Powered By Blogger

sobota, 26 listopada 2011

Fotografie

Sandomierz w fotografiach Andrzeja


Panorama miasta z cmentarza św. Pawła - strona prawa...


... i strona lewa.


Trzy jesienne odsłony Wąwozu Królowej Jadwigi.





Fotografie

Jest taki moment, że nie możesz
przejść obojętnie, zapatrzony,
że chciałbyś wzlecieć gdzieś jak orzeł,
chwycić ulotność, refleks chłonąć.

Ta sama chwila już nie przyjdzie,
ciche misterium przybliżania,
by zamknąć oczy, wszystko widzieć,
w tajemnej sztuki wejść arkana.

Sen to, czy jawa? W rdzawej ciszy
ptasich pożegnań tęskne loty,
zapachu wiatru nie uchwycisz
w ostatnim tańcu liści złotych.

Tyle w nich wspomnień zostawiłam,
w mgnieniu ulotnym, w jednej frazie,
tak jakby nadal mi się śniła
ta mała chwila w ciągu zdarzeń.

Chcę dziś pokłonić się naturze,
chwytam jej piękno w fotografii,
choć w pełni dałam mu się urzec,
zamknąć go w kliszy nie potrafię...

80 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu:)*
    Pozdrawiam Ogrodników:)

    Bosonogi Anioł

    http://www.youtube.com/watch?v=Z5aKwaOk_Ac

    Piękny jest Sandomierz:)
    Ewuś potrafisz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fotografia

    Gdy się miało szczęście, które się nie trafia:

    czyjeś ciało i ziemię całą,

    a zostanie tylko fotografia,

    to - to jest bardzo mało...

    Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie ranne* ptaszki;)
    A*propos - misterium;)

    Piękny "wykon";)
    HALLELUJAH , (shrek song) ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM
    ;)*
    Miłego dnia.
    U mnie letkie*zachmurzenie, liczę na przebłyski...zza chmur;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ewuniu :)
    Witajcie ogrodnicy :)


    Jak zwykle pięknie zdjęcia i wiersz, ja zasadzę coś na grządkę, może się spodoba...


    Na przekór


    Konary przeczucia
    zaglądają przez balkonowe okno
    a jeszcze tak niedawno
    straszyło tu paletą blokowiska
    jeśli ktoś nie wierzy
    może przyjść na moje podwórko
    i zobaczyć jak na betonie
    wyrosło drzewo

    zasadziło się z oczekiwań
    chronione codzienną modlitwą

    broniło się prze wiatrami
    smagane deszczem i śnieżycami
    zmuszane do ukłonów

    okrzepło urodą i wybujało
    na przekór wszelkiemu pojęciu
    o tym jak rośnie drzewo

    teraz rozkwita
    splecione ze słońcem
    warkoczami poranków

    w spełnieniu radosnym


    /Alicja Tanew/

    )))))

    ...miłego sobotniego poranka i całego weekendu, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Izko:)
    Poszłam zrobić sobie kawę, a tu już tyle pięknych wpisów...:)
    Też bym chciała powędrować na bosaka, spojrzeć w chmury i złapać je w kadr... ale ludzkie dzieła są bezradne wobec całego piękna przyrody...

    Teodor Bujnicki

    Fotografia

    Nie przekażesz kliszy
    najważniejszej treści:
    ani tamtej ciszy,
    ani tamtych barw.

    I ten śnieg na jodłach,
    i ten gest gałęzi,
    która w pejzaż wplotła
    wdzięk rozdartych szarf.

    To nie to, coś dostrzegł,
    coś utrwalić pragnął:
    biały blask wyostrzył
    oglądany kształt.

    Wdzięczny, pobłogosław
    Ludzkich dzieł bezradność
    I podziwiaj wzniosłość
    Nieba, drzew i skał.

    I trochę wakacyjnych fotografii dla Ciebie:

    seweryn krajewski wakacyjne fotografie

    http://www.youtube.com/watch?v=MuUH-rIK1Zk

    U mnie dziś ponuro i bardzo wietrznie, co chwila deszcz w parapet bębni, raczej z fotek nici...
    Udanej soboty, cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ... dzięki za Pawlikowską-Jasnorzewską, bardzo wymowny wiersz...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dwa Plus Jeden - Kalifornia Mon Amour (1978)

    http://www.youtube.com/watch?v=TnSkmRbKAqM

    buziaki *)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Małpko:)
    Misterium muzyczne w pełni podziwiam, dzięki...
    Dla mnie każda fotografia jest niesamowitym przeżyciem i skupieniem:)

    A misterium piękna jest w sekrecie życia:

    LEONARD COHEN In my secret life

    http://www.youtube.com/watch?v=aHwqYd_G43Y&feature=related

    Może się trochę rozchmurzy? Życzę Ci tego i wszystkim Ogrodnikom:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Marzenko:)
    Dawno Cię nie było i trochę zaczęłam się niepokoić... Dziękuję za miłe słowa:)
    Fantastyczne jest to drzewo, zamknięte w "Twoim" wierszu. Uwielbiam drzewa, to taki wdzięczny obiekt do fotograficznych impresji...

