Powered By Blogger

niedziela, 3 czerwca 2012

***(Czasami wiersz jest blisko)

Dziś do niedzielnej kawy - goździki :) - te z kwiaciarni Jędrusia,
a te już z mojej kwiaciarni: goździk pierzasty,
goździk kropkowany,
goździk piaskowy...
... i goździk kamienny. Wszystkie przepięknie pachną :)
***(Czasami wiersz jest blisko)

Czasami wiersz jest blisko,
na wyciągnięcie dłoni,
mogę w nim zamknąć wszystko
i myśli swe dogonić.

Bo kiedy wiersz jest obok,
nic dla mnie się nie liczy,
w strofach rozmawiam z tobą
o wszystkim, i o niczym.

Tęsknota, czułość, smutek,
kwiat w delikatne wzory,
marzenia też zanucę
uczuciem i kolorem.

I nawet deszcz za oknem
w czerwcowy zimny ranek,
są w nim jesienie słotne
i wiosny rozśpiewane.

Wiatr, co rozwiewa latem
nabrzmiałe kłosy żyta
i smak porannej kawy,
co jeszcze? Już nie pytaj.

Popatrz, ile w nim ciszy,
zapach, melodia słowa,
i wiem, że miłość słyszysz,
gdy chcę ją w wierszu schować.

63 komentarze:

  1. Kwiaty czerwca barwami mogą otumanić.
    Ich ilość przepychem mami i zachwyca.
    Czerwiec nas powala kwiatów zapachami,
    miłosną melodię po cichu przemyca.

    Cześć Ewo:)
    Ładnie zaczął się czerwiec:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo czerwiec, to miłość przyrody do świata,
      zalśni kolorami wielobarwnej tęczy,
      w soczystej zieleni kąpie się i w kwiatach,
      do tego przepychu będziesz zimą tęsknić...

      Witaj Ozonko:)
      U mnie śliczne słońce, ale wiatr i zimno, tylko 10 st. Co wcale mi nie przeszkadza wybrać się na wędrówkę na poleskie bagienka, urokliwe teraz od bieli kwitnącej wełnianki...:) Od czego jest ciepłe ubranie?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Fakt! Muszę wyjść, ale mi się nie chce, bo zimno;) Ciuchy na siebie i w drogę!
      Pa:)

      Usuń
  2. Bry:)*

    Wiersz piękny o ciszy
    Jednym słowem o życiu
    Poeta prozę też słyszy
    Nic nie żyje w ukryciu.

    Pozdrawiam w niedzielę...prozą :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Dziękuję...:)* Jaką prozą... ja tu widzę wiersz - miniaturkę:))

      ... i patrz uważnie, słuchaj w ciszy,
      niech zauroczy Cię jej piękno,
      na długo w sercu zakotwiczy,
      a proza? Często jest poezją...

      Pozdrawiam czule, dziękując za wczorajszą wieczorno-nocną wierszowaną zabawę...:)))*

      Usuń
  3. Witaj Ewo:)

    Zachwycam się pięknymi gożdzikami, wącham ich cudny zapach, kawa już parując dodaje nastroju... czegoż więcej trzeba? No chyba tylko relaksu...

    Andrzej Rybiński " Czas relaksu "

    www.youtube.com/watch?v=wCbWKZpfXek

    Pogoda raczej jesienna. " Wicher " duje" jakby zwiastował , że " kaszub się powiesił " :) Kaszubi tak mawiają, tłumacząc przyczynę silnego i nieprzyjemnego wiatru...

    Pozdrawiam i relaksacyjną nutkę zostawaim:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Staszku:)
      Właśnie jak pisałeś, poszłam do kuchni zrobić sobie drugą kawę i już jej aromat wplata mi się w zapach goździków:)
      Czerwcowa niedziela, pogodny dzień, pojadę na łono bez względu na dojmujący chłód... :)
      U nas mówią inaczej jak wiatr wieje: męska, albo damska pogoda, w zależności od porywów, albo że - sorry, cytat: "p...i jak w Kieleckiem przy torach"...:)) i bądź tu mądry, dlaczego w Kieleckiem?
      Piękny relaks z bluesikiem i z Rybińskim, dziękuję, Stasiu:)
      Dla Ciebie - Andrzej Rybiński - Kiedy lato wraca... z zapachem morza:)

      http://www.youtube.com/watch?v=CrKzFcUob6Y& feature=related

      W drodze na wybrzeże nie wiem, dlaczego zimno mi?
      Znowu prawie rok bez ciebie i tyle pustych dni...
      W Gdańsku pełno słońca, roześmianych par,
      a ja po sopockim molo znów będę chodził sam.

      Kiedy lato wraca, ja wracam razem z nim,
      przecież musisz, musisz gdzieś tu być.

      Refren:
      W domu nad zatoką przez cały czas
      byłaś drogą złotą do białych gwiazd.
      Tutaj nam sie przyśnił nasz dobry ląd,
      tamte wspólne myśli - gdzie teraz są?

      Na Monciaku pełne puby, gorączkowy czas,
      tłum dzieciaków zakochanych ten jedyny raz...
      Gdy lato wraca, jak co roku pytam sny,
      dlaczego razem z nim nie wracasz ty?

      Refren.

      CHÓR:
      Pytam sny - odpowiedz mi...
      Pytam sny - odpowiedz mi, jak dalej żyć?

