Powered By Blogger

czwartek, 3 listopada 2011

Poezja





Poezja

Przychodzi nad ranem lub w ciszy wieczoru,
wywołana dźwiękiem, obrazem lub myślą,
ma powiewną suknię, w niej serca koloryt,
z pejzażami marzeń, snami, co się wyśnią...

Jest słońcem i burzą, miłością i deszczem,
pleciona słowami na niteczkach duszy,
poruszana bólem, którego już nie chcesz,
pragnieniem i żalem, melodiami wzruszeń.

Bo w wierszach jest czułość, tęsknota i bliskość
taka delikatna, jak jesienne kwiaty,
wierszem mogę tobie wypowiedzieć wszystko,
jeżeli go tylko odczytać potrafisz...

64 komentarze:

  1. Witam Cie Ewo

    może trochę nie na temat, ale uwielbiam wiersze, zaglądam do Twojego ogródka nie mal codziennie i jestem pod wielkim wrażeniem tego co piszesz i tego co piszą inni, uwielbiam Twój blog i jeśli pozwolisz czasami coś dodam ...



    Andrzej Bursa

    Okna


    Okna wsi i miasteczek świecą
    Po obydwu stronach pociągu
    Koła spieszą. Okna przelatują
    I nie zdążę do nich zaglądnąć

    A tam może słowa najszczersze
    A tam może najskrytsze marzenia
    Któreż światło złotym pierścieniem
    Noc zaślubia wiejską z polskim wierszem?

    Leśne wzgórza kosmate jak dziki
    Szumią, chrzęszczą zieloną szczeciną
    Las samotnym patrzy płomykiem
    I tam okno... i tam się świeci...

    Okna. Nocy złote pytajniki
    Podobniejsze do siebie niż gwiazdy
    Okna - sceny losów rozmaitych
    Nową sztukę gra w was wieczór każdy

    Dużo, dużo spraw serdecznych, szkoda
    Że nie mogę we wszystkie okna zaglądnąć
    Ale wiem - gdy po ciemku zabłądzę
    Wszystkie okna oświetlą mi drogę.



    Pozdrawiam wszystkich ogrodników -:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Marzenko:)
    Dziękuję za serdeczne słowa i wiersz Andrzeja Bursy... "Okna" są piękne i jak się dobrze wczytasz... wcale nie są nie na temat...
    Jeśli masz dobre chęci, wrażliwą duszę i szczere intencje, możesz być również Ogrodniczką...

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do uprawiania Ogródka poezją i muzą:)

    A teraz muszę już zmykać do pracy...
    Na dworze zimno, tylko 1 st.
    Kawa mi trochę wystygła, dopijam w biegu...

    Do zobaczenia po południu, miłego dnia Wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś chwilą ulotną jak mgła


    moja głowa jak stary komputer
    jakieś dane zgubione przez lata
    wirus wkradł się i trochę rozrabia
    no i dzieli dane na grupy

    rzeczy ważne i te z łezką w oku
    takie trochę z humorem z przytupem
    i te których nie oddam nikomu
    bo są treścią marzeń i złudzeń

    ale przyjdzie chwila awarii
    nawet reset już nie pomoże
    wirus pożre wszystkie te dane
    tylko wierszy pożreć nie może



    Jolanta Sztadhaus




    A te kilka nutek na dobry początek dnia, ja również uciekam do pracy ... buziaki *)



    Dire Straits - Sultans Of Swing (Alchemy Live)

    http://www.youtube.com/watch?v=8Pa9x9fZBtY

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ewuniu*;)
    Witajcie Ogrodnicy*.

    Ocalmy wyspy ciepła

    Ocalmy wyspę ciepła,
    która jest w nas od zawsze,
    spękana, przytłoczona
    nadmiarem ról w teatrze.

    W teatrze, w którym role
    wyznacza czas wraz z nami.
    Zatwardzać łatwiej cienie,
    niż biec za marzeniami.

    Wiem, że rozmowę trzeba
    podjąć ze światłem co dnia,
    by w barw tysięcznym echu
    świat piękniał i łagodniał,

    by uśmiech szczery bronił
    przestrzeni pełnej czarów,
    rozpuszczał pamięć bólu
    i gorycz słów nadmiaru.

    Niech honorowe miejsce
    źródło ciepła dziś zajmie,
    edukując od nowa
    skrzydlatych myśli armię.

    Autor: Maryla

    Kalina Jędrusik - Z kim tak Ci będzie źle jak ze mną (Opole 1964) ;-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=hzOL4RBJQSw&feature=related

    Wczorajszy dzień wyrzuciłam ;-)
    Czasem dobrze wyłożyć kawę - na ławę.
    Aureola mnie wczoraj uciskała, że tak powiem - permanentnie* ;)uciska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie Kochani:)*
    Cieszę się,że mamy nową Ogrodniczkę Marzenkę:)*
    Małpeczko fajnie,że Ci przeszło :)*

    Niebo

    Niebo.
    Wierzę w Niebo. Ono jest. Byłam tam nie raz.
    Potrzebę błękitnego zna wielu z nas.
    Wielkie Niebo, czyste Niebo,
    Jasny dach naszych ciemnych spraw.
    Osłaniaj nas od złego, od lęku zbaw.

