Powered By Blogger

sobota, 17 listopada 2012

***(W taki mglisty ranek)

Listopadowe ostatki. Czeremcha amerykańska potrafi cudownie rozświetlić prawie nagi las.
Jagódki berberysu jeszcze nie całkiem oskubane przez ptaki.
Stokrotki kwitną dopóki ich śnieg nie przykryje...
I jeszcze można skorzystać ze słodyczy ostatniego jesiennego krokusa :)
***W taki mglisty ranek

W taki mglisty ranek wyczaruję słowa,
by ogrzały cierpkie chłody listopada,
pośród sepii, brązów karmin uczuć schowam,
kwietnych łąk wspomnienia w strofy poukładam.

Czas przysiadł na kroplach ostatnich jarzębin,
mimozom od szronu suknie spopielały,
w ciepłych frazach wiersza moja miłość tętni,
kiedy jesień w smętkach pogubiła miary.

I cóż, że zabrakło kolorów w ogrodach,
ptaki nie zagrają na klawiszach nieba,
gdy mnie tulisz myślą wraca znów pogoda
i za wiosną tęsknić już mi nie potrzeba.

93 komentarze:

  1. Mgła opada powolutku,
    lecą z drzewa żółte liście.
    Skoro nie ma ich kto grabić,
    idę w plener - oczywiście.

    Rozpoznania dokonałam,
    ze swojego balkonika.
    Wkładam nowe bateryjki,
    i trenować idę bzika.

    Jeszcze tylko nie zapomnę
    o wypiciu kawy łyka.
    Biorę z sobą "PANASONIC",
    i w plenerek się wymykam.

    Nieoszczędny mam aparat,
    dużo mi energii kradnie.
    Przeto wrócę już niebawem,
    gdy mi bateryjka padnie.:)

    Witam i miłego weekendu życzę..)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Andrzeju, Tobie również miłego dnia :)

      Usuń
    2. Witaj Jędruś:)
      Póki co, jeszcze mgły nie opadły, za oknami niesamowite mleko, nic nie widać i na razie nigdzie nie da się jechać. Panasonic przebiera nogami, ale musi się uzbroić w cierpliwość; ja zaś mam mnóstwo porządkowych i zakupowych zaległości...
      Ale gdy nadejdzie sposobność, nie omieszkam z niej skorzystać i pewnie jutro gdzieś wyskoczę:)
      Na pogodną sobotę dla Ciebie - Muzyka serca i Dwa + Jeden.

      http://www.youtube.com/watch?v=qzcC0AkmOhM

      Pozdrawiam ciepło mimo lekko ujemnego celsjusza:))


      Usuń
  2. Dzień dobry Ewuniu*:)
    Zdjęciami wyczarowujesz, na przekór szarościom, kolory i zapraszasz do Ogrodu wspaniałymi strofami. Oglądając zdjęcia i czytając wstępniaka - myśl przewodnią na najbliższe dni - powodujesz, że z radością wchodzę w sobotę, trochę zamgloną, nijaką. Dziękuję za piękne słowa. Cieplutko, serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Kłaniam się wdzięcznie za pochwały i już mnie rozpiera radość, że moje strofki i zdjęcia potrafiły Ci ubarwić listopadowy poranek.:))
      Spróbuję więc jeszcze rozleśmianić dzień.

      ***

      Lubię szeptać ci słowa, które nic nie znaczą -
      Prócz tego, że się garną do twego uśmiechu,
      Pewne,że twym ustom do cna wytłumaczą -
      I nie wstydzą się swego mętu i pośpiechu.
      Bezładne się w tych słowach niecierpliwią wieści -
      A ja czekam, ciekawy ich poza mną trwania,
      Aż je sama powiążesz i ułożysz w zdania
      I brzmieniem głosu dodasz znaczenia i treści...
      Skoro je swoją wargą wyszepczesz ku wiośnie -
      Stają się tak jasne niby rozkwit wrzosu -
      I rozumiem je nagle, gdy giną radośnie
      W śpiewnych falach twojego, co mnie kocha, głosu.

      - Bolesław Leśmian

      Mnóstwo słonecznych, barwnych myśli na cały dzień; pozdrawiam z uśmiechem:)

      Usuń
    2. ... dziękuję, gdybyś mogła zobaczyć śmieję się całą buzią i sercem całym :)))
      Tym razem ja proszę o uśmiech !

      * * * * *

      Dziś w naszego spotkania rocznicę
      Pozawrzemy szczelnie okiennice,
      By powtórzyć wśród nocnej ciemnoty
      Dawne nasze, najpierwsze pieszczoty.
      Dawne słowa z dni pierwszych kochania,
      Chociaż każde dziś ustom się wzbrania,
      Każde snem się nieśmiałym kolebie,
      Nas niepewne i niepewne siebie.
      Lecz stłumiwszy nieufność rozsądku,
      Powtórzymy wszystkie od początku.

      - Bolesław Leśmian.

      ... nie tylko z uśmiechem, ale z największą radością :)))

      Usuń
    3. Ależ proszę, najszczerszy:)))
      ... już wczesny zmierzch zapada, więc na popołudniową chwilę przysiądę pod wierzbą z tajemnicą.

      Tajemnica

      Nikt nas nie widział — chyba te ćmy,
      Co puszyścieją w przelocie.
      I tak nam słodko, że tylko — my
      Wiemy o naszej pieszczocie.

      Młodsza twa siostra, zrywając wrzos,
      Śledziła szept nasz daleki...
      I mówiąc z nami, ucisza głos —
      A milknąc — spuszcza powieki.

      I po ogrodzie mknie wzdłuż i wszerz,
      Zaprzepaszczona w swym śpiewie!
      I tak nam słodko, że ona też
      Wie o tym, o czym nikt nie wie...

      - Bolesław Leśmian

      Cudne to "puszyścieją", tylko Leśmian mógł wymyślić taką przeuroczą metaforę.
      Jeszcze mam trochę zajęć domowych, a więc do następnego, Zuzanko, pozdrawiam i "puszyścieję" w locie:)


      Usuń
    4. ... z tajemnicami różnie bywa, przykładem Poliszynel;-)))

      * * *

      Gdy domdlewasz na łożu, całowana przeze mnie,
      Chcę cię posiąść na zawsze, lecz daremnie, daremnie!

      Już ty właśnie - nie moja, już nie widzisz mnie wcale:
      Oczy mgłą ci zachodzą, ślepną w szczęściu i szale!

      Zapodziewasz się nagle w swoim własnym pomroczu,
      Mam twe ciało posłuszne, ale ciało - bez oczu!...

      Zapodziewasz się nagle w niewiadomej otchłani,
      Gdziem nie bywał, nie śniwał, choć kochałem cię dla niej!...

      - Bolesław Leśmian.

      ... to in spe dobrej nocy, jako, że za chwilę spieszę na przedstawienie teatralne. Nie obiecuję, że ostatnia zamknę furteczkę, być może, być może ;-)))

      Usuń
    5. ... mam nadzieję, że po spektaklu jeszcze Cię przyłapię i nie zapodziejesz w pomroczu ;)))
      A na tymczasem zaleśmianię Po ciemku.

      Po ciemku

      Wiedzą ciała, do kogo należą,
      Gdy po ciemku, obok siebie leżą!
      Warga — wardze, a dłoń dłoni sprzyja —
      Noc nad nimi niechętnie przemija.
      Świat się trwali, ale tak niepewnie!...
      Drzewa szumią, ale pozadrzewnie!...
      A nad borem, nad dalekim borem
      Bóg porusza wichrem i przestworem.
      I powiada wicher do przestworu:
      "Już nie wrócę tej nocy do boru!" —
      Bór się mroczy, a gwiazdy weń świecą,
      A nad morzem białe mewy lecą.
      Jedna mówi: "Widziałam gwiazd losy!"
      Druga mówi: "Widziałam niebiosy!" —
      A ta trzecia milczy, bo widziała
      Dwa po ciemku pałające ciała...
      Mrok, co wsnuł się w ich ściśliwe sploty,
      Nic nie znalazł w ciałach, prócz pieszczoty!

      - Bolesław Leśmian

      ... ja na przyszłą niedzielę będę się ukulturalniać na recitalu Grzegorza Turnaua i Andrzeja Sikorowskiego w naszej filharmonii; bilety już są kupione. Uroczego wieczoru i wspaniałych wrażeń artystycznych, a w razie czego - upojnej nocy;)))

      Usuń
    6. ... nie zapodziejesz się - sorry:)

      Usuń
    7. ... nie zapodziełam się ;-)))uchylam furteczkę, kłaniam się w podzięce za Leśmiana.
      Syta nie tylko wrażeń, przybywam porozmawiać ;-)))

      Rozmowy nie wiadomo czyje

      Zespoleni brzóz drogą, południem słonecznym,
      miłowaniem bezkresów kwiecistym a wiecznym,
      wchodzimy w mgłę źródlaną niewidzialni sami
      a tym równoczesnym trwaniu pod i nad lasami.

      " Jestem i oto wszystko - moje serce twojem -
      zdobyłem cię! - nie! - skryłem przed burzą i bojem!"

      " Jesteś i nic ponadto! - twoim serce moje !"
      - Kto mówi -! my czy brzozy -? - ja, ty -
      czy oboje - ? -

      - Emil Zegadłowicz

      ... zapewne ranek przesunie się o kilka godzin ;-)))
      Dobranoc, dzień dobry Ewuniu* :)))
      Zamykam furteczkę :)


      Usuń
    8. ... wiedziałam, że zamkniesz ostatnia i to z taką piękną rozmową..;-)
      Witaj w niedzielę:) jak zajrzysz do ogrodu słodko rozespana o którejkolwiek porze, posłuchaj do pierwszej kawy Norah Jones z 8:24.
      Pomyślności na cały dzień:)))

      Usuń
  3. Cześć!
    Sobota jakaś cicha i zamglona. Jeszcze ostatnie remonty ulic przed zimą. We mgle chyba łatwiej poruszać się nostalgii.

    Przedziwnie tak, zrobiło mi się smutno,
    jesienna mgła zasnuła cały kraj,
    Poranny brzask w zasłonach mgły tej utknął,
    ponury dzień, listopadowy raj.

    Pozdrawiam:)

    No to przeniosłam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeniosłam z godziny 09.03 ;)

      Usuń
    2. Cześć Ozonko:)
      Ładnie zaczęłaś dzień listopadowym rajem, spodobał mi się:)

      Gdy świat wydaje Ci się szary,
      ranek się w mgle pokłada,
      różowe zgubisz okulary,
      posłuchaj, oto rada.

      Weź trochę tęsknej melancholii,
      rozsądku miarkę małą,
      błękity lata czule wspomnij
      i kawą zbudź ospałość.

      Jeszcze miłości odrobinę,
      cierpliwość też się przyda,
      gdy schowasz cierpiętnicze miny,
      świat lepszym ci się wyda.

      Szybko się spektakl życia kończy,
      więc szkoda trwać w marazmie,
      gdy świat nie błyszczy letnim słońcem -
      uruchom wyobraźnię.

      :)))

      U mnie kompletnie nic nie widać za oknami, tylko wyobraźnia może pomóc... pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Dzień dobry:)

    Kolorowa mgła

    Kiedy czas zbyt monotonnie płynie,
    Kiedy jest mi byle jak,
    Martwię się, że całe życie tak przeminie,
    Jak towarowy, co się wlecze w siną dal

    Kiedy czas zbyt monotonnie płynie,
    Święty spokój to czy rdza,
    W duszy mej jest głucho, ciemno, jak w kominie,
    A tak chciałabym, żeby prawdą było to:

    Kolorowa mgła, gdy jesteś obok mnie,
    W takiej mgle nie widać słowa „nie".
    Kolorowa mgła ma narkotyczny smak,
    Wszystko w niej muzyką jest, jak ja.

    Kiedy czas zbyt monotonnie płynie,
    W szarym deszczu tonie świat,
    Kiedy nic do obejrzenia nie ma w kinie,
    Gdy nawet smutek mój wygląda jakby spał.

    Kiedy czas zbyt monotonnie płynie,
    Zdarza się niekiedy cud,
    Stajesz w drzwiach i mówisz głośno moje imię
    I pozostajesz znów na zawsze obok mnie.

    Kolorowa mgła, gdy jesteś obok mnie,
    To jest to, co zawsze śniło się.
    Kolorowa mgła wiruje wokół nas,
    Cały świat znów piąty wymiar ma.

    Kolorowa mgła, to miłość, która trwa
    Póki świt nie zgaśnie w morzu dnia.
    Kolorowa mgła, to miłość, która trwa
    Póki ktoś nie złamie skrzydeł nam.

    -Jacek Bukowski

    Joanna Zagdańska - Kolorowa mgła

    http://www.youtube.com/watch?v=vOVcrQqTVZ4

    Pogodnej soboty...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Towarowy wlokący się w siną dal... Bardzo podoba mi się to porównanie, można rzec, genialne.
      Pa:)

      Usuń
    2. Witaj Izo:)
      Na pogodną sobotę raczej nie mam co liczyć, ale mój towarowy dostaje przyspieszenia i już mknie jak ekspres po zakupy:))
      Ale najpierw Tobie delikatnie zaśpiewa Agnieszka Chrzanowska ze słowami wiersza Michała Zabłockiego.

      http://www.youtube.com/watch?v=uGvZKw2iO_8

      Delikatnie

      czasem czuję cię na odległość ręki
      te same rytmy te same dźwięki
      delikatnie delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez szept dotknięciem dłoni
      delikatnie poprzez sen kroplami deszczu
      delikatnie delikatnie poprzez wiatr
      bicie serca poprzez czas
      delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
      delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
      delikatnie przy mnie czuję spokój
      co w Tobie płonie
      delikatnie poprzez mgły nadejściem świtu
      delikatnie poprzez blask
      czasem czuję cię
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr zapachem kwiatów
      delikatnie poprzez cień drżeniem skroni
      delikatnie przy mnie czuję spokój
      co w Tobie płonie
      delikatnie poprzez wiatr
      delikatnie poprzez wiatr

      autor: Michał Zabłocki

      ... czy teraz niedobór cejsluszów został Ci choć trochę zrekompensowany? To jeszcze ciepły uśmiech:)))... i już włączam motorek; pędem po zakupy:)

