Powered By Blogger

sobota, 12 listopada 2011

Zatrzymam w wierszach

Listopadowy las z brzeziną (fotki wczorajsze)








Zatrzymam w wierszach

Kolorowych liści już ostatni taniec,
świty w mgieł woalach codziennym zjawiskiem,
pejzaż cudów wkracza powoli w niepamięć,
epizodem wspomnień, w bladych słońca błyskach.

W lesie jeszcze barwnie. Wśród głogów, jarzębin
białą korą brzozy wyznaczają drogi,
pośród rzędów sosen, w horyzontu głębi,
dęby wygaszają rdzawozłoty ogień.

Im chłodniejszy ranek, tym więcej uwalniam
z aromatem kawy najcieplejszych myśli,
aby pejzaż cudów w nostalgii nie zmarniał,
w wierszach go zatrzymam, niech się zimą przyśni.

50 komentarzy:

  1. Bry:)*

    Pojawią się krokusy,
    Serca nasze wzruszy
    Kwiat kwitnącej wiśni
    Też się zimą przyśni.

    Będziemy tak radośnie
    Marzyć wciąż o wiośnie,
    Że nim się spostrzeżemy
    W pełni lata będziemy.

    :)))*

    Pozdrówka ślę :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam:)*

    Taniec liści




    Pod sklepieniem niebieskim
    Ściany drzew tworzą pałac jesieni
    Pięknych barw żywe freski
    Aż patrzymy w zachwycie, zdumieni.

    Wirujemy jak liście...
    Może złapiesz mnie w locie za ręce
    Zanim wiatr nas uniesie-
    Nie spotkamy się wtedy już więcej.

    Musnę wargą twe usta,
    Bo na więcej mi wiatr nie pozwoli.
    Nie odlatuj daleko,
    Opadajmy powoli, powoli...

    Popołudniem złocistym
    Czas nas w inne wymiary przeniesie.
    Liści tangiem ognistym
    Pożegnamy bez słów ciepłą jesień.

    Anna Zajączkowska

    Kolorowa jesień

    http://www.youtube.com/watch?v=22ONVSaYXes&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bry Jaśku:)*
    U mnie zimny ranek, minus 3 stopnie, mroźny wiatr i mglisto...

    Ale co tam, ale co tam...
    póki jeszcze trochę złota,
    póki w duszy drzemie radość,
    smutkom, mgłom nie dajmy zadość.

    Humor kawą popieściłam,
    dywan z myśli rozścieliłam,
    tyle ciepła w sobie mam -
    chcesz? To trochę Tobie dam...

    :)))*

    Poranne ciepełko dla Ciebie:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. W kolorowych liściach jesień sobie tonie
    a mnie najwyraźniej jakoś tęskno do niej.
    Uwieczniłem wczoraj nie mając zajęcia,
    piękną polską jesień w amatorskich zdjęciach.

    Zrobię konkurencję, poetce z Lublina,
    zobaczymy wkrótce, jaki będzie finał.
    Niech się dziś wieczorem zdziwi Ewa ****miła,
    jaki Jej zdjęć wybór, uprzejmie przesyłam.

    Trzeba Jej pomagać Ogródek uprawiać,
    niech się konkurencji żadnej nie obawia.
    Choć jest konkurencja i niebagatelną,
    pozdrawiam i ściskam Redaktor Naczelną.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Izko:)
    Moje poranne kłopoty z internetem na szczęście się skończyły. Nie wiem, co to jest, ale raz na jakiś czas muszę zresetować ten cholerny ruter od sieci bezprzewodowej, żeby wszystko zadziałało...
    I już Cię zapraszam do zielnika pamięci:

    Wojciech Kasztura

    Zielnik pamięci

    na dnie szuflady życia
    ułożyłem zielnik pamięci
    liście - dni przeżyte
    znalazły w nim
    miejsce poczesne
    w zeschnięte liście wspomnień
    zielone liście nadziei
    i czerwone dni
    które dopiero przyjdą
    kwiaty ułożyłem
    różnokolorowe i różnorakie
    takie jak zmienne bywa
    życie człowieka.

