Powered By Blogger

sobota, 22 października 2011

Maleńka enklawa


Liście dzikich jeżyn.


Śnieguliczka biała.


Owocki konwalii.

Maleńka enklawa.

A kiedy deszcz bębni w okno października,
szarawy świt tonie w jednostajnym szumie,
senność pod powieką długo nie chce znikać,
jak wskrzesić entuzjazm? Chyba dziś nie umiem.

Ptaki rozpoczęły poranny komentarz,
pokój wciąż skąpany w bezbrzeżnej szarówce,
na nutach nostalgii smutna myśl się pęta,
żeby wiersz napisać zapalam żarówkę.

Mgła zza oka wnika w jej światło bladawe,
widzę jasny prześwit pod pochmurnym niebem,
wzrok zatapiam szybko w maleńką enklawę,
budzę dobre myśli. Mogę przyjść do siebie.

70 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu:)*
    Witajcie Ogrodnicy:)*

    Bo ja mam swój intymny świat - dla przyjaciół.

    http://www.youtube.com/watch?v=1b3fqyu2hsI

    :)

    Długo trwały te nocne Polaków rozmowy:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Izko:)
    Nocne Polaków rozmowy zazwyczaj są owocne...
    Jaśko z Adasiem pięknie grali, Staszek rymował, Zuzia przyniosła Alexa, a ja w końcu padłam, jak świerszczyk i dopiero rano odkryłam niektóre rozmowy i Adasiową muzę.

    Iga Cembrzyńska - Intymny świat (Opole 1964)

    http://www.youtube.com/watch?v=DsKQMS-NgLo&feature=related
    :)*

    Każdy powinien mieć taki swój intymny mały świat, żeby móc czasem się w niego schronić. Mam go w przyrodzie i poezji, we własnych wierszach...
    Zaczyna się przejaśniać, mgły opadają, będzie ładny dzień:)
    Pozdrawiam cieplutko, miłej soboty Izko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu widzę,że masz trzech rycerzy:)*

    Kabaret Elita - Mały Rycerz ; Hej szable w dłoń

    http://www.youtube.com/watch?v=w0zvmkUe98c

    Pozdrawiam Kochani i miłego dnia:)***

    OdpowiedzUsuń
  4. :)*
    A mnie się marzy kurna chata:)

    Kabaret Elita - Kurna Chata

    http://www.youtube.com/watch?v=KwKgOWPHKwI&feature=related
    :))
    eh... lwie paszcze dzikie i duet leśnych ptasząt...od razu lżej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ... "Intymny świat" Twój i mój, to są te same piosenki, ale trochę inna interpretacja - obie bardzo ładne, dzięki Izko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie ;)*
    Lecę do mojej enklawy*, za dużo czasu zajęło mi odsłuchanie wczorajszej muzy.

    http://www.youtube.com/watch?v=TnOy6HEf7HU&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXdSrSbNd7deQIGSiCB4_-Ea

    Pogodnego dnia, bo u mnie, jak na razie pochmurno, mam nadzieję, że zdążę przed deszczem

    Na razie...Pa ;-)***

    OdpowiedzUsuń
  7. Witajcie, Ewa,ładny wiersz. Iza,dzięki za intymny świat,śliczne. Pozdrawiam Ogrodników, miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla dziewczyn z Ogródka:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=QIYvCzQpW0o

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Małpuś:)
    A gdzie masz swoją enklawę? Myślę, że w jakimś cudnym miejscu, nie w kuchni (chociaż też może być cudna).

    Piotr Rogucki - Ulotność

    http://www.youtube.com/watch?v=UDSN0Fv8bKo
    :)

    Pozdrówka poranne, u mnie już piękne słoneczko z mgły nie pozostało ani śladu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dano, witaj:)
    Chyba też będę miała dobry dzień, dzięki za Czerwone Gitary. Dla Ciebie - na dobry dzień:

    AL BANO SI ROMINA POWER TU SOLTANTO TU (TU SI NUMAI TU)

    http://www.youtube.com/watch?v=fNfyFGpJjwM&feature=related

    Miłej i słonecznej soboty, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ...ode mnie ,dzisiaj,tylko ten utwór...
    Dobrego dnia,wszystkim...

    http://www.youtube.com/watch?v=vy70FgZFv8I&feature=fvst

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Adaśku:)
    Nie wiem, jakie mogę znaleźć słowa na Twój dzisiejszy nastrój, myślę, że nie bez przyczyny...

    Może muzyka... troszkę Ci poprawi nastrój:

    Poezja śpiewana : Leszek Długosz "DZIĘKUJĘ CI MUZYKO

    http://www.youtube.com/watch?v=hlq7piGdlqo&feature=related

    Pozdrawiam Tygrysku... życzę dobrego dnia i przebłysków, choćby małych...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry Ewa*, witam Ogrodników. Dziękuję za zaproszenie. Może, może... Kiedyś próbowałam, nie wyszło. Poczekam na ,, cieplejszy czas''.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. :*)
    ...nie,nie mogę bez muzy pisać:)

    http://www.youtube.com/watch?v=JBLDxgrDVO4

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry Zuziu:)
    Miło mi, że znowu zdecydowałaś się na dzień...
    A wiesz... na jesieni też jest raz ciepło, raz zimno, rano mgła i mżawka, później słońce... jak w życiu i... jak w Ogródku:)
    Jesteśmy tylko ludźmi, nie zaprogramowanymi super-robotami. A próbować zawsze warto...

    Przyniosłam Ci wiersz Adama Ziemianina:

    Adam Ziemianin

    Jesienny gość
    nad jesiennym piwem

    Pod nieba płachtą
    chmurami łataną
    gdzie ślad odrzutowca
    pisze swe wyrocznie

    Zmęczony gość usiadł
    na wolnym powietrzu
    jesień mu patrzy w oczy
    i zerka do kufla

    Piwo ma siwą grzywę piany
    i żółty warkoczyk
    więc wciąż trwa między nimi
    jesienny układ

    Siedzą ze sobą pogodzeni
    życie sączy się po łyku
    ostatni liść zasępił się na drzewie
    zima szkli oczy po cichu.

    Pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak nie kochać jesieni...

    Jak nie kochać jesieni, jej babiego lata,
    Liści niesionych wiatrem, w rytm deszczu tańczących.
    Ptaków, co przed podróżą na drzewach usiadły,
    Czekając na swych braci, za morze lecących.

    Jak nie kochać jesieni, jej barw purpurowych,
    Szarych, żółtych, czerwonych, srebrnych, szczerozłotych.
    Gdy białą mgłą otuli zachodzący księżyc,
    Kojąc w twym słabym sercu, codzienne zgryzoty.

    Jak nie kochać jesieni, smutnej, zatroskanej,
    Pełnej tęsknoty za tym, co już nie powróci.
    Chryzantemy pobieli, dla tych, których nie ma.
    Szronem łąki maluje, ukoi, zasmuci.

    Jak nie kochać jesieni, siostry listopada,
    Tego, co królowanie blaskiem świec rozpocznie.
    I w swoim majestacie uczy nas pokory.
    Bez słowa na cmentarze wzywa nas corocznie.

    Tadeusz Wywrocki

    OdpowiedzUsuń
  17. Adaśku:)
    Cieszę się, że jednak... dzięki za Hendrixa i wiersz, bardzo do mnie przemawia...

    A ja mam dla Ciebie jeszcze łyk poezji śpiewanej, łatwiej się poruszam w tych klimatach:

    Poezja śpiewana - Leszek Długosz - "Także i Ty"

    http://www.youtube.com/watch?v=EamBLb2JA9A&feature=related

    Jeszcze Ci cyrulika podeślę, może choć troszkę podleczy chandrę jesienną:

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Cyrulik jesienny

    Tristis est anima mea
    usque, jak mówią, ad mortem...
    Oto się jesień zaczęta
    i nie ma komu dać w mordę;

    i nic, już nic nie zachwyca,
    i nic, już nic nie wystarcza,
    idzie przez łan osmętnica,
    tęsknota gospodarcza.

    Sam na pomoście tramwaju
    uczuwam taką tęsknotę...
    O, jak te liście spadają.
    O, jak spadają złote...

    Lecz boleściwe westchnienia
    wicher rozprasza wraz z liśćmi,
    fantom własnego marzenia -
    kędy, ach! kędy iść mi?

    O drogo, drogo ty moja
    na Widok czy Mazowiecką!
    o ja, idący jak Boya
    "we mgle pijane dziecko"!

    Bowiem, jak mówi Wolica,
    cierpię na "gorzkie torsje",
    tkliwy kochanek księżyca
    i pies, i pies na forsę.

    Dziwią się nawet Żydowie,
    że niby ta senna jesień,
    a mnie nie nęci manowiec
    słowiańskich, chmurnych uniesień;

    na honor, na Żuli ciało!
    nie wierzcie w takie potwarze:
    bywam w południe w PKO,
    lecz wieczorami marzę

    o sobie i o sanacji,
    Daszyńskim, innych, co kocham...
    mam nawet kącik w redakcji,
    w którym cichutko szlocham.

    Gdy wspomnę (ach, jakże mięknę!)
    świetlaną zjawę dzieciństwa...
    Ha, życie może jest piękne,
    ale za dużo świństwa.

    Eeech! to się jesień zaczęła
    i nie ma komu dać w mordę...
    Tristis est anima mea
    usque, jak mówią, ad mortem.

    :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bry śyćkim przy sobocie:)***

    Dla Was dzierlatki :)))

    Wanda Warska- Zabierz moje sukienki

    http://www.youtube.com/watch?v=jcNqXJZhv5I&feature=related

    Zabierz moje sukienki
    Zabierz z szafy wełenki
    Zabierz korale
    Zabierz szale
    Zabierz pamiętnik
    Zabierz moje pomadki
    Zabierz wszystko z szufladki
    Zabierz moje buciki
    Zabierz moje kolczyki
    Zabierz moje pończochy
    Zabierz chusteczkę w grochy
    Zabierz krzesło i stolik
    Zabierz cały pokoik
    Zabierz saszetkę czarną
    święty orderek z panną
    Zabierz złoty łańcuszek
    Zabierz biały kożuszek

    Tylko mi nie zabieraj
    siebie mi nie zabieraj
    słońca mi nie zabieraj
    a tak to ....

    Zabierz, zabierz tę lampę
    Zabierz tę szafę
    Zabierz kanapę
    Zostaw kanapę
    Tak zostaw kanapę
    Zostaw kanapę
    Zostaw kanapę
    Tak zostań
    Zostaw kanapę

    A jak masz już na tej kanapie siedzieć to:

    Przynieś nowe sukienki
    Przynieś najnowsze wełenki
    Przynieś przynieś korale
    A ja napiszę pamiętnik
    Przynieś nowe pomadki
    Włóż coś do tej szufladki
    Kup mi nowe buciki,
    kup mi złote kolczyki
    kup mi złote kolczyki
    kup mi złote kolczyki
    Tylko pamiętaj,
    żeby miały bardzo duże brylanciki

    daj na da na na daj na...
    kup mi złote kolczyki
    kup mi złote kolczyki
    tylko pamiętaj, żeby miały
    bardzo duże brylanciki

    :)))***

    i Wanda Warska - W Weronie

    http://www.youtube.com/watch?v=wsuRbAKgtF4

    :)***

    i jeszcze raz Wanda Warska- Ku ku ru ku ku Paloma

    http://www.youtube.com/watch?v=zMrI260wtxI&feature=related

    :)***

    Słoneczka z ciepełkiem życzę Wam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bry, Jaśku:)*
    Dzięki za cieplutką Wandę Warską, jak ja dawno jej nie słuchałam... w sam raz dla dzierlatek...:)))
    To może jeszcze jej piosenka - w rewanżyku za śliczną, poranną muzę:

    Wanda Warska-Nim zakwitnie tysiąc róż

    http://www.youtube.com/watch?v=hPl6stsSyI4&feature=related

    Nim zakwitnie tysiąc róż,
    nim zakwitnie tysiąc malw, będę miała
    kilka spraw, do ciebie, kilka spraw.
    Nie o różach, nie o bratkach,
    nie o wstążkach, nie o szmatkach.
    Bardzo proszę cię o jedno,
    bądź szczęśliwy tylko ze mną.
    A zakwitnie tysiąc róż i zakwitnie tysiąc
    malw i nie będę miała już do ciebie
    żadnych spraw.

    Kwiaty rosną zawsze, wszędzie,
    tam gdzie im najlepiej będzie,
    w każdym domu, w każdym słowie,
    jeśli ktoś się kocha w tobie.

    A gdy lato pachnie różą
    i gdy ludzie w różach wróżą,
    to ja proszę cię o jedno,
    bądź bez róż szczęśliwy ze mną

    Kwiaty rosną zawsze, wszędzie,
    tam gdzie im najlepiej będzie,
    i na bucie i na głowie,
    jeśli ktoś się kocha w tobie.

    :)***

    Miłej, słonecznej soboty i troszkę oddechu od roboty...:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Bry,Jaśku:)
    Po latach doceniłem klasę Wandy Warskiej...Widać,trza mi było dorosnąć do tego poziomu...
    Dzięki za przypomnienie.
    Dawno,dawno temu,ten utwór spowodował,że Wanda zagościła na stałe w mej pamięci...

    http://www.youtube.com/watch?v=G4f2SeKO08c

    Dedykuję wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze raz witam Kochani.Ja dzisiaj z doskoku.Przyjechał syn i muszę dzielić się komputerem:)
    ОСЕНЬ JESIEŃ
    http://www.youtube.com/watch?v=_6vngHHQHY0&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. A to dla Adasia na poprawę humoru:)*

    "Миленький ты мой - Mileńkij ty moj" Śpiewa Borys Somerschaf

    http://www.youtube.com/watch?v=tVrY3sIt-8g&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  23. http://www.youtube.com/watch?v=IbIo3IGsiO0&feature=related

    Wobec takich talentów ...nie pojmę nigdy,jak można słuchać Rabczewskiej:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Krystyna Janda - Przebaczenie

    http://www.youtube.com/watch?v=5cY0-IPxNnA&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  25. Izko,świetne!:))
    Pięknie dziękuję:)
    Tobie:

    http://www.youtube.com/watch?v=wHXqYmFZvMI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  26. ...i jeszcze:

    http://www.youtube.com/watch?v=JIuvDC3WaGk&feature=related

    ...można jej słuchać bez końca...

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki Adasiu:)*
    ...i to:

    Жанна Бичевская ~ Ах, как птицы поют

    http://www.youtube.com/watch?v=fqkdJEaqnNE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam Cię Adasiu :)

    Wiesz ja też byłem raczej głuchy, ale z wiekiem
    więcej piękna się dostrzega. A może to ten UŻ - Uniwersytet Życia to powoduje ? :)))

    Pozdrawiam Ciebie i Evunię - i do wieczora.:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobry i mądry z Ciebie człowiek juhasie:)
    I my Ciebie pozdrawiamy,z serca ...

    http://www.youtube.com/watch?v=49lKcbkWC7Y&feature=related

    ...to ode mnie Jaśku...

    OdpowiedzUsuń
  30. Witajcie raz jeszcze... dzięki najserdeczniejsze za cudną muzę Wandy Warskiej...Jaśku, Adasiu.
    Ja właściwie niewiele pamiętałam jej piosenek i kiedyś przechodziły koło mnie bez echa.
    Może jednak ten UŻ...?:))
    Chociaż piękno wokół widziałam zawsze, teraz odsłania mi się w nowych niuansach, właśnie... w enklawach dotąd nieodkrytych...

    W podzięce za Wandę - dla Was - coś, co jakoś tak dzisiaj w duszy gra - a przed chwilą wysłuchałam:

    Wanda Warska- Sobie śpiewam a muzom

    http://www.youtube.com/watch?v=24IO9HgZTnE&feature=related

    ... nie przypuszczałam, że można tak Kochanowskiego wyśpiewać...

    OdpowiedzUsuń
  31. ... i jeszcze..
    "Ptaku mojego serca"

    http://www.youtube.com/watch?v=WQSbY9u6mqU&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaśku:)
    Jandy i Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej w jej wykonaniu mogę słuchać w nieskończoność... cudne "Przebaczenie", zawsze mi bliskie...
    Tak jak i ta piosenka, francuska w tej interpretacji:

    Krystyna Janda Jeśli Ty nie istniałbyś

    http://www.youtube.com/watch?v=XzdIYjP4Fhw

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  33. Izko, Borysa Somerschafa uwielbiam i kilka razy byłam na żywo na jego koncercie. Często występuje w Lublinie i w Kazimierzu n/Wisłą razem z męskim zespołem wokalnym Kairos, w którym śpiewa mój kolega z pracy:)
    Dla Ciebie -
    "Две гитары - Dwie gitary" śpiewa Borys Somerschaf

    http://www.youtube.com/watch?v=MgOHS0Z_vNw

    Pozdrówka i dzięki za Żannę - duszoszczipatielnyje nutki jakoś dzisiaj do mnie przemawiają...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. :)))

    Любушка Lubuszka śpiewa Borys Somerschaf

    http://www.youtube.com/watch?v=4LgcTay0a4g&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  35. :)
    Gori, moja zwiezda Гори, моя звезда śpiewa Borys Somerschaf

    Gori, moja zwiezda Гори, моя звезда śpiewa Borys Somerschaf

    ... troszkę piszę z doskoku, bo... przewracam dom do góry nogami w poszukiwaniu mojego maluśkiego zegareczka na rękę, który mi się gdzieś zadział... a przy okazji porządki jesienne w szafie - czapki, szaliczki, rękawiczki na wierzch, letnie, powiewne szatki pa, pa...:)

    OdpowiedzUsuń
  36. ... a, i lineczka, oczywiście - ja zabyła, sorry:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=i52ouqSlzv4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobry wieczór:)
    Zaparzam poobiednią kawę i już wszystkich częstuję... Są jeszcze ostatnie śliwki, bardzo słodkie, może ktoś ma ochotę ma placek ze śliwkami?
    Do tego kieliszek czerwonego wina i jakieś skoczne, wesołe nutki:

    Alosza Awdiejew cziribim

    http://www.youtube.com/watch?v=aogYp1IG_2E&feature=related

    Pozdrawiam Wszystkich w sobotni wieczór...:)

    OdpowiedzUsuń
  38. ... i spokojnie, nastrojowo na koniec dnia:

    JONASZ KOFTA- KONIEC DNIA

    http://www.youtube.com/watch?v=8pPJcSD5Uus

    Jonasz Kofta

    KONIEC DNIA

    Koniec dnia
    Czerwonym pachnie winem
    Szkarłat ciemny przelewa się w czerń
    Czy owioniesz mnie znów białym dymem
    Niewidzialna
    Wtopiona w mgłę

    Tylko raz
    Czujemy wielkość nieba
    Wtedy trzeba zastygnąć i trwać
    Jestem sam
    Ciebie już przy mnie nie ma
    Gdy wszystko
    Chcę ci dać

    Koniec dnia
    Czerwonym pachnie winem
    Ćma frunęła dotykiem twych rzęs
    Ty minęłaś, ja też kiedyś minę
    I tak wszystko
    Straciło już sens

    Tylko raz
    Czujemy wielkość nieba
    Wtedy trzeba
    Zastygnąć i trwać
    Jestem sam
    Ciebie już przy mnie nie ma
    Gdy wszystko
    Chcę Ci dać

    (na motywie Wertyńskiego)

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  39. To teraz zagrają skrzypeczki :)

    Yanni Voices - Two violins solo

    http://www.youtube.com/watch?v=BhkzQuNIHHQ&feature=related

    ***

    Hungarian Dance No.5 - David Garrett

    http://www.youtube.com/watch?v=bZ9HDw4R3lg&feature=related

    ***

    Victory - Andre Rieu & BOND

    http://www.youtube.com/watch?v=AbaNGU1CrXI&feature=related

    ***

    Armenian Duduk on Yanni Live! The Concert Event

    http://www.youtube.com/watch?v=uEDboHDSU50&feature=related

    ***

    I na zakończenie duduk ormiański, który był użyty we wstępie poprzedniego utworu.

    http://www.youtube.com/watch?v=JiXt982sRmY&feature=related

    Dziękuję.:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. Witajcie wieczorem Kochani.Pięknie gracie:)*
    Ja pograbiłam liście i mogę trochę z Wami posiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ewuniu z tych śliwek to zrób śliwowicę:)))

    Łącka śliwowica
    Błękit po sadzie się kładzie
    delikatnie - ale z nadzieją
    ten błękit prawie nieziemski
    wielka siła bije od niego

    Pańskie oko śliwki liczy
    węgierki na chłodno rozbiera
    będzie trochę śliwowicy
    a potem trochę wesela

    Piosenka z dzieciństwa
    dziarsko ciśnie się na usta
    gospodarz trochę śpiewa
    lecz jeszcze bardziej się wzrusza:

    U dziadunia w sadzie
    błękitni się śliwa
    dziadziuś ją posadził
    wnuczek śliwki zrywa

    Kolorowe śliwki
    meszek aż niebieski
    i ja też dziaduniu
    nie wyrzucę pestki...

    Nauka w las nie idzie
    lecz w sadzie zostaje
    bo trzeba przestrzegać
    rodzinne zwyczaje

    Jeszcze tylko podpis
    na makatce zwisa:
    "Daje krzepę krasi lica
    nasza łącka śliwowica"

    Adam Ziemianin
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  42. Jasku, cudowne skrzypeczki... Nie wychodząc z domu miałam śliczny koncert:)*
    I Yanni, Garet, Rieu - uczta prawdziwa...
    A duduk ormiański pierwszy raz słyszę, a może nie pierwszy tylko... nie umiałam go nazwać... aż mi serce stanęło z wrażenia!

    Pozwolisz Jaśku, dodam jeszcze dwa utwóry
    z dudukiem (zasłuchałam się tak, że trudno mi się oderwać):

    Magic Duduk (Remember Me) - Mагический дудук (Вспоминай меня)

    http://www.youtube.com/watch?v=OpWhL5kPYzE&feature=related

    i

    Lionel Richie - Now You're Gone (Duduk by Djivan Gasparyan)

    http://www.youtube.com/watch?v=1owb_MrJb8A&feature=related

    Bardzo, bardzo dziękuję:)*

    OdpowiedzUsuń
  43. Izko, dzięki za Ziemianina ze śliwowicą :)
    Odsłuchałam wszystkie Jaśkowe linki z muzą i powiem Ci, że jestem pod wrażeniem...
    Cóż lepszego może być na wieczór z winem i placuszkiem ze śliwkami... rozrzewniła mi się dusza na dobre:)*

    A wracając do wierszy mojego mistrza Kofty... wiesz, o Nim samym też powstał wiersz:

    ON

    To BYŁ MAG w gwiezdnym płaszczu z baśni Andersena
    Miał różę z chińskim ogniem, zgasła po nim scena

    Ogród jego piosenek jak kolibry scherza
    Kwiatem niejednej nocy ożywił nam serca

    Jubiler złotych myśli- wenecka robota
    Ech,jak mu wierną była piękna Anegdota!

    On by pana zrozumiał, pokochałby panią,
    Gdy odwiedzał swą ludzkość otchłań za otchłanią

    Zbierał nas mądrą radą i w mrocznym półkolu
    Oświetlał nasze twarze lampką alkoholu

    Te pośpieszne kawiarnie, stacje w kłębach dymu
    Jeszcze dziś na serwetkach szukam jego rymów

    To nadal jego słońce świtem się zatacza
    A ja nadal wybaczam, bo on nam wybaczał

    Gdy mu śmierć ostrym mrozem skoczyła do gardła
    On jej wzrok obłaskawił przez zwierciadła

    Ciągły życia wernisaż, nie zawiedli goście
    Tylko jego nie było na tym rozstań moście

    Po nim syn jak nadzieja, żona śpi na wierszach
    A w jego pelerynie słychach nocą świerszcze

    Będzie miał swoją chmurę w niebie dla poetów
    Prorok dobrego żartu święty kabaretu

    Słowiki mu nie dawały doczytać Platona
    Bliski krewny księżyca nasz przyjaciel

    JONASZ
    .......
    autor: Jan Kazimierz Siwek
    :)

    Ja dzisiaj cały dzień sprzątałam i nawet nie miałam czasu zajrzeć do swojego ogrodu. Umęczona jestem, ale wreszcie mogę siąść i odetchnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wiesz Ewuś, już myślałem, że nic już nie uda mi się odkryć pięknego po fletni pana - aż tu duduk
    armeński dziś mnie powalił i zamieniłem się w słuch :)

    Музыка для души

    http://www.youtube.com/watch?v=jPJfIYxVZpU&feature=Музыка для души

    toż to kolejny wykład w UŻ :)

    OdpowiedzUsuń
  45. ;)
    Female Armenian Duduk player

    http://www.youtube.com/watch?v=ti9qW5Pw9GY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  46. Пой мне, дудук!

    http://www.youtube.com/watch?v=UzmI_fkepjw&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  47. Powiem Ci, że zrobiłeś też dla mnie wspaniałe odkrycie, co za dźwięki... można odpłynąć... i klip z cudami przyrody górskiej...

    дудук

    http://www.youtube.com/watch?v=OxZS-FI4Dz0&feature=related

    UŻ ma niezaprzeczalne uroki,z taką muzą mogę całe życie studiować...:)

    OdpowiedzUsuń
  48. ... duduk będzie kolejną moją maleńką enklawą... razem z ogrodem, przyrodą, poezją, skrzypkami, fletnią pana...:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Yanni - Playing By Heart

    http://www.youtube.com/watch?v=SLEXl_ZuMRA&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  50. i jeszcze inny wirtuoz duduka- GEVORG DABAGHYAN (3)
    http://www.youtube.com/watch?v=J3JST5o1PHk&feature=related

    :*

    OdpowiedzUsuń
  51. ROZMOWY Z PEWNYM PANEM

    Rozmowa trzynasta

    Tak sobie gadam z Panem od jakiegoś czasu
    I muszę przyznać bardzo lubię te rozmowy
    Bo człowiek musi proszę Pana
    Się wygadać
    Szczególnie jak coś wpadnie mu do głowy
    Jakoś tak łatwiej sobie wszystko poukładać
    Gdy ktoś wysłucha
    Gdy zapyta
    Gdy odpowie
    Gdy można komuś
    Tak jak Panu ja przekazać
    Myśli co kłębią się w szalonej głowie
    Nie proszę Pana ja nie myślę by to było
    Ujście dla smutku albo objaw samotności
    Pan wie że jestem raczej optymistką
    A to że dużo mam do powiedzenia
    Ja za oznakę raczej mam
    Myślenia
    Wiem co Pan powie oczywiście są i tacy
    Co wciąż gadają chociaż od myślenia stronią
    Jednak wydaje mi się Pan wybaczy
    Że moje słowa same się obronią
    Nasza rozmowa to nie pusta paplanina
    Każda rozmowa czegoś uczy mnie
    Słowo daję
    Bo bardzo ważne jest czy potem proszę Pana
    Coś w nas się zmienia
    Coś nam w duszy pozostaje
    Jakaś cząsteczka drugiego człowieka
    Który powierzył nam myśli swoje
    Ufając wie Pan wierząc całym sercem
    Że z tego źródła
    Można napić się we dwoje
    Każde z nas idzie dalej swoją drogą
    Lecz może te rozmowy nasze spotkania
    Kiedyś i mnie i Panu coś pomogą
    Więc chyba nie czas jeszcze na pożegnania?

    Maria Tomas
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  52. ... i ten sam wirtuoz z jakże wymownym clipem:

    GEVORG DABAGHYAN (4)

    http://www.youtube.com/watch?v=8R7F8bIv8a8&feature=related

    ... czysta, muzyczna poezja:)*

    OdpowiedzUsuń
  53. Izko, piękny wiersz Marii Tomas... w przyjemnością pierwszy raz go przeczytałam, dzięki:)

    Dla Ciebie - Małgorzata Hillar:

    Mówisz

    Mówisz
    Gdybyśmy byli razem
    przynosiłbym rano
    bułki i mleko

    Mielibyśmy
    wspólne drzwi
    wspólne światło
    wspólną noc

    Lecz dzielą nas
    klucze
    schody
    mieszkania
    oczy mężczyzny
    oczy kobiety
    nawet płacząca wierzba na podwórku
    pod którą nam nie wolno się całować

    Mówisz
    Jesteś dla mnie
    jak wschód słońca

    żeby go zobaczyć
    odwracam się od ludzi plecami

    OdpowiedzUsuń
  54. Dziękuję Ewuniu za moją ukochaną Hillar:)*

    Yanni - Ritual De Amor (Desire) live 2009

    http://www.youtube.com/watch?v=EAUJvtDS3aw&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  55. Popatrz Izko, Jędrusia dzisiaj nie było, a wczoraj pożegnał się słowami "do jutra".
    Mam nadzieję, że ze zdrowiem u Niego w porządku...
    Jędruś, pozdrawiam wieczorowo:)

    OdpowiedzUsuń
  56. To ja już z dobranocką. Dziś fragment Pieśni nad pieśniami - Pieśni Salomona, który świetnie pasuje do muzyki duduka Jivana Gasparyana . (Włączcie klip i czytajcie)

    http://www.youtube.com/watch?v=AG6KSfYo2Iw&feature=related


    Pieśń Salomona

    O jak piękna jesteś, jakże wdzięczna,
    umiłowana, pełna rozkoszy!
    Postać twoja wysmukła jak palma,
    a piersi twe jak grona winne.
    Rzekłem: wespnę się na palmę,
    pochwycę gałązki jej owocem brzemienne.
    Tak! Piersi twe niech mi będą jako grona winne,
    a tchnienie twe jak zapach jabłek.
    Usta twoje jak wino wyborne,
    które spływa mi po podniebieniu,
    zwilżając wargi i zęby.

    :)***

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** niech muza duduka
    przeniesie Wam piękne sny:)*

    OdpowiedzUsuń
  57. Jaśku, fantastyczne połączenie cudnego psalmu z muzą, dzięki piękne...:)***
    Moja dobranocka będzie dzisiaj z wierszem Wojciecha Bellona:

    Erotyk prosty

    Daj ciepło twoje, daj kształt twarzy,
    a włosy moje do ust przytul.
    Pieśń jaką znasz najstarszą zanuć,
    nie słowem, lecz dłońmi pytaj!

    Weź oczy - daję w nich pragnienie,
    mych ramion weź przystań cichą.
    Weź potu zapach, a z rąk drżenie,
    Jak z talii kart mnie wyczytaj!

    Wejdź we mnie falą! Wpłyń, wpłyń we mnie!
    Pod serce dojdź! Aż do krzyku.
    Krwi! Potem spokój wróć znużeniem,
    półsennie niech płynie w żyłach.

    Dłonie nasze spleć w sytości,
    posłuchaj jak cisza rośnie.
    Wiesz, sporo czasu do jasności.
    Czekajmy, niech wpierw moc zaśnie.

    Daj ciepło twoje! Daj kształt twarzy!
    A włosy moje do ust przytul.
    Pieśń jaką znasz najstarszą zanuć.
    Nie słowem lecz dłońmi pytaj!
    :)***
    ... i zasypiajmy z kołysaniem cudownej muzy duduka:

    ЮРИЙ САРКИСЯН ТБИЛИСКИЙ - ДУДУК - 1.mpg

    http://www.youtube.com/watch?v=suwdwxwiG9A&feature=related

    ... nie mogę się dzisiaj wyzwolić spod jej uroku...

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - najpiękniejszych marzeń sennych:)*

    OdpowiedzUsuń
  58. Ewuniu może Jędruś zjawi się później

    OdpowiedzUsuń
  59. Jasieńku,cudna dobranocka:)*
    Cudownych snów dla Ciebie....
    Pa,do jutra:)***

    OdpowiedzUsuń
  60. Pięknych snów Ewuniu:)***
    Магический дудук

    http://www.youtube.com/watch?v=z9UGgfZ1YNY&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  61. ... już Jaśku, udało się, jest ok.:)*
    Tylko minutowe różnice, ale to nie ma znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  62. Pa, Izko, do jutra... dziękuję za miły dzień:)*

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja też bardzo dziękuję:)***

    OdpowiedzUsuń
  64. Dobry wieczór Ewa*, witajcie Ogrodnicy :)
    ,,Jesienny gość'' dziękuje za wiersz Ziemianina.
    Jest ze mnie wieczorno-nocny ogródkowicz ;-)))
    Trwa jeszcze październik, wybrałam dla Ciebie i Ogrodników - Październik Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

    Drogą nieba od atłasu gładszą
    zmierzch przejeżdza na siwym koniu.
    Zbudzone lilie tytoniu
    przeciągają się -
    wstają -
    i patrzą.
    Gdybym była tym białym tytoniem
    - kochałabym i Pełnię,
    i Kwadry,
    i Nów,
    drżałabym o zmierzchu pragnieniem
    bez słów
    i nie wiedziałabym o niem -
    - A Księżyc, choć kochany przeze mnie
    śmiertelnie,
    nie mógłby zniknąć z nieba
    na zawsze -
    umyślnie -
    abym płacząc i tęskniąc
    czekała
    daremnie,
    aż on srebrzystym źródłem
    zza chmury wytryśnie...

    *

    Wiedziałabym na pewno,
    że gdy się szczęście skończy, to się znowu zacznie,
    choć się Skarb z seledynu
    zwinie w mgłę powiewną
    lub go deszczowe sieci osnują niebacznie -
    - i że po krótkiej chwili,
    w wielkiej niebios sali,
    siądzie sułtan Saladyn
    - piękna pełnia w srebrze -
    a ja, Tytoń mdlejący,
    który w słońcu żebrze,
    dla niego znów się stanę
    z atłasu
    i stali. -
    W górze, trzymając cugle gwiaździstej uprzęży,
    zmierzch przejeżdza
    na siwym koniu.
    Księżyc patrzy w oczy
    Tytoniu -
    Tytoń patrzy
    wyprężony
    w Księżyc.
    Pozdrawiam cieplutko, w ten odrobinę już chłodny wieczór. Dziękuję za piękną poezję i muzykę, którą czytam i odsłuchuję na raty, tak jak mi czas pozwala Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  65. :)*** Wielkie dzięki!...Ulżyło mi :)))

    OdpowiedzUsuń
  66. Witaj Zuziu:)*
    Tobie również dobrej nocy:)
    Dzięki Pawlikowską Jasnorzewską.

    Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond

    http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k&feature=player_embedded#!

    OdpowiedzUsuń
  67. Jaśku, nie ma za co, drobiazg prawdziwy.:)*
    Tylko jak wchodzą następne komentarze, to muszę kasować kilka na raz, poprawiać, wkleić na nowo (ktoś w międzyczasie pisze) i stąd wychodzą różnice w czasie.

    Zuziu, bardzo dziękuję za "Październik" - to jeden z moich najulubieńszych wierszy.
    Zaglądaj do Ogródka kiedy możesz, a ja i tak (choćby rano) Tobie odpowiem.

    Miło mi, że zechciałaś wrócić do nas.
    Dobrej nocki, do następnego...:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Dla Zuzi. Witaj znowu w Ogródku, miły Krasnoludku:-)Pozdrawiam serdecznie,miłej niedzieli, Ogrodnicy, Ci w spodniach i spódnicy:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=VW3gDQ4uVlo&feature=BFa&list=PLBA98EAF28F0F9381&lf=mh_lolz

    OdpowiedzUsuń
  69. Dzień dobry Ogrodnicy:)*
    Ewuniu wstawaj:)*

    Marynika - Grupa Pieśni i Tańca Dzięcioły (Blu Brats)

    http://www.youtube.com/watch?v=_VsXUScg0_c

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  70. Witajcie:)
    Ładnie to tak budzić "skoro świt"? :)
    Już jest post niedzielny, winda czeka:))

    OdpowiedzUsuń