Powered By Blogger

poniedziałek, 17 października 2011

Ostatnie kwiaty

Kilka wczorajszych fotoimpresji z mojego ogrodu.

Wiewiórka beztrosko buszowała po drzewach.


Pogoń z obiektywem za rudą tancerką.


Pałki zaczynają się "kocić".


Na różanych krzewach są jeszcze pączki.


Drobniutkie rudbekie nie poddają się pierwszym przymrozkom.

Ostatnie kwiaty

Są chwile poranka, których nie zapomnisz,
majowe wieczory, przebiśnieg o świcie,
fioletowe cienie w sierpnia melancholii,
krzyk jaskółek latem pod nieba błękitem.

Wszystko co wyzwala stukot twego serca,
duszę ci naznacza wzruszenia stygmatem,
gdy ziemia usypia w rudości kobiercach,
pierwszy wiersz złożony i ostatnie kwiaty.

86 komentarzy:

  1. Witaj,Ewa,świetne zdjęcia Ci wyszły z wiewiórką.Róże jeszcze nie przemarzły,u nas wszystko padło.Życzę zdrówka,tylko nie pal:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Dano:)
    Dziękuję. Trochę się podziębiłam i zostałam dzisiaj w domu, żeby się podkurować i gorzej nie załatwić.
    Twoje rady (spod wczorajszego Ogródka) będę stosować, zwłaszcza pierzynkę:))
    W Ogródku jest ciepło, więc będę zaglądać.
    Miłego dnia:)

    Miłego dnia...
    http://www.youtube.com/watch?v=c6vg8_LAFgg&feature=related

    U mnie bardzo zimno, minus 2 st., ale niebo pogodne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Ewuniu:)
    Witajcie Ogrodnicy:)

    Zdjęcia wspaniałe zwłaszcza te z wiewiórką.
    Strofy też piękne:)*

    Wiewiórka

    Ruda wiewiórka, ruda wiewiórka
    skacze wesoło z drzewa na drzewo.
    Z chwiejnej gałązki w zieleń da nurka,
    machnie ogonkiem w prawo i w lewo.
    Zeszła na ziemię, nic się nie boi,
    wie, że orzeszki mamy w kieszonkach.
    O, z ręki bierze! O, przy mnie stoi
    chwiejąc puszystym końcem ogonka.
    Nikt jej nie skrzywdzi, nikt jej nie spłoszy
    taka jest śliczna, zręczna i żywa!
    Zjadła orzeszków za kilka groszy,
    na pożegnanie ogonkiem kiwa.

    Władysław Broniewski

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Izko:)
    Dziękuję:)Okręciłam się kocem i weszłam do jesiennego Ogródka. Wiersza Broniewskiego nie znałam, zaskoczyłaś mnie...:)
    I jeszcze do tego o wiewiórce... A ona mi wczoraj oczyściła orzech do ostatka, nie ma sumienia za grosz:))

    A ja Tobie przyniosłam coś o kwiatach, nie ostatnich, ale za to niezapomnianych:

    Władysław Broniewski

    Kwiaty

    Kwitły w Alejach kasztany.
    Przekwitły.
    Byłem kiedyś zakochany.
    Kwiaty kasztanu znikły.
    Było dużo tego wszystkiego
    ślicznego
    i nie ma.
    Dlaczego?

    Ale na piersiach mi został bukiecik fiołków.
    Świeży.
    Już drugi rok.
    Nikt nie uwierzy.
    :)*

    Pozdrawiam serdecznie, udanego poniedziałku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewuniu kochana zdrowiej:)*

    przeziębienie
    jesień wrzesień ognisko pieczone ziemniaki
    nostalgia artralgia nastrój byle jaki
    stąd gitara i strun kilka zamyślenie
    lecz najgorsze kiedy przyjdzie przeziębienie
    więc nie całuj ty mnie proszę i nie kichaj
    jeśli możesz koleżanek też unikaj
    zrób herbatę co tak lubię z malinami
    i zapomnij o czułościach nic że sami

    na noc proszę kubek mleka gorącego
    jeden ząbek posiekany "pachnącego"
    łyżkę miodu dobre słowo terpentynę
    może z tego coś pomoże i nie zginę

    rano nie budź niech poleżę do południa
    chodź na palcach zrób śniadanie...jestem nudna?
    a pamiętasz jak cię wzięło przeziębienie
    to głaskałam i chuchałam na zlecenie

    więc nie marudź i nie żałuj swej opieki
    szybko biegnij po lekarstwa do apteki
    kup mi syrop coś do ssania antybiotyk
    chociaż nie, skuteczny będzie czuły dotyk

    Autor: fryzjerka

    OdpowiedzUsuń
  6. :)))
    Śmiechoterapia czyli zdrowie kabareciarzy

    http://www.youtube.com/watch?v=eWlbatEceLE

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  7. Witajcie ;-)
    Miałaś wczoraj owocny* dzień Ewo*;-)
    Świetne zdjęcia.

