Powered By Blogger

niedziela, 20 listopada 2011

Jesiennym dziewczynom





Jesiennym dziewczynom

Smakuj swoje życie, nie zaśnij jesienią,
czar jego nie odszedł wraz z ptaków odlotem,
nie pozwól się zasnuć nostalgicznym cieniom,
marzeń nie odkładaj na nieznane „potem”.

Nie zasypiaj życia, ono tylko mgnieniem,
chwytaj tu i teraz co tobie jest dane,
mimo paru zmarszczek w oczach masz promienie,
popatrz, jaki jasny dzisiaj wstał poranek.

Zmysłowy smak lata ma dojrzałe wino,
wpleć we włosy promień, jak złocisty grzebień,
mimo szarej aury zawsze bądź dziewczyną,
jesień ma swój urok, to jest czas dla ciebie.

77 komentarzy:

  1. Bry :)*

    I te zawsze kuszące dwa jabłuszka...

    http://www.youtube.com/watch?v=5u-ak4rnIHA

    Pozdrawiam niedzielnie :)))***

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry, Jaśku:)*
    No... jak Ty od rana już myślisz o jabłuszkach, to znaczy, że... jesteś głodny:))
    To ja dla Ciebie mam taką dziewczynę:

    annaG

    Dziewczyną być

    Postanowiłam, nie liczę lat,
    będę po prostu dziewczyną.
    Niech we mnie wiosna bez przerwy trwa,
    za nic jej nie dam przeminąć.

    To, że mam zmarszczkę, jedną, czy dwie,
    komu to może przeszkadzać?
    Od dzisiaj mówię czasowi - nie,
    po co mam trwać wciąż w zakazach.

    Tego nie wolno, tamtego też,
    z wiekiem nie wszystko wypada.
    Komu smakuje dziś czerstwy chleb?
    wolę młodego piekarza.

    I niech się dzieje, co tylko chce,
    jak chodzić w trawie, to boso.
    W letniej sukience, przepędzę śnieg,
    będę dziewczyną, nie zołzą!
    :)*

    ... i bardzo proszę, jeszcze jedno jabłuszko: Mieczysław Wojnicki - Jabłuszko pełne snu

    http://www.youtube.com/watch?v=is-ogoIt2nw

    Pozdrówka cieplutkie od jesiennej dziewczyny:)))***

    OdpowiedzUsuń
  3. ... aha, i jeszcze ja Pana zabiorę w podróż:

    KALINA JĘDRUSIK - Nie pożałuje pan

    http://www.youtube.com/watch?v=5pOdtWcodK4&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  4. ...ale Jasiek Brzechwa woli jednak coś innego :)*


    ~ Entliczek-pentliczek ~


    Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
    A na tym stoliczku pleciony koszyczek,

    W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
    A na tym robaczku zielony kubraczek.

    Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
    I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,

    A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
    Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta.

    Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru,
    Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru.

    Są w barach - wiadomo - zwyczaje utarte:
    Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę,

    A w karcie - okropność! - przyznacie to sami:
    Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami,

    Duszone są jabłka, pieczone są jabłka
    I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka!

    No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek?
    Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie:)
    Powiem tak: moja,własna i bardzo osobista lista przebojów ,rok temu przekroczyła liczbę 2000 numerów pierwszych.Drugie też są świetne...:)
    Egoista i narcys:) jestem..:)))
    Kocham wiele z nich ale na dzisiaj,świadomie wbrew wstępniakowi wybrałem :
    Dla Ewuś..to ja,cot:

    http://www.youtube.com/watch?v=fZdiYyFbBaAi to też ja:

    http://www.youtube.com/watch?v=fZdiYyFbBaA

    (ta solówka na gitarze to dla Ciebie Ewuś:))


    Dla Ogrodu i przyjaciół Jego:

    http://www.youtube.com/watch?v=4xvo5M0smSw

    ..i niech ta piękna muzyka zostanie między nami...

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=6PbPO5AAMwg

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. ...i jeszcze to:

    http://www.youtube.com/watch?v=xEROuevLxp8&feature=related

    W zderzeniu z moim ulubionym,polskim zespołem,KAT,może szokować ale to jest kwestia tolerancji i świadomości swoich własnych ograniczeń...

    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witajcie Kochani:)
    Rano wypiłam kawę i popatrzyłam za okno.Mleko.
    To wskoczyłam pod kołderkę:)))
    Teraz pora na śniadanie:)
    Ewuniu Super Twój wiersz ale na profilu też znalazłam fajny:)*

    Nasz Eden

    Jak dwoje dzieci chodźmy na spacer
    tą piękną leśną aleją.
    To nic, że niebo nad nami płacze,
    gdy nasze serca się śmieją.

    Biegnijmy boso po leśnej łące,
    po kroplach brylantów z rosy.
    Niech w twoich oczach rozbłyśnie słońce,
    niech wiatr rozwieje ci włosy.

