Powered By Blogger

piątek, 14 września 2012

Na złotym listku

Wrześniowe pejzaże nad stawem w Ogrodzie Botanicznym.
W przybrzeżnych szuwarach kwitnie jeszcze strzałka wodna...
... i rozpław sercowaty.
A na klonach znalazłam złote listki do wiersza... :)
Na złotym listku

Już wczesne świty mnie nie budzą,
za oknem senny poszum liści,
w mgielnej poświacie, srebrną smugą
księżyc szeleści pośród wiklin.

Na skraju lasu barw karnawał,
śliwkowy zapach śpi w ogrodach,
cień rudowłosej tańczy w trawach,
wiatr jej melodię tęskną podał.
 
A u mnie wciąż ciepłota lata
w pąsowych uczuć dekoracji,
choć nitka czasu delikatna
pajęczą przędzą skronie znaczy.

Przystroję wiersz koronką z szyszek,
jesiennie smucić się nie umiem,
na złotym listku miłość spiszę,
niech ci do ręki rankiem sfrunie...

84 komentarze:

  1. Witam w piątek:)*
    Lekki chłód z poranną mgiełką, za oknem 13 st. Już czas mnie bardzo nagli, więc wyfruwam z domu na złotym listku:)))
    ... pozdrawiam i do spotkania po południu:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, ładny wiersz, Ewo, piękny krajobraz nad stawem. Lubię wierzby płaczące, ale niestety nie mam na podwórku. Pozdrawiam, miłego dnia:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=NiGnSPnDi7c
    Melodie serca♥♥♥♫ ♫ ♫Uroczysko - Anna German ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dano w piątkowe popołudnie:)
      Dziękuję za miły komentarz, cieszę się, że moje dzisiejsze "produkty" przypadły Ci do gustu.
      ... i za piękne, liryczne uroczysko Anny German...
      Zadedykuję Ci piosenkę również tej znakomitej wykonawczyni, do której muzykę skomponowała Katarzyna Gaertner, a słowa napisał poeta Jerzy Miller.

      Zakwitnę różą

      http://www.youtube.com/watch?v=1eognO_wNkA&feature=related

      ... przyjemnego wypoczynku po pracy, pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Bry.:)*

    Na dobry jesienny dzień trochę sentymentalnie.

    Indian Summer

    http://www.youtube.com/watch?v=bL0-Njn18D8&feature=related

    i Nicholas Gunn - Summer Indian

    http://www.youtube.com/watch?v=Q34Dj2p_FOg&feature=related

    Pozdrawiam z ostatnimi chwilami lata.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Czuję smak lata w wybranych przez Ciebie piosenkach, ale też delikatną nutkę jesieni... dziękuję:)*
      Tyle jest pięknych piosenek z tytułem Indian Summer, trudno wybrać, ale ta też wydaje mi się bardzo nastrojowa - w wykonaniu zespołu The Doors.

      Indian summer

      http://www.youtube.com/watch?v=yOKAQSGCm8Q&feature=related

      Babie lato

      Kocham cię, najbardziej
      Mocniej niż całą resztę
      Kocham cię najbardziej
      Mocniej niż całą resztę

      Tych, które spotkałem w lato
      Babie lato

      Tych, które spotkałem w lato
      Babie lato

      Kocham cię, najbardziej
      Mocniej niż całą resztę

      ***

      Pozdrawiam słonecznie w bardzo pochmurny dzień:)*

      Usuń
  5. Dzień dobry:)
    Pozdrawiam w rytmie samby...:)

    Samba...jesienią

    http://www.youtube.com/watch?v=Zw6sq8dFSBI&feature=relmfu

    Na klipie też jest piękne złoto...i nie tylko:)
    Miłej reszty dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      Klip uroczy, a Carlo Santana "wiecznie żywy", dziękuję...:))
      Do mojego złotego listka pozwolę sobie dorzucić jeszcze kilka jesiennych...

      Liście jesienne

      Liście jesienne leżą po brzegach dróg, mieniąc się jedną połową tęczy.
      Wyglądają jak rozsypane róże wszelkich barw.
      W stawie drżą złote plamy. Rząd drzew odbija się w nim różnie: wierzba - mgłą siwą, czerwona leszczyna - skrzydłem motyla, topole - ciemnymi kolumnami.
      Skośne marmurowe schody, prowadzące ku wodzie, odbijają się w głąb i w przeciwną stronę niż prowadzą, tworząc klin.
      Zadarte liście wierzby płyną jak dżonki, wiatrem popychane.
      Wysoko przelatujące samoloty suną przez głębinę jak czarne płotki, małą gromadą.
      Woda żyje, drzewa budzą się dzisiaj.
      Wieje bowiem wiatr, który różni się od innych jak chuchnięcie od dmuchnięcia.
      Z głębi piersi natury płynie to serdeczne chuchanie: wiatr halny.
      Kto jeszcze nie wypowiedział swojej miłości, zdradzi się z nią w taki dzień.
      Oto jest niekalendarzowy powrót wiosny.
      Wiosna - kaprys, wiosna - łaska.
      Możemy się jej wszędzie i zawsze spodziewać, tej Wiosny Niezależnej, zarówno w zimie, jak i w setnym choćby roku życia.

      - Maria Pawlikowska Jasnorzewska

      Kolorowe liście to dla mnie taki cud natury, że nigdy mi o nich za dużo. A mam możliwość na co dzień obserwować zmienność ich barw, wprawdzie tylko zza szyb samochodu... ale w weekend sobie odbiję:)
      Pogodnego popołudnia i wieczoru:)

      Usuń
    2. Dziękuję za "Liście jesienne":)
      Niektórzy z nich wróżą...:)

      Jadwiga Zgliszewska

      Wróżenie z liści

      Kwitnienie akacji
      to nie tylko zapach wakacji
      z akacjowych liści się wróży
      odrywając im płatki
      jeden po drugim
      ...
      kocha?
      nie kocha?
      czy może tylko lubi?
      dziewczęce zabawy naiwne!

      kiedy więc w jesieni
      spadają liście jarzębin
      do akacjowych podobne
      wróżę sobie
      na jednych
      i na drugich

      w moim wieku?
      - dziwne...
      głowę zawracam
      jak te płoche dziewczyny
      który liść
      szczęście przyniesie:
      ten akacjowy
      czy jesienny
      liść jarzębiny?

