Powered By Blogger

czwartek, 7 czerwca 2012

Wieczorny spacer

Dzisiaj przerwa w wędrówce po Polesiu i dla odmiany czerwcowa kwiaciarnia Ogrodników. Najpierw prawdziwy hit dnia - Danusi paź królowej :)
Mój zawciąg nadmorski...
... i tojeść Jędrusia.
A do dzisiejszej kawy - piwonia Izy...
... i zapach mojego jaśminu :)
Wieczorny spacer

Za płotem jaśmin i piwonie,
płomieniem zorzy dyszy niebo,
czerwiec w zapachu mięty tonie,
soczystą zieleń nadał drzewom.

Popatrz, świat wokół w kwietnej szacie,
noc w aromaty uroczysta,
podaj mi rękę, chodź na spacer,
ciepło ma w naszych dłoniach przystań.

Na niebie gwiezdny pył rozkwita,
maki pokryły się już rosą,
przytul mnie mocno i nie pytaj
dokąd idziemy, ani po co.

A póki księżyc nam  nie zgaśnie
we włosy jego blask zaplączę,
zagrają świerszcze, zanim zasnę
w twoich ramionach, jak na łące...

115 komentarzy:

  1. Witajcie :)*
    Ponieważ Jaśko już niecierpliwie tupał pod furtką, przeniosę jego komentarze pod dzisiejszy post.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry, witojcie :)*

    *** Truskawki i czereśnie ***

    Choć jest bardzo wcześnie
    już smakuję sobie te czereśnie
    Bo czerwcowe dziewczyny
    Są jak eliksir, miód i maliny.

    Jak tylko przygrzeje słońce
    odsłaniają brzuszki gorące
    A nogi to mają takie długaśne
    I wcale nie są grymaśne.

    Wystarczy truskawka lub dwie
    a ona nie powie, że - nie
    Zastanowi się i uśmiechnie
    I rzuci spojrzenie namiętne.

    Widzisz mała jak to jest
    dwie truskawi i ten gest...

    Jasiek juhas :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na dobry dzień, może ze słońcem?

      Sheryl Crow "Soak Up The Sun"

      http://www.youtube.com/watch?v=7ivz7cqXHKc&feature=fvwp&NR=1

      :)*

      Usuń
    2. Bry, Jasieńku:)*
      ... tak mnie rozczuliłeś tym wierszem i tupaniem pod płotkiem, że zaśpiewam Tobie - Summer Day z Sheryl Crow...

      http://www.youtube.com/watch?v=gcezoElKwc0

      ***Dzień lata***

      Tego co czułam tego dnia
      Nigdy nie zapomnę, miłość była w powietrzu
      Nie szukałam jej aby stanęła na mojej drodze
      Ooh skarbie, ale wtedy zauważyłam Ciebie

      Przywołuję ten dzień lata
      W którym wszedłeś do mego życia
      Dałeś mi nadzieję i miłość
      Chcę być tylko tam gdzie pragniesz bym była
      Ten dzień lata zmienił wszystko
      Wszedłeś do mego życia
      I pozwoliłeś mi się zakochać
      Mój skarbie pragnę tylko być z Tobą

      Chcę pozwolić temu lśnić
      Chcę pozwolić temu lśnić
      Chcę pozwolić temu lśnić

      Czy kiedykolwiek myślałeś, że wiesz wszystko?
      Czy kiedykolwiek myślałeś, że masz wszystko przemyślane?
      Ooh skarbie skarbie
      Wiesz, że wszystko może się zmienić
      Kiedy ktoś kocha Cię bez wątpliwości

      Przywołuję ten dzień lata
      W którym wszedłeś do mego życia
      Dałeś mi nadzieję i miłość
      Chcę być tylko tam gdzie pragniesz bym była
      Ten dzień lata zmienił wszystko
      Wszedłeś do mego życia
      I pozwoliłeś mi się zakochać
      Mój skarbie pragnę tylko być z Tobą

      Słyszysz mnie, skarbie?
      Kiedy mówię, że jestem dla Ciebie
      Wiedziałam, że może nam się udać
      W chwili, w której wszedłeś do mojego życia
      Czy nie wiesz, że dzięki Tobie ciągle błyszczę

      Przywołuję ten dzień lata
      W którym wszedłeś do mego życia
      Dałeś mi nadzieję i miłość
      Chcę być tylko tam gdzie pragniesz bym była
      Ten dzień lata zmienił wszystko
      Wszedłeś do mego życia
      I pozwoliłeś mi się zakochać
      Mój skarbie pragnę tylko być z Tobą

      Pozwolę temu lśnić
      Tak, pozwolę temu lśnić
      Tak, pozwolę temu lśnić

      Chcę pozwolić temu lśnić
      Chcę pozwolić temu lśnić
      ***

      Pozdrawiam promiennie...:)*

      Usuń
  3. Jaśku, ładna dziewczyna, pyszne widoki i słońce, plaża aż budzi się we mnie zazdrość. Dzięki.
    Dzień dobry Ogrodnikom :)))
    Ewo, tak optymistycznie, pachnąco i kolorowo piszesz, jak to bywa w czerwcu. Spacer cudo :)Pokrzepiłam się z lekka, bo za oknem znów szaro :(
    Miłego dnia :) Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Zosieńko:)
      Dziękuję:) I cieszę się Twoim pokrzepieniem. U mnie trochę pochmurny dzień, ale nic nie pada. Może później niebo się rozpogodzi? Piękny wiersz napisałaś, czytałam w wierszotece, i nie mogę sobie odmówić przyjemności, żeby go nie posadzić w Ogródku. A dedykuję go wszystkim Ogrodnikom, których, tak jak mnie, ogarnia czasami melancholia...

      Zofia Szydzik

      * * * ( Na melacholię zażyję...)

      Na melancholię zażyję krople czerwcowe,
      plątanina myśli, jak trawa- kosą podcięta;
      wsiąkam w zapachy piwoniowo-jaśminowe
      i ubieram letnią, kolorową sukienkę.

      Z fusów, czy płatków kwiatu już sobie nie wróżę,
      żyjąc chwilą wybieram pachnące wersety
      i na usta kładę, zaś na serce kwiat róży,
      w twojej duszy skarlałej nie szukam podniety.

      O ratunek nie proszę, wszak w żalu nie tonę;
      wolę tonąć w barwach lub ulatać w błękity
      i w kwiatach polnych zatopić zmysły spragnione;
      zachwycić się feerią kolorów rozmaitych.

      Planom dalekosiężnym hołdować nie będę
      wolę chwile codzienne znienacka łapane,
      bez słów pustych, w wyrażaniu uczuć oszczędne,
      zdradziły intencje, takie też było twoje kochanie.

      ... słoneczka, Zosieńko, i zgodnie z Twoimi słowami dzisiaj wkładamy letnie, kwieciste sukienki... wszystkiego czerwcowego...:)*

      Usuń
    2. Dzięki Ewo, zasadziłam wiersz Iwaszkiewicza na grządce, a teraz odpalam auto i jadę do dzieciaków i wnuczki, wrócę wieczorem. Pozdrawiam :)))

      Usuń
    3. Piękny okaz Zosieńko, dzięki serdeczne:)
      Mnie deszcz wygonił z ogrodu, ale też niezbyt dobre samopoczucie, ciągle się jeszcze szamocę z zapaleniem gardła. Rozkwitły już róże, i te dzikie, i szlachetne. A jakie upojne zapachy mokrych jaśminów i goździków... nie do opisania.:)
      Wszyściutko jest pięknie podlane i jeśli mam się o co martwić, to tylko o inwazję mszyc na różach i jaśminach, a biedronek ani na lekarstwo...
      Pozdrawiam, spokojnej podróży:)

      Usuń
  4. :)
    Witajcie Ewuniu i Ogrodnicy:)
    Cudny ten odurzony zapachem bzu paź królowej.Brawo Danusiu:)
    ...A spacer proponuję też wśród kwiatów i w towarzystwie Marka Grechuty...:)

    Miłego dnia dla przyjaciół.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=oVQrPlIq_Fg&feature=related

    ...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piwoniowa Dziewczyno:)
      Przepiękne to Twoje zdjęcie, bardzo dziękuję :)*
      Powitam Cię walcem szczęścia, wraz z Michałem Bajorem...

      http://www.youtube.com/watch?v=MKZI_JVd1AU&feature=related

      ... pogody w duszy i uśmiechów lata na cały dzień :)*

      Usuń
    2. Dziękuję za ten cudny walc...:)
      Jaśmin też jest piękny i jaśminowe sny...:)

      Jan Lech Kurek

      Jaśminowe sny

      Noc cichutko gwiezdnym pyłem sypie w drzewa,
      i rozwiesza sny pachnące jaśminami,
      a w nich miłość i tęsknota Tobą śpiewa,
      wspomnień echa wciąż mieszając z marzeniami.

