Powered By Blogger

środa, 3 października 2012

Z deszczową melodią

Aura nie rozpieszcza, więc porozchmurzam kolorami  dzisiejszy deszczowy dzień...
...i pokażę  jeszcze parę jesiennych pejzaży z niedzielnej wyprawy do Parku Czartoryskich w Puławach.
Złoto i liściaste karmazyny w gąszczu zieleni.
Widok ze skarpy na Łachę Wiślaną (starorzecze Wisły).
Plątanina korzeni w skarpie.
I drobna niespodzianka: wśród parkowego runa wcale niejesienne kolory:) W cieple jesiennego słońca zakwitł jeszcze dzwonek pokrzywolistny.
Spacer brzegiem Łachy Wiślanej.
Ozdobą parku są w tej chwili jagody irgi błyszczącej.
W niektórych miejscach ten piękny krzew już ma ogniście przebarwione liście.
A dekoracją do porannej kawy niech będą  jesienne róże :)
Z deszczową melodią

A kiedy deszcz bębni w okno października,
jesienny świt tonie w jednostajnym szumie,
senność pod powieką długo nie chce znikać,
jak zbudzić entuzjazm? - chyba dziś nie umiem.

Ptaki rozpoczęły poranny komentarz,
pokój wciąż skąpany w bezbrzeżnej szarówce,
na nutach nostalgii chmurna myśl się pęta,
żeby wiersz napisać zapalam żarówkę.

Choć w mglistych zasłonach słońce dzisiaj wzejdzie,
nie chcę słuchać wiatru zawodzących szlochań,
obudzę cię myśli pogodnych muśnięciem,
z deszczową melodią powiem ci, że kocham.

51 komentarzy:

  1. Witam w burzowy poranek:)
    Przed piątą obudziły mnie potężne grzmoty i ulewa... październikowej burzy z piorunami jak żyję, nie pamiętam.
    Leje nadal... pozdrawiam Wszystkich ciepło; do zobaczenia po południu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry.:)*

      Kap, kap, kap, kap, kap
      To szlocha Twój świat
      Ty te łezki łap
      Nim utonie w łzach.

      Październik się uśmiechnie
      Buchnie ferią złota
      Ty jeszcze odetchniesz
      Chociaż mgły i słota.

      Muśnięcie Twe sprawi
      Aż pogodę w niebie,
      Piotr wesele wyprawi
      Tak kochając Ciebie.

      :)))***

      Tak sobie rymnąłem, rymniętym rymem. Jak to gdzieś
      czytałem. Pozdrówka ślę. :)))*

      Usuń
    2. Bry Jasieńku:)*
      Jeszcze do końca nie przemokłam, a już mogę się suszyć w domowych pieleszach. Trochę wytchnienia mam dzisiaj i spróbuję się ogrzać przy Twoim wierszu, dzięki serdeczne za piękne strofy poranne:)*

      Świat chyba przemókł dziś od kropel,
      a niebo nie chce być niebieskie,
      październik słonko ma zbyt skromne,
      lubi pokropić sobie deszczem.

      Nie martwię się, bo czasu szkoda,
      wiem, że słoneczne dni nastaną,
      tyle kolorów lśni w ogrodach,
      a ja z uśmiechem wstanę rano.

      Ty bądź mi słońcem, ciepłem, burzą,
      a ja dla Ciebie będę latem,
      na przekór szarym dniom, kałużom,
      jesień zmienimy w letnią datę.

      :)))***

      Też sobie słonecznie rymnęłam, chociaż ciapie i pluszczy nadal. Pozdrówka zza chmur:)*

      Usuń
  2. Sikorki od rana mi dzwonią za oknem.
    To tylko jesienią się zdarza.
    Liście się czerwienią, spotkały październik.
    Powoli spadają kartki z kalendarza.

    Cześć! Jestem koszmarnie niewyspana. Trudno mi się skupić.Wiem co mnie dziś czeka i nawet nie chce mi się o tym myśleć.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sikorki, kawki i gawrony
      przekomarzają się dziś z deszczem
      i chociaż dzień jest zachmurzony,
      złotawe liście lśnią na wietrze...

      Witaj Ozonko:) Ja dosypiam tylko w weekend, już się zdążyłam do tego przyzwyczaić. Życzę Ci udanego dnia i pomyślnego załatwienia wszystkich spraw.
      Pozdrawiam :)



      Usuń
    2. Czxeść1
      Jestem niewyspana, bo spać nie mogę. Zaziębienie tak na mnie działa. Jak wyzdrowieję, to będzie O.K.
      Pa:)

      Usuń
  3. Dzień dobry Ewuniu*, Ozon :)
    Dzisiejsze fotki w kolorach zieleni, czerwieni, złota a wstępniak w mglistych zasłonach i deszczu. Zupełnie inaczej wygląda dzień za moim oknem. Błękitne niebo, słońce, choć chłodno, jesiennie.

    Liście jesienne.