    Zabierz mnie z sobą do twego nieba
    po tęczy naszych zachwytów.
    Bo nic mi więcej już dziś nie trzeba
    oprócz twych oczu błękitu.

    Pewnie zazdrości nam tu niejeden
    z tych, którzy źle nam wciąż życzą.
    A ja już widzę nasz swojski Eden -
    z kawałkiem Piekła, Diablico.

    Leszek Waszczyński
    :)*
    Zaraz coś zagram.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaśku, same jabłuszka bez befsztyczka mogą się szybko znudzić, robaczek miał rację...
    Mięsko jest wyborne, a dla pań (nie mylić z modliszkami), np. w postaci mężczyzny jesiennego:

    Kalina Jędrusik - Mężczyzna jesienny

    http://www.youtube.com/watch?v=Gf3kLk01QNQ&feature=related

    ... i w zasadzie nie musi być z forsą i na stanowisku:)))*

    OdpowiedzUsuń
  10. ...zawsze,bezwzględnie -zawsze, wzrusza mnie smutnym wzruszeniem ,wiersz ,,Dwoje ludzieńków"...

    http://www.zapiecek.com/kwiatkowska/dwoje_ludzienkow.htm

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Tygrysie:)
    Że jesteś "narcys" - to widać i słychać... ale cóż, biorę Cię z dobrodziejstwem inwentarza, takiego, jaki jesteś; c'est la vie.. :))

    Karel Gott - C'est La Vie

    http://www.youtube.com/watch?v=9fYQHmMil8s&feature=related

    Dzięki za dedykację, reszta muzy dopiero w odsłuchiwaniu...:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cocie zaskaujesz mnie:)

    Karel Gott - Kot Teofil LIVE 1964

    http://www.youtube.com/watch?v=5NZqA1LDw8g
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewuś,pamiętasz jak się poznaliśmy wierszem... ?,wierszem ,który wygrał zimowy konkurs na FSK?


    Skromność tutaj nie ma znaczenia
    bo było wiele oznak,talentu uwielbienia...:)

    Proszę,przypomnij go bo w nim ,ukazał się Twój talent poetycki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry Izko:)
    Dziękuję...:)
    U mnie piękne słoneczko, a mleko tylko do kawki...:)
    Meteo starszy śniegiem z deszczem, ale pewnie się myli. Mam ochotę na jakąś wyprawę i pewnie sobie dzisiaj nie odmówię...
    Dla Ciebie na dzisiaj - Zofia Szydzik:

    zanim zwiędną kwiaty

    zanim opadną ostatnie liście
    zanim grafit zaciągnie niebo
    zanim nadejdą mgieł zasłony
    zanim pustka w nas wypełni się lodem
    spieszmy się siać słowo – KOCHAM
    wiosną wzejdzie miłością
    która napełni strofy sercem pisane
    oczom bez wyrazu doda blasku
    ustom spierzchniętym
    poda kroplę porannej rosy
    osuszy nasze dusze
    przemoknięte samotnością
    wskrzesi czas…
    napełniając go nadzieją
    prosto ze źródła prawdy
    spieszmy się…
    idzie zima
    ***

    ... a nawet jeśli przyjdzie, to tylko za oknem, w duszy nigdy:)*

    Trochę słoneczka już wysyłam na Pomorze:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewunia pewnie dzisiaj upiecze szarlotkę:)*
    A u mnie mgła opadła i wychodzi słoneczko:)

    LARA FABIAN - Soleil Soleil (clip officiel)

    http://www.youtube.com/watch?v=-0ngHkDsvJI

    Wpraszam się na poobiednią kawę i kawałek szarlotki:)***

    OdpowiedzUsuń
  16. Ekspresowe to Twoje słoneczko Ewuniu:)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie Ewuniu ja też proszę o ten wiersz..i wyjaśnienie co to jest FSK:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tygrysku, to był chyba "Sentymentalny spacer", napisany 1 stycznia, na nowy rok 2009.
    Dzisiaj już inaczej piszę, ale na Twoje życzenie go przypomnę (trochę ze zmienionym początkiem - będzie w nawiasie):

    Sentymentalny spacer

    (Przy niedzieli, po cichutku,
    coś przemycę do Ogródka.
    Fragment miejsca Wam pokażę,
    stare dzieje, krzynę marzeń...
    Dziś prywatę tu uprawiam
    więc na spacer Was namawiam.)

    Ja Starówkę dziś wybrałam,
    piękną – bo jest w śniegu cała -
    nad Bystrzycą, w starym grodzie,
    gdzie żył Biernat i Czechowicz.
    Pewnie wiecie już – w Lublinie,
    miasto również z herbu słynie,
    gdzie koziołek bardzo zwinnie,
    pnie się po gałązce winnej.

    W kamieniczki tu zaklęte
    średniowieczne są legendy.
    Mury, bramy i kościoły,
    w wielkiej ciszy – a anioły,
    krążą gdzieś nad Trybunałem,
    w białym puchu skrzydeł całe.
    Tu krużganki, tam wieżyczki,
    urokliwe też uliczki,
    i zaułki, i podwórka -
    - z lat dziecięcych dziś powtórka.
    Usnął cicho lew kamienny,
    świat jest tutaj wciąż niezmienny,
    blask latarni czas zatrzymał,
    a wokoło biała zima.