      Sam już nie wiem, czy to wszystko prawdą było,
      chyba miłość zapomniała gdzie ja jestem,
      może życie bezlitośnie znów zadrwiło,
      dni uwiędłych otaczając mnie szelestem.

      Lecz, czy warto sny przerywać jaśminowe,
      nawet kiedy nie spełniają się marzenia,
      przecież życie trzyma szczęście wciąż za progiem,
      a bez skrzydeł, w klatkę zamknie nieistnienia.

      ...:)*

      Usuń
    3. ... dziękuję :)
      To ja dla Ciebie z kwiatem od Juliana -

      Julian Tuwim

      Kwiat

      Kwiat za oknem gwałtownie kwitł
      W obawie, że się spóźni.
      Wietrzyk, deszczyk, serce i mit
      Pracowały jak w kuźni.

      Noc, przychylna dla takich spraw,
      Cieplała oranżerią,
      I ty (co za szczęśliwy traf!)
      Wzięłaś mnie raz na serio.

      Współkwitnących, gorliwych ust
      Niewyczerpany zasób
      Szeptem wzmagał namiętny wzrost
      I pomnażał w czwórnasób.

      Aż zdyszany i cały w łzach
      Ze wzruszenia i rosy
      Eros — Helios — Apollo — Brzask
      Lilią wychylił się z nocy.

      :)*

      ... chyba jakaś melancholia do mnie wraca...

      Usuń
    4. To może perełka... :)
      Pięknie wyśpiewany wiersz Krzysztofa Cezarego Buszmana...:)

      "Nie wracajmy jeszcze na ziemię" Jarosław Jar Chojnacki

      http://www.youtube.com/watch?v=INKZTTC2T3c&feature=related

      * * *

      NIE WRACAJMY JESZCZE NA ZIEMIĘ

      W głębinach źrenic w skwar południa
      Niosę pamięci żar za majem
      Który gwiazdami park wyludniał
      I tylko dla nas grał nam grajek.

      I tylko dla nas, bo dla kogo?
      Szumiały wierzby jak nam w głowie
      Szumiała miłość serca błogość
      Co z dobrym losem była w zmowie.

      I tylko dla nas, bo dla kogo?
      Rozświetlał księżyc wiarę senną
      Rozsądek kusząc mleczną drogą
      Wiedząc, że chcesz ją przebyć ze mną.

      Nie wracajmy jeszcze na Ziemię
      W brokacie gwiazd nam do twarzy
      Pobujajmy jeszcze w obłokach
      W obłokach najlepiej się marzy.

      ...:)*

      Usuń
    5. ... dziękuję, Izuś...:) Chętnie bym nie wracała na ziemię z tych obłoków, ale muszę...zajrzę do swojego ogrodu i niezadługo wrócę, może mi się humor poprawi?
      Na razie...:)*

      Usuń
    6. Cześć!
      Bardzo lubię jego piosenki.
      Pozdrówka:)

      Usuń
    7. Witaj Ozonko:)
      Tylko pytanie które lubisz - Grechuty, Bajora, czy Jara-Chojnackiego? na wszelki wypadek zagram Ci grechutki:))

      Odkąd jesteś - Marek Grechuta

      http://www.youtube.com/watch?v=nnU4tS8kDfI&feature=related

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Przedstawię teraz zespół Łąki łan w tematach ogródkowych :)*
    Łąki łan - Wierszydło do Jadźki

    http://www.youtube.com/watch?v=0sV5umMYd-Y&feature=fvwp&NR=1

    Miłość moja do Cię płonie
    jak stodoła Maciejowa,
    co jej jeszcze nie zgasiła
    ochotnicza straż ogniowa

    Miłość moja do Cię człapie
    jak meliorant do wygódki
    co nam pole tak nawodnił,
    że dziś żyto kosim z łódki

    I'm going to the place now
    tje place is full of space flys

    Miłość moja do Cię skacze
    jak ta żaba w pomidory
    co je tak zauroczyła,
    że nie rosną do tej pory

    Miłość moja do Cię piszczy
    jak ta mysz co z wieczora
    kiedy tatko patrzył w dziennik
    wlazła do telewizora

    I'm going to the place now
    tje place is full of space flys

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... o dżizasss... gdybym była Jadźką, to chyba od pierwszego wejrzenia... ale na szczęście nie jestem...:)))*
      ... a ja umiem Ci tylko zaleśmianić...

      Łąka - Bolesław Leśmian wyk. Partycja Z.

      http://www.youtube.com/watch?v=0TZbnsPkMA8

      :)*

      Usuń
    2. Łąki łan to obecnie kultowy zespół mojego syna, tylko
      nie wszystko jest przeznaczone do damskich uszu, ale
      ten utwór możecie osdsłuchać - Łąki Łan - Love

      http://www.youtube.com/watch?v=Tcvqf48c71M&feature=relmfu

      :)*

      Usuń
    3. ... każde pokolenie ma swoich idoli, a ja się cieszę, że urodziłam się nieco wcześniej...:)
      A zatem love trochę delikatniej...

      A.M.Jopek i M.Zebrowski-kocham.

      http://www.youtube.com/watch?v=omeU8yfh7dU&feature=related

      :)*

      Usuń
  6. I znowu czerwiec. I wiatr, i ty
    Jarosław Iwaszkiewicz

    I znowu czerwiec. I wiatr, i ty,
    I znowu szczęście, i bzy, i łzy,
    I znowu, jakby sen śniony za młodu.

    Gałązka dawno umarłego drzewa
    I obłok płynie, i ptak śpiewa,
    I słońce taje w nieba róż,
    I drzwi otwarte: wejdź, wejdź już!

    I stajesz w progu! Masz skrytą twarz,
    Cienka ręka oczy zasłania,
    Jeśli coś nie jest twoim — wszystko masz
    W tym wierszu spóźnionego spotkania.

    Czerwiec z Iwaszkiewicza sadzę na grządkę, podlewam i...już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zosiu:)
      Piękna ta Twoja "sadzonka"...:)
      Ja zapraszam Cię na poobiednią kawę i wysłuchanie jeszcze jednego pięknego wiersza K.C.Buszmana...:)

      Wiem, że czasem ... Jarosław Chojnacki

      http://www.youtube.com/watch?v=8GpsH7XXiP4&feature=related

      Słonecznego popołudnia Zosieńko...:)

      Usuń
    2. ... to ja też posadzę coś czerwcowego na rabatce, tym razem autorstwa Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego -

      Pieśń o nocy czerwcowej
      (fragmenty)

      (...)

      Uwertura

      Kiedy noc się w powietrzu zaczyna,
      Wtedy noc jest jak młoda dziewczyna:
      Wszystko cieszy ją i wszystko śmieszy,
      Wszystko chciałaby w ręce brać.

      Diabeł dużo jej daje w podarku
      Gwiazd fałszywych z gwiezdnego jarmarku.
      Noc te gwiazdy do uszu przymierza
      I z gwiazdami chciałaby spać.

      Ja jestem noc czerwcowa,
      Królowa jaśminowa.
      Zapatrzcie się w moje ręce,
      Wsłuchajcie się w śpiewny chód.
      Ja jestem noc czerwcowa,
      Królowa jaśminowa.
      Zapatrzcie się w moje ręce,
      Wsłuchajcie się w śpiewny chód.

