Powered By Blogger

czwartek, 6 października 2011

Nie jestem zbyt trendy

Jeszcze kilka fotek z minionej niedzieli

Dopływ rzeki Świnki (sic!) do Wieprza :))




Bardzo dziwne grzyby wyrosły na ściętym pniu (boczniaki?)


I tyle jeszcze kwiatów w październikowym ogrodzie...

Nie jestem zbyt trendy

Nie jestem zbyt „trendy”, chodzę swoją drogą,
nie powielam życia z ekranów i gazet,
kilka swoich pasji pielęgnować mogę,
strofek nie układam z politycznych wrażeń.

Lubię lekko stąpać po uczuć ogrodzie,
zapach mokrych liści powąchać o świcie,
pocałunkiem witam kwiat co wiosną wschodzi,
słucham szumu wiatru w jesiennej tęsknicy.

Ptaki w moich wierszach co dzień wiją gniazda,
górski strumień szemrze na mych myśli falach,
kochać się nie umiem w politycznych jazdach,
nie potrafię rymem Bastylii obalać.

Chwytam co ulotne obiektywu okiem,
czasem wena przyjdzie w rytm bezsennej nocy,
w jesień się zanurzam, cieszę się obłokiem,
pasje w swym spełnieniu wydają owoce...

(napisany na kanwie różnych wierszy z archiwum)

64 komentarze:

  1. Witaj Ewuniu:)*
    Myślę,że wszyscy w Ogródku nie jesteśmy trendy:)

    Bogdan Trojanek & Terne Roma "Życie to są piękne chwile"

    http://www.youtube.com/watch?v=ez8TzRc_lUY

    Pięknego dnia Ogrodnicy:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie nosi:)))

    Nosi mnie

    Nosi mnie wodzi mnie
    Na pokuszenie mnie nosi
    Po ogródku i po asfalcie
    W środę piątek i niedzielę
    Nawet wcale nie wiem
    Po jaką cholerę
    Nosi mnie i wodzi mnie
    Na pokuszenie
    A może to tylko
    Pospolite ruszenie
    Zbieram sobie kaczeńce
    I półszlachetne kamienie
    Ale dalej mnie nosi
    Rzucam się miotam się
    I tak mnie wodzi
    Że idę przed siebie
    A tu puste kieszenie
    Chyba na pokuszenie
    Więc jeszcze bardziej wodzi mnie
    Nic tutaj nie zmienię
    Kiedyś zbierałem znaczki
    I etykiety zapałczane
    Nawet w sobie się zbierałem
    A teraz wodzi mnie
    Nosi mnie na pokuszenie
    Nawet po wodzie mineralnej
    Wodzi mnie i kusi mnie
    Zwłaszcza nad ranem
    I amen w pacierzu
    Choć mówie do siebie
    I nie wódz mnie
    Na pokuszenie
    Nosi mnie wodzi mnie
    Słońce po bożemu wstaje
    A ziemia dziwna mi jest
    Bo mnie nosi i wodzi
    Koło kiosku "Ruchu"
    Przy telewizorze - o Boże!
    A nawet przy stole
    Też mnie nosi i wodzi
    W radiu coś mówią
    Że mnie nosi i wodzi
    W telewizji nawet
    Mówią i pokazują
    Więc tęskno mi
    Bo mnie nosi i wodzi
    Na zatracenie
    I na pokuszenie
    Po całym domu
    I po strychu
    Też mnie nosi

    Tylko czekać
    Jak mnie rozniesie...

    Adam Ziemianin

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Izko:)
    Dzięki serdeczne za śliczny wiersz:)*
    Już zamykałam komputer... zdążyłam Cię powitać, ale teraz biegnę, teren czeka...
    Na razie, do popołudnia:)

    Chmury, chmury, chmury... ciemno... temp. 16 st.

    Pozdrawiam z uśmiechem:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry.

    http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q

    *

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszka Osiecka

    Kiedy jeszcze byłem kotem...