    W starych bramach w mroku ciepłych,
    jakieś cienie, jakieś szepty,
    widzę czarne, długie szaty,
    kapelusze i chałaty,
    w małych oknach – daję głowę,
    płoną świece szabasowe,
    co tu kiedyś migotały,
    nim się zamknął świat ich cały.
    Pamięć o tym drzemie w bruku,
    i w kołatek starych stuku,
    i w księżycu, co nad miastem
    na historię cicho patrzy.

    Koniec zwierzeń. Wszystkich proszę
    do piwiarni, w mały loszek.
    Grzanym piwkiem wzmocnić ducha,
    i klezmerskiej muzy słuchać...


    Izko, FSK, to Forum Szkła Kontaktowego na portalu TVN 24. Tam zamieszczałam swoje pierwsze wypociny poetyckie...:)

    O ranyjulek... trochę mi głupio za niektóre rymy...

    OdpowiedzUsuń
  19. Jasieńku lubisz Ty jabłuszka:)))

    Czerwone Jabłuszko

    http://www.youtube.com/watch?v=wWkkftCEp_M

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewuś CUDNY !!!
    Miała bym ochotę na taki sentymentalny spacer:)*

    Federacja - Jan Kondrak "Na piechotę"

    http://www.youtube.com/watch?v=mrp3nEhCL2E

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Izko, dziękuję, ale bez przesady, niektóre rymy zgrzytają mi dzisiaj w uchu...:)

    Tygrysku, cudny ten "tajemniczy ogród"... dzięki... i niech jeszcze ta muza zostanie w ogrodzie:

    Miłość - muzyka Zbigniew Preisner, śpiew/wokaliza/Dorota Ślęzak

    http://www.youtube.com/watch?v=wY7zozWvp4s&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak Ci zgrzyta w uchu to idź do laryngologa:)*
    Wiersz jest super!!!

    Prawda Tygrysku?:)

    Bez obrazy Ewuś:)

    OdpowiedzUsuń
  23. :)
    Zbigniew Preisner - Po drugiej stronie tęczy.

    http://www.youtube.com/watch?v=PoyS7NnKTrk&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  24. :)))
    Zgrzyta, zgrzyta... i laryngolog tu nic nie pomoże...
    wieżyczki-uliczki,
    podwórka-powtórka,
    kościoły-anioły,
    kamienny-niezmienny...

    Lepiej by wyglądały związane kozie ogony, niż te rymy - be!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ważne,że wiersz oddaje nastrój.

    Stawiam dobre wino jeżeli uda Ci się związać kozy
    za ogony:)))*

    OdpowiedzUsuń
  26. Izko, to ja może coś dla Ciebie - i dla wszystkich Ogrodników - o zakochanej kobiecie w wierszu Twojej ulubionej poetki:

    Małgorzata Hillar

    Zakochana

    Idzie ulicą
    jakby tańczyła
    na baletowym popisie

    Uśmiecha się
    do dziecka w wózku
    do wróbla
    który stracił ogon

    Te kropki na sukience
    myśli
    mają kolor jego oczu

    Od rana powtarza
    najmilsze imię
    i wychodzi z domu
    w jednej pończosze

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki Ewuniu.:)
    Mój ukochany za trzy dni kończy pół roczku:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Łojezusicku, nie będę łapać kóz, to może jednak randka z misiem?:

    Randka z kozicą (wbrew tytułowi w tekście będzie miś)

    http://www.youtube.com/watch?v=HuF6i45p0AE

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. To będziesz miała niezłą imprezkę, Izko, gratuluję, niech się Twój ukochany zdrowo i dobrze chowa:)

    A ja teraz, póki jeszcze słoneczko, wyskoczę trochę w listopadowy plener.
    Na razie kochani, bawcie się miło w Ogródku...:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ewuś,przydałby się w Ogródku taki chłopak z gitarą.Super jest!!!
    Aż się popłakałam ze śmiechu:)))

    Dolina Rohacka.flv

    http://www.youtube.com/watch?v=RjJwkN5pZr0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  31. A jeszcze tylko przed wyjściem zapytam:

    Tygrysku:)
    Wczoraj zadedykowałam Ci muzę jedynego w Polsce jazzowego kwartetu smyczkowego - Atom String Quartet - moje wczorajsze komentarze z 15:27, 15:47 i 15:52.
    Ciekawi mnie, czy posłuchałeś i co sądzisz o tej muzie?
    Dla mnie świetna...

    Już wychodzę, narka:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. No to mamy Stinga! A teraz porównajmy obydwa 'wykony' -
    Sting - Desert Rose

    http://www.youtube.com/watch?v=C3lWwBslWqg&ob=av2e

    i Kacper Sikora w "Mam talent"

    http://mamtalent.tvn.pl/wideo/wszystkie-kategorie,1,1/kacper-sikora-lubi-placki,43976.html

    nie wyłożył się, brawka.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mgła poranna, siwa
    w słońcu się rozpływa.
    Pogoda zanęca,
    zaś plener zachęca.

    No, więc, co, ja, zatem,
    wyjdę z aparatem.
    Dziś aura do sesji,
    foto do impresji.

    Pozostało w parku,
    mnóstwo zakamarków.
    Już nie śpię za piecem
    właśnie w plener lecę.

    Pozdrawiam.Miłej niedzieli.:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Jaśku masz rację Kacper był rewelacyjny:)
    Dla mnie lepszy nawet od Stinga:)

    OdpowiedzUsuń
  35. ...ale muszę się troszku pożalić...

    Testament kawalera

    Piłem z wami, trzeźwiałem, bawiłem się z wami,
    Nigdy mi, kto polewał, nie był obojętny,
    Dziś was rzucam i rzucam – zabawę z dziewkami –
    Ja – kawaler się żenię. ( O losie mój smętny!)

    autor : Wojciech Wojnar

    Jędruś, uważuwej na druty, jak będzies lecioł:)))

    Stanę się wnet przykładnym małżonkiem mej żony,
    Pod pantoflem jej siedzieć potulnie wciąż będę,
    I miast zdobywać wianki, i zwiedzać salony,
    Zacznę robić obiady i sprzątać hacjendę.

    Od dzisiaj już nie dla mnie – striptiz oraz wino.
    Nie dla mnie też przygodnej dziewczyny alkowa.
    Miast tego czeka na mnie małżonka ma ino,
    Dom na głowie, pieluszki i wścibska teściowa.

    Lecz wy, coście mnie znali, bracia – kawalery,
    Przekażcie, żem przez żonę sterał lata młode,
    A póki byłem wolny – bez starej cholery –
    Piłem wódkę i piwo – a nie tylko wodę.

    Niech przy butelce siądą zabaw mych kompani
    I zapiją mą wolność – aż do białych myszek.
    A kiedy będą wszyscy kompletnie zalani,
    Niech i za mnie – choć jeden – wypróżnią kieliszek.

    Lecz zaklinam – niech inni nadziei nie tracą,
    Choć żona im założy i smycz, i kaganiec;
    I kiedy będzie trzeba za rozwód zapłacą,
    Żeby wrócić do baru, by rzucić się w taniec.

    Co do mnie – nie zapomnę, jak się bawić winno –
    I gdy moja małżonka wyjedzie gdzieś sama –
    Choćby nie wiem, jak było paskudnie i zimno,
    Będę z wami koledzy – balować do rana.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale się poknociło! Może Ewa* jakoś naprawi.

    OdpowiedzUsuń
  37. Jaśku, Ty się zastanów bo potem będziesz śpiewał:

    "Baciary" - Co ja zrobiłem że się ożeniłem

    http://www.youtube.com/watch?v=XQXdG_ZQPPI

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. ..."każdy ma do czegoś pociąg"...


    "Krnombrna mrufka"…

    Krnombrna mrufka czóła hłut
    rzułwia bżóh rozbolau
    hrabonszcz poczół nagły wzwut
    i kloł – bo do mola!
    rzóhfy róh był w gurę, w duł
    wonsuf zaś na boki
    a rzouondek ciongle rzół
    bo krowy z Milłoki
    hszonszcz bżmiau f czcinie, w żece bubr
    rzóbr biegau po boże
    a xionc nie óznawau dubr
    albo… tak, o Borze!
    nie wystarczy hlep czy japko
    nie wystarczom śtućce
    dziadek lóbił zagryść babką
    namoczonom w wudce
    karzdy ma do czegoś pociong
    wyglond morzna zmienić
    hciauby hfast być rurzy ciocią
    ale ham sepleni
    wtedy trasa karkouomna
    kiedy ścieszka stroma
    „ kit ci w oko” to jest łom na
    kąpleks Kruza Toma
    nie pszelecom wiatry tui
    jak pajonki móhe
    chodźby żucau setki… (pi! pi!)
    bo to córwa głóhe
    bżdonc bżdoncowi bratem-łatom
    jak ponczek drorzdrzufce
    narud zdembiał ale za to
    ćfokuf całe chófce…
    gdy odmawia głosu bżmienia
    czasem panu posłu…
    wtedy tszeba od niehcenia
    iść do guowy po słóh…
    i tak dalej et cetera…
    same banialuki
    kiedy czuekiem poniewiera
    imitacja sztóki.

    autor : Maciej Gardziejewski

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  39. Koszmarnie się to czyta Jaśku:)))

    OdpowiedzUsuń
  40. Dobrze żonatemu,
    źle ma wręcz kawaler.
    Gdzie ma on samotny
    swe wylewać żale.

    Na przykład Jarosław,
    znacie tego posła.
    Jego żadna baba,
    w domu, by nie zniosła.