      Ale zanim rój gwiezdny ją oplótł,
      Idzie krokiem tanecznym przez ogród,
      Do ogrodu przez senną ulicę
      Dzwonią nocy gwiezdne zausznice.

      I po każdym tanecznym obrocie
      Szmaragdami błyszczą kołki w płocie.
      Wreszcie do nas pod same okna,
      I tak tańczy i śpiewa nam.

      Noc śpiewa

      Ja jestem noc czerwcowa,
      królowa jaśminowa,
      zapatrzcie się w moje ręce,
      wsłuchajcie się w śpiewny chód.

      Oczy wam snami dotknę,
      napoje dam zawrotne
      i niebo przed wami rozwinę
      jak rulon srebrnych nut.

      Oplącze was to niebo,
      klarnet uczynię z niego
      i będzie buczał i huczał,
      i na manowce wiódł.

      Ja jestem noc czerwcowa,
      jaśminowa królowa,
      znaki moje są: szmaragd i rubin,
      i pieśń moja silniejsza niż głód.

      (...)
      Dziękuję, Zosiu za sadzonkę, a Tobie Izuś rewanżuję się piosenką Jarosława Chojnackiego - Mów do mnie...

      http://www.youtube.com/watch?v=GITVq1H8nGs&feature=related

      :)*

      Usuń
    3. :)
      Wprawdzie do lata jeszcze parę dni ale Twój wiersz pachnie też miętą....:)

      Lato pachnace mieta....mpg

      http://www.youtube.com/watch?v=kSK5x_qmPw8

      :)*

      Usuń
    4. ... mięta... jak dziecko lubię miętowe cukierki:)))

      Stanisław Kruszewski

      ach te miętuski

      lubię na smutki czekoladę
      ale nad wszystko smak miętuska
      bo kiedy go na język kładę
      radość zakwita mi na ustach

      swieże powietrze pachnie miętą
      świat mój zieloną jest nadzieją
      co chwila miętus to jak święto
      i oczy błyszczą też się śmieją

      miętą się żywię co dzień prawie
      choć wolne daje jej w soboty
      wtedy uwielbiam zjeść przy kawie
      swojskie bajeczne i pierroty

      lubię na smutki czekoladę
      choć wolę jednak smak miętuska
      a wtedy słońce choć już blade
      z uśmiechem mnie całuje w usta

      :)*

      Usuń
  7. Zawitałam w twoje progi by posłuchać pięknych wierszy, porozmyślać o lecie. Pooglądać cudne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Moniko, że lubisz u nas gościć, witaj:)
      Rozsiądź się wygodnie pod wierzbą, słuchaj świergotu ptaków i nasyć się do woli aromatem poezji, muzyki, jaśminu i piwonii.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Dzień dobry, Ogrodnicy, życzę miłego popołudnia. Dziękuję Ewo za umieszczenie zdjęcia w Ogródku. Pozdrawiam Was cieplutko:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=gC2u_OF6gh4
    Another Level - *From the heart* wmv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Danusiu:)
      To ja Ci dziękuję za prawdziwy hit dnia. Upolować pazia królowej, to nie lada sztuka. Ostatni raz widziałam go chyba ze dwa lata temu... cudny, bardzo rzadki motyl, świetne zdjęcie:)
      Dla Ciebie w podzięce -

      John Paul Young - Love is in air - 1978

      http://www.youtube.com/watch?v=HswyA9tZD9I&feature=related

      Pozdrawiam czerwcowo:-)

      Usuń
  9. Witam.:)Jak w tej piosence Kuby Sienkiewicza...

    - nic mnie nie rusza (audio)

    http://www.youtube.com/watch?v=OLsXsFLByqY

    bo czekam na Euro - 2012

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jędruś:)
      A mnie nie rusza Euro, bo niezbyt się znam na futbolu... ale przyniosłam Ci czerwcową noc w skandynawski wierszu, gdzie o tej porze noce są właściwie białe.

      Harry Martinson

      Noc czerwcowa

      Teraz słońce ledwie zachodzi,
      oślepia tylko swoim blaskiem.
      Krawędź zmierzchu staje się godziną świtu
      ani wcześniej, ani później.

      Jezioro podtrzymuje światła wieczoru,
      ślizgające się po lustrze wody
      lub chwiejące się na falach
      tak długo, zanim ściemnieją,
      odbijając płomienie porannego słońca.

      Noc czerwcowa nigdy nie staje się nocą,
      podobna jest bardziej do mżystego dnia.
      Niczym zasłona podnosi się aż do zmierzchu
      i rozciąga daleko po jasnym morzu.

      z tomu „Cikada”, 1953

      tłum. ze szwedzkiego Ryszard Mierzejewski
      ***
      Coś takiego przeżyłam kiedyś będąc kilka dni w czerwcu na Rozewiu.
      Pozdrawiam z odchodzącym już dniem... :)

      Usuń
  10. http://www.youtube.com/watch?v=_Fbx6pyYsX8&feature=related
    Joe Dassin - Et Si Tu N'Existais Pas...
    Witaj Andrzeju, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może posłuchajmy Gorana Bregovica, jakiego nie znamy -

    Johnny Depp Goran Bregovic - American Dreamer

    http://www.youtube.com/watch?v=zfdNhuMJKcY&feature=related

    ***

    GORAN BREGOVIC feat. IGGY POP - In The Death Car

    http://www.youtube.com/watch?v=59Gvf6tBej8&feature=related

    ***

    Goran Bregovic - Lullaby (Queen Margot)

    http://www.youtube.com/watch?v=YVZYychHL8E&feature=related

    ***

    Goran Bregovic & Ogi Radivojevic : Maki Maki

    http://www.youtube.com/watch?v=Z9m9uUA87X8&feature=related

    ***

    I jeszcze gorący występ z San Remo -

    Goran Bregovic a SanRemo 2012 - Un po' di Eurovision in Italia!

    http://www.youtube.com/watch?v=OThBslFsOdA&feature=related

    Dziękuję za uwagę :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję Jasieńku, niesamowita muzyka i klipy, jestem pod wrażeniem...:)*
      W podzięce jeszcze trochę nostalgicznych, chorwackich nut...

      Ofra Haza & Goran Bregovic Elo Hi

      http://www.youtube.com/watch?v=advL2nf_3D0&feature=related

      Usuń
  12. Droga Ewo, chociaż dzisiejszy dzień powoli ma się ku końcowi, nigdy by sobie nie wybaczyła aby chociaż na chwileńkę nie wpaść do Was...
    Tak dobrze mi przebywać wśród cudownie pachnących bzów,zawciągu, tojeści, piwonii i jaśminów i oczywiście najcudowniejszych wierszy i muzyki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo-Mario:)
      Dziękuję:) Jeśli lubisz poezję, to zadedykuję Ci swój wiersz -

      Zakochana w czerwcu

      Zakochana w czerwcu plączę się w sitowiu,
      w zapachu lawendy zanurzam swe zmysły,
      kosztuję agrestu zielonkawy owal,
      szmaragdowym słowem piszę wiersze, listy.

      I, choć rozgniewany, fuknie na mnie burzą,
      deszczu łzą pokropi, ranek mgłą zasnuje,
      za chwilę dmuchawcem myśli me rozchmurzy,
      promieniem we włosach wdzięcznie balansuje.

      Niedługo mnie nocą zwabi kwiat paproci,
      na uszy założę z czereśni kolczyki,
      księżyc srebrnym blaskiem serce zauroczy,
      wiosna latu odda swe kwieciste szyki.

      - ewa* (2011)

      Pozdrawiam Łucjo :)

      Usuń
    2. Ewo, te kolczyki z czereśni...eh, ile mi przypominają, przeuroczy wers, chwyta za serce :))

      Usuń
  13. I po dość pracowitym dniu czas na ogrodową dobranoc. Dziś
    Alexander Czartoryski powie swój -

    *** Monolog do ...

    Napisali tak wiele już wierszy,
    Wieszcz Mickiewicz, Załucki, ktoś inny
    Ten nie będzie ostatni, ni pierwszy,
    Ale będzie – po prostu – dziecinny.
    Ktoś postronny uśmiechnie się, doda:
    Wiecie państwo, w tym wieku i oda?
    ( Ty się nie dziw, zachowaj dla siebie,
    że to ja, i że właśnie dla ciebie )

    Podpowiedz, proszę, jak pisze się odę
    I co ma sławić? Czy ciała urodę?
    Czy pogodę ducha, umysłu otwartość?
    Która z tych wartości twa najwyższa wartość?
    Coś jakby teraz podszepnąć mi chciało,
    że za tę wartość przyjmę ciebie, całą!

