Powered By Blogger

niedziela, 9 grudnia 2012

Spod śnieżnej zaspy

Zimowa biżuteria mojego ogrodu (fotki robione wczoraj, 8.12.2012 r.). Owoce konwalii...
... i berberysu.
Rajskie jabłuszka.
I najnowsze modele zimowych kapeluszy :)
Spod śnieżnej zaspy

Koronką szadzi okryty pejzaż,
przestrzeń zastygła w surowej ciszy,
korale głogów w zbielałych rzęsach
mroźną półnutą wicher kołysze.

Diamenty zimy lśnią w tafli rzeki,
srebrem się mienią skrzydła gawronom,
w nadrzewnych soplach drży słońca cekin,
sen róż w chochołach cierpko utonął.

I znikąd ciepła. Chyba, że wierszem
roztopię ostre zmarzliny lodu,
gdy jesteś w strofach, zielenią wzejdzie
spod śnieżnej zaspy nadziei powój.

100 komentarzy:

  1. Dzień dobry Ewuniu*:)
    Powitałaś dzień nie tylko pięknym wierszem, ale również niespodziewanymi dla mnie fotkami, przyznam, że pomyślałam o porzeczkach na krzaku a nie o owocach konwalii. Kiedy odkrywam właśnie takie niespodzianki uśmiecham się i myślę, że nigdy nie jest za późno na nowinki ;-)))Twoje " Diamenty mrozu, srebra na skrzydłach" urzekają pięknem porównań :) Nie potrafię tworzyć poezji, więc w moim imieniu wypowie się poetka.

    * * *

    Wzdłuż kolii
    diament za diamentem
    toczy się kurant migotów...
    Zła to magia,
    tęczowa, lecz chciwa.

    Współczesne Sodomy, wśród nocy
    błyszczą równie upajająco,
    a każda z nich w rudej łunie,
    brylantami kusi i przyzywa...

    Gdy spod zacisznej strzechy
    patrzą tęskne oczy
    w naszyjnik ciemnej nocy:
    metropolię
    roztoczoną w całej swej ozdobie -
    wówczas światła wołają
    i przez lasy, przez pola
    pociągają wiejskie serca
    ku sobie...

    Jak dziewczyn e uwodzi jasnooki pierścień
    w rozmarzonym oknie złotnika -
    tak mieszkańca wsi rząd świateł,
    most westchnień,
    przez który się z tobołkiem, pokornie,
    przemyka - - -

    Ach, i gwiazdy,
    bliźnie siostry złej ziemi,
    olśnić i ozdobić potrafią
    w diamentowym ataku nieprzerwanym
    tych, co chcieli już tylko wiecznego spoczynku
    - nirwany, najcichszej nirwany -

    udręczeni zwodniczą brylantową mafią. -

    - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska O brylantach.

    ... w niedzielne przedpołudnie witam najserdeczniej, niestety do wieczora, albowiem zapowiada się trochę dłuższe spotkanie towarzyskie. Z najcieplejszym i najserdeczniejszym uśmiechem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Kłaniam się wdzięcznie za pochwałę wiersza i bardzo mnie cieszą Twoje zachwyty nad niespodziankami zimy, bo sama jestem zauroczona tą delikatną, ogrodową biżuterią. Jak wiesz, ciepłolubni za zimą nie przepadają, ale jej uroki zawsze mi grają na czułych strunach.
      Brylantowa mafia M.P-J. prześliczna, bardzo dziękuję:)
      A nad Wschodnią nadal sypie, ale ja już ze stoickim spokojem powtarzam wiersz Agnieszki Osieckiej.

      ***

      Sypie śnieg
      jakby biegł
      na spotkanie małych kół
      białych kół
      prędki taniec
      senny tak
      smutny tak
      jak rozstanie…
      Od czasu do czasu jest zima,
      raz na rok, albo i dwa,
      nie narzekajmy na klimat
      i bierzmy, co los nam da.

      ... pozdrawiam cieplutko spod zaspy i życzę przyjemnych wrażeń z niedzielnych spotkań:)))

      Usuń
    2. ... dzięki, już właściwie mnie nie ma ;-)))

      Usuń
    3. ... zatem do miłego, Zuzanko, baw się dobrze:)))

      Usuń
    4. Witaj wieczornie Ewuniu*:)
      Spotkanie przepłynęło jak po rzece łódka : cicho, spokojnie, przyjemnie ;-)))
      Rzuciłam okiem na wpisy wieczorne, odsłucham piosenki później, teraz nadrabiam z podziękowaniem za sypiący śnieg i życzenia :)

      Jakie to dziwne czasy dookoła -?
      Pełne są zwierząt wymarzone knieje.
      Gdybym choć wiedział, kto tak ciągle woła.
      Nie wiem, czy pada deszcz, czy wicher wieje,
      Czy zmarzłaś idąc do mnie przez zawieję.

      Po kniejach wymarzone mkną zwierzęta,
      Posuwam się wciąż naprzód skrajem cienia -
      Ode mnie jest do ciebie sieć rozpięta,
      Łowi coś, czego już nikt nie pamięta,
      Co jest nie stąd - z otchłani zapomnienia.

      Ach, gdybym wiedział, kto woła w ciemności -
      Szukam go, by mu wręczyć poczęstunek,
      Tylko dla dwojga przeznaczony trunek;
      Pełen zamętu i pełen błogości;
      Wznoszę dla niego kielich-podarunek.

      Nie wiem - śnieg pada, wiatru wirowanie...
      Gwiazd, gdy zniknęłaś, nie widzę na niebie.
      Wątpię, czy kiedyś nastąpi spotkanie,
      Nie znam dróg, błogosławionych przez ciebie -
      Kto mi rozkazał więc iść nieprzerwanie?

      Czy znajdziesz do mnie drogę przez zawieję?
      Spójrz, ciągle idę, ale kres już blisko.
      Pełne są zwierząt wymarzonych knieje,
      Jam wśród nich obcy... Ach, oddałbym wszystko,
      Aby - że znajdę ciebie - mieć nadzieję!

      - Alexander Xaver Gwerder Posuwam się skrajem cienia
      przełożyła Krystyna Kamińska.

      ... serdecznie, z czułością :)

      Usuń
    5. ... bardzo się cieszę, Zuzanko, że spędziłaś miły wieczór, dziękuję za skraj cienia. Mam kłopoty z zalogowaniem się na własny blog, ponoć usługa wygasła... albo to nowe hopsztosy bloggera.
      Chwilowo nie wiem, co mogę zrobić...
      Ale pozdrawiam się najserdeczniej, jak tylko potrafię, z uśmiechem:)
      I tylko mój nick bez awataru... może to wszystko minie, jak zły sen.

      Usuń
    6. ... Ewuniu*, zapewne chwilowe niedomagania, trzymam kciuki, wierzę w Twoje umiejętności ujarzmienia nieposłusznego bloggera ;-)))
      Tym razem puchowej, śniegowej kołderki tren ;-)

      lećcie białe śniegi na szczyty wyobrażeń
      by w myślach było biało przejrzyście krystalicznie
      by snom naszym śnieżne świeciły witraże
      jak w katedrach z lodowców wśród ciszy arktycznej
      o taką to czystość modlę się o świcie
      bo czymże się stanie to ciało bez blasku
      zima nadchodzi w bieli królewskiej - w zenicie
      rozkwita pąk śniegowy swoją wielką łaską

      - Salomea Kapuścińska Śniegi.

      ... w kontraście do śniegu i chłodu, gorące, radosne, serdeczne :)

      Usuń
    7. ... przypomniała mi się stara, wiedeńska, ludowa piosenka:
      Hummel - 'Ach, du lieber Augustin' Variations

      http://www.youtube.com/watch?v=mLdwTtdl2cQ

      W Wiedniu szalała zaraza dżumy, a legendarny Augustin był poetą i piosenkarzem ballad. W czasie tej zarazy podśpiewywał refren, mniej więcej takiej treści:
      "Och, mój miły Augustynie, Augustynie, Augustynie,
      Wszystko minie, minie, minie...minie, minie - hej!"
      ... i ponoć przetrwał:))
      Jeszcze coś dla Ciebie znajdę ze śnieżnej poezji, jak mi trochę "nerw" puści:)


      Usuń
    8. ... w międzyczasie, czekając na Twoje " nerw puszczenie", pani Salomea i Zima.

      białe dni
      łagodny zimy zwierz
      usidla ludzkie serca
      patrzy w kość
      tym
      co nie mają w sobie letniego słońca

      uzbieraj iskry śniegu
      i nałóż białą maskę ciszy
      na świat
      rzek zamarzniętych
      dotknij
      czułymi palcami
      wtop krajobrazy gór
      w duszę zachłanną i nagą
      i uśmiech matki wtul
      w zaoranej ziemi zagon

      muzyka spiętrza powietrze
      ponad kryształem lodowca
      a w tobie cisza gór
      śmierć daleka i obca
      przez zamieć mróz i lód
      przeciągnij symfonię Tatr
      zwierz zimny ma w oczach głód
      wykarmij go jak brat

      - Salomea Kapuścińska Zima.

      ... cieplutko, serdecznie :)

      Usuń
    9. Ewuniu*:)
      Na dobranoc.

      Jeżeli ta, co z samych zna mnie słów,
      Zdoła pokochać mnie, to czegóż pragnę więcej,
      Jeśli umiałem już do wnętrza wejść jej snu
      Jak w różę silny żuk i uśmiech jej dziewczęcy
      Na własność wziąć odjąwszy od jej ust.

      - Mieczysław Jastrun Uśmiech.

      ... dobranoc Poetko, słonecznie :)))

      Usuń
    10. Całkiem mnie puści dopiero wtedy, jak wszystko wróci do normy, ale już "zelżał" na tyle, że przyniosłam Ci na dobranoc zimowy erotyk.

      Ballada zimowa

      z tobą pić nie muszę alkoholi
      żebyś uderzyła do głowy
      gdy przez stół patrzymy sobie w oczy
      to się człowiek do dna zauroczy

      co masz w środku pod tymi lodami
      jak je stopić serca dotykiem
      żebyś wybuchnęła w dłoni
      najgorętszym nagim erotykiem

      jeszcze dzieli nas lodowa tafla
      lecz już tu i tam zaczyna trzaskać
      to wezbrane zduszone słońca
      pragną się wyłamać z potrzasku

      już ruszają w lutych oczach pierwsze lody
      rozstępują się śniegi na trwałe
      i tak mocno uderza do głowy
      twoich spojrzeń wiosenny szalej

      - Józef Baran

      Dobranoc, Zuzanko, bardzo Ci dziękuję za całe Twoje ciepło myśli, słów i wspaniałą biżuterię poetycką, którą dzisiaj przystroiłaś Ogródek. Pa:)))

      Usuń
  2. Witam w mroźną niedzielę:)
    Ogród w białej szacie...
    A ja te obrazy uzupełnię muzyka i pięknym klipem...:)

    Вивальди. Времена года. Зима..wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=MJDBQ0oH5mM

    Pięknego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      Bardzo proszę, dodaję do szkatułki z zimową biżuterią trochę ciepłych nut i obrazów - Winter Song.

      http://www.youtube.com/watch?v=iziMJ2ZosEY

      Dobrej aury na niedzielne zamierzenia:)

      Usuń
    2. Witam śnieżnym popołudniem:)
      Jutro czeka mnie odśnieżanie:(
      Tymczase3m do wieczornej kawy...niespodzianka:))

      http://www.youtube.com/embed/XAXAs03xsI8?rel=0

      Miłego wieczoru:)

      Usuń
    3. Dobry wieczór:)
      Śniegu u mnie pod dostatkiem, ale mogę Cię uraczyć jeszcze tym pięknym, poetyckim - bardzo proszę, oto sonet w najczystszej bieli.

      Śnieg

      Loty kwiatów rozwitych na mistycznej łące -
      Oderwanych od łodyg, ściętych kwiatów pęki.
      Uskrzydlonych gwiazd taniec - leciuchny i miękki,
      Lotne gwiazdy srebrzyste, motyle goniące.

      Lecą... gwiazdy, motyle i kwiaty iskrzące.
      Lecą... spadły... Siew biały spod anielskiej ręki.
      Jak dziewiczej orkiestry przytłumione dźwięki
      Grają bielą barw tonów pyły wirujące.

      Tak grają, że się duszę chce rozewrzeć całą
      I tą bielą się osnuć, w tę kaskadę białą
      Nurzać duszę i mleczną srebrzyć ją ponową,

      By dziewiczą się stała, krysztalną alkową -
      A wówczas na jej szybie lustrzanej wykwitną
      Kwiaty marzeń młodzieńcze z koroną błękitną...

      - Kazimiera Zawistowska

      Aczkolwiek lubię niespodzianki, jednakże do "Traviaty" wolę cokolwiek bardziej romantyczną scenografię, niż hol galerii handlowej:)
      Tym razem w arii "Pijmy za zdrowie miłości" Placido Domingo i Teresa Stratas.

      http://www.youtube.com/watch?v=NcKdnkGBSgA

      Ciepłych wzruszeń poetyckich i muzycznych w zimowy wieczór:))

      Usuń
    4. Dziękuję u mnie też już śniegu jest wystarczająco. W dodatku zaczyna się zadymka:)
      Jutro pójdzie łopata w ruch...:)
      A teraz pora pod kołderkę:)
      Dobrej nocy Wszystkim życzę.:)

      Usuń
    5. Dobranoc, Izo, pogodnych snów i efektywnego machania łopatą rano.:)

      Usuń
  3. *ڿڰۣڿ═ڿ* Całus na mrozie *ڿڰۣڿ═ڿ*

    Pod stopami skrzypi śnieg
    Mróz rozpoczął zimy bieg.
    Słowa marzną mi na ustach
    Cóż tu robić zima przyszła.

    Chcę Ci miłe słowo szepnąć
    Tylko proszę o sekretność
    By ten mróz go nie zamroził
    Posyłam już gestem co sił.

    Gest spróbuj złapać szybko
    Żeby nie utknął za szybką
    Bo mróz go może zwarzyć
    A Tobie z całusem do twarzy.

    *ڿ═ڿڰۣڿ═*ڿڰۣڿ═*ڿڰۣڿ═*ڿڰۣڿ═*ڿڰۣڿ═ڿ*

    Mróz nie ustępuje -12 stopni cały dzionek. Pozdrawiam Ciebie
    i ogrodników cieplutko



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*** muzycznie...

      Seal - Kiss From A Rose

      http://www.youtube.com/watch?v=sx7eJPbH5uQ

      *ڿڰۣڿ═ڿ**** Pocałunek róży ****ڿڰۣڿ═ڿ*


      Kiedyś była samotna siwiejąca wieża na morzu,
      Stałaś się światłem w mojej mrocznej stronie
      Miłość jest jak narkotyk, to euforia a nie lekarstwo

      Ale czy wiedziałaś, że kiedy pada śnieg
      Moje oczy stają się większe i blask, którym świecisz
      nie może być widoczny.

      Kochanie,
      mógłbym porównać cię do pocałunku róży w szarości
      Im więcej od ciebie dostaję tym dziwniej się czuję
      A teraz twoja róża rozkwita
      Światło przebija się przez szarość

      Jest tak wiele rzeczy, które mężczyzna może ci powiedzieć,
      Ty pozostajesz
      moją mocą, moją przyjemnością, moim bólem
      Kochanie, dla mnie jesteś jak rosnące uzależnienie, którego nie mogę zwalczyć, czy to jest zdrowe?

      Ale czy wiedziałaś, że kiedy pada śnieg
      Moje oczy stają się większe i blask, którym świecisz
      nie może być widoczny.

      Kochanie,
      mógłbym porównać cię do pocałunku róży w szarości
      Im więcej od ciebie dostaję tym dziwniej się czuję
      A teraz twoja róża rozkwita
      Światło przebija się przez szarość

      Zostałem pocałowany przez różę w szarości
      Zostałem pocałowany przez różę
      Zostałem pocałowany przez różę w szarości
      Zostałem pocałowany przez różę w szarości

      Jest tak wiele rzeczy, które mężczyzna może ci powiedzieć,
      Ty pozostajesz
      moją mocą, moją przyjemnością, moim bólem
      Kochanie, dla mnie jesteś jak rosnące uzależnienie, którego nie mogę zwalczyć, czy to jest zdrowe?

      Ale czy wiedziałaś, że kiedy pada śnieg
      Moje oczy stają się większe i blask, którym świecisz
      nie może być widoczny.

      Kochanie,
      mógłbym porównać cię do pocałunku róży w szarości
      Im więcej od ciebie dostaję tym dziwniej się czuję,
      A teraz twoja róża rozkwita
      Światło przebija się przez szarość.

      Tak,
      mógłbym porównać cię do pocałunku róży w szarości
      Im więcej od ciebie dostaję tym dziwniej się czuję
      A teraz twoja róża rozkwita
      Światło przebija się przez szarość.

      :)***

      Usuń
    2. Dobry wieczór w mroźny wieczór Jasieńku:)*
      Dziękuję za piękny poetycki całus, bardzo ponętny i gorący mimo zmrożonej aury. U mnie wprawdzie "tylko" -8, ale cóż to znaczy wobec ciepła miłego, sekretnego słowa...:))

      ..bo gdy go mówisz topnieją lody,
      mróz mi nie straszny, ani wichura,
      w cieple wieczoru smakuję słodycz,
      którą przyniosłeś w śniegowych piórach.:)*

      I już kominek uczuć rozpalam
      iskierki ciepła tańczą tak czule,
      i niech śnieg sobie na dworze pada,
      ze mną nie zmarzniesz. Zdejmij koszulę...