    On się kłócić lubi,
    ciągle przekomarzać.
    Po co więc takiego,
    ciągnąć do ołtarza.

    Niech będzie samotny,
    jak ten biały żagiel.
    Może se otworzyć,
    ze swą mamą magiel.

    Mamy kiedyś braknie,
    potem będzie stypa.
    Kawaler - Jarosław
    ma kompleks Edypa.

    Jeszcze tak niedawno,
    ten poseł miał brata.
    Mógł więc Jarosława
    z Jolantą wyswatać.

    Ona nawet chętnie,
    grzebała w papierach.
    Chciała, bardzo chciała,
    mieć męża premiera.

    Miałaby w pałacu
    z premierem chałupę.
    Ale już nic z tego,
    bo mu opadł słupek.

    Już krzywa Jarkowi
    nie będzie, tak rosła.
    Bo mu każą wkrótce,
    oddać mandat posła.

    Ja bym posła tego,
    chętnie izolował.
    Bo wyborców jego
    często boli głowa.

    W CV tego pana,
    już nie będę wnikał.
    Kto bardzo ciekawy,
    ślę do NOTATNIKA...

    Pozdrawiam wieczorową porą.:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Widzę Jędruś,że Stasiowi reklamę robisz:)))
    Fajny wierszyk i na czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Parodia Lecha Kaczyńskiego

    http://www.dailymotion.com/video/x7wuvq_parodia-lecha-kaczynskiego_fun

    OdpowiedzUsuń
  43. Expose

    czyli

    w nowym sejmie po staremu

    Wpierw krzyczeli nowych twarzy,
    kiedy jednak to się zdarzy,
    to już mówią nowicjusze,
    i że zbrakło im dziewuszek.

    Expose premier wygłosił
    takie jak parlament prosił
    samo sedno co chce zdziałać,
    opozycja drze się pała.

    Ciężkie czasy to wiadomo,
    nie przez kryzys, lecz rzekomo,
    przez to że przez cztery lata
    władza była ciapowata.

    Cóż ten durny polski ludek
    (piszę prosto bez ogródek)
    sam na siebie bicz ukręcił,
    albo łżą nam recenzenci.

    /małgorzata łucja/

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam po południu:)

    Wieczorową porą do domu przybyłam,
    dzionek był tak piękny, że aż dech zapiera,
    w listopadzie jeszcze ciepła drzemie siła,
    frajer ten, co nigdzie dziś się nie wybierał:))

    Wszędobylski łazik do skansenu trafił
    i razem z dzwońcami pohulał po ścieżkach,
    słońce jak marzenie pchało się na afisz,
    a w Ogródku co to? Muza już nie mieszka?

    Aparacik foto też pohulał sobie,
    krajobrazy same w obiektyw wpadały,
    piękno jest w naturze, tak krótko Wam powiem,
    a w telewizorni same dyrdymały:))

    Pozdrawiam niedzielnym wieczorkiem, porządnie wyspacerowana i dotleniona:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jaśku:)
    Z tym testamentem kawalera nic już się niestety nie da zrobić, bo Iza go skomentowała i będzie bez sensu, gdy go teraz przeniosę na koniec.
    Ale wsiem wiadomo, "osochozi"... współczuję wszystkim pantoflarzom byłym, obecnym i przyszłym...:)))

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam wieczorkiem Ewuniu:)
    Muza od frajera:)))

    Biegnę kiedy wstaje świt,
    Biegnę brzegiem morza boso,
    Biegnę w pulsie mojej krwi,
    Biegnę z wiatrem mego losu,
    Biegnę lekko i bez planu,
    Biegnę długo, biegnę chciwie,
    Biegnę w rytmie oceanu,
    Biegnę wdzięczna i szczęśliwa,
    Bo słyszę głos – głos wiatru, piasku i fal,
    Co uspokaja mnie, że właśnie tak miało być,
    I mam nie pytać już, bo tylko tak mogło być…
    Mam nie pytać,
    Bo tylko tak mogło być...

    Anna Maria Jopek feat. Tito Paris - Tylko tak mogło być

    http://www.youtube.com/watch?v=BLaasIi9-e0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  47. Wysłuchałam Kacpra Sikory i stwierdzam, że Sting przy nim, wysiada, to mały Pikuś...
    Co za skala głosu, na pewno ze dwie oktawy obejmuje, barwa, timbre... jestem pod wrażeniem...:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja za to oglądałam "love parade" czerwonaków:)))

    OdpowiedzUsuń
  49. Jędrusia pozdrawiam,
    lecz Go informuję,
    że plotami z Sejmu
    ja się nie zajmuję.
    :)
    Lepiej opowiedz wierszem, gdzie byłeś i co widziałeś:))

    OdpowiedzUsuń
  50. Teraz mnie się oberwie:(

    OdpowiedzUsuń
  51. Izko, ja nie jestem "telewizyjna" i nie wiem, osochozi z tymi czerwonakami, ale wiem, że to są piękne ptaszęta...:)
    Nic Ci się nie oberwie, chyba, że jakiś guzik Ci się dynda...:)

    Na dobry nastrój niedzielnym wieczorem posłuchaj Pata Metheny i Anny Marii Jopek (dzięki za muzę):

    Pat Metheny-Cichy Zapada Zmrok

    http://www.youtube.com/watch?v=YslVN_pZq_Q&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Przyda Ci się Ewo****
    z sejmu plotek parę.
    Tam źródło rozrywki
    i stały kabaret.

