Powered By Blogger

czwartek, 30 sierpnia 2012

W zmęczeniu

Jeszcze trochę rozmaitości poleskich ze ścieżki Perehod.
Urocze, romantyczne brzeziny na groblach...
...kwiaty trzciny i pałka.
Młody z rodzicem na żerowisku.
Ciekawy i dość rzadki grzyb - szmaciak gałęzisty, lub siedzuń sosnowy, zwany także kozią brodą, albo leśnym kalafiorem. Bywa ogromny, niekiedy osiąga wagę nawet do 6 kg, jadalny, ale chroniony, więc nie wolno go zbierać.
Wrzosowiska teraz mają swoje apogeum.
A do porannej kawy - drobniutkie kwiaty świetlika łąkowego, rośliny leczniczej wykorzystywanej w farmacji m. in.  do produkcji kropli dla zmęczonych oczu.
W zmęczeniu

Po codziennym zgiełku przychodzi zmęczenie, 

zmierzch powoli zwija kartkę z kalendarza, 
za oknami wieczór zamyka się cieniem,
księżyc wszedł za chmury, firmament poszarzał.

Zmęczenie zasnuwa marzenia jak pająk,
myśli drżą schłodzone cierpkim niepokojem,
chcę zasnąć, gdy wiersze we mnie usypiają
i w ramionach rymów pozostać we dwoje.

We śnie pachnie łąka słońcem malowana,
wiatr plecie koszyki w wiklinowych łęgach,
w tak słodkim zmęczeniu mogę trwać do rana,
gdy mi cicho szepniesz: kocham cię, maleńka.

59 komentarzy:

  1. Witam i już zmykam w teren, bo czas mi się bardzo skrócił... miłego dnia i do spotkania po powrocie :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seweryn Krajewski - Szeptem do mnie mow

      http://www.youtube.com/watch?v=l_8S8aFU0ZY&feature=related

      Szeptem do mnie mów, mów szeptem,
      by nikt obcy Twoich słów nie słyszał.
      Jak najciszej, proszę, mów - a przedtem
      spójrz w oczy tak, jak tylko Ty patrzeć na mnie umiesz.

      Chcę uwierzyć, że przede mną
      nikt nie uczył się tych słów na pamięć.
      Lecz mów szeptem, szeptem się nie kłamie,
      a to, co mówisz, przecież brzmi jak jakaś baśń.

      Świat cały dziś mi zazdrości,
      za oknem zaczaił się wiatr.
      Chce ukraść nam słowa miłości,
      Twe słowa, które starczyć mają nam
      na wiele, wiele lat. Dlatego

      Szeptem do mnie mów, mów szeptem,
      jak najciszej, bo wciąż się boję.
      By zły los słów nie podsłuchał Twoich,
      żeby marzeń naszych nam nie ukradł nikt.

      Codziennie ktoś komuś mówi
      to samo, co mówisz mi Ty.
      Lecz słowa tak łatwo pogubić,
      więc wiele słów, a mało szczęść
      spotyka się na świecie tym. Kochana,

      Szeptem do mnie mów, mów szeptem,
      by nikt obcy Twoich słów nie słyszał.
      I niech zamknie się nad nami cisza,
      w której już nie trzeba będzie wcale słów.

      Słowa: Jacek Korczakowski
      Muzyka: Jerzy Abratowski

      :)*

      Usuń
    2. Bry, Jasieńku:)*

      Mirosław Czyżykiewicz - Jednym szeptem

      http://www.youtube.com/watch?v=wU1SBGY279I

      Jednym szeptem jednym gestem
      jednym drgnieniem powiek zmieniasz
      zawstydzenie kiedy jesteś
      w zamyślenie gdy cię nie ma

      mam tyle słów jest ich siła
      życzeń i pragnień jak w kolędzie
      gdzie się podziały kiedy byłaś
      czy się odnajdą gdy znów będziesz...

      ***

      ... dziękuję za śliczne śpiewanie w południe, z miłym szepczącym nawiązaniem... pozdrawiam:)*

      Usuń
  2. Koniec lata, a tyle ciekawostek leśnych.
    Rośliny pokazują swe nowe oblicze.
    Drzewa stroją się w barwy jesienne.
    Ptactwa wodnego już nawet nie zliczę.

    W zakamarkach lasu wyrastają grzyby.
    Świata oko nawet takich nie widziało.
    Wrzos fioletem zabarwił już leśne poszycie.
    Jesień już nadchodzi, idzie dosyć śmiało.

    Cześć! Cosik mi nie wyszło;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      Jeszcze ciepły promień igra w dzikim winie,
      wiatr prosi do tańca wśród zieleni liści,
      lato czas dopala w głogach, jarzębinach,
      harfą ciepłych wspomnień gra kolorów wyścig.

      Nasze długie cienie mają barwę wrzosu,
      zanim mgła przywlecze jesienne szarugi,
      wplećmy babie lato w rozwichrzone włosy,
      zatrzymajmy w słońcu letni czar na długo.

      ... wyszło, wyszło, nie kryguj się, dzięki:)
      Chociaż zieleń jeszcze bardzo soczysta, tylko na czubkach wiązów jesienny malarz pacnął trochę żółtości:)
      Pozdrówka:)

      Usuń
  3. ...Piękne migawki Ewuniu, a najpiękniejsze z pięknych są wrzosy...kojarzą mi się nieodmiennie z zapachem lasów, pszczołami, miodem, jesienią i miłością jak też kobiecym, dyskretnym urokiem i ciepłem ... Są urokliwe i skromne jednocześnie...
    Kreślę pozdrowienia!
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Małgosiu:)
      Fiolet, to barwa wrzosów, fiołków i bzów, a każda w innym odcieniu. Elegancja, czar i prawdziwa kobiecość...:)
      Dziękuję, wrzosy to też jedne z moich najulubieńszych kwiatów, a w moim ogrodzie oblegane są przez pszczoły. Gdybym wiedziała, komu one zanoszą ten miód wrzosowy...:)
      Serdeczności z pięknym słonkiem:)

      Usuń
  4. Bry.:)*


    *** Zmęczenie ***


    Zapomnisz o tej chwili, gdy do domu wrócisz
    I przymkniesz okiennice w sosnowym pokoju.
    Zmęczony, jakbyś orał, na łóżko się rzucisz
    I będziesz w cieniu drzemał po blasku i znoju.

    Przez serce w okiennicy wpadnie promyk wąski,
    Na ciemnej fotografii rozszczepi się w tęczę.
    Spostrzeżesz przytrzaśnięte przez okno gałązki,
    Włochaty bąk natrętnie do snu ci zabrzęczy.

    I oddasz się ciężkiemu uśpieniu w niewolę
    Pod tumanem dzieciństwa, co w oczy napłynie,
    A tam łubinem wonnym szaleć będzie pole
    I niebo obłokami pluskać się w głębinie.

    Tak zmęczony był Julian Tuwim i ja też jestem po codziennej
    orce:)*

    :)***

    Pozdrówka szeptem Ci ślę.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Jaśku, jest jeszcze jedno zmęczenie Juliana :

      Zmęczony burz szaleństwem.