      ✿ ✿ ✿

      Tytus Wojnowicz

      http://www.youtube.com/watch?v=UixN3e3goJs&feature=related

      Miłego odpoczynku wieczornego Ewo...:)

      Usuń
    3. :)
      Zasypało nam dziś Ogródek, ale zanim zaczniemy grabić, dorzucę jeszcze jeden...

      Samotny liść...

      Biegałam po parku za liściem czerwonym
      a on jak pstry motyl podrywał do lotu ,nie tylko
      siebie lecz sobie podobne czerwono-brązowe
      rude i złote

      Zmęczona usiadłam na ławce w alejce
      patrzyłam na liście tańczące na wietrze
      gdy nagle pod nogi przyfrunął ten jeden
      zupełnie zielony bez śladu czerwieni

      Podniosłam ostrożnie ,wydawał się kruchy
      nic w nim nie zostało z wiosennej młodości
      tylko ten kolor ..zupełnie zielony, bez cienia
      jesieni ...ciągle taki młody

      - Maria

      A ta kompozycja Wojnowicza wspaniała, wydawało mi się, że znałam większość jego melodii, a tej po raz pierwszy słucham... dzięki:)

      Usuń
    4. ... za Wojnowicza - może Edith Piaf na tę piątkową aurę jesienną...
      Autumn Leaves (Les Feuilles Mortes)

      http://www.youtube.com/watch?v=n2s2tPORlW4&feature=related

      ... cały dzień dzisiejszy chłodny i pochmurny, w domu też zimnawo, bo dawno słońca nie było. Rozgrzewam się doskonałym winem Undurraga ze szczepu cabernet sauvignone, czylijczyk:)
      Polecam:)
      A deszczu nadal ani kropli...

      Usuń
    5. :))) Właśnie sączę to samo wino...:)
      U mnie było słonecznie tylko wiał zimny wiatr:)
      Wino lepiej smakuje w rytmie swinga...:)

      Autumn Leaves - Swing Workshop Wojtka Kamińskiego Live in Tygmont

      http://www.youtube.com/watch?v=1kuuOTMUcCk

      ..ach ten saksofon:)

      Usuń
    6. ... wspaniały do wieczornego wina:)
      I może trochę uśmiechu? Przecież nie upijemy się na smutno...

      smile - nat king cole

      http://www.youtube.com/watch?v=UN8oLGBNXpE&feature=related

      :))

      Usuń
    7. A ja lubię śmiech Kasi...:)

      Katarzyna Pakosińska - Aria ze śmiechem

      http://www.youtube.com/watch?v=7vZe8zDifbk

      ...:)))

      Usuń
    8. :)
      ... zaiste pięknie zaraźliwy...
      Trudno się mówi, jutro grabienie ogródka niewątpliwe, ale jeszcze czymś sypnę...:)

      Żółty jesienny liść

      Chciał sobie zakpić z praw natury.
      Jak ptak poderwał się do góry,
      zuchwałym lotem wtargnął w przestrzeń –
      by jeszcze wyżej... wyżej jeszcze!...

      I już!... I leży już na dole.
      Czerwoną plamą w oczy kole –
      bo wstyd mu przyznać (harda sztuka),
      że grawitacji nie oszukał.

      - Eliza Saroma-Stępniewska

      :)

      Usuń
    9. Na dobranoc przyniosłam piękne akwarele...:)

      AKWARELE JÓZEF BIEŃ

      http://www.youtube.com/watch?v=DhwLLn5SqTc&feature=related

      Dobranoc...snów w jesiennych barwach:)

      Usuń
    10. ... prześliczne akwarele, dziękuję, Izo:)
      Szczególnie te białe brzozy... a więc na dobranoc -

      Biel - Anna Maria Jopek

      http://www.youtube.com/watch?v=di2eA6hXB-s&feature=related

      Dobranoc...:)

      Usuń
  6. Prawie już po piątku i pojawia się konieczność powiedzieć
    dobranoc. Pomoże mi w tym Hacintho i jego wiersz -

    *** Kiedy nie ma ***

    kiedy nie ma Cię
    zanikam, wciąż czekam,
    lecz nie ma Cię.
    i liryka znika.
    znikłaś i
    tylko sny.
    została muzyka.

    kiedy nie ma Cię
    się zwijam, zapijam,
    bo nie ma Cię.
    czekam i
    mam te sny.
    i nie wiem,
    czy to ja? Czy poetyka?...

    bez Ciebie to już nie to.
    szeleszczą rymy we mnie,
    nie lubią mnie już, choć są.
    nie pieszczą mnie zupełnie...

    a ja pragnę Cie,
    nim zniknę. panicznie boję się,
    i nic nie pomaga...
    jestem bez Ciebie,
    wiesz...
    tak znika odwaga.

    kochaj i
    daj mi sny.
    i pomagaj...

    ***

    "została muzyka" - Czajkowski - Walc Sentimentale

    http://www.youtube.com/watch?v=rUuusqy50yk

    ***

    Dobranoc, dobranoc Maleńka Kobietko.:)*** miłych marzeń.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Piątek domyka już furtkę, a ja po bardzo pracowitym dniu jestem tak skonana, że po prostu usypiam na siedząco...:)
      Ale jeszcze liryczna dobranocka, którą się trochę ogrzeję... a będzie to wiersz Małgorzaty Gołąbek, polskiej poetki, mieszkającej od 1985 r w Berlinie:

      ***Maja naga***

      Pod twym głosem znajomym jak mruczący ogień,
      przy którym ręce grzeję, spadną nagle ze mnie
      te dni, które nas dzielą. Wszystkie dni bez ciebie.

