Powered By Blogger

wtorek, 11 października 2011

W taką noc jesienną

Trochę kwiatów z jesiennego ogrodu.

Chryzantemy.


Goryczka chińska.


Dalie nadal cieszą swym urokiem:)
*********************************************************

W taką noc jesienną

Wieczór. Jesień szybko zwinęła kolory,
w płaszczu chmur usnęłam jak w miękkiej pościeli,
seledynem świecił nikły gwiazd fosforyt,
ciemne myśli w głowie Morfeusz wybielił.

Deszczowe preludium o pierwszej mnie budzi,
drżą szyby, wiatr pędzi na tęsknych klawiszach,
teraz już nie usnę, mam przy sobie muzę,
w taką noc jesienną ludzie wiersze piszą.

73 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Wczoraj wieczorem szybko szybko usnęłam, ale dobranckę (nawet dwie) zostawiłam w nocy... obudził mnie deszcz:)
    Ranek też słotny i wietrzny, za oknem 13 st.
    Właściwie nie ranek, tylko noc; ciemno, ponuro...
    Kawa, krótki przegląd ostatecznych wyników - PKW... cieszą :-)

    Nieubłagany teren czeka, miłego dnia, do popołudniowego spotkania:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,Ewa,ładny wiersz.Ja zasnęłam wczoraj na M jak miłość:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=B_kOFrpkluI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=uaLXbG93lME&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=ShUESxr8diQ&feature=related
    Bez Ciebie świat Eleni& Wiesław Ochman

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Ewuniu:)*
    Witajcie Ogrodnicy.Pięknego dnia:)*

    Eleni - Świat Jest Taki Jak My

    1) Świat jest taki jak my
    Pelen plusów minusów
    Pelen slońca i mgly
    czarnej kawy i fusów
    Świat jest taki jak my
    Ma upadki i wzloty,
    To nas rani do krwi
    To nas w blękit unosi...

    Ref: Żyjemy tylko raz
    I świat jest tylko jeden
    zacznijmy póki czas
    poprawiać świat od siebie
    Żyjemy tylko raz
    Kochajmy bardziej ludzi
    Kochajmy bardziej świat
    Bo milość wiarę budzi

    2) Świat jest taki jak my
    Ma kolorów tysiące
    Plynie w czasie jak film
    Raz bez sensu raz mądrze
    Świat jest taki jak my
    Ani zly ani święty
    Miesza jawę i sny
    jak ruletka się kręci

    Ref: Żyjemy tylko raz.....

    http://www.youtube.com/watch?v=G3pAKWc7_Us&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te Twoje kwiaty i nocny wiersz Ewuniu:)


    Agnieszka Osiecka - Dalia zimą....

    Dalia,choć przykro rzec -
    podobna jest do cebuli.
    Nie huśta jej nawet dziecko,
    ni pies jej nie utuli.

    Dalia w piwnicy mieszka
    i marzy... o Bóg wie czym:
    o wiatru figlach i grzeszkach,
    o deszczu... o kocie pstrym...
    (o kocie, co się ogrodem wałęsa,
    i parę długich rzęs ma,
    i nosem kwiaty trąca,
    i podśpiewuje - z gorąca).

    Dziś jestem jak dalii cebula:
    Na wiosnę czekam w piwnicy.
    Czy ja się jeszcze rozhulam?
    Czy przyjdą kolędnicy?

    Gdzieś tam,
    na przykład w Australii
    człowiek by kwitł i kwitł,
    a tu - takiej wielkiej dalii -
    świat cały nagle zbrzydł.

    Ach przytul mnie,
    przytul Mieciu,
    ach, tak mi dziś cebulkowo...
    Pomyślę o tobie w lecie,
    gdy dalią będę pąsową.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj,Iza ,dzięki za Eleni,lubię Jej ciepły głos a tej piosenki nie znałam.Mam dzisiaj tylko 2 godziny:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Eleni ma fajne piosenki o miłości, posłuchaj.
    http://www.youtube.com/watch?v=DcR8jGYhdEQ&feature=related
    Jestem jeszcze bez kawy dzisiaj,idę sobie zrobić.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Danusiu.Ja bardzo lubię Eleni.
    Najbardziej tą piosenkę:

