Powered By Blogger

sobota, 11 sierpnia 2012

Pozbieram w strofy

Czas mi w drogę...
... zanim lato zamknie swoje uroki.
Na leśnych polanach rozkwitły już wrzosy...
... i goryczki (tu krzyżowa).
... do wiersza i porannej kawy... :)
Pozbieram w strofy

Na polach złocą się ścierniska,
w ogrodach astry w snów odcieniach,
nocny firmament w gwiezdnych iskrach
poranne rosy w mgłę zamienia.

Pozbieram w strofy i nasycę
barwami lata swoje wiersze,
w goryczkach skąpię się z zachwytem,
dopóki w trawach grają świerszcze.

Nim kandelabry słoneczników
wysieją ziarna w chmurną słotę,
zamknę je w kartach pamiętnika,
tobie ze słońcem go przyniosę...

78 komentarzy:

  1. *** Lato do zakochania ***

    Niechaj Ci służy sierpnia pogoda
    i niech Cię cieszy lata uroda.
    Tylko namaluj mi słoneczniki
    I kochaj się w lecie tak, jak z nikim,
    Jak z nikim.

    Rwij do bukietu promienie słońca
    Niech Twoje lato niema końca
    A uśmiech Twój zakwitnie w kwiatach
    Różach, goryczkach i bławatach
    Jesteś bogata.

    Nie śpiesz się do jesieni złoconej
    Dopóki jeszcze Twe trawy są zielone
    Dopóki grają jeszcze świerszcze
    A Ty tak piękne piszesz wiersze.
    Piękne wiersze!

    Jasiek juhas

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasieńku:)*
      Rozczuliłeś mnie swoim ślicznym wierszem w unikalnej formie... dziękuję najpiękniej, jak potrafię :)***

      Dla Ciebie lato, kwietne łany
      wszystkie kolory, sierpnia lśnienia,
      nadzieją świty malowane,
      w wieczornych zorzach snów marzenia...

      Dla Ciebie koszyk z łąk i lasów,
      wiersze tęsknotą rozedrgane,
      wypiszę wszystko w swoim czasie -
      podrzucę Tobie gdzieś nad ranem...

      Pozdrawiam z przymglonym słoneczkiem:)*

      Usuń
    2. Bry :)*

      A ja na to, jak na lato i już się cieszę :)*
      i w podzięce dla Ciebie - David Lanz - A Song Lato

      http://www.youtube.com/watch?v=zAb83B7_TjE

      Dziś chłodnawo, pochmurno i pada przelotnie. Pogody
      życzę nie za gorącej, a także pogody ducha :)***

      Usuń
    3. ... cudne, tego kompozytora jeszcze nie było w Ogródku... dzięki:)*
      Odwdzięczam się z serca...

      David Lanz - Return To The Heart

      http://www.youtube.com/watch?v=w2uXeq0UrWw&feature=relmfu

      ... i chwilowo zmykam do miasta, na razie:)*

      Usuń
    4. ... och - i jeszcze obłoki z marzeniami...

      David Lanz - Lost in Paradise

      http://www.youtube.com/watch?v=gYq2iqTNtSo&feature=relmfu

      :)*

      Usuń
  2. Dzień dobry Ewuniu*:)

    < Pozbieram w strofy i nasycę
    barwami lata swoje wiersze >

    Nasycasz i zbierasz w strofy wszystkie pory roku, którymi nas obdarzasz. Dzięki Pani Poetko Na Ogródku ;-)))
    Sprawozdanie pogodowe : zachodnia w deszczu, chłodno. Jako ciepłolubna jestem zmartwiona, jako Ogrodniczka ciszy mnie, że rośliny otrzymują swoją porcję wilgoci.
    Rozgonię chłód gorącymi pozdrowieniami:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      To ja Ci bardzo dziękuję za miłe słowa i wszystkie poetyckie kwiaty, które sadzisz na rabatkach Ogródka...:)))
      U mnie lekko zamglone niebo, chłodne powietrze - 18 stopni, jednak nic nie pada i mój ogród wymaga solidnego podlania przed wyjazdem.
      Mam jeszcze mnóstwo krzątaniny, ostatnich zakupów i porządków; oczywiście, będę tutaj zaglądać i jeszcze pobawimy się poezją i muzyką.
      Odpozdrawiam z ciepłymi myślami:)

      Usuń
    2. Wróciłam z miasta i zaglądając z doskoku do ogródka przyniosłam Tobie muzyczne lato z Chrisem Rea - piękny klasyk, warto posluchać:)

      Looking For The Summer

      http://anna-wka.wrzuta.pl/audio/6BZuzf34Q1p/chris_rea_-_looking_for_the_summer

      ... pochmurno, z przebłyskami słonka, delikatnie ciepło... miłego popołudnia, Zuzanko, Ogrodnicy...:)))

      Usuń
    3. ... Dzięki Ewuniu*:)za chwilkę odsłucham. Posadzę w Ogródku wiersz Jerzego Niemojewskiego Powroty.

      Powroty.

      Szukałem twoich dłoni na pagórku wrzosów,
      Kiedy wracały fale ku piaskom na brzeg -
      I tak trudno, latami, sosny twoje rosły,
      Kiedy, bywało, nocą świat idzie i śnię...

      Świat przeszedł od przeszłości ku światłom w oddali,
      Rozsypał łuski szyszek sosnowych u stóp
      I zorze zimnej rosy u szczytów zapalił,
      By mógł zmoczyć boleśnie ręce swoje Bóg.

      Wracały twoje czasy w szczerozłotych ciżmach,
      By wszystkie myśli-zioła, kwiaty-sny uścisnąć
      I przejść po piaskach śpiewem, płaczem po mieliznach,
      Raz jeszcze w dwojgu dłoni zamknąć cię, ojczyznę...


      Wracały twoje czasy z zasłoną na oczach,
      Utkaną wąską nicią w ametyst i wrzos -
      I tylko spod stóp falą, mielizną się toczył
      Świat, w którym zmierzch zawisnął i noc mieszka łzą.

      Wzruszył nostalgią i pamięcią do lat, dawnych lat.

      ...serdecznie, z nostalgią :)))

      Usuń
    4. ...:)
      dziękuję, Zuzanko, oczarował mnie ten wiersz...
      Jeżeli się kocha, nic nie jest w stanie rozłączyć dwóch serc.

      Nie rozłączą nas

      Nie rozłączą nas pożegnania:
      wracamy do siebie zawsze.
      Mądre są nasze serca
      i od myśli stokroć łaskawsze.

      Przejechaliśmy lekkomyślnie
      jeszcze jedną szczęścia stację.
      Byłam winna?
      Gniewasz się na mnie?
      Oboje mieliśmy rację.

      Gdy się kocha
      wszystko jest prawdą.
      Nawet kłamstwo w prawdę się zmienia.
      Ginie przepada żal
      od jednego uściśnienia.

      Lecz nie można błądzić na wichrze
      by tej prawdy słowa usłyszeć.
      Skryć się trzeba w domu wieczorem
      i we dwoje wtulić w ciepło i ciszę.
      ***

      ... z lekkim wiatrem, uśmiechem i dobrymi myślami..:)))

      Usuń
    5. ... no i wyszło moje roztrzepanie przed wyjazdem, sorki, wiersz napisała Joanna Brzostowska :)

      Usuń
    6. ... popłyńmy dalej słowami Joanny Brzostowskiej.

      Niech mi cię
      codzienność
      nie zasłania.

      Niech mi cię
      dalekość
      nie roztrwoni.

      Nie pozwolę
      nie dopuszczę
      byś przeminął.

      ... osobiście bym odrobinę łagodniej wyraziła uczucia, ale cóż, nie jestem poetką ;-)
      ...:)))

      Usuń
    7. :)
      ... piękną, łagodną rozmowę kochanków opisał nastrojowym sonetem Antoni Lange.

      Sonet

      Czasami śród kochanków tak płynie rozmowa
      Jako z brzękiem śród kwiatów latające pszczoły:
      Tak miodem woniejący, tak dźwięcznie wesoły
      Jest duch, którym śpiewają bezwiednie ich usta.