    Leopold Staff

    Wysokie drzewa

    O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa,
    W brązie zachodu kute wieczornym promieniem,
    Nad wodą, co się pawich barw blaskiem rozlewa,
    Pogłębiona odbitych konarów sklepieniem.

    Zapach wody, zielony w cieniu, złoty w słońcu,
    W bezwietrzu sennym ledwo miesza się, kołysze,
    Gdy z łąk koniki polne w sierpniowym gorącu
    Tysiącem srebrnych nożyc szybko strzygą ciszę.

    Z wolna wszystko umilka, zapada w krąg głusza
    I zmierzch ciemnością smukłe korony odziewa,
    Z których widmami rośnie wyzwolona dusza...

    O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa!
    ***

    Żałuję, że tak szybko znikają z naszych krajobrazów, coraz ich mniej, czasem bez sensu wycinanych...

    Miłego wypoczynku, pięknych chwil na weekend życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też pochmurno i wietrzysko.
    Piec zimny.Trzeba palić.
    Może Jarek nas ogrzeje:)

    Pogodnie

    Znów Jarek Kret nam deszcz zapowie
    z uśmiechem jak się patrzy.
    Taki pogodny z niego człowiek
    i lubi swój teatrzyk.

    I chociaż chmury ołowiane
    deszcz nam spuszczają z nieba,
    to my się uśmiechamy z panem,
    wierzymy, że tak trzeba.

    Jarku, po twoim przedstawieniu,
    gdy tak się puszysz ładnie,
    nikt nie zostanie w chmurnym cieniu
    i chandra nie dopadnie.

    Może zaśpiewać ze mną w chórze
    i facet i kobieta:
    "Choćby za oknem z gradem burze-
    KOCHAMY JARKA KRETA !"

    Anna Zajączkowska
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  11. Młynarski Plays Młynarski - Ogrzej mnie (official video)

    http://www.youtube.com/watch?v=HvuhWWf0WIo

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. A jak nie Jarek Kret, to może taki ciepły pejzaż?

    Grzegorz Turnau - Znów wędrujemy ciepłym krajem

    http://www.youtube.com/watch?v=pgWkjbbgKTY&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Izko, w tej piosence (9:52) wolę się ogrzewać z Michałem Bajorem śpiewa ją z taką namiętnością, że trudno się oprzeć...:)
    To już było, ale warto porównać obie interpretacje:

    Ogrzej mnie - Michał Bajor

    http://www.youtube.com/watch?v=MiReZtmXpdQ

    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gabi tez nieźle to wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pewnie tak, ale wolę ten męski głos z dreszczem...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostawię jeszcze jedną fotografię fotografii i uciekam w prozę sobotnich zajęć:

    Guillaume Apollinaire

    Fotografia

    Twój uśmiech pociąga mnie jak
    Mógłby pociągnąć mnie kwiat
    Fotografio jesteś brązowym borowikiem
    Z lasu
    Którym jest jej piękno
    I są w nim biele
    Światło księżyca
    W spokojnym ogrodzie
    Źródlanych wód zawziętych ogrodników
    Jesteś fotografio jak dym bijący z żaru
    Którym jest jej piękno
    W tobie
    Fotografio
    Są omdlałe dźwięki
    Słychać w nich
    Śpiew z deklamacją
    Fotografio jesteś jak cień
    Słońca
    Którym jest jej piękno

    tłum. Adam Ważyk

    Nie bardzo chce mi się wychodzić na tę pluchę, ale nie ma rady...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewuniu dla Ciebie jeszcze trochę męskiego dreszczyku...:)
    Ja się rozgrzeję targaniem żwirku dla kotów:)))
    Będę za pół godzinki.

    Michał Bajor- Nie chcę więcej

    http://www.youtube.com/watch?v=KiX41HdIN1Y&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki Izko, a mnie trochę dłużej zejdzie, bo jak zwykle lodówka pusta, a jeszcze chcę wpaść do fryzjera i zrobić trochę porządku z włosami.
    Na razie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bry:)*

    Trzy dni temu Ewa*, takie pytanie mi zadała -
    Czy podoba mi się fotokolekcja Jedrusiowa cała?
    Więc w tym miejscu, tak Jej tu odpowiadam :
    Toż to samo piękno! Zrobione ze smakiem,
    W kolorze, półcieniach i słoneczka błysku
    Kto tego nie widzi pewnie jest burakiem.