      Zmęczony burz szaleństwem, jak statek pijany,
      Już niczego nie pragnę, jeno wielkiej ciszy
      I kogoś, kto zrozumie mój żal nienazwany,
      Kogoś, kto mą bezsłowną tęsknotę usłyszy;

      Kogoś, kto jasną duszą życie przepoi,
      Iżbym w spokoju bożym wypoczął po męce,
      Kogoś, kto rozszalałe serce uspokoi,
      Kładąc na moje oczy miłosierne ręce.

      Idę po szczęście swoje. Po ciszę. Do kogo?
      Którędy? Ach, jak ślepiec! Zwyczajnie - przed siebie.
      I wiem, że zawsze trafię, którą pójdę drogą,
      Bo wszystkie moje drogi prowadzą do ciebie.

      - Julian Tuwim

      ... relaksującego wypoczynku po codziennej orce, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. ...:)*
      Właśnie ten wiersz miałam dla Ciebie w odpowiedzi, ale Zuzanka zrobiła to szybciej ode mnie, więc dla Ciebie będzie szept w nocy autorstwa Cezarego Bociana.

      noc

      każde spojrzenie, to szept
      patrz na mnie szeptem
      a każde dotknięcie dłoni, to dźwięk
      im odważniejsze dotknięcia
      tym głośniejsze dźwięki
      a każdy pocałunek, to krzyk
      krzyk serca i uniesienie duszy
      a to wszystko w ciszy
      z dala od zgiełku świata
      z dala od ludzi
      tylko we dwoje
      ty i ja
      twoje oczy i moje
      twoje dłonie i moje
      nasze usta
      i naszych ciał ciepło...
      i smak
      i zapach...
      i to światło o poranku
      zza zasłony
      za ostre
      za jasne
      za wczesne

      niech przyjdzie ta noc !!!
      ***
      ... ale przed nocą wypocznij trochę po codziennym zgiełku:)*

      Usuń
    3. ... Ewuniu*, Jaśku, mam jeszcze jedno zmęczenie, niezwykłe zmęczenie ;-)))

      Zmęczenie

      Już głowa boli, ręce mdleją,
      Jak liście oczy w smutku więdną,
      Bez ciebie dni me jak korale
      Wyjęte z morza schną i bledną.

      I licząc ranki ociemniałe
      I wieczór słotny, i noc ciemną,
      Wiem jedno - Twoje tylko oczy
      I Twoje ręce są nade mną.

      I w Twoich rąk stuleniu cichym,
      W różowym domku jasność będzie...
      Już głowa boli, ręce mdleją -
      Bez Ciebie źle i smutno wszędzie.

      - Jerzy Liebert

      ... miłego wieczoru :)

      Usuń
    4. ... Zuziu, a ja nie mogę sobie odmówić zmęczenia Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej... cudnego:)

      Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      Smutek

      Kołysze się z wiatrem mak
      i dobre wieści pszczół odgania...
      Wiesz, w głębi myśli, na szczycie poznania,
      w objęciu duszą ukochanej ziemi
      czai się nuda i brak.

      Głowę zmęczoną moja na pierś gnie mi
      tęsknota wielka i pusta –
      Och, być w swej duszy maluczkim jak ptak,
      a mieć na ustach usta.

      :)*

      Usuń
    5. ... :)))

      Zmęczona, ledwie idzie,
      na kiju się opiera,
      przejechana przez życie
      jak przez złego szofera.
      Oblicze jej pocięte
      jak gdyby ostrym mieczem,
      wśród naszych młodych twarzy
      zawiewa średniowieczem.
      Jest złamana, pogięta,
      pocięta, poorana,
      i tylko jej kobiecość
      to zagojona rana.

      -Maria Pawlikowska-Jasnorzewska Stara kobieta

      ... urzeka zawiłością, kluczeniem, z zaskakującą puentą, naprawdę jest wspaniała.

      :)))

      Usuń
  5. Witajcie Ewuniu*, Ogrodnicy :)
    Wprawdzie lato jeszcze w pełni, słońce przygrzewa, błękit nieba zaprasza na spacer, a ja posadzę w Ogródku Jesienne marzenia.

    Podaj mi rękę
    jesienny przyjacielu
    napełnię cię złotem
    moich warkoczy
    otoczę marzeniami

    W rozpaczy i radości
    znajdziesz drogę
    do wrzosowych pól

    Tam czekać będę
    na miłość twych warg

    W kolorach liści
    w szeptach wiatru
    w pieśni sosen
    w spojrzeniu
    ciepłych gwiazd

    - Ewa Korczyńska

    ... słoneczne, pełne uśmiechu i życzliwości :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Twoje słoneczne złoto i błękitne niebo było u mnie cały dzień, dziękuję bardzo...:))
      Jeszcze nie ma jesieni, ale ranki i wieczory już mają smak przedjesiennych mgiełek i nostalgii..

      przedjesiennie

      łagodnie płyną dźwięki ciszy
      szelest i szmery przedjesienne
      słońce już boczy się i chowa
      jak dąsy zmienne

      płynie cisza
      płynie dalej
      nitki po drodze splata
      rozplata
      jeszcze za rękę trzyma
      cienie zmęczonego lata

      w trawie ożywia resztki krzątania
      czerwień śród sadu krzyknie coś rześko
      jeszcze nad chmurą ciepły błękit

      płynie ciszą
      płynie dalej
      przegląda wspomnienie w stawie
      nim deszczowym kaprysem
      w jesiennej szarudze
      przepadnie

      - Ela Gruszfeld

      ... z zapachem wrzosów, orzechów i jabłek:)))

      Usuń
    2. ... Ewuniu*,piękne są przedjesienne strofy,dziękuję. Pomyślała, tak pięknie jest, warto by spróbować zatrzymać czas.


      Zatrzymaj dla nas czas
      wiosnę w mych oczach
      szum błękitnych fal

      Dotknę nieba twoimi wargami
      uniosę marzenia do gwiazd

      Zatrzymaj dla nas czas
      w rozplecionych warkoczach
      w błękitnych łzach
      w dotyku czułych myśli
      dla dwojga

      - Ewa Korczyńska Zatrzymaj dla nas czas.

      ... z wszystkimi urokami i zapachami wieczoru lata :)

      Usuń
    3. ... a ja Tobie dziękuję za poezję Ewy Korczyńskiej, przyznam, że niewiele jej znałam, a Ty zachęciłaś mnie do niej i znalazłam coś dla Ciebie... właśnie w odmętach czasu.

      W odmętach czasu

      W odmętach czasu
      przemierzam siebie
      mroczna toń
      odpływa z myśli
      odchodzi szary cień
      odległych zdarzeń
      Obudzę dzień
      dotykiem słońca
      wymiotę cierń
      zeszłorocznej pamięci
      ostudzę nocne widziadła
      ułożę słowa w duszy
      otworzę wrota
      nowej miłości

      ... to naprawdę warto... z zapachem zmierzchu i uśmiechem :)))


      Usuń
    4. ... wiem Ewuniu*, że warto, zrobiłam to kilka lat temu:)))Pomyślałam o jeszcze jednym delikatnym wierszu Pani Ewy, Masz siebie

      Masz dłonie
      pełne słońca
      jasnych promieni
      rozśpiewanych nocy

      Masz w oczach
      radość poranka
      blask księżyca
      płomień miłości

      Masz w ustach
      słodycz pocałunków
      smak łez
      gorycz samotności

      Masz w sercu
      czary wiosennych dni
      echa ukrytych pragnień
      i moją tęsknotę

      -Ewa Korczyńska.

      ... z delikatnością poezji :)

      Usuń
    5. ... Ewuniu*, skuszona podpowiedzą Jagi zajrzałam do E-Literatów i wypatrzyłam wiersz na dobranoc ;-)))

      Tylko mnie kochaj

      Ona

      kobieta pełna

      wewnętrznego ciepła
      emanuje miłością

      kobieta bieli
      złamanej szarością
      czeka
      na spełnienie snu
      mówi chodź
      weź w ramiona
      chcę czuć twój oddech
      pomieszany z pożądaniem

      on stoi w korytarzu
      jej życia
      boi się wejść dalej
      ośmiela go
      zobacz jak płonę
      nie uciekaj
      kochaj mnie


      w blasku świec


      w blasku dnia

      kiedy zapada zmrok
      po prostu kochaj

      - Alina Kuberska.

      ... dobranoc : spełnienia, radości, pogodnego snu :)))

      Usuń
    6. ... a ja troszkę spóźniona o dwa wiersze, zadedykuję Ci na dobranoc jeden, ale bardo piękny...

      Tańczące dłonie

      Tańczące dłonie
      uniesione lekko
      nad głową
      jak ważki nad stawem
      bez dotyku i ciepła
      dwie senne zjawy
      majaczące we mgle
      z nadchodzącym świtem
      spragnione
      pragnieniem ciała
      nienasycone
      promienne i smukłe
      zmysłowe i bose
      nagością srebrnej nocy

      - Ewa Korczyńska

      ... czasem niespodziewane zdarzenia płatają różne figle i musiałam wyskoczyć z domu na godzinę.
      Dziękuję za dziś, dobranoc Poetycka Duszyczko, snów słodkich z czułym szeptem...:)))

      Usuń
    7. ... dobranoc, dziękuję :)))

      Usuń
  6. DZIEŃ DOBRY

    Krystyna Kunigiel-Jabłońska

    Fantazja

    Po wielkim zmęczeniu,
    w szarości codziennej,
    gdy brak mi już siły do życia,
    daje upust pragnieniom,
    niech wszystko odmienią,
    piękniejszym uczynią ten świat.

    W wygodnym fotelu
    i w ciszy półsennej
    puszczam wodze fantazji,
    a zaraz z kącika
    wypełza muzyka,
    co skrzydła dopina do ramion.

    Ton najpierw leciutki
    jak brzęk starej lutni,
    wyjęty z czarownych wrażeń,
    po nitkach pajęczych
    unosi się w górę
    do krainy spełnionych marzeń.

    Leciutko na palcach,
    w sukience motyla,
    płynie niebiańska muzyka,
    co serce raduje,
    do tańca porywa
    w rytmie trzy-czwarte walczyka.

    Na skrzydłach marzenia
    co wszystko odmienia,
    jak ptak - przemierzam przestworza,
    wszystko jest prawdziwe,
    wszystko jest możliwe,
    płynę przez lądy i morza.

    Ach! graj więc mi rzewnie,
    Ach! graj więc mi śpiewnie,
    zaprowadz mnie prosto do raju,
    gdzie tylko szczęśliwość,
    gdzie tylko życzliwość - bez łez,
    łzy na ziemi zostają.

    Miłej reszty dnia...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Felicjan Andrzejczak - Jestem Zmęczony

      http://www.youtube.com/watch?v=DK4nI09UeLo


      Czuję, usycha we mnie wiara
      Instynkt ludzkości nieomylny
      Tyle słów niepotrzebnych naraz
      Złości i trwogi zgiełk bezsilny
      Chcę uciec, wiem to brzmi naiwnie
      Chcę uciec choćby na pustynię
      - Jesteś zmęczony?
      Tak
      To minie

      Czy ktoś zatrzyma młyny słowa
      Nim w proch ostatnią prawdę zmielą
      Bełkot i zbrodnia, król, królowa
      Władzą nad nami się podzielą
      Pogodzi nas niepogodzonych
      Słońce gdy pierwszy raz nie wzejdzie
      - Jesteś zmęczony?
      Tak
      To przejdzie

      Czasu już nie ma, nie ma na nic
      Myśl ginie ogłuszona gwarem
      Głupota tuczy się słowami
      Wystarczy: mane, tekel, fares
      Czy świat jest łodzią dla szalonych
      Rozbitków, co ratunkiem gardzą
      - Jesteś zmęczony?
      Tak
      Bardzo

      [sł. Jonasz Kofta]

      ...:)

      Usuń
    2. Witam, Izo:)
      Rzeczywiście, zmęczenie aż kipi z każdej strofy wiersza... Jonasza Kofty. W innym wierszu zaś porównuje serce do zmęczonego ptaka..

      "Kiedy serce śpi" - Jonasz Kofta, śpiewa Ewa
      Błaszczyk

      http://www.youtube.com/watch?v=ZzSciWPoAA8

      Kiedy serce śpi, daj odpocząć mu
      Przecież czeka je nowy ból
      Na czas jakiś wejdź w codzienności tło
      Mniejsze dobro w niej, mniejsze zło

      Pośród zwykłych spraw niech mijają dni
      A ty żyj!

      Kiedy serce śpi, daj odpocząć mu
      By nabrało sił, przecież czeka je nowy ból
      Kiedy serce śpi, jak zmęczony ptak
      Nie budź nigdy go, sił mu brak
      Jest zmęczone twych uczuć zmienną, grą,
      Niechaj sobie śpi, a ty z nim

      Pośród sennej mgły niech mijają dni
      Serce śpi
      Zęby wzlecieć znów, żeby znów się wzbić
      Musi nabrać sił, nim nadejdzie to, co ma być
      Kiedy serce śpi, daj odpocząć mu
      Przecież czeka je nowy ból
      Kiedy zbudzi się, wtedy da ci znak
      Zatrzepoce jak w sidłach ptak
      Jeszcze wyrwie się, jeszcze jeden raz
      Frunie w blask

      Kiedy serce śpi, miłość zbudzi je
      Znów tęsknota, lęk, gorycz, radość
      W nie, wejdzie w nie
      Kiedy serce śpi, daj odpocząć mu
      Przecież czeka je nowy ból
      Na czas jakiś wejdź w codzienności tło
      Mniejsze dobro w niej, mniejsze zło
      Pośród zwykłych spraw niech mijają dni
      A ty żyj!
      Kiedy serce śpi, daj odpocząć mu
      Przecież czeka je nowy ból

      ... pozdrawiam:)

      Usuń
    3. ... wkradł się błąd do tekstu wiersza, nie powinno być tam "zęby", tylko "żeby", ot, chochlik drukarski:)