      Starczy im półuśmiechu, wyrazu połowa,
      By się pojąć zupełnie lub choćby na poły,
      Co dla nich jednoznaczne, gdyż - jako niaoły
      Wieczne w modłach, tak wieczna marzeń ich osnowa.

      Jedno niemal drugiego uprzedza wyrazy,
      Powtarza je, dopełnia, krzyżuje, przeplata,
      Lub wlewa w nie melodie - kolory - ekstazy.

      I tak płynie kochanków rozmowa skrzydlata,
      Jak gdyby za nich śpiewał jakiś duch zza świata,
      Dwa serca w jeden kryształ zlewając bez skazy.

      ...:))

      Usuń
    8. ...:)w czasie rozmowy mogą zabrzmieć słowa...

      Żyję dla umbry Twoich oczu
      Żyje dla ust wonnego kwiatu
      Trzepotu rzęs, kosmyka włosów
      Szeptów, oddechów, łez, dramatów

      Dla tego żyję i umieram
      Dla tego chcę zatracić siebie
      Dla tego wzmacniam się i zmieniam
      Tęsknię, szaleję, płaczę, śmieję

      Jesteś wspaniała, mądra, piękna
      Wrosłaś swym ciepłem w moją duszę
      Jesteś ołtarzem mego szczęścia
      Już tylko Ciebie kochać muszę.

      ...autorstwo wiersza przypisuje sobie znaczna ilość osób, więc bez autora.

      ...:)

      Usuń
    9. ...:)
      jeśli już rozmowa, to nie mogę się oprzeć Mistrzowi Konstantemu... i tej najliryczniejszej z lirycznych.

      Konstanty Ildefons Gałczyński

      "Rozmowa liryczna"

      - Powiedz mi jak mnie kochasz.
      - Powiem.
      - Więc?
      - Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.
      Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
      W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.
      W bzach i w brzozach, i w malinach, i w klonach.
      I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
      I gdy jajko roztłukujesz ładnie -
      nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie.
      W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.
      I na końcu ulicy. I na początku.
      I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
      W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.
      W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.
      Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.
      I wiosną, kiedy jaskółka przylata.
      - A latem jak mnie kochasz?
      - Jak treść lata.
      - A jesienią, gdy chmurki i humorki?
      - Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
      - A gdy zima posrebrzy ramy okien?
      - Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
      Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
      A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.

      ...:))

      Usuń
    10. ...:))

      Już kocham cię tyle lat,
      na przemian w mroku i śpiewie,
      może to już osiem lat,
      a może dziewięć - nie wiem.

      Splątało się, zmierzchło - gdzie ty, a gdzie ja,
      Już nie wiem - i myślę w pól drogi,
      że tyś jest rewolta i klęska, i mgła,
      a ja to twe rzęsy i loki.

      Konstanty Ildefons Gałczyński.

      Dobranoc Ewuniu*, "już kocham cię tyle lat":)

      Usuń
  3. *Pozbieram w strofy i nasycę
    barwami lata swoje wiersze* - cudowna fraza i myśl
    a wiersz cały jak poranek sierpniowy - taki mój

    Witam ciebie *Ewo
    Witam *zuzie
    witam *jaśka

    fajnie było do was wpaść - nacieszyć oko i poczytać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Jago:)
      Myślę, że jesteś ta sama Babajaga, co przyniosła do Ogródka wiersz o Jasiu i Małgosi.
      Dziękuję serdecznie za miłe powitanie, cieszę się, że znajdujesz u nas coś dla oka i ducha.:)
      A na powitanie dla Ciebie mam swoje kwiaty.

      Kwiaty

      Kwiaty są jak wiersze, to poezja ziemi,
      zakochana jestem w niej po same uszy,
      napisane barwą, zawsze w tle zieleni,
      dostarczają zmysłom najpiękniejszych wzruszeń.

      Każda kwietna fraza zapachem odurza,
      roznoszonym wiatrem najsilniej wieczorem,
      w lotnych aromatach myśli swe zanurzam,
      niezależnie w jaką zakwitają porę.

      Kwiaty są muzyką, więc ucha nadstawiam,
      dźwięczą w metaforach dodając im znaczeń,
      coraz inną nutę co dzień z nich wyławiam
      i dopóki żyję, nie umiem inaczej...

      - ewa* (czerwiec 2011)

      Pozdrawiam ciepło z popołudniowym słonkiem:)

      Usuń
    2. Witaj Jago:)
      Wczoraj nie udało się wpisać, u Ewuni* nadrabiam.
      Wierszyk o tytule Chaber, czarnuszka i dziurawiec autorstwa Roberta Desnos.

      Robię sobie kołderkę
      z chaberków,
      Robię sobie poduszkę z czarnuszki
      A z kwiatów dziurawca
      Robię materac.
      Potem kładę się
      I śpię.

      Przełożyła Barbara Grzegorzewska.

      Pozdrawiam życząc pogodnego nie tylko w pogodzie popołudnia :)

      Usuń
  4. witajcie - witaj Ewo - witaj zuziu
    przepiękna musi być taka kołderka z chaberków -
    a wiersz Ewy o kwiatach - ukradnę -i już (żartuje oczywiście)

    tak to prawda
    ja jestem jaga

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja sobie jeszcze dziś zagram...

    Andrzej Cierniewski " Albo on, albo ja "

    http://www.youtube.com/watch?v=Tn9w05MKCeE&feature=related


    Widzę, że już nie ma nas
    Czuję, że
    pojawił się ktoś nowy

    Takbym chciał zatrzymać czas
    Płonie świat
    jak wielki zawrót głowy

    Albo on - albo ja
    Trudny wybór, moja miła
    tylko serce drogę zna

    Albo ja - albo on
    Trudny wybór, miła moja
    łatwy błąd

    Jesteś z nim, choć leżysz tu
    Patrzysz w mrok
    do świtu wciąż daleko

    A ja wiem, że minie ból
    Kochać, to
    nie znaczy wiecznie czekać

    Albo on - albo ja.
    Albo ja - albo on. . .

    Ani ja - ani on
    Jest i takie rozwiązanie
    Powiedziałem: robisz błąd

    Ani on - ani ja
    Miłość nie zna kompromisu
    Póki trwa...

    Albo on - albo ja. . . itd.
    Albo ja - albo on. . . itd.

    ***

    I dalej ktoś (może barneza) dopisał ciąg dalszy tekstu do
    piosenki. Niestety Andrzej Cierniewski już tego nie dośpiewał :)))

    Dłużej nie wytrzymam, to jest nie do zniesienia
    Moje uczucie na próbę wystawiasz
    Chyba nie masz serca i jesteś bez sumienia
    Nie masz pojęcia co ze mną wyprawiasz

    Co się dzieje we mnie, jak w środku się gotuję
    Zaraz wybuchnę, nie wytrzymuję

    Ref: Albo on, albo ja, zastanów się kto większą szansę ma
    Albo ja, albo on, niech to wyrazi twego głosu ton
    Albo on, albo ja, serce masz jedno a nie dwa
    Albo on, albo ja

    To zabawne nie jest, przynajmniej nie dla mnie
    Wszystkich wokół siebie pragniesz mieć blisko
    Umiesz wzbudzić zazdrość, robisz to starannie
    Nie rozumiem jednak po co to wszystko

    Co się dzieje z nami, czy nas już teraz nie ma
    Nadszedł czas rozwiać wszelkie złudzenia.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)*
      Nie ma żadnego wyboru, bo serce zawsze drogę zna... choć tak niewiele wiem o Tobie...

      Andrzej Cierniewski - tak niewiele wiem o Tobie...

      http://www.youtube.com/watch?v=HGptYlAN-zo&feature=related

      Nie to nie łza
      to tylko deszczu kropla
      nie to nie zal
      że ciebie juz nie spotkam
      nie to nie sen
      to tylko smutne myśli
      choć wolałbym byś mogla
      mi się przyśnić

      Gdzieś daleko stąd
      a może dalej jeszcze
      został serca mego skrawek
      w małym miescie

      Tak nie wiele wiem o tobie
      nie poradze na to nic
      nic tez wiecej ci nie powiem
      lecz bez ciebie trudno żyć

      tak nie wiele wiem o tobie
      nie przeszkadza mi to nie
      ot poprostu czasem czlowiek
      traci głowę serce też

      Tak to Twój głos
      poznaje go z daleka
      siądź przy mnie blisko tu (bardzo blisko)
      i juz mi nie uciekaj
      nie nie ma cię
      zostałaś w mieście małym
      i tylko się nie zmieniasz
      w mych marzeniach

      Tak nie wiele wiem o tobie
      nie poradzę na to nic
      nic też więcej ci nie powiem
      LECZ BEZ CIEBIE TRUDNO ŻYĆ

      Tak nie wiele wiem o tobie
      nie przeszkadza mi to nie
      ot poprostu czasem czlowiek
      traci głowę serce też...

      :)))*

      Usuń
  6. Andrzej Cierniewski - Słowa gesty spojrzenia

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=OAFEfTw1UjA

    Rzuca, zwodzi, odchodzi,
    kocha mnie albo nie,
    gdzieś patrzy zamyślona
    i płacze tak, jak deszcz.
    W myśli, w mowie, uczynku,
    wszystko już nie tak
    i wiem już prawie na pewno,
    że zostanę sam.

    Slowa, gesty, spojrzenia
    malują portret jej
    i wszystkie barwy jesieni
    na płótno kładą cień.

    Serce płonie, jeszcze kochać chce,
    burza myśli, oczy palą się...
    Gdzie odeszłaś, powiedz, gdzie dziś jesteś?
    Na poduszce twojej głowy cień,
    zetrzyj z oczu tamtej nocy sen,
    proszę: zostań w mej pamięci jeszcze!

    Jestem, slucham i czekam
    na schodach kroków jej.
    Może w świetle księżyca
    znajomy ujrzę cień?

    Światłem, wodą, powietrzem
    jak długo mogę żyć?
    I ślad nadziei mam jeszcze,
    że ze mną chce być.

    Slowa, gesty, spojrzenia
    malują portret jej
    i wszystkie barwy jesieni
    na płótno kładą cień.

    Serce płonie, jeszcze kochać chce,
    burza myśli, oczy palą się...
    Gdzie odeszłaś, powiedz, gdzie dziś jesteś?
    Na poduszce twojej głowy cień,
    zetrzyj z oczu tamtej nocy sen,
    proszę: zostań w mej pamięci jeszcze!

    Serce płonie, jeszcze kochać chce,
    burza myśli, oczy palą się...
    Gdzie odeszłaś, powiedz, gdzie dziś jesteś?
    Na poduszce twojej głowy cień,
    zetrzyj z oczu tamtej nocy sen,
    proszę: zostań w mej pamięci jeszcze!

    Serce płonie, jeszcze kochać chce,
    burza myśli, oczy palą się...
    Gdzie odeszłaś, powiedz, gdzie dziś jesteś?
    Na poduszce twojej głowy cień,
    zetrzyj z oczu tamtej nocy sen,
    proszę: zostań w mej pamięci jeszcze!

    Serce płonie, jeszcze kochać chce,
    burza myśli, oczy palą się...
    Gdzie odeszłaś, powiedz, gdzie dziś jesteś?
    Na poduszce twojej głowy cień,
    zetrzyj z oczu tamtej nocy sen,
    proszę: zostań w mej pamięci jeszcze!

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... aale ... wiem, że to miłość...

      Wiem że to miłość....Andrzej Cierniewski

      http://www.youtube.com/watch?v=r2t7msMQ9BQ

      Pusta jest noc, głucha i obca.
      Bezbarwny dzień, gdy niema jej.
      Lecz gdy ją spotkasz, gdy poznasz jej smak
      Każdy gest, świętem jest.
      Miłości to znak.

      Daj mi dłoń, nie bój się nocy.
      Patrz budzi się dzień.
      Gdy czuję Twój dotyk,
      Już wiem ze to miłość.
      Dobrze wiem...

      Daj mi dłoń, nie bój się nocy.
      Znów budzi się dzień.
      Gdy patrzysz mi w oczy,
      nie to nie sen.
      To miłość ja wiem.

      Wszystkie te noce, puste i obce.
      Nie ma ich, przepadły gdzieś,
      nie wrócą już nie, ale jest Ona.
      To miłość jest tu, znajdziesz ją,
      w moich ramionach, w naszej rozmowie.
      Byle tu.

      Daj mi dłoń, nie bój się nocy.
      Patrz budzi się dzień.
      Gdy czuję Twój dotyk,
      Już wiem ze to miłość.
      Dobrze wiem...

      Daj mi dłoń, nie bój się nocy.
      Znów budzi się dzień.
      Gdy patrzysz mi w oczy,
      nie to nie sen, to nie sen -
      To miłość ja wiem.

      :)))***

      Usuń
    2. Zatęsknimy za miłością - A. Cierniewski

      http://www.youtube.com/watch?v=J9xcMoakTXs&feature=related

      Zatęsknimy za miłością

      I
      Nie jesteś już kobieta, którą znałem
      Ani ja, nie jestem już ten sam
      I chodź tak bardzo się starałem,
      To jesteś Ty i ja, lecz nie ma nas

      Ref:
      Zatęsknimy jeszcze kiedyś, za miłością,
      Wierze w to, że przyjdzie taki czas,
      Zapomnimy to co złe, bo tak najprościej
      Wierzę w to, wierzę w nas,

      II

      Każdy dzień oddziela nas od siebie,
      Każda noc, osobna mija nas,
      A było dobrze nam jak w niebie,
      Czy jeszcze kiedyś wróci tam ten czas?

      Ref:
      Zatęsknimy jeszcze kiedyś, za miłością,
      Wierze w to, że przyjdzie taki czas,
      Zapomnimy to co złe, bo tak najprościej
      Wierzę w to, wierzę w nas,

      III
      Do diabła z tym, co ludzie o nas mówią
      Ja wierzę w miłość która wiecznie trwa,
      Choć życie nasze często było burzą
      Nie ważne co na zewnątrz, lecz co w duszy gra


      ...i tak sobie pośpiewałem z Andrzejem :)))***

      Usuń
    3. ... a ja z Wami, chociaż tylko dwa razy... dzięki, Jasieńku, piękna była ta śpiewana chwila...:)))***

      Usuń
  7. Acha i jeszcze mi się przypomniało...nie zapomnij pozdrowić
    Marka.:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dzisiaj to już za późno, mogłabym kogoś niechcący obudzić... telefonem:)))*

      Usuń
  8. A już na zakończenie dnia i na dobranockę zanucę z Twoim
    ziomalem, Piotrem Szczepanikiem, (dla mnie premierową)
    piosenkę -

    *** Tęsknię za Tobą ***

    http://www.youtube.com/watch?v=jsc9N4_oJfo

    Tęsknię za tobą jesiennie -
    Za tobą odległą
    O zimne deszcze -

    Szukam cię w nocy ciemnej,
    W taki mrok,
    W taki chłód

    Dla twej miłości śmiałej jak jaśmin
    Ucieczka moja do twoich dłoni
    Surowych ciastek ucieczka moja

    Pod okiem twoim rozpala się jaśniej
    Ta nędza moja
    Czuję się ciasny
    Lecz nareszcie własny
    W twoich ramionach.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty kochana Kobieto.:)))***
    Spokojnych snów, a jutro życzę Ci szczęśliwej podróży.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... słuchałam z zachwyceniem, bo takiego Piotra też nie znałam...:)*
      A ja zakończę dzień z Edytą Górniak i razem z nią zanucę...