    Powiedz mi jeszcze, proszę,
    czemu ja to piszę?
    Przecież cię nie znoszę,
    kiedy cię nie słyszę.

    Dobrze mi, jak w niebie,
    Zgrywam się i szydzę,
    Bo nie znoszę ciebie,
    Kiedy cię nie widzę.

    Co robisz, wszystkiego,
    tak szczerze nie znoszę,
    że nie rób niczego,
    nie przy mnie, ja proszę.

    Tyś dla mnie powietrze ...
    To dużo, czy mało?
    Bez powietrza, pomyśl,
    Długo żyje ciało?

    Choć nigdy przed tobą
    nie kłaniam się nisko,
    to nie jestem sobą,
    gdy nie jesteś blisko.

    A gdy cię zobaczę,
    dotknę i usłyszę,
    dziwne to, że nie chcę
    w swoją wracać ciszę?

    Twego głosu nie lubię
    Twoich słów nie rozumiem
    Gdy me uszy ich słyszeć nie mogą.
    Tym sie jeszcze pochlubię,
    czego dotąd nie umiem ...
    Opowiedzieć, jak jesteś mi drogą.

    Nim ten wierszyk zakończę,
    wszystkie wątki poplączę.
    Ja w ogóle, by istniał, nie chciałem.
    Lecz za każde w nim słowo,
    od początku, na nowo,
    odpowiadam i duszą, i ciałem.

    Ty, podając mi ręce
    dałaś wszystko ... i więcej.
    Czyżbyś w dobrej czyniła to wierze?
    Chcę, by wiecznie to trwało,
    bo ... Mam ciebie za mało.
    Wierz lub nie wierz – ja mówię to szczerze.

    ***

    I kołysanka już bardziej znana - Kayah & Bregovic - Tudno
    Kochać

    http://www.youtube.com/watch?v=HJ34BJv9Sns&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto. :)))*** - wracajmy zawsze...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro Jaśko już zarządził dobranockę, to i ja pożegnam się wierszem Alexandra Czartoryskiego - jakby odpowiedź...:)*

      Być ostatnią.

      Muszę ci to powiedzieć, ponieważ
      dla mnie jest to napędem, podnietą.
      Tego chcę, czego się nie spodziewasz:
      być ostatnią w twym życiu kobietą.

      Nie potrafię, nie umiem w mej wierze
      dłużej myśli tej trzymać w ukryciu,
      chcę i mówię dziś tobie to szczerze,
      być ostatnią kobietą w twym życiu.

      Tak powstała i już nie przeminie,
      sytuacja pragnieniem i matnią,
      chcę w niej zostać. Dla ciebie jedynie
      być kobietą w twym życiu ostatnią.

      Być nie mogłam, nie byłam twa pierwsza,
      ani druga ni inna na zmianę.
      Me pragnienie do swego włóż wiersza:
      ja na zawsze jedyną zostanę.

      Ja stać nie chcę na ślubnym kobiercu.
      To już miałeś. Skończyłeś z żałobą.
      A ja ciebie znalazłam w mym sercu.
      Chcę przy tobie być tylko. I z tobą.

      Być dla ciebie ostatnią i twoją
      i jedyną, co kochać cię umie.
      A ty, tym, który przyjmie tę moją
      miłość wielką i który ... zrozumie.

      To już wszystko, mój miły. Nie trzeba
      mówić więcej ni szukać patosu.
      Wspanialszego nie stworzy nam nieba
      nigdy nic. To nasz uśmiech od losu.
      ***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty, Mężczyzno:)))*** - zadbajmy o nasz uśmiech od losu... :)***

      ... i kołysanka za chwilę...

      Usuń
    2. ... i kołysankę niech zaśpiewa duet -

      Kayah & Bregovic - Tabakiera

      http://www.youtube.com/watch?v=OZjbJXxKxao&feature=related

      ... trochę nostalgiczna... ale piękna... pa:)***

      Usuń
  14. Pożegnam Ogródek tą piosenką, dobranoc:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=FlRBHgu_s-E

    DOBRA NOC DOBRY DZIEŃ GABI GOLD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Danusiu, śnij miło:)
      A przed snem posłuchaj piosenki - Nasza noc

      http://www.youtube.com/watch?v=Mj2WhvOYK6s&feature=related

      ... do jutra, dziękuję za dziś :)

      Usuń
  15. Moja dzisiejsza dobranocka jest dla wielbicieli słowiczych treli...:)

    Песни на Славей ! Соловьи Поют ! Nightingale SONG !

    http://www.youtube.com/watch?v=ZtuZG_XB96w&feature=related

    Pięknych snów ze słowiczym śpiewem...Dobranoc Kochani...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... jak bym była nad Narewką, cudne...:)*
      A dla Ciebie na dobranoc piękna pieśń, w wykonaniu utalentowanej artystki -

      Alabiew - Slowik - Nightingale - Bogna Sokorska

      http://www.youtube.com/watch?v=NUtZY0cOnaw&feature=related

      Dobranoc, Izuś, śnij słodko w zapachu piwonii i jaśminu...:)*

      Usuń
  16. ... Ewuniu* Panie, Panowie :) o przecudnej urody zdjęciach, które hipnotyzują kolorami i zapachem, wypowiedzieli się przedmówcy, wstępniak Ewuni* ,, ciepło ma w naszych dłoniach przystań'', na powitanie i nocne dobranoc dołączę Oby los...Alexandra Czartoryskiego.

    Odwiedzasz często moje myśli.
    Nie wkradasz się - to nie w Twoim stylu.
    Nie pytasz się, czy inni przyszli.
    Ty wiesz, że pusto w mym azylu.

    Łagodny bywasz lub surowy.
    Przyjazny, czuły, miły.
    I tak nam płyną te rozmowy.
    Oby się nigdy nie skończyły.

    Budzą sprzed lat moje wspomnienia,
    wzniecając iskry pragnień nieraz
    i mą nadzieję przywrócenia
    mnie samej sobie, wreszcie... Teraz!

    Bo gdzieś zgubiłam się po drodze.
    Żal, smutek, zamknął wstęp do raju,
    Jakby mnie los chciał karać srodze
    i wyjść nie dawał z dróg rozstaju.

    Spotkałam Ciebie... Niech się uda
    dobre odczytać drogowskazy
    i zamiast stwarzać wiarę w cuda,
    realnie czytać życia frazy.

    Widocznie czuwa ktoś nieznany,
    kto przyprowadził mnie do Ciebie.
    Los zły niech będzie poniechany,
    a ja niech znów odnajdę siebie.

    Dobranoc, domykam furteczkę dzisiejszego dnia, miłych snów na resztę nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Zuzanko za piękne, nocne gospodarzenie w Ogródku:)
      Dla Ciebie na dzień dobry - Motyl:)
      Mariah Carey - Butterfly

      http://www.youtube.com/watch?v=eI2ZoQnrH-w&feature=related

      Serdecznie, piątkowo, z uśmiechem... udanego dnia Zuzanko:)

      Usuń
  17. Witam w piątek:)*
    Na pochmurny ranek, do pierwszej kawy, proponuję... emocje:) bardzo energetyczne...