    :)

    Kenny G - Homeland

    http://www.youtube.com/watch?v=LwK-d4p9Yus&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś nie będzie, też Jędrusia.Bo w plenerek wybyć musiał.Taki z niego jest artysta.Chce pogodę wykorzystać.A po prawdzie w rzeczy samej, chce uwiecznić panoramę.

    Pozdrowienia i uściski dla dalekich oraz bliskich.
    :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Juanes - Fotografía ft. Nelly Furtado

    http://www.youtube.com/watch?v=flr8vDQ9Wuc&feature=fvsr
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Bry Jaśku:)*
    Fotokolekcja tu jeszcze niecała,
    Jędruś ją chowa u siebie w annałach.
    Ja go poproszę, aby też czasami
    chciał się podzielić swoim pięknem z nami.
    Mamy swe okienko, Jędruś je otwiera,
    ja pod nie podchodzę i to piękno zbieram.
    Potem ogarniają mnie chęci najszczersze,
    aby fotografie pozamykać w wiersze...

    Kenny G - Let Go

    http://www.youtube.com/watch?v=GwbhNcybCmk&feature=related
    :)

    Pozdrawiam cieplutko w pochmurny dzionek:)*
    Dziś sobota ostatkowa, może podrzucisz Jaśku jakąś muzyczkę do tańca?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Jędruś:)
    Może już po plenerku? Ciekawe co tym razem upolowałeś w obiektyw? Zazdroszczę Ci pogody, bo u mnie niestety, mało fotogeniczna i cierpliwie muszę poczekać do jutra.
    Bardzo dziękuję za piękne prezenty do Ogródka.:))
    Mam nadzieję, że nie pomyliłam strony lewej z prawą, chociaż tak do końca pewności nie mam...

    Serdeczności popołudniowe dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Izko, dla Ciebie fotografia trochę w innym ujęciu:

    Patrzę na Twoją fotografię

    http://www.youtube.com/watch?v=-2ptjJ4Kk8U

    ... te sepie zawsze mnie zachwycają, ileż w nich dawnego czaru i zatrzymanego piękna:)
    Mam takie fotografie mojej babci, robione przed wojną przez Edwarda Hartwiga, lubelskiego mistrza fotografii.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam takie ślubne zdjęcie rodziców.
    Wiersz też cudny:)
    Ciężko mi pisać.
    Muszę wojować z kotką bo ładuje mi się przed monitor:)

    OdpowiedzUsuń
  26. TONI KECZER - Dzień Dla Ciebie

    http://www.youtube.com/watch?v=lU1FD7E_1hc&feature=related

    ***
    TONI KECZER - TAM GDZIE MORZE.

    http://www.youtube.com/watch?v=C7hzVQoVjS4&feature=related

    ***
    CZERWONO CZARNI+Toni Keczer- Masz takie same oczy jak Ona

    http://www.youtube.com/watch?v=O_WgaRubsPI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. Widzę Izko, że najszło Cię na Antosia Kaczora, dziękuję za wspomnienia, szczerze mówiąc ta muza dla mnie też jest w kolorze sepii :)
    To może jeszcze opowiedz mi swoją historię...:))

    Opowiedz mi swoją historię - CZERWONO-CZARNI

    http://www.youtube.com/watch?v=09W9fYFRvxo&feature=related

    Ogarniam i ogarniam mieszkanie i końca nie widzę... kto mi tak nabałaganił przez cały tydzień? Kotki nie mam...;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam po plenerze.Życzmy sobie dobrej propagacji transferu.Będzie, co oglądać.Na panoramę, zawsze można popatrzeć, dowolnie.Dzisiejszą zamieściłaś,
    bezbłędnie.A dzisiaj zrobiłem panoramę Sandomierza ze starego mostu kołowego.Będzie sporo ujęć, bo pogoda dopisała.Niedziela, też będzie pracowita.
    Pozdrowienia i uściski...:)

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja dzisiaj nie sprzątam.A co, mam strajk:)))
    Kotki to ja mam dwie.Fruźka jest spokojniejsza.Pusia rozrabia.Jak za długo się nią nie interesuję to piloty zrzuca na podłogę...i bezczelnie się na mnie patrzy.Taka z niej zołza:)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj Jędruś wieczorową porą:)
    Z tą "propagancją" to wiesz, jak jest... ale miejmy nadzieję, że obejdzie się bez przeszkód, zobaczymy w poniedziałek. Tam gdzie jestem, net jest bardzo wolny i obciążony, a poza tym są przerwy w dostawie prądu, a wtedy... okienko się zamyka.
    Miejmy nadzieję, że w poniedziałek będzie wszytko ok.:)
    Jeśli mogę coś doradzić, to rób większe zbliżenia zoomem (obcinaj troszkę nieba i podłoża), bo blogger sam obrabia fotki do wymiarów Ogródka. To tak z moich doświadczeń z panoramicznych ujęć:)
    Miłego wieczorku w Ogródku, nie zmarzłeś?:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Izko, najgorsze jest sprzątanie na biurku. Bo jak posprzątam, to nic nie mogę znaleźć, a tak, bałagan ma swoją chronologię i wiem, pod którą warstwą jaki papier znajdę.:)
    Nie mam zwierzątek w domu - z miłości do nich, bo musiałyby przez ok. 12 godzin same siedzieć...
    Kiedyś jak synio, był na miejscu, w różnym czasie kończył szkołę i moja sunia częściej miała towarzystwo.

