Powered By Blogger

niedziela, 14 października 2012

Wiosna jesienią

Dziś kolorowy koszyk z mojego październikowego ogrodu.
Rozpłoniły się na dobre lampioniki miechunek.
Szaleją liliowe marcinki (tu w zestawieniu z pomponowymi daliami)...
... i drobniutkie, karminowe chryzantemy ze złotym oczkiem.
Chociaż listki już lekko liźnięte przymrozkiem, kwiaty dalii jeszcze cieszą kolorami.
Miła niespodzianka - na trawniku kwitną jesienne fiołki...
... i moja największa miłość - jesienna róża...:)
Wiosna jesienią
(strofy safickie)

Choć szron wysrebrza spopielałe trawy,
świty w mgłach toną, rozciągnięte noce,
nastroje więdną we wspomnieniach łzawych -
nie śpią emocje.

Popatrz, dziś promień rozgwarzył się pięknie,
do powiedzenia mam tobie tak wiele,
w smutku nie tonę, do wiosny nie tęsknię -
w sercu mam zieleń.

Na klonach złoto, oranże, czerwienie,
miłość wiruje kolorów szelestem,
mnie stan jesienny uczuć nie odmienił -
bo ze mną jesteś.

100 komentarzy:

  1. Witaj Ewo:)
    Piękne strofy i kwiaty.Brakuje tylko śpiewu ptaków...:)

    Жанна Бичевская ~ Ах, как птицы поют

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=fqkdJEaqnNE&NR=1

    Cudnej niedzieli...Takiej jak ten klip...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      Dziękuję:) Cóż, takich ptasich głosów dzisiaj już nie usłyszę, ale dzień spróbuję ubarwić kolorami i jesiennym błękitem.

      jesienny błękit

      dla ciebie błękit zerwę z nieba
      w oczy go włożę niech rozbłysną
      niechaj zaiskrzą miłość trzeba
      w sobie rozniecić ponad wszystko

      niech raz zapłonie rzeczywiście
      ogniem w uczucia jeszcze żywa
      właśnie jesienią kiedy liście
      czerwienią złotem wiatr z drzew zrywa

      niczym całusy w gaju spełnień
      gorące słodkie ich najwięcej
      te z niespodzianką to ode mnie
      i jeszcze na dokładkę

      z sercem

      - Stanisław Kruszewski

      Jeszcze jest trochę mgiełek za oknem, ale słońce coraz śmielsze i wcale nie zimno - już 10 stopni. Jesienna łazęga dzisiaj murowana.
      Pozdrawiam w kolorowym nastroju :)

      Usuń
    2. Dziękuję za dokładkę:)
      U mnie też zapowiada się ładny dzień.Odpowiednia pogoda na grabienie liści...:)

      Kazimiera Iłłakowiczówna

      * * *

      Grabimy liście w ogrodzie,
      by trawie ich ciężar nie szkodził.
      Suwają się grabie... grabie
      mocniej... mocniej, słabiej... słabiej.
      Posuwiście szeleścimy...
      ...Jeszcze daleko do zimy.

      ...i oby jak najdalej do zimy:)

      Usuń
    3. ... dziękuję, uwielbiam ten wiersz, Izo:)
      A ja wrócę później z podarkiem dla Ciebie, bo teraz smażę kotlety i mogą się przypalić:)))
      Potem wyskoczę w jesienne plenery.
      Przyjemnego grabienia i do zobaczenia...:)

      Usuń
    4. ... no i jestem:) też z liśćmi...

      Liście klonowe

      Liście klonowe ,łagodne jak ręce ,
      głaszczą mnie po włosach -nic więcej ,
      dotykają sukni ,ramion, szyi z lekka ,z lekka
      jak mrugająca powieka --
      mruga i nie wie o tym ...
      Pachną jesienią i słońcem ,i złotem ,
      pachną i głaszczą ...nic więcej.

      - Kazimiera Iłłakowiczówna

      Dzisiaj i świeciły słońcem, i pachniały, i głaskały, a nade wszystko pięknie pozowały do zdjęć:)
      Liściaste pozdrówka popołudniowe :)

      Usuń
    5. :)
      Trzymałam link z Drojecką na wieczór.Niestety Jędruś mi go zwinął:(
      To będzie Martyna Jakubowicz...:)

      Li Bai - Martyna Jakubowicz

      http://www.youtube.com/watch?v=5TGwLA02sK8

      Ciekawe czy też "upolowałaś" motyla?:)
      Udanego wieczoru...:)

      Usuń
    6. :)
      ... motyla nie upolowałam, ale za to inne cuda. O tym - potem, dzięki za Martynę, a ja na razie znikam na 2 godziny:)

      Usuń
    7. ... i dla Ciebie dobranocny wiersz Ewy Willaume-Pielki, z pachnącymi myślami, bez piosenki, bo jeszcze mi dźwięczy w uszach koncert włoskich pieśni:)

      Myśli pachnące

      Dla ciebie zdjęłam promienie,
      choć miejsce ich na błękicie
      i teraz każdy zamienię
      w kropelkę rosy o świcie

      Tobie bym pyłki z kwiatów
      co dnia z uśmiechem wręczała
      jak to robiłam przed laty,
      gdy szczęścia wyczekiwałam.

      Tymczasem rzadko koło mnie
      promienie rozsyła słońce
      i również rzadko ktoś do mnie
      przysyła myśli pachnące.

      Dobrej nocki i pachnących snów, Izo:)

      Usuń
  2. Propagatorką ciepłych wzruszeń,
    pieśni jesiennej, rozmarzonej,
    Jesteś codziennie, bez wymuszeń,
    dajesz nam sen o wytęsknionej.

    Radości życia sens i trwanie,
    bezcennych chwil spędzonych razem,
    iskierka buntu w nas zostanie,
    to nas obroni przed rozstaniem.

    Jakoś mi to...
    Pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      Ładny, jesienny wiersz, dziękuję:)Jeszcze tylko tytuł i drobne wyjaśnienie, kto jest propagatorką tych ciepłych wzruszeń...?

      Trzymam w sercu na dnie te jesienne szczęścia,
      są tak delikatne, jak pajęcze nici,
      okruszyny wzruszeń są mi życia częścią,
      chociaż ich istnienia rozum nie uchwyci.

      Niech pochmurne myśli pójdą w zapomnienie,
      świetliste wzruszenia niech rozjaśnią twarze,
      na te dni codzienne będą pokrzepieniem
      i dodadzą siły do spełnienia marzeń.

      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. No jak to kto? "Pytaczka":)))
      Przecież wiesz o czym piszesz. Gromadzisz tu ludzi, którzy coś lubią, czegoś chcą;)
      Pa:)

      Usuń
    3. Na... kogoś, to były fraszki. Może o kim, o czym?

      Usuń
    4. No to piękne ukłony dla Ciebie... dziękuję, nie spodziewałam się, że to wiersz z dedykacją:)))
      Coraz lepiej Ci idzie, Ozonko, cieszę się całym sercem i podziwiam :)

      Usuń
    5. Żeby Ci nie było za wesoło, nie czytałam niczego z polecanych przez Ciebie linków. Nie mam czasu. Posłuchałam tylko Twoich rad.
      Pozdrówka:) I już mnie nie ma, no prawie. Może jeszcze zajrzę.

      Usuń
    6. :))) Co się odwlecze, to nie uciecze... jak poczujesz chęć, to może zajrzysz, nic na siłę ;-)
      Ja też za chwilę zmykam, bo pogoda zrobiła się fotograficzna.
      Pozdrówka i do następnego :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy pięknie, ale z niejakim trudem. Uczę się;(
      Pa:)

      Usuń
    2. Dziękuję za pochwałę:)
      :)

      Usuń
  4. Witam również niedzielnie piosenką Wieslawy Drojeckiej,
    może się spodoba ** Trochę wiosny jesienią **

    http://www.youtube.com/watch?v=BOPT18b82DQ

    Ściskam i pozdrawiam miłej niedzieli życząc..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Bardzo mi się spodobała piosenka, której całe lata nie słuchałam, dziękuję pięknie:). Moja Mama ślicznie ją śpiewała, pamiętam do dziś...
      Właściwie prawie wcale nieznana wykonawczyni, ale dla Ciebie znalazłam jeszcze jedną jej piosenkę:)

      Nie wolno mi Non ho l'eta Wiesława Drojecka

      http://www.youtube.com/watch?v=6NT-vPkRe1w&feature=related

      :)

      U mnie tak piękna pogoda dzisiaj, że maj by się nie powstydził; bardzo ciepło, dużo słońca; właśnie wróciłam z wędrówki po Rezerwacie Podzamcze i mam kilka ciekawostek foto:) Będą w Ogródku w swoim czasie.:)
      Pozdrawiam Cię promiennie; pięknego, niedzielnego popołudnia i wieczoru życzę:)

      Usuń
    2. Powoli już kończy się doba
      piosenka bardzo się podoba.
      Dziękuję Ci za ładne fiołki,
      z radości zrobię dwa fikołki:-)
      Przesyłam Ci Jędruś uściski
      i dobrej nocy życzę Wszystkim:-)

      http://www.youtube.com/watch?v=pCfp9C7f-8A

      SŁODKIE FIOŁKI SWEET VIOLETS SŁAWA PRZYBYLSKA.wmv

      Usuń
    3. Dobranoc, Dano, dziękuję za fiołki... :-)

      Usuń
  5. *** Uczucia rok cały ***

    Widzę, że te uczucia z Tobą
    Cały rok krok w krok chodzą
    Czy to wiosna, czy to jesień
    Worek uczuć zawsze niesiesz.

    Zimą pod ciepłym kocykiem
    Ogrzewasz mnie erotykiem
    A już cały roczek bez mała
    Liryka w objęcia mnie brała.

    Pisz mi dalej piękne wiersze
    Ja się w nich może zmieszczę
    Będę Ci czytywał wieczorami
    Gdy będziemy w chacie sami.

    A gdy sen nam zamknie oczy
    To liryka do snów wkroczy
    A rankiem znów przebudzenie
    Ech,- zostanie westchnienie.

    Jasiek juhas

    :)))***



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry w niedzielę.:)*

      Pozdrawiam podwieczorkowo.

      I następny młody włoski tenor - Allessandro Safina - La Sete di Vivere

      http://www.youtube.com/watch?v=cDtoHzT_F9E&feature=related

      :)*

      Usuń
    2. Bry Jasieńku:)*

      Śliczne te Twoje „Uczucia przez cały rok” jestem zauroczona... pięknie dziękuję, prawdziwa liryka wkroczyła w niedzielny wieczór:)*

      Słowem nastroiłeś czas, jak malowanie,
      na palecie uczyć wykwitły rumieńce,
      za horyzont nieba słońce już wplątane,
      kilka słów dorzucę dla Ciebie w podzięce.

      Dodam Tobie ciepło i kieliszek wina,
      usiądziemy cicho w jesiennej zadumie,
      z sentymentem lato będziemy wspominać,
      wierszem Ci wyśpiewam uczucia, jak umiem...

      :)))***

      Pozdrawiam wieczornie i już słucham Twojej dedykacji muzycznej:)*

      Usuń
    3. ... nie wiem, skąd Ty znajdujesz takie perełki wokalne i muzyczne, bardzo mi się podobają, dzięki za dobór:)*
      Coś jeszcze dodam później, bo teraz idę do teatru; mam wejściówkę na zaproszenie w Teatrze Starym na "Bracia Karamazow" wystawianą przez nasz Teatr Provisorium w ramach jesiennych konfrontacji teatralnych. Wrócę na dobranockę, a może ciut wcześniej... na razie:)*

      Usuń
    4. No to dalej - Alessandro Safina i Canto La Vita

      http://www.youtube.com/watch?v=3Vyxb3Drr9g&feature=related

      Kiedy niebo pachnie wiosną
      Wracam myślami
      Do dni naiwności

      Ciągle czuję, jak gdyby tam była wówczas
      Słodka melodia, która dogłębnie
      Dotyka duszę

      Śpiewam dla życia
      Słyszę nieskończony
      Hymn radości i prawdy

      Oddychając poezją nieba
      Żyję tą samą magią
      Wypełniony spokojem

      Śpiewam dla życia
      Słyszę nieskończony
      Hymn radości i prawdy

      Śpiewam dla życia
      Tajemnicze światło
      Hymn radości i prawdy

      Śpiewam dla życia
      Tajemnicze światło
      Hymn radości i prawdy

      Śpiewam dla życia
      Tajemnicze światło
      Hymn spokoju i wolności… wolności.

      ***

      Alessandro Safina - Muzyka w wersji nocnej

      http://www.youtube.com/watch?v=0FjRB2SDoHs&feature=related

      Pora nocna wyostrza, potęguje każde doznanie
      Ciemność porusza i budzi wyobraźnię
      Po cichu zmysły rezygnują ze swoich oporów

      Powoli, delikatnie, noc rozpościera swoją wspaniałość
      Uchwyć to, poczuj to, drżący i czuły
      Odwróć swoją twarz od jaskrawego, dziennego światła
      Odsuń swoje myśli od zimnego, nieczułego światła
      I posłuchaj muzyki nocy

      Zamknij oczy i poddaj się swoim najciemniejszym marzeniom
      Oczyść swoje myśli o życiu, które wcześniej znałeś
      Zamknij oczy, pozwól swojej duszy zacząć wzbijać się wysoko
      I będziesz żyć, jak nigdy przedtem

      Delikatnie, zręcznie, muzyka Cię otoczy
      Poczuj to, usłysz to, zamykając wokół Ciebie
      Otwórz swój umysł, pozwól swoim fantazjom rozwinąć się
      W tej ciemności, z którą wiesz, że nie możesz walczyć
      Ciemność muzyki nocy

      Pozwól swojemu umysłowi rozpocząć podróż przez obcy, nowy świat
      Pozostaw wszystkie myśli o świecie, który wcześniej znałeś
      Pozwól swojej duszy zabrać Cię tam, gdzie jest Twoje miejsce
      Tylko w ten sposób możesz należeć do mnie

      Pływające, upadające, słodkie odurzenie
      Dotknij mnie, zaufaj mi, rozkoszuj się każdym uczuciem
      Niech zacznie się sen, pozwól swojej ciemnej stronie poddać się
      Mocy muzyki, którą piszę
      Mocy muzyki nocy
      Muzyki nocy

      Tylko Ty możesz możesz sprawić, że moja piosenka wzniesie się wysoko
      Pomóż mi tworzyć muzykę nocy.

      ***

      Sarah Brightman Alesandro Safina Canto Della Terra

      http://www.youtube.com/watch?v=9OZ9YusSvds

      Tak wiem ** ***
      Moja miłość to ty i ja.
      Jesteśmy razem krótko,
      Tylko na moment,
      W ciszy.
      Jak patrzymy przez nasze okna,
      I słuchamy.
      Do nieba,
      I ziemi.
      To przebudzenie.
      A noc nareszcie jest daleko,
      Nareszcie daleko.

      Spójrz na ten świat,
      Kręcący się wraz z nami,
      Nawet w ciemności.
      Spójrz na ten świat,
      Kręcący się dla nas,
      Dający nam nadzieję
      I trochę słońca, słońca, słońca.

      Moja miłość,
      Jesteś moją miłością.
      słyszę twój głos,
      I słucham szumu morza.
      To brzmi jak twój oddech.
      I cała miłość którą chcesz mi dać,
      Ta miłość,
      To jest tam, ukryte.
      Ukryte pomiędzy falami.
      Wszystkimi falami tego świata.
      Tak jak ta łódka.

      Spójrz na ten świat,
      Kręcący się wraz z nami,
      Nawet w ciemności.
      Spójrz na ten świat,
      Kręcący się dla nas,
      Dający nam nadzieję
      I trochę słońca, słońca, słońca.

      Spójrz na ten świat,
      Kręcący się wraz z nami,
      Dający nam trochę słońca

      Potężnego Słońca...
      Potężnego Słońca...
      Potężnego Słońca...

      :)))***

      I tym koncertem w niedzielny wieczór powiem już
      Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Miła :)***
      Lirycznych snów i Buona notte do budzika:)***

      Usuń
    5. ... i już jestem:)*
      Słucham cudownego koncertu i szykuję się do dobranocki:)*

      Usuń
    6. Niedziela była dla mnie dniem pełnym wrażeń, a przy tym cudownie ciepła, słoneczna... a teraz, przy w dźwiękach wspaniałych włoskich sopranów i tenorów przychodzę na dobranockę z lirycznym zapytaniem...

      kochasz mnie?

      szeptem pytam nie pytając
      zanurzam włosy w twoich dłoniach

      leciutko wspinam się na palce
      zataczając krąg światła uniesionymi piętami

      mów mi,że tak
      mów mi,że kochasz
      mów,że przezawsze

      smak słów zbieram pod językiem
      każdego dnia - kropelka
      każdej nocy - ocean

      autor: Zofia Heppner

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły mój:)))*** ... "szeptem pytam nie pytając"... :)***
      Zachwycił mnie szczególnie duet w Canto Della Tera, wdzięcznie Ci się kłaniam, Jasieńku za fantastyczny dobór! :)***

      Usuń
  6. Ja nie pójdę do teatru,
    po co będę kasę tracił.
    Wróci Ewa**** z teatrzyku,
    powie ilu było braci.

    Pozdrawiam wieczorowo..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś, nie straciłam ani grosza, dostałam zaproszenie na premierę spektaklu, który w ramach Konfrontacji Teatralnych wystawił w Teatrze Starym nasz Teatr Provisorium, w adaptacji i reżyserii Janusza Opryńskiego, twórcy tego teatru. Premierę rejestrowała TVP Kultura i cały spektakl będzie można za darmo obejrzeć w TVP Kultura 13 listopada bieżącego roku.:)
      Powiem Ci, tylko tyle, że miałam towarzystwo w osobach posła Palikota i prezydenta miasta Żuka, którzy sponsorowali zaproszenia:) Ktoś tam jeszcze był z Ministerstwa Kultury, radnych miejskich i dyrektor TVP Kultura, szczegóły jutro, a dzisiaj już dobranoc, dziękuję za wierszyk:)

      Usuń
  7. Enej-Radio Hello [Dobry Den]

    http://www.youtube.com/watch?v=ePZk4sKSXoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... witaj Jędruś:) Twojej piosenki odsłucham po powrocie, bo już mi się czas skurczył:)))
      Pozdrawiam porannie:)

      Usuń
  8. Witam w poniedziałek:)*
    Noc jeszcze mruczy, a tu trzeba wstawać i rozpoczynać nowy tydzień. Za oknem 7 stopni, lekka mgiełka... może na zapowiedź słonecznego dnia? Prognozy są miłe:)
    Na razie wiem, że muszę skończyć kawę i szybko zebrać się do pionu.
    Do kawy zaś proponuję przebudzankę ze Stanisławem Soyką - Co dnia...

    http://www.youtube.com/watch?v=FsRO-tI97Ug

    Pytasz co to miłość
    Wiem i nie wiem sam
    Pożegnalne oczy
    Powitania czar
    Słowa
    Czasem nazbyt dużo słów
    Trudno tak i cudnie
    Trudno tak i cudnie ze sobą żyć

    Pytasz co to miłość
    Może to ty i ja
    Wielka i namiętna
    Między nami gra
    Zgoda
    I niezgoda zła
    Miłość to pytanie
    Na które odpowiadać trzeba co dnia

    Nasze sny, ciche dni
    Uśmiech przeciw samotności
    Ty i Ja Ja i Ty
    Uśmiech przeciw bezradności
    Ty i Ja
    Uśmiech przez łzy

    Pytasz co to miłość
    Któż odpowiedź zna
    Ludzie z niej się rodzą
    Ona nie ma dna
    Wiele
    Różnych imion ma
    Miłość to pytanie
    Na które odpowiadać trzeba
    Co dnia
    Co dnia
    Co dnia…

    :)*

    ... i jak co dnia już zmykam w teren. Miłego Wszystkim i do zobaczenia po powrocie w kolorowym ogrodzie :)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Gabina Goldova - **Divka s perlami ve vlasech**

    http://www.youtube.com/watch?v=SsyhVwTGrUU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  10. JAKUB SMOLÍK, ŽIVÁ LÁSKA. •*¨*•♥ *•♫•*¨*•

    http://www.youtube.com/watch?v=niWMVnJTJLo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakub Smolík - Nejsi má.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=l826JPHqzDY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,Andrzejjku za poranne muzykowanie,nie mogę w szkole odtworzyć piosenek, mam za chwilę akademię,nie wyciągnęłam baterii z aparatu i chyba go popsułam.Byłam w kiosku,ale nieczynny. W ogóle nic nie wskazuje.Wcześniej,gdy miałam rozładowane baterie,to aparat pokazywał zużycie baterii. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę udanego dnia:-)

      Usuń
    2. Przepraszam za błąd, dzieci szalały na świetlicy i nawet go nie zauważyłam,Andrzejku:-)

      Usuń
    3. Nie "na świetlicy" tylko w świetlicy, chyba po dachu dzieci nie biegały. Ktoś tu niedawno pisał o regułach gramatycznych? Albo mi się wydawało ;-) Przyganiał kocioł...

      Usuń
    4. Poprawa:
      Przepraszam za błąd, dzieci szalały w świetlicy i nawet go nie zauważyłam,Andrzejku:-)

      Usuń
    5. Kupiłam baterie, zrobiłam kilka zdjęć, miłego popołudnia, Andrzejku:-)

      Usuń
    6. Za śliczne kwiaty i motyle
      przesyłam Ci do szczęścia bilet:-)

      www.youtube.com/watch?v=knTvHRz_qnU


      **Elvis Costello - I want you**

      Usuń
    7. Dzień dobry Dano.
      Cieszę się,że nie mieszkasz tam gdzie mój wnuczek.Nie chciała bym takiej nauczycielki dla niego.Przychodzisz na blog i nie witasz się z Gospodynią.Czy taki przykład dajesz swoim uczniom?

      Usuń
    8. Jędruś, witaj raz jeszcze, pięknym popołudniem:)
      Za chwilę odsłucham Twoje piosenki, a w podzięce za poranny koncert dedykuję Ci jeszcze jedną tego wykonawcy - a właściwie duetu? Tylko nie wiem, kto jest właścicielką damskiego wokalu.

      Jakub Smolík - Jediný lék

      http://www.youtube.com/watch?v=FKCTCAAxUko&feature=related

      Pozdrawiam z uśmiechem:)

      Usuń
    9. Dzień dobry Dano.
      W zasadzie mi to nie przeszkadza, że traktujesz mój blog jako komunikator do prywatnej korespondencji z Andrzejem (wprawdzie jednostronnej), miło by jednak wszystkim było, gdybyś od czasu do czasu powiedziała „ogólne” dzień dobry, skoro wchodzisz na strony nie będące Twoimi prywatnymi stronami.
      Przed Tobą oprócz Jędrusia, zajrzała tutaj Iza, Zuzia, no i moja skromna osoba dała znak, że żyje o godz. 6:19. i Wszyscy się ładnie przywitali, zostawiając swoje wpisy.
      Myślę, że jakieś minimum dobrych manier powinno cechować ludzi, którzy chcą uchodzić za kulturalnych. Nawet w internecie.
      Pozdrawiam:)
      Izo, bardzo Ci dziękuję, teraz wiem, że mój punkt widzenia nie jest odosobniony:)

      Usuń
    10. Dobry wieczór Dano:)
      Wczoraj był Dzień Edukacji, czyli Twoje święto. Przyjmij ode mnie serdeczne życzenia oby dzieci szkolne sprawiały Ci jak najmniej kłopotów, a uśmiechy i kwiaty od najbardziej nieznośnych, potrafiły wynagrodzić chwile zwątpienia.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    11. Dziękuję, Zuziu za pamięć. Dostałam właśnie dzisiaj czekoladę od niesfornego dzieciaka.Kilak dni temu prosiłam Go,by przeprosił kolegę, to wystawił mi język, palce wskazujące wsadził do uszu i jeszcze tańczył, tzn robił obroty kolanami.Kocham dzieciaki,są moją radością życia. Dowód- tarnobrzeskie forum GW i wątek "pomoc dla dzieci". Zapraszam Cię tam Zuziu. Tam są wspaniali ludzie, większość z nich już poznałam osobiście.Pochodzę z rodziny wielodzietnej, mam 3 siostry i 3 braci. Mąż też ma sześcioro rodzeństwa. Bardzo serdecznie Cie pozdrawiam i życzę dużo szczęścia i radości. Dziękuję za życzliwość i serdeczność wobec mnie.
      Pozdrawiam serdecznie Ewę i Gości Ogródka. Dobranoc, miłych snów:-)

      Usuń
    12. Dobrej nocy, Dano, pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Dzień dobry:)
    Pięknie się zaczął poniedziałek. Cudna przebudzanka...i koncert Jędrusia. A za oknem słonko i zapowiada się ładny dzień:)
    Ja przyszłam pod wierzbę z Agnieszką Osiecką:)

    Umrzeć z miłości

    Chociaż raz
    warto umrzeć z miłości.
    Chociaż raz.
    A to choćby po to,
    żeby się później chwalić znajomym,
    że to bywa.
    Że to jest.
    ...Umrzeć.
    Leżeć w cmentarzu czyjejś szuflady
    obok innych nieboszczków listów
    i nieboszczek pamiątek
    i cierpieć...
    Cierpieć tak bosko
    i z takim patosem,
    jakby się było Toscą
    lub Witosem.
    ...I nie mieć już żadnych spraw
    i do nikogo złości.
    I tylko błagać Boga, by choć raz,
    choć jeszcze jeden raz
    umrzeć z miłości.

    ...i nie będę grabić liści.Będę umierać z miłości;)))
    Cudownego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izo:)
      Widzę, że jednak nie umarłaś i masz się całkiem dobrze;-) Bardzo ładny wiersz posadziłaś pod wierzbą, dziękuję:)
      I nie umieraj chwilowo, tylko poczekaj jeszcze chwilę:))

      Szeptem przeleciał ptak nad moją głową

      Dziś w moich włosach
      zagnieździł się ptak,
      mówi tak:
      Poczekaj.
      Jeszcze trochę...
      Wszystko wróci.
      Książki
      chłopcy
      zwierzęta,
      nawet mały niebieski ołówek.
      Jeszcze chwilę!

      - Agnieszka Osiecka

      ... a trawa nie zając, teraz już tak szybko nie rośnie, więc jeszcze przed zimą zdążysz.
      Przyjemnego popołudnia i wieczoru; u mnie dzisiaj prawdziwe lato, cały dzień było 20-23 st.:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór:)
      Zamiast umierać z miłości wzięłam się jednak za grabienie liści. Chociaż teraz tego nie widać.Znowu wiatr spor ich pozrzucał:)
      W ramach relaksu pobuszowałam w YT i znalazłam śliczną piosenkę Alicji Majewskiej:)

      Świat w kolorze nadziei

      http://www.youtube.com/watch?v=Qla5eQchhjs

      Miłego wieczoru...:)

      Usuń
    3. ... i to jest dobra decyzja, piosenka też piękna...:)
      Dzisiaj, to nawet by mi chmury na niebie nie przeszkodziły :-)

      Alicja Majewska - bywają takie dni

      http://www.youtube.com/watch?v=6KtiRXzj2aQ

      :)

      Usuń
    4. Piękne są takie dni...:)
      Niestety zbliża się pora marzeń sennych...:)

      "ULOTNE NUTY KOLORÓW JESIENI"

      http://www.youtube.com/watch?v=y3IFzN4k-ns&feature=related

      Dobrej nocy i pięknych kolorowych snów...:)

      Usuń
    5. ... a ja, zakochana w swojej jesiennej róży, przynoszę Ci na dobranoc całą ich galerię w obrazach niemieckiej malarki Doris Joa.
      My Roses - Romantic Rose Paintings in Oil

      http://www.youtube.com/watch?v=CihhtbBpw-g&feature=related

      Dobranoc, Izo, snów pachnących różami...:)

      Usuń
  13. Dzień dobry Ewuniu*, Ogrodnicy:)
    Nawiążę wierszem do dzisiejszych kolorowych, przyciągających oko widza, zdjęć dalii.

    Dalia 82

    Cele się zmieniają, wyjścia się zmieniają,
    ale jest dobrze, gdy ludzie ponownie wracają
    i radosną, otwartą osobowość światu dają...
    Daj i Ty, ponieważ każdy marzy o bieganiu po zielonej, miękkiej trawie,
    która świat kompletny i poukładany maluje na jawie...
    Wszyscy należą do jednej rodziny,
    nawet, gdy dalię - jako przykład wstawimy...
    Należy do rodziny astrowatych
    i ma kosmopolityczny charakter, jak niektóre kwiaty.
    Bogactwo kształtów i kolorów
    oraz prawie geometrycznych wzorów,
    czyni z dalii kwiat królewski,
    co piękny ma charakter przyjacielski
    i cieszy się, gdy kogoś widzi,
    ponieważ, nigdy z nikogo nie kpi, nie szydzi...
    Pochodzi z dalekiego Meksyku,
    co sprawia, że nie brakuje jej ciepła oraz szyku.
    W kolorach jest jej do twarzy
    a w nazwach ludowych: giergonia, wielgonia
    również się, jako symbol sukcesu kojarzy...
    Dalia mówi: "Spójrz na mnie łaskawym okiem,
    bo dla Ciebie otwieram swoje drzwi i świat - tym widokiem!"

    - Aleksandra Baltissen.

    ... kolorowego, słonecznego dnia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Cieszę się, że znów gospodarzysz z nami w Ogródku i sadzisz ładne kwiaty. Kocham dalie za różnorodność barw i kształtów, za to, że kwitną aż do przymrozków, za wdzięk i bezpretensjonalność:)
      Dla Ciebie przyniosłam strofy w kolorach jesieni Emily Dickinson

      * * *

      Nazywa się to - "Jesień" -
      Jej kolorem - purpura
      Krwi tryskającej z Tętnic
      I Żył - wzdłuż Dróg - na Górach -

      Jej wielkie Bańki - wzdęte
      Po obu stronach Alej -
      Szkarłatny Deszcz - gdy Podmuch
      Strąci Miskę - niedbale -

      Spryskuje w dole Kapelusze -
      Gromadzi się w Jeziora -
      Aż porwą tę nietrwałą Różę
      W dal Cynobronowe Koła -

      przełożył Stanisław Barańczak

      ... moja róża z fotki jest bardzo trwała, ma cudne, ogniste języczki na płatkach gdy jest w pąku, a po rozkwitnięciu jest najpierw herbaciana, a później kremowa. To stara, angielska odmiana; takie lubię najbardziej:)
      Przyjemnych chwil wypoczynku po pracy, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:)
      Róża, piękny kwiat, broniący się kolcami przed intruzami. Czy nie uważasz, że w podobny sposób postępują ludzie, bronią się, wprawdzie nie kolcami, ale każdy na swój sposób znajdując swoje kolce?
      Tym razem Emily Dickinson w dwóch odsłonach tego samego wiersza. Nie znalazłam tłumacza, ale sądzę, że pierwsza wersja Stanisława Barańczaka.

      239

      "Niebo" - to czego nie dosięgam!
      Już Jabłko na Jabłoni -
      Gdy Gałąź dłuższa niż Nadzieja -
      Jest "Niebem" - dla mej Dłoni!

      Nieśpieszny Obłok - ze swą Barwą -
      Cudze Pole - Rozstaje -
      Łąka za Wzgórzem - Dom za Łąką -
      Już to - jest dla mnie Rajem!

      W złudne Purpury Południ
      Łatwowiernie przebrani -
      Wabimy tęsknie - tego Magika -
      Co - Wczoraj - wzgardził nami!

      * * * * *

      Niebo to jest to, czego nie dosięgnę...
      Choćby tylko na drzewie jabłko
      - już będzie dla mnie "niebem",
      jeśli wisi wysoko nadto.

      Barwa na odpływającej chmurze,
      grunt, na który wejść zabraniają,
      to - co za pagórkiem, to - co za domem...
      tam wszędzie mój raj odnajdę.

      ... dzięki za życzenia, spędzam miłe chwile :-)))
      popołudniami, i niestety, mam go zdecydowanie mniej dla Ogródka. Nawet, jeśli jestem nieobecna wierszami czy życzeniami, to moje myśli towarzyszą Ogródkowi.Cieplutkie, serdeczne, najpiękniejsze :)))

      Usuń
    3. ... dziękuję, Zuzanko, najważniejsze są te miłe chwile...:-)))
      Lubię wiersze tej niezwykłej poetki, Emily Dickinson, więc na miłe chwile zostawię Tobie jeszcze jeden.

      Czekać godzinę to długo

      Czekać godzinę - to długo
      Czekać Godzinę — to długo —
      Jeśli Miłość ma się tuż przed sobą —
      Czekać Wieczność całą — to krótko —
      Jeśli Miłość jest w końcu nagrodą —

      Przełożył
      Stanisław Barańczak

      ... wieczornie, jak najserdeczniej:)))

      Usuń
    4. ...miło i ciepło jest myśleć o nagrodzie...:)

      masz w oczach
      tyle nieba
      że kiedy patrzysz na mnie
      przymykam powieki
      i przyjmuję
      jasną hostię
      twojego spojrzenia

      - Maria Duszka

      ... z przymkniętymi powiekami i marzeniami o Miłości :)

      Usuń
    5. ... czasami wystarczą marzenia, że się jest brzoskwinią ;-)

      Brzoskwinie

      Pijemy dziś herbatę w obrosłej winem altanie.
      Ja jestem bardzo poważna, mówię ci grzecznie: Panie.
       
      Siedzisz niedbale w fotelu i palisz papierosa.
      Brzęczy gdzieś w cukiernicy łakoma duża osa.
       
      Stonce się stacza ukośnie. Za chwilę topolę minie.
      Podsuwam ci na paterze duże złotawe brzoskwinie.
       
      Brzoskwinie świecą w krysztale, jak ciepłe różowe latarki,
      pokryte są lekkim puszkiem, jak moja skóra na karku.
       
      Lecz najpiękniejsza jest chyba ta, która leży na wierzchu,
      różowi się i złoci w łagodnym błękitnym zmierzchu.
       
      Okrągła, duża, pachnąca, wygląda, jak zapłoniona.
      Jest pewno miła w dotknięciu, jak moje nagie ramiona.
       
      Bierzesz ją lekko w palce, przymrużasz trochę oczy,
      rozrywasz ją ostrożnie, sok ci po palcach broczy.
       
      Wyjmujesz serce-pestkę (sok w niej upojny chlusta)
      różowe, słodkie mięso wkładasz w najdroższe usta.
       
      Nagle pochylasz ku mnie młode, wysmukłe ciało
      i pytasz bardzo serdecznie: Mój Boże! Co pani się stało?
       
      Nie umiem odpowiedzieć, a łzy mi płyną, płyną...
      chciałabym... Tak! Właśnie bym chciała być tą różową brzoskwinią!

      - Felicja Kruszewska

      ... spełnienia marzeń, Zuzanko, wszystkich...:)

      Usuń
    6. ... i przepraszam, że nie poprawiłam błędu po kopiowaniu wiersza; powinno być "słońce", a nie "stonce", dopiero zauważyłam :)

      Usuń
    7. ...nie jestem pewna, czy spełnienie moich marzeń podziela druga strona...Być Różową Brzoskwinią a może Gazelą?

      Wyprowadziłem ją pod światło księżyca,
      by widzieć lepiej
      oczy, zanim je rozkosz mrokiem nasyci.
      Dyszały ciężko dwa grona,
      które sam rajski ogrodnik zaszczepił
      by unosiły się znojnie
      nad wiotką łozą kibici.

      A już fontanna śpiew słowików powtarzała
      srebrnym szeptem
      I zaczęliśmy, żeśmy stali, wzajem sobie ciążyć,
      dojrzewały owoce pocałunków
      na warg zrośniętych łodydze...

      Lecz odepchnęła mnie i powiedziała:
      - Przedtem
      zgaś księżyc
      bo przy księżycu się wstydzę.

      - Józef Łobodowski Gazela o wstydliwej.

      ... dobranoc Pani Na Ogródku :)Czy z marzeniami czy bez, snów najpiękniejszych:)))

      Usuń
    8. ... śliczne marzenie:) A ja jeszcze wklejam nowe zdjęcia na Netlog, mam więc okazję pożegnać Ciebie o czasie dobranocnym, tym razem z pięknym i nostalgicznym wierszem Jana Twardowskiego

      Tylko

      Przeminą romanse
      Czcigodne małżeństwa
      Jak słonie własną
      Nadwagą zmęczone
      Zostaną tylko malutkie szczęścia -
      Miłości niespełnione.

      - Jan Twardowski

      ... dobranoc Poetycka Duszko:) snów pięknych i lekkich, jak bieg Gazeli, pa...:)))

      Usuń
    9. ...:)

      Jeszcze nie było ludzi, a już była miłość.

      Miłością trzeba się opiekować - tak jak swoim dzieckiem, żeby się nie zaziębiło, nie zwariowało, nie zgubiło się, nie rozchorowało, nie zobojętniało.

      - Jan Twardowski

      ... dobranoc - ... zostaną tylko malutkie szczęścia...miłości niespełnione...

      Usuń
  14. Dobry wieczór.:)*

    Piękny dzionek dziś mielśmy. Cosik mi się zdaje, że nastało
    Babie Lato. Dziewczyny i co wy na to?

    Babie lato - Jacek Lech.

    http://www.youtube.com/watch?v=QvdEDs5IMIg


    Oddać chcę babie lato i jeżyn słodkich smak
    Drogę w słońcu, dzień krótszy o twój ślad
    Pożegnania odlotych mój dar

    Oddać chcę babie lato, ciepłego piasku garść
    Lnu pogodę, niebieski nieba płaszcz
    To co mogło się zdarzyć tylko raz

    Tylko raz czas się dla nas zatrzymał w środku dnia
    Roztańczyła się wokół ognia ćma
    Gdy mną byłeś, a tobą byłem ja
    Tylko raz...
    Tylko raz...
    Tyle razem szumiało nam łąk
    I przed słońcem nie cofał się wzrok
    Chwila żyła, chwile i rok

    Oddać chcę babie lato i jesieni ciepłą sień
    Pejzaż, który pozostał gdzieś tam hen
    I nie wrócił, jak pamięć, jak jej cień

    Tylko raz czas się dla nas zatrzymał w środku dnia
    Roztańczyła się wokół ognia ćma
    Gdy mną byłeś, a tobą byłem ja
    Tylko raz...
    Tylko raz...
    Tyle razem szumiało nam łąk
    I przed słońcem nie cofał się wzrok
    Chwila żyła, chwile i rok

    Oddać chcę babie lato, pajęczą
    Delikatnej, wyblakłej kreski szkic
    Babie lato wspomnienie nie na dziś
    Babie lato wspomnienie nie na dziś

    Autor tekstu: Stanisław Halny
    Kompozytor: Wojciech Kacperski

    ***

    I... Jan Kaczmarek - Babie lato

    http://www.youtube.com/watch?v=4QbC5Xghs28

    Dojrzewa domorosłe wino,
    już je pokątnie spija tato
    i tylko patrzeć, lada chwila,
    babie lato, babie lato!
    Już resztki ciepła, senne, lepkie,
    ochrypłe gdzieś chałturzą świerszcze,
    gruszki są słodkie, jabłka cierpkie,
    to już jesień, to już jesień,
    za chwilą senna chwila cieknie,
    to już wrzesień, to już wrzesień!

    A było lato, przecież jeszcze
    opalenizna ci nie zeszła,
    tak artystycznie grały świerszcze,
    że las od tego drgał na przestrzał!
    Dni rozpalone, noce parne,
    ćmy zlatujące się do światła,
    jagody tak jak oczy czarne,
    gdzieś na bezludnym końcu świata!
    Stare piosenki na trzy chwyty,
    schnące na ciele kąpielówy,
    muchy, komary, parazyty,
    węże, pijawy, jeże, mrówy!

    Letni zwierzostan zwinął skrzydła,
    śpią gady, ssaki i robaki,
    babiego lata nić przebrzydła
    i te przebiegłe pajęczaki!
    Włożyli ludzie ciepłe dresy
    i jeszcze pulowery na to,
    bo tylko patrzeć, lada chwila
    babie lato, babie lato!
    Wnet rozpajęczy się, aż miło,
    miękkie, wrześniowe babie lato.


    Pozdrawiam wieczorkiem, :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Samą prawdę prawisz, dzisiejszy dzień można śmiało zaliczyć do babiego lata... cudny dzień, pełen październikowego, delikatnego ciepełka. Rozmarzyłam się letnio...:)*
      A Tych piosenek już prawie nie pamiętałam, dziękuję za miłe wspominki... :)*
      Tylko jak zatrzymać tę cudowną chwilę z babim latem?
      Magda Umer -

      http://www.youtube.com/watch?v=Hmrs6xlgFW4&feature=related

      Jak zatrzymać tę chwilę

      Jak zatrzymać tę chwilę jesienną -
      plamę słońca na słot długim paśmie -
      te ostatnie motyle przede mną
      na tej róży ostatniej, co gaśnie?
      Jak? Jak?
      Jak zatrzymać chwilę tę?
      Jak jej nie dać odejść w mgłę?
      Jak jej nie dać odejść w mgłę?
      W mgłę?

