Powered By Blogger

wtorek, 1 listopada 2011

Lubię listopady


Liście bergenii nabierają bordowych odcieni (nad moim oczkiem wodnym).


Karminowy dąb syberyjski.


Takich korali mogą pozazdrościć berberysom nawet indyki...:)

Lubię listopady

Lubię listopady, zapach mokrej ziemi,
szeleszczące cicho pod butami liście,
mchami porośnięte przydrożne kamienie,
ten spokój w przyrodzie... zakończył się wyścig.

Malarzowi wspomnień zostały w palecie
na koniuszkach brzozy złotawe impresje,
jeszcze wiatr jesienny karmin z dębu miecie,
stara jabłoń skrzypi pod ciężarem westchnień.

Noc dniem zawładnęła, szron srebrzy się w sadach,
śpią wrzosy pod liści rudawym kobiercem,
nim zgasną ostanie znicze listopada,
niech płomień rozpali chociaż jedno serce.

41 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu cudnym wierszem powitałaś listopad:)*
    Do korali berberysu aż się oczy śmieją:)
    A tak w ogóle to:

    życie jest piękne

    http://www.youtube.com/watch?v=KztQx3i--oM

    Pozdrawiam Ogrodników:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Izko:)
    Dziękuję...:)* Ja naprawdę lubię listopady, wbrew obiegowym opiniom mają jeszcze wiele barw, zapachów... Tylko w naszej tradycji jakoś tak wszyscy chcą się smucić w listopadzie...
    Niech go upiększą nasze "duchy"...;))
    Nawet w czasie deszczu nudzą się tylko dzieci, lecz nigdy poeci;)
    Troszkę u mnie padało w nocy, dziś jest pochmurno, ale ciepło - 13 st.

    Tak a'propos korali, wprawdzie z jarzębiny, aale...

    Brathanki - Czerwone korale

    http://www.youtube.com/watch?v=SG8B4DT6ud8
    ;)

    Pogodnego dnia Izko, na dworze i w duszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śpiew ocalenia

    Spojrzałam słońcu w oczy płowe
    Do bólu mnie olśniło
    Odjęła mi człowieczą mowę
    Okrutna życia miłość
    Milczenie - stukamiennym murem
    Od światła dzieli ciemność..
    Podziel się ze mną swoim bólem
    Podziel się ze mną

    Taka jest wieczna rzeczy kolej
    Od śmierci chroni pieśń
    Wszystko co piękne musi boleć
    Chociaż tak trudno to znieść
    Kwiat podeptany podnieść najczulej
    Pieszczotą niedaremną...
    Podziel się ze mną swoim bólem
    Podziel się ze mną
    Dwie dłonie - dziesięcioro palcy
    Splecionych przeciw nienawiści
    Radości nie dla wszystkich starczy
    I będzie na tej ziemi święto
    I będzie wesele
    Podziel się ze mną swoim bólem
    A ja się z tobą swoim podzielę

    Taka jest wieczna rzeczy kolej
    Od śmierci chroni pieśń
    Wszystko co dobre musi boleć...
    Ale tak trudno to znieść
    Umarłej róży skrzepłą purpurę
    Podnieść, ocalić...

    Podziel się z nami swoim bólem
    Podziel się z nami
    Gdy masz bezludnej ciszy ulec
    Ona najbardziej rani
    Podziel się z nami swoim bólem
    Podziel się z nami
    Przez oceanu ruchome płaszczyzny
    Przez głodu czarne płomienie
    Nieś dumnie współistnienia blizny
    Nieś dumnie swoje cierpienie
    Przez piękno, rozpacz świata, które
    Zabija, gdy jesteśmy sami
    Podziel się z nami swoim bólem
    Podziel się z nami

    Jonasz Kofta

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewuniu u mnie słoneczko wychodzi.Taka pogoda mogłaby się utrzymać dłużej:)

    MAREK GRECHUTA - Dni ktorych nie znamy

    http://www.youtube.com/watch?v=oG6pEolAKm8&feature=related

    Do wieczora Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A Pawlikowska-Jasnorzewska kojarzy listopad z listonoszem:

    Listopad i listonosz

    Jest listopad czarny, trochę złoty,
    mokre lustro trzyma w ręku ziemia.
    W oknie domu płacze żal tęsknoty:
    Nie ma listów! Listonosza nie ma!

