Powered By Blogger

środa, 17 października 2012

Koloroterapia :)

Deszczowo, ponuro, ciemno... dla rozjaśnienia dnia, trochę zdjęć z dzikiego, jesiennego pleneru. Mój niedzielny spacer (14.10.2012) po Rezerwacie Podzamcze w Bychawie.
Uchwycony motyw wiatru w trawie i w gałęziach brzóz...
Taki widok zawsze mnie inspiruje... co za tym zakrętem?
W gęstych krzewach zdarza się dzika jabłonka:)
Jeszcze kwitnie unikalna roślina pod ścisłą ochroną - chaber pannoński, umieszczony na Liście roślin zagrożonych w Polsce. 
Zdjęcie mojego życia :) Kwiat chabra pannońskiego w idealnym zbliżeniu, ze wszystkimi szczegółami jego budowy.
Po drugiej stronie skarpy - jesień nad bychawskim Zalewem, okolonym pięknym drzewostanem.
... pod klonami wielobarwny dywan.
W trawie można też spotkać takie niespodzianki - czernidłak błyszczący.
Jeśli ktoś myśli, że łąka w październiku śpi, to się myli:) Kwitnie jeszcze mnóstwo kwiatów. Kozibród łąkowy...
koniczyna...
dzwonek wąskolistny...
A tak cudnie w samym środku jesieni wyglądają  błękitne bodziszki; niech więc stanowią dekorację do porannej kawy:)
Dzisiaj, dla urozmaicenia, trochę fotografii z mojej niedzielnej wędrówki po Rezerwacie Podzamcze koło Bychawy. Rezerwat położony jest na wysokiej skarpie o podłożu wapiennym, porośniętej unikalną roślinnością stepową i kserotermiczną (ciepłolubną), w większości pod ścisłą ochroną. Byłam tam w środku lata; dla porównania krajobrazów z różnych pór roku zachęcam do obejrzenia posta z 17 lipca br.
I tradycyjnie już – zapraszam do strefy wolnosłownej i wolnomuzycznej. 
Przyjemnych wrażeń z oglądania i ciekawych inspiracji. :)*

87 komentarzy:

  1. Pozdrawiam i zmykam do pracy; czas mi się już bardzo sfilcował... na dworze luj, ale ciepło - 12 st.
    Do spotkania na sucho pod wierzbą:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!
    Po wczorajszym deszczu Warszawę leciutko zamgliło;) Typowo jesienne widoki za oknem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ozonko:)
      Mgła mgłą, "stolyca", "stolycą", a ja jestem ciekawa Twoich wrażeń, komentarzy i inspiracji, dotyczących mojej niedzielnej wędrówki, zatrzymanej w fotografiach. Może coś Ci z rana rozświetliło widoki?;-)
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  3. Witam słonecznym porankiem:)
    Piękne ,kolorowe plenery Ewo.W sam raz na jesienny spacerek...:)

    Andrzej Waligórski

    Spacer starszego pana

    Lecą z nieba kasztany,
    Dmucha chłodny wiaterek,
    Starszy pan zadumany
    Wybrał się na spacerek.
    Chodzi sobie po lasku,
    Buty mu lśnią jak lakier,
    Z fantazją macha laską,
    Kapelusz ma na bakier.
    Wiatr swoje harce czyni,
    Czerwieni się dąb i buk,
    Furkoczą liczne mini
    Wokoło zgrabnych nóg.
    Maszerują harcerze,
    Kwitną astry na grządce,
    Miło jest na spacerze
    Nawet po sześćdziesiątce.
    Zwłaszcza gdy się wygląda
    Na jakieś pięćdziesiąt dwa
    I się uważnie rozgląda,
    I chód sprężysty się ma!
    Idzie pan wzdłuż szpaleru
    Elegancki i żwawy:
    - Jak wrócę ze spaceru,
    Zaraz zaparzę kawy.
    Poczytam "Politykę"
    I Karnawał Dygata,
    I puszczę sobie płytę
    A mnie jest szkoda lata,
    Potem się może prześpię,
    A może wpadnę do Heniów?
    Tak myśli idąc wrześniem
    Ku swemu przeznaczeniu,
    Gdzie kawa nie wypita,
    Książka nie doczytana,
    Nie odbyta wizyta,
    Płyta nie odegrana.
    I gdzie ktoś ironiczny
    O oczach jak dwa dreszcze...
    ...w wirze liści ulicznych
    Starszy pan idzie. Jeszcze...

    Na niebie ani jednej chmurki.Czysty błękit i słońce...:)
    Takiego dnia Wam też życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      Chmurek dziś niewiele , ale to dopiero ranek. Bardzo jestem ciekawa co przyniesie popołudniowa pogoda. Dziś następna "próba" ha, ha, warszawskiego stadionu;)
      Pozdrówka:)

      Usuń
    2. Zapomniałam;( Wiersz Waligórskiego jak zwykle świetny i na czasie.
      Pa:)

      Usuń
    3. Witaj Ozonko:)
      Z tym dachem stadionu to jaja jak berety:)))
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Cześć! Przepisy jakieś do kitu mają. Decyzja FIFy czy czegotam była fatalna. Co to za jakieś , że mecz ma być rozegrany w takich samych warunkach w jakich odbywał się trening. To po co budować dachy? I w Afryce zdarzają się deszcze;)
      Pozdrówka:)

      Usuń
    5. No i pogody też nie da się zamówić;(

      Usuń
    6. Dzień dobry Izo:)
      Dziękuję:) Nie wiem natomiast, czy to „spacerek”? Staruszek musiałby pokonać ładnych kilkanaście kilometrów... ale jeśli zdrowie pozwala, nie widzę przeszkód;-)
      Zapraszam na jesienny spacer w jakimkolwiek bądź wieku i kondycji:)

      Spacer jesienny

      W jesień idę z tobą
      jesiennie, złociście, zamaszyście
      stąpamy codziennie
      po opadających powoli liściach,
      tkam z nich miękki dywan
      do naszego domu.

      Ty niesiesz drwa do kominka,
      musimy jeszcze zdążyć
      rozpalić ogień, zanim nadejdą
      nieuchronne chłody.

      Za oknem siwieją drzewa,
      złocą się nasze głowy.

      - Krystyna Bielarczyk

      U mnie też piękne słonko (chociaż właśnie zachodzi); luj skończył się ok.10:00, jest bezchmurnie, ale rześko i założę się, że w nocy bzyknie przymrozek.
      Pozdrawiam o zachodzie słońca:)

      Usuń
    7. Piękny wiersz Ewo. Dziękuję:)
      Słońce jeszcze nie zaszło. Może więc jeszcze krótki wypad do lasu ?:)

      Jesienny spacer

      http://www.youtube.com/watch?v=M-YT4h4utDM

      A teraz zapraszam na kawę...i coś do kawy;)))

      Usuń
    8. ... u mnie we wschodnich landach, słońce zachodzi o mniej więcej pół godziny wcześniej, niż u Ciebie, ale też o tyle wcześniej wschodzi.:)
      Cudny ten spacer, dzięki serdeczne:) Może zdążysz na jeszcze jeden, z bardzo ładnym komentarzem.

      JESIENNY SPACER. THE AUTUMNAL STROLL.

      http://www.youtube.com/watch?v=_Spzn3QgdlI&feature=related

      Już zjadłam obiad na klawiszach, a kawa właśnie paruje:)

      Usuń
  4. Witam animatorów impresji codziennych dnia miłego wszystkim
    i każdemu z osobna życząc...:)

    Fotek dziś zamieszczonych,
    ho ho - można się wzruszyć.
    Człowieka na nich nie ma,
    - po prostu żywej duszy.

    Lecz ja się nie przejmuję,
    to dla mnie żaden dramat.
    Zabieram aparacik,
    - wędruję sobie sama.

    Jedni gdzieś weekendują,
    idą sobie na rybki.
    A mnie do lasu ciągnie,
    - lubię podglądać grzybki.

    Dowodów mam nie mało,
    i licznych aksjomatów.
    Gdy tylko jest niedziela,
    - idę do rezerwatu.

    Tydzień był pracowity,
    na weekend zawsze czekam.
    Jak magnes na mnie działa,
    - pobliski las i rzeka.

    Spotykam takie miejsca,
    co w kwiatach prawie toną.
    Lecz zrywać ich nie wolno,
    - pod ścisłą są ochroną.

    Spotkałam dziką jabłoń,
    (proszę się nie naśmiewać).
    Obeszłam owe drzewo,
    - bo mam na imię Ewa****.

    Stanęłam pod nią chwilę,
    wyłącznie tylko sama.
    Myślałam wtedy sobie,
    - brakuje tu Adama.

    Wysłałam już do niego,
    anonse różnej treści.
    Ale się zawieruszył,
    - i nie mam znikąd wieści.

    Zwiedziłam takie miejsca,
    co nie ma ich na mapie.
    Weekend mam już zaliczony,
    - i koloroterapię.










    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Bardzo dziękuję za zgrabną narrację z mojej łazęgi:)
      Powiem Ci tylko, że nie fotografuję ludzi, bo szanuję Ich wizerunek, a poza tym inne zjawiska wydają mi się znacznie ciekawsze do ujęcia w obiektyw:) Nie wędruję też sama, przecież zapatrzona w niebo lub kwiatek mogłabym wyrżnąć głową np. w drzewo i nabić sobie guza..;-) Ot, mniej więcej tak to bywa...

      Kobieta mówi o swoim życiu

      Wiatr mnie pędzi po drogach,
      wiatr, bóstwo odmiany
      o dmuchających policzkach.
      Kocham ten wiatr,
      cieszę się
      odmianom.

      Chodzę po świecie
      we dwoje albo sama
      i miłe są jednakowo
      tęsknota i śmierć tęsknoty,
      która nazywa się spełnienie.

      Czegoś jest we mnie za dużo.
      Przelewam się przez brzegi
      jak drożdże. Drożdże mają
      swój własny rodzaj szczęścia.

      Idę, ciągle idę,
      czasem przyłącza się do mnie mężczyzna.

      Idziemy razem,
      on mówi, że to do śmierci,
      potem gubi się o zmroku
      jak rzecz nieważna.

      Idę sama,
      potem znów na zakręcie
      zjawia się nowy towarzysz.

      Idę, ciągle idę,
      wiatr pędzi po drogach.
      Na moich drogach
      zawsze wieje wiatr.

      - Anna Świrszczyńska

      ;)

      Serdeczności popołudniowo-wieczorne dla Ciebie:))



      Usuń
  5. Kabaret Elita ** Do serca przytul psa **

    http://www.youtube.com/watch?v=9MaV1jaN6P8

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... lubię tę piosenkę, a szczególnie jej początek...

      "Zanim zdechnie w oceanie struty ropą śledź ostatni
      I ostatniej trawy źdźbło pokryje pył,
      Zanim w Leśniczówce Pranie gigantyczny motel stanie,
      Zanim ciszę leśna zmąci jazgot pił,
      Zanim zniknie pod betonem osiedlowych skwerków reszta,
      A w piwnicy odda ducha szara mysz,
      Zanim wszystko co zielone, co w pachnącej trawie mieszka
      Na podeszwach rozniesiemy wzdłuż i wszerz"
      (...)

      ... itd., itp... dziękuję, tu chyba komentarz zbyteczny...
      Wypada jeszcze z pomarzyć z Janem Kaczmarkiem, a więc
      Kurna chata...

      http://www.youtube.com/watch?v=3mrhfINX-h8

      "...od paragonów, paragrafów i wywieszek"...
      :))

      Usuń
  6. Dzień dobry Ewuniu*, Ogrodnicy :)
    Zdjęcia, to już norma, perfekcyjnie uchwyciły piękno jesiennej przyrody. Tym razem nie zdjęcia będą tematem wiersza.Odniosę się do wpisu Andrzeja z 9,39.

    Psia dusza

    To tylko pies, tak mówisz, tylko pies...
    A ja ci powiem
    Że pies to czasem więcej jest niż człowiek
    On nie ma duszy, mówisz...
    Popatrz jeszcze raz
    Psia dusza większa jest od psa
    My mamy dusze kieszonkowe
    Maleńka dusza, wielki człowiek
    Psia dusza się nie mieści w psie
    I kiedy się uśmiechasz do niej
    Ona się huśta na ogonie
    A kiedy się pożegnać trzeba
    I psu czas iść do psiego nieba
    To niedaleko pies wyrusza
    Przecież przy tobie jest psie niebo
    Z tobą zostaje jego dusza

    - Barbara Borzymowska.

    ... wszystkich, których kochamy, aby byli jak najbliżej nas :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję:) Piosenkę od Jędrusia już uczciłam komentarzem, za Psią duszę pięknie dziękuję, zawsze ilekroć... właśnie ten wiersz sobie mówię po cichu.
      Inspiruje mnie droga za zakrętem, tak, jak napisałam w komentarzu pod jednym z moich zdjęć i nie tylko w sensie dosłownym.... To takie ludzkie - ciekawość, co tam dalej...?

      Droga za widnokres

      Nie na tym niebie a i gwiazda nie ta
      weszła mi w szkodę – poraziła oczy
      Wół stąpa ciężko – toczy się kareta
      patrzeć a droga w gęsty las się wmroczy

      U kapelusza powisają dzwonki
      aby okłamać chromość wesołością
      jakby żałobę pisać krojem czcionki
      co na wesele zwykła spraszać gości

      gdzie jest ten kamień za który nie sięga
      kolców i pokrzyw rozległy widnokres
      gdzie trochę ciepła co u stóp przyklęka
      i rękawice osuszy mi mokre.

      - Tadeusz Śliwiak

      muzyka i wykonanie: Marek Grechuta

      http://www.youtube.com/watch?v=OZG9LpS0gv0&feature=related

      ... ciepło, z uśmiechem i z życzeniami przyjemnego wypoczynku po pracy:)))


      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:)
      Czy za zakrętem dostrzegasz jak Noblista?

      Nadzieja

      Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy,
      że ziemia nie jest snem, lecz żywym ciałem,
      I że wzrok, dotyk ani słuch nie kłamie.
      A wszystkie rzeczy, które tutaj znałem,
      Są niby ogród, kiedy stoisz w bramie.

      Wejść tam nie można. Ale jest na pewno.
      Gdybyśmy lepiej i mądrzej patrzeli,
      Jeszcze kwiat nowy i gwiazdę niejedną
      W ogrodzie świata byśmy zobaczyli.

      Niektórzy mówią, że nas oko łudzi
      I że nic nie ma, tylko się wydaje,
      Ale ci właśnie nie mają nadziei.
      Myślą, że kiedy człowiek się odwróci,
      Cały świat za nim zaraz być przestaje,
      Jakby porwały go ręce złodziei.

      - Czesław Miłosz

      ...samych pięknych, nie tylko fizycznie, niespodzianek za zakrętem drogi :)

      Usuń
    3. ... jeden z moich najulubieńszych wierszy Miłosza, dziękuję, Zuzanko:) Z całego tryptyku Noblisty - wiara-nadzieja-miłość, chyba ten mi się najbardziej podoba. A na dobranoc - Noblista, bardzo erotycznie...

      Annalena

      "Zdarzało mi się niekiedy całować w lustrach odbicie mojej twardy,
      pieściły ją ręce, usta i łzy Annaleny, twarz moja wydawała mi się bosko
      piękna i jakby prześwietlona niebiańską słodyczą."

      "L'Amoureuse Initiation"

      Lubiłem twoją aksamitną yoni, Annalena, długie podróże w
      delcie twoich nóg.

      Dążenie w górę rzeki do twego bijącego serca przez coraz
      dziksze prądy sycone światłem chmielu i czarnych powojów.

      I naszą gwałtowność i triumfalny śmiech i pośpieszne ubieranie
      się w środku nocy żeby iść kamiennymi schodami górnego
      miasta.

      Oddech wstrzymany z podziwu i ciszy, porowatość zużytych
      głazów i portal katedry.

      Za furtką do plebanii ułamki cegieł i chwasty, w ciemności
      dotyk szorstkich oskarpowań muru.

      I później patrzenie z mostu na dół na sady kiedy pod księżycem
      każde drzewo osobne na swoim klęczniku, a z tajemnego
      wnętrza przyćmionych topoli stuka echo wodnej turbiny.

      Komu opowiadamy co zdarzyło się nam na ziemi, dla kogo
      ustawiamy wszędzie wielkie lustra w nadziei że napełnią się
      i tak zostanie?

      Zawsze niepewni czy to byliśmy ja i ty, Annalena, czy kochankowie
      bez imion na tabliczkach z baśniowej emalii.

      - Czesław Miłosz

      ... dziękuję za życzenia, oby tam były tylko takie niespodzianki:)... i ślicznych marzeń sennych do ranka. Dobranoc, Zuzanko:)

      Usuń
    4. ... :)

      Życzenie

      Towarzyszko serdeczna mojej wielkiej bitwy,
      Ty, której wątłe ciało różowym promieniem
      Przenika w moje oczy! Światłem przepasana
      Ponad rozpaczą ziemską i nad ziemskim cieniem.

      Towarzyszko serdeczna krwawego pochodu
      Przez kraj ognia i wojny, powietrza i głodu,
      Oby serc nam nie zmogły wołania niczyje!

      Abyśmy, w młodym lecie brodząc po kolana,
      Mówili, blask z niebiosów pijąc jak ze dzbana:
      Posłuchaj, ludzkość żyje, nasza radość żyje.

      -Czesław Miłosz

      ...dobranoc Ewuniu*:)

      Usuń
    5. ... dziękuję Zuzanko, z przyjemnością delektowałam się tym pięknym wierszem do porannej kawy:))
      Słonka, radości i dobrych myśli na cały dzień...:)

      Usuń
  7. Po pięknych spacerach jesiennych zbliża się pora snu...:)
    Na dobranockę przyniosłam piękny utwór ze ścieżki dźwiękowej do filmu "S@motność w sieci"...

    Ketil Bjornstad *The Memory*

    http://www.youtube.com/watch?v=g8LwZ8ovp2o&feature=related

    Romantycznych snów...dobranoc Kochani:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękny utwór, nie znam ani filmu, ani tej kompozycji... lekko dżezujący nastrój i jesienna nostalgia...
      Znalazłam coś jeszcze ze ścieżki dźwiękowej tego filmu.
      Prelude 13 - ketil bjornstad.

      http://www.youtube.com/watch?v=9prfTfSkOjU&feature=related

      Dobranoc, Izo, pogodnych snów:)

      Usuń
  8. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Środa już odchodzi i czas mi ją żegnać Słowem na dobranoc.
    Dziś wiersz Dmytro Pawłyczko -

    *** Rozplotły się, rozsypały, rozpadły...

    Rozplotły się, rozsypały, rozpadły
    Jak warkocze wrześniowe dni.
    Jeszcze kąpać się z tobą chciałbym,
    A już jesień pod oknem brzmi.

    Rzeka wzięła dobre gwiazdy, które
    Całe lato spadały w głębinę,
    Z ptakami na białej górze
    Próbujemy gorzką jarzębinę.

    Może by nam polecieć jak one,
    za latami młodości wir runąć.
    Czyżby nasze skrzydła pozłocone
    Nie umiały ich śladem pofrunąć?

    Ja ci zimowe dni srebrem tkane
    W warkocz siwy splotę jak włosy;
    Tylko gwiazdy, w szczęściu wykąpanej,
    Nie odnajdę, z morza nie przyniosę.
    To jest cisza zdumionych dusz.

    przełożył: Tamar

    ***

    I kołysanka - Marcus+ Leszek Możdżer - Rosemary's Baby

    http://www.youtube.com/watch?v=TArww-mlMuc&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Miła moja. :)***
    Dobrego snu z marzeniami... do budzika :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Cieszę się, że dzisiaj zdążyłeś, mam nadzieję, że choć trochę ucieszyłeś oko i duszę moją koloroterapią...
      Ale dzień się już kończy, czas więc i na moją dobranockę. Zaprosiłam poetkę - Alicję Wysocką, żeby oddała moje myśli wierszem -

      ***Chciałabym***

      Chciałabym patrzeć w takie oczy
      Ciepłe, głębokie i mądre
      Co gdy je blaskiem coś zamroczy?
      One jak zwykle są rozsądne.

      W takie, które nie kłamią nigdy,
      Są szczere i nie oszukują,
      Nie mogą zrobić żadnej krzywdy
      I nigdy planów złych nie knują.

      Koniecznie we mnie zakochane
      Bym mogła ufać im do woli,
      Oszustwem żadnym nie targane
      Bo wiedzą już... jak serce boli

      Wyczują wszystko - zanim powiem
      Domyślą się, gdy ja w pół słowa,
      Zacznę... i nie dopowiem,
      Powiedzą - niepotrzebna mowa.

      W takie bym chciała patrzeć oczy,
      Takie bym chciała mieć na własność.
      Przez całe życie, w dzień i w nocy,
      A potem razem z nimi zasnąć.

      Szczęśliwa byłabym w tej chwili
      Starczyłoby mi za pół świata,
      Żeby nas tylko nie zbudzili...
      Bo cóż to byłaby za strata!

      ***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły mój:)*** ... czarownych snów...:)))***

      ... uwielbiam Leszka Możdżera i za chwilkę też pokołyszę...

      Usuń
    2. ... a więc Możdżer w połączeniu ze Zbigniewem Preisnerem - Widzieć więcej...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=vtWA7SQ813E&feature=related

      ... słodkie pa...:)***

      ... a budzik mam jutro później, bo dzień roboczy zaczynam od 10:30.:)*

      Usuń
  9. Dzień dobry w bardzo słoneczny czwartek:)*
    Zapowiada się piękny, jesienny dzień, chociaż ranek był chłodny, tylko 4 stopnie.
    Dzisiaj jadę na szkolenie, wyjazd mam o 10:30, więc pozwoliłam sobie później wstać :)
    Nie będzie mnie wieczorem (szkolenie zamiejscowe z noclegiem) i aż do jutra, do popołudnia; wrócę ok.16.00, tak jak normalnie z pracy.
    Zostawię Wam mój wiersz, kiedyś napisany w dwóch strofkach, dziś poprawiony i uzupełniony - niech będzie Mottem dla Wszystkich na ten czas, i może nie tylko ten? Myślę, że wciąż jest aktualny...

    Tworzysz piękno

    Z chwil które właśnie celebrujesz,
    z poranków, westchnień, spojrzeń, rozmów,
    z myśli, co płyną wciąż najczulej,
    z uśmiechów, wspomnień i melodii,

    gdy piszesz wiersz i pijesz kawę,
    patrzysz na drzewa i obłoki
    w jesienny dzień - gdy liść opadły
    szelestem budzi twój niepokój,

    w podaniu ręki, ciepłym geście,
    w zroszonym łzą mrugnięciu powiek,
    w sekundzie, w której właśnie jesteś,
    wciąż tworzysz piękno. Ono w tobie.

    - ewa*

    Pozdrawiam Wszystkich najpiękniej, jak umiem, życząc miłych chwil, pogody ducha i słonecznych myśli:)*
    Mam nadzieję, że zadbacie o Ogródek, żebym miała do czego wrócić... to tylko półtora dnia, a liście wciąż lecą...;-))
    Jasieńka poproszę, żeby też nie zapomniał dobranocnym Słowie; miło będzie zasnąć z poczuciem, że wszystko jest na swoim miejscu...:)*

    ... i jeszcze zostawię przebudzankę, na uzupełnienie mojego wiersza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... bardzo proszę, posłuchajcie... Piękno w Tobie jest - Jacek Beszczyński

      http://www.youtube.com/watch?v=nYnUfuGsaRg

      Piękno w Tobie jest

      Nocą włóczę się, światła wiodą mnie
      U Harry'ego w barze słychać jazz
      I to jedno teraz wiem, zaśpiewam słowa te
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

      Ten sentymentalny dźwięk sprawia, że wpatruję się
      W tę dziewczynę, która głowę w chmurach ma
      Kapelusz wkładam więc, przywitam z Tobą się
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

      Czasem chcemy coś powiedzieć przez piosenkę
      Nie do wszystkich jednak trafia dobry wiersz
      Ale mam nadzieję, że Ty rozumiesz w czym jest rzecz
      Bo ja śpiewam to, co czuję i co wiem

      Życie pędzi wciąż, zostaje jednak coś
      U Harry'ego w barze już przeżyłem to
      Spójrz za nami pierwszy krok, a już nam stuknął rok
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

      Czasem chcemy coś przekazać przez piosenkę
      Nie do wszystkich jednak trafia dobry wiersz
      Ale mam nadzieję, że Ty rozumiesz w czym jest rzecz
      Bo ja śpiewam to, co czuję i co wiem
      Życie pędzi wciąż, zostaje jednak coś
      U Harry'ego w barze już przeżyłem to
      Spójrz za nami pierwszy krok, a już nam stuknął rok
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?
      Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

      ***

      ... i do spotkania pod wierzbą jutro po południu:)***

      Usuń
    2. Witam słonecznie:)

      SDM- Opadły mgły wstaje nowy dzien

      http://www.youtube.com/watch?v=_rUaokmewig&feature=related

      Pięknego dnia Wszystkim:)
      Wyszkol się dobrze Ewo i wracaj szczęśliwie;)

      Usuń
    3. :)
      ... witaj :) już zamykam lapka i wychodzę, bo jeszcze muszę dojechać do autokaru. Dziękuję, podrówka słoneczne i do zobaczenia:)

      Usuń
  10. Często, gęsto mi się przydarza,
    że bzdurą się trapię.
    Wpadam przeto do **Impresji**,
    - na koloterapię.

    Czynię to od dawna,
    jak gdyby ktoś wnikał.
    Powód wszystkim znany,
    - takiego mam bzika.

    Codziennie tu nowa,
    jest kolorystyka.
    Dzięki temu właśnie,
    - tabletek nie łykam.

    Oprócz mnie tu bywa,
    rozliczna publika.
    Jakby to malował,
    - Van Gogh lub Jan Styka.

    Pierwszego już znacie,
    z zdrowiem się borykał.
    Malował słonecznik,
    - jedząc słonecznika.

    Drugiego specjalność,
    to batalistyka.
    W tejże specjalności,
    - bezbłędny był Styka.

    Widać *PANORAMĘ*,
    ktoś spada z konika.
    Uwiecznił ten moment
    - Matejko i Styka.

    Bitwę namalować,
    (gdy ktoś dalej wnika).
    Potrzeba koniecznie,
    - wojskowa taktyka.

    I kto by pomyślał,
    dociekał i wnikał.
    Wisi sobie obraz,
    - a w tle polityka.

    Witam i pozdrawiam uczestników seansów koloterapii...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=FjOlxiGwPAA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję, Jędruś:) Jeszcze miałam chwilkę i przeczytałam Twój wierszyk... a Ciebie zapraszam do mojego wiersza i wpisu wyżej, wszystko Ci wyjaśni:)))
      ... celowo nie zmieniłam posta na dziś, bo w tych fotografiach też jest zatrzymane piękno, a chyba się jeszcze nie opatrzyły...
      Pozdrawiam cieplutko i zmykam do jutra:)

      Usuń
    2. ... mój wiersz poranny z Mottem na dzisiaj jest wpisany o 7:53, pod nim przebudzanka...
      ...i do popisania:)

      Usuń
    3. Dzień dobry Podróżniczko, Ogrodnicy:)
      Wpadam i wypadam, mam dzisiaj absolutnie przestawiony do góry nogami dzień. Jak się unormuje będę dzielnie i z oddaniem grabiło wszystko do wpadnie do Ogródka. Tymczasem Kochani :)

      Usuń
    4. Za dwukrotny ERROR zamieszczony o godz.8:09 dotyczący
      koloroterapii serdecznie przepraszam...:)

      Powinno być koloroterapię i koloroterapii...

      Usuń

    5. Zamachowski & Grupa MoCarta - * Kobiety jak te kwiaty *.flv

      http://www.youtube.com/watch?v=eDaGKHxEXNY&feature=related

      Popołudniowe serdeczności..:)

      Usuń
  11. Bry na wieczór

    Zatrudniłem w ogródku Jana Brzechwę by się wypowiedział
    o kolorach -


    Kolory


    Malarz wciąż zachodził w głowę:
    Są kolory i odcienie,
    Każdy inną ma wymowę,
    Każdy jakieś ma znaczenie.

    Aż podsłuchał raz w farbiarni,
    Jak sprzeczały się kolory:
    - Żółty trzyma się najmarniej,
    Żółty jest na zazdrość chory.

    - Też gadanie... Zresztą zgoda,
    Mnie zazdrosne lubią żony,
    Taka jest w tym roku moda:
    Żółty kolor, nie czerwony.

    Mruknął czarny: - Czy należy
    W takie wdawać się rozmowy?
    Jak czerwony się zaperzy,
    To się robi fioletowy.

    - Zamilcz! Wszystkim się podoba
    Modny kolor fioletowy,
    A ty jesteś co? Żałoba!
    Ciebie lubią tylko wdowy.

    - Lepszy czarny jest niż biały!
    - Lepszy biały, za to ręczę,
    Wszak się na mnie poskładały
    Barwy, które tworzą tęczę.

    - Tylko panny i oseski
    Białym chlubią się kolorem...
    - A niebieski
    - Co niebieski?
    - Jego tu na świadka biorę.

    Rzekł niebieski: Słów mi szkoda.
    Każdy z czasem wypłowieje.
    A zielony tylko dodał:
    - Mam nadzieję... Mam nadzieję...

    Miłego wieczoru Wszystkim. :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I trochę kolorowej muzyki do posłuchania i obejrzenia

      ڰۣڿڰۣColors of early autumn - Kolory wczesnej jesieniڰۣڿڰۣ

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kZ8QoDtcP-k

      *** Kolorowa jesień ***

      Na bocianich skrzydłach odfrunęło lato,
      przyszła do nas jesień, strojna i bogata.
      W sadach dojrzewają soczyste owoce,
      skropione deszczykiem, malowane słońcem.

      Jesień, jesień, jesień kolorowa,
      hojnie skarby swoje nam rozdaje,
      jesień, jesień, jesień kolorowa,
      płynie ponad krajem.

      Lasy się ubrały w płomienne kolory,
      zimne są już ranki i chłodne wieczory.
      W parkach złote liście leżą jak dywany,
      wśród nich połyskują brązowe kasztany.

      Jesień, jesień, jesień kolorowa...

      Wiatr jesienny figlarz, srebrne mgły rozsiewa,
      czasem lubi z nami przy ognisku śpiewać.
      Złota polska jesień, kolorowa pora,
      idzie z koszem darów przez lasy i pola.

      Jesień, jesień, jesień kolorowa...

      autorka: Jadwiga Koczanowska

      ***

      Mam nadzieję, że moja kloroterapia jest, albo będzie skuteczna. :)))*

      Usuń
  12. Jaśku,miałeś grabić liście a nie wyręczać się Brzechwą:)))
    Ja sobie usiądę na ławeczce z Tadeuszem Micińskim i popatrzę jak panowie grabią Ogródek:)))

    * * *

    Jesienne lasy poczerwienione
    goreją w cudnym słońca zachodzie.
    Witam was, brzozy, graby złocone
    i fantastyczne ruiny w wodzie.
    Czemu się śmieją te jarzębiny?
    czemu dumają jodły zielone?
    czemu się krwawią klony - osiny?
    płyną fiolety mgieł przez doliny
    i jak motyle w barwnym ogrodzie
    latają liście złoto-czerwone.

    Pogodnego...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry wieczór Ewuniu* ( gdzieś tam ), Izo, Jaśku, Andrzeju :)
    Dopiero teraz mam czas, aby przysiąść na ławeczce, poczytać, posłuchać i sama coś dodać do Waszych wpisów.

    Zamiejskie ogrody.

    Z dala od ulic gwarnych, świątyń, żaru, wrzawy.
    Otulone murkami, pod stopą Warszawy.
    Śpią ciche, zamiejskie ogrody.

    Nad miastem jest kurz wielki i dymy gorące.
    W ogrodach drzewa świeże i spokojne słońce.
    Pachnące półmroki i chłody.

    W porę dnia, gdy już biegać nic nie daje, znużenie.
    Upał, jak kwiat podcięty, upada na ziemię.
    Ulice i place wyludnia.

    Tutaj, pod baldachimem z gałązek i nieba.
    Z myślą, że mi już kochać i szaleć nie trzeba.
    Zasypiam w gorące południe.

    - Jerzy Liebert

    ... miłego, wesołego wieczoru :)



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewunia* zapewne baluje, pozostali Ogródkowicze zapatrzeni w wieczorne niebo, a mój czas na dobranockę już nadszedł.

      Żeby mi tak w sercu jesień zaśpiewała
      Zapaliła oczy żółcią i czerwienią
      Głowę żołędziami całą obsypała
      Co się złotym brązem, jak dukaty mienią.

      Żebyś moją duszę oblepiła liśćmi
      Utkała z nich wianek; - krągłe, złote koło
      Albo nocą czarną miła mi się przyśnij
      Jak chłodzisz wargami rozpalone czoło.

      Przyśnij mi się wiatrem i przyśnij się chłodem
      Przyśnij kluczem ptaków lecących daleko
      Przyśnij się deszczowo jesiennym ogrodem
      Gdzie mgła szarobiała i zsiadła jak mleko.

      - Ryszard Opara Przyśnij mi się

      ... dobranoc Ewuniu*, Kochani Ogrodnicy, snów jak wierszu Ryszarda :)))



      Usuń
    2. ... Zuzanko, wieczór był bardzo przyjemny zgodnie z Twoim życzeniem, dziękuję ;-))

      Usuń
  14. Czwartek pożegnamy kołyasanką - Michael'a Buble - Dream a Little Dream of Me

    http://www.youtube.com/watch?v=asDvLON9PUU

    ***“Wyśnij mały sen o mnie”***

    Gwiazdy świecą jasno nad tobą, nocny wietrzyk zdaje się szeptać “Kocham cię”.
    Ptaki śpiewają na jaworze, “Wyśnij mały sen o mnie”.
    Powiedz “nocna-noc” i pocałuj mnie. Po prostu przytul mnie mocno i powiedz mi, że będziesz tęsknić.
    Gdy jestem sam i smutny, jak tylko mogę być, wyśnij mały sen o mnie.

    Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
    Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
    Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
    Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
    Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie.

    Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
    Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
    Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
    Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
    Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Miła gdzieś w Nałęczowie.:)))*** "dream a little dream of me."...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... choć nie mogłam zajrzeć do Ogródka, czułam Twoją obecność...:)***

      Usuń
  15. Ewo wszystkiego najlepszego,spełnienia marzeń i samych szczęśliwych dni...:)

    Ostatni walc.....akordeon

    http://www.youtube.com/watch?v=I4t9EnQ-Y_0

    Wspaniałego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.rotfl.com.pl/data/media/254/Re_w_kroplach_deszczu.jpg

      Usuń
    2. Witaj Izo:)
      Kłaniam się wdzięcznie za życzenia tuż po północy, dziękuję za piękną melodię i śliczną, deszczową różę:)
      Dla Ciebie, w podzięce niech zaśpiewa Alicja Majewska - Być kobietą...

      http://www.youtube.com/watch?v=Lx1_AQO3d7I&feature=related
      :)*

      Miałam tak cudną pogodę, o jakiej nigdy nie marzyłam w październiku... letnia temperatura i urocze krajobrazy, szkoda tylko, że tak mało czasu na spacery.
      Przyjemnego dnia, zapraszam na lampkę wina:)


      Usuń
  16. 100 lat z okazji 62 urodzin życzy Andrzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...;-)
      Dziękuję, szalenie "kurtuazyjny" dowcipnisiu, niezwykle mi miło, że nie dopisałeś mi 20, albo 30 lat... zdrowia życzę, w każdym aspekcie:)

      Usuń
    2. Sparwdź PESEL pamięć zawodzi a wieku nie trzeba się wstydzić.Andrzej.

      Usuń
    3. ... i wzajemnie, wzajemnie... elegancji z wiekiem też powinno przybywać... wiwat wszystkim stu- i więcej latkom...:)
      I nie podszywaj się pod Andrzeja, bo fałszem mi pachnie na odległość.

      Usuń
    4. Anonimowy coś Ci mózgownica źle pracuje.Gdyby Ewa miała tyle Lat co piszesz to była by już dawno na emeryturze.A Ona ma jeszcze sporo lat pracy przed sobą.Oj złośliwa bidulko.Polecam dobrego psychiatrę:)))

      Usuń
    5. Izo, szkoda słów... ten/ta bidulka (a raczej ta) ubawiła mnie dziś setnie:)))

      Usuń
  17. Dzień dobry Jubilatko:)))
    Ewuniu* weny twórczej, zdrowia, energii, radości, niezmiennej chęci poznawania tajników przyrody przy pomocy Twego wiernego towarzysza, uśmiechu i cierpliwości. A resztę niech dopowie:

    Urodzinowe róże

    Płatki urodzinowych róż,
    pachnące uczucia, marzenia.
    zawisły słowem... u mych ust,
    szepczą jeszcze słodkie życzenia!

    Przywiędły, ale pełne jeszcze woni,
    w dotyku niby z gładkiego papieru,
    w kolorze krwistoczerwonym,
    śnią o miłości, jak poduszka z chmielu!

    Zaklęcia, czary, wyznania,
    Symbolika w płatkach zaklęta,
    świadczą, o cudzie kochania
    magia koloru, zapachu, niepojęta!

    Zapadły głęboko w moim sercu,
    rozsypane, tworzą dywan pachnący,
    a ja, leżę na różanym kobiercu,
    a woń, niech się sączy i sączy!

    - Zofia Szydzik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję Zuzanko za życzenia i urodzinowe róże:) Najważniejsze są chęci do pielęgnowania pasji i te drobiny radości na co dzień... doceniam je najbardziej, bo dzięki nim życie jest piękne.:)
      Dla Ciebie w podzięce poetyckie rozmyślania o życiu.

      Życie jak jesień

      Życie jak jesień coś w nim z blasków lata
      Z uśmiechów słońca przez mgły i szarugi
      Z złotawych błysków wśród szarego świata
      Z kwiatów co nigdy nie kwitną raz drugi

      Życie jak jesień lecz serce jak ptaszek
      Co się promykiem lada światła łudzi
      I pod niebieskie wzlatuje poddasze
      Nową piosenką o wiośnie się budzi

      A wiosna zawsze gdzieś tam za górami
      Niebo słonecznym uśmiechem nas zwodzi
      I jak te ptaki łudzone blaskami
      Czekamy wiosny czekamy wiosny
      Czekamy wiosny

      A wiosna zawsze gdzieś tam za górami
      Niebo słonecznym uśmiechem nas zwodzi
      I jak te ptaki łudzone blaskami
      Czekamy wiosny czekamy wiosny
      Czekamy wiosny
      Czekamy wiosny a zima nadchodzi
       
      Marian Gawalewicz

      Serdecznie, cieplutko, z uśmiechem pięknej jesieni:)

      Usuń
  18. Ewuniu*, do południowej kawki:)

    Najpierw nie chcieli uwierzyć
    więc mówili do siebie
    że ich miłość za wielka
    nieobjęta jak liście
    za wysokie za bliskie
    potem że to nieprawda
    przecież tak jest ze wszystkim

    lecz Ty co znasz ptaki po kolei
    i buki złote
    wiesz że jeśli miłość to tak jak wieczność
    bez przed i potem

    - Jan Twardowski Jeśli miłość

    ... cieplutkie, serdeczne, najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zapraszam na kawę pod wierzbą i już ustawiam poetycką dekorację:)

      Julian Tuwim

      Kwiat

      Kwiat za oknem gwałtownie kwitł
      W obawie, że się spóźni.
      Wietrzyk, deszczyk, serce i mit
      Pracowały jak w kuźni.

      Noc, przychylna dla takich spraw,
      Cieplała oranżerią,
      I ty (co za szczęśliwy traf!)
      Wzięłaś mnie raz na serio.

      Współkwitnących, gorliwych ust
      Niewyczerpany zasób
      Szeptem wzmagał namiętny wzrost
      I pomnażał w czwórnasób.

      Aż zdyszany i cały w łzach
      Ze wzruszenia i rosy
      Eros — Helios — Apollo — Brzask
      Lilią wychylił się z nocy.

      ... przyjemnego wypoczynku w weekendowe już popołudnie, serdeczności:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Jubilatko :)
      Z ogromną przyjemnością, w poetyckiej dekoracji, w towarzystwie Jesiennego życia i Kwiatów, wypiję zaproponowaną przez Ciebie kawę. Dodam od siebie bukiet:

      Kwiaty, kwiatki, kwiatuszki.

      Piękno kwiatu jest ozdobą
      i życiem, które może być Tobą...
      Śmieje się wesoło tak samo,
      gdy rozchyla płatki - co rano.
      Czasami stojąc na ziemi
      nikim lub niczym się czujemy,
      dlatego na kwiaty patrzymy
      i od nich się radości uczymy.
      Jak się uśmiechać, rozkwitać,
      one pokazują, a także jak witać
      szarą codzienność, by lśniła
      oraz promieniami słońca tuliła.
      Kwiaty, kwiatki, kwiatuszki
      uczcie nas w ważnej szkole życia
      jak ubarwiać szary, zwykły dzień,
      a nicość przemienić w bajkowy sen.
      Nauki przyjmiemy z wdzięcznością,
      gdyż świat kwiatów jest miłością...

      - Aleksandra Baltissen

      ... radości w Tym Ważnym Dniu:)))

      Usuń
    3. Dobry wieczór Zuzanko:)
      ... i to prawda, świat kwiatów jest tylko miłością. Ale zanim zwiędną... do jubileuszowej dekoracji dołożę dla Ciebie wiersz Zosi Szydzik.

      zanim zwiędną kwiaty

      zanim opadną ostatnie liście
      zanim grafit zaciągnie niebo
      zanim nadejdą mgieł zasłony
      zanim pustka w nas wypełni się lodem
      spieszmy się siać słowo – KOCHAM
      wiosną wzejdzie miłością
      która napełni strofy sercem pisane
      oczom bez wyrazu doda blasku
      ustom spierzchniętym
      poda kroplę porannej rosy
      osuszy nasze dusze
      przemoknięte samotnością
      wskrzesi czas…
      napełniając go nadzieją
      prosto ze źródła prawdy
      spieszmy się…
      idzie zima

      ... cała przyjemność po mojej stronie, Zuzanko, dziękuję:)))

      Usuń
    4. ... :)))

      Miłość przychodzi cichutko

      chciałam tylko obudzić sny
      o miłości niespełnionej

      na chwilę przywołać barwy tamtego lata
      jesieni
      zimy
      wiosny

      chciałeś poruszyć wspomnienia
      o miłości pierwszej

      na chwilę poczuć zapach tamtego lata
      jesieni
      zimy
      wiosny

      chcieliśmy tylko spojrzeć sobie w oczy

      a ona przyszła sama
      cichutko i niespodziewanie

      -marina

      ...dobranoc Jubilatko, dziękuję za możliwość uczestniczenia w Twoim święcie, pa :)))

      Usuń
    5. ...:)))

      jesteś przyjaciółką życia 

      więc mu pokaż twarz radosną 
      pokaż uśmiech i błysk w oku 
      i odgarnij włosy z czoła 
      latem zimą wczesną wiosną 
      kwitnij jemu bądź przy boku 
      mów i śpiewaj
      graj i wołaj 

      jesteś przyjaciółką życia 

      więc mu prawdę powiedz szczerą 
      okryj płaszczem ciepłem duszy 
      a rękawem od koszuli 
      wytrzyj z kurzu ślubny welon 
      oddaj serce niech poruszy 
      albo chociaż je przytuli 

      - Stanisław Kruszewski

      ... dziękuję Ci za piękny poetycki wieczór, dobranoc, Zuzanko:)))

      Usuń
  19. Ewo* kłaniam się nisko w tym pięknym dniu:)***


    *** Róże czerwone ***

    Krzak sztamowych jesiennych róż
    Zakwitł dziś. Są piękne spójrz
    Na nie, tak cudne i czerwone
    Jak usta Twe wciąż nienasycone.

    Które chciałbym całować gorąco
    By tej czerwieni być pogromcą
    I zatrzymać smak tej czerwieni
    Nic to, że znowu się rumienisz

    Nic to, że z oczu mi uciekasz
    Mimo, że serce nie chce czekać
    Dopadnę Ciebie w tym ogrodzie
    By tę czerwień całować co dzień.

    Jasiek juhas


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasieńku:)*
      Tak sobie myślę... jaką wspaniałą niespodziankę sprawiłeś mi swoim wierszem, milknę z podziwu i kłaniam się wdzięcznie:)*** ... i może podzięka w dwóch słowach...

      W dwóch słowach

      Październik nam się rozszeleścił,
      w ogrodach trochę dłuższe cienie,
      Ty mnie słowami dzisiaj pieścisz,
      a ja dotykam cię marzeniem.

      Twój oddech czuję w mgnieniach godzin,
      choć jesteś stąd o setki ulic,
      to wiem, że co dnia tu przychodzisz
      i znowu wierszem mnie przytulisz.:)

      Gdy mnie dopadniesz, czas odmienisz,
      ja wycałować Cię gotowa,
      jesienny dzień Ci rozczerwienię -
      nie wierzysz? Powiem ci... w DWÓCH słowach...

      :)*

      Dla Ciebie w podzięce - Alicja Majewska i Zbigniew Wodecki - Nie ma nic nad Miłość

      http://www.youtube.com/watch?v=g95NVUZP8l8&feature=related

      Pozdrówka czułe dla ogródkowego Poety:)*

      Usuń
  20. Witajcie Kochani w ten cudny, kolorowy piątek:)*
    Właśnie wróciłam z wojaży i z oddechem ulgi przysiądę z Wami pod wierzbą:)
    Izo, Zuzanko, Jasieńku... dziękuję najserdeczniej za życzenia urodzinowe, zrobiliście mi ogromną frajdę...:)***

    Anonimowy (Andrzeju?, ale chyba nie Jędrusiu), Tobie również dziękuję i nie mogę wyjść z podziwu, jak niezwykle precyzyjne wyliczyłeś mój wiek... gdyby nie Ty, pewnie bym się nigdy nie dowiedziała, ile mam lat... myślałam, że 72, a tu proszę, jaka niespodzianka, jesteś wyjątkowo kurtuazyjnym mężczyzną...;-)))

    Jak się rozejrzę po rabatkach, każdemu coś przyniosę w prezencie, a na razie pięknie pozdrawiam Wszystkich:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz stawiam Wszystkim wino i wznoszę toast - za Wasze zdrowie, Kochani, oby zawsze Was cieszyła poezja i muzyka, żeby dawała Wam chwile wytchnienia od codzienności, odrobinę radości i zadumy... :)*

      Ta nasza młodość

      Ta nasza młodość z kości i krwi
      Ta nasza młodość co z czasu kpi
      Co nie ustoi w miejscu zbyt długo
      Ona co pierwszą jest potem drugą
      Ta nasza młodość ten szczęsny czas
      Ta para skrzydeł zwiniętych w nas

      Ona jest wśród kamieni
      Rwącym światłem strumyka
      Wiewiórkami po drzewach
      Po gałęziach pomyka

      Ona iskrą w kamieniu
      Ona mlekiem w orzeszku
      Ona świata ciekawa
      Jak miedziany grosik w mieszku

      Ona kwiatem we włosach
      Octem w jabłkach jest pierwszych
      Gorzką pianą na piwie
      W świata gwarnej oberży

      Buntem jest niespełnionym
      Co na serce umiera
      Ona tylko to daje
      Co innemu zabiera

      - Tadeusz Śliwiak

      Do muzyki Zygmunta Koniecznego cudownie wyśpiewała ten wiersz Halina Wyrodek i zespół Piwnicy pod Baranami.

      http://www.youtube.com/watch?v=WkdAvj4M66I&feature=related

      :)*

      Usuń
    2. Zdrowie Jubilatki i....:)

      Pijmy za zdrowie miłości_TRAVIATA

      http://www.youtube.com/watch?v=mq4mWY9hSpE

      ...:)*

      Usuń
    3. ... dziękuję, Izo - i na drugą nóżkę...:)))

      Co się dzieje, oszaleję - Księżniczka czardasza

      http://www.youtube.com/watch?v=ST5CbsgsTog&feature=related

      :)

      Usuń
    4. ...:)))
      Chyba pora na tańce;)

      Sway / Kołysz mnie

      http://www.youtube.com/watch?v=4mYt35t1E6c&feature=related

      Przesuń stół pod ścianę...:)

      Usuń
    5. ...:)))
      byleby nikt pod stół nie wpadł po takim kołysaniu...;-)
      ... albo czardaszu.:)

      Czardasz z Operetki Perła z Tokaju

      http://www.youtube.com/watch?v=WVU6j-eLPEM&feature=related

      :)

      Usuń
    6. Po takim kołysaniu już pora na sen:)

      Sarah Brightman & Andrea Bocelli - Time to Say Goodbye 1997 Video stereo widescreen

      http://www.youtube.com/watch?v=Nl9WMIPzd6w&feature=fvwrel

      Dobrej nocy i kolorowych snów...)

      Usuń
    7. :)
      ... a na dobranoc dla Ciebie jeszcze jeden piękny duet.

      Céline Dion & Andrea Bocelli - The Prayer

      http://www.youtube.com/watch?v=cjNfkbQr5zc&feature=related

      ...pa, Izo, śnij słodko:)

      Usuń
  21. Śpieszę szybko z wyjaśnieniem,
    (no bo moja taka rola).
    Nasza miła Lublinianka,
    - to jeszcze małolat.

    Nie wygląda anonimie,
    Ona na te lata.
    Świadczy o tym anonimie,
    - Ewuni**** awatar.

    Talent do pisania wierszy,
    ma Ona od losu.
    A na owym awatarze,
    - nie ma siwych włosów.

    Jest też rada, nawet na to,
    gdy Ci liczą lata.
    Ginie z półek aptekarskich,
    - śnieżno biała wata.

    Ewuniu****.Wszystkiego najlepszego od oryginalnego fana...:)







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienna Pani- http://www.youtube.com/watch?v=NvpwZFqtvI0

      Usuń
    2. Dobry wieczór Jędruś:)
      Dziękuję pięknie za urodzinowy wierszyk i życzenia:)
      Nooo... ładny mi małolat;-) Nie będziemy jednak wyliczać wieku żadnym kobietom, najważniejsze, to nie dać się przemijaniu:)

      Przemijanie

      Styczeń, sierpień październik...
      ile zim, ile lat
      święta ziemia mnie nosi -
      nie mam głowy do dat.

      Wichry dziejów mi wiały,
      w głowie został ten szum...
      lecz słowiki śpiewały
      nie żałując swych strun.

      Ciągle trwam, nie narzekam,
      wśród słowików i burz,
      czas, choć nie chce poczekać,
      wciąż dostarcza mi róż.

      Szarość dnia nie przesłania
      tęczy uczuć, ich lśnień,
      ciągle nowe wyzwania...
      jeden dzień, drugi dzień...

      Ile dobry kalendarz
      będzie dla mnie miał dat?
      Nie chcę wiedzieć. Niech jeszcze
      trochę potrwa mój świat.

      - ewa*

      Pozdrawiam i ściskam serdecznie, dziękuję za piękne jesienne foto-prezenty.:))

      Usuń
  22. Z życzeniami dziś do Ewy,
    wali Jasiek ,Andrzej, Zuza,
    nie brakuje także Izy,
    Ozon z mgiełki się wynurza.

    Jeszcze przyjdą inni goście,
    taką cichą mam nadzieję.
    Będą ciacha , no i torcik,
    do którego już się śmieję;)))

    Jasiek też "coś" tu przyniesie,
    pod chojarkiem przyrządzone,
    ale ciiiiii to tajemnica,
    i po cichu też pędzone;)))

    STO LAT EWO !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ozonko, witaj:)
      Po dzisiejszych życzeniach powinnam żyć co najmniej tyle, co słynny dąb Bartek:))
      Zapraszam na torcik i wszelkie słodycze, jakie tylko sobie wymarzysz... może Jaśko wpadnie z jakąś śliwowicką, kto wie? ;-)
      Takich pięknych urodzin chyba jeszcze nie miałam, dzisiaj mam prawdziwe lato jesienią:)

      Zatańcz ze mną jeszcze

      Kolejny rok minął. Życie jest uparte,
      znów w wazony wstawiam złocienie i róże,
      czy dobry kalendarz ma w zapasie karty,
      ile tych jesieni przemknie przed podróżą...

      Kartki, tak jak liście strąca wiatr wichrzyciel,
      stos jest coraz większy, rośnie z każdym rokiem,
      zatańcz ze mną jeszcze trochę, moje życie,
      obiecuję - więcej nie pomylę kroku.

      - ewa*

      No to idziemy na jednego...:))) Dzięki raz jeszcze za wszystkie serdeczności:)

      Usuń
    2. Kartki sprzątniesz i po żalu.
      Będzie też urodzin wiele.
      Wszystko skończy się wspaniale
      co chcę Ci przypomnieć śmiele.
      :)))

      Usuń
    3. Furda kartki, kalendarze,
      co ma być, to będzie przecież,
      dziś uśmiechem Was obdarzę,
      potem... niech się życie plecie.
      :)))

      Usuń
  23. I na dobranoc wypada zaśpiewać maluszkowi kołysankę - Happy Birthday to You!

    http://www.youtube.com/watch?v=GZs2SOHLtzM&feature=related

    ***

    Dobranc, dobranoc Gościom i Tobie jednodniowy Maluszku. :)*** - i już cię układam do snu - Happy Birthday to You!...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)))*
      Dziękuję Ci za kołysankę i... jednodniowego maluszka, tylko żeby nikt mnie nie pomylił z łątką jedniodniówką:)))*
      A moja dobranocka będzie dzisiaj z wierszem Haliny Poświatowskiej.

      ***Dłużej niż wieczność***

      Znów mnie myślami swymi wołasz,
      myśli te pachną mi aż tutaj.
      Idziesz i serce niesiesz w dłoniach
      i serce pachnie też jak ruta.

      Idziesz i niesiesz swe marzenia,
      żeby ukoić mą tęsknotę.
      Tak przyjaźń w miłość się zamienia.
      A miłość - w co?
      To będzie potem.

      Dziś widzę twoją twarz radosną,
      gdy idziesz do mnie przez podwórze.
      Niech chwila ta wciąż będzie wiosną,
      niech trwa przez wieczność, nawet dłużej.

      Już jesteś - niczym wiosna w kwiatach,
      jak tęcza na szczęśliwym niebie.
      Teraz zamkniemy drzwi od świata.
      Świat niepotrzebny, gdy mam ciebie
      ***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły mój:)*** najczulszych snów... dzisiaj dam się ululać.. :)))***

      ... a do tego jeszcze pokołyszę... za chwilę....

      Usuń
    2. ... i kołysanka wyśpiewana przez Adriannę Biedrzyńską

      Z woli dusz...

      http://www.youtube.com/watch?v=EDzp8sn6qW0

      ...i najczulsze pa...:)))***

      Usuń
    3. ... i jeszcze raz Wszystkim dziękuję najpiękniej za radość, jaką dzisiaj mi sprawiliście, za przemiłe chwile, serdeczność, ciepłe słowa, wspaniałe życzenia, piękną muzykę i poezję.
      Kłaniam się wdzięcznie :)***

      Usuń
    4. ... no i za opiekę nad Ogródkiem podczas mojej nieobecności; rabatki kwitną, jak w środku lata..:)*

      Usuń
  24. ✿⊱╮✿⊱╮­✿⊱╮✿⊱╮✿⊱╮DOBRANOC ✿⊱╮✿⊱╮✿⊱╮✿⊱╮­✿⊱╮

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)
      piękna girlanda, witaj Jędruś:)
      Za pół godziny powitam Was nowym postem, proszę o odrobinkę cierpliwości:)

      Usuń
  25. Ewa kto wpisał wiersz 17 października 2012 o 17 29
    Spacer jesienny.

    OdpowiedzUsuń