Powered By Blogger

poniedziałek, 17 września 2012

Jesiennym dziewczynom

Wczesnojesienne rozmaitości z mojego ogrodu. Rozpoczął się czas zimowitów jesiennych.
... te w odmianie pełnej.
W doskonałym rozkwicie są różne odmiany dalii.
Orzechy już do zebrania; powoli zaczynają pękać:)
Czy ktoś pamięta jeszcze smak koszteli...
... albo malinówek?
I rajskie jabłuszka; do próbowania tylko dla grzecznych ptaszków...;)
Nad stawikiem kwitnie drobniutka, urokliwa wierzbownica.
Grzybień też nie poskąpił kwiatu.
I jeszcze róże w pełnym rozkwicie, a nawet z pączkami:)
       Jesiennym dziewczynom

Smakuj swoje życie, nie zaśnij jesienią,
czar jego nie odszedł wraz z ptaków odlotem,
nie pozwól się zasnuć nostalgicznym cieniom,
marzeń nie odkładaj na nieznane „potem”.

Nie zasypiaj życia, ono tylko mgnieniem,
chwytaj tu i teraz co tobie jest dane,
cóż tam parę zmarszczek, w oczach masz promienie,
popatrz, jaki jasny wstał dzisiaj poranek.

Zmysłowy smak lata ma dojrzałe wino,
wpleć we włosy promień, jak złocisty grzebień,
mimo szarej aury zawsze bądź dziewczyną,
jesień ma swój urok, to jest czas dla ciebie. 

(z archiwum, poprawiony)

84 komentarze:

  1. Miłego poniedziałku wszystkim jesiennym Dziewczynom i Chłopakom - do spotkania po pracy:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry.:)*

    Nie można przejść obojętnie obok Twojego wiersza by go
    nie zilustrować piosenką -

    Grzegorz Turnau - "Jesienna dziewczyna".

    http://www.youtube.com/watch?v=A8_9isO0h9c

    Dobrego poniedziałku jesiennym dziewczynom. :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Dziękuje za "nieobojętne przechodzenie", bardzo mi miło i kłaniam się wdzięcznie za uroczą piosenkę Grzesia, znakomicie dopełniła dzisiejszy temat:)*
      To ja w podzięce zabiorę Cię w podróż, chcesz? Ooo... właśnie taką, o jakiej śpiewa Magda Umer.

      Ja pana z sobą zabiorę

      http://www.youtube.com/watch?v=5pOdtWcodK4&feature=related

      Ja pana w podróż zabiorę
      Ja pana z sobą zabiorę
      w nieznaną podróż daleką...
      Sympatia moim wyborem
      powodowała poniekąd.
      Na towarzysza podróży
      przewidział pana mój plan -
      nie będzie panu się dłużyć,
      nie pożałuje pan!

      Pomkniemy trasą przecudną
      widoków, przygód i zjawisk.
      Gdy troszkę będzie nam nudno,
      to wtedy czymś się rozbawim.
      A gdyby pchnął smutek głuchy
      w niedobry serca nam stan -
      dodamy sobie otuchy,
      nie pożałuje pan! Nie pożałuje pan!
      Nie pożałuje pan!

      Ja pana w podróż wziąć pragnę -
      pan czemu waha się przeto?
      To chyba raczej jest ładne -
      wyjechać z miłą kobietą?
      Podróży takiej na pewno
      i krajobrazu w niej zmian -
      doznając rzeczy tych ze mną -
      nie pożałuje pan!

      A kiedy cel osiągniemy -
      po różnych etapach wielu -
      okazać może się, że my
      podróżujemy bez celu.
      W podróży samej jest jednak
      cel piękny też w sobie sam.
      Niech pan się dla niej da zjednać -
      nie pożałuje pan! Nie pożałuje pan!
      Nie pożałuje pan! O, nie!

      słowa: Jeremi Przybora, muzyka: Jerzy Wasowski

      ***

      Pozdrówka popołudniowe od jesiennej dziewczyny:)*


      Usuń
    2. .... sorry, linki mi się pokotkowały:)*
      Tamten jest Kaliny, ale wyjątkowo wolę to wykonanie.

      http://www.youtube.com/watch?v=DEccncW-4Oo

      :)*

      Usuń
  3. Każda pora życia ma swój własny smaczek.
    Wiosna nas nakarmi przepięknym widokiem.
    Lato pełnią kształtów zabawi nam zmysły.
    Jesień, dojrzałością i pewnym już krokiem.

    Kosztele , ach kosztele- gdzie te jabłka z tamtych lat? Gdzie malinówki zwykłe , nie "obronne"? Gdzie pomidory bez tej "pancernej" skóry? No gdzie?
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      Ach, jaki smak mają te jabłka z odmian już niehodowanych "towarowo", wiem, bo mam swoją malinówkę, kosztelkę i papierówkę. Miałam jeszcze kronselkę, ale parę lat temu musiałam z niej zrezygnować, bo bardzo chorowała. Żadne inne sztucznie "okrągłe" i "rumiane" tak mi nie smakują. Niestety, producenci rezygnują z tych odmian, gdyż są bardzo nietrwałe w przechowaniu. Można je znaleźć tylko u ogrodników amatorów, takich jak ja, albo w starych, opuszczonych sadach, gdzie -

      Stare jabłonie

      W zapomnianych sadach stoją w niemym trwaniu,
      pod spękanym brązem ciągle soki soki drzemią,
      w sękatych ramionach wiatr się tęsknie zaniósł,
      wygrywa melodię opuszczonym cieniom.