    Eleni - Coś z Odysa

    http://www.youtube.com/watch?v=bgkvvMudCig&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny wierszyk znalazłaś o dalii.Chyba nie znam tej piosenki,tytuł nic mi nie mówi,zaraz wysłucham.Zaraz wrócę z kawą.Może Tobie też zrobić? Czy już kawka była?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już po kawie.Robię sobie śniadanko:)
    Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. :)*
    Eleni - Nasz najpiękniejszy dzień

    http://www.youtube.com/watch?v=J5DQrKzD7Go&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna ta z Odysem, pierwszy raz słuchałam. Nie pij kawy na czczo,bo szkodzi na żołądek.Nie znam nowszych piosenek Eleni, mam zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Danusiu ja mam niskie ciśnienie i muszę wypić rano kawę aby jako tako funkcjonować:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Danusiu jak będziesz na emeryturze to nadrobisz zaległości:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś usprawiedliwiona:-)
    Kieliszeczek koniaczku, tak mi lekarz powiedział, nie zaszkodzi.Dodatek do chryzantem Ewy:
    http://www.youtube.com/watch?v=djJGEWeeNUo

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozmarzyłam się Danusiu:)
    Proponuję trochę młodsze chryzantemy:)

    WALDEMAR KOCON - MOJE CHRYZANTEMY

    http://www.youtube.com/watch?v=yQtdWe3PU74&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Ech,ja też się rozmarzyłam. Dzięki,dawno nie słyszałam tej piosenki, chyba kilka lat. Pozdrawiam nieobecnych Ogrodników.Zmykam coś upichcić,na ogórkową mnie wzięło a z tym schodzi.Córki bardzo lubią.

    OdpowiedzUsuń
  19. :)
    Chryzantemy złociste

    Chociaż noce już chłodne,
    Dnie są ciepłe,przejrzyste,
    A w ogrodach wciąż kwitną,
    Chryzantemy złociste.

    W kryształowym wazonie,
    Stały na fortepianie,
    Starszy pan Fogg Mieczysław,
    Śpiewał o nich,wciąż dla niej.

    Lecz artysty już nie ma,
    Nie ma jego wybranki,
    Chryzantemy wciąż kwitną,
    Rozświetlając poranki.

    Kwiaty wszystkie są piękne,
    Tak niewinne i czyste,
    Lecz ja jedne wciąż kocham,
    Chryzantemy złociste!

    Kiedy kwitną na grządkach,
    Są jak złoto w ogrodzie,
    O tym,że to juz jesień,
    Wspominają nam co dzień.

    Wciąż wspomnienia wracają,
    Gdy usłyszę to granie,
    "Chryzantemy złociste,
    Stoją na fortepianie".

    Kwiaty są tak jak ludzie,
    Wszystkie one są z duszą,
    Kiedy my odejdziemy,
    One dalej trwać muszą.

    Kiedy rok minie cały,
    Znowu jesień nastanie,
    W kryształowym wazonie,
    Staną na fortepianie...

    autor: Zbigniew Szałkiewicz

    Pozdrawiam Ogrodników:)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Patrycja Markowska - Tylko mnie nie strasz (NOWY SINGIEL-WERSJA OFICJALNA HD!)

    http://www.youtube.com/watch?v=RSygWf0Zis4

    Załączam serdeczności Wszystkim.:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Bry:)*

    Siąpi sobie deszczyk
    I ja mam już dreszczyk
    Ciekawi mnie jeszcze
    Czy pada w Budapeszcie?

    Bo nie wiem nic o pogodzie
    Jaka jest w Kozim Grodzie
    Czy tamtejsza Budapesztanka
    Mówi jo reggelt od ranka?

    I czy parasol ma ze sobą
    Bo w Budapeszcie kozy bodą
    Mocno szczypie tam papryka
    I trzeba bardzo jej unikać.

    :)***

    Pozdrawiam czule węgierczyków :)*

    A w tęskonocie za latem - Salvatore Adamo - Summer Roses (Quand les roses)

    http://www.youtube.com/watch?v=CpX9F2k11N8

    OdpowiedzUsuń
  22. Witajcie Chłopaki:)*
    Jaśku, Jarek i cała reszta nie zrobi z Wałcza Budapeszta:))))!

