Powered By Blogger

piątek, 14 października 2011

Bo w wierszach jest bliskość


Jeśli wiersz pisany nocą, to niebieskie bodziszki...


... i ostróżki - jeszcze kwitną:)

Bo w wierszach jest bliskość

W taką noc jesienną, gdy cisza za oknem
przez ciemny prostokąt do myśli się wkrada,
kiedy smutne drzewa w kroplach deszczu mokną,
mogę tobie miłość wierszem opowiadać.

Bo w wierszach jest czułość, tęsknota i bliskość
taka delikatna, jak jesienne kwiaty,
wierszem można zawsze wypowiedzieć wszystko,
czego czasem prozą człowiek nie potrafi...

93 komentarze:

  1. Dzień doby:)
    Poranna zbiórka myśli,
    apel,
    kawa,
    i w teren...

    Pogoda znośna, nic nie pada, 6 st.
    Dziś piątek:)
    Miłego dnia i do spotkania po południu:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu*, ja już nie śpię i jestem po porannej* kawce i prasie ;-)

    W teren ;-) - Ty to masz dobrze, inni mają gorzej muszą pieszo - popierniczać ;-), albo furmanką ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=FLzoXCHWv3w
    ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=Y_zfLepNkwI
    ;-)

    O bliskości w wierszach, później coś napiszę.

    Na Opolszczyźnie tną kursy PKS na potęgę.
    Już ponad 200 połączeń autobusowych chcą zlikwidować PKS-y w całym województwie. Starostowie, którzy mieli je ratować, niewiele mogą zrobić.

    Nysa zawiesiła 60 połączeń, w Głubczycach może zniknąć ich 30, a w Strzelcach Opolskich zagrożonych jest aż 120 kursów. W tym ostatnim przypadku to połowa całego rozkładu jazdy! Szefowie spółek tłumaczą, że muszą wprowadzić zmiany, bo inaczej PKS-y splajtują.

    Na likwidacji kursów cierpią pasażerowie. Cięcia są tak radykalne, że do niektórych wsi na Opolszczyźnie autobusy całkowicie przestały przyjeżdżać.

    Tymczasem jeszcze rok temu starostowie deklarowali, że utrzymają połączenia za wszelką cenę. Gdy skarb państwa ogłosił, że rezygnuje z prowadzenia PKS-ów, samorządowcy wręcz sami zabiegali, żeby to im przekazać firmy. Nie chcieli dopuścić do prywatyzacji, bo tłumaczyli, że doprowadzi to właśnie do likwidacji połączeń.
    NTO

    U mnie na razie słoneczko - nieśmiało zagląda ;-)

    Mimo*wszystko - udanego dnia - wszystkim Ogrodnikom życzę. Ja se* do pracy - mam blisko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie.Miłego dnia.
    Anna German
    Nie wolno mi
    http://www.youtube.com/watch?v=d6YnZ-Jk7-0

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma takich słów Anna German
    http://www.youtube.com/watch?v=y_ksQnET038&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  5. Usiądź przy mnie blisko , miła.... recytuje Krzysztof Kolberger.

    http://www.youtube.com/watch?v=w0-LVeUMBME

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakim Cię wyśniłam Anna German
    http://www.youtube.com/watch?v=Ti0_Gppa2pU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Ewuniu:)*
    Witajcie Kochani:)*
    Jak bardzo prawdziwy jest ten dzisiejszy wiersz Ewy:)
    Kto jak nie poeta potrafi pięknie pisać o uczuciach...

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    "Rozmowa liryczna"

    - Powiedz mi jak mnie kochasz.
    - Powiem.
    - Więc?
    - Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.
    Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
    W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.
    W bzach i w brzozach, i w malinach, i w klonach.
    I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
    I gdy jajko roztłukujesz ładnie -
    nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie.
    W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.
    I na końcu ulicy. I na początku.
    I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
    W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.
    W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.
    Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.
    I wiosną, kiedy jaskółka przylata.
    - A latem jak mnie kochasz?
    - Jak treść lata.
    - A jesienią, gdy chmurki i humorki?
    - Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
    - A gdy zima posrebrzy ramy okien?
    - Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
    Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
    A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Mieszkamy w barwnych snach Anna German
    http://www.youtube.com/watch?v=ZsJz2WCR0sk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  9. :)
    Czym jest poezja?

    Pociągiem pędzącym po szynach wyobraźni,
    zatrzymującym się na stacjach zadziwienia.
    Powietrzem wtłaczającym wolność w nasze serca,
    zabliźniającym rany niewyspanych myśli.

    Oratorem miłosnych uniesień, chwilą
    kreślącą znaki na horyzoncie niespełnienia.
    Czarodziejskim kluczem otwierającym wiarę,
    wskazującym drogę obdartym z resztek szczęścia.

    Chciwym wyzwoleniem nienasyconych duszy,
    przesiąkniętych metaforą złudzeń uskrzydlonych.
    Grajkiem skrzypiącym uwielbiane piosenki,
    radością, łzą, mądrością… I tobą, kiedy zechcesz.

    Autor: Eloise

    OdpowiedzUsuń
  10. :)))
    Ludmiła Jakubczak - Tylko raz

    http://www.youtube.com/watch?v=XZO4AB2MSuA&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludmiła Jakubczak - Tak jest

    http://www.youtube.com/watch?v=bschTY2TPtA&feature=related

    Ludmiła Jakubczak - Serduszko z piernika

    http://www.youtube.com/watch?v=wrPYENenb8U&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  12. ks.Jan Twardowski

    Bliscy i oddaleni

    Bo widzisz tu są tacy którzy się kochają
    i muszą się spotykać aby się ominąć
    bliscy i oddaleni Jakby stali w lustrze
    piszą do siebie listy gorące i zimne
    rozchodzą się jak w śmiechu porzucone kwiaty
    by nie wiedzieć do końca czemu tak się stało
    są inni co się nawet po ciemku odnajdą
    lecz przejdą obok siebie bo nie śmią się spotkać
    tak czyści i spokojni jakby śnieg się zaczął
    byliby doskonali lecz wad im zabrakło
    bliscy boją się być blisko żeby nie być dalej
    niektórzy umierają - to znaczy już wiedzą
    miłości się nie szuka jest albo Jej nie ma
    nikt z nas nie jest samotny tylko przez przypadek
    są i tacy co się na zawsze kochają
    i dopiero dlatego nie mogą być razem
    jak bażanty co nigdy nie chodzą parami
    można nawet zabłądzić lecz po drugiej stronie
    nasze drogi pocięte schodzą się z powrotem

    Specjalna dedykacja dla Ewy:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Danusiu,dzisiaj chyba Twoje święto:)
    Piosenka dla Ciebie:)*
    Анна Герман и Стахан Рахимов "ты, ты, только ты"

    http://www.youtube.com/watch?v=c6l21bzV5bI&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Cóż tobie imię moje
    Aleksander Puszkin
    Cóż tobie imię moje powie?

    Umrze jak smutny poszum fali,

    Co pluśnie w brzeg i zmilknie w dali,

    jak nocą głuchą dźwięk w dąbrowie,



    Skreślone w twoim imonniku,

    Zostawi martwy ślad, podobny

    Do hieroglifów płyt nagrobnych

    W niezrozumiałym języku.



    Cóż po nim? Pamięć jego zgłuszy

    Wir wzruszeń nowych i burzliwych

    I już nie wskrzesi w twojej duszy

    Uczuć niewinnych, wspomnień tkliwych.



    Lecz gdy ci będzie smutno — wspomnij,

    Wymów je szeptem jak niczyje

    I powiedz: ktoś pamięta o mnie,

    Jest w świecie serce, w którym żyję.