    Liście jesienne leżą po brzegach dróg, mieniąc się jedną połową tęczy.
    Wyglądają jak rozsypane róże wszelkich barw.
    W stawie drżą złote palmy. Rząd drzew odbija się w nim
    różnie: wierzba - mgłą siwą, czerwona leszczyna - skrzydłem
    motyla, topole - ciemnymi kolumnami.
    Skośne marmurowe schody, prowadzące ku wodzie, odbijają
    się w głąb i w przeciwną stroną prowadzą, tworząc klin.
    Zadarte liście wierzby płyną jak dżonki, wiatrem popychane.
    Wysoko przelatujące samoloty suną przez głębinę jak czarne
    płotki, małą gromadą.
    Woda żyje, drzewa budzą się dzisiaj.
    Wieje bowiem wiatr, który różni się od innych jak chuchnięcie
    od dmuchnięcia.
    Z głębi piersi płynie to serdeczne chuchnięcie: wiatr
    halny.
    Kto jeszcze nie wypowiedział swojej miłości, zdradzi się nią
    w taki dzień.
    Oto jest niekalendarzowy powrót wiosny.
    Wiosna - kaprys, wiosna łaska.
    Możemy się jej wszędzie i zawsze spodziewać, tej Wiosny
    Niezależnej, zarówno w zimie, jak i w setnym choćby roku
    życia.

    - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska.

    ... słoneczka, dobrych myśli, radości z rozpoczętego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zrobiłam przerwę, nie samą pracą człowiek żyje.

      Lesie jesienny

      Lesie mój jesienny,
      cudzie słodkiej mej
      ciszy
      Ty znasz...tyś
      jedynym jest
      powiernikiem duszy.
      I jak dzieckiem będąc
      chowałeś łzy moje,
      Tak i teraz, objęciem
      zamykasz trosk słoje.

      Kiedy schodzę ze
      sceny i umownie grać
      przestaję.
      Kiedy splotem
      zdarzeń wraz z emocją
      oddaję,
      Otulasz mnie
      ramieniem swych
      gałęzi bliskich,
      Prowadzisz wonią
      ściółki leśnej i
      kamieni śliskich

      Szemrzesz wody
      strumieniem, co z gór
      kozły fika
      I rozlanym pasmem
      duktu dylowanką
      pomyka.
      Muskasz promykiem
      lekkim, jak
      okamgnienie
      Przenikasz talarkami
      saren jako serca
      drżenie

      Czaszą korony leśnej
      pieśni znanych
      zamykasz
      Wiatem nuty
      rozsiewasz i w głąb
      duszy przenikasz...

      I ty podróżny ukoisz
      w nim duszy obolałe
      rany
      Idź tam, gdzie
      legendą trzech
      znaków zapisany
      Gdzie prząśniczki
      przędą swe złociste
      zwoje
      I z kamienną twarzą
      niemo szyją stroje,

      Gdzie zamek w
      ruinach - byłej
      świetności
      Komedią na stronach
      fredrowskich gości,
      Gdzie krzyż w
      srebrzystej kopule
      osadzony
      Gdzie wiekowy
      Poganin w półśnie
      zamroczony.

      -Alina

      ... do zobaczenia późnym popołudniem.

      Usuń
    2. Dzień dobry Zuzanko:)
      To celowy kontrast między fotkami, a wierszem, podpis po pierwszą trochę wyjaśnia sprawę, chciałam rozchmurzyć kolorami dzisiejszą pluchę. To chyba jakiś spisek, że u Ciebie pogodnie, a u mnie... no właśnie. ;-)
      Dziękuję za śliczne liście i jesienny las; dzisiaj Ty mnie rozpieszczasz poetyckimi obrazami. "Przydasię" jako rozchmurzacz i rozweselacz mojej ponurej aury.
      A ja Tobie przyniosłam Jesień Andrzeja Bursy.

      Jesień

      Przez złoty park mój pies kosmaty goni
      Wiewiórka w liściach rudy orzech chowa
      Opowiadaj mi moja mała żono
      O srebrnych trąbkach wołających w dąbrowach

      Październik z trudem wiąże koniec z końcem
      Purpurowa kurteczka nie ukryje biedy
      Usiadł sobie w gospodzie pod Nowym Sączem
      Żółte piwo pije na kredyt

      A gdy ostatnią przepije kapotę
      Wymknie się wiatrem i złoty liść przez okno rzuci
      Ach opowiadaj mi o tym
      Jak oszwabiony szynkarz się zasmucił

      Jedzie zima w kożuchu na wozie
      Nasze palta ostrą igłą podszywa
      Będziemy patrzeć wieczorami w ogień
      Jak nastroszył czerwoną grzywę

      Andrzej Bursa

      Przepiękna ta czerwona grzywa ognia, szczególnie gdy płonie w kominku w jesienne wieczory. Rozmarzyłam się, ale nie mam kominka.:)
      Dobrego nastroju i przyjemnego wypoczynku po pracy, Zuzanko:)

      Usuń
    3. ... a jeśli jeszcze zajrzysz w przerwie na ogrodowe rabaty, znajdziesz sześć pór roku...


      Sześć pór roku

      Jest w Polsce sześć pór roku
      chyba więcej nie ma
      przedwiośnie
      wiosna
      lato
      dwie jesienie
      jedna ze złotem ucieka
      w drugiej kalosz przecieka
      i zima

      - Jan Twardowski

      ... z uśmiechem...:))

      Usuń
    4. ... dobry wieczór Ewuniu*, w dniach jesieni można pisać i tak:

      A może mnie wcale nie ma?
      może to tylko
      jakieś odbicie w zwierciadle?
      takim normalnym
      co z lewego robi prawe -
      bezprawnie!
      może mnie nigdy nie było?
      może się wszystko przyśniło?...
      ... tylko skąd ta miłość?
      najprawdziwsza -
      choć jej ani zobaczyć
      ani dotknąć
      ani usłyszeć
      fizycznie -
      nie waży nic
      i jest bezkształtna
      chemicznie -
      bezwonna
      i bezbarwna...
      ... tylko boli naprawdę!

      - z netu.

      ... i jeszcze:

      Wiara - to ufność na zawsze więc jedna
      nadzieja - to czas bez pożegnań
      miłość pierwsza - zupełnie jak cielę
      bo patrzy w niebo
      by zobaczyć ziemię


      miłość ostatnia - to przeczucie piękna


      - Jan Twardowski Ostatnia.

      ... masz rację Ewuniu*, palące się polana w kominku, rzucające złoto-czerwone refleksy, dają poczucie ciepła i relaksu. Marzę o takiej sytuacji, niestety, też nie mam kominka :-)))
      Pozdrawiam wieczornie :)

      Usuń
    5. ... dobry wieczór Zuzanko:)
      Wiersz z netu przypomniał mi inny utwór, pisany wprawdzie latem, ale o podobnej poetyce i filozofii. Jego autor był wielokrotnie cytowany w Ogródku:)

      lustro

      aż się zapadnie w siebie bezgraniczne niebo
      zajdą srebrne księżyce spadną wszystkie gwiazdy
      nowy dzień rozbudzony nie wedrze się w ciemność
      rannych zórz krwawą kreską i różowym blaskiem

      może snem tylko była ta błękitna ziemia
      światło słońca rozbłyskiem marzeń wśród otchłani
      a nigdy nie istniały te rzeki kamienie
      ciepłe deszcze i lasy - świat tylko cię mamił

      może zbudzisz się kiedyś gdy wszystko już było
      przerażeniem ciemnością otoczy cię pustka
      lecz tej pustki też nie ma to się tylko śniło
      a życie minęło po drugiej stronie lustra

      - Andrzej Kubiak (4.08.2012 r.)

      ... nie chciałabym się tak zbudzić, może to tylko sen Alicji z Krainy czarów? Nasze lustra rozbijają się po kolei, a nowe dnie wciąż wschodzą różowym blaskiem... wieczornie, już po deszczu:)
      I dzięki za piękne myśli Jana Twardowskiego.:)

      Usuń
    6. ... :)))

      Cisza

      po nawałnicy
      jeszcze w pamięci mam
      strugi doznań
      huragany zmysłów
      grad pocałunków
      krople deszczu na moim ciele
      tęczę uniesień


      i ten - upajający zapach grzechu


      a teraz - cisza
      lubię ciszę


      po burzy


      - Zofia Szydzik.

      ... dobranoc Ewuniu*, ostatnio bardzo intensywnie mam zajęte popołudnia, trudno jednocześnie spacerować po ścieżkach Ogródka. Liczę na wyrozumiałość :-) Snów pięknych, kolorowych, pa :)

      Usuń
    7. ... Zuzanko, ja bardzo sobie cenię wszystkie Twoje wizyty w Ogródku niezależnie od pory, witaj:)
      Wszyscy mamy jakieś obowiązki i zajęcia, a każdy posadzony kwiat wcześniej, czy później będę podziwiać. Dziękuję za Ciszę i do miłego...:))

      Usuń
  4. Czemu taka głucha cisza,
    czemu to dzisiaj nie gracie(?)
    Wkrótce będzie dobranocka,
    i trza będzie zmówić pacierz.

    Raz, Dwa, Trzy - * Piosenka starych zakochanych *

    http://www.youtube.com/watch?v=-8zglCbLG1U&feature=em-subs_digest-newavtr-vrecs

    Witam i życzę miłego wieczoru..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,Andrzeju za śliczne piosenki,dobranoc:-)
      **www.youtube.com/watch?v=ISdi8nQQXOA**

      Dobranoc,Ewo i Goście Ogródka, miłych snów.

      Usuń
    2. Dobranoc, Dano, ledwo Cię znalazłam pod wczorajszym dniem...;-)

      Usuń
  5. Raz Dwa Trzy - * Tak malował pan Chagall *

    http://www.youtube.com/watch?v=FZ70gOAcW7E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      No właśnie... wiersz z melodią w tytule a tu ani melodii, ani piosenki. Dziękuję, że Ty zagrałeś i już odsłuchuję Twoje prezenty:)

      Usuń
  6. Raz Dwa Trzy - * Pod niebem pełnym cudów *

    http://www.youtube.com/watch?v=rA1E3Ok1PvM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      ... i w podzięce dla Ciebie poezja śpiewana.

