Powered By Blogger

poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Roztoczańskie rozmaitości

Widok na Stawy Echo w Zwierzyńcu (zdjęcie z bardzo dużej odległości).  Na licznych groblach pasą się koniki polskie, o myszowatej maści, hodowane przez Roztoczański Park Narodowy...
... rasa wywodząca się bezpośrednio od dzikiego tarpana.
Przebywają cały rok pod gołym niebem.
Grzybów jadalnych nie spotkałam, ale takie okazy...
... gniazdosz frędzelkowaty, rzadki grzyb pod ścisłą ochroną.
Motyli już niewiele... ten, to bielinek bytomkowiec samiczka; samczyk ma tylko po jednej kropce na każdym skrzydle.
Wodospady na Szumie.
Aleja zabytkowych dębów w Górecku kościelnym.
Ten ma ponad 500 lat.
Urokliwa rzeka Szum o rdzawo-rudej wodzie, zawdzięczająca swoją barwę licznym źródełkom żelazistym. Żeremia bobrów pokażę w następnej odsłonie.
Modrzewiowy kościółek z XVIII w. w Górecku Kościelnym.
Uroczy padalec, napotkany na poboczu drogi na Bukową Górę.
Na miedzach śródpolnych pięknie owocuje dziki bez hebd...
... a uroku im dodają delikatne kwiaty kwitnącej marchwi zwyczajnej.
Widok z Bukowej Góry.
Buczyna karpacka w rezerwacie ścisłym na Bukowej Górze.
Schody do nieba...
Boczniaki na starym buku.
Ostatnie zdjęcie zrobione wczoraj po wyjściu z Rezerwatu Bukowa Góra. Na pożegnanie tej pięknej krainy niebosiężne sosny na tle sierpniowego błękitu.
Zanim narodzi się nowy wiersz, dzisiaj kolejna odsłona roztoczańskich uroków, zatrzymanych w obiektywie podczas moich urlopowych wędrówek w okolicach Zwierzyńca, Florianki, Suśca, Górecka Kościelnego i Bukowej Góry.
Myślę, że zainspirowani Ogrodnicy przyniosą ciekawą  poezję i muzykę. Po kliknięciu na fotkę, można każde zdjęcie zobaczyć w powiększeniu. Miłego oglądania:)

76 komentarzy:

  1. Już mogę wpisywać komentarze :)
    Tylko chwila, najpierw poprawię tę maleńką czcionkę, a później poprzenoszę Wasze komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  2. ... niestety, Ciebie tylko bez awatara, sorry...

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy region ma swoją "Cisową Górę", punkt widokowy. Warszawa ma, niesty, tylko "Pałac Kultury".
    Nie będę wyliczała, że coś też widziałam.
    Na pewno nie widziałam gniazdosza frędzelkowatego;) Co za nazwa:)
    Schody do nieba fotografowałam w Augustowie.
    Wychodzi chyba dopiero teraz to dwutygodniowe zmęczenie. Jest 9 rano, a mnie chce się tak bardzo spać, chociaż obudziłam się o 5 rano.
    Na razie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      "Cisowe Góry" może i są gdzie indziej, ale Bukowa Góra z rezerwatem ścisłym buczyny karpackiej i drzewostanu jodłowego jest tylko w Zwierzyńcu, a szumy na Tanwi, Sopocie, Jeleniu i Szumie tworzą niepowtarzalne klimaty i widoki tylko na Roztoczu.
      Kryształowe powietrze i niebywała cisza, z wyjątkiem odgłosów ptaków i wiatru, dopełniają niezwykłości wrażeń z tej przebogatej w piękno krainy... :)
      Ja jestem wypoczęta, jak młody bóg i mogę góry przenosić...;)))
      U mnie dzisiaj dzień gospodarczy, bo w lodówce pusto, a chałupa wymaga porządnego wysprzątania, plus jeszcze odwiedziny u Seniora i rzut oka na ogród.
      W Lublinie upał niemożliwy, w tej chwili już jest 27 stopni w cieniu.
      Miłego wypoczynku po wojażach, pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Dzień dobry Ewuniu*, Ozon :)
    Oczarowały mnie wszystkie zdjęcia bez wyjątku, każde z nich podkreśla uroki regionu roztoczańskiego. Twoje zdjęcia Ewuniu* zawierają w sobie niezwykłość detali. Dobry obserwator z Ciebie :-)))
    Na rozruch dnia wiersz Zofii Szydzik Uskrzydlające słowo.

    powiedz szeptem
    moja dusza jest jak witraż
    rzucający refleksy
    szkarłatnych ran
    i zieleń nadziei
    zieje pustką po rozecie
    jak oczodół
    czeka
    na słowo żywe jak rtęć
    pełne znaczeń
    nie frywolne
    ani nachalne
    które będzie tobą i mną
    czyste jak chrzest
    niekłamane

    a wypełnię pustkę

    ... serdeczności:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Nie potrafię przejść obojętnie koło piękna, bez względu na to, czy jest zamknięte w krajobrazie, unikalnej przyrodzie, architekturze, kropli deszczu, mgle nad ranem, czy w najmniejszym, zwykłym kwiatku, muszce, motylu...
      To kwestia wrażliwości spojrzenia i... zauroczenia.:)
      Cudne Uskrzydlające słowo przyniosłaś mi z rana, dzięki serdeczne :))
      Dla Ciebie - na dobry poniedziałek, tydzień Uskrzydlone słowa Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

      Uskrzydlone słowa

      Jest w pewnym włoskim muzeum
      Dzbanek z Afryki,
      W sto lat po zgonie Safony
      Wizerunkiem jej ozdobiony:
      Safo, czarna, złocista, wiśniowa i płowa,
      Spoczywa z książką na kolanach,
      Której wyraźny tytuł: "Uskrzydlone słowa",
      A niżej strofa,
      Cienkim pędzlem malowana:
      "Powietrzem tylko jest to, co tu piszę,
      Powietrzem, wiatrem, błękitem i ciszą,
      A jednak raduję tym próżnym błękitem
      Serca i piersi, powietrza niesyte".

      Z najpiękniejszym pozdrowieniem i uśmiechem...:)))

      Usuń
    2. ...ciąg dalszy poezji M. P-J. Ewuniu*, do Twojego zdjęcia z białym kwiatem marchwi zwyczajnej białe kwiaty.

      Biały kwiat

      O tarniny bielańskie, głogi i ożyny,
      Storczyki w Lasku Bielańskim, cenne i nieliczne,
      I wy, piękniejsze od kwiatów,
      Kieliszki telegraficzne,
      Gdybyście znów dla mnie ożyły!

      ... zakończyłam dzień pracy, teraz same przyjemności :-)
      Z największą przyjemnością i radością pozdrawiam :)

      Usuń
    3. ... a ja zakończyłam dzisiejszą krzątaninę :)
      W poezji M.P-J. mamy jeszcze biały obłok.

      Obłoku biały...

      Obłoku biały, obłoku szczęśliwy,
      Gdyż niewiedzący! Jak owoc owalny,
      Na lazurzyste wytoczony niwy
      Przez wicher morski, pustynny czy halny...

      Czyjeż bo życie nad twoje szczęśliwsze?
      Z bytu masz zmienność - sen pustką ci służy -
      I nie czas tobie dłuży się, leniwcze,
      Lecz ty czasowi wleczesz się i dłużysz...