    Myśli moje, myśli niespokojne nawet w snach
    Niech żalu i zawiści nie przynoszą
    Próbuję zmienić je w zachwytu krzyk,
    W zdumienie, że jestem jeszcze chwilę.

    A Niebo, wieczne Niebo
    Jeśli jest sumą naszych dusz,
    To blisko nam do niego.
    Tuż tuż.

    Anna Maria Jopek, Marcin Kydryński

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu dla Ciebie w podzięce za piękny wiersz -Kofta

    Taką Cię wymyśliłem

    Jesteś tu przy mnie
    Noc się chyli
    Nad ranem bywa nieprawdziwie
    Jesteś tu przy mnie
    Trochę cię dziwi,
    Że ja niczemu się nie dziwię
    A znamy się od godzin pięciu
    Nieprawda!
    Czy się nie domyślasz,
    Że zagarnąłem cię pamięcią
    Na długo przed tym zanim przyszłaś?

    Taką cię wymyśliłem
    Gdy okno bielało nad ranem
    Wszystkie w tobie zmieściłem
    Wiersze nie napisane
    Najlepiej jak umiałem
    Z każdym uśmiechem, gestem
    Tylko nie przewidziałem
    Że jesteś

    Taką cię wymyśliłem
    Nad stołem zalanym winem
    Gdy twoje zdrowie piłem
    W niejedną szarą godzinę
    Za chwilę noc upadnie
    Spojrzyj kochanie - dnieje
    To chwila gdy najładniej Istniejesz

    Taką cię wymyśliłem
    Wśród tylu słów bezimienną
    Kiedy ciszy motywem
    Niebo szarzało nade mną
    Kiedy za dużo chciałem
    W swoim łagodnym obłędzie
    Wtedy nie przewidziałem,
    Że będziesz
    Los dobrze się ze mną obszedł
    Przy tobie wszystkiemu sprostam
    Tylko o jedno cię proszę -
    POZOSTAŃ!

    Jonasz Kofta

    Edyta Geppert & Kroke-Meshuge

    http://www.youtube.com/watch?v=QU5OpkXl1o4

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  7. Miłego dnia Ogrodnicy:)*

    sen o życiu -- Edyta Geppert

    http://www.youtube.com/watch?v=qWIpgUmrB0w&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzenka, świetne wiersze przyniosła ;-)*
    Witaj Marzenko ;-)*

    Izka*, wczoraj miałam kapitalny dzień* - fotograficzny. Udało mi się zrobić unikatowe* zdjęcie z Ashmarem -gorylem naszym.
    Siedział znudzony na wybiegu, bo pogoda wczoraj u nas była cudna - dużo słońca i trochę wiatru.
    Liście tańczyły mi przed obiektywem ;-)

    Popatrzyłam na niego i pojszłam* do budynku, żeby zrobić inne zdjęcia małp.
    Przylazł za mną i daliśmy se buzi* przez szybkę hehehe, moje odbicie uwieczniło się na zdjęciu.
    Może wyślę na jakiś konkurs fotograficzny hehehe

    Plenery bajkowe* też uwieczniłam. W mieście tego nie widać, ale gra kolorów jest jeszcze.
    Listopad się ociąga*;), no i dobrze.
    Zdążyłam przed posprzątaniem liści ;-)*

    OdpowiedzUsuń
  9. MAREK TORZEWSKI MAGNES DUSZ

    http://www.youtube.com/watch?v=QrVBIWAfn5g&feature=fvwrel

    ;-)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witajcie, piękny dzień się zapowiada.Dziękuje Wam za dzisiejszą poezję.Za chwilę śmigam rowerem o pracy.Bawcie się miło w Ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  11. A wiesz Małpeczko,że Marek Torzewski był 16 lipca w Wałczu.Byłam na koncercie:)))

    Marek Torzewski. Ciepła szarość

    http://www.youtube.com/watch?v=GZSCaQ1z-qM&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewuś,dzięki za wiersz i kwiatuszki,byłoby mi smutno, gdyby rano Ogródek był pusty.

    Dla Ciebie:
    http://www.youtube.com/watch?v=bWyF2PiMKr0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Danusiu:)*

    De Su - Zycie Cudem Jest

    http://www.youtube.com/watch?v=3LHBg5rgiI4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam Ewuś i wszystkich,którzy dobrze życzą Jej temu blogu:)


    Staff Leopold

    Burza nad głową

    Niebo nad głową się chmurzy.
    Nadciąga wicher z nawałą.
    Już nie uniknę dziś burzy.
    Grzmi? Nieraz mocniej już grzmiało.

    Strach przysiadł jak koń na zadach.
    Świat jęcay jak^rzed porodem.
    Ziemia się trzęsie w posadach:
    Zobaczę, co jest pod spodem.

    Wszystko się w drzazgi rozleci.
    Ha, rozpętały się czarty!
    Padł piorun! Drugi! I trzeci!
    Niech sobie gruchnie i czwarty!