    Mariah Carey - Emotions

    http://www.youtube.com/watch?v=TWwqmicaaNU&feature=fvwrel

    Sprawiasz , że czuję emocje
    Głębiej niż w jakimkolwiek śnie
    Sprawiasz , że czuję emocje
    Wyżej niż obłoki w niebie

    Czuję się dobrze
    Jest mi miło
    Nigdy nie czułam takiej
    Satysfakcji
    Zakochałam się
    Ja żyję
    Nietrzeźwo
    Latam wysoko
    Czuję jakbym śniła

    Gdy dotykasz mnie lekko
    Nie wiem , jeśli to oszustwo
    Ale i tak lubię to uczucie
    Wewnątrz

    Refren

    Nad ranem
    Gdy wstaję
    Jesteś pierwszą osobą
    O której myślę
    I średnio
    W nocy
    Czuję bicie serca
    Obok mojego
    Czuję jakbym śniła
    Kiedy tak kochasz mnie lekko
    Nie wiem , jeśli mnie oszukujesz
    Ale i tak lubię to uczucie
    Wewnątrz

    Refren

    Znasz sposób żebym straciła nad sobą panowanie
    Gdy patrzysz mi w oczy
    Sprawiasz , że czuję się
    Wysoka
    ***

    Ciepło, za oknem 17 st. Przejaśnień dla Wszystkich i miłego dnia z dobrymi emocjami... :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Niebo ubrane w szarych chmur sukienkę.
    Drzewa bez wiatru stoją zamyślone.
    Nagle strzelił z góry jasny, żywy płomień,
    to słońce rozdarło tę szarą zasłonę.
    Budzi się dzień.

    Nie wiem jaka pogoda będzie w momencie otwarcia EURO 2012.Mam jedynie nadzieję, że deszczu nie będzie;)
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dziś sukienka nieba jest pełna szarości,
      szarość, to odcienie bogate w paletę,
      dzień już się rozchmurza, mknie słoneczny pościg
      cóż, niebo jest zmienne, jak każda kobieta...

      Zapomniałam o Euro:)Nie pamiętam, kiedy miałam włączoną telewizornię.:) Wczoraj wieczorem w radiowej trójce Wojciech Pszoniak czytał "Tajny dziennik" Mirona Białoszewskiego", który został "odtajniony" 29 lat po śmierci poety. Uczta dla ducha :)
      Według prognoz niebo po południu ma być w burzowym nastroju... :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Chciałam pojechać "na miasto", porobić zdjęcia przybyszom ze Świata, ale chłopina jak zwykle dość umiejętnie mi to wyperswadował.
      :)))

      Usuń
    3. I miał rację Kolega Małżonek, lepiej wybierzcie się w plener; czerwiec, bez względu na pogodę roztacza uroki:)

      Usuń
    4. No tak, ale chciałam "zdjąć" ten najazd na Warszawę i Wam pokazać;) W końcu EURO mamy pierwszy raz.
      Pa:)

      Usuń
  19. Z samego rana Ozonka "strzela" promieniami słonka:-)Ładnie rymujesz:-)
    Dzień dobry, miłego dnia, pozdrawiam Was cieplutko a do kawy zostawiam ciasto truskawkowe:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. ww.youtube.com/watch?v=uv1hJ70yuDM
    Miłego dnia... "Someday Somewhere" - Demis Roussos

    OdpowiedzUsuń
  21. http://www.youtube.com/watch?v=5GW7tlkUXhg&feature=related
    *Na dobry dzionek*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję za ciasto i muzykę do pierwszej kawy:)
      Dla Ciebie na dobry dzień -

      Aga Zaryan & Grzegorz Turnau "TO JEDNO"

      http://www.youtube.com/watch?v=grLRuoS7fsE&feature=related

      ... dobra wokalistka jazzowa pięknie połączona z głosem Grzegorza plus wiersz Czesława Miłosza... cudo:)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. Witaj, Ewo, dziękuję za piosenkę, piękny tekst i teledysk, dla Ciebie:

      http://www.youtube.com/watch?v=2XLPLttEKhs&feature=related
      John Sokoloff ~ Kroshka Waltz
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  22. ...zapachniało:)

    Serdeczności zasyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to czerwiec pachnie, Małgosiu:)
      Przyjemnego piątku z zapachami lata, pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Dzień dobry Ewuniu*, Panie :)

    Ogródek roztacza zapachy truskawek i kwiatów, Panie pełne energii, na niebie słońce nieśmiało przypomina o swoim istnieniu, nawet jeśli czułabym się nie najlepiej, przy tak energetycznym nastawieniu Przyjaciół energia sama zawładnie mną.
    Cieplutkie, serdeczne, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest coraz śmielej słonecznie, witaj Zuzanko:)
      Dla Ciebie słonecznie i czereśniowo z Julianem Tuwimem...

      Czereśnie

      Rwałem dziś rano czereśnie,
      Ciemno-czerwone czereśnie,
      W ogrodzie było ćwierkliwie,
      Słonecznie, rośnie i wcześnie.

      Gałęzie, jak opryskane
      Dojrzałą wiśni jagodą,
      Zwieszały się omdlewając,
      Nad stawu odniebną wodą.

      Zwieszały się, omdlewając
      I myślą tonęły w stawie,
      A plamki słońca migały
      Na lśniącej, soczystej trawie.
      ***
      ... i do miłego, następnego...:)

      Usuń
    2. .... Truskawki i księżyc.

      Zastanawiasz się
      co truskawki maczane w czekoladzie
      mają wspólnego z księżycem?
      Z księżycem w poświacie?

      Absolutnie nic!!!

      Ale pomyśl
      smakując jedne, a patrząc na drugie,
      że nie ma lepszego sposobu
      świętowania życia.

      Hanna Banaszak Truskawki w Milanówku

      www.youtube.com/watch?v=lsf3W3iykuQ

      ... uwielbiałam czereśnie, sercówki, które rosły w ogrodzie mojej babci. Czytając wiersz na kubkach smakowych odczuwałam ich smak, to powrót do pięknych wspomnień - dziękuję Ewuniu*
      Wiersz Grażyny.
      Życzę popołudnia pełnego wrażeń nie tylko sportowych :)

      Usuń
    3. ... jakby mi nie zabrano, to mogłabym zjeść koszyk czereśni za jednym posiedzeniem...:)) Z efektem wiadomym... Najbardziej lubię takie duże, słodkie ciemno-karminowe :)
      To ja Tobie zaleśmianię Makiem :)

      Bolesława Leśmiana ma nieco inne działanie:)

      Mak

      Za chruścianym stanęła witakiem.
      A boginiak już czyhał za krzakiem
      Pogiął kibić, zagarnął twarz białą
      I mięśniami pościskał jej ciało!
      A ty śpiewaj, śpiewulo -
      A ty zgaduj, zgadulo!
      I mięśniami pościskał jej ciało.

      Tchem się swoim do tchu jej przedostał.
      Dreszczem nagłym dreszczowi jej sprosta
      Sponiewierał wargami w ustroniu.
      Obezdolił pieszczotą na błoniu!
      A ty śpiewaj, śpiewulo
      A ty zgaduj, zgadulo!
      Obezdolił pieszczotą na błoniu.

      I wykochał jej nogi i ręce.
      I Wykochał oddechy dziewczęce.
      I z chichotem odrzucił na siano
      Tę dziewczynę, przez niego ospaną!
      A ty śpiewaj, śpiewulo -
      A ty zgaduj, zgadulo!
      Tę dziewczynę, przez niego ospaną.

      "Dokąd pójdę - na które cmentarze?
      Jak się Bogu na oczy pokażę?
      Ni mi klęknąć na grzeszne kolano.
      Ni przeżegnać się dłonią zbrukaną."
      A ty śpiewaj, śpiewulo -
      A ty zgaduj. zgadulo!
      "Ni przeżegnać się dłonią zbrukaną".

      Wsponinając jego wargi ssące.
      Mak czerwony zerwała na łące.
      Pełna lęku i wstydu, i zmazy.
      Przeżegnała się makiem trzy razy!
      A ty śpiewaj, śpiewulo -
      A ty zgaduj, zgadulo!
      Przeżegnała się makiem trzy razy.

      Rozewrzyjcie na nieba rozstaju
      Wszystkie wrota do mego wyraju.
      Bo ja w niebie dziewczynę mieć muszę
      Tę, co makiem przeżegnała duszę!
      A ty śpiewaj, śpiewulo
      A ty zgaduj, zgadulo!
      Tę, co makiem przeżegnała duszę.
      ***

      Szczególnie zaintrygowało mnie to „obezdolenie pieszczotą na błoniu”:-)
      Miłego, ciepłego i pachnącego...:)

      Usuń
    4. ... odnoszę wrażenie, że minutki, zupełnie niezrozumiale, biegną dzisiaj znacznie szybciej niż zazwyczaj. Mając na uwadze czas dobranocek Jaśkowych spieszę ze swoją.