    Kiedy jeszcze byłem kotem,
    Zapragnąłem być człowiekiem.
    Miałem chęci szczerozłote,
    Lecz niewiele przyszło z wiekiem.
    Kiedy jeszcze byłem sową,
    Zapragnąłem być człowiekiem,
    Pan Bóg zaśmiał się nerwowo.
    Diabeł ryknął he, he, he, he.
    Czy to mądre,
    Czy to śniące,
    To kpiące.
    Czy to drwiące,
    Czy na stałe,
    Czy chwilowo.
    Przepłakałem nocy wiek
    Nad tą straszną tajemnicą.
    Czy ja jestem polne ziele,
    Czy też jestem ośmiornicą.
    Jestem złudą
    Czy też faktem,
    Ale dobry mam charakter.
    Dam się lubić,
    Daję słowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=bHk4M2Akrl8&feature=mh_lolz&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten Wieprz chyba upadł z pieca,
    bo do Świnki się zaleca.
    Z nią relacje swe układa,
    i codziennie do niej wpada.

    Świnka rada z tych zalotów,
    jak dotąd nie ma kłopotów.
    Świetnie się układa życie,
    trzodzie chlewnej - przy korycie.

    W stadzie raźniej, jak widzicie,
    wszyscy chcą układać życie.
    Garnie się więc, człek do człeka,
    i takowo czyni rzeka.

    Garnie się też grzyb do grzyba,
    (pańskie oko konia tuczy).
    Ktoś naturą tą kieruje,
    a włóczykij, dalej włóczy.

    Idzie sobie leśną drogą,
    (ale kontakt ma ze światem).
    Ma komórkę w swej kieszeni,
    zdjęcia "pstryka" aparatem.

    Wszak nie dawno minął wrzesień,
    włóczykija nadal niesie.
    I choć dzień jest szarobury,
    to silniejszy zew natury.

    Miłego dnia.:))

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.youtube.com/watch?v=gliHl0xz5m4&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz

    ...miłego Andrzeju Tobie i wszystkim Ogrodnikom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzysztof Klenczon - ♫ Jesień idzie przez park ♫

    http://www.youtube.com/watch?v=ohJovEaZUeo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozdrawiam wzajemnie.Miłego dnia.

    Dla Ciebie...George Baker - *The Fisherman*

    http://www.youtube.com/watch?v=gVDMPz8gfIM

    OdpowiedzUsuń
  11. Pozdrawiam Was serdecznie,Andrzeju i Adasiu, miłego dnia.Nie zdążę już niczego odsłuchać,ale
    dziękuje za piosenki. Zmykam do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  12. ♥ Rote Rosen fr Mama ♥

    http://www.youtube.com/watch?v=Yjq9-YGvpZE&feature=results_video&playnext=1&list=PLD6E3C1EE49A06FD7

    OdpowiedzUsuń
  13. "Cage a chanteur" Henri Seroka

    http://www.youtube.com/watch?v=-dMMisDyG0s

    Dano... pozdrawiam serdecznie.Miłego dnia ze słoneczkiem.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ★ Santa Lucia by Night ★

    http://youtu.be/IFq4wlD6QOk

    OdpowiedzUsuń
  15. George Baker - 40 jaar live - ♫ Paris Nights ♫

    http://youtu.be/6T8GZ6qL-HU

    OdpowiedzUsuń
  16. :)))

    Czy to pan mi sie dzisiaj snil ?????

    http://www.youtube.com/watch?v=D60jwAxLItg

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Adasiu i Jędrusiu muzyka super na ten chłodny ranek:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla Izy dedykacja z pozdrowieniami...

    Love System-♥Serca dwa jak pociągi dwa♥

    http://www.youtube.com/watch?v=N4AjrUgfHXs

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie dziękuję Jędrusiu ♥:)*

    GORPIENKO LADA- Day (Taki Dzien)

    http://www.youtube.com/watch?v=8xoEZKKYU54&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Witajcie,pięknie gracie, wesoło w mej chacie, śliczne dzięki za piosenki.Witaj,Iza.

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak, miałam 3 godziny,rano lepiłam pierogi ruskie,zostało mi ciasta i 9 mam ze śliwką:-)Jakie chcesz,na razie jest wybór:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ewa,wydaje mi się,że to pieczarki.Ładny wiersz i świetne zdjęcia z brzozami.

    OdpowiedzUsuń
  23. Danusiu ruskie!!!
    A na deser....

