Powered By Blogger

sobota, 3 listopada 2012

Przewodnia fraza

Dzisiejszy świt. Zmienność z minuty, na minutę...
Najpierw podświetlone złotem granaty i błękity...
... a potem już tylko różowości.
Przewodnia fraza

Życie wciąż głaszcze mnie po głowie,
jesienny wiatr nie rozwiał marzeń,
nie zawsze błękit gra rapsodię,
lecz z listopadem mi do twarzy.

Nie umiem nazwać tego wzniośle:
na pięciolinii moich wzruszeń
słoneczne myśli więczą wiosną
nawet w zimowej zawierusze.

I choć czasami niebo płacze,
dyrygent zmienia partyturę,
melodia uczuć brzmi inaczej,
karminy w łzawość nut wplątuje.

I cóż, że milkną złote lśnienia,
nie straszne zimna mi powroty,
przewodniej frazy chłód nie zmienia -
kocham. Nikomu nie mów o tym... :)

89 komentarzy:

  1. Witaj Ewo:)
    Piękny ten Twój lubelski świt. Ja byłam za leniwa żeby wstać i zrobić zdjęcia.Widziałam te różowości w oknie ale pod kołderką było tak cieplutko...:)
    Przewodnią frazę niech uzupełni Kasia Nosowska...:)

    Kochać Kasia Nosowska

    http://www.youtube.com/watch?v=Fp6zSOXph6M

    Pięknej soboty...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      Tak... "w tym słowie jest kolor nieba", jak niegdyś śpiewał Piotr, a teraz Kasia Nosowska, dziękuję za przewodnią frazę:))
      Dodam jeszcze jedną, tym razem w wykonaniu Kory Jackowskiej i Maanamu.

      http://www.youtube.com/watch?v=nIncb6Gy2js

      U mnie teraz trochę chmur, ale nie zimno, 9 stopni i lekki wiatr. Pogodnego dnia z przewodnią frazą...:)

      Usuń
  2. ?
    :)
    Dzień dobry wczesnym popołudniem:)
    Jakoś nikt, oprócz Izy, nie kwapi się do jesiennych prac w ogrodzie z poezją, przyrodą i muzyką... cóż, pewnie to zbyt nudne zajęcie.
    Ogrodnicy kopią inne grządki, najchętniej na politycznej niwie... rozumiem.
    Wszystkim zatem pięknie dziękuję za dotychczasowy udział, cichutko zamykam furtkę i wszelkiej pomyślności życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamknąć to trzeba bloggera w loszku za zjadanie wpisów:)
      Ogródka proszę nie zamykać bo ja na ławeczce piję drugą kawę:)))

      SKALDOWIE - Nie Domykajmy Drzwi.wmv

      http://www.youtube.com/watch?v=igH0xOqbuto

      Na te słowa czekamy, jak na stacje spóźnione
      Na dziewczyny czekamy, na dziewczyny zamglone
      Wiatr nam okna zamyka, zatrzaskują się bramy
      Ktoś się nocą przemyka za człowieka przebrany

      Ref.
      Nie domykajmy drzwi, zostawmy uchylone usta
      Może nadejdą sny, zapełni się godzina pusta
      Nie domykajmy drzwi, może niebieski motyl wleci
      Czekajmy na ten świt, może nadzieja nas oświeci
      Nie domykajmy drzwi, zawróćmy porzucone słowa
      Nie domykajmy drzwi, może zaczniemy żyć od nowa...

      Ktoś się nocą przemyka za człowieka przebrany
      Jeszcze tylko muzyka, jeszcze sobie zagramy
      Świat się wokół kołysze, bije serce kamienia
      Szukam wstążki dla ciebie, dla ciebie ptaka i ocalenia

      Ref.
      Nie domykajmy drzwi...

      Tekst: Ewa Lipska

      Miłego popołudnia:)

      Usuń
    2. Dziękuję, Izuniu za muzykę Skaldów, piękny wiersz Lipskiej i cały dotychczasowy wkład w uprawianie Ogródka:)

      Do szuflady

      Poezja odchodzi na ciche bezdroża
      i niemodnym rymem tak jak liściem sypie,
      w zawierusze zdarzeń dogasa jej pożar,
      w kłębowiskach zgiełku, poraniona krzykiem.

      Uczucia? Najprościej wypowiedzieć prozą,
      wystrzyżoną trawą zastąpić ogrody,
      tuje w rząd posadzić, nie kłaniać się brzozom,
      nikt nie widzi piękna wśród rozchwianych łodyg.

      Po co piszę wiersze? Już doprawdy nie wiem,
      echa swoich myśli wciąż ubieram w słowa,
      niepotrzebne strofy zatrzymam dla siebie,
      klamerką je zepnę, do szuflady schowam.

      - ewa*

      Anna German - Wszystko w życiu ma swój kres

      http://www.youtube.com/watch?v=cbjqT1n9iG4

      Raz jeszcze dziękuję... pozdrawiam serdecznie, kłaniam się Tobie i Wszystkim, życzę dużo radości i łagodnego, jesiennego ciepła:)

      Usuń
    3. Dobry wieczór Ewuniu:)
      Bardzo lubię pracę w Ogródku...a potem odpoczynek na ławeczce pod wierzbą:)
      A teraz ponieważ trochę zmarzłam siedząc na ławeczce nalej mi wina...;)

      Nalej mi wina

      http://www.youtube.com/watch?v=dXSCtItmCD0

      ...jak szaleć to szaleć:)))

      Usuń
    4. Dziękuję, zaszalałam dwa i pół roku... właśnie minie 15 listopada. Pewnie formuła szaleństwa już niemodna...
      Niech zatem wariatka jeszcze ostatni raz zatańczy...

      Krystyna Janda - Wariatka Tańczy

      http://www.youtube.com/watch?v=phqx-ndpJzg

      ... i żeby nie było - to ja jestem wariatka:)

      Usuń
    5. Lubię Wariatki...Może dlatego ,że sama jestem wariatką:)

      Kto chce bym go kochała

      Kto chce, bym go kochała, nie może być nigdy ponury
      i musi potrafić mnie unieść na ręku wysoko do góry.
      Kto chce, bym go kochała, musi umieć siedzieć na ławce
      i przyglądać się bacznie robakom i każdej najmniejszej trawce.

      I musi też umieć ziewac, kiedy pogrzeb przechodzi ulicą,
      gdy na procesjach tłumy pobożne idą i krzyczą.
      Lecz musi być za to wzruszony, gdy na przykład kukułka
      kuka lub gdy dzięcioł kuje zawzięcie w srebrzystą powlokę buka.

      Musi umieć pieska pogłaskać i mnie musi umieć pieścić,
      i smiać się, i na dnie siebie żyć słodkim snem bez treści,
      i nie wiedzieć nic, jak ja nic nie wiem, i milczeć w rozkosznej
      ciemności,
      i byc daleki od dobra i równie daleki od złości.

      Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      ...a zatańczymy i zaszalejemy jeszcze nie raz...:)

      Usuń
  3. Bry wieczór :)*

    Może uda mi się choć trochę rozchmurzyć aurę aurę w ogródku
    i rozruszyć Towarzystwo Ogródkowe żwawą muzyką latino.

    Ricky Martin - Juramento (The Way To Love)

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=GqQbeAALpDM&feature=endscreen

    ***

    Ricky Martin - znowu

    http://www.youtube.com/watch?v=p7QYo-9SlP0&feature=relmfu

    ***

    Ricky Martin - Qué Más Dá (I Don't Care)

    http://www.youtube.com/watch?v=tepsqShr0ZQ&feature=relmfu

    ***

    Ricky Martin - Pégate
    http://www.youtube.com/watch?v=1G2-r-5ZwnY&feature=relmfu

    ***

    Christina Aguilera & Ricky Martin - Nobody Wants To Be
    Lonely

    http://www.youtube.com/watch?v=9HZM3JhbxYw&feature=related

    Dziękuję.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry wieczór, Jasieńku:)*

      Christina Aguilera – Rozmarzone oczy

      http://www.youtube.com/watch?v=JF2xFhYQylk

      Rozmarzone Oczy
      Uch, och och, uch...
      Wyciągam rękę by cię dotknąć
      W środku nocy
      I nie wiem czy już zasnęłam
      Ale trzymam moją poduszkę mocno
      Czy jesteś taki naprawdę, czy jesteś tylko
      Moim wyobrażeniem, które udaje
      Nie potrafię cię wypuścić
      zawsze będziesz
      Moim jedynym wiecznym ogniem.

      Twoje rozmarzone oczy
      One nie chcą się żegnać
      Więc to musi być moje przeznaczenie
      Bo nie mogę uciec
      I moja miłość nigdy nie umrze
      Och, rozmarzone oczy
      Nie ważne jak płaczę
      Po prostu nie mogę dosięgnąć twych
      Rozmarzonych oczu

      Jesteś wizją na jutro
      I duchem od wczoraj
      I będę próbować nie pozwolić ci
      Byś zaparł mi oddech
      Jesteś jak letnia bryza
      Która przychodzi i odchodzi
      Ale jakoś się utrzymuje
      Powiedz jak mam o tobie zapomnieć
      Jeśli ty tak naprawdę nigdy nie odszedłeś.

      Twoje rozmarzone oczy
      One nie chcą się żegnać
      Więc to musi być moje przeznaczenie
      Bo nie mogę uciec
      I miłość nigdy nie umrze
      Och, rozmarzone oczy
      Nie ważne jak płaczę
      Po prostu nie mogę dosięgnąć twych
      Rozmarzonych oczu
      Co powinnam zrobić
      By zbliżyć się do ciebie
      I twoich...

      Twych rozmarzonych oczu
      One nie chcą się żegnać
      Więc to musi być moje przeznaczenie
      Bo nie mogę uciec
      I moja miłość nigdy nie umrze
      Och, Tak ciężko starałam uwolnić cię
      Ale nie ważne jak płaczę
      Ja tylko patrzę poprzez
      Rozmarzone oczy (och)

      Uch och, uch, och
      Rozmarzone oczy...

      ***

      Bardzo dziękuję przez... mokre oczy...:)*

      Usuń
    2. ... dziękuję też za wszystko, co dla mnie zrobiłeś, za fantastyczny nastrój z cudowną muzyką i poezją, za Twoje wiersze, za całokształt... :)*

      Usuń
  4. Dobry wieczór Ewo, Panie i Panowie:)

    No, a kiedy ulżę sobie
    Polityczne tocząc boje,
    Kiedy brzucha mam roztroje,
    Kiedy wątpię we swe znoje...
    Kiedy widzę beznadziejność,
    Pojedynków z wiatrakami...
    Chciałbym pobyć trochę z Wami:)))

    Napisałem w ramach przeprosin i w nawiązaniu do wpisu Ewy, z godz: 15:05:)
    Z wielką pokorą i bez cienia ironii - przyznaję się pokornie: Jestem chory - na komentowanie bzdetów politycznych.
    Obiecuję podjąć leczenie, poprzez zapisanie się do kółka A.P. Anonimowych Polityków:) Jestem " uzależniony " od polityki!
    To pierwszy krok - szczery - do wyleczenia mojej porąbanej fobii i nałogu:)
    Świata wszak nie zmienię, ba... nawet siebie samego ciężko mi zmienić:)
    Potraktujcie, Kochani to wyznanie jako samokrytykę i pierwszy krok do szczerej metamorfozy:)
    Serdecznie pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszka Osiecka:

    "Czy te oczy mogą kłamać"

    A gdy się zejdą, raz i drugi,
    kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością,
    bardzo się męczą, męczą przez czas długi,
    co zrobić, co zrobić z tą miłością.
    On już je widział, on zna te dziewczyny,
    z poszarpanymi nerwami, co wracają nad ranem nie
    same, on już słyszał o życiu złamanym.
    Ona już wie, już zna te historie,
    że żona go nie rozumie, że wcale ze sobą nie
    śpią,
    ona na pamięć to umie.
    Jakże o tym zapomnieć, jak w pamięci to zatrzeć,
    lepiej milczeć przytomnie i patrzeć.
    Czy te oczy mogą kłamać ?Chyba nie.
    Czy ja mógłbym serce złamać itp. ?
    Gdy się farsa zmienia w dramat, nie gnam w kąt.
    Czy te oczy mogą kłamać - ależ skąd.
    A gdy się czasem w życiu uda,
    kobiecie z przeszłością, mężczyźnie po
    przejściach.
    Kąt wynajmują gdzieś u ludzi
    i łapią, i łapią trochę szczęścia.
    On zapomina na rok te dziewczyny z bardzo długimi
    nogami,
    co wracają nad ranem nie same,
    woli ciszę z radzieckim szampanem.
    Ona już ma , już ma taką pewność,
    o którą wszystkim wam chodzi,
    zasypia bez żadnych proszków, wino w lodówce się
    chłodzi.
    A gdy przyjdzie zapomnieć i w pamięci to zatrzeć,
    lepiej milczeć przytomnie i patrzeć.
    Czy te oczy mogą kłamać? Chyba nie.
    Czy ja mógłbym serce złamać itp. ?
    Kiedyś to zrozumiesz sama, to był błąd.
    Czy te oczy mogą kłamać - ależ skąd.
    I czy te oczy mogą kłamać ?Chyba nie.
    Czy ja mógłbym serce złamać itp. ?
    Kiedyś to zrozumiesz sama, to był błąd.
    Czy te oczy mogą kłamać - ależ skąd.

    Dla osuszenia ocząt Ewy:))) Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Staszku:)
      Ależ... ja nie mam do Ciebie i do nikogo najmniejszych pretensji, nie masz za co przepraszać... każdy bawi się w to, co lubi:)
      Wiem, że nigdy nie będę najmniejszą nawet konkurencją dla politycznych emocji... i nie staram się nawet.
      A jak zatęsknisz za odrobiną wyciszenia, poczytaj od czasu do czasu wiersze, które tutaj zgromadziłam, spójrz na jakiś kwiatek. Może znajdziesz chwilę radości...
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. ... i dziękuję za Agnieszkę, za wszystkie ciepłe słowa, które tutaj dla mnie i dla innych zostawiałeś... za Twoje nieziemskie poczucie humoru, wiarę w człowieka i nieobojętne spojrzenie na piękno przyrody.
      Pomyślności:)

      Usuń
  6. :)))

    Na splin
    Najlepszy - klin :)

    Toczę, jak jakiś żuczek, antałek z dobrym winem. Strasznie jestem strudzony, bo: z Redy do Lublina... ho,ho... i jeszcze 100 km.
    Wspaniałe czerwone i wytrawne wino, - przez to toczenie/obracanie - dobrze się wymieszało, a i odpowiedniej temperatury nabrało:)
    Siadam i już wybijam szpuncik, w beczce:)
    Jasiek, może byś jakieś " kielonki" podał?
    Zatem wznoszę toast: za Ewę, za życie, za humor, za miłe rozmowy, które tyle razy były naszym udziałem, za radość - nawet taką " przez łzy ":)
    W górę serca, w górę kielichy! Niech smutki zginą w rozbitym szkle:)
    Wasze zdrowie!
    Stanisław
    P.S.
    Blogger " jest gupi". Wywalił mi wpis i musiałem się mozolić od nowa. Mimo pokonanych, z antałkiem 600 km...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę jakieś niezrozumiałe dla mnie nastroje, a może mi się
    tylko tak wydaje, jednak pozwolę sobie, po raz pierwszy
    w tradycyjnej ogrodowej dobranocce, poprosić Marię Pawalikowską-Jasnorzewską o jej wiersz :

    *** Zachód słońca ***

    Kto pogubił te pióra różowe na niebie?
    Aniołowie kochania, kochania, kochania. -
    Popłynęli daleko - nie do mnie i ciebie,
    lecz tam, gdzie szyby płoną snem oczekiwania.

    Aniołowie miłości pióra pogubili,
    niosąc w oddal rozkosze, rozkosze, rozkosze,
    różowe pocałunki, nieskończoność chwili
    i pełne łez amfory, i róż pełne kosze.

    Jedno pióro wionęło nad tym naszym domem,
    gdzie w oknie brak złotego, złotego płomienia,
    i zawisło nad nami różowym ogromem,
    i zawisło nad nami żałością wspomnienia...

    Kto pogubił te pióra różowe na niebie?
    Aniołowie kochania, kochania, kochania. -
    Popłynęli daleko - nie do mnie i ciebie,
    lecz tam, gdzie szyby płoną snem oczekiwania. -

    :)***

    I kołysanka dla Ciebie - Chris De Burgh LADY IN RED - Dama
    w czerwieni -

    http://www.youtube.com/watch?v=ItfyoMvJnx0

    Nigdy nie widziałem cię tak pięknej jak dziś w nocy
    Nigdy nie widziałem cię tak jaśniejącej blaskiem
    Nigdy nie widziałem tylu mężczyzn pytających czy mogą z tobą zatańczyć
    Szukających małego romansu
    Cienia szansy
    Nigdy nie widziałem tej sukienki, którą założyłaś
    Ani pasemek twoich włosów, które sięgały twych oczu
    Byłem ślepy

    Dama w czerwieni
    Tańczy ze mną
    Policzek przy policzku
    Nie ma tu nikogo
    Tylko ty i ja
    Tu chcę być
    Ledwie poznaję
    Tę piękność przy moim boku
    Nigdy nie zapomnę
    Jak wyglądałaś tej nocy


    Nigdy nie widziałem cię tak przepięknej jak tej nocy
    Nigdy nie widziałem cię tak jaśniejącej blaskiem
    Byłaś niesamowita
    Nigdy nie widziałem tylu osób, które chciałyby być przy tobie
    A kiedy obróciłaś się do mnie i uśmiechnęłaś
    Zaparło mi dech
    Nigdy czegoś takiego nie czułem
    Takiej skończonej i bezwarunkowej miłości
    Jak tej nocy

    Dama w czerwieni
    Tańczy ze mną
    Policzek przy policzku
    Nie ma tu nikogo
    Tylko ty i ja
    Tu chcę być
    Ledwie poznaję
    Tę piękność przy moim boku
    Nigdy nie zapomnę
    Jak wyglądałaś tej nocy

    Nigdy nie zapomnę
    Jak wyglądałaś tej nocy
    Dama w czerwieni
    Dama w czerwieni
    Dama w czerwieni
    Moja Pani w czerwieni
    Kocham Cię

    :)***

    Dobranoc dobranoc Panie i Panowie i Ty Mileńka Moja.:)***
    "Lady in red Is dancing with me Cheek to cheek.:)*** Pa
    do jutra..:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja ulubiona Poetka znalazła dzisiaj poczesne miejsce w Ogródku. Izo, Jasieńku - dziękuję za Jej strofy... a te pióra pogubione na niebie są na mojej porannej fotce:)*

      Staszku, niech antałek stoi... wino im starsze, tym lepsze, może jeszcze popróbujemy jego smaku, a dzisiaj wybacz, wybaczcie Kochani - bardzo źle się czuję.

      I już Słowo na pożegnanie... Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      Berceuse*

      Oczy twe ciche są jeszcze, oczy twe ciche są jeszcze,
      kiedy mnie bierzesz w ramiona -
      spokojnych gwiazd płyną deszcze, łagodnych gwiazd płyną deszcze
      i śnieg na śniegu gdzieś kona...

      W milczeniu zbladły nam twarze, w milczeniu zgasły nam twarze
      i dusze bledną w miłości...
      w błękitnym stoi oparze, w półsennym stoi oparze
      różowe serce światłości...

      Spoczywam na twoim łożu, zasypiam na twoim łożu
      jak na dnie srebrzystych noszy,
      stojących gdzieś na rozdrożu, wstrzymanych gdzieś na rozdrożu
      w oczekiwaniu rozkoszy...

      *berceuse (franc.) - kołysanka.

      :)***

      ... pokołyszę też z Chris De Burgh - A Woman's Heart - Serce kobiety

      http://www.youtube.com/watch?v=3hQi-P6XEFk

      Serce kobiety pełne jest namiętności
      Serce kobiety pełne jest zmysłowości
      Jeśli nie wierzysz, że tak się dzieje
      Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

      Noce kobiety pełne są marzeń
      O mężczyźnie, który jest tobą
      Jeśli nie dostrzegamy, czego jej brakuje
      Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

      Ona chce zbliżyć się do ciebie
      Nie odwracaj się od niej
      Ona chce połączyć się z tobą
      Ona chce powiedzieć:

      Daj mi swoją noc
      A pokażę ci moją namiętność,
      Daj mi swoją zmysłowość
      A w pragnieniu będę pić z ciebie
      Daj mi swoje marzenia
      A odsłonię przed tobą oblicze kochanki
      Daj mi swoje serce
      A przytulę się mocno do ciebie
      I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

      Dzień kobiety pełen jest tęsknoty
      Za odrobiną romantyzmu i za towarzystwem
      Jeśli nie patrzymy, lub choćby nie słuchamy
      Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

      Serce kobiety jest twoje na zawsze
      Ona będzie wierna jedynemu mężczyźnie w swoim życiu
      Jeśli nie dajemy jej miłości i czułości
      Być może to największy błąd, jaki tylko można popełnić.

      Ona chce zbliżyć się do ciebie
      Nie odwracaj się od niej
      Ona chce połączyć się z tobą
      Ona chce, byś powiedział:

      Daj mi swoją noc
      A pokażę ci moją namiętność,
      Daj mi swoją zmysłowość
      A w pragnieniu będę pić z ciebie....

      Daj mi swoje marzenia
      A odsłonię przed tobą oblicze kochanka
      Daj mi swoje serce
      A przytulę cię mocno do siebie
      I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

      Ona chce zbliżyć się do ciebie
      Nie odwracaj się od niej
      Ona chce połączyć się z tobą
      Ona chce, byś powiedział:

      Daj mi swoją noc
      A pokażę ci moją namiętność,
      Daj mi swoją zmysłowość
      A w pragnieniu będę pić z ciebie....

      Daj mi swoje marzenia
      A odsłonię przed tobą oblicze kochanka
      Daj mi swoje serce
      A przytulę cię mocno do siebie
      I będę cię kochać do dnia mojej śmierci.

      :)***

      Dobranoc, dobranoc Ogrodnicy i Ty Mileńki Mój:)*** ... I will love you till the day I die...:***

      Usuń
  8. Witam w niedzielę:)*
    Słonko już na pół nieba, kawa świeżutko podana, paruje, cudownie pachnie... zapraszam:)
    Z dymkiem snuje się piosenka Budki Suflera - Chodź.

    http://www.youtube.com/watch?v=tJSQD6oQgOg


    Tyle dni, które kochasz
    W sercu tyle miejsc, które znam
    Tyle kłamstw i miłości
    Wielkiej jak ten mur co dzieli nas.

    Chodź...
    Zmysłów rozpal mrok
    Zanim je zniszczy czas
    I żeby znowu grał
    Zapałki w oknie blask

    Chodź...
    Nie pomylić dróg
    Czy warto któż to wie

    Chodź...
    I nie mówmy już
    Co między nami jest
    ...To ogrody wirują znów

    Chodź...
    Podaj jasną dłoń
    Czy warto sama wiesz

    ...To ogrody wirują latem
    Ponad ziemią tęczowy sad

    Tyle dni, które widzisz
    Ponad cieniem snu jaki znasz
    Tyle nam słońca promieni
    Ile każdy świt ocali w nas

    Tyle dni, które kochasz
    W sercu tyle miejsc, które znam
    Tyle barw i miłości
    Wielkiej jak ten mur co dzieli nas.

    :)*

    Barw jeszcze sporo zostało, jesienny koncert na liście, zapachy i wiatr trwa, moje samopoczucie już nieco lepsze... zapowiada się miły dzień:)
    Pozdrawiam cieplutko Ogrodników:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry:)
    Widzę nowe zdjęcie:)
    Zainspirowało mnie do przyniesienia wiersza,który już był ni raz w Ogródku. Ale jest piękny i warto go czytać...:)

    Dzika róża

    Za Dzikiej Róży zapachem idź
    na zawsze upojony wśród dróg -
    będzie clę wiódł jak czarodziejski flet
    i będziesz szedł, i będziesz szedł,
    aż zobaczysz furtkę i próg.

    Dla Dzikiej Róży najcięższe znieś
    i dla niej nawiewaj modre sny.
    Jeszcze trochę. Jeszcze parę zbóż.
    I te olchy. Widzisz. I już -
    będzie: wieczór, gwiazdy i łzy.

    O Dzikiej Róży droga śpiewa pieśń
    i śmieje się, złoty znacząc ślad.
    Dzika Różo! Świecisz przez mrok.
    Dzika Różo! Słyszysz mój krok?
    Idę - twój zakochany wiatr.

    -K.I.Gałczyński

    I na dodatek :

    Nalewka z dzikiej róży wg mojego przepisu

    http://www.youtube.com/watch?v=gq_nSmIDS_c

    Pięknej niedzieli i pogody ducha...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam piękny klip...:)

      "Dzika róża" - Dorota Osińska

      http://www.youtube.com/watch?v=Pdk91SyxV4Y

      ...:)

      Usuń
    2. Witaj Izo:)
      Uwielbiam ten wiersz i mogę go czytać w nieskończoność, jak większość Mistrza Konstantego, dziękuję:)
      Przypomnę dzisiaj moją różę.

      Nie zapomnij o niej

      Gdy róża na zimę przykryta chochołem
      zapadnie w sen słodki pod pierzynką śniegu,
      nie zapomnij o niej, imię jej przywołaj,
      ciepłymi myślami nią się zaopiekuj.

      Sierpniowym zapachem będzie pieścić zmysły,
      wciąż czeka na czułość, serca nie zamykaj,
      zasnęła na chwilę, aby w roku przyszłym
      poddać się kochanej ręce ogrodnika...

      - ewa*
      Przepraszam za moje wczorajsze nastroje... złapałam doła, skumulowały się we mnie wszystkie przeżycia i kłopoty tego roku... każdemu to się zdarza, przychodzi nie wiadomo skąd, ale też i odchodzi; dobrze że w miarę szybko.
      Dziś wróciła pogoda ducha, dziękuję za cierpliwość i wszystkie ciepłe myśli Twoje, Jaśka, Staszka... były mi bardzo pomocne:)
      Przyjemnej, pogodnej niedzieli w ciepłych kolorach:)

      Usuń
    3. ... a różany teledysk śliczny, dzięki - takiego jeszcze nie było w Ogródku:)

      Usuń
  10. Witaj Ewo w niedzielne - prawie południe:)

    Stara, optymistyczna piosenka H. Majdaniec:

    " Jutro będzie dobry dzień "
    www.youtube.com/watch?v=9JvuIQMDcsI

    Wielokrotnie dodawałeś mi otuchy... dziś ja tą starą piosenką się zrewanżuję. Po burzy zawsze, kiedyś zaświeci słońce:) MUSI !
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Staszku:)
      Bardzo Ci dziękuję:) Staram się zawsze zostawiać dobre myśli i tchnąć trochę optymizmu, Każdemu, kto właśnie potrzebuje...ale sama też jestem tylko człowiekiem i zdarzają mi się załamania nastroju.:)

      Dzięki za Helenkę Majdaniec, pamiętam parę jej piosenek z Niebiesko-Czarnymi, a potem z Czerwono-Czarnymi. A przy tej piosence bawiłam się z bratem w pociąg:))

      Helena Majdaniec i Czerwono Czarni - Bilet w jedną stronę

      http://www.youtube.com/watch?v=fov6yDg5opo

      ... ale chyba najważniejsze, żeby zawsze mieć przyjemność w gonieniu króliczka, bez względu na to, czy go się kiedykolwiek dogoni...;)

      Skaldowie - Króliczek

      http://www.youtube.com/watch?v=cnYdd2xMys8

      Pozdrawiam ciepło, a dla Iwonki osobne uściski i buziaki:)
      Kończę już rondelkowo-kuchenną krzątaninę i za niedługo wybiorę się na spacer. U mnie 12 stopni, trochę chmurzasto, ale nic nie pada. Miłej niedzieli:)

      Usuń
  11. Dobry wieczór:)
    Po długim spacerze z głowa przewietrzona i należycie dotlenioną, zapraszam na podwieczorek pod wierzbą:) Ciepło, 12 stopni, nikt nie zamarznie, nie zmoknie...
    A do kawy (z kardamonem) i szarlotki proponuję piękną i ciepłą muzykę w wykonaniu Giovanni Maradi.
    Garden of dreams and Poeme...

    http://www.youtube.com/watch?v=OiZ1cABZusY&feature=fvwrel

    ... przy tym teledysku można się rozmarzyć...
    Przyjemnego słuchania; zapraszam do prezentowania własnych propozycji muzycznych:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam wieczorem:)
      Ja też po włóczędze popijam sobie kawę i marzę...:)

      Music in Nature - Dreams - GIOVANNI MARRADI

      http://www.youtube.com/watch?v=sma1F8vAx_U&feature=relmfu

      Proponuję dalsze marzenia...:)

      Usuń
    2. ... dziekuję, Izo :)
      A to już czysta poezja...

      GIOVANNI MARRADI - Poesie

      http://www.youtube.com/watch?v=lvWeyNJUOYY&feature=related

      ... szczególnie z taką zielenią w listopadowy wieczór...:))

      Usuń
    3. Faktycznie Ewo,poezja...:)
      To i moja dobranocka będzie poetycka...:)

      Maria Pawlikowska-Jasnorzewska - Pocałunki

      http://www.youtube.com/watch?v=6DFTL6FG5RA&feature=related

      Pięknych snów z poezją...dobranoc:)

      Usuń
    4. Piękne dzięki, Izo, obrazy Lilki Pawlikowskiej pierwszy raz widzę:)
      A dla Ciebie na senny odpływ Pat Metheny i Anna Maria Jopek - Are You Going With Me

      http://www.youtube.com/watch?v=FJLN7_FaN04&feature=related

      ... można się zasłuchać przez całe 13 minut i 1 sekundę... dobranoc, czarownych snów:)

      Usuń
  12. Witam i pozdrawiam w niedzielny wieczór.

    Próbę wejścia ponawiam już trzeci raz.Może tym razem się uda.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      Już Twój wpis sprzed godziny wyciągnęłam z poczty - jest niżej pod moim nickiem, linkiem do piosenki Julii Marcell, bardzo Ci dziękuję i dodam jeszcze jedną jej piosenkę -

      Julia Marcell - „Echo"

      http://www.youtube.com/watch?v=p8R1_pfhw3c&feature=related

      ... ciekawa piosenkarka, jeszcze jej nie słyszałam:)
      Pozdrawiam ciepło w niedzielny wieczór :)

      Usuń
  13. Bry wieczór.:)

    i trochę kabaretu dla uśmiechu -

    UNIWEREK czeciego wieku - formacja chatelet

    http://www.youtube.com/watch?v=o9kV97qVgCA

    Może i mnie wyrwie z jakiejś kilkudniowej niemocy, która mnie obezwładniła.:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Witajcie, Andrzeju, Jaiseńku:)*
    Zaraz mnie coś trafi... Wasze pozżerane przez bloggera wpisy mam na poczcie, za chwilę je wydobędę, jak mi się nie uda pod Waszymi nickami, to pod swoim :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest wpis Jaśka - wyciągnięty z mojej poczty:)

    Jasiek juhas

    18:51 (17 min temu)

    do mnie
    Nowy komentarz do posta "Przewodnia fraza" dodany przez Jasiek juhas :

    Zagrać, też sobie zagram - LOKA - PRAWDZIWE POWIETRZE

    http://www.youtube.com/watch?v=EztDIotz7Nc

    Dziś chcę pamiętać tylko tamte dni..
    Kiedy tańczyłaś dla mnie, czułem, że sens życia blisko jest
    Gdzie siła, która kiedyś łączyła nas?
    I przeświadczenie, że gdy objąłem Cię, byłaś częścią mnie?
    Tak bardzo brakuje mi Ciebie..

    Skąd obojętność, która każe mi stać,
    Kiedy chciałbym pobiec za Tobą?
    Prawdziwe słowa i emocje jak te,
    Które wiążą mi gardło i serce
    Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż
    Jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem..

    Chciałbym odczytać z ruchu warg Twoich ust
    To, czego nie da się powiedzieć mi wprost - chciałbym zrozumieć to
    Zamieniam życie na pustkę i sny
    Złudzenia układają się w cały film, w którym nie chcę grać
    Nie chcę grać..

    Skąd obojętność, która każe mi stać,
    Kiedy chciałbym pobiec za Tobą?
    Prawdziwe słowa i emocje jak te,
    Które wiążą mi gardło i serce
    Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż
    Jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem.. /x2

    Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż
    Jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem..

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku, raz jeszcze:)*
      Może ten kretyn blogger zapisze się na uniwerek tego "czeciego" wieku i przestanie wreszcie żreć bez umiaru...
      Mam nadzieję, że tego wpisu nie połknie.

      Dzięki za kabaret, ale powiem Ci, że żaden współczesny mnie nie bawi tak, jak klasycy z Piwnicy, Dudek, Olga Lipińska... nie ta finezja dowcipu, nie te teksty, aktorzy, wykonawcy... albo ja sama nadaję się na ten uniwerek...:)))*
      A zespołu LOKA jeszcze nie słyszałam i powiem Ci, że przypadł mi do gustu:)*

      Nie ma więcej teledysków tego zespołu, ale w podzięce coś Ci poszukam innego, chwileczkę :)*

      Usuń
    2. Może spodoba Ci się Irena Santor w starej piosence, ale jeszcze nie granej w Ogródku...

      Jeśli Ty nie istniałbyś

      http://www.youtube.com/watch?v=PqPb3HsV6YQ

      Jeśli ty nie istniałbyś
      To po co istnieć miałabym?
      Patrząc jak co dzień żal, szary żal
      Do mych myśli składa rym?

      Jeśli byś nie istniał ty
      Czy myśli me rzeźbiłyby
      Miłość z wiatru i mgły, a ma dłoń
      Dotyk tych cudownych dni
      Czy pamiętałby?

      Jeśli ty nie istniałbyś
      Dla kogo smutki szłyby w cień?
      Czy dla tych, których twarz, uśmiech, szept
      Zapominam z dnia na dzień?

      Jeśli byś nie istniał ty
      Lub gdybyś krążył Bóg wie gdzie
      Gnałabym śladem twym niby liść
      By wytańczyć słowa te:
      Ach, dojrzyj, ogrzej mnie...

      Jeśli ty nie istniałbyś
      Dla kogo ja istniałabym?
      Przy kim bym mogła śmiać się do łez
      I zapłakać zmierzchem złym?

      Jeśli byś nie istniał ty
      Czy mogłyby pytania te:
      Po co żyć? Po co żyć? Zmienić się
      W proste słowa: kocham cię
      Na dobre i na złe...

      :)***

      Usuń
  16. A to jest wpis Andrzeja:

    Andrzej

    17:37 (1 godz. temu)

    do mnie
    Nowy komentarz do posta "Przewodnia fraza" dodany przez Andrzej :

    ...a może to pomoże?

    Julia Marcell - **I Wanna Get On Fire** (official video)

    http://www.youtube.com/watch?v=XHMT_QOilSo

    Witam i pozdrawiam wieczornie...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ... i jeszcze jedna piosenka dla Tych, którym wpisy blogger skonsumował, ale widzę, że już jest dobrze - wreszcie się chyba najadł, zaspokoił i skończył swój nędzny proceder:)

    - do wiersza Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej:

    Trzeba chodzić w masce -spiewa Krystyna Janda

    http://www.youtube.com/watch?v=SDEwVsQOsdE&feature=related

    TRZEBA CHODZIĆ W MASCE

    Poszłam w masce zwinięta w pelerynę ciemną
    Z oczami zwężonymi
    W migocące sierpy
    Szczęście mnie nie poznało
    I tańczyło ze mną
    Nie wiedząc, że to jestem
    Ja, której nie cierpi
    I los mnie nie poznał
    I pomyślał sobie
    Czemuż mam nie dogodzić
    Tej obcej osobie

    Dotknęłam pana jak motyl egretą
    Przepraszam
    To było niechcący
    Pan jest jak czarny irys smukły i gorący
    Zapomniałam
    Że jestem kobietą

    Pocałunku z Florydy
    Angielskie imiona
    Pod gwieździstą banderą
    Murzyn w banjo bije
    Tańczymy - czy pan chwycił mnie nagle w ramiona?
    Tańczymy -
    Czy rzuciłam się panu na szyję?

    Ramię pana poznane wśród tanecznej drogi
    Jest jak mur nieugięte
    Jak żelazo twarde
    Czy słabość wzbudza w panu litość czy pogardę?
    Nie - proszę pani.
    Zachwyt pełen dzikiej trwogi

    - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  18. I już niedzielna dobranocka. Dziś Leopold Staf w sonecie -

    *** Adoracja ***

    Z mych pocałunków szata twej nagości,
    Z warg mych na niej purpurowe róże,
    W które cię stroić nigdy nie znużę,
    Tknąć ciebie kwiatom broniąc w ust zazdrości!

    Z zachwytów moich kadzidła wonności,
    Co owieją cię w uwielbień chmurze!
    Z dumy mej tobie stopień i podnóże,
    I hołdowniczy kobierzec miłości!

    Na swojej skroni twoje stopy noszę
    Jako niewolnik pełne kwiatów kosze...
    Ugięty klęczę i powstać się boję!

    Na czole stopy twoje obnażone
    Dzierżę jak żywych klejnotów koronę,
    Bo na twych stopach chodzi szczęście moje!

    ***

    Kołysanka, może być też przebudzanką - Feel-Rano kawa budzi mnie !

    ***

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miła Kobieto.:)***
    Już czas na sen. ;)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I link do kołysanki - przebudzanki :)*

      http://www.youtube.com/watch?v=fMcFZTjxQDc&feature=related

      :)*

      Usuń
    2. :)*
      Piękny sonet, wielkie dzięki, Jasieńku:)* Już za chwilę odsłucham kołysanki i wejdę ze swoją dobranocką...

      Usuń
    3. I już niedziela prawie za nami, czas więc i na moją dobranockę. Dzisiaj po raz drugi zaprosiłam poetkę, podpisującą się pseudonimem literackim Shadee.

      ***
      Szeptem mów o miłości
      w codzien­ności życia trudzie
      przy­tul mo­je dłonie
      szep­tem mów o miłości
      tyl­ko taką rozmowę
      mo­je ser­ce rozumie

      czułością dłoni
      od­kryj to co jeszcze nieznane
      płonące czer­wienią usta
      pieść czu­le oddechem
      pod sercem
      zos­taw me­lodię czułości

      w na­miętności kochania
      bądź mi grzechem
      uwodź spoj­rze­niem tak
      jak­bym nie mogła
      już żyć bez Ciebie

      ... ta­jem­nicę miłości To­bie oddałam

      - Shadee

      :)***

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Miły Mężczyzno:)***... szeptem mów o... i tak usłyszę:)))***

      ... a do pięknych snów jeszcze będzie kołysanka...


      Usuń
    4. ... a kołysankę wyśpiewa Leszek Długosz - Zamierzam być u Ciebie... :)*

      http://www.youtube.com/watch?v=ctxa_2_SaqQ

      Zamierzam być u ciebie, zamierzam nie inaczej
      niech tylko się rozejrzę niech tylko się rozpatrzę
      niech tylko się rozpatrzę niech sprawdzę raz już który
      swych rzeczy posiadanie
      najprostsza w nich zawiłość i jedno jedno przyrównanie

      niech w drzewa w pochyleniu rozpoznam swe udziały
      a które w las się wrosły które się sprzętem stały
      być może być może tez wyliczę jak rzeki snom się chylą
      i cisza tylko po nich tylko po nich i jaka i jaka w tym przyczyna

      niech pojmę najdokładniej byle o to się nie wadzić
      ze przyrzec znaczy wytrwać nie wytrwać i nie zdradzić
      zamierzam zamierzam być u Ciebie
      nie później i nie prędzej i pośpiech niech przynagli, niech przynagli
      i nic tu nic tu po mitrędze
      i wszystko ci opowiem najlepiej wszak zamierzam

      i będę w płaszczu lub w południe lub będzie padać
      to zależy...

      ***

      ... i najczulsze pa:)***

      A przebudzanka doskonała, dzięki, Jasieńku :)*

      Usuń
  19. Witaj Ewuś - witajcie ogrodnicy
    dzisiaj zapowiada się ładna pogoda - tak myślę
    w planach mam nadrobienie zaległości tu u was
    poczytać i posłuchać nutek jakie serwujecie
    zapraszam na poranną kawusię
    miłego dnia

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Ewuś - witajcie ogrodnicy
    dzisiaj zapowiada się ładna pogoda - tak myślę
    w planach mam nadrobienie zaległości tu u was
    poczytać i posłuchać nutek jakie serwujecie
    zapraszam na poranną kawusię
    miłego dnia

    babajaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jaguniu:)
      Cieszę się, że zajrzałaś i życzę miłej lektury:)
      Piękne dzięki za kawę, pozdrawiam ciepło i już biegnę do pracy, spotkamy się po powrocie, do Ciebie też zajrzę.
      Udanego poniedziałku:)

      Usuń
  21. Witam w chlapiący deszczem poniedziałek:)*
    Za oknem straszny luj, ale ciepło jak na listopadowy ranek (? - chyba jeszcze noc, bo słońce przed wschodem), 12 stopni.
    I już na baczność przed nowym tygodniem, zadaniami, które czekają, nieubłaganym terenem...
    Końcówka kawy, dymek i za chwilkę zmykam, jeszcze tylko do Jaśkowej przebudzanki z Feel - bardzo ładna, zachęcam, kto nie słuchał (link z wczoraj - 22:08) - dodam swoją, również w wykonaniu Feel i Sebastiana Riedela -

    ***Tylko powiedz czego chcesz***

    http://www.youtube.com/watch?v=Ut2DTtPlczo

    Czasami musisz iść
    by potem zacząć biec
    Czasami musisz poczuć wiatr
    by obudzić się
    ale częściej musisz śnić
    wierzyć w to co masz
    Zobacz ile jasnych gwiazd
    chcę dla Ciebie żyć, dla Ciebie śnić

    Tylko powiedz czego chcesz
    no powiedz czego chcesz
    i nie ważne co to jest
    i nie ważne gdzie to jest

    Ja patrzę w Twoją twarz
    widzę w oczach twych
    jak marzeniom dajesz biec
    jak zaczynasz iść
    śledzić każdy ruch
    nie nie chcesz spóźnić się
    powiedz czego chcesz
    wciąż uśmiechasz się
    prawie nie znam Cię

    Tylko powiedz czego chcesz
    powiedz jasno czego chcesz
    i nie ważne co to jest
    i nie ważne gdzie to jest
    tylko powiedz czego chcesz
    powiedz jasno czego chcesz
    i nie ważne co to jest
    i nie ważne gdzie to jest

    Czasami tak zwyczajnie otwierasz moje sny
    bo raz dobrze jest, a raz nie...

    :)*
    ... i już zmykam. Pomyślności dla Wszystkich na cały poniedziałek i do miłego spotkania pod wierzbą:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ewo, Ogrodnicy:)
      Nie przepadam za Kupichą. W wykonaniu samego Sebastiana o wiele lepiej to brzmi...:)
      Na dobry dzień przyniosłam Zielony wiersz...:)

      Michał Żebrowski i Katarzyna Groniec - Ja nie chce wiele ...

      http://www.youtube.com/watch?v=Gk3wk-YxV54

      Słoneczka na cały dzień życzę..:)

      Usuń
    2. Witaj Izo:)
      Bardzo ładna kompilacja fragmentów wierszy Broniewskiego i Kofty w aktorskim wykonaniu, dziękuję:)
      To ja jeszcze trochę jesieni i nie tylko, ale za to w jakim wykonaniu:) Pierwszy raz słucham...

      Irena Kwiatkowska - Jesień niesie miłość

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RmW3ttDhlsg

      ak ci to powiedzieć
      Jak ci to napisać
      Że znalazłam szczęście
      W twoich oczach dzisiaj
      Zwariowały dłonie
      Diable gdy jesteś blisko
      Życie już w połowie
      Po co mi to wszystko

      Czy to ma znaczenie
      Ile się ma lat
      Jesień niesie miłość
      Trzeba więc ją brać
      Głupie serce rwie się
      W noc nie mogę spać
      Jesień, jesień miłość
      Trzeba więc ją brać
      Jesień, jesień miłość
      Trzeba więc ją brać

      Nie da się powiedzieć
      Nie da i uchować
      Tego co się dzieje
      Gdy mnie chcesz całować
      Wiosna w dzwonie wali
      Na miłosny alarm
      Serce chce się spalić
      Rozum nie pozwala

      Czy to ma znaczenie
      Ile się ma lat
      Jesień niesie miłość
      Trzeba więc ją brać
      Głupie serce rwie się
      W noc nie mogę spać
      Jesień, jesień miłość
      Trzeba więc ją brać
      Jesień, jesień miłość
      Trzeba więc ją brać

      autor: Zofia Dzieniszewska

      :)))

      Słoneczka ani na lekarstwo przez cały dzień, dopiero godzinę temu przestało padać. W sumie jest mi wszystko jedno w dzień roboczy, a jak ziemia i rośliny z tego korzystają:)
      Pozdrawiam trochę zmęczona, ale z suchych i ciepłych domowych pieleszy:)

      Usuń
    3. :)))
      "Jesień niesie miłość..."Byle nie do krawca:)))

      Irena Kwiatkowska Wiesław Michnikowski - Krawiec żydowski 1969

      http://www.youtube.com/watch?v=wucOMe1w7s8&feature=related

      Miłego wieczoru:)

      Usuń
    4. :)))
      Po niewłaściwym przykrojeniu mogą już zostać tylko wzajemne żale i Shimmy szuja:)
      Kabaret Starszych Panów "No co ja ci zrobiłem", "Shimmy szuja"

      http://www.youtube.com/watch?v=jVblx-N4CLY&feature=related

      ... wzajemnie:))

      Usuń
    5. :)))
      A ja już przychodzę z kołysanką...:)
      Ponieważ na moim niebie widziałam dzisiaj nietypowe jak na listopad zjawisko, więc piosenka będzie z tęczą w tytule...:)

      "Po drugiej stronie tęczy" Agnieszka Chrzanowska

      http://www.youtube.com/watch?v=WZrNXO4YRow

      Tęczowych snów Kochani...dobranoc:)

      Usuń
    6. ... to ja już może tym razem z wierszem...:)

      Tęcza

      Cudownie świeża,
      jak słowa kiedy się kocha,
      cudownie piękna
      optymizmem człowieka...

      Wspaniała kolory spaja
      i łączy dwa krańce
      oraz marzenia spełnia
      tęcza, co lubi słońce...

      Radośnie uśmiechnięta
      światłem, co krople dotyka
      radośnie szczęśliwa,
      znalazłszy klucz do życia...

      - Aleksandra Baltissen

      Dobranoc, Izo, wielobarwnych snów:)

      Usuń
  22. babajaga co dzień musi,
    napić z rana się kawusi.
    Potem leci straszyć dzieci,
    no i jakoś dniówka zleci.

    Na miotełce tu przybywa,
    by wierszyki popodziwiać.
    A gdy już przeczyta wszystkie,
    w Góry leci Świętokrzyskie.

    Powiem wszystkim w tajemnicy,
    odkąd jesteśmy w Europie.
    Babyjagi bardzo chętnie,
    przylatują tam na mopie.

    Nie wierzyłem Moi mili,
    (tu w sekrecie muszę dodać).
    Odkąd jesteśmy w Europie,
    jest to trendy - czyli moda.

    Nie wierzyłem Moi mili,
    wprawdzie mop jest do sprzątania.
    Lecz niektóre babyjagi,
    używają do latania...:)

    Pozdrawiam specjalistkę od straszenia grzecznych dzieci,
    oraz Czytelników krótkich wierszyków.







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)

      Wyobraźnia, Jędruś, Ci się rozbujała,
      pewnie dużo bajek do poduszki czytasz,
      nasza Baba Jaga straszyć by nie śmiała
      Ona jest poetką, tak mówię - i kwita.