      Dobranoc mówię tobie choć jesteś daleko,
      Chociaż twa dłoń mej dłoni leciutko nie muśnie.
      Chciałabym cię całować i patrzeć jak uśniesz
      I słyszeć głos kochany szemrzący jak rzeka.

      Niech ci się przyśni wiosna w uroczystej bieli
      W welonie uplecionym z niteczki pajęczej.
      Będą ci złote pszczoły cichą nutą brzęczeć
      Melodię, której ludzie jeszcze nie słyszeli.

      Niech zmysłom twym uśpionym coś przypomni rankiem,
      Że byłam tutaj obok, jak zwiewne marzenie.
      Zostanie tylko dziwne serca zatęsknienie,
      Że miałeś we śnie wiosnę, a może kochankę?

      Dobranoc słowami Anny Zajączkowskiej.

      Snu dającego wypoczynek przy pięknych marzeniach sennych :)

      Usuń
    5. ... dziękuję za piękne dziś, Zuzanko, a po pełnym wrażeń dniu, na dobranoc przyniosłam Ci wiersz Juliana Tuwima -

      WIECZÓR

      Uderzył wieczór złoty
      W czarowne okien szyby,
      Coś mi się dziwnie marzy:
      - A gdyby? a gdyby?

      Coś było...Wieś zielona,
      Sad, ławka pod modrzewiem...
      Ach, gdybym dzisiaj wiedział!
      - Lecz nie wiem...lecz nie wiem...

      A czy to zmierzchem było?
      Tak...jakoś o wieczorze...
      A jeśli - -? nie...bo przecież...
      - A może...A może...

      Dobrej nocki, pięknych, upojnych snów... u mnie znowu zbiera się na burzę...:))

      Usuń
    6. ... :))) pa :)

      Usuń
  24. Witajcie Ewuniu i Ogrodnicy:)
    :) Mam nadzieję,że ten motyl Dany jest trochę liryczny...:)

    Motyl liryczny
    Autor: galica

    w niedzielnym,wrześniowym ogrodzie
    śród gości miastowych-licznych
    tylko na moim ramieniu
    siadł motyl ciutek liryczny

    a właśnie czytałam wiersze
    wiersze liryczne-a jakże!
    więc pomyśleli wszyscy
    że motyl słucha ich także

    siedział spokojnie tak sobie
    wiatr skrzydełkami robił
    a goście mu przyklasnęli
    że ładnie me wiersze zdobił

    jednak zbyt dużo wrażeń
    zrobiły na nim oklaski
    bo nagle zrobił się czujny
    to rozłożysty,to płaski

    i frunął motyl brązowy
    z tęczami na skrzydłach obu
    już nie jest moją ozdobą
    tylko dzikiego głogu

    bo kiedy motyl na tobie
    przysiada na chwilę-śliczny
    nie wolno robić hałasu
    gdy motyl jest ciut liryczny

    Słonecznego dnia moi Mili...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Le Reve - Ricky King ( Schmetterlinge )

      http://www.youtube.com/watch?v=nCzA8Rxzm2g&feature=related

      ...:)*

      Usuń
    2. Dzień dobry Izabelko:)
      Fakt, hałasu nie wolno czynić, a szczególnie, gdy motyl jest liryczny...:)
      Można też lirycznie szeptać o miłości...

      Ryszard Rynkowski

      Szept

      Drzewa szepczą radością zieloną
      W złotym szepcie śle słońce promienie
      Pustka, szeptu otula zasłoną
      Dręczą szepczące uczuć cienie

      W szepcie miłość ból swój zawarła
      Piękna, czuła i niespełniona
      Na brzegu ust w słowie kocham zamarła
      Chcąc szept serca wtulić w jego ramiona

      ***
      ... słonko jest dziś kapryśne, jak na prawdziwego liryka przystało, pogodnego piątku Izuś:)

      Usuń
    3. ... och, jaki błękit... skąd ja go znam? Zrobiło się chabrowo-lawendowo... :)
      Lawendowo zatem...

      http://www.youtube.com/watch?v=PPTKXOdxSh0

      ...:)*

      Usuń
  25. Bry, Ole!, Ole! Koko!, koko! :)*

    Też przypominam, że już dziś -

    Jarzębina "Koko Koko Euro spoko"

    http://www.youtube.com/watch?v=YtDhMzDkois

    ...byle do 17tej :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Hmmm... spoko, spoko... brrrr...:)))*

      Pozdrawiam czule:)*

      Usuń
    2. ... jeszcze coś na temat, zanim wyjdę...

      Ryszard Mierzejewski

      Polska biało-czerwoni

      Cóż takiego robić kiedy
      dni spowszedniały
      poezja zeszła z piedestału
      i skuliła się w kącie
      na ulicach procesje bo jest
      Boże Ciało
      w telewizji w kółko
      to samo
      ludzie nieskomplikowani
      mentalnie
      stroją się w patriotów
      z okazji międzynarodowego święta
      piłki nożnej
      paradują z flagami na głowach
      twarzach i innych częściach ciała
      zmuszają do tego samego
      swoje mieszczańskie domy posesje
      samochody
      za parę tygodni minie sportowy
      festyn zostaną
      ci sami posępni i nienawistni
      zarozumiali i puści
      wyprani z myśli i uczuć
      wyższych biało-
      -czerwoni

      Lecz nie różnią się oni
      w swych odruchach narodowych
      od innych nacji
      bo cały świat wariuje w temacie
      pieniądza i
      każdy sposób jest dobry aby
      jeden wyprał kieszeń drugiego
      pod pretekstem święta
      kościelnego sportowego albo
      słusznej wojny

      Więc cieszmy się śpiewajmy
      głośno aby zagłuszyć wszystkie
      niemiłe i niewygodne
      myśli obawy nastroje i lęki
      Polska biało-czerwoni Polska
      biało-czerwoni Polska czyli
      my i oni
      ***

      ... a więc, alleluja i do przodu...:)))*

      Usuń
  26. Wybywam tymczasem do miasta, ale zostawię jeszcze jedną Agę...

    Aga Zaryan - I put a spell on you

    http://www.youtube.com/watch?v=vnyqCgBqfIo&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam serdecznie Ogrodników, chodzę po alejkach, zaglądam na grządki, wszystko pachnie czerwcem, mieni się kolorami, truskawki i czereśnie na wyciągnięcie ręki:), A ja po pustej nocy, bywa czasem tak, że sen ucieka gdzieś i co wtedy robicie??????

    Na sen nie biorę

    Trudno jest złowić sny, gdy są hen – daleko,
    upadły gdzieś niemocą na obcą poduszkę.
    Niebokrążca w oczy zaś kieruje reflektor,
    muska moje powieki, jak gdyby opuszką.

    Nie śpię. Misterium nocy poświatą liźnięte
    po firankach wydeptuje srebrne ścieżki.
    Oczekiwanie zalega w pościeli zmiętej,
    w palcach rozcieram zniecierpliwienia mereżki.

    Łoże madejowe na blat biurka zamienię,
    by zabełtać słowa z inkaustem w kałamarzu.
    W świetle lampy po kątach skrywają się cienie,
    noc, jak nalewka wiśniowa – liżę dla kurażu.

    Nagle z jutrzenką, gdy już milkną słowiki,
    zjawia się ten, co dla koncertu kląskań zdradził.
    Morfeusz w sen czerwcowy, pachnący spowity,
    nad ciałem marnym w celebrze jaśminem okadził.

    W nocy pisałam, Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę. Może ktoś widział słońce, niech da znać :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zosieńko:)
      Już miałam wychodzić, ale nie mogłam sobie odmówić przyjemności przeczytania Twojego wiersza. Perełka... cudnie żonglujesz słowem Zosiu... podziwiam i chylę czoła przed Twoim kunsztem. Pięknie dziękuję za premierę w Ogródku:)*
      Może mój sposób na bezsenność dziecinnie zabrzmi, ale kiedyś tak napisałam...

      Bezsenność w deszczu

      Księżyca dziś nie ma, w bezsenność zapadam,
      deszczowym staccato cicho szemrzą liście,
      w kropelkach jesieni wiersz sam się układa,
      płynący tęsknotą w oceanie myśli.

      Pora chyba zasnąć... dobrze po północy...
      w pluszczącej kołysce do snu się już chowam,
      poczekam na ranek... może słońcem wkroczy,
      tak jak najpiękniejsze dwa od ciebie słowa.

      - ewa* (wrzesień, 2011)

      Słonka u mnie tylko ciut, ciut, na lekarstwo, a niebo lekko w burzowym nastroju. Jak go zobaczę, to Ci promyk podeślę:)))
      Pozdrawiam cieplutko i zmykam na razie "do miasta" :)

      Usuń
    2. Ewciu dziękuję, ale tej nocy bezsenność dała mi w kość, cóż było robić :) Niedawno pisałaś w swoim wierszu, że wiersz czasem jest tuz obok prawie w zasięgu ręki i to jest prawda. Tylko nie zawsze ten wiersz udaje mi się ubrać w słowa trafne, dlatego też czasem gorzej, czasem lepiej, zależy od chwilowej percepcji. Kochani Ogrodnicy, życzę Wam dzisiejszym inauguracyjnym meczu, wielkiej wygranej i oczywiście wielkiej radości. Będę również kibicować, co prawda nie jestem zagorzałą zwolenniczką piłki, ale dzisiaj będzie to fascynujące. Miłej zabawy wszystkim. Pozdrawiam Z. :)

      Usuń
    3. Twoja Ewo bezsenność w deszczu, jakby moje odczucia i utożsamiam się z treścią. Bardzo często również mam taką nadzieję, że poranek rozbłyśnie promieniem :))Czy dziecinnie brzmi, a gdyby nawet, to świadczyłoby o tym, że zachowałaś sporo dziecka w sobie, a to jest piękne, taki człowiek mimo wieku jest wciąż odkrywczy. A wiersz ładny napisany optymistycznie - uspokajający :)

      Usuń
    4. Dziękuję, Zosiu:) Powiem Ci, że bardzo często zdarza mi się bezsenność, tak, że czasami wspomagam się farmacją, bo rano muszę być przytomna w pracy. Pobudka w środku nocy, przekręcanie się z boku na bok... nie mówiąc już o powtórnym zaśnięciu - dobrze znam ten stan i defilady myśli, których nie sposób powstrzymać...

      Bezsenność (pisane nocą)

      Choć księżyc obiecał senne pocałunki,
      a wieczór mnie prędko utulił w ramionach,
      obudziła północ, myśli porachunki...
      sen uciekł za okno i bezradny skonał.

      Sunęły powoli, kolumnami wspomnień,
      obrazy zamknięte już w myśli archiwach
      i te co na jutro w okna prostokącie
      nadeszły, by nocną senność rozdmuchiwać.

      O nie! Nie pozwolę. Cichutko więc wstanę,
      po co drapać przeszłość i myśleć na zapas,
      nowy wiersz napiszę nim zabłyśnie ranek,
      poetycką puentą myślom dam po łapach...

      czerwiec, 2011

      Mam nadzieję, że dziś trochę odeśpisz. A co do tego, czy wiersz da się ubrać w trafne słowa, to po napisaniu zawsze mam wrażenie niedosytu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Dzień dobry,- Zosieńko. :)

    Czy Ty też, jak Ryszard M. i nasza Ewcia nie lubisz futbolu?
    Co prawda, nie jest to dyscyplina dla poetów, ale może się
    mylę...
    Pozdrawiam na pół słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janku, nie jestem wytrawnym kibicem, lubię tylko na mistrzostwach takich jak dzisiaj. Natomiast mecze ligowe, jakoś omijam. A przecie lubię sport, sama w młodości uprawiałam żeglarstwo regatowe i do chwili obecnej pływam, żegluję ale już bez męża, ale za to z dziećmi. Sama już się boję, brakuje mi sił :)) Pozdrawiam miłych przeżyć życzę bo z pewnością będziesz kibicował. Z:)

      Usuń
    2. Ja nie przepadam za futbolem, Jasieńku, ale będę się cieszyć z każdej wygranej Polaków, chociaż wielkiej nadziei nie mam... co najwyżej z Grecją, a reszta... spuśćmy zasłonę miłosierdzia. A poza tym, jako gospodarze, powinniśmy chyba ustąpić pierwszeństwa gościom, i to jest jakieś przekorne pociesznie...:)))

      Zosieńko, jedynym "sportem", jaki uprawiałam, był taniec w Zespole Pieśni i Tańca im. Wandy Kaniorowej przez 17 lat, począwszy od podstawówki, aż do końca studiów. Resztki dobrej kondycji zostały mi do dziś. I do dziś uprawiam amatorsko turystykę pieszą (jeśli to można nazwać sportem...)
      szczególnie w moim umiłowanym Beskidzie Niskim, ale na Polesiu, Podlasiu i Roztoczu też. Uwielbiam wędrówki i przy tym nie rozstaję się z aparatem:))
      Pozdrawiam i życzę miłych emocji przed ekranem :)

      Usuń
    3. Ewciu życzę miłych doznań podczas wędrówek. Zdjęcia robisz piękne chce się oglądać. Byłam na Netlog-u, podziwiałam twoją galerię zdjęć, stwierdzam, że masz oko. I tu na tym profili masz piękne zdjęcia. Nie ustawaj w swojej pasji. Na ekranie nawet się dzieje dobrze :)) Z.

      Usuń
    4. Dziękuję, Zosiu :) Na ekranie niczego sobie...:))

      Usuń
  29. Zapraszam na popołudniowa kawę...:)
    Szeptem...bo Zosia pewnie odsypia nieprzespaną noc:)

    Kwartet Piotra Rodowicza - Szeptem

    http://www.youtube.com/watch?v=5qEh3Ui4Kww

    ..:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ją piję, dziękuję, szeptem przyjemniej...:)
      Podoba mi się ten kwartet...:)

      Miłość Ci wszystko wybaczy - Kwartet Piotra Rodowicza

      http://www.youtube.com/watch?v=TVE3EhX9UqA

      ...:)*

      Usuń
  30. Zosia nie śpi, kibicuję naszej drużynie, a jednocześnie podglądam, co na grządkach :)i popijam napój miodowy z cytryną :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam otwartą telewizornię , 1:0 dla nas :)))
      Trochę piszę, trochę porządkuję zdjęcia, w garnku bulgocze młoda kapustka, więc muszę co jakiś czas pomieszać.
      Popijam piwo, chociaż jakby trochę za zimne na moje gardło...:)

      Usuń
    2. Właśnie włączyłam telewizor...i miłe zaskoczenie:)
      Polska prowadzi 1:0 :)

      Usuń
  31. Dobranoc, miłych snów.
    http://www.youtube.com/watch?v=RuYl9OGbvfM
    Blue Romantic - Pocałuj na dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Danusiu, dziękuję za dzisiejszą muzykę :)

      Jerzy Połomski - Moja miła, moja cicha, moja śliczna...

      http://www.youtube.com/watch?v=2QQDVbjC81c&feature=related

      ... do wiersza Ireneusza Iredyńskiego, przyjemnych snów:)

      Usuń
  32. Ja biorę przykład z Danusi i też przychodzę z buziaczkami na dobranoc...:)

    So kiss me

    http://www.youtube.com/watch?v=vGlg9HEgsZY&feature=related

    Całuśnych snów Kochani...Pięknej nocy czerwcowej.Do jutra pod wierzbą...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... och, jakie dzisiaj Dziewczyny całuśne...:)
      Jeśli już, to koniecznie z afrodyzjakiem...

