Powered By Blogger

sobota, 2 czerwca 2012

Dmuchawcem sfrunę

Dziś z mojej kwiaciarni - pierwsze grzybienie...
... i piwonie.
Z kwiaciarni Jędrusia łubin...
... i chaber.
...  do wiersza... :)
Dmuchawcem sfrunę

Czerwcowe łąki rozedrgane
poszumem traw, powojów splotem,
w jutrznię się wtrąca ptak nad ranem,
rozkwitły chabry modrookie.

Ostróżki ścielą się szafirem,
w firletkach różem błyszczy rosa,
wiosno, podaruj mi tę chwilę,
nim lato złotem wzejdzie w kłosach.

Zatopię się w kwiecistym gwarze,
a kiedy wiosna powie  koniec,
by nie odlecieć z twoich marzeń
dmuchawcem sfrunę. Otwórz dłonie...

55 komentarzy:

  1. Witam, witam:)))

    Cud, cud - mam " moc ":))) Dwa razy " zakukurykowałem" , pod wczorajszym wpisem i... Ewa się obudziła:))))
    Pozdrawiam serdecznie i sobotnio:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kogutku:)
      Ja już nie śpię od trzech godzin, Staszku, tylko blogger się ociągał z wklejaniem fotek... niewyspany jakiś, cycuś? :)
      U mnie piękne słońce, ale straszliwie zimno, brrr... tylko 8 stopni i porywisty wiatr.
      Tym bardziej ciepło pozdrawiam, sobotnio, kolorowo i pachnąco...:))

      Usuń
    2. Stasiu mnie obudził tym swoim kukuryku ( spałam długo ), dziękuję i pozdrawiam, miłego dnia życzę:)

      Usuń
    3. *** Cóż z tego ***

      Cóż z tego, że otworzę szeroko dłonie
      Dmuchawiec sfrunie i będzie już po Niej
      Gdyż dzień jest wietrzny niesłychanie
      A wszystko skończy się mym płakaniem.

      Wiatr go zaniesie gdzieś na obce strony
      Gdzie czeka Nań poeta piękny i sławiony.
      Poeta piękny odtąd będzie Jej pierwszy
      Napisze dla Niej tysiąc i jeden wierzy.

      Mnie tylko pozostaną tęskne westchnienia
      Aż do ostatecznego mych dłoni splecenia.
      A potem spojrzę na tamtą daleką stronę
      I będę się dalej miło uśmiechał do Niej.

      Autor : Jasiek juhas

      Usuń
    4. Witojcie mi syćcy.:)*

      Co się dzieje?... koguty 'piejo', zimno jak marcu
      i dmuchawce jeszcze fruwają...

      Pozdrawiam weekendowo...:)*

      Usuń
    5. Witajże mi Jasieńku:)*
      ... zaniemówiłam z wrażenia... pięknym wierszem mnie powitałeś, odpowiedziałeś na mój... dziękuję...:)***
      Och, to nie tak... ale odpowiem Ci później, bo teraz muszę zmykać do sobotnich zajęć.
      ... tylko otwórz te dłonie...:)***

      Usuń
    6. ... już wróciłam trochę zziębnięta i przy gorącej herbatce z rumem przyszła pora na moją odpowiedź...:)

      To nie jest tak, że zaraz „po Niej”...
      mały dmuchawiec zna kierunek,
      gdy tylko zechcesz, otwórz dłonie -
      on do nich z wiatrem Ci przyfrunie.

      Zamknij je szybko i nie zwlekaj,
      ogrzej je ciepła swego strugą,
      bo Twoja aura go urzeka
      i zechce zostać w niej na długo.

      A gdy wieczorem słonko zgaśnie,
      w Twoją poduszkę się zaplącze
      i będzie czekać, kiedy zaśniesz...
      szczęśliwy, jak na kwietnej łące.

      :)*

      Usuń
  2. Witajcie,"Dmuchawcem sfrunę. Otwórz dłonie..." Pięknie Ewo, ładne zdjęcia,dziękuję.Zapach piwonii i łubinu doleciał do mnie,do mojej porannej kawy, świat jest piękny i ciekawy:-)
    Dodaje piosenkę do wiersza.Stasiu córa mi dzisiaj wróciła z Krynicy Morskiej nad ranem, wymarzła się tam, ale jest zdrowa a ja kicham:-)Pozdrawiam cieplutko Ogródek i życzę miłej soboty:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=BBMxpP-MqLo
    Urszula - Dmuchawce, Latawce, Wiatr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję :) Ja też kicham po wczorajszym przemoknięciu i coś mnie lekko w gardło skrobie... nie spodziewałam się takiego zimna w czerwcu.:)
      Piwonie mi pachną na stoliku, koło kawy, właśnie takie, jak na zdjęciu - różowa pianka...:)
      Niedługo będziesz miała wakacje, więc Cię trochę rozmarzę...