    Udanej soboty i cieplutkich myśli...:))*

    OdpowiedzUsuń
  6. *Wilki* w Ogródku. *Fajnie, że jesteś*

    http://www.youtube.com/watch?v=mBnOBBYhRi4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzoza
    Przez rozprutą brzozową korę
    Spijam ciepłą, wonną żywicę,
    Moje wargi do warg nieskore
    Przenikają pnia tajemnicę.

    W lesie nie ma prócz mnie nikogo,
    Milczy drzewne pobożne bractwo,
    Tylko księżyc srebrną pożogą
    Podpatruje ust świętokradztwo.

    Uwiedziony śródleśną grozą
    Niepojętych w ciemnościach dwojeń,
    Znów powrócę do ciebie, brzozo,
    I do twych żywicznych upojeń.

    I zaskoczę liście w szeleście,
    I podsłucham, jak rdzeń dojrzewa,
    Bo ja muszę wiedzieć nareszcie,
    Czemu za mną tak tęsknią drzewa.

    Autor: Jan Brzechwa

    Mnie się mimo wszystko wydaje, że spijanie takie będzie możliwe wiosną.:)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewuniu****Odłącz na parę minut zasilacz routera.
    Po krótkiej przerwie ponownie załącz zasilanie Router sam się skonfiguruje.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Jędruś:)
    Bardzo się cieszę, że dobrze się czujesz i wyruszyłeś już na plenerki foto...
    A pewnie, że trzeba wspomagać Ogródek, z niecierpliwością czekam więc na konkurencję...:))

    W wyobraźni widzę Twe piękne przestrzenie,
    u mnie dzisiaj niebo w szarość się ubiera,
    nie wiem, czy zabłyśnie choć jednym promieniem
    będę z Twoich fotek cud kolory zbierać... :))

    Wszyscy redagują mgnienia ogródkowe,
    redaktor naczelna roboty ma mało
    dobrze, że u Ciebie jest już po chorobie,
    bo możesz się w wierszach rozwinąć na całość...;))

    Pozdrówka poranne dla Konkurencji...:))

    OdpowiedzUsuń
  10. *Czy czujesz co czuję ja* . Robert Gawliński

    http://www.youtube.com/watch?v=ug72e2Q-Exo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaśku:)
    Brzozy "płaczą" żywicą dopiero na wiosnę, masz rację...:)

    Anna Achmatowa

    Trzy jesienie

    Nie jestem wrażliwa na lata umizgi,
    Zima też bez zagadek, na ogół,
    Lecz opętana innym zjawiskiem
    Wypatrzyłam - trzy jesienie co roku.

    Ta pierwsza - świąteczna, gdy koniec i kwita
    Z porządkami wczorajszego lata,
    I liście fruwają jak strzępy zeszytów,
    A dymek zanosi słodkawym błękitem.
    Jak mokro, jak pstro, ile światła.

    Już pierwsze do tańca zbiegają się brzózki
    W przejrzystym stroiku na barkach,
    Strząsają pośpiesznie ulotne swe łezki
    Na sąsiadkę, ot tak, przez parkan.

    Lecz bywa to ledwie zadatek splendoru,
    Liczone minuty - i oto
    Mknie druga - posępna, jak lekcja pokory,
    Z nieodwracalnością nalotu.

    I wszyscy od razu i bledsi, i starsi,
    Zdewastowany szyk letni,
    A trąb złocistych marsz coraz dalszy
    W zapachu odlata, w mgłach rzednie...
    (...)

    Przełożył Józef Maśliński

    A mnie się brzozy zawsze podobają, nawet w zimie, tyle jest delikatności w ich białej korze, a potem w mgiełce z zielonkawych pączków...:)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesienne marzenie

    A jeśli kiedyś imię me wypowiesz
    Porą jesienną tylko sobie znaną,
    Złociste brzozy przyjdą razem ze mną,
    Czerwone klony tuż za nami staną.