      Jak zatrzymać ten zegar w pół kroku,
      co mu jest cichym świerszcz sekundnikiem?
      Jak zatrzymać ten pośpiech obłoków
      i ten wyraz twych oczu, nim zniknie?
      Jak? Jak?
      Jak zatrzymać wszystko to?
      Nie dać, żeby zaszło mgłą -
      nie dać, żeby zaszło mgłą -
      mgłą?

      Jak zapobiec odejściu tej chwili,
      która z odejść się składa aż tylu?
      Chyba tylko tę furtkę uchylić
      i przez furtkę tę odejść z tą chwilą.
      Tak, tak-
      wraz z jesienną chwilą tą -
      odejść, zasnuć siebie mgłą -
      odejść, zasnuć siebie mgłą -
      mgłą.

      :)))***

      Pozdrawiam cieplutkim wieczorem...:)*

      Usuń
  15. Pisał wierszyk Jędruś,
    zostawił lotnisko.
    Ewa**** czyni przytyk,
    po co ci to wszystko.

    Odpowiada Jędruś -
    a tego jest pewien.
    Że on jest przychylny,
    pewnej miłej Ewie ****

    Lotniskiem lotnisko,
    zrobi dla Niej wszystko.
    Dodatkowo doda,
    Ostrowiec, Skarżysko.

    Czasem się mi zdarza,
    wchodzić bez pukania.
    Ale zawsze w duszy,
    wszyściutkim się kłaniam.

    Jest tu taka jedna,
    odda wszystkim duszę.
    Chociaż małżonek,
    Jej stracił paluszek.

    Będzie teraz stało,
    łóżko obok łóżka.
    Jak położyć rękę,
    poniżej pępuszka.

    Żona nie jest w sosie,
    powód - cerkularki.
    Czym się będzie teraz,
    dotykał do szparki(?)

    To jest właśnie problem,
    kto ma olej w głowie.
    Czekam tu w Ogródku,
    na pilną odpowiedź.

    Pozdrawiam serdecznie gawiedź ogródkową,
    proszę się nie wadzić tu ciągle na nowo...:)







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      ... to nie był przytyk Jędruś, tylko życzliwa rada, żeby lepiej Ci się pisało i czytało... dziękuję za wierszyk i pozdrawiam wieczornie:)

      Usuń
  16. Poniedziałek staje się już senny. Jeszcze tylko Słowo
    na dobranoc Kazimierza Wierzyńskiego -


    *** Kabała jesienna ***


    I znów jest wieczór w szarudze i słocie,
    I lampę trzeba świecić już o czwartej.
    Siądź tu naprzeciw. Ty wiesz: w tej martwocie
    Najwięcej szczęścia dają twoje karty.

    Zmarszczone ręce położą proroczy
    Korowód zdarzeń i tak nie do wiary
    Dobrze się stanie, gdy podnosząc oczy,
    Na mnie popatrzysz się przez okulary.

    Ktoś mi list przyśle - prawda? - i wyswata
    Z kierową damą, która na mnie czeka;
    Niespodziewany czyjś przyjazd i strata,
    Intrygi pików i podróż daleka.

    I całe życie to, które się zmieści
    W jednym kwadracie pasjansa, w mozaice
    Kart kolorowych, w najdroższej powieści,
    W sercu, co kocha, jak w bajce, jak w bajce.

    Nie trzeba sprawdzań, wszystko się sprawdziło,
    Wyszło, corn myślał - tak, wiesz, nie do wiary
    Że mi w szarugach dni będzie się śniło
    Spojrzenie długie poprzez okulary.

    ***

    I piękna kołysanka naszego kompozytora Jana Andrzeja Pawła
    Kaczmarka zdobywcy Oskara za muzykę do filmu "Marzyciel"

    Jan A.P. Kaczmarek- Burning Pictures - Nagrywanie zdięć

    http://www.youtube.com/watch?v=eiWrhDpw3Bs&NR=1&feature=endscreen

    ***

    Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Miła moja. :)))
    Już czas na sen - Good Night...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... uwielbiam kompozycje Jana A.P. Kaczmarka, dziękuję, Jasieńku:)*
      ...już późno... poniedziałek odchodzi po cichu, w wygrzany prawdziwie letnim słonkiem, pomalowany jesiennymi barwami, z gwiaździstą nocą... czas i nam pod kołderki:)*
      Najpierw jednak dobranocka z wierszem...

      ***Przy telefonie***

      Przyczajony w ciemności telefonu płomień
      męczy się, oczekując na kropliste dźwięki,
      zanim będę mogła Twój głos wziąć do ręki
      w słuchawce, która ciebie przyprowadza do mnie.
       
      A jeśli w takiej porze staje się spełnienie,
      uśmiechają się dłonie o aparat wsparte,
      kiedy twoje słowa przez serce otwarte
      wpadają we mnie dobrym spokoju strumieniem.

      - Halina Kuropatnicka-Salamon

      ***

      ... i kołysanka - jakże by inaczej...

      Marzyciel - The Park On The Piano - Jan A.P. Kaczmarek

      http://www.youtube.com/watch?v=1Jw31Howgqg&feature=related

      ***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły mój:)))***... zapraszam do marzeń sennych...:)***

      Usuń
  17. Wczoraj wieczorem odbyłem spacer,
    ktoś by się zdziwił po co.
    A ja Ewuni **** fotki pstrykałem,
    tematem sesji - Sandomierz nocą.

    Jeśli wieczorem, idąc do łóżka,
    zajrzysz do skrzynki pocztowej.
    Znajdziesz tam fotki jeszcze gorące,
    może ciut stare, ale ciut nowe.

    Dobrej nocy i kolorowych snów zespołowi redakcyjnemu...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:) Dziękuję za fotki, dopiero rano sprawdziłam pocztę. Odpowiedź będzie po południu, bo teraz czas mi się bardzo sfilcował:)))
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Witam we wtorek:)*
    Po półtoragodzinnym zmaganiu z bloggerem musiałam zrezygnować z zamieszczenia nowego postu, nie chciał mnie gałgan wpuścić, a już nie mam czasu na dalsze próby.
    Może później, albo jutro wszystko się unormuje, bo już tak bywało.
    Dzisiaj bardzo ciepło z rana, 13 stopni; spod granatu nieba powoli wychodzą złoto-różowe promyki; wiatr szeleści firanką przy uchylonym oknie... kawa pachnie wspaniale:)
    I do kawy optymistyczna przebudzanka z Robertem Jansonem.

    TWÓJ SZCZĘŚLIWY DZIEŃ./Janson/Badach/.

    http://www.youtube.com/watch?v=-pjMjm-btgo

    Chwytasz nowy dzień
    Wstajesz i już wiesz
    Warto było śnić
    Dziś spełniony sen
    Tak wiele kiedyś byś oddała by było właśnie tak jak teraz
    Zaczynam znowu żyć dzisiaj mój szczęśliwy dzień
    Nieważne teraz już wszystkie przeszłe dni
    Te ciemne chwile gdy nie wierzyłaś w nic
    Za siebie rzucasz cały bagaż Twych zwątpień, smutków i porażek
    Zaczynasz znowu żyć
    Dzisiaj twój szczęśliwy dzień
    Twój dzień
    Bo warto wierzyć że
    Przyjdzie taki czas
    Gdy los odmieni się
    Szczęście da ci znak
    Ta chwila kiedy czujesz dreszcze
    Że zmieniasz całe swoje życie
    Jest jak największy skarb
    Kiedy przyjdzie taki dzień
    Przyjdzie Twój szczęśliwy dzień
    ***

    ... i właśnie takiego Wszystkim życzę, a teraz uciekam do pracy - i do spotkania popołudniową porą... :)*

    OdpowiedzUsuń
  19. A dziś się przywitam piosenką w wykonaniu Roberta Janowskiego
    ...** Może zmieni się czas **

    Serdeczności na cały dzień..:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robert Janowski & Katarzyna Skrzynecka - ** Ten, którego kocham **

    http://www.youtube.com/watch?v=ABfnfqCa-e0&feature=relmfu

    OdpowiedzUsuń
  21. Spotykam w mym ogródku,
    przymrozek na mych kwiatach.
    I myślę, czy to aby,
    nie koniec tego świata.

    Dokucznik, mam z nim kłopot,
    bo słonko je dogrzewa.
    Jak go spotykam rankiem,
    to się normalnie gniewam.

    Odmian mam kwiatów multum,
    i chwalę się przed Wami.
    Gdy ścina je przymrozek,
    nazywam go tsunami.

    Przymrozek istna plaga,
    jak na ziemniakach stonka.
    To będzie teraz częściej,
    przetrwać muszą w walonkach.

    Z kwiatów rosnących u mnie,
    jedynie chryzantema.
    Odporna na przymrozki,
    jej nie dotyczy temat.

    W cieplarniach, co innego,
    kwiatuszki ciepło mają.
    Przezorni ogrodnicy,
    kwiatostan ogrzewają.

    Należę do wrażliwych,
    i kulturalnych duszków.
    Gdy zima ma nadchodzić,
    to żal jest mi kwiatuszków.

    Zwrotka mi się za zwrotką,
    tak jakoś dziwnie plecie .
    Niektóre z odmian kwiatów,
    przechowam w internecie.

    Pytanie mnie nurtuje,
    w wierszyku co się plecie.
    Czy mogę na Was liczyć,
    czy mi w tym pomożecie?





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś :)
      Nie wiem, czy Ci coś pomogę, bo mi się na razie nic nie plecie w rymy, chyba, że takie tam...

      Słowa płyną, szeleszczą, jak strumień,
      wena głaszcze lub trochę się boczy,
      ja na rozkaz nic pisać nie umiem,
      słów na siłę do wiersza nie wtłoczę.

      One muszą narodzić się z duszy,
      ze snów, marzeń, impresji, widoku,
      strofy zwykle się biorą ze wzruszeń,
      niosą radość, zadumę, niepokój.

      Nie ustawię ich w rządku, szeregiem,
      myśli w głowie wciąż pościg mam wielki,
      banał puentę napisze - jak? Nie wiem,
      by nie usnął nad puentą czytelnik...

      :)))

      ... a w podzięce za poranne granie, dedukuję Ci piosenkę Salvatore Adamo - Es Mi Vida (To jest moje życie)

      http://www.youtube.com/watch?v=WYeOSvkAzao&feature=related

      Serdeczności na całe popołudnie i wieczór :)

      Usuń
  22. Salvatore Adamo - ** Fleur **

    http://www.youtube.com/watch?v=glj239tuCjM

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry Ewuniu*, Andrzeju:)

    Świat zmaglowany
    polityka pudło
    dom już nie tamten
    inna brama
    niewierzący na roratach w kościele

    tylko miłość
    wariatka ta sama

    -Jan Twardowski Miłość

    ... chłodno, siąpi deszcz, zapowiada się smutny dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Słonko mnie dzisiaj też nie rozpieszcza, ale w zasadzie jest mi wszystko jedno, kiedy jestem zamknięta w murach przez większą część dnia. Wyznaję filozofię, że skoro jesieni nie da się zmienić, pozostało ją polubić ;-))

      Emily Jane Brontë
      (1818-1848)

      Leć, liściu, leć...

      Leć, liściu, leć; giń, więdnij, różo;
      Niech dzień się skraca, noce dłużą;
      Mnie każdy liść o szczęściu śpiewa,
      Spadając z jesiennego drzewa.
      Uśmiechnę się, gdy wieńce śniegu
      Zakwitną zamiast róż szeregu.
      Zaśpiewam, gdy upadkiem nocy
      Dzień jeszcze posępniejszy wkroczy.

      przełożyła Ludmiła Marjańska

      ... fantastyczny ten zmaglowany świat, a najlepszy ten ateista na roratach... dżizasss! :))) Wielki pokłon dla wspaniałego poety i filozofa Jana Twardowskiego...
      Pozdrawiam spod gęstej pierzynki z chmur, jeszcze nic nie siąpi, ale wszystko wskazuje, że... pogodnych myśli, Zuzanko:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu* :)
      Dzień dżdżysty, szarobury, nic, tylko zakopać się w kołderkę i spać, co czyniłam całe popołudnie.
      Miło poczytać, że ... każdy liść o szczęściu śpiewa...

      Co on w niej widzi. Co ona w nim widzi.
      Oto jest prawo pierwszego olśnienia.
      Tacy zwyczajni, jak wróble na piasku.
      Jałowość piachu w ziarno się zamienia.

      To dzięki tobie przywłaszczam krajobraz.
      Z tobą ma dla mnie leśny smak powietrze.
      I nie zaprzeczaj temu odkrywaniu
      naiwność naszych barw, gdy czas je zetrze.

      Rzecz sprawiedliwa. Gdy widziany świat
      twoim imieniem po imieniu wołam.
      Zachowaj prawo pierwszego olśnienia,
      tak właśnie trzeba patrzeć dookoła.

      - Wincenty Faber Prawo

      ...przespałam popołudnie, to teraz czas na odrobienie pracy domowej. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    3. ... "zazdraszczam" Ci niemożebnie tego spania, ja walczyłam z wodą w łazience, bo w pralce zatkał się filtr i wszystko wypłynęło na podłogę. Już jednak zjawisko opanowane, a pranie spokojnie dynda na suszarce:)
      ... a więc - do poezji:)

      Niewielka droga

      Do ciebie idę jak do źródła,
      skąd płynie rzeka, tak jak płynie czas…
      Niech każda ścieżka mnie prowadzi,
      gdy trzeba przejść przez poplątany las.

      Do ciebie idę jak do rzeki,
      odnaleźć pragnę dla nas dobry prąd.
      Czy zostaniemy nad nią mostem,
      czy popłyniemy może razem z nią.

      Do ciebie idę jak do morza,
      ze wszystkich źródeł i ze wszystkich rzek.
      A morze łączy nasze brzegi,
      a morze uczy cenić własny brzeg.

      Do ciebie idę jak do portu,
      zmęczony znaleźć chcę bezpieczny port,
      bo w pół do morza, wpół do źródła
      spotykam w drodze zawsze sztorm.

      Niewielka droga, tak niewielka
      jak wiele waży twój udział w tej drodze.
      Sam ją wydeptam, ile w niej przestrzeni...
      Kiedy odchodzę, do ciebie odchodzę.

      - Wincenty Faber

      ... wieczornie, ciepło, z uśmiechem, bez pośpiechu... z uczuciem:)))

      Usuń
    4. ... przez grającą pralkę...

      Spójrz jakie trudne. Budowanie gwiazdy.
      Z rąk rozłożonych. Lub splecionych mocno.
      A jeszcze trudniej kochać cię dzień po dniu
      grającą pralką, żyletką lub szczotką.

      I chorą nerką. Zepsutym żołądkiem,
      strachem o jutro związanym z nerwicą.
      Jak ci powiedzieć, że nie ma pieniędzy?
      To się nie mieści w żadnej poetyce.

      Ognisko rzuca cień przy pełnym słońcu
      i gasną iskry - żywy sznur korali.
      A ile ognisk, spojrzeń w oczy trzeba
      ażeby gwiazdę daleką rozpalić.

      I trudno płomień ugasić płomieniem.
      Gdy gorejemy. Dwugłowa pochodnia.
      A skoro nigdy płomień się dopali.
      Odpoczywamy w cieniu tego ognia.

      A są w nim żagwie i małe i duże,
      i tajemnice nie nazwane głośno.
      Ostatnia miłość ściera z szafy kurze.
      Czy się kochamy ostatnią miłością.

      - Wincenty Faber Ostatnia miłość

      ... dobranoc Ewuniu*, z rękoma splecionymi mocno, bez tajemnic, z ciepłem :)))

      Usuń
  24. Dzień dobry Ewo, Ogrodnicy:)

    słonce w kapeluszu Tadeusza Rossa

    http://www.youtube.com/watch?v=GD-MAmSuw7k

    muzyka:Marek Sart
    tekst:Janusz Odrowąż

    Idą sobie ulicą
    smętni ludzie z nerwicą,
    obrażeni, skrzywieni i źli!
    Nagle patrzą, naprzeciw
    idzie facet i świeci....
    To kapelusz, panowie,
    na głowie mej lśni!

    Bo ja mam słońce w kapeluszu,
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu mam,
    przyzwyczaiłem się i muszę
    trochę słońca nosić tam,
    a jeśli słońce w kapeluszu,
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu się ma,
    to ma się tyle animuszu,
    tyle animuszu, co ja! La, la, la...

    Panie, skończ pan tę mowę
    w sprawie słońca na głowie,
    takich rzeczy nie nosi tam nikt!
    Panu pewnie łysina
    trochę świecić zaczyna,
    to by było normalne,
    więc po co ten krzyk?

    Bo ja mam słońce w kapeluszu...
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu mam,
    przyzwyczaiłem się i muszę
    trochę słońca nosić tam,
    a jeśli słońce w kapeluszu,
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu się ma,
    to ma się tyle animuszu,
    tyle animuszu, co ja! La, la, la...

    Każdy w jakimś tam sensie
    ma do losu pretensję,
    że ten łajdak nie wszystko mu dał...
    Każdy mola ma swego,
    jak nie tego, to tego!
    I pigułki na nerwy
    bez przerwy by brał....

    A ja mam słońce w kapeluszu...
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu mam,
    przyzwyczaiłem się i muszę
    trochę słońca nosić tam,
    a jeśli słońce w kapeluszu,
    słońce w kapeluszu, słońce w kapeluszu się ma,
    to ma się tyle animuszu,
    tyle animuszu, co ja! La, la, la...

    Zapraszam do śpiewania...bo śpiewać każdy może...:)
    Pięknego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      Śpiewać każdy może, pisać też... a słońce można również nosić w kieszeni, nawet dziurawej:)

      Słońce w kieszeni

      Z deszczem pod rękę, wśród mokrych wrzosów,
      Idę ze słońcem w kieszeni,
      Zimie naprzeciw, śmiejąc się z losu,
      Że chłodem nic nie odmieni.

      Już jesień bólu mgłą nie opadnie,
      Żalu nie zbudzą szarugi,
      Już łzą nie błyśnie, patrząc bezradnie,
      Jak pustką mija dzień długi.

      Bo wiosna w sercu płonie nadzieją,
      Marzenia tuląc w zieleni,
      A dni miłością do mnie się śmieją,
      Gdy noszę słońce w kieszeni.

      - Jan Lech Kurek

      ... moje wrzosy jeszcze w pełnym rozkwicie, więc nic innego mi nie pozostaje, jak tylko posłuchać rady Pana Janka... ;-)
      Udanego popołudnia i wieczoru, nawet, jakby tam deszcz miał coś do powiedzenia...:)))

      Usuń
    2. ...to może zatańczymy w tych kwitnących wrzosach z Olą Kiełb?:)

      Ola Kiełb - "Tam gdzie wszystko jedno" (Moja Pieśń Cygańska) - Poezja Śpiewana

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zm7oDJx8Pps

      Miłego relaksu po pracy:)
      Deszczu u mnie nie widać:)

      Usuń
    3. ... właśnie u mnie deszcz zagadał:) Na tańce trochę za mokro, ale w kuchni przy samowarze jest ciepło i sucho...

      Kuchnia

      Jesienią osty wyostrzają profil
      Ale kobietki robią się grube
      Co prawda w chmurach jest skostniała rtęć
      Ale w poduszkach pulsują serduszka

      Jesienią mądrość to dosadne łoże
      Ale podnieta to łażenie w ziąb
      Ale w kościołach marznie nawet smark
      Chociaż w plebanii z kapustą brytfanna

      Więc wciąga pani potrójną bieliznę
      Przy samowarze mnie kusząc wyłącznie
      Że jestem po to by wspiąć się na palce
      Całować w uchu zaciśnięty kolczyk

      Więc stroi pani
      Pierzynę łagodną
      I watoliną
      Uszczelnia swe okno
      I w takiej kuchni że aż się obliznę
      Ściąga
      Potrójną
      Wełnianą
      Bieliznę

      - Stanisław Grochowiak

      ;-)

      Usuń
    4. Cześć!
      No to już znamy upodobania pana Grochowiaka.
      ;)))

      Usuń
    5. Cześć, Ozonko:)
      Przecież Stanisław Grochowiak był czołowym turpistą w poezji polskiej, więc nie dziwota...;)
      Pozdrawiam przy pluskającym deszczu:)

      Usuń
    6. ;)))
      Herbatka z samowara....czemu nie:)A do niej blues...:)

      John Sokoloff - Samowar blues

      http://www.youtube.com/watch?v=oi5-N3SKEuA

      A kto dziś nosi wełnianą bieliznę?Chyba Eskimosi:)))

      Usuń
    7. :)
      Eskimosi owiec nie mają, noszą co najwyżej majtki futrzane z fok, albo niedźwiedzi. Barchany też już niemodne...
      Jaka by nie była bielizna (byle czysta), fakt jest zdejmowania może być podnietą dla Panów, jak widać...;)
      ... a blues jesienny jak najbardziej na miejscu.

      John Sokoloff ~ Stage Five Blues ~ Autumn

      http://www.youtube.com/watch?v=J46RhZl21gw&feature=related

      ... szczególnie w tak pięknych okolicznościach przyrody, jak na teledysku. Polecam wszystkim markotnym :)

      Usuń
    8. :)
      Nie cierpię skórzanej odzieży .A majtki ze skóry...to już wolę listek figowy:)))
      Ale do spania majtki nie potrzebne...Więc w rytmie bluesa udajemy się do łóżeczek...:)

      JOHN SOKOLOFF RIDPATH REEFER BLUES

      http://www.youtube.com/watch?v=-rHSGHvVvP0&feature=related

      Dobrej nocy Kochani...pora na sen:)

      Usuń
    9. Jakbyś była Eskimoską, to byś pewnie nie wybrzydzała:) Koronkowa bielizna do spania jest jednak ładniejsza, co tu dużo mówić...;)
      Ale już bluesowo i dobranocnie... z Johnem Sokoloffem.

      http://www.youtube.com/watch?v=3sR8JWCx0T0&feature=related

      Dobranoc, Izo, cieplutkich snów:)

      Usuń
  25. Deszczowy wtorek odchodzi powoli w zapomnienie, jeszcze tylko Słowo na dobranoc, jak mawia Jaśko... pewnie zmęczony drzemie, albo jeszcze pracuje? Pozdrawiam, Jasieńku:)*
    Dzisiaj na dobranoc przyszłam z wierszem Heinricha Heinego.

    ***Powrót***

    Gdy w łożu leżę wtulona*
    w poduszki białość w noc ciemną,
    najdroższy słodki twój obraz
    wdzięcznie się wznosi nade mną.

    Gdy wczesne lekkie drzemanie
    ledwie przymyka powieki,
    twój obraz w sen mój się wkrada,
    tak bliski i tak daleki.

    I w śnie głębokim przedświtu
    nie znika obraz wspaniały;
    potem go noszę w mym sercu,
    noszę go w sercu dzień cały.

    Przełożył
    Leopold Lewin

    *w oryginale końcówka męska

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły mój:)))*** ... dobrych snów:)***

    ... jeszcze zagram kołysankę, za chwilę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a pokołyszę z Alicją Majewską - Przed nocą i mgłą
      Muzyka: Włodzimierz Korcz
      Słowa: Zbigniew Stawecki

      http://www.youtube.com/watch?v=CDnEWISYRrA&feature=related

      Przed nocą i mgłą osłoń mnie,
      zabierz z serca samotność,
      cień, co tam legł.
      Wytarguj od gwiazd ten czas, mój czas,
      co zanim się stał snem.

      Zapal ogień we mgle,
      niech nie zgasi go wiatr,
      tyle dróg plącze się,
      zły jest świat.
      Na spotkanie mi wyjdź
      i zawołaj przez mrok,
      że to ty...

      Przed nocą i mgłą osłoń mnie
      w ciepłej łodzi twych ramion
      chcę płynąć w rejs.
      Ze szczęścia ty wiesz i ja chcę mieć
      maleńką jak łza część..

      :)*

      ... najczulsze pa... i do jutra:)***

      Usuń
    2. Chyba już powinienem powiedzieć dzień dobry na dobranoc, jako, że już środa. Wtorek był dla mnie
      strasznie zapracowany, że na dobranoc, albo jak kto
      woli,..na dzień dobry - Błękitna Rapsodia George Gershwin'a w wykonaniu Leszka Możdżera.

      http://www.youtube.com/watch?v=V3pexTpIxa0&feature=related

      Zatem miłej i słonecznej środy wszystkim życzę. :)***

      Usuń
    3. Witaj rankiem:)*
      Gershwin'a z Możdżerem wysłucham po powrocie, ale już wiem, że mi się spodoba, moje klimaty...dziękuję, Jasieńku:)***
      Błękitu dla Ciebie na cały dzień...:)*

      Usuń