    Wyzywam piąty oczyma!
    Głowy pod skrzydło nie chować!
    Co? Serce me nie wytrzyma?
    Warto i tego spróbować.

    Rozpraw się, losie, zły biesie,
    W zaciekłej ze mną szermierce!
    A jeśli serce nie zniesie?
    To trudno! Ja albo serce.

    Jestem z Tobą Ewuś.

    http://www.youtube.com/watch?v=W7LNb8TodS8&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&index=167&feature=plpp_video

    OdpowiedzUsuń
  15. Joe Dolan - *Lady in Blue*

    http://www.youtube.com/watch?v=cqVe_yvDRuo

    Pozdrowinia i uściski dla dalekich
    oraz bliskich.:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Lepiej stanąć, gdy tchu
    W piersi jeszcze masz dość
    Aby wrócić z tych dróg
    Krętych dróg
    Skoro nie da się dojść

    Lepiej usiąść i w dal
    Długo patrzeć przez mgłę
    Mocno wierząc, ze tam
    Przecież tam
    Jeszcze jest jakiś cel

    Lepiej stanąć niż iść
    Lepiej usiąść niż stać
    Lepiej leżeć i śnić
    Że lepsze przyjdą dni
    Że lepszy będzie świat

    Lepiej szeptać niż krtań
    krzykiem zdzierać do krwi
    Lepiej milczeć - i tak
    Już i tak
    Nie chce słyszeć nas nikt

    Lepiej stanąć niż iść
    Lepiej usiąść niż stać
    Lepiej leżeć i śnić
    Że lepsze przyjdą dni
    Ze lepszy będzie świat

    Może właśnie ten zmierzch
    Serca osnuł nam mgłą...
    Zbliża się fin de siecle
    Zbliża się
    Jeszcze nie fin du monde

    Marek Dagnan

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  17. Lady Pank - *Mój świat bez Ciebie* - MARATON NOWA PŁYTA!

    █▬█ █ ▀█▀ █▬█ █ ▀█▀

    http://www.youtube.com/watch?v=2BesHDaWsQg

    OdpowiedzUsuń
  18. http://homepages.ihug.com.au/~blackash/

    :)Każdy Ogród ma swój,niepowtarzalny klimat.

    http://www.youtube.com/watch?v=6v2L2UGZJAM&feature=fvwrel

    OdpowiedzUsuń
  19. http://www.youtube.com/watch?v=PtZ4uvaeK68&feature=related

    ...a czyż to nie jest także czysta poezja?:)

    I ta poezja spod ręki poety i ta,która w naturalny sposób cieszy pięknem oczy są zbawienne dla ducha.Trzeba je uszanować.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wy Dzieci tu sobie "grajta"
    a ja mam głos Barry White'a.
    Dopadła mnie Dzieci angina,
    i taki Mili mój finał.

    Tabletki łykam od wczoraj,
    co mam je od pana doktora.
    Co trzy godziny tabletka,
    chyba mnie weźmie karetka.

    W dodatku od lekarstw zgaga,
    zamiast mieć ulgę, się wzmaga.
    Do życia tracę apetyt,
    dziś stronią ode mnie kobiety.

    Leczyłem się w sprayu "TYMSALEM",
    lecz on nie pomaga mi wcale.
    Tabletki o nazwie "CHOLINEX"
    z nimi napewno nie zginę.

    Ktoś przyniósł mi różę z rana,
    myślałem, że może Dana.
    Kończę. Wierszyka finał,
    to pewnie Muza z Lublina...

    Serdeczne pozdrowienia dla Wszystkich odwiedzających to szczególne miejsce.:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Kuruj się Jędruś skutecznie,
    leki zażywaj - bezpiecznie,
    a śpiesz się z tym powolutku:)
    byś więcej wierszował w Ogródku:)

    Zdrowia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jędrusiu wracaj do zdrowia:)
    Pozdrawiam cieplutko:)*

    Tina Turner & Barry White - In Your Wildest Dreams

    http://www.youtube.com/watch?v=oQx6fkr9U1Y&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Rihanna - *Man Down*

    http://www.youtube.com/watch?v=sEhy-RXkNo0

    OdpowiedzUsuń
  24. popraw sobie Andrzeju humor:):

    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feature=related&hl=pl&v=OrI3GjiS2Sk

    ...sorry dzierlatki:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Adasiu,wspaniała ta Twoja poezja:)
    Dziękuję:)*

    What a Wonderful World - Louis Armstrong -Kenny G

    http://www.youtube.com/watch?v=4NPc7Y829dE&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ***


    och życie trwaj


    och życie odpowiedz proszę
    kiedy wreszcie uśmiechniesz się do mnie
    i polubisz jak ja kocham ciebie
    kiedy wreszcie przygarniesz mocniej

    chcę zobaczyć odbicie twe w wodzie
    czyś naprawdę tak piękne życie
    czy nie jesteś tylko złudzeniem
    unoszącym jedynie w zachwycie

    zatańcz ze mną tango radości
    niech wiatr zaigra we włosach
    i zanuci energią i słońcem
    bym poczuła twą siłę i treść

    szepnij słowo a szybko podniosę
    dumnie głowę co znojem schylona
    i pobiegnę posłusznie do przodu
    twoją barwą i muzyką wabiona