    Dzisiaj taka pogoda,że tylko wina się napić:)*
    GRECKIE WINO

    http://www.youtube.com/watch?v=10duOc2ApIY&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  23. Co rok się powtarza temat,
    w listopadzie - chryzantema.
    Kwiat ma wtedy wielkie "wzięcie"
    - sekatorem przez ucięcie.

    Czy jest ona, ogrodowa,
    czy jest ona, doniczkowa.
    W listopadzie, ta roślina,
    - jest wyłącznie - nagrobkowa.

    Choć wyjątek, Moi mili,
    zaszczyt jej raz sprawił - Szczepan.
    To pianista jest amator,
    - wziął postawił na fortepian.

    I zabrzmiały wnet z pod palców,
    tony wzniosłe, uroczyste.
    Poświęcone były one,
    - chryzantemie tej złocistej.

    By ze wstydu się nie spalić,
    dalej wiersz poświęcę dalii.
    I napomknę, też w dwóch słowach,
    - że jest ona ogrodowa.

    Tak jak piszą Wikipedia,
    to roślina ogrodowa.
    Jak przekwitnie, wtedy można,
    - wziąć i do zielnika schować.

    Ale najpierw weź się naciesz,
    pokaż uśmiech na policzkach.
    Bo przed Tobą Fanie kwiatów,
    - chińska wyrasta goryczka.

    Jak przekwitnie, ten kwiatuszek,
    to bez żalu, weź i schowaj.
    Do zielnika pięknych kwiatów,
    - by na drugi rok - sklonować.

    A za oknem mego domu,
    aura już jesienna gości.
    Ja ją czuję Moi mili,
    - bo mnie bolą wtedy kości.:))

    Lecz pomimo złej pogody,
    serdeczności Wam posyłam.
    A Ewuni****ślę uściski,
    - bo jest dla Nas zawsze miła.:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Mieczyslaw Fogg - * Jesienne Róże *

    http://www.youtube.com/watch?v=79Lq9NRhS5k

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Dano:)
    Dziękuję za miłe słowa i poranny koncert "Eleni", wysłuchałam teraz wszystkie piosenki.
    Już chyba ze dwa lata nie oglądałam żadnych seriali, w wcześniej tylko z doskoku, ale przy kompie czasami też się dobrze zasypia:))

    A dla Ciebie mam piosenkę Edytę Geppert:
    "To nic, że to sen" - Edyta Geppert

    http://www.youtube.com/watch?v=A-xoApPJ_CQ

    "To nic, że to sen"

    Jestem wodą, ogniem, powietrzem
    Jestem falą, iskrą, obłokiem
    Jestem ptakiem, rumakiem
    Jestem liściem na wietrze
    Jestem śpiewem, szumem, galopem

    Wzlotem skrzydeł mknę, dokąd zechcę
    Wichrem grzywy omiatam świat
    Biegnę, płynę, wzbijam się w przestrzeń
    Drwię z wędzideł i murów, i krat

    To nic, że to sen, tylko sen, to nic
    Kiedy śnię, wtedy chce, bardzo chce mi się żyć
    Nie budź mnie, nie budź mnie, nie budź mnie
    Kiedy śnię, mogę być tym, kim chcę

    Mogę z żaglem głowy w chmurze płynąć oceanem rosy
    Palce skrzydeł zagrzebywać w tęczy rozpuszczone włosy

    To nic, że to sen...

    Jestem burzą, sztormem, tornadem
    Jestem deszczem, pianą, potopem
    Jestem krukiem, tygrysem
    Jestem jadem, pożarem
    Jestem krzykiem, rykiem, amokiem

    Biciem kopyt rwę sieci nocy
    Skrzydeł szałem przewracam świat
    Kiedy myśl mą zamieniam w pocisk
    Nie ma murów, wędzideł i krat

    To nic, że to sen, tylko sen, to nic
    Chociaż śnię, ale wiem, że nie będę wciąż śnić
    Przyjdzie dzień, z mego snu zbudzisz mnie
    Wstanę i będzie tak, jak we śnie

    To nic, że to sen...

    autor słów: Jacek Stanisław Buras

    Pozdrawiam ciepło mimo mżawki i wiatru:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry Izko:)
    Dzięki za poranny dyżur w Ogródku z piosenką i wierszem... a Osiecka z daliami piękna:)
    Teraz, wiem, że jak mnie nie ma, ktoś dyryguje pracą w Ogródku i jak wrócę, to mam ładnie wysprzątane:))
    Dostaniesz ode mnie premię w postaci dwóch dalii:

    Rafael Alberti*

    Gdy wypoczywam...