      Usuń
    4. Dziękuję Za Ewę Błaszczyk.Bardzo ją lubię:)
      Czy to chochlik drukarski usunął mój wpis z poprzedniego postu? :)))

      Usuń
  7. Witam *Ewo
    witajcie - odwiedzający goście

    piękny wiersz *Ewo dzisiaj naskrobałaś
    fotki - przepiękne
    (obiecałaś pojawić się na E- literatach - czekam )

    kolorowych snów kochani

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jago:)
      Serdeczne dzięki za miłe słowa o wierszu, fotkach... miło mi, że Tobie się podobają.
      Na e-literaci już się zarejestrowałam, tylko mam jeden problem... taka ze mnie noga informatyczna, że nie bardzo wiem, gdzie wstawić tytuł wiersza, gdzie tekst i gdzie zdjęcie. Boję się, że cosik spapram...:))
      Na wiersze.annet i poezja.org jest to bardziej proste, aale...! Nie święci garnki lepią; podoba mi się Wasze towarzystwo i jutro ponowię próbę.:)
      Dobrej nocy, Jago i do popisania:)

      Usuń
  8. Po długiem urlopie zgłaszam się ponownie by powitać Ogrodników i usiąść z Wami pod gruszą. Ups spadła dojrzała klapsa. Życzę miłego wieczoru i piękne jutrzejszego dnia. Mamy jeszcze lato. Ewciu zdjęcia Twoje z urlopu są piękne i wiersz o zmęczeniu cudowny ponieważ okres remontowy dał się odczuć wielkim zmęczeniem, znużeniem, gdy kładłam się na spoczynek czułam niebiańską słodycz i ulgę. Urlop miałam piękny ! Dzieci zafundowały wspaniałe wakacje. Czuję się wypoczęta i całkiem na chodzie. Wszystko, co wiąże się z klejami farbami, cegłami i fugą już jest za mną :) i to jest wspaniałe. Jeszcze raz pozdrawiam i miłego wieczoru Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam najserdeczniej, Zosieńko:)
      Stęskniłam się strasznie za Tobą, a wyglądałam Ciebie codziennie. Już widzę po Twoim wpisie i nowym, pięknym wierszu Z zielnika, że wypoczęłaś dobrze, wena wróciła i nastrój się poprawił po wszystkich upiornościach remontu. Najważniejsze, że teraz cieszysz się nowym, domem i masz spokój na długie lata, a więc - warto było, tym bardziej, że wakacje Ci się udały. Podzielam Twoją radość i mam swoją, że masz więcej czasu i znowu jesteś wśród Ogrodników.:)
      Ja już mogę nadrabiać tylko weekendami i dobrze, że chociaż pogoda sprzyja, bo jeszcze trochę można łyknąć słonecznego lata.
      Pozdrawiam, Zosieńko, najserdeczniej, jak umiem, przyjemnego wieczoru:)

      Usuń
    2. ... ach, i zamilkłam w szczęściu po Twoich pochwałach... bardzo je sobie cenię, Zosiu i pięknie dziękuję. Raz jeszcze ślę pozdrowienia:)

      Usuń
    3. Witaj Zosiu:)
      Miło Cię widzieć po tak długiej nieobecności.
      Cieszy również Twój nowy wiersz...Cudownie pachnie ziołami:)
      Przypomniał mi piosenkę Magdy Umer.

      Magda Umer - Senne zioła (1985)

      http://www.youtube.com/watch?v=U0BOEYXTO_0

      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę pięknego weekendu:)

      Usuń
  9. "Dzień się znowu w przepaść stoczył"... i przychodzę
    powiedzieć już dobranoc, a będzie to kołysanka Michael'a Bolton'a - A love so beautiful -

    http://www.youtube.com/watch?v=NQh-0j1x398&feature=related

    *** Miłość tak piękna ***

    Letnie słonce spoglądało
    na nasza miłość dawno temu
    Ale w moim sercu czuję,
    tę samą, dawną poświatę

    Miłość tak piękną
    W każdym sensie
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal
    Byliśmy zbyt młodzi by zrozumieć
    Aby kiedykolwiek wiedzieć
    Ze gdy kochankowie dryfują osobno
    To miłość odchodzi w swoją drogę

    Miłość tak piękną
    Miłość tak słodką
    Miłość tak piękną
    Miłość dla Ciebie i dla mnie

    Kiedy myślę o tobie
    Zapadam w miłość ponownie
    Miłość tak piękną
    W każdym sensie
    Miłość tak piękną
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal

    I kiedy myślę o tobie
    Zapadam w miłość ponownie
    Miłość tak piękną
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal...

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty maleńka. :)))***..."A love so beautiful"...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)*
      Piękna piosenka na dobranoc...dziękuję, Jasieńku:)***
      A że już już noc ogarnia nas ramionami, niech jeszcze raz zaśpiewa Michael Bolton, a ja razem z nim na dobranoc... więc odrobinę pozmieniam słowa, jak kobieta.

      ***Powiedziałam kocham... ale kłamałam***

      http://www.youtube.com/watch?v=aQEQVX7DSeU&feature=related

      Jesteś świecą, miłość płomieniem
      Ogniem, który płonie podczas wiatru i ulewy
      Błyszczysz swoim blaskiem na moim sercu
      Do końca czasu
      Przyszedłeś do mnie jak zorza przez noc
      Błyszcząc jak słońce
      W moich snach i w moim życiu
      Jesteś jedynym, jesteś jedynym

      refren:
      Powiedziałam kocham ale kłamałam
      Bo to wiecej niz miłość którą czuję w sobie
      Powiedziałam kocham ale się myliłam
      Bo miłość nigdy nie była tak silna
      Powiedziałam kocham ale kłamałam

      Z całej mojej duszy próbowałąm na próżno
      Zrozumieć jak zwykłe słowa mogą wytłumaczyć sercu
      Że smak nieba, taki głęboki taki prawdziwy
      Znalazłam w Tobie
      Tak dużo powodów tak dużo dróg
      Moje życie właśnie się rozpoczęło
      Potrzebuję Cię zawsze, potrzebuję żebyś został
      Jesteś jedynym, jesteś jedynym

      Refren:

      Przyszedleś do mnie jak zorza przez noc
      W blasku słońca
      W moich snach i w moim życiu
      Jesteś jedynym, jesteś jedynym

      Powiedziałam kocham
      Bo to wiecej niz miłość którą czuję w sobie
      Powiedziałam że kocham ale kłamałam

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno :)))***..."You are the one, you are the one"... i już w słodkim zmęczeniu:)***

      Usuń
  10. Witam w piątek:)*
    Bardzo słoneczny ranek i do tego piąąteek:)))
    Mój szok pourlopowy trochę odpocznie przez weekend, ale na razie prędko zwijam się do kolejnego wyjazdu w teren.
    Kawa już paruje, a do kawy przebudzanka-obiecanka z Michaelem Boltonem - I promise you.

    http://www.youtube.com/watch?v=0ntg88_HfXs

    ***Obiecuję ci***

    Obiecuję Ci, tak, obiecuję
    Kochać cię przez całe twoje życie
    Kochać cię każdego dnia i nocy
    ja zawsze będę tam dla ciebie
    ja będę w twoich ramionach, ty będziesz w moim sercu