    Jolanta Sztadhaus




    dużo zdrówka ... ja uciekam dalej do pracy ...

    miłego dnia *)


    )))

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feature=related&hl=pl&v=OrI3GjiS2Sk

    OdpowiedzUsuń
  28. Yugopolis i Maciej Maleńczuk - *Ostatnia nocka* (bootleg dnb mix)

    http://youtu.be/7Jou-xLR2nU

    OdpowiedzUsuń
  29. Jędrusiu to Ty dzisiaj jak Waglewski...:)

    Waglewski Fisz Emade - Chromolę

    http://www.youtube.com/watch?v=keKizzrsERg&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. Prawie tak jak mówisz.Nie wychodzę,
    choć pogoda zachęcająca do spaceru.
    Byłem kiedyś na Sandomierskiej Starówce, bo chciałem narobić zdjęć pora wieczorową, ale aparat się nie spisał.Okazuje się, że trzeba mieć aparat wyższej klasy do robienia zdjęć wieczorem.Starówka nocą wygląda pięknie.Pozdrawiam Ogródkowiczów
    pięknie witam Marzenkę.Mam wrażenie,że się będziesz dobrze czuć wśród Nas.Jeszcze raz ściskam.
    Miłego dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Skye - *Not Broken* [Lyrics]

    http://www.youtube.com/watch?v=9gdf-sDUX2s

    OdpowiedzUsuń
  32. Bry:)*

    Oj Jędruś, Ty nasze niebożę
    Żaden Cholinex ci nie pomoże
    Trzeba zadziałać skutecznie
    Kompres przyłożyć koniecznie

    Myślę, że może to być miła dama
    Za kompres posłużyć Ci może Dana
    Jest ciepła i krasnoludka lubi
    Wstrętną anginę Ci z gardła wygubi...

    :)))

    Danuśka, tylko bez urazy - proszę.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Widzą wszyscy,jak na dłoni,
    Jasiek mnie do Jędrka goni.
    Więc zakładam piękną kiecę,
    do Jędrka z okładem lecę.

    Gardełko mocno otulę,
    wyleczę szybko Jędrulę.
    I Krasnal znów będzie zdrowy,
    lecz może mieć kłopot nowy.

    Bo gdy raz skosztuję miodu,
    będzie mnie ciągnąć do spodu.
    Przyjadę więc samochodem,
    i sprawdzę, co jest pod spodem.

    Więc jadę do Sandomierza,
    szybciutko do Ciebie zmierzam.
    Będę tak za godzinę,
    pomału, grzej pierzynę.

    Andrzejku, tylko bez urazy- proszę:-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Z damskich wdzięków trza okłady,
    bo farmacja nie da rady.
    Tylko z kim to skonsultować,
    czy okłady te stosować.

    Tak bez zwłoki i od ręki ,
    pomoc niosą damskie wdzięki.
    Tu ubocznych skutków nie ma,
    nawet z panienkami dwiema.

    Sprawa wszak to jest gardłowa,
    więc obsługa dubeltowa.
    Po okładzie tym wdziękowym,
    skutek jest natychmiastowy.:))

    Miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie często goszczę na Twoim blogu. Poectwem się nie param , raczej proza dnia codziennego. Wiersze jednak lubię , mają duży ładunek emocjonalny i są odskocznią od naszej codzienności .
    Pozostawiam po sobie wiersz :
    Autor: Wiesław Jarosz

    Za naszym domem

    Pospadały z drzew kasztany gubi liści klon
    Odleciały już bociany do cieplejszych stron
    Przeciągają się wieczory coraz krótsze dni
    I tylko dłużej nam się śni

    Za naszym domem zapłonęły sady
    W kalendarzach wrzesień, znów przybyło lat
    I w twoich włosach zostawiła ślady
    Kolorowa jesień ogarniając świat

    Zapraszają nas ogrody, echem woła las
    To dojrzałych jabłek pora grzybobrania czas
    Gdy rozpalą się ogniska, nad ramiona drzew
    Popłynie z dymem wspólny śpiew

    Za naszym domem zapłonęły sady
    W kalendarzach wrzesień, znów przybyło lat
    I w twoich włosach zostawiła ślady
    Kolorowa jesień ogarniając świat

    Słońce coraz niżej kroczy, woda z chłodu drży
    Wiatr wymiata prosto w oczy pozostałość mgły
    Tylko rzeka nieustannie niepokojąc nas
    Przemijający płynie czas

    Za naszym domem zapłonęły sady
    W kalendarzach wrzesień, znów przybyło lat
    I w twoich włosach zostawiła ślady
    Kolorowa jesień ogarniając świat

    Muzykę (moim zdaniem przepiękną ) skomponował

    Jan Wydra

    http://www.youtube.com/watch?v=xsWrRbKN4UY

    Zapożyczyłem z blogu dwa zdjęcia - cel uświęca środki.