    Przełożył
    Julian Tuwim

    OdpowiedzUsuń
  15. Anna German - Чтобы счастливым быть / Żeby szczęśliwym być
    http://www.youtube.com/watch?v=umDHmgYAghs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki,Iza za piosenkę,bardzo mi się podobała.Dziękuję za pamięć. Dla Ciebie
    http://www.youtube.com/watch?v=7VFDHrGAHrk
    Tytus Wojnowicz Uwertura dla M

    Do placków można dodać trochę sera białego, lub mięsa mielonego mniamuśne :-)
    Pamiętaj,jutro ogórkowa,ja obieram ogórki,kroję w drobną kosteczkę i duszę na masełku.Ugotowane mięso np.żeberka też wyciągam z zupy,kroję i z powrotem ląduje w zupie a następnie w brzuszku:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne dzięki Danusiu:)*
    Tytus Wojnowicz - Tańcząc w słońcu

    http://www.youtube.com/watch?v=N7YkdhnkLR4&feature=related

    ..i tanecznym krokiem trzeba iść po zakupy:)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Ewuniu :-)*

    Pięknie napisałaś w swoim wierszu, że wierszem, można wyrazić to, czego..." czasem prozą, człowiek nie potrafi..."
    Jest w poezji, coś takiego, co sprawia że...wierszem, można o wszystkim. O polityce, o chorobach ciała i duszy, o pięknej przyrodzie i o szpetocie codziennego życia. Najbardziej lubimy, oczywiście poezję wzniosłą, tę która gloryfikuje uczucia, smutku, radości, i obiekt westchnień i naszych pragnień...Pewnie dlatego, ludzie dedykują sobie wiersze, w których poeci oddają nasze uczucia w sposób piękniejszy, od tego jak zwykły śmiertelnik...potrafi je wyrazić.
    Poezji, nic co ludzkie nie jest obce...opisane rymem, dowcipnie, czasem sprośnie...Przykłady, no cóż, choćby..."Sztuka obłapiania" A.Fredry, czy "Nowoczesna Sztuka Chędożenia" mego ulubionego Boya-Żeleńskiego...my mieliśmy Michalinę Wisłocką, z jej "Sztuką kochania"...prozą :-)
    Nawet mój ukochany J.Tuwim, popełnił "Balladę o pierdzeniu"...
    W wierszach można wyrazić wszystko, i to jest...prawdziwa bliskość, bo poeci w swych rymach, opisują to, co dotyczy każdego z nas...

    OdpowiedzUsuń
  19. Maria Konopnicka
    Do kobiety

    Czy wiesz, ty piękna i ty uśmiechniona,
    Której usteczka rozchyla pustota,
    Co znaczy "kocham", to najświętsze słowo,
    Co pada z piersi jako strzała złota,
    I jak królewskiej purpury zasłona,
    Oddziela ciebie, wzruszeniem różową
    I drżącą snami szczęścia dziewiczemi,
    Od wszystkich ludzi na całej tej ziemi,
    Byś otworzyła jednemu ramiona?

    Czy wiesz ty o tym, motylu i kwiecie,
    Poranków wiosny ty śpiewna ptaszyno,
    Że ta godzina, w której usta twoje
    Szepczą to słowo, jest cudów godziną?
    Że wtedy jasno robi się na świecie,
    Że srebrem biją wszystkie żywe zdroje,
    Że róże w pąkach płonią się wiosenne,
    Że dziwne mary, rozwiewne i senne,
    Ciałem się stają pod drżącą twą dłonią?
    Że w twej źrenicy, jako w pryzmie słońce,
    Życie odbija blasków swych tysiące
    I załamuje promień brylantowy?...
    Że noc koronę srebrną swojej głowy
    U stóp twych w chłodnych rozsypuje rosach?
    Że twym wzruszeniem drżą gwiazdy w niebiosach?

    Czy wiesz ty o tym, że słowo to ciebie
    Czyni kapłanką przeczystych ołtarzy?
    Że to uczucie, co łuny dziewicze
    Rzuca na białość liliową twej twarzy
    I diamentową skrą w oku rozbłyska,
    Nie tylko szczęściem jest, lecz złotą wagą,
    Co byt wszechświata utrzymuje w ruchu,
    Pierwszym zarzewiem wielkiego ogniska,
    Co świat ogarnia blaskami swojemi,
    Pierwszym ogniwem w stworzenia łańcuchu?
    Czy wiesz, że kiedy zmierzchy tajemnicze
    Wydały kształty młodzieńcze tej ziemi,
    Co stała jeszcze wśród chaosu nagą,
    Najpiewszym słowem, jakie Bóg na niebie
    Rzekł do niej, było słowo: "Kocham ciebie"?

    Posłuchaj! Kocham - to nie znaczy wcale:
    "Chcę być pieszczoną w twym domu królową,
    Chcę iść przez życie drogą kwieciem słaną...
    Chcę w pocałunków twoich tonąć szale...
    Chcę, by mi słonko świeciło co rano...
    Chcę, by co wieczór lampę diamentową
    Srebrzysty księżyc palił mi nad głową...
    Chcę, byś dzień cały mojego szczebiotu
    Słuchał i zawsze witał mnie uśmiechem...
    Chcę, byś mi pieśni śpiewał wraz z słowikiem...
    Chcę żyć z twej pracy i z twojego potu...
    Chcę, byś był moim cieniem, moim echem,
    Odpowiedzialnym za mnie niewolnikiem..."

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie! "Kocham ciebie" - to znaczy: chcę z tobą
    Podźwignąć ciężar, co się życiem zowie,
    Być domu twego światłem i ozdobą
    I nieść ci pokój, i ciszę, i zdrowie.
    "Kocham" - to znaczy: twoje ideały
    I twoje cele są także mojemi.
    Pracujmy razem, by rozświt dnia biały
    Prędzej rozbłysnął na ziemi!
    Chcę, by mą drogą była twoja droga,
    Moim pragnieniem były twe pragnienia;
    Chcę, byś był głosem mojego sumienia
    I wiódł mię z sobą do Boga!
    Chcę, byśmy lecąc w uścisku wzajemnym,
    Jako dwa duchy w dziedzinę wieczności,
    Rozpromienili na świecie tym ciemnym
    Gwiaździste szlaki przyszłości!
    Chcę przez twą wiedzę mój umysł rozszerzyć
    I słowo twoje chować jak przysięgę;
    Chcę z tobą marzyć i tęsknić, i wierzyć
    W ducha niezłomną potęgę!
    "Kocham" - to znaczy: chcę z tobą podzielić
    Gorzki chleb trudu i łez, i boleści...
    Chcę oczy twoje w dniach smutku weselić
    I tarczą być twojej części.
    Chcę na twych piersiach być jak róża biała,
    W której płomyczek tajemniczy pała,
    I chcę być jako pieczęć rubinowa
    Na ustach twoich bez słowa...
    "Kocham" - to znaczy: chcę w cichym zakątku
    Żyć zapomniana, byłeś ty był ze mną...
    Chcę nad kołyską naszemu dzieciątku
    Nucić piosenki w noc ciemną!
    "Kocham cię" - znaczy: o wolny ty duchu!
    Ja nie chcę skrzydeł twych krępować jasnych,
    Przykuwać ciebie do trosk nędznych, ciasnych,
    Ciebie, coś przywykł na myśli podmuchu
    Wzlatać, jak orzeł, po najwyższych szczytach
    I gniazdo zwijać w błękitach.
    Ja nie chcę ciężyć tobie jak kajdany,
    Wiązać cię z ziemią żelaznym łańcuchem...
    Chcę tylko, byś mnie uznał, ukochany,
    Bratnim i równym ci duchem.
    "Kocham" - to znaczy: ja chcę być dla ciebie
    Prawdy i dobra, i piękna zaklęciem,
    Umiłowanym twej duszy dziecięciem,
    Twoim marzeniem o niebie...
    Chcę domu twego być białym powojem,
    Twojemu czołu od skwarów ochroną,
    Chcę być twą myślą i ramieniem twojem
    I przyjacielem, i żoną!