      I już jesteśmy blisko. Zaraz twoje dłonie
      rozbiorą mnie z uśmiechu. Pod twą ręką wprawną
      wszystkie zamilkną słowa. Wszystkie suknie spadną.

      I taką mnie wyłuskasz nagą i surową
      jak kasztan biały jeszcze. Jak bezbronny owoc.

      A kiedy jeszcze bliżej,
      kiedy jeszcze pełniej,
      między krzykiem a krzykiem
      rozbierzesz mnie ze mnie.

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** - najpiękniejszych snów:)***

      .... i zaraz zagram...

      Usuń
    2. ... muzyka Czajkowskiego cudowna, ale ja nie mogę sobie dzisiaj odmówić Garou...

      ***Ty i ja***

      http://www.youtube.com/watch?v=NOcoUcm5DLU&feature=related

      Cóż, zaczynam dzień
      Szukając różnych sposobów, by przetrwać,
      Aż będzie można wrócić
      I nie mogę niczego spowolnić
      Odchodzę od zmysłów
      i czuję się jak pod obstrzałem
      Zbyt wiele osób wchodzi mi w drogę
      I nigdy nie jest dobry moment, by powiedzieć, że

      Gdy ty i ja dotykamy swoich rąk
      Gdy zatrzymujemy
      Daną chwilę to właśnie ty i ja
      Nie goniąc za tym, co już przepadło
      Kiedy jesteśmy tylko ty i ja, wtedy jestem u siebie
      Wtedy jestem u siebie

      Zawsze można spytać,
      co mnie powstrzymuje
      Wskaż mi odpowiedź, bo jeszcze nie znam
      Sposobu, by stąd uciec, uwolnić się od wszystkiego
      Gdzieś, gdzie wolno mi się potknąć
      Nie mając nic do stracenia mogę być, kim jestem
      Bo ty znasz mnie lepiej niż ktokolwiek inny

      Gdy ty i ja dotykamy swoich rąk
      Gdy zatrzymujemy
      Daną chwilę to właśnie ty i ja
      Nie goniąc za tym, co już przepadło
      Kiedy jesteśmy tylko ty i ja, wtedy jestem u siebie
      Wtedy jestem u siebie

      Dom to nie budynek z oknami i ścianami
      To nie miejsce zamknięcia
      Nie ma drzwi
      I gdzie bym nie spoczął twe ramiona
      Będą dla mnie schronieniem

      Gdy ty i ja dotykamy swoich rąk
      Gdy zatrzymujemy
      Daną chwilę to właśnie ty i ja
      Nie goniąc za tym, co już przepadło
      Kiedy jesteśmy tylko ty i ja, wtedy jestem u siebie
      Wtedy jestem u siebie

      :)*

      pa... do ranka bez budzika...:)*

      Usuń
  7. Na złotym listku, na zielonym,
    jesień rozsiada się zuchwale.
    Lecz ciągle jeszcze kwitną kwiaty,
    I słońce świeci nam wspaniale.

    Pozdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      Słońce się dzisiaj ciut ociąga,
      w cieplutkiej chmurce drzemie jeszcze,
      wiatr śpiewa mu w jesiennych songach,
      i wzeszedł świt z liści szelestem...

      Na razie go nie widzę, ale może później? Dzięki za poetyckie powitanie:)
      Pozdrówka:)

      Usuń
  8. Witam w sobotę:)*
    Poranek z lekkimi mgiełkami, niesamowite kryształki rosy na każdej gałązce, chłodno, za oknem 10 st. Czuję już powiew jesieni:)
    Zapraszam na kawę i ciepłą przebudzankę z cudowną kompozycją Edwarda Griega - Poranek.

    http://www.youtube.com/watch?v=CQUdKEyYdKk

    ... wszystkiego Wszystkim, co miłe i piękne na sobotę, pozdrawiam ciepło:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i jeszcze ciut prywaty i samochwalstwa, wybaczcie, ale radość mnie rozpiera:)
      Mój wiersz Na złotym listku zdobył wyróżnienie na portalu e-literaci i wylądował na stronie głównej:)

      http://e-literaci.pl/portal.php

      Usuń
    2. Gratuluję Ewo:)
      A skoro rozpiera Cię radość...to pięknie ją wyraziła annaG ...

      Radość

      Dziś życzę Ci różowej trawy,
      zielonych obłoków,
      niebieskiego słońca,
      motyli fruwających
      nad miłością bez końca...

      Czerwonego jeziora
      ze złotym łabędziem
      widzisz to wszystko?
      Czyli tak też będzie...

      Słodką szminką pomaluj usta,
      pląsaj nad łąką radośnie.
      Wyobraźnia nie jest pusta,
      przyjrzyj się wiośnie...

      Pogodnego dnia:)

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję, Izo:)
      Już mi wyobraźnia pracuje i szukam słodkiej szminki:):):) A co radości, ładnie ją wyraziła Aleksandra Baltissen.

      Dziękuję, że jesteś

      Każde znamię, każdy cud
      ma swoje znaczenie
      albowiem zbieram je sercem,
      dziękuję, że to teraz i tu...

      Każda myśl, każde spotkanie
      o przeżycia wzbogaca,
      gdyż jest cichą potrzebą,
      co małe, miłe chwile daje...

      Dziękuję, że jesteś...
      Wiwat! To złota myśl.
      To jasne jak słońce,
      że To Ty oraz przyszłość...