      Są piękne jesienią, gdy małe krągłości
      oblewają trawę soczystym rumieńcem,
      w rdzawozłotych listkach kora lśni nagością,
      a ptaki w gałęziach szepczą stare wiersze.

      ewa*

      Nie bawię się w żadne opryski, bo nie mam czasu, sił i środków, rosną sobie jak chcą, a przez to połowa z z nich jest robaczywa i przedwcześnie gnije, nie dojrzawszy. Wiele jest nadgryzionych przez osy i szerszenie, ale i dobre też się trafiają:)
      Kosztelka plonuje raz na kilka lat, w tym roku akurat niezwykle obrodziła:)
      "Pancerna" skórka na pomidorach jest zawsze w latach suchych, takich, jak ten, a i w poprzednich opadów nie było za wiele. Wiem, bo kiedyś też bawiłam się w pomidory, lecz było to zbyt czasochłonne. Od paru lat na miejscu pomidorów urządzone jest oczko wodne:)
      Pozdrawiam i dziękuję za poranną strofkę:)

      Usuń
    2. Piękny ten jesienny wiersz o jabłoniach.No, no :)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Dziękuję, Ooznko:) Jutro do Ciebie zajrzę, bo już dzisiaj lekko padam. Pozdrawiam i dobrej nocy życzę:)

      Usuń
  4. Witaj jesienna Dziewczyno:)
    Pogoda dzisiaj wcale nie nostalgiczna.Słonko świeci...:)
    Zmarszczki to mały pryszcz...narobiłaś mi apetytu na jabłka.Zaraz lecę na ryneczek...:)Tylko gdzie ja dostanę kosztele??? Malinówki to się czasami trafiają:)
    Ach jeszcze wiersz:)))

    Jesienna dziewczyna.

    Jesienna z niej dziewczyna,
    jesiennie zadumana,
    czerwień we włosach nosi,
    jesiennie jest ubrana.

    Zieleń jej przytłumiona,
    czasem szmaragdem błyśnie,
    na ustach uśmiech zagości,
    jesiennie, zmysłowo, złociście.

    Tuli maleńkie marzenia,
    sny pod poduszkę chowa,
    miłość jesienną zapewne,
    chciałaby przeżyć od nowa.

    Przecież pamięta jej dotyk,
    czuły, porywczy, wilgotny,
    dziewczyna jak dziewczyna,
    charakter ma... przewrotny.

    właśnie zrobiła kolejny,odważny krok ku jesieni... czy jej...zwyczajność się odmieni?

    Autor: zwyczajna kobieta

    Pięknego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      To fakt, jesienne dziewczyny bywają przewrotne i - żeby nie było - mówię to z autopsji...:)
      Trafnie ujęła ich charakter zwyczajna kobieta, może też z autopsji? Dzięki za wiersz:)
      Czasem jednak bywa, że Panowie mają dość dziewczyn - pewnie jesiennych, a może nie... bo ja wiem? ;)

      mam dość

      weź ją jak pokutę przed konfesjonałem
      i nie czekaj zgody wszak już jest nagrodą
      niesie ci pochodnię święty ogień talent
      taka niezwyczajna i grzeszy urodą

      poczęstuj kieliszkiem wytrawnego wina
      nakarm ją słowami melodyjnym graniem
      przecież to nie pierwsza muza czy dziewczyna
      albo cyganeczka co uwielbia taniec

      przygotuj jej w kwiatach pachnące posłanie
      na niebie namaluj powitalną tęczę
      a wtedy na zawsze u ciebie zostanie
      bo widzisz mam dosyć
      ja z nią już się męczę

      - Stanisław Kruszewski

      Przyjemnego popołudnia i wieczoru, u mnie jeszcze całkiem, całkiem letnia pogoda:)

      Usuń
    2. Dzięki;)))
      Przy wieczornej kawie obejrzyjmy dziewczyny widziane oczami Gustava Klimta...:)

      Gustav Klimt's Paintings

      http://www.youtube.com/watch?v=IuHnyct1dmI&feature=related

      U mnie dzisiaj też była letnia temperatura...tylko liście jesiennie szeleszczą pod nogami...:)
      Miłego wieczoru...:)

      Usuń
    3. ...szeleszczące i kolorowe liście widziałam tylko w lesie i na alei z jesionami i klonami, mam ich fotki i przyjdzie na nie pora w następnej odsłonie Ogródka:)
      Bardzo ciekawe obrazy Gustava Klimta, secesja, modernizm? Chyba coś koło tego, podobają mi się w oprawie muzyki Omara Akrama, dziękuję:)
      To jeszcze coś z jego galerii z pocałunkiem modernizmu:)

      Klimt 2012. A kiss changes the world

      http://www.youtube.com/watch?v=wEBKjprWslU&feature=related

      ... i trochę pięknych, wiedeńskich kamieniczek :)

      Usuń
    4. A ja jeszcze raz rzuciłam okiem na zdjęcia. Zauroczył mnie ten różany wianek...i zaśpiewam razem z Helene Fischer...:)

      Helene Fischer - Die Rose

      http://www.youtube.com/watch?v=1yEoL49NCSc

      Hmmm...do twarzy jesiennej dziewczynie w takim wianku:)

      Usuń
    5. Dziękuję :)Wyobraź sobie, że ten wianek sam się ułożył na krzewie różanym, nie tknęłam go ręką:)
      A do różanych impresji dorzucę wiersz Jerzego Bazydły.

      Róża

      Zakwitła róża w moim ogrodzie,
      W tę cudną majową noc .
      Rozchyliła szkarłatny pączek ,
      Rozsiewając zapachów moc.

      Przyszła cicha i piękna jak miłość,
      Budząc uśpiony czas .
      Rozchyliła szkarłatne płatki,
      O pocałunek prosząc nas.

      Nie skarżyła się ludziom wcale ,
      Że ktoś jej kiedyś serce skradł.
      Wierzyła ciągle , że nicpoń wróci ,
      Że go przywieje, znów dobry wiatr,

      Dzisiaj gdy wrócił , róża znów kwitnie ,
      Jak w tedy , jak w tamtą noc.
      Gdy na harcerskiej puszczanej górce,
      Amora trafił ich grot.

      :)

      Usuń
    6. Dawno nikt nie lesmianił...:)
      To ja na dobranoc zaleśmianię różami...:)

      Trzy róże

      W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra.
      W ogrodzie cisza. Na kwiatach śpią skwary
      Spoza zieleni szarzeje płot stary
      Skrzy się ku słońcu sęk w płocie i zadra.
      0 wodę z pluskiem uderzył spód wiadra.

      Spójrzmy przez liście na obłoki w niebie
      I na promieni po gałęziach załom.
      Zbliżmy swe dusze i pozwólmy ciałom
      Być tym, czym wzajem pragną być dla siebie!
      Spójrzmy przez liście na obłoki w niebie.

      Woń róż, śpiew ptaków i dwie dusze znojne.
      I dwa te ciała ukryte w zieleni.
      I ten ład słońca wśród bezładu cieni,
      I najście ciszy nagłe, niespokojne.
      Woń róż. śpiew ptaków i dwie dusze znojne.

      A jeśli jeszcze - prócz duszy i ciała -
      Jest w tym ogrodzie jakaś róża trzecia.
      Której purpura przetrwa snów stulecia.
      To wszakże ona też nam w piersi pała
      Ta róża trzecia - prócz duszy i ciała

      Bolesław Leśmian

      Spokojnej nocy...i różanych snów:)

      Usuń
    7. ... będą mi się śnić te trzy róże, dziękuję:)
      A Ty zaśnij przy cudnych dźwiękach klarnetu...

      W. A. Mozart - Koncert pro klarinet A dur - 1. věta

      http://www.youtube.com/watch?v=f9yObILlaWc&feature=related

      Dobranoc, zawińmy się w te dźwięki:)

      Usuń
  5. Nie usiedzi w domu na czterech literach,
    gdy tylko okazja to się świat wybiera.
    Obojętny miesiąc, pora roku, jesień,
    zawsze znajdzie pretekst - a licho poniesie.

    Zrobi niespodziankę - pstryknie zimowita,
    ikebaną z kwiatów każdy ranek wita.
    Potem w szybkim tempie w teren się wybiera,
    i bardzo niechętnie grzebie się w papierach.

    Wiersze piękne pisze, muszę wyznać szczerze,
    pytanie mam jedno - skąd czas na to bierze.
    Owe kwiaty piękne - dalie i grzebienie,
    kończę wierszyk pisać - jestem pod wrażeniem.

    Pozdrawiam Muzę i Jej gości...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SKALDOWIE & ŁUCJA PRUS - * W żółtych płomieniach liści *

      http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q

      Usuń
    2. :)))
      Świetna recenzja Jędruś.Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Witaj Jędruś:)
      Bardzo to miłe z Twojej strony, że trafiasz w sedno charakteru pewnego włóczykija, co na czterech literach... eh, sama prawda, no może z wyjątkiem pięknych wierszy, to już trochę naciągane...:)
      Czasu nie mam za wiele, a wiersze piszą się z pasji, potrzeby duszy i pewnie... z nałogu:))

      Pasja

      Nie jestem zbyt trendy, tak jak dziś przystało,
      wzorów więc nie szukam z ekranów i gazet,
      kilka swoich pasji pielęgnuję śmiało,
      nie pytam nikogo, czy mi wolno marzyć.

      Lubię boso chodzić rano po ogrodzie,
      zapach mokrych liści powąchać o świcie,
      pocałunkiem witać kwiat, co wiosną wschodzi,
      szmeru wiatru słuchać na mojej ulicy.

      Poezja post-modern jakoś mnie nie kręci,
      sensu nie rozumiem, nie widzę przesłania,
      na kolanach trzymam mały tomik wierszy
      Tuwima, Osieckiej, Staffa i Leśmiana.

      Nie lubię patosu, słów wielkich nie składam,
      napuszony truizm jest mi całkiem obcy,
      wolę po bezdrożach kąkolom się kłaniać,
      liryki smakować urocze manowce.

      Łapię co ulotne w obiektywu oko,
      piszę swoje wiersze rozgwieżdżoną nocą,
      w miłość się zanurzam, głowę mam w obłokach...
      Pasje w swym spełnieniu wydają owoce...:)

      Serdeczności popołudniowe dla Ogródkowego Pasjonata:)

      Usuń
  6. SKALDOWIE - * Nie domykajmy drzwi *wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=igH0xOqbuto&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję za przypomnienie piosenek Skaldów, bardzo je lubię, a tak nieczęsto zdarza się ich teraz słuchać.
      Może posłuchajmy jeszcze jednej w ich wykonaniu, a dedykuję ją wszystkim zakochanym jesiennym Dziewczynom i Chłopakom.

      wszystkim zakochanym - Skaldowie

      http://www.youtube.com/watch?v=a4J51SWfwcA

      :)

      Usuń
  7. Dzień dobry, miłego dnia, Ogrodnicy;-)
    Ładnie grasz, Andrzeju, dziękuję:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=5EFp6v_5wJ0
    **Skaldowie - Dopóki Jesteś**

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.youtube.com/watch?v=1NW0N9rEI0s&feature=related
    **Skaldowie - Medytacje wiejskiego listonosza (1969)**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dzień rozdźwięczał się nam piosenkami Skaldów, więc może teraz zaprezentuję Ci pieśń o dziewczynach, którą napisał czeski poeta; nie wiem czy jesiennych, ale może...?

      Jaroslav Seifert

      Pieśń o dziewczynach

      Przez środek miasta długa rzeka płynie,
      siedem ją mostów spina;
      po nabrzeżach tysiąc pięknych dziewczyn chodzi
      a każda z nich jest - inna.

      Krążysz od serca do serca, by grzać ręce
      u płomienia miłości ogromnej;
      po nabrzeżach tysiąc pięknych dziewczyn chodzi
      a wszystkie - do siebie podobne.

      przełożył z czeskiego Adam Włodek

      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  9. http://www.youtube.com/watch?v=AI0M2-Hj4SQ&feature=related
    **Seweryn Krajewski-Niebo z moich stron **

    Piosenka się powtarza,
    kto nie chce, niech nie słucha
    ja Ją wysyłam dzisiaj
    dla przystojnego Zucha:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sokoro dedykacja, to nie wypada podsłuchiwać...;-))

      Usuń
  10. "jesień ma swój urok, to jest czas dla ciebie. "- tak

    Dobry wieczór *Ewo
    Witajcie ogrodnicy
    piękny wiersz - taki mój

    różowe róże - utworzyły piękny wianuszek
    twoje kwiaty - są cudowne..
    Poniedziałek już się skończył - więc życzę wam wszystkim
    kolorowych snów

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jaguś:)
      Dzięki piękne za "Twój", tak myślałam, czy Ci się spodoba...
      A róże same się ułożyły do castingu, aż mi dech zaparło, jak je zobaczyłam:)
      Już dziś na e-literatów nie mam siły, może jutro zajrzę. Dobranoc, Jago, różanych snów:)

      Usuń
  11. I tak trochę powściągliwie...ale przychodzę już z ogródkową
    dobranocką. Pomoże mi w tym Julian Tuwim -

    *** Wiersz powściągliwy ***

    Nie wiem jak to wyrazić... Bo wszystko
    ma swoją miarę i stopnie i skalę...
    Zakochałem się w tobie, pani,
    w pewnej mierze, rzekłbym, niebywale.