      :)))***

      ڿڰۣڿ═ڿ*

      ... z pozdrowieniem wieczornym:)*

      Usuń
    3. ... i zrobiło się na prawdę cieplutko...:)*
      A więc dodam jeszcze jedną piosenkę w wykonaniu Seal - I'm still in love with you

      http://www.youtube.com/watch?v=-sS_dsaDWo4

      Spędzam mój dzień
      Myśląc o tobie dziewczyno* będącą tutaj ze mną
      Będąc blisko ciebie nie mogę się wytłumaczyć
      Czuję że mogę, nawet chociaż to boli
      Móc ci to powiedzieć kiedy patrzę w twoje oczy

      I jeśli pozwolisz mi wiedzieć jak się czujesz
      Pozwól mi wiedzieć czy ta miłość jest naprawdę prawdziwa
      Dla mnie jest to
      Że jestem cały owinięty twoją miłością

      Nie wiesz że nadal jestem zakochany
      Popisuję się miłością do ciebie, hey
      Niebo wie że nadal jestem zakochany
      Zakochany w Tobie, hey

      Hey, hey, kiedy patrzę w twoje oczy
      Aww, wszystkie lata które widzę
      Ja kochający ciebie i ty kochająca mnie, hey wydają mi się
      Że jestem nadal owinięty twoją miłością

      Nie wiesz że nadal jestem zakochany
      Popisuję się miłością do ciebie, hey ja jestem, ja jestem
      By wiedzieć że nadal jestem w tobie zakochany
      Popisuję się miłością do ciebie, hey
      Tak, spróbuję jeśli chcesz, ja jestem, ja jestem...

      ჱܓ* ჱܓ*

      ... ponuciłam ją sobie jako kobieta, z odpowiednią zamianą słów :)))***

      Usuń
  4. I dalej rozmrażamy uczucia :)*

    Seal- Don't cry - Nie płacz

    http://www.youtube.com/watch?v=TXsAtWbEoRU

    *ڿڰۣڿ═ڿ* Nie płacz *ڿڰۣڿ═ڿ*

    Nie bądź dla siebie zbyt ostra.
    Te łzy są dla kogoś innego.
    Słyszę twój głos w telefonie
    Słyszę, że czujesz się samotna
    Moje kochanie.

    Och, kochana.
    Proszę, kochanie
    Moje kochanie.

    Kiedy byłaś młoda
    I prawda była najważniejsza
    Byliśmy dojrzalsi
    I żyliśmy życiem bez żadnych wątpliwości.
    Te wspomnienia
    Wyglądają, jakby zdarzyły się bardzo, bardzo dawno temu.

    Co się z nimi stało? Kiedy czujesz się jak ja, chciałbym, byś wiedziała.
    .... One wszystkie stają się pewne....

    Nie płacz.
    Nie sama.
    Nie płacz,
    Dziś w nocy, moja mała.
    Nie płacz,
    Zawsze będziesz kochana.
    Nie płacz,
    Dziś w nocy
    Moja mała.

    Dziś śniłem
    O przyjaciołach, jakich miałem wcześniej.
    I zastanawiam się, dlaczego.
    Jedyni, których obchodziłem, nigdy więcej nie zadzwonili.
    Czuję się zraniony.
    Ale ty wiesz, że przezwyciężyłem ból.
    I teraz jestem silniejszy
    Nie może być ognia zanim nie będzie płomyczka.

    Nie płacz.
    Nie jesteś sama.
    Nie płacz,
    Nie dziś w nocy, moja mała.
    Nie płacz,
    Zawsze będziesz kochana.
    Nie płacz, och...

    Limuzyny i pochlebcy
    Nie zostawiaj mnie teraz
    Ponieważ boję się, co mi zrobisz.
    Teraz jest wilkiem
    W moim łóżku (L)

    W mojej głowie.
    W mojej głowie.
    W mojej głowie.

    Wyzwanie, podjęliśmy się i pracowaliśmy ciężko.
    Oni pracują ciężej teraz.
    Zawsze, gdy myślimy że mamy wystarczająco.
    Nie czuj się samotna
    Ponieważ ja cię rozumiem.
    Jestem twoim środkiem uspakajającym.
    Weź mnie trochę, kiedykolwiek będziesz mogła.

    Nie płacz... nie jesteś sama.
    ... nie bądź dla siebie zbyt ostra...

    Nie płacz... dziś w nocy, moja mała
    ...Te łzy są... dla kogoś innego...

    Nie płacz... zawsze będziesz kochana
    ... Słyszę twój głos w telefonie...

    Nie płacz... dziś w nocy, słodziaku
    ... Słyszę, boisz się... sama.

    Nie płacz... Nie płacz... Nie płacz... Nie płacz...
    ... moja mała
    Płacz... Nie płacz...
    Ponieważ zawsze będziesz kochana
    Nie płacz
    Nie płacz dziś w nocy
    Och...

    Moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała
    ba da ba ba da da

    Moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała, moja mała
    Och... yeyeyeyeah, yeyeyeyeyeah.
    Moja mała...

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... nie na darmo nazwałam Cię kiedyś Mistrzem Nastroju, Jasieńku, a najbardziej dziękuję Ci za to, że Twoje inspiracje poetyckie i muzyczne pięknie korespondują z moim wierszem i fotografiami. Czuję, że jestem "czytana" i "oglądana":)*
      A teraz wyśpiewam Ci sekret.

      ڿڰۣڿ═ڿ* Seal - Secret ڿڰۣڿ═ڿ*

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NDm4CQydktc

      Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
      Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
      Należę do ciebie
      Należę do ciebie
      A ty należysz do mnie

      Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
      Z tego co widzę, starasz się bardzo zatrzymać je dla siebie, o tak

      Cóż, należę do ciebie
      należę do ciebie
      należę do ciebie
      A ty należysz do mnie.

      Spójrz na mnie , jestem kotwicą twojego serca
      Spotkanie o 3:21 , ona tam będzie, o tak, będzie

      I ja należę do ciebie
      Tak, należę do ciebie
      Należę do ciebie
      A ty należysz do mnie

      Spójrz na mnie, jestem jednym z twoich sekretów
      Z tego co widzę, starasz się bardzo zatrzymać je dla siebie, o tak

      Ale należę do ciebie
      Należę do ciebie
      Należę do ciebie
      A ty należysz do mnie
      Należysz do mnie
      Należysz do mnie

      :)***

      Usuń
  5. :)))*** - Seal - Secret

    http://www.youtube.com/watch?v=vOuL2AnJPok


    Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
    Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
    Należę do ciebie
    Należę do ciebie
    A ty należysz do mnie

    Musisz mnie znać, Jestem jednym z twoich sekretów
    Z tego co widzę, starasz się bardzo zatrzymać je dla siebie, o tak

    Cóż, należę do ciebie
    należę do ciebie
    należę do ciebie
    A ty należysz do mnie.

    Spójrz na mnie , jestem kotwicą twojego serca
    Spotkanie o 3:21 , ona tam będzie, o tak, będzie

    I ja należę do ciebie
    Tak, należę do ciebie
    Należę do ciebie
    A ty należysz do mnie

    Spójrz na mnie, jestem jednym z twoich sekretów
    Z tego co widzę, starasz się bardzo zatrzymać je dla siebie, o tak

    Ale należę do ciebie
    Należę do ciebie
    Należę do ciebie
    A ty należysz do mnie
    Należysz do mnie
    Należysz do mnie

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry :)))*** - Coś w tym jest:)***

      Usuń
    2. ... cóż za niezwykła zbieżność myśli... przekazaliśmy sobie taki sam sekret w ciągu niespełna ośmiu minut...:)))***

      Usuń
    3. ... no to teraz Zostań ze mną, gdy nadchodzi noc...

      Seal - Stand By Me

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NADyiuOPflw

      ***Zostań ze mną***

      Gdy nadchodzi noc
      I robi się ciemno
      I księżyc jest jedynym widzialnym światłem
      Nie, nie chce się bać, nie, nie chcę się bać
      Tylko tak długo jak będziesz, będziesz przy mnie

      I kochanie, kochanie, zostań ze mną, oh teraz teraz zostań ze mną
      Zostań ze mną, zostań ze mną

      Jeśli patrzymy na niebo
      Powinno zawirować i spaść
      I góry powinny rozpaść się do morza
      Nie chcę płakać, nie chcę płakać, nie, nie chcę uronić łzy
      Tylko tak długo jak będziesz, będziesz przy mnie

      I kochanie, kochanie, zostań ze mną, zostań ze mną
      Zostań ze mną, zostań ze mną, zostań ze mną yeah
      Kiedykolwiek będziesz w kłopotach nie zostaniesz przy mnie, oh teraz,
      teraz zostań ze mną,
      Oh zostań ze mną, zostań ze mną, zostań ze mną,

      Kochanie, kochanie, zostań ze mną, zostań ze mną,
      Oh zostań ze mną, zostań ze mną, zostań ze mną,

      :)***

      Usuń
  6. I zostawmy go na później, może będzie potrzebne nam większe
    ciepełko. :)***

    seal - you get me

    http://www.youtube.com/watch?v=BJDpTm4C0tM


    Jeśli powiem "nie", jeśli się oprę
    Jeśli temu nie ulegnę
    Będzie to lekcja czy strata?


    Nagle wiem o co w tym wszystkim chodzi.
    Myśli cichną , słowa rozbrzmiewają
    Nagle nie zabijam czasu
    Już po wszystkim

    Zdobyłaś mnie

    Jak przepiękną piosenkę
    Którą słyszałaś milion razy
    Jak koniec tęczy
    Którego nie możesz znaleźć

    Zdobyłaś mnie
    Zdobyłaś mnie

    Jeśli powiem tak, jeśli odpuszczę
    I zmierzę się z konsekwencjami, o których wiedziałem
    Czy będę dalej żyć żałując?

    Nagle przeszkody znikają
    Już nic nie będzie takie samo.
    Nagle ktoś mnie rozumie
    Już po wszystkim

    Zdobyłaś mnie
    Zdobyłaś mnie

    Jak czerwony zachód słońca
    Gdzie niebo spotyka morze
    Jak nikt żywy
    Pojawiasz się w moich snach

    I zdobyłaś mnie
    Zdobyłaś mnie
    Kochanie...Zdobyłaś mnie
    Zdobyłaś mnie

    Jak przepiękną piosenkę
    Którą słyszałaś milion razy
    Jak koniec tęczy
    Którego nie możesz znaleźć

    Trudno zignorować
    Oraz zaprzeczyć
    Temu co czuję,
    Kiedy na Ciebie patrzę

    Masz mnie...
    Masz mnie...

    ****ڿڰۣڿ═ڿ****

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  7. ... zwłaszcza jeśli jeszcze będzie Twój dotyk:)*

    Seal - Touch

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bj20zkGFtrw

    ***Dotyk***

    ez Twojego dotyku, byłem zagubiony, bez rzeczy, które kocham
    Bez twoich pocałunków, marzyłem o rzeczach, za którymi tęsknię
    Twoje oczy, Twoje usta, Twoja twarz, Twój dotyk
    Twoje oczy, Twoje usta, Twoja twarz, Twój dotyk

    Komu (Komu)
    Miałem powiedzieć (Miałem powiedzieć)
    Co będzie (Co będzie)
    Nikt nie wie (Wciąż)
    Komu (Muszę wiedzieć)
    Miałem powiedzieć (Co sam czas)
    Co będzie, cóż (Naprawdę pokaże)
    Niech tak będzie

    W każdy dzień tęsknoty
    Pamiętam czasy, w których całowałem
    Twoje usta, Twoje oczy, Twoją twarz, Twój dotyk

    Ale komu (Komu)
    Miałem powiedzieć (Miałem powiedzieć)
    O czym będzie, cóż (Co będzie)
    Nikt nie wie (Wciąż)
    Komu (Muszę wiedzieć)
    Miałem powiedzieć (Co sam czas)
    Co będzie, cóż (Naprawdę pokaże)
    Niech tak będzie

    (Wciąż, muszę wiedzieć
    Co sam czas naprawdę pokaże
    Wciąż, muszę wiedzieć
    Co sam czas naprawdę pokaże)

    I mówię,
    Komu (Komu)
    Miałem powiedzieć (miałem powiedzieć)
    O tym, co będzie (Co będzie)
    Nikt nie wie (Wciąż)
    Komu (Muszę wiedzieć)
    Miałem powiedzieć (Co sam czas)
    Co będzie, cóż (Naprawdę pokaże)
    Niech tak będzie

    Komu (Komu)
    Miałem powiedzieć (Miałem powiedzieć)
    Co będzie (Co będzie)
    Nikt nie wie (Wciąż)
    Komu (Muszę wiedzieć)
    Miałem powiedzieć (Co sam czas)
    Co będzie, cóż (Naprawdę pokaże)
    Niech tak będzie

    Twoje oczy, Twoje usta, Twoja twarz, Twój dotyk
    Twój dotyk
    Twój dotyk
    Twój dotyk
    Twój dotyk

    ****ڿڰۣڿ═ڿ****

    :)***

    ... nie mam pojęcia, dlaczego blogger mnie wylogował, na razie mogę tylko bez awataru, gdyż każe mi się logować na inne konto, sorry:)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mi naprawdę niezmiernie przykro i smutno, Kochani - nie wiem, dlaczego nie mam dostępu do Impresji pod swoim dotychczasowym zdjęciem i kontem na bloggerze.
    Mam nadzieję, że to tylko jakaś chwilowa "niedyspozycja" bloggera.
    Cały czas wyświetla mi się komunikat "Usługa wygasła" i na razie nie wiem, co z tym mam zrobić.
    Gdyby tak było... nie chcę nawet myśleć, ale nie mogłabym już zamieszczać nowych postów.
    Proszę... bardzo proszę trzymajcie kciuki za Impresje i za moje nerwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... sorry, komunikat teraz brzmi "Ta usługa jest niedostępna", a nie "wygasła", więc może jakoś optymistyczniej, bo inni też mają kłopoty z bloggerem.
      Jestem mimo wszystko dobrej myśli...:)*

      Usuń
  9. Dobry wieczór Ewo i Goście:)

    Rozdokazywaliście się z Jaśkiem - to i "blogger" - cenzurę prewencyjną Wam założył:)
    U mnie też " łącza " szaleją... Coś niby " utaciłem ", coś " odzyskałem ", a internet działa jak stara kobyła chora na szkorbut:))
    Najbardziej mnie irytują te ichniejsze " pytania ", których nie rozumiem.
    Piękne Ewo te zdjęcia... Czerwień owoców przy bieli śniegu. Smucą mnie te dwie cudownej urody żółciutkie pąki róż, które... jeszcze miały nadzieję rozwinąć się w pełni... Nie zdążyły:(((

    U mnie na zabitej dechami prowincji, czyli w Redzie - śniegu niewiele. Termometr internetowy, ustawiony na temperaturę właśnie w tej " metropolii ", pokazuje : minus 6 stopni. Od zachodu idą opady śniegu. Podobno obfite, bo w zachodniopomorskim już prawie kataklizm ogłosili:)
    Trzymam kciuki za Ogródek i Impresje. Nie przejmuj się Ewo. To tylko - durna maszyna. " Styki" jej zamarzły - więc bełkocze:))
    Ciepło pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i weszło bez przeszkód. Może dlatego, że nie jestem zalogowany na bloggerze?
      Pozdrowionka
      Stanisław

      Usuń
    2. Witaj Staszku:)
      Ot, widzisz, jak się sprawdza stare przysłowie: "prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie" - tak mi właśnie było potrzeba ciepłego słowa, właśnie teraz, w tej sytuacji... a Ty je przyniosłeś, jako niezawodny Ogrodnik, dziękuję pięknie:)
      Róża nie zamarzła, Staszku, jest cieplutko zabezpieczona chochołem, a koncówki i tak z wiosną się przycina, bardzo się cieszę, że podoba Ci się to, co naszykowałam na dzisiaj...
      Dzięki za kciukotrzymanie; to nie maszyna, tylko znowu jakieś zmiany w googlach z lepszego na gorsze, podobno u innych też tak się działo. Pozdrawiam cieplutko - na razie bez swojej fotki:))

      Usuń
    3. Witaj Ewo:)))