    Pozdrawiam .
    legrand

    OdpowiedzUsuń
  36. Witajcie wieczorkiem:)
    Ciemno, choć oko wykol, a ja dopiero dotarłam do Ogródka:) Znowu makabryczne korki...
    Widzę, że liście wygrabione, a rabatki bardzo pięknie poobsadzane nowymi okazami:)
    Aż dziw bierze, gdzie to się jeszcze mieści...:))

    Dzisiaj właściwe wszystkie tematy dobre, bo w poezji mieści się całe życie...

    Marzenko:) winna Ci jestem rewanż za poranne i nocne wiersze, a więc może spodoba Ci się cała prawda o poezji wiersz Konstantego Ćwierka:

    Poezja a prawda

    Poeta według wzorów i zwyczaju,
    Biorąc i niebo i słońce za świadków,
    Bredzi o pięknym, woniejącym maju,
    O drzew zapachu i o barwach kwiatków.

    Mając w płomieniach natchnienia oblicze,
    Zapewnia głośno i z blagierską minom
    Że gdzieś tam pono są piosnki słowicze
    I właśnie w maju tęskni za dziewczyną.

    Łże, oczywiście... Niepotrzebna blaga.
    Wszak kwiat uroków majowych już opadł.
    I, jako mówi nieba prawda naga,
    Maj jest nie lepszy niż jakiś listopad.

    Co prawda straty z tego bywa wiele,
    Lecz niekoniecznie musimy żyć w raju
    I niekoniecznie są słowicze trele
    I niekoniecznie trzeba kochać w maju.
    ****

    Szczerze mówiąc, podpisuję się pod tym obiema "ręcyma"

    Widzę, że lubisz Dire Straits, więc posłuchaj:

    Dire Straits - Expresso Love

    http://www.youtube.com/watch?v=Oik6qbPDi88&feature=related

    ... w zasadzie miłość, dotyk, wszystko w ekspresie... hm... w realu nie preferuję, ale muza ładna:)

    Pozdrawiam miłym, ciepłym wieczorem:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Małpko:)
    Dzień wczorajszy minął, to już przeszłość i nie będę do niego wracać...
    Mam nadzieję, że aureolę da się poluzować:))

    Ogrodnicy mnożą nam się na pniu, a ja już się ledwo wyrabiam z powitaniami i rozdawaniem grabek:)
    Ale to dobrze - może w związku ze zwiększoną obsadą będę sobie mogła pozwolić na urlop wypoczynkowy od Ogródka? ;-)

    Bo powiem Ci, tak a propos wstępniaka, że poeci to są biedni:

    Barbara Krzyżańska-Czarnowieska

    * * *

    Poeci są dziś niepotrzebni nikomu.
    Poeta nawet nie może mieć domu,
    Bo jeśli nawet okaże się wieszczem,
    To żona na niego wrzeszczy,
    Że jest biedny,
    Że nikomu nie potrzebny.

    Los poety jest nie do pozazdroszczenia.
    Nie ma nawet swojego święta, żeby przyjąć życzenia.
    Bo rząd nie ma czasu – niestety,
    Żeby uchwalić Dzień Poety.

    Szkoda że Twoich fotek nie możesz pokazać w Ogródku, bo bardzo jestem ciekawa tego unikatowego zdjątka z gorylem.

    A z kim Ci będzie źle jak ze mną? Najlepiej nie myśleć o tym tylko rzucić chuć, a zostaniesz Petrarką (no, prawie, że)...:))

    Kalina Jędrusik - Rzuć chuć

    http://www.youtube.com/watch?v=5SZk1YNBlHw&feature=related

    Miłego wieczorku i "ku uczuciom Ty się zwróć":))

    OdpowiedzUsuń
  38. Izuś:)
    Dzięki za miłe słowa i piękną dedykację z Jonaszem - po prostu uwielbiam ten wiersz...:)*

    Wiem, że lubisz Wojdecką, więc mam dla Ciebie jej wiersz o rozterkach poetki:

    Anna Wojdecka

    NIE POTRAFIĘ!

    Najpiękniejszych moich wierszy, nigdy nie napiszę..
    Niewypowiedziane, rozrywają wnętrze
    tyle oczarowań.. tyle śpiewu słyszę..
    uniesień, tęsknoty i radości dźwięcznej

    i piękna tyle... pól oblanych słońcem
    i lasów, którym jesień morze barw nadała
    i przestrzeni, że nie wiem, co początkiem, końcem
    i smaku ziarna, bom go a usta brała

    i zapachów które otulają ziemię:
    kwiatów, siana, miodu, pieczonego chleba
    i bezmiar miłości co w człowieku drzemie
    wiary i nadziei płynącej gdzieś z nieba

    i tyle rosą upojonych przedświtów
    tak bliskich, że poczuć jak coś duszę drapie
    tyle razy się mogłam zachłysnąć z zachwytu

