Powered By Blogger

sobota, 23 czerwca 2012

Lawendowa kąpiel

Moje czerwcowe kwiaty na cały dzień. Na ranek po nocnym deszczu - lilie wodne,
na słoneczny dzień żółte rumianki,
na popołudnie wiciokrzew...
... i róże,
a na wieczór - lawendowa kąpiel...:)
Lawendowa kąpiel

Lawenda, to zapach letniego wieczoru,
z powiewami wiatru tańczy po ogrodzie,
w sąsiedztwie goryczka, szarosrebrny piołun,
wiesiołek, co tylko o zmierzchu przychodzi.

Po upalnych nocach miłością pisanych
zanurzymy zmysły w fioletowej ciszy,
czar nieśmiałych kwiatków sprawi, że nad ranem
wyszeptane słowa na pewno usłyszysz.

Uwiłam bukiecik, na zimę zasuszę
pośród zawieruchy garstkę letnich wspomnień,
odnajdziemy w sobie żar czerwcowych wzruszeń,
gdy ci przygotuję lawendową kąpiel.

62 komentarze:

  1. Trochę dopieściłam swój wczorajszy wiersz i wyciągnęłam z komentarzy na główną.
    Cudny dzień dzisiaj wstał; miłego, kolorowego i wonnego Wszystkim... :))

    OdpowiedzUsuń
  2. :)
    Witajcie Ewuniu i Ogrodnicy :)
    Mam nadzieję,że po lawendowej kąpieli świetnie się spało...:)
    Hmmm...chyba tak bo Ogród zakwitł pięknymi kwiatami...:)
    To ja pozwolę sobie zaleśmianić...:)

    Rozmowa

    Ciało mówi do duszy: "Jestem tu - w tych światach,
    Gdzie i ty się zbłąkałaś. Ta sama nam droga.
    Spojrzyj tylko: woń wdycham, tarzam się w kwiatach,
    Ocieram się o słońce, o sen i o Boga,
    O którym mówisz zawsze ze smutkiem, jak gdyby
    Smutek był wiarą... Spojrzyj: jestem teraz w lesie,
    Bawią mię złote bąki i czerwone grzyby
    I to, że drzewom wokół tak zazielenić chce się!
    Jeśli wolisz - każ mi się zapodziać na łące,
    A zobaczysz, jak zaraz swoją białość zmącę
    Purpurą rośnych maków, których dotyk nagły
    Budzi szczęście i życie tak jasno tłomaczy!
    Niech mię tylko kłos po oczach uderzy smagły,
    A już świat się rozwidnia i wiem, co świat znaczy.
    Nie przeszkadzaj mi wiedzieć! Milcz, dopóki drzewa
    Szumią, dopóki pachnie jałowiec i mięta!
    Milcz! Nie mówi się prawdy, lecz bez słów się śpiewa.
    Kłamie ten co zna słowa, a nut nie pamięta.
    Jam z tych światów, gdzie w ogniu grzech, śpiewając, pląsa,
    Gdzie płoną piersi, wargi i kły, chciwe strawy -
    Gdzie róża, krwią nabiegła, lilię białą kąsa,
    I gdzie jeszcze brzmi w słońce zielony wrzask trawy!
    Nie tłum owego wrzasku! Nie nęć mię w mrok głuszy!
    Nie gardź mną, nie opuszczaj! - Porzuć swe zaświaty
    Dla wspólnych zabaw ze mną" -
    Tak ciało do duszy
    Mówi, a dusza - nikła i płochliwa mara -
    Słucha jego szeptów i przez łzy się stara
    Kochać te same kwiaty, rwać te same kwiaty...

    Bolesław Leśmian

    * * *
    ...i dla podtrzymania nastroju...

    W lawendowym nastroju...

    http://www.youtube.com/watch?v=oE5kEWPnuvk

    U mnie słonko, błękitne niebo i ani jednej chmurki:)
    Pogodnego dnia Kochani...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      U mnie też piękny, błękitnooki dzień... a wyspałam się w muzyce nocnego deszczu.:)
      Na lawendową kąpiel w fiolecie przyjdzie czas wieczorem, a na razie przyszedł czas błękitu.

      Muzyka: Jan kanty Pawluśkiewicz , do wiersza Leszka, Aleksandra Moczulskiego, śpiewa Grzegorz Turnau, a ja razem z nim...:))

      Czas błękitu

      http://www.youtube.com/watch?v=eNS5-9Wi_QM

      Czas bez dna tęsknoty
      Czas wybryków i psoty
      Czas kieliszka wódki
      Gdy dzień był za krótki

      Burze były jasne
      Uśmiechy niezgasłe
      Smutki nieprzepastne
      Tak cudze jak własne

      Czas sadów w obłokach
      Kochań i odkochań
      Czas majowych wątków
      Bukiecików fiołków

      Leciutkich pasaży
      Twarzy twej z mgły marzeń
      Śnił się co było
      A ten czas to miłość

      Co jest i co nie jest
      Czyj to życia rejestr
      Czegoś było mało
      Więcej się zdawało
      Ledwo dotykało
      I dusze i ciało
      Sens życia ukryty
      Rozlane błękity

      Czas dzień wciąż nam zmienia
      Jest czas smugi cienia
      Zatopionych lądów
      I głupich poglądów

      Jest czas odwrócenia
      W długiej smudze cienia
      Krok gdzieś i z powrotem
      Czas co będzie potem

      Walc krok cel
      Myśl wciąż nie ta
      Rapsodyczny temat
      Niby tak a nie tak
      Bo tom z kocheleta
      Jakby ktoś nas w tańcu
      Trzymał bardzo mocno
      Jakby ktoś aż głębi
      Nie spuszczał z nas oczu

      Błękit już rozlany
      Ogień wyczerpany
      Smutek zapomniany
      Gwiazd spokój nad nami
      ***

      ... tylko nie zgodzę się, że ogień wyczerpany...:) Przyjemnej soboty, z letnim błękitem:)*

      Usuń
  3. Moje dzisiejsze kwiaty niech też kwitną dla każdego Taty, z najlepszymi życzeniami na Dzień Ojca:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bry :)*

    Dziękuję córciu :)))*

    A ja tak sentymentalnie - dla kontynuacji...

    http://www.youtube.com/watch?v=_FGGHpooOnk&feature=related

    słowa i muzyka: Grzegorz Turnau

    *** Na młodość ***

    Znów nie mam kawy, ani psa
    W pokoju mrok, za oknem mgła
    Ty sobie poszłaś- jestem sam
    I licho wie kiedy wrócisz
    A mnie już się nie chce spać
    Więc idź gdzie chcesz, do diabła idź
    Mój humor podły to moja jest rzecz
    Czasem muszę być zły

    Na młodość, na deszcze, na ciebie
    Na teatr i na niespełnienie
    Pozory mądrości i to, czego nie wiem
    Na każde twoje milczenie

    Bo z takiej złości, nie wiem jak
    Wynika akord, czasem dwa
    I wtedy przyjaciela mam
    Co w czarno-białym smokingu
    Na trzy czwarte dzieli tę złość
    I z nim pogadać mogę, aż ty cicho wejdziesz
    Powiesisz gdzieś płaszcz i lekarstwo mi dasz

    Na młodość, na deszcze, na ciebie
    Na teatr i na niespełnienie
    Pozory mądrości i to, czego nie wiem
    Na każde twoje

    Na młodość, na deszcze, na ciebie

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie zapowiada się pracowita sobota, sprzątanie
      mojej norki po wymianie okna, wjazd do przodków,
      zakupy. Nie wiem czy się wrobię. Zatem miłej soboty
      dla was i kontemplacji w kwiatkach. Nara.:)*

      Usuń
    2. Bry Jasieńku:)*
      Słodkie całusy dla Tatuśka i nie tylko...:)***
      Właśnie skończyłam pierwszą turę moich sobotnich zajęć i z przyjemnością zagram Tobie z Grzesiem (w duecie) - też sentymentalnie... dla kontynuacji -

      Grzegorz Turnau - Nie oglądaj się na niebo

      http://www.youtube.com/watch?v=2TbxQpX913s

      Nie oglądaj się na niebo rozgwieżdżone
      bądź na chwilę tylko ze mną twoją Gają
      jeszcze chwilkę zaraz pomkniesz tam w ich stronę
      wiem że gwiazdy w swe przestworza cię wołają

      tam dla ciebie inne światy inne słońca
      gwiazd mgławice galaktyki mleczne drogi
      dla mnie tylko zaś tęsknota dojmująca
      i czekanie beznadziejne tu mój drogi

      pocałunkiem pozwól zamknąć sobie usta
      jeszcze chwilkę będę z tobą moją Gają

      nim popatrzę w oczy twe jak w jakieś lustra
      które tylko moje gwiazdy
      odbijają odbijają odbijają...

      :)***

      Słoneczka i troszkę oddechu od pracy, Jasieńku, pozdrawiam czule:)*

      Usuń
  5. Dzień dobry Ewuniu*, Izko, Jaśku :)
    Zdjęcia urzekają - tradycyjnie, Lawendowa kąpiel mile zaprasza do dnia dzisiejszego jak i do wspomnień, a powitam dzisiejszy dzień, wprawdzie już po południu nie mniej trochę tego dnia jeszcze przed nami, wierszem Rainera Marii Rilkego.

    * * *


    Różo, ty królująca, dla tamtych w starożytności
    byłaś kielichem o brzegu znanym -
    dla nas kwiatem nieprzebranej obfitości
    i przedmiotem niewyczerpanym.

    Wydajesz się być kwitnącym wokół ubrania ubraniem
    na ciele z niczego i z blasku, w strojności swojej;
    lecz pojedynczy twój płatek zarazem unikatem
    i zaprzeczeniem wszelkiego stroju.

    Od stuleci twoja woń nam przywiewała
    swoje najsłodsze nazwania;
    nagle leży na powietrzu jak chwała.

    Lecz jej nazwać nie umiemy, przeczuwamy...
    I wspomnienie, które ku niej skłania,
    u przywołalnych godzin wypraszany.

    Sonety do Orfeusza, Część druga, VI

    www.youtube.com/watch?v=Fbto4PsQIak
    Przychodzisz do mnie w snach Grupa Hetman

    Słonecznego, ciekawego w wydarzenia popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję za miłe słowa.:) Moja sobota tak szybko biegnie, że zanim się obejrzałam, nastała pora obiadowa. Mam jeszcze trochę zajęć, ale z przyjemnością przysiądę na chwilę pod wierzbą z Kochającą...

      Kochająca

      To moje okno. W zachwycie
      tak bym frunęła za nie,
      zbudzona przez świtanie:
      a dokąd sięga życie,
      a kiedy noc nastanie?

      Poza mną w świecie całym
      niczego jeszcze nie ma:
      a ja przeświecam kryształem,
      głębia przyćmiona, niema.

      Jeszcze i gwiazdy jak ramą
      obejmę sobą; ogromne
      serce mam; ono samo
      tego - kogo nie pomnę -

      pokochałam? pojmała?
      więzić wcale nie żąda.
      Obco jak karta biała
      własny mój los wygląda.

      Któż ja jestem, bezbronna
      w środku nieskończoności,
      chwiejna jak łąka wonna,
      którą wiatr w sobie mości,

      gdy wołam w strachu dziecinnym,
      że ktoś usłyszy wołanie,
      przeznaczona, by w Innym
      zatracić się niespodzianie.

      - Rainer Maria Rilke
      ***

      Jeszcze mamy długi dzień i piękny wieczór czerwcowy, a przed nami noc świętojańska... może będziemy puszczać wianki? ;))
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu* :)
      Piękne dzięki za strofy nie tylko RMR.
      Co powiesz na Taki sobie list do Ewy ?

      Dziś
      Znów
      Cała roześmiana
      Obwieściłaś światu

      Że Jesteś

      Rzuciłaś kilka słów
      Nie na temat

      Wreszcie
      Ujrzałem Cię

      Prawdziwą

      W bezkresie
      Moich marzeń

      Tańczyłaś
      Słowem

      Tak spokojnie

      Powolutku

      Jak Ptak

      Jak Drzewo

      A ja
      Pogrążałem się
      W bezbrzeżnej otchłani
      Swego smutku

      Czemu
      Nie moja
      Jesteś?
      Ewo?...

      Czemu? Ewo...


      Dzisiejsza noc pełna tajemnic, marzeń, obietnic.
      Niedługo północ, czas szukać kwiatu paproci.
      Dobranoc Poetko - Ogrodniczko :)))

      Usuń
    3. ... autorem Listu jest Seweryn.
      :)))

      Usuń
    4. ... jeszcze nie śpię, Zuzanko:)
      I zakończę naszą dzisiejszą rozmowę wierszem Szaroburego

      Bądź przy mnie

      Gdy przyjdzie ten wieczór ciemny
      przed czarną, bezkresną nocą,
      kiedy księżyc już nie wzejdzie,
      zorze nieba nie rozzłocą,

      ty bądź przy mnie, ukochana,
      weź za rękę, popatrz w oczy,
      daj odwagę by pchnąć bramę
      i bez lęku w nicość kroczyć.

      Niech twój uśmiech mi rozświetli
      mrok czeluści za krawędzią
      i pozwoli trwać nadziei,
      że przy tobie zawsze będę.

      Dobrej nocy Zuziu, do jutrzejszego spotkania:)))

      Usuń
  6. Piękne kwiaty :-)
    Lubię bardzo zapach lawendy...
    I lawendową kąpiel :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasna:)
      No to mamy jasność, co Ciebie przyciągnęło na Impresje. Kwiaty tutaj codziennością, nawet w zimie, ale lawenda tylko w sezonie; chociaż postanowiłam zasuszyć bukiecik na zimę.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  7. W przydomowym ogródku,
    kwitnie sobie w rzędach.
    Fioletowe kwiecie,
    a zwie się lawenda.

    Z boku obserwuję,
    kwiecie minut kilka.
    Jak wabi lawenda,
    pszczółkę i motylka.

    Wiedzy o lawendzie,
    niewiele posiadam.
    Wiem, że aromatem,
    niecodziennym włada.

    W tym akurat miejscu,
    napisać Wam muszę,
    Że wspomniane kwiecie,
    dobrze znosi suszę.

    Samopoczuwanko,
    wtedy dobre miewa.
    Kiedy się zanadto,
    wodą niepodlewa.

    Jak się komuś po szafie,
    wiele moli szwenda.
    To w sukurs akurat,
    przyjdzie Wam lawenda.

    Można naftalinę,
    również też stosować.
    Lecz lepsza terapia,
    bywa lawendowa.

    Kończę zalet na dziś,
    wszelkie wyliczanie.
    W kosmetyce również,
    ma zastosowanie.

    A kto by zaprzeczał,
    że nie mam tu racji.
    Dodam dodatkowo,
    że także w farmacji.

    Pozdrowienia całej liście obecności.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Karolina Tuz - * Pola lawendowe *

    http://www.youtube.com/watch?v=da4BIXbsVgU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:)
      Bardzo pouczający wierszyk o lawendzie, pięknie dziękuję.:) Dodam dla Ciebie coś jeszcze, w ramach uzupełnienia.

      Czy deszczyk siąpi,
      czy słonko się śmieje,
      warto mieć w domu
      z lawendy olejek.

      Gdy Ci dokucza
      chandra, lub migrena,
      lepszego środka
      na te bóle nie ma.

      A gdy kąpieli
      zechcesz miłej zażyć,
      to w jej zapachu
      możesz się rozmarzyć.:)

      Gdy się lubujesz
      w dalekich podróżach,
      odwiedź koniecznie
      prowansalskie wzgórza,

      gdzie o tej porze
      na słonecznych stokach
      kwitnie lawenda
      fioletowooka.:)

      Cóż jeszcze dodać?
      Powiem ze spokojem:
      w lawendzie kąpiel
      najmilsza we dwoje...

      Serdeczności dla Wielbiciela lawendy:)

      Usuń
    2. :)
      Totentanz - Lawendowe Pola

      http://www.youtube.com/watch?v=rnT8BCCKsFY&feature=related

      Miłego popołudnia, Jędruś:)

      Usuń
  9. :)
    Do poobiedniej kawy lawendowy Jan Garbarek...:)

    Australia oczami Marka Niedżwieckiego {6}.

    http://www.youtube.com/watch?v=8ibkLhuRRr8

    Miłego popołudnia...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka Jana Grabarka i lawendowe pola to już całkowity odlot, jak dla mnie... piękne dzięki, Izuś:)

      I jeszcze trochę odlotu, tym razem z czerwonym wiatrem...

      Jan Garbarek - Red Wind

      http://www.youtube.com/watch?v=3nt4GKxd7Ms

      ... odlotowych chwil...:)*

      Usuń
  10. :)
    Adam Asnyk

    Letni wieczór

    Już zaszedł nad doliną
    Złocisty słońca krąg;
    Ciche odgłosy płyną
    Z zielonych pól i łąk.

    Dalekie ludzi głosy,
    Daleki słychać śpiew
    I cichy szelest rosy
    Po drżących liściach drzew.

    Promieni gra różana
    Topnieje w sinej mgle,
    A świeży zapach siana
    Skoszona łąka śle.

    Wraz z wonią polnych kwiatów,
    Z gasnącym blaskiem zórz
    Cicha poezja światów
    W głąb ludzkich spływa dusz.

    W półcieniu pierś olbrzymią
    Podnoszą widma gór,
    Nocnymi mgłami dymią,
    Wdziewają płaszcze chmur.

    I wiążą swoje skrzydła,
    Podarty kryjąc stok,
    Jak senne malowidła
    Powoli toną w mrok.

    Wieczoru blask niepewny
    Oświetla obraz ten...
    Ludzie w zadumie rzewnej
    Gonią piękności sen.

    * * *
    Lawendowo

    http://www.youtube.com/watch?v=aLDFm6r6Ojk

    * * *

    Przyjemnego wieczornego relaksu...:)*
    Klip to przedsmak jutrzejszych spacerów:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wróciłam ze Święta Taty; mój Senior zadowolony i w dobrym humorze; dostał ode mnie czerwone róże.:)
      Wieczór jest uroczy; niebo się rozchmurzyło zupełnie, a niedługo zacznie się noc świętojańska.
      Ja już wprowadzę w nastrój...

      Mira Kubasińska -Tysiąc razy kocham {świętojańska noc}

      http://www.youtube.com/watch?v=G7v9wtHk78s

      Tysiąc razy kocham

      Codziennie list do Ciebie piszę
      Codziennie piszę nowy list,
      Bo chce Ci wszystko opowiedzieć,
      Bo chcę byś mógł uwierzyć mi
      Chcę wszystko wyznać w jednym liście
      Lecz ciągle mi brakuje słów,
      Bo wiem, że wszystko to już kiedyś
      Ktoś komuś mówił, pisał już

      Gdyby tak z moich słów
      Ułożyć długi most
      Gdyby nim rzekę spiąć na jeden dzień
      Mógłby ktoś zabrać tam
      na drugi brzeg mój list,
      oddać te tysiąc słów
      do Twoich rąk
      ***
      ... miłego szukania kwiatu paproci...:)*

      Usuń
    2. ... autorem słów jest Bogdan Loebl, muzykę skomponował oczywiście Tadeusz Nalepa :)

      Usuń
    3. :)
      Białowieża - Noc Kupały

      http://www.youtube.com/watch?v=P0Tj0iAQlh0

      ...:)*

      Usuń
    4. .. a dla podkreślenia nastroju niech zagrają Trubadurzy:

      http://www.youtube.com/watch?v=2d5N_M3iBR8

      Ej, Sobótka, Sobótka

      Idzie czerwiec borem, lasem
      droga i bezdrożem
      jedną nogą jeszcze tutaj,
      drugą już za morzem.

      Pochylają się topole,
      zapatrzone w wodę,
      czyje dziś życzenie spełni,
      sobótkowy płomień.

      Hej, Sobótka, Sobótka
      dzień jest długi noc krótka
      czas ucieka jak rzeka jak wiatr.
      wianek w dali gdzieś płynie,
      ktoś powtarza twe imię,
      może Wisła, a może ja sam.

      Zapalone wianki płyną
      Wisłą aż do Gdańska
      Przyszłość z dniem wczorajszym splata
      Wróżba Świętojańska

      Potykają się zdarzenia o
      czerwcowy łubin
      a ja ciągle jeszcze nie wiem
      czy mnie trochę lubisz.

      Hej, Sobótka, Sobótka...

      Rzeka niesie twe odbicie
      w inne obce strony
      a ja stoję ,a ja patrzę
      bliski nieznajomy

      I wciąż pytam choć ku temu
      ani czas ni miejsce
      czy to mnie dziś oddasz swoje
      sobótkowe serce

      Hej, Sobótka, Sobótka...

      sł.Janusz Kondratowicz.

      :)*

      Usuń
  11. Dzisiaj noc Kupały. Więc na dobranoc przyniosłam wiersz Anny Zajączkowskiej...:)

    Kupała

    Tańczą słoneczne panny w wiankach
    W białych sukienkach,przy kochankach.
    Kupała błogosławi.

    Szaleją serca, oczy płoną
    Dziwne zapachy nozdrza chłoną.
    Z ciemności nas wybawi.

    Płoną ogniska , harfy grają
    Na wodę wianki już puszczają.
    Na wróżbę,dla miłego...

    Dymy ziołami pachną ostro
    Ogień mi bratem,a noc siostrą
    A miłość dla każdego.

    Tak to odwiecznym ojców prawem
    Połączmy miłość i zabawę
    W kręgu zamknięty taniec

    Lato rozśpiewa się w upale
    Ja kocham ciebie jak Kupałę
    Wielbili prasłowianie.

    A rankiem mgły się snują białe
    Wiele tej nocy dziś widziałeś.
    Czy to był sen czy jawa?

    Śmieje się słońce z panny śpiącej,
    Że naga jeszcze śpi na łące.
    Udała się zabawa?

    * * *

    Pięknej nocy Kochani...Kto senny to do łóżka. Reszta świętuje...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zdrzemnęłam się, więc teraz już nie jestem senna:)) I pożegnam Cię Nocą Kupały...

      Noc Kupały

      Czy pamiętasz ten nasz wieczór czerwcowy?
      kiedy na rzece puszczaliśmy wianki
      a wiankach były nasze niespodzianki
      rzeczne fale łączyły nas w pary.
      *
      Potem romantyczny spacer nocą
      nad niebem świecącym gwiazdami
      świetlików złote dywany
      i dwa cienie odbite w rzecznej fali.
      *
      I ten wolny upojny wiaterek
      wolnością jego upojeni
      miłości spragnione drżenie ciał
      wyłączyło nam-realny ten świat….

      autor: Zdzisław

      Dobranoc, Izuś... wyłączamy świat realny...:)*

      Usuń
  12. I chociaż spóźniona, bo we śnie szukałam kwiatu paproci, ale jeszcze zdążyłam na dobranockę. Jasieńku, pozdrawiam czule :)*
    A śniła mi się tęcza... taka jak wierszu Ryszarda Opary.

    Tęcza

    Wiesz, kiedy tworzą się tęcze?
    Gdy kochankowie z daleka
    W myślach trzymają swe ręce,
    A dusza do duszy ucieka.

    To wtedy budują na niebie
    Stubarwną miłosną drogę
    Chce mi się miła do ciebie
    I po tęczy przebyć ją mogę.

    Wyciągnij rękę kochanie
    Jak ja wyciągam swoją
    A zjawię się na śniadanie
    Boś bułką i kawą moją.
    :)*

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - już czas na sen marzeń:)))***

    ... i jeszcze coś zagram...:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a kołysankę zaśpiewa Universe i Beata Kozidrak...
      Tyle chciałem Ci dać...

      http://www.youtube.com/watch?v=7g8uHOh0v0E

      ..."bo ja bez Ciebie zginę"...mmmm, pa... do jutra:)**

      Usuń
  13. Powiem tylko dziś dobranoc Szampaństwu. Dopiero co wróciłem
    piechotką z mojej norki. Moje toczydełko odmówiło posłuszeństwa. Nocka piękna w sam raz na spacerek, ale jestem padnięty po dzisiejszym dniu. Pa,- do jutra.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... przeczuwałam, że coś takiego może Ci się przytrafić... Pa, Jasieńku, wypocznij, spij słodko i do jutra:)***

      Usuń
  14. Dzień dobry w ostatnią niedzielę czerwca:)*
    Bardzo słoneczny dzień, ani chmurki na niebie, a ja wyspałam się przepysznie.:))
    Na dzień dobry, baaardzo energetyzująca piosenka do kawy, jeżeli ktoś jeszcze ziewa...

    Miss Li i good morning.

    http://pikaaaaaa.wrzuta.pl/audio/8JKWOmQM3zi/01_miss_li_good_morning

    Dzień dobry
    Dzień dobry
    Rozmawialiśmy przez całą noc
    Dzień dobry
    Dzień dobry Tobie

    Dzień dobry
    Dzień dobry
    To wspaniałe wstać tak późno
    Dzień dobry
    Dzień dobry Tobie

    Kiedy zespół zaczął grać, gwiazdy świeciły jasno
    Teraz mleczarz jest na swojej drodze i jest za późno, by powiedzieć dobranoc

    :)))****

    Przyjemnej, letniej niedzieli dla Wszystkich:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i druga przebudzanka, już delikatniejsza...

      Koop - Come to me

      http://www.youtube.com/watch?v=y-PXoEbcBXU

      Chodź do mnie

      Kochanie, czekałam na ciebie
      Nie uciekaj teraz
      Nie masz nic do stracenia
      Kochanie, czuję się taka samotna
      I potrzebuję kogoś
      Aby go nazwać moim własnym

      Ponieważ moja miłość właśnie mnie opuściła
      I potrzebuję kogoś nowego
      Kto może mi zawsze powiedzieć
      "W moich oczach posiadam ciebie"

      Kochanie, och Kochanie, och Kochanie
      Chodź do mnie

      Kochanie, czekałam na ciebie
      Nie uciekaj teraz
      Nie masz nic do stracenia
      Kochanie, czuję się taka samotna
      I potrzebuję kogoś
      Aby go nazwać moim własnym

      Ponieważ moja miłość właśnie mnie opuściła
      I potrzebuję kogoś nowego
      Kto może mi zawsze powiedzieć
      "W moich oczach posiadam ciebie"

      Kochanie, och Kochanie, och Kochanie
      Chodź do mnie

      :)*

      Usuń
  15. A ja witam i przytulam...:)))

    Dzień Przytulania - 24 czerwca

    Piękny to zwyczaj witania "na misia",
    dlatego bezpiecznie przytulaj dzisiaj,
    ponieważ milusiński Dzień Przytulania;
    to okazja fajna do wykorzystania!Ha!ha!
    Śmiech dalej trwa, a co robię ja...?!
    Otwieram ramiona i czekam speszona,
    gdyż do przytulania nie zwykliśmy
    i takich osobników kołem obeszliśmy...
    Dzień ten był, ale ochota nie minęła
    oraz nowych zwolenników wchłonęła!
    Super! Tralala! Szczęśliwa jestem i ja,
    że nadszedł czas, który zmienia nas...
    Przytul się, przypnij się - to nie kosztuje,
    a wzajemna życzliwość w sile potęguje.
    Hura! Teraz " na misia " czekam i ja,
    by połączyć ogniwa - nikogo nie zbywać
    i przyjmować serdeczne zaproszenia
    do kolejnego dobrej woli potwierdzenia...

    Aleksandra Baltissen

    Polish tango in Hebrew: Adam Aston (Ben-Lewi) - Przytul, uściśnij, pocałuj 1935

    http://www.youtube.com/watch?v=QkSt7dZttXw

    * * *

    Pięknej niedzieli moi Mili...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izetko:)
      To ja przytulę dzisiaj naszych solenizantów, Danę i Jasieńka:)*** - bez względu na to, kiedy obchodzi imieniny :)))*
      Wszystkiego najlepszego Kochani, zdrowia, słonka w każdej postaci i samych pięknych dni i nocy:)*

      Skaldowie - Życzenia z całego serca

      http://www.youtube.com/watch?v=myllGSposAU&feature=related

      Tak wiele było między nami już
      A jeszcze tyle ma się zdarzyć
      Jest jedna droga, którą warto pójść
      Spojrzenia twoje - drogowskazy Z całego serca życzę ci
      Spełnienia marzeń najskrytszych
      Jest tyle piękna w słowie my
      Tyle barw, nagłych tęcz i słodyczy Z całego serca życzę ci
      Uśmiechów słońca na twarzy
      I jak najwięcej jasnych chwil
      W rozmowach wszystkich naszych Nie pytaj dokąd nas prowadzi czas
      Nie próbuj drogi naszej nazwać
      Żyjemy chwilą, która dla nas trwa
      Tak zapisane było w gwiazdach Z całego serca życzę ci
      Spełnienia marzeń najskrytszych
      Jest tyle piękna w słowie my
      Tyle barw, nagłych tęcz i słodyczy Z całego serca życzę ci
      Uśmiechów słońca na twarzy
      I jak najwięcej jasnych chwil
      W rozmowach wszystkich naszych
      ***

      ... miłości, radości i letniego słonka na całą niedzielę:)*

      Usuń
  16. Dzień doby Ewuniu*, Izka:)

    Pozdrawiam, całuję, przytulam i przynoszę do łóżka śniadanie nucąc wespół zespół z Andrzejem Piasecznym.

    http://www.youtube.com/watch?v=lG8X6DIP_ss

    ...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzko:)
      To śniadanie dla Wszystkich czy tylko dla Ewuni?:)
      Lubię Piaska:)))

      Usuń
    2. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję za smakowite śniadanko do łóżka z Piaskiem; już dzielę się nim ze wszystkimi Ogrodnikami..;))
      W moim przypadku jednak musiałby to być strażak z baaardzo długą drabiną...:)
      A ja Ciebie powitam romanticą annyG.

      Ranek(romantica)

      wiosenny motyl
      musnął mnie na dzień dobry
      czułością kaszmirowego dotyku
      skrzydeł
      poczułam delikatność pąków
      rozkwitającej we mnie
      radości
      kropla rosy poiła swym
      rześkim spełnieniem
      kwiaty na mojej lekkiej
      sukience
      oddechnęłam z ulgą nęcącym
      zapachem capuccino
      nasunięte na stopy
      kapcie
      otuliły je miękkością obłoków
      tanecznym krokiem weszłam
      w nowy słoneczny dzień pełen
      spełnienia...
      ***

      ... pozdrawiam cieplutko, słonecznego dnia i pięknych chwil w rozkwitającym lecie:)

      Usuń
    3. ... myślę, ze strażak poradzi sobie nie tylko z jednym śniadaniem sięgając barrrrrdzo wyssssoko ;-)))
      Smacznego Kochani :)))

      Usuń
  17. Dzisiaj imieniny obchodzi Dana i Jasiek...
    Wszystkiego najlepszego dla solenizantów...:)

    TADEUSZ WOŹNIAKOWSKI - IMIENINY

    http://www.youtube.com/watch?v=7MNujhhmL_E

    Wieczorem zaśpiewamy Wam 100 lat...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... moje życzenia dla Solenizantów są dwa piętra wyżej, a że życzyłam przede wszystkim miłości, to dodam jeszcze dedykację muzyczną - piosenkę Marka Grechuty...

      "Takiej miłości więc nam życzę"

      http://www.youtube.com/watch?v=wxl4NNqJOF0&feature=related

      Kiedy mnie pytasz czym jest miłość
      Mówię: "O Tobą jest..."
      To Twój łagodny wzrok i uśmiech
      To Twój każdy gest
      To Twój kolejny dramat
      To Twój kolejny żart
      Oraz to wszystko, co nam wróży
      Ślepa talia kart
      Więc się nie pytaj, bo miłość taka
      Nie zna wielkich słów
      Lubi tak milczeć jak jasne słońce,
      Jak księżyca nów
      A kiedy źle, to wicher za nią
      Wyje, deszcz łka...
      A kiedy radość, to rozpływa się
      Wilgotna mgła

      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko wzrok
      Mówi na tyle, aby rozwiać
      Wątpliwości mrok
      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko gest
      Mówi na tyle, by zrozumieć
      Jak to z nami jest

      Kiedy mi mówisz, że nie wystarczy
      Tylko wzrok i gest
      Na tyle spraw codziennie innych
      Mówisz: "Wiesz, jak jest..."
      Powiem Ci, że na pewno
      Potrzeba wiele słów
      Stąd tyle różnych książek
      Pod poduszkami snów
      W tej codzienności nam jednak potrzeba
      Prostej prawdy słów,
      By zauważyć jeszcze słońce
      I księżyca nów
      Więc skoro tyle zdań wyszukanych
      Oraz gorzkich łez
      Kosztuje czasem prosta sprawa
      My zostańmy bez...

      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko wzrok
      Mówi na tyle, aby rozwiać
      Wątpliwości mrok
      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko gest
      Mówi na tyle, by zrozumieć
      Jak to z nami jest

      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko wzrok
      Mówi na tyle, aby rozwiać
      Wątpliwości mrok
      Takiej miłości, więc nam życzę
      Kiedy tylko gest
      Mówi na tyle, by zrozumieć
      Jak to z nami jest

      :)*

      Usuń
    2. Spieszę, biegnę z życzeniami dla dzisiejszych Solenizantów - Dana :) Jaśku :)wszystkiego najlepszego !:)

      Wszystkiego najlepszego. radości, szczęścia moc,
      słoneczka wesołego, snów pięknych co noc.
      Śpiewając idźcie przez życie, rozkwitajcie jak ten kwiat
      przy dobrym apetycie i zdrowiu sto lat.

      ... oddaję głos Danucie Rinn i Bogdanowi Czyżewskiemu, którzy znacznie,znacznie lepiej dla Was zaśpiewają ;-)))

      www.youtube.com/watch?v=3cnSbVjojzM

      Całuski z dubeltówki:)))

      Usuń
  18. Dzień dobry,Ewo, Zuziu, Izo, dziękuję Wam za życzenia i piosenki. Dla Was zagram jedną z moich ulubionych piosenek.

    http://www.youtube.com/watch?v=eDMF6ToY2dU
    PIEŚŃ GRUZIŃSKA
    Pozdrawiam serdecznie Wszystkich Ogrodników, miłego wieczoru:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaśku, przyjm ode mnie życzenia: przede wszystkim zdrowia, radości życia, serdecznych Przyjaciół, spełnienia najskrytszych marzeń i udanych wakacji. Dziękuję Ci za piosenki, wiersze i szczerość wobec mnie.Dla Ciebie muzyczny upominek:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=YiX-xwgI1ao&feature=related
    W Dniu Imienin.

    Miłego świętowania:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Danusiu:)
      Raz jeszcze wszystkiego, co najpiękniejsze i najradośniejsze w życiu, dobrego wypoczynku i dużo letniego słonka na wakacjach. :)
      W podzięce za muzyczny upominek, dedykuję Tobie piosenkę Bułata Okudżawy w wykonaniu Andrzeja Koryckiego i Dominiki Żukowskiej -
      Trzy miłości...

      http://www.youtube.com/watch?v=jxD8TlH_5Pc&feature=related

      Pozdrawiam cieplutko, uściski przesyłam i udanej imprezy imieninowej życzę.:)

      Usuń
    2. A ja zaśpiewam Solenizantom obiecane 100lat...Tylko trochę inne ale za to Arturem Andrusem...:)

      Artur Andrus - 100 lat

      http://www.youtube.com/watch?v=4fxnx723CkA&feature=related

      Wspaniałej imprezy Kochani...:)

      Usuń
    3. ... a ja mogę tu wjechać z beczką piwa? Mam nadzieję, że nasi Solenizanci są piwolubni...:))

      Artur Andrus - Beczka piwa

      http://www.youtube.com/watch?v=mEgtN_K9zU0&feature=related

      :)))*

      Usuń
  20. Dobry wieczór na wieczór Najmilsi:)
    Ewuniu*, posadzę w Ogródku, naszym Zamku, wiersz Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej Zachód słońca na zamku.

    Wawel płonie - różowo-fiołkowo-przeźroczy.
    Szyby żegnają słońce, które w dół się toczy,

    krzyczą swój zachwyt wspólny, złocisty i ślepy,
    wśród mgieł słodkich jak chińskie bladobarwne krepy...

    Oto światło na zamku - święto pięciu minut,
    wśród murów z ametystu i murów z rubinu.

    W komnatach, gdzie zawisły różowe opary,
    chodzą króle, królowe, siedzi Zygmunt Stary.

    Wychylają się widma w świat ze złotych okien
    nie dojrzane oślepłym od poblasku okiem.

    - Patrzą w barwy rozlane po niebie i wodzie
    i są - pogodne bielce - z całą tęczą w zgodzie.

    Jeden cię za filarem kryje się bez słowa -
    to Jadwiga, królowa pozafijołkowa,

    omdlewając w kąpieli barw grających społem,
    słucha, łodygi białe rąk wznosząc nad czołem,

    jak czerwień śpiewa w szczęściu, a fiolet w rozpaczy,
    że świat jest barwnym dźwiękiem, który nic nie znaczy.

    Cieplutko, serdecznie, najmilej :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuzanko:)
      Spracowałam się dzisiaj solidnie w ogrodzie, przy pięknej, letniej aurze - słonko bez upału; 26-27 st. Nie zawiódł mnie kwiat paproci; mój długosz królewski właśnie zakwitł w noc świętojańską:) Ostnica Jana też się sprawiła jak należy i właśnie dzisiaj pokazała swój kwiat. Jutro w Ogródku zakwitną oba okazy.:)
      Z lekko przypieczonymi plecami, "przodem" i nogami z ulgą usiadłam pod wierzbą.:))
      Dziękuję za zachód na Zamku; wiesz, jak lubię poezję Marii Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej.
      Mam dla Ciebie mój ulubiony wiersz mojej ukochanej Poetki - i wybacz, że u progu lata w jesiennych klimatach, ale ja po prostu nie mogę się oprzeć Amazonce...

      Amazonka

      Gąszcz złotoblady
      jak zeschły wieniec dębowy.
      jak stos listów pełnych miłości i zdrady,
      o których już nie ma mowy.
      Obręcze gałęzi płowych
      wiążą się w koszyk złoty -
      tu sarny wstają z klęczek, tam szeleszczą sowy
      i wiewiórki wyskakują jak z groty.
      Potrójne orzechy spadają na trawę,
      słońce jak driada przemyka się schylone,
      a fauny wabią w tę i w tę stronę,
      naśladując głosy spóźnionych turkawek.
      Na niespodziane] i okrągłej łące
      stanęła sama jesień w amazonce czarnej,
      w woalce bladej
      i wsparta na klaczy swojej złotogniadych.
      oczami zranionej sarny
      patrzy na liście lecące.
      zdejmuje czarny trykorn ze złotym galonem,
      wstrząsa obcięte włosy malowane henną,
      przyciska ręką serce, zwiędły liść czerwony,
      i płacze rosą jesienną.
      ***

      Chyba codziennie czytam ten wiersz.:)
      Przedwieczornie, ze wszystkimi zapachami i kolorami lata... :)))

      Usuń
    2. ... :)))
      Też mam swój ulubiony wiersz, autorką jest Małgorzata Hillar, bywa, że nasze marzenia pozostają w sferze marzeń, ale cóż byłby wart świat bez marzeń ?

      Nigdy nie dowiem się
      czy widzisz
      tak samo jak ja
      żółty łubin

      Czy tak jak ja
      czujesz
      jego aksamitny zapach

      Nie przekonam się
      czy tak samo
      słyszysz
      szelest skrzydeł sowy

      Nie sprawdzę
      czy odczuwasz
      to samo co ja
      głaszcząc
      kosmata owcą

      Nigdy nie dowiem się tego
      choćbym oglądała twoje palce
      pod słońce
      albo dotykała ich
      wargami

      Wieczornie, z wszystkim co pomaga marzyć :)

      Usuń
    3. ...:))
      W sferze marzeń i pragnień zadedykuję Ci na dobranoc wiersz Leopolda Staffa.

      Jeśli chcesz

      Jeśli chcesz - będę czekał o tej samej godzinie,
      Będę czekał, gdy wieczór twój zaułek już minie,
      Zawsze z myślą jednaką, jak wichura upartą,
      Jak wichura natrętną, pod tą bramą otwartą.

      Jeśli chcesz - będę klęczał u twych drzwi na kilimie,
      Będę z tęsknot wczorajszych zcałowywał twe imię,
      I twe ręce - te białe, i twe palce - te wonne,
      Zaczaruję modlitwą, jak najbielszą Madonnę.

      A gdy będziesz już święta od tych słów miłowania,
      Ja nie wytrwam w zawiei, co modlitwom się wzbrania
      I zaczaję się nocą, i podpatrzę cię nagą,
      I wysmagam twe ciało niewidzialną zniewagą.

      ***

      Już szykuję Ogródkową dobranockę, bo czeka mnie jeszcze trochę nocnej pracy nad jutrzejszym postem.
      Dobrej nocki, Zuzanko, pięknych snów i do poniedziałku:)

      Usuń
    4. ... jeśli zechcesz...proszę zechciej;-) przeczytać dobranockę z którą przywędrowałam autor annaG wiersz Luna.

      Pod świetlnym sklepieniem zawiesiłam oczy,
      położywszy głowę na gwiezdnej girlandzie.
      Pragnę ziemskie smutki w granat nieba wtłoczyć,
      wziąć księżyc do siebie. Czy to będzie kradzież?

      Komu jest potrzebny ten towarzysz nocy,
      co samotnie świeci w oczy śpiących domów?
      Ja opieką chętnie mogę go otoczyć,
      wśród cieni na ścianach i mroków balkonu.

      On - taki samotny, ja - również niczyja,
      chcę utonąć w jego srebrzystych ramionach.
      Czuwać zawsze, nawet - kiedy pełnia mija
      tuż nad ranem razem z miłości móc skonać.

      Dobranoc Ewuniu*, niezapracowuj się, bo zabraknie Gospodyni Ogródka i pięknej poezji, którą ranki witam :)))
      Pa :)))

      Usuń
  21. Dla Ewy I Jaśka:
    http://www.youtube.com/watch?v=OoR5lyUsHZg&feature=related
    bela bela donna

    Ewa, dziękuję Ci za Ogródek.

    Dobranoc, Ogrodnicy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu, że poświęcasz swój czas na czytanie i oglądanie Ogródka. Dla piszącego jest to wielka przyjemność:)
      Na dobranoc dla Ciebie Alicja Majewska - Jaki piękny świat:

      http://www.youtube.com/watch?v=-lvUwzmXshI&feature=related

      Pozdrawiam, Danusiu, dobrej nocki:)

      Usuń
  22. Dzisiaj na dobranoc przyniosłam piosenkę zwycięzców YAPY 2008 zespołu Pod Dudą...:)

    Pod Dudą - Piosenka o Strychu

    http://www.youtube.com/watch?v=21gQRajiqzM

    Snów z aleją lip i amarantowym niebem Kochani...Dobranoc do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a dla Ciebie, Izuś, trochę lirycznej, pięknej klasyki na dobranoc...:)

      Kalina Jędrusik - Chyba tak

      http://www.youtube.com/watch?v=ZI-s3uRgMAY

      Pa, uroczych marzeń sennych i do jutra:)*

      Usuń
  23. Dobry wieczór na dobranoc :)

    Kochani za życzenia dla Jaśka dziękuję w jego imieniu.On
    dzisiaj ich nie świętuje.:)
    Ale troszkę jestem spóźniony z dobranocką. Dziś zaprosiłem Andrzeja Tomasza Marię Modrzyńskiego z erotykiem

    ***...Wyobraź sobie ***


    Wyobraz sobie,że dotykiem,
    Twą aksamitną skórę pieszczę.
    Bawię się włosów Twoich kosmykiem,
    cichutko pytam,czy chcesz jeszcze?

    Wyobraz sobie moje usta,
    Twoje krągłości całujące.
    Wyobraz sobie-czas nagle ustał,
    dwa serca tylko dla siebie bijące.

    Wyobraz sobie moje dłonie,
    jak suną cicho po Twoich piersiach.
    Jak spazmatycznie w Tobie tonę,
    jak rytmem jednym,biją nasze serca.

    Wyobraz sobie moje wargi,
    gdy się wdzierają do Twojego łona.
    A Ty cichutko,bez szeptu skargi,
    prawie odpływasz rozanielona.

    Wyobraz sobie,jak oczu Twych błękit,
    scałowywuję spod przymkniętych powiek.
    I jak zdobywca nieulękły,
    mam Ciebie całą...wyobraz sobie...

    ***

    A kołysankę zagra nam - Zbigniew Preisner - WHEN A MAN LOVES A WOMAN (1994) - Soundtrack Suite

    http://www.youtube.com/watch?v=fEAGPMW8xz0&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc, Najmilsi i Ty Kobieto :)*** miłych
    i kolorowych snów do budzika.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... och, już sobie to wszystko wyobraziłam... dobry wieczór Jasieńku:)****
      ... i jak zwykle moja dobranocka przyśpieszona... niżej. Dziękuję, mam nadzieję, że Twój pojazd zadziałał jak należy.
      A teraz słucham Twojej kołysanki i już marzę... pa, do jutra :)***

      Usuń
    2. ... no i jak tu zasnąć po takim erotyku?... mowy nie ma...:)))***

      Usuń
    3. Niestety nie, - taczka stoi do jutra tam, gdzie ją
      wczoraj zostawiłem. Alternator wymaga naprawy
      u elektryka, a akumulator naładowania. Może uda
      się pojutrze go uruchomić. :)*

      Usuń
  24. Nie wiem, czy Jaśko jeszcze baluje, czy już drzemie... pozdrawiam czule, Jasieńku:)*
    A że już późna pora, więc już mówię dobranoc z zaproszonym do ogrodu Alexandrem Czartoryskim

    Miłość jest cierpliwością

    Noc każda porą świtu przechodzi w zaranie.
    Każda cierpliwość wielka uczucia oznaką
    i ciepła życzliwości. Chcę mieć miłość taką.
    Ta tylko jest prawdziwa, ta ze mną zostanie.

    W zarania świetle oczy widzą, jak wygląda.
    Uszy słuchają głosu, co dobry i tkliwy
    uczuciem poi duszę i sercu prawdziwy,
    bo wszystko dać gotowa, niczego nie żąda.

    Ta miłość to cierpliwość i serca czekanie
    na uśmiech Twój radosny i Twe ciepłe dłonie.
    Gorące pocałunki. A w sercu niech płonie
    i radość i życzliwość. I niech tak się stanie.

    ... pokołysze zaś Kalina Jędrusik...

    Nigdy nikt nie kochał tak - Kalina Jędrusik

    http://www.youtube.com/watch?v=U36OVYax9Ww&feature=relmfu

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** przepięknych snów...)***

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam serdecznie,

    chciałabym porwać Pani wiersz na mojego bloga na FB o lawendzie: Lawendaway, jeśli tylko wyraziłaby Pani swoją zgodę:)

    Serdecznie pozdrawiam,

    #Lawendaway

    OdpowiedzUsuń