      Tak zwanymi " oczami wyobrażni " i tak widzę, że to Ty:)))
      Od dłuższego czasu mam problem, którego nie rozumiem, ale... przyznaję, że ta " maszyna" jest mi nie do końca znana:), delikatnie mówiąc.
      Mianowicie znika mi aktualny obraz, jakiś komunikat, że utraciłem i odzyskałem / cholera wie co? / i... włazi mi tablica główna googla. Jakby chciała zdominować, albo chce być " na wierzchu " ? I muszę wszystko zaczynać od nowa. To znaczy od wchodzenia przez " internet explorer " - do internetu.
      Ewo, ten chocholik chroni krzak, korzenie - nie ochroni aktualnie rozkwitającego kwiata:) O to właśnie mi chodziło. Szkoda mi tych pięknych kwiatów...
      Mimo tego, że ktoś powiedział: " nie żałuj róż, gdy płonie las "... to mnie ich żal:)))
      Cieplutko pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
    4. Stasiu, kwiaty róż kwitną w nas całą zimę, a te na dworze, zimą muszą mieć okres spoczynku, bo inaczej nie dałyby efektu wiosną... to nie ten klimat, a szkoda:) Chociaż, właściwie nie szkoda, bo zima też ma swoje uroki, jeżeli mamy okazję z nich korzystać chociażby w weekendy.
      Powiem Ci, że ja nie rozumiem tych komunikatów ani w ząb, więc nie jesteś sam:) Metodą prób i błędów, uporczywego klikania jakoś tam w końcu dochodzę do sedna sprawy.
      Oby tylko zima krótko trwała, ale ponoć dzisiejsze zimy to już nie te, co dawniej. Kiedyś to były zimy i nie tylko... i na rozluźnienie "nerw":

      Zamachowski, Górski i Wójcik -- Kiedyś to było....

      http://www.youtube.com/watch?v=h_BGijzS8MM

      :))) najserdeczniej, Staszku:)

      Usuń
  10. Cześć!
    Googiel zatrudnił chyba następnych mądrali i nam na nosie gra. Czy kiedyś to się skończy?
    Pozdrawiam Ewo Ciebie i ogrodników.
    Pa:)
    Ozon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się:))))))))))))

      Usuń
    2. Cześć:)
      Widzę, że masz za sobą kłopoty z logowaniem, pewnie kolejne konta wyłączają po kolei dla jakichś tam konserwacji, więc może i u mnie niedługo wszystko wróci do normy, ciekawe - za jak długi czas?
      Pozdrawiam Ozonko, dzięki za dobre słowo:)

      Usuń
    3. Powodzenia! Przeżyjemy i ten dopust Boży.
      :)))

      Usuń
  11. Zaniewidziałam chyba. Twoje rośliny ubrały się w piękne zimowe czapeczki:)
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      Dzięki, Ozonko, starałam się, jak mogłam i jak umiałam. Myślę, że to co robimy, Ty i ja, daje jakiś oddech od zgrzebnej codzienności i może trochę radości Innym?
      Pozdrówka ciepłe:)

      Usuń
    2. Miejmy nadzieję, że tak jest:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. A ja już dobranockowo. Dziś tylko Słowo Miltona Ha - Jeszcze brzmią ciepłe kołysanki Seal

    ****ڿڰۣڿ═ڿ****Samba na Zimę ****ڿڰۣڿ═ڿ****

    Świeży śnieg skrzypi jak mokry piach
    pod dotknięciem przechodzących butów
    i podnosi się, gdy wieje wiatr
    w wirach, skrętach srebrzystego puchu.

    Poukładał się nam na trawnikach
    w białe zaspy garbato-brzuchate.
    Ówdzie zastygł w mroźnych pomnikach,
    zdobiąc drzewa w szaty z brokatem.

    A Ty biegłaś potrącając drzewa
    srebrnych iskier obsypując deszcze
    i mówiłaś, że wiatr w nich śpiewa
    kiedy dmucha i gałęzie czesze.

    Dmuchnął, fuknął mocniej i mróz
    lodu szpilki powbijał nam w twarze.
    Płateczkami posypał znów
    odnawiając śnieżne ołtarze.

    To jest nasza „Samba na Zimę”
    co lodami gdzieś na rzece pęka,
    i na ciepło ubrana dziewczynę,
    którą mróz całuje po rękach.

    ****ڿڰۣڿ═ڿ****

    Dobranoc, dobranoc Paniom i Panom i Tobie Miła.:)*** rozgrzeje nas samba na zimę.:)))* i nadzieja, że z blogiem
    perturbacje się rankiem skończą.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      ... mnie też ta nadzieja - i nie tylko - grzeje, dziękuję, Jasieńku za piękną dzisiejszą rozmowę piosenkami Seal.
      ... i ciąg dalszy podziękowań; dzisiaj na dobranoc przygotowałam wiersz Jana Lecha Kurka.

      ****ڿڰۣڿ═ڿ****Dziękuję Ci...****ڿڰۣڿ═ڿ****

      Dziękuję Ci za szczęścia chwile,
      I za radosne serca drżenia,
      Za najpiękniejszych wspomnień tyle,
      I za tęsknoty, za marzenia.

      Za słońca wschody i zachody,
      Gdy niebo złotem czerwienieje,
      Za ciepło lata, zimy chłody,
      I za wiosennych snów nadzieje.

      Za migot gwiazd i sierp księżyca,
      Wspomnieniem skrzące się na niebie,
      Za to, co zawsze mnie zachwyca;
      Za Twoją miłość i za Ciebie!

      .`•.♥.•´

      Dobranoc, dobranoc Ogrodowi Przyjaciele i Ty Mój Miły:)*** już czas na jasieczka, pierzynkę i sen:)))***

      Usuń
  13. Witam w poniedziałek:)*
    Niestety, nadal nie mam dostępu do bloggera, aby się zalogować i nie mam pojęcia, jak długo to może jeszcze potrwać.
    Na tę chwilę mogę jednak zaprosić Wszystkich na kawę i przebudzankę z Michaelem Boltonem - Forever isn't long enough.

    http://www.youtube.com/watch?v=Nq2ktTFrA6A

    ***To nie jest wystarczająco długo***

    Tykanie zegara, bicie mojego serca
    Uderza jak bęben w ciemności dla ciebie.
    Jeśli mógłbym pokonać czas, kochałbym cię dzień i noc
    i sprawił, by te chwile trwały przez całe moje życie, Kochanie.

    Spytaj, jak długo będę cię potrzebował.
    Spytaj, jak długo tu będę.

    Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość, dać ci moją miłość,
    Do końca świata to nie wystarczająco długo
    na wszystko co chcę zrobić.
    Na zawsze to nie wystarczająco długo, by dać ci moją miłość.

    Patrzę jak śpisz, jestem zazdrosny o noc.
    Skradłbym cię z twoich snów, kupiłbym więcej czasu,
    tak dużo w moim sercu, tak dużo w mojej duszy.
    Całe życie to nie wystarczająco długo, by dać ci to do zrozumienia.

    Powiedz że tak będzie zawsze.
    Powiedz że zawsze tu będziesz.

    Bo czas upływa i wymyka mi się z rąk.
    Kiedy patrzę w twoje oczy, wiem...Kochanie.
    To nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość.
    Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci to wszystko.
    Nie ma wystarczająco dużo czasu by zobaczyć to wszystko.
    Na zawsze to nie wystarczająco długo by dać ci moją miłość.

    ***

    ... i bądźmy dalej dobrej myśli. Jeżeli jednak nie będzie możliwe kontynuowanie Impresji, udostępnię Wam swój blog na Netlogu.
    Ranek śnieżny i bardzo mroźny... -9 stopni, pochmurno. Dobrego dnia dla Wszystkich, a dla mnie poproszę o kciukotrzymanie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ewuniu*)
      Przykro z powodu Twoich problemów z bloggerem, trzymam za poprawę i możliwość kontynuowania na Firefoxie. Powitałaś dzień słowami miłej dla ucha piosenki, a dopowiem :

      Granice ludzkiej miłości są jak wielka rzeka, kiedy
      jest dużo wody, rozlewa się na okolice. Podobnie
      zakochany człowiek obejmuje swym uczuciem cały
      świat.

      - Wilhelm Ockham.

      ... z ciepłym, słonecznym uśmiechem :)

      Usuń
    2. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję za ciepłe słowa i "czymanko". Zuzanko, tu nie chodzi o rodzaj przeglądarki, nie ma znaczenia w której przeglądasz, blog jest widoczny i na Firefoxie, i na wszystkich innych przeglądarkach. Tylko ja nie mam dostępu do niego w tym sensie, że nie mogę się zalogować, dodawać nowych postów i w jakikolwiek sposób zarządzać. Moje konto e-mail, powiązane z blogiem, jest założone na domenie gazeta.pl.
      Kiedy chcę się zalogować na Impresje, otrzymuję komunikat, że ta usługa bloggera jest niedostępna w domenie gazeta.pl - i nie wiem, czy to tylko czasowo, czy na zawsze. Usiłowałam się wylogować i wybrać inne konto, ale to również nie daje rezultatu. Napisałam do centrum pomocy bloggera, ale na razie nie otrzymałam żadnej odpowiedzi.
      Pozostaje tylko czekać, być może coś się zmieni.