    CHORUS
    Będę kochać cię na zawsze obiecuję Ci
    Będziemy razem przez całe nasze życie
    Nie ma nic czego nie będę robić
    Z całym moim sercem, obiecuję Ci

    Ja wezmę twoją rękę,i zrozumie
    Podziel wszystkie swoje nadzieje i marzenia
    Pokazać, co może oznaczać miłość
    Ilekroć życia tylko dostaje za dużo od ciebie
    ja będę po twojej stronie, by wysuszyć łzy gdy płaczesz

    CHORUS
    Oh zawsze będę w twoich ramionach
    I zawsze będziesz płomieniem
    w moim sercu

    CHORUS
    Będę kochać cię na zawsze obiecuję Ci
    Będziemy razem przez całe nasze życie
    Nie ma nic czego nie będę robić
    Z całym moim sercem, obiecuję Ci
    ***

    ... pogody ducha, dużo słońca i wszystkiego najpiękniejszego na cały dzień - i do spotkania po powrocie:)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry Ewuniu*:)
    Niewiele można dodać do tak pięknych słów piosenki rozpoczynającej dzisiejszy dzień. Mam nadzieję, że wiersz, który wpiszę spodoba się Tobie.

    Zdjęcie

    jedwabne myśli modelują
    ciało
    w zdjęciu muślinowych
    doznań
    mandragory Kirke

    zmysły przepełniają
    winem z palmy daktylowej
    pociągają ku sobie
    zapachem orchidei

    słowa cicho płyną
    w ciepłych kroplach
    uśmiechu
    rozrzucona czarna sukienka
    otula magię

    -atma

    ... dzisiaj jestem skowronkiem, zmiana aury na deszczową, smutną, powoduje zawirowania. Pozdrawiam ciepło liści szelestem :)))


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Bardzo Ci współczuję deszczowej aury i aż mi głupio wspominać, że u mnie cudowne lato, 26 st. i słonko bez ograniczeń :)
      Dziękuję za magiczny i pachnący wiersz Atmy, a ja przyniosłam Tobie trochę zapachów lata z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza.

      * * *

      Przez ten pamiętny zapach siana
      I woń pokorną chłopskich żniw –
      Przyjdzie jak radość niespodziana
      Wonniejszy uśmiech twój nad dziw.

      Przyjdzie, rozproszy zapach trawy
      I woń łubinu, lasu dym,
      Wzejdzie nieśmiały i łaskawy
      Nad światem
      Niby lata hymn.

      I minie sobie tak zwyczajnie,
      Jak się wylewa wody dzban,
      A nad dach domu i nad stajnie
      Znowu się wzniesie wonność sian.

      I gdy noc zatrze mnie i ciebie,
      Najlepiej myśleć jest – daj dłoń –
      Że w czarnej ziemi, w sinym niebie
      Uśmiechu twego płynie woń.

      ... z uśmiechem podsyłam trochę popołudniowych promyków, może do Ciebie dotrą... pozdrawiam:)

      Usuń
    2. ...dziękuję, lato pachnie wszystkimi zapachami przyrody, również tymi pięknymi, smutnymi.

      Dotyk

      Słowa których nie potrafię wypowiedzieć
      Są we mnie
      Poza mną krzewy dzikich róż
      Już ściętych
      Konie albo wolne albo ich nie ma
      W galopie kłus stępem zanika
      Przekraczając syndrom neurotyka
      Uspakaja...
      Pragnienie wody łaknienie jak
      Tchnienie poezją wewnątrz przenika
      Nie będąc uczennicą agnostyka
      Pojmujesz nie wszystko
      Swoim natchnieniem
      Obrazu spojrzeniem
      Życie to pułapka pustelnika
      Ona swoją samotnię przenika
      Biała smuga w odbiciu ekranu
      Druga strona planu
      Uczucie to nie bal
      Pozbieram żal
      Dlaczego mnie kochasz
      Nie dotykając

      -atma

      ... czytając ten wiersz mam łzy w oczach, czy tego pragnęła autorka nie wiem, wiem, że kiedyś nie zdawałam sobie sprawy jaką kopalnią informacji są blogi, rozwijam się w postępie geometrycznym.
      Deszcz odpuścił, nie pada ale jest chłodno, ogrzewam się w przysłanych przez Ciebie promykach :)))

      Usuń
    3. Autor jest zawsze szczęśliwy, jeśli jego wiersz wywołuje wzruszenie, zatrzyma choć na chwilę, zmusi do refleksji...
      ... to jeszcze dla Ciebie późnoletnie mgły, ale cieplutkie... :)

      letni rapsod
      późnoletnie mgły
      karmione jeszcze mocą lata
      wstają z bagien

      długie cienie kładą
      wysmukłe jarzębiny

      gdzieś tam za wsią
      szumi pole
      wieczorne brzmienie świerszczy
      balladą kołysze do snu

      świeży chleb pachnie polem
      kusi dzban
      pieniącego się mleka
      dobre jest
      to boże lato

      przyjaznym ciepłem duszę nacieszę
      zatopię myśli
      w twoich ramionach
      przed snem wyszepczę
      najdroższe imię

      otulę się nim po szyję

      - Stella-Jagoda

      ... u mnie bardzo ciepły wieczór, trochę gwiazd... a więc gwiaździście, skoro nie mogę słonecznie...:)))

      Usuń
    4. ... gwiaździście, z letnią rapsodią... i już mi lepiej, dzięki :)Pełen optymizmu wiersz o lecie.

      Lato

      W oczu twych błękicie
      po krętych polnych dróżkach
      wśród łanów zbóż
      i pól gryką obsianych
      przechadza się sielankowe życie
      letnim popołudniem
      skwarnym...
      czas leniwie płynie
      spokojnie
      beztrosko
      tylko świerszcze grają za wioską
      i skaczą po miedzach
      liliowych od kwitnących ostów
      i dzikich goździków...
      dziurawiec pomalował słońcem
      swoje kwiatostany
      i tęskni
      do trzmieli bzyczenia
      symfonicznej pieśni...
      czyste powietrze
      drży ze zmęczenia
      kryjąc się w cieniu czereśni...
      lato...
      w twych niebieskich oczach
      widzę skrawek nieba
      nic więcej mi nadto nie trzeba...

      *******

      B.E.C.

      ... po tak serdecznych życzeniach smutek musiał wymaszerować poza zasięg mojej osoby, z uśmiechem i pogodnie :)

      Usuń
  12. Dzień dobry

    PORANNE PRELUDIUM

    Jeszcze cicho, jeszcze szaro i mgliście,
    jeszcze drżą krople rosy na liściach,
    jeszcze wiatr przyczajony śpi w trawach,
    jeszcze milczą w szuwarach i żaby.

    Jeszcze słońce drzemie chmurą spowite,
    różowiejąc nieśmiało przed świtem.
    Jeszcze ptaki nie wszczęły swych treli,
    aby śpiewem doniosłym weselić.

    Jeszcze hamak pajęczyny się chwieje,
    co ją wczoraj tkacz dziergał misternie;
    nie dostrzegły i muchy zasadzki
    z lepkiej przędzy uwitej znienacka.