      Usuń
    3. Dziękuję,bardzo lubię Agnieszkę...:)
      To ja jeszcze trochę podniosę temperaturę...:)))

      Cały świat płonie - Agnieszka Chrzanowska

      http://www.youtube.com/watch?v=BrR71pzpgck&feature=relmfu

      Cały świat płonie

      Może to zorza, może to mgła
      Może to tęcza, może to ja
      Może to łuna, może to śnieg
      Może tam śmieje, może ktoś śmieje się

      Czy to Bóg się zjawił
      Czy już skończył się czas
      Czy znów palą trawy, pola szeroki pas
      Czy to wschód czerwony, piękny zachodu brat
      Czy to ktoś szalony pali znów cały świat

      Na Północy już płonie cały świat
      Na Północy już płonie cały świat
      Na Północy już płonie cały świat

      Może to słońce, może to wschód
      Może to ogień, może to lód
      Może to lasy, może to cień
      Może tam pali, może coś pali się

      Czy to dawne plemię
      Tu zgubiło się
      Czy to we mnie drzemie
      Czysta gorąca krew

      Na Zachodzie już płonie cały świat
      Na Zachodzie już płonie cały świat
      Na Zachodzie już płonie cały świat

      Może to zorza, może to mgła
      Może to tęcza, może to ja
      Może to łuna, może to śnieg
      Może tam pali, może coś pali się

      Czy to Bóg się zjawił
      Czy już skończył się czas
      Czy to ktoś szalony pali znów cały świat

      Może to słońce, może to wschód
      Może to ogień, może to lód...

      -M.Zabłocki

      Cieplutkiej reszty dnia...:)))

      Usuń
    4. ... wręcz gorąco, dziękuję:) - i już nie wiem, czy od ognistej piosenki, czy od mojego zaganiania:))
      A na sowi zmierzch cieplutka piosenka...

      "She's Always a Woman" Grzegorz Turnau, Jacek Królik

      http://www.youtube.com/watch?v=dTvyyJzxA1Q

      ... tak, tak... Grzegorz śpiewa Billy Joela:)
      Pozdrówka z doskoku i znów skok do zajęć:))

      Usuń
    5. A to niespodzianka.Nie wiedziałam:)
      U mnie niestety nie udało się słonku przebić przez chmury i mgłę...:)

      Sławomir Zygmunt - Dookoła mgła

      http://www.youtube.com/watch?v=EUWl5GfcigM&feature=fvwrel

      Ucięłam sobie poobiednią drzemkę. Teraz zapraszam na lampkę wina...:)

      Usuń
    6. A wiesz, że na Wschodniej nie ma już mgły? Niebo wyiskrzone i zero stopni. Może jutro będzie słońce i gdzieś powędruję?

      Grzegorz Turnau - Znów wędrujemy

      http://www.youtube.com/watch?v=pgWkjbbgKTY&feature=related

      ... a na razie "noc winogrona gwiazd rozdaje", a więc wino jak najbardziej...:)

      Usuń
    7. Wędrować będziemy jutro:)
      Teraz pora snu..:)
      A na dobranoc cudne stokrotki.Nie było ich jeszcze w Ogródku:)

      Stokrótki

      Miło po listku rwac niepełną stokroć

      I rozkochanych słów różaniec cedzić,

      Miło przy ludziach było raz powiedzieć,

      Że się kochamy, i mówić po stokroć.



      Miło zabłądzić pod lipowe cienie

      Z kwiatkami w reku — i patrząc ukradkiem,

      Wzajemnie mówic obrywanym kwiatkiem:

      Kochasz!... i pani kochasz mnie szalenie...



      Gdy nas różowa poróżniła sprzeczka,

      A zgody ciągle zabraniały świadki,

      Pamiętasz, luba, jak te białe kwiatki,

      Jeden mówił: nie — a drugi: troszeczka.



      Dzisiaj samotny, dzisiaj bez nadziei

      Błądząc po skałach, wszystkie moje smutki

      Zbiegły się razem do białej stokrótki,

      Co była siostrą stokrótek w alei.



      Rwałem ją... listki leciały w błękicie

      Aż na jezioro, ze skały, gdziem siedział;

      I wiesz, co listek ostatni powiedział? —

      Luba, że jeszcze kochasz mnie nad życie.

      -Juliusz Słowacki

      * * *

      Dobranoc Ewo i Ogrodnicy...słodkich snów;)))

      Usuń
    8. ... tych stokrotek nie znałam, dziękuję:) Moje jeszcze w pełnym rozkwicie, nawet lekkich mrozów się nie boją.
      A teraz już pora na ciepłe łóżko romantyczną kołysankę.

      Myslovitz - Noc

      http://www.youtube.com/watch?v=h17e_XQHyrQ&feature=related

      ... fantastyczny instrumental, nie mogę się nasłuchać... dobranoc, Izo:)

      Usuń
  5. Dzień dobry, pozdrawiam Was serdecznie, miłego popołudnia.

    http://www.youtube.com/watch?v=UNyfiIwcjwA

    **Życia mała garść - Krzysztof Krawczyk**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Dano:) Dziękuję za Krawczyka, a pamiętasz jego piosenki z Trubadurami? Oto jedna z nich.

      Krzysztof Krawczyk & Trubadurzy - Byłaś tu...

      http://www.youtube.com/watch?v=heYbLYeuRac&feature=fvwrel

      ... ach, ta maniera zaśpiewu... bardzo ją lubię. Pozdrawiam sobotnim wieczorem:)

      Usuń
  6. Witam.Donoszę, że oprócz błękitnego nieba
    nic mi dzisiaj nie potrzeba....:)

    http://www.youtube.com/watch?v=s1da7xcgue4&feature=related

    Wieczorne serdeczności..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przy sobocie po robocie Jędruś:)

      Maanam - Po prostu bądź

      http://www.youtube.com/watch?v=1cQ6ZH4Vz_I&feature=related

      Dopiero usiadłam na czterech... zmachałam się sprzątaniem, myciem i zaległymi pracami domowymi - na tę chwilę już mam dość:)))
      Jeszcze okna brudne, jak nieszczęście...
      Jutro może będzie trochę cieplej, to coś się machnie;-)

      Usuń
  7. Dobry wieczór :)*

    Zostaw już te okna, bo ja -


    *** Pod twoim oknem ***

    Pod twoim oknem co nocy stoję -
    przybłęda z dzielnic sytych bourgeois.
    Dokoła szumi swym niepokojem
    twoja dzielnica, dzielnica zła.

    Pod twoim oknem blade rumianki -
    gwiazdki strącone w lamentach ros,
    a w twoim oknie - na tle firanki -
    widzę twój profil i mój zły los.

    Pod twoim oknem krążą oprychy -
    pod twoim oknem pijacy klną.
    Więc ty nie słyszysz canzony cichej,
    co jest szkatułką z miłością mą.

    Pod twoim oknem - gościa pod pachę
    prowadzi dziwka na zmięty koc,
    nad twoim oknem - księżyca majcher,
    którym mi grozi przedmiejska noc.

    Na twoim oknie cień twój lirycznie
    z drugim spleciony w miłosny fresk,
    a ja tu stoję, a ja nie krzyczę
    i tylko za mnie gdzieś wyje pies.

    Pod twoim oknem nożem dostanę
    i wcale serca nie będę krył.
    A potem potknie się o mnie ranek
    i facet, który u ciebie był.


    słowa Jeremi Przybora
    muzyka Jerzy Wasowski
    śpiewa Grzegorz Turnau

    http://www.youtube.com/watch?v=rFvkfdGVx1U

    :)))***


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Długo stałeś? A ja czekałam i miałam oczy przezroczyste, jak te okna, a za nimi taka pora mglista... To może -

      ***Zostań ze mną*** (?)

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      krople dwie,
      które blask mają wewnątrz.
      Prosisz mnie :
      Świeć mi te
      światła czyste !
      Zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Widzisz – jeśli ja
      oczy mam przezroczyste –
      to jak łza,
      którą starłabyś pewno,
      widząc mnie z niewysłanym wciąż listem.
      Prosiłem w nim, by został ze mną,
      został ze mną,
      został ktoś.

      Oczy mam - mówisz
      mi - tak przejrzyste -
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !

      Słowa Jeremi Przybora
      Muzyka Jerzy Wasowski
      Śpiewa Grzegorz Turnau

      http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

      :)))***

      ... a faceta nie widziałam... :)))*

      Usuń
  8. Wszystkiemu gmła winna -
    Tam gmła być nie powinna
    A ja pod okienkiem stałem
    I na machnięcie czekałem.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))

      Ewa Demarczyk - Jaki śmieszny.

      http://www.youtube.com/watch?v=x_0QHng02MM

      Bez urazy Jaśku:)

      Usuń
    2. Ej, gdybyś stał Jasieńku,
      we mgle bym Cię ujrzała,
      a tak, mój Kochaneńku,
      samotnie myć musiałam...

      Może to ja się mylę,
      lecz myśli mnie taka nęka,
      nie byłeś nawet chwilę,
      bo pomyliłeś okienka...

      :)***

      Usuń
    3. ... nie myśli, tylko myśl... sorry :)*

      Usuń
  9. I pracowita sobota nie dała wytchnienia, może da je po
    słowie na dobranoc, które wypowie Wiktor Gomulicki
    w wierszu -

    *** Czemu!***

    Czemu Bóg ci dał
    Uśmiech tak uroczy,
    Tak anielską twarz,
    Tak szatańskie oczy?
    Czemu Bóg ci dał,
    Powiedz, moja luba,
    Tygrysicy krew,
    A ciało cheruba?

    Jak diamentu blask,
    Mienisz się zdradziecko,
    Namiętnością - czart,
    Marzeniami - dziecko.
    Coraz inny strój
    Zdobi czoło twoje:
    Dzisiaj lilii kwiat,
    Jutro bluszczu zwoje.

    Kiedy srebrny zmrok
    Na komnatę pada,
    Smętnie chylisz skroń,
    Zadumana, blada;
    Kiedy płynie pieśń
    Na powietrza fali,
    Jak bachantka drżysz
    I wzrok ci się pali.

    Czasem kryjesz pierś
    Nieczułości zbroją,
    I kaskadą łez
    Twarz zalewasz moją;
    Czasem z cudnych ust
    Dajesz pić słodycze -
    Na przemiany: czart
    Albo Beatrycze.

    I piekło, i raj
    W tobie się jednoczy.
    Czemuż Bóg ci dał
    Tak szatańskie oczy?
    Czemu Bóg ci dał,
    Powiedz, moja luba,
    Tygrysicy krew,
    A ciało cheruba?

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    Kołysankę zaśpiewa - Grzegorz Turnau - Pianista i ja

    http://www.youtube.com/watch?v=Tc3Pv5qF5Os&feature=related

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    Dobranoc, dobranoc Paniom i Panom i Tobie Miła moja.:)***
    Odpocznijmy w snie.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Trochę dzisiaj leśmianiłam, więc pozwolisz, że na dobranoc... coś przypomnę?

      ***Czy pozwolisz, że Ci powiem***

      Czy pozwolisz, że ci powiem...
      W wielkim skrócie i milczeniu...
      Że ci oddam i otworzę...
      W ciszy serc, w potoków lśnieniu...
      Słowa dwa przez sen porwane...
      Przez noc ukryte... przez czas schwytane...
      Słowa dwa co brzmią jak śpiew,
      dwa proste słowa... kocham cię.

      - Bolesław Leśmian

      ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

      Dobranoc, dobranoc Ogrodniczki, Ogrodnicy i Ty Mój Miły :)*** ... zanurzmy się w słodkie sny:)***

      ... a kołysanka oczywiście też, za chwilę...

      Usuń
    2. ... i zapraszam na noc miłosną... Grzegorz Turnau - Noc, z cudowną muzyką Zbigniewa Preisnera.

      http://www.youtube.com/watch?v=UARLHvlcGk0

      Witaj w moim śnie
      Płomień świecy zgasł.
      Nocy, uchyl drzwi
      Chcę odpłynąć w snach.
      Zgubić daj myśli złe
      Choć na krótki czas.
      Nocy, matko dnia
      Ześlij jedną z gwiazd.

      Witaj w moim śnie
      Płomień świecy zgasł.
      Nocy, uchyl drzwi
      Chcę odpłynąć w snach.
      Zgubić daj myśli złe
      Choć na krótki czas.
      Nocy, matko dnia
      Daj odpłynąć w snach.

      W kącie skulony pies
      Słucha ciszy
      Na półce zasnął wiersz
      Mądrym snem

      Z mroku skłębionych chmur
      Nocą do ciebie zejdzie ktoś
      I mówiąc szeptem, zaprosi byś
      Wybrał się w drogę z nim.

      Bo życie jest jak sen
      Który krzyczy
      Bo życie jest jak sen
      Który trwa
      Który trwa
      Chwilę trwa.

      Witaj w moim śnie
      Płomień świecy zgasł.
      Nocy, uchyl drzwi
      Chcę odpłynąć w snach.
      Chcę odpłynąć w snach.
      Chcę odpłynąć.

      ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

      ... dobranoc, witaj w moim śnie... :)***

      Usuń
  10. Wtaj miła Gospodyni, Panie i Panowie:)

    Tak się dzisiaj w domu kiszę,
    Pomyślałem - wiersz napiszę:)
    Myślę, dumam, rym próbuję,
    A to wszystko jest na dwóję.
    Polityka żle się rymuje...
    Musiałbym napisać: ch...e:)
    Zawieszę zatem rymowanie...
    I pozdrowię miłe Panie:)

    I panów - też:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście: " Witaj "...
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Staszku:)
      Myślę, że jutro pogadamy i porymujemy, a na tę chwilę pozdrawiam Cię wieczornie i już dryfuję w kierunku łóżka. Dobranoc, posłuchaj naszych kołysanek i do jutra:)
      W niedzielę nie będzie gmły, zajrzałam na meteo. Pa:)

      Usuń
    2. Zatem.. Dobranoc Ewo i Ogrodnicy:)
      Do jutra... jeśli dożyję:)))
      Stanisław

      Usuń
    3. Gmła otula cały kraj.
      Życzę Wam wszystkiego: naj:)
      Żeby " mleko " odpuściło
      I niebiesko się zrobiło:)

      Dobranoc:)
      Stanisław

      Usuń
  12. Dzień dobry:)
    Zapraszam na kawę...:)

    Cafe del Mar - Vol. XVI (Ambient/Chillout/Lounge)

    http://www.youtube.com/watch?v=N0LNYTcsJXI&feature=related

    ...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dziękuję Izo za ponadgodzinne granie, będę do niego wracać w dzień, witaj:)
      Pospałam, jak królowa angielska, a dla Ciebie i Wszystkich mam poranny jazz z Norah Jones, zapraszam:)

      Usuń
  13. Witam w niedzielny poranek:)*
    Jeszcze zamglony, ale chyba mniej niż w ostatnich trzech dniach? Celsjusz za oknem na minus 0,5, spokój i cisza, tylko kawki i gawrony już komentują dzień.
    Taka poranna słodycz, jaką zaznaje się w tylko w niedzielę, kiedy człowiek otulony w miękkie ciepło domu, puszystą błękitność szlafroka i aromat pierwszej kawy może się nią delektować bez pośpiechu:)
    Przy kawie snuje się dymek i delikatne nuty lekkiego jazzu z Norah Jones - What am I to You?