      - Cóż, że wiatr zdmuchnie kształty twoje obłe?
      Nie masz serca, sam siebie pokochać nie mogłeś...

      ... podobne były dzisiaj rano, a teraz są bardzo ciężkie, nabrzmiałe burzą... kto wie, co przyniosą nocą? Serdecznie, parnym wieczorem :)

      Usuń
    4. ... nieubłaganie nadszedł czas powiedzieć dobranoc.
      Zakończę tę część naszych rozmów M.P-J i Jej wierszem:

      Zanurzcie mnie w Niego.

      Zanurzcie mnie w Niego
      jakby różę w dzbanek
      po oczy,
      po czoło,
      po snop włosa jasnego -
      niech mnie opłynie wkoło,
      niech się przez mnie toczy
      jak woda całująca
      Oceanu Wielkiego.
      Niech zginie noc, poranek,
      blask księżyca czy słońca,
      lecz niech On we mnie wnika
      jak skrzypcowa muzyka -
      gdy do serca mi dotrze,
      będę tym, co najsłodsze,
      Nim.

      ... Dobranoc Ewuniu*, nabieraj sił na następny okres wytężonej pracy, a sen to jest właśnie ta magiczna skarbnica, pa :)

      Usuń
    5. ...:)

      Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      Erotyk

      Na rozrzuconych poduszkach z rajskich, jawajskich batików
      umieram słodko, bez żalu, umieram cicho bez krzyku.-
      Czas za firanką ukryty porusza skrzydłem motyla,
      a moje czoło znużone coraz się niżej pochyla...
      Wreszcie dotykam bieguna i śnieg mi taje wśród włosów,
      a końcem lakierka dosięgam trawy szumiących lianosów...
      Leżę na ciepłych krajach, na gorejącym równiku
      i na jedwabnych poduszkach z różnobarwnego batiku...
      Wyciągam ręce ku Tobie, w Twoją najsłodszą stronę
      i czuję na rękach gwiazdy nisko nad nami zwieszone...
      Ogarniam Cię splątanego w pochmurny namiot niebieski,
      i spada niebo z hałasem, jak belki, wiązania, deski,
      obrzuca nas półksiężycem, słońcem, obłoków zwojem -
      i tak spoczywam - okryta niebem i sercem Twojem...

      ... Dobranoc, Zuzanko, śnij słodko, odpoczywaj... dziękuję za dzisiejszy, piękny dzień, pa - do jutra:)

      Usuń
    6. ... :))) dobranoc!

      Usuń
  5. Bry :)*

    *** Koń ***

    Koniu mój, chrapy odymałeś z głowy,
    Język twój giętki – czy może być słodszy?
    A kto, mój koniu, pieszcząc twoje oczy,
    Zgubiłby krój ich: złotomigdałowy?
    Leżąc na sianie, jakie my rozmowy
    Wiedliśmy w drżących pożogach tej nocy!
    Ktoś może mędrszy, być może, że młodszy
    Czy chciał całować nawet twe podkowy?
    Lecz ponad wszystko niech twe rzęsy świecą,
    Kiedy zmożona układałaś szyję
    W mych chciwych rękach – i gasła latarnia…
    Cóż nam, iż jutro giermkowie powiedzą,
    Że w niej Nadobnej końskie serce bije,
    Gdy nikt nie będzie jej grzywy rozgarniał.

    Autor: Stanisław Grochowiak

    Pozdrawiam, wsiadam na konia i galopuję do roboty...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Widzę, że do znalezienia wiersza zainspirowały Ciebie moje dzikie koniki z Florianki... ;) A może nie tylko?
      Wiersz z pięknymi przenośniami i przesłaniem...dzięki serdeczne:)*
      ... eh... z Tobą to można konie kraść i nie tylko...

      ***z tobą konie kraść:) kochanie***

      gdyby to był prawdziwy świat
      i ciebie tuż obok bym miała
      głowę zmęczoną złożyłabym na stół
      i o wszystkim ci powiedziała

      ty mógłbyś siedzieć i śmiać się w głos
      z naiwności moich myśli
      czerwone wino pilibyśmy do dna
      potem czardasza tańczyli

      gdybym tak mogła zaufać znów
      rzuciłabym to wszystko w diabły
      i z tobą konie poszłabym kraść
      albo do księdza na kwaśne jabłka

      autor: marina

      ... mam nadzieję, że konia nie przemęczysz w tej galopadzie w robocie... pozdrówka czułe...:)*

      Usuń
  6. ...:)

    Musiałeś być kiedyś indiańską Afrodytą,
    bo skądże by się wzięły ta gracja i wdzięk,
    i twe oczy przepastne jak pampy horyzont,
    w których czai się smutny, urokliwy wdzięk...

    A teraz jesteś strzałą, co przez pampę śmiga,
    objęty dłońmi gaucha, co spina ostrogi,
    jak płomień błyska twoja złota grzywa
    i pędzi do swych źródeł wprost w ramiona bogiń!

    Autor Józefa Radzymińska Konik gaucha.

    ... nieprzemęczającej konia galopady Jaśku :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:))
      ach, jaki romantyczny ogierek, Zuzanko... ;))
      Brakuje tylko wschodu słońca...

      Wschód słońca w stadninie koni

      Słońce nad stadniną,
      w końską grzywę chowa twarz,
      wstęgą nad łąkami
      jeszcze się unosi mgła...
      Stoją napięte
      jak strzała gdy drży,
      nim cięciwy świst
      znów do lotu ją poderwie.

      Konie, dumne konie,
      zasłuchane w szumy traw,
      lekkie i swobodne,
      jak na czystym niebie ptak.
      Kiedy tak patrzę,
      do biegu się rwą
      chciałbym uciec stąd,
      chciałbym gnać za swą tęsknotą...

      Tam, gdzie lśni horyzont,
      drga niebieską linią
      wprost w otwarte wrota chmur,
      siwych chmur,
      tam, gdzie w kuźni słońca
      dzień powstaje nowy,
      gdzie wytycza drogi
      rytm - serca rytm.

      Konie, dumne konie
      w blasku wstającego dnia,
      czułe i szalone,
      czemu was uwielbiam tak?
      Nieraz poniosą,
      poniosą jak wiatr,
      czasem bywa tak,
      jak z dziewczyną...

      autor: Krzysztof Dzikowski
      ...a wiersz ten pięknie wyśpiewał Seweryn Krajewski

      http://www.youtube.com/watch?v=AuAJ1DupPvo

      ... serdeczności południowe i już mknę do dalszych zajęć...:)

      Usuń
    2. ... piękny Wschód słońca nad stadniną przeminął( odsłucham po powrocie ) a na popołudnie proponuję wiersz Mój przyjaciel koń.

      Koniu, mój przyjacielu
      Druhu nieoceniony.
      Oto woła nas ziemia,
      Pójdziemy na zagony.

      Będziesz ciągnął po roli
      Pług i bronę zębatą,
      Ty mi swoją dasz pracę,
      Ja ci owsa dam za to.

      Choć ciężka i mozolna,
      Jednak to nasza praca
      I miła jest i wdzięczna
      Stokrotnie się opłaca.

      Nie obawiaj się, koniu,
      Starczy nam jak co roku
      Dla mnie chleba do syta
      A dla ciebie obroku.

      Zawsze byliśmy razem
      Czy w dobrej, czy w złej doli,
      Pomagałeś mi w pracy
      Uciążliwej na roli.

      Ciągnąłeś wóz ładowany,
      Nosiłeś mnie na grzbiecie,
      Byłeś mi towarzyszem
      W mych wędrówkach po świecie.

      I zawsze, druhu, ze mną
      Dzieliłeś trudy znojne,
      A nawet ile razy
      Poniosłeś mnie na wojnę.

      Nasza przyjaźń się ciągnie
      Z dawna, z dziada pradziada
      I szczere, przyjacielskie
      Współżycie nam się układa.

      I piękne mamy tradycje,
      Wspólnym trudem i potem,
      I krwią pieczętowane,
      Chcę, abyś wiedział o tym.

      Wielu autorów przypisuje sobie ten tekst, wiec nie wpiszę żadnego.

      ... jestem między między, za chwilę już jestem w innym miejscu, niemniej najserdeczniej, z uśmiechem :)







      Usuń
    3. Też miałem karego konia. :)*


      *** Mój koń ***

      Niemało koni jest na świecie
      Odważnych, lotnych, urodziwych,
      Ale takiego nie znajdziecie
      Jak mój Kasztanek złotogrzywy.

      Kasztanek gwiazdkę ma na czole,
      Sprężyste nogi, piękny ogon.
      A kiedy niesie mnie przez pole,
      Ludzie napatrzyć się nie mogą.

      Ileż odbyliśmy podróży,
      Ileśmy lądów przejechali,
      A on mi zawsze wiernie służył
      W Afryce, w Azji, w Australii.

      Gdy w pióropuszu Indianina
      Lekko uniosę się w strzemionach,
      Kasztanek, pędząc jak lawina,
      Każdą przeszkodę w lot pokona.

      A kiedy rankiem w drogę rwie się,
      Napięty ogon lśni jak struna.
      Gdzie tylko zechcę, wnet mnie niesie
      Poczciwy koń mój na biegunach.

      Autor: Igor Skirydzki

      Usuń
    4. Marek Grechuta - Koń na biegunach

      http://www.youtube.com/watch?v=Hf2bfyWLs1Y

      :)*

      Usuń
    5. ...:)*
      Leopold Staff natomiast przeżył chwile, a może nawet "momenty", gdy przypadek posadził go nagiego na koń.

      ***Chwila***

      Przypadek mnie zaprosił w swe knieje na łowy:
      Zawiązawszy mi oczy dał w dłoń łuk i strzały
      I nagiego posadził na koń, co drżąc cały
      Prycha pianą, darń kopiąc, do cwału gotowy.

      Gdy lędźwie konia w ud mych uścisku zadrżały,
      Śmignął pręt i koń porwał się, dzwoniąc w podkowy,
      Miedzy pnie i tętentem jął budzić parowy,
      Gdy wtem zza drzew w krąg śmiechy stu dziewczyn rozbrzmiały.

      Na oślep łuk napinam i nadzieję! Gonię
      Śmiechy wabne, wyciągam za najbliższym dłonie,
      Chwytam: z nagą dziewczyną słodki traf mnie zderzył.

      I tuląc łup zdyszany, swą zdobycz bezwiedną,
      Śmieję się z roześmianą, jak strzelec, co w sedno
      Ugodził czując szczęsny wstyd, że weń nie mierzył.

      :)))*

      ... serdecznie, ze straszliwie upalnego i zadymionego miasta... :)*

      Usuń
    6. ... jeszcze klasyk muzyczny...

      Wild Horses - Rolling Stones

      http://www.youtube.com/watch?v=QhwwCWkmYoc&feature=related

      ***Dzikie konie***

      Tak jak dziecko, łatwo jest żyć.
      Wszystko co chciałaś, kupiłem ci.
      Jesteś niewdzięczna, bo dobrze wiesz.
      Że nie potrafię opuścić cię.

      Nawet konie nie odciągną mnie precz.
      Dzikie konie nie odciągną mnie precz.

      Wiem, że cierpiałaś i było ci źle.
      Dlatego sprawiasz bym odczuł to też.
      Twoje odejścia i wiele złych słów.
      Nie wystarczyło, bym zadał ci ból.

      Nawet konie nie odciągną mnie precz.
      Dzikie konie nie odciągną mnie precz.

      To grzeszne kłamstwo, istniejesz w snach.
      Mam swoją wolność, lecz czasu mi brak.
      Wiara stracona, popłyną łzy.
      Może po śmierci przyjdzie nam żyć.

      Nawet konie nie odciągną mnie precz.
      Dzikie konie nie odciągną mnie precz.

      tłum. Tomasz Beksiński

      ... :)*

      Usuń
    7. ...:)))
      ... bez rekomendacji : Władimir Wysocki.

      Konie narowiste

      Wzdłuż urwiska, nad przepaścią, po samiutkim brzegu
      konie swe nahajką smagam, popędzam!
      Jakoś braknie mi powietrza: piję wiatr, połykam mgłę...
      Czuję w zgubnym uniesieniu, że już ginę, że już ginę!

      Troszkę wolniej moje konie, troszkę wolniej!
      Nie słuchajcie twardego bata.
      Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt...
      I nie zdążę już żyć, i nie skończę już pieśni.

      Ja swe konie napoję,
      Zwrotkę śpiewać dokończę -
      jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję...

      Zginę, zamieć mnie jak pyłek zdmuchnie z dłoni,
      i saniami galopem powloką mnie,
      przejdźcie proszę w chód niespieszny, moje konie,
      chociaż trochę mi przedłużcie tę ostatnią drogę!

      Troszkę wolniej, konie moje, troszkę wolniej!
      Nie władają wami bicz i bat
      Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt...
      I nie zdążę już żyć, i nie skończę już pieśni.

      Konie swoje napoję,
      zwrotkę śpiewać dokończę -
      jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję!

      Zdążyliśmy: do Boga w gości nie ma spóźnień,
      Lecz czemu aniołowie śpiewają takimi złymi głosami!
      A może to ja krzyczę koniom, żeby nie niosły tak szybko sań!

      Troszkę wolniej, konie moje, troszkę wolniej!
      Błagam, nie cwałujcie tak!
      Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt...
      Skoro nie zdążę już dożyć, to może skończę chociaż pieśń.
      Konie swoje napoję,
      zwrotkę śpiewać dokończę -
      jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję.

      Muzyczne wykonanie Władimira Wysockiego.

      http://www.youtube.com/watch?v=njF5LgJOw0E

      ...:)))


      Usuń
    8. ... przepiękna pieśń, dzięki Zuzanko:)
      I też bez rekomendacji - moje ulubione konie apokalipsy i Wiesław Dymny.

      Konie Apokalipsy

      Gdzie nikt nie chodzi
      Gdzie nic się nie rodzi
      Gdzie tylko białe jabłonie
      Stoi przy drodze
      Na jednej nodze
      Browar a w nim
      Cztery konie

      Jeden koń czarny jest tak jak murzyn
      Tak jak aksamit jak góra duży
      Drugi koń biały jest tak jak mleko
      Jak śnieg ten koń biega tak lekko
      A trzeci koń to koń ze stali
      Chrapy chrapliwe oko się pali
      A czwarty koń to koń czerwony
      A wszystkie spętane są
      I skrępowane są
      I powiązane są
      I warkoczyki mają te cztery ogony

      Gdy mnie kto goni
      I pyta o konie
      Co stoją w starym browarze
      Mówię że nie wiem
      Zresztą się dowiem
      Może się jeszcze okaże

      Że jeden koń czarny jest tak jak murzyn
      Tak jak aksamit jak góra duży
      Drugi koń biały jest tak jak mleko
      Jak śnieg ten koń biega tak lekko
      A trzeci koń to koń ze stali
      Chrapy chrapliwe oko się pali
      A czwarty koń to koń czerwony
      A wszystkie spętane są
      I skrępowane są
      I powiązane są
      I warkoczyki mają te cztery ogony

      Pewnego razu
      Może od gazu
      Zatruły się wszystkie konie
      Pijane piwem
      Leżą nieżywe
      Jak spadłe płatki jabłoni
      I powstał strach
      I wielki wstyd
      Może te konie zabiłem ja
      A może ty
      A może ta czarnowłosa
      Co w uszach ma klipsy
      Bo konie te
      To konie Jeźdźców Apokalipsy

      Do muzyki Zygmunta Koniecznego śpiewa Jacek Wójcicki.

      http://www.youtube.com/watch?v=D9PPopFBWOk

      :)

      Usuń
    9. ... w części o koniach wpiszę wiersz Stanisława Grochowiaka:

      Konie, konie

      Każdy konik gniady
      gubi w śniegu ślady.
      Każdy konik płowy
      ma złote podkowy.

      Każdy konik siwy
      ma różę u grzywy.

      Spójrz, jak w końskich chrapach
      świeci róży zapach!

      ... dobranoc dla wielbicieli koni :)

      Usuń
  7. Marzy mi się podróż na Roztocze...może kiedyś ...
    Kreślę pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Meg, cieszę się, że zajrzałaś:)
      Zachęcam Cię gorąco do odwiedzenia Roztocza i wszystkich tych miejsc, które pokazałam na zdjęciach. Wiem, że to daleko od Ciebie, ale turystyczna baza noclegowa jest doskonale rozbudowana, a przy tym tania i na dobrym poziomie. Naprawdę warto, chociażby dla poznania Roztoczańskiego Parku Narodowego i pięknego, renesansowego Zamościa.
      Jak się zdecydujesz, służę dobrymi adresami i kontaktami; pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Witaj Meg - odezwij się do mnie Gorzowianko
      babajaga

      Usuń
  8. Witaj *Ewo
    witajcie dzisiejsi goście.
    Dużo fotek dzisiaj - i to jakich - piękne
    zdradź mi tajemnicę - jaki aparat służy - ci przy pracy
    ja tak pięknie nie potrafię pstrykać..

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jago:)
      To zwykła cyfrówka Panasonic DMC TZ2, prawie pięcioletnia; są już nowsze i lepsze modele, ale nie na moją kieszeń...
      Jestem z niego bardzo zadowolona i póki co, nie zamierzam zmieniać na nic innego. A szczerze mówiąc, chyba nie do końca poznałam wszystkie jego możliwości, ale jestem techniczna "noga"...:)
      Najważniejszy dla mnie jest refleks świetlny i dobre wykadrowanie obiektu. Pstrykam trochę bez umiaru, a potem nie potrafię wybrać tego, co najlepsze.
      Dziękuję, Jaguś, cieszę się, że trafiłam zdjęciami w Twój gust. Pozdrówka :)

      Usuń
    2. ja mam FUJIFILM 12 - widzę,że kiepskie fotki wychodzą
      albo - ja noga...
      będę musiała zmienić - może na taki jak twój
      ale - nie prędko

      bagajaga

      Usuń
  9. Nie mam dziś życia. Nawet brakuje mi konceptu i sił, żeby coś ładnego u Ciebie napisać. Jak wszystko się skończy to zacznę być znowu w formie (mam nadzieję).
    Pa
    Do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się, czasem tak bywa, wszystko "na poprzek"... wyśpij się dobrze, dobranoc, do jutra, Ozonko:)

      Usuń
  10. I cicho po 34 stopniowym żarze nadchodzi pora pożegnania dnia
    Dziś gorącym wierszem powie nam dobranoc Witold Wieszczek -

    *** FRYWOLNIE ***


    Ach, cudne piersi! Złapać was!
    Całować, zgniatać w letni czas
    lub choćby patrzeć, więcej nic!
    A ty jak na złość mówisz mi,
    że w morze wchodzisz, w dzikość fal,
    niech one gniotą, a nie ja!

    Opadła chusta, opadł wstyd,
    już w nagim świetle naga ty.
    Ale to słońce grzeje się
    w słońcach twych piersi, w łona bzie
    frywolnie gubi promień swój,
    gdy ja tu, w cieniu! Boże mój!

    Po mojej stronie tylko czerń –
    twojego kształtu płaski cierń,
    twoich krągłości biedny brat,
    sytego stołu równy blat!
    Ach, cudne piersi, co za pech!
    że nie w mą stronę stroszysz je!

    :)))***

    I kołysanka - Michael Buble - You Don't Know Me - Nie znasz mnie i to wszystko

    http://www.youtube.com/watch?v=-d4OVHvWZEQ&feature=g-vrec

    *** Nie znasz mnie i to wszystko ***

    Podajesz mi rękę
    I witasz się ze mną
    Ledwo mogę mówić
    Serce tak mocno mi bije
    I każdy to przyzna
    Myślisz, że dobrze mnie znasz
    Ale nie znasz mnie

    Nie, nie znasz tego
    Który śni o Tobie w nocy
    I pragnie Cie całować
    Pragnie przytulić Cie mocno
    Jestem tylko przyjacielem
    Zawsze byłem tylko nim
    Bo nie znasz mnie

    Nigdy nie znałem
    Technik miłosnych
    Mimo, że serce mnie boli
    Z miłości do Ciebie
    Przestraszony i nieśmiały
    Pozwalam, by szansa przeszła mi koło nosa
    Szansa, że mogłabyś
    Też mnie kochać

    Podajesz mi rękę
    I żegnasz się ze mną
    Patrzę jak odchodzisz
    U boku innego szczęściarza
    Nigdy, przenigdy nie poznasz
    Tego, który tak bardzo Cię kocha
    Cóż, nie znasz mnie

    Podajesz mi rękę, skarbie
    I żegnasz się ze mną
    Patrzę jak odchodzisz
    U boku innego szczęściarza
    Nigdy, przenigdy nie poznasz
    Tego, który tak bardzo Cię kocha
    Cóż, nie znasz mnie...

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)*** "No, you don't know the one Who dreams of you at night". :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na 34-stopniowy upał, to bardzo frywolnie, Jasieńku... :)*
      U mnie jeszcze w tej chwili jest 30 i na chłód nocy się nie zanosi. Zatem nie będę schładzać atmosfery, bo jest niezwykle miła.:)*
      A jeśli na dobranoc...

      Ust moich szukasz?

      Ust moich szukasz?... Lekko przechylona,
      Już czuję oddech twój na mojej twarzy —
      Ust twoich dawno już czekam spragniona.
       
      Lekkie jak motyl są całunki twoje...
      Z ust, szyi, ramion sfrunęły na piersi,
      Gdzie się różowi pnących pąków dwoje...
       
      A potem znowu na usta wróciły...
      Ale już dzikie, palące, mordercze...
      Niemoc mnie mroczy — omdlewają siły...
       
      Rozjękłe drganie płomiennego szału
      I pogłos żądzy ponury i rwący —
      Hymn upojenia i hymn cudny ciału...
       
      Z ust rozchylonych uśmiech się dobywa,
      Oczy się jeszcze łzawią od rozkoszy,
      Pobladłe lica kryje dłoń wstydliwa...

      - Flora Hufnagel

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Męczyzno:)*** jeszcze chwilka i... :)*** - ale najpierw zagram kołysankę - za chwilkę...

      Usuń
    2. ... i kołysanka - Michael Buble - Dream a Little Dream of Me

      http://www.youtube.com/watch?v=asDvLON9PUU&feature=related

      *** Wyśnij mały sen o mnie***

      Gwiazdy świecą jasno nad tobą, nocny wietrzyk zdaje się szeptać “Kocham cię”.
      Ptaki śpiewają na jaworze, “Wyśnij mały sen o mnie”.
      Powiedz “nocna-noc” i pocałuj mnie. Po prostu przytul mnie mocno i powiedz mi, że będziesz tęsknić.
      Gdy jestem sam i smutny, jak tylko mogę być, wyśnij
      mały sen o mnie.

      Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
      Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
      Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
      Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
      Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie.

      Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
      Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
      Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
      Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
      Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie.

      :)***

      ... i powiedz - "nighty-night" and kiss me... pa:)*

      Usuń
  11. Sosny wyciągają ręce ku niebu.
    Strażnicy odwieczni na piaskach.
    Szumią swą pieśń o przeszłości,
    o ludziach, o bitwach, o miastach.

    Zadziwiony stajesz i słuchasz,
    przed oczami masz przeszłość sosnową.
    Bór odwieczny tu stał i szumiał.
    Czy urośnie, zaszumi swą mową?

    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ozonko:)
      Pięknie dzień zaczęłaś, dzięki:))
      To ja może coś dopiszę a'propos boru...

      Bór

      Bór ciemnieje nad łąkami
      w nieugiętej dumie,
      świadek czasu, strażnik dziejów,
      w drzew odwiecznych szumie.

      Brzozy mgłą pomalowane,
      słońcem zaś kaczeńce.
      Wierzb gałązki oplatają
      srebrny strumień wieńcem.

      Starej rzeki rozlewiska
      pejzaż zamykają.
      Tajemnicą swych meandrów
      cicho urzekają.

      A ja szukam ciebie w liściu,
      w rosie, i w ulewie,
      w jasnym cieniu mgły porannej,
      w nocnym wiatru śpiewie.

      Imię twoje bezszelestnie
      powtarzają myśli.
      Rozum zasnął. Serce woła -
      może mi się przyśnisz?

      ewa* (2011)

      ... pozdrawiam słonecznym rankiem:)

      Usuń
    2. Pięknie opisujesz krajobrazy. Mam je przed oczyma.
      Lubię drzewa. Są jak stare pamiętniki, wszystko wiedzą.
      Pozdrówka:)

      Usuń
    3. Dziękuję, Ozonko:)
      Może być i oczami, i oczyma... to taka trochę staroświecka forma, ale bardzo ładna.;)))
      Na razie zmykam, pa. :)

      Usuń
    4. Po babci to mam. Ona używała takich słów. Słownik poprawnej polszczyzny dopuszcza to słowo. Sprawdziłam:)

      Usuń
  12. ... i dla Wszystkich na dzień dobry, jeszcze parę leśnych impresji...

    ***(W cienistym lesie)

    W cienistym lesie ranek sierpniowy
    na listkach przysiadł cichutko,
    nogi zanurzył w zamglonym chłodzie,
    zachwycił się wiatru nutką...

    Zielony oddech powoli chwytam
    soczystej trawy i mięty,
    wrzosowe runo fioletem wita
    w srebrzystej rosie zamknięte.

    Słonko utknęło w szarych zasłonach,
    ślad jego w wierszu zostawiam -
    może mój uśmiech chmury pokona?
    Z całego serca pozdrawiam...

    :)*

    Ranek wstał zamglony, ale bardzo ciepły, 22 stopnie za oknem, w nocy trochę popadało...
    Za chwilkę wyruszam na jeszcze jedną urlopową wędrówkę, na skarpę z rezerwatem w Dobrem, w okolicach Wilkowa.
    Wszystkim pracującym i odpoczywającym życzę pięknego dnia i do zobaczenia przed wieczorem... :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Dlaczego powtórzyło się wszystko tyle razy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już skasowałam i jest ok. Blogger wariował, ale się uspokoił :)))

      Usuń
    2. Bry :)*

      Widzę tu czarny bez. A może dobra byłaby z niego
      jakaś korzenna naleweczka?


      Czarny bez

      To się zaczęło całkiem niewinnie
      ciepłym spojrzeniem w oczy
      w tej twierdzy marzeń zdobytej
      uśmiech mnie witał uroczy
      ...a ja śniłem
      pod baldachimem powiek
      oczu twych czarny bez

      dłoń podałaś tak lekko, a płynnie
      bardzo ciekawie, aż serca dzikie bicie
      w kropli jednej wyrzeźbiło różę...
      ...i spłynęło łez czerwone wino...
      nie znałem cię takiej
      odmienionej
      i jakże już innej

      To się zaczęło całkiem dziecinnie
      od spotkań nad brzegiem jeziora
      pod słońcem tamtego wieczora
      czarna różo! spąsowiałaś rumieńcem
      ...to ja ożywiłem
      pod baldachimem powiek
      oczu twych czarny bez

      moje życie było zbyt łatwe
      bez ostrych krawędzi
      bo poeta podobny jest krzewu
      co w pełnym kwitnieniu dojrzewa
      dziś rozumiem i podziwiam twój cień
      pasją mówienia i subtelnością piękna
      znaczę każdy gest twojego ciała

      To się zaczęło całkiem niewinnie
      od pierwszych pocałunków
      niosących słodycz pragnienia
      do ust dających rozkosz tęsknoty
      ...ach! jak ja wtedy piłem
      pod baldachimem powiek
      oczu twych czarny bez

      dziś owoc mną dojrzewa nieskromny
      i smak uroczy
      który darmo innym rozdaję
      Madonno! nalej mi wina
      i wody daj zimnej, co rzeźbiła różę
      tak tylko potrafię
      w cieniu powiek ciebie zapomnieć

      Autor: Sizemen

      ...zatem do wieczora...:)))*

      Usuń
    3. :)))*

      ... świetne... a odpowiedź masz niżej... :)*

      Usuń
  14. Dzień dobry Ewuniu*, Ozon, Jaśku :)
    Błękit za oknem nastraja pozytywnie i też tak spoglądam na nadchodzące godziny. A czarny bez to pretekst do wspomnień.

    Niepewnie stawiam kroki
    W tym przykrym grząskim życiu
    A słońce za chmurami
    Nie wysusza już moich łez

    Najwięcej prawdy kryją
    Nie księgi z podaniami
    Lecz kwitnący piękną wiosną
    Słodki, czarny bez

    Twe brunatne włosy
    Ruszone moim wzrokiem
    Gładko z wdziękiem falując
    Malują piękny kwiat

    Najwięcej prawdy kryją
    Nie księgi z podaniami
    Lecz wymiana naszych spojrzeń
    Tworząca nowy świat

    Autor caduceus Czarny bez.