    .. lecz nie potrafię
    przelać ich na papier !
    ***

    I to też jest święta prawda... "na klawisze" też nie da się tego przelać... co najwyżej kubek z kawą (wylać), jak się człowiek za bardzo drapie po głowie przy pisaniu...:)

    Dla Ciebie piękna piosenka Edytki - "Nietutejsza" - nie było jej jeszcze w Ogródku, ale... trochę się z nią utożsamiam:

    http://www.youtube.com/watch?v=xNPvgsLO7H0&feature=related

    Cieplutko pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Adaśku:)
    Cudna ta "Burza nad głową" i cudne Twoje słowa, tyle w nich ciepła i całego Ciebie... dziękuję... nigdy nie wątpiłam, że mam w Tobie prawdziwe oparcie...:)
    Widzisz... ja nie mogę w pracy nic napisać w Ogródku, mam trudny, pozasieciowy teren i nie zawsze możemy ze sobą porozmawiać w porze, kiedy mamy na to oboje czas i ochotę. Porozmawiajmy zatem wierszem i piosenką...

    Za Twoje cudne ogrody:

    Leopold Staff

    Ogród przedziwny


    W przedziwnym mieszkam ogrodzie,
    Gdzie żyją kwiaty i dzieci
    I gdzie po słońca zachodzie
    Uśmiech nam z oczu świeci.

    Wodotrysk bije tu dziwny,
    Co śpiewa jak śmiech i łkanie;
    Krzew nad nim rośnie oliwny
    Cichy jak pojednanie.

    Różom, co cały rok wiernie
    Kwitną i słodycz ślą woni,
    Obwiązujemy lnem ciernie,
    By nie raniły nam dłoni.

    Żywim rój ptaków, co budzi
    Ze snu nas rannym powiewem,
    Ucząc nas iść między ludzi
    Z dobrą nowiną i śpiewem.

    I mamy ule bartnicze,
    Co każą w pszczół nam iść ślady
    I zbierać jeno słodycze
    Z kwiatów, co kryją i jady.

    I pielęgnujem murawę,
    Plewiąc z niej chwasty i osty,
    By każdy, patrząc na trawę,
    Duszą, jak trawa, był prosty.
    :)

    i ... "Nie przejmuj się" - Edyta Geppert

    http://www.youtube.com/watch?v=GbB0PQ_v4kU&feature=related
    :))
    Tygrysku, serdeczności dla Ciebie i czekam do następnego...:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję Ewuniu*. Aureola już poluzowana ;-)))***

    Leżę na wznak na łące...

    Leżę na wznak na łące. Jakiś duch po burzy
    Wspólnych lotów, w objęciach mocniejszych od stali,
    Zaniósł mię tu i złożył - sam odleciał dalej.
    Słońce z dłoni omdlałej złoty sen mi wróży!

    Wicher włosy mi czesze na rozgrzanej skroni.
    Szum w dali niewidzialna kotarą powiewa,
    Za którą harem kwiatów lubieżnie omdlewa,
    Aż czuję podniebny smak trującej woni,

    Zdaje mi się, żem skonał umyślnie i ożył,
    Przemieniony w szum leśny albo w szelest łąki,
    Co życia nie pojmuje bez wiecznej rozłąki
    Z drzewem, z którego powstał - w kwiatem, co go stworzył.

    Zdaje się, że mózg mój jest tyglem piekielnym,
    W którym słońce swe szały przetapia na złoto,
    Żem roztajał od dawna w traw zgiełku weselnym,
    Żem się rozsiał po łące, aby wzejść tęsknotą!...

    Wrażenie barw i szumów i bezdennych światów,
    Zmieszane w jedność, niby w stworzenia pradobie,
    Oddziela się ode mnie, jako woń od kwiatów,
    I trwa już ponade mną - i już samo w sobie!

    A chociaż ze mnie wyszło - należy nie do mnie,
    Lecz do wszystkich chmur, słońca przerażonych marą,
    Do bezkresów, do nieba jasnego ogromnie,
    Co na mnie - niewiernego - patrzy z taka wiarą!...

    Bolesław Leśmian

    Miłego wieczoru ;-)*

    OdpowiedzUsuń
  41. Jędrusiu, Chorasku:)
    tak pomyślałam, że coś z Tobą nie teges, jak nie zobaczyłam Cię wczoraj.... Zdrowiej mi szybciutko, bo w Ogródku jesienią dużo roboty...:)
    I widzisz, jaka zbieżność myśli z innymi Ogrodnikami. Jak pisałam dla Ciebie wiersz, nie czytałam jeszcze porad Jaśka i Dany... a tak jakoś samo mi się ułożyło, wprawdzie bez użycia imienia, ale... co do anginy, jej przyczyn i kuracji:

    Oto i proszę – efekt śpiewania,
    mikroby wtedy sobie folgują
    kiedy delikwent przy jakichś paniach,
    głos oratorski zbytnio szlifuje.

    Tu argumencik leci za głośno,
    tam słówko zwykle jedno za dużo,
    i nie daj Boże, czasem ciut sprośne,
    a mikrob tańczy, niczym na rurze.