      ***

      ... miłych chwil ze słońcem i z drobinami radości:)

      Usuń
    4. Bry przy sobocie.:)*

      Ewuś* nasuwa mi się pewne spostrzeżenie, że na blogu
      istnieje natłok i nadmiar wklejanych wierszy przez
      blogowiczów różnych poetek i poetów, co powoduje
      zagubienie twojej własnej twórczości. Dawniej tego
      nie było, a Twój wiersz był inspiracją dla rozmów
      i dyskusji blogowiczów. Obecnie wiersz wierszem
      pogania, istny misz-masz. Z tego też powodu staram
      się nie wchodzić w te kopiowane w nadmiarze wierszowane dyskusje. To tyle mojego w nawiązaniu
      do linku eliteraci.:)*

      Pozdrawiam przy sobocie :)*

      Usuń
    5. Bry Jasieńku:)*
      Dziękuję Ci, że troszczysz się o moją pisaninę, bardzo mi miło:)
      Na portalu e-literaci pod moimi wierszami są komentarze i oceny, co do ich treści, formy i przekazu, warsztatowe porady i różne nawiązania, co komu się kojarzy, a także wszelkie serdeczności. Mam możliwość poddać się ocenie i chętnie to robię, bo nauki mi nigdy nie za dużo.:) Sama też z chęcią czytam twórczość innych użytkowników tej stronki i dzielę się uwagami co do wierszy, w miarę czasu, a mam go o wiele za mało. Ale to jest portal poetycki i tam komentują tylko poeci.
      Tutaj lubię pogawędki, komentarze, muzykę, ale też wszelki uwagi i nawiązania do moich wierszy, bardzo mi miło, gdy się do nich Ogrodnicy odnoszą, a szczególnie we własnych strofkach:)
      Powiem Ci tak... uznaję złoty środek i nie przepadam za żadnym nadmiarem - ani w poezji, ani w żadnej innej dziedzinie, bo robi się wtedy przyciężkawo, przyznaję Ci rację:)
      Lubię lekkość i przeplatanki - kilka wierszy, muzyka, rozmowa, dygresje, żarty, humor... i co tam komu przyjdzie do głowy:)

      Pozdrawiam z całkiem ładnym, wrześnowym słonkiem na niebie:)*

      Usuń
    6. Cześć!
      Chociaż ze sobą nie rozmawiamy, to w tym przypadku muszę Ci przyznać rację. Gdzieś zanika duch wierszy Ewy a robią się wyścigi na kopiowanie wierszy innych poetów i umieszczanie ich tutaj.
      Dla mnie nie ma to sensu. Ten kto interesuje się poezją dysponuję własnymi książkami z tej dziedziny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    7. ...:)
      Dziękuję, Ozonko, właśnie odpowiedziałam Jaśkowi wyżej..:)
      Odpozdrawiam:)

      Usuń
    8. Pisałyśmy prawie równocześnie prawie to samo;)))
      Pa:)

      Usuń
    9. Nasza najmilejsza - poetka Ewa*
      swoje pieśni u literatów śpiewa.
      Ma tam wielkie uznanie
      bo zasługuje na nie.
      Publicznością zapełnia cały amfiteatr.

      :)***

      Usuń
    10. Dziękuję, Jasieńku:)*
      Tego nie wypada mi komentować... aale, aleee' :) nie przechwal mnie, bo robię się purpurowa... :))

      Pewien Jaśko, co lubi łowiecek pasanie,
      upodobał sobie limeryków składanie.
      Tak się w nich zapamiętał,
      na co dzień i od święta.
      Niebawem Noblistą w tej branży zostanie.

      :)***


      Usuń
    11. Limeryk to mała forma, bardzo czysta
      można w niej się zakochać oczywista.
      Nobla nie dostanie
      choć wyraża zdanie.
      A w ostatnim wersie swój pogląd ciska.

      :)***

      Usuń
    12. :)))*
      "Limerick" - po irlandzku, to czar bredni, a więc do dzieła :)

      Pewien Juhas z górskiej okolicy,
      pasał owce w przykrótkiej spódnicy*.
      Jedna na muszkę go wzięła
      i cosik mu skubnęła
      Teraz kłopot topi w śliwowicy.

      *kilt, żeby nie było...;)

      :)***

      Usuń
    13. A teraz zapraszam Cię na popołudniową kawkę z dymkiem i Ellą Fitzgerald - Black Coffee. :)*

      http://www.youtube.com/watch?v=KRxS7Q64xUQ&feature=g-vrec

      *** Czarna kawa ***


      Czuję się cholernie samotna
      Nie zmrużyłam oka
      I w międzyczasie piję
      czarną kawę
      Miłość to napój z drugiego parzenia
      Nigdy nie zorientuje się, kiedy przyjdzie niedziela
      Siedząc w tym szarym pokoju

      Mówię do cieni
      Od pierwszej do czwartej
      Boże, jak wolno płynie czas
      Kiedy nie robię nic więcej niż tylko nalewanie
      czarnej kawy
      Od kiedy w oczach mam jedynie melancholię
      Włóczę się w poniedziałek
      Rozpamiętując niedzielny zbyt nudny sen

      Teraz mężczyzna rodzi się, by kochać
      Kobieta rodzi się na płacz i zgryzotę
      Żeby stać w domu przy garach
      I topić swoje dawne żale
      W kawie i papierosach

      Jestem w złym humorze cały ranek
      Użalam się całą noc
      A pomiędzy tym jest nikotyna
      I nie trudno się oprzeć
      czarnej kawie
      Czuje, że sięgam dna
      A czekanie, aby mój ukochany do mnie wpadł doprowadza mnie do szału.

      Moje nerwy porwane na strzępy
      Moje włosy przypruszone siwizną
      Nic wiecej nie robię prócz picia czarnej kawy
      Od kiedy mój ukochany odszedl.

      :)))***





      Usuń
    14. ... uwielbiam Ellę i właśnie zasiadam do poobiedniej kawy:)
      Mogę coś dodać? Dymek już się szaro-błękitnie snuje...

      Ella Fitzgerald - All of you

      http://www.youtube.com/watch?v=XnUJQCPmUrY

      ***Twój widok***


      Kocham twój widok, twoją przynętę,
      Twoją słodkość i twoją czystość,
      Oczy, ramiona i usta,
      Twój wschód, zachód, północ i południe.
      Pragnę zyskać pełną kontrolę nad tobą,
      Trzymać w ręku twoje serce i twoją duszę
      Kochaj przynajmniej najmniejszy mój procent
      Bo ja kocham ciebie.