    ... południowych miłych chwil i przyjemności na dalsze godziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Właśnie wróciłam na łono Ogródka po dość wyczerpującej, z powodu upału - ale pięknej wycieczce po okolicach Kazimierza i Wilkowa; a pogoda fantastycznie fotograficzna:)
      Oczywiście, dziki bez też mam...

      Jak zakwitnie dziki bez...

      Dziki czarny Bez,
      wonią zachwyci,
      gdy spotkamy się
      serce pożar wznieci.

      Dotknę, dotknę rosy
      i napoję Cię nektarem;
      przezwyciężymy ciosy,
      walką, nigdy unikiem.

      Widzisz mnie wśród zieleni,
      gdy zbieram z liści promyki?
      Ogrzeję Ciebie nimi,
      i zmienię je w rubiny.

      Jedwabiem dotknę duszy,
      abyś czuł moc czterolistnej kończyny,
      niech pech nigdy już nie wróci,
      a szczęściem świat będzie namalowany.

      K.C.
      autorka - białaCzarownica

      ... promiennie, serdecznie ze wszystkimi urokami sierpniowego lata :))

      Usuń
    2. ... ogrzana w promykach kwitnącego czarnego bzu nie mogę zapomnieć o motylu bielinku bytomkowcu:


      Motyl Świata

      Tyś jest Motyl Świata
      Lśniący w uczuć blasku
      Masz na skrzydłach przyjaźń
      Chroniącą od wrzasku

      W oczach masz tysiące okien
      Patrzysz na mnie jak nikt dotąd
      W duszy masz swój własny ogień
      Topisz lodu mego posag

      Dziękuję, że latasz
      Szybujesz na wietrze
      Dziękuję, że błyszczysz
      Dziękuję, że jesteś

      Tyś jest Motyl Świata

      Boś motylem mojej duszy
      Nigdy proszę nie przemijaj
      Wiem, że czas ciebie nie skruszy
      Będziesz się ku gwiazdom wzbijał

      Boś na skrzydłach niósł te pióra
      Które otulały uśmiech
      Przywiał mi je wiatr do serca
      Więcej smutek mnie nie muśnie

      Dziękuję, że latasz
      Szybujesz na wietrze
      Dziękuję, że błyszczysz
      Dziękuję, że jesteś

      Tyś jest Motyl Świata

      Autor Ewa B.

      ... wieczorne, jeszcze pełne ciepła błękitu na niebie uśmiechy :)

      Usuń
    3. ...:)))
      Pięknie Ci się skojarzył Zuzanko... ostatnio tylko takie motyle widzę; rusałki i pazie gdzieś zniknęły. Ale i ten mi się spodobał, szczególnie delikatny...
      Zaś na wieczór zapraszam Cię do jasnego lasu...

      Tadeusz Śliwiak

      Małe świecące owady

      o tej porze
      nikt tędy nie przejeżdża
      mocne światła reflektorów
      oświetlają mijane drzewa
      ten odcinek szosy jest prosty i długi
      niespodziana jasność w lesie
      przypomina wielki ekran
      zatrzymajmy się
      nie gaś reflektorów
      pochodźmy po tym świetle
      słyszysz tę ciszę…
      cały świat śpi
      jesteśmy sami na świecie
      my – i te małe świecące owady
      latające nocą

      ... już noc, a więc z gwiazdami i świetlikami:)

      Usuń
    4. ... do nocy z gwiazdami i świetlikami:

      A gdybyśmy się nie spotkali
      Minęli na życia tle?
      I gdyby nas nic nie łączyło wcale
      A wspólny los wahał się?

      Kto postanawia,
      Że jedyny raz na Ziemi
      Na jedną chwilę, ty i ja
      Odnajdujemy się
      I zwykle to zdarzenie może odmienić cały świat?

      A gdybyśmy nie pokochali nigdy
      Zgubili, spóźnili się?
      Byliby z nas ludzie zupełnie inni.
      A czy szczęśliwi, kto wie?

      Autor Marcin Kydryński A Gdybyśmy...

      ... dobranoc w tej części spotkania :)

      Usuń
  15. No nie tylko czarny bez
    ale jest i marchewka też.
    Ale czy ta łąkowa karotka
    w smaku jest taka słodka?

    A może Ewa* nasza czaruje
    I eliksiry na miłość gotuje
    Nadziewa gniazdosza padalcem
    Dodaje marchwi z zakalcem

    Posypuje czarnym bzem
    Wypijajcie jednym tchem
    Eliksir cię zaraz powali
    Przyrodę widzieć pozwoli.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      I wspomnieniowa naleweczka poranna i Twój południowy wiersz wybitnie mi posmakowały, dzięki piękne...:)*
      A to nie wiedziałeś, że jestem czarownicą? :)))
      Coś dla Ciebie na wieczór naszykowałam... świeżutkie, z dzisiejszej wyprawy, pachnące, gotowe..

      Przyniosłam ziółek pełne naręcze,
      czarny bez -lulek, marchew, mimozy,
      jeszcze rumJanku niewielki pęczek,
      trochę piołunu, miętę dołożę,

      smak leśnych jeżyn, kalin korale,
      dwie skórki z węża i miód wrzosowy,
      wszystko przyprawię w mgielne woale -
      napój miłosny dla Cię gotowy...

      :)*

      ... pozdrawiam gorącym przedwieczorem...:)

      Usuń
  16. ...z urokliwymi zdjęciami drzew i kwiatów Rezerwatu Bukowa Góra bez dysonansu zabrzmią słowa wiersza: Ciemny, pachnący las Kazimierza Przerwy Tetmajera.


    Ciemny, pachnący, wielki las!
    Ile tu kwiatów, ziół i traw!
    Jak złotem ku mnie błyszczy mech!
    Ile tu duchów lata w krąg!
    Jak błyszczą skrzydła pośród drzew!

    O Boże! Cóż za cud i czar!
    Sto dębów z wiatrem szumi wraz!
    Sto dębów mgłę przerzyna wpław,
    złotą, słoneczną letnią mgłę,
    I wonny, świeży, wiatru dech
    złotych rozwiesił arfę wstęg...

    Idzie! O! Idzie z ziemi zew,
    z pachnącej ziemi, z wonnych par,
    idzie i woła, gra i grzmi!
    To idziesz ty, to idziesz ty,
    o Bóstwo święte, święta Moc!
    Matko i dziecko duszy mej!

    O wonny, święty, wielki las!
    O blask, co zdołał ciemność zmóc!
    O deszczu światła! lej się! lej!
    O święto leśne! Lata czas!...

    ... popołudniowo, serdecznie, z uśmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      ... a na przedwieczór oczywiście leśne poezjomalowanie też autorstwa Kazimierza Przerwy-Tetmajera...

      W lesie

      Wolno i sennie chodzą
      po jasnym tle błękitu
      złocistobiałe chmurki
      z połyskiem aksamitu.

      Niekiedy się zasrebrzy
      pod słońca blask z ukosa
      jaskółka śmigła, czarna,
      sunąca przez niebiosa.

      Po łące cichej, jasnej,
      w srebrne objętej ramy
      przez opalowy strumień
      złote się kładą plamy.

      Szmaragdem słońce błyska
      na ciemnej drzew zieleni
      lub przez konary rzuca
      ognistych pęk promieni.

      Po niebie i po lesie,
      po łąk zielonych łanie,
      przejrzyste zwiewne
      idzie błękitne zadumanie.

      ... serdeczności z zapachem leśnych jeżyn i błękitnym zadumaniem...:)

      Usuń
    2. ... i jeszcze motyw kojarzący się z zamieszczonymi fotkami :

      Jest za Lublinem drożyna
      niedawno szedłem nią znów
      teraz nikt po przydrożach nie pasie
      miedzianych krów

      Przez pagór się ciężko przegina
      ta droga - piach i piach
      Ścierniska pług porozrzynał
      gdzie kłosy sięgały do pach

      Przy kapliczce rozbiegły się steczki
      jedna szła poprzez łąki pałąkiem
      druga pełzła przez wąwóz u rzeczki
      słońce pełzło tam o wschodzie czerwonym pająkiem

      Kapliczki ze świętym Janem
      w wianeczku zwiędłych bylin
      dosięgnął niewypowiedziany
      biały obłok śnieżynek-motyli

      Na drożynie za miastem w ten ranek
      potok chmur biegł
      Otwierając nowych marzeń bramę
      spotkałem pierwszy śnieg

      Autor Józef Czechowicz Lubelskie kapliczki.

      ... w pełni lata też bywa śnieżnie ;-)


      Usuń
    3. ... po prostu fantazja... piękny wiersz, po raz pierwszy go smakuję, dzięki serdeczne, Zuzanko:)
      W podzięce miłość ze śnieżnym świtem i gałązką z białym kwieciem czereśni w poezji mojego Krajana...

      Miłość

      przedświt się czule czołgał
      przez mroczne puszcze i chaszcze
      noc przed nim płynęła wołgą
      górą krążyła jak jastrząb
      u dróg ciemnych z niebem twarzą w twarz
      chaty tłoczyły się w ciżbie
      miłość bez gwiazd
      miłość tlała po izbach
      usta spajają na usta młotem
      mocno ciemność sprzęga
      pierwsze uściski młocie
      nieskończona wstęgą
      ciało się ciałem nakrywa
      pachnącym świeżą śliwą
      ramiona w gorącej przestrzeni
      zamykają się ciemnym pierścieniem
      tapczan twardy zgrzany jak rola
      orzą chyże lemiesze kolan
      aż zamiast pszenic wschodzących i żyt
      zaszemrze srebrem świt
      zastuka do okien biało

      podnieść oczy spojrzeć z uśmiechem
      to kwitnącej czereśni gałąź
      zgięła się pod strzechę

      - Józef Czechowicz

      :))

      Usuń
    4. ... miłość z kwiatem czereśni w tle, wiesz, że bajkowo delikatna. Delikatnie powiem dobranoc :

      Delikatnie

      czasem czuję Cię na odległość ręki
      te same rytmy te same dźwięki
      delikatnie delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez szept dotknięciem dłoni
      delikatnie poprzez sen kroplami deszczu
      delikatnie delikatnie poprzez wiatr
      bicie serca poprzez czas
      delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
      delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
      delikatnie przy mnie czuję spokój
      co w Tobie plonie
      delikatnie poprzez mgły nadejściem świtu
      delikatnie poprzez blask
      czasem czuję Cię
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
      delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
      delikatnie przy mnie czuję spokój
      co w Tobie płonie
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr...

      Autor Michał Zabłocki.

      ... dobranoc Ewuniu*, wieczór wkradł się już dużymi krokami i czas na : piękne, kolorowe sny, które< delikatnie przy mnie czuję spokój co w Tobie płonie>,pa :)

      Usuń
    5. ... sama subtelność... wieczór jest ciepły i cichy, nie ma gwiazd, tylko słyszę za oknem świerszcze. Pora więc na delikatne kołysanie:)

      Ukołysana

      Powiew poranku po nocy marzenia
      Coraz to tęskniej i pieści i chłodzi,
      Coraz to cudniej zdrój szczęścia się spienia,
      Coraz to słodziej, i słodziej, i słodziej...

      Coraz to rzewniej czar do snu ją kłoni,
      Coraz to mgliściej jej oko się mruży...
      Coraz to tkliwiej drży uścisk jej dłoni,
      Coraz to dłużej, i dłużej, i dłużej...

      Coraz to bliżej - jej główka zmęczona,
      Coraz to śmielej na pierś mą się tuli,
      Coraz to ufniej się garnie w ramiona,
      Coraz to czulej, i czulej, i czulej...

      Coraz to rzewniej, i tęskniej, i senniej,
      Coraz to wolniej serduszko jej dyszy...
      Coraz pogodniej, spokojniej, promienniej,
      Coraz to ciszej, i ciszej, i ciszej...

      ... dobranoc, Zuzanko, dziękuję zachwycona za dzisiejszą poezję, śnij z zapachem kwiatów, pa, do jutra :)

      Usuń
  17. Witam :)
    Pozwolę sobie zaleśmianić z Magdą Umer i Andrzejem Nardelli...

    Dąb - Bolesław Leśmian (HD)

    http://www.youtube.com/watch?v=nA2UwgPf0lM

    Miłego wieczoru...:)
    Świetne zdjęcia Podróżniczko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      W podzięce za leśmianienie dodam drzewa w wykonaniu Golec uOrkiestra...

      http://www.youtube.com/watch?v=WKWeIYo1pas

      Dzięki za pochwałę fotek, pozdrawiam wieczornie:)

      Usuń
    2. Dziękuję...:)
      Pozostając w temacie na dobranoc Jan Kasprowicz...

      Kasprowicz Jan

      Szum drzew

      Przypłynął ku mnie cichy, przytłumiony
      Jęk, wszczęty w sosnach, na krawędzi boru,
      I wnet ogarnął wszystkie drzew korony,
      Spowite w ciszy letniego wieczoru.

      I las tajemnych dźwięków milijony,
      Rozpełzujących się w głębie przestworu,
      Jął wydobywać z swej piersi zielonej -
      Zbyt późne echa przedwiecznego chóru.

      I moją duszę, jakby była drzewem,
      Pełnym konarów, liściastych gałęzi,
      Szum ten głęboki w dziwne wprawił drżenie:

      Nim się spostrzegłem, z cielesnej uwięzi
      Rwie się i płynie, w ślad za sosen śpiewem,
      Gdzieś w bezgraniczne, nieznane przestrzenie.

      Spokojnej nocy Dziewczyny:)

      Usuń
    3. ... dziękuję, Tobie też dobrej nocy życzę:)
      ... z melodią na sen - Piękno Natury.

      http://www.youtube.com/watch?v=p9cpvDzsL1w&feature=related

      :)




      Usuń
  18. Zuzanno, gdzie znalazłaś ten wiersz? Coś fantastycznego!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... kilka wierszy wpisałam , więc?

      Usuń
    2. "Autor Józef Czechowicz Lubelskie kapliczki".
      O ten:)
      :)))

      Usuń
    3. ... czasami wchodzę w internecie na bardzo różne strony poezji i jak mi się coś spodoba to drukuję i w ten sposób, w sytuacji, kiedy dany wiersz pasuje do treści w Ogródku powielam. Dziękuję za zauważenie :)
      Dobranoc Ozon :)

      Usuń
  19. Jako że już trza się szykować w piernaty, a wiadomo że przed
    snem trzeba się pomodlić to wyjątkowo, tylko dziś, pomodli się
    Tadeusz Boy Żeleński -

    *** MODLITWA ESTETY

    W wielu rzeczach świat po prostu
    Jest podobny do loterii:
    Nie wybierasz swego wzrostu
    Ani swojej peryferii.

    Tak byś wolał czy inaczej,
    Chcesz być cienki, chcesz być gruby,
    Rośniesz, jak ci traf przeznaczy,
    Prima vista, ot, bez próby.

    Nim się dowiesz, co potrzeba,
    O proporcji i o formie,
    Spadasz na świat prosto z nieba
    W gotowiutkim uniformie.

    Jakie system ten ma skutki,
    Co wyrasta z tego dalej,
    Powiedzmy to bez ogródki,
    Widać - choćby po tej sali:

    Jednemu policzysz kości,
    Na drugiego znów tak padło,
    Ze aż kapie od tłustości,
    Gdzie pomacać, samo sadło.

    Jeden - krzywą ma łopatkę,
    Drugi, losów tajemnicą,
    Tu i ówdzie wdał się w matkę
    I chodzi z damską miednicą;

    Ta gładziutka jest jak chłopak,
    Druga znowu - istna kukła,
    Tamta wszystko ma na opak,
    Tu jest wklęsła, tam wypukła -

    Cały wyrób, bierz go czarci,
    Ma fuszerki wszystkie cechy,
    Widać - więcejśmy nie warci
    Za paskudne nasze grzechy.

    Głowy sobie Bóg nie suszy
    Nad doczesnym naszym kształtem:
    Dzieli po kawałku duszy,
    A resztę kropi ryczałtem;

    Z byle gliny, choć z zakalcem,
    Lepi Stwórca ludzki potwór,
    Potem, od niechcenia, palcem
    Machnie jeden, drugi otwór,

    Zesztrychuje z góry na dół,
    Przyklepie cię po ciemieniu
    I - marsz na ten ziemski padół
    Służyć swemu przeznaczeniu.

    Miły Boże! uważ przecie
    W swej dobroci niesłychanej,
    Toż my żyjem dziś na świecie
    W wieku Sztuki Stosowanej!

    Dziś, gdy cały świat ocenia
    Estetycznej wagę formy,
    Stan ten jest nie do zniesienia
    I wprost krzyczy o reformy!

    Lada mebel dziś nam składa
    Skończony - panie! - artysta,
    A ten, który na nim siada,
    Wygląda - ironia czysta!

    To nam w końcu życie zbrzydzi;
    Dziś człowiek dobrego tonu
    Czasem się po prostu wstydzi
    Wejść do własnego salonu!

    Toż tam przecie siedzą w niebie
    Rafaele czy Van Dycki,
    Można by złożyć w potrzebie
    Mały kursik estetyki...

    Prosimy więc, dobry Boże,
    Więcej smaku, więcej gracji,
    I w twym ludzkim arcytworze
    Bogdaj trochę stylizacji;

    Podnosim modły pokorne,
    Niechaj twoja ręka szczodra
    W linie wężowo-wytworne
    Kreśli niewiast naszych biodra;

    Niechaj matron naszych biusty,
    Polskiego domu dostatek,
    Zamiast kształtów glorii tłustej
    Będą jako lilii płatek;

    A cnota dziewic niewinnych,
    O spraw to, panie nad pany,
    Niech ma, zamiast wszystkich innych,
    Zapach esencji różanej...


    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dżizasss, Jaśku! cuuudo:)))***
      jak dawno u nas nie było Boya... dzięki:)

      Usuń
    2. ... i bądź tu ateistką, kiedy takie śliczne modły i do tego rymowane... :)))*

      Usuń
    3. A kołysankę zaśpiewa - Rod Stewart - Do you think I'm sexy ( po paciorku )

      http://www.youtube.com/watch?v=OIlHt_syoSE&feature=related

      *** Cukiereczku, cukiereczku ***

      Ona siedzi sama czekając na sugestie
      On jest bardzo zdenerwowany, unika wszelkich pytań
      Jego usta są suche, jego serce delikatnie wali
      Czy nie wiecie o czym o ni teraz dokladnie myślą

      Jeśli pragniesz mojego ciala i uważasz że jestem sexy
      Daj mi znać, cukiereczku
      Jeśli naprawdę mnie potrzebujesz, wyjdź naprzeciw i dotknij mnie
      Dalej kochanie powiedz mi tak

      On zachowuje się nieśmialo szukając odpowiedzi
      Dalej kochanie spędźmy tę noc razem
      Ale teraz zaczekaj chwilkę, zanim pojdziemy dalej
      Daj mi dziesiątaka żebym zadzwonil do mamy
      Zlapali taksówkę do jego luksusowego apartamentu
      W końcu może jej powiedzieć co siedzi w jego sercu

      Jeśli pragniesz...

      Jego serce bije jak bębenki
      bo w końcu ma tę dziewczyna w domu
      Wyluzuj się kochanie jesteśmy sami

      Obudzili się o świcie bo wszystkie ptaki śpiewają
      Dwoje calkowicie obcych ludzi ale to nie tak oni myślą
      Na zewnątrz jest zimno, mgliście i pada deszcz
      Mają siebie żadne z nich nie narzeka
      On mówi że przeprasza ale nie ma mleka ani kawy
      To nic cukiereczku możemy obejrzeć poranny film

      :)))***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)*** Sugar, sugar. :)))***

      Usuń
    4. ... ach, słodziutko...:)))*
      Po paciorku i cukierku pora już na moją dobranockę, bo same oczy mi się zamykają po pełnym wrażeń dniu... Dzisiaj z wierszem Szaroburego.

      ***Powiedz kocham***

      Powiedz mi te dwa słowa,
      ja wiem, rozumiem te lęki.
      Po tylu szybkich i mrocznych zachodach
      słońc, co zdawały się budzić tak pięknie,
      powiedz mi proszę, kochanie,
      zanim jesienią liście z drzew opadną,
      kiedy już długa noc zimy nastanie
      ja nadal w sobie będę niosła* światło.
      i ja się boję , mój ukochany*,
      że raptem wicher się zerwie wśród nocy
      pod próg podejdzie nam rzeka wezbrana
      i w każdej chwili los nagle zaskoczy.
      lecz czerpię z ciebie wiarę i tę jasność,
      miłości tyle w nas już umierało,
      nam siebie w życiu nie może zabraknąć
      choć ciągle będzie mi ciebie za mało.

      Uwierz wreszcie, śnij ze mną ten sen. Kiedy znowu zadzwonisz jutro, to powiedz wreszcie to... nam. Ja przecież już to wiem.

      *(zmiana na właściwą płeć, wybacz, A...)

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - już czas na te najpiękniejsze sny... :)))***

      ... i za chwilę pokołyszę...

      Usuń
    5. ... i kołysanka... Magia serc - przytul mnie...

      http://www.youtube.com/watch?v=XbWz-45DvA4

      Pa...:)*

      Usuń