      Refren.
      Gdzie teraz są, gdzie teraz są?
      ***
      ... piękne, chociaż z łezką nostalgii...:)
      Pozdrawiam Staszku i udanego niedzielnego spaceru życzę.:)
      Dal Ciebie

      Usuń
    2. ... to "Dal Ciebie" się niepotrzebnie skopiowało, sama nie wiem jak... przepraszam:)))

      Usuń
  4. Witajcie Ewuniu i Ogrodnicy:)
    Mamy goździkową niedzielę...:)))

    Anna Achmatowa

    I nawet nikt nie wyszedł

    ...I nawet nikt nie wyszedł
    Z latarnią mi naprzeciw.
    I weszłam w domu ciszę,
    Gdy blady księżyc świecił.
    Pod zielonym kloszem,
    Z uśmiechem wymuszonym
    Rzekł mi: "Kopciuszku, proszę,
    Czemu masz głos zmieniony?"

    W kominie gaśnie płomień,
    Świerszcz ćwierka smętne trele.
    Ktoś na pamiątkę po mnie
    Wziął biały pantofelek.

    I trzy goździki podał,
    W bok odwracając oczy.
    O, miłe mi dowody,
    Gdzież schowam was tej nocy?

    A sercu trudno wierzyć:
    Nie minie czasu wiele -
    On wszystkim zacznie mierzyć
    Mój biały pantofelek.

    tłum. Wanda Grodzieńska

    ...a Twój wiersz...:)))

    Piotr Rubik - Twój wiersz szuka ust

    http://www.youtube.com/watch?v=5OWblA4otbs

    Pięknej niedzieli moi Mili:)
    Tobie Ewuniu udanego "polowania" z aparatem:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izetko:)
      Dziękuję za trzy goździki w tym cudnym wierszu Achmatowej:)*
      Wszystkie kwiaty mnie urzekają tak, jak poezja; w zasadzie można między nimi postawić znak równości...

      Zofia Szydzik

      znak równości

      kwiaty
      jak wiersze
      kolorowa poezja ziemi
      rozkołysana wiatrem
      pisana barwą i zapachem
      najpiękniej pachnie o zmierzchu
      każdy wers
      zachwyca
      ponad wytrzymałość wzroku
      każda strofa
      odurza

      wiersze
      jak kwiaty
      bukiety zwiewnych myśli
      kołysane słowem
      nie wschodzą w zgiełku
      lecz w samotności i tęsknocie
      w umyśle
      w sercu
      te – o kolorze purpury – to namiętność
      niebieskie – dozgonna miłość
      białe – wspomnienia
      pachną o każdej porze
      gdy rozkwitają
      na ustach
      ***

      Pachnącej niedzieli i choć odrobinę słonecznego ciepła... :))*

      Usuń
    2. ... a wiersz bywa mostem dwojga serc...

      Piotr Rubik - Most Dwojga Serc

      http://www.youtube.com/watch?v=ywLlbnIjbgY&feature=related

      :)*

      Usuń
    3. Po moście można przebiec i....:)

      Zofia Szydzik

      deszczowa rapsodia

      letni koncert nad jeziorami
      pod batutą skrzydeł perkoza
      błyskawicą rozdarta czerń
      grzmiącą muzyką nabrzmiewa
      wzmaga się czerwcowa rapsodia
      niczym na zgubę
      na dwa bębny
      i tubę

      wiatr smykiem pomyka
      po strunach płaczącej wierzby
      szumiącej żalem - łez spragnionej
      pod staccato kropli o liście
      płynie koncert deszczowy
      na miliony kropel
      okarynę
      i wiatr

      noc aksamitem wycisza wszystko
      wciska w czerń futerału
      delikatnie trącona struna
      stłumiona piano brzmi
      powoli cichnie koncert
      na dwa serca
      koral ust
      i sny

      Miłego wieczoru...:)*

      Usuń
    4. ... och, takiego koncertu mogę słuchać w nieskończoność, a nawet... grać w orkiestrze.:)
      Piękny, cichy wieczór, z lekkimi chmurkami... a ja mam oczy nasycone zielenią, bieluchnymi puchami wełnianki, kwiatem bagna zwyczajnego (upojny zapach!), kwitnącą na różowo delikatną żurawiną... fiolety ostrożeni siedmiogrodzkich i siedmiopaleczników błotnych... zamykam oczy i ciągle je widzę.:)
      Teraz, to już tylko muzyka wieczoru...

      Glenn Miller - Sunrise Serenade

      http://www.youtube.com/watch?v=b91xd-ZS4Fg&feature=related

      ... uroczych, wieczornych chwil z muzyką i poezją :)*

      Usuń
  5. Dzień dobry, Ewo i Ogrodnicy. Dziękuję za piękne wiersze i kwiaty z dzieciństwa.Pozdrawiam Was cieplutko i życzę miłej niedzieli:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=68-iznYU2K8

    Baby TV - Róża i goździk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Danusiu, już popołudniowo:)
      Dziękuję pięknie za miłe słowa.:) Właśnie wróciłam z cudnej wędrówki po poleskich bagnach, trochę utrudzona, ale szczęśliwa, bo napatrzyłam się na prawdziwie cuda przyrody.:)

      Dla Ciebie do podwieczorkowej kawy

      George Gershwin - Summertime

      http://www.youtube.com/watch?v=XOHRM0ilTiQ&feature=related

      Miłego, prawie letniego wieczoru z zapachem goździków.:)

      Usuń
  6. Dzień dobry Ewuniu*, Panie, Panowie :)

    ..... Popatrz, ile w nim ciszy,
    zapach, melodia słowa......

    Sto sonetów o miłości - XVII

    Nie kocham cię tak jakbyś była różą soli, topazem
    lub strzałą z goździków, które rozsiewają ogień;
    kocham cię jak się kocha jakieś rzeczy mroczne,
    potajemnie, między cieniem a duszą.

    Kocham cię jak roślinę, która nie kwitnie, a niesie
    wewnątrz siebie ukryte światło tych kwiatów,
    i dzięki twojej miłości żyje ciemny w mym ciele
    ściśnięty zapach, który uniósł się z ziemi.

    Kocham cię nie wiedząc jak, ani kiedy, ani dlaczego,
    kocham cię po prostu, bez wątpliwości, ani dumy:
    tak cię kocham, bo nie umiem inaczej,

    jedynie w ten sposób, którym nie ma jestem, jesteś,
    tak blisko, że twoja ręka na mojej piersi jest moją,
    tak blisko, że zamykają się twoje oczy w moim śnie.

    Słonecznej niedzieli, z ciepłem i radością :)

    autor: Pablo Neruda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzuanko:)
      Niedziela była w miarę słoneczna, ciepła 18-19 st. i bardzo owocna w piękne wrażenia.:) Właśnie odpoczywam przy poobiedniej kawie po pięknej wycieczce, z której wyniosłam fantastyczne wrażenia i prawdziwie cuda... w obiektywie. Oczywiście, będzie sesja zdjęciowa w Ogródku.
      Jestem szczęśliwa, bo udało mi się znaleźć rosiczkę, bardzo rzadką, niewielką roślinkę owadożerną, pod ścisłą ochroną.:) Żeby jej zrobić zdjęcie musiałam się położyć na kładce biegnącej przez bagna wokół jeziora Moszne na Polesiu Lubelskim.:) Sorry za prywatę, ale nie mogłam sobie odmówić pochwalenia się tym znaleziskiem.:)
      Reszta - cicho sza...:)
      A teraz popołudniowa poezja dla Ciebie - spodobały mi się sonety o miłości Pabla Nerudy:)

      Sto sonetów o miłości - I

      Matylda, imię rośliny lub kamienia lub wina,
      tego, co rodzi ziemia i czas,
      słowo, które wzrasta o świcie,
      w lecie wystrzelając cytrynową światłością.

      W tym imieniu pływają okręty drewniane
      otoczone przez roje granatowego ognia,
      a litery są jak woda w rzece,
      która wpada do mojego wypalonego serca.

      Oh, imię odkryte w powoju,
      jak drzwi do nieznanego tunelu
      który przynosi zapachy świata!

      Oh, wedrzyj się we mnie twoimi płomiennymi ustami,
      śledź mnie, jeśli chcesz, twoimi sennymi oczyma,
      ale w twoim imieniu pozwól mi żeglować i spać.

      ***

      ... pięknego wieczoru, Zuzanko, z uśmiechem...:)

      Usuń
    2. ... przy Twoich sfotografowanych roślinkach nie może zabraknąć owadów.

      Owad

      Od bioder twoich aż do stóp
      chcę odbyć długą podróż.

      Jestem mniejszy niż owad.

      Idę po tych wzgórzach
      koloru owsa
      po których wąskie ścieżynki
      ja tylko znam,
      gdzie centymetry spalone,
      blade perspektywy.

      A tutaj góry.
      Nigdy z nich nie wybrnę.
      Co za olbrzymi mech!
      I krater,
      róża zroszonego ognia!

      Po nogach twych schodzę
      snując spiralę
      albo śpiąc po drodze
      aż dotrę do twoich kolan
      okrągłej twardości
      jak do twardych szczytów
      jasnego lądu.

      Obsuwam się do twoich stóp,
      ośmiu prześwitów
      w ostrych i powolnych
      twych półwyspach
      i z nich w przestwór
      białego prześcieradła
      spadam, szukając na oślep
      i głodny twego konturu
      naczynia w ogniu!

      ... Tobie również pięknego Ewuniu*:)

      Z Wierszy wybranych Pablo Nerudy,

      Usuń
    3. ... nie zabraknie, zobaczysz sama... uchwyciłam nawet biedronkę, których w tym roku jest wyjątkowo mało...:)
      Ale dzisiaj, dla Ciebie mam robaczki świętojańskie, przecież św. Jana już niedługo:)

      Andrew Marvell (1621-1678)

      Kosiarz do robaczków świętojańskich

      1
      O, latarenki żywe, w których blasku
      Słowik do późna wśród liści zasiada
      I, medytując w letnią noc, do brzasku
      Swoje piosenki niezrównane składa;

      2
      Sielskie komety, z których każda wróży
      Nie pogrzeb księcia, nie czas wojen krwawy,
      Lecz światkiem swoim temu tylko służy,
      By nam zwiastować porę żęcia trawy;

      3
      O wy, robaczki, których blask gorliwy
      Zbłąkanym żeńcom drogę zawsze wskaże,
      Gdy w nocy, krocząc przez łąki i niwy,
      Błędne ogniki ścigają kosiarze;

      4
      Światło uczynne trwonicie daremnie,
      Odkąd jest tutaj moja Julia droga,
      Bo wszystkie myśli tak zmąciła we mnie,
      Że już nie znajdę, gdzie powrotna droga.

      przekład Stanisława Barańczaka

      ... dobranoc, Zuzanko, dosłownie padam już z nóg... świetlikowych snów.:)

      Usuń
    4. ... dziękuję Ewuniu* za świetlikowe sny. Po Twoich życzeniach będą obowiązkowo ;-)))

      XX

      Moja brzydka,, jesteś rozczochranym kasztanem,
      moja piękna, jesteś śliczna jak wiatr,
      moja brzydka, z twoich ust można zrobić dwoje,
      moja piękna, twoje pocałunki są świeże jak arbuzy.

      Moja brzydka, gdzie są ukryte twoje piersi?
      Są malutkie jak dwie czarki pszenicy.
      Chciałbym zobaczyć dwa księżyce na twej piersi;
      gigantyczne wieże twojej władzy najwyższej.

      Moja brzydka, morze nie używa kotwicy,
      moja piękna, kwiat za kwiatem, gwiazda za gwiazdą,
      fala za falą, kochana, przeliczyłem twe ciało.

      Moja brzydka, kocham cię za twoją talię ze złota,
      moja piękna, kocham cię za zmarszczkę na twoim czole,
      kochana, kocham cię za twój blask i mroczność.

      Sto sonetów o miłości Pablo Neruda.

      Dobranoc Ewuniu*,dobranoc za wczoraj i dobranoc na dzisiaj :)))

      Usuń
  7. ...cudowne goździki, miałam ich na ogrodzie "mrowie" kiedyś, dawno, dawno temu...
    Miłej niedzieli Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień i wieczór dobry, Małgosiu:)
      W moim ogrodzie nie może zabraknąć goździków, ciągle kupuję i dosadzam nowe.:) Szczególnie upodobałam sobie te pierzaste miniaturki, świetnie udają się w skalnych ogródkach i właściwie są niewymagające:)
      A zapach... ach! Cały ogród w nim tonie.:)
      Przyjemnego wieczoru, Małgoś.:)

      Usuń
  8. Miłego wieczoru, Ogrodnicy. Pozdrawiam cieplutko.
    http://www.youtube.com/watch?v=Hj9NuHVs_gc
    ZOSTAN Z NAMI MELODIO - WAWELE

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.youtube.com/watch?v=xjEDjXJrqjg&feature=related
    Biały latawiec-Wawele

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję za Wawele, Danusiu, na dobranoc posłuchaj
      ich Zaczarowanego fortepianu...

      http://www.youtube.com/watch?v=I_eaN8tlBXk&feature=related

      Dobrej nocki:)

      Usuń
    2. Dzięki,Ewo, świetna piosenka, nogi same rwą się to tańca,mam wesele za dwa tygodnie, muszę trenować.Tej piosenki nie znałam, dobranoc i zdrowia życzę, bo mi przeszło, wczoraj czułam się fatalnie. ŚPIJ W CIEPŁYCH SKARPETKACH :-)

      Usuń
  10. Trochę wcześniej, ale z uwagi na nowy tydzień muszę już
    zadobranockować. Dziś dwa w jednym. Piosenkę Stinga - Fields of gold - zaśpiewa Eva Cassidy -

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=hKtqTYSOBCg

    Oh oh oh
    Wspomnisz mnie kiedy poruszy się zachodni wiatr
    Pośród pól jęczmienia
    Możesz opowiedzieć wtedy słońcu na zazdrosnym niebie
    Jak chodziliśmy po złotych polach

    Więc wzięła swoją miłość by spojrzeć choć przez chwilę
    Pośród pól jęczmienia
    Wpadła w jego ramiona a jej włosy opadały
    Pośród złotych pól

    Czy zostaniesz ze mną czy zechcesz być moją miłością
    Pośród pól jęczmienia
    By móc opowiedzieć słońcu na zazdrosnym niebie
    Jak chodziliśmy po złotych polach

    Nigdy lekko nie składałem obietnic
    I było kilka które złamałem
    Ale przysięgam że w tych dniach które wciąż zostały
    Będziemy chodzić po złotych polach
    Będziemy chodzić po złotych polach

    Nigdy lekko nie składałem obietnic
    I było kilka które złamałem
    Ale przysięgam że w tych dniach które wciąż zostały
    Będziemy chodzić po złotych polach
    Będziemy chodzić po złotych polach

    Oh oh oh
    Wiele lat minęło od tamtych letnich dni
    Pośród pól jęczmienia
    Zobacz dzieci biegną gdy słońce zachodzi
    a ty leżysz pośród złotych pól

    Wspomnisz mnie kiedy poruszy się zachodni wiatr
    Pośród pól jęczmienia
    Możesz opowiedzieć wtedy słońcu na zazdrosnym niebie
    Jak chodziliśmy po złotych polach
    Jak chodziliśmy po złotych polach
    Jak chodziliśmy po złotych polach
    Oh oh oh

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)***- dream of dreams with the stars...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... przepiękne, Jasieńku:)*
      Wprawdzie jeszcze wcześnie, ale trochę zmęczona i zakatarzona, chyba z gorączką, już się wtulam w jasieczka...:)*
      Niech więc Eva Cassidy zaśpiewa jeszcze jedną, ale jakże cudną piosenkę - i to będzie moja dobranocka z kołysanką...

      Fever/Gorączka - Eva Cassidy

      http://www.youtube.com/watch?v=R-eyS1uluuY

      ***Gorączka***

      Nie wiesz, jak bardzo Cię kocham
      Nie wiesz, jak bardzo się przejmuję
      Kiedy mnie obejmujesz dostaję gorączki, której nie mogę znieść
      Dajesz mi gorączkę, kiedy mnie całujesz, kiedy mnie mocno trzymasz
      Gorączkę z rana, gorączkę przez całą noc

      Błogosław moją duszę, kocham Cię, weź to serce daleko
      Weź te ramiona, nigdy ich nie używam
      I po prostu uwierz w to, co mają do powiedzenia moje usta
      Dajesz mi gorączkę, kiedy mnie całujesz, kiedy mnie mocno trzymasz
      Gorączkę z rana, gorączkę przez całą noc

      Posłuchaj mnie kochanie, słysz każde słowo, które mówię
      Nikt nie może kochać Cię tak, jak ja
      Bo oni nie wiedzą, jak Cię kochać po mojemu
      Dajesz mi gorączkę, kiedy mnie całujesz, kiedy mnie mocno trzymasz
      Gorączkę z rana, gorączkę przez całą noc

      Słońce oświetla dzień, księżyc oświetla noc
      Moje oczy rozświetlają się, kiedy wypowiadasz moje imię
      Bo wiem, że zamierzasz dobrze mnie traktować
      Dajesz mi gorączkę, kiedy mnie całujesz, kiedy mnie mocno trzymasz
      Gorączkę z rana, gorączkę przez całą noc...

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - no one can love you the way I do:)))***

      ... przecudne te skrzypce...:)***

      Usuń
  11. Ja też już przychodzę z dobranocką...w duecie:)

    EDITH PIAFF & CHARLES AZNAVOUR --JEDEN DZIEŃ W BŁĘKICIE - Plus bleu que tes yeux

    http://www.youtube.com/watch?v=Vdr8tkkNnqM

    Dobranoc Kochani...błękitnych snów:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a ja solo...:)
      Jak błękitne sny, to tylko z błękitną rapsodią Gershwina ...
      Błękitna rapsodia Rhapsody in blue George Gershwin

      http://www.youtube.com/watch?v=R2m9u7EsCsA&feature=fvwrel

      Dobranoc, Izuś... ale zapach snów niech będzie goździkowy...:)*

      Usuń
  12. Dzień dobry w poniedziałek:)
    Strasznie dzisiaj leje... zimno, tylko 13 stopni.
    Już po kawie, za chwilę będę wyruszać w ten zapłakany świat, teren czeka, bez względu na pogodę...
    Na dobry dzień i może prognostyk lepszej pogody zostawiam Wam błękit nieba w piosence Evy Cassidy - Blue Skies...

    http://www.youtube.com/watch?v=SIcU2v1yYUI

    Błękit nieba

    Błękit nieba się do mnie uśmiechają.
    Nie widzę nic oprócz błękitu nieba.
    Niebieskie ptaki śpiewają piosenkę,
    O teraz nic, tylko błękit nieba!

    Nigdy nie widziałam słońca świecącego tak jasno.
    Kiedy kochasz, wszystko idzie tak dobrze!
    Oglądając wszystkie przelotne dni...
    Kiedy kochasz, możesz latać...

    Wszystkie niebieskie dni, wszystkie przeminęły.
    Od teraz nic, tylko błękit nieba!

    Błękit nieba się do mnie uśmiechają.
    Nie widzę nic oprócz błękitu nieba.
    Niebieskie ptaki śpiewają piosenkę,
    O teraz nic, tylko błękit nieba!

    Nigdy nie widziałam słońca świecącego tak jasno.
    Kiedy kochasz, wszystko idzie tak dobrze!
    Oglądając wszystkie przelotne dni...
    Kiedy kochasz, możesz latać...

    Wszystkie niebieskie dni, wszystkie przeminęły.
    Tylko błękit nieba, tylko błękit nieba.
    Od teraz nic, tylko błękit nieba!
    ***

    Życzę Wszystkim pięknego błękitu i do zobaczenia po powrocie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jakim błękicie Ewo piszesz?
      Dzień zapłakany deszczem,śpi wiatr.
      Mokre liście zamarły w bezruchu.
      Jest ponuro od morza do Tatr.

      Wolę wiatru lekkiego podmuchy,
      Wolność łąk i lasu szeptanie.
      Lubię słońce świecące nad głową
      i nadzieję, że tak już zostanie;)

      Pozdrówka:)))

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu i Ozonko:)
      Ja do błękitu dodam trochę słońca...:)

      LARA FABIAN - Soleil Soleil (clip officiel)

      http://www.youtube.com/watch?v=-0ngHkDsvJI

      Pięknego dnia...:)*

      Usuń
    3. Witaj!
      Porobiło się z pogodą. Wiem, że deszcz potrzebny, ale tęsknię do słońca;)
      Pozdrówka:)

      Usuń
    4. Witajcie Ozonko i Izabelko:)
      Ja tam nie narzekam na deszcz, to samo dobro i szczęście dla przyrody, zresztą u mnie już nie pada od południa:)
      Wróciłam do domu "na sucho", teraz jest pochmurno, chłodnawo, ale wreszcie ziemia się chyba trochę napiła. U mnie świat nie śpi w deszcz, a życie toczy się normalnym trybem czy leje, czy świeci słonko.:)
      Pozdrawiam zmartwionych aurą.:)

      Usuń
    5. ... i na poprawienie nastroju dla Was -

      Helene Segara L'amour est un solei

      http://www.youtube.com/watch?v=z2WJzYIhJqw&feature=related

      :)))*

      Usuń
  13. Dzień dobry w poranek ołowiano-szary, z lekko padającym deszczem. Tak wiem, deszcz jest potrzebny, ale dlaczego jest tak zimno? Na rozgrzewkę -

    * * *

    Dodaj do barwy mego snu
    błękit od niezapominajek,
    fiolet odarty żywcem z bzu
    i taką biel, jaka się staje
    śnieżna burza. Zieleń traw
    zmiksuj z czerwienią krwawą wiśni;
    a jeszcze w środek słońce wstaw.
    Niech mi się sen za żółto przyśni.

    Eliza Saroma-Stępniewska.

    Słońca, słońca, słońca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Lubię deszcz i wszystko, co ze sobą niesie:) Gorzej z zimnem, tu moja wytrzymałość jest nieco mniejsza... jestem przeziębiona po zimnym i wietrznym piątku, w pomieszczeniu gdzie pracuję, znów było dzisiaj bardzo zimno. Mam dreszcze i wobec tego porozgrzewamy się ciepłą poezją...:))

      marina

      deszcz

      ach ten deszcz
      jak nektar życiodajny skropił
      rozgrzane słońcem stokrotki
      zrosił bzy i bomby kaliny

      drobnymi kroplami napoił
      delikatne kwiaty wiśni i jabłoni
      żółtym tulipanom ożywił płatki
      słońcem zmarszczone

      a szafirkom nasycił barwy wyblakłe
      ach ten deszcz jak
      twój pocałunek
      ***
      Pogodnego wieczoru, uśmiechów, dobrego nastroju...:)

      Usuń
    2. ... Ewuniu* wieczornie :) deszcz jak pocałunek - tak właśnie odbieram ciepły, majowy ;-)))
      Pierwszeństwo oddaję słońcu z jego ciepłem więc ...

      Miłość jak słońce: ogrzewa świat cały
      I swoim blaskiem ożywia różanym,
      W głębiach przepaści, w rozpadlinach skały
      Dozwala kwiatom rozkwitnąć wionianym
      I wyprowadza z martwych głazów łona
      Coraz to nowe na przyszłość nasiona.

      Miłość jak słońce: barwy uroczemi
      Wszystko dookoła cudownie powleka;
      Żywe piękności wydobywa z ziemi,
      Z serca natury i z serca człowieka
      I szary, mglisty widnokrąg istnienia
      W przędzę z purpury i złota zamienia.

      Miłość jak słońce: wywołuje burze,
      Które grom niosą w ciemnościach spowity.
      I tęczę pieśni wiesza na łez chmurze,
      Gdy rozpłakana wzlatuje w błękity,
      I znów z obłoków wyziera pogodnie,
      Gdy burza we łzach zgasi swe pochodnie.

      Miłość jak słońce: choć zajdzie w pomroce,
      Jeszcze z blaskami srebrnego miesiąca
      Powraca smutne rozpromieniać noce
      I przez ciemność przedziera się drżąca,
      Pełna tęsknoty cichej i żałoby,
      By wieńczyć śpiące ruiny i groby.

      ... jakby na potwierdzenie słów wiersza zza chmur pokazało się piękne słońce, dając bajkową poświatę. Słonecznego wieczoru z ciepłem, radością i usmiechem :)

      O Miłości jak słońce napisał Adam Asnyk.

      Usuń
    3. ...:) A na wieczór Zuzanko proponuję Ci szept...

      Aleksandra Tarkowska

      Szeptem...

      Mów do mnie - ale tylko szeptem
      Ukołysz mnie do snu - lecz nie kołysanką
      Zatańcz ze mną w światłach letniego wieczoru
      I nad morzem poczekaj na świt...

      Wyszeptane słowa na pewno wierszem powrócą
      Sen kołysanką zaskoczy i ciebie i mnie
      Taniec lato i wieczór piosenkę zanucą
      A świt wstanie w rózowej mgle...

      ***
      ... a u mnie znów siąpi... dobrze, że pod wierzbą trawa nie przemokła :)) Nastrojowo, wieczornie...:)

      Usuń
    4. ... szeptem, bez kołysanki lecz z wierszem...

      Zafurczą od kół wozu fale w lekkim dreszczu.
      Zawisną na twych rzęsach ciepłe krople deszczu.
      Srebrnym kopytem stuknie o wybrzeże dzianet,
      Strząsając z białych skrzydeł kosmiczny pył planet.

      Obejmij mnie za szyję rękami dobremi!
      Jak dobrze, że wróceni znów jesteśmy ziemi.

      Ziemia na wszystkie wzloty upojne da leki,
      Aż znowu wszystko bliskie - stanie się dalekie.

      ... powiem Tobie Ewuniu* dobranoc :)))

      ... i zakończę dzień Przylotem Jarosława Iwaszkiewicza.

      Usuń
    5. ... dziękuję Zuzanko za dziś, dobrej nocy:)
      Chyba jutro zrobię sobie wolne, bo złapało mnie porządne przeziębienie... pa:))

      Usuń
  14. Piękne kwiaty, kocham takie bajkowe kolory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię Zielona Milo wszystkimi bajecznymi kolorami kwiatów. Nie ma lepszego czasu na te kolory i zapachy, niż czerwiec.:)

      Usuń
  15. Słoneczko dziś strajkuje,
    komuś innemu świeci.
    Wychodząc z domu trzeba,
    ubrać jakiś żakiecik.

    Ten stan jest tymczsowy,
    bo lato, miesiąc czerwiec.
    Słoneczko wróci jeszcze,
    tylko po krótkiej przerwie.

    Czekajmy więc cierpliwie,
    słoneczko wróci do Nas.
    Jak niedowiarek jesteś,
    to wkrótce się przekonasz.

    Tymczasem w domu siedzę,
    i klecę wierszyk owy.
    I nic mi ciekawego,
    nie wpada do mej głowy.

    Jak była zła pogoda,
    uczono dawno w szkole.
    A brzmiało po francusku,
    mniej więcej vive le soleil.

    Wakacje będą wkróce,
    słoneczko wróci do Nas.
    No przecież obiecało,
    nie zrobi Nas w balona.

    I znowu Ewa****miła
    w swoim przykrótkim stroju.
    Chodziła będzie sobie
    z pokoju do pokoju.

    Ozonka też przestanie,
    stanu aury dociekać.
    Zabraknie tylko wtedy,
    w domu ptasiego mleka.

    Choć chmurek parę wisi,
    pogoda się nie zmienia.
    Ale pomimo tego,
    przesyłam pozdrowienia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Dobrze, że masz humor, mimo deszczu - i ja też...:))

      Deszczowy dzień

      Deszczowy dzień przez okno wszedł
      i wszystko z rąk mi leci,
      wokoło szary mruczy zmierzch,
      a wiersz się nie chce klecić...

      Okiem zaspanym patrzę w krąg,
      dzień nie dał mi buziaka,
      na dworze zimny wiatru song,
      optymizm dał drapaka...

      I wiatru szum, okiennic skrzyp
      natrętnie w głowie brzęczą,
      maleńki wróbel z zimna drży,
      bo piórka ma za cienkie.

      Choć wczoraj krążył słońca duch,
      lecz nie chciał zostać dłużej,
      za oknem tylko deszczu plusk
      i ciemny krąg kałuży.

      Przygnębiająca szarość dnia -
      już w duszy się rozrosła,
      jasny poranek skryła mgła...
      kiedy znów będzie wiosna?
      *****
      Eee, tam...a może optymistyczne zakończenie?

      Na przekór złej szarości dnia,
      nie będę dziś się smucić,
      kwiatom potrzebny deszczu płacz,
      a słońce do nas wróci.:))

      Pozdrawiam słonecznie mimo chmur i już biorę się za odsłuchiwanie piosenek, dziękuję.:))

      Usuń
  16. Joe Dassin - L'ete Indien.mpg

    http://www.youtube.com/watch?v=mUTieA6EFPk

    OdpowiedzUsuń
  17. Julio Iglesias - Un canto a Galicia & Wenn ein Schiff vorüber fährt 1973

    http://www.youtube.com/watch?v=qqYlk-q65M4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  18. Amantes ~ Julio Iglesias

    http://www.youtube.com/watch?v=RXtM50prwuo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  19. JULIO IGLESIAS * JURAME *

    http://www.youtube.com/watch?v=gUHEJFSjsU8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. BAILLA MORENA - JULIO IGLESIAS

    http://www.youtube.com/watch?v=QxJ9ta-UGK4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. * Momentos * - JULIO IGLESIAS

    http://www.youtube.com/watch?v=QFsbQHJEgkg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję Jędruś za koncert z Julio Iglesiasem, miło mi się słuchało:)
      Dla Ciebie jeszcze jedna jego piosenka, bardzo energetyczna na deszczowy dzień -

      Julio Iglesias Agua dulce agua sale

      http://www.youtube.com/watch?v=XQd_DkSG16M&feature=related

      :)

      Usuń
  22. Słonko usiłuje przebić się przez chmury...Błękitu nie widać...Chłodno:)

    Aleksandra Tarkowska

    W błękitach

    Chcę słońca
    więc podaruj mi słońce
    Chcę łąki
    snem ukołysz na łące
    Chcę wiatru
    wiatrem do okna zapukaj
    Chcę nieba
    błękitu ze mną poszukaj...

    * * *

    Joe Dassin - Salut

    http://www.youtube.com/watch?v=QomCE8mnlo8&feature=related

    Miłego popołudnia przy aromatycznej kawie...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj pod wieczór:)
      Słonka już Ci nie zapewnię, ale najlepiej na niego poczekać z Bruce Springsteenem...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=TiCxqhu9cio&feature=related

      Pada deszcz lecz na niebie nie ma chmury,
      To musiała być twoja łza,
      Wszystko będzie dobrze,
      Śmieszne, gdy myślałem, że czuję słodki letni wiatr,
      To musiało być Twoje głębokie westchnięcie,
      Nie martw się odnajdziemy drogę,

      Czekam, czekam w słoneczny dzień,
      Przegonię te chmury,
      Czekam w słoneczny dzień.

      Bez Ciebie pracuję przy lejącym deszczu,
      Pół wieczoru w podłym mieście,
      Chcę żebyś przegoniła ten blues,
      Bez Ciebie jestem perkusistą, który nie potrafi utrzymać tempa, ciężarówką z lodami na pustej ulicy,
      Mam nadzieję, że przybywasz by zostać.

      Czekam, czekam w słoneczny dzień,
      Przegonię te chmury,
      Czekam w słoneczny dzień.

      Cieżkie czasy, przybyły by nam powiedzieć,
      To pewne jak tykanie zegara na ścianie
      To pewne jak przemiana nocy w dzień,
      Twój uśmiech dziewczyno, przynosi światło poranka ku mym oczom, przerywa bluesa, gdy się podnoszę,
      Mam nadzieję, że przybywasz by zostać.
      ***
      ... pozdrawiam wieczorowo:)*

      Usuń
  23. Dzień dobry, Ogrodnicy,życzę miłego popołudnia i dobrego samopoczuwanka:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=Mk6OVctFPHw&feature=related
    TRUST UNSPOKEN - *OMAR AKRAM*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Widzę, że lubisz muzykę Omara Akrama, więc na wieczór zadedykuję Ci jeszcze jedną, z pięknym klipem -

      OMAR AKRAM - Falling Through The Rain

      http://www.youtube.com/watch?v=wLwZqoJjt-w&feature=related

      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. Dzięki Ewo i Andrzeju za piękną muzykę, dobranoc Ogrodnicy, a Tobie Ewo życzę dużo zdrowia, jedz truskawki:-)

      Usuń
  24. Dobry wieczór na dobranoc :)*

    Po dzisiejszym dniu jestem wypompowany i dlatego pachnie mi
    już podusia, ale jeszcze przyjemny obowiązek powiedzenia
    gospodyni i ogródkowiczom miłej i dobrej nocki. Dziś Franc
    Werfel i jego -

    *** Pieśń miłości ***

    Franz Werfel

    Wszystko, co płynie z nas,
    Wędruje w inną dal.
    Kocham cię — czuję tak,
    Jakbym pokochał świat.

    Kiedy wywyższam cię,
    Uśmiechem lśni twój krok.
    Gdy ustaje mój ból,
    Otwiera mi się raj.

    Ach, to co losem zwą,
    Unosi zwiewna mgła!
    Strzała dosięgła mnie...
    Gdybymż ci szczęście dał!

    Gdy twój zadźwięczy flet,
    Rozjaśnia się mój dzień.
    Myśmy na ziemi tu
    Bogom podobni, spójrz!

    Przełożyła: Krystyna Kamińska

    ***

    A dobranockę wyśpiewa - Rain - Love Song

    http://www.youtube.com/watch?v=kx5COTBjcNc&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc najmilsi i Ty Kobieto.:)*** - Neol saranghae...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc Jasienku:)*
      Trochę się nie bardzo dobrze czuję i przysnęłam sobie okręcona w cieplutki koc. Zbudził mnie deszcz...:)*
      Więc już szybko biegnę ze swoją dobranocką, żeby nie przemarznąć pod drodze... dziś Stanisław Kruszewski i jego bardzo cieply wiersz -

      Kruszewski Stanisław

      moim mężczyzną jesteś ty


      dzięki tobie rano budzę się kobietą
      radość nocy jeszcze pachnie białym bzem
      tak bym chciała by codziennie było święto
      zapach kwiatów jest przy tobie tylko tłem

      ref.
      i nie mów proszę o pogodzie
      gdy serce tak przyjemnie drży
      kobietą będę tobie co dzień
      moim mężczyzną jesteś ty

      nawet we śnie czuję dotyk twoich dłoni
      karmisz ciepłem chociaż ciałem wstrząsa dreszcz
      już przed szczęściem nie potrafię się obronić
      dzięki tobie jestem pewna wiem że jest

      ref.
      i nie mów proszę o pogodzie...

      cóż miłością nie nasycisz mnie do końca
      szczęściem równo dzielić zawsze też byś chciał
      dzięki tobie chłonę każdy promień słońca
      zaplątany w labiryncie naszych ciał

      ref.
      i nie mów proszę o pogodzie...

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - "kobietą będę Tobie co dzień"... :)))***

      ... i jeszcze zagram za chwilę...

      Usuń
    2. ... a kołysankę zaśpiewa Eva Cassidy - If I Give My Heart -

      http://www.youtube.com/watch?v=9JS8CFAVLTQ

      Jeśli dziś w nocy ofiaruję ci moje serce
      Czy będziesz zawsze przy mnie
      Czy odejdziesz w porannym słońcu
      Jak niespokojny ptak w locie

      Weź mnie w swoje ramiona
      I niech miłość, którą widzisz
      Rozmyje twój żal
      Zatrzymajmy ten poranek dla nas

      I jeśli ci opowiem
      O miłości, którą czuję
      Czy nadal będziesz tu ze mną
      Czy obudzisz się w zgaszonej miłości
      W poszukiwaniu przywilejów wolności

      Weź mnie w swoje ramiona
      I niech miłość, którą widzisz
      Rozmyje twój żal
      Niech ten poranek będzie nasz

      Jeśli dziś w nocy ofiaruję ci moje serce
      Czy będziesz zawsze przy mnie
      Czy odejdziesz w porannym słońcu
      Jak ptak, który pragnie latać ...

      ****

      Pa... zimno mi, a więc... take me in your arms:)))***

      Usuń
  25. Błękitem rozpoczęła dzień Eva i błękitem zakończy ten chłodny dzionek Lena...:)

    Lena Piękniewska BŁĘKIT (live)

    http://www.youtube.com/watch?v=_FH81X2ht2M

    Pięknych,ciepłych snów Kochani...dobranoc:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a ja noc postaram się ocieplić z Katarzyną Groniec...:)

      tylko w moich snach - Katarzyna Groniec

      http://www.youtube.com/watch?v=0CbdZwlyNr8&feature=related

      Pa, Izuś, snów z najpiękniejszymi marzeniami i... do ciepłego jutra :)*

      Usuń