      :)))***

      Usuń
    15. Ella, papierosek i smolista kawa,
      to, co Ewusi* przyjemność sprawia.
      Kwakę wywali
      peta zapali.
      Posłucha Elli i limeryki dalej uprawia.

      :)))***

      Usuń
    16. Przy Elli, niech każdy jazzman się chowa,
      bo to najlepsza śpiewaczka jazzowa.
      Smolista smakuje,
      dymek niech się snuje.
      A z Jaśkiem dziś li(me)ryczna rozmowa.

      :)))***

      Usuń
    17. Zróbmy to (miejmy Fall In Love) przez Ella Fitzgerald

      http://www.youtube.com/watch?v=lXYKGL6MgKM&list=AL94UKMTqg-9DQHMY7cuuC3g5zL0rS3EZ4&index=3&feature=plcp

      :)))***

      Usuń
    18. ... och, czyż to nie romantyczne? (Isn't it Romantic)- Ella Fitzgerald

      http://www.youtube.com/watch?v=cjBI73EoPmI

      :)))***

      Usuń
    19. Ella śpiewa nam liryczne słowa,
      a między nami li(me)ryczna rozmowa.
      O dymku, kawie
      i Love sprawie.
      Jak limeryk do Love adoptować.

      :)))***

      Usuń
    20. Ella Fitzgerald - The Man I Love

      http://www.youtube.com/watch?v=LPppZQhyC9o&feature=autoplay&list=AL94UKMTqg-9DQHMY7cuuC3g5zL0rS3EZ4&playnext=3

      :)))***

      Usuń
    21. Bo to Jaśku, nuta jest Love prześliczna,
      jako nasza dzisiejsza rozmowa li(me)ryczna.
      Miłe dla ducha,
      a Mistrz Konstanty słucha.
      Kawa z dymkiem to siła tak demoniczna...

      :)))***

      Usuń
    22. ... czyż to nie piękny dzień? (Isn't this a lovely day?)- Ella Fitzgerald i Louis Armstrong

      http://www.youtube.com/watch?v=mc3LFRem9p4

      :)))***

      Usuń
    23. I na zakończenie naszej rozmowy
      posłuchajmy Elli "Heart and Soul"
      Bo to tak piękne lirycznie
      Ella ją śpiewa tak ślicznie,
      że w czasie słuchania Love jest z głowy.

      :)))***

      Usuń
    24. ...i jeszcze...

      Ella Fitzgerald - The Shadow Of Your Smile

      http://www.youtube.com/watch?v=PRN6OKTCACQ&feature=autoplay&list=AL94UKMTqg-9DQHMY7cuuC3g5zL0rS3EZ4&playnext=2

      ...ale to już koniec i do dobranocki.:)))***

      Usuń
    25. Li(me)ryczny deser z Ellą mi smakował,
      no i nasza dzisiejsza o Love rozmowa.
      Więc ja też puentuję -
      bardzo Ci dziękuję.
      A na zakończenie - Luis z Ellą w te słowa:

      Under A Blanket Of Blue

      http://www.youtube.com/watch?v=yze147TmBKQ&feature=related

      "Pod kocem błękitu tylko ty i ja z gwiazdami"

      :)))***

      Usuń
    26. Ellę F. i Louisa A. polubiłam już we wczesnej młodości, żeby nie powiedzieć w dzieciństwie. I tak już zostało do teraz. Piosenkę, którą polecałam wczoraj, lubię najbardziej. Słuchasz i spokój rozlewa Ci się po duszy.
      :)))

      Usuń
    27. No właśnie i jest nas już trójca lubiących.;)

      Usuń
  9. Warszawa pochmurna, bez słońca. Jeszcze niedawno, dwa, trzy dni temu, chciałam jechać nad Wisłę i porobić zdjęcia temu, co z niej zostało. No i oczywiście temu, co można było zobaczyć na bezwodnym dnie. Niestety, następnego dnia padał deszcz, nie tylko w Warszawie. Na zamiarach się skończyło;(
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo żałuję, że ani śladu z tego deszczu nie dotarło do moich wschodnich landów, bo susza jest okrutna.
      Stan wody w Wiśle w Warszawie wynosił ostatnio 65 cm, poziom niespotykany od 200 lat, odkąd robione są pomiary. Czaple przechodzą wpław (bez fruwania) na drugą stronę. A znaleziska fascynujące, jeszcze z czasów Potopu Szwedzkiego.
      Może uda Ci się bez deszczu coś złapać w obiektyw? Pewnie jeszcze niejeden skarb wyjdzie na powierzchnię.
      Powodzenia:)

      Usuń
    2. Taką mam nadzieję. Jednak teraz siedzę w domu i towarzyszę robionemu remontowi. Może później , jutro lub w poniedziałek coś wiślanego złapię w obiektyw? Prognozy pogody z rejonów dopływów Wisły też zapowiadały się deszczowo.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Nie prognozy się zapowiadały lecz deszcz;(
      :)

      Usuń
  10. Szedłem wczoraj parkiem,
    a liść klonu szeptał.
    Spacerować można,
    - lecz liści nie deptać.

    Pewna Entuzjastka,
    (z aurą się boryka).
    Zbiera listki klonu,
    - wtyka do zielnika.

    Każdy listek wtedy,
    w zielniku bezpieczny.
    Gwarantuje listkom,
    - nawet żywot wieczny.

    Gama liści owych,
    jest już tak szeroka.
    Otworzy wystawę,
    - zrobi liści pokaz.

    Wierzę Entuzjastce,
    (jestem tego pewien).
    Trochę cierpliwości,
    - listki są na drzewie.

    Każdy z listków w parku,
    drży niczym osika.
    Gdy jesień nadchodzi
    - trafia do zielnika.

    Pozdrawiam sobotnio..:)





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janusz Laskowski- * Niech się Pani nie odwraca *

      http://www.youtube.com/watch?v=VcyyjiaGmq8

      Usuń
    2. Dzień dobry Jędruś:)
      Od razu przyszedł mi na myśl Jesienny pan, po Twoim spacerze po parku, pozwolisz, że Tobie go zadedykuję?
      Wiem, że była ta piosenka, ale chyba nie w tym wykonaniu... szczególnie interpretacja Anny Marii Jopek zrobiła na mnie wrażenie, subtelnie na wesoło w końcówce ;-))

      Mężczyzna Jesienny pan Irena Santor& Anna Maria Jopek - na wesoło

      http://www.youtube.com/watch?v=OPydMCskjZM

      Dziękuję za liście do zielnika i pozdrawiam popołudniowo:)

      Usuń
  11. * żółty jesienny liść * - janusz laskowski

    http://www.youtube.com/watch?v=btomkMXQ3_k&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  12. * Jesień idzie przez park * - Krzysztof Klenczon Czerwone Gitary

    http://www.youtube.com/watch?v=bNu9AAaQFHk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i dzięki za liściaste nuty do Ogródka, a skoro przywołałeś do tablicy Krzysztofa Klenczona, to posłuchaj coś, co zawsze wywołuje we mnie dreszcz i łezkę nostalgii, niesamowity klimat i marzenia - chociaż już bez liści.:)

      TRZY KORONY-PORT

      http://www.youtube.com/watch?v=jpyAd74H0Vg&feature=related

      ... bo przecież navigare necesse est... :)

      Usuń
    2. ... nie "coś", tylko "czegoś", dżizasss... zagaiłam jak analfabeta, sorry :)))

      Usuń
    3. Wystarczyłoby przesunąć przecinek przed coś;)))
      Miłego dnia:)
      Pozdrówka:)

      Usuń
    4. Też tak można i sens byłby zachowany.;))
      Pozdrawiam niedzielnie:)

      Usuń
  13. Po dzisiejszej li(me)rycznej rozmowie i sentymentalnej Elli
    Fitzgerald czas mi powiedzieć dobranoc. Dawno już nie gościł
    w ogrodowej dobranocce Julian Tuwim. Będzie to wiersz, którego jeszcze w ogródku nie prezentowaliśmy -

    *** Wiatr ją prosi ***

    W dzień jest wietrznie, słonecznie i wrześniowo złociście,
    Nocą wiatr ociemniały suche przewraca liście.

    Wiatr śpiewak swe tęsknodie zawodzi triste, triste,
    O, polonezy żalu - szelestne, posuwiste!

    Czasem w szyby uderzy rozpaczliwym porywem,
    Jęknie w ramie okiennej przypomnieniem tęskliwem:

    'Rozsyp, rozsyp się liśćmi złocistemi po ziemi,
    Ja tak proszę, tak płaczę pod oknami twojemi'.

    Jakieś dzikie pradzieje śpiewa, śpiewa, zamiera,
    U szyb wisi, całuje, do pokoju się wdziera.

    Potem płacząc opada, zrozpaczony, zmęczony,
    Zawierusza się w nocy, bijąc korne pokłony...

    Ja go słuchać nie mogę, gdy tak błaga i płacze,
    Bo mi bledniesz, bo serce rozdzwonione ci skacze.

    Słyszysz? słyszysz? znów szlocha, za oknami znów wzdycha,
    Nie, nie wyjdziesz, zostaniesz... On tam przykląkł, tam czyha...

    Runę w noc jego ślepą, w jego płacz uprzykrzony,
    Nożem w ciemność uderzę - i nóż będzie skrwawiony!

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Maleńka Kobieto.:)))***
    Dziękuję za dzisiejsze ukontentowanie. - Spokojnych snów Ci życzę.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny wiersz, Jasieńku, zaczytałam się i zadumałam... dziękuję:)*
      Już zatem pora i na moją dobranockę, więc poprosiłam Agnieszkę Hajec o taki kobiecy wiersz... na szczęście:)

      Szczęście

      Kto dotknął je i kto je zna?
      Tak czasem pytam nawet siebie.
      Ile to szczęście odmian ma?
      Ile barw tęczy lśni na niebie?

      Szczęście, gdy słońce wita ranek,
      szczęście - gwiazdami noc błyszcząca,
      szczęście, o którym wie kochanek,
      kiedy miłości struny trąca.

      Szczęście, gdy ma ktoś o nas pamięć,
      że wierzy - wbrew idiotom paru.
      Szczęście, gdy ptaki rozśpiewane
      w zielonej kniei wśród konarów.

      Szczęście - gdy pragnę i gdy tęsknię,
      gdy cieszy nawet chwila płocha.
      I szczęście chyba to największe,
      gdy piszę znów - jak ciebie kocham.

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** dziękuję za piękny dzień z Ellą i li(me)rykowanie Twoje... a snów tylko ze szczęściem...:)***

      Usuń
  14. Dobry wieczór kochani - tyle się napisałam i program nie wyrzucił - chyba coś w ustawieniach się zmieniło

    kolorowych snów kochani

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jaguś:) - czasem się zdarzają się takie hece, nie przejmuj się i próbuj do skutku. Czasem już nie mam zdrowia do pomysłów bloggera...
      Czekałam na Ciebie i miło mi, że się doczekałam:)
      Pa, śnij pięknie, dziękuję:)

      Usuń
  15. Witam w niedzielę:)*
    Poranek mnie uraczył upiornym bólem głowy, więc na razie krzepię się kawą, delikatną muzyką i ciepłym barytonem Leonarda Cohena - Loved you in the morning...
    i - Anthem Ring the bells.

    http://www.youtube.com/watch?v=mO5fBcWmPfE&feature=related

    ... przyjemnego zasłuchania, pozdrawiam Wszystkich...:)*



    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj *Ewuniu - zapachniała mi twoja kawusi - muszę skoczyć do *kuchnio-kawiarni - może coś znajdę - dla siebie..
    Słonecznej niedzieli - do wieczorka

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jaguś:)
      Coś jest na rzeczy z tą kuchenną kawiarnią :))
      Uśmiechnij się na dzień dobry z Janem Lechem Kurkiem.