      Może jakieś ziółka, lubczyk, lub rozmaryn,
      zatrzymaj się Bracie, hejże, hola, hola!
      Kawusia, latanie... może jeszcze czary?
      Mopa się nie boi nawet i przedszkolak.
      :)

      A oto na dowód moich słów - wiersz (nie żaden wierszyk tylko miniatura) Baby Jagi, który znalazłam na Jej blogu:

      dama - drzewo - mini

      wciąż urodziwa
      wabi prostotą
      wróble do siebie

      wspomnień szelestem
      wygina ciało
      wielka tęsknota

      wiszą zielone
      więdną cichutko
      wielbiąc swą damę

      wytarta suknia
      w prześwit jesienny
      wymaga zmiany

      - babajaga

      Ładny, prawda? A do tego piękne, nostalgiczne zdjęcie drzewa z artystycznie splecionymi ramionami, jak baletnica w tańcu :)
      Serdeczności wieczorne dla Miłośnika bajek :)

      Usuń
    2. witaj Andrzeju i dziękuje za przepiękny wierszyk -
      wstawię go do ulubionych - jak wstawię to pokarzę
      gdzie - a tymczasem lecę dalej - tym razem po zakupy
      mój sklep otwierają z półgodziny - a moje głodomorki małe i duże już czekają
      słonecznego - pozdrawiam

      babajaga

      Usuń
    3. Ewuś a to niespodzianka -dziękuje za wyróżnienie i pochwałę - ja nie poetka - tak tylko nieraz coś sklecę jak przez park sobie lecę
      wczoraj przez góry leciałam - limbę samotną tam widziałam - do wglądu na literatach - zostawiłam
      miłego dnia
      babjaga

      Usuń
  23. Świt coś zaczyna co zmienność niesie
    tak jak świt na Twoich zdjęciach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Atalio:)
      Szczególnie jesienne świty przynoszą wielką rozmaitość barw i kształtów. Czasem mnie tak zauroczą, że nie mogę sobie odmówić popstrykania skoro świt, mimo, że na balkonie jest jeszcze zimno.
      Dziękuję za wizytę i pozdrawiam miło:)

      Usuń
  24. Dobry Wieczór Ewo i Ogrodnicy:)

    Ja w kwestii formalnej / jak na zebraniu P.O.P..:))) /

    Ewo, napisałaś " srana " :
    " Za oknem straszny luj "...
    Ja się Ciebie "zapytowywuję": co to ten luj - za oknem? Bo mnie się jakoś kojarzy... W nawiązaniu do mojego skojarzenia : więcej tych "lujów" widzę: w telewizorni, w prasie codziennej, w radiu...:))) A jest taki... jeden mały... dziamdziający... co to sen o władzy śni... Ten to jest dopiero ...j:)))
    Proszę potraktowć mój wpis, z przymrużeniem oka - na wpół, bo co do tego " luja " to naprawdę jestem ciekawy - którego to - za oknem zobaczyłaś, z rana:)))
    Być możę jest to tak zwany: regionalizm językowy.
    Kiedyś toczyłem spór z pewną Krakowianką, która mówiła :
    " idziemy na pole "...
    U mnie mówi się " idziemy na dwór ".. Gdy zapytałem: " a gdzie ty masz tu jakieś pole.../?/, Krakowianka rezolutnie odpowiedziała: " a gdzie, u ciebie jest...ten dwór ? ". Nie doszliśmy do konsensusu:)))
    Miłego wieczoru
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Staszku:)
      Luj, to w slangu miejskim - łobuz, menel chuligan.
      Na studiach dwóję nazywaliśmy lujem, a ja się uprzejmie Ciebie zapytowywuję, czy ten, co za oknem od wczesnej nocy na mokro hałasuje, na miano luja nie zasługuje? :-)
      Bez najmniejszych podtekstów politycznych, bo szkoda takiego pięknego słówka:)))
      Luj to też nasz slang rodzinny, wszyscy na pieską pogodę od dawna mówimy: ale luj! bez drugiego "l" i "a" - oczywiście:))
      Możesz też sobie góralszczyznę trawersować - "nie luj, dyscu nie luj, bo cie tu nie tsebaaaaaa" - o ile Ci się spodoba.:)
      Czy wystarczy już Ci wyjaśnień, Staszku? Moim zdaniem przepiękny, słowny "wytforek", uwielbiam takie słowne zabawy:)
      Miłego również... aż do 24.00, pozdrawiam:)

      Usuń
    2. ... aha, a gdybyś wieczór kontynuował po 24:00 też bardzo miłego życzę:)))

      Usuń
    3. ... no i oczywiście "trawersować", to też żarcik, możesz zatem spokojnie trawestować:)))

      Usuń
    4. Cóż piękniejszego na taką " aurę " - niż miłość?
      Kiedyś to śpiwewali... A jaki głos:)

      Dean Martin " Thats Amore "

      www.youtube.com/watch?v=aS6-b7CONDI

      Ewo:))) Mnie ten " luj " bardziej kojarzy się z takim oto zdaniem - żartem:
      " Miała baba męża..
      Aaaaale luja ":)))
      Pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
    5. ... aaaaameeeen...:)))
      Pewnie, że miłość - i everybody, i sometimes...:))

      Dean Martin "Everybody Loves Somebody"

      http://www.youtube.com/watch?v=UxVdjw0Gm8I&feature=related

      ... głos zmysłowo męski, a jednocześnie niezwykle miękki i ciepły - to jest oczywiście to, co my, tygrysice..:)

      Usuń
  25. Jeśli czujesz niedosyt Martina, to uzupełnię:

    Dean Martin - Everybody Loves Somebody

    www.youtube.com/watch?v=UxVdjw0Gm8I

    Na lekcjach angielskiego uczyliśmy się tej piosenki... W ogólniaku:)))

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no łajznęliśmy się Staszku:) Mój wpis wyżej dotyczy tej samej piosenki, o minutkę później:))
      "Łajznąć się" - to znaczy "zgadać się" - jakby co...:-)) Od wspólnego łażenia po tych samych ścieżkach myślowych.:)

      Usuń
    2. No to się " rozmartiniłem" - na całego, Ewo:)

      Te Czerwone Róże - też ode mnie:) O ile pozwolisz:))) Mam nadzieję, że smutna - nie jesteś i " blue " - tylko w tytule/?/:)))

      Dean Martin - Red Roses for a Blue Lady

      www.youtube.com/watch?v=VhJo7xfAvwI

      :) Chociaż nigdy " pociągu " do mężczyzn nie miałem - to jak Jego słucham, i mnie - skórka mi drży na plecach:))

      Stanisław

      Usuń
    3. ... kłaniam się wdzięcznie, Stasiu...:)))
      I jeszcze się pokołyszmy trochę w rytmie marimby...

      Dean Martin - Sway

      http://www.youtube.com/watch?v=YsgL35RCGcc

      ... to teraz rozumiesz, dlaczego kobiety przepadają za taki głosem...:))

      Usuń
  26. Dobry wieczór Paniom i Panom. :)

    Trzy razy Bloger zeżarł mi koncert słodkich piosenek, ale widzę, że muzyki Wam nie brakuje. W tej sytuacji koncert będzie w innym terminie. Póki co posłucham Waszych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Oooo... nie ma tak dobrze, wstawiaj jeszcze raz:)*
      Jakoś musiałeś za słabo paluszkiem popracować:), bo jakby blogger zeżarł, to bym miała na poczcie - a nie mam nic :)*
      Repete s'il vous plait, Kochanie... :)))***

      Usuń
    2. ... a jak już Martinimy ze Staszkiem, to Tobie też coś zadedykuję:) Dean Martin - A Million And One

      Milion i jedną...

      http://www.youtube.com/watch?v=eMEx4qWkaaM

      ak wiele łez wypłakałem za tobą
      milion i jedną łzę, milion i dwie
      Jak wiele nocy moje ramiona pragnęły ciebie
      milion i jedną noc, milion i dwie

      Kochałem cię skarbie myśląc, że ty kochasz mnie, tylko mnie
      Ale ty po prostu oszukiwałaś, a głupcem którego oszukiwałaś byłem ja
      Jak wiele słodkich snów nigdy się nie spełni
      Milion i jeden sen milion i dwa

      Kochałem cię skarbie myśląc, że ty kochasz mnie, tylko mnie
      Ale ty po prostu oszukiwałaś, a głupcem którego oszukiwałaś byłem ja
      Jak wiele słodkich snów nigdy się nie spełni
      Milion i jeden sen milion i dwa
      Milion i jeden sen milion i dwa

      :)***

      Usuń
    3. A, że:
      Czerwonych róż - dla pieknych Pań - nigdy nie za dużo "dorzucę", a raczej wręczę - jeszcze te: )))

      Bobby Vinton - Roses Are Red

      www.youtube.com/watch?v=SHnBxIaHAMg

      Ten Bobby to zdaje się ma polskie korzenie. Albo Go z innym pomyliłem:) Bo... skleroza nie boli:)

      Stanisław

      Usuń
    4. W nawiązaniu do:

      "A Million And One"

      Ponieważ nie samą miłością człowiek zyje...
      Życzę Wszystkim, a i sobie też:), tych pięćdziesięciu milionów w jutrzejszym LOTTO.
      Już policzyłem, że jest to " tylko" : 5000 pakietów po 10000,-, więc będę mógł odebrać moim opelkiem. Zmieści się:)
      Stanisław

      Usuń
    5. ... wprawdzie wszedłeś z tymi pięknymi różami pod Jaśka, ale z wdzięcznością przyjmuję:)))
      I "oddźwięczam się", posłuchaj, jakiego Anioła Ci przyniosłam:)

      Bobby Vinton You Are My Special Angel

      http://www.youtube.com/watch?v=5uPErFxSq78&feature=related

      ... co do korzeni Bobby'ego - nic nie wiem, ale od czego wujek Gugiel? Zaraz poszukam :)

      Usuń
    6. ... oczywiście, coś jest na rzeczy - prawdziwe nazwisko Bobby'ego to Stanley Robert Vintula, miał polskie korzenie i wylansował po polsku refren swojej piosenki "Moja droga ja cię kocham". Dość zamierzchłe czasy, ale pamiętam dobrze:)
      W Lotto nigdy nie grałam, ale dla tych 50 melonów może się skuszę?
      Ale jak wygram, to Ty nie zapakujesz swojego opelka, więc co mam zrobić? :-))

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. ... zdarza się w najlepszej rodzinie, nawet ogródkowej...:)))

      Usuń
  28. No to zaczynam, ale boję się, że ucierpi na tym Słowo
    na dobranoc.:)*

    No to zaczynam...jeszcze tylko powiem, że mi trochę brakowało
    takiej słodyczy...

    I Will Always Love You - Kenny Rogers

    http://www.youtube.com/watch?v=wD_SXKZeN1I&feature=related

    ***

    Ty i ja - Kenny Rogers & Bee Gees - Tradução

    http://www.youtube.com/watch?v=mOZmHoVP5DY&feature=related

    ***

    Kenny Rogers - Przez lata

    http://www.youtube.com/watch?v=S4WvK442P6U&feature=related

    ***

    Kenny Rogers - Lady

    http://www.youtube.com/watch?v=6avFSctP8dM&feature=fvwrel

    ***

    Kenny Rogers sings.. Goodbye

    http://www.youtube.com/watch?v=kw7Je4ulxH4

    Dziękuję... Goodbye...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no widzisz, jak dobrze paluszkiem popracowałeś, to weszło...:)))***
      A teraz zażyję tej słodyczy z utęsknieniem i na Twoje Słowo dobranocne czekam...:)*

      Usuń
    2. Willie Nelson - Always on My Mind

      www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y

      Cześć Jasiek:)))
      Kopę lat:)

      Dorzucę się z Willie Nelsonem. Bo on jest / w/g mnie / - tak amerykański - jak " corvetta " i Statua Wolności:) I kocham country, a Willie jest
      najlepszy. Moim zdaniem:)
      Pozdrawiam i Dobrej Nocki
      Stanisław

      Usuń
  29. I na zakończenie, żeby utrzymać się w nastroju tamtych lat:

    Frank Sinatra - My Way

    www.youtube.com/watch?v=xgLTCb4WDDs

    Ech... gdzie te piosenki, gdzie ci wykonawcy???:)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... raz jeszcze kłaniam się Staszku w podzięce:) Chociaż komentarze poszatkowane dokumentnie i "perna-mentnie", jak lud mawia, nastrój tamtych lat z przyjemnością sobie przypomniałam:)
      Teraz posłuchajmy razem Jaśka koncertu, trochę młodszy wykonawca, ale głos, interpretacja i nastrój - przepiękny:)
      Pozdrawiam wieczornie:)

      Usuń
    2. Willie Nelson - Seven Spanish Angels

      www.youtube.com/watch?v=N3_Bd32qaVs

      Ewo:))
      Do Jaśka koncertu dorzuciłem jeszcze swojego ulubieńca - Williego.
      Nim też kończę:
      I już naprawdę wszyskim Wam życzę zasypiania z hiszpańskimi aniołami:) Przynajmniej siedmioma:)
      Dobranoc:)
      Stanisław

      Usuń
    3. Staszku:))
      Bardzo Ci dziękuję za uroczy wieczór, rozjaśniliście i ociepliliście z Jaśkiem mroki listopadowego wieczoru. Pięknie dzisiaj grabiłeś (od grabi) w Ogródku:))
      Aniołów zaraz wysłucham, bo Williego też ogromnie lubię, a teraz szykuję się do ogródkowej dobranocki.
      Dobranoc i - do jutra, przyjemnych snów:)

      Usuń
  30. W takim razie już Słowo na dobranoc Kazimierza Wierzyńskiego -

    *** JEDYNA ŚWIATŁOŚĆ ***

    Czemu ja ciągle drżę o ciebie,
    Czemu ja ciągle się boję —
    Czemu po całej ziemi, po niebie
    Szukam cię, szczęście moje!

    Przebiegam długą twoją drogę,
    Którą mi w oczach wiatr rozmiata,
    Szukam i zgłębić cię nie mogę:
    Z którego jesteś świata.

    Kiedyż ogarnę cię, pochwycę,
    Na wieki przy sobie zatrzymam —
    Zgaś wszystkie gwiazdy i księżyce,
    Świeć mi swoimi oczyma.

    Niech nic nie widzę prócz ciebie,
    Niech nie wiem nic, co robię —
    Na całej ziemi i na niebie
    Jest tylko jedna światłość: w tobie.

    ***

    Już bez kołysanki, brzmią jeszcze słodkości Kenny Rogers'a.
    mówię dobranoc, dobranoc Paniom i Panom a także Tobie
    cukiereczku :)*** śpijmy... i śnijmy... :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i Tobie, Jasieńku, dziękuję za prześliczny koncert, brakowało mi takiej słodyczy przez cały weekend, ale dostałam rekompensatę dzisiaj...:)***
      I już moje słowo na dobranoc...

      Nocna struna

      Pragnę, byś mnie zabrał z sobą gdzieś daleko,
      gdzie nie braknie nigdy błękitu i słońca,
      twoja twarz mi błądzi pod senną powieką,
      księżycową strunę wiatr muśnięciem trąca.

      Weźmiesz mnie za rękę, w ciszy i bez słowa
      okryjesz dotykiem swoich silnych ramion,
      w Twoje pocałunki tak jak w puch się schowam,
      gwiezdną bezsennością ciała omotamy.

      Czy za dużo pragnień? Wiem, że przyjdziesz we śnie,
      rano się obudzę i w chłodzie poranka
      zatrzymam to ciepło z moich sennych westchnień,
      niech jeszcze zostanie w duszy zakamarkach...

      - ewa*

      Dobranoc, dobranoc Ogrodnicy i Ty mój Mileńki:)*** czas na senne westchnienia, słodkie... :)))***
      Kenny jeszcze śpiewa, więc już tylko najczulsze pa - do budzika:)***

      Usuń
  31. witam wczesnym wtorkiem
    Dzień dobry Ewo
    dzień dobry ogrodnicy
    życzę miłego dnia - w miarę pogodnego
    lecę po ciasteczka - stawiam kawkę
    dla wszystkich

    babajaga

    OdpowiedzUsuń