    Epistoła dla zakochanych i Rudbekia.

    http://www.youtube.com/watch?v=5y6lZEl1tZ0
    ;-)

    Jak lubisz Tzatziki;), to trzymaj zawsze w lodówce. Żadna choroba się nie ima, jak codzienne se zjesz - tzatzina ;-)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=i5HuHUFuAkA
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Izko, to ja Tobie coś dla humoru z wczorajszego spektaklu Malickiego. Ten fragmencik też był:))

    Waldemar Malicki & Filharmonia Dowcipu: Gummy Bear

    http://www.youtube.com/watch?v=mO7NIkmw_V8&feature=related

    Fantastyczne, jak może zgrabnie i lekko tańczyć Gummy Bear:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Super,nawet się nie zasapał.Pewnie niepalący:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Małpuś:)
    Ja wszystkie dni mam "owocne", bez względu na jakość tego "owoca"... :)
    Bardzo lubię rudbekie, ze względu na różnorodność barw, kształtów, wielkości... Do tego są bardzo wytrzymałe na przymrozki:)
    Bardzo dziękuję za "Epistołę dla zakochanych Gałczyńskiego", do pięknego klipu, dołożę wiersz, warto go zasadzić w Ogródku obok rudbekii:

    Epistoła do zakochanych

    Do was należy dziś cały świat,
    na trzy księżyce klnę się, moi drodzy -
    o, świerszcz na moście kwili, a ten wiatr
    oddech wasz z oddechem łączy nocy.

    Tyle gwiazd zaczęło swe spadanie!
    Jak mały bąk zza węgła sierpień patrzy.
    Rzućcie kwiat, choćby najmniejszy, dla niej.
    Rzućcie kwiat, ta noc dziś dla was tańczy.

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    Tzatziki bardzo lubię, dzięki za przepis, pozdrówka:))

    OdpowiedzUsuń
  11. ... i dla Małpki - trochę jesiennych kwiatów:
    Jesienne kwiaty -

    http://www.youtube.com/watch?v=cjbi-0nJc5Y
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Izko, nie wiem, czy pali, ja trochę palę, ale poskakać też jeszcze mogę bez zadyszki:)
    Bernard Chmielarz jest genialny jako dyrygent, kompozytor, aranżer, tancerz, wybitny instrumentalista.
    A Malicki urodził się w Lublinie, wczoraj nam to zdradził:)

    OdpowiedzUsuń
  13. :)
    Waldemar Malicki - Będzie weselej

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=dxNOxMayUu4

    OdpowiedzUsuń
  14. To mieliście niespodziankę:)
    Ewuniu poleż sobie a ja wyskoczę do sklepu:)*

    ..między ciszą a ciszą sprawy się kołyszą..-Grzegorz Turnau

    http://www.youtube.com/watch?v=MoYYgXhR_Fk&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Bodies Without Organs (BWO) - Sunshine In The Rain (Italo Mix) [www.italo-disco.net]

    http://www.youtube.com/watch?v=izhCKcXPOYY

    Przedpołudniowe pozdro... dla
    Ogródkowiczów.

    OdpowiedzUsuń
  16. ...i na osłodę:)

    Basia Stępniak-Wilk - Bombonierka (oficjalne video)

    http://www.youtube.com/watch?v=vWodN0FA2b8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Jędruś:)
    Z pozdrowieniami dla Ciebie przemycę do Ogródka jeszcze troszeczkę muzy z wczorajszego spektaklu:

    Waldemar Malicki & Filharmonia Dowcipu: Melodie Słowiańskie

    http://www.youtube.com/watch?v=dhKBuWWqX2Q&feature=related

    ... tylko u nas była piękniejsza improwizacja na klarnecie do "Rebeki". Jestem pod wrażeniem ich kunsztu muzycznego...
    Trochę jestem dzisiaj zasmarkana, ale miłego dnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. a czy, to nie jest porównywalne?
    Wersja śpiewana.Ewa Demarczyk Live -* Rebeka *

    http://www.youtube.com/watch?v=djn4iPIPuvA

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Ewuniu :-)*
    Piękny wiersz, cudne zdjęcia...wiewiórka wygląda na zaprzyjaźnioną, pięknie pozowała :-)***
    Szkoda tylko że się przeziębiłaś...trzymaj się ciepło, podobno trzeba się wypocić...
    Tymczasem przyniosłem dla Ciebie wiersz :

    Przeczucie _ L. Staff


    Ten złoty liść, co na twe złote włosy spadł,

    Gdyśmy kroczyli pustą aleją jesienną,

    Stał mi się nagle rzeczą drogą i bezcenną.

    Blady krąg słońca na cię blask promienny kładł,

    A jam w twe oczy patrzał beznadzieją lęku,

    Czując, że całe życie moje masz w swym ręku.

    Podniosłaś dłoń do czoła, dłoń piękną jak kwiat,

    Jakby chcąc dłonią własną przystroić swe włosy,

    I błysk w twych pierścieniach perły jak łez rosy.

    I strąciłaś liść, który na twych włosach siadł,

    I nagle mnie przeczucie zdjęło zabobonne,

    Że to gdzieś w rozpacz pada me serce bezbronne,

    Jak złoty liść, co z twoich złotych włosów spadł.

    Serdecznie pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia :-)*
    Wszystkim Ogrodnikom miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. :-)***

    http://www.youtube.com/watch?v=vl43IuR4Wbg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesław Bednarek - "Greckie wino"

    http://www.youtube.com/watch?v=Pc9A2B3QCxM

    Powrotu dobrego samopoczucia.:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Jędruś, to jest ten sam utwór Białostockiego, ale improwizacja ma to do siebie, że nigdy jej nie można wiernie odwzorować... Klarnecista od Malickiego przeszedł wczoraj samego siebie. Żałowałam, że nie zagrał tego na bis...:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Jontuś:)*
    Zdolne chłopaki:))))
    Biedna ta jurorka:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Jontuś:)
    Serdecznie dziękuję za miłe słowa i troskę:)*
    Wiewiórka była tak szybka, że w pogoni za nią zgrzałam się, zdjęłam kurtkę i trochę mnie owiało...
    "Przeczucie" mnie zauroczyło, piękny i nieodkryty przeze mnie wiersz, dzięki:))

    A'propos ostatnich kwiatów...dla Ciebie przyniosłam dwie odsłony tego samego "Wnętrza Róży" Rilkego:

    Rainer Maria Rilke

    Wnętrze róży

    Gdzie to wnętrze mieć może
    zewnętrzność? Na jaki ból
    takie płótno położyć?
    Jakie odbiją się w śródziemnym morzu
    kontury chmur
    wewnątrz tych róż rozwiniętych,
    tych obojętnych, patrz:
    płatek tak cienko cięty
    ciąży ku innym, aż
    drżącą dłoń cofasz od luźno leżących.
    One same ledwie mogą już
    Wstrzymać się; przepełnione
    ponad własnych wnętrz koronę,
    przelewają się kielichy róż
    w dni, co na przekór kwiatom
    zamykają się, coraz pełniej stulone,
    aż całe lato w komnatę
    zbiegnie, w komnatę ze snu.

    przeł. Stanisław Barańczak

    ... i druga odsłona:

    Wnętrze róż

    Skąd zewnętrzność tak cienką
    dla wnętrza? Czy serce ranę
    koi takie płócienko?
    Jakież to przeglądają się niebiosy
    w wewnętrznym morzu róż,
    otwierającym się miękko,
    obcym troskom i lękom:
    jak to luzem w nich losy
    leżą, jak gdyby już
    drżącą ręką nie mogły być rozsypane.
    Ledwie zdołają same
    w sobie ustać; raz po raz
    w swoim wewnętrznym przestworzu
    nie mieszcząc się poza ramę,
    przelewają się w dni,
    które coraz dojrzalsze zamykają się, spójrz:
    aż się lato stanie pokojem,
    pokojem, który się śni.

    przeł. Adam Pomorski

    Chyba bardziej do mnie przemawia przekład Barańczaka? Sama nie wiem...

    Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia ze słońcem życzę:)*
    U mnie go pełno... za oknem:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Andrzeju:)
    Tego wykonania nie znałam.Cudne to greckie wino:)*

    OdpowiedzUsuń
  26. ... o! A to dopiero filuterni pianiści...:)

    Mam dla Ciebie Jontuś też... uzdolnionego pianistę, inaczej:

    Waldemar Malicki: Fortepian na statku

    http://www.youtube.com/watch?v=QkZlwQAHgQs
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Izko, ubieram się ciepło i idę do apteki po posiłki antygrypowe.
    Na razie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. hou dou you do mix

    http://www.youtube.com/watch?v=kDoflHxMWsE

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja chwytam za grabie i idę na podwórko.Nasypało sporo liści:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jędrusiu to było za szybkie tempo do grabienia:)
    Padłam:)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Anna Adamiak i Wiesław Bednarek - "To świt, to zmrok" (Sunrise, sunset) ze Skrzypka na dachu.

    http://www.youtube.com/watch?v=2Ml-SFZKuIQ&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Ewuś dla Ciebie:)*

    Wiesław Bednarek - "Belle"

    http://www.youtube.com/watch?v=nygATfMqWks&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Szydzik Zofia

    zanim zwiędną kwiaty

    zanim opadną ostatnie liście
    zanim grafit zaciągnie niebo
    zanim nadejdą mgieł zasłony
    zanim pustka w nas wypełni się lodem
    spieszmy się siać słowo – KOCHAM
    wiosną wzejdzie miłością
    która napełni strofy sercem pisane
    oczom bez wyrazu doda blasku
    ustom spierzchniętym
    poda kroplę porannej rosy
    osuszy nasze dusze
    przemoknięte samotnością
    wskrzesi czas…
    napełniając go nadzieją
    prosto ze źródła prawdy
    spieszmy się…
    idzie zima

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Ładnie grabicie z Jędrusiem, Izko:)
    I tempo, i uczucia stosowne - dzięki serdeczne i pozdrawiam... :)
    Ja już w domu i przez kilka dni będę się kurować. A najlepsza kuracja to ciepełko:

    Ździebełko ciepełka - Irena Santor

    http://www.youtube.com/watch?v=VIFwLpvty8Y&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Codziennie impresji
    dostarczam bez liku.
    Mam tu do pomocy,
    - kilku Ogrodników.

    Na występie wczoraj,
    byłam w filharmoni.
    Tak głośno klaskałam,
    - dziś nie czuję dłoni.

    W gardle też mi zaschło,
    (a to już z wrażenia).
    Przywiozłam *Toyotą*
    - niezwykłe wspomnienia.

    Na występ jak zwykle,
    zakupiłam bilet.
    Aby w filharmonii,
    - miłe spędzić chwile.

    Widziałam na żywo,
    Zenka Laskowika.
    Smolenia nie było,
    - Smoleń go unika.

    Grał na fortepianie,
    ślicznie pan Waldemar.
    Nie było na sali
    - widza, co by, drzemał.

    Wszyscy byli radzi,
    z muzyki Waldusia.
    Zaraz po koncercie,
    - jechać gdziesik musiał.

    Pojechał się spotkać
    z kolegą - Kaszubem.
    Możemy posłuchać,
    - jak gra na You Tube,

    Kto tego nie widział,
    niech teraz żałuje.
    Otrzymał oklaski,
    - też, co dyryguje.

    Powiem Wam w sekrecie,
    kto dostał tam pracę.
    Imię i nazwisko,
    - Fedorowicz Jacek.

    Z powrotem wracałam,
    trochę mnie zawiało.
    Ale nie żałuję,
    - dobrego wciąż mało.

    Kuruję gardełko,
    dzisiaj przez dzień cały.
    Brakło mi tabletek,
    - tylko dwie zostały.

    Przydał by się syrop,
    na moje gardełko.
    Ale po syropie,
    - tylko jest pudełko.

    Nie mogę dziś usiąść,
    na cztery litery.
    A medyk zaznaczył,
    - leżeć na L-4.

    Pozdrawiam serdecznie chorą Ogrodniczkę.Masz wyrzucić Ewo****
    pełną popielniczkę.:))

    OdpowiedzUsuń
  36. Jacek Wójcicki & Małgorzata Kożuchowska - *Dymek z papierosa*

    http://www.youtube.com/watch?v=XhGYGRRErQw

    OdpowiedzUsuń
  37. :)
    Tylko nie pal

    http://www.youtube.com/watch?v=CYoIST9m6xI
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Powiem Tobie Jędruś, wieczór bardzo miły,
    nie wiem, czy na YT będzie powtórzony,
    żarty z piękną muzą wspaniale bawiły,
    czwórka wokalistów prześwietnie szalonych:))

    Przeziębienie minie, wszak to nieśmiertelne,
    mikrobom jesienią nie brak animuszu,
    prędzej słoń już przejdzie przez ucho igielne,
    niż się ktoś wymiga od ciętych wirusów...:)

    I proszę nie męczyć mnie już popielniczką,
    dość tych połajanek, nie chcę ich tu widzieć.
    Odpowiem Ci śmiało, chociaż z lekką chrypką -
    jakoś mi palenie dzisiaj niezbyt idzie...

    W uzupełnieniu dopowiem Ci, że Smoleń i Fedorowicz nie występują na stałe w Filharmonii Dowcipu, tylko czasem współpracują z Malickim. Mimo to, spektakl również bez nich jest ze wszech miar doskonały:)

    Pozdrawiam niepalących:)

    OdpowiedzUsuń
  39. "To jeszcze nie koniec... Kardiogram" - Andrzej Poniedzielski
    http://www.youtube.com/watch?v=f9lO8DZiZhQ&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  40. Zamiast powtórek z antynikotynowego repertuaru proponuję stare tango - "Nie dręcz mnie":

    Tadeusz Faliszewski-
    http://www.youtube.com/watch?v=aA0LlcXM65U

    OdpowiedzUsuń
  41. "Czemu tak dręczysz mnie"....
    Córka grabarza - Mariusz Gabrych - (Oryginał 1973)

    http://www.youtube.com/watch?v=fybexD3uLo0&feature=related
    ;))

    OdpowiedzUsuń
  42. Już Ci nie będę dokuczać:)*

    Elektryczne gitary - spokoj grabarza.

    http://www.youtube.com/watch?v=8hVEYIlRGzo

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  43. Brathanki - W kinie , w Lublinie

    http://www.youtube.com/watch?v=kWRhdN2XusA&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  44. Pozdrawiam popołudniowo, idę grabić liście:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=D60jwAxLItg

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie o to chodzi, Izko, wcale się nie gniewam, tylko...
    Czy wszyscy Ogrodnicy są bez wad? Czy sami święci anieli lubią się tu pobawić?
    Czym się różni palenie od np. nadmiernego objadania się słodyczami, czy słonymi i tłustymi potrawami? Ja w Ogródku nic nikomu nie wytykam, nie wyśmiewam... Pozwólmy ludziom żyć tak, jak mają na to ochotę. Przy niepalących nie palę, nie zachęcam, nie namawiam...
    Wiem, gdzie są poradnie antynikotynowe i jak zechcę, to skorzystam. Przestańmy więc moralizować i pouczać, bo to żadna zabawa, tylko ze zniechęcenia i nerwów od razu chce mi się... zapalić :))
    A z nadmiernej "troski" można czasem kota na śmierć zagłaskać:)

    Dano, pozdrawiam popołudniowo:)

    Stanisław Soyka - Allegro ma non troppo

    http://www.youtube.com/watch?v=VCDkmV8-jlk&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ewa,o co chodzi? Owszem,napisałam z uśmiechem na końcu"tylko nie pal:-)".Przepraszam, niczego Ci nie wytykam.Przyznaję,objadam się słodyczami i nie tylko słodyczami.Pozdrawiam, dzięki za poranną piosenkę.Kiedyś prosiłam,by nie łapać za słówka w Ogródku.Ponawiam prośbę.Jak zdrówko? Lepiej się czujesz?

    OdpowiedzUsuń
  47. Dano... to nie do Ciebie. Ja mam dość już wytykania mi palenia co drugi dzień i tylko tyle.
    Dziękuję, czuję się lepiej, katar nieleczony trwa siedem dni, a leczony podobno tydzień:)
    Dzięki za muzę:)

    OdpowiedzUsuń
  48. :)
    KMN - Porządki w apteczce

    http://www.youtube.com/watch?v=prGWxXIvAbk&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  49. :)
    Przychodzi baba do lekarza...

    http://www.youtube.com/watch?v=KAeY0l2a9YQ

    OdpowiedzUsuń
  50. A daj spokój:)
    Ja się nie gniewam, już dość na ten temat. W Ogródku jest tyle roboty...
    Jesienią sadzi się np. tulipany.

    Jadwiga Zgliszewska

    Tulipany niczym różnobarwne dzwony
    rozchylają kielichy w uśmiechu do słońca
    purpurowe, żółte, białe i czerwone
    Tulipany - kwiaty w maju panujące.

    Tulipanów kielichy stuliły znów w pąki
    drżące i zziębnięte, co mokną na deszczu.
    Moje tulipany deszczem zapłakane -
    te zmoczone łzami kocham bardziej jeszcze...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  51. Cieszę się Ewa,że już się lepiej czujesz.Pozdrawiam Was serdecznie.Pograbiłam liście u siebie,w nagrodę znalazłam 5 orzechów.

    OdpowiedzUsuń
  52. Zakładam mini w kratkę,
    przychodzę na prywatkę.
    Mogę też przynieść wino,
    Ewuś,Ty włącz nam kino.
    Może być Love Story,
    czas dobry na amory.
    Włączmy muzę młodości,
    zapraszam miłych Gości.
    Rzućmy już grabie,liście,
    o tańcu też pomyślcie.
    Ewunia, chociaż chora,
    też jest do tańca skora.
    Pozdrawiam, po chleb lecę,
    później założę kiecę:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=QCjdPGm8mG0

    OdpowiedzUsuń
  53. Dano:)
    Moja wczorajsza ruda "nasadziła" mi orzechów - i moich, i od sąsiada. Zebrałam też kilkanaście. Pewnie w podzięce za casting:)

    Pospałam sobie trochę, a teraz delikatnie, wieczornie wchodzę w nastroje jazzowe.:)
    Nie wiem, czy lubisz Michała Urbaniaka, ale posłuchaj tego saxu:

    Michal Urbaniak - Sax Love - "Love Away"

    http://www.youtube.com/watch?v=cKsAOY1JOYs&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  54. No to Cię Ewuniu**** zapraszam do akwarium...

    [HD 1080p] Rotkopfsalmler (Hemigrammus bleheri) / Bleher's Rummy Nose Tetras

    http://www.youtube.com/watch?v=XXQzJb2AqEs

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo lubię oglądać akwarium. Śliczne są paletki, a w szczególności podobają mi się glonojady; takie fantastyczne diabełki, utrzymujące cały zbiorniczek w czystości. Nie musisz sypać żadnych środków przeciwko glonom. Masz może akwarium?

    Glonojad
    http://www.youtube.com/watch?v=8ceayvuMkPE

    Jak obejrzysz, to w podzięce nieśmiało zaproponuję Urbaniaka:

    Ptak...
    http://www.youtube.com/watch?v=Ai1kcMbP_PI&feature=related

    Pozdrawiam wieczornie:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Jeszcze na krótka wycieczkę do Holandii...

    Tulips fields, Keukenhof, The Netherlands, HD 1080p

    http://www.youtube.com/watch?v=MK-EUREyvkg&feature=related

    Akurat akwarium nie mam, ale przez pewien czas miałem na utrzymaniu myszy.Też mają wymagania.
    Pozdrawiam wieczornie.:)

    OdpowiedzUsuń
  57. :)
    Śliczne...dziękuję, trochę wiosny, jesienią...*

    Greetings and flowers from Holland

    http://www.youtube.com/watch?v=AkpEnpY3nE8&feature=related

    Z myszami... to podziwiam Ciebie. Niby się nie boję, aale...:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Czy samopoczuwanko ulega poprawie?

    OdpowiedzUsuń
  59. To odwiedźmy Ewuniu **** ZOO w Warszawie..

    OdpowiedzUsuń
  60. http://www.youtube.com/watch?v=jg9OAFyJ42I

    OdpowiedzUsuń
  61. Dziękuję, Jędruś, całkiem nieźle się czuję. Dzięki za spacer w ZOO. Ale ja włóczykij i wolałabym... Góry Pieprzowe:)

    http://www.youtube.com/watch?v=k7Y0NXOxsUc&feature=related

    i

    http://www.youtube.com/watch?v=RmmF1ztshHE&feature=related

    Byłam tam chyba z 10 lat temu i nie mogę zapomnieć tych cudownych dzikich róż. Chciałam sobie wziąć mały owoc, żeby posadzić nasionko w ogrodzie, ale były jeszcze niedojrzałe. Trochę ekstremalne łazikowanie, małe górki, ale stromo.:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Zaplanuj wyprawę i daj znać w jakim terminie
    to pod Bramą Opatowską, będę Cię wyglądał.:))

    OdpowiedzUsuń
  63. Ewa,zrób fotki,bo ja też tam nigdy nie byłam.Witajcie wiczorowo,dzieki Ewa za piosenkę, później odsłucham jak nie zasnę na fotelu,czekam na M jak M

    OdpowiedzUsuń
  64. Bądź gotowy dziś do drogi .

    http://www.youtube.com/watch?v=zw2YRFG8e2g

    OdpowiedzUsuń
  65. Z przyjemnością, Jędruś powędruję z Tobą po Górach Pieprzowych; jak się będę wybierać, to dam znać.

    Właśnie w tym sęk, Dano, że wtedy jak byłam, nie miałam jeszcze aparatu i nic nie utrwaliłam z tych pięknych krajobrazów... A mam straszną chętkę:)

    Wsiąść do pociągu-Maryla Rodowicz Remedium

    http://www.youtube.com/watch?v=AcQmwkzw1x8
    :))

    OdpowiedzUsuń
  66. "I tylko taką mnie ścieżką poprowadź"...:)

    Wielka woda - Maryla Rodowicz/Agnieszka Osiecka

    http://www.youtube.com/watch?v=1kQwREgf3Z4&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  67. ... i tekst wiersza/piosenki:

    Remedium

    1. Trzeba mi wielkiej wody;
    tej dobrej i tej złej.
    Na wszystkie moje pogody,
    niepogody duszy mej.

    2. Trzeba mi wielkiej drogi
    wśród wiecznie młodych bzów.
    Na wszystkie moje złe bogi,
    niebogi z moich snów.

    3. Oceanów mrukliwych
    i strumieni życzliwych.
    Czarnych głębin niepewnych
    i opowieści rzewnych.

    4. Drogi biało srebrzystej,
    dróżki nie uroczystej,
    piachów siebie niepewnych
    i ptasich rozmów śpiewnych.

    Ref.: I tylko taką mnie ścieżką poprowadź,
    gdzie śmieją się śmiechy w ciemności
    i gdzie muzyka gra, muzyka gra...
    Nie daj mi Boże, broń Boże skosztować
    tak zwanej życiowej mądrości.
    Dopóki życie trwa, póki życie trwa.

    5. Trzeba mi wielkiej wody;
    tej dobrej i tej złej.
    Na wszystkie moje pogody,
    niepogody duszy mej.

    6. Trzeba mi wielkiej psoty,
    trzeba mi psoty - hej!
    Na wszystkie moje tęsknoty,
    ochoty duszy mej.

    7. Wielkich wypraw pod Kraków,
    nocnych rozmów rodaków,
    wysoko-nogich lasów
    i bardzo dużo czasu...

    autor: Agnieszka Osiecka
    :)

    OdpowiedzUsuń
  68. ... sorry, tytuł wiersza/piosenki - "Tylko taką mnie ścieżką poprowadź", a nie "Remedium".

    OdpowiedzUsuń
  69. Dobranoc,Ewa. Życzę Wam miłej wyprawy.
    Dobranoc, Ogrodnicy.Izuś, Małpko, cieszę się,że Was poznałam.

    OdpowiedzUsuń
  70. Halina Kunicka - *Sama w taką noc*

    http://www.youtube.com/watch?v=zLne8c4ATf8

    OdpowiedzUsuń
  71. Dobrej nocy Ogrodnicy:)
    Pięknych snów:)***

    KONCERT JESIENNY NA DWA ŚWIERSZCZE

    http://www.youtube.com/watch?v=Goew4Jv8-gg&feature=related

    Mnie również miło Danusiu:)*

    OdpowiedzUsuń
  72. Jędruś, nie jest tak źle...:)

    HALINA KUNICKA TANGO AMORE

    http://www.youtube.com/watch?v=BS--6onGca8&feature=related
    ;))

    OdpowiedzUsuń
  73. Dano, dziękuję bardzo za dzisiejszy dzień. Dobrej nocy życzę:)
    A w Góry Pieprzowe masz chyba bliżej ode mnie... może masz jakieś fotki do pokazania w Ogródku?

    OdpowiedzUsuń
  74. Nie mam ,nigdy tam nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  75. Halina Kunicka - Światło świec

    http://www.youtube.com/watch?v=vTYKkMM-pBk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  76. Dzień dobry na wieczór:)*

    Ledwie zdążyłem na dobranockę. Dziś zaśpiewa ją
    Diana Krall moja wczorajsza gwiazda jazzowej muzy.

    Diana Krall - Exactly Like You - Dokładnie tak
    jak ty

    http://www.youtube.com/watch?v=A-G3vJkJrgg


    Dokładnie tak jak ty

    Wiem, dlaczego czekałem
    Wiem, dlaczego byłem niebieski
    Modlę się każdej nocy dla kogoś
    Dokładnie tak jak ty

    Dlaczego mamy wydać trochę pieniędzy
    Na pokaz lub dwa
    Nikt nie odgrywa te tematy miłości
    Dokładnie tak jak ty

    You make me feel tak wielki
    Chcę dać wam świat
    Ty mnie rozumiesz
    Każdy głupi, mały sen śnię
    Każdy program Jestem intrygi

    Wiem, dlaczego moja matka
    Nauczył mnie, żeby było prawdziwe
    Miała na myśli mnie z kimś
    Dokładnie tak jak ty

    Wiem, dlaczego czekałem
    Wiem, dlaczego byłem niebieski
    Modlę się każdej nocy dla kogoś
    Dokładnie tak jak ty

    Dlaczego mamy wydać trochę pieniędzy
    Na pokaz lub dwa
    Nikt nie odgrywa te tematy miłości
    Dokładnie tak jak ty

    You make me feel tak wielki
    Chcę dać wam świat
    Ty mnie rozumiesz
    Każdy głupi, mały sen śnię
    Każdy program Jestem intrygi

    Wiem, dlaczego moja matka
    Nauczył mnie, żeby było prawdziwe
    Miała na myśli mnie z kimś
    Moje dziecko, dokładnie tak jak ty

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** miluśnych snów:)***

    OdpowiedzUsuń
  77. Żegnam się Ewuniu****do jutra.Jutro Cię znów odwiedzę.Dziękuję za miły dzień.Dobranoc.:))

    OdpowiedzUsuń
  78. Jędruś, jak już światło świec, to "W innym lesie, w innym sadze"...
    Kunicka, do wiersza Leśmiana:

    http://www.youtube.com/watch?v=qCkYMU-DYhA&feature=related

    (Gdybym spotkał ciebie)

    ***

    Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,
    Ale w innym sadzie, w innym lesie -
    Może by inaczej zaszumiał nam las,
    Wydlużony mgłami na bezkresie...

    Może innych kwiatów wśród zieleni bruzd
    Jęłyby się dłonie, dreszczem czynne -
    Może by upadły z niedomyślnych ust
    Jakieś inne słowa - jakieś inne...

    Może by i słońce zniewoliło nas
    Do spłonięcia duchem w róż kaskadzie,
    Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,
    Ale w innym sadzie, w innym niebie...

    - Bolesław Leśmian

    Cudny wiersz...:)

    OdpowiedzUsuń
  79. Dobry wieczór Jaśku:)*
    Diany i nastrojów jazzowych nigdy mi nie dość... dziękuję:)*
    Grałam trochę Michała Urbaniaka dzisiaj... może akurat Tobie się spodoba?
    A tymczasem moja dobranocka niech też będzie z Dianą Krall:

    Diana Krall - Fly me to the moon

    http://www.youtube.com/watch?v=qVCgf6_M7i4

    Unieś mnie do księżyca

    Unieś mnie do Księżyca
    Pozwól mi mienić się pośród gwiazd
    Pozwól mi zobaczyć jaka jest wiosna
    Na Jupiterze i Marsie
    Inaczej mówiąc, chwyć moją dłoń
    Inaczej mówiąc, kochanie, pocałuj mnie

    Napełnij moje serce piosenką
    I pozwól mi śpiewać zawsze i dłużej
    Jesteś wszystkim, czego pragnę
    Wszystkim, co uwielbiam i ubóstwiam
    Inaczej mówiąc, proszę, bądź wierny
    Inaczej mówiąc, kocham cię

    Unieś mnie do księżyca
    Pozwól mi mienić się pośród gwiazd
    Pozwól mi zobaczyć jaka jest wiosna
    Na Jupiterze i Marsie
    Inaczej mówiąc, chwyć moją dłoń
    Inaczej mówiąc, kochanie, pocałuj mnie

    Napełnij moje serce piosenką
    Pozwól mi śpiewać zawsze i dłużej
    Jesteś wszystkim, czego pragnę
    Wszystkim, co uwielbiam i ubóstwiam
    W innym świecie, proszę, bądź wierny
    Inaczej mówiąc, inaczej mówiąc
    Inaczej mówiąc, inaczej mówiąc
    Inaczej mówiąc
    Kocham... cię.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** snów najsłodszych:)***

    Dziękuję za cały miły dzień... pa:)*

    OdpowiedzUsuń
  80. i jeszcze cd. dobranocki - Diana Krall - Let's Fall In Love

    http://www.youtube.com/watch?v=fvtaOJZWwWQ

    Mam uczucie, że to uczucie zatajam nie wiedzieć czemu
    To tylko alibi umysłu i odczuć

    Ale ja cię wielbię
    Zauważasz to przecież
    Dlaczego zwlekać
    Pokonuje mnie miłość
    Ona nas woła
    Po co być nieśmiałym?

    Zakochajmy się
    Dlaczego nie mielibyśmy się zakochać
    Nasze serca są po to zrobione
    Zaryzykujmy
    Po co się tego bać?

    Zamknijmy oczy i stwórzmy sobie własny raj
    Mało o tym wiemy, ale ciągle możemy spróbować
    Popracujmy nad tym

    Możemy to dla siebie zakończyć
    Być albo nie być
    Pozwól naszym sercom to odkryć

    Zakochajmy się
    Dlaczego nie mielibyśmy się zakochać
    Teraz jest na to czas, gdy jesteśmy młodzi
    Po co się tego bać?

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  81. ...Izko i Jędrusiu, dziękuję za troskę o moje zdrowie, już jest całkiem, całkiem... dobrej nocki życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  82. ... Jaśku, to moja wczorajsza dobranocka... ale mogę jej posłuchać i dzisiaj, dziękuję:)*

    OdpowiedzUsuń
  83. http://www.youtube.com/watch_popup?v=Q3Kvu6Kgp88&vq=medium#t=45

    Pa :)*

    OdpowiedzUsuń
  84. Piękny wiersz, chwyta za serce dziękuję za podzielenie się :)... pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń