Powered By Blogger

niedziela, 23 października 2011

Piękno w tobie


Modrzewie w złoto-rudych sukniach,


a berberysy w karminach.


Ostatnia mimoza...


... i jesienne, dzikie rumianki:)

Piękno w tobie

Z chwil które właśnie celebrujesz,
z poranków, westchnień, spojrzeń, rozmów,
z myśli, co w słowa je przekujesz,
z uśmiechów, wspomnień i melodii,

w podaniu ręki, ciepłym geście,
w zroszonym łzą mrugnięciu powiek,
w sekundzie, w której właśnie jesteś,
wciąż tworzysz piękno. Ono w tobie.

(z archiwum, poprawiony, tytuł zmieniony)

89 komentarzy:

  1. Witaj śpioszku:)*

    Gdy wszystko się zdarzy co stać się nie może
    ( i wszystko się świetniej niż w książkach ułoży )
    najgłupszy bakałarz w tym ujrzy znak
    ( a my w wir w krąg wokoło o tak )
    że można z niczego coś stworzyć
    to coś jest jednością bez celów i przyczyn
    ( kwiat powie to lepiej niż książka przemilczy )
    jednością tak dawną że nową już
    ( a my wszerz w dal wokoło i wzdłuż )
    jest wszystkim czymkolwiek i niczym
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    a w głębi tych wyżyn co chylą się w nas
    ktoś znaczy nas pięknem jak piętnem
    coś w nas świeci jaśniej niż słońca i zorze
    coś w nas znaczy więcej niż książka rzec może
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    ( a my w krzyk w skok żyjemy o tak )
    w nas jedność przez jedność się mnoży
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    a w głębi tych wyżyn co chylą się w nas
    ( a my w śpiew w tan wokoło przez czas )
    ktoś znaczy nas pięknem jak piętnem
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    ( a nigdy jest zawszenigdy jest zawsze
    a nigdy jest zawsze od teraz )

    Gdy wszystko się zdarzy co stać się nie może
    ( i wszystko się świetniej niż w książkach ułoży )
    najgłupszy bakałarz w tym ujrzy znak
    ( a my w wir w krąg wokoło o tak )
    że można z niczego coś stworzyć
    to coś jest jednością bez celów i przyczyn
    ( kwiat powie to lepiej niż książka przemilczy )
    jednością tak dawną że nową już
    ( a my wszerz w dal wokoło i wzdłuż )
    jest wszystkim czymkolwiek i niczym
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    a w głębi tych wyżyn co chylą się w nas
    ktoś znaczy nas pięknem jak piętnem
    coś w nas świeci jaśniej niż słońca i zorze
    coś w nas znaczy więcej niż książka rzec może
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    ( a my w krzyk w skok żyjemy o tak )
    w nas jedność przez jedność się mnoży
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    a w głębi tych wyżyn co chylą się w nas
    ( a my w śpiew w tan wokoło przez czas )
    ktoś znaczy nas pięknem jak piętnem
    więc kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    kocham cię kochasz mnie
    chwyć mnie za rękę
    jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte
    coś w nas jest wspanialsze niż pojąć się da
    ( a nigdy jest zawszenigdy jest zawsze
    a nigdy jest zawsze od teraz )

    G.Turnau: Gdy wszystko sie zdarzy

    http://www.youtube.com/watch?v=CCO09rexKfA

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuniu wiersz bardzo mi się podoba:)*
    U mnie rumianki przekwitły ale dalie się jeszcze trzymają. W sobotę będę musiała je wykopać.
    Zapowiadają przymrozki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Izuś:)
    Jedna chwilka, zrobię sobie kawę i cośkolwiek na ząb, bo jeszcze się zbyt dobrze nie obudziłam...:)
    Mały momencik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Izuś, miło mi, że wiersz Ci się podoba, dziękuję:)*
    Ja dzisiaj wstałam tak późno, że sama sobie się dziwię, jak mogłam tyle spać...:)
    Ale nic to, zapasik jest, bo jutro znów piąta rano i teren...
    U mnie dalie wykopane, już w garażu. Zmarzły w zeszłą sobotę, a w tygodniu codziennie były przymrozki.
    Na Pomorzu klimat łagodniejszy:)
    Dzięki za porannego Grzegorza - bardzo piękna piosenka i współgra ślicznie z moim wierszem. To jest właśnie piękno, że można z niczego coś stworzyć...
    Dla Ciebie mam wiersz o czułości - też piękno:)

    Krystyna Redłowska

    Czułość

    Potańcz ze mną przy świecy
    Posłuchaj Rawela
    Poczytam ci wiersze
    Nie myśl że niedziela

    Potańcz ze mną w rumiankach
    Pohulaj na sianie
    Zapalę duży ogień
    I serca nie złamię

    Potańcz ze mną na piasku
    W noc ciepłą lipcową
    I tul się w sennym tańcu
    Z wtulona mocno głową

    Grzegorz Turnau - Wszystko, co piękne

    http://www.youtube.com/watch?v=TA2IsFe-P4M&feature=related

    Pozdrawiam przy zamglonym poranku, udanej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ... a dalii nie wykopuj przed przymrozkami, szkoda każdego dnia, jak jeszcze są piękne. Wykop dopiero wtedy, jak je mróz zwarzy, po obsuszeniu karp. Moje już mogę oglądać tylko na fotkach w Ogródku, szczególnie ta jedna, pomarańczowa...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu z Tobą to zatańczę nawet na plażach Zanzibaru:)))*
    Grzegorz Turnau - Na Plażach Zanzibaru (official video)
    http://www.youtube.com/watch?v=2efTA0-nNDM