    OdpowiedzUsuń
  32. To może, w antrakcie sprzątania jest pora na wiersz?
    I tak a'propos - niech to będzie portret kobiecy (może być ew. fotografia):

    Wisława Szymborska

    Portret kobiecy

    Musi być do wyboru,
    Zmieniać się, żeby tylko nic się nie zmieniło.
    To łatwe, niemożliwe, trudne, warte próby.
    Oczy ma, jeśli trzeba, raz modre, raz szare,
    Czarne, wesołe, bez powodu pełne łez.
    Śpi z nim jak pierwsza z brzegu, jedyna na świecie.
    Urodzi mu czworo dzieci, żadnych dzieci, jedno.
    Naiwna, ale najlepiej doradzi.
    Słaba, ale udźwignie.
    Nie ma głowy na karku, to będzie ją miała.
    Czyta Jaspera i pisma kobiece.
    Nie wie po co ta śrubka i zbuduje most.
    Młoda, jak zwykle młoda, ciągle jeszcze młoda.
    Trzyma w rękach wróbelka ze złamanym skrzydłem,
    własne pieniądze na podróż daleką i długą,
    tasak do mięsa, kompres i kieliszek czystej.
    Dokąd tak biegnie, czy nie jest zmęczona.
    Ależ nie, tylko trochę, bardzo, nic nie szkodzi.
    Albo go kocha albo się uparła.
    Na dobre, na niedobre i na litość boską.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Każdy gdzieś się dziś wybiera,
    Ewa****,poszła do fryzjera.
    Nooo, a Jędruś w rzeczy samej,
    - poszedł pstryknąć panoramę.

    By ciekawość zaspokoić,
    oddać pokłon foto - sztuce.
    Powiem wszystkim Wam na ucho
    - pozowały mi dwa kuce.

    W poniedziałek po niedzieli,
    może Pan Bóg da, dożyję.
    Jak zobaczy Ewa**** fotki,
    - to mi rzuci się na szyję.

    Pomysł Ewo**** mam genialny,
    możesz go więc wykorzystać.
    Fotografii, nie jest mało,
    - jest potrzebny archiwista.

    Z tym to sobie poradzimy,
    bo masz wielki dar od losu.
    Na pendrive zamieścimy,
    - Ty na wszystko znajdziesz sposób.:))

    Ślę serdeczności...:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie wiem, czy da się to tańczyć, ale próbujcie,
    a może jednak się da...

    Malena Ernman - Flight Of The Bumble Bee -HD- Konserthuset - Stockholm 2010

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=a6gzFvpb8RU

    ***

    Malena Ernman Rosina's Cavatina

    http://www.youtube.com/watch?v=lX53GLpY1NI&feature=related

    ***

    One Step from Paradise - Malena Ernman (lyrics)

    http://www.youtube.com/watch?v=jeJCMdr0vDE&feature=related

    ***

    Malena Ernman - Koppången

    http://www.youtube.com/watch?v=zON_5xDgYy0&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Jędruś:)
    Archiwista, czyli pendriv,
    ma pojemność ciut za małą,
    zgramy sobie po kolei,
    choć nam więcej by się chciało...:))

    Co dzień kilka, więc nam starczy
    Twoich fotek na wiek cały,
    Plik stosowny im założę,
    będą sobie tam czekały

    na swą kolej. A tymczasem
    ja też wcale nie próżnuję,
    jak pogoda mi dopisze -
    coś w obiektyw upoluję.:))

    Trzymam kciuki, tak na zapas,
    może już nie będzie lało,
    uda mi się w kadr coś złapać,
    jutro pójdę więc na całość...:))

    I coś jeszcze, co się nie uda ułożyć w wiersz. Do mojego służbowego laptoka "pasuje" tylko służbowy gwizdek (pendrive). Na inne ma blokadę i w tym jest cały ból z tą małą objętością...