    Ale skoro nie chcesz,
    i od plotek stronisz.
    To ślę Ci mój wierszyk,
    tego nie zabronisz?

    Byłem dziś w wąwozie,
    Jadwigi- królowej.
    Jutro będą fotki,
    świeże całkiem nowe.

    Trochę będzie krótka,
    jutro galeryjka.
    Bo padła mi w drodze,
    GP - bateryjka.

    Na drugi raz Ewo****
    to nie będę głupi.
    Muszę dodatkowo,
    zapasowe kupić.

    Widoki są piękne,
    (bez balansu bieli).
    Takich żeście jeszcze,
    w życiu nie widzieli.

    Pozdrawiam serdecznie,
    stałych Twoich Fanów.
    Nie ma już na liście,
    złośliwych gałganów.:))

    OdpowiedzUsuń
  53. Ufff:)))
    Nic mi się na razie nie dynda:)))
    Był fajny film przyrodniczy o ptakach na TVP1.

    Pat Metheny & Anna Maria Jopek - Cyraneczka (Leszek Mozdzer - Piano)

    http://www.youtube.com/watch?v=MExihLTljzk&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  54. Julka też wywiało kiedyś na spacer i oto jaką miał przygodę:

    Julian Tuwim

    Przygoda

    Wiatr mnie na spacer wywiał,
    Ciepły, ciemny i szumny.
    Jemuż bym się sprzeciwiał.
    Czuły i nierozumny?

    Idę, anioł i dandy,
    I świata nie poznaję.
    Na ulicy - legendy:
    Tramwaje, nie tramwaje.

    Złota, wieczorna wódka
    Pijany, niepijany,
    Płynę wolno, cichutko,
    Śmiesznie z domu wywiany.

    Niezupełnie prawdziwy,
    Z ramionami jak wiosła,
    Wpływam do karczmy: dziwy!
    Za ladą, w lustrach, wiosna.

    Wiatr czeka mnie na dworze
    I szumi. Ja tymczasem
    Szklaneczkami piję zorzę,
    Głupiejąc nad szynkwasem.

    ***

    Może kieliszeczek czegoś mocniejszego? I będzie jak w niebie...

    Pat Metheny-Me Jedyne Niebo

    http://www.youtube.com/watch?v=TOknCJVw6K4&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  55. ...uwielbiam gitarę Pata Metheny'ego i nie przypuszczałam, że A.M. Jopek tak świetnie potrafi się wpisać w jego jazzowe klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  56. Jędruś:)
    Bardzo dziękuję za wiersz, to mi się podoba:)
    A z kabaretów, to najbardziej lubię Olgi Lipińskiej, Dudka, Starszych Panów... itp.
    Te sejmowe mnie stanowczo nie bawią...
    Bo ja mam taki gust wypaczony, że lubię wrony...:))

    Jerzy Wasowski

    Lubię wrony

    W berżeretkach, balladach, canzonach
    Bardzo rzadko jest mowa o wronach,
    A ja mam taki gust wypaczony,
    Że lubię wrony...

    Los im dolę zgotował nielekką:
    Cienką gałąź i marne poletko,
    Czarne toto i w ziemi się dłubie -
    -a ja je lubię...

    Gdy na polu ze śniegiem wiatr wyje,
    Żadna wrona przez chwilę nie kryje,
    Że dlatego na zimę zostają,
    Że źle fruwają...

    Ale wrona, czy młoda, czy stara,
    Się do tego dorabiać nie stara
    Manifestów ni ideologii -
    -i to ją zdobi...

    Gdy rozdziawią dziób - wiedzą dokładnie,
    Że ich głosy brzmią raczej nieładnie,
    Lecz nie wstydzą się i nie tłumaczą,
    Że brzydko kraczą...

    I myśl w głowach nie świta im dzika,
    By krakaniem udawać słowika,
    By krakaniem nieść sobie pociechę -
    - i to jest w dechę!

    Żadna wrona się także nie łudzi,
    Że postawi ktoś stracha na ludzi,
    Co na wrony i we dnie, i nocą
    Czychają z procą...

    Wrony fruną z godnością nad rżyskiem,
    Jakby dobrze im było z tym wszystkim,
    I w tym właśnie zaznacza się wronia
    Autoironia.

    Nie udają słodyczy nieszczerze,
    Mężnie trwają w swym schwarzcharakterze,
    Nie składają w komorę zasobną,
    Jak więcej dziobną.

    Wiedzą, że - mimo wszelkie przemiany -
    Nie wyrosną na rżysku banany,
    Nie zamienią się w kawior pędraki,
    Bo układ taki...