    Na nic syropki oraz cholinex
    powiem tak tobie między wierszami,
    angina, puści gdy pod pierzynę
    weźmiesz cud bóstwo (najlepiej z duuuużymi... niebieskimi oczami.)
    :))

    ... i coś ciepłego na zimne nocki (i nóżki):

    Maria Sadowska & Maciej Maleńczuk - Stand by your man

    http://www.youtube.com/watch?v=lXxx8Tmnr5A&feature=related

    Jędruś, wiem, że robisz cudne zdjęcia... mam zamiar Cię lekko wykorzystać... co Ty na to?

    Pozdrawiam i ściskam delikatnie, żeby nie wywołać gorączki:))

    OdpowiedzUsuń
  42. ... sorry, powinno być Tobie, z duuuużej litery:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bry Jaśku:)*
    Popieram w całej rozciągłości kurację dla naszego "Anginisty" - jak widzisz...

    Tylko tak się zastanawiam,
    czy Go Dana nie uszkodzi,
    jak coś Ona postanawia,
    to za dobrze jej wychodzi...:)

    Efekt będzie murowany,
    lecz mi Ogrodnika szkoda,
    bo jak pójdą z Daną w tany,
    już po chłopie... po zawodach.:))

    Pozdrówka z nutką obawy...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam Legrandzie:)
    Wprawdzie - jak piszesz- poectwem się nie parasz, ale gust masz dobry; zostawiłeś ładny wiersz i muzę - bardzo dziękuję za podarunek:)
    Skoro cel był wyższy, to już nic nie mówię na to "zapożyczenie" - ale ciekawi mnie, które fotki tak Ci przypadły do gustu?
    Możesz nie pożyczać, tylko kraść do woli, ale mam prośbę. Jeśli je wykorzystujesz do innych publikacji zaznacz autora i źródło pochodzenia.

    Mam dla Ciebie - nomen omen... Michela Legranda z "Parasolek z Cherbourga" w troszkę innym, jazzowym aranżu:

    MICHEL LEGRAND - I WILL WAIT FOR YOU - LES PARAPLUIES DE CHERBOURG

    http://www.youtube.com/watch?v=_X4AYu5m2ko&feature=watch_response

    A skoro lubisz ogrody, bardzo proszę, ładne są też w październiku:

    Październik na Ogrodowej

    przemoknięte nasze spacery
    zamoknięte nasze wspomnienia
    pies gonił po Ogrodowej - ruchliwy
    jak pierwsze filmy Louisa Lumiere'a

    październik łzawił - mrugał liśćmi
    jakby coś ważnego wpadło mu w oko
    a to tylko my Ogrodową szliśmy
    deszcz niósł się ponad nami wysoko

    czarny parasol był niemym świadkiem
    rozmów naszych - pierwszych pocałunków
    w październiku - gdy wszystko umiera
    w nas się rodził pierwszy niepokój

    dziś czasem tamten październik
    śni mi się jeszcze po nocach
    i niemy świadek - parasol czarny
    słyszy gdy mówię że cię kocham.

    - Adam Ziemianin

    Miłego wieczoru Legrandzie:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Małpuś, każdą obręcz da się...:)
    Za Leśmiana...

    DOM O ZIELONYCH PROGACH - Wieje Wiatr (Bieszczady)
    http://www.youtube.com/watch?v=Yl350iAFr8Y

    ;))*

    OdpowiedzUsuń
  46. Ewuniu ****ja dla Ciebie wszystko:
    Radom, Ostrowiec, Skarżysko.Po kuracji znów się wybiorę na robienie zdjęć.Obiecuję się podzielić fotkami.Dziękuję za piękną różę.Oczywiście pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ewuś:)*
    Wielkie dzięki:)

    Umiałbym

    Umiałbym kochać mocniej, lepiej lub inaczej,
    umiałbym może... Umiał w plątaninie znaczeń
    znaleźć jedno właściwe i jasne. Zawiłość
    zdań złożonych przełożyć na słowo słów: miłość.

    Ból może mógłbym nazwać... i opisać światło.
    Może umiałbym więcej? Może nic ponadto?

    Może pojąłbym siebie bez reszty? Nareszcie
    umiałbym spleść jak warkocz barwę, czas i przestrzeń.

    Umiałbym też zapewne od innych nie gorzej
    rozumieć i wybaczać, i umiałbym może
    żywych poić nadzieją, a umarłych budzić -
    gdybym mówił językiem aniołów, nie ludzi...