    U mnie słonko przebija się przez chmurki.
    Pięknej niedzieli Ewuś:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dano witaj raz jeszcze:)
    Dziękuję za pozdrowienia i piosenkę pod wczorajszym Ogródkiem.
    Na miłą niedzielę mam dla Ciebie -

    Grzegorz Turnau-Czułość

    http://www.youtube.com/watch?v=zp4wIS4h1HA&feature=related

    Pozdrawiam cieplutko i miłego dnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam tylko jedna różową dalię.Możesz zobaczyć na moim profilu. Mój ogródek jest malutki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam Izko, piękna... ja mam kilkanaście, w różnych odmianach i kolorach - za to właśnie je cenię - w Ogródku jest ich pełno, jak poklikasz troszkę do tyłu:)
    I może jeszcze raz "Czułość":

    Wanda Warska - Czułość

    http://www.youtube.com/watch?v=zQ1gkLH_3cQ

    Jaśko mnie wczoraj zaraził piosenkami "Warskiej"; teraz dopiero doceniam ich piękno:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ... przepraszam, niepotrzebnie wkradł się cudzysłów do Warskiej.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. http://www.tvn24.pl/12690,1721790,0,1,myslaca-pietruszka-napisala-ksiazke-o-swojej-chorobie,wiadomosc.html

    Ewuś musiałam wkleić ten link.
    To też jest piękno.Piękny umysł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam, dzisiaj z rana... dziękuję...
    Piękno, to radość z życia, z takiego, jakie jest. Tylko trzeba umieć je cenić...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ..i nie poddawać się.Walczyć:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chwilowo idę powalczyć z kuchenną poezją, bulgoczącą w garnuszku...

    I jeszcze troszkę jesieni w pięknej muzyce, tym razem z trąbką, w jazzowych klimatach:

    Old Metropolitan Band - Autumn Leaves

    http://www.youtube.com/watch?v=X3m18Q8HyU0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam przy niedzieli:)***

    A ja troszkę inaczej - Piękno w Tobie jest - Jacek Beszczyński

    http://www.youtube.com/watch?v=nYnUfuGsaRg


    „Piękno w Tobie jest"

    Nocą włóczę się, światła wiodą mnie
    U Harry'ego w barze słychać jazz
    I to jedno teraz wiem, zaśpiewam słowa te
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

    Ten sentymentalny dźwięk sprawia, że wpatruję się
    W tę dziewczynę, która głowę w chmurach ma
    Kapelusz wkładam więc, przywitam z Tobą się
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

    Czasem chcemy coś powiedzieć przez piosenkę
    Nie do wszystkich jednak trafia dobry wiersz
    Ale mam nadzieję, że Ty rozumiesz w czym jest rzecz
    Bo ja śpiewam to, co czuję i co wiem

    Życie pędzi wciąż, zostaje jednak coś
    U Harry'ego w barze już przeżyłem to
    Spójrz za nami pierwszy krok, a już nam stuknął rok
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

    Czasem chcemy coś przekazać przez piosenkę
    Nie do wszystkich jednak trafia dobry wiersz
    Ale mam nadzieję, że Ty rozumiesz w czym jest rzecz
    Bo ja śpiewam to, co czuję i co wiem
    Życie pędzi wciąż, zostaje jednak coś
    U Harry'ego w barze już przeżyłem to
    Spójrz za nami pierwszy krok, a już nam stuknął rok
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?
    Czy Ty wiesz, że piękno w Tobie jest?

    Słoneczka, bo u mnie szare, szare chmurecki:)***

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też idę do garów.Synusiowi zachciało się rosołku:)
    Wczoraj był na imprezie:)))

    Piękny dzień - Georgina Tarasiuk

    http://www.youtube.com/watch?v=MpcRRSgWnes

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Tygrysku, wołam Ciebie:)))

    Tadeusz Nalepa & Dżem - Ten o tobie film

    http://www.youtube.com/watch?v=1sGP-psNHNw&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Jaśku:)*

    To wcale nie inaczej, to właśnie tak, jak w moim wierszu - piękno w Tobie... cudownie skojarzyłeś:)
    Nigdy nie słyszałam tej piosenki, przemiła melodia, śliczny wiersz, lekko jazzowe klimaty...pięknie dziękuję:)*


    W podzięce - dla Ciebie:
    Gosia Andrzejewicz - Piękno

    http://www.youtube.com/watch?v=E5BFsIXDsiM

    "Piękno"

    Czasami myślę co by było
    Gdybym nie poznała Cię
    Za kim tęskniła bym?
    Kto tulił by mój sen?
    Dzisiaj Ci chciałam podziękować
    Że wciąż jesteś blisko mnie
    Tylko Ty tak umiesz kochać
    za to jaka jestem

    Całe piękno jest w nas
    W naszym sercu jest największy skarb
    Całe piękno jest w nas
    Tyle ciepła dla Ciebie mam
    Moje szczęście to Ty
    juz teraz mam dla kogo żyć
    bo jesteś blisko

    Od tego dnia gdy Cię poznałam
    Wszystko tak zmieniło się
    Mam już dla kogo śnić
    A życie ma już sens
    Dzisiaj Ci chciałam podziękować
    że wybrałeś właśnie mnie
    Tylko Ty tak umiesz kochać
    za to jaka jestem

    Całe piękno jest w nas
    W naszym sercu jest największy skarb
    Całe piękno jest w nas
    Tyle ciepła dla Ciebie mam

    Moje szczęście to Ty
    już teraz mam dla kogo żyć
    bo jesteś blisko

    Tyle ciepła w sobie mam
    Moje szczęście to Ty
    już teraz mam dla kogo żyć
    bo jesteś blisko
    już teraz mam dla kogo żyć
    bo jesteś blisko...

    U mnie też na razie nie ma słonka, ale powolutku zaczyna się rozchmurzać... troszkę promyczków na niedzielę:)***

    OdpowiedzUsuń
  19. :)*
    T.Nalepa-Przyjmij słońce z moich rąk

    http://www.youtube.com/watch?v=RZ8ADq-F9rM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Witajcie.Dziękuję za piosenki Grzegorza Turnau.Za chwilkę odsłucham.Dla Was, Ogrodnicy, miłej niedzieli, córy jeszcze śpią, miały wczoraj "święto lasu",nawet nie wiem, o której poszły spać:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=uD7NUS9vdmc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. A teraz pojadę złapać troszkę piękna w obiektyw, póki nie pada...
    Zostawiam Wam "Walc szczęścia" Jonasza Kofty... piękny w wykonaniu Bajora:

    Walc szczęścia - Michał Bajor

    Dlaczego nagle tak
    To spadło na nas gdy w zaułki dnia
    Tacy powszedni, przypadkowi i bezwiedni
    I pobledli zbłądziliśmy,
    Tak czekałem na to wiele długich lat
    I w okamgnieniu zachwyceniu świat się zmienił
    Kiedy ty mi w drogę weszłaś
    Niosąc w oczach ból i blask.

    W taki dzień narodzić się, otworzyć oczy
    Żyć tam, być tam, gdzie ty
    Dlaczego nagle tak
    To spadło na nas nie wie żadne z nas
    Już nie pytajmy, uciekajmy, uciekajmy miła
    Kiedy mamy szczęście
    Kiedy miłość mieszka w nas.

    Dlaczego nagle tak
    Zwyczajnych słów brakuje miła nam
    I potrafimy tylko milczeć, albo śpiewać, cicho śpiewać
    By nie gniewać ciszy,
    Tak, czekałem na to wiele długich lat
    I już nie chciałem, nie wierzyłem, nie marzyłem,
    Że mnie spotka kiedyś szczęście
    I doczekam tego dnia.
    :)*

    Do popołudnia, kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. ... i bawcie się miło i pięknie...:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witajcie:)
    Witojcie juhasie:))
    Miałem nie włączać dzisiaj kompa bo to siedzenie po kilkanaście godzin nadwyrężyło mi wzrok...A żeś głośno wołał:)to ja Ci odpowiem też Dżemikiem:

    http://www.youtube.com/watch?v=pohQOPmPaK4

    Dobrego dnia wszystkim.Niestety ja i w niedzielę mam sporo obowiązków...Mus to mus.

    Niech z Wami zostanie ta melodia:

    http://www.youtube.com/watch?v=CNQXQKflJNA

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam Cię Adasiu :)
    Wczoraj graj grał nam tutaj armeński duduk. Nie było Ciebie z nami, to dziś daję Ci mały podarunek.:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=HFr9cJpRfQw&feature=related

    Miłej niedzieli i odpoczywaj :)

    OdpowiedzUsuń
  25. I jeszcze - Jivan Gasparyan & Brian May - Gladiator Theme (46664 Arctic 2005)

    http://www.youtube.com/watch?v=14Xyi-5WgAI&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry Izo, dziękuję za miłe słowa. Dla Ciebie przynoszę Przyjaźń Alberta Camus,a :

    Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić.
    Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć.
    Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem.

    Słonecznego popołunia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla Ciebie Dano z podziękowaniami :)

    Przyjaciele są jak ciche anioły,
    które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają latać.

    Do popisania :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Autorem pięknych słów o przyjaciołach jest
    Antoine de Saint - Exupery.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewa*, wiem, że Ludzie Sztuki oczekują komentarzy. Nie jestem uprawniona do oceniania, mogę tylko napisać o moich odczuciach czytając Twoje piękne wiersze. Są dla mnie jak drogowskazy. Malujesz piórem wszystkie barwy na palecie uczuć. Nadałam Ci przydomek Tęczowa Dziewczyna ;-)))

    Czekam z niecierpliwością na zdjęcia i wiersze :)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Zrobił tyle zamieszania,
    tym, że obraz namalował.
    A ja chciałem Wam przybliżyć,
    - ot, tak w skrócie w paru słowach.

    Obraz ten jest tajemniczy,
    tym szczególnie podziw budzi.
    W Luwrze wisi i śle uśmiech,
    - do odwiedzających ludzi.

    Pojedź kiedyś do Paryża,
    wszystkich zaprasza Gioconda.
    I sprawdź to na własne oczy,
    - jak ten obrazek dziś wygląda.

    (Jeden gość, co tam pojechał,
    na jej uśmiech, wprost osłupiał.
    I się pyta, tej z obrazu,
    - z czego się tak śmiejesz głupia?.)

    Obraz" Dama z gronostajem"
    takiej sensacji nie budzi.
    Nadal tylko "Mona Lisa"
    - ją, odwiedza wciąż tłum ludzi.

    Tu Wam sekret zdradzę Mili,
    (akuratnie, właśnie teraz),
    Gdy da Vinci ją malował.
    - to się kazał śmiać do sera.

    Leonardo - Mona Lisa

    http://www.youtube.com/watch?v=dfVdHhcpAlY

    Pozdrawiam.Miłej niedzieli.:))

    Nat King Cole - Monalisa - Lyrics (Official)

    www.youtube.com/watch?v=1c33w9Ar-U8&ob=av2n

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękno to każda życzliwa dusza,
    to wiersz Ewuni,co nieraz wzrusza.
    Czyjś miły uśmiech słany z daleka,
    to Ogród, w którym ciepełko czeka.

    Piękno to czyjeś życzliwe słowa,
    szczególnie wtedy, gdy boli głowa.
    To radość z tego,że drugi człowiek,
    serdeczność swoją wierszem wypowie.

    Piękno to nasze polskie pejzaże
    które przyroda daje nam w darze.
    To dom rodzinny i uśmiech mamy,
    gdzie zawsze chętnie tam powracamy:-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dla Ogródkowych Panów ;-)))

    Marek Grechuta: Dni, których nie znamy

    http://www.youtube.com?watch?v=oG6pEolAKm

    Pozdrawiam serdecznie. Muzycznego popołudnia ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Dedycation for only Sue

    Johnny Cash - A Boy Named Sue

    http://youtu.be/-1BJfDvSITY

    Pozdrawiam Zuziu.3maj się słonka.:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Andrzeju,jestem pod wrażeniem Twojego wiersza...
    Luwr,wielkie słowo,cuchnie moczem od lat...Kolejki po bilety,w sezonie ...można sobie odpuścić,rezerwacja biletów na letnie wystawy ,on line - nie działa...
    Stąd ta piosenka Kretówny,jakże cudnie opisująca klimat obrazów Modiglianiego...Po Miśku Aniołku i Jego Uczniach ,to mój ulubiony malarz...
    Kretówna - boska w tej piosence...
    ,,w załomy światła na porannej pościeli...":)


    ...cudne ...

    OdpowiedzUsuń
  35. http://www.youtube.com/watch?v=mdozAELk0t4

    OdpowiedzUsuń
  36. ...słucham i słucham ,,Modiglianiego",Kretówny...

    a słowa napisał imć Grochowiak...:)

    OdpowiedzUsuń
  37. http://www.youtube.com/watch?v=BCQ6xNki2LA

    OdpowiedzUsuń
  38. Do Paryża pojechać można, ale odwiedzić Monę Lisę, to marzenie "ściętej głowy", choć nielicznym się udaje.
    Znajoma często odwiedza Paryż, to zawsze jej mówię, aby pomachała z wieży Eiffla.Podobno to robi.

    Pozdrawiam Cię Adasiu.Miłego weekendu.

    Paryski Gawroche - Marta Mirska (1953)

    http://youtu.be/W4_GxtF8qjU

    OdpowiedzUsuń
  39. Jędrusiu, Adasiu, Mona Lisa to nie dla nas. Jedźmy
    lepiej na tę plażę :)

    http://www.youtube.com/watch?v=mdozAELk0t4

    ... może uda się nam zatańczyć:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam Kochani w niedzielne popołudnie:)*
    Jaśku Paryż i cały świat jest dla nas:)
    Proszę bardzo.Paryż nocą:)

    http://www.photojpl.com/paris-from-of-the-eiffel-tower/-/hvtd0MAopi/

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Zuziu:)*
    Cieszę się,że jesteś z nami:)

    Anna Maria Jopek & Maciej Maleńczuk ,Tam gdzie rosną dzikie różę

    http://www.youtube.com/watch?v=kXNNtNfIihA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  42. :)
    Plateau & Sonia Bohosiewicz "Wiosna Ach to Ty"-OFICJALNY TELEDYSK (Projekt Grechuta)

    http://www.youtube.com/watch?v=yYd0mXL0Fx4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  43. Witajcie kochani:)
    Jestem pod wrażeniem, ślicznie uprawiacie Ogródek... :)
    Plener foto udał mi się znakomicie, chociaż było zimno i pochmurno, trochę zmarzłam, ale kolory baaaajeczne::)

    Adaśku:)
    Widzę Dżemik na pierwszym miejscu, więc na rozgrzewkę proponuję cieplutkie klimaty:

    Dżem - Whisky

    http://www.youtube.com/watch?v=wEDbdBtb6Lo&feature=related
    :)
    Zapraszam na łyczek, a ja tymczasem zagłębiam się w lekturę Ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj Zuziu w niedzielne popołudnie:)
    Bardzo dziękuję za miłe słowa o moich wierszach.:)
    Wiesz... dla mnie poezja - to przede wszystkim obrazy uczuć, przemyślenia, refleksje, stany duszy... do tego wrażenia z otaczającej nas przyrody.
    Dziękuję za piękne myśli o przyjaźni. Dla mnie przyjaźń, to wielkie słowo i rzadko go używam...
    Dla Ciebie mam wiersz o przyjaźni - trochę przekorny - Antoniego Słonimskiego:

    ANTONI SŁONIMSKI

    O pewnym przyjacielu

    Mój drogi - prosiłaś cicho,
    Patrząc się w oczy nieśmiele -
    Będziemy żyli ze sobą
    Naprawdę jak przyjaciele.

    Lecz przyjaźń taka na pewno
    Skończy się później czy prędzej.
    Bo cóż mi to za przyjaciel,
    Co nie pożycza pieniędzy?

    I musi wracać do domu,
    Gdy bije dwunasta godzina.
    I cóż mi to za przyjaciel,
    Który nie pije wina?

    I cóż mi to za przyjaciel,
    Co nie wychodzi bez matki,
    Ma wachlarz, pióra na głowie
    I jada tylko pomadki?

    I cóż mi po przyjacielu,
    Który ma parę warkoczy,
    I ma najsłodsze usta
    I najpiękniejsze oczy?

    Pozdrawiam popołudniowo, do miłego...:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jutro zapraszam na 20:30 do Teatru TVP1 na "Boską"
    z Jandą. Funduję wszystkim bilety :)))
    - a to zwiastun :

    http://www.youtube.com/watch?v=vivkUHy365I

    :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Dzień dobry, wieczór też - Jędruś:)
    Nie widziałam "na żywo", Mony Lisy ale podziwiam Twój wiersz:)
    Powiem Ci w sekrecie - może już wiesz - że do obrazu pozował mężczyzna, nie kobieta, i to najprawdopodobniej sam mistrz Leonardo (autoportret z lustra)...:)

    Faktycznie, cudnie śpiewa Kretówna o Modiglianim (z Adaśka linku) ale dla Ciebie mam coś o uśmiechu:

    Nat King Cole - Smile - Lyrics (Official)

    http://www.youtube.com/watch?v=A9wA-bOBHuA&feature=relmfu

    Serdeczności i uściski gratis do uśmiechu:)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Dzień dobry Tygrysku:)
    Malarstwo dla mnie, to przede wszystkim (jakżeby inaczej) impresjoniści i postimpresjoniści, sztuka zależna od gry światła i nastroju malarza...:)
    Monet, Van Gogh, Cezanne, Gauguin, a z polskich np. Wyczółkowski, Boznańska.
    Uwielbiam też akwarele Michałowskiego z Kazimierza... Ale Kazimierz najpiękniej namalował Długosz piosenką:

    Leszek Długosz - Na Rynku usiąść w Kazimierzu...

    http://www.youtube.com/watch?v=sywhWiRy-pw

    ... właśnie stamtąd wróciłam... jak się zasłuchasz w piosence, możesz zamknąć oczy i wszystko zobaczysz... chociaż clip też wart obejrzenia:)

    Dzięki za muzę przedpołudniową Cotku:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Dano:)
    Pragę Ci powiedzieć, że napisałaś niezły wiersz, podoba mi się - oddałaś w nim to, co czujesz, a jeden rym jest świetny: "człowiek - wypowie". Tak trzymaj tak dalej...:)

    Dla Ciebie (lubisz Krajewskiego) - Na początek - Seweryn Krajewski & Andrzej Piaseczny

    http://www.youtube.com/watch?v=HFU0ZeflOhY&feature=related

    Pozdrówka cieplutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Jaśku:)
    Jak Krystyna Janda, to koniecznie:

    Ja jestem Twoja Marilyn Monroe - Krystyna Janda

    http://www.youtube.com/watch?v=v7UIpfST6S0&feature=related
    ***
    i:
    Krystyna Janda - Johnny

    http://www.youtube.com/watch?v=71BIZzqFlXo&feature=related
    :)*

    Byłam na jej spektaklu "Biała Bluzka" wg Osieckiej w Domu Kultury w Lublinie; uwielbiam jej interpretację wierszy Osieckiej.

    Dzięki za zajawkę i sponsoring:)))*

    OdpowiedzUsuń
  50. Dzięki, Ewa, nie dopracowany, spieszyłam się bardzo.
    Chciałam choć w paru słowach odpowiedzieć wierszem na Twój wstępniak. Wyszłam z wprawy, rzadko teraz piszę rymowanki.Pozdrawiam serdecznie Ogródek.Dzięki za Krajewskiego, bardzo Go lubię.Wychodzi ze mnie zarwana noc. Bawcie się miło:-)

    OdpowiedzUsuń
  51. :))) - chciałbym być na miejscu tego Janka :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Izko:)
    Paryż by night? Ależ proszę bardzo, ale tylko z Paryskim Gawroche'm:

    Paryski Gawroche - Marta Mirska

    http://www.youtube.com/watch?v=W4_GxtF8qjU

    ... inaczej nie jadę:))

    OdpowiedzUsuń
  53. Jestem już w domu i...
    Wiele dni i wiele trudu zajęło mi znalezienie tej perełki bo ...nie znam nijak po węgiersku ani słowa...:)))

    Nem tudom...nie wiem:)

    Wam,a szczególnie Jaśkowi i Andrzejowi (sorry damy:))dedykuję cudowny koncert grupy General(***),cząstkę moich młodych lat z przygodami balatońskimi:)No...
    To koncert dinozaurów ale nie wiem czy nie lepszy niż ich koncerty przed laty...:)
    Może ktoś z Was pamięta te piosenki?:)

    http://www.youtube.com/watch?v=eKWXIg_VROA

    Świetna muzyka i w jednym z utworów dwie perkusje !

    OdpowiedzUsuń
  54. Jaśku:)
    Wcale Ci się nie dziwię, taka artystka...:)
    Ale pod warunkiem, że zgadniesz:

    Krystyna Janda - Zgadnij kotku co mam w środku

    http://www.youtube.com/watch?v=VYzxbo86Y3A&feature=related
    :))*

    OdpowiedzUsuń
  55. http://www.youtube.com/watch?v=kTjj893TgPc&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=lrSWoezFgTs

    http://www.youtube.com/watch?v=1oK45sWXVSs&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=kTjj893TgPc&feature=related

    ...jeśli komuś się spodobało to znajdzie inne piosenki:)

    OdpowiedzUsuń
  56. ...do wstępniaka:)

    http://www.youtube.com/watch?v=lF-bBGFMXsc

    OdpowiedzUsuń
  57. Adaśku, zostawiłeś słuchania na całą noc, a może i dłużej... dzięki:)
    Posłucham na pewno, chociaż ja też... nem tu dom...
    Chwilowo posłuchaj naszej muzy, może coś Ci przypadnie do gustu?

    OdpowiedzUsuń
  58. Adaś i Jędruś - Amanda Wam teraz śpiewa:)))

    Amanda Lear - "Enigma (Give a Bit of Mmh to Me)"

    Zagadka (Daj mi trochę mmh)

    Daj mi trochę mmmmhh
    I ja dam ci trochę mmh
    Daj mi trochę mmmmhh
    I ja dam ci trochę mmh
    Twoje oczy są jak laser
    Za kazdym razem przecinają mnie głębiej

    Daj mi trochę mmmmhh
    Jesteś tajemnicza
    I ja dam ci trochę mmh
    To jest zagmatwane
    Daj mi trochę mmmmhh
    Jesteś tajemnicza
    I ja dam ci trochę mmh
    Czy ja śnię?
    Jesteś diabłem czy aniołem?
    Jesteś pytaniem czy odpowiedzią?

    Dla ciebie złamię wszystkie zasady i dla
    ciebie, udam sie na księżyc, ponieważ jesteś jedyną
    Nie ma takiej drugiej

    Dla mnie jesteś zagadką
    Dla mnie jesteś prawdziwą tajemnicą
    tajemnicą
    tajemnicą
    tajemnicą

    Nie pozwolę byś odeszła
    Jesteś prawdziwa, czy tylko śnię?
    To wszystko jest takie zagmatwane
    Zwłaszcza kiedy zaczynasz śpiewać

    Daj mi trochę mmmmhh
    I ja dam ci trochę mmh
    Daj mi trochę mmmmhh
    I ja dam ci trochę mmh
    Jesteś diabłem czy aniołem?
    Jesteś pytaniem czy odpowiedzią?

    Dla mnie jesteś zagadką
    Dla mnie jesteś prawdziwą tajemnicą
    tajemnicą

    Dla ciebie złamię wszystkie zasady i dla
    ciebie, udam sie na księżyc, ponieważ jesteś jedyną
    Nie ma takiej drugiej, Nie ma takiej drugiej
    Nie ma takiej drugiej, Nie ma takiej drugiej

    Daj mi trochę mmmmhh
    I ja dam ci trochę mmh

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  59. Jaśku,odsłuchałem ,,Hingalę"...
    Cudne...Dzięki:)
    Djivan pochodzi z Armenii...

    OdpowiedzUsuń
  60. Jaśku,Amand-a ,z jej głosem to granie na uczuciach:)))

    OdpowiedzUsuń
  61. Adaś, to już bez grania na uczuciach - Love in Spain - Ypey (Café Del Mar)

    http://www.youtube.com/watch?v=N09VEKI30GQ

    :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Dziewczyny:)
    Panowie sobie grają... a może ja dla Was Cohena...z pięknym walcem:

    Take This Waltz [Official Music Video]

    http://www.youtube.com/watch?v=JQm1OmLMNno

    ... cudnie gra na uczuciach... można się zasłuchać:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Jaśku,złamałeś mnie ...:)
    Del Mar odkryłem na kanale DE lUXE ,który -nota bene-uwiebiam za poziom ...:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Ewuniu...:)

    Kiedy rytmy marimby zaczynają grać
    ze mną tańcz, zakołysz mnie
    jak leniwy ocean trzymający się brzegu
    trzymaj mnie blisko, kołysz mnie bardziej

    Jak kwiat ugięty na wietrze
    ugnij ze mna się, kołysz ze spokojem
    Kiedy tańczymy, masz sposób na mnie
    zostań ze mna, kołysz się ze mną

    Inni tancerze mogą być na parkiecie
    kochanie, ale moje oczy będą widziały tylko ciebie
    tylko ty masz tą magiczną technike
    Kiedy się kołyszemy staję się słaby

    Słyszę dźwięki skrzypiec
    na długo zanim się zacznie
    spraw bym drżała bo tylko ty wiesz jak
    Kołysz mnie łagodnie, kołysz mnie teraz

    Inni tancerze mogą być na parkiecie
    kochanie, ale moje oczy będą widziały tylko ciebie
    tylko ty masz tą magiczną technike
    Kiedy się kołyszemy staję się słaby

    Słyszę dźwięki skrzypiec
    na długo zanim sie zaczynają
    spraw bym drżała bo tylko ty wiesz jak
    Kołysz mnie łagodnie, kołysz mnie teraz
    Wiesz jak
    Kołysz mnie, kołysz mnie teraz

    Dean Martin - Sway

    http://www.youtube.com/watch?v=zsgcXZzu6io&feature=related

    :)*
    Nie tylko zasłuchać:)
    Nogi rwą si do tańca:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Dziękuję Izko:)
    To ja dla Ciebie na spokojnie, bo mam w nogach parę ładnych kilometrów, ale może walc angielski, ja zawsze chętnie...:))

    Frank Sinatra - Strangers In The Night

    http://www.youtube.com/watch?v=jlF1hKkTtm4&feature=related

    Nieznajomi w nocy

    Nieznajomi w nocy, wymieniają spojrzenia
    Spacerując w nocy, jakie są ich szanse?
    Dzielić miłość będziemy zanim noc się skończy

    w twych oczach było coś zachęcającego
    w twym uśmiechu było coś ekscytującego
    Coś w mym sercu mówiło mi że muszę cię mieć

    Nieznajomi w nocy,
    dwoje samotnych ludzi Nieznajomymi w nocy
    byliśmy aż do chwili Gdy po raz pierwszy się przywitaliśmy
    Niewiele wiedzieliśmy, miłość była o spojrzenie,
    O ciepły w objęciach taniec od nas

    I od tej chwili już zawsze jesteśmy razem,
    Zakochując sie od pierwszego spojrzenia, pozostając zakochanym na zawsze
    Okazało się to tak trafne dla nieznajomych w nocy

    Miłość była o spojrzenie,
    O ciepły w objęciach taniec od nas
    I od tej chwili już zawsze jesteśmy razem,
    Zakochując sie od pierwszego spojrzenia, pozostając zakochanym na zawsze

    :)*

    ... jubi dubu du... la la la la la ... jubi dubi duuu;))

    OdpowiedzUsuń
  66. Cocie Ty się nie łam.Wołaj Jaśka i Jędrusia i zatańczcie z nami:)*

    DIRTY DANCING-PATRICK SWAYZE E JENNIFER GREY-THE FINAL SCENE

    http://www.youtube.com/watch?v=D3L2jz7N_Dk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  67. Leonard Cohen - Dance Me to the End Of Love

    http://www.youtube.com/watch?v=Ki9xcDs9jRk&feature=related

    :)*
    Ach...:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Izko,nie łamię się:)

    http://www.youtube.com/watch?v=cRr2LZBOc38

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja tam wolę Wam pościelówkę -Lady - Pani
    :)

    http://www.youtube.com/watch?v=kLRTmTR6WKg&feature=related

    Lady - Pani

    Pani jestem Twym rycerzem w błyszczącej zbroi, Kocham Cię.
    Stworzyłaś mnie takiego i jestem Twój.

    Moja Kochana, jest wiele wyborów ale ja chce powiedzieć, że Kocham Cię.
    Trzymaj mnie w swych ramionach na zawsze.

    Przyszłaś i zrobiłaś ze mnie głupca,
    jestem zagubiony w miłości.
    I oh oh oh będziemy razem.
    Czy nie wierzysz w moją pieśń ?

    Pani przez długie lata myślałem, że nigdy Cię nie odnajdę.
    Wkroczyłaś w moje życie i we mnie.

    Zawsze już niech budzę się widząc Ciebie, każdego ranka.
    Pozwól mi słyszeć Twój delikatny szept w uchu.

    I w moich oczach nie widzę nikogo innego prócz Ciebie.
    Nie ma innej miłości takiej jak nasza.
    I tak, oh tak ! Pragnę zawsze mieć Cię obok.
    Czekałem na Ciebie tak długo...

    Pani, Twoja miłość to jedyna jakiej potrzebuje
    jesteś obok mnie gdy chce abyś była,
    bo... Moja kochana jest coś co chce abyś wiedziała,
    jesteś miłością mojego życia, jesteś moją Panią.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  70. Tak jest bardziej romantycznie... we dwoje:)

    Dirty dancing Cry to me

    http://www.youtube.com/watch?v=DerC_9Psdlw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  71. Kenny Rogers... bardzo, bardzo lubię...

    I Will Always Love You - Kenny Rogers

    http://www.youtube.com/watch?v=wD_SXKZeN1I&feature=related

    Gdybym zatrzymać .....
    Chciałbym być w sposób
    Tak, pójdę, ale wiem,
    Ja myślę o tobie
    Każdy krok po kroku ....
    I I. .. zawsze będę kochać Ciebie ....
    I zawsze będę cię kocham
    Bittersweet wspomnienia,
    To wszystko biorę ze mną
    Więc do widzenia, proszę nie płakać
    Bo oboje wiemy, że nie jestem, czego potrzebujesz
    I I. .. zawsze będę kochać Ciebie ....
    I zawsze będę cię kocham
    Mam nadzieję, że życie traktuje Cię rodzaj
    I mam nadzieję, że wszystko już marzyli o
    I życzę radości i szczęścia
    Ale przede wszystkim, życzę miłości ....
    I I. .. zawsze będę kochać Ciebie ....
    I zawsze będę cię kocham
    I zawsze będę cię kocham

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  72. ... tłumaczenie gugla koślawe, ale sens można znaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  73. Pięknych snów Adasiu:)*

    OdpowiedzUsuń
  74. Dobrej nocki Adaśku:)
    Dziękuję za miły dzień i muzę, odpocznij Tygrysku:)

    Na dobranoc, cichutko - szeptanka dla Ciebie:

    Seweyn Krajewski & Anna Chodakowska - Szeptanka

    http://www.youtube.com/watch?v=7A-GlFzE4ps&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  75. A ja sobie pogadałam z wnusiem:)))
    Dzisiaj kończy 5 miesięcy.
    I cała jestem w skowronkach:)

    Skaldowie - Cała jesteś w skowronkach

    http://www.youtube.com/watch?v=jEG12LTUxPE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  76. To i ja z dobranocką. Dziś Jerzy Mamcarz - Łagodny erotyk.

    http://www.youtube.com/watch?v=BrR93xOCeQ4&feature=related

    I Prosty Erotyk Tomasz Fojgt

    http://www.youtube.com/watch?v=QrpFk5uilhE&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już czas na sny
    erotyczne i ....:)***

    OdpowiedzUsuń
  77. Dobranoc Kochani do jutra:)*

    PIĘKNA PIOSENKA O MIŁOŚCI

    http://www.youtube.com/watch?v=s6bseNvbeQU&feature=related
    :)
    Pa...

    OdpowiedzUsuń
  78. "Prosty erotyk" cudny... to moja wczorajsza dobranocka z wierszem Wojciecha Bellona...:)
    A najpiękniejsza Twoja, Jaśku, była ta dzisiejsza, z 20:53...:)*

    Moja dobranocka będzie z wierszem poety o pseudonimie "szarobury":

    szarobury

    Powiedz kocham

    Powiedz mi te dwa słowa,
    ja wiem, rozumiem te lęki.
    Po tylu szybkich i mrocznych zachodach
    słońc co zdawały się budzić tak pięknie,
    powiedz mi proszę, kochanie,
    zanim jesienią liście z drzew opadną,
    kiedy już długa noc zimy nastanie
    ja nadal w sobie będę niósł to światło.
    i ja się boję , mój ukochany,
    że raptem wicher się zerwie wśród nocy
    pod próg podejdzie nam rzeka wezbrana
    i w każdej chwili los nagle zaskoczy.
    lecz czerpię z ciebie wiarę i tę jasność,
    miłości tyle w nas już umierało,
    nam siebie w życiu nie może zabraknąć
    choć ciągle będzie mi ciebie za mało

    Uwierz wreszcie, śnij ze mną ten sen. Kiedy znowu zadzwonisz jutro, to powiedz wreszcie to... nam. Ja przecież już to wiem.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** śnijmy o miłości... erotycznie i... już czas...:)***

    ... i kołysanka:

    Magda Umer i Andrzej Poniedzielski - Ja dla Ciebie

    http://www.youtube.com/watch?v=VA27N2zn59M&feature=related

    Pa, do jutra...:)***

    OdpowiedzUsuń
  79. Na dobranoc ;-)))

    Sen

    Zapach snu na moim policzku
    Dotyk ręki pieszczącej me ciało
    Lustro Twej duszy
    W której się przeglądam
    Nie chcę sie budzić!
    Za dużo żądam ?

    Dobranoc, dziękuję za piękny dzień :)))

    OdpowiedzUsuń
  80. Przepraszam, już podaję autorkę, Alexa.

    Pa :)))

    OdpowiedzUsuń
  81. To ja dodam jeszcze jeden wiersz...

    Dotykam...

    Tak bym chciała kiedyś by nasze spotkanie
    zmieniło się w pożar, burzę ciał i duszy,
    a tak... tylko noce, wyśnione kochaniem,
    a tak... chłodne ranki, zanurzone w ciszy...

    Dotykam ustami twoją fotografię,
    a myślą w marzenia szybuję najśmielsze...
    szkoda... że i dzisiaj więcej nie potrafię,
    niż Cię tylko dotknąć moim czułym wierszem...

    autor: ewa*

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  82. ...Dobranoc Zuziu, dziękuję za Alexa i miłą niedzielę...:)

    OdpowiedzUsuń
  83. ... sorry, za Alexę. Nie znałam tego wiersza...

    OdpowiedzUsuń
  84. Pat Boone - Moon River

    http://www.youtube.com/watch?v=lea_XMtWcho&feature=player_embedded

    Pa, dziewczęta:)***
    Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  85. Może jeszcze coś zagram cichutko:

    Romantic Saxophone (HD)

    http://www.youtube.com/watch?v=LqIlnF2zjz8&feature=related

    ... :)*

    OdpowiedzUsuń
  86. Dziękuję za mile spędzoną niedzielę.:)
    Jutro będzie fotoplastikon z Kazimierza
    i okolic (tak przypuszczam).Dobranoc Ewuniu****.Spokojnej nocy.:)

    OdpowiedzUsuń
  87. Dzień dobry Jędruś:)
    Jakbyś zgadł... miłego poniedziałku:)

    OdpowiedzUsuń