      Uśmiechnij się

      Gdy choroba cię dopada,
      I cierpienia batem smaga,
      Radość całą wysysając z twojej krwi,
      Gdy się wszystko w gruzy wali,
      I niemocy bólem pali,
      A intelekt beznadzieją z ciebie drwi,

      Wiedz, że w życiu tak się dzieje,
      Że choć los w nos ci się śmieje,
      Prozą życia rozmywając twoje sny,
      To nie warto rezygnować,
      Ale szczęściu mówiąc prowadź,
      Znów uwierzyć, że nadejdą lepsze dni.

      Pozytywne rozwiń myśli,
      I sen swój na jawie wyśnij,
      Wiarę w przyszłość możesz zbudzić tylko ty,
      Więc uśmiechnij się do życia,
      Starą prawdą do odkrycia,
      Że z uśmiechem los nie bywa taki zły.

      ***

      U mnie bez słońca, ale chyba gdzieś się pójdę wywietrzyć, jak mi głowa "odpuści"; już powoli przechodzi:)
      Przyjemnego dnia:)

      Usuń
  17. Wróciłam i już lecę dalej!
    Na razie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam w niedzielne popołudnie:)*
    Trochę powietrza, ogrodu, spaceru po lesie, podglądania jesieni, bajecznych kolorów i nawet ból głowy mija...:)
    Zapraszam pod wierzbę (jeszcze całkiem ciepło) na poobiednią kawę, szarlotkę ze świeżych malinówek i trochę jazzu :) Czy ktoś znał Autumn Leaves w tym wykonaniu? Ja pierwszy raz słyszę i jestem zachwycona.

    Old Metropolitan Band - Autumn Leaves

    http://www.youtube.com/watch?v=X3m18Q8HyU0&feature=related

    ... pozdrawiam z lekką, jesienną mgiełką...:)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam:)
    Wierszy niestety nie piszę mogę jedynie życzyć miłego niedzielnego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na dobranoc, Izo:)
      Pewnie masz kłopoty ze sprzętem? Współczuję i dobranoc przynoszę Ci jesienne jabłko Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej..

      Jabłko

      (podług Safony)


      Wicher wieje, szybko tracą liść jabłonie...
      Spójrzcie, tam, u szczytu jednej, jabłko płonie!
      Minął zbiorów czas, lecz ono pozostało,
      Choć rozbłyska w słońcu barwą tak dojrzałą.

      Czyż wzgardzone, pominięte ludzkim wzrokiem?
      Nie, po prostu za dalekie, zbyt wysokie!

      ***

      Dobranoc, snów w kolorach i aromatach jesiennych jabłek...:)

      Usuń
  20. Dobry wieczór.:)*

    Przychodzę z Melodią i szokoladą na osłodę.:)

    *** Melodia ***

    Wczesna jesień - oto moja pora.
    Siwy ranek - kolor mego wzroku.
    Siedzę w miłej kawiarni jak w obłoku,
    Mogłbym tak do wieczora.

    Za oknami tyle pośpiechu,
    Ale ja nie wiem i nie słyszę,
    I zamilkły w jesiennym uśmiechu,
    Zapatrzeniem dalekim się kołysze.

    Tak najlepiej: siąść w cukierni rankiem
    I patrzeć, jak ulica chodzi.
    W takie ranki jest się kochankiem,
    I smutniej człowiekowi, i młodziej.

    Od miłosci, od czułych wspomnień
    Dzień zacząłem senny i pusty.
    Z twoich słów, nie pisanych do mnie
    Wiersz układam uśmiechniętymi usty.

    A to wszystko razem jest melodią,
    I melodii chwile są rade.
    Cudzoziemka w palcie kraciastym
    Śpiewnie, ślicznie zamawia "szokolade".

    Jaka wiotka, matowa kobieta!
    Jak nas mało na świecie! Jak mało!
    I jakimi perfumami zawiało!
    I jaki poeta!...

    autor - Julian Tuwim

    Czekolada - Natasza Zylska

    http://www.youtube.com/watch?v=aYZidNf6tFY

    Pozdrawiam słodko :)))***

    OdpowiedzUsuń
  21. I już dobranoc ,(troszkę wcześniej przed poniedziałkiem)
    i tylko z kołysanką - Gotan Project & Sarah Vaughan -

    *** Whatever Lola Wants ***

    Cokolwiek Lola chce, Lola dostaje
    I człowieczku, Lolunia ciebie chce

    Zdecyduj się na to, a nie pożałujesz
    Rozgość się, porzuć obawy

    zawsze dostaję to, na co poluję
    a twoje serce i dusza jest tym, po co przyszłam.
    Cokolwiek Lola chce, Lola dostaje
    zdejmij swój płaszcz, nie wiesz, że nie możesz wygrać

    Nie jesteś wyjątkiem w regule,
    jestem niepowstrzymana głupcze, poddaj się
    (poddaj się, nigdy nie wygrasz)

    Cokolwiek Lola chce
    Lola dostaje

    poddaj się (poddaj się, nigdy nie wygrasz)
    poddaj się (poddaj się, nigdy nie wygrasz)

    :)))***

    ...panowie proszę, tylko spokojnie...:)))

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Maleńka Kobieto.:)))***
    Wypocznij przed nowym tygodniem - śnij kolorowo.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tu link do kołysanki - Gotan Project & Sarah Vaughan-Whatever Lola Wants

      http://www.youtube.com/watch?v=FJUGdkX2jJU

      Przepraszam...