      Katie Melua - My Aphrodisiac Is You

      http://www.youtube.com/watch?v=UOhSYQp6WGY&feature=related

      ... jakie ona ma śliczne buty... dobranoc, Izetko, dziękuję, romantycznych snów...:)*

      Usuń
  33. 1:1 z Grecją??? Ale się napracowali. Gdyby nie ta czerwona kartka, a raczej jej przyczyna, to przerżnęlibyśmy 2:1 , jak nic.
    ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że nie żyjemy tylko futbolem...:) Już szykuję dobranocki:)

      Usuń
  34. To i ja powiem dobranoc... Ze złości...

    Ze złości

    Władysław Broniewski

    Kochałbym cię (psiakrew, cholera!),
    gdyby nie ta niepewność,
    gdyby nie to, że serce zżera
    złość, tęsknota i rzewność.

    Byłbym wierny jak ten pies Burek,
    chętnie sypiałbym na słomiance,
    ale ty masz taką naturę,
    że nie życzę żadnej kochance.

    Kochałbym cię (sto tysięcy diabłów),
    kochałbym (niech nagła krew zaleje!),
    ale na mnie coś takiego spadło,
    że już nie wiem, co się ze mną dzieje:

    z fotografią, jak kto głupi, się witam,
    z fotografią (psiakrew!) się liczę,
    pójdę spać i nie zasnę przed świtem,
    póki z grzechów się jej nie wyliczę,

    a te grzechy (psiakrew!) malutkie,
    więc (cholera) złości się grzesznik:
    że na przykład, wczoraj piłem wódkę
    lub że pani Iks — niekoniecznie.

    Cóż mi z tego (psiakrew!), żem wierny,
    taki, co to "ślady po stopach"?...
    Moja miła, minął październik,
    moja miła (psiakrew!), mija listopad.

    Moja miła, całe życie mija...
    Miła! Miła! — powtarzam ze szlochem...
    To mi życie daje, to zabija,
    że ja ciągle (psiakrew!) ciebie kocham.

    Władysław Broniewski

    :)))***

    A kołysanki posłuchamy w wykonaniu Małgorzaty Walewskiej -
    "Czekałam wieczność"-Kochaj mnie -

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto. :)*** (psiakrew)
    ...... ......:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie się złościsz, Jasieńku..:)***
      To ja Ciebie troszeczkę ułagodzę i na dobranoc wyśpiewam coś słowami Else Lasker-Schüler

      Pieśń miłosna

      Przyjdź do mnie nocą — snem objęci wrośnijmy w siebie.
      Taka samotność w tym czuwaniu, taka męka.
      Ptak jakiś obcy świt ogłasza na ciemnym niebie,
      Gdy sen mój jeszcze zmaga się z tobą we mnie.

      Nad źródłami rozpętuje się kwitnienie
      I oczami twymi świeci nieśmiertelnie...

      Przyjdź do mnie nocą — przez niebieskie przyjdź granice
      W siedmiogwiezdnych butach, w miłość otulony.
      Już z mglistych stropów nieba zstępują księżyce.
      Spocznijmy w tej miłości jak dwa rzadkie ptaki
      Poza światem, wplątani w trzcin wiotkie zasłony.

      przełożyła Adriana Szymańska

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** spocznijmy w tej miłości jak dwa rzadkie ptaki i... złość się jeszcze tak pięknie...:)))***

      ... a kołysanka będzie jeszcze łagodniejsza:)*...

      Usuń
    2. ... i kołysanka z Agą Zaryan - Miłość

      http://www.youtube.com/watch?v=FsLJHbwDX6c&feature=related

      Słuchaj, słuchaj...
      Czy w wietrze nie słyszysz, jak śpiewa
      Mój głos, w którym jest moja miłość i tęsknota
      Taka prosta i mocna jak wiosenne drzewa
      Jak sprężone gałęzie młodych wierzb w opłotkach

      Poprzez pola wiatr gęsty wiosną w serce chlusta
      Oddech w piersi tamuje i krwią tętni w skroniach
      Aż do bólu, radosne serce niosąc w dłoniach
      Chodzę z wiatrem, i z Twoim imieniem na ustach

      ... pa... słuchaj, słuchaj... :)***

      Usuń
  35. Dzień dobry Ewuniu*, Ogródku:)

    Na strunach harf rodzi się dzień
    Jak czuły dotyk kochanków -
    Melodią erotycznych brzmień,
    Ach, więcej takich poranków.

    I wiosna chce rozkwitać znów
    Konwaliowo, bzowo, wiśniowo.
    I nie potrzeba żadnych słów,
    Gdy tyle bieli nad głową.

    Ale to jeszcze nie teraz, za chwilę,
    Bo wiosna w sobie się zbiera.
    Muzyką harf duszę umilę,
    Niech mnie na miłość otwiera.

    Zupełnie nie do uwierzenia, jestem dzisiaj najpierwsza ;-)))
    Strofami Na strunach harf Anny Zajączkowskiej witam sobotni ranek. Jeszcze chwilkę wcześniej cieplutko uśmiechało się słońce, teraz pewnie doszło do wniosku, że remis polskiej reprezentacji nie pozwala na całodzienną, promienną radość. Mimo remisu, optymistycznie patrzę w godziny nadchodzącego dnia, będzie lepiej, radośniej i weselej.
    Miłego, radosnego :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dziękuję, witaj :)Jeszcze trochę, Zuzanko, o cierpliwość proszę... wstałam późno, z bólem głowy i nowy post będzie za jakieś pół godziny... :)

      Usuń
  36. Nice post. I learn something new and challenging on
    websites I stumbleupon on a daily basis. It's always helpful to read articles from other authors and practice a little something from their web sites. ciekawy blog, http://gamesboard.pl/
    my web site: ciekawy blog

    OdpowiedzUsuń
  37. These are actually impressive ideas in regarding blogging.
    You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.

    click tutaj,
    http://villaci.com/forum/profile.php?id=26210

    OdpowiedzUsuń
  38. Why users still use to read news papers when in this technological world
    the whole thing is accessible on net? zobacz, http://praylive.
    bplaced.net/upload//index.php/index.php?page=User&userID=817

    OdpowiedzUsuń
  39. Just wish to say your article is as astonishing.

    The clarity in your put up is just cool and i could think you
    are a professional on this subject. Fine together with your permission let me to seize your feed to keep updated with approaching post.
    Thanks one million and please continue the enjoyable work.
    zobacz, http://redwhitestudent.
    com/groups/sex-tel/
    Also see my site :: zobacz

    OdpowiedzUsuń
  40. Undeniably believe that which you said. Your favorite
    justification seemed to be on the web the easiest thing to be
    aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people think about worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks zobacz to, http://estin.net/forum/english/id/23699?redirect=forbid

    OdpowiedzUsuń
  41. Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the web the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I certainly get annoyed while people think about
    worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks zobacz to, http://estin.net/forum/english/id/23699?redirect=forbid
    Also see my web page > zobacz to

    OdpowiedzUsuń
  42. I all the time used to read article in news papers but
    now as I am a user of web so from now I am using net
    for articles or reviews, thanks to web. dokładne info, http:
    //opar.ru/forum/profile.php?id=1766

    OdpowiedzUsuń
  43. Hi I am so delighted I found your website, I really found you by error, while I was looking on Aol for something else, Anyways I am here now and
    would just like to say thanks a lot for a marvelous post
    and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I
    don't have time to read it all at the moment but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the fantastic work. Czytaj dalej, http://www.knet2012.com/index.php?mid=dl&document_srl=11457

    OdpowiedzUsuń
  44. Today, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so she
    can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views.

    I know this is entirely off topic but I had to share it with
    someone! sprawdĹş To, http:
    //pumdongi.mynet.co.kr/zbxe/?document_srl=11958

    OdpowiedzUsuń
  45. If some one wants to be updated with most recent technologies
    after that he must be pay a quick visit this web site and be up to date all the time.
    dokładniejsze informacje znajdziesz tutaj, http:
    //www.love2u.ro/blog/77758/sex-filmy/

    OdpowiedzUsuń
  46. Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.

    I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly comeback. more - click, http://playground.nebulassolutions.com/index.php?page=show-log.php

    OdpowiedzUsuń
  47. I couldn't resist commenting. Very well written!

    Also visit my web page ... anti cellulite treatment

    OdpowiedzUsuń