    Gdy wypoczywam, jaką wielką radość
    sprawia spokojne podziwianie kwiatów
    w ich całej czystej, cielesnej urodzie!
    Dziś tak oglądam dwie dalie jedynie,
    duże i krągłe niby dwie kobiety,
    które, kochanki pełne namiętności
    i rozkoszy, usnęły.
    Ciemnozielone karbowane liście
    ubrały je w szelesty
    bujnych ogrodów i źródeł wstających,
    by pełną piersią zaczerpnąć oddechu.
    Śpijcie, najmilsze. Nie budźcie się wcale,
    bo oto z nocy łagodnych kielichów,
    już konająca, przelewa się jesień.

    Tłum. Irena Kuran-Bogucka

    Rafael Alberti* - hiszpański poeta

    I bardzo mi się spodobały "młode" chryzantemy Koconia. Dołożę do nich różę:

    ZAPUKAM DO CIEBIE RÓŻĄ - Waldemar Kocoń

    http://www.youtube.com/watch?v=OoPZMzUZ6qQ&feature=related

    Zrobiło się miło tak romantycznie...:)*
    Miłego popołudnia, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bry, Jaśku:)*
    Cosik mi się zdaje, że lekko chwiejnym krokiem wszedłeś dziś do Ogródka...:)

    Chociaż w Kozim Grodzie siąpi dziś od rana,
    ja ze śmiechu jestem cała uchachana:))
    bo nasz miły Jaśko za bardzo się śpieszył,
    chciał do Budapesztu - pomylił adresy:))

    Może ciut za dużo wypił śliwowiczki,
    pomyliły mu się jakoweś spódniczki.
    Trunek jest z węgierek, więc Mu się nie dziwię,
    chce Budapesztenek, bo zabrakło śliwek. :)

    Za mało napędził - szuka dziś klinika,
    a ja się ze śmiechu mało nie posikam.:))
    Chciałby spleen załatwić, jak mówią-„klin, klinem”,
    a więc Budapesztu szuka pod Lublinem.:))

    Jak się nadużyje, ma się później kaca,
    pamięć ciut zawodzi, adres się wywraca:))
    Musisz Jaśku głowę zanurzyć w miedniczkach,
    u mnie jest Węgierka, ale Dąbrowicka*.

    *Węgierka Dąbrowicka - bardzo smaczna odmiana śliwy, pochodząca z Dąbrowicy (kraj pochodzenia Polska)

    Miłego wieczorku, bardzo współczuję i pozdrawiam czule:)***

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Jędruś:)
    Powiem Ci tak...:

    Kocham Jędruś każdą jesień,
    i nic w kościach mi nie strzyka,
    przyszłam na świat w jej pieleszach,
    duszę dała romantyka.

    Bo gdzież znajdziesz taką porę,
    co kolorów ma tysiące,
    świat pokryty barwnym wzorem,
    świerszcz Ci da w kominie koncert.

    A że siąpi? Trudno, musi.
    Zbytnio tym się nie przejmuję,
    włożę „słodki” kapelusik
    i na spacer powędruję. :))

    Weź parasol i chodź ze mną,
    w mig ustanie Twe strzykanie, ;))
    jesień porą jest przyjemną,
    próżne wszelkie narzekanie.:))

    A jak wierszyk ten pisałam
    nie paliłam papierosa,
    chociaż... nie wiem... ciut zełgałam,
    pewnie będziesz zły, jak osa...:)

    Serdeczności i uściski z mokrego Lublina, śle (choć niepoprawna) jesienna dziewczyna:))

    (Ale jednego po obiedzie, to chyba można?)

    Dzięki za kwietny wiersz i jesienne róże, pachną cudnie...:)

    Anna Maria Jopek- Pamiętasz była jesień

    http://www.youtube.com/watch?v=RcGSKpmWI8M&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewuniu,dziękuję za dalie.Piękne:)

    Cóż Ci moge dać jesienią W Kocoń

    http://www.youtube.com/watch?v=Qq1r7vYM-qY&feature=related
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczne te piosenki Koconia, Izko...:)*
    A pamiętasz "Wielki romans"?

    Waldemar Kocoń - Wielki romans (Z winylowej płyty...)

    http://www.youtube.com/watch?v=oJLKfwc9yn0&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ... a tak a'propos bezsenności i liczenia baranów, znalazłam wiersz Jana Brzechwy:

    Jan Brzechwa

    Sen wieczny

    Pojednany z chorobą czekam na sen wieczny,
    Ale przecież od dawna bezsenność mnie trapi,
    Żaden środek nasenny nie jest dość skuteczny,
    Czyż nie ma na tym świecie mądrzejszej terapii?

    "Jest - szepnął mi do ucha lekarz zaufany -
    Lecz nie może ci pomóc żaden lek apteczny.
    Ja znam sposób, posłuchaj: licz w myślach barany,
    Nim dojdziesz do tysiąca - zapadniesz w sen wieczny."

    Mrugnąłem prawym okiem porozumiewawczo,
    On pomógł mi się na bok obrócić do ściany,
    A ja już w czyn wprowadzam jego radę zbawczą:
    W myślach liczę barany, wciąż liczę barany.

    Wychodzą pojedynczo z wąskiej szpary w ścianie,
    Siedem, dziesięć, dwadzieścia, czterdzieści, sześćdziesiąt,
    Sto! Brak już dziewięciuset, żebym w świeżym stanie
    Dostał się do aniołków czy choćby do biesiąt.

    Wtem - po sto dziewiętnastym, w ścianie przed otworem
    Zamiast sto dwudziestego, jak rachunki każą,
    Ujrzałem nie barana, ale Sophię Loren!
    Sen wieczny diabli wzięli. I wierz tu lekarzom.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudny romans:)
    A winyle wylądowały na śmietniku.
    Pamiętasz plastikowe pocztówki dźwiękowe?
    To był biznes:)))
    Nikt się nie przejmował prawami autorskimi.

    OdpowiedzUsuń
  33. Pocztówki dźwiękowe pamiętam, chyba jeszcze z pierwszych prywatek w szkole:?)
    Wtedy nikt się nie przejmował żadnymi prawami własności, a co dopiero mówić autorskimi...

    Znalazłam coś dla Jaśka w podzięce za Salvatora Adamo, ale myślę, że Ty też chętnie posłuchasz:

    Salvatore Adamo - L'amour te ressemble 1968

    http://www.youtube.com/watch?v=31D0qC1V_qg&feature=related
    :)*

    W zasadzie to pamiętam niewiele jego piosenek, chyba najbardziej Tombe La Neige, piękna, ale nie będę póki co wywoływała wilka z lasu:))

    OdpowiedzUsuń
  34. :)
    S.Adamo-QUAND LES ROSES.AVI

    http://www.youtube.com/watch?v=JNzsyTMqw9M&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzisiaj Ewuniu to będą Ci się kwiaty śniły:)*

    ADAMO-FLEUR

    http://www.youtube.com/watch?v=BVAt6tFPLVg&feature=related

    Pościelówa:)))

    OdpowiedzUsuń
  36. A ja znalazłam jeszcze dla Jontusia wiersz o dziwnym śnie, może dzisiaj zajrzy do Ogródka?
    (Jontuś, nie sen)... :)

    Adam Asnyk

    Dziwny sen

    Dziwny sen miałem z wieczora,
    Trwał jakby przez wieczność całą -
    Tyś była falą jeziora,
    Ja byłem nadbrzeżną skałą.

    Nie żałowałem tej zmiany,
    Żem skałą, a nie człowiekiem;
    Marzyłem, żem jest kochany...
    A wiek przemijał za wiekiem -

    Nie żałowałem, że głuchy
    Głaz nic powiedzieć nie może...
    Mówiły ze sobą duchy,
    Jam niebo widział w jeziorze.

    Tyś zawsze padała drżąca
    Na moje piersi z granitu,
    Złączona wśród lat tysiąca
    Węzłami wspólnego bytu.

    Kruszyłaś kamienne łono,
    A jam się cieszył z zniszczenia,
    Bo przeczuwałem spełnioną
    Dolę zimnego kamienia.

    Wiedziałem, że gdy do końca
    Zamiary przywiedziesz zdradne -
    Żegnając gwiazdy i słońca,
    W objęcia twoje upadnę.

    Serdecznie pozdrawiam zaginionego Ogrodnika:)*

    OdpowiedzUsuń
  37. Izko, pościelówa przepyszna:)

    A ta piosenka też niezła jeśli o to chodzi...:)

    Salvatore Adamo ~ Elle

    http://www.youtube.com/watch?v=qKXrKbGsXfM&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Jontuś to pewnie nie może się nagadać z synusiem:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dzięki,Ewa za Geppert.Nie znałam tej piosenki.
    Dla Was,dziewczyny na dobry sen. Dobranoc,Ogrodnicy.Dziękuję za miłą zabawę w Ogródku:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=_ouuoopeVhw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  40. Dobranoc Danusiu:)*
    Narobiłaś mi apetytu na ogórkową.Ugotuję w sobotę jak przyjedzie syn.Nie umiem gotować zupy na jedną osobę.Obywam się gorącym kubkiem:)))

    OdpowiedzUsuń
  41. Dano, bardzo lubię Edytę Geppert i tę piosenkę, dzięki bardzo:)
    Dziękuję za cały dzień. A na dobranoc posłuchaj:

    Edyta Geppert & Kroke-"Gdzie ja byłam, gdzie"

    http://www.youtube.com/watch?v=k_4TkK77wLk&feature=related

    Tę też uwielbiam...:) Dobranoc, Dano, pogodnych snów.:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wiesz, Izko, bardzo rzadko jadam zupę... a "gorących kubków" nie cierpię.
    Gotuję praktycznie raz w tygodniu, w niedzielę, (bez zupy) i starcza mi do środy. Potem - co się nawinie, raz jajecznica, raz mrożone filety rybne (uwielbiam), raz kaszanka i do tego miseczka pomidorów (na razie)...:))

    OdpowiedzUsuń
  43. ..."na razie", bo pomidory niedługo będą już tylko w Kabarecie Starszych Panów, pod hasłem "adios" ...:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja uwielbiam zupy.Jak ugotuję cały garnek to musiałabym jeść cały tydzień:)))

    OdpowiedzUsuń
  45. :)
    Zuppa romana.
    http://www.youtube.com/watch?v=q6EHAUFXyRs

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  46. :)))
    Zupa Romana
    http://www.youtube.com/watch?v=sYHR-cMdXJo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  47. ... a to wykonanie lepsze:

    Schrott nach 8 "Zuppa Romana" ZDF-Hitparade 1984

    http://www.youtube.com/watch?v=StXXJwr2PM0&feature=related

    Pamiętasz? :))

    OdpowiedzUsuń
  48. Chyba przebiłaś, Roman najlepszy.:)))

    OdpowiedzUsuń
  49. Boszszszs... jaki cudny jest w tych kabaretkach:)))

    OdpowiedzUsuń
  50. Jędruś, mój Ty węgierski bracie,
    Czy Wy, na tych nowych Węgrzech,
    Coś takiego, jak złoty Tokaj macie?

    Bo taka jedna Budapesztanka z Lublina
    Mówi, że po dąbrowickiej śliwce
    Serce nie staje i nic się nie zgina.

    Ale ni ma to jak nasa łącka śliwowica
    Bo nom daje krzepę i babom krasi lica
    A po łogórkowej nie stoi, jak grómnica.