      Usuń
  22. I jeszcze przed snem jeden taniec - Gotan Project - Vuelvo Al Sur :)))*

    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=DHcDIs8hwhU

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem:)*
      Po różnych "przypadkach" dzisiejszego dnia leciutko mi się przysnęło, ale w samą porę się obudziłam i za chwilę będzie moja dobranocka,już się gotuję...:)))*

      Usuń
    2. No tak... to ostrzeżenie dla Panów jest całkiem na miejscu, Lola prezentuje się niezwykle interesująco... :)))*
      Zanim wysłucham piosenek i odpowiem na komentarze, dopełniam miłego zwyczaju i zapraszam na dobranoc z wierszem Jerzego Bazydły...

      ***Miłość Twoje imię ma***

      Każdy dzień inną barwę ma,
      Inny granat nocy.
      Kwiatów słodka woń,
      Czymś Cię zauroczy.

      Miłość ma dziś Twoje imię ,
      Twoją ma też twarz .
      Gwiazdy nocą błyszczą w oczach,
      Księżyc srebrzy świat .

      Cicho szepce wiatr w szuwarach,
      Świerszcze grają walca.
      Zatańczymy dziś oboje,
      Wdzięcznie i na palcach.

      Miłość ma dziś Twoje imię,
      Twoją ma też twarz.
      Gwiazdy nocą błyszczą w Twoich oczach,
      Księżyc srebrzy świat.

      o polach i wąwozach
      włóczą się panny senne,
      w przeźroczystych powozach,
      wędrują sny jesienne.

      Tam nad strumieniem wierzby,
      splatają swe warkocze,
      a jarzębiny, gdzież by
      korale tak urocze

      rozsypać mogły z krasą
      baletnic, co bez końca
      roztańczą blask atłasom
      i aksamitom słońca.

      A pod lasem fiolety,
      rozpieszczając polany,
      błyszczą pięknem palety,
      niby potok rozlany.

      Magia lekko na palcach
      w parze z poranną ciszą
      prosi jesień do walca,
      wrażliwi to usłyszą...

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** miłość Twoje imię ma:)***

      ... teraz będę grać...:)))***


      Usuń
    3. :)))***

      Usuń
    4. ... i kołysanka... niech jeszcze raz zagra Gotan Project z bardzo zmysłowym i tęsknym tangiem... Amor Porteno

      http://www.youtube.com/watch?v=O-AGj-ixN7U

      ***Buenosaireńska miłość***

      Niepokojące spojrzenie miłości z Buenos Aires
      Gorące i okrutne
      Nie, nie mogę uwierzyć co się stało
      Że zmysłowa tajemnica twojego uśmiechu canyengue
      Zgasła
      Wznoszę toast za tę iluzję miłości z Buenos Aires
      Obłąkany sztylet
      Łagodny i nieunikniony, tęsknota
      Za kawałkiem czasu o
      Nas dwojgu

      A ja, co myślałem, że nie obchodziło mnie
      Że pieszczota mogła wymazać barwę
      Mojego miasta…

      Tajny kod tego spojrzenia
      Jest jak wskazówka
      I nie mogę uwolnić się od
      Delikatnego pragnienia które przychodzi po mnie...

      Pa... ale to jeszcze nie koniec...:)***

      Usuń
    5. ... nie koniec, bo w podzięce za słodycze, nie mogę sobie odmówić pewnego wyznania... oczywiście, w rozkosznym tangu... z Gotan Proect

      http://www.youtube.com/watch?v=JaI65PZU9go

      ***Moje wyznanie***

      (Apolo Novax)
      Projekt Gotan… od Koxmoz dla świata…
      tak, to ja…
      i głos mojej myśli..moje myśli…
      myśli serca.
      Jaki jest klucz, który jest sekretem? Żeby być całkiem w porządku,
      Dwie stopy na ziemi i jeden raport od chwili trzymają mnie krótko. Świat jest moją podłogą,
      niebo – sufitem, Buenos Aires gdzie zbieram plony moich
      żądzy i moich pasji,
      ale jest tylko pustka y nie jestem zadowolony.
      Jeśli mówię o miłości… wiem to dziwne, moich czynów
      W życiu jestem właścicielem,
      Lecz ucisza mnie ból z powodu krzywdy, jest jak sen w innym śnie.
      Pełny elegancji ale milczenia, każdy w swojej, ja
      Idę prosto, dalej czekam w spokoju…
      Że tym razem los nie zrobi ze mnie głupka… że nie zrobi
      Ze mnie głupka… nie dziewczynko.
      Posłuchaj mnie dobrze.. to nie bajera/ściema… to miłość.

      (Chili Parker)
      Uderzył mnie potwór, to nie była moja wina, o miłości
      Ja nie wiem nic,
      Moja jest astronomia, wiedziałaś dobrze, że jestem
      Strachem na wróble,
      Wiedziałaś to dobrze… jestem pijakiem. Tak więc już nie skarżysz się na mnie,
      Na mnie nie czekasz, słaba, już do mnie nie dzwonisz, wszyscy to wiedzą, że wolę być MC,
      Aż do latarni na ulicy gdzie się narodziłem. Mam pewną balladę dla wariata,
      Którą ułożyłem ja, dla mnie, bo jestem szalony, i to mnie pobudza do myślenia o tobie,
      I w ten sposób rodzi się poemat. Co bardziej zdolni zostawiamy przemijanie wiosnom,
      Niewzruszeni żeby nie zostać jak głupki, i w ten sposób już nie zakocham się znowu…
      W ten sposób już nie zakocham się w tobie znowu.

      (Apolo Novax)
      Myśli serca… są moim wyznaniem…
      „Co?” … a nie moim natchnieniem
      Myśli serca… są moim wyznaniem…
      „co wiem ja, ale wiem że to nie jest bajera/ściema…
      A nie moim natchnieniem.

      (Chili Parker)
      … i jest tak, że wszyscy potykamy się o ten sam kamień.

      (Apolo Novax)
      To nie ściema.. to miłość.

      :)))***

      Dziękuję, Jasieńku za słodycze na wieczór...:)***

      Usuń