    Łąką płyną gdzieś niemrawe motyle,
    poruszając żaglami leniwie,
    kołysane na falach zieleni
    z każdą chwilą – jaśniejszą w odcieniu.

    Niecierpliwy wiatr zaczyna już dyszeć,
    lekko pieszcząc gałęzi klawisze.
    Wszystko tkwi w słodkim oczekiwaniu
    na radosne preludium – świtanie...

    Jadwiga Zgliszewska

    Pogodnego dnia Ogrodnicy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izo:)
      Świt u mnie przyozdobił piękny, pomarańczowy księżyc w pełni, wyszłam na balkon o 5:15, zaczarowana... tylko przysłonił sobie dół jakąś chmurką - taki skromniś ;-))
      Zrobiłam Łysemu tylko dwie fotki i... ukradł mi cały prąd z baterii, a więc było po sesji.
      Postaram Ci się go przybliżyć wierszem annyG.

      annaG

      Księżyc

      Widok z mego okna jest nie byle jaki,
      chmura całkiem naga tańczy na księżycu...
      A on wniebowzięty! Niezły z niego magik!
      - Ty lubieżnym blaskiem już się nie afiszuj!

      Nie dalej niż wczoraj, mnie kusiłeś wzrokiem,
      chętnie zaglądając w sypialniane okno!
      Czyżbyś już zapomniał żeś stary już chłopie
      a ciebie jak co noc znów miłostki ciągną?

      Nie dość ci, że gwiazdy odwróciły tyłki
      od zimnego drania ze szklanym spojrzeniem?
      Bo widzisz mruganie, to tylko dla zmyłki
      lecz star - miss dla ciebie ramolu - marzenie!

      ;-)

      ... i jeszcze do tego całą noc świecił mi prosto w oczy... pozdrawiam, dzisiaj też będzie pełnia :)

      Usuń
  13. Witam południowo :)

    Krajobraz

    Chcąc układać eklogi w czystych uczuć mowie,
    Sypiałbym blisko nieba jak astrologowie
    I jako sąsiad dzwonnic śledził oniemiały
    Ich unoszone wiatrem solenne hejnały.
    Wsparty brodą na rękach, z mansardy spod nieba
    Będę oglądał warsztat, co gada i śpiewa,
    I owe miejskie maszty: dzwonnica, kominy
    I wiecznością karmiące lazuru dziedziny.
    Błogo jest we mgle dojrzeć, jak nagle się budzi
    W górze, u Boga, gwiazda, a lampa u ludzi,
    Jak strugi dymu płyną przez firmament stary,
    A księżyc leje na dół swoje blade czary.
    Będę oglądał wiosny, lata i jesienie,
    A kiedy zapanuje śnieżne przygnębienie,
    Zasunę okiennice, zapuszczę zasłony
    I w nocy będę tworzył mój świat upragniony.
    A wtedy mi się przyśni wiosny blask poranny,
    Ogrody czarodziejskie, szemrzące fontanny,
    Pieszczoty, ptasie śpiewy od ranka do ranka
    I wszystko, co nam może darować sielanka.
    Wicher szarpiący okno w ciemny dzień zimowy
    Nie oderwie schylonej nad pulpitem głowy,
    Bo będę czuł, że żyję, będę czuł, że rosnę,
    Że z pomocą mej woli wywołuję wiosnę,
    Słońce dobywam z serca, a jego promienie -
    Me skrywane myśli - grzeją całe otoczenie.

    - Charles Baudelaire.
    przy wierszu nie znalazłam tłumacza.
    ... pada deszcz, szaro,jesiennie a przecież jeszcze lato trwa. Z bardzo gorącym letnim południowym pozdrowieniem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ach, Zuzanko, jak mogę, tak zaklinam Twoją pogodę... u mnie jest tak letnio i pięknie, już dmucham do Ciebie miłe słoneczne ciepełko na poprawę nastroju:)

      Słońce

      Nędznymi przedmieściami, gdzie w oknach rolety
      Skrywają przed oczami miłosne sekrety,
      Gdzie okrutnego słońca bezlitosne ciosy
      Godzą w miasta i pola, i dachy i kłosy,
      Wędruję pochłonięty dziwacznym ćwiczeniem:
      Za rymem uganiając się jak za zbawieniem,
      Na słowach potykając się jak na kamieniach,
      Czasem na wers trafiając przeczuty w marzeniach.

      Ten życiodajny ojciec, w energię bogaty,
      Rodzi na łąkach wiersze podobnie jak kwiaty,
      Rozpędza nasze troski niczym niepogodę,
      A ule i umysły napełnia nam miodem,
      Kalekę tak ogrzewa, że aż śnić zaczyna
      I śmieje się radośnie jak młoda dziewczyna,
      Zbożom każe dojrzewać i bujnie się plenić
      W wiecznym sercu, co zawsze pragnie się zielenić!

      Kiedy niczym poeta odwiedzić chce grody,
      Nawet najlichszym rzeczom dodaje urody,
      I wchodzi po królewsku, bez trąb i dworaków,
      Zarówno do pałaców, jak i do baraków.

      - Charles Baudelaire (nie podano autora przekładu)

      ... gorąco, z nadzieją, że u Ciebie też zabłyśnie słonko na weeked:)))

      Usuń
    2. ... nie zabłysnęło na niebie, błyszczy w Ogródku pod wierzbą ;-)))

      Cud zieleni

      Raz ktoś, oślepłszy, chciał się ludziom zwierzyć
      Ze swej tęsknoty za kolorem trawy,
      Agrestu, owsa, szmaragdów jaskrawych,
      Jezior głębokich. - Nikt nie był ciekawy.

      -Maria Pawlikowska-Jasnorzewska.

      ... chyba mam dołek, wyszukuję smutności.
      Pomimo nich serdeczności przesyłam :)))

      Usuń
    3. Smutności, czy się chce, czy nie, są treścią naszego życia, żeby nam się czasem w głowach nie poprzewracało od nadmiaru szczęścia ;-)))
      Dla mnie nieocenionym dostarczycielem dobrego samopoczucia jest przyroda; na jej łonie ładuję swoje nieco zużyte akumulatory optymizmu:)
      Może być w poezji? Spróbuj, Twoja krajanka przygotowała dla Ciebie piękny wiersz...:)

      W lesie

      Tu pod brzozami,
      gdzie kwitnie dziurawiec
      i kozaki kryją się w trawie,
      gdzie trzmiele nad macierzanką
      nurzają w zapachu swoje włochate mruczando,
      a ja słucham i rozumiem
      zdumiona.
      Tu na słonecznym szlaku,
      boso w piachu leśnym
      przesypującym się gorąco pomiędzy palcami,
      gdy chlebak o bok się obija
      i nagły głód
      szuka na jagodzisku ostatnich
      przejrzałych owoców.
      Tu,gdzie tańczą sikorki i motyle,
      a w moich oczach kontury i kolory
      tasują się nieprzerwanie,
      tak,
      tu się żyje naprawdę.

      - Helena Raszka

      Szczecin,29.11.1988

      ... może jeszcze coś znajdę na Twój dołek. Piękne dzięki za Cud zieleni:) Zawsze jestem ciekawa...:))



      Usuń
    4. ... nie ze Szczecina a z przeciwległego krańca czyli z Mazur jest autorka Zofia Szydzik.

      Wieczność chwili

      O zachodzie, cynobrowy lampion, zawisł
      na zatoką i wszystko staje się wietrzne,

      czas niesie zasuszone wspomnienia,
      setki żywiołów splątanych z moim, opadają,
      jak liście, nad taflą wody, wielu z nich odeszło,
      pozostawiając swoje cierpienie i już nic
      nie było takie samo!

      Jaki sens mają pytania o wieczność?

      Tylko tarcza słońca, niezmiennie wschodzi
      w tym samym miejscu, o zachodzie
      wciska się za horyzont, wypalając cynobrem
      krąg wieczności w czerni,

      jestem jej gościem,
      o nic już nie pytam!

      ... prawie dobranocnie, ale tylko prawie ;-)))

      Usuń
    5. ... cieszę się, że jesteś choć troszkę odsmucona i znalazłam coś... ale już dobranocnie:)

      Babie lato

      Nitki babiego lata
      wplatam we włosy
      ozdobione błyszczą
      zachodem dnia
      spóźnione ptaki
      uciekają przed nocą
      do samotnych gniazd
      między zielone konary
      przytulnych drzew

      Oplotę twoje stopy
      srebrną ciszą
      ostudzę myśli gorące
      od pragnienia
      zamknę usta pocałunkiem
      jesieni
      zanim zaśnie dzień
      w objęciach mroku

      - Ewa Korczyńska

      ... dziękuję za cudny wiersz Zosi z Mazur i za cały dzisiejszy dzień poetycki. Dobranoc, Zuzanko, uśnij spokojnie i niech Cię otulą tylko dobre myśli...:)))

      Usuń
    6. ...nastrojowa Twoja dobranocka, moja bardziej żartobliwa. Na koniec dnia, wraz z poprawą pogody, wrócił nastrój.


      Nie opuszczaj mnie

      Sprowokowałam Cię.
      Wzbudziłam Moc Chaosu.
      Ty nie opuszczaj mnie
      i daj mi dojść do głosu.

      Ty tyle wdzięku masz.
      Ja kocham Twe pisanie.
      Ukłon swej Muzie dasz
      i Muza pozostanie.

      Z tej satysfakcji słów,
      reakcji przymus twórczy,
      więc wracaj do mnie znów
      i bądź... Obrazoburczy!

      Przed nami nowa dal
      konkretów i sukcesów.
      Niech mi nie będzie żal,
      ni spotkań, ni karesów...

      Wyraźne kształty mam
      i jestem Muzą wierną.
      Gdy całą siebie dam,
      nigdy nie będę mierną.

      Więc nie opuszczaj mnie.
      Jednym to mówię zdaniem.
      Ja tylko Ciebie chcę,
      kochanym jesteś draniem.

      A za tym idzie, co?
      I z czego ja się śmiałam?
      Przypomnij szeptem to
      co bardzo przeżywałam.

      -Alexander Czartoryski.

      Dobranoc Ewuniu*, dzięki za otulanki, Tobie również najlepszego snu i wypoczynku, pa :)))






      Usuń
  14. Piękne zdjęcia, kocham podziwiać takie widoki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zielona Milo, cieszę się, że odwiedzasz nasz ogród i podobają Ci się poleskie krajobrazy. Zapraszam na ścieżkę Perehod, doskonale tam się pomyka na dwóch kółkach, a ścieżka rowerowa wiedzie dalej, do Mietiułki, gdzie są cudowne, leśne uroczyska, bagienka, jeziorka i ogromne łąki, na które wieczorem zlatują się żurawie... piękny widok:)
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  15. MOZART GROUP - The Best Of

    http://www.youtube.com/watch?v=TdpLDTj4KcU&feature=related

    Miłego słuchania:)
    Dobre na dołek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to niech będą Impresje - kobieta jest muzyką...:)

      Group MozART - How To Impress A Woman Being A Musician

      http://www.youtube.com/watch?v=mFerfIv2mHo&feature=related

      :))

      Usuń
  16. ... masz rację Iza, dobre na dołek.Dziękuję :)

    Uśmiech

    Jest Uśmiech Miłowania
    I Uśmiech Podstępnej Uciechy
    I jest Uśmiech nad Uśmiechami
    W którym łączą się te dwa Uśmiechy

    Jest Grymas Nienawiści
    I jest grymas Wzgardliwej Niechęci
    I jest Grymas Nad Grymasami
    Który próżno chcesz wymazać z pamięci

    Bo zagnieździł się w Jądrze Serca
    I przedostał się do Szpiku Kości
    Żaden uśmiech znany człowiekowi
    Nie przeniknie owych Głębokości

    Tylko Jeden - ten co się raz zdarza
    Między naszą Kołyską a Mogiłą -
    Lecz gdy taki Uśmiech zajaśnieje
    Znika wszystko co Cierpieniem było

    -William Blake

    ... z Uśmiechem tym, przy którym znika wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Odpowiem Ci Zuziu z B.Leśmianem

      Nie obiecuję ci prawie nic

      Nie obiecuję ci wiele...
      Bo tyle co prawie nic...
      Najwyżej wiosenną zieleń...
      I pogodne dni...
      Najwyżej uśmiech na twarzy...
      I dłoń w potrzebie...
      Nie obiecuję ci wiele...
      Bo tylko po prostu siebie...

      * * *

      Uroczego wieczornego relaksu:)

      Usuń
    2. Po takiej obietnicy to tylko Siódme niebo:)

      Zima była, gdy wysiadłem z autobusu
      i rzuciłem się w twoje ramiona,
      i twych włosów, twych wieczornych włosów
      ogarnęła mnie woń niezmożona.

      Księżyc zniżył się, błysnął nad klamką,
      potem odszedł i wplątał się w drzewo.
      Pierścień nocy nad nami się zamknął
      i zaczęło się siódme niebo.

      -Konstanty Ildefons Gałczyński.

      Dobranoc Iza, dziękuję za poświęcony mi czas :)

      Usuń
    3. :)
      Ja też już z wierszem na dobranoc:)


      we wrzosach, we wrzosach, skulona i bosa…

      weszła w kwiaty jak w sen kolorowy
      weszła cicho
      a potem wchłaniała
      zapach ich aż po zawrót głowy
      a jej stopy zachłannie deptały
      złote trawy wygrzane w lecie
      i zerkała na pola w fiolecie
      ta mała…

      i czekała,
      i miała nadzieję
      bo od kogoś zapewne słyszała
      że wśród wrzosów tak wiele się dzieje
      że się wiersze kryją wśród wrzosów
      i ukryte wzruszenia czyjeś
      że wśród wrzosów słucha się głosów
      słuchała…

      bo zapewne ktoś mówił tej małej
      że odnajdzie w słonecznej dolinie
      łany kwiatów w purpurze całe
      i po kwiatach łąkę przepłynie
      zmyje stopy poranną rosą
      bo wśród wrzosów stąpa się boso
      stąpała…

      z jasnym, lekkim uczuciem w sercu
      legła cicho skulona i bosa
      uśmiechnięta
      na wrzosów kobiercu
      i tak wdzięczny był uśmiech tej małej
      i tak sennie drzewa szumiały
      że sny same się w strofy składały
      we wrzosach...

      Autor:Coobus

      Wrzosowych snów...:)

      Usuń
  17. Dobry wieczór na dobranoc :)***

    Dzień się kończy to może Was już ukołyszmy razem z Michael'em
    Boltonem :)

    Michael Bolton - You don't know me

    http://www.youtube.com/watch?v=bd61eak1Vv0


    Podajesz mi dłoń
    i witasz się mówiąc "cześć".
    Ledwo mogę wydobyć z siebie głos,
    moje serce tak mocno bije,
    że wszyscy je słyszą.
    Myślisz, że mnie dobrze znasz,
    ale nie znasz mnie wcale.

    Nie, nie znasz tego,
    który myśli o tobie nocami,
    który chciałby całować twoje usta,
    przytulać cię.
    Och, jestem tylko przyjacielem,
    zawsze byłem tylko nim,
    bo ty mnie nie znasz.

    Cóż, nigdy nie znałem sztuki kochania,
    a moje serce cierpi z miłości do ciebie.
    Wystraszony i nieśmiały wypuszczam kolejną szansę,
    szansę, że może ty także byś mnie pokochała.

    Podajesz mi dłoń
    i żegnasz się mówiąc "cześć".
    Patrzę, jak odchodzisz z jakimś szczęściarzem.
    Och, nigdy nie poznasz
    tego, który cię tak bardzo kocha,
    bo nie znasz mnie wcale.

    Wystraszony i nieśmiały wypuszczam kolejną szansę,
    szansę, że może ty także byś mnie pokochała.

    Podajesz mi dłoń
    i żegnasz się mówiąc "cześć".
    Patrzę, jak odchodzisz z jakimś szczęściarzem.
    Och, nigdy nie poznasz
    tego, który cię tak bardzo kocha,
    bo nie znasz mnie wcale.
    Nie, nie znasz mnie.

    :)))***

    Michael Bolton - All for Love

    http://www.youtube.com/watch?v=ZSq9Lt8wCgQ&feature=list_other&playnext=1&list=AL94UKMTqg-9B86-0CSG_EZ0R-fCF0xySy

    Noc staje się dniem,
    Żeby udowodnić,że miłość trwa.
    To jest zapisane w gwiazdach i w głębi mojego serca
    Z Tobą, to jest tam gdzie należę
    Przez wszystkie strony, które przeszliśmy
    Każda lekcja,której się nauczyliśmy
    Wreszcie nas uwolni,albo postawi nas na kolana
    Ale miłość jest prawdziwa i nigdy się nie myli.

    Wiemy, że możemy powiedzieć 'Daliśmy z siebie wszystko'
    Daliśmy wszystko dla miłości.
    Z każdym krokiem oddawaliśmy swoja dusze.
    Daliśmy to wszystko dla miłości, daliśmy to wszystko dla miłości.

    W ciszy modlitwy, modle się
    Czego słowa nigdy nie mogłyby powiedzieć
    Aby dotrzeć do Twojego serca
    Nie ważne gdzie jesteś
    Obiecaj, że znajdziemy drogę
    Żeby iść drogą, która poznaliśmy
    Drogą, która prowadzi nas do domu.
    Miliony marzeń/
    Marzyłem, za każdym razem gdy widziałem
    Twoja twarz i Ciebie samą.

    Życie mija tak szybko,
    dla tajemnic które przypominają.
    Wkrótce przyszłość stanie się przeszłością
    Kiedy dotknę Cie ponownie
    Będę cie trzymać na zawsze

    :)))***

    Michael Bolton - When A Man Loves A Woman

    http://www.youtube.com/watch?v=RqFlQeNAhNc&feature=related

    Kiedy mężczyzna kocha kobietę
    nie potrafi myśleć o niczym innym
    sprzedałby świat za odrobinę dobra,
    którą by w niej odnalazł
    jeśli ona go krzywdzi on tego ni widzi
    ona nie mogłaby zrobić nic niedobrego
    porzuci swojego najlepszego kumpla
    jeśli nie będzie jej szanował

    Kiedy mężczyzna kocha kobietę
    poświeci dla niej wszystko
    próbując dać jej to czego oczekuje
    potrafiłby zrezygnować z wygód
    i spać na deszczu
    jeżeli ona powie, że to jest jedyna
    właściwa droga

    kiedy mężczyzna kocha kobietę
    daje jej wszystko co posiada
    próbując posiąść
    Jej cenną miłość
    kochanie, proszę, nie poniżaj mnie

    kiedy mężczyzna kocha kobietę
    cierpi od ran na swojej duszy
    ona przynosi mu tak wiele cierpienia
    jeżeli gra nim robiąc z niego głupca
    on jest ostatnim, który się o tym dowiaduje
    kochając oczy których nigdy naprawdę nie zobaczy

    tak, kiedy mężczyzna kocha kobietę
    wiem dokładnie jak się czuje
    ponieważ kochanie,
    ja jestem mężczyzną
    kiedy mężczyzna kocha kobietę

    :)))***

    Dobranoc, dobranoc najmilsi i Ty maleńka.:)*** "When a man loves a woman Spend his very last dime"...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc, Jasieńku:)*
      Po takich cudnych ukołysankach mogę swoją dobranockę już tylko dopełnić jeszcze jedną... i spróbuję ją zaśpiewać z Michaelem Boltonem - Forever isn't long enough.

      http://www.youtube.com/watch?v=Nq2ktTFrA6A

      ***To nie jest wystarczająco długo***

      Tykanie zegara, bicie mojego serca
      Uderza jak bęben w ciemności dla ciebie.
      Jeśli mógłbym pokonać czas, kochałbym cię dzień i noc
      i sprawił, by te chwile trwały przez całe moje życie, Kochanie.

      Spytaj, jak długo będę cię potrzebował.
      Spytaj, jak długo tu będę.

      Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość, dać ci moją miłość,
      Do końca świata to nie wystarczająco długo
      na wszystko co chcę zrobić.
      Na zawsze to nie wystarczająco długo, by dać ci moją miłość.

      Patrzę jak śpisz, jestem zazdrosny o noc.
      Skradłbym cię z twoich snów, kupiłbym więcej czasu,
      tak dużo w moim sercu, tak dużo w mojej duszy.
      Całe życie to nie wystarczająco długo, by dać ci to do zrozumienia.

      Powiedz że tak będzie zawsze.
      Powiedz że zawsze tu będziesz.

      Bo czas upływa i wymyka mi się z rąk.
      Kiedy patrzę w twoje oczy, wiem...Kochanie.
      To nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość.
      Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci to wszystko.
      Nie ma wystarczająco dużo czasu by zobaczyć to wszystko.
      Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość.

      :)))***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** ..."I'd steal you from your dreams, just to buy more time..."...:)))***

      Usuń