      *** Kiedy tęsknię***

      http://www.youtube.com/watch?v=e35dnalWGFA

      kiedy tęsknię
      zamykam powieki i jesteś
      tak dobrze jest czuć twoje serce
      gdy we mnie jak ptak zrywa się

      kiedy tęsknię
      wyciągam do ciebie bezwiednie
      bezradne jak noc moje ręce
      dosięgnąć chcą twoich rąk

      kilometry głuchych słów między nami
      w słuchawce głos pogubił kolor twych ust
      lecz choć dzisiaj tak daleko nam do siebie
      wiem jedno, na pewno, zobaczę cię znów

      kiedy tęsknię
      zamykam powieki i jesteś
      tak bardzo chcę być blisko ciebie
      aż znów w sercu cud staje się

      idę dokąd mnie gwiazda prowadzi
      w zimną noc ogrzewa mnie promyk twój
      i choć dzisiaj tak daleko nam do siebie
      wiem jedno, na pewno, zobaczę cię znów

      kiedy tęsknię
      wyciągam do ciebie bezwiednie
      bezradne jak noc moje ręce
      dosięgnąć chcą twoich rąk

      kiedy tęsknię
      zamykam powieki i jesteś
      tak dobrze jest czuć twoje serce
      gdy we mnie jak ptak zrywa się

      kiedy tęsknię...

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty kochany Mężczyzno:)))*** zapraszam do moich snów...:)***

      Dziękuję za życzenia...:)* jutro jeszcze będzie powitanie z rana piosenką, pa... i do ranka:)***

      Usuń
  9. Dzień dobry w niedzielny poranek:)*
    Niedziela wstała pochmurna i chłodna, a ja z radością i nadzieją za chwilę będę wyjeżdżać w moje sierpniowe, roztoczańskie plenery:)
    Wyjeżdżam na tydzień, wrócę w następną niedzielę wieczorem. Biorę ze sobą laptoka i mobilny internet, być może, że uda mi się wskoczyć od czasu do czasu do Ogródka, jestem dobrej myśli, choć miejsce jest nowe i nie wiem, jak tam działa sieć...:)*
    Ogródek pozostaje otwarty. Jeśli ktoś zechce tu odpocząć, zostawić swoje myśli, piękną poezję, muzykę, własne wiersze - zapraszam:)
    Odpoczywajcie i cieszcie się sobą - a ja Wami, jak uda mi połączyć z siecią :)*
    Jaśko, jako najstarszy stażem Ogrodnik, będzie pełnił zastępstwo podczas mojej nieobecności, a Wy będziecie mu dzielnie pomagać - i żadnej absencji nie usprawiedliwię:)))

    A przed wyjazdem zostawię Wam do pierwszej kawy piosenkę Anny Marii Jopek.

    ***Wiem i chcę***

    http://www.youtube.com/watch?v=mtCJmK2IzTU

    W cieniu pod kasztanem,
    Siadł zamyślony,
    Mój cień leniwy,
    Nie goni mnie.
    Zanim słońce przejdzie,
    Na druga stronę
    Nim zmierz
    Pomyślę sobie ,że...

    Wiem, że za mało wiem ,
    By wiele w życiu zmienić.
    Wiem, że za wiele w życiu chcę.
    Chcę Twoich czułych rąk,
    Słońca i zieleni
    I lata w środku zimy chcę.

    Słyszę jak konwalie,
    Kwitną na łące
    I wiatr wiosenny
    Unosi mgły
    Oczy dostrzegają
    Pijane słońcem,
    Że dziś
    Mój cały świat to Ty.

    Wiem, że za mało wiem ,
    By wiele w życiu zmienić.
    Wiem, że za wiele w życiu chcę.
    Chcę Twoich czułych rąk,
    Słońca i zieleni
    I lata w środku zimy chcę. /x3

    Chcę...

    :)*

    Do miłego... to tylko tydzień... jeszcze nie wyjechałam, a już za Wami tęsknię... :)***
    Jak tylko uda mi się połączyć z Ogródkiem dam znać, pa... :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Ewuniu*:)

    Szerokiej drogi, miła, już na Ciebie czas
    Dobre wspomnienia weź na drogę
    Tam gdzie odchodzisz, obcy dla mnie jest świat
    Pojechać tam z Tobą nie mogę
    Nie dla mnie hazardowy, błyskotliwy świat
    Nie dla mnie wzloty i upadki
    Sukcesy i oklaski już nie bawią mnie
    I śliczne buzie gdzieś z okładki

    Nie mów mi żegnaj, mów do widzenia
    Może zatęsknisz, gdy skrzywdzi Cię świat
    Nie mów mi żegnaj, mów do widzenia
    Ktoś będzie czekał, choć minie sto lat

    Za wiele Ci nie mogłem moja miła dać
    Bo czyste serce to niewiele
    W cieniu kokosów chciałaś opalona spać
    A u nas cały lipiec leje
    Już Cię nie cieszy, kiedy w letni świt
    Z ogrodu jaśmin Ci przynoszę
    Robię śniadanie, kiedy smacznie spisz
    Do stołu Cię na rękach niosę

    Nie mów mi żegnaj, mów do widzenia
    Może zatęsknisz, gdy skrzywdzi Cię świat
    Nie mów mi żegnaj, mów do widzenia
    Ktoś będzie czekał, choć minie sto lat

    Autorzy Zespół Mister Dex - Szerokiej drogi.

    ... Ewuniu, odpoczywaj, zwiedzaj, nie zapominaj i pamiętaj, że myślimy, pamiętamy i czekamy "na słówko":)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję, Zuzanko, za życzenia i cudny wiersz, witaj:)
      Na tyle hula net, a pogoda nie pozwala wyjść z kwatery, że mogę z Tobą przyjemnością porozmawiać.:)
      Na tę chwilę zabiorę Cię w czarodziejską podróż...

      Jerzy Bazydło

      CZARODZIEJSKA PODRÓŻ

      Zabiorę Cię w podróż daleką,
      Dorożką poety - Cygana.
      Zaczarowany koń i woźnica,
      A nad nami gwiazd panorama.

      Pojedziemy wśród znajomych uliczek,
      Do rytmu serc niech dzwonią podkowy.
      Zaczarowany koń i dorożkarz,
      W cudny wieczór lipcowy.

      Księżyc buzią pyzatą,
      Zerkać będzie z wysoka.
      Ty wtulona jak dawniej,
      Roześmiana i Czarnooka.

      Z bata strzela woźnica,
      Wiatr rozwiewa Ci kosy.
      Rumak wdzięcznie nogami drobi,
      Konwaliami pachną Twe włosy.

      Tam już kino, jak dawniej
      Pierwszy całus, jak dotyk motyla.
      Znów jesteśmy tak młodzi,
      My, dorożkarz i ona chwila.

      Czarodziejska podróż bez końca,
      Księżyc srebrzy mi włosy.
      Ty w gwiaździstej poświacie,
      Nimfa - Królowa Nocy.

      ***

      Dziękuję za cieplutkie słowa, pozdrawiam pięknie z wdzięcznością... :)))

      Usuń
    2. Witaj popołudniem Ewuniu* :)

      Piękną podróż mi podarowałaś, dzięki :) O podróży można też tak:

      Poezja to podróż
      po krainie
      podświadomość

      Zwiedzanie zakamarków
      swego wnętrza
      zaułków przeczuć
      zwątpień
      i nadziei

      Na ulicy Intuicji
      Ktoś Znajomy
      Czy z poprzedniego życia?

      A może to potomek
      Z odległej
      przyszłości?...

      Autor Włodzimierz Radziszewski.

      ... dbaj o siebie, nie daj się zimnicy, a brzydkiej pogodzie pokaż gest Kozakiewicza ;-)))
      ...:)))

      Usuń
    3. ... właśnie idę się grzać pod kocyk Zuzuanko, bo przemokłam do suchej nitki...:))
      Ale na dobranoc dla Ciebie przyniosłam wiersz Tadeusza Micińskiego, żeby Ci się słodko spało.

      Kiedy Cię moje oplotą sny...

      Kiedy Cię moje oplotą sny -
      jak białe róże -
      nie bój się kochać - ja - i ty
      w nieba lazurze.
      Ziemia, jak echo minionych dni,
      grające w borze,
      a nasze duchy wśród martwych pni
      wieszają zorze.
      Serce mi splatasz koroną gwiazd,
      hymnem warkoczy -
      pode mną góry, wieżyce miast -
      nade mną - oczy.
      Dziwnie się srebrzysz, aniele mój,
      w tęczowym piórze -
      fontanny szemrzą, gwiazd iskrzy rój
      wonieją róże...

      Dobrej nocki, dziękuję za dziś i - do jutra:)))

      Usuń
    4. ... po takich życzeniach będę spała jak niemowlę ;-)
      Wygrzewaj się pod kocem, a dodatkowo cieplutkimi słowami wiersza Magia mej duszy.

      Magia mej duszy niechaj Cię wywoła
      z zarzewia komet czy z mroku przepaści -
      przyjdź - ustroimy w lotus masze czoła
      i gibkie ciała nasze nard namaści.

      Pachną mi dziwnie Twoje złote włosy,
      jak prześwietlone senne kłosy.
      Twych oczu lazur, jak górskie jeziora,
      w których się pławi czarna sykomora.
      A Twoje usta, pachnące jak róże -
      chłodne - jak płomień zaklęty w marmurze.
      W ogrodach piersi kwitnące jabłonie,
      jakoby księżyc w mgieł srebrnych oponie.
      Biodra toczone ze słoniowej kości,
      jako indyjska świątynia miłości.
      O przyjdź - na liściach zwiędłych piszę
      ten sen mój obłąkany -
      rzucam je w strumień łez moich wezbrany -
      niechaj w anielskie odpłyną zacisze --

      Ale mi włócznią swą miedzianą
      potrząsasz - i groźna jak mrok -
      rozdzierasz serce moje -
      czarną pianą
      dysze mi toń - ja pieczar tych smok -
      weź moje skarby i Twe zimne serce -
      opasz - niech błyszczy!

      Szmaragd Ci wspomni te zielone łąki,
      po których szliśmy strojni w asfodele -
      rubin - czyśćcowe jeziora rozłąki -
      i miłość, którą oddałaś w kościele
      innemu - a diament - moje serce dumne,
      stopione w ogniach i rzucone w trumnę.
      Na czole Twoim płomień chryzolitów,
      abyś widziała gwiazdy konające -
      ortoklast zimny, smutny jak miesiące
      zamrozi w oczach Twoich sen błękitów.

      Ale Ci jeszcze składam te szafiry
      i perły jak chmury bezdomne,
      i krwawej jaszmy obłąkane wiry -
      na znak, że Ciebie nigdy nie zapomnę -
      pierścień Ci włożę z mrocznych karbonatów,
      bo się spotkamy za progiem tych kwiatów.

      Autor Tadeusz Miciński.

      ... Tobie również słodkich snów, bez złych mar sennych, dobranoc :)

      Usuń
    5. ... mar nie było, same miłe... dziękuję Zuzanko za nocne wierszowanie, które również smakuje mi do pierwszej kawy.:))

      Usuń
  11. Kocham takie widoki i kocham takie klimaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielona Milo, cieszę się, że nadwiślańskie klimaty znajdują Twoje upodobanie, zajrzyj do poprzedniego posta, tam też znajdziesz takie klimaty. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Witam ze Zwierzyńca:)*
    Chyba wejdę do Ogródka... a może nie? Sieć działa, oczywiście, że wejdę:)))
    Już jestem po wstępnym zagospodarowaniu, pogoda niestety - bardzo gastronomiczna, deszcz leje jak z cebra i wichura o charakterze lekkiego tornada...
    Pozdrawiam Ogrodników; może ktoś mi podeśle promyczek? Bo muszę wyjść po bułki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bry.:)*

    Zachwalę może Roztocze i poślę pozdrowienia leniuchującej gospodyni w niezbyt letniej temperaturze.:)))*

    "Roztoczańska ballada"

    Gdy zmęczony jesteś bracie
    Gwarem miasta, domem, pracą
    Myślisz wtedy o swobodzie
    O przyrodzie w barwnej szacie.

    Roztoczański bór cię wzywa
    Na spotkanie nowych wrażeń,
    Szum ukoi twoje żale
    Odpoczywasz tu wspaniale.

    Inni jadą do kurortów:
    Rabka, Sopot, Zakopane,
    Lubią odpoczywać w tłumie
    Lecz nie każdy to rozumie.

    Roztoczański szlak jest bliski
    I zawsze na ciebie czeka
    Tanew swe roztacza blaski
    Sopot szumi już z daleka.

    Wodospady na Jeleniu,
    Dęby w Górecku Kościelnym,
    Kamieniołom w Józefowie
    Wszystko widzisz w blasku dziennym.

    Roztoczański Park cię wita
    Staropolską gościnnością
    Wrażeń tych już nie zapomnisz
    I powrócisz tutaj wiosną.

    Miłego i ciepłego wypoczynku.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Nie zawiodłam się, powitałeś mnie cudną piosenką rajdową, nie znałam jej, dzięki piękne...:)*
      Mam jeszcze jedną, może Tobie się spodoba i... dasz się za rok uwieść... Roztoczu?

      "Na Roztocze"

      Pójdę na Roztocze, na zielony szlak,
      Pójdę na Roztocze kochać las,
      Pójdę na Roztocze - gdzie Twe oczy
      Poprowadzą nas.

      Ref. Na Roztocze - na zielony szlak
      Na Roztocze - na zielony szlak

      Pójdę na Roztocze - gdzie Twe oczy
      Poprowadzą nas.

      Wezmę na Roztocze w plecak byle co,
      Wezmę na Roztocze dobry żart,
      Wezmę na Roztocze myśl palącą
      By ją studził wiatr.

      Znajdę na Roztoczu przestrzelony hełm,
      Znajdę na Roztoczu wojny ślad,
      Znajdę na Roztoczu Twego ojca
      Partyzancki ślad.

      Zabiorę z Roztocza wodospadów szum,
      Zabiorę z Roztocza żółty liść,
      Zabiorę z Roztocza prośbę wrzosów
      Za rok musisz przyjść...

      Pozdrawiam czule... :)*
      Deszcz trochę mniejszy, więc chyba się zdecyduję wyjść po pieczywo, bo mam tylko pomidory...:))
      Brrr... zimno i wietrznie...

      Usuń
  14. W takie dni i przez nadchodzący tydzień musimy się pewnie
    pożegnać z latem. Przykre, ale chyba prawdziwe, że Roztocze
    płacze deszczem. Pozostają kalosze, płaszczyk przeciwdeszczowy...i parasol do towarzystwa.:)*

    A w załączeniu - Bobby Vinton - Sealed with a kiss

    http://www.youtube.com/watch?v=XKE4MAblTPs

    Więc musimy powiedzieć do widzenia latu
    Kochanie obiecuję Ci to,
    Wyślę Ci całą moją miłość
    każdy dzień w liście
    zapieczętowanym pocałunkiem

    Tak, zapowiada się zimno, samotne lato
    Ale ja czuję pustkę
    wyślę ci wszystkie moje sny
    każdy dzień w liście
    zapieczętowanym pocałunkiem

    Zobaczę Cię w świetle słońca
    Usłyszę Twój głos wszędzie
    Przybiegnę by delikatnie Cię przytulić
    ale kochanie nie będzie Cię tam

    Nie chcę żegnać się z latem
    znając samotność
    Więc zaprzysięgnijmy że spotkamy się we wrześniu
    i zapieczętujmy to pocałunkiem

    Tak, zapowiada się zimno, samotne lato
    Ale ja czuję pustkę
    wyślę ci wszystkie moje sny
    każdy dzień w liście

    zapieczętowanym pocałunkiem

    i na pocieszenie :)***

    Bobby Vinton - I Love How You Love Me

    http://www.youtube.com/watch?v=-KgzoheDZ9Q&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kobietko :)*** gasimy światełko i pa do
    jutra.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Wróciłam z aprowizacją, zmarznięta i zmoknięta jak siedem nieszczęść.:)
      Zwierzyniec piękny nawet w deszczu, szkoda tylko, że zdjęć nie dało się robić pod parasoelm; może jutro będę miała więcej szczęścia...
      Pogoda iście barowa, więc na dobranoc musi być rozgrzewający drink i gorąca miłość... a więc, Bobby Vinton i...