    W berżeretkach, balladach, canzonach
    Bardzo rzadko jest mowa o wronach,
    A ja mam taki gust wypaczony,
    Że lubię wrony...

    Los im dolę zgotował nielekką:
    Cienką gałąź i marne poletko,
    Czarne toto i w ziemi się dłubie -
    - a ja je lubię,
    A ja je lubię...

    Wojciech Młynarski - Lubię wrony

    http://www.youtube.com/watch?v=KYnH9w1DqJE
    :)

    Mnie się też zdarza, że pada mi bateria w Panasonicu, jak zapomnę przed wyjściem naładować:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Bryan Adams - *Have You Ever Really Loved A Woman?*

    http://www.youtube.com/watch?v=hq2KgzKETBw

    OdpowiedzUsuń
  58. Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You

    http://www.youtube.com/watch?v=ZGoWtY_h4xo&NR=1

    Miłego wieczoru.:))

    OdpowiedzUsuń
  59. Ale się zrobiło ornitologicznie:)))

    SERENADA PRIVIGHETORII

    http://www.youtube.com/watch?v=W8JIzGbP3dE
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  60. Piękne, Izko... i jeszcze raz Pat Metheny and cooperation:

    Follow Me - Anna Maria Jopek - Pat Metheny - Cosio Galko " Tam, gdzie nie siega wzrok "

    http://www.youtube.com/watch?v=RQul6qltH6w&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  61. ...orni to logicznie:

    http://www.youtube.com/watch?v=0SOsUMhcTuk

    ..........................

    OdpowiedzUsuń
  62. Dziękuję za muzę Andrzejku i już sobie ostrzę apetyt na jutrzejszą galeryjkę:)

    A tymczasem mam apetyt na kolację...:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Och, super ptaszki Adaśku:)

    Dla Ciebie trochę białego blues-sika:

    Snowy White Blues On Me

    http://www.youtube.com/watch?v=6BTtdcAJ9k8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  64. Zuppa Romana:

    http://www.youtube.com/watch?v=gfxcGenetPU


    Smacznego:)(?)

    OdpowiedzUsuń
  65. Miluszko mła,ten vidio Snowy White słucham rzadko bo mnie roz....a na maksa ...
    Z mojego namber one ,tylko dla Cię:

    http://www.youtube.com/watch?v=kfPgYFlOiQ4

    ......amatorszczyzna....
    i to jest to,co Tygrysy kofajom najbardziej:)
    ***

    OdpowiedzUsuń
  66. Ewuś...dla mnie i dla Ciebie...tą jesienią...


    http://www.youtube.com/watch?v=fpAr4Xd8sbo&feature=fvwrel
    ...........................

    OdpowiedzUsuń
  67. Dzięki Kocie...:)
    A z TSA uwielbiam jeszcze "trzy zapałki" do wiersza Mistrza Konstantego:

    http://www.youtube.com/watch?v=Hlp0n6v4ikU&feature=related

    Pierwsza...
    Pierwsza by zobaczyć Twoje oczy
    Druga...
    Druga by zobaczyć Twoje usta
    Trzecia...
    Trzecia po to by zobaczyć całą twoją twarz
    Trzy zapałki kolejno... trzy zapałki kolejno
    Zapalone nocą...
    Pierwsza by zobaczyć Twoje oczy
    Druga...
    Druga by zobaczyć Twoje usta
    I całkowity zmrok, aby wszystkiego nauczyć się na pamięć

    Gdy obejmę Cię... gdy obejmę Cię
    Swymi ramionami...
    Pierwsza by zobaczyć Twoje oczy
    Druga...
    Druga by zobaczyć Twoje usta
    Trzecia...
    Trzecia po to by zobaczyć całą Twoją twarz
    Trzy zapałki kolejno... trzy zapałki kolejno
    Zapalone nocą...

    Dobrej nocy Tygrysku... niech Ci się Twoja Tygrysica śni...:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Jędruś!
    Ty nie przejmuj się, że Cię będę wspierał
    choć w okolice sejmowe też się nie wybieram.

    W myśl prawd w wierszu Grzegorza Lewkowicza -

    „Nie lubię Warszawy”
    Mieszkanie w Gdyni w dostępnej cenie,
    sprzedam lub oddam w dzierżawę.
    Albo na inne miasto zamienię…
    - tylko broń Boże… – Warszawę!

    Własne M-4, w ładnej dzielnicy,
    lokal o’key, bez obawy.
    Lecz na „Warszawskiej” jest on ulicy…
    - a ja nie lubię… – Warszawy!

    Moja teściowa jest Warszawianką,
    choć nie dotyczy to sprawy.
    Zbyła w stolicy swoje mieszkanko…
    - gdyż nie poznaje… – Warszawy!

    Jako zięć szczerze daję wam słowo,
    że los był dla mnie łaskawy,
    bo nawet lubię swoją teściową…
    - chociaż nie znoszę… – Warszawy!