    Już nie przyjdzie ni we dnie, nie w nocy,
    złote płatki zawiały mu oczy,
    wiatr mu torbę otworzył przemocą,
    list za listem po drodze się toczy!

    Listonosza zasypały liście,
    serc i trąbek złocista ulewa!
    ach i przepadł w zamęcie i świście
    list, liść biały z kochanego drzewa!...

    Pozdrówka cieplutkie - podobno taka "złota" pogoda będzie jeszcze przez tydzień.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam wszystkich niskim ukłonem :)*

    Andre Rieu - muzyka Aniołów...

    http://www.youtube.com/watch?v=bMm3voS6Djg&feature=related


    Ja już sobie skrzypię
    od nadmiaru westchnień
    do młodego ciałka,
    lecz już mam jesień.

    Została muzyka cicha
    skrzypeczki i flet
    Kiedy jesień minie
    załkają swój śpiew.

    Miłych i pogodnych wspomnień i refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Errata.Pierwsza zwrotka winna brzmieć :

    Ja już sobie skrzypię
    od nadmiaru westchnień
    do młodego ciałka,
    jednak mam już jesień.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Cię Jaśku:)*

    Twoja jesień piękna,
    niech nie skrzypi jeszcze,
    posłuchaj jej tętna,
    może wzbudzić dreszcze...:)

    Tyle wokół cudów
    dostępnych dla Ciebie,
    nie pozwól się smutkiem
    jesiennym zardzewieć...:)

    Jasieńku, nie łkaj tak... niech już lepiej łka na skrzypeczkach Andre Rieu; robi to cudownie:

    Andre Rieu - Yours Forever

    http://www.youtube.com/watch?v=Xe4bnOGbGQ0&feature=related

    Dużo delikatnej, jesiennej pogody na dzisiaj...:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. ... i jeszcze... w podzięce za ten ładny, pełen westchnień wiersz - dla Ciebie Jaśku:

    Andre Rieu "Romance" by Shostakovich

    http://www.youtube.com/watch?v=PnwKfNNWFhU&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. :)
    Plaisir Damour

    http://www.youtube.com/watch?v=a53RJ1jew7k&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  11. Aleksandra Baltissen

    Co lubi listopad...?

    Listopad lubi muzykę, ciszę
    i wiatr - nim do snu kołysze.
    Spokojny jest tylko pomrukuje
    albowiem zaduma go statkuje...

    Sercem opowiada długie listy
    dymem z komina dla bliskich.
    Kochając zawsze wspomina
    i spłakany się o nich upomina...

    Deszczem zacina, zawodzi,
    a sterta liści za nim chodzi.
    Pije gorącą herbatę z miodem
    broniąc się tak przed chłodem...

    W ciemne godziny przyjmuje,
    ale gości piernikami częstuje.
    Wróży, czy miłość się spełni
    i zaprasza Andrzeja do sieni...

    autor: Aleksandra Baltissen

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaśku, poczęstuję Cię herbatką z miodem i słodkim piernikiem, jak zostaniesz moim nadwornym malarzem:)

    Jadwiga Zgliszewska

    Pomaluj

    Pomaluj purpurą
    jak wino dojrzałe
    i liście ich winorośli
    Pomaluj żółciami
    słonecznika, dyni
    co się na grządkach rozrosły

    pomaluj lawendą
    niech wonią omami
    i wrzosem liliowym pomaluj
    pomaluj jak w sadach
    grusz kosze zerwanych
    i jabłek od słońca rumianych

    pomaluj świat cały
    w mozaikę kolorów
    jak tylko w nie jesień bogata
    pomaluj mi życie
    w pastele spokojne
    gdyż jesień piękniejsza od lata.

    pomaluj mi usta
    koralem jarzębin
    karminem róż - serce pomaluj
    i przybądź z paletą
    barw pełną i pędzlem
    i bądź mi nadwornym malarzem!

