Powered By Blogger

środa, 13 czerwca 2012

Czerwcowe rozmaitości

Stare, urokliwe wierzby na parkingu w okolicach Jeziora Moszne.
Wełnianka jak wata cukrowa... :)
Kilka odsłon czermieni błotnej, kwitnącej teraz na poleskich bagnach. Jesienią jej kwiaty zamieniają się w piękne, czerwone kolby owoców.
Śródleśne oczko wodne.
Dąb "Dominik", lat 150. Rośnie po drodze nad jezioro Moszne.
Smolinos w środku lasu.
Tej pani nie muszę chyba przedstawiać :)
Dzika róża
Pięknie pachnie... :)
Zanim powstanie nowy wiersz, dzisiaj - dla odmiany - trochę czerwcowych rozmaitości przyrodniczych z moich  fotograficznych wędrówek.

77 komentarzy:

  1. Dzień dobry w bardzo deszczowy ranek:)*
    Ostatni post już pękał w szwach, więc dzisiaj postanowiłam zamieścić trochę moich remanentów fotograficznych. Miłego oglądania, myślę, że tematów do rozmowy poezją i prozą jest wiele...
    Trochę słonka i dużo pogody ducha dla Wszystkich - do zobaczenia po pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry :)*

    To może dziś bez poezji, a o pogodzie? No ewentualnie parę
    nutek, niegranej w ogródku, muzyki na okrasę.
    U mnie zachmurzone, przelotne deszczyki i jest OK.

    Johnny Cash Hurt

    http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go&feature=g-vrec


    Zraniłem się dziś,
    By sprawdzić, czy wciąż czuję.
    Skupiam się na bólu,
    Jedynej realnej rzeczy.
    Igła rozrywa skórę,
    Stare znajome ukłucie.
    Próbuję to wszystko wymazać,
    Lecz wszystko pamiętam.

    Czym się stałem?
    Mój najsłodszy przyjacielu,
    Każdy, kogo znam,
    W końcu odchodzi.
    Możecie to wszystko wziąć,
    Moje imperium z błota,

    Ja was zawiodę.
    Przeze mnie będziecie cierpieć.

    Siedzę w tej cierniowej koronie
    Na moim krześle kłamcy
    Pełen zniszczonych myśli,
    Których nie mogę naprawić.
    Pod plamami czasu
    Uczucia zanikają.
    Jesteś kimś innym,
    A ja wciąż tu.

    Czym się stałem?
    Mój najsłodszy przyjacielu,
    Każdy, kogo znam,
    W końcu odchodzi.
    Możecie to wszystko wziąć,
    Moje imperium z błota,

    Ja was zawiodę.
    Przeze mnie będziecie cierpieć.

    Gdybym mógł zacząć od nowa
    Milion mil stąd,
    Zadbałbym o siebie,
    Znalazłbym drogę.

    I miłego dnia w deszczu. :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dalej nostalgicznie...

      Johnny Cash - The first time ever I saw your face

      http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=EdSIlVZhsDw&NR=1

      :)*

      Usuń
    2. i coś o wierzbie...

      Johnny Cash - Big River

      http://www.youtube.com/watch?v=o6lIhxFqlHE

      WIELKA RZEKA

      Nauczyłem wierzbę plączącą płakać
      I pokazałem chmurom jak zakrywać czyste niebieskie niebo
      I łzy, które wypłakałem za kobietą, zaleją ciebie, Wielka Rzeko
      Później przysiądę nad twym brzegiem aby umrzeć

      Spotkałem ją przypadkowo w St. Paul w Minnesocie
      Rozdzierało mnie coś w środku, za każdym razem gdy słyszałem jej południowy akcent.
      Wtedy usłyszałem zew marzeń wzywający w dół rzeki, do Devenport...
      I popłynąłem wraz z tobą, Wielka Rzeko, tak jak mi nakazałaś.

      Później zabrałaś mnie do St Louis
      Spedytor rzekł, że Ona tu była ale wyjechała
      Wpadłem na jej trop w Memphis ale akurat wchodziła do klatki
      Wywołała konsternacje by następnie zwyczajnie odejść...

      Teraz nie zatopisz Baton Rouge, Królowo Rzek - płyń dalej
      Zabierz tę kobietę do Nowego Orleanu
      Dalej, mam już dosyć, zatop mój smutek w swych odmętach
      Ona Cię kocha Wielka Rzeko, bardziej niż mnie...

      Nauczyłem wierzbę plączącą płakać
      I pokazałem chmurom jak zakrywać czyste niebieskie niebo
      I łzy, które wypłakałem za kobietą, zaleją ciebie, Wielka Rzeko
      Później przysiądę nad twym brzegiem aby umrzeć.

      :)*

      i do wieczora...

      Usuń
    3. ...i jeszcze na bis...

      Johnny Cash - Rose of My Heart

      http://www.youtube.com/watch?v=vob8dpJ45f4


      Jesteśmy najlepszymi partnerami jakich ten świat widział
      Razem blisko jak tylko można
      Czasem ciężko znaleść w całym zabieganiu czas
      By powiedzieć Ci czym dla mnie jesteś

      Jesteś różą mego serca
      Jesteś miłością mojego życia
      Kwiatem niewiędnącym trwającym wiecznie
      Jeśli jesteś zmęczona ułóż głowę na moim ramieniu
      Różo mego serca

      Gdy smutek otoczy Cię swoimi ramionami
      To krople deszcze spadają z Twych oczu
      Twój uśmiech jak słońce co dzień docierające do Ziemi
      Rozjaśniasz moje najciemniejsze nieba

      Jesteś różą mego serca
      Jesteś miłością mojego życia
      Kwiatem niewiędnącym trwającym wiecznie
      Jeśli Ci zimno pozwól by moja miłość Cię ogrzała
      Różo mego serca

      Więc ciężkie czasy lub spokojne czasy czym mam się przejmować
      Nawet jeśli bym mógł nie zmieniłbym niczego
      Łzy i śmiech to wspólnie dzielimy
      Twa dłoń w mojej czyni wszystkie dni dobrymi

      Jesteś różą mego serca
      Jesteś miłością mojego życia
      Kwiatem niewiędnącym trwającym wiecznie
      Jesteś moją przystanią w tej niespokojnej burzy życia
      Różo mego serca

      Różo mego serca

      :)))***

      Usuń
    4. Bry Jasieńku:)*
      Piękna muzyka jest też poezją, obie dziedziny sztuki niejako się zazębiają; jest poezja śpiewana i muzyka wersów w poezji...:) Dziękuję Ci, Jasieńku, za przedstawienie tego świetnego artysty, którego niemalże nie znałam i za kolejną moją edukację muzyczną :)***
      Bardzo mi odpowiada stylistyka muzyki country, bluesa, folku, po prostu się w tym odnajduję duchowo i psychicznie. Poza tym lubię, jak artysta ma piękny, głęboki i melancholijny wokal i ten swoisty dar interpretacji tekstu, który pozwala mi „przeżyć” utwór. To wszystko jest w piosenkach i w wykonawstwie Johnny'ego Casha.:)
      Zasłuchałam się i w podzięce za dobór ogrodowej muzyki, dedykuję Ci jeszcze dwa utwory tego artysty, pierwszy wcześniejszy, jeszcze bardzo country...

      Johnny Cash - All over Again

      http://www.youtube.com/watch?v=tgFYusIwYI4&feature=related

      Za każdym razem, gdy na Ciebie patrzę zakochuję się
      (By-ya-by-yup,) wszystko od nowa
      Za każdym razem gdy myślę o Tobie to się wszystko zaczyna
      (By-ya-by-yup,) wszystko od nowa
      (By-ya-by-yup,)

      Jeden krótki sen w nocy
      i mogę marzyć cały dzień
      Wystarczy tylko wspomnienie i mam dreszcze
      Jeden krótki pocałunek od Ciebie
      i już odlatuję
      lej mi swoją miłość aż napełnisz mnie

      Zakocham się od nowa zaczynając od początku
      wszystko od nowa
      pokaż mi jak skradasz moje serce
      wszystko od nowa

      Jeden krótki sen w nocy
      i mogę marzyć cały dzień
      Wystarczy tylko wspomnienie i mam dreszcze
      Jeden krótki pocałunek od Ciebie
      i już odlatuję
      lej mi swoją miłość aż napełnisz mnie

      Zakocham się od nowa zaczynając od początku
      wszystko od nowa
      pokaż mi jak skradasz moje serce
      wszystko od nowa

      :)*

      ... i za chwilkę drugi -

      Usuń
    5. … i bardziej w konwencji bluesowej, już z dojrzałym, głębokim barytonem

      Johnny Cash - We'll Meet Again


      http://www.youtube.com/watch?v=-6cMQ6kBm0k

      Jeszcze się spotkamy
      Nie wiem gdzie
      Nie wiem kiedy
      Ale wiem
      Że jeszcze się spotkamy
      Pewnego słonecznego dnia

      Wciąż śmiej się
      Tak jak to zawsze robisz
      Aż błękitne niebo
      odpędzi ciemne chmury
      daleko stąd

      I proszę przywitaj się
      Z najbliższymi których znam
      Powiedz im że niedługo wrócę
      I ucieszą się wiedząc
      Że gdy widziałaś jak odchodziłem
      Śpiewałem tą piosenkę

      Jeszcze się spotkamy
      Nie wiem gdzie
      Nie wiem kiedy
      Ale wiem
      Że jeszcze się spotkamy
      Pewnego słonecznego dnia

      Tak jeszcze się spotkamy
      Nie wiem gdzie
      Nie wiem kiedy
      Ale wiem
      Że jeszcze się spotkamy
      Pewnego słonecznego dnia

      Więc kochanie
      Wciąż śmiej się
      Tak jak to zawsze robisz
      Aż błękitne niebo
      odpędzi ciemne chmury

      I proszę przywitaj się
      Z najbliższymi których znam
      Powiedz im że niedługo wrócę
      I ucieszą się wiedząc
      Że gdy widziałaś jak odchodziłem
      Śpiewałem tą piosenkę

      Jeszcze się spotkamy
      Nie wiem gdzie
      Nie wiem kiedy
      Ale wiem
      Że jeszcze się spotkamy
      Pewnego słonecznego dnia

      :)***

      ... cóż, nostalgia jest częścią naszego życia i jednocześnie wspaniałym natchnieniem dla artystów.
      Pozdrawiam wdzięczna... :)*

      Usuń
  3. Witaj Ewuniu,Ogrodnicy:)
    Jaśku smęcisz od rana...:) To ja może z rodzimej płytoteki... I od razu kawa smakuje lepiej:)

    Katarzyna Sobczyk - Biedroneczki (Sopot 1964)

    http://www.youtube.com/watch?v=hsP7FvXZpYk

    Pięknego dnia Kochani...:)*
    Lubie piegi...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...I proponuję relaks na łonie natury...:)))

      Relaks na łonie natury

      Zakwitnę dla ciebie jak łąka,
      Soczysta i naiwna.
      Cała w świeżutkich pąkach,
      Swą zielonością dziwna.
      A ty obudzisz się rankiem,
      Wiosennych kwiatów pragnący.
      Miętą cię wabię, rumiankiem,
      Ogrodem moim pachnącym.

      Kwiat rwij pocałunkami!
      Głodnymi dłońmi zbieraj!
      Bukiet-ciepłymi ustami,
      Powoli…śmiało…teraz.
      Spijaj rosę poranną
      Z mych listków drżących w udręce.
      Czuje twą rękę zachłanną,
      I język…łakomy na więcej.

      Zanurz się w mojej trawie,
      Legnij, przyciśnij, ugniataj.
      Przyjmie cię łąka łaskawie,
      W słodziutkie pączki bogata.
      Ciężarem jest mi to kwiecie,
      Zbieraczu! Weź wszystkie pąki!
      Jestem w rozkosznym niebycie,
      ……Tyś dotarł do serca łąki!!!!

      Autor: ROZTRZEPANA

      Uśmiechu i słońca...:)*

      Usuń
    2. ...bzdury opowiadasz...


      http://www.youtube.com/watch?v=1DinASQRRFA&feature=related

      :)))

      Usuń
    3. Po tej piosence kawa będzie jeszcze smaczniejsza...

      ...BIAŁY MIŚ...

      http://www.youtube.com/watch?v=EEePVE-vgm0

      :)

      Usuń
    4. Oj,Jaśku to był kiedyś przebój na zabawach zakładowych...:)))
      Teraz zamiast pluszaków wolę kwiaty...nawet te polne:)

      Dzika Róża ~ Dorota Osińska

      http://www.youtube.com/watch?v=IxgnBnFwJaE

      :)

      Usuń
    5. ...Twoja wola,... niech Ci będzie...:)

      Leśniowianki-W moim ogródeczku

      http://www.youtube.com/watch?v=DwOccOl2M2U

      :)

      Usuń
    6. Jak lubisz na ludowo...to proszę bardzo:)

      koziołki w moim ogródeczku

      http://www.youtube.com/watch?v=smO76kVirnc&feature=related

      :)))

      Usuń
    7. ...i nie mogę się oprzeć temu duetowi:)

      Zbigniew Zamachowski, Piotr Machalica - Jeżeli kochać

      http://www.youtube.com/watch?v=uob05L9apE4

      ...:)))

      Usuń
    8. Nie przepadam za ludowymi, ale dedykowałem Ci wyżej te pioseneczki w podzięce za moje, wg Ciebie, smęcenie.

      Usuń
    9. Sorry nie chciałam Cię urazić:)
      Miałam nadzieję ,ze poprawię Ci humor:)

      Usuń
    10. Nic nie szkodzi. Widzisz na blogu staram się prezentować dobrą muzykę światowych wykonawców,
      których raczej jeszcze nie słyszeliśmy. Do takich
      należy Johnny Cash, a utwory te nagrał u schyłku
      życia więc trudno w nich raczej o wesołość, jak
      w jego piosence Kowboj Johny. Natomiast utwory
      polskich wykonawców, z rodzimej płytoteki, jak ją
      nazwałaś, niejednokrotnie znamy na pamięć i potrafimy nawet zaśpiewać. To tyle w dużym skrócie,
      co Ci chciałem wyjaśnić odnośnie smęcenia. :)

      Usuń
    11. Witaj Izetko:)
      Na relaks na łonie z biedronkami muszę jeszcze poczekać pół tygodnia a do tego łono jest bardzo mokre... :)
      A do podwieczorku mam dla Ciebie chwilę z poezją Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, przyznasz, że piękną, a ja co chwila odkrywam coś nowego w jej wierszach...

      Jeśliś jest prawdą

      Jeśliś jest prawdą, przyjdź do mnie bez słów
      i weź w Twe ręce wszystko co dać mogę,
      lecz jeśliś snem jest pośrod innych snów,
      och! to samotną puść mnie w dalszą drogę.

      Czy wiesz, co znaczy być jak biały bez,
      który ku słońcu wypręża się cały,
      i tak już za nic nie chcieć więcej łez? -
      Patrz na me oczy - one już płakały.
      ***

      ... a u mnie niebo płacze prawie non stop, a raz nawet gradowymi łzami :)
      Przyjemnego popołudnia bez łez, chociaż te M.P-J są takie śliczne, jak perły :)*

      Usuń
    12. ... a z Waszej rozmowy wnioskuję, że nie jesteśmy klonami i nie podziwiamy wszyscy tego samego...:)
      Każdy ma swój gust, doświadczenia i wrażliwość na różne doznania artystyczne.
      Buziaki dla Dyskutantów :)*

      Usuń
    13. Ewuniu, Jaśku:)
      To nie to,że nie lubię Casha... Po prostu rano muszę posłuchać szybszych rytmów na "rozruch":)
      Hmmm,a jak Wam się podoba Marty?:)

      Marty Robbins Sings Old Red

      http://www.youtube.com/watch?v=BqohweNnuuc&feature=relmfu

      * * *

      Marty Robbins Sings 'Man Walks Among Us.'

      http://www.youtube.com/watch?v=VsPKrw_TJ2U&feature=relmfu

      Przyjemnego wieczoru...:)*

      Usuń
    14. :)
      Widzę, że zaraziłaś się muzyką country...:))

      Marty Robbins Sings 'Lolene'

      http://www.youtube.com/watch?v=ZvbxxjE-m88&feature=relmfu

      ... dziękuję:)*

      Usuń
  4. ...piękne czerwcowe migawki...
    Serdeczności zasyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Małgosiu za poświęcenie czasu na obejrzenie moich zdjęć.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia. Choć za oknem deszcz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko, u mnie także deszcz; już nie pomnę, kiedy ostatnio "zaliczyłam" dobę na sucho. Pozdrawiam.:)

      Usuń
  6. Dzień dobry Najmilsi :)
    Ewuniu*, zdjęcia tak piękne, że dech zapiera a znajomość nazw roślinek oszałamia.
    Przepraszam, nie ponarzekam na pogodę deszczową, u mnie świeci słońce a na niebie piękne, jak by Ewunia* powiedziała, śmietankowe chmury.
    Miłego dnia Ogrodnicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję, że zechciałaś się na dłużej zatrzymać na moich przyrodniczych foto- impresjach.:)
      Na pogodę nie narzekam, bo już się przyzwyczaiłam:) Jedne buty więcej mokre, to pikuś, gorzej, że od tej wilgoci włosy mi się kręcą w sposób niezbyt przeze mnie pożądany.
      Adekwatnie do Twojej pogody przyniosłam Ci pyszne lato Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej -

      Pyszne lato

      Pyszne lato, paw olbrzymi,
      stojący za parku kratą,
      roztoczywszy wachlarz ogona,
      który się czernią i fioletem dymi,
      spogląda wkoło oczyma płowymi,
      wzruszając złotą i błękitną rzęsą.
      I z błyszczącego łona
      wydaje krzepkie krzyki,
      aż drży łopuchów zieleniste mięso,
      trzęsą się wielkie serca rumbarbaru
      i jaskry, które wywracają płatki
      z miłości skwaru,
      i rozśpiewane, więdnące storczyki.
      O, siądź na moim oknie, przecudowne lato,
      niech wtulę mocno głowę w twoje ciepłe pióra
      korzennej woni,
      na wietrze drżące --
      niech żółte słońce
      gorącą ręką oczy mi przesłoni,
      niech się z rozkoszy ma dusza wygina
      jak poskręcany wąs dzikiego wina.
      ***

      Serdecznie, z uśmiechem, na całe popołudnie i letni wieczór...:))

      Usuń
    2. Witaj wieczornie Ewuniu*:)
      Anomalia pogodowe zgotawała tegoroczna wiosna,
      natomiast M.P-J pisze O śniegu w lecie.

      W dniach upału, w gorączkowym śnie,
      Na morskim brzegu,
      Jakże miło jest wspominać polski śnieg,
      Przetrzeć czoło myślą o śniegu.

      Kiedy na górskim stoku
      Śniegi w łukach falowały życzliwie,
      A narciarze jak lotne jaskółki falowali
      Po srebrnej niwie -

      Gdy krokusy, jak widzów kolorowe tłumy
      Stały w podziwie,
      I sennie, i najwolniej spadało z obłoków
      Symetryczne, gwiezdne igliwie -

      O, wówczas żyliśmy szafirowo i biało,
      Każdy w swojej czarodziejskiej zagrodzie,
      Z których wszystkie ( jak się później okazało )
      Zbudowane były na lodzie...

      Ewuniu*, Twoje włosy to marzenie każdej kobiety. O moich mogę powiedzieć, że naturalnie ,, myszowate'' ;-))) Dzisiejszy dzień, lekko zapracowany, minął we względnym spokoju, natomiast jutro dzień akcji. To dopiero jutro, więc jeszcze rokoszuję się swobodnym działaniem.
      Uśmiechu, pogody i do wieczora :)

      Usuń
    3. Ewuniu*:) Będę dzisiaj wierna M.P-J, na dobranoc Wiosna-lwica.

      Wiosna-lwica wysuwa zielone pazury
      i dziką wonią kwiatów
      pragnienie wyraża...
      Wielkim skokiem uderza
      o pręty żelaza,
      za którymi Los-strażnik
      przystanął, ponury.
      Sarknął piorun - to lwica
      burzy się i złości -
      błysnął maja zielenią
      wzrok jej umęczony.
      Na jesieni przycichnie -
      wciągnie zielone szpony,
      siwiejąc po samotnym
      wybuchu miłości.

      ... dobranoc Ewuniu*, śnij słonecznie, kolorowo w zapachu róż i jaśminów :)

      Usuń
    4. Dziękuję Zuzanko, to bardzo piękny wiersz...:)
      Skoro obie czytamy jednakowo wiersze M. P-J, - to...? Może jeszcze Fokstrot?

      Fokstrot

      pocałunki z florydy
      angielskie imiona
      pod gwiaździstą banderą
      murzyn w bango bije
      tańczymy czy pan chwycił mnie nagle w ramiona
      tańczymy
      czy rzuciłam się panu na szyję

      ... dobranoc, Zuzanko, niech się Tobie przyśni taki piękny fokstrot...:)
      A co koloru włosów, popielaty blond jest równie piękny, jak kasztan, wszystko zależy od karnacji, a w razie czego zawsze można lekko dopomóc naturze... pa:))

      Usuń
  7. Dzień dobry, Ewo i Ogrodnicy. Dziękuję za piękne zdjęcia. Uroczy ten smolinos w środku lasu:-)Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego popołudnia:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=8IisP3PTLFc&feature=related
    STAN BORYS --- ANNA

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.youtube.com/watch?v=_jtn0fdUDpw&feature=related
    Last Dance - Omar Akram.wmv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Danusiu:)
      Dziękuję za muzykę i poświęcenie uwagi moim zdjęciom, to miłe, że Tobie się podobają.:)
      Z pozdrowieniami ślę Tobie muzykę Omara Akrama - Falling Through The Rain... /Spadanie przez deszcz-

      http://www.youtube.com/watch?v=wLwZqoJjt-w&feature=related

      ... i cudowne kwiaty na klipie z perełkami kropel:)

      Usuń
  9. I dobranocka na wesoło. Johny Cash w piosence - A Boy Named Sue.Jest to pierwowzór piosenek o Kowboju Zuzi, które swego
    czasu śpiewał Mieczysław Czechowicz.

    Johnny Cash-A Boy Named Sue

    http://www.youtube.com/watch?v=fg2eBYOHbCE

    a tak śpiewał niezapomniany Mieczysław Czechowicz -

    - odsłona 1
    http://www.youtube.com/watch?v=KHVZnYIjImI
    - odsłona 2
    http://www.youtube.com/watch?v=jCs9S7Aasvw
    - odsłona 3
    http://www.youtube.com/watch?v=asXaZTSEBog

    Przypominam jako ciekawostkę.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)*** zasypiajmy
    więc na wesoło...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dżis... by, or not to by ? :)))
      Czechowicz niezapomniany parodysta... pierwowzór jednak bardziej do mnie mówi:)*
      I co ja zrobię, że we mnie gra liryczna dusza? Pewnie dam liryczną dobranockę...

      We dwoje

      Słotne poranki, dnie zmierzwione
      plejadą chmur z melodią wiatru,
      świat w melancholii deszczu tonie,
      jesienny smutek mknie z zaświatów.

      Jak długo niebo może łzawić,
      przybierać barwy pełne westchnień,
      dość mam kaprysów chmurnych zjawisk,
      tonąć w nostalgii jeszcze nie chcę...

      Choć dzień deszczowo zapłakany,
      cóż, aura zmienne ma nastroje,
      wierszem przytulam cię kochany -
      czujesz? Jesteśmy w nim we dwoje...

      - ewa*

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** jeśli we dwoje, to tylko na wesoło...:)))***

      ... i kołysanka

      Johnny Cash - I Love You Because

      http://www.youtube.com/watch?v=oQgk5r_LsJg&feature=related

      ... pa:)***

      Usuń
  10. Jaśko dzisiaj się rozśpiewał to ja przekornie przyniosłam na dobranoc liryczny wiersz Ewy Korczyńskiej...:)
    Zainspirowało mnie ostatnie zdjęcie:)

    Gdy rozkwitają jaśminy

    Gdy odchodzi wiosna
    rozkwitają jaśminy

    Zapach śnieżnego kwiecia
    odurza zmysły
    opętane wonią myśli
    mącą spokój poranka

    Na dywanie białych płatków
    ukochaj lato w mych włosach
    dotknij nieba pocałunkiem
    gorących marzeń

    Zduszę smutek rozkwitły
    w minionym czasie
    napoję usta jaśminową
    nutą zagraną sercem
    w zaułku dobrego lata

    Zaufam błękitnemu
    spojrzeniu twych oczu
    utopię wargi w wilgoci
    pożądania
    zamknę w ramionach
    miłość bez dna

    * * *

    Pachnących jaśminem snów Kochani...Dobranoc:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dzisiaj z moją ukochaną M P-J...

      Erotyk

      Na rozrzuconych poduszkach z rajskich, jawajskich batików
      umieram słodko, bez żalu, umieram cicho bez krzyku.-
      Czas za firanką ukryty porusza skrzydłem motyla,
      a moje czoło znużone coraz się niżej pochyla...
      Wreszcie dotykam bieguna i śnieg mi taje wśród włosów,
      a końcem lakierka dosięgam trawy szumiących lianosów...
      Leżę na ciepłych krajach, na gorejącym równiku
      i na jedwabnych poduszkach z różnobarwnego batiku...
      Wyciągam ręce ku Tobie, w Twoją najsłodszą stronę
      i czuję na rękach gwiazdy nisko nad nami zwieszone...
      Ogarniam Cię splątanego w pochmurny namiot niebieski,
      i spada niebo z hałasem, jak belki, wiązania, deski,
      obrzuca nas półksiężycem, słońcem, obłoków zwojem -
      i tak spoczywam - okryta niebem i sercem Twojem...
      ***

      Dobranoc, Izetko... do jutra pod wierzbą, oby nie przemokła nam ławeczka:)*

      Usuń
  11. ewa* noreply-comment@blogger.com

    06:24 (2 godz. temu)

    do mnie
    Nowy komentarz do posta "Czerwcowe rozmaitości" dodany przez ewa* :

    Witam w pochmurny poranek:)*
    Za chwilę lunie, ciemno i chłodno - 13 st...
    Kawa stawia mnie szybko na nogi i może coś pogodnego namaluję na dzień dobry? Ach, gdybym była malarką...:))


    Norah Jones - Painter Song/Pieśń malarki

    http://www.youtube.com/watch?v=BVI4wASoNcc

    Gdybym była malarką,
    Namalowałabym moje rozmarzenie.
    Jeśli to jest dla ciebie jedyny sposób, by być ze mną.

    Mogliśmy być tam razem,
    Właśnie tak, jak do tego przywykliśmy,
    Pod wirującymi niebami do zobaczenia.

    I śnię o miejscu,
    Gdzie mogłam zobaczyć twoją twarz
    I myślę, że mój pędzel mógłby mnie tam zabrać,
    Ale tylko wtedy…

    Gdybym była malarką,
    I mogłabym namalować pamięć,
    Wspinałabym się do wirującego nieba, żeby być z tobą,
    Wspinałabym się do nieba, by być z tobą…
    ***
    ... ale póki co, już pędzę do pracy. Pogody i przyjemnego dnia mimo... niepogody - do zobaczenia po powrocie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ewuniu* :)
      Na poranny rozruch posadzę w Ogródku wiersz Jonasza Kofty Renoir.

      Na imię mi Gabriela
      Jestem troszeczkę za duża
      Pan mówi, gdy mnie rozbiera
      Że jestem jesienna róża
      Pan jest zepsuty
      Pan jest artysta
      Pana nic we mnie
      Nie onieśmieli
      Lecz Gabriela
      Na tym skorzysta
      Wejdzie do grona anielic

      Będę dla pana dobra
      Kochany monsieur Renoir
      Podoba się panu linia
      Moich dolinek i wzgórków
      Pan mówi, że jestem brzoskwinia
      A pan ma oczy jak turkus
      Gdyby nie tyle ciepła
      Co każe być pana bliżej
      Pewnie bym i uciekła
      Bo odrobinę się wstydzę
      A pan ma taki czar
      Kochany monsieur Renoir

      Milczę i patrzę na pana
      A pan mnie nie zauważa
      Zamieniał się pan w tyrana
      Albo w wielkiego malarza
      Cień jest błękitny
      A dzień jest złoty
      Kolor mi pana
      Znowu zabiera
      Czy pan w tej chwili
      Panięta o tym
      Na imię mi Gabriela

      To będzie piękny obraz
      Kochany monsieur Renoir
      Pan lubi moje biodra
      Kochany monsieur Renoir
      Musiał pan kiedyś przeżyć
      Chłodne, samotne piekła
      Więc teraz pana cieszy
      Że jestem duża i ciepła
      I taka już pozostanę
      W tych pana słynnych półtonach
      Na wieki trochę zaspana
      Na wieki trochą znudzona

      ... za oknem rozpadał się deszcz, szaro, buro,ale cóż mi niepogoda jak w sercu słońce i radość, i tego życzę Tobie Ewuniu* i Ogrodnikom :)))

      Usuń
    2. Dzień dobry Zuzanko:)
      Mnie się już nie godzi wspominać o deszczu, bo nie pamiętam już dnia, kiedy nie lało, chyba ze dwa tygodnie temu co najmniej... a dzisiaj od paru godzin po prostu ulewa.
      Piękny obraz do spółki malowany - Jonasza and co. monsieur Renoir, dziękuję:)) Nic mi nie pozostaje innego, niż w taką pogodę dalej malować lato, tym razem Kazimierz Wierzyński

      Lato

      Leżę na łące.
      Nikogo nie ma, ja i słońce.
      Ciszą nabrzmiałą i wezbrana
      Napływa myśl to pachnie siano.
      Wiatr ciągnie po trawach z szelestem
      A u góry siostry moje
      Białe chmury, wędrują na wschód.
      Czy nie za wiele mi, że jestem?
      ***
      ... tak piękna wizja, że nie mogę się dość nazachwycać:) Tobie życzę rozchmurzeń na dalszą część dnia i wszystkiego najpromienniejszego, w tym koniecznie humoru:))

      Usuń
    3. Witaj popołudniem Ewuniu*:)
      Czyżby duszki nieba podczytały Twój wpis i zarządziły przerwę w fontannie deszczowej?
      Na ten moment niebo ma kolor jasnego błękitu z leciutkimi chmurkami jak ptasi puszek.
      Odpowiem na Kazimierza Wierzyńskiego annąG.

      latem w tobie jestem

      roztańczyłam się w ciepłym drganiu powietrza,
      delikatnie odsunęłam obłoki, przyglądając się
      opadaniu ażurowo lekkiej mgły, oczami ogarniam

      błękitne przestworza, gdzieś ty śmiejesz się
      do mnie, czuję twoje dłonie przez pryzmat wspomnień,
      kolorami tęczy usta maluję na spotkanie lata, wiem

      że dotykasz mnie w snach, czuję jak smakujesz
      rwąc z tęczowych ogrodów, tyle życia jeszcze
      tyle świtów i zachodów dojrzałej moreli,

      roztańczymy nasz świat odcieniami pogodnego nieba
      tak niewiele potrzeba nam do szczęścia, nie ma
      w nas szarości dni, znikły z pomrukiem burzy.

      taki mały ten świat w nas i taki duży...

      ... dalej pięknego popołudnia :)

      Usuń
    4. Nic z tego Zuzanko, duszki z nieba nie mają zasięgu nad wschodnimi landami i w mojej aurze stan bez zmian, tylko jeszcze trochę zimniej...
      Na poprawienie nastroju mogę Tobie puścić tylko latawca ze śmiechu:)

      Adam Ziemianin

      Czasem nagle smutniejesz
      to jakby dnia ubywa
      i nie wiem jak ci pomóc
      więc tylko proszę wybacz

      czasem łzy w twoich oczach
      na krótką chwilę goszczą
      i nie wiem czy coś mówić
      i nawet nie wiem po co

      puszczam więc wtedy latawce
      ze śmiechu mego śmieszne
      i znowu dnia przybywa
      powietrze staje się lżejsze

      i lżejsza staje się wędrówka
      z plecakiem wciąż coraz cięższym
      nad domem przysiadła tęcza
      na nieba niebieskiej gałęzi.

      ... wieczory z tęczą, Zuzanko:)

      Usuń
    5. ... wieczoru, oczywiście :)))

      Usuń
    6. ... a szkoda, szkoda, że duszki nie sięgają tam gdzie wzrok nie sięga, chciałam im zaproponować tęczę;-)))

      Popatrz na tęczę

      Nim Twoje oczy pereł deszczem
      Spłyną na skraju morskiej toni
      Popatrz na tęczę... Nie płacz jeszcze!
      Bo czasem szkoda łzę uronić!

      Nim morska woda łzy pochłonie
      Słone jak jego własna toń
      Popatrz na tęczę! Śmiej się do niej!
      Ktoś złapie Twoją kruchą dłoń!

      Ktoś spojrzy w Twoje smutne oczy
      Ktoś będzie blisko i o świcie
      Pocałunkami Cię otoczy
      Zmieniając w tęczę Twoje życie!

      ... tęczy w życiu, tęczy w snach, tęczy w uczuciach!
      Dobranoc Ewuniu :)))

      Usuń
    7. ... sorki, autor Little Prince.
      pa :)))

      Usuń
    8. ... dobranoc, Zuzanko, dziękuję za piękną poezję inspirowaną malarstwem... :)
      Może na dobranoc jeszcze mój ulubiony obraz Goi "Maja rozebrana" - ok. 1805 r.

      Nikos Chadzinikolau

      Maja - Goi

      Tylko niewielu może zasnąć tej nocy.

      Maja leży naga na pościeli miękkiej
      jakby wycięta dłutem z promiennego dnia
      i patrzy ciszą pożądania.

      Ręce na włosy zachodzą
      piersi są początkiem absolutu,
      biodra mają kształt żądzy -
      przyjmują noc
      jak ziemia ostrość pługa.

      Tylko niewielu może zasnąć tej nocy.
      ***
      ... do jutra, Zuziu:)))

      Usuń
    9. ... do jutra, pa :)

      Usuń
  12. Witaj Ewuniu:)
    Coś dzisiaj blogger szaleje...:)
    Na Twój post odpowiem Ci wierszem Henryka Rynkowskiego...:)

    Gdybym ja był malarzem

    Gdybym ja był malarzem
    I umiał malować
    Chciałbym na Twoim niebie
    Tęczę wyczarować

    Gdybym zaś był muzykiem
    I grać umiał pięknie
    Chciałbym Ci to co czuję
    Namalować dźwiękiem

    Gdybym rzeźbić potrafił
    W bielutkim marmurze
    Chciałbym z tego kamienia
    Wyczarować różę...

    Jestem tylko poetą
    A Ty jeśli umiesz
    Z tego co napisałem
    Też wszystko zrozumiesz!

    ...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rano jak otworzyłam oczy w oknie zobaczyłam kolorowe parasole idące do pobliskiej szkoły...:)
      ...I już śpiewałam z Marią Koterbską...

      MARIA KOTERBSKA - Parasolki.avi

      http://www.youtube.com/watch?v=pNqmwXTFy34

      Radosnego,kolorowego dnia Kochani...:)*

      Usuń
    2. Witaj Izka :)

      Idzie deszcz i wszyscy w koło
      już rozpinają kwiaty gromu
      a pani ma odkryte czoło
      parasol pewnie został w domu?
      parasol noszę przy pogodzie
      i lubię wtedy go otwierać
      gdy pana wzrok mojej urodzie
      jak skwar jak burza doskwiera
      proszę uwarzać na fryzurę
      już pierwsze krople spadły na nią
      parasol noszę widząc chmurę
      a na deszcz czekam tuż za panią
      czekałam, bardzo, bardzo długo
      na pierwszy deszczyk ten majowy
      a wszyscy mylą go z szarugą
      i pod parasol kryją głowy
      może być burza i ulewa
      może być wielka zawierucha
      proszę się za to na mnie gniewać
      ale też proszę mnie posłuchać
      lubię się pod parasol schowć
      i słuchać szeptów kropelkowych
      musi być wdzięczna ta rozmowa
      ponad wszystkie inne rozmowy
      tak, parasole to altanki
      w których się kryje słowa dal
      wokoło wiszą deszczu firanki
      i wtedy słońca nawet nie żal
      a mnie go żal
      a ja bym chciała taki deszcz
      gdy świeci słońce
      i stąd tajemnica cała że mój parasol
      został w kącie
      ja zaś tak chciałbym ujrzeć słońce
      gdy deszcz zaczyna szaro mżyć
      stąd życzenie me gorące
      pod mój parasol
      chcej się skryć

      Autor Marek Grechuta

      ... dnia bez deszczu, pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Dzień dobry Zuzko:)
      Deszcz...hmmm znalazłam na YT perełkę...:)))

      Pada deszcz - Henryk Rostworowski (1948)

      http://www.youtube.com/watch?v=4wszlBrW9VY

      Dzisiejszy deszcz jest cieplutki i z pewnością grypa nam nie grozi...:)
      Odpozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    4. Dzień dobry Izetko:)
      Fakt, blogger narozrabiał dziś nieźle i mój poranny komentarz z 6:24 wkleił pod 29 kwietnia, pod postem Po burzy. Jest tam nadal, jeszcze go nie skasowałam:) Po dwóch godzinach widocznie się obudził lub zreflektował i chyżo przeskoczył do dzisiejszego dnia, na 9:46. Cuda na kiju...:))
      A teraz już do rzeczy, czyli malujemy dalej lato, chociaż wirtualnie; może się wreszcie zlituje? :)

      Usuń
    5. ... tym razem z Jeremim Przyborą...

      Jeremi Przybora

      Pieśń o lecie

      Czas pachnieć lipowym alejom!
      Już lato! Już lato!
      Ogórki i jabłka stanieją!
      Już lato! Już lato!
      Przycichły ulice bez dzieci -
      już lato! Już lato!
      Jak leci ten czas, jak on leci!
      Już lato!
      Z rzek słońce dobywa mielizny,
      wciąż piwa krtań wzywa mężczyzny.
      Wciąż lodu się pragnie i chłodu,
      i lekkiej bielizny
      od spodu!
      Tramwaje i kina niepełne -
      już lato! Już lato!
      Na plażach jest szczęście zupełne -
      już lato! Już lato!
      Do ludu brzmi słońca orędzie:
      Już lato! Już lato!
      Czas twarze opalać i lędźwie -
      już lato!
      ***

      miłego popołudnia z uruchomioną wyobraźnią i wszystkiego suchego, z wyjątkiem ogródka....:))

      Usuń
    6. ... i nie wiem, dlaczego blogger rozkawałkował mi komentarz dla Izy na dwa, ale grunt, że zamieścił po właściwą datą:)

      A Zuzi namaluję jeszcze obraz z Julianem Tuwimem i Rafaelem -

      Malarz

      Na słońce, co mi w okno złotym snopem strzela,
      W milionie pyłków, w smudze sącząc się z ukosa,
      Wypuszczam, pełen twórczych szaleństw Rafaela,
      Kłęby dymu, srebrzyste chmury z papierosa.
      A na niebie błękitnym, niby kopce śniegu,
      Sterczą białe obłoki, rzucając w przestworze
      Sny o słońcach wędrownych, nie znających brzegu,
      Co wiecznie zapadają w bujne, szumne morze!

      ... i kiedyż my te twarze i lęźdźwie zaczniemy opalać, Dziewczyny, eh... :))

      Usuń
    7. ... co powiesz na Wenus przed zwierciadłem w wierszu Józefa Łobodowskiego do obrazu Velazqueza.

      Wenus przed zwierciadłem

      Pani Wenus na pół legła, na pół usiadła,
      by malarzowi zwanemu Velazquezem
      pozować naprzeciw zwierciadła.

      Amorka pulchne rączęta
      podtrzymywały lustro,
      w którym ledwie odbiło się ramię
      i niewiele więcej.

      Pani Wenus była uśmiechnięta,
      wiedziała, że wszyscy pragnęli,
      żeby się odwróciła
      i pokazała jaką jest:
      piersi z różu i bieli
      i dłoni wstydliwej
      osłaniający gest.

      Nie chciała.

      Ale plecy jej pozostały
      i tak trwają od stuleci,
      od ramion przechodzą ku biodrom,
      biodra ku udom
      zapóźnionym kochankom naprzeciw,
      pod tym światłem co złociście i modro...
      Ktoś kto chce w cudy uwierzyć
      rzekłby że cud, że cudo!

      A ja wiem, a ja znam
      Inne plecy które również swą urodą
      przedłużają ku wypukłym stropom bioder,
      a z nich uda wyrastają smukłe.
      Przypatrzyłem się i tą samą dłonią,
      której biodra przed dotknięciem się bronią
      lustro pani Wenus potłukłem.
      W ciężką ramę plecy wmalowane
      a tu żywe, ciepłe
      i w urodzie takie same.

      Oto ciało od barków aż do ud,
      wszystko świadczy o życiu,
      że jest piękne.

      W zachwyceniu przed obrazem uklęknę,
      abym bliżej wzrokiem się wiódł
      ku oddanym w zupełności tajemnicom...

      Oto z łodyg dwóch wyrasta ciemna róża,
      słońce w złotym ciele się zanurza,
      nim go dłonie smagłej nocy pochwycą.

      Plecy, nie uciekajcie ode mnie,
      które spływacie ku biodrom i udom
      naj rytmiczniej i naj uczeniej -

      Przy was jasno, a gdy będzie ciemniej,
      znów świetlistą objawicie się złudą:
      w zachwyceniu ginie cierpienie.

      Zatrzymałem się przed lustrem, jak przed dziwem,
      cuda w płótno i farby zakrzepłe.

      Ale plecy twe są równie urodziwe,
      a ponadto żywe i ciepłe.

      Pani Wenus, pozostań przed lustrem,
      nie odwracaj się ku nam -
      I tak już wiemy wszystko.

      Twe ramiona i uda są puste, a ja chcę
      się zająć od pioruna,
      wejść w spełnienia złociste ognisko.

      I od śmiertelnych pleców
      bije łuna
      i nieśmiertelny Olimp
      znów jest blisko.

      ... wieczoru niekoniecznie z Wenus, może być z Marsem ;-)))

      Usuń
    8. ...:) Pochmurno, więc ani Wenus, ani Marsa...
      Ale zapraszam Ciebie do obejrzenia obrazu Henri de Toulouse-Lautreca - "Marcelle Lender tańcząca bolero w operetce Chilpéric", 1896

      http://rymierz.wrzuta.pl/audio/3GY4UbVetR6/marek_grechuta_-_marcelle_lender_tanczaca_bolero

      Marek Grechuta

      ŚPIEWAJĄCE OBRAZY IV

      Marcelle Lender tańcząca bolero

      Jak namalować tańczącą bolero
      Chyba, że z takiej pamięci
      W której zostaje kwiecistą banderą
      Kaskadą rytmów i chęci

      Tak malowniczą, że każdy spamięta
      Lender tańcząca bolero
      Kiedy Toulouse-Lautrec się zapęta
      On zapamięta dopiero

      On wie, że tańczyć będą z czasem inne opętane rytmem damy
      Ale dziś zachwyt i ochy nagminne trzeba wtopić w trwałe ramy

      Bowiem w pamięci jak pochodni błyskiem
      Jak z błyskawicy migania
      Chwile pamięta się dłużej
      Niż wszystkie wieczory przypominania

      Z takiej pamięci można namalować
      Jeśli się wie i pamięta
      Jak ma figura wirować
      I jak układać się pięta

      Marcelle zna dziś dobrze cały taniec
      I z niego rysunek ciała
      Wszystko ułożył jej karzeł-przebraniec
      I sława z nimi została

      Sława jak sława, co to za sława
      Gdy dziś inaczej się tańczy
      A taniec to jest tylko zabawa
      Do rytmu ukłon poddańczy

      Ale do rytmu, ale do werbli
      Do kantyleny Ravela
      W której zostawił karzeł ślad wdzięku
      jakim Ravel poniewiera (?).

      Ale do rytmu, ale do werbli
      Do kantyleny Ravela
      W której zostawił karzeł ślad wdzięku
      jakim Ravel poniewiera.
      ***
      ... miłych wrażeń, muzycznych, poetyckich i wizualnych...:)

      Usuń
    9. ... dzięki za piękny dzień z malarstwem i poezją, jeszcze raz dobranoc, pa :)))

      Usuń
    10. ... to jeszcze dostałaś Maję nagą - trochę wyżej, dobrej nocki...:))

      Usuń
    11. ... skąd wiesz, że moja ulubiona? pa ;-)))

      Usuń
  13. Wróciłam z miasta trochę przemoknięta...Deszczyk siąpi a ja nie lubię chodzić z parasolem...:)
    Na rozgrzewkę druga kawa...i malujemy z Okudżawą.
    Dawno go nie było w Ogródku:)

    Iwona Loranc - Malarze

    http://www.youtube.com/watch?v=BGAAs7Kr1_Y

    Nuże więc, malarze! Pędzle zanurzajcie
    W zorze miasta o wieczorze, w nasze dziś,
    Niech poznają gwar podwórek na Arbacie
    Wasze pędzle, jak jesienny lotny liść.

    Zanurzajcie, zatapiajcie je w błękicie,
    Tak jak miejska, zapomniana głosi wieść,
    I zechciejcie namalować należycie,
    Jak z mą lubą po bulwarze lubię przejść.

    Niech się domy zadumają zadziwione,
    Niech dokona się do końca to, co chce.
    Więc malujcie! Wszystko będzie policzone.
    Nie będziemy zgadywali: dobrze - źle.

    Przesądzajcie nasze losy jak sędziowie,
    Pokosztować nam przyszłości dajcie kęs...
    Choć nie znamy się - malujcie nas na zdrowie!
    A ja tym, co nie pojmują,
    wskażę sens.

    * * *

    Miłego popołudnia...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... śliczny spacer po Arbacie, dziękuję, Izetko:)
      W rewanżu dla Ciebie Janusz Kliś namaluje Ci wierszem lato w kapeluszu...

      lato w kapeluszu

      noszę w kapeluszu słomianym
      słoneczników latarnie
      miodowe
      przestrzeń gorącą
      na liściach zielonych
      wspartą

      i słońc przelatujących
      nad słońcami
      tysiące

      noszę w kapeluszu słomianym
      pszczół brzęczenie
      lipcowe
      pejzaż kolorowy
      aromatem łąk utkany
      starannie

      i słowa ulotne
      jak wróble
      szare

      noszę w kapeluszu słomianym
      nieba odbicie
      błękitne
      dzieciństwo skrzydlate
      jaskółek wiszących
      pod dachem

      i sny niewinne
      jak poziomki
      pachnące – upalnym latem

      Autor: Janusz Kliś
      ***

      ... jak widać, można też cudnie malować słowami:)*

      Usuń
    2. ...Cudne to lato w kapeluszu.:)
      Nasza Zosia też pięknie potrafi namalować lato...:)

      Zofia Szydzik

      lato

      w kropli brylantowej rosy przegląda się cudnie
      o poranku przysłuchując się ptaków trelom
      to zza obłoku promykiem słońca mrugnie
      to zaleje złotem łąkę pracowitym trzmielom

      lubi się bawić i zachwycać jak dziewczę młode
      malując pejzaże – igra - kolorem i odcieniem
      tańczy z zefirem przy stawie muskając lekko wodę
      o zmierzchu spada do stóp kochanków – marzeniem

      nęci zapachem ściętych traw i ziół upojnych
      zwiewnie kołysze łanami złocących się zbóż
      gdzie chabry kąkole i czerwień maków strojnych
      jak pąsowe wykrzykniki - to lato...lato już…

      a nocą – zagląda do naszych okien - księżycem
      patrzy ciekawie i mruga zalotnie gwiazdami
      i chciałoby się ten złoty denar dłońmi pochwycić
      niestety – on z promieni złotej tęsknoty utkany

      ...:)*

      Usuń
    3. :)

      Marek i Wacek - Lato

      http://www.youtube.com/watch?v=ch-M1zjCR7Y

      :)*

      Usuń
    4. :)
      Ja już lata nie będę kusić, bo ono odporne na moje umizgi... zimno, brrr... leje nadal, a za oknem 13 st... miałam pójść do bankomatu, ale lituję się już sama nad sobą...
      Pozostają nam napoje rozgrzewające i ciepłe melodie-

      MAREK & WACEK ORE D'AMORE

      http://www.youtube.com/watch?v=mOMPgiXMqLo&feature=related

      :)*

      Usuń
    5. Po tej melodii na pewną się rozgrzejesz...:)

      MAREK & WACEK CONCERT A MOLL

      http://www.youtube.com/watch?v=x4qUxjIyKJE&feature=related

      :)*

      Usuń
    6. ...te płomienie wprawdzie świecą na niebiesko, ale żar rytmu jest zachwycający...:))
      Może jeszcze szybszy rytm?

      Marek i Vacek - Tarantella

      http://www.youtube.com/watch?v=NS-O2ijPbxM&feature=related

      :)))*

      Usuń
  14. Dzień dobry, życzę pogodnego nastroju i pozdrawiam serdecznie miłośników Ogródka:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=4c8IvUBJ30c&feature=autoplay&list=AL94UKMTqg-9AYGNJc_UpyERlaiFgX1OwW&playnext=3
    ♥✿.•* ʚïɞ YOUR LOVE - Ennio Morricone & Dulce Pontes ♥✿.•* ʚïɞ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Nastrój mam pogodny mimo pezpogodnej aury, bo udało mi się w miarę wcześnie i bez korków wrócić domu. Do tego, wyschły mi przemoczone wczoraj buty - więc jest się z czego cieszyć:)
      A ja Tobie zagram słowika z piękną melodią wiersza Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej...

      25 czerwca

      Słowik podleciał w górę, na lipie zaśpiewał,
      zdjął motyla z powietrza,
      zniknął ze zdobyczą...
      Drzewo szumi, w powietrzu poszukuje zbiega
      i zapachem powtarza
      melodię słowiczą.
      ***

      ... może ciut antycypowałam, ale cudów czerwcowych nigdy mi nie dość.:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Ja już przychodzę z dobranocką...:)
    Dzisiaj Gary Moore...:)

    Gary Moore, One Day

    http://www.youtube.com/watch?v=45QUq3WZabo&feature=fvwrel

    Dobrej nocy Kochani...Pięknych snów...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... do pięknych snów powinno się dobrze wkomponować marzenie miłosne Ferenca Liszta w wykonaniu Marka i Wacka -

      http://www.youtube.com/watch?v=anF_WzW-TbQ&feature=relmfu

      dobranoc, Izabelko, w deszczowej muzyce dobrze się śpi...:)*

      Usuń
  16. Pogoda bardzo zachęca do snu, więc i ja już przychodzę z ogródkową dobranocką.
    Jasieńku, pozdrawiam czule... pewnie jeszcze pracujesz, albo oddajesz się piłkarskim emocjom...:)* Jeśli to drugie, to będzie upomnienie za niedopełnienie ogrodowych tradycji:)))*
    Dzisiaj na dobranoc zaśpiewa Garou, a właściwie Pierre Garand, piosenkę - Aimer d'amour/Kochać miłością...

    http://www.youtube.com/watch?v=Zpkloia7vSA&feature=related

    ***Kochać miłością***

    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie

    Odkąd jesteś tutaj
    Myślę tylko o tobie
    Zajmujesz cały mój czas
    Jesteś wszystkim na co czekam
    Potrzebuję cię kochać
    Rozumieć cię i być kochanym
    Brać cię w moje ramiona
    I ty wiesz dobrze, dlaczego

    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie

    Trzeba iść razem
    By lepiej się rozumieć
    A zwłaszcza by zapomnieć
    O tym co było kiedyś
    Jeszcze jeden raz
    Być może to ostatni raz
    To łatwe dla ciebie
    To łatwe dla mnie

    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie

    Miłość nie przychodzi często
    Pukając w dobrym momencie
    Gdy wychodzi ci naprzeciw
    Trzeba umieć ją przyjąć
    Mamy tylko jedną szansę
    I dlatego jesteśmy razem
    Nie zastanawiając się co robić
    Trzeba pozwolić czasowi działać

    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie

    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    Kochać miłością
    To kochać jak ja kocham ciebie
    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)***... "mamy tylko jedną szansę"...:)***

    ... już wtulam się w jasieczka i do pogodniejszego jutra, pa :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór na dobranoc :)*

    Dziś dwa w jednym - Bob Seger z piosenką The Real Love

    http://www.youtube.com/watch?v=YOXG_JBl4Go

    *** Prawdziwa miłość ***

    Myślę, że znalazłem prawdziwą miłość
    Szczerą i rzeczywistą
    Myślę, ze to dzisiaj nastąpi kochanie
    Myślę, że to naprawdę ty.

    Pamiętam chwilę, gdy patrząc w twoje oczy,
    mógłbym przysiąc, widziałem iskrę miłości
    migocącą w środku.

    Krązyłem wokół tego szlaku i
    jedyną rzeczą jakiej mi brakowało była
    prawdziwa miłość.

    Za każdym razem kiedy Cię widzę, za każdym razem kiedy Cię dotykam,mogę poczuć co do mnie czujesz kochanie ,a to wiele znaczy.

    Za każdym razem kiedy na mnie patrzysz.
    Po prostu tak jak powinno być w prawdziwej miłości.

    Och kochanie,kochanie,kochanie
    Zostań ze mną zostań
    Pragnę Cie oglądać w świetle poranka,
    każdego dnia,każdego dnia.

    Więc do momentu,kiedy będe brał Cie za ręke,
    zrobię co będe mógł, by udowodnić Ci,że jestem twoim mężczyzną.

    Będe się starał.
    Nie spocznę.
    Dopóki nie będziemy posiadac prawdziwej miłości.

    Prawdziwa miłość.
    Dopóki nie będziemy posiadać prawdziwej miłości.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto :)*** - Oh darlin' darlin' darlin'...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję, Jasieńku, już miałam zamykać lapka...:)*** Cudna piosenka... aż żałuję się pospieszyłam ze swoją... ale upomnienia nie będzie, pa, my darling :)))***

      Usuń
    2. I na dzień dobry :)* - Bob Seger - Wait for me

      http://www.youtube.com/watch?v=j81r2rIP-Mc&feature=related

      Odpowiem na wiatr.
      Odejdę z prądem.
      Będe na drodze.
      Każda szansa.
      Mogę pedzić.

      Nie ważne jak daleko.
      Nie wazne jak wolny.
      Będe sam.
      Jeśli na mnie zaczekasz.

      Będzie czas, w którym powstane.
      Będzie czas w którym upadnę.
      Będzie czas,w którym najlepiej jest nic nie mówić.

      Wiedząc,że masz racje.
      Pozwalając temu trwać.
      Będe w pobliżu.
      Jeśli na mnie zaczekasz.

      I będe walczył o prawo,zeby się zestarzeć.
      Jeżeli tylko to by dla mnie coś znaczyło.
      Nie będe przekonywać.
      Nie będe cicho.
      Znajdę drogę by być wolny.

      W chłodzie nocy.
      W upale dnia.
      Jesli kiedykolwiek miałabyś wątpliwości.
      Będe na mojej drodze.
      Przy twoim boku.
      Gwarantuje.
      Będe w pobliżu.
      Jeśli na mnie poczekasz.
      Jeśli na mnie poczekasz.

      :)***

      Usuń
    3. ... dziękuję, Jasieńku za cudowne nuty do kawy... yes, yes, yes! :)***

      Usuń