    Krzysztof Ćwikliński

    armenian duduck

    http://www.youtube.com/watch?v=OhurPf_nOcM&feature=player_embedded

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  48. Oliver Dragojevic - *Baska Voda*

    http://www.youtube.com/watch?v=QrP7VFkYRKo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  49. )))


    Dziękuję wszystkim za ciepłe przyjęcie mnie do ogródka ...


    w ramach podziękowań :



    z mokrą głową


    popychana w tłumie
    uśmiecha się do płaskich twarzy w szybie
    używając deszczu zamiast łez
    do przyklejania włosów
    kicha na gniew wzruszonych okien
    pogodą ulewy

    porzucona w kroplach słów
    bębni piosenkę do nieba
    czerwona parasolka


    Joanna Turczyn





    "I'm Singing in the rain", Gene Kelly

    http://www.youtube.com/watch?v=rmCpOKtN8ME



    )))

    OdpowiedzUsuń
  50. ***


    A to z innej beczki ... pozdrawiam wszystkich i życzę słodkich snów *)



    Tolvai Renáta - Hagylak menni Official Music

    http://www.youtube.com/watch?v=pV_JuPEk0Hc&feature=related


    )))

    OdpowiedzUsuń
  51. ***


    http://www.youtube.com/watch?v=dHyR4ZzA2R0

    Andre Rieu (Love Theme From Romeo & Juliet)


    ***Dobranoc


    .

    OdpowiedzUsuń
  52. Pięknych snów Marzenko. Dobranoc:)*

    OdpowiedzUsuń
  53. Jędruś:) To ja Tobie bardzo dziękuję za Radom, Skarżysko, a także Baranów...:))
    Mam też coś do podziału. Możemy się dzielić nie angażując miłego skądinąd Pośrednika. Tylko niech Tobie przekaże mój adres, albo "wicek wersal" - Twój, mnie.

    Oliver Dragojević - Danijela

    http://www.youtube.com/watch?v=48LhNgE-vYc&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Dziękuję Marzenko za dzisiejszą wizytę w Ogródku:)
    Na dobranoc dla Ciebie:

    Andre Rieu in Tuscany - Stranger In Paradise

    http://www.youtube.com/watch?v=hSg0YgWVRuo&feature=related

    Przyjemnych snów i do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Izko, widzę, że polubiłaś duduka:)
    Dla Ciebie:

    Lévon Minassian - Doudouk

    http://www.youtube.com/watch?v=DTVBLbQ1wBQ&feature=related

    ... cudna muza z pejzażami:)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  57. Uwaga, uwaga nadchodzi straż nocna. Za 20 minut
    zamykam furtkę i gaszę światło. Proszę już zacząć ścielić łóżeczka.:)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Jaśku, przyznam Ci się, że nie zdążyłam łóżeczka z rana zaścielić i jest gotowe...:)))

    OdpowiedzUsuń
  59. A teraz dla grzecznych tradycyjna dobranocka
    dziś Julian Tuwim -

    Jesteś znowu

    Jesteś znowu! Mój Boże! Jak mi serce bije!
    Jak mi sie wzrok owiośnił! Jak świat rozradował!
    Tylem nocy Cię w snach, nazbyt krótkich, całował!
    Tylem dni dzień ten tęsknił, co przyszedł i żyje!

    I jest! O teraz właśnie! Jest ten dzień powrotny,
    Wypłakany, kochany nowy dzień spotkania.
    Dzień wszystkiej mej nadziei, całego czekania,
    Gdym Cię piastował w sercu, stęskniony, samotny!

    I jakże to wypowiem? I jakiemu słowu
    Powierzę ową radość, drżącą, niespodzianą,
    Że obudzę się jutro z duszą rozkochaną,
    Z uśmiechem szczęścia w ustach: "Jesteś! jesteś znowu!

    ***

    I kołysanka na piękny sen - Sissel i Gheorghe Zamfir - Summer Snow

    http://www.youtube.com/watch?v=9nPO2f1-uWo&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsze:)*** już czas na
    piękne sny:)*** gaszę światło i zamykam furtkę.)
    Pa.*

    OdpowiedzUsuń
  60. Dobranoc Ogrodnicy:)*
    Kochani niech Wam się przyśni:

    WYSPA

    http://www.youtube.com/watch?v=PblyXBzdNT4&feature=player_embedded

    Pięknych snów...Pa...:)***

    OdpowiedzUsuń
  61. Ale przede mną jeszcze furteczki nie zamknąłeś? :)
    Tak dzisiaj niewiele mogłam być w Ogródku, a tu już nadszedł czas dobranocki... Ale jutro piątek:)*
    Dzisiaj moja dobranocka będzie z z wierszem Kazimierza Wierzyńskiego:

    Kazimierz Wierzyński

    "Usta Twoje całując"
    Usta twoje się snują, usta twe się wodzą,
    Jak dwa ptaki różowe, po mnie lekko chodzą,
    Jak dwa światła natchnione, oczu dotykają,
    Usta twe mnie zabrały, usta twe mnie mają.
     
    Jak wyznania wstydliwe, jak szepty szalone,
    Powtarzam w ustach twoje usta niezliczone,
    Od uśmiechu w kącikach do smaku języka —
    Usta twoje całuję i świat cały znika.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** czarownych snów, ale najpierw...:)***

    ... do kołysanki z anielskim głosem Sissel:

    Sissel & Gheorghe Zamfir - Seven Angels

    http://www.youtube.com/watch?v=-PkHYLtM71s&feature=related
    :)*

    Pa.... ***

    OdpowiedzUsuń
  62. Piękna dobranocka Jaśku:)*
    Dobrze,że mi paluchów furtką nie przytrzasnąłeś:)))

    OdpowiedzUsuń