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Pogoda dzisiaj przepiękna:)
    Gdyby nie szeleszczące po stopami liście można by pomyśleć,że to wiosna:)
    Parę białych obłoczków na błękitnym niebie i cieplutkie słoneczko. Rozmarzyłam się:)

    Marzenie wiosenne

    Chciałabym Cię zabrać tam,
    gdzie pan Chopin gra na liściach deszczem...
    Ma też tam bajek kram Szeherezada i Jan Andersen...
    Stary Rembrandt światła serc namaluje w letnią noc,
    zlecą się tam wszystkie ćmy samotne...
    Jakby ktoś Muminków dom wybudował w parę chwil,
    Z lampą jak z sercem matki w oknie...

    Może tam z "Czterech pór" pan Vivaldi grywa tylko "Wiosnę"...
    "Koncert na żabi chór" pisze teraz wprost na wodzie wiosłem...
    Ksiądz Twardowski szuka łzy, by zadzwonić nią na Mszę
    Za tę miłość, która płacze wierszem...
    A Włóczykij fajkę ćmi, dziwiąc się: "Co ze mną jest?
    - Przez tę łzę serce mam już szersze!"

    Wiesz, w ten świat można wejść jak Alicja do Krainy Czarów...
    Oczu swych zamknij drzwi...O już wolno cichnie szept zegarów...
    Tak jak Mały Książę leć w swego serca wielki świat,
    By daleko znaleźć to, co bliskie...
    By kochając jeden kwiat gdzieś na jednej z wielu gwiazd,
    W ciemną noc kochać gwiazdy wszystkie...

    Brat Tadeusz

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Krajobraz podziwiam,
    szczególnie w jesieni.
    Temat oraz obiekt,
    - kwiatostan bergenii.

    Liście tego kwiatu,
    w współczesnych ogrodach.
    Dla obserwatora,
    - niezwykła nagroda.

    Ich kolorystyka,
    w dniach listopadowych.
    Nabiera odcieni,
    - przeważnie bordowych.

    Znam ja Ogrodnika,
    co piękno docenia.
    I nad oczkiem wodnym,
    - rośnie Jej bergenia.

    Wygląd kwiatu tego,
    nader artystyczny.
    Zdobi owy ogród,
    - naturalistyczny.

    Skończy się za chwilę,
    wkład od długopisu.
    Ale zdążę może(?)
    - z krzewem berberysu.

    Z tego tylko względu,
    pominę sto zalet.
    Proszę okiem rzucić,
    - jakie ma korale.

    Dziś w wierszu zagadkę,
    autor wziął uprościł.
    Twierdzi, że korali,
    - indyk mu zazdrości.

    Może to i prawda,
    w to nie będę wnikał.
    Zapytam, akurat,
    - jak spotkam indyka.

    W kurniku, nie spotkam,
    bo w kurniku kury.
    Dziś ma dyżur kogut
    - nie wiadomo który.

    Boję się, że spotkam,
    tego co gna, Danę.
    Danę znacie wszyscy,
    - bo ma przerąbane.

    Dana chciała sprzątnąć,
    w kurniku świetlicę.
    I parę jajeczek,
    - wziąć na jajecznicę.

    Chciała jajecznicą,
    poczęstować córy.
    Kogut się dowiedział,
    - zazdrosny o kury.

    Kurom imponuje,
    jaki z niego cwaniak.
    Jak widzi Danusię,
    to Ją biedną gania.

    Wyprawia przed domem
    kogut takie fochy.
    Podarł u Danusi,
    - świąteczne pończochy.

    Na tego koguta,
    to nie ma sposobu.
    Jak tak będzie dalej,
    - wpędzi Ją do grobu.:(

    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  15. ...W końcu kogutowi
    przebierze się miarka.
    Będzie tak rozrabiał
    to trafi do garnka.:)))

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. :)
    Autumn Leaves. Instrumental Music

    http://www.youtube.com/watch?v=MPHIMJkt-xE&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba masz Izuniu rację.Na razie żyje,
    bo Danusia ma dobre serduszko i to go oddala od garnka...pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Forever Autumn (HD)

    http://www.youtube.com/watch?v=WHYFYaB6Gzc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpozdrawiam Jędrusiu:)))

    The sounds of silence: autumn pictures

    http://www.youtube.com/watch?v=k60F9CL2Qeg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. *Let it forever be autumn*...

    http://www.youtube.com/watch?v=GlH9IgyqT4E&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  21. :)
    Ян Райбург-Бабье лето (Ian Raiburg).mpg

    http://www.youtube.com/watch?v=pzdT1nmbd8I&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry wieczór:)
    Faktycznie, Izko, pięknie się zaczął listopad...:)
    Wprawdzie błękitu u mnie nie było, ale ciepło i lekko przymglone słoneczko dodawało kolorytu złotym klonom, modrzewiom, rudawym dębom i lipom...
    A cmentarze lubelskie są pełne pięknego starodrzewu... Idealny czas na zadumę, wyciszenie, rozmyślania i spotkania z najbliższymi...:)

    Dziękuję za jesienną muzę z pięknymi widokami:)*
    Na miły nastrój wieczorny proponuję dawno nie słuchaną w Ogródku dezyderatę:

    Dezyderata

    http://www.youtube.com/watch?v=Xg7p3LJZngU

    ... bardzo współgra z moim nastrojem...:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jędruś:)
    Co prawda na kurniku i kogutkach się nie znam, ale potwierdzam - korale z berberysu są przepysznej urody, i do tego niejako wyhodowane na "własnej pierwsi" - ten krzak rośnie w moim ogrodzie...:))
    Dzięki za wierszyk, a skoro jesteśmy w Piwnicy, po dezyderacie polecam mniej znaną piwniczną piosenkę:

    Anna Szałapak - Nie opieraj się o słońce

    http://www.youtube.com/watch?v=xWs3IItHlG8&feature=related
    :)

    Pozdrawiam wieczornie...:)

    OdpowiedzUsuń
  24. ... i do ogrodu poezji śpiewanej dorzucę tekst tej pięknej piosenki, będący wierszem Ewy Lipskiej:

    "Nie opieraj się o słońce"

    Nie opieraj się o słońce, bo gorące.
    Na historii nie rozwieszaj dat.
    Czyjeś słowa topniejące gdzieś na łące.
    Kalendarze naszych zysków oraz strat.

    Nie opieraj się o zegar, bo godzina
    zapomina się na zawsze już.
    Twoja wina. Moja wina. Na malinach.
    Na sukience zardzewiały róż.

    Nie opieraj się o pewność bo zawodzi,
    bo uwodzi nas fałszywy trop.
    Nie opieraj się o gwiazdę, która wschodzi,
    która wschodzi, kiedy wokół mrok.

    Nie opieraj się o słońce, bo gorące,
    bo na lace topniejący czas,
    bo godzina zapomina, bo na łące,
    bo gorące jeszcze serca w nas...
    Nie opieraj się...

    - Ewa Lipska

    OdpowiedzUsuń
  25. I jeszcze raz cudowna Ania Szałapak i wiersz Ewy Lipskiej:

    Anna Szałapak - Ale my żyjemy jeszcze

    http://www.youtube.com/watch?v=52NvL4h8Us8&feature=related

    To nic, że coś minęło,
    że więcej się nie zdarzy,
    że coraz krótsze noce,
    koloratura marzeń.

    To nic, że ścieżka zbiega
    już coraz bardziej stromo,
    na skróty idzie zegar,
    plajtuje "ecce homo".

    Ale my żyjemy jeszcze,
    któreś z nas zostanie wieszczem,
    a nadzieje rozwiesimy
    ponad padającym deszczem.

    Jeszcze nowe dni tygodnia,
    gdy zbliżamy się do ognia,
    gdy unosi nas w powietrze
    górnolotna nasza lotnia.

    Ale my żyjemy jeszcze,
    patrzysz na mnie znowu grzesznie
    i czereśnie się kołyszą,
    słyszą, że żyjemy jeszcze...

    To nic, że coś minęło,
    że budzą nas o świcie
    ci, którzy już odeszli
    i inne mają życie.

    To nic, że w kabarecie
    przygasły światła wspomnień
    i snują się bezdomni
    poeci na tym świecie.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  26. ... i ciąg dalszy piwnicznego koncertu z Anną Szałapak i wierszami Ewy Lipskiej:

    Anna Szałapak - W jednym płaszczu

    http://www.youtube.com/watch?v=WnObm7U4xbo&feature=related

    ***

    Anna Szałapak - Dygresja na życie

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=MuuLAG3dMQg

    :)***

    ... miłego zasłuchania...:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Anioł bezdomny

    Nie wiem czy imię mam
    Nazwij mnie pieczęć złam
    Brak mi sił ale trwam
    I z goryczą się śmieję
    Czy jestem aniołem
    Co stracił nadzieję?