    :)))

    A teroz zaproszom Wos na piwko złociste :)

    http://www.youtube.com/watch?v=iu0dGAUfkkE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak już włoskie menu na kolację, to mam coś dla Jędrusia ("Fela mi da"):

    Al Bano Carrisi & Romina Power - Felicita ( New Version )

    http://www.youtube.com/watch?v=Q0wZQbK938Y&feature=related

    Jędruś, smakuje?:)*

    OdpowiedzUsuń
  52. Jaśku:)
    Może w Budapeszcie ona nie smakuje,
    a ja w mym Lublinie zawsze w niej gustuję:))
    Chodzę prostą drogą, czasem przez opłotki,
    na chłopoków zerkam, nie na pali-kotki:))

    Taki się na-pali na Twą śliwowiczkę,
    dzisiaj jest na fali, bo ma zapalniczkę.
    Ogieniek maleńki, ledwo ciut zajarał,
    powróci na Węgry. Gdzie? - do Biłgoraja.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  53. ... i piosenka ludowa spod Biłgoraja:

    Hej od Bilgoraja bieluska droga
    Chodż że Maryś w tany, nie bądź tak sroga.
    Dana oj daneńka, moja kochaneńka
    Bedziesz ty moja ta dana. (2x)

    Kupilem korale mojej dziewczynie
    Kupilem jej wstążki krasne w Lublinie
    Wstążki mi zabrała, ze mnie sie naśmiała
    Nie chce cie nie chce ta dana. (2x)

    Nieraz ci ja nieraz chusteczki prała
    Jeszczem ci ni razu nie wymawiala.
    Ty żeś wstążki kupił i żeś mi wymówił
    Nie chce cię nie chce ta dana. (2x)

    :)))

    śpiewa zespół im. Wandy Kaniorowej z Lublina:)

    OdpowiedzUsuń
  54. ... i jeszcze jedna piosenka ludowa, którą pamiętam z zespołu (tańczyłam ok. 17 lat):

    "Ta Lubelska okolica to daleko słynie
    Aksamitny kaftaniczek na każdej dziewczynie.
    I spódnica naszywana, warkocze do pasa
    Milo patrzeć jak wesoło z chłopakami hasa.:)

    Chodżta chłopcy ino żywo, są tu piękne śpiewki.
    I jak kwiaty malowane, strojne zwinne dziewki.
    Każda włosy ma jak iskry, oczy jak sarenka.
    Każda sercu memu miła, Lubelska panienka.

    Nie dokuczaj mi dziewczyno ino bądź mi miła.
    A jak wnet się pożenimy będziesz gniazdko wiła.
    Czasu starczy na robotę i na miłowanie
    Będzie nam ze sobą dobrze moje ty kochanie."

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  55. :)
    Lubelska Suita Pokoleń

    http://www.youtube.com/watch?v=iuli1cFfi00&feature=related
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  56. Aleś mi Izko wspomnienia przywołała... od podstawówki do końca studiów tańczyłam w tym zespole, dzięki...:)*

    Suita lubelska - Zespół Pieśni i Tańca "Lublin" im. Wandy Kaniorowej

    http://www.youtube.com/watch?v=nWsxahSmKdY&feature=related

    ... jeszcze same nogi skaczą:))

    OdpowiedzUsuń
  57. ... niestety, mój synio nie chciał kontynuować tradycji rodzinnych...:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam zespoły ludowe:)
    Dzisiaj są nie trendy.Ale ja lubię!

    OdpowiedzUsuń
  59. Moje chłopaki też nie chciały tańczyć chociaż w szkole był zespół taneczny.

    OdpowiedzUsuń
  60. To ja Wam podaruję jeszcze czardasza:)))

    Filharmonia Dowcipu-Taniec węgierski

    http://www.youtube.com/watch?v=IkXH-HDQX6U

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  61. Większej przyjemności nie mogłeś mi zrobić Jaśku, uwielbiam czardasza:)))*

    A na Filharmonię Dowcipu idę w najbliższą niedzielę do Filharmonii Lubelskiej, mam nadzieję, że czardasz też będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  62. A ja czekam na dobranockę:)*

    KATIE MELUA (Moon River)

    http://www.youtube.com/watch?v=kYskqvHHI-M

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  63. Jaśku, gdzie jesteś? Czyżbyś dalej tańczył czardasza?:)*
    W takim razie ja pierwsza przyjdę dzisiaj z ogródkową dobranocką, tym razem z wierszem Agnieszki Osieckiej:

    Agnieszka Osiecka

    Dookoła noc się stała

    Dookoła noc się stała,
    księżyc się rozgościł,
    jeszcze ci nie powiedziałam
    wszystkich słów miłości.
    Jeszcze z tobą nie zdążyłam
    na najdalsze gwiazdy,
    jeszcze ci nie wymyśliłam
    najpiękniejszej nazwy.

    Ale teraz z moich ramion
    zrobię ci kołyskę,
    niech cię, miły, nie poranią
    leśne trawy niskie.
    A ty śpij, a ty śpij,
    zanurz się w noc ciemną,
    a ty śnij, a ty śnij,
    śnij, że jesteś ze mną.

    Jeszcze cię nie porównałam,
    jak porównać trzeba,
    jeszcze ci nie przychyliłam
    ziemi ani nieba.
    Jeszcze z tobą nie obiegłam
    wszystkich mórz i jezior,
    jeszcze ci nie uwierzyłam,
    tak, jak ludzie wierzą.

    Ale teraz z moich ramion
    zrobię ci kołyskę,
    niech cię, miły, nie poranią
    leśne trawy niskie.
    A ty śpij, a ty śpij,
    zanurz się w noc ciemną,
    a ty śnij, a ty śnij,
    śnij, że jesteś ze mną.
    :)*

    ... i ten piękny wiersz kołysankowo - z Łucją Prus:

    http://www.youtube.com/watch?v=oL24AZW-4Fc&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów słodkich do ranka:)***

    Dziękuję za miłą zabawę, pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  64. Dziękuję za piękny dzień:)***
    Dobranoc Ewuniu:)*
    Dobrej nocy Ogrodnicy:)*

    Kiedy słońce mówi..."dobranoc"... When the sun says...bye, bye..
    http://www.youtube.com/watch?v=W_mfNqo4aKI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  65. ... dzięki Izko, piękna piosenka:)*
    To może jeszcze jedna kołysanka ode mnie:

    Katie Melua - Blame It On The Moon

    http://www.youtube.com/watch?v=3BPcTIz08pk&feature=related

    "Będę oskarżać księżyc"

    Będe oskarżać o to Księżyc,
    Nie chcialam znów się zakochać tak szybko.

    Było dobrze,czułam się silna,
    Nie chciałam się zakochiwać w nikim.

    Teraz zaszło to za daleko żeby to zatrzymać,
    będe oskarżać o to księżyc
    'Bo to nie moja wina;
    Nie mySlałam że to się wydarzy tak szybko,
    Więc winię o to księżyc.

    Będąc wolna byłam szczęśliwa
    Nie myślałam że oddam się tak łatwo.

    Poczucie winy w nocy
    Zastanawiam się czy to żle czuć sie tak dobrze.

    Teraz zaszło to za daleko żeby to zatrzymać,
    będe oskarżać o to księżyc
    'Bo to nie moja wina;
    Nie mySlałam że to się wydarzy tak szybko,
    Więc winię o to księżyc.

    Teraz zaszło to za daleko żeby to zatrzymać,
    będe oskarżać o to księżyc
    'Bo to nie moja wina;
    Nie mySlałam że to się wydarzy tak szybko,
    Więc winię o to księżyc.

    Więc oskarżam o to księżyc.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  66. Szukam i szukam co by tu na dobranockę zapodać
    i będzie to wiersz K.I.Gałczyńskiego -

    Pokochałem ciebie

    pokochałem ciebie w noc błękitną,
    w noc grającą, w noc bezkresną.
    Jak od lamp, od serc było widno,
    gdyś westchnęła, kiedym westchnął.

    pokochałem ciebie i boso,
    i w koronie, i o świcie, i nocą.
    jeśli tedy kiedyś mi powiesz:
    Po coś, miły, tak bardzo pokochał?
    Powiem: Spytaj się wiatru w dąbrowie,
    czemu nagle upadnie z wysoka
    i obleci całą dąbrowę,
    szuka, szuka: gdzie jagody głogowe?

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów z marzeniami:)*

    I kołysanka - La Notte Salvatore Adamo

    http://www.youtube.com/watch?v=J1yZI3vyBSs

    OdpowiedzUsuń
  67. ... no to zwracam honor, Jasieńku, pa:)*

    OdpowiedzUsuń
  68. :)
    Katie Melua - Blues in the Night

    http://www.youtube.com/watch?v=rka5hpGnmNE&feature=related

    Pa:)***

    OdpowiedzUsuń