    OdpowiedzUsuń
  36. Jaśku, dzięki serdeczne:)*
    Malenę (z pierwszego linku) już prezentowałam w Ogródku, uwielbiam ją:)
    Nie dość, że cudowny głos, to jeszcze wszystko podane w świetnej, żartobliwej formie.:)

    Jeśli taniec przy locie trzmiela, to tylko solowe improwizacje; nie ma problemu, szczególnie po kieliszku dobrego wina... dam radę:)))*

    Już słucham pozostałych trzech, a Ty szykuj jakiś truneczek:)

    OdpowiedzUsuń
  37. ... o! a "One step" świetnie mi idzie, dokonały rytm! :)))

    OdpowiedzUsuń
  38. ... Koppången też mogę zatańczyć, ale tylko w duecie, w słodkim tete'a tete...:)*

    OdpowiedzUsuń
  39. W rewanżyku dokładam dla Ciebie coś bardzo rytmicznego, tańczymy?
    Jak widać i słychać, może być nawet trio (z Jędrusiem), a nawet kwartet (+Izka)

    Malena Ernman rockar loss på efterfesten

    http://www.youtube.com/watch?v=l6JMmNYxdWw&feature=related
    :))

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzień dobry, dobry wieczór :)

    Dokładam się z wierszem Przyjaciółka.

    Taką dziewczynę lubię do zabawy,
    Co mię nie strzeże, nie wgląda w me sprawy,
    Wnet się powadzi, wnet pojedna zasię,
    Czując, że przecię wiemy cosi na się.
    Niech mi się nazbyt cnotliwą nie czyni,
    Niech będzie gładka, żartem się nie brzydzi,
    Dać się obłapić przy ludziach nie wstydzi;
    Bo jeśli będzie czysta, bojaźliwa,
    Dbała na sławę, zazdrosna, cnotliwa,
    Do tej się serce moje nie przysiędzie
    (Brzydko i wspominać) - już to żona będzie.

    I jakaż to przewrotność w tej męskiej naturze ;-)))

    Pozdrawiam serdecznie i do zabawy się przłączam :)

    Autor tej przewrotności Jan Andrzej Morsztyn.

    OdpowiedzUsuń
  41. Oczywista oczywistość przyłączam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  42. :)))
    Andrzejki

    U Zenona Samosiejki raz odbyły się Andrzejki,
    Bo ten Zenon miał ambicję, by pielęgnować tradycję.
    I się chwalił wszystkim wszędy, że bardzo ceni obrzędy,
    A to celem podkreślenia rzekomego pochodzenia.

    Od chłopa i robotnika, choć był synem urzędnika.
    Przeto wieczorem, w alkowie, usiedli Samosiejkowie,
    Stryjenka tudzież tłum gości, którzy żarli bez litości.
    A szwagier, okaz dzikusa, to nawet nadgryzł fikusa.

    A inny kuzyn, Stefanek, wysiąkał się do firanek.
    A znów inny na portrecie domalował oko trzecie,
    Pierśi i świńskiego ryja i tak zniszczył portret stryja.
    Więc Zenon zgrzytnął zębami, ale zajął się wróżbami.

    I zamiast się złościć, gniewać, to on zaczął wosk wylewać.
    No i proszę, co się dzieje - wszyscy patrzą, a on leje.
    I w wyniku tych igraszek wylał mu się z wosku ptaszek.
    Zaczeły się cieszć dzieci: "- O, tatuś z pracy wyleci!".

    Samosiejko zbladł gwałtownie i dawajże lać ponownie.
    Po czym zajrzał do baniaka i zobaczył tam kociaka.
    Żona się zaśmiała sucho i jak mu przywali w ucho...
    A on tak się biedny stropił, że siadł w ten wosk, co się topił.

    Po czym wstał, pozbierał graty i się wyprowadził z chaty.
    Więc gdy stryjenkę pytano, co tam u Zenków wylano,
    To wyjaśniła stryjenka, Że żona wylała Zenka.
    Tak, tak - jak ktoś wierzy w gusła, to żeby mu rączka uschła.

    Andrzej Waligórski

    Chyba nie będziemy lali wosku:)*

    OdpowiedzUsuń
  43. Zuziu, a jak "Przyjaciółka" nie chce i nie chce?

    Jan Andrzej Morsztyn

    Chce i nie chce

    Na cóż, gładka tyranko, ten ból, co mię suszy,
    Każesz sobie powiadać, kiedy cię nie ruszy?
    Te męki, które cierpię u ciebie w więzieniu,
    Wiedzieć chcesz, ale nie chcesz myślić o ulżeniu;
    Już też to wierutna złość, że-ć miłość do smaku
    Moja, a wżdy się skłonić do jej nie chcesz znaku.
    Mogę-ć się śmiele skarżyć i krzyczeć, że ginę
    Znosisz lament, lamentu odrzucasz przyczynę.
    Gdy-ć się tedy wyrazić żale me napieram,
    Nie śpiewam wtenczas, Zosiu, nie, ale umieram.

