kołyszą się w wazonie.
    Może wianek splotę z wiersza kilku zwrotek,
    Sprawdzę czy w ogrodzie kwitną już lewkonie.

    Nenufar swym odbiciem wabi taflę wody,
    w rozchylonych płatkach owady tańczące.
    Słabną od nadmiaru słodyczy przyrody,
    upał dziś się przykrzy, szepcą kwiaty mdlące.

    Zakopię westchnienia między konwalimi,
    niech mnie potem kusz a nutką odurzenia.
    Na liściach coś napiszę słów pocałunkami,
    wśród łodyg magnolii poszukam natchnienia.

    Pozdrawiam słonecznie i serdecznie Ogródek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Adaśku:)
    Bardzo dziękuję za cudne westchnienia krajobrazowo-florystyczno-faunistyczne (TYGRYS!):))
    Powzdychałam z tęsknotą do tych cudnych zakątków...
    Zdecydowanie lepsze dla odpoczynku, niż wszystkie polityczne międlenia nabzdyczonych polityków w telewizorni, którzy powtarzają jak mantrę w kółko jedno i to samo...

    A struś z gałązką modrzewia przesłodki:))

    ja Tobie westchnę pięknym walcem i bardzo kwiecistym klipem:

    WALTZ OF LOVE - Ernesto Cortazar

    http://www.youtube.com/watch?v=dCCGF1j9evY&feature=related

    Tygrysku, mam nadzieję, że doleczysz się do końca i następne spotkanie z Tobą przyniesie już tylko dobre wiadomości...
    Pozdrawiam cieplutko i zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Zuzanko raz jeszcze:)
    Właściwie, to powinnam zacząć od Ciebie, bo Twoja poezja powitała mnie jako pierwsza dzisiaj rano.
    A "Ogrody westchnień" cudne, zaiste warte westchnień szczególnie szarą, listopadową porą... bardzo dziękuję, prawdziwa perełka do Ogródka:)

    Powzdychajmy zatem jeszcze z Kazimierzem Wierzyńskim, tym razem na inny temat:

    Smuga

    Ten poszum drzew cię przyniesie,
    Rozszeleści, rozsypie po lesie,
    Rozhołubi i rozkołysze,
    Aż cię zobaczę, usłyszę,
    Aż twoje malutkie, pisklęce
    Po twarzy przesnują się ręce,
    O, moja daleka, daleka,
    O, moja miła, miła,
    Moja tęsknota cię czeka,
    Miłość się moja stęskniła.

    Nie ma cię, nie ma zbyt długo,
    Bezsilny i cichy już jestem,
    Wołam cię każdym szelestem,
    Westchnieniem każdym cię proszę,
    W pamięci powtarzam i noszę,
    Dotykam się oczu i głowy
    I tęsknię, i tęsknię zbyt długo,
    Ty mój poszumie lipowy,
    Ty moja pachnąca smugo.

    Miłość się moja stęskniła,
    Tęsknota moja cię czeka,
    O, miła, miła, miła,
    Daleka.

    Serdeczności wieczorne Zuzanko, miłego odpoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaśku:)
    Serdecznie witam i o zdrowie pytam, chociaż nie wzdychasz i mnie nie witasz...:)))
    No to może choć wspomnisz?

    Wspomnij mnie-Sława Przybylska

    http://www.youtube.com/watch?v=s-Rnni-4eLs

    Pogodnego wieczorku z miłym wspomnieniem...:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Izko:)
    Bardzo pięknie westchnęłaś Staffem, dzięki serdeczne:)
    To pożegnajmy jeszcze westchnieniem stokrotki, razem z Adamem Asnykiem:

    Adam Asnyk
    Stokrotki (II)

    II
    Później, ach, wiele kwiatów egzotycznych
    Widziałem pełnych piękności i woni.
    Dużo heroin znałem poetycznych,
    Niosących uśmiech, łzy i serce w dłoni...

    A przecież żaden z tych kwiatów rozlicznych,
    Wspomnieniem szczęścia mnie teraz nie goni
    I z tych postaci wzniosłych, eterycznych,
    Od melancholii żadna mnie nie broni!

    Bom się nie spotkał już z tym upojeniem,
    Co jedno drogę do szczęścia otwiera,
    Bez względu czy jest prawdą, czy złudzeniem.

    Bez niego serce powoli zamiera
    I z ideałów maski zdziera,
    I żegna zwiędłe stokrotki westchnieniem...
    ***

    Powiem Ci, że stokrotek jeszcze jest dużo i to pięknie kwitnących... nie musimy tak bardzo wzdychać jeszcze za nimi:)

    I powzdychajmy sobie subtelnie z Jackiem Fedorowiczem po harcersku:

    Jacek Fedorowicz - Je t'aime moi non plus (wersja harcerska)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZBEuEnB5cYg
    :)))*

    Pozdrowienia z westchnieniem dla byłej Harcerki:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Proszę Cię

    Bądź moją wiosną, latem, jesienią
    Zimą kwiatami co pod śniegiem drzemią
    Proszę Cię
    Zostań moim westchnieniem
    Kroplą tęsknoty i uniesienia
    Proszę Cię
    Bądź tą co życie słodzi
    I kołysanką gdy noc nadchodzi
    Proszę Cię
    Bądź nie znikaj i trwaj
    Daj szarość dnia i słońce daj
    Proszę Cię
    Sprzeczaj się ze mną i kłóć
    Przeklinaj, porzucaj, przebacz i wróć
    Proszę Cię
    Weź mą miłość w ofierze
    Tak całkiem zwyczajnie jak chleb się bierze
    Proszę Cię
    I oto do Boga modlitwy też wznoszę
    Jeżeli możesz? Pokochaj proszę!

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy, dzięki za piękną Dalidę w rytmie zorby.
    "Oddźwięczę" się i zaskoczę Cię kobietą fatalną;)

    DALIDA - "Je Suis Toutes Les Femmes

    http://www.youtube.com/watch?v=XcbnmsJ_g48&feature=related

    ... to jest wyjątek - za ładną piosenkę, a następnym razem poproszę Ciebie o przedstawienie się.

    OdpowiedzUsuń
  27. :)))
    'Gdy Cię nie widzę...' Jacek Wójcicki

    http://www.youtube.com/watch?v=gZVNFqspnqY

    OdpowiedzUsuń
  28. Ewuniu*, powzdychałam ze Smugą, dzięki.
    Poprosiłam Ogródek słowami Ryszarda.
    Mam zaległości w pograbieniu Ogródka, więc odrobinę zamilknę. Obiecuję, że nie na długo.
    Pozostawię Westchnienia Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

    Morze jest dzisiaj smutne.Westchnieniem się żalę
    przy brzegu porośnietym siwozłotą sierścią.
    Jak pierś wznosi się fala i ginie za falą.
    Morze wzdycha falami, Ziemia - moją piersią.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zuziu, dziękuję za "Proszę Cię"...:), a do Twego wiersza dodam jeszcze autora:
    jest nim Ryszard, publikujący na stronie http://www.zosia.piasta.pl/wiersze-Ryszarda.htm

    OdpowiedzUsuń
  30. Izko, Jacek śpiewa "Niepewność" Mickiewicza, wolę go jednak w wykonaniu Marka Grechuty, posłuchaj:

    MAREK GRECHUTA - Niepewnosc- Mickiewicz

    http://www.youtube.com/watch?v=krksWron54w

    Jeśli już grechutki, to powzdychajmy sobie jeszcze w tym klimacie:

    Marek Grechuta "Będziesz moją panią"

    http://www.youtube.com/watch?v=rW0TgYZn_tk&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jasne, Zuzanko, wkleiłyśmy jednocześnie komentarze i już wiem, że podałaś autora. W takim razie na zakończenie poetyckich westchnień, jeszcze proponuję Adama Ważyka:

    Ważyk Adam

    Westchnienie

    Ach nieraz chciałbym przywołać jak niegdyś
    skwarne południa i rude obłoki
    zachłanną zieleń i radość owoców
    alkohol spojrzeń rozdzierany jedwab
    świece kapiące na aksamit nocy
    blask kobiecego ramienia czerń węgla
    rtęć melancholii podmiejskiej wybuchy
    granatu śmiechy motoru czy gniewu
    daremnie chciałbym czy mówię czy pisze
    nie ma metafor jest tylko smak soli
    nic ma wspaniałych barw jest ciężka ziemia...

    Do miłego, Zuziu...:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Co to?
    gdy usta milczą , śpiewa i wzrusza
    to dusza , to dusza
    co to ?
    nie raz duszy skrzydła sobie dopinało
    to ciało , to ciało
    dusza i ciało , serce i rozum
    wiedza i sztuka wyśniona
    każda ta para jest wtedy szczęśliwa
    gdy w siebie zapatrzona

    Między żarem słów , a słów tych cieniem
    między śmiechem a westchnieniem
    między każdą chwilą smutku i radości
    krąży muza pomyślności
    poszukaj , zawołaj ją na kuszenie
    nowych dni , pięknych chwil
    przyniesie taki uśmiech , co da ci natchnienie
    co doda sił na więcej sił

    Pewien artysta , muzyk pianista
    sztuce swej bez reszty oddany
    grywał do tańca pewnej tancerce
    siedząc w orkiestronie schowany
    nie widział skoków , ni piruetów
    kroków na czubkach palców
    słyszał leciutki tupot po scenie
    a potem burze oklasków

    Jak wiele zdziała uczucie
    pokona przeszkód , przeszkód sto
    przez takie dziwne losu zrządzenie
    wymyślił światu peryskop

    Między żarem słów , a słów tych cieniem
    między śmiechem a westchnieniem
    między każdą chwilą smutku i radości
    krąży muza pomyślności
    poszukaj , zawołaj ją na pokuszenie
    nowych dni , pięknych chwil
    przyniesie taki uśmiech , co da ci natchnienie
    co doda sił , na więcej sił

    Dusza i ciało , serce i rozum
    wiedza i sztuka wyśniona
    każda ta para jest wtedy szczęśliwa
    gdy w siebie zapatrzona
    bo kiedy w chwilach samotności
    jedno drugie na duchu podpiera
    nadzieja rośnie jak wielka rzeka
    która po obu brzegach wzbiera

    Między żarem słów , a słów tych cieniem.....

    Marek Grechuta "Muza pomyślności"

    http://www.youtube.com/watch?v=z2MJwXDvLmo&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. To ja sobie powspominam mimozy i powzdycham do lekkiej, kolorowej jesieni...
    Tym razem w wykonaniu Grzegorza Turnaua; tego wykonania jeszcze nie było w Ogródku:

    Grzegorz Turnau - Wspomnienie

    http://www.youtube.com/watch?v=8yG3RyceKPU&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ... i jeszcze westchnę Aleksandrem Fredro, bo to bardzo piękne westchnienie:

    Aleksander Fredro

    Do L.
    (z włoskiego)

    Szczęśliwy, kto w twych oczu przegląda się niebie,
    Szczęśliwy dwakroć, kto wzdycha do ciebie,
    Lecz najszczęśliwszym tego ja ocenię,
    Co swoim twoje obudził westchnienie.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. :)
    Grzegorz Turnau Zmierzch

    http://www.youtube.com/watch?v=k6etwBhR_zo&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pozdrawiam serdecznie Ogródek. Adasiu ,wracaj do zdrowia.Dobranoc,Ogrodnicy. Ewa, śliczne zdjęcia robisz.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witajcie - wieczorem ;-)*

    To sobie zakręcimy Jesieninem;)

    Zakręciło się złoto liściaste
    tłum. Tadeusz Nowak

    Zakręciło się złoto liściaste
    I od liści poróżowiał zdrój,
    Jak gdyby, zamierając na gwiazdę
    Niósł się motyli leciutki rój.

    W tym wieczorze jestem zakochany,
    Bliski sercu jak parowu piach.
    Wiatr – parobczak brzózce fartuch lniany
    Podkasuje aż do samych pach.

    Chłód jest we mnie i chłód jest w dolinie,
    Mrok nadciąga – mrowie owczych stad.
    I za furtką dzwonków uciszenie
    Nakazuje rozespany sad.

    Jeszcze nigdy tak skwapliwie zmysłów
    Nie słuchałem poprzez ciała chłód.
    Dobrze byłoby nad stawem zwisnąć
    I jak wierzba widzieć siebie z wód.

    Dobrze byłoby do stogu śmiać się,
    Mordą nowiu suche siano żuć...
    Po najcichszej mej radości stracie –
    Nie smucić się, tylko miłość snuć.
    ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=BRHttSPSIJs&feature=related
    Zbigniew Wodecki

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziękuję Dano:)
    Staram się, jak mogę. Najważniejsze jest to, że pisanie wierszy i fotografia to moje pasje i mogę się w tym realizować i innym sprawiać przyjemność.
    A takie słowa, jak Twoje, bardzo mnie podnoszą na duchu i mobilizują... :)
    Na dobranoc, dla Ciebie:

    Krzysztof Klenczon - Czyjaś dziewczyna

    http://www.youtube.com/watch?v=BNdAkct7RBk

    Pozdrawiam ciepło. Dobrej nocy...:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dobry wieczór Małpko:)
    Jesieninem? Bardzo proszę, może być nawet jesiennie...:

    Ukochana, siądź koło mnie
    Siergiej Jesienin

    Ukochana, siądź koło mnie,
    Popatrzymy sobie w oczy.
    Twój cichy wzrok mi przypomni,
    Jak się zmysłów zamieć toczy.

    Całe to złoto jesieni,
    Te jasne pasma na skroniach —
    Wszystko przyszło jak zbawienie
    Niespokojnego nicponia.

    Porzuciłem kraj swój dawno,
    Gdzie kwitnący gąszcz i łąka,
    Aby z miejską gorzką sławą
    Całkiem w życiu się zabłąkać.

    Aby serce coraz słabiej
    Pamiętało ogród łata,
    Kiedy przy muzyce żabiej
    Poetą rosłem dla świata.

    I tam teraz taka jesień...
    Klon pod oknem, lipa smętna
    Gałęzie jak łapy wzniesie,
    Szuka tych, których pamięta.

    Dawno nie ma ich wśród żywych.
    A tam, gdzie spoczęły kości,
    Miesiąc znaczy w krzyżach krzywych,
    Że i my przyjdziemy w gości,

    Że i nas po latach trwogi
    U tych krzewów przyjdą składać.
    Wszystkie falujące drogi
    Na żywych zlewają radość.

    Droga moja, siądź koło mnie,
    Popatrzymy sobie w oczy.
    Twój cichy wzrok mi przypomni,
    Jak się zmysłów zamieć toczy.

    (przełożył Adam Pomorski)
    ***

    Cudnie, że przypomniałaś Izoldę... dzięki:)
    No to może jeszcze raz Wodecki - wieczornie:

    Zbigniew Wodecki- Wieczór już

    http://www.youtube.com/watch?v=Z4hxZbsPsug&feature=related

    U mnie wieczór mokry i zimny, jak nieszczęście... oby z tego deszczu nie było szklanki na rano...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzień dobry na wieczór:)*
    OMC, a spóźniłbym się na dobranockę. Dziś Witold
    Wieszczek i -

    DESZCZOWA PIOSENKA


    Pamiętasz? To chyba był wtorek
    i padał ciepły deszcz,
    podlewał włosy Twoje
    i moje wzruszał też,
    a zanim przestało padać
    wiedziałem już, że chcę
    tak jak ten deszcz się wkradać
    i zraszać Twoją pierś.

    A później była sobota,
    leżałaś obok mnie,
    a jesień była złota;
    czarowna noc i dzień!
    Poranek nazbyt wczesny
    w objęciach Twoich nóg,
    z miłości mokre plecy
    i zapach Twoich ud...

    A dzisiaj jest poniedziałek.
    Gdzie jesteś? Nie wiem gdzie!
    I już Cię nie zobaczę
    ubranej tylko w mgłę.
    Odeszłaś tak jak przyszłaś,
    już nie ma Twoich warg...
    I tylko deszcz już na zawsze
    będzie miał inny smak.

    i kołysanka - Grzegorz Turnau - Jak kochać, to namiętnie

    http://www.youtube.com/watch?v=i_pcPT2HuN4&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** - już czas na
    miłość:)*** ...

    OdpowiedzUsuń
  41. Przepraszam, obiecałam wcześniej zajrzeć. Nie zawsze plany mogę realizować tak jak bym chciała.Liczę na wspaniałomyślność ;-)))
    Dobranocnie :)

    Zaglądam w oczy jesieni
    rozplatam warkocze
    ozłocę nimi twoje sny
    mimozami okryję
    zamknięte powieki
    pochwycę w dłonie
    splątane nitki
    babiego lata
    ukołyszę miłość
    w ciszy twojego snu

    Dobranoc, dziękuję za piękny dzień z uroczymi fotkami ( Ewuniu* zachwycam się codziennie, przede wszystkim podziwiam Twoją technikę i pomysłowością ), za to wszystko, czym Najmilsi ,, kolorujecie'' moje dni.
    Pięknych snów :)))

    OdpowiedzUsuń
  42. Za szybko nacisnęłam zamieść :(((
    Autorka Ewa Korczyńska.
    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dobry wieczór Jaśku:)*
    Na dobranockę zdążyłeś tuż, tuż przed zamknięciem furtki... właśnie miałam wstawiać swoją, bo już prawie 18 godzin jestem "na nogach" i Morfeusz się do mnie przymilnie uśmiecha...:)
    Moja dobranocka będzie dzisiaj z Jeremim Przyborą (podwójnie):

    Jeremi Przybora

    Nie odchodź!

    Lampy dziś nie zgaszę
    Będzie świecić ci przez mgły
    Wiatr szeleści czasem,
    A ja wtedy myślę ty
    Błądzisz pośród nocy,
    Chcesz dom ominąć mój.
    Otwieram drzwi i wołam: Stój!

    Nie odchodź! Nie odchodź!
    Z mych tęsknot ciebie znam
    Nie odchodź! Nie odchodź!
    Tak długo byłeś sam
    Przychodzisz późno, tak wcześnie chcesz iść
    Dlaczego dziś? Dlaczego jeszcze dziś?
    Nie odchodź! Patrz: zaczął padać deszcz
    Nie odchodź. Tak ciężko czekać, wiesz
    Za bramą został czas
    Niech sam dziś odejdzie, zostawi nas.
    Nie odchodź. Pada deszcz.

    Nie przyszedłeś znowu
    drogą, którą idzie zmierzch,
    Znowu moim słowom
    odpowiada tylko deszcz
    Ale czekać będę
    wciąż u otwartych drzwi
    Gdy będziesz szedł,
    zawołam Ci:

    Nie odchodź! Nie odchodź!
    Z mych tęsknot ciebie znam
    Nie odchodź! Nie odchodź!
    Tak długo byłeś sam
    Przychodzisz późno, tak wcześnie chcesz iść
    Dlaczego dziś? Dlaczego jeszcze dziś?
    Nie odchodź! Patrz: zaczął padać deszcz
    Nie odchodź. Tak ciężko czekać, wiesz
    Za bramą został czas
    Niech sam dziś odejdzie, zostawi nas.
    Nie odchodź. Pada deszcz.

    wiersz ten wyśpiewa jako kołysankę Kalina Jędrusik - Nie odchodź...

    http://www.youtube.com/watch?v=-EgByR7mZoQ

    Dobranoc, dobranoc Kochani.:)*** doprawdy, już czas na miłość:)***

    … i druga kołysanka – też do wiersza Jeremiego Przybory:
    Grzegorz Turnau - Zostań ze mną

    http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

    Pa... :)*

    OdpowiedzUsuń
  44. ... Zuzanko, bardzo dziękuję za dekorowanie Ogródka, ciepłe słowa i cały miły dzień... Dobrej nocy i pięknych snów...:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dobranoc Ewo:)
    Dobranoc Ogrodnicy:)

    Republika - Strażnik snu

    http://www.youtube.com/watch?v=bv_Zc8TcO98&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  46. No to jeszcze sobie zagram -

    Grzegorz TURNAU- Przez Siedem Mórz

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=jERDYCrmKs8

    ***

    OdpowiedzUsuń
  47. Na dobry nastrój :)*

    Tom Jobim & Sting - How Insensitive

    http://www.youtube.com/watch?v=28BwowMZ7q8&feature=related

    ***

    I Kenny G - Dziewczyna z Ipanema - Toma Jobima

    http://www.youtube.com/watch?v=3V-QL_xZwl8&feature=related

    ...i miłego dnia :)***

    OdpowiedzUsuń
  48. ... cudne te piosenki... niech dzień dla Ciebie będzie miły i nastrojowy...:)***

    OdpowiedzUsuń