    ***Kim jestem dla Ciebie***

    http://www.youtube.com/watch?v=11pjvFdjug4

    Kim jestem dla ciebie
    Powiedz mi prawdę kochanie
    Dla mnie ty jesteś morzem
    Szybkim jak możesz być
    I głębokim odcieniem błękitu

    Kiedy czujesz się kiepsko
    Do kogo jeszcze pójdziesz
    zauważ, ja płaczę kiedy ty czujesz ból
    Oddałabym ci ostatnią koszulę
    Bo bardzo cię kocham

    Jeśli moje niebo spadnie
    Czy byś w ogóle zadzwonił
    Otworzyłam moje serce
    Nigdy nie chcę być osobno
    Teraz twoja kolej

    Kiedy patrzę w twoje oczy
    Czuję motyle
    Kocham cię kiedy jesteś smutny
    Powiedz mi prawdę kochanie
    czym jestem dla ciebie

    Wiec jeśli moje niebo spadnie
    Czy byś w ogóle zadzwonił
    Otworzyłam moje serce
    Nigdy nie chcę być osobno
    Daję ci piłkę

    Kiedy patrzę w twoje oczy
    czuję motyle
    Czy mógłbyś znaleźć we mnie miłość
    Czy mógłbyś wyryć mnie w drzewie
    Nie napełniaj mojego serca kłamstwami

    Będę cię kochać kiedy będziesz smutny
    Powiedz mi prawdę kochanie
    Czym jestem dla ciebie
    czym jestem dla ciebie
    czym jestem dla ciebie

    :)*

    ... takich miłych chwil na całą niedzielę dla Wszystkich:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)))

      ***(wołaniem jesteś moich oczu)

      wołaniem jesteś moich oczu
      przedłużających się bezmiernie
      w cień - który jest tysiącem cieni
      tysiąca nie nazwanych dni

      ile światła
      mają twoje otwarte dłonie
      ile nocy
      w nagłości spadających gwiazd

      szukam cię
      palcami roztrącam chmury
      podnoszę skrzydła ptaków liści
      ginąca perspektywa Placu Pigalle

      -Halina Poświatowska

      Słonecznej niedzieli:)))

      Usuń
    2. :)
      ... jeszcze słońca nie ma, ale zostawię Ci trochę słonecznych kolorów jesieni...

      Kolory jesieni

      Miliardy kropel brylantowych
      lśnią w kępkach trawy i na krzakach
      a słońce jasne i wesołe
      jest jak rozgwiazda morska jakaś.

      Łąka przeciąga się i dyszy
      tumanem mgiełki otulona
      ja o jesieni złotej piszę
      i czuję ciepło w swych ramionach.

      Nad głową widzę błękit nieba
      zwinne promienie drzewa pieszczą
      miedzi purpury złota trzeba
      by liść jesienny zaszeleścił.

      Lasy grzybami obrodziły
      lecz wrzos nie kwitnie fioletowo
      dzień jest pogodny jasny miły
      dlatego ciepłe są me słowa.

      - Jerzy Pietruszczak

      ... może uda mi się choć trochę ich dzisiaj złapać, jakieś ostatnie, jesienne impresje?
      Tobie też tego życzę:)

      Usuń
    3. Dziękuję.Złapałam dzisiaj w obiektyw trochę ostatnich kolorów jesieni...:)
      Późno już więc na dobranoc niech nam zagra saksofon:)

      ♥ Sensual, Smooth, Sax Jazz♥

      http://www.youtube.com/watch?v=GuSSaSb1mus&feature=related

      Dobranoc...kolorowych snów:)

      Usuń
    4. ... no i sama widzisz, zasnęłam, jak pies Pluto, a tu taki teledysk... :)))
      Jeszcze trochę saksofonu nocą nie zaszkodzi, nawet na 10 minut.

      Smooth Romantic Jazz

      http://www.youtube.com/watch?v=suCTkUrI0dM&feature=related

      ... a potem już tylko w podusie, dobranoc z muzyką słodkich snów:)

      Usuń
  14. Cześć!
    Od piątku remontują ulicę pod moim oknem. Teraz kładą nowy asfalt. Nareszcie znikną "zbiorniki " na kałuże. Koszmar dla mieszkańców to był.
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć:)
      Posłuchaj jakiejś przyjemnej muzyki, a potem wyskocz na niedzielny spacer poza asfalt;)
      Teraz jeszcze tańczę po kuchni z rondelkami, potem zajrzę do Ciebie. Pozdrówka niedzielne:)

      Usuń
    2. Pogoda nie taka, słońca ani nic. Obiad, przygotowania do wyjazdu i inne jakieś. Wychodzić dziś nie będę.
      Pa:)

      Usuń
    3. :)
      Mnie żadna pogoda nie zniechęci, chyba, że oberwanie chmury, albo tęgi mróz. Nie ma takiej opcji, żebym w niedzielę nie wyskoczyła na spacer; chyba bym się udusiła ;)))
      Pa:)

      Usuń
  15. Słońce powoli się przeciąga, więc korzystam i jadę do skansenu na przewietrzenie głowy i ostatkowo-jesienne foto-impresje. Na razie:)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry Ewuniu*, Panie :)
    Urzekająca Norah Jones wprowadziła cudowny nastój w niezbyt urzekające, bo pochmurne i szare, niedzielne południe. Aby utrzymać ten piękny klimat zadedykuję Ogródkowi wiersz Leszka Wójcika.

    * * * ( jesteś tematem mojego życia )

    Jesteś tematem mojego życia
    pragnę zgłębić cię do dna
    zapamiętać od deski do deski
    poznać twój smak
    tam gdzie go nie przeczuwasz
    rozproszyć obcą materię
    zniweczyć czas i przestrzeń
    dodawać się do ciebie
    w nieskończoność
    choćby to było tylko złudzenie

    ... wczorajszy wieczór udany. Jeszcze chwila, a też jak Ty, Ewuniu*, wyruszam na spacer. Przesyłam serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłam Zuzanko, witaj:)
      I nie żałuję, choć słonko trochę zamglone, ale spacer niezwykle się udał, a i parę ciekawych fotek złapałam w obiektyw:)
      Nie wyobrażam sobie siedzenia w domu, kiedy w plenerze usypiająca przyroda urzeka jeszcze resztkami barw. Jesienny spacer Leszka Wójcika trochę przybliży te klimaty.

      Jesienny spacer

      Idziesz galerią kasztanów
      włosy umawiasz z wiatrem na tańce
      rozsuwasz stopą pożółkłe lato
      szeleści dywan
      wzorem suchozłocistym

      Mówisz: zima
      niedługo do nas przyjdzie
      tak jakby już teraz
      czaiła się w twym bucie

      ... z pogodą, ciepłem i uśmiechem na cały niedzielny wieczór:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*,
      spacer udał się znakomicie. Był dłuuuugggggiiii;-)))
      Dziękuję za jesienny spacer i dopiszę Dzień jesieni.

      Panie: już pora. Wielkie było lato,
      Cieniom zegarów pozwól - niech się dłużą
      i po obszarach pozwól hulać burzom.
      Owocom każ dopełnić się, a jeśli
      potrzeba, daj im ze dwa dni gorętsze.
      Do dojrzałości nakłoń je i ześlij
      słodycz ostatnią w ciężkie wina wnętrze.
      Kto teraz domu nie ma, już go nie zdobędzie.
      Kto jest samotny, ten zostanie sam.
      Czuwać i czytać, listy pisać będzie
      długie i po alejach - tam i sam -
      błąkać się w liści niespokojnym pędzie.

      - Rainer Maria Rilke.

      ... serdeczności :)

      Usuń
    3. ...bardzo dziękuję, Zuzanko, to jeden z moich ulubionych wierszy Rilkego i przedłużyłaś mi jesień na wieczór:) Jestem tak senna, że mogę Ci już tylko powiedzieć dobranoc z najpiękniejszym uśmiechem i życzyć rozkosznych, kolorowych snów. Pa, do jutra :)))

      Usuń
  17. Pomylił Jasieczek drogę,
    bo mgła mu przeszkadzała.
    Alibi to niezbyt pasuje,
    a Ewa**** Jaśka czekała.

    Stanisław chciał wierszyk napisać,
    lecz rymów we mgle nie mógł znaleść.
    A wierszyk się zapowiadał,
    miał dużo zawierać zalet.

    Gdy pisał swój wierszyk wieczorem,
    przekleństwo nagle się wkradło.
    I zwątpił Stanisław z Redy,
    ogłosi talentu upadłość.

    Gdy Ewa**** pisze swe wiersze,
    to pełne są one urody.
    Jej taka mgła nie przeszkadza,
    i żadna zmiana pogody.

    Bo ona przeszkód nie widzi,
    nie wadzi deszczyk, czy słota.
    Ewunia**** ma sposób na wszystko,
    i zniesie pogody sabotaż.

    Ten wierszyk o naszej poetce,
    nie mieści najmniejszej plotki.
    Wybiera się z aparatem,
    popstrykać jesienne fotki.

    Przyniesie, gdy przyjdzie do domu,
    a potem je posortuje.
    Cierpliwość zawsze popłaca,
    więc po co się denerwujesz?...

    Witam piosenką Ewy Błaszczyk i Piotra Polka

    ** Nie bądź smutna **

    http://www.youtube.com/watch?v=sS3xBtyP6yU

    Miłej niedzieli...:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jędruś:)
      Ach, te plotki, ploteczki... widzę, że zdążyłeś "obrobić" prawie wszystkich Ogrodników ;-)))

      A ja Ci napiszę, że lubię jesienie,
      nostalgiczne mgiełki, liście pod stopami,
      gdy przyroda wokół już leciutko drzemie,
      na trawnikach szepcze rudości aksamit.

      Nie wiem nic o trawie, lecz jeszcze w szmaragdach,
      jakby chciała lato zatrzymać na dłużej...
      Bo wiesz? Ja się kocham w księżycu i gwiazdach,
      wiersz napisać mogę na listku i chmurze:)

      Namaluję tęczę i szary listopad,
      ubarwię codzienność, porozchmurzam cienie,
      ostatni liść klonu, co chce załopotać,
      też do wiersza wplotę jesiennym wspomnieniem.

      I na końcu jeszcze coś może napiszę,
      niech moje wyznanie będzie tu najszczersze -
      choć ogród zapada się już w senną ciszę,
      we mnie nie chcą zasnąć uczucia i wiersze...:)))

      ... serdeczności dla Ciebie na niedzielne ostatki:)
      Piosenki zaraz odsłucham... dziękuję pięknie za dyżur w Ogródku:)

      Usuń
    2. ... i w podzięce za muzykę, Jędruś, dla Ciebie Ewa Błaszczyk.

      Ewa Błaszczyk-Kocham jak chcę

      http://www.youtube.com/watch?v=gyZCYYfYigM&feature=related

      Usuń
  18. Piotr_Polk_** Jesień_złota **.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=cRwQSM8whQE&feature=relmfu

    OdpowiedzUsuń
  19. Długo marzyła ze swoim mężem,
    i domek był pełen emocji.
    I w końcu przyszła realizacja,
    wyjazdu do Kapadocji.

    Co pocznie Ozon, bagaż jest ciężki.
    przyprawia o zawrót głowy.
    Męża opadły już dawno siły,
    przydałby się bagażowy.

    Ból głowy teraz, to jest przejściowy,
    wnet będzie już po kłopocie.
    Kiedy usiądzie na swoim miejscu,
    przy oknie w samolocie.

    Pogodę ściśle zaplanowała,
    i środek lokomocji.
    Zatem miłego pobytu życzę,
    obojgu w Kapadocji...:)

    Podróże TV Turcja Kapadocja

    http://www.youtube.com/watch?v=03OrBFEZgqU

    Miłego pobytu..:)





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawy film, dzięki, Andrzeju. Ozonko, nie masz miejsca w walizce? Może byś mnie gdzieś upchała:-)Miłego pobytu i szczęśliwej podróży:-)

      Usuń
    2. Raz przeczytała mała Ewunia,
      pewnego Kleksa podróże.
      Na "stare lata" stwierdziła krótko,
      nie będę czekała dłużej.

      Pan Maluśkiewicz poradził sobie,
      ja wcale gorsza nie jestem,
      Bo Kapadocja już czeka na nas,
      lecimy najbliższym rejsem.

      Andrzej z nawyku wierszyk napisał
      by uczcić Ewuni wyjazd,
      "Gdy wrócę, opowiem wszystko dokładnie"
      jak rzekła, tak i zrobiła.

      Dzięki Andrzeju za wiersz:) Jak widać wszystko może być natchnieniem.
      Pozdrawiam:)


      Usuń
    3. Super Ozonko, ściskam Cię, Słonko:-)

      Usuń
    4. Miłego wieczoru, Ogrodnicy. Pozdrawiam Miłośników Ogródka:-)

      http://www.youtube.com/watch?v=hZ3NZMb34_I&feature=related

      Gregorian - Voyage, Voyage

      Usuń
    5. :)
      ... natchnieniem może być nawet stary durszlak, Ozonko, ale to dobrze wychodzi w przypadku, gdy ma się taki talent, jak Mistrz Konstanty ;-)

      I
      Durszlak

      Gdy wieczora pewnego
      stwierdzisz, drogi kolego,
      że cyniczna była miłość Jadwisi,

      wiedz, mój złoty chłopaku,
      ze tam w kuchni na haku
      emaliowany durszlak wisi.

      Wyrwij zębami z muru
      ten hak nocą ponurą,
      taka chwila każdego nawiedza;

      i zdejm durszlak z przyświstem,
      i wlej w durszlak łzy czyste,
      lecz przecedzaj, mój miły, przecedzaj.

      Refren Bo nie każda twa łza, niestety,
      jest prawdziwa, niektóre kłamią,
      prawdziwe łzy to diamenty,
      a diamentów czasami żal.

      Więc przecedzaj, mój miły, dokładnie
      i diamenty odnajdziesz na dnie,
      a woda przez dziurki durszlaka
      rurami odpłynie w dal.

      ... pomyślności:)))



      Usuń
    6. ... wiersz oczywiście autorstwa K.I. Gałczyńskiego, jakżeby inaczej;)

      Usuń
    7. Czyli miałam rację:)))

      Usuń
    8. .... przy założeniu talentu KIG - z pewnością:)

      Usuń
    9. ... jak się jest tak utalentowanym poetą, to można i o żelazku:)

      Żelazko

      Mówiłeś do mnie czułe słowa,
      że tylko ja i nikt więcej,
      i nagle poprosiłeś, żeby ci spodnie odprasować,
      takim głosem nieśmiałym, chłopięcym.

      Prasowałam je resztką siły
      w kuchni, a w sercu wzbierał żal
      i kiedy już odprasowane były,
      tyś spodnie wziął i odszedł w siną dal.

      Refren

      Żelazko,
      elektryczne i złowrogie!
      Żelazko,
      ach, po cóż spodnie prasowałam nim?
      Żelazko!

      ja cię rozbiję o podłogę.
      Chłop był jak ogień,
      lecz w spodniach rozwiał się jak dym.

      - Konstanty Ildefons Gałczyński.
      :)

      Usuń
    10. Cóż żelazko winne? A podłoga?
      Wszystkiemu winna męska głowa.
      Pa:)

      Usuń
  20. Witajcie w niedzielne popołudnie. Dziękuję, Andrzeju za piosenki.Kiedyś oglądałam Jego występ w telewizji, ma ładny głos ale tego Pana nikt mi nie zastąpi:-)Pozdrawiam Was cieplutko życząc miłego popołudnia:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=79Lq9NRhS5k
    **Mieczyslaw Fogg - Jesienne Róże**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Dano:)
      Mam nadzieję, że miło spędziłaś niedzielny czas i nie zaniedbałaś spaceru. W taki czas grzechem byłoby siedzieć w domu ;-)
      Lubię jesienne róże i nawet dzisiaj zrobiłam parę fotek moim ukochanym z ogrodu, dziękuję. A ja Ci się "odźwięczę" liryczną Łucją i Skaldami.

      http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q&feature=related

      ... przyjemnych wieczornych chwil:)



      Usuń
    2. Pisałam W Ogródku,że jestem chora i mam zapalenie krtani. Nie byłam na spacerze, bo mi zdrowie na to nie pozwala. Miłego wieczoru, Ewo, zaraz odsłucham piosenki, dziękuję:-)

      Usuń
    3. Życzę poprawy zdrowia i pogody ducha, Dano :-)

      Usuń
    4. Dzięki, Ewo, bardzo mi się podoba ta piosenka i jest tam dziewczynka bardzo podobna do mojej córci:-) Miłego, wieczornego odpoczynku:-)

      Usuń
    5. Dziękuję, wzajemnie,Ewo:-)

      Usuń
  21. Ważne jest również miejsce urodzenia. ’Born in Ontario’ -> (ostatni Neil Young) -> nieszczególnie. Żaden poważny bluesman nie urodził się w Ontario. Chyba pod wodą. Najlepszym dla bluesmana urodzić się ’Down in Mississippi’ oraz babrać się za młodu w błocie. Można być ’Born in - Louisiana, Texas, New Orleans, nawet Chicago’ - powinno się jednak koniecznie czekać na ’This Train’

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Czipku:) Widzę, że nas intensywnie edukujesz "w temacie bluesa", szkoda tylko, że nic nam nie zagrasz, a to sprawiłoby mi wielką przyjemność; myślę, że nie tylko mnie. A tymczasem "This Train" (w przenośni, niekoniecznie pociąg, ale podróżowanie) jest moją codziennością...:)

      Marillion - This Train Is My Life

      http://www.youtube.com/watch?v=6GqSynUmCns&feature=related

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. ...a teraz sam na sam z Tanitą Tikaram,:)

    http://www.youtube.com/watch?v=tPn1mfv7F0M

    Dla pokrzepienia ślę pozdrowienia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Jędruś, najpiękniejsza piosenka Tanity, jaką znam - kocham ją (piosenkę) już chyba z 10 lat.

      Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety

      http://www.youtube.com/watch?v=QzSEd7eN0Ik&feature=related

      ... niesamowita melodia, głos, ekspresja wykonania, interpretacja tekstu - cudo:)

      Usuń
    2. To jedna z tych piosenek, o których nie da się zapomnieć:)

      Usuń
    3. Masz rację, Ozonko, to niemalże credo dobrej muzyki :)

      Usuń
  23. Dobry wieczór na dobranoc.:)***

    I prawie po niedzieli. Ładna była, że odwiedziłem
    najbliższych. Kwiaty jeszcze piękne jakby wczoraj
    były wstawione.

    Dość dawno nie gościł w dobranocce Julian Tuwim
    i dlatego zaprosiłem go z -

    ***Kwiat ***

    Kwiat za oknem gwałtownie kwitł
    W obawie, że się spóźni.
    Wietrzyk, deszczyk, serce i mit
    Pracowały jak w kuźni.

    Noc przychylna dla takich spraw,
    Cieplała oranżerią.
    I ty (co za szczęśliwy traf!)
    Wzięłaś mnie raz na serio.

    Współkwitnących, gorliwych ust
    Niewyczerpany zasób
    Szeptem wzmagał namiętny wzrost
    I pomnażał w czwórnasób.

    Aż zdyszany i cały w łzach
    Ze wzruszenia i rosy
    Eros-Helios-Apollo-Brzask
    Lilią wychylił się z nocy.

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    A kołysankę wyśpiewa nam - Michał Bajor -Edith -

    http://www.youtube.com/watch?v=8vKqEYIoDlc&feature=g-vrec

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    Dobranoc, dobranoc Paniom i Panom i Tobie Najmilsza
    moja.:)*** cała reszta jest muzyką.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasienku:)*
      Tak się nawdychałam rześkiego, jesiennego powietrza, że lekko mnie ululało z wieczora...:)))*
      Przeniosłam Ciebie do osobnego wątku i już za chwilkę przychodzę ze swoją dobranocką.

      Usuń
    2. Pogoda rzeczywiście była ładna, delikatne ciepło, trochę słonka i do tego pierwszy raz od trzech, czy czterech dni bez mgły. Tam, gdzie mówisz, kwiaty stoją zupełnie nienaruszone i jeszcze bardziej rozkwitły...
      Niedziela jednak kończy swój bieg i pora nam odpocząć w podusiach. Dzisiaj na dobranoc oddam głos Stanisławowi Kruszewskiemu.

      ***zakochani (piosenka w duecie)***

      A.
      w tę noc piękną rozświetloną tak cudownie
      mogę patrzeć urzeczona aż do rana
      a jak jeszcze byłbyś blisko tuż koło mnie
      to słyszałabym jak mówisz
      ukochana

      B.
      w tę noc jasną kiedy gwiazdy srebrzą niebo
      gdy księżyca w pełni uśmiech leczy rany
      to pragnienie abyś zawsze była ze mną
      jest przyjemne bo się czuję
      zakochany

      AB.
      w tę noc cudną księżyc złotem nas obrzuci
      gwiazdy srebrem wskażą drogę na spotkanie
      miłość cichą kołysankę nam zanuci
      przytulimy się do siebie
      zakochani

      AB.
      kiedy rankiem gwiazdy zgasną wraz z księżycem
      słońce ze snu wyrwie miłość już bez granic
      to weźmiemy się za ręce i przez życie
      jedną pieśnią nasze szczęście
      zaśpiewamy.

      ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

      Dobranoc, dobranoc Ogrodnicy, Ogrodniczki i Ty Mój Najmilszy:)*** przytulmy się do siebie i niech brzmi muzyka nocy:)))***

      ... za chwilę ukołyszę do snu...

      Usuń
    3. ... "Edith" zabrzmiała mi tak cudnym walcem, że porwała mnie zupełnie... może więc jeszcze jeden walc i Michał Bajor.

      ***Dla nas walc***

      http://www.youtube.com/watch?v=s69v5lObB2U&feature=relmfu

      By na ten bal zdążyć tak jak oni
      Zabrakło nam lat, a może dni
      Ale jest jeszcze walc, taki dla spóźnionych
      Daj poprowadzić mi

      Bal jak to bal
      Skrzy się za szybami
      I trochę żal zatrzaśniętych drzwi
      Ale jest przecież walc,
      Choć tysiąckroć zgrany
      Daj poprowadzić mi
      Daj poprowadzić mi

      Zawirujmy jeszcze raz, potem jeszcze dziesięć
      Niech to będzie taniec nasz na kolejne dni
      Tyle dla nas ma ten walc, na trzy pas, uniesień
      Daj poprowadzić mi
      Daj poprowadzić mi

      Choć wkoło świat zmienił się i zmienia
      Wciąż warto śnić niepraktyczne sny
      Dla nich bal, dla nas walc
      I nic do stracenia
      Daj poprowadzić mi
      Daj poprowadzić mi

      Zawirujmy jeszcze raz, potem jeszcze dziesięć
      Niech to będzie taniec nasz na kolejne dni
      Tyle dla nas ma ten walc, na trzy pas, uniesień
      Daj poprowadzić mi
      Daj poprowadzić mi

      Stary walc, dobry walc
      Ile to już lat?
      Czy to walc, czy to walc
      Czy może wiatr?

      Zawirujmy jeszcze raz, potem jeszcze dziesięć
      Niech to będzie taniec nasz na kolejne dni
      Tyle dla nas ma ten walc, na trzy pas, uniesień
      Daj poprowadzić mi
      Daj poprowadzić mi...

      ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

      ... zawirujmy i jeszcze raz...i już teraz najczulsze pa:)***

      Usuń
  24. I jeszcze raz Michał Bajor - " Czekanie me to Ty..." (Je N'attendais Que Vous )

    http://www.youtube.com/watch?v=M6dhvg5PxKU&feature=related

    Słowa i muzyka oryg. J. Veneruso - wyk. Garou , tekst polski ; W. Młynarski
    ********************************************************************************­*
    Czekanie me to Ty , mą nadzieją _ Ty , na cudowności dnia ,i ciszę snu , na miłość do utraty tchu...do utraty tchu...

    " Czekanie me to Ty "

    Czekanie na blaski co sfrunie z gwiazd
    I rozjaśni świat w marny czas
    Na to by gorzki jak sól wczorajszy zniknął ból.
    Czekanie na świt , wzdychanie w noc
    B y nagle się zły odmienił los
    Zostawiam to innym , bo czekanie moje to...

    Czekanie me to Ty , kochanie me to Ty
    Nie sposób abym ślad Twój zgubić mógł,
    Choć tak wiele świat w krąg poplątał dróg.
    Czekanie me to Ty , mą nadzieja Ty
    Na cudowności dnia i ciszę snu
    Na miłość aż do utraty tchu...

    A gdy życie mnie pognębić chce
    Ja wciąż wierzę ,że nie przegram , nie
    I czekam na wielki fart , na kilka niezłych kart
    I wyzywam los wciąż , co dnia
    Powiedzcie czy żyć wspanialej się da
    Niż szczęścia odkrywać smak
    W czekaniu myśląc tak...

    Czekanie me to Ty , kochanie me to Ty
    Nie sposób abym ślad Twój zgubić mógł,
    Choć tak wiele świat w krąg poplątał dróg.
    Czekanie me to Ty , mą nadzieja Ty
    Na cudowności dnia i ciszę snu
    Na miłość aż do utraty tchu...

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    Garou - Je n'attendais que vous.

    http://www.youtube.com/watch?v=20ro0bzWfP0

    ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

    :)))*** dobranoc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję, Jasieńku:)***
      I jeszcze na koniec, proszę... śpiewa Michał Bajor.

      " Jeśli nie istniałabyś..." (Et Si Tu N'existais Pas).

      http://www.youtube.com/watch?v=tQyLjUgGPm8&feature=relmfu

      Jeśli nie istaniałabyś..." (Et Si Tu N'existais Pas).... słowa i muzyka P.Losito/ S.Cuyunga/ V.Pallavicini. Teskt polski W. Młynarski. Oryg. wykonanie Joe Dassin
      ********************************************************************************­**
      Jeśli nie istaniałabyś... to nic by nie istaniało ...badź więc...


      ***Jeśli nie istniałabyś***

      Jeśli nie istniałabyś,
      to wiem ,że też nie istniałbym
      patrząc jak smutny dzień , szary dzień
      do mych myśli składa rym ?
      Gdybyś nie staniała ty,
      czy myśli me rzeźbiłyby
      miłość z wiatru i mgły , a ma dłoń
      dotyk tych cudownych dni
      czy pamiętałaby ?

      Jeśli nie istniałabyś,
      dla kogo smutki szłyby w cień?
      Czy dla tych , których twarz , uśmiech , szept
      zapominam z dnia na dzień?
      Gdybyś nie istniała ty
      lub wędrowała Bóg wie gdzie,
      To bym gnał śladem twym jak twój cień,
      by wytańczyć słowa te:
      „Ach dojrzyj , ogrzej mnie ..."

      Jeśli nie istniałabyś , dla kogo wtedy istniałbym?
      Przy kim bym się uśmiechał co świt
      i pomilczał zmierzchem złym?
      Jeśli nie istniałabyś ,
      czy mógłby pytania te;
      „Dokąd iść , po co żyć ? Zmienić się
      w proste słowa : „Kocham cię
      na dobre i na złe..."

      ღ♥ღ*•.¸¸.•*ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•.¸¸.•ღ♥ღ*•

      :)))*** dobrej nocy...

      Usuń