    :)
    Myślę, że współcześni panowie by jednak nie umarli, tylko by poszukali takiej, która chce:-))

    Pozdrawiam i do hulanek zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. To tańczymy:)

    Leonard Cohen - Dance me to the end of love (HD)

    http://www.youtube.com/watch?v=N5GWBgh3nvU&feature=fvwrel

    OdpowiedzUsuń
  45. I jeszcze coś do Zośki, widocznie Morsztyn się na nią zawziął:
    Uwaga!: Jeśli nie masz 18 lat nie czytaj tego wiersza, gdyż zawiera treści erotyczne i zwroty uważane za wulgarne. ;-)

    Do Zośki

    Kiedy spostrzeżesz, że mię Wenus pali,
    Że się wzdęty róg równa twardej stali,
    Natenczas wszystko łakomstwo wywierasz
    I niepodobnych rzeczy się napierasz,
    I póki-ć to dać nie przysięgnę, znikasz
    Sztychów i słodkiej wygody umykasz.
    Gdyby też balwierz, że oskrobie włoski,
    Naparł się skarbów ode mnie i wioski,
    Wtenczas gdy brzytwą igra po gardzielu,
    Rzekłbym: "Przysięgam, że-ć dam, przyjacielu!"
    Ale zaś potem za kijową bitwą
    Nauczyłbym się targować pod brzytwą.
    Tobie-ć ja, Zosiu, nie chcę kijem grozić,
    Ale byś mogła tańszą furą wozić,
    Bo jak zbytnio twą chciwość urwę
    Poślę po gładszą, a po tańszą kurwę.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  46. ... ten klasyk polskiej erotyki popełnił oczywiście Jan Andrzej Morsztyn.

    OdpowiedzUsuń
  47. To potańczmy do souououpeeer muzy toczących się kamieni:

    Rolling Stones - Harlem Shuffle

    http://www.youtube.com/watch?v=hOkIU8BCxgU

    i:

    Rolling Stones - Satisfaction

    http://www.youtube.com/watch?v=rz5wgNrUTVo&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  48. ... i jeszcze:

    The Rolling Stones - Let's Spend the Night Together

    http://www.youtube.com/watch?v=pAOQkSFTKMw&feature=related

    ... a teraz niech ktoś poszuka pościelówy:)

    OdpowiedzUsuń
  49. To jest odpowiedź współczesnego mężczyny.

    Portret kobiety

    Kobieta... słodycz trwale zmieszana z goryczą,
    wrażliwa delikatność, w której mieszka siła,
    gesty, które odepchną, oczy co zachwycą,
    czułe szepty, a po nich wymówka niemiła...

    każdy błąd oraz datę wciąż pamięta świetnie,
    pod kolor umie dobierać detale odzieży,
    życie wspólne układa w plany wieloletnie
    i w żadne męskie kłamstwo nigdy nie uwierzy...

    kobiecą intuicją wyczuwa kłopoty,
    instynktem macierzyńskim przytula i chroni,
    lecz jeśli coś zdobędzie, to pamiętaj o tym
    że wyrwać tego łatwo nie da sobie z dłoni.

    Kobieta... zwiewność, która może być ciężarem,
    namiętność zmieniająca się łatwo w przymrozki,
    chwilami jej zbyt mało, chwilami nad miarę,
    ostatni po Adamie niezwykły twór Boski...

    Prawda, ze pięknie ;-)))

    Trudno, nie jestem pełnoletnia ;-))) przeczytałam Morsztyna przymykając oczęta i cóś odrobinę się rumieniąc ;-)))

    Ewuniu*, wstępniak cymesik, a zdjęcia zachęcają zdecydowanie do odwiedzenia Sandomierza.
    A zabawa trwa !!!

    OdpowiedzUsuń
  50. Dodam, że Portret kobiety - w wydaniu współczesnym - napisał Marcin Urban.

    OdpowiedzUsuń
  51. Dzięki Zuzanko:)
    To dobrze, dziecko, że się przyznałaś...;-) daję Ci rozgrzeszenie, a za pokutę przeczytaj wiersz annyG, która ma bardziej kobiece spojrzenie na tę tematykę, niż Marcin Urban:

    annaG

    Kobietą

    Kobietą być
    tak łatwo
    pachnącą perfumami
    drogimi
    z upudrowanym nosem
    kusząco
    robić ręczne pranie
    łatwo
    gdy krzyż boli
    od noszenia
    zakupy
    jeszcze 2 litry mleka
    przydźwigać
    łatwo
    z rzęsami do nieba
    pachnąco urodzić
    trójkę dzieci
    schudnąć w dzień
    lub z upudrowanym nosem
    zapomnieć o porodach
    kusząco
    pracować
    pachnąco
    po pracy
    pamiętać
    gdzie leżą skarpety
    umieć
    wiązać krawat
    z ciągle świeżą fryzurą
    zmywać gary
    łatwo
    gustownie wyglądać
    przy czyszczeniu dywanu
    kobietą być
    kuszącą
    po 12 godzinach
    dyżuru
    łatwo
    jaja mieć w rodzinie
    wywiadówka o 16h
    zdązyć
    wiedzieć
    zrobić
    umrzeć pachnąco
    kusząco
    łatwo
    w upudrowanej
    trumnie
    z rzęsami do nieba
    ***