      Kawałek cienia

      Prosty temat: światło - cień.
      Implikacje i przenikanie.
      Wpływ księżyca na mój sen,
      słońca zaś na moje wstawanie.
      Mam nie byle jakie, bo
      południowo-zachodnie okna.
      Patrzę. Czekam. Setki lat.
      Dzień i noc. I nic. Nuda wielokrotna.
      Podobno każdy ma swój kawałek cienia
      brak cienia jest dowodem nieistnienia -
      lecz bez kawałka światła
      nie jest łatwo...
      A przecież każdy ma swój kawałek nocy;
      po ciężkim dniu zamyka wreszcie oczy,
      lecz sen bez kawałka słońca
      nie ma końca...
      Prosty temat: noc i dzien.
      Ekwinokcja i tym podobne cuda.
      Dzisiaj wschód o piątej pięć.
      zachód - szósta. Znowu się pięknie uda.
      Mam nie byle jakie, bo
      południowo-zachodnie skojarzenia:
      znów udało mi się wzejść
      Piękny zachód będzie na do widzenia
      Podobno każdy ma swój kawałek cienia...

      - Grzegorz Turnau

      Pomyślnego dnia Zuzanko, pozdrawiam ciepło, serdecznie:)

      Usuń
    3. ... "Podobno każdy ma swój kawałek cienia".
      Pokochałam mojego cienia ;-), choć czasami myślę, co mi po nim jak do miłego memu sercu i tak mnie nie zaprowadzi :( Zima lekko pokazuje kto tu rządzi i zarządziła. Białą pierzynką okrywa.

      Śnieg na ledwo rozwinięte tarniny,
      Ziąb na ledwo uciszone ptaki.
      Zmierzch, jeszcze wczoraj złoty, a już dzisiaj siny -
      Niedobre znaki.

      Woda wczoraj w strudze z piórkiem kaprysiła,
      Dziś martwa, jak na skale rudorodna żyła,
      Bo i los taki.

      Pójdziesz losem na przestrzał, pomyślisz, że lasem,
      A los się zmaga z lasem, jak las wojuje z czasem.
      Głuszec otwartym dziobem na wykrotach dysze:
      Prosi o ciszę.

      Cisza na mokre dęby, na zająca cisza:
      Wiatr poderwał chmurkę cietrzewi z pobliża,
      Idą niebem roztopów drabiniaste szlaki,
      Niedobre znaki.

      - Stanisław Grochowiak Znaki.

      ... serdecznie, radośnie, z ciepełkiem :)

      Usuń
    4. ... coś w tych znakach jest na rzeczy... Prawdopodobnie istnieje jakaś kolizja usług pomiędzy usługami bloggera, a gazety.pl, na której mam założone konto, z którego - z kolei - do tej pory logowałam się na blog.
      Czekam jeszcze dobę, a potem założę nowe Impresje, choć pewnie nie uda się tam przenieść archiwum.
      Zima rządzi na całego również na Wschodniej, mróz nie chce odpuścić, białego puchu jest pod dostatkiem.

      W zimowej szacie

      Z uczuciem spogląda się na ośnieżone
      drzewa, śniegiem najbielszej bieli skrzą się
      niewinnie,aż chce się krzyczeć jakie to piękne

      Cicha radość w sercu zalega
      jak miłość pierwsza niepowtarzalna
      jak pierwsza randka z sercem gorącym

      Myśli cudowne do głowy przychodzą
      jest zima, jest pięknie i może być cudownie
      igiełki szronu dźwięczą już kolędą

      Jak niewiele potrzeba, by o troskach
      zapomnieć,choć na chwilę przenieś się
      w inny świat, świat myśli beztroskich

      Nagle na widok śnieżnych czap
      szuflada zmartwień się otwiera, z niej
      jak ptaki z gniazd wylatują myśli zmęczone

      Spokój powraca chwilowo, w sercu
      budzi się cierpliwość, oczy błyszczą
      soplami szczęścia...jaka jest w sercu cisza.

      - Barbara Narłowska

      Wszystko jest kruche, niepewnie, zmienne i "płynie", jakby powiedział "Pantarej"... ciężko mi wykrzesać z siebie jakiś optymizm.
      Pogodnych myśli na popołudnie i wieczór, Zuzanko:)

      Usuń
    5. ... Ewuniu*, to przede wszystkim Tobie życzę pogodnych myśli. Pomyśl, nie zawsze mamy wpływ na elektronikę, na zarządzających, na bałagan. Proszę, stworzysz nowy blog do furteczki którego szybko zapukamy :)))

      Powiedz sobie
      gdy zrobi się chłodno i szarość spadnie z nieba
      że będziesz szła
      idąc i słuchając
      tej samej melodii, obojętnie
      gdzie się znajdziesz -
      wewnątrz kopuły mroku
      czy pod pęknięciem bieli
      w oku księżyca nad śnieżną doliną.
      Dziś wieczór, kiedy zrobi się chłodno
      powiedz sobie
      czy wiesz coś, choć nic nie wiesz
      oprócz melodii granej przez twe kości
      gdy idziesz. Może
      nareszcie odpoczniesz przy maleńkim ogniu
      zimowych gwiazd. A jeśli
      zdarzy się, że już nie będziesz mogła
      ani iść dalej ani obejrzeć się wstecz
      i tam znajdziesz się
      gdzie ma być kres,
      to w ostatnim strumieniu chłodu
      który popłynie ci przez ręce i nogi,
      powiedz sobie że kochasz to, czym jesteś.

      - Mark Strand Wersy na zimę tłumaczył Grzegorz Musiał.

      ... serdeczności:)))

      Usuń
    6. ... Zuzanko, nie wątpię w to nigdy, że zapukacie.
      Tylko czuję jakiś bolesny ścisk serca, że coś, co z prawdziwą pasją tworzyłam od ponad dwóch i pół roku, co kocham, niemalże jak własne dziecko, będę musiała najprawdopodobniej opuścić. Mam żal, że administrator bloggera nie powiadomił mnie o zmianach wystarczająco wcześniej, tylko zadział znienacka. Chyba, że to tylko na jakiś czas "zaniemogło".
      Dziękuję, że chcesz ze mną o tym rozmawiać, sorry za prywatę... ale to przecież dotyczy wszystkich Ogrodników, którzy ze mną współtworzyli Impresje.

      Naiwne marzenia

      z otwartym sercem
      stoję
      na krawędzi
      drzwi do duszy uchylone
      a pode mną
      marzenia błądzą
      jak motyle
      naiwne
      w jasnym labiryncie
      ślepych bożków
      z ludzkimi krzyżami
      i każdy
      może tu wejść
      wyjść
      i trzasnąć drzwiami...

      - Janusz Kliś

      ... nostalgicznie, ciepło, z zadumą, ale i uśmiechem :))

      Usuń
    7. ... Ewuniu*, niewiele mogę pomóc, ale jeśli wiersz pani Zosi wywoła Twój uśmiech, mogę zawołać victoria!

      Nad wieczorem pozbieram moje sny,
      napełnię poduszki tuż przed nocą;
      obok łóżka postawię białe bzy
      niechaj bzową wonią się pocą.

      W odbiciu nie licząc srebrnych nitek,
      zasieję pod oknem czas zamknięty;
      niech zakwitnie na wiosnę błękitem,
      w niezabudkach drobnych obok mięty.

      Ciche słowa zamknę w sekretny szept,
      zaszumią zielenią, jak ruczaj leśny;
      z poszumem łanów wrócą wierszem wnet
      w owocny czas, co jeszcze się nie śnił.

      - Zofia Szydzik Nad wieczorem.

      ... z nadzieją :)))

      Usuń
    8. Zuzanko, do pięknej poezji zawsze się śmieję, bez względu na sytuację. Dziękuję:)
      Może tak... może niech będzie na dzisiaj lekkość wieczoru? Tyle śnieżnego i gwiezdnego puchu jest za oknem, tylko dmuchnąć... ;-)

      lekkość wieczoru

      w porcelanowym sercu
      filigranowej
      filiżanki
      odbijam delikatność
      pocałunków

      smukłością rzęs
      zamykam
      twe spojrzenia
      w poświacie amarantu
      nieba

      tęsknym westchnieniem
      oddaję się
      pragnieniu
      objęcia twojego
      cienia

      rozdrabniając
      każdą perłę
      westchnienia
      pieszczę muślinowe
      korale

      kocham cię
      z finezją szumu
      wiaru
      wśród akacji
      przy
      ostatnim zasmakowaniu się
      w cykorii
      spóźnionej kawy...

      - annaG

      ... delikatnie, czule:)

      Usuń
    9. ... i jeszcze może coś podpowiem - Tobie i wszystkim chętnym, lubiącym dobre sztuki teatralne - w tej chwili na TVP1 rozpoczął się spektakl Teatru Telewizji z premierą "Tanga" Mrożka, nóweczka z 2012 r.:)

      Usuń
    10. ... dziękuję, obejrzałam. Temat jak świeżutkie bułeczki. Czas przenieść się z nad klawiatury w bardziej wygodne miejsce ;-)))

      Myślę - patrząc na morze, że pod fali szatą
      Leży na dnie niejedna drogocenna perła,
      Która jest warta mitry cesarskiej i berła -
      Gdybym ją znaleźć mogła - byłabym bogatą.

      Myślę - patrząc na ziemi doliny i garby:
      W nich leżą nieodkryte diamentów gniazda,
      Tam niejeden Kohinoor, świetniejszy niż gwiazda
      Gdybym go mogła znaleźć, posiadłabym skarby!

      I na tłum ludzki patrząc, myślę, że w tym tłoku
      Jest głowa, która by mi większym skarbem była
      Niźli cesarska perła i diamentu bryła...

      Tylko, że nie masz takiej władzy w mojem oku,
      By odkryć drogocenną perłę w morskim szumie,
      Kohinoor w głębi ziemi i tę głowę w tłumie.

      - Maria Grossek-Korycka Skarby.

      ... dobranoc Ewuniu*, dziękuję za dzisiejsze wierszowanie, kolorowych snów :)))

      Usuń
    11. ... to prawda, konflikt pokoleń pozostał prawie, że w nie zmienionej formie mimo innego scenariusza, który nieubłaganie nakreślił czas.
      A na dobranoc dla Ciebie -

      Schody piękności

      Nad płótna starych mistrzów i rzeźbę attycką,
      Co w marmur przesadziła ogród ciał młodzieńczych
      Wolę westchnienie z ciosu o źrenicach tęczych
      Patrzące w obłoki: Świątynię gotycką.

      Ale od sięgającej niebiosów katedry
      Szyją, co w gwiazdy wpiła żądło śmigłej struny,
      Milszą mi twarz Melodii... jak srebrna twarz Luny
      Widna przez powiązane w las akordów cedry.

      Lecz piękności natury są jeszcze wspanialsze...
      Kwiat wyższym jest od pieśni — od symfonii morze —
      Od morza tylko niebo gwiaździste. — Tu może
      Koniec?... Czy schody piękna idą jeszcze dalsze?...

      Tak! — choć klęczę przed tymi, modlę się i szlocham...
      Znam piękność, wobec której tak to wszystko blednie,
      Zimne i mdłe... jak świeca zapalona we dnie —
      Przy tobie, słońce moje, ty, którego kocham.

      - Maria Grosssek-Korycka

      ... i po schodach do najpiękniejszych snów, Zuzanko. Dobranoc:)))


      Usuń
    12. ... dobranoc Ewuniu*:)))

      Usuń
  14. Śnieżnych zasp się nadal nie doczekałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atalio, zaspy może i są atrakcją, ale bywają też uciążliwe. Pozdrawiam z życzeniami miłych wrażeń ze śniegowych pejzaży, na pewno jeszcze ujrzysz tej zimy:)

      Usuń
  15. Witam z zaśnieżonego Wałcza:)
    Przyprowadziłam dwa urocze futrzaki.Może pogonią "kota" bloggerowi;)))

    Spacer zimowy :)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HQrRrlSYb1E#!

    Blogger nie rób jaj...:)

    Pomyślnego logowania Ewo...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuję, witaj Izo:)
    Koty prześwietne, szczególnie ten rudzielec, chciałabym tak umieć się beztrosko zabawiać na śniegu, jak one.
    Na razie mogę Cię tylko ciepło pozdrowić, bo czynię różne manewry z bloggerem. Nie bardzo wiem, czy mi z tego coś wyjdzie, ale póki co, mam mnóstwo zajęcia.
    Później coś ode mnie dostaniesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już coś się dowiedziałam, ale poza informacją nic więcej nie wiem, a informacja wygląda tak:

      "domena gazeta.pl chyba korzysta z gmaila, może to być jakiś zgrzyt pomiędzy usługami bloggera i gazety".

      No i ok. przyjęłam do wiadomości. Tylko ja nie wiem, jak taki zgrzyt można naprawić.:(

      Póki co, jestem winna Izie piosenkę - tym razem piękny song w wykonaniu Ronana Keatinga z uroczym, zimowym teledyskiem.

      http://www.youtube.com/watch?v=kBXl4Mq3jho

      Ciepełka na popołudnie i wieczór:)

      Usuń
    2. Dziękuję:)
      Do poobiedniej gorącej kawy polecam zimowe impresje...:)

      Zimowe impresje

      http://www.youtube.com/watch?v=4pHKtpxu2qQ

      Zdjęcia zimy cudne...ale kawa musi obowiązkowo być gorąca ;)))

      Usuń
    3. Bardzo ładne te impresje, dzięki. Może jako odskocznię od tego białego szaleństwa zaproponuję na mroźny, zimowy wieczór ciepłą melodię z wierszem i cudnym, kwiatowym klipem...

      To co jeszcze pozostało...

      http://www.youtube.com/watch?v=VBxWUnIel_g&feature=related

      Garść słów i zapach róż w powietrzu...
      Kolor czekolady zmieszany z błękitem...
      Wysuszone platki pocalunków w kolorze lata...
      Kilka jeszcze nie zatartych wspomnien....

      Echa słów które wracają nocą...
      Ciepło dotyku niesione oddechem...
      Zapach, którym wciąż oddycham...
      Popioły gestów rozsiane wiatrem czasu...

      Wierze tylko w jedno, ze:
      Ten popiół który moja dloń pali...
      Będzie miejscem narodzin Fenixa....
      który płonąć nowe życie w miłość zmieni...

      autor: Artur Merlino
      podkład muzyczny Silk Road - Kitaro

      Bardzo cieplutka i aromatyczna ta Twoja kawa, dziękuję:)

      Usuń
    4. Zrobiło się cieplej i zapachniało kwiatami...:)
      A ja już dobranocnie z Agnieszką i Marylą...:)

      Maryla Rodowicz - Jeszcze zima

      http://www.youtube.com/watch?v=e1_1rzjVtQ4

      Ciepłych i kolorowych snów....dobranoc:)
      Ja wskakuję pod ciepłą kołderkę i oglądam Teatr Telewizji:)

      Usuń
    5. :)
      Za chwilę kończy się "Tango" Mrożka na TVP1, więc pożegnam Cię dzisiaj piosenką z bzami, "abyś miała miłe sny".

      W piosenkach moich kwitną bzy - Janusz Gniatkowski

      http://www.youtube.com/watch?v=cU5Oslfdnn8

      ... dobranoc, Izo, samych wiosennych, bez żadnej tam bieli:))

      Usuń
  17. Dobry wieczór na dobranoc.:)***

    Dziś zaproponuję na dobranoc ciepło Mexico na ciepłym morzem
    pod palmami, a jeszcze jak mi zaśpiewa Salma Hayek to wszelkie problemy znikają a uczucia są gorące, że mróz ucieka...:)

    ✿•*¨`*•. Siente mi amor.•*¨`*•✿

    http://www.youtube.com/watch?v=TxeAGZV2C7M


    Poczuj mą miłość
    Poczuj mą miłość

    Historia bez czasu, która nie ma końca
    Miłość jak nie ta nasza, co nigdy nie będzie mogła umrzeć
    Chcę być radosnym momentem w twojej duszy
    Będę cię kochała zawsze, żyła w tobie

    W dniach bólu czuj moją miłość
    Która nadejdzie w wietrze, która przyjdzie ze słońcem
    W oczach Boga, daleko od ciebie
    Ujrzysz mnie w snach, poczujesz moje pocałunki
    Usłyszysz mój smiech

    Gdy czujesz się samotny i siedzisz w milczeniu
    Pomyśl o mych pieszczotach i o naszych tajemnicach
    Chcę być radosnym momentem w twojej duszy
    Będę cię kochała zawsze, żyła w tobie

    W dniach bólu czuj moją miłość
    Która nadejdzie w wietrze, która przyjdzie ze słońcem
    W oczach Boga, daleko od ciebie
    Ujrzysz mnie w snach, poczujesz moje pocałunki
    Usłyszysz mój śmiech

    Poczuj mą miłość
    Poczuj mą miłość

    ✿•*¨`*•.✿.•*¨`*•✿

    Dobranoc, dobranoc, Paniom i Panom i Tobie Najmilsza Moja.:)*** ...Czuję Twą Miłość. :)*** dobranoc :)*

    ✿•*¨`*•.✿.•*¨`*•✿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Dobry wieczór na dobranoc, Jasieńku:)***
      Cudna muzyka, przepiękne słowa... a moja dobranocka niech dziś będzie z zimowym spacerem.

      *¨`*•✿ Zimowy spacer *¨`*•✿

      Popatrz, świat cały w śnieżnej szacie,
      na drzewach biel tak uroczysta,
      weź mnie za rękę, chodź na spacer,
      ciepło ma w dłoniach naszych przystań.