      Leszek Długosz "DZIĘKUJĘ CI MUZYKO

      http://www.youtube.com/watch?v=hlq7piGdlqo&feature=related

      Pozdrawiam wieczornie, właśnie przestał padać deszcz...:)

      Usuń
    2. Uwielbiam Leszka Długosza, jego poezję i wykonanie, więc nie odmówię sobie i tej piosenki.

      Poezja śpiewana - Leszek Długosz - Także i Ty

      http://www.youtube.com/watch?v=EamBLb2JA9A&feature=related

      ... przepiękna, na jesienne klimaty:)

      Usuń
    3. ... i jeszcze coś z Piwnicznych klimatów...

      Ty mnie prowadź ścieżko mała ...poezja śpiewana - Leszek Długosz

      http://www.youtube.com/watch?v=fVasDZw1vEY&feature=relmfu

      ... dziękuję za wysłuchanie... mam nadzieję, że i innym spodobał się koncert w wykonaniu Leszka Długosza. Miłego wieczoru, Jędruś:)

      Usuń
    4. ... ach, zapomniałam... jeszcze jedna piosenka.

      Leszek Długosz - W oczekiwaniu wiosny

      http://www.poezja-spiewana.pl/index.php?str=lf&no=5867

      ... trochę antycypuję, ale nie mogę sobie odmówić:)

      Usuń
    5. ... i tekst "W oczekiwaniu wiosny".

      Czekamy tak widzimy w snach
      Myślimy że, że kiedy nam
      Zakwitną znów wiśnie
      Gdy znów z gałęzi biały pyl
      Upadnie nam do stop i my
      W błękitnych swiatłach dnia
      Będziemy tez w tej ciszy szli
      Też światła pełni

      Czekamy tak widzimy w snach
      Wierzymy ze ze tez i nam
      Przyjść musi ta pora
      I mur co niewzruszony trwa
      Pewnego dnia pewnego dnia
      Odsłoni nam swe jasne drzwi
      Przejdziemy wszyscy ja i ty
      Wszystko się spełni, co kto śni

      I popatrz jest i jest ten czas
      Gałęzie spójrz tumani wiatr
      I kwitną nam wiśnie
      Który to raz który już raz
      A my czekamy czemu tak
      Przecież to już to na ten znak
      Ach tyle szczęścia miało spaść
      Tyle się spełnić

      I czemu znów i czemu tak
      Patrzymy znów w milczący sad
      Tak biały, że srebrny
      I ja to wiem i ty to znasz
      Na klęskę nam się przyśnił nam
      Jaśniejszy dzień piękniejszy sad
      I dotąd dotąd musi trwać
      Az wszystko się ściemni
      I wokól i w nas

      Jeśli to ze mną wiesz
      Jeśli to ze mną znasz
      Ze mną bądź przy mnie stań
      Ze mną trwaj ze mną patrz
      A wiosna niech szaleje w sadach wiatr
      Jeśli to ze mną wiesz
      Jeśli to ze mną znasz
      Ze mną bądź przy mnie stań
      Ze mną trwaj ze mną patrz
      Ze mną trwaj ze mną patrz
      To pięknie przecież tak
      Gdy wiosną znów się sypie
      Znów z gałęzi wiśni kwiat

      autor: Leszek Długosz

      :)

      Usuń
  7. Deszczowa środa powoli odpływa w mrok, pora już pożegnać dzień... Jaśko się chyba zdrzemnął, albo jeszcze pracuje?:)*
    W takim razie ja dzisiaj pierwsza, bo już zaczynam lekko odpływać w kierunku poduch i jasieczka:)))*
    A dzisiejszą dobranockę opowie i wyśpiewa Chris de Burgh.

    ***Serce kobiety***

    http://www.youtube.com/watch?v=fZUs5ltgqZI

    Serce kobiety pełne jest namiętności
    Serce kobiety pełne jest zmysowości
    Jeśli nie wierzysz, że tak się dzieje
    Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

    Noce kobiety pełne są marzeń
    O mężczyźnie, który nie jest tobą
    Jeśli nie dostrzegamy, czego jej brakuje
    Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

    Ona chce zbliżyć się do ciebie
    Nie odwracaj się od niej
    Ona chce połączyć się z tobą
    Ona chce powiedzieć:

    Daj mi swoją noc
    A pokażę ci moją namiętność,
    Daj mi swoją zmysłowość
    A w pragnieniu będę pić z ciebie
    Daj mi swoje marzenia
    A odsłonię przed tobą oblicze kochanki
    Daj mi swoje serce
    A przytulę się mocno do ciebie
    I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

    Dzień kobiety pełen jest tęsknoty
    Za odrobiną romantyzmu i za towarzystwem
    Jeśli nie patrzymy, lub choćby nie słuchamy
    Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

    Serce kobiety jest twoje na zawsze
    Ona będzie wierna jedynemu mężczyźnie w swoim życiu
    Jeśli nie dajemy jej miłości i czułości
    Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

    Ona chce zbliżyć się do ciebie
    Nie odwracaj się od niej
    Ona chce połączyć się z tobą
    Ona chce, byś powiedział:

    Daj mi swoją noc
    A pokażę ci moją namiętność,
    Daj mi swoją zmysłowość
    A w pragnieniu będę pić z ciebie....

    Daj mi swoje marzenia
    A odsłonię przed tobą oblicze kochanka
    Daj mi swoje serce
    A przytulę cię mocno do siebie
    I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

    Ona chce zbliżyć się do ciebie
    Nie odwracaj się od niej
    Ona chce połączyć się z tobą
    Ona chce, byś powiedział:

    Daj mi swoją noc
    A pokażę ci moją namiętność,
    Daj mi swoją zmysłowość
    A w pragnieniu będę pić z ciebie...

    Daj mi swoje marzenia
    A odsłonię przed tobą oblicze kochanka
    Daj mi swoje serce
    A przytulę cię mocno do siebie
    I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mój Miły :)))*** ... "and I will love you till the day I die" :)))***

    OdpowiedzUsuń
  8. I środę prawie mamy "z głowy" jeszcze tylko Słowo na dobranoc
    w nawiązaniu do nocnej burzy, a będzie nim wiersz Marii Kogut

    *** Między kroplami deszczu ***

    Z włosami
    rozpiętymi na harfie Eola
    szłaś między kroplami deszczu
    bez parasola
    i taką cię ujrzałem
    wpisaną w pejzaż deszczowej muzyki.

    Kroplami staccato
    weszłaś w moje serce
    i mimo deszczu
    pojaśniało scherzem
    i taką pokochałem
    utkaną z deszczu wiatru i liryki.

    Nim deszcz się w rynnach
    symfonią rozdźwięczył
    przebiegłem bez tchu ulicę
    by razem z tobą stanąć
    na krawędzi tęczy.

    ***

    A kołysanką zaśpiewa Willie Nelson - September Song.

    http://www.youtube.com/watch?v=S9nSgMwtkK0&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Mileńka Moja.:)))***

    ...i niech Cię burze omijają...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i drobna minutka różnicy, a byłam pierwsza, żałuję... :)* Cudny wiersz, a kołysankę już słucham... dzięki:)))***

      Usuń
    2. ... no i zauroczyła mnie delikatna ballada Willie Nelsona nie znałam tego wykonawcy. Posłuchaj jeszcze jednej, tylko nie przejmuj się tekstem...:)*

      Willie Nelson - She Is Gone

      http://www.youtube.com/watch?v=TVwkS6AcszY&feature=fvwrel

      ... niesamowity klimat ślicznego country... pa:)***

      Usuń
  9. Dzień dobry w czwartek:)*
    Mglisty poranek, dopiero górą znad mgły wyłaniają się złote czubki drzew... śliczny widok:)
    Nie pada, za oknem 8 st., nawet codzienne odgłosy ulicy są jakby wyciszone w tak gęstym mleku.
    Ja też w oparach ;)- aromatycznej kawy i dymku, zostawiam wszystkim przebudzankę, tym razem z Markiem Grechutą - Miłość drogę zna.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZFQawwYgwg4

    Rozstania trud
    Nadzieja, że
    Spotkamy się za chwilę
    A może dwie.
    Lecz bywa, że
    Zerwany most
    Oddala to spotkanie
    Droga na wprost.

    Serca nam pulsują
    Jak radary dwa.
    Nic nam drogi nie zmieni
    Ani noc, ni mgła
    Świat jest wtedy mały
    Jak rozstania łza.
    Na pewno się spotkamy
    Miłość drogę zna.

    Bywa też tak,
    Że życie złe
    Przydzieli nam dwie role
    Odmienne dwie.
    Ja jestem noc,
    Ty jesteś dzień
    Tak trudno nam się spotkać
    Choć łatwo w dzień.

    Serca nam pulsują
    Jak radary dwa.
    Nic nam drogi nie zmieni
    Ani noc, ni mgła
    Świat jest wtedy mały
    Jak rozstania łza.
    Na pewno się spotkamy
    Miłość drogę zna.

    Gdy wicher zły
    Ślad myli nam
    My mamy dobrą mapę serca tam tam.
    Niestraszny sztorm
    Piaskowych burz
    Ani wyniosłe fale
    Ogromnych mórz.

    Serca nam pulsują
    Jak radary dwa.
    Nic nam drogi nie zmieni
    Ani noc, ni mgła
    Świat jest wtedy mały
    Jak rozstania łza.
    Na pewno się spotkamy
    Miłość drogę zna.

    :)*

    ... i z tym optymistycznym przesłaniem życzę Wszystkim udanego dnia:)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć!
    Jak ten czas leci. Nie wiedziałam, że dziś już czwartek.Chyba nic Ci nie dam w prezencie, poza moją obecnością. Może coś wieczorkiem mi się uda napisać ciekawiej niż teraz.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      Na "lecenie" czasu nic nie poradzimy, musimy lecieć razem z nim, bo wbrew się nie da, a szkoda.
      U mnie dzisiaj prawdziwie letni dzień, słoneczny, bardzo ciepły; pogoda zmienia się jak w kalejdoskopie.
      I nasze nastroje wraz z nią... a kolorów przybywa:)
      Pozdrawiam z październikowym ciepełkiem:)

      Usuń
  11. Bry.:)*

    Przywitam piosenką coyntry.:)* Waylon Jennings - Dzień dobry John
    http://www.youtube.com/watch?v=GqUzFF5q3jo&feature=related

    Pozdrawiam z dobrze zapowiadającym się pogodowo czwartkiem :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      I zapowiadał się, i wypiękniał nam ten czwartek nad podziw...:)*
      Wobec tego zapraszam Cię na rozmowę country w duecie, ale - sam na sam...

      Waylon Jennings & Jessi Colter - I Ain't The One

      http://www.youtube.com/watch?v=tq0LumMLE94&feature=related

      ... właściwie powiedziałabym tête-à-tête... pozdrawiam czule:)*

      Usuń
    2. Sorry, dopiero teraz mogę pokowboić w country:)*

      Waylon Jennings Mamas Don`t Let Your Babies Grow up to be Cowboys

      http://www.youtube.com/watch?v=LP5irLCDB4Q&feature=related

      I - Waylon Jennings - Amanda

      http://www.youtube.com/watch?v=cioV0t0r_pU&feature=related

      :)))***

      Usuń
    3. ... ja już dzisiaj nie pocowboy'ę, ale Tobie serdeczne dzięki:)))***

      Usuń
  12. Nigdy, nigdy, nigdy - Never, Never, Never - by Shirley Bassey

    http://www.youtube.com/watch?v=JpoTwsNsDFQ&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      ... ach, no jeśli nigdy... to tylko Ty i ja, próbujmy więc....tak odśpiewam z Shirley Bassey

      http://www.youtube.com/watch?v=Bm0cbirTj-Y

      Ty i ja będziemy daleko podróżować razem
      będziemy ścigać naszą małą gwiazdę razem
      będziemy szczęśliwi jak będziemy razem
      może nigdy nie trafimy do nieba
      ale to jest niebo, dopóki próbujemy

      Ty i ja trwamy razem
      dopóki czas, który mamy nie odejdzie, razem
      oglądając wieczór w oparciu o 'razem'
      starzejąc się, stając się bliższymi
      tworząc wspomnienia, które rozjaśnią niebo
      że tylko czas może stworzyć,
      że tylko miłość może stworzyć,
      że tylko my możemy stworzyć,
      Ty i ja

      :)))***

      Usuń
  13. Dzień dobry Ewuniu*, Ozon, Jaśku :)

    Przebóg, cóżeśmy czynili oboje,
    Nim przyszła miłość? Czyśmy jeszcze ssali
    Z piersi Natury dziecinne napoje?
    Lub w grocie Siedmiu Braci Śpiących spali?
    Wszystko snem było - prócz tego, co robię
    Teraz. Piękności, którem w każdej dobie
    Ścigał, zdobywał, były snem tylko o tobie.

    Dzień dobry naszym budzącym się duszom,
    Co spojrzeć jeszcze na siebie nie śmiały -
    Gdyż ledwo spojrzą, wzrokiem ściany skruszą,
    Ogromne Wszędzie czyniąc z izby małej.
    Niech więc podróżnik nowe światy bada,
    Niechaj kartograf świat na świat nakłada;
    Z nas każde samo światem jest - i świat posiada.

    Na twarzach naszych znać serc związek szczery,
    A każde lustro ma w kochanka oku;
    Czy kto dwie lepsze znajdzie hemisfery
    Bez skał Północy, Zachodniego mroku?
    Umiera tylko to, co źle zmieszane;
    Jeśli dwie równe miłości są zlane
    Bez reszty w jedną - umierać nie będzie nam dane.

    - John Donne Dzień dobry przełożył Stanisław Barańczak.

    ...mimo zapowiedzi synoptyków deszcz nie nadchodzi, słońce ciepłymi promieniami ogrzewa, dając powody do zadowolenia.
    Radosnego dnia Ogrodnicy :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Prześliczny dzień, aż żal, że nie mam już urlopu i nie mogę wyjechać gdzieś w góry w taki słoneczny, kolorowy czas.
      Aale... jak się nie ma co się lubi... to sobie jęknę lirycznie z Jeremim Przyborą;))

      Jak zatrzymać tę chwilę

      Jak zatrzymać tę chwilę jesienną -
      plamę słońca na słot długim paśmie -
      te ostatnie motyle przede mną
      na tej róży ostatniej, co gaśnie?
      Jak? Jak?
      Jak zatrzymać chwilę tę?
      Jak jej nie dać odejść w mgłę?
      Jak jej nie dać odejść w mgłę?
      W mgłę?