    Deszcz kolorowych liści nas okryje,
    Babiego lata nić oplącze dłonie.
    Tak zatoniemy w jesieni po szyję
    Zauroczeni sobą nieprzytomnie.

    Nikt nas nie znajdzie bo szukać nie będzie
    Na wrzosowiska rozległej połaci.
    Jesień się złota rozpanoszy wszędzie
    I nam pozwoli się w sobie zatracić.

    Kiedy samotność zajrzy ci do okien
    Znajdziesz mnie w liści żółciach i czerwieniach
    Spłynę na ciebie jesiennym obłokiem-
    Nie zapominaj mojego imienia .

    Anna Zajączkowska

    Ewuniu u mnie świeci słonko.Wysyłam Ci trochę promyczków:)*

    http://zdjecia.nurka.pl/images/img15.dreamies.de-img-352-b-4wndbkxztux.gif

    OdpowiedzUsuń
  13. I jeszcze raz "Brzoza" W. Broniewskiego - utwór poświęcony córce poety.

    Brzoza - Władysław Broniewski
    Brzoza

    Brzoza nad wodą stała, młoda, szumna i piękna
    brzoza w wodę spojrzała, i nagle - drżąca, wylękła -
    chciała uciekać! uciekać! z rozwianym, zielonym warkoczem,
    i nie mogła. I zapłakała. I nie wiedziała po czem.

    Podszedłem do brzozy z nożem
    i zatopiłem ostrze w białej brzozowej korze,
    chciwie wypiłem z rany sok młody - krew brzozową,
    i upadłem. I sen mnie zmorzył. A brzoza szumiała nad głową.

    Śniłem o tym, com stracił, i o tym, do czego tęsknię,
    a wtedy - o, brzozo! brzozo! - tyś zaszumiała najpiękniej...
    Obudziłem się z nożem w ręku, świadomy krzywdy okrutnej.
    W niebie mogło być jeszcze błękitniej, ale nie mogło być smutniej.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  14. Jędruś, właśnie tak robię - odłączam ruter ze wszystkich kabli na parę minut; tylko, że dzisiaj musiałam to powtarzać kilka razy, aby ponownie zaskoczył...

    Robert Gawliński - Mała iskra

    http://www.youtube.com/watch?v=sL31HGY8dJ8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  15. Wystarczy tylko zasilacz z gniazdka.Rozłączanie wszystkiego nie jest wymagalne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaśku, to jeszcze nie koniec brzóz...:)
    Dla Ciebie - Romans mistrza Konstantego:

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Romans

    Kobiecy głos w brzozach, rosyjski w brzozach romans
    "Ach, co za ból..."
    i ta twarz taka nieznajoma
    jak ten romans
    "Ach, co za ból..."

    Zgorączkowane niebo jest i betlejemskie,
    coraz pochmurniej,
    światło z ukosa;
    porywa w taniec wiatr loki panieńskie,
    mknące w niebiosa -
    i moją furię.

    Bij w struny bij: Okręty są i morza
    na strunach dwu,
    przypomnienie i zapomnienie, błękit i brzoza,
    i twarz ze snu.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach, i mam jeszcze brzózkę kwietniową mistrza Juliana, właśnie z tą zieloną mgiełką, o której marzę...:)))

    Julian Tuwim

    Brzózka kwietniowa

    To nie liście i nie listki,
    Nie listeczki jeszcze nawet -
    To obłoczek przeźroczysty,
    Pozłociście zielonawy.

    Jeśli jest gdzieś leśne niebo,
    On z leśnego nieba spłynął,
    Śród ogrodu zdziwionego
    Tuż nad ziemią się zatrzymał.

    Ale żeby mógł zzielenieć,
    Z brzozą się prawdziwą zmierzyć,
    Ściemnieć, smugę traw ocienić -
    - Nie, nie mogę w to uwierzyć.

    Julian Tuwim

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  18. Izko, dzięki za promyczki, cudne...:)))
    Chyba jednak im za daleko, żeby do mnie dotarły...

    Dla Ciebie troszkę impresji jesiennych z fletnią pana:
    Edward Simoni - Impresja jesienna

    http://www.youtube.com/watch?v=bn369gDKtG0&feature=related

    ... przez moment są też brzózki...:)

    OdpowiedzUsuń
  19. :)
    Etiuda -Obrazy jesieni.

    http://www.youtube.com/watch?v=5BXOA2g68QE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudne te obrazy, jak ze snu...:)
    Można malować wierszem, muzyką, akwarelą lub olejem na płótnie, aby zatrzymać piękno...

    MOJE MALOWANIE-JESIENNE NASTROJE

    http://www.youtube.com/watch?v=msxQYMpapRM&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuniu pooglądaj sobie obrazy mojej znajomej Basi Trzeciak:

    http://www.malarstwo.lodz.pl/strona1.php?id=autor

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładne, dzięki:)
    Szczególnie przemawiają do mnie akwarele z pejzażami. Takie trochę w klimatach impresjonizmu...

    chcę malować

    ...chcę malować
    kwiaty
    w Twoim oknie

    maki czerwone
    w porannym słońcu
    nadzieją rozświetlone

    ...chcę malować
    radość
    w Twojej duszy

    w liście zielone
    smutki zawijać
    i myśli zagubione

    ...chcę malować
    uśmiech
    w Twoich oczach

    szczęśliwymi gwiazdami
    i chmury puste
    wypełnić błękitami

    ...chcę malować
    świat
    w Twoim sercu

    pastelą radości
    w łzach szczęścia
    rozpływać się z miłości

    autor: Janusz Kliś

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki Ewuniu:)*
    Mam dla Ciebie Waldemara Goszcza.
    Cholera czemu oni tak młodo odchodzą?

    Jesienne włosy

    Jesień przyszła rano tu
    Lubię taką jesień
    Wiem ode mnie przecież
    Nie chce nic
    Niepotrzebnie długich słów
    Dymu pustych zwierzeń
    Pocałunków moich
    Moich ust
    Teraz już wiem
    To Ty, to Twoje jesienne włosy
    Tak chciałaś się w nich skryć
    Maskę na siebie włożyć
    Teraz już wiem
    To deszcz, który dziś padać zaczął
    Teraz już wiem, to Ty
    A drzewa dalej płaczą
    Jesień przyszła rano tu
    Lecz mnie nie zastała
    Chciałem coś jej dać
    Nie chciała nic
    Niepotrzebnie długich słów
    Dymu pustych zwierzeń
    Pocałunków moich
    Moich ust

    Waldemar Goszcz - Jesienne Włosy

    http://www.youtube.com/watch?v=QWjadXPEbjI&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki, Izko, pełne wymowy te jesienne włosy... :)
    Tymczasem rozwiesiłam już dwa prania, ogarnęłam trochę chałupkę, a teraz muszę się wybrać po sobotnie zakupy.
    Byłam na balkonie, nadal upiornie zimno... brrr...

    Zostawiam cieplutki głos Maleny, który wczoraj odkryłam i nadal mnie urzeka:

    Malena Ernman - All the lost tomorrows

    http://www.youtube.com/watch?v=7qnabiSChMo&feature=related

    Na razie...:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jędruś:)
    Uporałam się z jesienną przesyłką... baaardzo duża i piękna - serdecznie dziękuję:)
    Nawet wybrałam już coś jesiennego na jutro....
    Powiedz mi tylko, czy masz włączony w aparacie balans bieli?
    W podzięce dla Ciebie:

    Gabriela Kulka - London Calling The Clash cover

    http://www.youtube.com/watch?v=Lq3wwwZgtAI&feature=related

    i dla Wszystkich Ogrodników:
    Gaba Kulka - Sweet Dreams

    http://www.youtube.com/watch?v=Tfsfz2mCwmU&feature=related
    :)*

    Ślę serdeczności popołudniowe :))
    U mnie cały dzień mglisto i bardzo zimno, za oknem krąży biała, śniegowa kaszka...

    OdpowiedzUsuń
  26. Do dzisiejszego tematu jesiennych drzew, zatrzymanych w wierszach dodam jeszcze dąb:

    Władysław Broniewski

    Dąb

    Idę sobie zamaszyście
    i opada ze mnie życie jak jesienne liście.
    Jakie liście? - dębu, brzozy, topoli,
    ale to boli.

    No cóż? było kilka miłości
    i trwoga, i noce bezsenne,
    było dużo tkliwości i złości,
    wszystko zmienne.

    No i lecą liście, liście,
    a każde: imię.
    Powiedz je uroczyście,
    wymień.

    Ach, nie! To już nagie gałęzie
    chwytliwe.
    Kiedy serce i myśl na uwięzi,
    jak być szczęśliwym?

    I ostał się pień nagi,
    nad nim zamieci kłąb.
    Odwagi!
    To ja - dąb.

    Mam rozgrzewającą naleweczkę z ogrodowego agrestu... może są reflektanci?
    Cieplutkiego, sobotniego wieczoru Wszystkim:)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam wszystkich serdecznie...
    Ja tak tylko na chwileczkę tu zaglądam, zaraz przychodzą do nas goście...



    Irena Wiercińska
    PO PROSTU ŚNIĘ


    schowana w ciszę nocy
    utulona słodkim snem
    jestem poza ŚWIATEM
    codziennego życia
    płynę
    bo nie wiem
    że śnię
    i nie wiem kim jestem
    po prostu śpię
    a we śnie
    jestem szczęśliwa
    z lekkością baletnicy
    idę drogą
    otoczoną pachnącym lasem
    prześwietlonym
    ŚŁOŃCA promieniami
    błyskającymi gwiazdami
    w tafli lustrzanego
    jeziora
    pochylam się nad pachnącą
    KONWALIĄ
    i kopcem zapracowanych
    MRÓWEK
    wytrwałych w osiąganiu
    celów budowlanych
    zapewniając potomstwu
    DOM
    i bezpieczeństwo.


    ...rozmarzonego wieczorku z nutką, którą kochasz Ewo :)

    .

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wieczór Marzenko:)
    Dzięki za chwilowe odwiedziny z poezją... tu zawsze można wpaść na malutką strawę duchową, coś dla oka i coś dla ucha...:))

    Co jak kocham? Zależnie od nastroju, ale zawsze najbardziej... być człowiekiem:

    Halina Birenbaum

    Po prostu być

    ja nie od polityki
    polemik demonstracji
    nie od romantyki

    jestem zwykłym człowiekiem
    tylekroć bezradnym
    wobec powstających sytuacji
    losu

    i chcę tylko jak najbardziej móc
    być dalej po prostu

    człowiekiem
    ***

    dzisiaj zaś "chodzi po mnie" nutka Gaby Kulki (córki znanego skrzypka Andrzeja Kulki) pianistki, wokalistki i autorki tekstów:

    Gaba Kulka Love me

    http://www.youtube.com/watch?v=4B8IDdWkq_g&feature=related

    ... miłego wieczoru i udanej imprezki:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Dostałem w prezencie ten aparacik bez instrukcji.
    Coś się poprzestawiało, chyba, bo tło mm nieadekwatne do naturalnego.Wygląda, jakby się filtr jakiś włączył.Często jest wypożyczany, może dlatego.Muszę się skontaktować z profesjonalistą od aparatów.Wybiorę się jutro w plener.Jeszcze
    jest parę miejsc do sfotografowania.
    Pogoda do zdjęć akurat.Cieszę się, że przesyłka dotarła.Kurierka otrzyma napiwek....:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jędruś, moim zdaniem masz włączony balans bieli i dlatego fotki wychodzą z błękitnym poblaskiem., bez względu na kolorystykę. Ja na początku w Panasonicu też tak miałam i śnieg wychodził mi nienaturalny, niebieski.:)
    Śpróbuj ściągnąć instrukcję z netu, może coś tam odczytasz.
    Ja też mam nadzieję, że jutro gdzieś bryknę, ale pogoda jest okropna i nie wiem, co z tego wyjdzie...
    Kurierce serdecznie podziękowałam.:)
    Poproszę o ładną, wieczorną muzę do Ogródka...:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Igra, I thank, I do not place advertising on blog.

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam wieczorkiem:)

    Zachód jesienny

    Przeszłość jak ogród zaczarowany,
    Przyszłość jak pełna owoców misa.
    Liści opadłych złote dywany,
    Winograd ognia strzępami zwisa.

    Zmierzch, jak dzieciństwo, roztacza cudy.
    Barwne muzyki miast myśli przędzie.
    Nie ma pamięci i nie ma złudy.
    Wszystko jest prawdą. Wszystko jest wszędzie.

    Sok purpurowe rozpiera grono
    Na dni jesiennych wino wyborne.
    Wszystko dziś piękne było. Niech płoną
    Rudoczerwone lasy wieczorne.
    Leopold Staff

    Roman Roczeń - Jesienne wino

    http://www.youtube.com/watch?v=h1wvw7qLDQE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj:)
    Ach, Izko, wyborne to wino... i Staffa, i w piosence Roczenia z czereśni , wiśni i resztek lata - nie znałam jej, dzięki:)
    Lubię taki cudny, wieczorny nastrój jesienny, przy kominku, z lampką wina...
    Brakuje jeszcze brzozy, niekoniecznie za oknem...;-)

    Louis Simpson

    Brzoza

    Brzozo, przypominasz mi
    Pokój wypełniony oddechem,
    Rozkołysanie i szept miłości.

    Zsuwa pantofle;
    Rozpina spódnicę; podniósłszy ramiona
    Zdejmuje jeden kolczyk, potem drugi.

    Tak właśnie rozgałęzia się
    Biały pień, jej ramiona
    Są jasne i gładkie.

    przekład Julia Hartwig
    :)*

    "Przy kominku"-śpiewają Katarzyna Jamróz i Bogusław Mec

    http://www.youtube.com/watch?v=83qNIE4vzCk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  34. :)))
    ANNA GERMAN BIERIOZA

    http://www.youtube.com/watch?v=F07LFN3kfcU

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  35. Осенняя песня Анна Герман Jesienna pieśń Anna German

    http://www.youtube.com/watch?v=cxkK0BHl9Sc&feature=related

    ***

    Листья жёлтые...

    http://www.youtube.com/watch?v=1GCnUN73Ta4&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  36. :)
    Девочка удивила всех на шоу талантов (Украина)

    http://www.youtube.com/watch?v=8cwfQD9fNHU&feature=related

    !!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ogródek utonął w liściach...:)))
    Teraz, to ja już na wieczornie, kabaretowo i z biglem:

    Dragostea Din Tei -Orchestra Version with Waldemar Malicki

    http://www.youtube.com/watch?v=ZjWNC4cYCIM&feature=related

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. :)))
    Дудук, Саксофон, Флейта - Нежность.

    http://www.youtube.com/watch?v=oZfTA2P4Z0o&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  39. Prawda,że ta mała Diana jest fantastyczna?:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Talent do recytacji ma, na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  41. Jeszcze trochę Filharmonii dowcipu z ładną muzą:

    Cancion Del Mariachi, orchestra version with Waldemar Malicki

    http://www.youtube.com/watch?v=a-ZzsSJrQWI&feature=related

    ... z przyjemnością wspominam sobie lubelski koncert...:))

    OdpowiedzUsuń
  42. *A Whiter Shade of Pale* - Sarah Brightman

    http://www.youtube.com/watch?v=MyYAegLgqdI

    Udanego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziękuję Jędruś, właśnie robię porządek ze swoimi fotkami. Taki mam śmietnik na kostce (karcie pamięci) i nigdy nie mam czasu tego zrobić, a miejsca już brakuje...

    Sarah Brightman tribute - Like a Flower

    http://www.youtube.com/watch?v=NG8SRWKLeOc&feature=related

    Tobie też miłego...:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobry wieczór, - na dobranoc. :)*

    I już dobranocka. Dziś Konstanty Ildefons Gałczyński -


    Brzydkie oczy



    Zobaczyłem i zadrżałem,
    jeszcze takich nie widziałem:
    brzydkie -

    patrzą jakoś tak daleko,
    że zielone, to co z tego:
    brzydkie.

    Nie rozumiem: dzień się toczy,
    ja wciąż widzę twoje oczy
    brzydkie -

    do niczego niepodobne,
    takie brzydkie, niech gęś kopnie,
    brzydkie.

    W twoich oczach, kochana, jedyna,
    coś być musi, napewno coś masz,
    chcę zapomnieć i nie zapominam,
    ciągle widzę i oczy, i twarz.

    Choćbym świat cały wkoło przemierzył,
    choćbym szukał już sam nie wiem gdzie,
    od twych brzydkich nie znajdę piękniejszych
    i tak rzewnych i wiernych jak twe.

    I zmieniłem w końcu zdanie,
    widzę, że są niesłychanie
    piękne -

    twoje oczy jak dwie świeczki,
    twoje oczy jak gwiazdeczki
    piękne.

    Twoje oczy wszystko wiedzę,
    twoje oczy dla mnie świeca
    piękne;

    każdy wieczór taki miły,
    nad mym życiem się schyliły -
    piękne.

    W twoich oczach, kochana, jedyn,
    coś być musi, na pewno coś masz,
    chcę zapomnieć i nie zapominam,
    ciągle widzę i oczy, i twarz.

    Choćbym świat cały wkoło przemierzył,
    choćbym szukał już sam nie wiem gdzie,
    od twych pięknych nie znajdę piękniejszych
    i tak rzewnych, i wiernych jak twe.

    ***

    I kołysanka...

    Hijo de la Luna, J.M. Cano - Małgorzata Walewska

    http://www.youtube.com/watch?v=MWhSx-oLjxw

    Dobranoc, dobranoc Piękni:)*** - Szczęśliwych snów :)***

    OdpowiedzUsuń
  45. Zaskoczyłeś mnie tą dobranocką Jasieńku...:)*
    Listopadowy wieczór, listopadowa cisza w Ogródku, księżyc, nastroje na granicy snu...
    Ale po takiej dobranocce sny mogą być tylko szczęśliwe...:)
    W dobranocce dodam również swoje nastroje, podobne jak w wierszu Małgorzaty Pilacińskiej:

    Małgorzata Pilacińska

    Przed zaśnięciem

    Przymknę oczy, a ty mi powiesz czule: Śpij kochana.
    Nie chcę jeszcze spać. Tak szybko mijają godziny.
    Ledwie zasnę, a budzik zakrzyknie: Hej, kawa poranna!
    tak jakby był bardzo spragniony kofeiny.

    Jeszcze chwilkę, Kochany, nie bądź na mnie zły.
    Wiem, że chcesz bym jutro wstała wypoczęta.
    Przytul mnie, pocałuj, przynieś mi dobre sny
    dajesz mi najpiękniejsze – umiesz je wyszeptać.

    Jeszcze opowiedz, proszę, o wędrówce myśli twych,
    jakie słowa przynoszą abyś wiersz napisał.
    Uśmiechasz się – to lubię... będę zaraz śnić.
    Strofy z twojego serca wnet mnie ukołyszą.
    ***

    Dobranoc, dobranoc Piękni i Uśmiechnięci:)*** cudownych snów:)***

    ... przy dźwiękach kołysanki:

    Michał Bajor i Małgorzata Walewska -Dove Vai

    http://www.youtube.com/watch?v=rYBYtBFFfsY&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  46. ... i tekst "Dove Vai" / "Gdzie idziesz?"

    Kiedy
    mówię o miłości
    ty słuchaj mych słów
    słuchaj mego serca.
    Jesteś dla mnie całym światem
    Gdzie idziesz Kochanie?
    Nie zostawiaj mnie jeszcze!
    Razem
    idziemy przez ogrody
    wśród zapachu kwiatów
    tacy lekcy jesteśmy...

    Jakaż to była noc,
    bogowie, boginie.
    Jakże miękkie łoże.
    Przywarliśmy do siebie płonąc
    I z warg do warg
    Przelewaliśmy nasze błądzące dusze
    Gdzie jest dla mnie
    miejsce wolne od sideł
    gdy nawet w mroźnej świętej wodzie
    Ogień ukryty
    Żegnajcie troski śmiertelne,
    ku innemu zmierzam już światu
    O bogowie, boginie, co za noc

    Kiedy
    mówię o miłości
    słuchaj mych słów,
    są jak kwiaty...
    Dla ciebie
    brzmi ta piosenka!
    Jestem cała radością
    zawsze razem, przez wieczność!
    Śpiewam tylko dla ciebie,
    Żyję tylko dla ciebie!
    Dokąd idziesz beze mnie?
    Weź moją rękę...
    I pójdźmy gdzie zachodzi słońce...
    Cały świat dla nas...
    Cale niebo dla nas...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  47. Ewuniu*, Ogrodnicy - Przemili :)
    Uchylam furteczkę ( w ciągu dnia nie miałam możliwości zajrzeć do Ogródka), rozsmakowuję się w kolorowych liściach i muzyce pozostawionych pod wierzbą.
    Zdjęcia urocze - mam ( powinnam napisać w czasie przeszłym) ulubiony lasek brzozowy. Teraz do niego nie zachodzę, za dużo wspomnień.
    ,, aby pejzaż cudów w nostalgii nie zmarniał,
    w wierszach go zatrzymam, niech się zimą przyśni''
    Pomyślałam, że dobrze się komponuje z

    Jesiennym pejzażem autorstwa Zofii Szydzik

    Jesień już w swej krasie, w złoto bogata,
    za oknem, w ogrodzie, w przyprószonym błękicie
    w rozmytych kolorach lata.

    Widzisz te mgły?... snujące się po sadzie, jak porzucony
    welon panny młodej, która z ptaszętami odleciała
    ku lazurowym morskim odmętom, gdzie zachód słońca
    w kolorze pomarańczy i snujący się zapach orientu.

    Ziemia już ma oddech jesieni, na krzewach rozwieszono wici,
    jak kod srebrem tkany, z babiego lata nici.

    A my pójdziemy na spacer, parkową aleją, złotem usłaną
    w jesiennym nastroju, pozbieramy purpurowe słowa,

    jak jesienne kasztany!

    Dobranoc Ogródku, dobranoc Przemili :)
    Kolorowych snów, nawet o tej porze, może,
    przyśnią się Wam sny w kolorze :)))

    Zamykam furteczkę i zmykam, pa :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Co tam? Listopad ;-)
    Panasewicz Wloczykij.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ut2QzqCqeKo&feature=related

    U mnie 2stopnie* i jest cieplej ;-)* - koło kaloryfera ;-)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ewo* - myślę, że Adam*kot*;), powinien mieć tu własny wątek*;) - muzyczny.

    Odsłuchanie, zajęło mi 2 ha ;-)
    Cudowna muza*. Pomyśl, nad tym, żeby otworzyć nowy wątek* - tylko dla melomanów ;-)))))*
    Poezja, poezją - muzyka, muzyką - to się wszystko łączy*.

    Pozdrawiam wszystkich...jesiennie ;-)*

    OdpowiedzUsuń
  50. Zuziu, dziękuję za nocne odwiedziny w brzozowym lasku... czas, najlepszy lekarz... udanego dnia:)

    Małpuś:)
    Konstrukcja mojego blogu (na googlach, a i na word pressie też) nie przewiduje osobnych wątków, to ode mnie nie zależy. Blog, to rodzaj pamiętnika; to nie jest forum na jakimś portalu. Tutaj wszystko się przeplata, jak w ogrodzie, poezja kwiatów, kolorów i zapachów, muzyka wiatru i ptaków. I tak powinno być...:))
    Ale zawsze można zajrzeć do ulubionego komentarza, wiersza, czy piosenki. Od tego jest archiwum po prawej stronie blogu...:)

    Jeszcze kilkanaście minut i będzie nowy post. Cierpliwości, pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń