Powered By Blogger

środa, 27 czerwca 2012

Deszczowy wiersz

Na deszczowy dzień słoneczna kompozycja czerwca.
Deszczowy wiersz

Gdy w zaraniu lata czuję smak jesieni,
sen o ciepłym słońcu nie chciał mi się wyśnić,
w szarości poranka znikły barwne lśnienia,
znów pogoda ducha jest trochę kapryśna.

Mokry refren cicho deszcz na szybie brzdąka,
marzenia przemokły, nie chcą wyschnąć w rymach,
w huśtawce nastrojów z radością rozłąka,
powraca nostalgią zjesienniały klimat.

Kiedy rano wstaniesz prześlij mi dwa słowa, 
czerwone, jak jabłka we wrześniowym sadzie, 
w zakamarkach czasu głęboko je schowam,
zarumienię myśli w szarudze przybladłe.

85 komentarzy:

  1. Pogodnego dnia i myśli... i do spotkania po powrocie :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoneczne dzień dobry...:)
      Na poprawę humoru K.I Gałczyński...:)

      Rozmowa liryczna

      - Powiedz mi, jak mnie kochasz.
      - Powiem.
      - Więc?
      - Kocham Cię w słońcu. I przy blasku świec.
      Kocham Cię w kapeluszu i w berecie.
      W wielkim wietrze na szosie i na koncercie.
      W bzach i brzozach, i w malinach, i w klonach.
      I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
      I gdy jajko roztłukujesz ładnie-
      Nawet wtedy , gdy Ci łyżka spadnie.
      W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.
      Na końcu listy. I na początku.
      I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
      W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.
      W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.
      Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.
      I wiosną kiedy jaskółka przylata.
      - A latem jak mnie kochasz?
      - Jak treść lata.
      - A jesienią, gdy chmurki i humorki?
      - Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
      - A gdy zima posrebrzy ramy okien?
      - Zimą kocham Cię jak wesoły ogień.
      Blisko przy Twoim sercu. Koło niego.
      A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.

      Wysyłam trochę słonka do Lublina...:)
      A po tej cudnej makowo -rumiankowej łące to z wielką ochotą pobiegałabym na boso .Nawet w deszcz...:)
      Cieplutko Wszystkich pozdrawiam...:)*

      Usuń
    2. :)))
      Taniec w słońcu

      http://www.youtube.com/watch?v=ADExRkUC6Wc

      ...:)*

      Usuń
    3. Bry :)))*

      Wstałem dziś wcześnie rano
      Gębę mam jeszcze zaspaną,
      A czerwona jest ze złości
      Rzuciłem dwa słowa o miłości...

      - "Urwał nać"...Czerwone były...
      Do wstawania brak mi siły...
      Kto wymyślił to wstawanie...
      Muszę się policzyć z draniem.

      Czasem te czerwone słowa
      Uda mi się w gębie schować
      Chociaż człowiek ma ciągoty
      By czasami bluznąć błotem.

      Na kłopoty, jak to w życiu
      Na flaszeczki niedopiciu
      I na chandrę, co nas gryzie
      Na sąsiadki włoski ryże.

      I tak sobie tu rozważam
      I "urwał nać"...Powtarzam.
      Chyba nic mi nie pomoże
      Więc do łóżka się położę.


      U mnie deszcz nie pada, słoneczko świeci, baranki
      się pasą na niebieskich łąkach i jest OK.
      Pozdrawiam wsiech :)*

      Usuń
    4. Witaj, Ewo, śliczne zdjęcie i wiersz.Dziękuję i miłego dnia życzę:-)

      Usuń
    5. Hmmm... Wszyscy wpisali się w jednej kolumnie, jak ja mam się do Was "piersionalnie" dostać? :)) Zatem według kolejności wpisów.

      Dzień dobry Izetko:)
      Twoje słonko dotarło do mnie około południa i zdołało nawet ogrzać powietrze do 18 stopni. Dziękuję za rozmowę liryczną Mistrza Konstantego i stare dobre Kombi:)
      Myślę, że już na wieczór pogoda będzie na tyle ładna, że zaproszę Ciebie na spacer, wprawdzie trochę inny, bo po prehistorycznym ogrodzie, ale za to z jednym słowem...:)

      Władysław Broniewski

      Spacer prehistoryczny

      W przedpotopowym ogrodzie,
      jeszcze przed zachodem słońca,
      paprocie, paprocie bez końca
      odbijają się w jasnej wodzie.

      Jest tam ptak, którego nazwy
      nie mogę przypomnieć z jakiegoś snu,
      i ogromną tęczę znalazły
      papugi! papugi!
      żeby ją snuć!

      Cyklopy na koturnach
      przechadzają się po bujnej trawie.
      (To nie jest noc Walpurgi,
      ale prawie.)

      Na Drzewie Wiadomości
      Dobrego i Złego
      drzemie Wąż (poczciwości
      gad, nie robi nic złego).

      Ale na Jabłoni,
      na okrutnej Jabłoni
      (czy z jabłek robią alkohol?)
      rośnie, rośnie
      groźnie, powoli
      okrutne słowo: kocham.

      ***
      A po tej, wprawdzie cudnej łące, nie radziłabym biegać boso... Zdjęcie się udało, ale przy okazji wpadłam w zarośnięty dół wypełniony śmieciami i jakimś szkłem rozharatałam sobie kolano. Pełne poświęcenie dla sztuki...:)
      Przyjemnego, słonecznego popołudnia:)*

      Usuń
    6. Bry Jasieńku:)*
      Jeśli poranne wstawanie w taki ponury dzień sprawia, że w dwóch słowach "rwiesz nać", i do tego w kolorze czerwonym, to cóż... mam na takie nastroje kilka rad, może się Tobie przydadzą?

      Sposób na deszcz

      Gdy ranek w deszczu skrył swe czary,
      w dwa słowa się układa,
      różowe zgubisz okulary,
      posłuchaj, oto rada.

      Weź trochę tęsknej melancholii,
      rozsądku miarkę małą,
      błękitem podbarw to cykorii,
      a kawą zgłusz ospałość.

      Jeszcze miłości odrobinę,
      cierpliwość też się przyda,
      gdy schowasz cierpiętniczą minę,
      świat lepszym ci się wyda.

      Szybko się spektakl życia kończy,
      więc szkoda trwać w marazmie,
      gdy świat nie błyszczy pełnym słońcem,
      uruchom wyobraźnię.

      Nie smuć się dniem, co przyszedł z deszczem,
      spójrz, tęcza lśni w kałuży.
      Wypij dziś śmiechu całą beczkę,
      niech ci na zdrowie służy.

      :)))

      Pozdrawiam popłudniowo już ze słonkiem :)*

      Usuń
    7. Dzień dobry Danusiu:)
      Kłaniam się w podzięce za miłe słowa na temat dzisiejszego zdjęcia i wiersza i dedykuję Ci słoneczną piosenkę.

      Cafe del Mar - Sun is Shining

      http://www.youtube.com/watch?v=wN2l-9BNnDc&feature=related

      Ty to jesteś szczęściara... jeszcze jutro rozdanie świadectw i już pełny, wakacyjny luzik.:))
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Witam wszystkich.Na dzień dobry Agnieszka Chrzanowska
    * Przypowieść o maku *

    http://www.youtube.com/watch?v=GCaFWK_q2Vs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Andrzeju, dwa razy wysłuchałam, urzekła mnie ta perełka, którą przyniosłeś do Ogródka.Dziękuję. Życzę miłego popołudnia i przesyłam uściski:-)

      Usuń
    2. Dzień dobry Andrzejku:)
      Przepiękna piosenka do wiersza Czesława Miłosza, bardzo dziękuję.:) Nigdy nie była grana w Ogródku; ja też pierwszy raz ją odkryłam dzięki Tobie.
      Nie mogę się oprzeć, żeby nie dodać tekstu tego ślicznego wiersza.

      Przypowieść o maku

      Na ziarnku maku stoi mały dom
      Pieski szczekają na księżyc makowy
      I nigdy jeszcze tym makowym psom,
      Że jest świat większy, nie przyszło do głowy.

      Ziemia to ziarnko - naprawdę nie więcej,
      A inne ziarnka - planety i gwiazdy.
      A choć ich będzie chyba sto tysięcy,
      Domek z ogrodem może stać na każdej.

      Wszystko w makówce. Mak rośnie w ogrodzie,
      Dzieci biegają i mak się kołysze.
      A wieczorami, o księżyca wschodzie
      Psy gdzieś szczekają, to głośniej, to ciszej.

      - Czesław Miłosz

      Serdeczności dla Ciebie:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jasna, nie przejmuj się... wiesz co ja chcę? Niestety, nie zawsze wszystko mamy na zawołanie, ale to chyba dobrze, bo pewnie by się nam w głowach poprzewracało od nadmiaru szczęścia...;-))
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  4. " Wiara " - Poezja Czesława Miłosza

    http://www.youtube.com/watch?v=RbAlZ4et3PI&NR=1&feature=fvwp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i znowu jestem pełna zachwytu nad Twoim wyborem i oczywiście, dodam do melodii słowa wiersza Czesława Miłosza, bardzo mądre słowa...

      Czesław Miłosz

      Wiara

      Wiara jest wtedy, kiedy ktoś zobaczy
      Listek na wodzie albo kroplę rosy
      I wie, że one są - bo są konieczne.
      Choćby się oczy zamknęło, marzyło,
      Na świecie będzie tylko to, co było,
      A liść uniosą dalej wody rzeczne.

      Wiara jest także, jeżeli ktoś zrani
      Nogę kamieniem i wie, że kamienie
      Są po to, żeby nogi nam raniły.
      Patrzcie, jak drzewo rzuca długie cienie,
      I nasz, i kwiatów cień pada na ziemię:
      Co nie ma cienia, istnieć nie ma siły.

      - Czesław Miłosz
      ***

      Próbujmy żyć w harmonii z przyrodą i wierzyć w to, co nas otacza i we własne siły... dziękuję, Jędruś:)

      Usuń
    2. ... do tryptyku Czesława Miłosza "wiara, nadzieja, miłość", brakuje nam jeszcze nadziei, więc zadedykuję ją Tobie w podzięce.

      Poezja śpiewana - "Nadzieja", Czesław Miłosz

      http://www.youtube.com/watch?v=VKwOIJjsThg&feature=related

      Nadzieja

      Nadzieja
      Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy,
      że ziemia nie jest snem, lecz żywym ciałem,
      I że wzrok, dotyk ani słuch nie kłamie.
      A wszystkie rzeczy, które tutaj znałem,
      Są niby ogród, kiedy stoisz w bramie.

      Wejść tam nie można. Ale jest na pewno.
      Gdybyśmy lepiej i mądrzej patrzyli,
      Jeszcze kwiat nowy i gwiazdę niejedną
      W ogrodzie świata byśmy zobaczyli.

      Niektórzy mówią, że nas oko łudzi
      I że nic nie ma, tylko się wydaje,
      Ale ci właśnie nie mają nadziei.
      Myślą, że kiedy człowiek się odwróci,
      Cały świat za nim zaraz być przestaje,
      Jakby porwały go ręce złodziei.

      - Czesław Miłosz.

      Usuń
  5. Ja wiedziałem, że tak będzie,
    kiedy pierwszy rano wstanę.
    To na zdjęciu zamieszczonym,
    będą maki i rumianek.

    Trawa będzie nie skoszona,
    będzie sięgać, aż do pasa.
    A w tej trawie nieskoszonej,
    konik polny będzie hasał.

    O dwunastej, dziś w południe,
    jasne słonko wejdzie w zenit.
    Ja położę się na łączce,
    i będę się nadal lenił.

    Patrzył w niebo będę sobie,
    przy okazji chmurki liczył.
    Będę bimbał na całego,
    co gadają politycy.

    Nie obchodzi mnie już wcale,
    kto na dole, kto na szczycie.
    Ja na łączce sobie leżę,
    jak mały Dyzio Marzyciel.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś, ja też mam własne niebo:)

      Mam własne niebo

      Codziennie niebo mam nad głową,
      drobiny słońca, gwiazdy nocą,
      raz szaro mi, raz kolorowo,
      i piszę wiersze. Tylko po co?

      Czy coś nowego w nich rozbłyśnie,
      w zaułkach czasu znajdę diament?
      nie zawsze mogę zebrać myśli,
      wciąż szukam słów nienapisanych...

      Mam własne niebo, deszcz i kwiaty,
      marzenia chyba już w szufladzie,
      nie chcę powtarzać wersów zdartych,
      gdy cień na oczy mi się kładzie.

      Mam własne niebo wbrew zawiejom,
      choć zmarkotniały mi klawisze,
      słońce błysnęło mi nadzieją,
      więc znów promienny wiersz napiszę...

      :))

      Usuń
    2. Dyzio Marzyciel nie taki Mały
      bo sięga prawie do powały:-)

      Usuń
  6. Ależ poetycko u Ciebie.No i te piękne polne kwiaty.....Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Beti, za miłe słowa. Pozdrawiam z zapachem polnych kwiatów:)

      Usuń
  7. Dzień dobry Ewuniu*,Ogrodnicy :)
    Spacerując po ścieżkach Ogródka pomiędzy trawą, makami, macierzanką, różami, łubinem i wszystkimi znanymi Ewie* roślinkami przychodzi mi na myśl:

    Przypominam - wszystkiego przypomnieć nie zdołam:
    Trawa... za trawą - wszechświat... A ja - kogoś wołam.
    Podoba mi się własne w powietrzu wołanie -
    i pachnie macierzanka - i słońce śpi - w sianie.

    A jeszcze? Co mi jeszcze z lat dawnych i twarzy -
    same liście i twarze!... Liściasto i ludno!
    Śmiech mój - w końcu alei.Śmiech stłumić tak trudno!
    Biegnę, głowę gmatwając w szumach, w podobłoczach!
    Oddech nieba mam - w piersi! - Drzew wierzchołki - w oczach!

    Kroki moje już dudnią po grobli - nad rzeką.
    Słychać je tak daleko! Tak cudnie daleko!
    A teraz - bieg z powrotem do domu - przez trawę -
    I po schodach, co lubią biegnących stóp wrzawę...
    I pokój, przepełniony wiosną i upałem,
    i tym moim po katach rozwłóczonym ciałem -
    Dotyk szyby - ustami... Podróż w nic, w oszklenie -
    i to czujne, bezbrzeżne z całych sił - istnienie!

    Z lat dziecięcych Bolesław Leśmian.

    I tak odbywam spacery w lata błogości i marzycielstwa.
    Pogodnego dnia Ewuniu* ze słoneczkiem, marzeniami, radością i uśmiechem na ustach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Cieszę się, że odbywasz marzycielskie spacery po moim wirtualnym ogródku i zdobisz go ślicznymi, poetyckimi kwiatami, dziękuję:))
      Przynoszę Tobie Lato Kazimierza Wierzyńskiego.

      Kazimierz Wierzyński

      Lato

      Leżę na łące.
      Nikogo nie ma, ja i słońce.
      Ciszą nabrzmiałą i wezbrana
      Napływa myśl to pachnie siano.
      Wiatr ciągnie po trawach z szelestem
      A u góry siostry moje
      Białe chmury, wędrują na wschód.
      Czy nie za wiele mi, że jestem?
      ***

      Słonecznego nastroju na popołudnie i wieczór:))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:)
      Tegoroczna wiosna i ledwie co rozpoczęte lato nie rozpieszczają nas słoneczną pogodą. Padało, pada i będzie padać a więc bardzo na czasie Człowiek za złotym parasolem.

      Żółtą drogą i zielonym polem
      Szedł raz człowiek pod parasolem
      I uśmiechał się mimo słoty
      bo parasol był cały złoty
      Coś mu śpiewał, bzykał jak mucha
      śmieszne bajki plótł mu do ucha...

      I ten deszcz tak padał i padał
      a parasol gadał i gadał
      a ten człowiek mu odpowiadał
      I oboje byli weseli
      choć się wcale nie rozumieli
      bo ten człowiek gadał po polsku
      a parasol - po parasolsku.

      Autorka Danuta Wawiłow

      ... złoty parasol, hmm, nieźle, jednak życzę lata
      z większą ilością słońca i korzystania z parasola w absolutnie deszczowych awaryjnych sytuacjach.
      Zapowiedzieli się znajomi z wizytą, będę zajęta, wiec już teraz dobranoc, kolorowych samych słonecznych snów :)))

      Usuń
    3. ... "parasol po parasolsku" - przepiękne :)))
      Po każdym dniu słotnym, przychodzi słońce. Tak nam prognozuje meteo, a Tobie zacytuję Marią Pawlikowską-Jasnorzewską.

      Słowo życiodajne

      W powodzi słońca, wzdłuż morskich obszarów,
      Tańczą światełka, jak sjamskie Apsary,
      Boginie rytmu, przed obliczem Brahmy,
      W kolcach i zbrojach.
      Po dniu wczorajszym, deszczowym i szarym,
      Jest dziś pogoda. Promienność nieswoja.
      Szczęście - beze mnie. Ciepło - bez dobroci.

      Lecz gdyby padło słowo "powracamy
      Gotowa jestem iskrzyć się i złocić,
      W uśmiech mój dawny ustroić się znowu,
      Z sercem na morzu.
      Włączonym w świateł pochwalny korowód...

      ... pewnie potrzebuję "powracamy"!

      Przyjemnego wieczoru, Zuzanko, w miłym towarzystwie, a potem promiennych snów. Dobranoc.:)))

      Usuń
    4. ... powróćmy jak za dawnych lat w zaczarowany bajek świat, nie mniej, do tanga trzeba dwojga...

      Powróćmy...

      http://www.youtube.com/watch?v=JVwcmKsVj1Q

      Dzięki za M.P-J :)

      Usuń
  8. Pozdrawiam serdecznie Zosię:)
    Zosiu jesteś SUPER:)))
    Dla Ciebie Tytus...:)

    Tytus Wojnowicz - Tańcząc w słońcu

    http://www.youtube.com/watch?v=N7YkdhnkLR4&feature=related

    Dawno się tak nie śmiałam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuś dzięki za pozdrowienia. Zdjęcie Ewcią wkleiła cudne - to co lubię, łąkę ozdobioną makami :) i wiersz niby deszczowy, ale jaki piękny, nie taki jak mam za oknem. U mnie zimno, jak cholera, remonty wyszły mi bokiem. Zrobiłam się nerwowa ,a wręcz złośliwa. Tytus Wojnowicz podciągnął mu humor. Pozdrawiam Wszystkich bez wyjątku i lata Wam życzę i sobie również. Z :)

      Usuń
    2. Dziękuję, Zosieńko, miło mi, że trochę się ogrzewasz przy moich kwiatach i wierszach. Gdybym przeżywała taką hałaśliwą i zakurzoną codzienność, jak Ty, też bym dostała "nerwa". Czasem mi wystarczy, że po powrocie z pracy sąsiad za ścianą włączy wiertarkę i mój humor diabli biorą, a co mówić taki remont...
      Dedykuję Ci "Azyl" Adama Ziemianina, wyśpiewany przez Wolną Grupę Bukowina.

      http://zygmuntbury.wrzuta.pl/audio/3mevl7ChdBY/

      Azyl

      O azyl proszę cztery ściany
      i sufit co sklepiony szczelnie
      Niech będzie dom nasz zamieszkały
      niech w nim czujemy się dziś pewnie

      Niech sprzęty rosną jak na drożdżach
      Niech przyjaciele tu bywają
      W donicach kwiaty pokojowe
      niech do starości tu dotrwają

      Niech ściany uszu dziś nie mają
      Niech zawsze będą tylko ścianą
      w natłoku gości niech nadzieja
      nim zbliżymy się
      nim zbliżymy się ku jesieni
      ku jesieni
      ***

      Pozdrawiam Ciebie serdecznie, z nadzieją na lato:)

      Usuń
  9. Witajcie, Ogrodnicy, życzę miłego popołudnia i pozdrawiam cieplutko:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=ko5PwjA8qBM&feature=related
    Kocham ... śpiewa Irena Jarocka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Irena Jarocka - Chcę być kochaną

      http://www.youtube.com/watch?v=Q9HDmmWBWdw&feature=related

      ... "jedno spojrzenie, uścisk rąk, wystarczy dla tych, którzy chcą..."

      Odpozdrawiam, Dano:)

      Usuń
  10. Piękny wiersz i piękna ilustracja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Zielona Milo, taka kwietna, czerwcowa sukienka łąki to moje klimaty. Deszczowy wiersz czasem też...
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  11. Wziąłem trochę melancholii,
    jak w tangu "Sentymentale"
    Niecierpliwość nie pozwoli
    Żebym uśmiechał się stale.

    Błękit także nie pomaga
    Ni jasnoróżowe okulary.
    Pewnie życie - taki fagas,
    Kpi ze mnie, żem za stary.

    :)))*

    Gotan Project - Sentimentale

    http://www.youtube.com/watch?v=yuuxfmzddbs&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      ... na melodię "jeszcze jeden mazur dzisiaj"

      Hej, Jasinku, życie nie kpi,
      chociaż rwie z kopyta,
      otwórz oczy i w dzień nie śpij,
      prosi Cię kobita. :))
      Nie daj jej za długo czekać
      bo się zlisić może,
      poślij uśmiech i nie zwlekaj,
      będzie dziś w humorze.2x

      Co tam latka, one lecą,
      niejednemu Tobie,
      szczęścia szuka dziś ze świecą
      każdy zwierz i człowiek.
      Popatrz, to ostatnia chmura,
      więc rozpogódź liczko,
      zatańcz ze mną dziś mazura
      no i... chromol wszystko. 2x

      :)))*

      Usuń
    2. Gotan Project ~ Milonga De Mi Amor

      http://www.youtube.com/watch?v=WPL1EHzRzpU&feature=related

      :)***

      Usuń
    3. Gotan Project - Whatever Lola Wants

      http://www.youtube.com/watch?v=g9tH-
      UOG3iA&feature=related

      :))) Lola chce, Lola dostaje :)*

      Usuń
    4. :)))
      ... i jeszcze jedno tango chce zatańczyć...

      Gotan Project - La Revancha Del Tango Live Santa Maria

      http://www.youtube.com/watch?v=2gLeEQ-lIIc&feature=related

      Nie milonga miłość
      Nie gotan drżenie
      To tango jest dla ciebie
      Nie milonga miłość
      Nie gotan drżenie
      Nie milonga miłość
      To tango jest dla ciebie
      Nie milonga miłość
      Nie gotan drżenie
      To tango jest dla ciebie

      :)*

      Usuń
    5. :)))

      Salma Hayek - Quédate aquí

      Zostań tutaj
      W moich ramionach
      Zostań tutaj
      Dla mnie

      I nie mów mi, że mnie kochasz
      Nie mów mi, że mnie uwielbiasz
      Powiedz mi tylko ze zostaniesz
      Przez życie ze mną

      Zabierz mnie gdzieś
      Zabierz mnie swoim pożądaniem do miejsca
      Gdzie już nie trzeba przysięgać
      Gdzie już nie trzeba kłamać
      Gdzie będę istnieć tylko dla ciebie

      I nie pytaj mnie czy cię kocham
      Niech cię nie martwi, co myślę
      Bo jestem całkowicie twoja...
      Na swój sposób...

      Ale w zamian chcę być twym marzeniem
      Nie zadowolę się twoimi pocałunkami
      Chcę dać ci wszystko, co czuję...
      I jeszcze więcej...

      :)*

      Usuń
    6. ... sorry, zapomniałam linku do Quédate aquí:)

      http://www.youtube.com/watch?v=dqJ0fMYBHjg

      Usuń
    7. ... tam jednak za dużo strzelaniny, więc ten będzie lepszy:

      http://www.youtube.com/watch?v=rUGF5_l7jXM&feature=related

      :)*

      Usuń
    8. :)))
      Salma Hayek - Siente Mi Amor

      http://www.youtube.com/watch?v=-ezI0h1ewJA&feature=related

      Poczuj mą miłość
      Poczuj mą miłość

      Historia bez czasu, która nie ma końca
      Miłość jak nie ta nasza, co nigdy nie będzie mogła umrzeć
      Chcę być radosnym momentem w twojej duszy
      Będę cię kochała zawsze, żyła w tobie

      W dniach bólu czuj moją miłość
      Która nadejdzie w wietrze, która przyjdzie ze słońcem
      W oczach Boga, daleko od ciebie
      Ujrzysz mnie w snach, poczujesz moje pocałunki
      Usłyszysz mój śmiech

      Gdy czujesz się samotna i siedzisz w milczeniu
      Pomyśl o mych pieszczotach i o naszych tajemnicach
      Chcę być radosnym momentem w twojej duszy
      Będę cię kochał zawsze, żył w tobie

      W dniach bólu czuj moją miłość
      Która nadejdzie w wietrze, która przyjdzie ze słońcem
      W oczach Boga, daleko od ciebie
      Ujrzysz mnie w snach, poczujesz moje pocałunki
      Usłyszysz mój śmiech

      Poczuj mą miłość
      Poczuj mą miłość

      :)*

      Usuń
  12. Na tańce Was wzięło a tu pora na dobranoc...:)))
    Dziś Maria Pawlikowska-Jasnorzewska...

    Wieczorem

    Gwiazda siadła na ganku
    w obłocznych pałacach.
    Podniosły się tytonie
    dotychczas nieczułe.
    Nietoperz jak bumerang
    wyleciał i wraca,
    już ich sześć krąży wkoło,
    fałszywych jaskółek.
    Gwiazda schodzi na niebo
    szuka towarzysza,
    na grzbiecie nietoperza
    jeździ wkoło cisza...

    * * *

    Маки (Саксофон.Мелодия любви из к/ф Телохранитель.)

    http://www.youtube.com/watch?v=D6M3S7Ta9mg&feature=related

    * * *
    Dobrej nocy Kochani...snów z makową łąką...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za "Wieczór" M.P-J. bardzo lubię ten wiersz. I jeszcze ten drugi...

      *** (Gwiazdy zdwoiły pracę)

      Gwiazdy zdwoiły pracę,
      szepcząc ziemi:
      Nie bój się, nie bój- - -
      i ziemia się na wznak obraca
      kwiatami
      ku niebu.

      Dobranoc, Izetko, do jutra:)*

      Usuń
  13. ...i niech to będą dziś nasze dobranocki. Czy trzeba więcej czerwonych słów...??? :)*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)*** śnij spokojnie ...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... po takich cudnych wyznaniach i namiętnych rytmach - nie trzeba... :)*
      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** już czas na sen...:)***

      Usuń
    2. Bry :)*

      Miłego dnia w tangu...

      Arrabal - Gotan Project

      http://www.youtube.com/watch?v=Gga0s1Ee_Fs&feature=related

      ...i uśmiechu :)*

      Usuń
    3. ... cudne bry:)*
      Płyńmy więc...

      Gotan Project - Amor Porteno

      http://www.youtube.com/watch?v=O-AGj-ixN7U&feature=related

      ... miłego na cały dzień:)*

      Usuń
  14. Dzień dobry w czwartek:)*
    Ciepło -19 st. bez deszczu, ale pochmurnie... zapraszam do pierwszej kawy z piosenką LIVE-Gotan Project "SOLA".

    http://www.youtube.com/watch?v=lcg5tRrYQqY

    ... dnia w kolorach lata i do spotkania po pracy:)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj, Ewuś, życzę miłego dnia. Pozdrawiam serdecznie Ogrodników.

    Przyjaciele

    Nie masz teraz prawdziwej przyjaźni na świecie;
    Ostatni znam jej przykład w oszmiańskim powiecie.
    Tam żył Mieszek, kum Leszka, i kum Mieszka Leszek.
    Z tych, co to: gdzie ty, tam ja, - co moje, to twoje.
    Mówiono o nich. że gdy znaleźli orzeszek,
    Ziarnko dzielili na dwoje;
    Słowem, tacy przyjaciele,
    Jakich i wtenczas liczono niewiele.
    Rzekłbyś; dwójduch w jednym ciele.

    O tej swojej przyjazni raz w cieniu dąbrowy
    Kiedy gadali, łącząc swojo czułe mowy
    Do kukań zozul i krakań gawronich,
    Alić ryknęło raptem coś koło nich.
    Leszek na dąb; nuż po pniu skakać jak dzięciołek.
    Mieszek tej sztuki nie umie,
    Tylko wyciąga z dołu ręce: "Kumie!"
    Kum już wylazł na wierzchołek.

    Ledwie Mieszkowi był czas zmrużyć oczy,
    Zbladnąć, paść na twarz: a już niedźwiedź kroczy.
    Trafia na ciało, maca: jak trup leży;
    Wącha: a z tego zapachu,
    Który mógł być skutkiem strachu.
    Wnosi, że to nieboszczyk i że już nieświeży.
    Więc mruknąwszy ze wzgardą odwraca się w knieję,
    Bo niedźwiedź Litwin miąs nieświeżych nie je.

    Dopieroż Mieszek odżył... "Było z tobą krucho! -
    Woła kum, - szczęście, Mieszku, że cię nie zadrapał!
    Ale co on tak długo tam nad tobą sapał.
    Jak gdyby coś miał powiadać na ucho?"
    "Powiedział mi - rzekł Mieszek - przysłowie niedźwiedzie:
    Że prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie".

    Adam Mickiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano w piękne, letnie popołudnie:)
      W zasadzie prawie już wieczór...
      Dziękuję za przypomnienie bajki naszego wieszcza. Pamiętam ją jako pierwszy utwór Mickiewicza przerabiany w szkole. A ja Ciebie powitam wierszem Jerzego Lieberta "Do przyjaciół", w którym przjaźń ma trochę inny wymiar.

      Do przyjaciół

      Wyjechać, daleko wyjechać.
      W Białowieży zielone głębie.
      Niechaj nas niebo skrzydłami głaska.
      Jak lecące w słońcu gołębie.

      Od Karpat aż do Bałtyku
      Trawy, kwiaty i drzewa, do mnie
      Niech przyjdą, bym serca ustami
      Całować je mógł nieprzytomnie.

      Przyjaciele, w pogańskiej ucieczce
      Tyle szczęścia i tyle radości,
      Że się oczy upiją i spojrzą
      W świat, raz jeszcze, lecz głębiej i prościej.
      ***

      Bez tych przyjaciół nie mogłabym istnieć... i dobrze, że człowiek w swoim obłędzie nie do końca ich jeszcze zniszczył.
      Pozdrawiam ciepło, z całym letnim rozkwitem moich przyjaciół:)

      Usuń
  16. Posłuchajcie, dziś opowiem,
    o ostróżce ogrodowej.
    Kwiat wysoki, niech ja skonam,
    - hodowany jest w wazonach.

    Lub sensacja - koniec świata,
    też wyrośnie na rabatach.
    Jest dostojna, pewna siebie,
    - rośnie na średnio wilgotnej glebie.

    Ale co tu więcej gadać
    białych kwiatów, moc posiada.
    Ogarnęła ją wręcz mania,
    - wymaga palikowania.

    Wszak roślinka, w dzwonkach cała.
    boi by się nie złamała.
    No bo nie ma nic z ogórka,
    - jej potrzebna jest podpórka.

    Uprawa jej rzecz nie prosta,
    trzeba podciąć jej kwiatostan.
    By ponownie przy jesieni,
    - kolorami kwiat się mienił.

    Nie potrzeba geometry,
    liczbę wzrostu, też Wam powiem,
    Wzrasta kwiat ten na dwa metry.
    - to się wręcz nie mieści w głowie.

    Z wysokością ma kwiatuszek,
    trochę zanadto kłopotów.
    Bo widoczny jest z daleka,
    - jeśli rośnie koło płotu.

    Pozdrawiam serdecznie.Udanego dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Powinieneś wydać poetycki podręcznik do botaniki; codziennie opisujesz inny kwiat z mojego ogrodu; bardzo dziękuję:)
      Mogę do Twojego zbiorku dołączyć swoją Białą piękność.

      Biała piękność

      Śnieżnobiałe kwiaty dominują wiosną,
      bielą zachwycają zaraniem śnieżyczki,
      dzwoneczki konwalii pokazują skromność,
      słodko pachnie jaśmin w majowym koszyczku.

      Owocowym sadom w bielutkich sukienkach
      wtórują narcyzy, choć w nich złote serce,
      szmaragdową zieleń w dąbrowach i łęgach
      zdobi krąg zawilców śnieżystym kobiercem.

      W kolorach miłości, w odcieniach rozkoszy
      toną letnie kwiaty w przepychu ogrodów,
      baletem cynobrów dalie się panoszą,
      a lilie wciąż błyszczą niewinną urodą.

      Gdy brzoza dyskretnie gubi żółty listek,
      wrzosowym fioletem gra przyrody tętno,
      tylko wodne lilie trwają w bieli czystej,
      niezmiennie od maja czarując swym pięknem.

      ... moja biała lilia w tym roku jeszcze nie zakwitła; trochę jej zima dała w kość i dopiero zaczyna powoli odbijać. Ale to dopiero początek lata, więc jeszcze mam nadzieję.
      Serdeczności dla Piewcy kwiatów:)

      Usuń
  17. Ładnie rymujesz, Andrzeju, dziękuję i życzę miłego nastroju na cały dzień:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry Ewuniu*, Ogrodnicy w lekko słoneczne przedpołudnie :)

    ODNAJDYWANIE...

    idę przez życie
    spokojnie stawiam kroki
    przed siebie
    wpatrzona w przyszłość
    z szacunkiem dla przeszłości -

    z parasolem od łez
    własnych i cudzych
    z maścią na sparzenia
    i zawody wszelkie
    z uśmiechem
    mimo wszystko
    i właśnie dlatego
    z girlandami kwiatów
    zawieszonymi między
    słowami a rzeczywistością
    z miłością niespieszną
    bo codziennie szarą
    z dołami i kawą poranną
    czarną gorzką i niezbędną
    by zacząć nowy dzień

    - odnajduję swoje własne
    prywatne szczęście
    na własny użytek
    i odpowiedzialność
    własną...

    Autorka misia4.

    Dnia, w którym odnajdywanie sprawi niezapomniane wrażenia i radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Zbliża się już ku zachodowi, u mnie przyjemna, letnia pogoda, bez upałów, z ładnymi obłokami, jak przystało na wakacyjny wieczór:))
      Rozczytuję się dzisiaj w wierszach Jerzego Lieberta i właśnie jeden z nich zapachniał mi wakacjami.

      Wakacje

      Pod oknem twym, przyjacielu, rozlało się morze zielone.
      Na oczy nam spływa, na myśli postrzępione,
      Taką dalą łagodnych, jedwabnych czółen
      Płynie bez końca pod zieloną bramę
      Melancholii, którą prawie wszyscy znamy.
      Którą ja też kiedyś czułem.

      To wszystko takie proste.
      W zimie jest biało, a lato jest zielone.
      Zawsze trzeba mieć oczy przymrużone
      I być zmęczonym na wiosnę.

      Wszystko mię już znużyło, tak jakbym nic nic czuł.
      A jednak, przyjacielu, nad złote księgi Eneidy
      Wyżej stawiam jeden czerwcowy, letni wieczór.
      ***

      I po całodziennym zmęczeniu taki czerwcowy wieczór i ja stawiam ponad wszystko.
      Serdecznie, w promieniach słonka...:))

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu* pięknym, słonecznym wieczorkiem :)
      Bardzo zabiegany miałam dzisiaj dzień. Udało się wszystkie sprawy pozałatwiać pozytywnie, więc mogę spokojnie kontemplować nadchodzący wieczór z przyjaciółmi.

      Do przyjaciół

      Wyjechać, daleko wyjechać.
      W Białowieży mielone gołębie.
      Niechaj nas niebo skrzydłami głaska.
      Jak lecące w słońcu gołębie.

      Od Karpat aż do Bałtyku
      Trawy, kwiaty i drzewa, do mnie
      Niech przyjdą, bym serca ustami
      Całować je mógł nieprzytomnie.

      Przyjaciele, w pogańskiej ucieczce
      Tyle szczęścia i tyle radości,
      Że się oczy upiją i spojrzą
      W świat, raz jeszcze, lecz głębiej i prościej.

      Autor Jerzy Liebert.

      ... przyjaciół, relaksu, radości:)))

      Usuń
    3. :))
      Właśnie ten sam wiersz zadedykowałam Danusi o 18:25... cóż za zbieżność myśli.:) Tyle, że przyjaciele Lieberta - i moi - to właśnie trawy, kwiaty i drzewa. I "mielone", poprawiłam na "zielone", bo tak jest w oryginale.
      Dla Ciebie mam Dobry wieczór :)))

      Dobry wieczór

      Pachnie sianem pomieszanym z wonią łóz,
      Wiatr szeleścił, liście pieścił, ścielił.
      W srebrze rzeki roztopione srebro brzóz
      Srebrzy rzęsy, sięga oczu mych.

      Śpiew daleki, jak melodia świerszczy - łąk.
      Trąca kwiaty, owoc młodych drzew.
      Wieczór ciepły, jak stulenie twoich rąk.
      Z serca gorycz, z czoła zbiera gniew.

      ... i takiego wieczoru Tobie życzę, Zuzanko:)

      Usuń
    4. ... oczywiście Dobry wieczór napisał Jerzy Liebert:)

      Usuń
    5. ... zupełnie nie mogłam chwycić tych mielonych gołębi, ale pomyślałam o mielonym mięsie zawiniętym w liście kapusty, które nazywamy gołąbkami ;-)))
      Czasami myśli Twoje z moimi nakładają się, w jakiś sposób tematyka dnia narzuca skojarzenia :)
      Na dobranoc, czas Jaśkowy należy przestrzegać ;-))), wiersz annyG

      Wio(sennie)

      Lubię chłonąć widok frywolnych obłoków,
      maczających usta w lustrzanym odbiciu
      rzeki, potężniejszej o tej porze roku,
      płynącej w nieznane leniwie, po cichu.

      Wsłuchuje się w świergot spóźnionego ptaka,
      który na gałęzi chwali pierwsze pączki,
      po czym frunie zwiewnie w podniebnych zygzakach,
      aby szwem wiosennym niebo lekko podszyć.

      Chłód mi przypomina, że zmrok niedaleko,
      ostatnie promienie topi w sennej wodzie.
      A tutaj tak dobrze pod drzewa opieką,
      jakbym z nim przeżyła od wieków w symbiozie.

      ... mogłabym dodać od siebie : tutaj tak dobrze pod Ogródka opieką, jakbym z nim przeżyła od wieków w symbiozie :)))
      Cóż można dodać do tak pięknej puenty? Dobranoc Ewuniu*, dobranoc Ogródku :)))

      Usuń
    6. Dobranoc Zuziu, na jutro i na nadchodzący weekend są dobre prognozy, więc dedykuję Ci Nadmorskie impresje...:)

      Nadmorskie impresje

      Nasze ścieżki brzegiem plaży krzyczą pustką,
      W kroplach deszczu wiatr nadzieją poniewiera,
      Niebo wiesza smutku szary tren nad Ustką,
      Bo bez Ciebie lato szybko tu umiera.

      Fale zmyły już ostatnie w piasku ślady,
      A bez ciepła Twoich dłoni coraz zimniej,
      Już tęsknoty cienie płyną niebem bladym,
      I bezgłośnie zaklinają lata imię.

      Przesypuje czas w klepsydrze dni ospale,
      Wspomnieniami wciąż oddycha promenada,
      I choć smutno o rozstaniu szumią fale,
      Znów uśmiechem lato powrót zapowiada.

      - Jan Lech Kurek

      ... i wymarzonych snów o lecie, Zuzanko:))

      Usuń
  19. Myslovitz - * W deszczu maleńkich żółtych kwiatów *

    http://www.youtube.com/watch?v=NVzD6eiXMHE

    Popołudniowe serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. http://www.youtube.com/watch?v=02IAaZX7sL8&feature=related
    Dla Ciebie - Myslovitz

    To ulubiony zespół mojej córki:-)
    Miłego popołudnia, pozdrawiam Miłośników Ogródka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to ja Wam dodam coś jeszcze z ich repertuaru; bardzo poetycki utwór...

      Myslovitz - Noc

      http://www.youtube.com/watch?v=h17e_XQHyrQ&feature=related

      :)

      Usuń
  21. Dobry wieczór Ewuniu i Ogrodnicy:)

    Chwila

    Idę stokiem pagórka zazielenionego.
    Trawa, kwiatuszki w trawie
    jak na obrazku dla dzieci.
    Niebo zamglone, już błękitniejące.
    Widok na inne wzgórza rozlega się w ciszy.

    Jakby tutaj nie było żadnych kambrów, sylurów,
    skał warczących na siebie,
    wypiętrzonych otchłani,
    żadnych nocy w płomieniach
    i dni w kłębach ciemności.

    Jakby nie przesuwały się tędy niziny
    w gorączkowych malignach,
    lodowatych dreszczach.

    Jakby tylko gdzie indziej burzyły się morza
    i rozrywały brzegi horyzontów.

    Jest dziewiąta trzydzieści czasu lokalnego.
    Wszystko na swoim miejscu i w układnej zgodzie.
    W dolince potok mały jako potok mały.
    Ścieżka w postaci ścieżki od zawsze do zawsze.
    Las pod pozorem lasu na wieki wieków i amen,
    a w górze ptaki w locie w roli ptaków w locie.

    Jak okiem sięgnąć, panuje tu chwila.
    Jedna z tych ziemskich chwil
    proszonych, żeby trwały.

    Wisława Szymborska

    Miłego wieczornego relaksu Wszystkim życzę...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      Szczęście to sposób patrzenia na świat...

      http://www.youtube.com/watch?v=GDJ9gTiGp74&feature=player_embedded

      ...:)*

      Usuń
    2. Dzień dobry, dobry wieczór Izetko:)
      Pociągnę ten wątek chwili, niezwykle trafnie wyrażony przez naszą Noblistkę; dużo mniej udolnie, ale...

      Chwila

      Nie to, co za nami, nie jutra przystanie,
      liczy się ta chwila, w której właśnie jesteś,
      ucisz dziś radością serca kołatanie,
      tylko tu i teraz, nie później, nie wcześniej.

      Zawierz więc tej chwili, ona jest wyzwaniem,
      odkryć ci pozwoli cały sens miłości,
      poddaj jej się szybko, okaż zaufanie,
      z nią pokonasz łatwiej życia przeciwności.

      Chwila wciąż ucieka, w przemijaniu prędka,
      uśmiech daj jej z rana, zanurz się w jej sile,
      zarzuć na nią dzisiaj optymizmu wędkę,
      powtórz za Horacym, tylko „carpe diem”!

      Pogodnego wieczoru z małymi szczęściami :)*

      SDM - szczęście (coś srebrnego)

      http://www.youtube.com/watch?v=IFljv7wp1SY

      Usuń
    3. Dziękuję Ewuniu. Piękna ta Twoja "Chwila":)
      Dla Ciebie Stachura ....:)

      Sdm Gloria

      http://www.youtube.com/watch?v=YX_EXc8p09I&feature=related

      ...:)*

      Usuń
    4. ...I tą piosenką mówię dobranoc... życzę Wszystkim spokojnej nocy...:)*

      Usuń
    5. ... dziękuję Izetko:)
      Na dobranoc posłuchaj cudnych skrzypiec Vanessy Mae w Kaprysie Paganiniego

      http://www.youtube.com/watch?v=Dxfh-dlTH3M&feature=related

      Pogodnych snów...:)*

      Usuń
  22. Na huśtawki, złe nastroje zawsze śpieszy - Artur Rojek...

    Myslovitz - * Noc *

    http://www.youtube.com/watch?v=h17e_XQHyrQ&feature=related

    Serdeczności do muzy załączam...:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Myslovitz - * Wieża melancholii *

    http://www.youtube.com/watch?v=vop7MkkkWBU&feature=related

    ----------d(-_-)b------------

    OdpowiedzUsuń
  24. Myslovitz - Deszcz

    http://www.youtube.com/watch?v=c-4AIHSTywg&NR=1&feature=endscreen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Jędruś za koncert z Myslovitzem; "Noc zadedykowałam Tobie, nie odsłuchawszy Twoich dalszych piosenek. Już chyba wyczerpałeś cały repertuar, a może jeszcze warto przypomnieć sobie maj?

      http://www.youtube.com/watch?v=Mh6nmSZnbGY&feature=related

      Bardzo pięknie dziękuję; uściski wieczorne dla Ciebie:)

      Usuń
  25. Bry :)*

    A ja pociągnę dalej Gotan Projekt w super nagraniu kolejnego tanga i takim samym super teledysku -

    *** La Gloria ***

    http://www.youtube.com/watch?v=FFzk_MX1DCo

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Z przyjemnością pociągnę z Tobą ten muzyczny wątek z Gotanem, bardzo mi odpowiada taka niecodzienna mieszanka argentyńskich rytmów z muzyką elektroniczną.
      Więc? Może jeszcze...

      GOTAN PROJECT - Mil Millones

      http://www.youtube.com/watch?v=bvYWRnhxU2M&feature=relmfu

      :)***

      http://www.youtube.com/watch?v=bvYWRnhxU2M&feature=relmfu

      Usuń
  26. http://www.youtube.com/watch?v=HZgjTD2wNTI
    Nasza jest noc -IP love 129
    Miłego wieczoru:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Danusiu, dziękuję za dzisiejsze muzykowanie i do jutra.:)

      Usuń
  27. Posłuchajcie może Bebe...jak już mamy taki muzyczny galimatias.:)))*

    Bebe - Siempre Me Quedara (Cocaine)

    http://www.youtube.com/watch?v=z-HKvYDTpoc&feature=g-vrec


    Na zawsze zostanie mi


    Opowiem wam, bo już sięgnął dna
    Na tysiąc strzępków poszarpany
    Mój życia plan tak doskonały
    Razem ze mną w drobny mak się rozsypał

    Więcej powiedzieć muszę - skradłeś mi ciało i duszę
    Więc jestem lekka jak puszek
    A moje maleńkie ciało
    Rozlaną rzeką się stało
    A moje maleńkie ciało
    Rozlaną rzeką się stało

    Rozklejam z trudem powieki, i trwa to całe wieki
    Nim ujrzę nagą ciała samotność
    A pod poduszkę chowam mój sekret skarb tak drogi
    Jak słodko było mieć cię w sobie

    Czas płynie w jasność dnia
    Choć ciemność gęsta, mgła

    Spokoju czas nadchodzi
    Czas mi to wynagrodzi
    Po burzy spokój przychodzi
    Czas mi to wynagrodzi
    Po burzy spokój przychodzi

    Na zawsze zostanie mi
    Szum morza, co słodko brzmi
    Oddychać zacznę znów
    Deszczem, co spadnie na
    Me ciało suche tak jak piach
    I w sercu zakwitnie kwiat
    Bym mogła znów się śmiać
    O tobie myśleć chcę
    Przez wszystkie chwile mego dnia.

    Szumem morza, co słodko brzmi
    Oddychać zacznę znów
    Deszczem, co spadnie na
    Me ciało suche tak jak piach
    I w sercu zakwitnie kwiat
    Bym mogła znów się śmiać
    O tobie myśleć chcę
    Przez wszystkie chwile mego dnia.

    Opowiem wam, bo już sięgnął dna
    Na tysiąc strzępków poszarpany
    Mój życia plan tak doskonały
    Razem ze mną w drobny mak się rozsypał

    Więcej powiedzieć muszę - skradłeś mi ciało i duszę
    Więc jestem lekka jak puszek
    A moje maleńkie ciało
    Rozlaną rzeką się stało
    A moje maleńkie ciało
    Rozlaną rzeką się stało

    Na zawsze zostanie mi
    Szum morza, co słodko brzmi
    Oddychać zacznę znów
    Deszczem, co spadnie na
    Me ciało suche tak jak piach
    I w sercu zakwitnie kwiat
    Bym mogła znów się śmiać
    O tobie myśleć chcę
    Przez wszystkie chwile mego dnia.


    Szumem morza, co słodko brzmi
    Oddychać zacznę znów
    Deszczem, co spadnie na
    Me ciało suche tak jak piach
    I w sercu zakwitnie kwiat
    Bym mogła znów się śmiać
    O tobie myśleć chcę
    Przez wszystkie chwile mego dnia.

    ...może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i Bebe - Adiós

      http://www.youtube.com/watch?v=8wJyxL7zhcg&feature=related

      :)))*

      Usuń
    2. ...wyskoczyłam na chwilkę, bo mi się paliwko skończyło... Jasieńku, i co ja mam o tym myśleć?
      Tak pięknie pociągnęłam wątek Gotan Project piosenką Mil Millones... nie podobała Ci się?
      Wolę tamtą muzykę niż Bebe...
      :)))*

      Usuń
    3. ...to może jeszcze - Bebe - Me enseñará

      http://www.youtube.com/watch?v=_5gDRwwiT8I&feature=related

      Powietrze oddycha, pachnie mokrą ziemią
      Mój pies śpi u moich stóp, opiekuje się moim domowym ogniskiem

      Czas się tu zatrzymuje, mój ukochany zaraz przybędzie
      Czas się tu zatrzymuje, tutaj odnajduję spokój

      Zakręt drogi zaprasza mnie do podróży
      Jest tyle do przejścia, tyle do poznania
      Nie spacerowanie sprawia, że stajesz się mały, moja dusza prosi o więcej
      Mój ukochany przybywa na żółwiu, on mnie tego nauczy...

      Nauczy mnie głosu morza
      Nauczy mnie
      Jak nie płakać

      Nauczy mnie rozpoznawać
      Że istnieją krzywdy, które uczą cię jak się podnieść
      Nauczy mnie widzieć swoje oczy, nawet jeśli go przy mnie nie będzie

      ... i słuchać swojego psa


      Dziękuję za uwagę i idę na mecz. :)* Dobranoc
      Nojmilsi i Ty kobieto :)*** miłych snów :)***

      Usuń
    4. Muszę Ci powiedzieć, że Gotan, to Gotan - lecz Bebe
      jest równie dobra i warto jej posłuchać.:)*

      Usuń
    5. ... właśnie słucham i powoli się przekonuję...:) Może coś wybiorę z jej repertuaru na dobranockę, ale to jeszcze chwilka:))*

      Usuń
    6. ... no dobrze, poruszyła mnie ta piosenka Bebe i niech ona zakończy ten dzień...

      Bebe -Tu silencio

      http://www.youtube.com/watch?v=8ise7FzuGsA&feature=related

      Jak jak ktoś, kto pociąga za zerwany sznurek
      ciągnąc, ciągnąc
      Jak niechcacy dotknac wiecej
      oczy jeszcze zamkniete aby nie zetknac sie z tym
      ze powietrze jest gęste
      że może wybuchnąć
      ze chociaz moze to być dziwne, chce cię pożreć
      ze powietrze jest geste
      ze moze wybuchnac
      ze chociaz moze tobyc dziwne, chce cie pozrec
      W kaciku jego ust pozwolił na rozbicie
      jak fala, ktora oddaje się skale
      zagubiona w otchłani rąk nie mających końca
      tak wielkich, że obejmowaly całą jej planetę
      Teraz nie ma cię tutaj
      nie ma mnie
      ale cisza jest najbardziej elokwentną forma klamstwa
      Teraz nie ma cię tutaj
      nie ma mnie
      ale cisza jest najbardziej elokwentną forma klamstwa
      W twojej ciszy mieszka moja
      i w którejs części mojego ciala zamieszkał
      kawałek twojego zapachu
      w twojej ciszy mieszka moja
      i w jakiejs czesci moich oczu zamieszkał
      kawałek bólu
      Teraz jesteś
      jestem ja
      obejmij mnie abym w końcu pomyślała o tobie
      Teraz jesteś
      jestem ja
      obejmij mnie abym w końcu pomyślała o tobie
      W twojej ciszy mieszka moja
      i w którejs czesci mojego ciała zamieszkał
      kawalek twojego zapachu
      w twojej ciszy mieszka moja
      i w jakiejs czesci moich oczu zamieszkal
      kawalek bólu
      W twojej ciszy mieszka moja
      i w którejś czesci mojego ciala zamieszkal
      kawalek twojego zapachu
      w twojej ciszy mieszka moja
      i w jakiejś części moich oczu zamieszkał
      kawałek bólu

      Bo gęste powietrze
      które może wybuchnąć
      bo chociaż moje usta nie mówią -
      chce cię pożreć

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** a jak się mecz skończy, pora na senne marzenia... :)***

      Usuń