    Jeśli w twych piersiach, kobieto, nie bije
    Serce do takiej podniosłej miłości,
    Nie mów ty: "kocham" nikomu na ziemi!
    Bo ten, co z tobą połączy swą dolę,
    Patrząc na ciebie oczyma smutnemi,
    Nigdy nie powie, że żyje,
    I duchem wrósłszy w poziomą niewolę,
    Nie zrobi nic dla przyszłości!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuniu :-)*
    Udało mi się podzielić wiersz, bo w całości nie wchodził. Moim zdaniem, piękny :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=sd_H8eHyZgk

    Serdecznie pozdrawiam, życzę miłego dnia, wszystkim Ogrodnikom :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jontuś ;-), napisałeś już wszystko - nie mam tu nic do dodania.
    Wiersz - Do kobiety - cudny, dziękuję.

    Cóż Ci dać mogę...

    Jakiż to fortel słodki znałaś,
    A może mamisz czarami,
    Że żyć jak dawniej już nie umiem -
    Myślę i czuję wierszami.

    Mój świat w nicości szarej tkwił,
    Zbrakło w nim miejsca na miłość.
    To, co do zgonu miało trwać,
    Zgliszczami się spopieliło.

    A Ty - w to życie, jak zły sen -
    Motylem barwnym wzleciałaś,
    Na skrzydłach niosąc wiosny cud
    Nadzieję znów darowałaś.

    Cóż Ci takiego dać w podzięce,
    Czego byś dotąd nie miała?
    Tych parę wierszy? Przecież, miła,
    Piękniejsze mi napisałaś...

    Trochę piosenek? Kilka listów?
    Pewnie masz takich już wiele...
    Życzliwe słowo, kiedy ciężko?
    Od tego są przyjaciele!

    Weź moje serce! Młode nie jest,
    Ale na Twoje wezwanie
    Niejedną burzę przetrwa jeszcze,
    Niejedno miłowanie.

    Staszek

    http://www.youtube.com/watch?v=6A_lshTYdCo

    OdpowiedzUsuń
  23. http://www.youtube.com/watch?v=UIFdWgHk6Xk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  24. Danusiu z okazji --> Dnia Edukacji Narodowej, dużo sukcesów w pracy ;-)*, i wszystkiego dobrego.

    http://www.youtube.com/watch?v=YE3PJXWT1ug&feature=related

    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Pogoda, znośna,
    deszczyk nie pada.
    Jestem "lekutki"
    - wiersze układam.

    Temperatura, owszem,
    jeszcze na plusie.
    Wstałem raniutko
    - z moim Wacusiem.

    Siusiu zrobiłem,
    nie wiem, co dalej.
    Lecz, coś mi mówi,
    - tylko nie szalej.

    Ma klawiatura -
    już się zacina.
    Chyba się zacznie,
    - wierszyka finał.

    Kawę wypiłem,
    bo wypić trzeba.
    Ale mi brakło
    - do kawy chleba.

    Cukru też brakło,
    nie ma ni grama.
    To jest po prostu,
    - domowy dramat.

    Przy mej koszuli,
    guzik się urwał.
    Klnę dziś jak szewczyk
    - na przykład q....

    Siedzę samotnie,
    jak ten paluszek.
    Jak ten Wałęsa,
    - nie chcem - lecz muszem.

    Godzin ma doba,
    dwadzieścia cztery.
    Złośliwość rzeczy,
    - miewa maniery.

    Sąsiadka mówi,
    że nie ma kasy.
    Bo w szafie u niej,
    - "poszły" zawiasy.

    W kontakcie,
    także nie ma napięcia.
    Stara panienka,
    - jeszcze do wzięcia.

    Każdy jak widać,
    czeka pomocy.
    A tu pomocy,
    - ni w dzień, ni w nocy.

    U mej teściowej
    tez stale dramat.
    Umarł Jej luby.
    - została sama.

    Ma ma teściowa,
    na imię Zosia.
    Zosi nie szkodzi,
    - że jest Samosia.

    Dzielna jest Zosia,
    ma koleżanki.
    Wszystko "przeskoczy"
    - i bez skakanki.

    Trochę jest dziwna,
    trudno to orzec.
    W znaku zodiaku,
    - to Koziorożec.

    Może napiszę,
    (jak będę w stanie).
    Parę linijek,
    - też o Baranie.

    Pozdrawiam stosownie do temperatury za oknem.:))

    OdpowiedzUsuń
  26. Radix a - Koziorożec - piosenka o znaku zodiaku Koziorożcu

    http://www.youtube.com/watch?v=_0MJHkCMWb4

    OdpowiedzUsuń
  27. Znaki Zodiaku 3 - Sięgnij Gwiazd pl - Waga, Skorpion, Strzelec

    http://www.youtube.com/watch?v=VWSd7hXIP6o&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. Baran - piosenka o znaku zodiaku Baranie

    http://www.youtube.com/watch?v=OSZF_3EkDEQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam.
    Przyłączę się do Was,jak to ja,z lekkim humorem, bo i tak można o uczuciach...

    Pani mnie oswoi, Madame


    Pani mnie oswoi,

    Madame! -

    wpuści do pokoi,

    Madame! -

    mile mnie nastroi

    do życiowych boi,

    moją chęć podwoi!

    Pani mnie oswoi,

    Madame! -

    o me zdrowie stoi,

    Madame! -

    się nie niepokoi

    co do planów moich -

    w szczęście mnie uzbroi,

    Madame!



    Jam lokator dziki,

    Madame! -

    miewam swe wybryki,

    Madame! -

    czasem strzelam byki,

    miewam złe nawyki -

    będą wszak wyniki

    zdrowej twej krytyki!

    Jam lokator dziki,

    Madame! -

    serca nie mam w nikim,

    Madame! -

    a tak jak słowiki

    i pasikoniki -

    skłonność do liryki

    ja mam!



    Pani mnie oswoi,

    Madame! -

    rany me wygoi,

    Madame! -

    tak jak cień sekwoi

    chłodzi mnie i koi -

    karci, lecz nie łoi,

    gdybym czasem zbroił.

    Pani mnie oswoi,

    Madame! -

    i niech się nie boi

    Madame! -

    szczęście, co je roim,

    wkrótce nas upoi

    aż do paranoi,

    Madame!


    Jeremi Przybora.

    Zimno mimo słońca...

    OdpowiedzUsuń
  30. A teraz Ewuś,gratulacje z okazji pobicia 300ki a wstępniak bardzo,bardzo w moim klimacie:*)

    OdpowiedzUsuń
  31. :)))
    O Romeo!

    Po wieczerzy już zmyte naczynka,
    We śnie leży spowita dziecinka,
    Którą los na pociechę mi dał,
    Za kolejną pomyłkę dwóch ciał.
    Nastawiony już budzik na szóstą,
    Mętnie senne odbija mnie lustro,
    Tylko ja czuwam jeszcze
    W moim oknie na piętrze
    I w uśpioną uliczkę mą krzyczę:

    Romeo, słowiczy sokole,
    tęsknoto niewieścich pokoleń,
    Otworzyłam ci okno na tę moją samotność,
    Romeo, czy jesteś na dole,
    Czy jesteś na dole?

    A na dole jak zwykle nikogo,
    Może kolej z Werony za drogo?
    Może konno wyruszył,
    A koń nieżyczliwie odnosi się doń?
    Może nie ma na klimat nasz palta?
    Może właśnie dokańcza Tybalta?
    Może zły mu Kapulet sprzeniewierzył amulet?
    Więc w uśpioną uliczkę znów krzyczę:

    Romeo, kochanku pokoleń,
    Romeo, już na mnie jest kolej,
    Otworzyłam ci okno na tę moją samotność,
    Romeo, czy jesteś na dole,
    Czy jesteś na dole?

    A na dole odpowiedź jest ciszą,
    A na czole mym troska o przyszłość,
    Co to będzie za miesiąc, za wiek,
    Kiedy drogi zawieje ci śnieg?
    Co dzień gorsza Romeo pogoda
    I ja jestem codziennie mniej młoda,
    Do klasztoru ci zbiegnę,
    Lub innemu ulegnę,
    Żeby potem znów krzyczeć w uliczkę:

    Nie ma ciebie Romeo na dole,
    Godocie niewieścich pokoleń,
    Otwieramy wciąż okna,
    W każdym oknie samotna,
    Patrzy w pole,
    Gdzieś wywiódł ją.

    Jeremi Przybora

    OdpowiedzUsuń
  32. http://www.youtube.com/watch?v=be7s7h3kTtw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. To rzecz nierzadka


    @->-


    To rzecz nierzadka

    w niektórych wypadkach,

    że pada deszcz.

    Te fakty znacie

    i w naszym klimacie,

    że pada deszcz.

    A właśnie szczęście

    odchodzi najczęściej

    gdy pada deszcz.

    I biegniesz za nim

    z mokrymi myślami,

    bo pada deszcz.



    I mnie użyczył

    los pewnej goryczy,

    gdy padał deszcz.

    Zdarzenie proste,

    więc kołnierz podniosłem

    i szedłem w deszcz.

    Bruk lśnił jak lustro

    i było dość pusto,

    bo padał deszcz.

    O bzach nie gadał,

    piosenek nie składał –

    a padał deszcz.



    I wtedy wyraźnie

    zrobiło się jaśniej,

    choć padał deszcz.

    Ktoś podszedł do mnie –

    powiedział: „Tak mokniesz,

    a taki deszcz”.

    Już dalej wiecie –

    błysk słońca zaświecił

    i ustał deszcz.

    Nieprawda – plotka,

    bo nikt mnie nie spotkał –

    i padał deszcz –

    ciągle padał deszcz.

    Jeremi Przybora

    OdpowiedzUsuń
  34. http://www.youtube.com/watch?v=HQsyWrW4Yjc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. *
    http://www.youtube.com/watch?v=vv_47zRMnOQ

    OdpowiedzUsuń
  36. http://www.youtube.com/watch?v=saQzH8nYqSc
    Dzięki,Małpo, mam też coś dla Ciebie.Pozdrawiam Ogrodników.

    OdpowiedzUsuń
  37. Danusiu,z okazji Dnia Nauczyciela z życzeniami owocnej pracy,dobrej płacy i obyś na zawsze została w łaskawej pamięci uczniów:):


    http://www.youtube.com/watch?v=dun9dTjP00s


    A to dla urwisów :):
    BALLADA ĆWICZEBNA NA TEMPO I DYKCJĘ WZÓR 0815/66

    Jeden optyk mieszkał z synem
    A ten syn był synoptykiem
    I ten syn miał konkubinę
    Ożenioną z pewnym prykiem.
    Pryk okazem był sceptyka
    Jak po cichu mawiał optyk,
    A pryk mawiał do optyka
    Że sceptykiem jest synoptyk.

    Raz objadłszy się papryką
    Poszedł w miasto syn z patykiem
    I zerwawszy z synoptyką
    Zajął się wyłącznie prykiem.
    Wtedy dwaj posterunkowi
    Przyskrzynili syna za to
    I donieśli optykowi:
    - Syn synoptyk tkwi za kratą!

    Biedny optyk chcąc być z synkiem
    Nie rozmyślał ani szczypty,
    Tylko jął się skradać rynkiem
    By z muzeum ukraść tryptyk.
    Lecz gdy tryptyk kładł do kosza
    I czas tracił przy tryptyku,
    Nagle słyszy glos kustosza:
    - Tryptyk kradniesz, ty optyku???

    Prokurator rozgryzł problem
    Bez sięgania do detali:
    Złapał skobel i tym skoblem
    Zamknął wszystkich w dużej sali.
    Siedzi optyk razem z prykiem,
    Konkubina i synoptyk,
    Oraz kustosz wraz z tryptykiem
    Tym, co go chciał ukraść optyk.

    Wprawdzie kupy się nie trzyma
    przedstawiona tutaj fikcja
    I pointy wcale nima,
    Ale za to
    Jak bogato
    Się przedstawia nasza dykcja!

    Andrzej Waligórski

    OdpowiedzUsuń
  38. Uff,nalazłem ten ,,Deszcz",J.Przybory:)

    http://www.youtube.com/watch?v=ayLgKqRjd5E

    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  39. ...i na koniec jeszcze,dla wszystkich Pań:

    BĘDZIESZ TY...

    Nie nazwana ale bliska w moich słowach w moich myślach
    Będziesz Ty
    W przemijaniu dni i godzin, w wierszu, który za mną chodzi
    Będziesz Ty
    W listach, które czasem piszę i w milczeniu, które słyszę
    Będziesz Ty
    W każdej stronie mego świata i w najwyższej trawie lata
    Będziesz Ty

    W mej podróży przez codzienność, zawsze przy mnie zawsze ze mną
    Będziesz Ty
    W zamyśleniu i w rozmowie, w róży, która parzy dłonie
    Będziesz Ty
    W echu, które wraca znikąd w ciszy która jest muzyką
    Będziesz Ty
    W bezsenności mej i we śnie, nie nazwana dzisiaj jeszcze
    Będziesz Ty

    Podzielimy między siebie całe niebo całą ziemię,
    Każdą radość niecierpliwą to co będzie to co było
    Wszystkie nasze dzienne sprawy, wszystkie nasze zapomnienia,
    Bo prócz siebie nic nie mamy, nic nie mamy do stracenia

    Janusz Kondratowicz
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    A teraz już Pa,
    naprawdę,już Pa
    czeka me łóżeczko
    i pierzynka ma:)
    (rym częstochowski)

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj Małpeczko:)
    Przynajmniej ktoś oprócz mnie jeszcze tak rano wstaje... mam poczucie wspólnoty;))

    Mówisz, że mi dobrze z tymi dojazdami...bo ja wiem? Przyzwyczaiłam się, nie wydaje mi się, abyś się nie chciała ze mną zamienić.
    Ale za to przez tyle lat doświadczeń bardzo dobrze znam sprawy komunikacji w całym województwie, bo nie zawsze się jeździ samochodem służbowym, czy prywatnym. Całe lata były tylko busy i PKS.
    U nas też PKS jest sprywatyzowany i słusznie, niby z jakiej racji państwo ma dopłacać – z naszych kieszeni, czyli z podatków – do nierentownych molochów z całą infrastrukturą administracyjną. Powstały małe spółki – a jak sobie radzą, zależy tylko od gospodarności ich właścicieli i znajomości prawideł ekonomii.
    Np. spółka PKS Lublin Wschód radzi sobie tak - podaję link, żeby nie być gołosłowną i nie zanudzić Ogrodników:

    http://moje.radio.lublin.pl/pks-wschod-sytuacja-sie-poprawia.html

    Poza tym świetnie sprawdzają się małe zgrabne busiki (takie niebieskie, jak na zdjęciu z linku) zamiast wielkich, zdezelowanych grzmotów, które w większości woziły powietrze. Do tego prężnie rozwinęła komunikacja prywatnych przewoźników – też busy. Można dojechać do każdej niemal gminy:)

    Coś o bliskości w wierszu... czasem łatwiej myśl i uczucie wyrazić na papierze lub na klawiaturze...

    Wiersze

    Piszę słowa.
    Zdania składam.
    Wiersze piszę.
    W nich opowiadam
    co w sercu i myślach słyszę.

    W wierszu można opisać,
    wszystkie pragnienia i trwogi.
    Usta tego nie wypowiedzą.
    Na papierze można wszystko wyrazić.
    Szczęśliwy ten kto pisać potrafi.
    Swe słowa innym przekazać
    na wieki pozostawić
    cząstkę siebie, wśród tłumu
    co czytać potrafi.

    Autor: Jagoda Szydłowska

    Dzięki za recytację Kolbergera, śliczny ten wiersz... a Bajora i Wojnowicza wiesz, że bardzo lubię:)*

    Dla Ciebie - Michał Bajor - Na strunach szyn:
    http://www.youtube.com/watch?v=xr7HMA3TetI&feature=related

    Pozdrawiam Małpuś cieplutko w baaardzo zimny dzień...:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Dano:)
    Я передаю привет Tебе по случаю сегодняшнего праздника дня учителя :)))

    Dziękuję za dedykację w postaci wiersza Jana Twardowskiego, miła...:)
    Wiersz Puszkina też piękny, nie znałam go.

    A ja znalazłam dla Ciebie coś o sile wiersza:

    Siła

    Ta siła, która tętni
    w ramionach drzew
    i w soku roślin
    mieszka też w wierszach
    lecz uspokojona

    Ta siła, która się kryje
    w pocałunku i w pragnieniu
    tkwi także w wierszu
    chociaż uciszona

    Ta siła, która rośnie
    w snach Napoleona
    i każ emu zdobywać Rosję i śnieg
    jest także w wierszach
    tylko nieruchoma.

    W podzięce za piosenki dodaję Tytusa Wojnowicza:

    JEJ PORTRET "TYTUS WOJNOWICZ"

    http://www.youtube.com/watch?v=0tifOVp-47Q&feature=related

    Pozdrawiam miło, wesołego świętowania:)

    OdpowiedzUsuń
  42. ... przepraszam, autorem "Siły" jest Adam Zagajewski.

    OdpowiedzUsuń
  43. Dzień dobry Izko:)
    Bardzo dziękuję za rozmowę liryczną Mistrza Konstantego... podobnie jak Jontuś uważam, że nie ma piękniejszego wiersza miłosnego, niż ten...:)*

    Wracając do bliskości i czułości w wierszach, przyniosłam dla Ciebie wyznanie współczesnej poetki:

    Paulina Czeredys:

    *** (bez tytułu)

    wierszem do mnie mów
    mów wierszem
    w magię znaków
    zamień myśli Swe najgłębsze

    zaplecionych w warkocze liter słów
    tak łatwo nie rozwieje wiatr
    i może zachowasz odczuć tęczę
    gdy na pamięci czas odciśnie swój ślad...
    ***

    ... i piosenkę, może trochę podobną, bo muzyką też można wiele wyrazić:)

    Szeptem do mnie mów... - Regina Bielska (1962)

    http://www.youtube.com/watch?v=1tLtTsHd4ag

    Dziękuję za dyżur w Ogródku, zaraz będę słuchać piosenek.:)*
    A placka możesz mi podrzucić, bo mi kiszki marsza grają...
    Miłego wieczoru Izuś:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj Jontuś:)
    (Podzieliłam odpowiedź dla Ciebie na dwa komentarze, bo w jednym by nie weszła)

    Dziękuję...:)* Tak, wierszem można opisać wszystkie uczucia, namalować pory roku, kwiaty, liście, drzewa, chwile, uniesienia, wzloty i upadki w zasadzie całe życie można opisać wierszem. Wiersze powinny dawać do myślenia... Oczywiście, można też dwuznacznie odebrać poezję, popłakać się lub pośmiać. Dałeś świetne przykłady, więc niż już nie będę dodawać.
    Dziękuję też za przypomnienie wiersza Marii Konopnickiej, dawno, bardzo dawno go nie czytałam...
    Jontuś, będę z Tobą szczera. Przyznaję, wiersz Konopnickiej piękny, doceniam jego kunszt i nienaganny warsztat poetycki, chociaż... nie odnajduję się w takiej poetyce. Może dlatego, że w innej epoce żyję? Może za bardzo jestem skażona feminizmem? Chociaż też mi do niego daleko...
    Obraz zarówno uczuć, jak i samej kobiety (podmiotu lirycznego) wyidealizowane są tu do granic możliwości... przeciwstawienie skrajności - czarnego z białym... dobrego ze złem. Powinności kobiety jako kapłanki miłości we wszystkich przeciwnościach życiowych – a gdzie w tym wszystkim jest mężczyzna? Życie nauczyło mnie, że między czarnym i białym jest mnóstwo innych odcieni; w tym samej tylko szarości bardzo wiele... Mam lekki dystans do wierszy Marii Konopnickiej; ich patos, to nie jest ta struna, która mnie porusza.
    Konopnicka była bardzo dzielną kobietą, miała ośmioro dzieci, odeszła od męża i wychowała je samotnie!
    Jedyny wiersz Marii Konopnickiej, który lubię, to „Kubek”:

    Kubek

    Z jednego kubka ty i ja
    Piliśmy onej chwili,
    Lecz że nam w wodę padła łza,
    Więc kubek my rozbili.

    I poszli w świat, i poszli w dal,
    Osobną każde drogą,
    Ani nam szczątków onych żal,
    Co zrosnąć się nie mogą...

    Dziś, kiedy w skwary znojnych susz
    Samotne kroki niosę,
    Gwiazdy mi jasne z złotych kruż
    Podają srebrną rosę.

    Lecz wiem, że w żadnej z gwiezdnych czasz
    Nie znajdzie się ochłoda,
    Jaką miał prosty kubek nasz,
    Gdzie były łzy i woda.


    Szczerze mówiąc wolę wiersze subtelniejsze, lekko niedomówione, takie jak np. Jonasza Kofty „
    daj m i słowo”:



    Jonasz Kofta

    Daj mi słowo

    Już słońca wschód, początek dnia,
    biały poranek obiecuje dobre chwile nam.
    Jesteś mój, ale czy wiesz,
    co jeszcze z twoich ust usłyszeć chcę.

    Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
    co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
    W sercu schowam, przejść wtedy mogę
    przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
    Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.
    Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
    chcę z tobą je przeżyć, już czas.

    Dzień chyli się, nadchodzi chłód,
    nie uwierzyłeś jeszcze, miły, w białą magię słów.
    A ja to wiem, gdy cisza trwa,
    co nie nazwane jest, ucieka nam.

    Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
    co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
    W sercu schowam, przejść wtedy mogę
    przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
    Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.
    Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
    chcę z tobą je przeżyć, już czas.

    A za co cenię poetów? Odpowiem słowami wiersza Haliny Poświatowskiej:
    ...(cdn. w następnym komentarzu)...

    OdpowiedzUsuń
  45. … cd. dla Jontusia...

    Halina Poświatowska

    *** (bez tytułu)

    kobiety ceni się za urodę
    mężczyzn za cień od rzęs długich
    a poetów za to ze w słowie
    kryją ptactwo wzruszeń seledynowych

    nocą - podłużną od smukłych kolan księżyca
    wychodzą na bardzo biały światłem porosły pagórek
    klęczą nad martwym ptakiem ciszy
    szepcząc modlitwy nabrzmiałe tropikalnym bólem

    ponad nimi naprzeciw nieruchomego księżyca
    komary lęku brzęczą przezroczystymi skrzydłami
    a potem pada deszcz - i do domu wracają poeci
    pisklęta słów chowając - pod zmokłymi płaszczami

    z tomiku "Jeszcze jedno wspomnienie",1968r.

    Jontuś:)* - serdecznie Ci dziękuję za możliwość wymiany myśli na temat poezji, bardzo to lubię...:)*
    Gorąco pozdrawiam i miłego piątkowego wieczoru życzę:)

    KOCHA SIĘ RAZ – Irena Jarocka

    http://www.youtube.com/watch?v=mc-9VorNuQU&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  46. ... dzieliłam, dzieliłam i pierwszy post dla Jontusia wyszedł koślawo i z przerwami, przepraszam:)

    A teraz chwilka przerwy, bo muszę sobie jajecznicę usmażyć. Adaśku, poczekaj:)

    OdpowiedzUsuń
  47. No, to mi się podoba Ewo*;-)))***
    Wiersz Konopnickiej cudny;) Prawda?;)

    Cudny* na tyle, że cudów ni ma, ale z drugiej strony patrząc ;) Poeci* idealizują wszystko - także nas - kobiety. Jontuś jest idealistą, no i dobrze.
    Podrzucam Ci szczypior - do tej jajecznicy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Adaśku:)
    Bardzo, bardzo dziękuję Tobie (i Izie też) za poezję Przybory. Wiecie, jak ja uwielbiam jego wiersze...Przybora, Kofta, Osiecka... kocham ich poezję:)
    Dla mnie poezja powinna być przede wszystkim o uczuciach...

    Dla Ciebie dwa wiersze Małgorzaty Hillar, (ulubienicy Izy, więc pewnie też chętnie przeczyta), których pięknie zamknęła uczucia:

    Małgorzata Hillar

    Myślałam że będę mówić

    Myślałam
    wreszcie będę mówić

    Tyle się we mnie
    słów zebrało
    Tyle słów
    dojrzałych i twardych
    jak ziarnka żyta
    cierpkich jak gruszki polne
    aksamitnych jak pszczoły

    Myślałam
    dam ci te moje słowa
    coś z nimi zrobisz

    Kiedy otworzyłam usta
    zamknąłeś je
    swoimi wargami

    Cofnęły się słowa moje
    schowały się we mnie
    jak ptaki lękliwe

    Teraz
    już tylko czasami
    wyglądają oczami
    ***
    ... i drugi wiersz:

    Czy mogę

    Mówisz
    słowa nie wyrażają

    Patrzę na ciebie
    ze smutkiem

    Ja znam słowa
    które jak atropina
    rozszerzają źrenice
    i zmieniają kolor światła.

    Po nich
    nie można już odejść

    Czy mogę dać ci siebie
    jeżeli nie umiesz powiedzieć
    co czujesz
    kiedy oddaję ci usta.

    Adaśku, Jestem w trakcie słuchania piosenek i coś Ci później zadedykuję muzycznego...
    Pozdróweczka miluchne Cotku:)

    A nie... to nie są rymy częstochowskie :)))
    Rymy częstochowskie, czyli tzw. gramatyczne, polegają na rymowaniu tych samych części mowy, np. rzeczownik z rzeczownikiem, czasownik z czasownikiem itd., w tej samej odmianie deklinacyjnej, bądź koniugacyjnej:))
    U Ciebie jest: "Pa" (wykrzyknik) z "ma" (czasownik) - aha!:)))

    OdpowiedzUsuń
  49. Małpuś, dzięki za szczypiór, zjadłam właśnie z zieloną pietruszką, a szczypiorkiem posypię chleb z masłem:))

    OdpowiedzUsuń
  50. ...Małpuś, poeci nie tylko idealizują, potrafią też strywializować wszystko, ubabrać, zanurzyć w łajnie... ale nie będę ich cytować, chociaż ich kunszt także podziwiam:))

    Szczypiorek prima sort, teraz częstuję Cię kawką poobiednią, moja jest ze śmietanką z kapselka:))

    OdpowiedzUsuń
  51. Jędruś, witaj i chwilkę poczekaj... coś się już pichci dla Ciebie... zaskoczyłeś mnie:))

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzięki;-), ja już wypiłam trzy;), bo też mam słabe ciśnienie;)

    Powiem słówko jeszcze do Adama*kota.
    Adam*kocie ;)dziękuję, za ten* wiersz, przywołałeś mi wspomnienia.

    Stałam tak kiedyś, na moście, pod parasolem...i lał deszcz, byłam wtedy nieszczęśliwie zakochana ;), jak to nastolatka.
    Podszedł do mnie starszy pan...i powiedział:
    "Co tak stoisz dziewczyno w tym deszczu, idź do domu" ;), no i poszłam.;)

    http://www.youtube.com/watch?v=ynqGXiarkA0&feature=related
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Jędruś, coś dla Ciebie...

    Nie wiem co Zosia ma w swym Zodiaku,
    nie piszę o niej „ochów” i „achów”.
    Powiem Ci dzisiaj z czym to się zmaga
    co dzień, czy w święto hmm... jedna Waga.

    Lekko frywolna, troszkę leniwa,
    lubi pić wino, nie lubi zmywać,
    chodzi nierzadko z głową w obłokach,
    głośno się śmieje, cichutko szlocha.

    Ma dużo fotek, stare paletko
    podszyte wiatrem, nie jest jej „letko”,
    zmienne humory jak sekutnica,
    takiej złośnicy ze świcą szukaj:))

    I papieroska czasem zapali,
    lubi perfumy i ładny szalik,
    czarną sukienkę strasznie obcisłą...
    za papierosy, to Ty ją wychłoszcz:))

    Poza tym chyba jest ciut stuknięta,
    ciągle świergoli w jakichś „wierszętach”
    grymaśna, trudno jej w czymś dogodzić,
    kawę popija, nigdy nie słodzi.

    Bałaganiara, wciąż czegoś szuka,
    uparciuch, na nic starszych nauka...
    Nie umie prędko pozbierać myśli,
    a głowie ciągle zamęt i wyścig.

    Kocha się w kwiatach... nie ona pierwsza,
    a swoje myśl zostawia w wierszach.
    ***
    Serdeczności i uściski, od pewnej - od siedmiu boleści - „artystki” :))

    OdpowiedzUsuń
  54. ... a, i jeszcze lubi, np. tę piosenkę:

    DŻEM - Tylko ja i Ty

    http://www.youtube.com/watch?v=cnYKvx4Lmxo&feature=fvwrel
    :)*

    Prawda, Małpeczko, że ładna?

    OdpowiedzUsuń
  55. Jędruś, coś jest na rzeczy, jeśli chodzi o Wagę w tym linku o znakach zodiaku...:)

    ... wiem, że już było w Ogródku, ale wypisz, wymaluj...

    Pod Buda - Moja druga strona

    http://www.youtube.com/watch?v=dcvNOa0zyrE
    :))

    OdpowiedzUsuń
  56. Ewuniu :-)*
    Oczywiście masz rację, to różnica epok. Od czasów Konopnickiej, pozycja kobiet w społeczeństwie, bardzo się zmieniła, przyszło równouprawnienie...niemniej, mimo patosu, wiersz jest piękny, "Kubek" jest świetnym wierszem, ja też go lubię :-)*
    Jednak wiersz Kofty, bardzo mi się podoba, a do tej pory go nie znałem, bardzo dziękuję.
    Przyniosłem dla Ciebie, trochę przewrotny wiersz K.Wierzyńskiego. Coś, nieźle wkurzyło poetę...

    Kazimierz Wierzyński
    Manifest szalony

    Precz z poezjami! Z duszą tromtadrata!
    Niech żyją bzdurstwa, bujdy, banialuki!
    Dosyć rozsądku! Wiwat trans wariata!
    Życie jest wszystkim! Nie ma żadnej sztuki!

    Dosyć bezpłciowych, literackich stylów,
    Form, psychologii, manier, problematów!
    Dzisiaj pegazem: czwórka krokodylów,
    Gryząca w pyskach swych orzechy światów!

    Dziś gra się słońcem football-match ogromny!
    Bóg strzela gole - po ludzku, wspaniale!
    Dziś skok na ziemię z nieba karkołomny,
    Cesarskie cięcie i salto mortale!

    Dalej, Kolumbie! Odkrywaj Europę!
    Jest trzeci między dwoma biegunami!
    Świat się zamienił w kolosalną szopę
    I wszystko chodzi do góry nogami!

    Literatura kona w dzikich krzykach,
    A tłum się śmieje, śmieje do rozpuku!
    Kpy jakieś tango tańczą na pomnikach
    I wieszczom wrzeszczą: tere-fere kuku!

    Pereł już nie chcą jeść wybredne świnie,
    "Hop!" krzyczy smarkacz, nim zrobi dwa kroki,
    Miód z ptasim mlekiem w wodociągach płynie
    I jeden ogon mają wszystkie sroki!

    Szlag trafił wreszcie raz strachy na Lachy,
    Jak trawa rośnie - słychać w całym mieście,
    Ziarnkami grają ślepe kury w szachy
    I Meksyk leży sobie w Budapeszcie!

    Na dłoni rosną włosy, brwi i rzęsy,
    Święci tureccy chodzą stale w fraku,
    Przedziwnie mądre są wszystkie nonsensy
    I ludzie rodzą się dziś w szapoklaku!

    Łącz się, hołoto! Hurmą do szeregu!
    Pod słońcem błyska twoja ciemna gwiazda!
    Bij, zabij! Razem pierwsi lepsi z brzegu!
    Wal krokodyla! Pegaz rusza! Jazda!

    Ewuniu, bardzo dziękuję, za dzisiaj, życzę dobrej, spokojnej nocy, wszystkim Ogrodnikom.
    :-)
    Małpeczko :-) serdecznie pozdrawiam, jaki tam ze mnie idealista... ;-))) Ja po prostu, lubię piękne wiersze...

    Dobranoc :-)*

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam wieczorem:)

    Pod Buda - Stowarzyszenie Porannej Rosy

    http://www.youtube.com/watch?v=ZrlXjpnRhg8&feature=related

    Dziękuję Ewuniu za wiersze a zwłaszcza za M.Hillar:)
    Mówić do Ciebie to będę cudzymi wierszami na moje to nie licz:)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Dobry wieczór:)*

    Powitam Was poezją fletni pana Gheorga Zamfira -
    życząc przyjemnego wieczoru.

    Temat z "Limelight" - Zamfir (King of the fletni Pana)
    http://www.youtube.com/watch?v=AuU0wE5bhQo

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  59. Jontuś:)
    Fantastyczny Wierzyński, dzięki stokrotne, po raz pierwszy czytam ten wiersz:)*
    Nie mogę się nazachwycać słusznym poniekąd wkurzeniem Poety...:)) Też się kiedyś wkurzyłam i coś na ten temat napisałam... chwilowo nie mogę znaleźć, bo zakopało się w jakimś komentarzu... ale odkopię.:)

    Jontuś... ja też lubię piękne wiersze i Konopnickiej należny hołd oddaję... :)

    A Boy też się chyba wkurzył... pewnie znasz, bo jesteś arcymistrzem w znawstwie jego poezji, ale... może? :)

    Tadeusz Boy Żeleński

    Naszym hymenografomanom

    Literacki nasz ogródek
    Pachnie wśród księgarskich półek
    Wonią mirtów, niezabudek
    I przeróżnych innych ziółek.

    Te inspekta czyste, ładne,
    Co od rosy lśnią porannej,
    To królestwo samowładne
    Legendarnej polskiej panny.

    Dla Niej, dla tej jasnej wróżki,
    Nasi geniusze się trudzą,
    Aby mogła do poduszki
    Ubrać się w poezję - cudzą.

    Przez Nią, za Nią, dla Niej, od Niej
    Wszystko bierze swój początek,
    Od HYMENU jej "pochodni"
    Natchnień się rozpala wątek.

    W prochu wielbi nasza małość
    Dziewiczości Arcy-statut:
    Panieńskiego... wdzięczku całość,
    To najwyższy Stwórcy atut!

    Póki tej ozdoby swojej
    Nie uroni dumna Polka,
    Póty małe czółko stroi
    Wszechpotęgi aureolka;

    Tłumów, co jej żebrzą łaski,
    Brzmi w powiastkach naszych lament,
    Tak czarowne rzuca blaski
    Anatomii cenny diament;

    Gdzie otworzyć, tam się miele
    Jedną życia wciąż zawiłość:
    Jak i kiedy polskie ciele
    Swojskiej gęsi zyska miłość...

    Musisz poznać naszej Czystej
    Papę, mamę, cały dom jej,
    W końcu służyć do asysty
    Przy niewinnej tej sodomii.

    Lecz gdy klejnot swój postrada,
    Pożegnajmy się z nią smutni;
    Ach, po trzykroć takiej biada,
    Zmarła już dla polskiej lutni!

    Wszystko pierzchło, wszystko znikło,
    Jakby trumnę już zabito:
    Idzie życia ścieżką zwykłą
    Już w kompletnym inkognito.

    Co wyrośnie z małej gąski,
    Która z tak krzykliwą pychą
    Wpływa w życia strumyk wąski,
    O tym w naszych księgach cicho;

    Nasi piewcy idealni
    Ignorują światek ciasny,
    Co się kręci wśród sypialni,
    Czasem cudzej, czasem własnej...

    Gdy już hukną wielkim głosem:
    "Zdrowie zacnej młodej pary!"
    Któż by się tam troszczył losem
    Krajowej Madam Bovary...

    Rzucona z takim hałasem,
    Jak tam plącze się zagadka?..
    Jakieś echa tylko czasem
    Nas dochodzą: żona... matka...

    Aż po lat przydługiej serii
    Znowu ją sadowią na tron,
    Gdzie ozdobą jest gałerii
    Legendarnych polskich matron.

    - Tadeusz Boy Żeleński

    Może... żeby Cię udobruchać, posłuchasz Długosza? Tutaj zdecydowanie lubimy to samo
    :)*

    Leszek Długosz - Jesień w kolorze śliwkowym....

    http://www.youtube.com/watch?v=wOIQybT7DAU&feature=related

    Jontusiu, dobrej nocy, pogodnych snów... mam nadzieję, że się na mnie boczysz:)*

    OdpowiedzUsuń
  60. ... pomyłka, miało być: NIE boczysz, przepraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ewuniu :-)*** na Ciebie się boczyć ? No co TY... :-)))
    Boy, wspaniały, a Jesień...Długosza, przepiękna, wspaniały wybór. Bardzo dziękuję.

    Dobranoc*

    OdpowiedzUsuń
  62. Dobry wieczór Jaśku:)*
    Cudowna poezja z fletnią pana... uwielbiam i dziękuję bardzo za nastrój poetycki:)*
    Dołączam się, a do tego piękny clip na czasie...

    MEDITATION FROM THAIS - J.MASSENET (GH.ZAMFIR)

    http://www.youtube.com/watch?v=gORWrElG1ag&feature=related

    Miłego wieczoru z piękną muzą:)*

    OdpowiedzUsuń
  63. Izko, dzięki serdeczne, lubię tę piosenkę, a... i jeszcze tę, posłuchaj:

    Pod budą - moje wyznanie

    http://www.youtube.com/watch?v=PWKKTz7NkdY&feature=related

    Niesamowite... i śliczne:)*

    OdpowiedzUsuń
  64. Dobranoc, Jontuś, dziękuję za miły dzień i naszą rozmowę... i do jutrzejszego spotkania w Ogródku:)*

    OdpowiedzUsuń
  65. http://www.youtube.com/user/ElaPetronela

    http://www.youtube.com/watch?v=KCOVcrfLx_0&feature=channel_video_title

    OdpowiedzUsuń
  66. I będę rozmawiał dziś muzyką bez słów G. Zamfira:)

    Gheorghe Zamfir - My heart will go on

    http://www.youtube.com/watch?v=q8C8ys7SF3I&feature=results_main&playnext=1&list=PL76D751FD65E00001

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  67. Cudna Ewuniu!!!
    :)*

    Pod Buda - Nie Patrz Na To Mila
    http://www.youtube.com/watch?v=8-VdnycNLGA&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  68. Dobrze, Jaśku... porozmawiajmy zatem muzyką bez słów... a więc - "Ona" ? :)

    Gheorghe Zamfir - She

    http://www.youtube.com/watch?v=pUTQaLBEx18&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  69. Właśnie miałem ją wkleić :)))*

    OdpowiedzUsuń
  70. Jędruś... cudowna piosenka... bardzo dziękuję...*
    A lubisz Zamfira? Posłuchaj...

    GHEORGHE ZAMFIR - Ete D' Amour

    http://www.youtube.com/watch?v=hnj67PzRrvM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  71. Jaśku, to jest tak zwane pokrewieństwo dusz:)))*
    Posłuchaj tej niżej - Ete D'Amour...:)*

    OdpowiedzUsuń
  72. :)))
    To w takim razie Piękne Marzenia -
    GHEORGHE ZAMFIR - BEAUTIFUL DREAM

    http://www.youtube.com/watch?v=bMv53wF9wDQ

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  73. :)))
    ♥♫ I just called to say I love you - GHEORGHE ZAMFIR♥♫

    http://www.youtube.com/watch?v=wev9ivuWarU&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  74. :)
    Jeśli marzenia, to koniecznie uczucia i kwiaty...

    GHEORGHE ZAMFIR - BILITIS.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=F3CmboHnAAA&feature=watch_response
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  75. :)

    i Carmen Bizeta - Habanera - G. Zamfir z ptaszkami

    http://www.youtube.com/watch?v=3goKgMRXzfI

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  76. :)

    Hello!

    http://www.youtube.com/watch?v=w0a-PL4POhA

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  77. :))
    Jeśli ptaszki, to wspomnijmy lato, bzy i motyle, i...

    ♥ Gheorghe Zamfir ♥ - ♥ Tristesse ( Etude de Chopin ) ♥

    http://www.youtube.com/watch?v=drHF9G-tD6Q&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  78. Piękne... ale co będzie z moją miłością?

    Gheorghe Zamfir - What Now My Love/ Elvis Presley

    http://www.youtube.com/watch?v=drHF9G-tD6Q&feature=related

    ... ;)*

    OdpowiedzUsuń
  79. :)
    Scent of a Woman - Al Pacino - tango [PL]

    http://www.youtube.com/watch?v=D2y3UOZ5MM4&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  80. Jenak musimy już pewnie zaobranockować.:)* Dziś
    Jrzy Jurandot -


    Ty jesteś inna


    Już raz przyznałem się,
    już wygadałem się,
    że przy tobie tracę głowę,
    i że słów mi brak.
    Niech to nie przeraża cię,
    niech nie przeraża cię,
    to dla mnie dziwne i nowe,
    że ktoś mnie bierze tak!
    Ty jesteś inna niż wszystkie,
    nie wiem, czy lepsza, czy nie,
    ty jesteś inna niż wszystkie,
    tyle o tobie się wie!
    Zwykle wydać sąd, to rzecz nietrudna:
    "Miła, ładniutka, przecudna"...
    A ty jesteś inna niż wszystkie,
    taka o jakiej śnię!
    Nie raz lubiłem już,
    nie raz tęskniłem już,
    nie raz w sercu coś waliło,
    coś szumiało w krwi,
    lecz nie wiedziałem nic,
    nie przeczuwałem nic,
    jak wielka może być miłość,
    gdy kochać uczysz ty!
    Ty jesteś inna niż wszystkie,
    nie wiem, czy lepsza, czy nie,
    ty jesteś inna niż wszystkie,
    tyle o tobie się wie!
    Zwykle wydać sąd, to rzecz nietrudna:
    "Miła, ładniutka, przecudna"...
    A ty jesteś inna niż wszystkie,
    taka o jakiej śnię!

    I kołysanka... oczywiście artysty wieczoru

    Summer Of Love - G. Zamfir

    http://www.youtube.com/watch?v=lBmu4y563mY

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** słodkich snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  81. Śliczny ten wiersz Jurandota, dzięki Jaśku...:)*
    Ja też już zadobranockuję... dzisiaj z wierszem Jana Zycha:

    Jan Zych

    Tobie mówić

    Są chwile o świcie jak jabłka rumiane.
    Południe jak złota gotycka lawina.
    A potem wieczór ścieżki dnia splątane
    księżycowym sierpem przecina.

    Wciąż stukot serca, wciąż dni odpływ,
    i nawet nie wiem, ile mi zostało,
    żeby Tobie mówić pierwsze dzień dobry
    i Tobie ostatnie dobranoc.

    Że się troski nauczyć nie można,
    wiedziałem - lecz dziś więcej wiem:
    kiedy nadciąga rzeka snu powolna,
    pod powiekami Cię unosić w sen...

    Tyle gwiazd i jabłek pod ręką -
    wszystkie dla Ciebie. A jeszcze chciałbym łąką
    razem iść na wiosenne święto
    wniebowstąpienia skowronków.

    Dla Ciebie słowa prowadzić w złote wesele pieśni.
    Dla Ciebie żyć i nie umierać.
    Z Tobą patrzeć, jak kluczem dzikich gęsi
    jesień się otwiera.

    I niech w roku będą tylko same lipce,
    z płonących lipców lata całe.
    Bo kocham Cię. Jak Cygan skrzypce.
    Jak zima dzwonki białe.

    (1956
    z tomu "Wędrująca granica", 1961)

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - cudnych snów przy dźwiękach fletni pana:)***

    ... o, właśnie takich:

    mon amour a great symphony_ السحر

    http://www.youtube.com/watch?v=UDC_Edjfi6w&feature=related

    Pa... dziękuję za cały dzień i cudowny, nastrojowy wieczór z tą muzą...:)*

    OdpowiedzUsuń
  82. Dobranoc Kochani:)*
    Dziękuję:)

    ♪ THE BEST SOUND OF SILENCE (GH. ZAMFIR) ♪

    http://www.youtube.com/watch?v=oJ-ey72j_hM&feature=related

    Pa..do jutra:)***

    OdpowiedzUsuń
  83. http://www.youtube.com/watch?v=5YZ8WunLlt8&feature=feedf

    OdpowiedzUsuń
  84. http://www.youtube.com/watch?v=r9uXx07zG2Y

    http://www.youtube.com/watch?v=wNwuO_h7vhY&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=_d0GAEBvAw8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  85. :)))
    Karel Gott - Kot Teofil

    http://www.youtube.com/watch?v=j9colHAECMA
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  86. http://www.youtube.com/watch?v=Iioi5LjzZo8&feature=related


    http://www.youtube.com/watch?v=2CSwB60y20w&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=85B_REWeNcM

    OdpowiedzUsuń
  87. Izko,dla Ciebie i wszystkich na dobranoc:

    http://www.youtube.com/watch?v=an8FHGJRLIs

    OdpowiedzUsuń
  88. Ewuniu! Dzień dobry:)*

    Stare Dobre Małżeństwo - Obudź się


    Z tobą by konie kraść
    Różaniec odmawiać
    Tańczyć białe tango
    Do białego rana
    Do rany cię przyłożyć
    Do zdjęcia iść z tobą
    Niech sobie fotograf
    Nie myśli byle co
    O tobie pisać wiersze
    Nawet te bez rymu
    O tobie rozmawiać
    W kolejce po gruszki
    Dla ciebie jabłka zrywać
    Studnię kopać w skale
    Wiadro wody wylać
    Może się obudzisz.
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  89. Dziękuję Cocie:)*
    Dalida & Alain Delon - Paroles, paroles

    http://www.youtube.com/watch?v=_ifJapuqYiU&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  90. Witajcie ;-) No to cześć ;-)***

    http://www.youtube.com/watch?v=jmue75d--PI

    To ostatnie zdanie wykropkowuję...;-)))
    Ewa* wyrzuciła budzik - no i dobrze ;), niech sobie pośpi.

    Świetna muza* Adam*kocie ;-)
    Izka ;-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=6i1cJBTzDyU&feature=related
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  91. Witajcie:)
    Adaśku, dziękuję za nocną muzę, piękna:)

    Dziewczyny, budzik zamknęłam w... i pospałam sobie, a teraz windaaaaa.:)

    OdpowiedzUsuń