    Anna Jantar ...Rosyjskie pierniki...

    http://www.youtube.com/watch?v=Nfwl8EpAjTE

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  24. Po deserze spacer:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=F07LFN3kfcU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  25. http://www.youtube.com/watch?v=cxkK0BHl9Sc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla Ewy
    http://www.youtube.com/watch?v=xoo1mxaT83c&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. :)))
    По грибы Анна Герман NA GRZYBY ANNA GERMAN

    http://www.youtube.com/watch?v=BCHCf5_OHk8&feature=related

    Trafiłaś mnie:)*

    OdpowiedzUsuń
  28. Widziałam pełno muchomorów przy drodze, stały na jednej nodze:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=85luuJ6oIJA

    Pozdrawiam Ogrodników, którzy tu wpadną za chwilę, miłego popołudnia.
    Chyba nie znam tej piosenki,już odsłuchuję, dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Prześliczna ta piosenka, nie znałam jej, dzięki,zmykam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witojcie:)*

    Dopiyro co przecytoł zem wcorajsy wiersyk Jędrusia ło Jaśku juhasie i owieckach. W podziynkówaniu
    łopowiym mu dowcip góralski :

    Na bacówce
    Jędruś: - Baco tak se dumiem, na cym ten świat stoi. Powiedzcie mi baco bo wy mocie rozum.
    Baca: - Jyndruś, świat to stoi na zydelku.
    Jędruś: - Niekze bedzie, ale tak se tyz dumiem i dumiem, na cym ten zydelek stoi?
    Baca: - Na dylach.
    Jędruś: - Moze być, ale baco tak se myślem i myślem na cym te dyle stoją.
    Baca: - Jyndruś, cosi mi sie widzi ze ty kces w kufe!

    i drugi

    W karcmie od szynkwasu Jasiek dopowiada kamratowi:
    - Hej Bartuś, nie bedzie mnie twój piesek więcej obscekiwoł, nie bedzie.
    - Jakoz cie nie bedzie obscekiwoł kieś ty somsiad a on cie nie rod widzi.
    - O nie bedzie, bo jo mu dzisiok raniuśko ogonek przycion.
    - No to on cie tym barzyj popamiento.
    - Hej nie popamiento mnie jus, nie.
    - Jakoz nie?
    - Bo jo mu raniuśko ogonek przycion zaroz za uskami.

    Jyndruś jo cie prosza, ino bez urazy.:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj raz jeszcze Izko:)
    Dotarłam wreszcie do Ogródka, więc mogę Ci odwdzięczyć i "odźwięczyć" za piękny wiersz poranny Ziemianina.
    A wiesz, mnie tak przez całe życie nosi... jak w tym wierszu... ten typ z pod znaku Wagi widocznie tak już ma:)
    A moje życiowe pasje dają spełnienie:)
    Mam dla Ciebie wiersz Anny Świrszczyńskiej, trochę jakby o mnie:

    Anna Świrszczyńska

    KOBIETA MÓWI O SWOIM ŻYCIU

    Wiatr mnie pędzi po drogach,
    wiatr, bóstwo odmiany
    o dmuchających policzkach.
    Kocham ten wiatr,
    cieszę się
    odmianom.

    Chodzę po świecie
    we dwoje albo sama
    i miłe są jednakowo
    tęsknota i śmierć tęsknoty,
    która nazywa się spełnienie.

    Czegoś jest we mnie za dużo.
    Przelewam się przez brzegi
    jak drożdże. Drożdże mają
    swój własny rodzaj szczęścia.

    Idę, ciągle idę,
    czasem przyłącza się do mnie mężczyzna.

    Idziemy razem,
    on mówi, że to do śmierci,
    potem gubi się o zmroku
    jak rzecz nieważna.

    Idę sama,
    potem znów na zakręcie
    zjawia się nowy towarzysz.

    Idę, ciągle idę,
    wiatr pędzi po drogach.
    Na moich drogach
    zawsze wieje wiatr.
    :)

    Zanim odsłucham wszystkie piosenki, zadedykuję Ci Wojtka Belona:

    Wolna Grupa Bukowina - Bez słów

    http://kuuba91.wrzuta.pl/audio/47odXWVpUXk/wolna_grupa_bukowina_-_bez_slow

    Miło mi, że pełnisz dopołudniowy dyżur w Ogródku razem z Jędrusiem, dzięki serdeczne:)*

    ... i tekst wiersza Belona w następnym komentarzu...

    OdpowiedzUsuń
  32. ... tekst wiersza (i piosenki)

    Wojtek Belon

    Bez słów

    Chodzą ulicami ludzie
    Maj przechodzą, lipiec, grudzień
    Zagubieni wśród ulic bram
    Przemarznięte grzeją dłonie
    Dokądś pędzą, za czymś gonią
    I budują wciąż domki z kart

    A tam w mech odziany kamień
    Tam zaduma w wiatru graniu
    Tam powietrze ma inny smak
    Porzuć kroków rytm na bruku
    Spróbuj - znajdziesz jeśli szukać
    Zechcesz nowy świat, własny świat

    Płyną ludzie miastem szarzy
    Pozbawieni złudzeń, marzeń
    Omijają wciąż główny nurt
    Kryją się w swych norach krecich
    I śnić nawet o karecie
    Co lśni złotem nie potrafią już

    A tam w mech odziany kamień ...

    Żyją ludzie, asfalt depczą
    Nikt nie krzyknie - każdy szepcze
    Drzwi zamknięte, zaklepany krąg
    Tylko czasem kropla z oczu
    Po policzku w dół się stoczy
    I to dziwne drżenie rąk

    A tam w mech odziany kamień ...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzień dobry wytęskniony Cotku:)
    Bardzo się cieszę, z Twojej wizyty w Ogródku, nawet nie wiesz jak...
    A wiersz Osieckiej cudny... furda tam powłoka cielesna, najważniejszy ten dobry charakter...:)

    A z życiem, to zwykle bywa tak, jak w wierszu Mariusza Parlickiego:

    Życiorys własny

    Mam wszystko czego mogę chcieć,
    i nawet dyplom mam na ścianie,
    i kilka listów, dużo zdjęć,
    i uschłą różę, i wspomnienie,
    i perspektywy piękne mam,
    kończyny cztery, jedną głowę,
    kilka koszulek, parę gaci,
    co miesiąc firma pensję płaci.
    Życie me piękne jest i miłe,
    aż nie dostanę kopa w tyłek.

    - Mariusz Parlicki

    Adaśku, piękną muzę przyniosłeś... dżwięk harfy przecudnej urody, prawdziwe wyciszenie i relaks...
    Może coś jeszcze z tych nutek:

    Animusic SPEED: Aqua Harp twice as fast

    http://www.youtube.com/watch?v=bHk4M2Akrl8&feature=mh_lolz&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg

    Bardzo mi tego potrzeba na co dzień...

    Najserdeczniej pozdrawiam, życzę rozwiązania wszystkich trudnych spraw i pogody ducha :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Witaj Jędrusiu:)
    Jak zwykle chodziłeś za mną między Świnką a Wieprzem, a do tego podglądałeś grzyby - wrażenia prima sort, dzięki serdeczne:)
    I nie byłabym sobą, gdybym coś jeszcze nie dodała:

    Widzisz, to wcale nie jest proste,
    Wieprz sobie płynie i nie gada,
    choć towarzystwa szuka, owszem,
    ale do niego Świnka wpada.:))

    On nie dżentelmen, ona szuka
    swoistych wrażeń w nurtu toni,
    i stąd dla wszystkich jest nauka
    nie płyń tym nurtem, bo utoniesz:))

    Nie ma powrotu, Świnka wpadła,
    nic nie zawróci już jej biegu,
    na wieki weszła w sidła stadła,
    i nie odbije się od brzegu...:)

    Ja cóż, włóczykij od lat wielu,
    tropię, dokładam wszelkich starań,
    i nie zaniecham procederu
    chyba, że skradną mi aparat:))

    Dziękuję za muzę w Ogródku, za powitania i pozdrowienia dla Wszystkich Gości. Cieszę się, że tak ładnie pełnisz honory domu:))

    I miła nutka na popołudnie:
    George Baker Love in your Heart

    http://www.youtube.com/watch?v=Bi0DWiC2M1g&feature=related

    ... a, i jeszcze pozdrawiam cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzień dobry Dano:)
    Miło mi bardzo, że podobają Ci się moje dzisiejsze "produkty", dziękuję:)
    Te grzyby z fotek, to nie pieczarki. Niby podobne, ale pieczarki nigdy nie rosną na drzewach. one nie są grzybami pasożytniczymi. Zajrzałam do mądrych książek i już wiem, że są to dzikie boczniaki, ale nie te ostrygowate, co kupujemy w sklepie.

    A w podzięce za śliczną piosenkę o krążących zółtych listkach, mam dla Ciebie:

    Анна Герман Любви негромкие слова

    http://www.youtube.com/watch?v=TIymecMRqSk&feature=related

    Pozdrówka cieplutkie, a pierogi ze śliwkami uwielbiam, tylko nie mam czasu na lepienie:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Jaśku:)*
    Wprawdzie zostawiłeś humor tylko dla Jędrusia, ale ja dla Ciebie miłą nutkę na popołudnie:

    Siklawa - jednego wiecora

    http://www.youtube.com/watch?v=H8RUuTSNBXo&feature=related
    :)*

    Słoneczka do końca dnia i dobrego humorku:)*

    OdpowiedzUsuń
  37. Ewuniu dziękuję za piękny wiersz i piosenkę:)
    Nie znałam wierszy Świrszczyńskiej.

    Чтобы счастливым быть Анна Герман.

    http://www.youtube.com/watch?v=DHMdebioLg8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. :)


    CZAS ZABIERA JAK SWOJE

    Czas zabiera jak swoje
    choć nie orze, nie sieje
    zostawiając na rżysku
    złotokłosą nadzieję.

    Tyle jeszcze w nas słońca
    tyle prawd do odkrycia
    że najsmutniej deszcz płacze
    tracąc chęci do życia.

    Czas nie słucha, nie patrzy
    tylko daje jak leci
    do teatru groteski
    lub do szczęścia bilecik.

    Tyle jeszcze przed nami
    chociaż z tyłu niemało
    wciąż idziemy pod górę
    choć na głowach już biało.

    Wiesława Kwinto-Koczan

    OdpowiedzUsuń
  39. :)
    Dzięki, Izko:) Teraz są znakomite farby do włosów i nikt nie musi mieć biało, no, chyba, że lubi:)
    A w teatrze powinien być jeszcze balkon:

    kabaret mlodych panow-Romeo I Julia

    http://www.youtube.com/watch?v=aADtgeaAADI&feature=related

    :)))
    ... i słoneczko nie zajdzie:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. A najlepiej ujęła życie nasza Noblistka:

    Wisława Szymborska

    Życie na poczekaniu

    Życie na poczekaniu.
    Przedstawienie bez próby.
    Ciało bez przymiarki.
    Głowa bez namysłu.

    Nie znam roli, którą gram.
    Wiem tylko, że jest moja, niewymienna.

    O czym jest sztuka,
    zgadywać muszę wprost na scenie.

    Kiepsko przygotowana do zaszczytu życia,
    narzucone mi tempo akcji znoszę z trudem.
    Improwizuję, choć brzydzę się improwizacją.
    Potykam się co krok o nieznajomość rzeczy.
    Mój sposób bycia zatrąca zaściankiem.
    Moje instynkty to amatorszczyzna.
    Trema, tłumacząc mnie, tym bardziej upokarza.
    Okoliczności łagodzące odczuwam jako okrutne.

    Nie do cofnięcia słowa i odruchy,
    nie doliczone gwiazdy,
    charakter jak płaszcz w biegu dopinany -
    oto żałosne skutki tej nagłości.

    Gdyby choć jedną środę przećwiczyć zawczasu,
    albo choć jeden czwartek raz jeszcze powtórzyć!
    A tu już piątek nadchodzi z nie znanym mi scenariuszem.
    Czy to w porządku - pytam
    (z chrypką w głosie,
    bo nawet mi nie dano odchrząknąć za kulisami).

    Złudna jest myśl, że to tylko pobieżny egzamin
    składany w prowizorycznym pomieszczeniu. Nie.
    Stoję wśród dekoracji i widzę, jak są solidne.
    Uderza mnie precyzja wszelkich rekwizytów.
    Aparatura obrotowa działa od długiej już chwili.
    Pozapalane zostały najdalsze nawet mgławice.
    Och, nie mam wątpliwości, że to premiera.
    I cokolwiek uczynię,
    zamieni się na zawsze w to, co uczyniłam.
    ***

    Na jutrzejszy piątek częściowo znam scenariusz, ale kto wie, co jeszcze do głowy przyjdzie reżyserowi i scenarzyście...
    Najważniejsze jednak, że jutro piątek:))

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak to dodrze ,że już jutro piątek.W sobotę cisza, błoga cisza:)))

    Ewuniu,czasami improwizacja wychodzi lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  42. :)
    Neo-nówka - Niebo. Improwizacja

    http://www.youtube.com/watch?v=hplUBYcamt4

    OdpowiedzUsuń
  43. To prawda. Też lubię taką ciszę, zdecydowanie:) Tylko te cholerne plakaty będą dalej krzyczeć...

    Czasem scenariusz opiera się na samych improwizacjach, lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  44. ... :)*

    Kabaret Po żarcie, Maciej Stuhr - Improwizacja, Grzegorz Turnau

    http://www.youtube.com/watch?v=bHpq6HZM-c0&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Maciuś jest kapitalny!!!:)

    Maciej Stuhr Rozmowa telefoniczna

    http://www.youtube.com/watch?v=lLKaNQyySY8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  46. Naszych Ogrodników nie ma.Pewnie poszli do SPA:)))

    -'Andrzej_'Grabowski-'Wizyta_'w_'SPA

    http://www.youtube.com/watch?v=loSILme1cA4&feature=fvwrel

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  47. Samo życie...świetne:) Też lubię Maćka.

    Ale nie ma to jak stare kabarety i niewymuszone, finezyjne dowcipy, np. Dudek:

    B Kabaret Dudek - Edward Dziewoński - Monolog o starości ( 1994)

    http://www.youtube.com/watch?v=2Z-qm2mnZRg&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  48. SPA, to ja naszym Ogrodnikom już parę razy polecałam, pewnie wreszcie skorzystali:)

    OdpowiedzUsuń
  49. ... w zasadzie tylko Jontuś jest usprawiedliwiony, i w związku z tym, przyniosłam Mu wiersz, tak a'propos moich pasji i "nietrendy" ze wstępniaka:

    Leopold Staff

    W drodze

    Niepokój płodny, jak twórczy dreszcz ziemi,
    Codziennie nowej szuka we mnie zmiany.
    Idąc gościńcem o kiju pątniczym,
    Tłukę dni przeszłe, jak gliniane dzbany.

    Po drodze źródła omijam ochłody,
    Płonąc wiecznego pragnienia zarzewiem.
    Czuję jedynie, że stawać się muszę:
    Bóg chce uczynić coś ze mną? Co? Nie wiem.

    Wszystkim pozoru złudom towarzyszę,
    Którymi wabi słoneczna godzina.
    Zbyt szybko minie dzień. Sowa Minerwy
    Lot swój dopiero o zmierzchu zaczyna.

    Pozdrawiam Cię Jontuś serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  50. No tak do Jontusia przyjechał synuś.
    Mój najmłodszy wyjechał dzisiaj rano do Szczecina.
    Zrobiło się pusto w domu.Dobrze,że chociaż koty plączą mi się pod nogami:)))

    OdpowiedzUsuń
  51. Izko, dla Ciebie cudna piosenka z Musicalu Koty:

    Cats Musical - Memory

    http://www.youtube.com/watch?v=4-L6rEm0rnY
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  52. Jędruś z Jaśkiem troszkę się potargali po szczękach, pewnie się teraz boczą:)
    To ja im zaśpiewam z Helenką Majdaniec:

    Niebiesko Czarni, Helena Majdaniec - Przyjdź w taką noc, 1965

    http://www.youtube.com/watch?v=H4K7dEuikfk&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  53. :)

    Hej hej Janičku - Ivana Pejovič i Oksana Ramač

    http://www.youtube.com/watch?v=STmm1ZQnl3g&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  54. W sam czas, po twardym śnie, zdążyłem na dobranoc. Dziś Mihaly Vorosmarty

    "Marzenie"

    Dla miłości twej
    Pałac mego umysłu zburzę,
    Myśli z zakamarków wypłoszę,
    Wyobraźni kraj opustoszę,
    Na kawałki roztrzaskam duszę
    Dla miłości twej.

    Dla miłości twej
    Drzewem będę na góry szczycie,
    Wzwyż koronę zieloną wzniosę,
    Gniew błyskawic i gromów zniosę,
    Każdej zimy postradam życie
    Dla miłości twej.

    Dla miłości twej
    W kamień, w głaz podziemny się zmienię,
    Krwawym ogniem płonąc w czeluści,
    Bólem, który mnie nie opuści,
    Niemo przyjmę wieczne cierpienie
    Dla miłości twej.

    i kołysanka - Nathan Lee - "LIGHTS KARNAWAŁ"

    http://www.youtube.com/watch?v=ILiGiqeLFNI&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilszym:)*** dobrych snów do budzika:)*

    OdpowiedzUsuń
  55. I przyszła pora na moją dobranockę... a może jeszcze ktoś dołączy do duetu? :)*

    Dzisiejsza dobranocka będzie z wierszem Zofii Szydzik:

    mów do mnie

    spotkałam ciebie u schyłku dnia,
    idąc bez celu przed siebie,
    a dusza we mnie, jakby mdła,
    zwietrzała, odziana zgrzebnie.

    mówiono mi, że o tej porze,
    zaspokoić można bliskości głód.
    ruszyłam zatem bezdrożem
    na spacer i zdarzył się cud !

    na skraju wzroku, majaczył w oddali
    twój cień, lub zarys postaci może,
    by widok ten i marzenia ocalić,
    przyspieszyłam kroku, przez zboże.

    połączyła nas pieśń przedwieczorna,
    rozbrzmiewająca wokół - cykadą
    i tęsknota szara, niepozorna,
    spływająca na duszę – kaskadą.

    ten krótki czas, który jest nam dany,
    dzielmy na przemian między siebie
    podam tobie pejzaż z gwiazdami,
    a ty - księżyc na nocnym niebie,

    a przed nami wieczór rozmarzony,
    zachód słońca w purpurę majętny,
    i nieboskłon nocny rozgwieżdżony,
    ze złotym denarem, aż do jutrzenki.

    mów do mnie, że tej miłości ci brak,
    tych gwiazd, spadających luźno,
    wspólnej chwili, co czereśni ma smak,
    i że dla nas - nie jest za późno!

    - Zofia Szydzik

    Dobranoc, dobranoc Kochani... obecni i nieobecni:)*** już czas na piękne sny:)*

    ... i kołysanka (z pasją):

    RICHARD CLAYDERMAN - Passion

    http://www.youtube.com/watch?v=pDOIKd3IpjE& feature=related

    Pa... dziękuję za dziś, życzę wytchnienia po ciężkim dniu i... do jutra pod wierzbą:)*

    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  56. :)
    Polish foxtrot from Russia: Piotr Leszczenko - Andriusza, 1934

    http://www.youtube.com/watch?v=JgbOOnzd9aU

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  57. ... Jasieńku, dziękuję:)*** Jak pisałam swoją dobranockę, nie zauważyłam Twojego wejścia do Ogródka... zrobiłeś to tak cichutko, jak kot...:)*

    OdpowiedzUsuń
  58. Ewuniu ,Jaśku piękne te Wasze dobranocki.
    Ja pożegnam Was z Anną German.

    ANNA GERMAN Письмо Шопену LIST DO CHOPINA

    http://www.youtube.com/watch?v=5CMCy2kLIS4&feature=related

    Cudownej nocy Ogrodnicy.Do jutra:)***

    OdpowiedzUsuń
  59. Nic podobnego Ewuniu****, krzywdy sobie nie zrobimy.Już idę liczyć barany.
    A za dziś dziękuje.Ściskam wszystkich.Do jutra.Dobrej nocy.

    ★ ★ ★ ★ ★ Dobranoc.:))

    OdpowiedzUsuń
  60. Jędruś, stanowczo potwierdzam Twoje słowa! A owiecki tyz polic, :)) - dobranoc i do jutra.

    OdpowiedzUsuń