      Jak zatrzymać ten zegar w pół kroku,
      co mu jest cichym świerszcz sekundnikiem?
      Jak zatrzymać ten pośpiech obłoków
      i ten wyraz twych oczu, nim zniknie?
      Jak? Jak?
      Jak zatrzymać wszystko to?
      Nie dać, żeby zaszło mgłą -
      nie dać, żeby zaszło mgłą -
      mgłą?

      Jak zapobiec odejściu tej chwili,
      która z odejść się składa aż tylu?
      Chyba tylko tę furtkę uchylić
      i przez furtkę tę odejść z tą chwilą.
      Tak, tak-
      wraz z jesienną chwilą tą -
      odejść, zasnuć siebie mgłą -
      odejść, zasnuć siebie mgłą -
      mgłą.

      - Jeremi Przybora

      Dziękuję za poranną poezję John Donne'a.
      "Na twarzach naszych znać serc związek szczery,
      A każde lustro ma w kochanka oku" - piękne.
      Równie cudnego popołudnia i wieczoru, Zuzanko...:)

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu* w przedwieczornej godzinie :)
      Popołudnie tak jak i dzień pracowite, teraz mogę oderwać się od codziennych spraw i pomarzyć w Ogródku, czytając i słuchając wpisów.

      Zmierzch

      Zmierzch wszedł cicho przez sień -
      twój profil jak cień
      rozpłynął się w mroku.
      Zmierzch, więc - chyba już czas -
      twój uśmiech mi zgasł
      i smutno jest wokół...
      Na zmierzch otworzę cichutko drzwi
      i nie zobaczysz, jak ciężko mi
      jak bardzo ciężko mi iść,
      gdy zmierzch twą zakrył mi twarz
      i nie wiem czy masz
      w oczach żal
      czy może - zmierzch?

      Jest między nami wiele ciszy
      i bardzo mało słów.
      Słów więcej boję się usłyszeć -
      powiedzieć "Mów"...
      Nie wiem, co się za ciszą kryje -
      nie wiem - czy wiedzieć chcesz.
      Więc może lepiej niech okryje
      słowa i ciszę zmierzch.

      Zmierzch wszedł cicho przez sień -
      twój profil jak cień
      rozpłynął się w mroku.
      Zmierzch, więc - chyba już czas -
      twój uśmiech mi zgasł
      i smutno jest wokół...
      Na zmierzch otworzę cichutko drzwi
      i nie zobaczysz, jak ciężko mi,
      jak bardzo ciężko mi iść,
      gdy zmierzch twą zakrył mi twarz
      i nie wiem, czy masz
      w oczach żal
      czy może - zmierzch?

      - Jeremi Przybora.

      ... "jak zatrzymać tę chwilę jesienną", aby uśmiechała się feerią barw i cieszyła oczy ?
      ...:-)))

      Usuń
    3. ... na dobranoc...

      Pejzaż bez ciebie

      Wrzesień jak dywan,
      jakich nie bywa
      często ostatnio -
      płowo - zielony
      dywan zdobiony
      słońcem dostatnio.
      Pejzaż gorący
      rżysk i stygnących
      gwiazd w zimnym niebie -
      smutku, co zawisł
      kluczem żurawi -
      pejzaż bez ciebie.

      Dzień za dniem
      sen za snem,
      pełnia i nów,
      i słońce znów.
      Noce i dni
      wciąż niezbyt ładne -
      zmierzchy i
      świty bezradne.

      Rower zmęczony
      płosząc gawrony
      sunie drożyną.
      Jedzie listonosz -
      już pod czerwoną
      jest jarzębiną.
      Na skwar narzeka,
      ma tylko przekaz -
      złotych sto dziewięć!
      Tą samą drogą
      wraca. Nikogo.
      Pejzaż bez ciebie.

      Dzień za dniem,
      sen za snem,
      pełnia i nów,
      a słońce znów.
      Noce i dni
      wciąż nazbyt ładnie -
      zmierzchy i
      świty bezradne.

      Na horyzoncie
      topi się słońce
      w złocie czerwonym
      Rzeką nadpływa
      siwa flotylla
      mgiełek wieczornych

      Idę przez pole
      gdzie dwie topole -
      drzewo przy drzewie -
      patrzą z wysoka
      w przestrzeń jak otchłań -
      pejzaż bez ciebie.

      Dzień za dniem
      sen za snem,
      pełnia i nów,
      i słońce znów.
      Noce i dni
      wciąż nazbyt ładne -
      zmierzchy i
      świty bezradne.

      Chyba to sprawił
      wrzesień, że prawie
      nic już nie czuję.
      Słucham, jak teraz
      upał zamiera,
      ciszą pulsuje.
      Pewno ci dobrze
      gdzieś o tej porze,
      pewno przyjemnie.
      A wokolutko -
      pejzaż bez smutku
      pejzaż beze mnie.

      Noce i dni
      O których nie wiesz
      jesieni i
      pejzaż bez ciebie.

      - Jeremi Przybora.

      ... dobranoc zapracowana Ogrodniczko, śpij, śnij,
      twórz a ja z przyjemnością będę czytać i słuchać zapodanych przez Ciebie utworów :)))





      Usuń
    4. ...:)))
      Już późno, więc póki co, zatrzymam dla Ciebie na dobranoc wiersz Rainera Marii Rilkego.

      DO POWIEDZENIA PRZED ZAŚNIĘCIEM
       
      Chciałabym zaśpiewać komuś przed snem,
      mieć kogoś by usiąść i być z nim.
      Chciałabym trzymać cię delikatnie i delikatnie śpiewać,
      być z tobą gdy śpisz albo gdy się budzisz.
      Chciałabym być jedyną osobą
      w domu, która wiedziała: noc na zewnątrz była zimna.
      I chciałabym słuchać ciebie
      i na zewnątrz - świata i drzew.

      Zegary biją, nawołując siebie
      i można zobaczyć dokładnie koniec czasu.
      Na zewnątrz domu, skrada się dziwny mężczyzna
      i dziwny pies szczeka, zbudzony ze snu.
      Poza tym jest cisza.

      Moje oczy spoczywają na twojej twarzy;
      trzymają cię delikatnie, pozwalają ci odejść
      gdy coś zaczyna poruszać się w ciemnościach.

      Rainer Maria Rilke
      tł. Mariusz Drozdowski

      Dobranoc, Zuzanko, dziękuję za dzisiaj, spokojnych snów w najpiękniejszych kolorach:)

      Usuń
    5. ... i prawie jednocześnie:)))

      Usuń
    6. ... dziękuję, dobranoc :)))

      Usuń
  14. Czas mi już pożegnać piękny czwartek burzowo.:) Dziś tylko
    kołysanką w wykonaniu Marka Knopflera & Emmylou Harris -
    If this is goodbye

    http://www.youtube.com/watch?v=McnNd3zCMv4&feature=related

    *** Jeśli to jest pożegnanie ***

    Moje słynne ostatnie słowa
    Są wokół w strzępach
    Brzmiący absurd
    Cokolwiek powiem
    Ale ja cię kocham
    I to wszystko, co naprawdę się liczy
    Jeśli jest to do widzenia
    Jeśli jest to do widzenia

    Twoje jasną światłością
    Chcesz zapalić drogę przede mną
    Byłaś jedyną
    Czuję, mogłabym latać
    I kocham cię
    Cokolwiek mnie czeka
    Jeśli jest to do widzenia
    Jeśli jest to do widzenia

    Kto wie, jak długo coś mamy
    Albo czy zostało wykonane
    Kto wie, czy istnieje plan lub nie
    Tam jest nasza miłość
    Wiem, że to miłość

    Moje słynne ostatnie słowa
    Nigdy nie mógłem opowiedzieć
    światłości niespotykane
    W ciemności, na niebie
    Ale ja cię kocham
    I to jest nasza chwała
    Jeśli jest to do widzenia
    Jeśli jest to do widzenia...

    ***

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Mileńka Moja.:)))***
    Dobrych snów Ci życzę.:)***


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem... czyżby u Ciebie rozpętała się burza? Już się gotuję do dobranocki:)*

      Usuń
    2. ... i po bardzo pięknym dniu, przybiegłam ze spóźnioną dziś dobranocką, którą wypowiem wierszem Macieja Pinkwarta.

      ***Trochę miejsca***

      Zrób mi trochę miejsca
      w swoim życiu
      dużo nie potrzeba
      jedno krzesło przy stole
      jedna gwiazda na niebie
      kawałek poduszki
      mgnienie uśmiechu
      fotografia w zeszycie
      łza na policzku
      cień dotyku ręki
      zamyślone spojrzenie
      kilka oddechów
      kącik w sercu
      wiersz na kartce
      chwila poza czasem i przestrzenią
      krótka wiadomość tekstowa
      w środku dnia -
      "kocham cię"
      minuta
      dzień
      noc
      wieczność
      ja z tego sobie zrobię
      największe szczęście

      - Maciej Pinkwart

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Tobie Mój Miły:)))***... pięknych snów ze szczęściem:)***

      ... i za chwilę zagram...

      Usuń
    3. ... i kołysanka Mark Knopfler -
      Prawdziwa miłość nigdy nie zgaśnie...

      http://www.youtube.com/watch?v=8cDxnbDfgYA&feature=related

      ... pa... true love will never fade...:)))***

      Usuń
  15. Witaj Ewo -
    Witajcie dzisiejsi goście -
    Piątek już przywitał się z nami - nawet nie pada
    w miarę pogodny i ładny - straciłam kontakt z wami -
    nie było mnie przez parę dni - czas grypowy
    świat zapłakany - myślę,że już będę obecna -
    fotki przepiękne - jak zawsze
    Miłego dnia wam życzę - i zapraszam na kawusię

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Jagusiu:)
    Cieszę się, że jesteś zdrowa. Już jest nowy post, a ja już po kawie, bardzo się teraz śpieszę, zapraszam Ciebie na górę do nowego wiersza i fotek.:)
    Do miłego :)

    OdpowiedzUsuń