      Zielone wzgórza nad Soliną

      http://www.youtube.com/watch?v=cC4CD2AVm3I

      Ciepła i słonka na cały weekend życzę, pozdrawiam.:)

      Usuń
    2. ...tak napisałaś Ewo lekko, że odczułam lot dmuchawca na wietrze, zdjęcia cudne ;). Te liściaste wyspy na wodzie i piękno grzybieni, kolory łubinów, czuje się prawie zapach. A za oknem u mnie wiatr i zimno odbiera mi chęć wyjścia. Pozdrawiam serdecznie, życzę czerwcowego ciepełka wszystkim to Zaglądającym Ogrodnikom. Ja pofrunę wraz z piosenką na zielona wzgórza nad Soliną :)
      Pozdrawiam Z.

      Usuń
    3. Dziękuję, Zosieńko, witaj:)
      Czerwiec, to miesiąc cudnych zapachów, pełnych już gniazd z poćwierkiwaniem piskląt, czerwieni maków, truskawek i czereśni... uwielbiam.:)
      Ja muszę tymczasem pofrunąć na ryneczek po świeże truskawki, sałatę i koperek, wtulona w ciepłą kurtkę...:)
      Nie wiem, jak się przebiję do centrum po inne zakupy, bo u nas dzisiaj paraliż miasta. Bieg "Solidarności", Pierwszy Lubelski Maraton i Noc Kultury, która trwa od wczoraj. Trochę za dużo na raz imprez jak na nasze ciasne uliczki...:)
      Pozdrawiam i słonecznego ciepełka życzę.:)

      Usuń
  3. Dzień dobry Ewuniu i Ogrodnicy:)
    Dana mnie ubiegła z Urszulą...:)))
    To ja przywitam Was z Ksenią Niekrasową...:)

    Etiuda poranna

    Każdego rana
    zbliża się do skraju ziemi słońce,
    staje na czubkach palców,
    kładzie na widnokręgu
    swój wielki ogorzały łeb
    i patrzy na nas –
    albo ze smutkiem,
    albo z podziwem,
    albo z namaszczeniem.
    Jego bliskość obdarza ziemię mową.
    Wszelkie stworzenia zaczynają układać śpiewy
    o zachwycie swej duszy.
    A to, co śpiewać nie umie,
    kłębi się siwą mgła.
    Promienie słoneczne
    od słońca biorą początek
    i na łąkach
    kończą się trawą.
    Najszczęśliwsze z promieni
    docierają do jezior
    i zamieniają się w żaby –
    stworzenia kruche i czułe,
    a przy tym tak szpetne,
    że widok ich przyprawia wszystko, co żyje,
    o niemal nabożna tkliwość.
    Żaby nie domyślają się nawet
    swego pokrewieństwa ze słońcem,
    tylko święcie wierzą zorzom,
    zorzom porannym i wieczornym.
    A jeszcze pośród trawy, turzycy
    i bagiennych żab
    włóczą się
    ludzkie dzieciaki.
    Jak przystało na ludzką latorośl,
    różnią się one od zwierząt i ptaków
    marzeniami serca.
    I stąd oto
    powstaje –
    w przestrzeni miedzy tym, co żyje,
    a tym, co mówi –
    odwieczny ból
    i nieskończone zachwycenie życiem.

    przełożyła Ałła Sarachanowa

    ---------
    A chabry to mi przypomniały Kołobrzeg i Festiwal piosenki żołnierskiej:)))

    Chabry z Poligonu

    http://www.youtube.com/watch?v=6rwSkXzdfrM

    --------

    Ciepełka Wam życzę Kochani...Ja zanurkowałam w zimowe ciuchy i wyciągnęłam polarek...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polarek! Takiemu to dobrze;)
      Pozdrówka dla wszystkich ogródkowiczów:)))

      Usuń
    2. Dzień dobry Izabelko:)

      Na razie zimowych ciuchów nie wyciągam, bo jak tu straszyć wiosnę? Ale - nie śmiej się ze mnie - w skarpetkach spałam...:))
      Na ocieplenie dzisiejszej aury posyłam Ci wygrzaną słońcem i uczuciami łąkę Zbigniewa Budka -

      Zioła łąki trawy i sukienki tkane sianem

      widziałem jej oczy
      jak jeszcze spała
      na oczach był obraz
      krawcowej jutrzenki

      rysujące śpiew usta
      tusz wschodu słońca
      między trawami łąk

      tak mi graj graj graj
      słucham i czytam
      wszystko mam
      namalowane

      Zabierz mnie na łąki swoje
      niech poczuje zapach trawy,
      niech usłyszę bociani klekot.
      zabierz mnie panie.
      Sukienki moje zwiewne
      wiatrem podszyte,
      trawą pachnące,
      sukienki moje grzeszne na miarę szyte.

      a ja się tylko zachwycam
      tym co mam mam mam
      więc śpij śpij
      śpij

      ja o jutrzence
      wybiorę się na spacer

      poszukam nowych nici
      na łące nasamprzód
      trawę zamienię w zioło
      jego zielem ośmielę
      nasz dom i jego skraj
      cierpliwym dniem wyścielę
      sukienką z trawy i zielem

      tak mi graj graj i graj
      słucham i czytam
      to wszystko co mam
      mam
      mam
      ***

      Pogody i rozgrzewających pocałunków słonka na całą sobotę...:)*

      Usuń
    3. Ozonko, na rozgrzewkę nie tylko polar jest dobry; raźna wędrówka łąkami we dwoje, jakaś ciepła męska dłoń i... kieliszek czerwonego wina po powrocie...:)
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
    4. ... a oprócz chabrów z poligonu, jeszcze dodam Wam wszystkie kwiaty lata...:)

      Dla ciebie wszystkie kwiaty lata - Adam Zwierz

      http://www.youtube.com/watch?v=eQyhcOGFhik&feature=related

      ...:)*

      Usuń
    5. Dobra podpowiedź Izko, zanurkuję w szafę i ja :).
      Miłego dzionka :)

      Usuń
    6. Eh...:)

      Slowianska Dusza (vinyl)

      http://www.youtube.com/watch?v=314ToBnSjE0&feature=related

      Cieplej...?:)*

      Usuń
    7. Od winka to mnie głowa boli. Nigdy nie mogłam tego wypić;(

      Usuń
    8. ... ależ Ozonko, jakże bym śmiała Ciebie zachęcać do "winka"? Za czymś takim też nie przepadam, ale mogę Ci zaproponować moje ulubione, czerwone, wytrawne wino - np. cabernet sauvignon; po tym na pewno głowa nie boli, sprawdziłam.:)
      Są jeszcze rozgrzewające nalewki, może być np. z kwiatu czarnego bzu (właśnie kwitnie), albo agrestówka - polecam.:)

      Usuń
  4. Droga Ewo, witam Cię bardzo cieplutko w drugi dzień czerwca, szkoda, że przypomina jesienny...
    Wynagradzasz nam te chłodne dni, swoimi ślicznymi zdjęciami i pięknymi wierszami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo-Mario:)
      Dziękuję. To natura nam wynagradza wybryki czerwcowej aury, a ja staram się ją tylko "przyłapać". Właśnie wróciłam "z miasta", strasznie wietrznego i zimnego, ale zauważyłam już na rabatach pierwsze kwiaty dzikich róż, dzwonków i kamiennych goździków; było czym nacieszyć oczy, mimo chłodu:)
      Serdecznie pozdrawiam.:)

      Usuń
  5. Dzień w sam raz na bluesa...

    Gary Moore - I'll Play The Blues For You

    http://www.youtube.com/watch?v=bDxSg6gg2ek

    Kiedy jesteś przygnębiony i nieobecny
    Gdy czujesz się naprawdę zraniony
    Wpadnij do miejsca gdzie pracuję

    Samotność
    spróbuję ukoić
    Zagram dla Ciebie blues

    Nie bój się, tylko wpadaj
    Możesz trafić na paru starych przyjaciół

    Samotność
    spróbuję ukoić
    Zagram dla Ciebie blues

    Moje imię nie jest wielkie i żadna ze mnie gwiazda
    Ale zagram dla Ciebie blues, na mojej gitarze
    Samotność
    spróbuję ukoić
    Zagram dla Ciebie blues
    Tak, zagram, wybaczcie...

    ***

    Gary Moore - Picture Of The Moon

    http://www.youtube.com/watch?v=61KI2coH7hA

    zdjęcie księżyca
    dałaś mi je tej nocy
    gwiazdy odeszły, by się bawić
    a księżyc tak jasno świecił
    gdybym tylko wiedział
    że to skończy się tak prędko
    zostałem ze zdjęciem księżyca

    delikatny dźwięk gitar
    pod hiszpańskim niebem
    a poprzez światła świec
    smutek w twoich oczach
    gdybym tylko wiedział
    że to skończy się tak prędko
    zostałem ze zdjęciem księżyca

    zdjęcie księżyca
    dałaś mi je tej nocy
    gwiazdy odeszły, by się bawić
    a księżyc tak jasno świecił
    skąd mogłem wiedzieć
    że to skończy się tak prędko?
    zostałem ze zdjęciem księżyca
    zostałem ze zdjęciem księżyca
    wszystko co zostało to zdjęcie księżyca

    ***

    Gary Moore - Need Your Love So Bad

    http://www.youtube.com/watch?v=RnxTWqjvVCw

    Potrzebuję czyjejś dłoni
    która poprowadzi mnie przez noc
    Potrzebuję czyichś ramion
    Aby trzymały mnie i obejmowały mocno
    Bo gdy zaczyna się noc
    Jestem na końcu
    Ponieważ potrzebuję twojej miłości tak bardzo

    Potrzebuję ust
    By poczuć je naprzeciw mnie
    Potrzebuję kogoś by wstał
    I powiedział mi kiedy kłamię
    Gdy światła są słabe
    I to jest czas by odejść
    Wtedy gdy potrzebuję twojej miłości tak bardzo

    Dlaczego sobie tego nie odpuścisz
    Przynieś to do mnie do domu,
    Albo napisz to na kawałku papieru, kochanie
    Tak to może być napisane do mnie
    Powiedz mi że mnie kochasz
    I niech przestanie kierować mną wściekłość
    Ponieważ ja
    Potrzebuję twej miłości tak bardzo

    Potrzebuję twojego delikatnego głosu
    Byś mówiła do mnie w nocy
    Nie chcę żebyś się martwiła kotku
    Bo wiem że możemy zrobić że wszystko będzie dobrze
    Posłuchaj mojego usprawiedliwienia kotki
    Zabierz to do domu, do mnie
    Ponieważ potrzebuję twojej miłości tak bardzo

    Dziąkuję za wysłuchanie, może ten tęskny blues się Wam też spodoba. :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię klimaty tęsknego bluesa, chociaż zazwyczaj komponowany jest w smutnym nastroju... Cudne melodie i teksty... dziękuję Jasieńku, wysłuchałam z przyjemnością:)*
      I nie odmówię sobie dodania jeszcze jednej, w podzięce dla Ciebie...

      Gary Moore - All Your Love - Live

      http://www.youtube.com/watch?v=K52HzrepnFI

      Wszystko co kochasz jest kochane
      Wszystko co całujesz jest całowane
      Wszystko co kochasz jest kochane
      Wszystko co całujesz jest całowane
      Zanim Cie spotkałem
      Nie wiedziałem czego mi brakuje

      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Mam dla Ciebie w sklepie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Mam dla Ciebie w sklepie
      Kiedy mówię, ze Cię kocham
      Musisz mi powiedzieć, że Ty też

      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Mam dla Ciebie w sklepie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Mam dla Ciebie w sklepie
      Kiedy mówię, ze Cię kocham
      Musisz mi powiedzieć, że Ty też

      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Zanim Cie spotkałem
      Nie wiedziałem czego mi brakuje

      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Wszystko co kochasz piękne kochanie
      Zanim Cie spotkałem
      Nie wiedziałem czego mi brakuje
      ***

      :)*

      Usuń
  6. Witaj Jaśku:)
    Ładny ten blues:)
    A może tak na wesoło z Osiecką...:)))

    Magda Umer- Na Wesoło

    http://www.youtube.com/watch?v=hdtArmbMPmY

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Ewuniu*,Izko,Jaśku, Ogrodnicy:)

    ...dmuchawcem sfrunę. Otwórz dłonie...

    Karmię głodny wicher z wyciągniętej ręki,
    Co przysiadł zmęczony na przywiędłej trawce.
    Wokół cicho krążą niczym puch srebrzysty
    Rozwiane nad łąką ostanie dmuchawce.

    Na ich grzbietach płyną niewidoczną drogą,
    Marzenia zwinięte w drobne strzępki waty,
    Podobne dmuchawcom, zgolonym na zero,
    Obdarte z nadziei, dawno już nie kwiaty.

    Wygłodniała dusz znowu się odzywa,
    Żądając dla siebie uczuciowej strawy.
    Czymże ją nakarmię w jesienne wieczory,
    Skoro miłość porwał wicher niełaskawy.

    Hej, dmuchawcu srebrzysty, ty moje kochanie.
    Nie płyń zbyt daleko, nie przekraczaj Tatr.
    Bo znów chcę cię spotkać na zielonej łące,
    Gdy zakwitną mlecze i ucichnie wiatr.

    Dusza bez miłości wygląda żałośnie.
    Dręczy ją tęsknota i wypełnia ból.
    Przypomina sobą nieszczęsne dmuchawce
    O głowach bez włosów zgolonych na nul.

    Witam Ogrodników wczesnym popołudniem słonecznym, energetycznym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... energetycznie, słonecznie wpiszę autorkę: Barbara Ponikarczyk Dmuchawce.

      Usuń
    2. Witaj Zuzanko:)
      Twoje energetyczne pozdrowienia bardo mnie rozgrzały...:)
      A ja powitam Cię świeżym, jak ciepłe bułeczki wierszem naszej Poetki-Ogrodniczki- nie mogę sobie odmówić tej przyjemności:)

      Zofia Szydzik

      w czerwcu

      zwróć uwagę na cieszę
      ogród jakby zasnął
      i tonie w błękitach
      skrywając przed nami
      wonne tajemnice

      co lubisz najbardziej o tej porze

      lubię... właśnie tą rozedrganą ciszę
      o zapachu siana, ulotne chwile
      pod wonnym jaśminem
      kwietne łąki z latającym motylem
      gdy nieba błękitna lawa
      kropelką w dół się sączy
      tam gdzie chabry i przetacznika rozety
      kwiaty przypłotnych pnączy
      lazurem barwi polne bukiety

      i co jeszcze

      lubię... ten bezruch strzelistej nawłoci
      co skąpi cienia wiechlinie
      powojnika stulony kwiat przed skwarem
      gdy jaskier w słońcu stokrotnie się złoci
      zanim południe minie
      wówczas zanurzam się po samą szyję
      w maków krwistość
      (spójrz tak licznie obrzeża łanów zbóż obsiadały)
      by podglądać biedronkę spragnioną miejsc cienistych
      pod płatków jedwabiem

      i co jeszcze

      słuchać koncertów gdy skwar znika
      w twoim towarzystwie
      dzisiaj usłyszysz dytyramb na cześć miłości
      w wykonaniu słowika

      ... gratulacje dla Zosieńki za cudny wiersz, a dla Ciebie pozdrowienia z czerwienią maków:)

      Usuń
    3. ... okres majówek za nami,wspomnienia pozostają, tak samo atrakcyjne jak przedstawia to annaG w swoim wierszu Ostatnia majówka.

      To jeden z poranków, który się pamięta,
      bardziej bosko przecież być nigdzie nie może.
      Widok jest tak piękny, że chciałabym klękać,
      dziękować, że jestem tu i o tej porze.

      Wieś, drewniany domek z gankiem pełnym kwiatów.
      Tuż przy płocie pęczki dorodnych rumianków.
      Sad za domem pełen winnego zapachu,
      w sieni zsiadłe mleko w kolorowym dzbanku.

      Zewsząd mnie dobiega wesołe ćwierkania,
      pliszek,wróbli, szpaków - pokaźne gromady.
      Czasem kogut przerwie dość znaczącym pianiem,
      z mej czerwonej bluzki nie za bardzo rady.

      Gdzie nie sięgnąć okiem zielonkawe kłosy,
      roztańczone w wietrze falujące grzywy
      zwracają ku słońcu, by o ciepło prosić.
      Tutaj człowiek czuje, że naprawdę żywy,

      każdą cząstką siebie wsłuchany w naturę,
      daleko od zgiełku ulic, miast, blokowisk.
      A to wszystko przecież przyroda czaruje.
      Jest coś piękniejszego? Popatrz i sam powiedz.

      ... dziękuję, i jest mi niezwykle przyjemnie, że zostałam obdarowana naprawdę bardzo świeżutkim wierszem :)))
      Zajrzę teraz do nowo zakupionej książki.
      Popołudnia pełnego radości z muzyką i poezją ;-)))

      Usuń
    4. ... dobranoc, Zuzanko, sorry... dopiero teraz Cię zauważyłam, ale jutro się poprawię. Pa, bo już odpływam z Morfeuszem...:))

      Usuń
  8. A tak w ogóle to...

    Jest cudnie

    http://www.youtube.com/watch?v=eAovDkLntbk&feature=related

    Za pewien czas, gdy któreś z nas
    Odejdzie, zapomni, zatrzaśnie
    Zaczną się złe godziny mdłe
    Znikniemy sobie we mgle

    Za pewien czas, gdy któreś z nas
    Odejdzie, odfrunie, odpłynie
    Skończy się w nas zielony czas
    I zmatowieje ten blask

    A na razie fruwają motyle
    Tyle tego, tamtego też tyle
    A na razie wierzymy w baśnie
    I jaśniej i jaśniej...

    A na razie kołyszą nas noce
    A na razie kołyszą nas dni
    Choć już życia, psiamać, popołudnie
    Jest cudnie, jest cudnie

    Za pewien czas, gdy któreś z nas
    Odejdzie, zapomni, zatrzaśnie
    Zaczną się złe godziny mdłe
    Znikniemy sobie we mgle

    Za pewien czas, gdy któreś z nas
    Zawinie do portu ciemnego
    Zaczną się łzy, lamenty, żal
    I zakróluje zła dal

    A na razie fruwają motyle
    Tyle tego, tamtego też tyle
    A na razie wierzymy w baśnie
    I jaśniej i jaśniej...

    A na razie kołyszą nas noce
    A na razie kołyszą nas dni
    Choć już życia, psiamać, popołudnie
    Jest cudnie, jest cudnie

    Magda Umer

    ...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a pewnie, że cudnie... zwłaszcza wtedy - Kiedy jesteś taka bliska -
      Stanisław Soyka -

      http://www.youtube.com/watch?v=lpMkiHs6rHU&feature=related

      ...:)*

      Usuń
  9. Na poobiednią kawę zapraszam do cudownego ogrodu:)

    Garden-June12.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=Qfn5lvgWS6A

    Ze szczególną dedykacją dla zmarzniętych Poetek...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:))
      Przysiądę się do Ciebie z kawą obok tych maków i posłuchajmy razem słowika; w moim ogrodzie jeszcze śpiewa:)

      SERENADA PRIVIGHETORII

      http://www.youtube.com/watch?v=W8JIzGbP3dE&feature=related

      :)*

      Usuń
  10. Piwonie z Ogrodowej

    na Ogrodowej kiedyś
    świat się zaczął
    wtedy nikt nie wiedział
    jakie będzie lato

    pamiętam pierwszą burzę
    to było na balkonie
    i rzuciłem ci do stóp
    piwonie z Ogrodowej

    zapłonęły od piwonii
    piersi twe szalone
    musiałaś je wypuścić
    bo były niespokojne

    całowałem w gorączce
    piwoniowe płatki
    i odkrywałem zawiłe
    piwonii zagadki

    dziś idę Ogrodową
    i piwonii tyle
    lecz gdzie tamte piwonie
    co kwitły przez chwilę

    Adam Ziemianin

    Pomimo zimna moje piwonie też zaczynają kwitnąć.:)
    Miłego wieczoru z lampką wina...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... :)
      dziękuję za piwonie:) A bardziej od wina rozgrzeje mnie Michał Bajor -

      Michał Bajor- Tango dell'amore

      http://www.youtube.com/watch?v=GaOkQ2eHxug&feature=related

      ...:)*

      Usuń
  11. *** Nenufary ***

    Gdyby w Twoim stawie zobaczył je Józef Tolibowski
    Wszedłby po nie w garniturze i dał Basi boskiej.
    Zaś Basia byłaby tym gestem prawie wniebowzięta
    Lecz zawiodła się na takich Tolibowskiego momentach.
    A wszystko to przez te nieszczęsne Józka nenufary
    Że biedna musiała z Bogumiłem Niechcicem iść do fary.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      *** (Gdyby nenufary)

      Gdyby nenufary przemówić umiały,
      kogoś by urzekły, gdy zalśnią na stawie,
      dziedzic Toliboski zamilkłby, nieśmiały,
      wejdziesz w garniturze? Po kolana... prawie.:)

      Nie pójdę do fary jak panna Basieńka,
      (fara za daleko, a los mój się wzbrania),
      zerwij nenufary no i będzie puenta -
      i tych paru strofek, i mego czekania...

      :)))*

      Usuń
    2. Oj tam, w garniturze wejść po nenufary?
      Dla mnie to pestka chociaż jużem stary.
      Lecz pewnie czekałbym na dzień upalny
      Bo nie lubię kataru, a to stan zapalny.

      :)))*

      Usuń
    3. Cóż, jeżeli katar jest Tobie przeszkodą,
      nenufary będą pływały w szuwarach,
      a ja sobie siądę cichutko nad wodą,
      poczekam, aż Miły się trochę postara...
      :)))*

      Usuń
    4. No tak, wygodna rola to czekanie
      A ja czasu mam niewiele kochanie
      Może już razem wejdźmy po lilije
      I taką ripostą twój wers przebiję.

      :)))*

      Usuń
    5. Kiedy zanurzymy się w jeziora toni,
      znikną ciemne chmury i lato nastanie,
      czas ścichnie koło nas wielce zadziwiony,
      teraz już się zgadzasz? No powiedz, kochanie...

      :)))*

      Usuń
    6. Nie nalegaj, nie nalegaj kochana
      Niech nenufar pływa w wodzie do rana
      Pływać w jeziorze gdy nocka ciemna
      Idźmy lepiej na chatę. Noc będzie przyjemna.

      :)))*

      Usuń
    7. Rączki już mi zmarzły, wiatr po chacie hula,
      chyba że oddechem je szybko rozgrzejesz,
      albo całym sobą trochę poprzytulasz,
      nocka będzie ciepła. Taką mam nadzieję...

      :)))*

      Usuń
    8. Drodzy czytelnicy, dalej jest cenzura
      Za dużo nie nada, przecie jest kultura.
      Dośpiewajcie wierszyk dalej sobie sami,
      Bo ja wam nie powiem jak to było z nami.

      :)))

      Usuń
  12. Miłego wieczoru i dobrego samopoczuwanka:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=V4vXOmg2xMI
    Łubinowa miłość.- ARIANIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)))
      Jak już wieczór w nastroju biesiadnym, Danusiu, to może jeszcze -

      Ciemna nocka nad doliną

      http://www.youtube.com/watch?v=lOgxH8sJ5NA&feature=related

      ...można popląsać w rytmie walczyka, bo wieczór okropnie zimny... pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  13. Po Michale Bajorze na dobranockę wypada mi zaprosić jedynie Kazimierza Kowalskiego...:)))

    Kazimierz Kowalski - "Ach, zgrzeszyć z Tobą".

    http://www.youtube.com/watch?v=o7etXyVdjlU&feature=watch_response

    Grzeszmy Kochani...będzie cieplej...:)*
    Dobranoc...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zaraz, zaraz... najpierw kwiaty, a przynajmniej chociaż ten jeden...

      Kazimierz Kowalski...

      http://www.youtube.com/watch?v=xYq0e62h5Uk&feature=relmfu

      ... i to by było preludium do uwertury grzeszenia...:)
      Dobranoc, Izuś...:)*

      Usuń
  14. A na dobranockę zaprosiłem Adama Asnyka, by kontynuował
    za mnie temat nenufarów -

    *** Lilie wodne ***


    Taki spokój rozlany w naturze,
    Niebo takie czyste i pogodne -
    Na jeziora przejrzystym lazurze
    Zakwitają blade lilie wodne;
    Zakwitają i z schyloną twarzą
    Za czymś tęsknią i gonią, i marzą.

    Sierp księżyca przegląda błyszczący
    Przez nadbrzeżne sitowia i trzciny,
    Łódka płynie po fali milczącej -
    Na niej chłopiec patrzy w twarz dziewczyny,
    A ta główkę rozmarzoną skłania,
    Czyniąc jemu dziwne zapytania:

    "O czym marzą owe lilie smutne,
    Zatopione w podwójnym błękicie?
    Czy jak duchy jeziora pokutne
    W śnie kwiecistym nowe biorą życie?
    Gdzie je znowu w jasny wieniec wplata
    Idealna twórcza piękność świata?

    Czy też może służą za dyjadem
    Utopionej w jeziorze dziewicy?
    Albo tylko są odbiciem bladem
    Ludzkich tęsknot wiecznej tajemnicy,
    I dlatego sen życia je pieści
    Echem naszych pragnień i boleści".

    "Ty się pytasz, mój biały aniele,
    O czym marzą owe kwiaty senne?
    W naszych piersiach kwitnie uczuć wiele,
    A nie wiemy, gdzie biegną promienie,
    I związani ze ziemią łańcuchem,
    Nic nie wiemy, gdzie płyniemy duchem.

    Wiemy tylko, że w ciągłej pogoni
    Za tą marą piękności bezwzględną
    Rozsiewamy kwiaty pełne woni,
    Które kwitną chwil kilka i więdną,
    Ale w każdym w krótkiej trwania dobie
    Zostawiamy jakąś myśl po sobie".

    "Ja bym chciała - dziewczę się ozwało -
    Mój sen życia powstrzymać w swym biegu
    I zakwitnąć taką lilią białą,
    Pełną woni na jeziora brzegu;
    I nie ponieść żadnej serca straty,
    Lecz tak zwiędnąć jako więdną kwiaty.

    Ja się lękam w ciemną przyszłość płynąć
    I utracić rajskich marzeń jasność;
    Wolę raczej w chwili szczęścia zginąć
    I twą miłość wziąć z sobą na własność,
    I być pewną, że się nic nie zmieni
    W blasku naszych wewnętrznych promieni".

    "Niech cię przyszłość, najdroższa, nie straszy!
    - Odparł młodzian, topiąc wzrok w błękicie -
    Myśmy najprzód już w miłości naszej
    Zaczerpnęli nieśmiertelne życie
    I możemy iść dalej bezpieczni,
    Że się sen nasz za światem uwieczni.

    Los nas może na zawsze rozłączyć,
    Wyszukiwać męczarnie najrzadsze,
    Może w serca truciznę nam sączyć -
    Tych chwil szczęścia on jednak nie zatrze!
    I zostawim nad swoją mogiłą,
    Co nam spójnią nieśmiertelną było.

    Może także nad tonią błękitną,
    Tu gdzie teraz rozmawiamy z sobą,
    Takie lilie znów po nas wykwitną,
    Naszych losów owiane żałobą,
    I w niebiosa patrząc się pogodne,
    Będą o nas marzyć lilie wodne".

    ***

    A kołysanką będzie słynny walc z Nocy i dni.

    http://www.youtube.com/watch?v=qdkguiAp-js

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto. :)*** - śliczny
    nenufarze. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... hmmm... skradłeś mi dobranockę, Jasieńku... w takim razie trzeba jeszcze chwilę zaczekać na moją...:)*

      Usuń
    2. ... w takim razie dziś na dobranoc będzie moje kolejne chciejstwo...:)*

      Chcę

      Chcę zapamiętać Cię na zawsze,
      czuć ciepły uścisk Twoich rąk,
      Twoje uśmiechy znać jak własne
      Twymi oczami patrzeć w krąg.

      Chcę miękkość włosów Twoich pieścić,
      myśleć szelestem Twoich warg,
      chcę w Twoich oczach ujrzeć szczęście,
      chcę być jedyną w Twoich snach...

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** - dziękuję za...:)))***

      ... a kołysanka za chwilę...

      Usuń
    3. ... i niech nią będzie piękny walc tym razem Wojciecha Kilara -

      http://www.youtube.com/watch?v=MXS85O3albE&feature=related

      ... zawirujmy się w sen o nenufarach i ...:)*

      Usuń
  15. Dzień dobry,słoneczko już dawno wstało,zobaczcie. Miłej niedzieli, pozdrawiam i przesyłam promyczki słońca, niech dotrą do zmarzniętych serduszek i je troszkę rozgrzeją:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=boa_oU2zjD8&feature=related

    Cat Stevens - Morning Has Broken

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)
      Dano, serduszka gorące mimo chłodu za oknem... :-)
      Dziękuję za piosenkę do kawy i zapraszam do góry na goździki:)

      Usuń