      Chwila mieć będzie inny wymiar,
      chrzęst śniegu dźwięczy jak muzyka,
      blask Twoich oczu las rozwidnia,
      wśród niebosiężnych sosen wzdychań.

      Wiatr, co policzki zimnem chłosta,
      nie zdoła schłodzić uczuć, myśli,
      bo w naszych sercach miłość, wiosna
      kwitnie w tej bieli jak przebiśnieg...

      ✿*¨`*•✿

      - ewa*

      Dobranoc, dobranoc Wierni Ogrodnicy i Ty Mój Najmilszy:)*** ... przecież to co kwitnie, jest najważniejsze, wiesz...:)***

      ... i jeszcze zagram...


      Usuń
    2. ... i ciuchuteńko, szeptem, z Salmą Hayek...

      ✿•*¨`*•.Quédate aquí •*¨`*•✿

      http://www.youtube.com/watch?v=lNEmelSeljY


      Zostań tutaj
      W moich ramionach
      Zostań tutaj
      Dla mnie

      I nie mów mi, że mnie kochasz
      Nie mów mi, że mnie uwielbiasz
      Powiedz mi tylko ze zostaniesz
      Przez życie ze mną

      Zabierz mnie gdzieś
      Zabierz mnie swoim pożądaniem do miejsca
      Gdzie już nie trzeba przysięgać
      Gdzie już nie trzeba kłamać
      Gdzie będę istnieć tylko dla ciebie

      I nie pytaj mnie czy cię kocham
      Niech cię nie martwi, co myślę
      Bo jestem całkowicie twoja...
      Na swój sposób...

      Ale w zamian chcę być twym marzeniem
      Nie zadowolę się twoimi pocałunkami
      Chcę dać ci wszystko, co czuję...
      I jeszcze więcej...

      ✿•*¨`*•✿•*¨`*•✿

      ..."i jeszcze więcej"... pa:)***

      Usuń
  18. Dzień dobry:)*
    Wszystkich chętnych zapraszam pod nowy adres Ogródka:

    http://ewairena57.blogspot.com/

    Jeszcze jest w trakcie organizacji, bardzo niedoskonały, ale w miarę upływu czasu będzie poprawiany i zdobiony nowymi gadżetami.
    Przyjemnego dnia, furtkę już otworzyłam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... tam już można pisać komentarze.:)

      Usuń
  19. Kochani, raz jeszcze podaję nowy adres Impresji, wystarczy zaznaczyć go myszką i kliknąć na "otwórz w nowej karcie", albo przenieść adres do wyszukiwarki.

    http://ewairena57.blogspot.com/

    Iza już znalazła. Zapraszam resztę Ogrodowej Kompanii wszystkie Dziewczyny i Chłopaków, a także nowych Czytelników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustawienia na nowych Imresjach są takie same, jak tutaj, każdy może używać dotychczasowej nazwy lub nicka, pod tym względem nic się nie zmieniło.

      Usuń
  20. Do Ogródka wtargnął Blogger,
    i podstawił Ewie**** nogę.
    Chciał pokazać swoją klasę,
    skonsumował wierszy masę.

    Już od dawna miał apetyt,
    na wierszyki napisane.
    Co pisała je przez noce,
    które były nieprzespane.

    Dobierała do nich rymy,
    bez wyjątku, zawsze składnie.
    By na rano był gotowy,
    i w Ogródku było ładnie.

    Kwiaty, którym czasu tyle,
    Ewa**** miła poświęcała.
    A tu z tego ni owego,
    wręcz znalazła się w opałach.

    Róże które są wrażliwe,
    już przed zimnem otuliła.
    Może powie mi ktoś z fanów,
    czy Ewunia**** nie jest miła.

    Lecz Ewunia****- to uparciuch,
    zacznie wszystko dziś od nowa.
    Lecz w pamięci ten występek,
    co się zdarzył, wręcz zachowa...

    Lecz sposobu na to nie ma,
    nie zda się żaden patronat.
    Bo podobno wzorem Ewy****
    nie jeden się też przekonał.

    Ale nosił razy kilka,
    wilk co był nienasycony.
    I pewnego dnia i jego,
    pech zaszedł z przeciwnej strony.

    Ale jedno co nie padło,
    (wilka nie zostało łupem).
    Jak miała Ewunia**** fanów,
    tak i nadal ma ich kupę.


    Serdeczności dla Braci Ogródkowej załączam..:)





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś, błagam Cię, to już nie tutaj, proszę przenieś swój wierszyk na nowy blog:

      http://ewairena57.blogspot.com/

      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
    2. Witajcie, śliczne zdjęcia Ewo, ładny wiersz, Andrzeju, pozdrawiam Was cieplutko, miłego wieczoru:-)

      Usuń
    3. Danusiu, dziękuję... ale ja już tu nie piszę. Przeczytaj, proszę Cię, moje wszystkie wyjaśnienia i zapraszam na nowy blog, przenieś swój wpis tutaj:

      http://ewairena57.blogspot.com/

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Patrzyłam tam, ale nie znalazłam wiersza Andrzeja, a chciałam pochwalić Twoje zdjęcia i Jego wiersz:-) Miłego wieczoru, Ewo:-)

      Usuń
    5. Już napisałam maila do Andrzeja i już piszę do Ciebie :)

      Usuń
  21. Ciekawe, co zrobią ze "starym" blogiem?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. :)
    Zapraszam na nowy blog

    http://ewairena57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. I think that is among the most important info
    for me. And i am glad studying your article.
    But want to commentary on some normal issues, The web site style
    is ideal, the articles is truly great : D. Just
    right activity, cheers
    Also visit my web page :: nude teens

    OdpowiedzUsuń
  24. Have you ever thought about adding a little bit more than
    just your articles? I mean, what you say is important and everything.
    But just imagine if you added some great images or videos to give your posts more,
    "pop"! Your content is excellent but with pics and video clips, this blog could definitely be
    one of the most beneficial in its field. Fantastic blog!
    Here is my web-site ... Daily XXX Video Fix of teen porn with naked girls sex movies

    OdpowiedzUsuń
  25. What idiot came here. Watch for themselves and not trash

    OdpowiedzUsuń
  26. Idiots, do not throw nasty links here, I do not wish myself out!
    Tego blogu już blogger nie obsługuje, wszystkich stałych bywalców, czytelników i obserwatorów zapraszam na nową stronę Impresji codziennych:

    http://ewairena57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. hey there and thank you for your information – I have definitely picked up anything new from right here.
    I did however expertise several technical issues using
    this web site, since I experienced to reload the web site lots of
    times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and can damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective exciting content. Ensure that you update this again soon.
    My web site : hardcore sex

    OdpowiedzUsuń
  28. each time i used to read smaller posts which as well clear
    their motive, and that is also happening with this post which I
    am reading at this time.
    Here is my site ; funnymariogames

    OdpowiedzUsuń
  29. Do you understand the sheep, I do not wish that your pig posts here. please for their immediate deletion, because alert the blogger.

    OdpowiedzUsuń
  30. I loved as much as you will receive carried out right here.

    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an impatience over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.
    Also see my web page - free porn

    OdpowiedzUsuń
  31. Idiots, do not throw nasty links here, I do not wish myself out!!

    Tego blogu już blogger nie obsługuje, wszystkich stałych bywalców, czytelników i obserwatorów zapraszam na nową stronę Impresji codziennych:

    http://ewairena57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak niewiele nam potrzeba,
    by przytulić się do nieba.
    Zdrowia, szczęścia, bliskich blisko
    i miłości ponad wszystko.
    WESOŁYCH ŚWIĄT

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję Krzysiu, życzę Ci radosnych Świąt i zapraszam na nowy adres mojego blogu:

    http://ewairena57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. tak z nazwiska? nie ma tu czego szukać. Chciałem dalej o przyjemnych rzeczach -> o bluesie; BLUES życzy DOSIEGO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czipku, zapraszam na dyskusję o bluesie na nowy blog, gdyż tego już blogger nie obsługuje. Znajdziesz go tu:

      http://ewairena57.blogspot.com/

      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)



      Usuń
  35. Wszystkich zaglądających zapraszam na nowy adres Impresji:

    http://ewairena57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. According to coal miners can make from $56,000-$104,000 a year.

    As adults riding motorcycles, we usually don't even think about steering. Data mining is mostly a relatively new term that represents the process by that predictive patterns are made from information.

    OdpowiedzUsuń
  37. paphos car hire Harbor and paphos car hire Fort, there's a ton of light leakage along the bottom, and the style.

    Also visit my weblog; Car Rental Paphos Airport Cyprus

    OdpowiedzUsuń