    Nikt się kwapi do znalezienia pościelówy? No tak, jak zwykle Panów wywiało do bufetu:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękne Zuziu:)

    Take This Waltz [Official Music Video]

    http://www.youtube.com/watch?v=JQm1OmLMNno&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  53. Ewuniu to chyba o mnie wiersz:)))

    Salvatore Adamo - Ensemble

    http://www.youtube.com/watch?v=g7Wgcvc0uZk
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  54. Salvatore Adamo - Sonnet pour notre amour (1968)

    http://www.youtube.com/watch?v=VcwS_Cdj-to&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  55. Z małą poprawką na ilość dzieci, pewnie też i o mnie. Jeszcze można dodać opiekę z uśmiechem nad seniorami, po drodze jakiś rozwód, dźwiganie laptopa i odrabianie nadgodzin w domu - też oczywiście wszystko z upudrowanym nosem...:)

    Johnny Hallyday - Que Je T'Aime

    http://www.youtube.com/watch?v=GYeT31XgPsQ&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  56. czy można Tobie jakieś zdjęcia podesłać do umieszczenia ? Czy sobie tego życzysz ? umieszczasz naprawdę piękne fotografie

    OdpowiedzUsuń
  57. :)
    Garou, "When a man loves a woman"

    http://www.youtube.com/watch?v=Nt08vi0oAQU&feature=related

    Taki to mógłby mi pod oknem pośpiewać:)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Lucky, nie wiem, kim jesteś. Możesz zamieścić swoje zdjęcia w Picasa Web Album i podać link do nich na moim blogu.
    Innej możliwości nie widzę:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ewuniu*, jako niepełnoletnia nie wypowiadam się o życiu kobiet na, niech będzie, trzy etaty, mogę tylko dodać, w stan euforii wpadł mój komputer.
    Ponieważ mam zaległości w pięlęgnowaniu dzisiejszych grządek na pewien czas zamilknę.
    Pozdrawiam balujące Panie i , hhhmmm, barowych Panów. Do poklikania ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  60. Do miłego, Zuziu, pięlęgnuj grządki z poetyckim zacięciem i do następnego:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Coś w nim jest Izko, masz rację:)

    garou si tu veux que je ne t'aime plus

    http://www.youtube.com/watch?v=7ZMvfOwb6qU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  62. Uprzejmie informuję, że wszystkie wpisy wielonickowców i innych trolli będą na tym blogu kasowane.

    OdpowiedzUsuń
  63. Ewuś chyba nie doczekam dobranocki .Już nosem klikam w klawiaturę:)))

    OdpowiedzUsuń
  64. Izko, za chwilkę będzie. Czekałam na Jaśka, ale on pewnie zasnął przy barku...:)*

    OdpowiedzUsuń
  65. Dobrasnoc Kochani:)*

    Kacper wygrał!!!

    Kacper Sikora - Desert Rose

    http://www.youtube.com/watch?v=A-EcM8PtCp8&feature=player_embedded

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  66. Odsłuchując muzykę trafiłam na piękny wiersz, który muszę, no muszę, w Ogródku umieścić.

    Świtem bladym, świtem mlecznym u krańca nudnego dnia
    Poprzez codzienności drogę moją
    Bosonogi Anioł przebiegł rozsiewając mgiełkę miłości
    Otwarłem serce, rozchmurzyłem twarz
    Zamarzyłem cicho - miłuję Ciebie spotkaną na drodze
    Hej przyjmij moje zakochanie, co dzisiaj Ci niosę
    Dałem Aniołowi tęczę, chciałem dać szczęścia w darze
    I szczęścia i dałem klucz co serce otwiera
    Bosonogi Anioł tańczył na trawie w lekkiej jak rosa sukience
    Unoszony lekki wiatrem, podmuchem ledwo
    Rozdawał ziarna miłości swojej ręki ruchem
    Roztrącając wonne płatki z białej róży
    Hej beztroski i radosny, uśmiechnięty i roztańczony
    W lekkiej sukience z rosy utkanej ciut, ciut przed kolana
    I z rozwianym czarnym włosem mieniącym się w słońcu
    Biegł drogą mego życia między jego zakolami
    Przeskakując zwinne, lekko z drogi na drogę przeplataną
    Aż dał mi przysiąść z marzeniami spełnionych pragnień

    Wzruszył mnie bardzo, bardzo :)))
    Dobranoc Najmilsi :)))

    Autor niemamimienia.