      *** Uwielbiam, jak mnie kochasz***

      http://www.youtube.com/watch?v=-o_E69Le_ro

      Uwielbiam jak twoje oczy się zamykają
      Gdy mnie całujesz.
      A kiedy jestem z dala od ciebie
      Kocham jak tęsknie .
      Uwielbiam sposób w jaki zawsze
      traktują mnie czule.
      Ale kochanie przede wszystkim
      Uwielbiam jak mnie kochasz

      Uwielbiam jak twoje serce bije
      ile kroć was trzymać.
      Kocham jak myślisz o mnie
      bez słowa .
      Uwielbiam sposób, w dotyku
      jest zawsze niebieskie.
      Ale kochanie przede wszystkim
      Uwielbiam jak mnie kochasz.

      Uwielbiam sposób, w dotyku
      jest zawsze niebieskie.
      Ale kochanie przede wszystkim
      Uwielbiam jak mnie kochasz.

      Kocham jak przytulasz mnie
      Kocham jak wyciskasz mnie
      drażnij mnie, proszę cię
      Kocham jak mnie kochasz

      Uwielbiam jak mnie kochasz...

      Dobranoc, dobranoc Kochani I Ty Mężczyzno:)*** ...I love how you love me... i już wskakuję pod kołderkę:)***

      Usuń
    2. ... zanim odsłuchałam drugą Twoją piosenkę, już ją dałam na dobranckę, sorry..:)))
      A więc teraz coś innego, ale równie cieplutkiego...

      Bobby Vinton - I love you the way you are

      http://www.youtube.com/watch?v=0VEWrP5gvJc

      ...:)*

      Usuń
  15. witaj *Ewo - witajcie kochani
    pozdrawiam was gorąco - i życzę kolorowych snów...

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dzień dobry Jago:) Wczoraj zasnęłam, jak świerszczyk przy akompaniamencie deszczu i nic nie było w stanie mnie zbudzić... pogodnego dnia:)

      Usuń
  16. Witam w deszczowy poniedziałek:)*
    Luj za oknem jakich mało, ziąb jak w listopadzie, ale dzisiaj nie usiedzę i powłóczę się gdzieś nawet w deszczu...
    A na dzień dobry przyniosłam wiersz Adama Ziemianina, trochę a'propos... lipiec można zamienić na sierpień i wszystko gra :)

    Lipcowa cykoria

    Na Popradzie przybyło
    Pogoda wisielcowa
    Lato w piąstkę się kurczy
    Choć to lipca połowa
    W góry dziś nie pójdę
    Sprawa jest krótka
    Dziś wolę bar przy rampie
    U Adama Hutka.

    Za oknem deszczowo
    Burza gromy zawieje
    Świat cały się zalał
    Piwo tylko się śmieje

    :)))*

    I dla Wszystkich zapadanych wesoły deszczyk w wykonaniu Basieńki Krafftówny:

    http://www.youtube.com/watch?v=1DAYuB3xvGs&feature=related

    W schludnej mej izdebce pada sobie deszcz.
    Chlupie chlapie, drepce chłepce, szepce też.
    Cieniuteńką strużką zdobi sufit w szereg plam, to mi znów na łóżko, cichutko kap kap kap.

    A chociaż deszczyk to jest rodzaj kolosalnych łez, to mi chlup chlup chlup, to mi kap kap kap, to mi plum plum plum, to mi kapu kap.
    To mi wesolutko z deszczykiem moim jest.

    :)))*

    Pozdrawiam promiennie mimo zapadania... :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiadał Krecik,
    że będzie ciut chłodniej.
    I że trzeba będzie,
    ubrać ciepłe spodnie.

    Tak zimno nie będzie,
    słuchałem Krecika.
    Nie wspominał wcale,
    o ciepłych szalikach.

    Po co się frasować,
    toż to nic wielkiego.
    Słonko się zwyczajnie,
    bawi w chowanego...:)

    Życzę miłego wypoczynku...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:)
      Póki co wyjść się nie da z kwatery...

      Ani ciepłych spodni,
      ani ciepłych gaci...
      Ziąb od strony wschodniej -
      przyślij mi kabacik. :)

      Niż znad Ukrainy,
      robi sobie jaja,
      taki będzie finał,
      że zakupię kajak.:))

      I spłynę po wodzie,
      nałapię karasek.
      Gdzie dają pogodę -
      nie wiesz może czasem?

      Dziękuję, Jędruś - i wzajemnie...:) Chociaż jak patrzę na meteo, to mogę Ci tylko pozazdrościć:))

      Usuń
    2. ... w moim pokoju jest ogromna plazma na ćwierć ściany, takiej nie mam nawet w domu - więc z przymusu, przy niebotycznej zlewie za oknem, wczoraj cieszyłam oko przepiękną siatkówką w wykonaniu Rosjan i Brazylijczyków, bardzo lubię ten sport, a grali wprost koncertowo:)
      Zaparłam się na oglądanie zakończenia Olimpiady, ale według mnie, mimo mistrzowskiej reżyserii i świetnego, baletowego wykonania, za dużo tam było popkultury. Przysnęło mi się na finał, a potem przez przypadek wciągnął mnie znakomity film polski Glińskiego "Wróżby kumaka", z Jandą i Kondratem. Film jest ekranizacją powieści Güntera Grassa; gorąco wszystkim polecam, jeśli ktoś będzie miał sposobność obejrzeć.:)

      Usuń
    3. ...:)))

      Każda chwilka, nawet chwileczka,
      co wita z dzień dobry
      jest słodka, gdyż czeka na odpowiedź
      drugiego człowieka...

      Każda godzina, nawet godzinka,
      jak wita z dzień dobry
      jest milsza, bo pozdrowieniem
      łączy obcego i przyjaciela...

      Każdy dzień, nawet dzionek,
      kiedy wita z dzień dobry
      jest radosny albowiem ma smak
      z miodem kromki chleba...

      Dzień dobry moimi myślami a słowami wiersza Aleksandry Baltissen.
      Współczuję Ci serdecznie tego zimniska, ale na to co za oknem nie mamy wpływu.
      Też oglądałam zakończenie Olimpiady,chociaż w pewnym momencie przełączyłam się na Inny punkt widzenia i ... nie żałowałam, wczorajszy program był świetny.
      Czas goni do zajęć, które czekają na moją interwencję, pozdrawiam serdecznie, nie daj się pogodzie, pa :)))

      Usuń
    4. ... dzień dobry Zuzanko:) - z wierszem Beaty Obertyńskiej...

      Dzień dobry

      Myśl się dziś moja jak płótno na trawie
      w słońcu nad wodą bieli
      i grzeje.
      Zamykam oczy i nie wiem prawie,
      czy śni mi się tak,
      czy dzieje?

      Myśl się dziś moja jak płótno rozściela
      w długich wilgotnych pasmach
      nad wodą.
      Niech wiatr ją chłodzi, słońce wybiela,
      niech przesiąka
      pogodą.

      ... na pogodę za oknem nie mam wpływu, ale na pogodę ducha - a i owszem:) Życząc jej Tobie z całego serca uzbrajam się w ubranie na cebulkę i parasol i wyruszam na dwór.
      Odpozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    5. ... :)))

      Nie bądź smutna,
      no nie bądź,
      ta mgiełka, to tylko pamięć.
      Patrz jakie czyste niebo,
      a w morzu - łabędź!

      Nie bądź smutny, ja nie chcę,
      to czarne to tylko myśli,
      dalej jest mała przystań
      na brzegu Wisły.

      Nie bądź smutna, no nie bądź,
      ta chmura jest małą chmurką,
      jutro już będzie słońce
      i ciastko z dziurką!

      Autor Agnieszka Osiecka

      ... z optymizmem, pięknymi chmurkami i zachodem słońca:)

      Usuń
  18. Bry.:)*

    LADY PANK - ZNOWU PADA DESZCZ

    http://www.youtube.com/watch?v=qyoFl1ux2z8


    Pada deszcz - tak już było wczoraj
    "Znowu Ty" - to są twoje słowa
    W moich snach - nic się nie zmieniło
    Dzień jak dzień - tak już przecież było

    Nie chcę wiedzieć jak i co
    Po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost
    Znowu zakpił los
    Jeszcze wczoraj chciałem zmienić w sobie coś
    I odlecieć byle gdzie

    Jeszcze wczoraj mogłem być daleko stąd
    Dzisiaj znowu pada deszcz

    Wołasz mnie - słyszę swoje imię
    Płynę więc - przecież wszystko płynie
    Mówisz że nic się nie zmieniło
    Tak już jest - tak już przecież było

    Nie chcę wiedzieć jak i co
    Po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost
    Znowu zakpił los
    Jeszcze wczoraj chciałem zmienić w sobie coś
    I odlecieć byle gdzie

    Jeszcze wczoraj mogłem być daleko stąd
    Dzisiaj znowu pada deszcz

    Nie chcę wiedzieć jak i co
    Po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost
    Znowu zakpił los
    Jeszcze wczoraj chciałem zmienić w sobie coś
    I odlecieć byle gdzie

    Jeszcze wczoraj mogłem być daleko stąd
    Dzisiaj znowu pada deszcz

    Jeszcze wczoraj chciałem zmienić w sobie coś
    I odlecieć byle gdzie

    Jeszcze wczoraj mogłem być daleko stąd
    Dzisiaj znowu pada deszcz

    Słoneczka życzę wszystkim :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasienku:)*

      ... to ja dla Ciebie zatańczę i zaśpiewam, jeśli pozwolisz...

      Geri Halliwell - It´s raining man

      http://www.youtube.com/watch?v=Dr9X-GKtbJI&feature=related

      Deszcz mężczyzn"

      Wilgotnośc rośnie
      Barometr spada
      Według wszelkich źródeł
      Najlepiej wyjść na ulicę

      Bo dziś wieczorem pierwszy raz
      Tak koło wpół do jedenastej
      Pierwszy raz w historii
      Ma zacząć padać deszcz facetów

      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Pada deszcz mężczyzn, Amen!
      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Pada deszcz mężczyzn, Amen!

      "Deszcz mężczyzn"

      Wilgotnośc rośnie
      Barometr spada
      Według wszelkich źródeł
      Najlepiej wyjść na ulicę

      Bo dziś wieczorem pierwszy raz
      Tak koło wpół do jedenastej
      Pierwszy raz w historii
      Ma zacząć padać deszcz facetów

      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Pada deszcz mężczyzn, Amen!
      Zamierzam wyjść na dwór i dać się
      Całkowicie zmoczyć, do suchej nitki
      Pada deszcz mężczyzn, Amen!

      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Deszcz mężczyzn we wszystkich gatunkach
      Wysocy, blondyni, ciemni i średni
      I ostrzy, i twardzi, i silni, i chudzi

      Boże, błogosław matkę naturę
      Ona też jest samotną kobietą
      Zapanowała niebiosami
      I zrobiła, co miała do zrobienia

      Nauczyła wszystkich aniołów
      Tak sterować niebem
      By każda kobieta bez wyjątku
      Mogła znaleźć wymarzonego faceta

      Pada deszcz mężczyzn
      Daj się zmoczyć, dziewczyno!
      Wiem, że tego chcesz

      Czuję jak zbliża się burzowa pogoda
      I zaraz sie zacznie
      Słyszę błyskawicę
      Tylko nie trać głowy
      Zerwij dach i zostań w łóżku

      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Pada deszcz mężczyzn, Amen!
      Pada deszcz mężczyzn, Alleluja!
      Pada deszcz mężczyzn, Amen
      ***

      Pozdrawiam cieplutko, choć na mokro...:)*

      Usuń
    2. ... i koniecznie obejrzyj teledysk...:)))*

      Usuń
  19. Poruszę krótko wrażliwy temat,
    słoneczko chęci już świecić nie ma.
    Poleciał na dół słupeczek rtęci,
    i nadal świecić, już nie ma chęci.
    Co to za aura, co nie pozwala.
    własnego ciałka sobie opalać.
    Gdy słonko nagle, raptem się schowa,
    a ktoś we wczasy zainwestował.
    Czeka cierpliwie, chandra go bierze,
    ile ma czekać na tej kwaterze.
    Być optymistą, rzecz to nie prosta,
    wtedy nie cieszy leśny drzewostan.
    Dusza chciałaby się ciut wyszaleć,
    lecz trzeba czekać, co będzie dalej.


    Anna Jurksztowicz - *Stan pogody*

    http://www.youtube.com/watch?v=9X3uwpJzFoE





    OdpowiedzUsuń
  20. * małe tęsknoty * - Krystyna Prońko

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=oHbGP01Xnws

    OdpowiedzUsuń
  21. Już rozbiłam się obozem,
    pokój mam w małej kwaterze.
    Lecz pogoda się zepsuła,
    przez to mnie cholera bierze.

    Martwię się stanem pogody,
    obgryzając swe paznokcie.
    Gapię w okno się od rana,
    aż mnie bolą z tego łokcie.

    Marzy mi się znów słoneczko,
    jak najszybciej niech powraca.
    Bo jak nie to, urlop skrócę,
    i do pracy mojej wracam.

    Pracę ciężką mam - niestety,
    w papierzyskach cały dzionek.
    W osiem godzin, akordowo,
    przewalam ich prawie tonę.

    Tak marzyłam o urlopie,
    iż odpocznę trochę sobie.
    A tu deszczyk kropić zaczął,
    co ja biedna teraz zrobię.

    Uprzedzona przez Krecika,
    (na Roztoczu może kropić).
    Będąc więc zapobiegliwa,
    wzięłam z sobą mój laptopik.

    Doświadczyłam wiele razy,
    (bez laptopa wielka bida).
    Do plecaka go schowałam,
    z góry wiedząc, że się przyda.

    Niespokojna o pogodę,
    wewnątrz się kołacze dusza.
    Wszystko jedno jaka aura,
    ranną porą w świat wyruszam.

    Trzymam kciuki za parametry pogodowe.
    Załączam popołudniowe serdeczności...:)











    OdpowiedzUsuń
  22. Sylwia Grzeszczak - * Najprzytulniej *

    http://www.youtube.com/watch?v=-fDt0MCwEsM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  23. Sylwia Grzeszczak - * Tęcza *

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=JUqiklJsJl4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:)
      Cieszmy się z małych rzeczy...:))

      Sylwia Grzeszczak - Małe Rzeczy

      http://www.youtube.com/watch?v=dpNUxfYeLD8&feature=watch_response

      ... właśnie wróciłam z wędrówki po zapadanym Zwierzyńcu, się suszę i czytam Twoje wierszyki. Suche mam już tylko spodnie od piżamy... pozdrawiam przemoknięta do nitki.:)

      Usuń
    2. Kiedy chlapie deszczem w zamoknięte okno,
      a chmury nie dają nadziei na słonko,
      na dworze szaruga, wszystkie ptaki mokną,
      deszczowe melodie wiatr wygrywa łąkom.

      Niebo zaciągnięte, szarość dnia za oknem,
      a we mnie diablica okropna się budzi,
      tyle miałam miałam planów, a tu wszystko mokre,
      słońca dziś nie będzie, nie mam co się łudzić.

      Mokry refren cicho deszcz na liściach brzdąka,
      słowa też przemokły, nie chcą wyschnąć w rymach,
      w huśtawce nastrojów z radością rozłąka,
      długo w takim stanie jednak nie wytrzymam.

      Może jutro ranek znów pogodny wstanie,
      jetem dobrej myśli, melancholia znika,
      kolorowe kwiaty rozpoczną swój taniec,
      a ja obiektywem je wszystkie wypstrykam...:))

      Może choć melodię słoneczną podeśle
      jakiś dobry Duszek, co myśli z daleka,
      jeśli nie - to trudno, niech się smaży w piekle,
      jeśli tak - zapraszam, cierpliwie poczekam...

      :)))

      ... a póki co, trzeba się rozgrzać czymś mocniejszym, bo smarkatość murowana...:)

      Usuń
    3. ... Ewuniu*, minuty po południu jakby nabrały tempa, mijają tak szybko ;-)Nie mogę być dobrym Duszkiem od muzyki do Twojego wiersza, ale podrzucę piosenkę:

      Sierpniowy deszcz.

      Już żegnał ptaki letni wiatr
      Przedostatnich burz błyskawice gnały
      Już złote runo stromych pól
      Zamieniła ścierń w dywan wspomnień zestarzałych

      Gdy w dobrej wierze w Dobrej wsi
      Padały słowa z dawnych dni
      A za oknami padał wciąż sierpniowy deszcz

      I płynął potok moich słów
      Aby za chwilę wezbrać znów
      A za oknami górski potok wzbierał też

      Noc nad doliną cichą szła
      Rozczerniła się Mogielicy mroczna kopa
      I wtedy jeszcze było tak
      Że ulewy szum przypominał nam listopad

      Gdy w dobrej wierze...

      Autor J. Reiser.

      Browar Żywiec - Sierpniowy deszcz

      www.youtube.com/watch?v=T9IgaNeX7E

      ... najserdeczniejsze, ze słoneczkiem :)

      Usuń
    4. Zuzanko, przestało padać, dziękuję:)))

      Charles Baudelaire

      Słońce

      Nędznymi przedmieściami, gdzie w oknach rolety
      Skrywają przed oczami miłosne sekrety,
      Gdzie okrutnego słońca bezlitosne ciosy
      Godzą w miasta i pola, i dachy i kłosy,
      Wędruję pochłonięty dziwacznym ćwiczeniem:
      Za rymem uganiając się jak za zbawieniem,
      Na słowach potykając się jak na kamieniach,
      Czasem na wers trafiając przeczuty w marzeniach.

      Ten życiodajny ojciec, w energię bogaty,
      Rodzi na łąkach wiersze podobnie jak kwiaty,
      Rozpędza nasze troski niczym niepogodę,
      A ule i umysły napełnia nam miodem,
      Kalekę tak ogrzewa, że aż śnić zaczyna
      I śmieje się radośnie jak młoda dziewczyna,
      Zbożom każe dojrzewać i bujnie się plenić
      W wiecznym sercu, co zawsze pragnie się zielenić!

      Kiedy niczym poeta odwiedzić chce grody,
      Nawet najlichszym rzeczom dodaje urody,
      I wchodzi po królewsku, bez trąb i dworaków,
      Zarówno do pałaców, jak i do baraków.

      ... wprawdzie do słońca jeszcze daleko, ale i tę odmianę przyjmuję z wdzięcznością.
      Z promiennym uśmiechem...:)))

      Usuń
    5. ... niestety, nie znalazłam autora przekładu.

      Usuń
    6. ... o słońcu popełnił wiersz również nasz Noblista.

      Słońce

      Barwy ze słońca są. Bo ono nie ma
      Żadnej osobnej barwy, bo ma wszystkie.
      I cała ziemia jest niby poemat,
      A słońce nad nią przedstawia artystę.

      Kto chce malować świat w barwnej postaci,
      Niechaj nie patrzy nigdy prosto w słońce.
      Bo pamięć rzeczy, które widział, straci,
      Łzy tylko w oczach zostaną piekące.

      Niechaj przyklęknie, twarz ku trawie schyli
      I patrzy w promień od ziemi odbity.
      Tam znajdzie wszystko, cośmy porzucili
      Gwiazdy i róże, i zmierzchy, i świty.

      Autor Czesław Miłosz Słońce

      ...w wierszu Baudelaira pięknie przedstawione tworzenie poezji szczególnie te wersy:

      "Za rymem uganiając się jak za zbawieniem,
      Na słowach potykając się jak na kamieniach,
      Czasem na wers trafiając przeczuty w marzeniach"

      ... czy odzwierciedla Twoje tworzenie ?

      Spokojnego wieczoru, Poetko:)

      Usuń
    7. Ewuniu*, na dobranoc zadedykuję Ci Erotyk wieczorny Nikosa Chadzinikolaua.

      Czuję ciepło twoich warg
      i dreszcz przechodzi na mnie
      przez splecione ręce,
      milczenie oczu mówi mi wszystko
      czego nie wiedziałem,
      aż po wszystkie dźwięki nocy
      przyjmując ufność ciała,
      jak słowa
      które urabiam palcami.

      Dobranoc Ogrodniczko, sennego wytchniania od wędrówk :)))


      Usuń
    8. ...:)))

      Trochę mi zeszło na towarzyskim wieczorze, dzięki Zuzanko, cudny wiersz Noblisty:) Dla Ciebie na dobranoc erotyk z księżycem.

      Erotyk z księżycem

      Objął ją wpół.
      Pięła sie po nim jak powój,
      - zasłoń okno.
      Odwrócił się plecami do księżyca
      i wargami wymodlił z jej ciała
      miłość.

      Nikos Chadzinikolau

      A Baudelair, przyznaję, doskonale odtworzył proces tworzenia... dobrej nocki, Zuzanko, snów ciepłych i rozkosznych...:)))

      Usuń
  24. Przepraszam czy ten blog został Blogiem Roku 2011? Wydaje mi się, że nie!
    To jakieś nadużycie albo próba wprowadzenia czytelników w błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy anonimowy nie rozumie słowa "patronat"? Proszę się dobrze wczytać w treść znaczka, widać goły okiem. Wszyscy uczestnicy konkursu mają prawo do zamieszczenia tego emblematu na swoim blogu.

      Usuń
  25. Przy muzyce deszczu dobrze się śpi, a ja jeszcze spóźniony
    zamarudzę tradycyjną dobranocką Dziś Adam Asnyk i jego wiersz -

    *** Tęsknota ***

    Obłoki, co z ziemi wstają
    I płyną w słońca blask złoty,
    Ach, one mi się być zdają
    Skrzydłami mojej tęsknoty.

    Te białe skrzydła powiewne
    Często nad ziemią obwisną,
    Łzy po nich spływają rzewne,
    Czasem i tęczą zabłysną.

    Gwiazdy, co krążą w przestrzeniach
    Po drogach nieskończoności,
    Są one dla mnie w marzeniach
    Oczami mojej miłości.

    Patrzą się w ciemne odmęty
    Te wielkie ruchome słońca...
    I ja miłością przejęty,
    Patrzę i tęsknię bez końca.

    ***

    Co prawda jeszcze lato ale... walc na kroplę deszczu.:)))* -

    Maria Gabler - Walc na krople deszczu

    http://www.youtube.com/watch?v=hD_DKVtJX7M

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)*** przy kroplach
    deszczu smacznie śpij...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a ja jeszcze bardziej spóźniona... troszkę mi się zamarudziło, sorry... ale za chwilkę będzie moja dobranocka :)*

      Usuń
    2. ...i już biegnę ze swoją dobranocką, bo znów barowa pogoda... wieje i leje, i tak bez końca...

      ***We dwoje***

      Zimne poranki, dnie zmierzwione
      plejadą chmur z melodią wiatru,
      świat w melancholii deszczu tonie,
      jesienny smutek mknie z zaświatów.

      Jak długo niebo może łzawić,
      przybierać barwy pełne westchnień,
      dość mam kaprysów chmurnych zjawisk,
      tonąć w nostalgii jeszcze nie chcę.

      Choć aura chłodem dziś straszy
      cóż, lato zmienne ma nastroje,
      wierszem przytulam Cię, jak płaszczem
      czujesz? Jesteśmy w nim we dwoje...

      - ewa*

      :)♥♥♥

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** .... czujesz? jesteśmy... a jutro będzie tylko lepiej:)))***

      ... i za chwilkę zagram...

      Usuń
    3. ... w przedostatenim wersie powinn być otulam nie przytulam, coś mi się... :)***
      ... a kołysankę zaśpiewa też Maria Gabler

      Maria Gabler -Ty jak nikt

      http://www.youtube.com/watch?v=HbQna5nzDpc&feature=relmfu

      ... z malinką na teledysku... słodkie pa... :)))***

      Usuń
    4. ... i jeszcze przepiszę ostatnią zwrotkę swojego wiersza, bo i w pierwszym wersie też mi się pokręciło...:)))

      Choć aura chłodem dzisiaj straszy
      cóż, lato zmienne ma nastroje,
      wierszem otulam Cię, jak płaszczem
      czujesz? Jesteśmy w nim we dwoje...

      :)*

      Usuń