    Wiem tam jest lepiej bo to stolica,
    bliżej kariery i sławy.
    Mnie to nie kręci ani zachwyca…
    - bo ja nie cierpię… – Warszawy!

    Tam są korupcje oraz skandale,
    Sejm tworzy głupie ustawy.
    O nasze dobro rząd nie dba wcale…
    - lecz o elity… – z Warszawy!

    Gdy prowadzone są dochodzenia,
    lub ważne sądowe sprawy,
    po latach zawsze są umorzenia…
    - dla aferzystów… – z Warszawy!

    Tak jest niestety w tej polityce,
    gdy rząd się robi kulawy.
    Na żer się rzuca Starachowice…
    - by chronić swoich… – z Warszawy!

    Rano gdy senny szukasz porady,
    wypić herbaty czy kawy,
    to w telewizji same wywiady…
    - autorytetów… – z Warszawy!

    Gdy zmieniasz kanał to znowu gada,
    jakiś polityk głupawy.
    Kolejne bajki nam opowiada…
    - o dobrych rządach… – z Warszawy!

    Jeśli ktoś mieszka jak ja nad morzem,
    to jeździ pełen obawy.
    W służbowych autach tu sieją grozę…
    - królowie szosy… – z Warszawy!

    Żadnych hamulców chyba nie mają,
    z zagrożeń nie zdają sprawy.
    Natomiast chętnie nas pouczają…
    - dumni kierowcy… – z Warszawy!

    Mkną Mercedesy lub BMW -uchy,
    na swe nadmorskie wyprawy.
    Hej! zjeżdżać z drogi wstrętne „maluchy”…
    - bo jadą ludzie… – z Warszawy!

    Raz przystanąłem podczas spaceru,
    muzyk grał jakiś „czarniawy”.
    Myślałem, że to Indianin z Peru…
    - a to był klezmer… – z Warszawy!

    Do tańca chciałem prosić dziewczynę,
    w lokalu podczas zabawy.
    Ona zdumioną zrobiła minę…
    - wie pan!, ja jestem… – z Warszawy!

    Szanty posłuchać chciałem w tawernie,
    zjeść rybkę, napić się kawy.
    Lecz tam z dyskietek, w dodatku miernie…
    - grał keyboardzista… – z Warszawy!

    „Jarmark Kaszubski”, więc odwiedziłem,
    wciąż głodny szantowej „strawy”.
    Na wielkiej scenie zaś zobaczyłem…
    - małe gwiazdeczki… – z Warszawy!

    Kiedyś nad morzem było inaczej,
    Neptun był bardziej łaskawy.
    Teraz w kulturze nasi działacze…
    - mają kompleksy… – Warszawy!

    Trójmiasto było centrum kultury,
    tu scen rodziły się sławy.
    Kuźnię talentów pokryły chmury…
    - telewizyjnej… – Warszawy!

    Pomyślne wiatry znów na Bałtyku,
    trwają talentów dostawy.
    Zamiast artystów dziś polityków
    wysyła Gdańsk… – do Warszawy!.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  69. ...dzięki Ewuś za te zapałki...
    to kultowy ,cudowny utwór...

    OdpowiedzUsuń
  70. Adaśku, dla mnie to jest przede wszystkim cudowny wiersz Gałczyńskiego... a muza jak prześwietna rama do wspaniałego obrazu...:)

    OdpowiedzUsuń
  71. Dobranoc Ogrodnicy:)

    Helmut Lotti - Quizás, Quizás, Quizás

    http://www.youtube.com/watch?v=-EVGQ0JAZJ0&feature=player_embedded#!

    OdpowiedzUsuń
  72. Dobranoc Izko, śnij miło... a może poczekasz chwilkę, dobranocka już się dogotowywuje...:)

    OdpowiedzUsuń
  73. Dziś na dobranoc tylko kołysanka bez słów - Sissel - Romance -

    http://www.youtube.com/watch?v=w2tWZn6aRD0&feature=related

    Dobranoc, dobranoc najmilsi :)*** jutro poniedziałek i najwyższy czas na sen, zatem miłych snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  74. Jesienne dziewczyny lubią marzyć, więc moja dobranocka będzie dziś z wierszem annyG...

    annaG

    pomarzyć lubię

    bo czasem potęsknić chcę
    zamyślić się, zaczarować
    w miłości twojej znaleźć się
    i kochać cię i radować...

    bo czasem w smutku łzą karmionym
    nadziei światło w nocnym chabrze
    rozświetli uśmiech mój na twarzy
    tak lubię w tobie się zamarzyć...

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** i niech żadne smutki nas nie dręczą... Pa:)*

    ... przy kołysance będzie lirycznie:

    Sissel - only love can break your heart - goodbye

    http://www.youtube.com/watch?v=mO9bVIZNT0I&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  75. :)
    Blue Moon - Helmut Lotti

    http://www.youtube.com/watch?v=SowjLTBpk0g&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  76. DOBRANOC ஜ۩۞۩ஜ DOBRANOC

    OdpowiedzUsuń