    OdpowiedzUsuń
  67. I już przyszedł czas na dobranockę. Dzisiaj będzie z wierszem Jonasza Kofty, w wersji, w jakiej śpiewa go Anna Maria Jopek:

    Jego portret

    Naprawdę jaki jesteś - nie wie nikt
    Ty sam o sobie tyle wiesz, co nic
    W tańczących wokół ciemnych lustrach dni
    Rozbłyska twój złoty śmiech
    Przerwany w pół czuły gest
    W pamięci składam wciąż pasjans z samych serc

    Naprawdę jaki jesteś - nie wie nikt
    To prawda niepotrzebna wcale mi
    Gdy nie po drodze będzie razem iść
    Uniosę twój zapach snu
    Rysunek ust, barwę słów
    Nie dokończony jasny portret twój

    Uniosę go, ocalę wszędzie
    Czy będziesz przy mnie, czy nie będziesz
    Talizman mój z zapatrzeń nagłych twych gdzieś hen...
    Gdy kiedyś poczujemy miły
    Że nasze dni się wypełniły
    Przez życie pójdę oglądając się wstecz
    Uniosę go, ocalę wszędzie
    Czy będziesz przy mnie, czy nie będziesz
    Talizman mój z zapatrzeń nagłych twych gdzieś hen...

    Gdy kiedyś poczujemy miły
    Że nasze dni się wypełniły
    Przez życie pójdę oglądając się wstecz
    Naprawdę jaki jesteś - nie wie nikt
    To prawda niepotrzebna wcale mi
    Gdy nie po drodze będzie razem iść
    Uniosę twój zapach snu
    Rysunek ust, barwę słów
    Nie dokończony jasny portret twój

    Naprawdę jaki jesteś - nie wie nikt
    To prawda niepotrzebna wcale mi
    Gdy nie po drodze będzie razem iść
    Uniosę twój zapach snu
    Rysunek ust, barwę słów
    Nie dokończony jasny portret twój

    - Jonasz Kofta

    ... i kołysanka:

    Anna Maria Jopek - Jego portret

    http://www.youtube.com/watch?v=S1_o8uu6uOo&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani obecni i nieobecni:)*** snów najpiękniejszych i spełnionych:)*

    OdpowiedzUsuń
  68. I już dobranocka leci. Dobranockę lubią dzieci,
    Bo na niebie księżyc i gwiazdka pięknie świeci.
    Kogoś mi to przypomina...ale dziś będzie Boruta
    Bartłomiej, któremu nie obca jest też erotyka -

    "Żyję dla umbry Twoich oczu"

    Żyję dla umbry Twoich oczu
    Żyję dla ust wonnego kwiatu
    Trzepotu rzęs, kosmyka włosów
    Szeptów, oddechów, łez, dramatów

    Dla tego żyję i umieram
    Dla tego chcę zatracić siebie
    Dla tego wzmacniam się i zmieniam
    Tęsknię, szaleję, płacze, śmieje

    Jesteś wspaniała, mądra, piękna
    Wrosłaś swym ciepłem w moją duszę
    Jesteś ołtarzem mego szczęścia
    Już tylko Ciebie kochać muszę

    ***

    i kołysanka - Gheorghe Zamfir - Einsamer Hirte

    http://www.youtube.com/watch?v=0Wv3Ya9nskA

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kobieto :)*** - już czas na sen :)***

    OdpowiedzUsuń
  69. ...:)))*
    Też mi to kogoś przypomina...
    ... a ja myślałam, że zasnąłeś przy barku i pośpieszyłam się ze swoją...sorry, Jasieńku, przepiękna dobranocka...:)*

    OdpowiedzUsuń
  70. ... więc niech jeszcze raz niech zabrzmi Zamfir:

    Gheorghe Zamfir - Sound of Silence

    http://www.youtube.com/watch?v=dgSJnkvWToY&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  71. ... gołąbek z wieściami na Górę zaleciał:)*

    OdpowiedzUsuń
  72. Simon Estes - City called heaven

    http://youtu.be/-QQhp7ZDkRE

    OdpowiedzUsuń
  73. Dzięki Jędruś, śliczne...:)
    A gdzie zegar z girlandą?...:)

    OdpowiedzUsuń
  74. Edita GRUBEROVA sings "Dolina, dolina"

    http://www.youtube.com/watch?v=GdO7eG-zCYk

    OdpowiedzUsuń
  75. ☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—DOBRANOC* ஜ۩۞۩ஜ* DOBRANOC*☸☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿ

    OdpowiedzUsuń
  76. Your way of describing all in this piece of writing is actually pleasant,
    every one be able to simply be aware of it, Thanks
    a lot.

    Also visit my blog post; paleo diet plan

    OdpowiedzUsuń
  77. Thankfulness to my father who shared with me on the topic of this webpage, this website is genuinely remarkable.


    Also visit my blog: paleo diet recipes

    OdpowiedzUsuń
  78. That is very attention-grabbing, You're an excessively professional blogger. I've joined your rss
    feed and stay up for in search of extra of your great post.
    Additionally, I have shared your web site in my social networks

    my weblog :: paleo diet food list

    OdpowiedzUsuń