    Nie wiem czy imię mam
    Nazwij mnie pieczęć złam
    Powiedz gdzie złożyć mam
    Swoje skrzydła żebracze
    Czy jestem aniołem
    Dlatego że płaczę?

    Ja anioł bezpański
    Anioł bezbronny
    Błąkam się
    Wieki wieków bezdomny
    Od dnia kiedy Anioł Pański
    Wybrał mnie na wroga
    Modlę się wieki wieków do Boga

    Nie wiem czy imię mam
    Nazwij mnie pieczęć złam
    Co dzień się ranię sam
    W rozpaczliwej zabawie
    Czy jestem aniołem
    Dlatego że krwawię?

    Nie wiem czy imię mam
    Nazwij mnie pieczęć złam
    Nie chcę być dłużej sam
    Przyjmij mnie pod opiekę
    Czy jestem aniołem
    Czy tylko człowiekiem?

    Ja anioł bezpański
    Ja anioł bezdomny

    autor: Roman Kołakowski

    Anioł Bezdomny Mirek Czyżykiewicz

    http://www.youtube.com/watch?v=wdYaCWwFnCw

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  28. Co było - nie wróci, i szaty rozdzierać by próżno.
    Cóż, każda epoka ma własny obyczaj i ład...
    A przecież mi żal, że tu w drzwiach nie pojawi się Puszkin -
    tak chętnie bym dziś choć na kwadrans na koniak z nim wpadł.

    Dziś już nie musimy piechotą się wlec na spotkanie,
    i tyle jest aut, i rakiety unoszą nas w dal...
    A przecież mi żal, że po Moskwie nie suną już sanie,
    i nie ma już sań, i nie będzie już nigdy, tak żal!

    Pozdrawiam pojętny mój wiek, mego stwórcę i mistrza,
    ten trzeźwy mój wiek, doświadczony mój wiek pragnę czcić...
    A przecież mi żal, że jak dawniej śnią nam się bożyszcza
    i tak to już jest, żeśmy czołem gotowi im bić.

    No cóż, nie na darmo zwycięstwem nasz szlak się uświetnił
    i wszystko już jest - cicha przystań, non-iron i wikt...
    A przecież mi żal, że nad naszym zwycięstwem niejednym
    górują cokoły, na których nie został już nikt.

    Co było - nie wróci... Wychodzę wieczorem na spacer
    i nagle spojrzałem na Arbat i - ach, co za gość! -
    rżą konie u sań, Aleksander Siergiejewicz przechadza się,
    ach, głowę bym dał, że już jutro wydarzy się coś!

    A przecież mi żal - E. Fetting

    http://www.youtube.com/watch?v=CtXas36vbTU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. Takie to smutne...

    A jak Ci się Izko podobał koncert piwniczny? Lubisz Annę Szałapak? Takie ciepłe nastroje...Jakoś nie mogę dzisiaj wyjść z tych klimatów:

    Anna Szałapak - Naprawdę nie dzieje się nic

    http://www.youtube.com/watch?v=NkzB5Ys8xCI&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie wróciłem z cmentarza. Morze świateł, które
    podświetla w jakiś cudowny, fantastyczny sposób stare buki, lipy, jesiony z jeszcze nieopadłymi, żółtymi liśćmi. Wystarczyło spojrzeć do góry i widok zapierał dech w piersiach :)))

    Jesienna piosenka

    Listopad – mój dobry brat
    chowa w rękawach ptaki
    nastroszone puszyście
    i zasypia z twarzą wtuloną
    w ciepłe jesienne liście

    W ciepłe jesienne liście
    barwy ochry i miodu
    z zapachem więdnącej rezedy
    przywiane wiatrem z ogrodu

    Przywiane wiatrem z ogrodu
    w ametystowym zmierzchu
    śpiewają sny listopada
    o tym co było i przeszło

    o tym co przeszło
    minęło
    jak ptaki odlatujące

    Autor: Ewa Najwer

    Ewo, czy ładnie odmalowałem? :)))


    ERNESTO Cortazar - Liście na wietrze

    http://www.youtube.com/watch?v=_zMTLx5lXyE&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  31. Ewuniu,Koncert był cudny:)
    Dziękuję:)***

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaśku, odmalowałeś wprost urzekająco... piękne dzięki:)*
    Uwielbiam ten nastrój wieczornego cmentarza w pierwszy dzień listopada, z podświetlonymi światłem świec złotymi liśćmi... ze snującymi się oparami dymu i lekkich mgiełek...
    Wyżej pisałam, że na lubelskich cmentarzach jest mnóstwo starych klonów i lip... Wędrując, miałam uczucie lewitacji razem z drgającymi płomykami i tym wirującym złotem w światełkach:)

    OdpowiedzUsuń
  33. ... w podzięce za te obrazy:

    Ernesto Cortazar - The way we were

    http://www.youtube.com/watch?v=wuzfvD_3FaM&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam Ewo serdecznie w ten: pełen zadumy i tęsknoty - wieczór:)

    Muszę dziś dać Wam znak życia:) Bo ciągle jeszcze jestem wśród nas/Was:). Taki dzień zmusza do refleksji... Zatrzymania się... Zapytania: Qvo vadis?
    Bardzo mi pogłębia filozoficzne myślenie, skonsumowana właśnie: palikotowa "Złota Gorzka"...
    Nie znalazłem linku, ale znajdziecie zapewne:

    " Jesień idzie przez park " Krzysztof Klenczon

    Serdecznie pozdrawiam Ewo i Ogrodnicy:)
    Dano:)
    Dziękuję za dobre słowo sprzed dwóch dni:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  35. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=FFbfm4Wyojs&feature=related

    Krzysztof Klenczon - Jesień idzie przez park

    Pozdrawiam Stanisławie.Zaglądaj częściej do Ogródka:)*

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzień był dotleniający, kilka dobrych godzin
    wiosny w listopadzie swoje zrobiło i zmęczenie
    bierze górę. Pora więc na tradycyjną ogrodową
    dobranockę dziś Jan Brzechwa -

    - Na Wielkiej Niedźwiedzicy -



    Gdziekolwiek cię dopadnę, gdziekolwiek cię pochwycę,
    Zabiorę cię do siebie, na Wielką Niedźwiedzicę.

    Znużyły mnie już ziemskie rozboje i podboje,
    Na Wielkiej Niedźwiedzicy rozbiłem szatry moje,

    Na siedmiu wielkich światach, na siedmiu nowych lądach,
    Jednego twego ciała mój mały świat pożąda.

    Zaskoczę cię, przerażę, pochwycę i uniosę
    Na te obszary płynne, do moich siedmiu wiosen.

    Tam żaden ląd nie stwardniał, tam żaden świat nie ostygł,
    Przerzucam między nimi niedotykalne mosty,

    Przez mosty biegnie płomień - wieczne, serdeczne ciepło,
    Przy którym ciało moje sczerniało i okrzepło.

    Przerzucam giętkie mosty w czerwonej atmosferze,
    Pieszczotą i tęsknotą potęgę moją mierzę.

    Czy mierzę, czy nie mierzę - sam jestem niezmierzony,
    Mam jeden kwiat paproci dla ciebie przeznaczony,

    Czerwony kwiat paproci w płomiennej okolicy,
    Na skórach, na niedźwiedziach, na Wielkiej Niedźwiedzicy.

    Otulę cię, ogarnę, na siedem części potnę
    I oddam siedmiu gwiazdom twe ciało siedmiokrotne,

    Skrwawiony, nasycony na ziemi znów się ocknę
    I siedem świec zapalę, i zaćmię gwiazdy nocne.

    ♥♥♥

    A do Wielkiej Niedźwiedzicy jedyną kołosanką
    może być tylko - ♥♫Serenade under the moonlight - Ernesto Crtazara :)♥♫

    http://www.youtube.com/watch?v=05rXzy2UbUc&feature=related

    ♥♥♥

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** -już czas na sen
    :)*** i do zobaczenia...pa!