    Do pewnego stopnia... bo miłość
    ma swą skalę i miarę, i stopnie.
    Słowem... nie wiem, jak to wyrazić...
    Kocham ciebie nieomal okropnie

    Jestem bliski mniej więcej szaleństwa
    i poniekąd w miłosnym obłędzie,
    niezupełnie, ale, rzekłbym, prawie,
    bo kto może przewidzeć, co będzie.

    Jeśli pani... także coś takiego,
    coś... plus minus... na ogół, powiedzmy,
    oczywiście - bez zobowiązań,
    pod uwagę wziąwszy stan obecny...

    Jednakowoż (bo kto może wiedzieć?)
    jeśli sądzisz, że przypuszczalnie -
    proszę jakoś mi o tym powiedzieć
    z zastrzeżeniem, ewentualnie.

    ***

    I w kołysance...dalej powściągliwie :)))
    - Nasza Niebezpieczna Miłość - Michał Bajor

    http://www.youtube.com/watch?v=aH0BwjjuHFc&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Maleńka Kobieto> )))***...
    " i będzie co ma być...:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Cudna ta powściągliwość, jednakowoż, plus-minus...:)))*
      Już poniedziałek się kończy, moje oczy coraz bardziej się zamykają, a nasz Julian nie pisał wierszy mężczyznom, więc bez powściągliwości wchodzę z wierszem z wierszem Jadwigi Sułkowskiej-Mijal.

      *** Jeszcze poczekaj***

      Chociaż już lato znika za zakrętem,
      stygnie upalność dotyku i co dnia
      na skrzydłach chłodu zbliża się listopad —
      jeszcze poczekaj! Jeszcze nie zdążyłam
      na mroźną zimę zgromadzić dość ognia.
      Jeszcze w ogrodzie radosnej pamięci
      nie posadziłam najpiękniejszych kwiatów.
      Póki ostatni liść życia nie opadł
      a czułość w sopel lodu nie zakrzepła —
      poczekaj! zmienimy w słońce naszą miłość
      by już na zawsze starczyło nam ciepła.

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Duży Mężczyzno:)))*** ... niech na zawsze wystarczy nam...:)***

      ... i pokołyszę za moment...

      Usuń
    2. ... a skoro już się tak zdarzyło i będzie, co ma być... to nie znajdą nas...:)))*
      Michał Bajor...

      http://www.youtube.com/watch?v=ZR9dtZz7p5k&feature=relmfu

      "Może mam niezbyt czyste sumienie,
      gdy patrzę na Ciebie kochanie"... :)))*

      ... pa:)*


      Usuń
  12. Dzień dobry *Ewo
    witajcie Ogrodnicy

    ja dzisiaj tak z samego rana - przed wylotem na zakupy
    życzę wam wszystkim dużo słoneczna w dzisiejszym dniu
    do zobaczyska wieczorkiem


    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jaguś:)
      Ja już wylatuję w teren, ale jeszcze Cię pozdrowię i uśmiechniętego dnia życzę.
      Na razie - i do popisania wieczorem:)

      Usuń
  13. Witam we wtorek:)*
    Chłodny dzień, 9 st., już czuje się oddech jesieni... Na wschodzie pięknie różowi się niebo, ale nie mam czasu na fotki.
    Szybka kawa i zmykam w teren, ale jeszcze zostawię piękną przebudzankę do takiego poranka...

    Anna Maria Jopek & Pat Metheny - Czy pójdziesz za mną? (Are You Going With Me?)

    http://www.youtube.com/watch?v=URk2eyVhd68

    ... niemożliwa ta solówka gitarowa Patha, po prostu cuuudo:)*
    Uciekam, miłego dnia i do spotkania po południu:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry:)
    U mnie słońce na błękicie...jest cudnie:)
    ...:)))

    Mira Kubasinska & Breakout-Poszlabym za toba

    http://www.youtube.com/watch?v=rYHhguqlTY0&feature=related

    ...tu też świetna solówka:)

    Pięknego dnia Ogrodnicy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór:)
      Trochę spóźniona po załatwieniu wszystkich obowiązków, ale chętnie posłucham solówek gitarowych:)
      Wracam więc do Patha Metheny, chociaż gitara Tadeusza Nalepy jest oczywiście nie do zapomnienia.

      Anna Maria Jopek & Pat Metheny - Me jedyne niebo

      http://www.youtube.com/watch?v=tC1g7MZmr44

      ... ciepły wieczór, prawdziwie letni, niebo wygwieżdżone... i jak tu uwierzyć, że za dwa dni przychodzi kalendarzowa jesień... tylko kolorowe drzewa zapowiadają jej przyjście:)
      Przyjemnego wieczoru:)

      Usuń
  15. W pobliskim parku,
    wiewiórka mieszka.
    Chciała raz rozgryść
    - z drzewa orzeszka.

    Taki apetyt,
    na niego miała,
    Że ząbek sobie,
    - przy tym złamała.

    A była wtedy,
    pora karmienia.
    A ów orzeszek,
    - nie do zgryzienia.

    To wszystko prawda,
    (wzrok mój nie kłamał).
    Ząbek wiewiórce,
    - biednej się złamał.

    Pan stomatolog,
    spiłował kanty.
    Zrobił wiewiórce,
    - piękne implanty.

    I ją zapewnił,
    koniec cierpienia.
    Każdy orzeszek,
    - jest do zgryzienia.

    Miłego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzeju - super wiersz
      a jeszcze bardzie super-ancki ten orzeszek

      potrafisz delikatnie rozbawić słowem - gratuluję pomysłu
      wyobraźni i weny - tak trzymaj

      babajaga

      Usuń
    2. Witaj Jędruś:)
      Powinieneś wydać tomik wierszyków dla dzieci; ten o wiewiórce byłby jego prawdziwą ozdobą, a jaka dydaktyka.:))) Szczególnie te implanty... biedna wiewiórka...;-)
      Moje hasają po orzechach zapewne bez implantów; obawiam się, że w sobotę niewiele już będzie do zebrania.
      Pozdrawiam wieczorowo:)

      Usuń
  16. Temu blogu stukło 500000 na liczniku, moje gratulejszyn.
    Czytacz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagę i gratulacje Czytaczu; rano, jak pisałam przebudzankę jeszcze nie było pięciuset tauzenów. Nawet nie wiem, kiedy wpadło...
      To między innymi zasługa takich Czytaczy, jak Ty. Żałuję tylko, że większość z nich się nie odzywa, nie mniej jestem bardzo wdzięczna za czytanie:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Wow!!!
    Nawet nie zauważyłam:)Gratuluję Ewo:)
    :)))
    Wiersza nie napiszę
    bo ja nie poeta
    lecz chętnie wypiję
    lampkę caberneta

    Nie wykręcisz się jesienna Dziewczyno
    na taka okazję musi być wino...:)))

    ... i będziemy czekać do 1000000

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do poobiedniej kawy znalazłam takie cudeńko...:)))

      KORYCKI , ŻUKOWSKA - Wariacje na tematy cygańskie

      http://www.youtube.com/watch?v=Lz58MGqZAqY&feature=relmfu

      Świetne tłumaczenie wiersza Wysockiego...:)
      Przyjemnego relaksu po pracy...:)

      Usuń
    2. Wino będzie, oczywiście, tylko nie w środku tygodnia, bo ja nie czasowa... a z rana głowa musi być na swoim miejscu ;)))
      A wracając do wariacji cygańskich, nie zawsze przekłady dorównują klasie oryginałowi:)
      To tłumaczenie jakoś mnie nie przekonuje, wolę stary romans cygański w wykonaniu Wysockiego albo Aznavoura.
      Może na wieczór to drugie wykonanie, z cudownym, charakterystycznym głosem Charlesa Aznavoura - Two Guitars.

      http://www.youtube.com/watch?v=GXB7xhfKyUE

      ... pełen relaks i zachwycenie - życzę z wzajemnością na wieczór:)

      Usuń
    3. Dziękuję Ewo:)
      Na dobranoc proponuję piękne tango:)

      Loreena McKennitt -Tango to Evora -

      http://www.youtube.com/watch?v=U24P_ic0oj8&feature=related

      nie licz lat i dni – dawna dziewczyno
      ich nurtu nie zatrzymasz
      niech płyną...
      bądź jak stare dobre wino
      zatrzymaj słodki jego bukiet
      i w zachwycie łap chwile
      jak piękne motyle
      nie pozwól im
      uciec...

      Zofia Szydzik

      Snów kolorowych jak motyle...Dobranoc...:)

      Usuń
    4. :) Piękne tango, dziękuję:)
      ... to może dokończę wiersz Zosi, o tytule "Nie licz lat i dni", bo to jest tylko fragment.

      cd.

      bo w zachwycie ci do twarzy
      i w nadziei na ciepłe dni i lata
      jeszcze wszystko może się zdarzyć
      niech unosi cię myśl skrzydlata

      śpiewaj piękna dziewczyno mimo deszczu
      i przetaczających się burz
      w duszy posiej kwiaty
      niech pokryją pamięci kurz
      i śpiewaj
      a jutro uśmiech przyjdzie w swaty
      jak kochanek
      z bukietem pąsowych
      róż

      bo z uśmiechem wyglądasz ładniej
      bo uśmiech to ust twoich kwiat
      z uśmiechem wyglądasz powabniej
      taka właśnie możesz zdobywać świat

      tańcz dziewczyno do póki dusza
      wiosnę pamięta
      póki usta pamiętają pocałunków smak
      szal nadziei zarzuć na ramiona
      i tańcz harmonijnie w takt
      niech zwiędłe spojrzenie
      w lustrze skona
      uwierz w wyznaczony
      sercem trakt

      bo z nadzieją ci bardziej do twarzy
      z nią możesz marzyć, śpiewać, żyć
      bez niej nie wiesz, co się wydarzy
      zgubisz drogę do szczęśliwych wysp

      nie licz lat dziewczyno
      nie licz dni

      - Zofia Szydzik

      Dobranoc, roztańczonych snów...:)

      Usuń
  18. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Przychodzę już z dobranocką, a to dlatego, że mam w głowie
    czterogodzinne, nieprzerwane dudnienie młota pneumatycznego,
    którym rozbijano betonowe schody tuż pod moim oknem.
    Trochę się zdrzemnąłem, ale czuję się bardzo zmęczony.
    Z tego powodu dziś tylko kołysanka do słów Jeremiego Przybory zaśpiewaną przez Joannę Szczepkowską i Romana Frankla

    *** Zakochamy się tak, jak trzeba ***

    http://www.youtube.com/watch?v=PUPjH-_9V5k

    - Pani nie jest w mym typie osoba.
    - W moim typie nie nazbyt jest pan.
    - Ale może od słowa do słowa
    i od czynu do czynu
    zmieni nam się na inny
    ten stan.
    Zakochamy się,
    zakochamy się,
    zakochamy się
    tak jak trzeba.
    Ty przychylisz mi,
    ty przychylisz mi,
    ty przychylisz mi
    nieba.
    Zakochamy się
    z taką werwą jak
    i na serio tak
    jak w filmach.
    Choć na chwilę by
    choć na tyle, by
    romans nasz styl miał.

    - Bo ta miłość nie będzie na zawsze.
    - Chyba lepiej na krótko niż źle.
    - Ale zanim w pamięci się zatrze,
    będzie tobie olśnieniem.
    - Będzie tobie spełnieniem
    i mnie.

    Zakochamy się....

    - Potem powiesz: "Jak żal, że mi przeszło".
    - A ty powiesz: "Jak żal, że mnie też".
    - Taką piękną od dziś mamy przeszłość.
    - Nie wiem, jak ci dziękować.
    - I mnie trudno o słowa
    jest, wiesz.

    Odkochamy się,
    odkochamy się,
    odkochamy się
    tak jak trzeba.
    Odkochamy się,
    wypuścimy z rąk
    przychylony krąg
    nieba.
    Odkochamy się -
    nie będziemy tych
    sobie słówek złych
    mówili.
    Odkochamy się -
    żeby kiedyś tam
    ktoś mógł znowu nam

    nieba przychylić.

    :)))***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Maleńka Kobieto. :)))***
    ..."ktoś mógł znowu nam nieba przychylić".:)))***


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Bardzo Ci współczuję tego huku i czule całuję Twoją obolałą główkę :)*** Mam nadzieję, że na noc przerwali... prawdziwa upiorność, znam ten ból, niedawno przerabiałam...
      A jak już weszliśmy w klimaty kabaretowe, to może osłodzę Ci niedogodności dobranocką w wykonaniu Kaliny Jędrusik...

      ***Nie odchodź... ***

      http://www.youtube.com/watch?v=-EgByR7mZoQ

      ampy dziś nie zgaszę
      Będzie świecić ci przez mgły
      Wiatr szeleści czasem,
      A ja wtedy myślę ty
      Błądzisz pośród nocy,
      Chcesz dom ominąć mój.
      Otwieram drzwi i wołam: Stój!

      Nie odchodź! Nie odchodź!
      Z mych tęsknot ciebie znam
      Nie odchodź! Nie odchodź!
      Tak długo byłeś sam
      Przychodzisz późno, tak wcześnie chcesz iść
      Dlaczego dziś? Dlaczego jeszcze dziś?
      Nie odchodź! Patrz: zaczął padać deszcz
      Nie odchodź. Tak ciężko czekać, wiesz
      Za bramą został czas
      Niech sam dziś odejdzie, zostawi nas.
      Nie odchodź. Pada deszcz .

      Muz. Jerzy Wasowski.
      Sł. Jeremi Przybora

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)))*** "lampy dziś nie zgaszę..." może to niebo się przychyli?... :)))***

      Usuń
  19. I jeszcze -

    MAREK JACKOWSKI Tango prawdziwej miłości

    http://www.youtube.com/watch?v=FF-oRujHFHo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... przepiękne tango, pierwszy raz słucham, dzięki:)*
      A moja dobranocka wyżej... pa, odpocznij i wyśpij się dobrze:)***

      Usuń
  20. Witam w czwartek:)*
    Tak mi się słodko spało, że nawet nie wiem kiedy przez sen "zgasiłam" budzik.:)
    Szarawo, mglisto, nie mam czasu spojrzeć na termometr za oknem. Teraz to już tylko kawa na jednej nodze i prędko zmykam w teren.
    Jeszcze zostawię miłą przebudzankę na dzień dzisiejszy. Bon Jovi – Dziękuję Ci że, mnie kochasz (Thank You For Loving Me)

    http://www.youtube.com/watch?v=8SptZSYieps&feature=related

    Przyjemnego dnia Wszystkim i do spotkania po powrocie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie Ewo i Ogrodnicy:)
      Dzisiaj coś świeżutkiego dla jesiennych chłopaków...:)))

      jesiennym chłopakom

      obudź się mężczyzną póki babie lato
      póty mokra jesień nie zamiotła liści
      zbudź się zanim zima wyjmie z szafy palto
      a sen zamiast w głowie na jawie się przyśni

      spróbuj smaku lata gdy dojrzewa wino
      a słońce zachodząc gubi swe promienie
      pomyśl to już wrzesień a jesień z dziewczyną
      zauroczy zmysły i życie odmieni

      pozwól wyobraźni ulecieć w nieznane
      niech ten święty spokój drzwi nareszcie ścisną
      zobacz jaki dzisiaj słoneczny poranek
      przyszedł czas dla ciebie
      wszak jesteś mężczyzną

      Ewo jesteś za bardzo do przodu...Dzisiaj środa:)))
      Więc miłej środy:)))

      Usuń
    2. Sorry,za szybko kliknęłam.
      Autorem wiersza jest Stanisław Kruszewski:)

      Usuń
    3. Witaj Izo:)
      Jestem zauroczona wierszem Pana Stanisława:) Nie śmiem przypuszczać, ale może inspiracją do jego napisania był mój - Jesiennym dziewczynom? Na wierszotece Ibki został zamieszczony zaraz po moim.
      Szczególnie podoba mi się zakończenie.
      (...)
      "niech ten święty spokój drzwi nareszcie ścisną
      zobacz jaki dzisiaj słoneczny poranek
      przyszedł czas dla ciebie
      wszak jesteś mężczyzną"

      Lubię jeszcze ten z pieprzykiem ;)

      moc południa

      pieprzyk ma w sobie moc południa
      wpuszcza w maliny wyobraźnię
      chciałabyś czasem go wyrównać
      już dość zadrapań i zadrażnień

      choć gdy na plecach pod łopatką
      lub nieco niżej nawet w grupie
      bywa atrakcją nader rzadką
      podlegającą fali skupień

      szokiem gdy kropką piersi znaczy
      odsuwa na bok jędrne sutki
      wtedy nie można się napatrzeć
      nawet gdy skromny i malutki

      kiedy dodatkiem przy urodzie
      (nie mów że życie ci utrudnia)
      delikatesik mieć na brodzie
      ech tajemnicza moc południa

      - Stanisław Kruszewski

      ...bardzo ciekawe i jakże zmysłowe podejście do pieprzyków...:)
      A ja, cóż, zawsze jestem hop do przodu, bo wszystko u mnie jest z terminem na... wczoraj:)))
      Zatem przyjemnego środowego popołudnia i wieczoru:)

      Usuń
    4. Dobry wieczór Ewo ...:)
      To może jeszcze w temacie zmysłów i jabłuszka:)))

      Andrzej Sikorowski - Rajskie jabłuszko

      http://www.youtube.com/watch?v=DpUN2yIN_GY

      ...:)))

      Usuń
    5. ... ach, taki rajski ogród z grzeszeniem może mi się śnić codziennie:) Jestem jednak... wymagająca.;)

      Wymagająca

      Tylko z takim popełnia grzech,
      który potrafi grzeszyć za trzech.

      - Jan Izydor Sztaudynger

      :)))

      Usuń
    6. :)))
      Skoro dzisiaj grzeszne tematy to i dobranocka będzie taka...:)

      grzeszna miłość

      nie otwieram bram serca wytrychem
      wszak do nieba potrzebne są klucze
      słońce też jest zamknięte na amen
      gdy w ciemnościach
      pacierze noc tłucze

      nie otwieram uczucia bez wiary
      gdy namiętność do łóżka nie trafia
      każda przyjaźń wymaga ofiary
      i nie liczy się
      zysk ani strata

      daj mi zatem niezmierną cierpliwość
      daj mi spokój nie znoszę pośpiechu
      a gdy kluczem do życia jest miłość
      daj nadzieję na grzech
      chcę żyć w grzechu

      nie otworzę się nigdy mój panie
      spowiedź prawdę szaloną odkryje
      chcę z miłością zatańczyć swój taniec
      póki sił starczy mi
      póki żyję

      Stanisław Kruszewski

      Dobrej nocy...i grzesznych snów...:)))

      Usuń
    7. ... takich en face? Przyjemna, klasyczna pozycja... :)))
      A więc na dobranoc jeszcze raz ciutkę frywolny Jan Izydor Sztaudynger.

      Pani o ładnym profilu

      Gdy idę z tobą w pole,
      To twój profil wolę.
      Lecz gdy już zajdę w las,
      To wolę twe en face.

      ... dobranoc, z pozycją w snach do wyboru...:)))

      Usuń
  21. Choć ciut spóźniony
    song w dniu dzisiejszym,
    Posłuchaj Ewo ****,
    ** CONGRATULATION **...:)

    http://www.elyrics.net/inc/vidplay.php



    Miłego dnia...:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Garou - ** Belle **(Sopot Festival p.8)

    http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=HbgLVIBTrvM&NR=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Dzięki za congratulation, sądzę, że wszyscy byliśmy spóźnieni, więc nie rób sobie żadnych wyrzutów.:)
      A w podzięce ode mnie za piękną piosenkę Garou - duet
      Celine Dion Et Garou - (Pod wiatr) Sous Le Vent

      http://www.youtube.com/watch?v=PCuJguybz5Y&feature=related

      ... pozdrawiam z jesienną wichurą... zakręciło, zawiało... i wreszcie pada, oby jak najdłużej:)

      Usuń
  23. Witam w środę - mokra na dodatek - z nieba leje - a ja się śmieję
    Dzień dobry *Ewo
    witajcie ogrodnicy -

    właśnie pije kawkę - kto mi upiecze serniczek - albo nie *szarlotkę - właśnie - szarlotkę - bo to sezon na jabłka - czekam więc - do wieczora - na pyszne ciasto

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jago:)
      U mnie dopiero kropi, a cały dzień było sucho i bardzo letnio, 24 st. Szarlotkę sama bym zjadła, ach... dałabym się pokroić za kawałek szarlotki:)
      Może w sobotę coś upiekę, bo póki co, do do nocy będę pichcić zawodowe "przysmaki"...
      Chwilowo uraczę Cię zapachem szarlotki i nie tylko.

      Wrześniowe zapachy

      W cichych rankach września mgły pachną tęsknotą,
      szarlotką z wanilią pachniał babci kredens,
      w woniach ulotności krążą liście złote,
      z zaoranych ściernisk powieje zasiewem.

      W słodkim miodzie nawłoć ukrywa spełnienie,
      miłość pachnie różą, pajęczyna rosą,
      zapach macierzanki zamknął się wspomnieniem,
      w aromacie kawy tonie piąta osiem...

      ewa*

      ... a ja poczekam na ciut słodyczy od Ciebie, pozdrawiam z zapachami września:)

      Usuń
  24. Bry :)*

    Pewna Babajaga z pierniczkowej chatki
    zażądała na kolację kawałek szarlotki
    Jak szarlotki pysznej chce
    musi sobie sobie sama piec
    Baba nie wiedziała, że piernik też słodki.

    :)))

    Pozdrawiam środowo.:)* Zimno, chmurno, mżąco i ponuro
    i krótko do d. delikatnie mówiąc :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Pewni Ogrodnicy z niszowego blogu,
      wpadli dzisiaj w szpony słodkiego nałogu.
      Szarlotki im chce się,
      bo przyszła już jesień.
      Dodaj Im do ciasta choć dwa łyczki grogu.

      :)))*

      Pozdrawiam z zawianych wschodnich landów:)*

      Usuń
    2. Rzecz tutaj wprost niesłychana
      Ewa namawia do grogu łykania.
      A ja na to nie pozwolę
      bo mogą to być mentole.
      Ale najlepiej zgryźć jabłko bez grogowania.

      Usuń
    3. A ja pochwalę się piosenką mojego ziomala :)

      The Goodboys - Janusz Yanina Iwański - Motyli Noc

      http://www.youtube.com/watch?v=PPwhaBUSQDQ

      ***

      I druga piosenka Yaniny - Kiedyś kochałaś

      http://www.youtube.com/watch?v=4xgBk8-fhJs

      ***

      Trzeci utwór Yaniny - Portret wewnętrzny

      http://www.youtube.com/watch?v=hWozsYyewn0&feature=relmfu

      :)))*

      Prawda, że mogę się pochwalić Yaniną. :)

      Usuń
    4. Coś widzę, że nie brak Ci dzisiaj humoru, Jasieńku:)*

      A ja Tobie mówię od samego progu,
      że warto utopić swoje smutki w grogu.
      Marynarzom pomaga
      i libido wzmaga.
      Opleść się można we dwoje jak powój.

      :)*

      ... i nie wiem, co to są mentole? :)*

      Już biorę się za słuchanie Yanniny:))

      Usuń
    5. ... możesz spokojnie być dumny z Yaniny, całkiem dobry gitarzysta, a i wokal ciekawy...:)* Szczególnie ta druga piosenka wpadła mi w ucho.
      Tylko nie wiem, dlaczego tak żartujesz? :)))*
      Odśpiewam Ci zatem z Twoimi ziomalami...

      The Goodboys & Marek Jackowski - Kochaj mnie i daj mi siebie

      http://www.youtube.com/watch?v=G5M_s8eJGjg&feature=related

      :)*

      Usuń
  25. http://www.kwestiasmaku.com/desery/ciasta/szarlotka/przepis.html

    Życze smacznego i pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Jędruś za przepis, ciasto mniamniuśne, chociaż ja dodaję więcej cynamonu... uwielbiam cynamon:)

      Gdy jesień nadchodzi coraz szerszą bramą,
      w śliwkowych kolorach toną już ogrody,
      w zapachu jej sukni snuje się cynamon
      jabłuszkami kusi jej zmysłowa słodycz...

      :)

      ... i wzajemnie, skosztuj tej słodyczy...:)))

      Usuń
  26. Dobry wieczór kochani


    Znalazłam w necie -

    *Szarotka* -

    Jedni się w ogrodzie do trawnika tulą,
    drudzy rosną na wspólnej grzędzie,
    inni cisną doniczkę, rozpychają cebulą,
    nie myśląc, co dalej będzie.
    Zaś gwiaździsta szarotka,
    biała zewnątrz, a siwa od środka,
    poszła na skalne ściany,
    na okrągłe zielone góry,
    gdzie toczą się chmury
    po trawie
    jak olbrzymie rozwiązłe barany.
    - Otuliła się w kocie futro
    i nie wiedziała, czy dziś jest dziś, czy wczoraj, czy jutro.
    Deszcz zalał żółte jej oko,
    patrzące nieciekawie,
    i nie wiedziała, czy jest nisko w dole, czy wysoko.
    Bóg przechodząc spojrzał na nią i smutnie, i słodko,
    gdyż nie wiedział na pewno, na co się jest szarotka.

    "Pawlikowska-Jasnorzewska Maria"

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... witaj wieczornie, Jago:)
      A ja Ciebie (wyżej) poczęstowałam zapachami września, bez szarlotki:)
      "Szarotkę" Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej bardzo lubię i dziękuję za posadzenie jej w Ogródku, ale ja czekałam na Twoje wypieki...:)
      W oczekiwaniu odwdzięczę Ci się Amorami.:)

      Amory

      Naglą myśl i możliwość buchająca pieśnią,
      o której sen ostrzegał radosnym półgłosem...
      Zamiast ust, które jeszcze całować się nie śmią
      -- papieros, zapalony drugim papierosem.

      Zetknięcie ramion w loży lub w głębi karety,
      koncentrujące życie w płonącym rękawie!
      Słodkie ognie bengalskie, rozkoszne rakiety,
      i oczy roześmiane w śmiertelnej zabawie.

      Shake-hand za długi nieco, a chcący trwać wiecznie,
      i odpychanie ludzi: nie mówcie! nie radźcie!

      i słowa, drżące, wdzięczne, niepotrzebne, śmieszne,
      Jak koronki i wstążki na przecudnym akcie.

      - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      Jagódko, nie trzeba brać w cudzysłów imienia i nazwiska poetów, bo przecież nie wątpisz w ich prawdziwość.:)
      Pozdrawiam i nadal czekam na Twoje słodycze:)

      Usuń
  27. Ewuś - cóż mam powiedzieć - nie potrafię pisać tak ładnie
    jak ty - czasami coś mi się uda - ale to czasami -
    lubię za to czytać - i podziwiać innych - dziękuję..

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaguś, bardzo dziękuję za czytanie i zapraszam codziennie, a jak Cię ochota i wena najdzie, skrobnij też coś dla nas. To nie piekarnia, poczekamy:)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. Już mi czas do ciepłej kołderki po tak zimnej środzie,
      która dobrała mi się do gardziołka i zaczynam już
      z chrypkać...Dziś Antoni Lange i jego wiersz -

      *** Scherzo ***

      Każdym marzeniem,
      Każdym westchnieniem,
      I każdą moją tęsknotą -
      Myśli wyrazem,
      Wspomnień obrazem,
      Każdą nadziei pieszczotą;

      Każdym oddechem,
      Każdym uśmiechem
      I każdym kolan ugięciem;
      Każdym spojrzeniem -
      Słowem a tchnieniem
      I każdym ręki dotknięciem;

      Wszystkim, co śniłem,
      Wszystkim, czym żyłem,
      Wszystykim na ziemi i w niebie;
      Kochanko moja,
      Wybranko moja -
      Wszystkim - jam całował ciebie! -

      ***

      Luba, jam całował
      Jasne twoje oczy,
      Wargi twe różane,
      Pukle twych warkoczy.
      Całowałem śnieżne
      Czary twego łona,
      Białe twoje ręce,
      Białe twe ramiona.

      Całowałem ciebie
      W skromen twej świetlicy:
      Całowałem w parku,
      Samotnej ulicy.
      Całowałem ciebie
      Posród pól złocistych,
      Pośród łak zielonych,
      Śród gajów cienistych.

      Całowałem ciebie,
      Gdy wschodziło śłońce,
      Całowałem ciebie
      W południa gorace.
      O wieczornej zorzy
      I śród nocy ciemnej.
      Gdy anioły lecą,
      Dzwoniąc psalm tajemny.

      ***

      Kołysankę zagra nam młodziutka skrzypaczka Lindsey Stirling

      Władca Pierścieni-Medley Lindsey Stirling

      http://www.youtube.com/watch?v=dQiNVk_u0po&feature=relmfu

      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Maleńka Kobieto. :)))*** ..."Jasne twoje oczy, Wargi twe różane" ...:)***



      Usuń
    3. ... miałam inny wiersz, ale skoro Twoje gardziołko...to ja Cię otulę, żebyś nie zmarzł... tymczasem tylko wierszem, może choć troszkę się rozgrzejesz...:)*

      Zanim zaśniesz...

      Już późno, zegar niecierpliwie,
      wskazówką myśli mi pogania,
      chcę Cię przytulić jak najtkliwiej,
      nie mogę myśleć o rozstaniu.

      Na skrzydłach nocy wiersz napiszę,
      w szafirach nieba z gwiazd utkanych,
      schowam w nim serca mego bicie -
      w rytmie tęsknoty, Mój Kochany...

      Zapachem wrzosów Cię otulę,
      pocałunkami snów obrzucę,
      najmiększą pościel utkam z chmurek
      i miłość wierszem Ci zanucę...

      ewa*

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Zmarznięty Mężczyzno:)))*** najmiększą pościel utkam z chmurek i... wiesz, co dalej...:)***

      ... i jeszcze ukołyszę za chwilę...

      Usuń
    4. ... a pokołyszę też z melodią skrzypiec i rzeką kwiatów:)

      River Flows In You Lindsey

      http://www.youtube.com/watch?v=vthORN0upOY&feature=related

      ... już cieplej? Pa... :)***

      Usuń
  28. Ewuniu, przyznaj, z zimowitem to tylko żart, zdjęcie zeszłoroczne. U mnie kominek w budowie. Za dwa tygodnie dopiero gotowy będzie. Nie bądź ’zimną wróżką’

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimowity jesienne kwitną u mnie już od 10 dni, zdjęcia są z niedzieli, 16 wrzesnia BIEŻĄCEGO ROKU - 2012.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. ... a więc - Ogrodniku? Pośpiesz się z tym kominkiem... :))

      Usuń
  29. Przepiękny wiersz! Czytam go raz po raz i nie mogę przestać!

    OdpowiedzUsuń