    OdpowiedzUsuń
  37. Pamiętajmy o ogrodach

    Ten pospieszny
    opóźniony
    pociąg nasz
    do Bóg-wie-czego
    wiezie nas
    niesie nas
    tak od Tego do Owego

    Na bezdechu
    na uśmiechu-
    - taka najmodniejsza moda
    ... ... ...
    (... pamiętamy, pamiętamy o ogrodach)

    W tym pospiesznym
    w oka mgnieniu
    ledwo Jest coś
    a już Było
    Mignie sen
    czasem Sens
    nieraz chyba nawet Miłość
    Po kieszeniach mamy chustki
    smutnych westchnień typu "szkoda..."
    ... ... ...
    (... pamiętamy, pamiętamy o ogrodach)

    My w pospiesznie opóźnionych
    samochodach, mimochodach
    Pamiętamy
    Pamiętamy
    Pamiętamy o ogrodach
    z bezczelnością młodych wróbli
    na frontowych życia schodach
    Pamiętamy
    Pamiętamy o ogrodach


    Bo bywają ludzie którzy
    Są jak Święta
    - równie trudno jest zapomnieć
    Co Pamiętać

    Andrzej Poniedzielski

    Dobrej nocy Ogrodnicy:)*
    Do jutra...Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cieszę się Stasiu, że wpadłeś do Ogródka.Ja dzisiaj bardzo zatęskniłam za swoim dziadkiem, byłam w liceum, gdy zmarł nagle. Wspaniały był z Niego człowiek. Tyle lat minęło a tak dokładnie Go pamiętam.Pozdrawiam Cię Stasiu cieplutko,pomilczę razem z Tobą, bo trudno mi znaleźć słowa,którymi mogłabym Cię pocieszyć.Pozdrawiam również Twoją małżonkę,Iwonkę.
    Dobranoc,Ogrodnicy.

    OdpowiedzUsuń
  39. Spacery na powietrzu zrobiły swoje i sen mnie dzisiaj szybciutko wziął w swoje objęcia...:))
    Zdrzemnęłam się, ale może jeszcze zastanę kogoś w Ogródku?

    Staszku, cieszę się, że zajrzałeś do nas (a, właściwie do siebie), bardzo dziękuję za Klenczona i bardzo serdecznie Cię pozdrawiam:))

    A teraz zakończę ten piękny, złoto-rudy, pierwszolistopadowy dzień swoją dobranocką. Dziś z wierszem Ewy Lipskiej:

    Ewa Lipska

    Serce na rowerach

    Żyję od. Żyję do.
    Bywam anty. Bywam pro.
    Fruwam ponad. Ponad to.
    Ale nade wszystko
    kocham go.

    Żyję czasem. Czasem nie.
    Żyję nocą. Żyję dniem.
    Los wybiera nas na głos.
    O miłości śpiewa,
    śpiewa ktoś.

    Może to taka jest maniera,
    że nagle niebo się otwiera.
    Że nagle on. Że nagle ja
    i wszystko wokół razy dwa.

    Może to taka jest maniera,
    że kocham ciebie, etcetera.
    Że nagle ja, że nagle ty,
    a dookoła obłok mgły.

    Może to taka jest maniera,
    że nasze serca na rowerach,
    że nagle on, że nagle ja
    i wszystko wokół razy dwa.

    Pytasz mnie, czy ja śnię
    i kto o tym jeszcze wie.
    Drogi się spotkały dwie
    i magiczny wokół
    wieje szept.

    Żyję czasem. Czasem nie.
    Żyję nocą. Żyję dniem.
    Drogi się spotkały dwie.
    Chcę powiedzieć tobie, że...
    ♥♥♥

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)***, już czas na piękne sny:)***

    ... z cudną kołysanką Ernesto Cortazara:

    ♥♫ERNESTO CORTAZAR - Waiting for you♥♫

    http://www.youtube.com/watch?v=umWnrTYgwD0&feature=related

    A teraz pa, do jutra...:)♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  40. ... ktoś jednak zagląda do Ogródka, to jeszcze coś zagram:


    ♥♫ ERNESTO CORTAZAR -You are my destiny/ jesteś moim przeznaczeniem ♥♫

    http://www.youtube.com/watch?v=4dfS87pyoWI&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń